پیشگیری از پوسیدگی دندان در طب سنتی

پیشگیری از پوسیدگی دندان در طب سنتی
پیشگیری از پوسیدگی دندان در طب سنتی

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– پوسیدگی دندان به عنوان حفره یا کرم خوردگی نیز شناخته می شود. در حالی که هیچ درمانی برای پوسیدگی عمیق دندان به جز درمان حرفه ای دندانپزشکی وجود ندارد، قطعا اقداماتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از تشکیل حفره ها انجام دهید. بیایید به جزئیات بیشتری در مورد درمان پوسیدگی دندان بپردازیم:

 پوسیدگی دندان زمانی اتفاق می افتد که پلاک، که ماده چسبنده ای است که روی دندان ها شکل می گیرد، با قندها از طریق مواد غذایی که می خوریم ترکیب می شود. این ترکیب باعث تولید اسید می شود که می تواند به مینای دندان آسیب رساند.پیشگیری از پوسیدگی دندان در طب سنتی

غذا و باکتری ها می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند. پلاک همیشه در دهان شما تشکیل می شود. این ماده چسبنده به روی لثه ها و دندان های شما منتقل می شود و حاوی باکتری هایی است که از قند های مواد غذایی تغذیه می کنند.

هنگامی که باکتری ها تغذیه می شوند، اسید تولید می کنند و پس از خوردن غذا، این اسید می تواند به دندان های شما آسیب برساند و طی یک دوره زمانی طولانی، می تواند مینای دندان را از بین ببرد. بدون درمان پوسیدگی دندان ، تمام دندان و تمام لایه های آن، گسترش می یابد.

ممکن است تا گسترش پوسیدگی از مینای دندان به لایه عاج دندان، درد یا حساسیت را که می تواند با غذاهای گرم یا سرد و نوشیدنی ها تحریک شود متوجه نشوید.

عوامل بسیاری وجود دارند که می توانند باعث شوند شما به پوسیدگی دندان مبتلا شوید. اول و مهم تر از همه، مسواک نزدن دندان هایتان می تواند بزرگترین عامل باشد.

دندان هایتان را حداقل دو بار در روز با خمیر دندان فلوراید بشویید و مطمئن شوید که به طور مرتب از نخ دندان استفاده می کنید. مراجعه منظم به دندانپزشکی برای تمیز کردن و بررسی دندان ها برای جلوگیری از پوسیدگی و تشکیل حفره ها نیز ضروری است.

عامل مهم دیگر نوع غذایی است که می خورید. اگر غذاهایی با قند زیاد مصرف می کنید، تغذیه بیشتری به باکتری های دهان خود می دهید. ممکن است این را قبلا نیز شنیده باشید اما سعی کنید که از مصرف آب نبات، نوشابه، آبمیوه و کوکی ها اجتناب کنید.

تعداد میان وعده های ناسالم و حاوی قند که بین وعده های غذایی مصرف می کنید را محدود کنید، زیرا افزایش مصرف مواد غذایی قندی باعث افزایش خطر پوسیدگی می شود. عوامل دیگر می توانند سندرم خشکی دهان و عدم داشتن بزاق کافی در دهان باشند.

بزاق به عنوان یک محافظ طبیعی برای دندان ها عمل می کند، غذا و قند های مضر را از دندانهایتان شست و شو می دهد. استفاده از خمیر دندان مبتنی بر فلوراید در بره مراقبت از دهان و دندان، می تواند دندان های شما را نسبت به اسید ها مقاوم تر کند.

علاوه بر خمیردندان، محلول های شستشوی دهان یا دهانشویه نیز شامل فلوراید می باشند و می توان از آن ها نیز استفاده کرد.

اگر شما اغلب غذاها و یا نوشیدنی های قند دار مصرف می کنید و اگر یک دندان مکررا در معرض اسید باشد، حفره ایجاد می شود. با گذشت زمان، اسیدهایی که به طور مداوم به دندان هایتان حمله می کنند، ممکن است منجر به تخریب مینای دندان شوند.

لکه های سفید قابل برگشت روی دندان ها به این معنی است که شما برخی از مواد معدنی را از دست داده اید و این ممکن است نشانه ای باشد از آغاز پوسیدگی تدریجی دندان.

برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت، می توانید با بره های منظم مراقبتی دهان و دندان آن را در مراحل اولیه متوقف کنید. مهم است که بدانید مینای دندان با استفاده از مواد معدنی بزاق قادر به ترمیم خود است و برای این کار منابع فلوراید مانند خمیر دندان کمک کننده می باشد.

در حالی که دارویی برای پوسیدگی دندان وجود ندارد، از گزینه های دیگری برای درمان پوسیدگی دندان می توان استفاده کرد و این بستگی به شدت حفره دارد. ممکن است یک متخصص دندانپزشکی نیاز به خالی کردن بخش پوسیدگی دندان داشته باشد و با استفاده از ماده ای جایگزین آن قسمت را پر کند.

اگر وضعیت دندان به شکل بسیار بدی باشد، ممکن است دندانپزشک ساختار دندان آسیب دیده را حذف کند و آن را با یک تاج جایگزین کند که در اطراف آن بقایای دندان قرار دارد.

اگر آنقدر بد باشد که اعصاب دندان مرده باشد، درمان کانال ریشه ضروری است. این کار شامل حذف اعصاب و بافت همراه با دندان فاسد شده و قرار دادن تاج در بالای آن است.

اگر پوسیدگی دندان در حد لکه بوده و گسترش نیافته باشد می توان با برخی مراقبت ها آن را درمان کرد. از جمله روش های سنتی برای درمان پوسیدگی دندان می توان موارد زیر را برد:

۱- استفاده از زردچوبه، روغن نارگیل، روغن گل میخک و نمک برای درمان پوسیدگی دندان .

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک کاسه مخلوط کنید. مخلوط را به مسواک خود بمالید و به آرامی دندان های خود را بشویید، تا آنجا که ممکن است مناطق حفره را هدف قرار دهید. به مدت ۵ دقیقه استراحت بدهید و یک بار دیگر برس کنید. در نهایت، دندان ها را با آب ولرم بشویید.

۲- استفاده از جوش شیرین، آب لیمو، پودر نعناع خشک و روغن نعناع برای درمان پوسیدگی دندان

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک کاسه مخلوط کنید. مخلوط را بر روی یک مسواک بگذارید و سپس به آرامی تمام مناطق را مسواک بزنید. برای مدت ۳ دقیقه آن را روی دندان خود قرار دهید. در نهایت، دندان های خود را با آب ولرم کمی شستشو دهید.

۳- درمان پوسیدگی دندان با استفاده از پودر ریشه شیرین بیان، زغال فعال، پودر خاک بنتونیت و اسانس پرتقال. این دستور العمل باید فقط یکبار در هفته استفاده شود.

اگر دندان در به سراغ شما آمد باید حتما آن را درمان کنید ولی،

چگونه درد دندان را فوری از بین ببریم؟

تیم ترجمه نبض ما

منبع:

www.lifeadvancer.com

۱۰علت گزگز نوک زبان و درمان مورمور شدن زبان

پیشگیری از پوسیدگی دندان در طب سنتی

پنج تمرین برای زاویه دار کردن فک با ورزش بدون جراحی

پاسخ به ۷ سوال رایج درباره عصب کشی دندان

بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان ، اطفال

آبسه لثه چیست و چگونه درمان می شود؟

پاسخ به ۷ سوال رایج درباره کامپوزیت دندان و کامپوزیت ونیر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره ۳۷/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

گوجه فرنگی از دسته سبزیجات است که هم در غذا استفاده می شود و هم میتوانید در سالاد از آن استفاده بکنید . همچنین برای تزیین غذا هم گوجه فرنگی کاربرد زیادی دارد. گوجه فرنگی ضد سرطان است . همچنین کالری کمی دارد و میتوانید در رژیم غذایی تان هر چه قدر که دوست دارید بگنجانید . در این بخش از مجله پزشکی آسان طب برخی از خواص گوجه فرنگی را برایتان بیان میکنیم .

1-به گزارش آسان طب گوجه‌فرنگی دارای مقدار زیادی پتاسیم است. همچنین جالب است بدانید که اکثر ما دچار کمبود پتاسیم هستیم. یک لیوان آب گوجه‌فرنگی حاوی 543 میلی‌گرم پتاسیم بوده و ½ فنجان سس گوجه‌فرنگی حاوی 454 میلی‌گرم پتاسیم می باشد . پس سعی کنید روزانه حتما گوجه فرنگی یا سس ان را میل کنید.

2- همچنین جالب است بدانید گوجه فرنگی دارای ویژگیهایی هست که وقتی  همراه با سایر چربی‌های مفید مثل آوکادو یا روغن زیتون، مصرف شود، جذب کارتینوئیدهای گیاشیمیایی در گوجه‌فرنگی، 2 تا 15 مرتبه می‌شود.

3-با مصرف گوجه فرنگی هم لاغر می شوید و هم دچار بیماری های قلبی نخواهید شد. گوجه‌فرنگی بخش مهمی از رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای را تشکیل می‌دهد. در بسیاری از غذاهای مدیترانه‌ای از گوجه‌فرنگی یا سس آن استفاده می‌شود. خواص آب گوجه فرنگی چیست ؟

4-خانم های باردار تا میتوانند گوجه فرنگی بخورند. وقتی خانم‌های شیرده از محصولات گوجه‌فرنگی استفاده کنند، غلظت لیکوپن شیرشان افزایش می‌یابد. در این مورد، بهتر است گوجه‌فرنگی پخته باشد. محققان همچنین دریافته‌اند که خوردن محصولات گوجه‌فرنگی مثل سس گوجه از خوردن گوجه‌فرنگی تازه، غلظت لیکوپن را در شیر مادر افزایش می‌دهد.پیشگیری از پوسیدگی دندان در طب سنتی

5-یکی از خواص گوجه فرنگی اینست که گوجه فرنگی به دفع ساید اوریك كمك می كند.

6-به گزارش آسان طب گوجه فرنگی ملین است و فواید زیادی دارد.

7-برای درمان ورم ملتحمه چشم از گوجه فرنگی استفاده کنید.

8-مصرف گوجه فرنگی سنگ كلیه را دفع می كند.

9-یکی از خواص گوجه فرنگی جلوگیری از سرطان پروستات در اقایان است.

1-گوجه فرنگی از ورم آپاندیس پیشگیری خواهد کرد.

11- برش های گوجه‌فرنگی حاوی غلظت بسیار بالایی کارتینوئید هستند. این ماده در گوجه فرنگی با پوست خیلی است . پس سعی کنید پوستش را نکنید.

12 – به گزارش آسان طب گوجه‌فرنگی حاوی هر چهار کارتینوئید می‌باشد: کارتینوئید آلفا و بتا، لوتئین، و لیکوپن. هریک از این کارتینوئیدها خواص زیادی برای سلامتی ما دارند که اگر با هم باشند بهتر هم هست .

13-همچنین از فواید گوجه فرنگی اینست که طبق بررسی های بدست آمده ، گوجه‌فرنگی حاوی مقدار بسیار زیادی لیکوپن است که گفته میشود فعالیت آنتی‌اکسیدانه را در بین کارتینوئیدها دارا میباشد.

14- گوجه‌فرنگی و بروکلی در کنار هم به شدت مانع سرطان پروستات می شوند.

15- طبق تحقیقی که در دانشگاه مونترآل انجام گرفت، مشخص شد رژیم‌های غذایی سرشار از گوجه‌فرنگی، به کاهش احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده هم کمک زیادی میکنند . در کل گوجه فرنگی ضد اکثر سرطان هاست .

16-به گزارش آاسن طب یک خاصیت گوجه فرنگی اینست که گوجه‌فرنگی حاوی 3 آنتی اکسیدان بسیار مهم یعنی بتا-کاروتیئن (که فعالیت ویتامین A را در بدن دارد)، ویتامین E، و ویتامین C. می باشد.

17-گوجه فرنگی گر چه دارای اسید سیتریك است اما بدن را قلیایی خواهد کرد.

18-یکی از مهمترین خواص گوجه فرنگی نصفیه خون است. گوجه فرنگی درجه قلیایی بودن خون را بالا برده و به دفع مواد سمی خون كمك می كند.

19-گوجه فرنگی دندان درد را درمان می کند . برای رفع دندان درد ، ریشه و شاخه برگهای گوجه فرنگی را با آب بجوشانید و این جوشانده را مضمضه كنید .

2-گوجه فرنگی برای درمان نقرس و رماتیسم ، ورم مفاصل و مفید است . پس مصرف ان را فراموش نکنید . حتی میتوانید ان را مثل سیب گاز بزنید .

یکی از مضرات گوجه فرنگی اینست که ممکن است منجر به حساسیت شود . اگر گوجه فرنگی خوردید و بعد از ان علایم حساسیت را دیدید مصرف ان را کاهش دهید.

همچنین کسانی که معده درد دارند نباید زیاد گوجه بخورند . چون ممکن است دردشان افزایش یابد .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

سایت آسان طب یک مجله پزشکی آنلاین است که همه روزه مقالات مرتبط با سلامت و تندرستی، بررسی علل و راه های درمان انواع بیماری ها، معرفی انواع داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین مقالات مربوط به سبک زندگی و مراقبت از حیوانات خانگی را برای بهتر زیستن ایرانیان سراسر دنیا ارائه می کند.

اگر چنانچه پیرامون بخش های مختف سایت پزشکی آسان طب نقطه نظرات یا مقالاتی دارید، آسان طب با کمال میل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. از طریق بخش تماس با ما می توانید مشخصات، درخواست و تجارب خود را به همراه اطلاعات تماس برای ما ارسال فرمائید.

دندان ها از بافت‌هایی با درجه سختی‌های گوناگون ساخته شده‌اند، پوسیدگی دندان به علت عفونت باکتریایی رخ می‌دهد و موجب تخریب بافت‌های سخت در دندان می‌شود، برای درمان پوسیدگی دندان با دکتر نیم همراه باشید.

پوسیدگی دندان و حفره‌های آن یکی از رایج‌ترین مشکلات بهداشتی دهان در جهان می‌باشد که اغلب کودکان، نوجوانا و بزرگسالان گرفتار آن هستند, اگر پوسیدگی دندان درمان نشود، سبب دندان درد شدید، عفونت دندان و حتی از بین رفتن دندان می‌شود.

 

علائم و نشانه‌های پوسیدگی دندان بسته به نوع و شدن آن متفاوت است اما بعضی از علائم رایج آن عبارت‌اند از درد دندان، حساسیت دندان، درد شدید دندان هنگام خوردن یا نوشیدن، سوراخ در بین دندان و لکه‌های سیاه و قهوه‌ای روی سطح دندان اشاره کرد.

بعضی از عواملی که می‌توانند پوسیدگی و سوراخ شدن دندان را افزایش دهند عبارت‌اند از چسبیدن مواد غذایی به مدت طولانی روی دندان‌ها، دود سیگار یا مشروبات الکی، بهداشت ضعیف دندان، خشکی دهان، اختلالات خوردن مانند آنورکسیا و بیلیمی می‌تواند اشار نمود.پیشگیری از پوسیدگی دندان در طب سنتی

اولین گام برای درمان پوسیدگی دندان شستن دندان‌های در هنگام صبح می‌باشد و مسواک زدن مرتب است، برای شما چند روش خانگی برای رفع پوسیدگی دندان آورده‌ایم.

 

 

لیست مطالب :

نمک می‌تواند برای درمان پوسیدگی دندان به علت خواصیت آنتی سپتیک و ضد باکتری مورد استفاده قرار گیرد، زیرا می‌تواند درد و التهاب را کاهش دهد و عفونت را از بین ببرد و مانع از رشد باکتری‌ها در دهان شود.

روغن یک روش سنتی و قدیمی برای رفع پوسیدگی دندان، حفره‌ها و همچنین خونریزی لثه و بوی بدن دهان می‌باشد زیرا سبب پاکسازی دهان از هرگونه باکتری‌های مضر می‌شود.

سیر دارای خواص آنتی باکتریال و خواص آنتی بیوتیکی است که برای پوسیدگی دندان و حفرهای آن توصیه می‌شود، همچنین سبب سالم ماندن دندان‌های شما می‌شود.

براساس یک مطالعه منتشر شده در مجله علمی محصولات شیمیایی آمریکا، ریشه شیرین بیان ممکن است به حفظ سلامت دندان کمک کند زیرا دارای دو ترکیب مؤثر آنتی باکتریالی به لریکریکدین و لیزریوسفلاوان است که می توادن با جلوگیری از رشد باکتری‌های به درمان پوسیدگی دندان کمک کند

در علم آیورودا، زردچوبه اغلب برای تأمین آرامش درد دندان استفاده می‌شد، زردچوبه دارای خواص ضد باکتریایی و همچنین ضد التهابی است که به حفظ سلامتی لثه‌ها و درمان پوسیدگی دندان کمک می‌کند.

 

 

میخک یکی از بهترین روش‌های برای درمان هر نوع مشکل دندان از جمله پوسیدگی دندان می‌باشد زیرا دارای خواص ضدالتهابی، ضد درد و ضد باکتری دارد که می‌تواند سبب کاهش درد و جلوگیری از گسترش پوسیدگی دندان شود.

نکته: از عصاره میخک به مدت طولانی استفاده نکنید، این دارو برای تسکین موقت است.

یکی دیگر از گیاهان شناخته شدن برای درمان پوسیدگی دندان گیاه چریش می‌باشد زیرا دارای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C بالا است که با باکتری‌ها مبارزه می‌کند و عفونت را متوقف می‌کند.

براساس یک مطالعه انجام شده در دانشگاه یونسی در کره جنوبی، خواص ضد عفونت عصاره جوز هندی می‌تواند برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ناشی از باکتری‌های مورد استفاده قرار گیرد.

به طور منظم از دهان شویه استفاده کنید

بعد از هر وعده غذایی دهان خود را با آب گرم بشورید

از خوردن مواد شیرین خودداری کنید

آدامس بدون شکر مصرف کنید تا میزان تولید بزاق را افزایش دهد

به طور مرتب آب مصرف کنید

به صورت روزانه پنیر مصرف کنید

 

آتیلا پیکرگلو هستم، علاقه مند به انگلیسی، بره نویس و همچنین علاقه مند به موضوعات پزشکی

نظر

بسیار عاااالی سپاسگزارم از این مطالب فوق‌العاده

سابقه و هدف: با توجه به شایع بودن پوسیدگی و عوارض شناخته شده آن، در ایران باستان روش هایی برای درمان و جلوگیری شان مطرح شده  است و اخیرا نیز در طب جدید مسئله استفاده از تکنولوژی نانو مطرح شده است بمنظور مقایسه آن دو این تحقیق انجام گرفت.

مواد و روش ها:‌ تحقیق به روش مطالعه کتابخانه ای و مقالات جدید در زمینه استفاده از نانو تکنولوژی انجام گرفته است. کتاب های طب سنتی ایران باستان که در آنها به بهداشت دهان و دندان اشاره شده و مقالات جدیدی که با استفاده از نانو زئولیت ها نبودن پوششی برای دندان استفاده می شود مقایسه گردید.

یافته ها: روش های درمان و جلوگیری از بیماری های دندان شامل استفاده از طلا برای جلوگیری از پوسیدگی بافت و دندان ، استفاده از سیمان و زاج  برای پوشش حفره های پوسیده و روشهائی برای پیشگیری استفاده می گردند و امروزه از نانو زئولیت ها در مواد پرکننده استفاده می کنند.

نتیجه گیری: بنظر می رسد که در ایران باستان و طب جدید، تقریبا از روشهای مشابهی برای جلوگیری و درمان پوسیدگی استفاده می کردند بررسی تاثیر سایر روشها را توصیه می نماید.


پیشگیری از پوسیدگی دندان در طب سنتی

 

 

URL: http://jiitm.ir/article-1-686-fa.html

۱۳۹۴ بهمن ۱۲
حقایقی درباره ی دندانهای سالم: مراقبت از دندانها در خانه

پوسیدگی دندان و حفره (کرم خوردگی) از شایع ترین مشکلات بهداشت دهان و دندان در جهان هستند. این مشکلات اغلب در کودکان، نوجوانان و افراد مسن دیده می شوند. با این حال، دندانهای همه ی افراد می تواند دچار پوسیدگی و کرم خوردگی شوند.

پوسیدگی دندان، یا سوراخ ناشی از پیشرفت پوسیدگی معمولا به علت یک عفونت باکتریایی که باعث دمینرالیزاسیون( از بین رفتن مواد معدنی دندان) و تخریب بافت های سخت دندان می گردد، رخ می دهد.

عوامل خاصی می توانند خطر ایجاد پوسیدگی و حفره را افزایش دهند، که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

علائم و نشانه های پوسیدگی بسته به نوع و شدت آن متفاوت است. برخی از علائم شایع آن عبارتند از: دندان درد، حساسیت دندان، درد خفیف تا شدید در هنگام خوردن غذا یا نوشیدن مایعات، سوراخ های قابل مشاهده و یا حفره در دندان عفونی و لکه های سیاه یا قهوه ای یا لکه های سفید بر روی سطح دندان.پیشگیری از پوسیدگی دندان در طب سنتی

اگر حفره ها درمان نشوند، می توانند به دندان درد شدید، عفونت و حتی از دست دادن دندان منجر شوند. پر کردن، تاج و درمان کانال ریشه، درمانهایی برای پوسیدگی و حفره ی دندان می باشند.

اولین گام برای پیشگیری از تشکیل حفره و متوقف کردن پیشرفت حفره های موجود، مراقبت خوب از دندان ها است. دندان های خود را حداقل ۲ دقیقه دو بار در روز در صبح و قبل از خواب مسواک بزنید و یک بار در روز نخ بکشید و همچنین زبان خود را روزانه با کشیدن مسواک بر روی سطح آن بصورت ملایم تمیز کنید.

در ادامه به برخی از درمان های طبیعی که می تواند به تسکین درد و حفظ سلامت دهان و دندان کمک کند، اشاره می کنیم. همچنین با دندانپزشک برای تشخیص و درمان مناسب مشکلات دهان و دندانهای خود مشورت کنید. در ادامه ۱۰ داروی خانگی برای مقابله با پوسیدگی دندان و کرم خوردگی را به شما معرفی می کنیم:

میخک یکی از مهم ترین مواد برای درمان هر نوع مشکل دندانی، از جمله حفره ی دندان است. با توجه به خصوصیات ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضددرد میخک می توان از آن برای کمک به کاهش درد و جلوگیری از گسترش حفره استفاده کرد:

توجه: از روغن میخک بیش از حد یا به دفعات زیاد استفاده نکنید زیرا این ماده تنها یک تسکین دهنده ی موقت است.

نمک نیز می تواند برای درمان حفره ها به علت خواص ضدعفونی کنندگی و ضد باکتریایی آن استفاده شود. نمک می تواند التهاب و درد را کاهش دهد، عفونت را از بین برده و از رشد باکتریها در دهان جلوگیری نماید:


روغن کشیدن یک عمل قدیمی است که می تواند خطر ایجاد حفره و همچنین خونریزی لثه و بوی بد دهان را کاهش دهد. روغن کشیدن به تمیز کردن دهان از باکتری های مضر که مسئول انواع مختلف مشکلات دندانی می باشند، کمک می کند:

این کار را روزانه در صبح، با معده ی خالی انجام دهید. بجای روغن کنجد می توانید از روغن آفتابگردان و یا روغن نارگیل استفاده کنید.


. ۴سیر

استفاده از سیر بدلیل خواص ضد باکتریایی و همچنین خواص آنتی بیوتیکی قوی آن اغلب برای مقابله با پوسیدگی دندان و حفره توصیه می شود. سیر همچنین می تواند درد را به تعویق انداخته و به تقویت لثه ها و سلامت دندانها کمک کند:


با توجه به مطالعه ای که در مجله انجمن شیمی آمریکا ژورنال محصولات طبیعی منتشر شده است، ریشه ی شیرین بیان، می تواند به حفظ سلامت دندانها کمک کند. دو ترکیب موثر ضد باکتریایی licoricidin و licorisoflavan A در ریشه ی شیرین بیان خشک وجود دارند که می توانند از رشد باکتریهای حفره زا جلوگیری کنند. به علاوه ، این گیاه می تواند پلاکها را کاهش دهد:


در طب باستانی آیورودا(طب کهن هند که شامل گیاهان طبی، ماساژ و یوگا است)، از زردچوبه در اغلب موارد برای به تاخیر انداختن درد ناشی از کرم خوردگی دندان(حفره) استفاده می شود. زردچوبه با داشتن خواص ضد باکتریایی و همچنین خواص ضد التهابی به حفظ سلامت لثه ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان به علت عفونت باکتریایی کمک می کند:

این روشها را یک یا دو بار در روز و به مدت حداقل چند روز انجام دهید تا تاثیرا آنرا مشاهده کنید.

یاس بنفش هندی یا چریش، یکی دیگر از درمان های محبوب برای درمان کرم خوردگی دندان است، این گیاه با خواص ضد باکتری خود به راحتی می تواند باکتری های حفره زا را نابود کند. به علاوه، به حفظ دندانها و داشتن لثه هایی سالم و قوی کمک می کند.


یکی دیگر از گیاهان دارویی شناخته شده، انگور فرنگی هندی است که می تواند به کاهش کرم خوردگی دندان کمک کند. این گیاه به amla نیز شناخته می شود. داشتن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین C، آن را به گزینه ی مناسبی برای مبارزه با باکتری ها و عفونت ها تبدیل کرده است.

این گیاه باعث بهبود و توسعه ی بافت همبند شده و به تقویت لثه ها کمک می کند. علاوه بر این، از آن برای پاک سازی دهان و خلاص شدن از شر بوی بد دهان استفاده می شود:


با توجه به مطالعه انجام شده در دانشگاه Yonsei در کره، خواص ضد پوسیدگی عصاره ی جوز هندی می تواند برای جلوگیری از پوسیدگی و کرم خوردگی دندان ناشی از باکتریهای پوسیدگی زا، استفاده شود:


۱۰٫آب جوانه های گندم

خواص ضد باکتریایی طبیعی گندم به مبارزه با پوسیدگی دندان و حفره کمک می کند و همچنین درد ناشی از حفره را کاهش می دهد. به علاوه، گندم یک منبع بسیار غنی از ویتامین های A و E همراه با مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و منیزیم است که برای داشتن دندان های سالم و قوی ضروری می باشند:

نکات دیگر

با این راه حل ها و پیشنهادات، شما به طور طبیعی می توانید از پوسیدگی دندانهای خود جلوگیری کرده و لبخند سالم خود را حفظ کنید.

منابع:


http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3131773/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16492529
www.acs.org/content/acs/en/pressroom/presspacs/212/acs-presspac-february-22-212/dried-licorice-root-fights-the-bacteria-that-cause-tooth-decay-and-gum-disease.html
http://www.phytomedicinejournal.com/article/S944-7113٪۲۸۰۵٪۲۹۰۰۰۹۱-۷/abstract
http://www.top1homeremedies.com/home-remedies/home-remedies-tooth-decay-cavities.html


کاربری


کلمه عبور

ثبت
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
پیشگیری از پوسیدگی دندان در طب سنتی

بازگشت به فهرست


تولید محتوا
تولید محتوا، سایت تولید محتوا

نظرسنجی ایردن IRDEN’s Poll


|

پیشگیری از پوسیدگی دندان در طب سنتی
پیشگیری از پوسیدگی دندان در طب سنتی
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *