پیشگیری از بیماری پیسی

پیشگیری از بیماری پیسی
پیشگیری از بیماری پیسی

پیشگیری از بیماری پیسی

الک یک دهه آرزو می‌کرد که درمانی پیدا کند ولی اکنون پوستش را به همه نشان می‌دهد.

اولین بار که متوجه شدم پوستم مشکلی دارد شش ساله بودم. با مادرم برای تعطیلات به تنریف رفته بودیم. یک شب احساس گرمای شدیدی می‌کردم، عرق کردم و نمی‌توانستم بخوابم. روز بعد لکه‌های کوچک سفیدی روی انگشتانم پدیدار شد.

مادرم نمی‌دانست چه شده. او پرستار است و حدود ۴۰ سال در بخش خدمات درمانی بریتانیا کار کرده ولی قبلا چنین چیزی ندیده بود. از من پرسید آیا حاضرم دستانم را توی ماده سفید کننده (بلیچ) بگذارم.

واقعا می‌خواستم کسی به من بگوید که این لکه‌ها از بین خواهند رفت. پیش متخصصان پوست رفتم که به من توصیه می‌کردند از کرم استروید و پرتو درمانی یو وی استفاده کنم. ولی هیچکدام از این روش‌ها در مورد من موثر نبود. بالاخره وقتی هشت ساله بودم پزشک متخصص من تشخیص داد که پیسی (ویتیلیگو) و یک نوع بیماری پوستی است که درمان ندارد. ممکن است بهتر شود ولی دوباره بدتر خواهد شد.

مادرم این خبر را به من داد. پزشک با او صحبت می‌کرد و او نیز به زبان ساده‌تری برای من توضیح می‌داد. این مشکل اعتماد به نفس در مورد ظاهر پسرش به خصوص در آن سنین کم برای مادرم خیلی دشوار بود ولی او به بهترین نحو با آن برخورد کرد.

یک دهه طول کشید تا من پیسی (ویتیلیگو) را به عنوان بخشی از وجودم بپذیرم. دست‌هایم اولین قسمت از پوست بدنم بود که دیگر آن‌ را نپوشاندم. اما صورتم زمان بیشتری طول کشید و برایم خیلی سخت‌تر بود که مردم چهره واقعی مرا ببینند. اکنون ۲۰ ساله‌ام و طی دو سال گذشته حتی یکبار هم آرزو نکردم که درمانی پیدا شود. در این مدت وضعیت پوستم نیز در مجموع باثبات بوده.

کسانی که پیسی (ویتیلیگو) دارند معمولا آن را با آرایش می‌پوشانند. حدود یک درصد از مردم جهان به این عارضه مبتلا هستند. ولی واقعا در مورد آن صحبت چندانی نمی‌شود. بخش‌هایی از پوست، بخصوص اطراف چشم‌ها، بینی و دهان رنگ طبیعی خود را از دست داده و سفید می‌شوند. هم زنان و هم مردان از تمامی نژادها ممکن است مبتلا شوند ولی قاعدتا تشخیص آن در کسانی که پوست تیره دارند ساده‌تر است.

هیچکس نمی‍داند عاملش چیست. برخی معتقدند استرس می‌تواند عامل تحریک اولیه باشد. ولی وقتی من مبتلا شدم کودک خردسالی بودم و درتعطیلات خوش می‌گذراندم.

وقتی اتفاق افتاد یکی از دشوارترین نکات برای من این بود که گویا دارم بخشی از هویتم را از دست می‌دهم. مادرم سفید پوست و پدرم اهل باربادوس است. ابتلا به پیسی (ویتیلیگو) مثل این بود که بخشی از تبار و نژادم را دارم از دست می‌دهم.

آزار در مدرسه گاهی خیلی سخت بود. مردم حرف‌های نژادپرستانه می‌زدند مثل “رنگ سیاهش داره می‌پره.” گاهی اوقات عصبانی می‌شدم و تلافی می‌کردم ولی معمولا چشم پوشی می‌کردم. نمی‌خواستم بیش از این خودم را منزوی کنم. همینطوری هم احساس تنهایی شدیدی می‌کردم.

در سن ۱۲ سالگی تصمیم گرفتم لکه‌ها را با آرایش بپوشانم. پزشکم مرا به یک دوره آموزشی آرایش استتاری فرستاد و آنجا یاد گرفتم چطور ۶ پودر و کرم آرایشی مختلف را برای انطباق با رنگ پوستم با هم ترکیب کنم. اوایل حدود یک ساعت طول می‌کشید ولی بعدها سریع‌تر شدم و کار آرایش در ۱۵ دقیقه تمام می‌شد.

برای من آرایش نقش یک حفاظ آرامش بخش را داشت. برای پیدا کردن دوست و رفتن به مهمانی به من اعتماد به نفس می‌داد. ولی هنوز هم پارانوید بودم. همیشه نگران بودم که نکنه پوست صورتم لکه زده باشه و یا آرایش پاک شده باشه. در طول روز مرتب کنترل می‌کردم.

و در مورد آزار به من کمکی نکرد. بچه‌ها تو مدرسه به این خاطر متلک می‌گفتند. بدترین موضوع این بود که لب‌های من بطور طبیعی خیلی صورتی هستند بنابراین وقتی پوست اطراف دهانم سفید می‌شد رنگ لب‌هایم برجسته‌تر می‌شد و مثل این بود که ماتیک مالیده‌ام.

آلان با دوستانم رابطه بسیار نزدیکی دارم و می‌توانم همه چیز را به آنها بگویم. ولی آن وقت‌ها نمی‌خواستم بفهمند که وضعیت پوست من واقعا چطور است. هیچ‌وقت شب‌ها خانه دوستانم نمی‌ماندم. اگر بعد از مهمانی خوابم می‌گرفت روی مبل می‌خوابیدم و حتما بالشتی پیدا می‌کردم که سفید نباشد و جای لوازم آرایشی روی آن باقی نماند.

یک بار شب خانه یکی از دوستانم خوابیدم و ملافه بالشت‌ها سفید بود. فردا صبح که بیدار شدم عکس برگردان کاملی از صورتم روی آن نقش بسته بود.

در سن ۱۵ سالگی بدترین وضعیت را داشتم. یک روز صبح وقتی به مدرسه می‌رفتم تگرگ می‌بارید. موهایم که فر ریزی داشت خیس شد و روی صورتم افتاد و کرم و پودر آرایش از صورتم چکه می‌کرد. شده بودم شبیه یک مجسمه مومی که در حال ذوب شدن است. یواشکی رفتم دستشویی تا آرایش صورتم را درست کنم. فکر کردم درستش کردم ولی بعد دیدم روی تی‌شرت سفیدم یک لکه افتاده. افتادم روی زمین و زدم زیر گریه.

به تنها چیزی که می‌توانستم فکر کنم این بود “که چرا زندگی من اینطوری است؟”

در آن لحظه متوجه شدم که چیزی باید تغییر کند. چند هفته بعد در تعطیلات تابستانی وقتی‌که دوستان مدرسه را نمی‌دیدم تصمیم گرفتم دیگر آرایش نکنم. قبل از آن لکه‌های پیسی (ویتیلیگو) را به دوستان نزدیکم نشان داده بودم. مادرم آنها را برای شام دعوت می‌کرد و احسا س می‌کردم که در خانه خودم مجبور نیستم ظاهرم را بپوشانم.

بالاخره یک روز برای رفتن به مهمانی همه دوستانم را دیدم و برای اولین بار لکه‌های پوستم را نپوشاندم. دوستانم طوری برخورد کردند که اصلا هیچ موضوعی در بین نیست. خیالم خیلی راحت شد. ولی بخشی از وجودم می‌خواست سر آنها فریاد بزند “آیا واکنش شما فقط همین است؟ می‌توانید تصور کنید من چه مصیبتی کشیدم؟” بهترین دوستم آنقدر خونسرد و عادی رفتار کرد که نزدیک بود او را بزنم. و بعد به خاطر آن همه نگرانی در مورد این موضوع احساس حماقت می‌کردم.

از آن زمان اوضاع تغییر کرد. در مورد معاشرت با دخترها نیز اعتماد به نفس پیدا کردم. هیچکس موضوع پیسی (لکه‌های پوستی) من را مطرح نمی‌کرد و وقتی که سنم به مرحله برقرار کردن رابطه رسید این موضوع دیگر برایم حل شده بود. بدترین اظهار نظرها را از زبان والدین دوستان می‌شنیدم. مثلا سر میز شام نشسته بودیم و یکی از آنها می‌گفت “الک، روی صورتت چیه؟”

بعضی در مدرسه هنوز سعی می‌کردند مرا اذیت کنند ولی دوستانم همیشه از من دفاع می‌کردند. چند ماه بعد یک جوینده استعدادهای مدلینگ مرا انتخاب کرد و با یک موسسه مدلینگ قرارداد بستم. این موضوع خیلی کمکم کرد و اعتماد به نفس مرا به شدت تقویت کرد. کمک کرد که به لکه‌های پیسی پوستم به عنوان یک سرمایه مثبت نگاه کنم، چیزی که مرا به نحو مثبتی متمایز می‌کند. اخیرا در شرق لندن چهره من با لکه‌های پیسی کاملا واضح روی بیلبوردها بود. لحظه عجیب و پر غروری بود.

اکنون به خاطر اینکه مشغول کار مدلینگ هستم می‌توانم در مورد تجاربم در محیط‌های عمومی صحبت کنم و به دیگران هم کمک کنم. حتی والدین بچه‌هایی که پیسی (ویتیلیگو) دارند از طریق شبکه‌های اجتماعی برایم پیام می‌فرستند و توصیه‌های من را می‌پرسند.

هنوز هم روزهای خوب و گاه روزهای بدی دارم. ولی اگر روزی از خواب بیدار شوم و ببینم که لکه‌های پیسی (ویتیلیگو) از بین رفته‌اند دلخور خواهم شد. آنها بخشی از وجود من هستند و همیشه خواهند بود.

بوتاکس یکی از رایج ‌ترین روش ‌های درمان چین و چروک صورت است، اما این بدان معنی نیست که این روش لزوما گزینه مناسبی برای شما است. هزینه، آلرژی‌های بالقوه، اثرات جانبی، ترس از سوزن، و این واقعیت که در هنگام بارداری یا شیردهی نمی تواند تجویز شود، تنها دلایلی هستند که چرا بوتاکس ممکن است برای برخی از بیماران خاص، توصیه نشود. خوشبختانه، تعدادی جایگزین برای بوتاکس وجود دارد که به کاهش ظاهر چین و چروک و مقابله با علائم پیری کمک می کنند.

ژل رادیس (Radiesse) یک ماده پرکننده پوستی آرایشی است که می تواند چین و چروک پوست را  با جایگزین کردن حجم از دست رفته و صاف کردن لایه‌های پوست، اصلاح کند. ماده فعال در ژل رادیس، کلسیم هیدروکسی لاپاتایت (CaHA) می باشد که یک ترکیب بیولوژیک است و باعث تحریک بدن برای تولید کلاژن طبیعی می شود. اداره غذا و داروی آمریکا (FDA  )، ژل رادیس را برای درمان چین و چروک ‌های خفیف تا شدید صورت، در سال ۲۰۰۶ ، مورد تایید قرار داد.

آیا می دانید فواید امگا 3 برای سگ ها چیست؟ چقدر لازم است که به سگ های خانگی، امگا 3 داده شود؟ شاید تاکنون درباره فوایدی که امگا 3 برای بدن دارد، شنیده باشید. جالب است بدانید که این دسته از اسید های چرب برای دوستان پشمالو 4 پای ما نیز مزایای فراوانی دارند. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام می خواهیم در مورد فواید امگا 3 برای سگ ها صحبت کنیم و در انتها نگاهی به انواع مکمل های امگا 3

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا ریزش مو را کاهش دهید یا متوقف سازید. اما آنچه که انجام می دهید به علل  ریزش موهایتان،  بستگی دارد. در بعضی از مواقع  نظیر ریزش مو پس از بارداری، ممکن است که مشکل خود به خود بر طرف گردد و به خاطر داشته باشید که هر شخصی روزانه مقداری ریزش مو دارد که کاملا طبیعی است. وقتی که ریزش مو ادامه می یابد، مایلید که پزشکتان را ببینید. در این مقاله از بخش زیبایی،

روغن های گیاهی چگونه برای حفظ سلامتی مورد استفاده قرار می گیرند؟ در چند سال اخیر استفاده و محبوبیت روغن های گیاهی رشد چشم گیری داشته است. برند های زیادی این گونه روغن ها را تولید می کنند که خواصی مانند ضد اضطراب و ضد میکروب بودن، آنتی اکسیدان، ضد التهابی، تقویت ایمنی بدن، خواب آور و کاهش استرس نیز دارند. در این مقاله از بخش طب سنتی و داروهای گیاهی دکتر سلام، به فواید روغن های گیاهی برای کاهش وزن می پردازیم. یکی از

پیشگیری از بیماری پیسی

آیا اخیرا دچار آسیب دیدگی صورت، به خصوص فک خود، شده ‌اید؟ آیا به سختی می توانید دهان خود را ببندید و به طور عادی صحبت کنید؟ آیا

ماسک های کلاژن لب ، معمولا لب های شما را تا ۵ الی ۶ ساعت مرطوب و برجسته نگه می دارند. این ماسک ها از موادی ژل مانند

در مورد دی ‌متیل ‌اتانول‌ آمین چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید این مولکول برای پوست چه فواید و مزایایی دارد؟ آیا میتوان از آن به عنوان ماده

بوتاکس یکی از رایج ‌ترین روش ‌های درمان چین و چروک صورت است، اما این بدان معنی نیست که این روش لزوما گزینه مناسبی برای شما است. هزینه،

ژل رادیس (Radiesse) یک ماده پرکننده پوستی آرایشی است که می تواند چین و چروک پوست را  با جایگزین کردن حجم از دست رفته و صاف کردن لایه‌های

هر مادری، امیدوار است که دوران بارداری سالمی داشته باشد، اما گاهی اوقات عوارضی ناخواسته ایجاد می شود. دیابت بارداری یکی از شایع ترین

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

چگونه میتوان با ورزش به بهبودی رابطه جنسی پرداخت؟ همه ما می دانیم که مزایای ورزش کردن برای سلامتی بسیار زیاد است، از جمله

تمرین اسکات با تکیه به دیوار برای تقویت ران ها، مفاصل ران، ماهیچه های ساق پا و پایین تنه مناسب است. این تمرین ها

به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، دکتر علیرضا فیروز روز شنبه در کنگره بین‌المللی پوست، زیبایی و لیزر اظهار کرد: لک و پیس (ویتیلیگو) در اثر تخریب سلول‌های رنگدانه‌ساز یا ملانسیت‌ها در پوست و گاهی در مخاط‌ها به‌وجود می‌آید.وی افزود:علت این بیماری هنوز شخص است اما به نظر می‌آید که پدیده‌های خودایمن و همچنین زمینه‌های ژنتیکی در ایجاد آن دخالت داشته باشد.فیروز با بیان این که حداکثر 2 درصد از بیماران مبتلا به برص دارای سابقه خانوادگی هستند، افزود: این بیماری در کودکان شایع‌تر است و در هر نقطه از بدن می‌تواند رخ دهد.فیروز توضیح داد: این بیماری سبب روشن شدن تکه‌ای پوست می‌شود و در افرادی که پوست تیره دارند، تظاهر بیشتری دارد.وی گفت: روند پیشرفت این بیماری در افراد مختلف متفاوت است. در برخی کند و در برخی بیماری سریع‌تر رشد می‌کند.رییس مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام در مورد عوامل ایجاد این بیماری گفت: استرس و اختلالات غده تیروئید می‌تواند باعث بروز و تشدید این بیماری شود.فیروز با تاکید بر این که بیماران مبتلا به برص باید از نظر عملکرد غده تیروئید مورد بررسی قرار گیرند، افزود: تشخیص این بیماری بسیار آسان است و می‌توان با روش‌های درمانی پیشرفته موجود، از پیشرفت این بیماری به راحتی پیشگیری کرد.وی، نوردرمانی و استفاده از داروهای غیر استروئیدی را از روش‌های درمان این بیماری برشمرد و گفت: به طور کلی برص درمان قطعی ندارد اما هرچه محدودتر باشد و بیمار زودتر مراجعه کند، پاسخ درمانی خواهد بود.به گفته فیروز، برص هیچ نوع مشکلی از نظر سلامتی برای افراد ایجاد نمی‌کند اما از آنجایی که ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، می‌تواند باعث بروز مشکلات خانوادگی و اجتماعی در بیماران شود.کنگره بین‌المللی پوست، زیبایی و لیزر روز 27 فروردین‌ماه با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی در هتل المپیک آغاز به کار کرده است و این کنگره فردا (29 فروردین‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.علمی ** 1834 ** 353**144

علمی آموزشی

کنگره پوست

بیماری برس

دکتر علیرضا فیروز

پیشگیری از بیماری پیسی

ارتباط با سردبیر newsroom@irna.ir

تماس بی واسطه با مسئولین

بالای صفحه

خبر گزاری جمهوری اسلامی       پست الکترونیک : irna@irna.ir

© کلیه حقوق این سایت متعلق به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

تبلیغات کلیکی گوگل در مقایسه با تبلیغات کلیکی سایت های ایرانی

بسیاری از کارشناسان حوزه دیجیتال مارکتینگ بر این واقعیت اذعان دارند که گوگل ادز بهترین و موثرترین نوع تبلیغات اینترنتی است. اما سیستم‌های تبلیغاتی دیگری نیز وجود دارند، که مانند گوگل ادز در خانواده سیستم‌های تبلیغات کلیکی قرار می‌گیرند.

در این پست می‌خواهیم درباره این سوال مهم کسب و کارهای ایرانی بحث کنیم که:

تبلیغات کلیکی گوگل موثرتر است یا سیستم‌های تبلیغات کلیکی ایرانی؟

پاسخ به برخی از سوال ها به قدری واضح و شفاف است که حقیقتا جایی برای توضیح و تفسیر باقی نمی گذارد. بهترین مقیاس برای ارزیابی موفقیت و محبوبیت هر کمپین تبلیغاتی تجربیات کاربران مختلف در استفاده از سیستم‌های تبلیغاتی مختلف است. ما روزانه زیر بمباران انواع مختلف تبلیغات هستیم که در بسیاری از مواقع، هیچ نیازی به آنها نداریم! این تبلیغات از پیامک های مزاحم گرفته تا بنرهای بی کیفیت، برای تبلیغ محصولاتی که هرگز علاقه ای به خرید آن نداشته ایم؛ گسترده است!

پیشگیری از بیماری پیسی

در دنیای آنلاین، البته اوضاع تبلیغات اجباری به مراتب گرم تر و قطعا آزار دهنده تر است. ارائه­ی تبلیغاتی غیر واقعی، وارد شدن به وب سایت های بی ارتباط با موضوع جستجو و در نهایت ورود به وب سایت هایی مملو از تبلیغات آزار دهنده برای محصولاتی بی کیفیت؛ تنها بخشی از نشانه های ناکارآمدی سیستم های تبلیغات کلیکی وب سایت های ایرانی است. البته که این وضعیت با کمی تفاوت در وب سایت های خارجی نیز صادق است.

مزایای گوگل ادز در مقایسه با تبلیغات کلیکی وب سایت های ایرانی چیست؟

 

آژانس تبلیغاتی جی ادز از چندین سال گذشته فعالیت در زمینه تبلیغات گوگل ادوردز را شروع کرده است و سعی کرده این خدمات را با بهترین کیفیت و منصفانه ترین قیمت، به کسب و کارها و صاحبین وب سایت های ایرانی، ارائه دهد. جی ادز همچنین گام‌های خوبی در زمینه آموزش تبلیغات در گوگل برداشته است. پس شما می‌توانید با خیال راحت با شماره ۶۶۵۶۵۰۰۰ تماس حاصل نمایید و کارشناسان جی ادز را در جریان نوع کسب و کار خود قرار دهید تا مناسب ترین پلن‌های تبلیغات گوگل را به شما پیشنهاد دهیم.

کسب و کارهای ایرانی می توانند با دریافت مشاوره های تخصصی، از مزایای گوگل ادوردز بهره مند گردند. در شرایط سخت اقتصادی برای کسب و کارهای نو پای ایرانی، قطعا گوگل ادز موثرترین، کاربردی ترین و اقتصادی ترین راهکار تبلیغاتی است.

(c) 26-219 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

پیشگیری از بیماری پیسی
پیشگیری از بیماری پیسی
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *