پیشگیری از زگیل مقعدی

پیشگیری از زگیل مقعدی
پیشگیری از زگیل مقعدی



صفحه ای که به دنبال آن هستید پاک شده، جا به جا شده و یا از ابتدا وجود نداشته است!

بیچشک

مجله سلامت و پزشکی

husein samadi در

روانشناسی و شاخه های آن ، اهمیت و تاثیر این رشته بر زندگی

مصطفی احمدی در

پیشگیری از زگیل مقعدی

7 اصل مهم در رابطه زناشویی برای تحکیم روابط و بهره مندی از زندگی شاد

کاربر در

سرماخوردگی کودکان ، علائم سرماخوردگی و روش های پیشگیری

مقیم اسلام در

والدین بخوانند: چگونه با کودک لجباز رفتار کنیم؟

اگر افرادی دارای شرایط زیر باشند احتمال ابتلا به بیماری زگیل مقعدی در آنها افزایش می یابد.

مقاله مرتبط:

ممکن است فردی رفتارها و شرایط بالا را نداشته باشد و همیشه رابطه جنسی محافظت شده و ایمن داشته باشد اما باز هم به بیماری زگیل مقعدی دچار شود. این موارد فقط احتمال ابتلا به بیماری زگیل مقعد را افزایش می دهد.

انتخاب درمان بستگی به تعداد و محل زگیل، اولویت های بیمار و سوابق بیمار بستگی دارد.

درمان با داروهای موضعی معمولا برای زگیل های بسیار کوچک و محدود به قسمت خارجی استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که برای درمان زگیل مقعدی، حتما باید از داروهای موضعی مخصوص استفاده کنید و از هر نوع پمادی مانند پماد های ضد جوش در ناحیه مقعد استفاده نکنید.
برای استفاده از برخی داروها ممکن است نیاز باشد تا به مطب پزشک مراجعه کنید اما بیشتر داروها را می توانید در منزل مصرف کنید. معمولا مصرف دارو طی چند هفته یا بیشتر ادامه دارد. برخی از داروهای موضعی عبارت است از:

در این روش از نیتروژن مایع برای از بین بردن زگیل ها استفاده می شود. نیتروژن مایع موجب انجماد زگیل ها می شود و پس از انجماد از بین می روند.

در این روش پزشکان از یک جریان الکتریکی برای سوزاندن زگیل ها استفاده می کنند.

تکنیک درمان زگیل مقعدی با لیزر معمولا برای موارد پیشرفته و دشوار استفاده می شود. اگر زگیل گسترده باشد ممکن است مراحل درمان با لیزر چند جلسه طول بکشد.

جراحی زگیل مقعدی بر خلاف اسمش اصلا دشوار نیست و یک عمل سرپایی به حساب می آید. گزینه جراحی زگیل مقعدی برای زگیل های بزرگ و زگیل های داخل کانل مقعد که به درمان های دیگر پاسخ نداده اند، استفاده می شود. بیمار میتواند در همان روز عمل به خانه برگردد و نیاز به بستری در بیمارستان نیست.
در روش جراحی، پزشک با استفاده از ابزار مخصوص شروع به قطع زگیل مقعد می کند. به احتمال زیاد از داروهای بی حسی موضعی استفاده می شود ولی اگر تعداد زگیل مقعدی زیاد باشد، ممکن است بی حسی نخاعی و یا بیهوشی کامل برای بیمار در نظر گرفته شود.
پس از استفاده از روش های درمانی الکتروکوتر، کریوتراپی یا درمان جراحی زگیل مقعد، اکثر افراد برای چند روز احساس ناراحتی و درد دارند و به همین خاطر پزشک برای آنها مسکن تجویز می کند.
زمان بازگشت به زندگی عادی به شرایط فرد و میزان گستردگی زگیل مقعدی بستگی دارد.
بیماری زگیل مقعدی تهدید کننده زندگی شما نیست و در اکثر موارد به سرطان تبدیل نمی شود. با این حال، ممکن است ویروس HPV در بدن شما ماندگار شود و پس از درمان منجر به عود مجدد بیماری شود. برای پیشگیری و یا تشخیص زود هنگام بیماری، طبق تشخیص و زمانبندی پزشک، به مطب مراجعه کنید.
مراجعه منظم به پزشک در سه ماه اول پس از درمان بسیار ضروری است.

در ادامه بخوانید…

بیماری های مقاربتی

بیماری های مقعدی

زگیل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

زگیل مقعد از جمله بیماری هایی است که فرد را دچار ناراحتی می کند، ما در این مقاله تصمیم داریم اطلاعاتی درمورد این بیماری در اختیارتان قرار دهیم تا بیماری خود را تسکین دهید و درمان آنرا هرچه سریعتر به روش های مختلفی که در ادامه گفته می شود شروع کنید.

زگیل مقعد چیست؟ زگیل مقعدی یا به عبارتی condylomata acuminata در پیرامون و اطراف خروجی دستگاه گوارش یا مقعد بوجود می‌آید. زگیل ها انواع مختلفی دارند، که معمولاً در مراحل اولیه‌ی ایجاد، به شکل یک زائده‌ی کوچک بروز کرده و بعد از مدت کوتاهی گسترش می‌یابد و تقریباً کل ناحیه‌ی اطراف مقعد را درگیر می‌کند.

زگیل مقعد از جمله بیماری هایی می باشد، که ممکن است بدون هیچگونه درد و ناراحتی بروز کند. به همین دلیل است که افراد خیلی دیر یا هیچوقت متوجه بیماری خود نمی شوند. اما برخی از علائم آن عبارت اند از :

اگر وضعیت زگیل مقعد شما به شرح زیر است :

اگر زگیل مقعد شما دارای شرایط گفته شده است، می توان با چند پماد ساده در خانه و در کمترین زمان درمان کرد. برخی از این پمادها عبارت اند از : پودوفیلین، ایموکیمود، بیکلرواستیک، پدوفیلکس و اسید تری کلرواستیک. که می توان بصورت مستقیم روی زگیل مالیده و اگر نتیجه دهد زگیل مجبور به پوسته ریزی می شود.

پیشگیری از زگیل مقعدی

اگر زگیل مقعد شما دارای شرایط زیر است :

در صورت دارا بودن این موارد، جراحی برداشت آن تحت بی‌حسی موضعی پیشنهاد شود. معمولاً جراحی‌های برداشتی نتیجه‌بخش بوده و به سرعت پاسخ مثبت می‌دهند. انتخاب بی‌حسی موضعی یا بیهوشی باید با توجه به میزان گسترش زگیل‌ها و محل ایجاد آن‌ها انجام شود.

این روش به عنوان بهترین روش درمان زگیل مقعد شناخته می شود، و قابل استفاده برای انواع زگیل های مقعدی است. روش لیزر بدون درد و خون ریزی بوده و در مطب انجام می شود. ممکن است درمان در یک جلسه با لیزر صورت پذیرد و برای برخی هم در چند جلسه درمان انجام می شود.

همچنین اجتمال بازگشت بیماری با این روش بسیار پایین است و فرد به سرعت بهبود میابد.

پیشگیری از زگیل مقعد 

کلینیک نشیمن گاه بهترین انتخاب برای درمان زگیل مقعد

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی بیماری های نشیمن گاهی و درمان آنها بر روی صفحه ی تماس با ما کلیک کرده و با کلینیک نشیمن گاه در مورد درمانتان مشاوره ای هدفمند داشته باشید.

آخرین مقالات

دسترسی سریع

پیشگیری از زگیل مقعدی
پیشگیری از زگیل مقعدی
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *