پیشگیری شپش با اسپند

پیشگیری شپش با اسپند
پیشگیری شپش با اسپند

شپش حشره ای کوچک است که در پوست سر زندگی میکند و از خون تغذیه میکند . شپش معمولا در کودکان شایع است و نتیجه انتقال از فردی به فرد دیگر است . شپش سر نشانه رعایت نکردن بهداشت فردی نیست و باعث ایجاد بیماری های عفونی نمیشود . با توجه به اینکه شواهد کمی از تأثیرگذار بودن روش‌های خانگی وجود دارد اما ممکن است بدون استفاده از مواد شیمیایی قوی بتوانید از شر شپش به طور طبیعی خلاص شوید .

شانه زدن درست را امتحان کنید . شانه‌ مخصوص پاک‌سازی شپش با دندانه‌های ریز بر روی موی خیس و لیز شپش‌ها را از داخل مو بیرون کند . این روش اگر به مدت چند هفته استفاده شود می‌تواند شپش و تخم‌های آنها را از بین ببرد . بعد از ۲ هفته شپش‌ها از بین می‌روند اما باید ۲ هفته دیگر این کار را تکرار کنید .

طرز استفاده :

۱ – یک عدد شانه مخصوص از بین بردن شپش خریداری کنید . از داروخانه یا به‌صورت آنلاین قابل‌خرید است .

پیشگیری شپش با اسپند

۲ – موها را خیس کنید و مقداری نرم‌کننده مو بزنید .

۳ – هر قسمت از مو را باید ۲ بار شانه بکشید و هفته‌ای ۳ یا ۴ روز این کار را انجام دهید .

۴ – از نور مستقیم روی جایی که شانه می‌کنید استفاده کنید تا بهتر ببینید . حتی استفاده از ذره‌بین نیز مفید است .

۵ – مو را به دسته‌های ۲٫۵ تا ۳٫۵ سانتی‌متری تقسیم کرده و از پوست سر تا انتهای آن را شانه بکشید .

۶ – با دستمال یا آب داغ بعد از هر بار شانه کردن شانه را تمیز کنید .

۷ – هر قسمتی که شانه می‌کنید را با سنجاق ببندید تا بدانید کدام قسمت را شانه کرده‌اید و نقطه‌ای را جا نیندازید .

از عصاره‌های گیاهی استفاده کنید . شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد عصاره‌های گیاهی می‌توانند شپش را بکشند ، تخم‌های آن‌ها را از بین ببرند و همچنین خارش سر را کم کنند . این روش توسط FDA تائید نشد است .

عصاره‌ها با تأثیر زیاد :

عصاره‌های تأثیرگذار دیگر :

طرز استفاده :

۱ – ۲۰ قطره از عصاره گیاهی را که انتخاب کرده‌اید با ۲ قاشق غذاخوری روغن گیاهی مخلوط‌کنید .

۲ – مخلوط را روی موهای خود زده و با کلاه حمام یا نایلون موهای خود را بپوشانید سپس دور آن حوله بپیچید .

۳ – یک ساعت صبر کنید سپس با شامپو بشورید .

شپش را در هنگام خواب از بین ببرید . بسیاری از مواد خانگی هستند که می‌توانند شپش را از بین ببرند . هر شب‌هنگام خواب از این مواد روی سر خود استفاده کنید .

موادی که می‌توانید استفاده کنید :

طرز استفاده :

۱ – سر خود را با یکی از مواد گفته شدن بپوشانید .

۲ – کلاه حمام یا با نایلون روی مو را بپوشانید .

۳ – برای جلوگیری از نشت می‌توانید با حوله سر خود را ببندید .

۴ – صبح روز بعد موهای خود را تا زمانی که تمیز شوند شستشو دهید .

موهای خود را با آب و سرکه آبکشی نمایید . بعد از ؛ از بین بردن شپش و تخم آن‌ها با مخلوطی از ۵۰% آب و ۵۰% سرکه می‌توانید مرده آن‌ها و تخم‌ها را حل کرده و از موهای خود خارج سازید .

مخلوط را به‌آرامی روی موها بمالید و سپس شستشو دهید .

مخلوطی از سرکه و روغن‌زیتون نیز می‌تواند مؤثر باشد .

از محصولات قابل اشتعال استفاده نکنید . فرقی نمی‌کند که کدام درمان طبیعی را انتخاب می‌کنید فقط باید حواستان باشد که از مواد قابل اشتعال مانند بنزین استفاده نکنید زیرا می‌توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند و با مشتعل شدن آسیب‌های جبران‌ناپذیری به شما وارد کنند .

وسایل خانه را تمیز کنید . با توجه به اینکه اصولاً شپش‌ها بیشتر ۱ روز دوری از پوست ؛ زنده نمی‌مانند اما بهتر است احتیاط را رعایت کنید و وسایل خانه را تمیز کنید .

کارهای زیر را انجام دهید :

۱ – رخت خواب ، دستشویی حیوانات خانگی و لباس‌ها را با آب داغ و صابون شستشو دهید . آب باید حداقل ۵۵ درجه سانتی‌گراد باشد . وسایل گفته‌شده را با گرمای زیاد خشک‌کنید .

۲ – لوازم مراقبتی مو مانند : شانه ، برش و دیگر وسایل را در آب داغ و صابون شستشو دهید . این وسایل را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در آب با حداقل دمای ۵۵ درجه خیس کنید .

۳ – وسایلی که قابل شستشو و تمیز کردن نیستند را در یک پلاستیک گذاشته و در آن را بندید . به مدت ۲ هفته بگذارید در جایی بماند تا شپش‌ها و تخم‌ها بدون هوا بمانند .

۴ – خانه و مبلمان را جاروبرقی بکشید .

پیشگیری شپش با اسپند

دقیق بازرسی کنید . بعد از درمان به مدت چند هفته موهای خود را به‌خوبی بررسی کنید تا عاری از شپش و تخم باشد . این کار به جلوگیری از پخش شدن شپش می‌شود . به‌وسیله زره بین و فلاش موبایل به‌خوبی موها و وسایل خانه را بررسی کنید .

تخم‌های شپش ۷ تا ۱۱ روز بعد از گذاشته شدن به شپش تبدیل می‌شوند بنابراین تا ۲ هفته پس از درمان پوست خود را خوبی بررسی کنید .

شپش از کجا می‌آید ؟ مدرسه و محل نگهداری بچه‌ها عموماً منابع اصلی شپش هستند البته در هر مکان دیگری نیز می‌توانند باشند . اگر میدانید که از شما یا بچه شما شپش را از کجا گرفته است حتماً به آن مرکز اطلاع دهید تا اقدامات لازم را انجام دهند و شپش گسترش پیدا نکند .

وسایل شخصی خود را جدا کنید . تا جایی که می‌توانید وسایل شخصی خود را از دیگران جدا کنید و بافاصله از آن‌ها قرار دهید . این کار برای جلوگیری از انتقال شپش لازم است .

کت ، کلاه و دیگر لباس‌های خود را جدا از بقیه افراد قرار دهید .

فقط از لوازم شخصی خودتان استفاده کنید . خیلی مهم است که وسایل شخصی خود را با دیگران مشترک استفاده نکنید . این کار می‌تواند به جلوگیری از انتشار شپش کمک کند .

شانه ، برش ، مسواک ، کلاه و روسری خود را فقط خودتان استفاده کنید .

وسایل ورزش مانند کلاه ورزشی و هدبند نیز باید فقط توسط خودتان مصرف شود .

به پزشک مراجعه کنید . اگر روش‌های گفته‌شده در درمان شپش بی‌تأثیر بودند به پزشک مراجعه کنید . ممکن است شما برای درمان شپش به دارو نیاز داشته باشید .

خارش مداوم سر می‌تواند باعث ایجاد عفونت بشود .

شپش ممکن است مانند دیگر مشکلات مثل : شوره ، باقی ماندن چیزی روی مو ، بافت مرده مو روی ساقه مو ، چسبندگی و بودن حشرات ریز به نظر بی آید .

روغن نارگیل نیز می‌تواند مؤثر باشد . در هنگام خواب روغن نارگیل را به سر خود زده و آن را بپوشانید و صبح آبکشی نمایید .

حواستان در هنگام استفاده از پلاستیک روی سر بچه باشد زیرا ممکن است باعث خفگی شود .

شپش ها روی اجسام بی‌جان زنده نمی‌مانند زیرا برای زنده ماندن نیاز به خون‌دارند .

آذر ۲۶, ۱۳۹۷ در ۱:۳۸ ب.ظ

سلام میشه راه قطعی نابود شدن کلی شپشارو بگید ..ممنون میشم

پاسخ دادن

آذر ۲۶, ۱۳۹۷ در ۱:۳۶ ب.ظ

من الان ﭺند وقته یکسره با هر راهی دارم درمان میکنم از مواد ضد شپش و روغن زیویتونو اینا ..همش هم سرمو با شانه مخصوص شونه میکنم ولی خوب نمیشه بازم هستن …ﭺیکار کنم میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

پاسخ دادن

مهر ۲۵, ۱۳۹۷ در ۷:۴۲ ق.ظ

شب اول که شک کردم دارم سرکه زدم و بعد رفتم حمام کلی شونه زدم شب دوم سس مایونز زدم تا صبح بمونه رو سرم و بعد حمام و شونه شب سوم شامپوی پرمترین و شونه زدم شب چهارم سرکه زدم و شونه و اتو مو البته من کل لباسام و ملحفه رو با آبجوش گذاشتم بمونه و شستم بعدش تو کل رخت خوابم و لباسام اسپری پرمترین زدم و هر روز مامانم موهامو چک میکرد و تخم های غیر فعال شده رو در می آورد من یک هفته طول کشید تا خوب بشم از حموم که میاین سشوار بکشین عالیه انشالله که هیچ وقت کسی شپش نگیره و اونایی که گرفتن زود خوب بشن.

پاسخ دادن

مهر ۱۹, ۱۳۹۷ در ۳:۰۰ ب.ظ

سلام.من هرکار انجام میدم زندهاش از بین میره ولی تخم هاشون خیلین چیکار کنم اونا از بین برن!!؟

پاسخ دادن

مهر ۱۳, ۱۳۹۷ در ۵:۵۱ ق.ظ

من راههای زیادی رو امتحان کردم از جمله روغن زیتون و سس مایونز و اتو مو و… تنها راهی که جواب داد استفاده از اسپند بود… اسپند رو آسیاب کردم و تو یک لیوان آب جوش یک قاشق غذاخوری اسپند آسیاب شده (موهای کوتاه ۱لیوان و بلند ۲لیون کافیه) رو به مدت ۱۵دقیقه رو کتری دم کردم ….دم کرده اسپند رو یک روز درمیون ۴۵دقیقه با کلاه حمام رو موهای تمیز گذاشتم .بدون هیچ شوینده ای فقط موها رو آبکشی کردم …ظرف مدت ۱هفته همه شپش ها از بین رفتن..استفاده از اسپند شپش ها رو از بین می بره برای از بین بردن رشک هم شربت کوتریموکسازول خیلی موثر بود…

پاسخ دادن

مهر ۵, ۱۳۹۷ در ۶:۳۶ ق.ظ

سلام،من تمام این کارایی رو که میگم به طور مرتب اجام دادم و موهام و سرم کاملا تمیز شد اول اینکه هرشب موهامو با روغن بادام تلخ به طور غلیظی آغشته میکردم و روشو با کلاه حمام یا روسری میپوشوندم صبح میرفتم حموم موهامو تمیز میشستم بعد نمشو میگرفتم و سرکه میزدم و مالش میدادم تقریبا تا ده دقیقه بعد که از حموم میومدم نم موهامو میگرفتم تمام موهامو مامانم ذره ذره نگاه میکرد و رشک ها رو میگرفت بعد اسپند رو برام میجوشندش و اسپری میکرد به موهام تا حداقل چهار ساعت باز بعدش موهامو میشستم دوباره شپشا رو میگرفتم دوباره روغن میزدم روزی سه مرتبه مامانم شپشا رو میگرفت مرتب روغن میزدم و روزی یه بار اسپند میزاشتم رو موهام،الان موهام تمیز شده

پاسخ دادن

مهر ۱۳, ۱۳۹۷ در ۸:۳۳ ق.ظ

سلام روش خوبیه

پاسخ دادن

شهریور ۱۸, ۱۳۹۷ در ۲:۳۳ ب.ظ

سلام من و خانمم ۲۰ روز پیش شاهد چندتا شپش روی سرمان بودیم البته خانمم بیشتر ؛ب خدا تنها راه درمان ما که تو ۲ روز جواب داد استفاده از اسپری سوسک کش بدون بو و رنگ کردن مو بود ب خدا تو ۲ روز تموم شد امتحان کنین و نتیجه گرفتین برامون دعا کنین

پاسخ دادن

شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ در ۱۲:۲۷ ق.ظ

سلام من دخترم شپش گرفت خیلی ترسیدم و نگران بودم همه مواد گیاهی رو استفاده کردم کامل از بین نمیرفت تا اینکه به توصیه یک آرایشگر از مخلوط اکسیدان و یکم شامپو استفاده کردم کل موهاش رو آغشته کردم بعد از نیم ساعت داخل حمام بعد از شستن مقدارزیاد شامپو نرم کننده زوم و با شانه دندانه ریز شانه کردم حتی تخم هاش هم از بین رفت.یکم زمان بر و سخته ولی صددرصد نتیجه میده.موفق باشید

پاسخ دادن

شهریور ۸, ۱۳۹۷ در ۷:۵۳ ق.ظ

سلام دوستان من الان یه روشی رو بهتون میگم که اصلا نشنیده باشین اما بسیار کارآمد. دخترم موهای بلندی داشت که دچار این مشکل شده بود خیلی نگران بودم اما خدا کمک کرد و دو روزه ازش خلاص شد بدون هیچ دردسری یا کوتاه کردن مو…. اول از همه موهاتون رو با شامپو ساده بشورین بعد نیمه خشک کنید و بعد شامپو پرمترین مخصوص شپش هستش رو یکبار روی موهاتون بریزید و ده دقیقه بزارین باشه بعد بشورین و موهاتون رو نیمه خشک کنید و بععععععد ازززززز داروی حیوانی اورمکتین که از داروخانه دامپزشکی باید تهیه کنید استفاده کنید و چندین قطره روی موهاتون بمالید و کاملا موهارو هم بزنید و بمالید بعد یه کلاه سرتون کنید تا صبح.تا دو روز حموم نرید بعد از دو روز حموم برین و بعد از حموم موهاتون رو با شونه مخصوص شپش شونه کنید و شپش های مرده رو کاملا مشاهده کنید این کار حتی رشک هارو هم آز بین میبره خیالتون رااااحت در هفته در بار این کار رو انجام بدین تا برای همیشه از شرشون خلاص شین البتع حواستون باشه این دارو سمی هستش مراقب چشمتون باشید و بلافاصله دستتون رو چند بار بشورید….. و برای من هم بعد از دیدن نتیجه عالی دعا کنید منو از دعای خیرتون بی نصیب نزارید.موفق باشید عزیزان….

پاسخ دادن

مهر ۱۳, ۱۳۹۷ در ۸:۳۴ ق.ظ

روشتون خخخخخخخخخخخخخخخخخخخیییییییییللللللللللللییییییییییییییییییی میتونه کمک کنه

پاسخ دادن

شهریور ۵, ۱۳۹۷ در ۶:۲۵ ق.ظ

سلام دوستان موهاتون رو با روغن جامد چرب کنید و شانه تخم شپش کش که دندانه های بسیارریزی داره باهاش شونه کنید موهاتونو ازبالا به پایین. لازم نیست روغن تو سرتون بمونه به محض اینکه کارتون تموم شد سرتون رو باشامپوهای معمولی بشورید و در حین شامپو هم باشانه چند باری شانه کنید.تا سه روز تخم شپش ها کامل از بین میرن و اگه به ندرت تخم شپش رو تو سرتون دیدین این کارو تا یه هفته ادامه بدین.البته باید وسایل هایی مثل شامپو لباس و هرچیز دیگری که با جسمتون ارتباط داشته پاکسازی کنید با اسپری ضدشپش. انشالله که مشکل دوستان حل میشه

پاسخ دادن

شهریور ۳, ۱۳۹۷ در ۱۰:۲۹ ق.ظ

سلام ….من برای دخترم این مشکل پیش اومد …در عرص دو روز رفعش کردم و خواستم به شما هم بگم….. بار اول با شامپو لیندان شستم و شونه زدم…با اینکار خود شپش از بین میره ولی تخمش اصلا…بنابراین بعد از حمام تا جایی که به روحیه دخترم لطمه نزنه موهاش رو کوتاه کردم …تقریبا قارچی مهم این بود که زیر گوش وپشت سرش خالی بشه….و شب نشستم تمام تخمایی که مونده بود رو دونه دونه با ناخن گرفتم …چون موش کوتاه بود امکان پدیر بود ….باید بدونید که این تخمها روی مو مثل مونجوق داخل سوزن میمونه و تا انتهای مو باید کشیده بشه تا در بیاد…. و از فرداش سر یه زمان معینی میبردمش حمام و بعد از شستشوی عادی یک دست نرم کننده به سرش میزدم و با شونه مخصوص مثل شامپو لیند ا شونه می کردم….البته خیلی سریع که به موهاش اسیب نزنه و بعد از هر شونه مخصوص از بالا به پایین شونه رو تمیز میکردم …تا دوروز شاید شفیره های خیلی کوچیک سیاه ببینید … ….شامپو نرم کننده همون کار سس مایونز رو میکنه چون قابلیت چسبندگی داره …مال دختر من با این کارم بعد از دوروز چیزی ندیدم ولی تا یک هفته هم هر روز چک میکردم که تخمی نبینم که اگه احیانا بود بردارم و تا چهار روز با نرم کننده شستم……. من دخترم از مهد کودک گرفت و شوهرم با اینکه پزشک متخصص تا مدتها علت خارش سر دخترم رو نساختن شامپوش میدونستیم تا اینکه علنی دیده شد…و من چون نه دیده بودم ونه یکدرصد فکر م به شپش میرفت تا چندتای تخم شپش رو تو سر دخترم شوره تصور میکردم….

پاسخ دادن

مرداد ۱۲, ۱۳۹۷ در ۱۰:۰۹ ق.ظ

سلام.من پارسال تابستون سرم شپش گرفته بود رفتم دکتر درمان کردم بعد الآن دوباره سرم شپش گرفته چیکار بلید بکنم؟؟؟نظافتم کامل انجام میدم

پاسخ دادن

مرداد ۶, ۱۳۹۷ در ۱۰:۴۴ ب.ظ

سلام من سرم شپش گرفته بود از شامپو لیندان استفاده کردم تو دوروز تمومه موهام تمیز شد حتی تخماشم از بین رفتن معاینه ام رفتم ک مطمعن بشم کاملا از بین رفته بود البته من تو این دوروز روزی چهار بار حموم رفتم موهامم خیلی شونه کردم با شونه دندونه ریز

پاسخ دادن

تیر ۲۸, ۱۳۹۷ در ۷:۲۷ ق.ظ

سلام من پریروز موهامو با شامپو لیندان شستم ولی هنوز رشک داره موهام تروخدا بگید چکار کنم موهام بلنده میشه دوباره شامپو استفاده کنم یا مضره الان دو روز ک استفاده کردم همه بطری کامل استفاده کردم شامپوی لیندان بود

پاسخ دادن

تیر ۱۰, ۱۳۹۷ در ۳:۴۸ ب.ظ

سلام .شپش دروسایل منزل چقدر زنده میمونه.الان سه هفته از درمان سر پسرم که از مدرسه مبتلا به شپش شده میگذره اما هنوز در اسباب بازی و کمد حشرات ریز سفیدی راه میرند اینا همون شپش هستن؟ چون همه میگن شپش بیرون از بدن دوروز بیشتر نمیمونه.

پاسخ دادن

مهر ۵, ۱۳۹۷ در ۱۰:۱۷ ق.ظ

نه اونا شپش نمتونه باشه شپش فقط از سر وبدن تغذیه میکنه

پاسخ دادن

خرداد ۳۱, ۱۳۹۷ در ۷:۳۷ ب.ظ

من راهی رو واسه از بین بردن رشک انجام دادم که خیلی خوب جواب داد موهای سر رو اتو مو کنید.البته اتو موی من خیلی داغه و خیلی کم کم مو ها رو درون اتو قرار می دادم

پاسخ دادن

اسفند ۱۹, ۱۳۹۶ در ۴:۴۷ ق.ظ

ازبين بردن شپش سر كار ساده يي هست ما ميتونيم اين كار رو با شانه مخصوص يا شانه دندون ريزه ازبين ببريم ولي ازبين بردن تخم شپش سر يا همون رشك خيلي ريز و كوچولو هست و تعداد شون هم زياده و اين كار مشكليه برأي ازبين بردن تخم شپش چيكار كنيم؟؟؟ لطفا رهنمايي كنيد

پاسخ دادن

اسفند ۱۹, ۱۳۹۶ در ۸:۴۴ ق.ظ

سلام مقاله زیر میتونه کمکتون بکنه : https://koorook.com/how-to-get-rid-of-lice/ موفق باشید

پاسخ دادن

اسفند ۱۵, ۱۳۹۶ در ۱۰:۵۵ ق.ظ

اين روشهايي كه در هنگام خواب گفتيد شپش رو ازبين ببريد رو تا چند وقت ادامه بدهيم؟؟؟

پاسخ دادن

اسفند ۱۵, ۱۳۹۶ در ۱۱:۵۶ ق.ظ

سلام زمان خاصی نداره و شما باید هر درمانی که پیش میگیرید تا زمان از بین رفتن کامل شپش درمان را ادامه بدهید . خواندن مقاله زیر هم پیشنهاد میشود . https://koorook.com/how-to-get-rid-of-lice/ موفق باشید

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر احساس تنبلی می‌کنید یا در کاهش وزن مشکل‌دارید ، اقدام به پاکسازی بدن از سموم کنید . پا…

بعضی از خانم‌ها در چرخه قاعدگی خود جوش‌های هورمونی را تجربه می‌کنند . جوش‌های …

برنج آلیاژی متشکل از روی و مس میباشد . برنج بعد از مدتی کثیف …

آب تصفیه نشده حاوی باکتری ، میکروب ، انگل ، جلبک ، ویروس و …

یک را راحت برای رهایی از خارش و سوزش پا استفاده از ماست هست …

بیشتر مورچه‌ها سودمند هستند ، زیرا آن‌ها آفات واقعی مانند کک و ساس را …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

اگر کودکتان به مدرسه می‌رود و نگران این هستید که دچار شپش نشود یا اینکه روی سرش تخم شپش مشاهده کردید و به دنبال دارویی برای ریشه کن کردن این مشکل هستید این مطلب را از دست ندهید.

در این مطلب روش درمان شپش سر با اسپند را برای شما آماده کردیم.

 

شپش سر یک نوع بیماری انگلی می‌باشد که در سراسر دنیا شایع است. شپش سر یک نوع حشره‌ای بدون بال بوده که شش پا دارد اگر یکی از پاهایش با شانه کردن بشکند دیگر نمی‌تواند زنده بماند. اندازه شپش یک تا دو میل متر می‌باشد اما روی سر قابل مشاهده است. معمولاً این حشره به راحتی روی موهایی که تمیز و شانه زده نیست می‌تواند به راحتی زندگی کند.

درمان شپش سر با اسپند یا اسفند

پیشگیری شپش با اسپند

 

این حشره در سر انسان که دارای شرایط مناسبی برای زندگی این حشره می‌باشد زندگی می‌کند. حتی این حشره از خون هر ۴ ساعت تغذیه می‌کند. رشک یا pediculus نام تخم شپش است.

این تخم بیضی شکل و سفید رنگ و کوچک بوده و به فاصله ۵ میلی متری از ریشه‌ ی مو که از نظر رطوبت و دما مناسب است به مو می‌چسبد.

تخم‌ها هر کدام در یک کپسول بسیار چسبناک قرار دارند و به راحتی از ریشه‌ ی مو جدا نمی‌شوند. هر شپش ماده بین ۵۰ تا ۱۵۰ تخم از خود به جا گذاشته که طول عمر هر شپش به طور میانگین ۳۰ روز می‌باشد.

 

وقتی شپش به سر شما سرایت کرده به است به طور معمول علائمی از قبیل خارش را به همراه دارد چرا که به دلیل راه رفتن این حشره و تغذیه از خون فرد شما متوجه خارش می‌شوید.

معمولاً خارش در نواحی پشت سر و اطراف گوش‌ها بیشتر احساس می‌شود با گذشت چند روز تا چند هفته شدت خارش‌ها بیشتر می‌شود و به همراه آن عفونت سر، بزرگ شدن غدد لنفاوی پشت سر و چسبیدن موها به همدیگر را مشاهده می‌کنید. همچنین حالت شوره‌ ی شدید سر که در اصل تخم‌های تولید شده شپش است را می‌توانید روی سر مشاهده کنید.

 

این نوع بیماری از طریق سر آلوده به شپش به سر سالم انتقال می‌یابد. در صورت استفاده از ملافه، روسری، کلاه و یا شانه فرد مبتلا به بیماری به سرعت این بیماری منتقل می‌شود.

درمان شپش سر با اسپند یا اسفند

 

اگر کودکی که سرش به شپش آلوده است به مدرسه برود می‌تواند به دوستانش این بیماری را انتقال دهد. تشخیص زود هنگام والدین می‌تواند به بهبودی این بیماری کمک کند.

این بیماری بین افراد ۷ تا ۱۸ سال رایج است و در بین دختران به دلیل داشتن موهای بلند شیوع بیشتری دارد. اگر این بیماری درمان نشود می‌تواند به قسمت‌های دیگر بدن آسیب برساند.

 

اسپند در طب سنتی یک گیاه دارویی پر خاصیت به شمار می‌رود. دانه‌ ی این گیاه خاصیت ضدعفونی دارد و در خانه به عنوان ضد عفونی کننده و خوشبو کننده هوا و یا دور کردن چشم زخم و حتی دور کردن حشرات می‌سوزانند.

اسپند در آسیا نیز به عنوان کرم کش و ضد انگل مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای قاعده آوری و مسکن و خواب آوری مورد مصرف قرار گرفته و حتی در آفریقا به عنوان تب بُر شناخته شده است.

 

درمان شپش سر با اسفند یا اسپند

 

یک قاشق اسپند خشک را آسیاب کنید و با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و فرصت دهید به مدت ۱۵ دقیقه این مخلوط دم بکشد.

در صورتی که موهای فرد بلند باشد مقدار اسپند را دو یا سه برابر کنید.

موهای فرد شپش زده را کاملا با این مخلوط آغشته کنید .شما می‌توانید روی موها یک کیسه‌ ی مشمایی بیندازید. فرصت دهید تا به مدت ۴۵ دقیقه روی موها باقی بماند و سپس موها را با آب گرم بشورید.

برای بهبودی کامل این کار را در مدت یک هفته انجام دهید.

 

منبع: نیک استار

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه

نُه  +   =  14 .hide-if-no-js{display:none!important}

صفحه اصلی » سرگرمی » فال و طالع بینی » فال تاروت : فال تاروت روزانه / انواع فال و طالع بینی نایریکا

فال تاروت : در بخش فال و طالع بینی وب سایت نایریکا فال تاروت روزانه را برای شما در نظر گرفته ایم که یکی از انواع فال و طالع بینی می باشد و میتوان گفت محبوبترین فال هاست. با ما همراه باشید با فال تاروت روزانه نایریکا.
برای دسترسی سریع به فال تاروت ماه تولدتان از لینکهای زیر استفاده کنید:

فال تاروت / فال تاروت روزانه (فال – انواع فال و طالع بینی)

تغییرات مثبت – اتفاق مهم
– تغییرات موفقیت آمیز در مسیر زندگی
– چرخش غیر منتظره اقبال در جهت مثبت
– شما احتیاج به یک تغییر و تحول دارید

توضیح :
شما در مقابل امکان یک پیشرفت بزرگ و غیره منتظره ایستاده اید! اگر معجزه ای به وقوع نمی پیوندد حتما اشکالی در کار است. قانون چرخ این است که هیچ چیز ثابت باقی نمی ماند. بنگرید که چه چیزی را باید تغییر دهید تا به وضعیت بعدی انتقال یابید. در غیر این صورت در خطر بازگشت به همان جایی هستید که شروع کردید.
چرخ اقبال یک سمبل قدیمی و نمایانگر بخت است و قادر است اتفاقات و تجربیات زیادی را در زندگی شما بپروراند.
چرخ اقبال ضرورتا آنچه را که می خواهید به شما نمی دهد، اما آنچه را که برای پیشرفت و تحول نیاز دارید برایتان میسر می سازد و به شما یادآور می شود که می بایست به فکر فردا باشید.

پیشگیری شپش با اسپند

عبارت شفابخش :
هم اکنون برای معجزه ی زندگی ام آماده هستم.

پریشانی – دلتنگی
– افکار پریشان و بی خوابی
– رنج وزیان
– دلتنگی و ناامیدی
– غم یک گمشده یا از دست رفته

توضیح :
رفتاری را که با خود در پیش گرفته اید تکذیب کننده و ظالمانه است. نه شمشیر غربت و رنجی است که از درون اشاعه می یابد و گاه موجب کابوس، سردرد و یا مشکلات کم خوابی در شما می گردد. می بایست درمورد آنچه که شما را متوقف ساخته است صحبت کنید و در صورت نیاز دست به اعتراف بزنید. رویاهای شبانه می توانند ابزار ارزنده ای برای دسترسی به ناخودآگاهی شما باشند. شاید ناخودآگاهی شما سعی دارد چیزی را به شما بیاموزد. به رویاهای خود توجه کنید.

عبارت شفابخش :
آنچه را که موجب آزار من می گردد، هم اکنون می بخشم و رها می کنم.

اقدام به یک کار بزرگ
– شما برای موفقیت به یک نوع ابتکار عمل نیاز دارید
– قدرت انجام فعالیتهای شغلی و تجاری بزرگ
– تعیین هدف

توضیح :
دو چوبدست شما را تشویق می کند که افکار خود را تبادل نظر نموده و آنها را به حرکت وادارید. می بایست با مشکلات تا مرحله پیروزی مقابله نمایید. زمان برای کارهای خلاق و مبتکرانه مناسب است.

عبارت شفابخش :
قدرتی را که نیاز دارم در کانون وجود خود می یابم.

تکامل عشق – سعادت
– رضایت از موقعیت مالی
– موفقیت افراد خانواده در کنار هم
– موفقیت زوج جوان در زندگی
– اتفاقی که همه افراد خانواده از آن خوشحال خواهند شد

توضیح :
موقعیت مناسبی برای سعادت و صمیمیت بیشتر در جریان است. در محیط گروهی یا خانوادگی رضایت و صلح و صفا ایجاد می گردد و کودکان از این فرصت طلایی بهترین بهره ها را خواهند برد. مشاجره یا خصومتی در اطراف شما پایان می پذیرد و به صلح و دوستی متمایل می گردد. کلید خوشبختی را که لیاقت آن را دارید در جمع یا خانواده خود بدست می آورید.

عبارت شفابخش :
زندگی آنچه را که برای خوشبختی نیاز دارم به من می بخشد.

پیشنهاد جدید – یک جهش
– یک پیشنهاد تازه ، انگیزه ، نیروی زندگی.
– می خواهید هدف بزرگی را به انجام برسانید.
– مراقب باشید تا انتخاب صحیحی نمایید.

توضیح :
شما برای یک شروع تازه، حتی یک جهش بزرگ آماده می شوید. قدرت زمان کنونی را تجربه کنید. زندگی یا یک ماجرای متهورانه است و یا هیچ! به صدایی که از اعماق قلب تان برمی خیزد اعتماد کنید. حتی اگر ترس شما را به عقب بر می گرداند، جرات کرده و خود را برای رشد شخصی و یا تغییر جهتی شگفت انگیز آماده کنید.

عبارت شفابخش :
من هم اکنون از قلبم پیروی می کنم و به آن سو که مرا می خواند حرکت می کنم.

بی تصمیمی
– بی تصمیمی و سکون
– یک دوره رکود و بی تکلیفی
– مات و مبهوت ماندن
– شاید برای انجام کاری به تمر کز نیاز باشد

توضیح :
امکان دارد احساس شما در ارتباطی جریحه دار شده باشد و نیاز به مدتی زمان برای ترمیم و بازسازی داشته باشید. در این صورت چنین اقدامی بنظر ضروری می رسد اما همواره به قیمتی کلان تمام می شود. به نظر می رسد حقایقی در زندگی شما وجود دارند که مشتاق به پذیرش آنها نیستید. شاید احساسات واقعی یا اضطراب خود را انکار می کنید و چشمان خود را نسبت به اتفاقاتی که رخ می دهند، بسته اید.
دو شمشیر به شما پیشنهاد می کند تا با ترس ها و تردیدهای خود روبرو شوید. نیاز است که درمورد یک ناسازگاری مذاکره کنید. با اشخاصی که در زندگی شما نقش دارند به گفتگو بپردازید.

عبارت شفابخش :
آرامشی عمیق قلب مرا پر می سازد.

همچنین بخوانید:

فال چوب
فال حافظ

فال شمع روزانه
فال قهوه روزانه

جوان عاشق – تولد یک عشق
– یک جوان پر شور ، احساساتی و خیال پرداز
– پیغام
– خبر یک تولد
– برای شخص جوان به معنی شخصیتی حساس با استعدادهای قوی هنری

توضیح :
هم اکنون تحت تاثیر یک پیشنهاد جدید هستید. این پیشنهاد می تواند در رابطه با یک موضوع کاری و یا احساسی باشد که موجبات پیشرفت و خلاقیت شما را فراهم می سازد. پیامی را بزودی دریافت می کنید و مرحله جدیدی از یک ارتباط را تجربه خواهید کرد. از یک اتفاق غیرمنتظره شاد و مسرور خواهید شد!

عبارت شفابخش :
هرچه بیشتر خود را دوست می دارم، با سایرین بهتر می توانم ارتباط برقرار کنم.

اختلاف و مشاجره – موانع
– اختلاف و بگو مگو
– رقابت
– پیش رفتن اوضاع بر خلاف میل شما
– موانع در کاری که انجام میدهید
– محاکمه
– مخالفت خانواده با ازدواج

توضیح :
هم اکنون زمانی است که احساس می کنید همه چیز در اطرافتان با شما سر ناسازگاری دارد. اگر در اطراف خود توافق و هماهنگی به چشم نمی خورد، بدانید که موقتا می بایست بردبار و مقاوم باشید تا زمانی که بتوانید دوباره کنترل کارها را بدست گیرید. اینگونه تضادها در عین آزاردهندگی، جزیی و کوتاه مدت هستند.

عبارت شفابخش :
هر مبارزه ای که رخ می دهد موجب پیشرفت من می گردد.

مذاکره و تایید
– موفقیت از طریق تلاش و کوشش
– موفقیتی که مستلزم تایید و تصویب دیگران باشد
– انجام مرحله اولیه کار و مذاکره برای مراحل بعدی

توضیح :
وضعیتی ویژه، آمادگی شما را برای کار مداوم، مطالبه می کند. هم اکنون زمانی است که تمام تلاش ها و انرژی های خود را صرف انجام کاری می کنید که نسبت به آن احساس مسئولیت و اشتیاق دارید. سه سکه یک کارت مثبت در جهت پیشرفت شخصی است و نمایانگر بکارگیری کامل انرژی خلاقی است که از بدن، فکر و روح شما سرچشمه می گیرد.

عبارت شفابخش :
کار خود را با تمام عشق و ذوقی که دارم به ثمر می رسانم.

پنهان کاری
– از یک وضعیت مشکوک بر حذر باشید
– نادرستی و پنهانکاری در کار یا اطراف
– جاسوسی کردن وضع دیگران
– زنگی کردن در کاری که هیچ نتیجه ای برای شما نخواهد داشت

توضیح :
در حالت اول این کارت به مفهوم آن است که شما از چیزی فرار می کنید. شاید از یک تعهد، مسئولیت، کار زیاد، دردسر و… در مواقعی می بایست با آنچه که لازم است روبرو شد. آیا چه کسی نقش یک گرگ را بازی می کند؟ شما یا دیگری؟
به هر حال انتخاب این کارت بروز مشکلاتی را پیش بینی می کند که می بایست با اقداماتی پیشدستی نمود. در صورتی که با وضعیت بحرانی یا دشمنان و اشخاص مشکل ساز سروکار دارید و در عین حال خواهان پیروزی و دفاع از حقوق خود هستید، می بایست با مهارت و زیرکی راه حلی بیابید که خارج از انتظار و ترتیب همیشگی باشد. تا وقتی فرصت باقی است آنچه که می توانید انجام دهید و از میدان کنار نکشید.

عبارت شفابخش :
با رها شدن از هرگونه ترس و تردید، احساس سبکبالی و آزادی می کنم.

سرعت کارها – خبر مهم
– مسافرت
– جابجایی
– تلفن ، تلگراف ، پیغام

توضیح :
شما به سهولت و به سرعت به سمت چشم انداز آرمان های خود حرکت می کنید. در برابر اشتیاق و روشن بینی شما موانع راه بسیار سطحی و ناچیز می نمایند. زمانی که کارها به چرخش می افتند گویی همه چیز با سرعت نور حرکت می کند. تا زمانی که تردید را به خود راه ندهید، تمام عناصر به نفع شما کار خواهند کرد. اخبار مهمی دریافت می کنید. حرکت به آن سوی آبها و مسافرتها با کامیابی صورت می پذیرد.

عبارت شفابخش :
درستکاری و اعتماد به نفس من قلب کسانی را که دوست می دارم می گشاید.

هدیه – ملاقات دوست
– ملاقات با یک دوست قدیمی و یاد آوری روزهای خوب گذشته
– زحمات گذشته پاداش هایی را به ارمغان می آورد
– در یافت هدیه از کسی که شما را دوست دارد

توضیح :
دیدارها تازه خواهند شد و هدایای محبت و دوستی احساس شما را همچون زمان کودکی سرشار از امنیت خاطر و معصومیت خواهند نمود. از تمام آنچه زندگی به شما می بخشد برخوردار شوید و آن را با عزیزان و دلبندان خود سهم کنید. امیدوار باشید، همانطور که گل ها شکوفا می گردند، با فرصتهایی که در پیش هستند خواسته ها و آرزوهای شما با کمترین تلاش به حقیقت می پیوندند.

پیشگیری شپش با اسپند

عبارت شفابخش :
من با پذیرفتن ارزنده ترین آرزوهایم آینده را متجلی خواهم ساخت.

پیشگیری شپش با اسپند
پیشگیری شپش با اسپند
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *