پیشگیری از بارداری اورژانسی با قرص یاسمین

خواص دارویی و گیاهی

پیشگیری از بارداری اورژانسی با قرص یاسمین
پیشگیری از بارداری اورژانسی با قرص یاسمین

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

پیشگیری از بارداری اورژانسی با قرص یاسمین

پیشگیری از بارداری اورژانسی با قرص یاسمین

آرایش

مدل مو

مدل لباس

روش جلوگیری از بارداری بصورت اضطراری به مجموعه ای از روشها و تکنیکهایی اطلاق می شود که در صورتی که نزدیکی فاقد استفاده از یکی از راههای مطمئن پیشگیری از بارداری انجام شود و یا علیرغم استفاده از یک روش مشخص، اتفاقی مانند پاره شدن کاندوم و یا نظیر آن رخ دهد، می توان از آن استفاده کرد…

البته  باید در نظر داشت که این روش به هیچ وجه از انتقال بیماریهای مقاربتی جلوگیری نمی کند. رایج ترین روش پیشگیری بصورت اضطراری، مصرف قرصهای معمولی خوراکی ضد بارداری HD است که به نام “قرص صبح روز بعد” مشهور شده اند. البته این نام مناسبی نیست چون نیازی به صبر کردن تا صبح روز بعد نیست و بهتر است در اولین فرصت بعد از نزدیکی فاقد محافظت، از این روش استفاده شود.

در چه مواقعی می توان یا باید از این روش استفاده کرد؟

موارد استفاده از این روش زمانی است که نزدیکی از طریق واژن صورت گیرد در حالیکه هیچ روش پیشگیری از بارداری استفاده نشده یا بطور ناصحیح و غیر کارآمد استفاده شده باشد.

این موقعیت ها می تواند شامل موارد زیر باشد: زمانی که علیرغم استفاده از کاندوم مردانه، در زمان نامناسبی خارج شود یا پاره شود. زمانی که علیرغم استفاده از دیافراگم یا کلاهک دهانه رحم، بطور زودهنگام بیرون آید و یا بعد از نزدیکی بلافاصله خارج شود. مقاربت بعد از فراموش کردن اتفاقی یک قرص از دوره قرصهای جلوگیری از بارداری انجام شود. در صورت استفاده از روش تقویمی، محاسبه زمان تخمک گذاری بطور ناصحیح انجام شود و نزدیکی کامل در زمان باروری زن انجام شده باشد. برنامه استفاده از روش طبیعی یا انقطاع در نزدیکی با شکست مواجه شود.

روش اضطراری پیشگیری از بارداری چقدر موثر است؟

اثربخشی این روش به نحوه صحیح استفاده و بخصوص زمان مصرف قرصها وابسته است. این روش صد درصد موثر نیست، اما تقریبا در ۹۸% موارد از حاملگی پیشگیری می کند. یعنی از هر ۱۰۰ خانمی که از این روش برای پیشگیری از بارداری استفاده می کنند حدود ۲ نفر در طول یکسال حامله می شوند. اگرچند بار از این روش استفاده شود، تاثیر آن کمتر شده و احتمال بارداری بیشترمی شود. بنابراین این روش فقط برای موارداضطراری بکار می رود و نباید بطور مداوم، بعنوان یک روش پیشگیری بکار رود. بلکه پس از استفاده از این روش، فرد باید به پزشک یا مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و پس از مشاوره، یکی از روشها را بصورت دائمی انتخاب کند.

زمان و نحوه مصرف آن چگونه است؟

باید در دو نوبت با فاصله ۱۲ ساعت هر بار ۲ قرص HD خورده شود. در واقع بعد از مقاربتی که احتمال بارداری دارد در اولین فرصت ۲ قرص خوراکی HD همراه با شیر یا آب زیاد مصرف می شود. باید دقت کرد که قرص نوبت اول در زمانی خورده شود که نوبت دوم را بتوان ۱۲ ساعت پس از آن مصرف کرد. مصرف نوبت اول را نباید بی دلیل به تاخیر انداخت، زیرا میزان تاثیر ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد.اگر قرص نوع LD در دسترس باشد، باید در هرنوبت ۴ قرص مصرف کرد.نکته مهم: اگر بیش از ۷۲ ساعت (۳ روز) از مقاربت گذشته باشد، استفاده از روش اضطراری توصیه نمی شود و باید در این موارد با پزشک مشورت کرد.

عملکرد آن بر بدن به منظور پیشگیری از بارداری چیست؟

مصرف این قرصهای هورمونی با متوقف کردن تخمک گذاری یا تداخل در جایگزینی تخمک لقاح یافته در رحم می تواند مانع حاملگی شود. از آنجا که تخمک لقاح یافته ظرف مدت کودتاهی در قسمتی از رحم جایگزین می شود، زمان استفاده از این روش بسیار حائز اهمیت است. در واقع اگر عمل جایگزینی اتفاق افتاده باشد استفاده از این روش مانع از پیشرفت روند بارداری نشده و موجب بروز سقط نخواهد شد.

آیا مصرف بعضی از داروها ممکن است کارآیی این روش را کاهش دهد؟

بعضی از داروهایی که بطور کلی اثربخشی قرصهای ضدبارداری را کاهش می دهند ممکن است در کارآیی این روش نیز اختلال ایجاد کنند. برخی از این داروها عبارتند از ریفامپین (نوعی آنتی بیوتیک)، گریزوفولوین (داروی ضد قارچ خوراکی)، باربیتوراتها و برخی از داروهای ضد صرع.

چه مدت بعد از این روش باید پریود شوم؟

پس از مصرف هیچ علامت فوری که نشان دهد قرصها اثر کرده یا نکرده اند، موجود نیست و فقط قاعدگی باید به موقع، چند روز زودتر یا دیرتر رخ دهد. اگر شروع قاعدگی، بیش از یک هفته به تاخیر افتد و یا هر مورد خاص دیگر وجود داشته باشد، باید به پزشک مراجعه کرد. نکته مهم این است که اگر بعد از مصرف قرصها، دوباره مقاربتی انجام شود که احتمال بارداری در آن وجود داشته باشد، قرصهای قبلی خورده شده از بارداری مجدد جلوگیری نمی کنند.

آیا استفاده از این روش در دوران شیردهی بی خطر است؟

مقدار استروژن موجود در قرصهای ترکیبی ضد بارداری می تواند در مقدار و کیفیت شیر مادر تاثیر منفی داشته باشد. اما بنظر نمی رسد که استفاده کوتاه مدت آن این تاثیر را بگذارد. بعلاوه هورمون ترشح شده در شیر آثار نامطلوبی در شیرخوار نخواهد داشت.

در صورت استفاده از این روش چه زمانی نیاز به مراجعه به پزشک خواهم داشت؟

تاخیر در قاعدگی بیش از یک هفته. ادامه خونریزی نامنظم یا وجود دردهای کرامپی شکم بطور مداوم. درد شدید در ناحیه شکم یا لگن.احتمال بارداری. احتمال ابتلا به بیماریهای مقاربتی.

قرصهایی ساخته شده اند که درصورتی که درعرض ۷۲ ساعت (سه روز) پس از مقاربت خورده شوند می توانند از بارداری جلوگیری کنند. این قرصها اصطلاحا به نام قرص صبح روز بعد (Morning after pill) معروف می باشند . این قرصها بعلت داشتن مقادیر زیاد هورمون ، اثر ضد بارداری خود را تلاش می کنند . در صورتی که این قرصها بعد از مقاربت ، هر چه سریعتر خورده شوند(مخصوصا در ۲۴ ساعت اول) اثر بیشتری خواهند داشت.

امکان استفاده از قرصهای ضد بارداری دیگر در صورت عدم دسترسی به قرصهای “صبح روز بعد”

می توان بعد از انجام مقاربت ، دو قرص اچ دی HD را باهم خورد و سپس ۱۲ ساعت بعد ، دوقرص. این چهار قرص حتما باید در عرض ۷۲ ساعت بعد از مقاربت خورده شوند . هرچه زودتر این قرصها خورده شوند، تاثیر آنها بیشتر خواهد بود . عوارض جانبی این قرصها عبارتنداز: تهوع ، استفراغ ، سردرد ، حساس شدن پستانها ، سرگیجه ، احتباس مایعات در بدن و خونریزی های نامنظم . این عوارض جانبی معمولا بعداز یکی دو روز از بین خواهند رفت . با خوردن این قرصها همراه با غذا و یا مصرف داروهای ضد تهوع ، می توان از احساس تهوعی که خوردن این قرصها ایجاد میکند کم نمود . در صورتی که در عرض یکساعت که قرصها را مصرف نمودید ، استفراغ کردید ، باید دوباره قرصها را بخورید.* می توان از قرصهای ال دی LD هم استفاده نمود – اما باید در هر بار ۴ عدد قرص خورده شود (مجموعا هشت قرص خورده می شود).

مزایای استفاده از روش فوری جلوگیری ازبارداری کدامند؟

پیشگیری از بارداری اورژانسی با قرص یاسمین

۱- می توان بعد از مقاربت از آن استفاده نمود

۲- استفاده از آنها آسان است

۳- از قرصهای معمولی جلوگیری از بارداری می توان استفاده کرد

۴- اشکالی در بارداری های آینده ایجاد نمی کند.

معایب استفاده از روش فوری جلوگیری ازبارداری کدامند؟

۱- دارای عوارض جانبی مثل تهوع می باشد

۲- باید حتما در طی ۷۲ ساعت بعد از مقاربت استفاده شود

۳- از بیماریهای عفونی مقاربتی مثل ایدز جلوگیری نمی کند

۴- از این روش فقط در موارد اورژانسی و اضطراری باید استفاده شود و نباید به طور دائمی از آن استفاده کرد

مصرف اولین دوز قرص ها در این روش حتما باید حداکثر در فاصله زمانی ۷۲ ساعت از تماس جنسی مشکوک صورت گیرد. اگر بیش از ۷۲ ساعت از زمان نزدیکی مشکوک نگذشته باشد، داوطلب می تواند با به کار بستن یکی از روش های زیر از حاملگی ناخواسته جلوگیری نماید:

۱- قرصHD ، دو عدد در اولین فرصت و دو عدد ۱۲ ساعت بعد

۲- قرصLD،  چهار عدد در اولین فرصت و چهار عدد ۱۲ ساعت بعد

۳- قرص تری فازیک، ۴ عدد قرص سفید در اولین فرصت و چهار عدد قرص سفید ۱۲ ساعت بعد (قرص های مرحله سوم)

هشدارها در زمان مصرف :

۱- بهتر است که قرص ها با شکم خالی خورده نشود.

۲- در صورت استفراغ کردن تا دو ساعت پس از استفاده از روش، خوردن مجدد قرص ها ضروری است.

۳- حداکثر دفعات مجاز استفاده از این روش در هر سیکل قاعدگی یک بار است. این روش باید در حداقل دفعات ممکن در طول دوران باروری استفاده گردد. مجاز بودن یک بار استفاده از این روش در هر دوره قاعدگی دلیلی بر تایید مصرف آن در هر دوره قاعدگی به عنوان روش پیشگیری از بارداری نیست.

۴- در صورت قاعده نشدن فرد در عرض ۳ هفته پس از مصرف روش اورژانسی پیشگیری از بارداری، باید، تست بارداری (ترجیحاً بتا اچ.سی.جی) در مورد وی انجام شود.

با توجه به اینکه این روش برای جنین خطرناک نیست، در صورت وقوع حاملگی، نیازی به سقط جنین نخواهد بود.

در بین داروهای پیشگیری از بارداری، لوونورژسترول از جمله داروهای بسیار موثر به شمار می رود.این دارو که نوعی پروژسترون مصنوعی به شمار می رود، با جلوگیری از ترشح گونادوتروپین های هیپوفیز قدامی، از تخمک گذاری مانع می شود. به گزارش سلامت نیوز لوونورژسترول عنوان دارویی بسیار کارآمد در مورد پیشگیری فوری از بارداری است، اما با کوله باری اما و اگر که متاسفانه کمتر کسی در مورد این دارو اطلاعات لازم را دارد.

لوونورژسترول همچنین با تغییر در اندومتر رحم از جایگزینی تخم تشکیل شده در رحم نیز پیشگیری می کند و در حقیقیت با دو مکانیسم از وقوع بارداری پیشگیری می کند.

یکی از بزرگ ترین مشکلات در مورد مصرف داروهای ضدبارداری فوری، عدم اطلاع خانم ها از طرز صحیح مصرف این گونه ترکیبات است و همین مشکل در بسیاری اوقات، سبب بروز بارداری های ناخواسته در افراد می شود.

داروی لوونورژسترول به شکل قرص و هر بسته ی آن دو تایی است. اولین دوز این دارو باید طی ۷۲ ساعت از مقاربت کنترل نشده، مصرف شود. سپس ۱۲ ساعت بعد از مصرف اولین قرص، باید دومین قرص را میل کنید. در این صورت، تا حد زیادی احتمال بارداری را کاهش می دهید.

البته باید گفت که این دارو باید تحت نظر پزشک و با توصیه ایشان مصرف شود و از مصرف خودسرانه آن باید خودداری نمود.

ـ در طول یک ماه، بیش از یک بار از بسته های دو تایی لوونورژسترول استفاده نکنید، زیرا باعث ایجاد مشکلات هورمونی بسیاری می شود. ـ نامنظم شدن قاعدگی از جمله شایع ترین عوارض دارویی لوونورژسترول به شمار می رود. ـ سردرد، استفراغ، احساس ناراحتی در سینه ها، اضافه وزن و خونریزی های غیرطبیعی از عوارض دیگر لوونورژسترول به شمار می رود. ـ توصیه می شود یک تا دو ساعت پس از مصرف این دارو، یک داروی ضد تهوع هم برای پیشگیری از بروز عوارض ناخواسته آن مصرف شود. ـ این دارو تا ۹۹ درصد از بروز بارداری های ناخواسته مانع می شود، اما هرچه زودتر مصرف شود، اثربخشی آن بیشتر است.

در صورت بارداری ،خونریزی تشخیص داده نشده واژن ،بیماری شدید شریانی ، آدنومای کبدی ،پورفیری ، بعد از برداشتن مول هیداتی فرم (تا زمانی که میزان گونادوتروپین های پلاسما و ادرار به حد طبیعی برگردد)،سرطان پستان و دستگاه تناسلی نبایدمصرف شود.

۱ ـ در صورت ابتلای بیمار به بیماری قلبی ، سابقه بارداری نابجا،سندرم های سو جذب ، کیست های فعال تخمدانی ، بیماری فعال کبدی ، یرقان انسدادی عود کننده و یاسابقه یرقان دردوران بارداری ، دارو با احتیاط مصرف شود.

۲ ـ دو تا ۳ سال پس از کاشتن کپسول های حاوی دارو در زیر جلد، اثربخشی آن کاهش و احتمال آبستنی افزایش می یابد.

عوارض مهم دارو عبارتنداز نامنظم شدن قاعدگی ، تهوع ، استفراغ ،سردرد، احساس ناراحتی در پستان ،افسردگی ، اختلالات پوستی ، تغییرات وزن بدن ، اولیگومنوره و منوراژی .

کاربامازپین ،گریزئوفولوین ، فنی توئین ، فنوباربیتال ،پریمیدون و بخصوص ریفامپین با افزایش فعالیت آنزیم های کبدی متابولیسم لوونورژسترل را افزایش می دهند وموجب کاهش اثربخشی آن می گردند.لوونورژسترل نیز با مهار متابولیسم سیکلوسپورین موجب افزایش غلظت پلاسمایی آن می گردد.

۱ ـ در صورت مصرف همزمان این دارو با ریفامپین ، حتما باید ازیک روش دیگر جلوگیری از بارداری نیزاستفاده نمود

۲ ـ با اینکه این فرآورده نسبت به قرص های ترکیبی ، اثربخشی کمتری درجلوگیری از بارداری دارد، اما در زنان میانسال ، افراد سیگاری ، افراد مبتلا به زیادی فشار خون ، بیماری های دریچه ای قلب ، دیابت یا میگرن سودمندتر ازقرص های ترکیبی می باشد.

۳ ـ در صورت استفاده قبلی از قرص های ترکیبی جلوگیری از بارداری ، بایدبلافاصله بعد از قطع مصرف فرآورده ترکیبی ، مصرف لوونورژسترل شروع شود تا مانع بارداری شود.

۴ ـ برای جلوگیری از بارداری پس اززایمان ، سه هفته پس از زایمان بایدمصرف این دارو شروع شود.

۵.ـ قرص ها باید هر روز در یک زمان معین مصرف شوند. در صورتی که مصرف یک قرص در ساعت معین فراموش شد، به محض به یاد آوردن باید مصرف شود وقرص های بعدی طبق روال معمول مصرف شوند اما اگر مصرف قرص بیشتر از ۳ساعت به تاخیر افتاد، علاوه بر خوردن قرص های بعدی ، از آن روز بمدت یک هفته از یک روش دیگر جلوگیری از بارداری نیزاستفاده شود.

۶.استفراغ و اسهال شدید در جذب شکل خوراکی این دارو اختلال ایجاد می کنندواثربخشی آن را کاهش می دهند. به همین دلیل طی استفراغ و اسهال شدید و تا یک هفته پس از قطع آن باید از یک روش دیگرجلوگیری از بارداری نیز استفاده شود.

۷.طی دوره مصرف این دارو، فشار خون فرد باید دائما کنترل شود.

۸.در مورد فرآورده های کاشتنی ، ۵ سال پس از کاشتن کپسولها در زیر جلد، بایدآنها را به روش جراحی ساده از زیر جلدبرداشت .

به گفته رئیس انجمن علوم اعصاب ایران، سن سکته مغزی براساس پژوهش های انجام شده در کشور ۱۰ سال کمتر از استانداردهای جهانی است که علاوه بر عوامل ژنتیکی،  عوامل محیطی نیز در آن دخیل هستند. این در حالی است که هم اکنون مصرف برخی از برندهای خارجی قرص های ضد بارداری حاوی ماده خطرناک دروسپیرنون در کشورهای توسعه یافته به علت تاثیر جدی آنها بر افزایش درصد بروز سکته های مغزی و قلبی در زنان، مورد تردید واقع شده است. عرضه قرص های ضد بارداری «یاز» و «یاسمین» که حاوی ماده دروسپیرنون می باشند هم اکنون علی رغم مقاومت بسیار شدید شرکت آلمانی بایر در آمریکا و سایر کشورهای جهان با برچسب «هشدار جدی افزایش ریسک ایجاد لخته های خونی خطرناک» صورت می گیرد. علاوه بر آن به واسطه افشاگری های علمی صورت گرفته توسط پزشکان و متخصصین زنان، «شرکت آلمانی بایر» بازار فروش محصولاتی همچون یاز و یاسمین را در اروپا و آمریکا از دست داده و با انبوهی از دعاوی مطرح شده توسط وکلای خصوصی با هدف کسب غرامت درگیر است. با این وجود شرکت بایر با سوء استفاده از بی اطلاعی و ضعف علمی مشهود در کشورهای جهان سوم و کمتر توسعه یافته، بازار محصولات خطرناک خود را از آمریکا و اروپا به آسیا و آفریقا منتقل کرده است. به نحوی که هم اکنون یاز و یاسمین در سکوت مطلق سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت کشورمان به برند شماره یک خارجی فعال در ایران به عنوان قرص ضد بارداری «فاقد عوارض» تبدیل شده اند و با حمایت اغلب متخصصین زنان و ماماها مورد توصیه قرار می گیرند. شایان ذکر است سازمان غذا و داروی آمریکا هنوز مصرف قرص های ضد بارداری حاوی این ماده را ممنوع نکرده، اما با ارائه «هشدار جدی»،  نصب برچسب، انجام تحقیقات اختصاصی و ارائه اطلاعات به مردم؛ نسبت به نگرانی های متخصصین در مورد عوارض جدی قرص های برندهایی همچون «یاسمین» و «یاز» واکنش نشان داده است. در سایت FDA آمریکا آمده است: «براساس دو مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۱، اف دی ای مطمئن شده که میزان بروز حوادث ترومبوز آمبولی وریدی- تشکیل لخته های خطرناک خونی- در زنانی که قرص های ضد بارداری حاوی دروسپیرونون را مصرف می کرده اند دو تا سه برابر بیش از سایرینی بوده که قرص های حاوی لوونورژسترول استفاده نموده اند. مطالعات اختصاصی سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان معتبرترین سازمان پایش عوارض دارویی در جهان بر ۸۳۵/۸۲۶ زن مصرف کننده قرص های ضد بارداری حاوی دروسپیرنون نشان داد که مصرف داروهای مذکور بطور کلی ۷۴ درصد خطر بروز لخته های خونی را افزایش داده است. این میزان در سه ماهه نخست مصرف، در زنان منجر به افزایش ۹۳ درصدی ریسک ایجاد لخته های خونی خطرناک در عروق شده است. پس از مصرف ۱۲ ماهه قرص های ضد بارداری یاز و یاسمین و موارد مشابه حاوی دروسپیرنون، خطر تشکیل لخته های سکته آور، به بیش از ۲۹۰ درصد افزایش یافته است! همچنین در تحقیقی دیگر محققین دانشگاه ویسکانسین، عملکرد مغزی ۱۱۵ زن که از انواع مختلف قرص های ضدبارداری استفاده می کردند را مورد بررسی قرار دادند. زنانی که از نسل قدیمی این قرص ها استفاده می نمودند، عملکرد مغزی مشابه با زنانی داشتند که کلا قرص ضدبارداری مصرف نمی کردند، در حالی که زنان مصرف کننده «یاسمین»، عملکرد مغزی ضعیف تری نسبت به سایر زنان مورد مطالعه،  از خود نشان دادند و عملکرد مغزی آنها نسبت به زنانی که از قرص استفاده نمی کردند به گونه قابل توجهی پایین تر بود! در این مطالعه عملکرد شناختی یا visuspatial مغز مورد مطالعه قرار گرفته بود. مطالعه ای دیگر که بر ۳۳ زن مصرف کننده قرص یاسمین انجام شد، نشان داد که سطح «پراکسیدلیپید» در این افراد به طرز قابل توجهی بالاتر از زنانی است که با شرایط بدنی مشابه از این قرص استفاده نمی کردند. پراکسید لیپید ماده ای حاصل متابولیسم چربی هاست که مثل بمب های شناور در خون حرکت کرده و منجر به تخریب هر آنچه که با آن برخورد کند، می شود و از عوامل آغازگر واکنش های زنجیره ای تخریب سلولی و بروز سکته های مغزی و قلبی محسوب می شود. با وجود همه نتایج علمی اعلام شده، سازمان غذا و داروی کشورمان در رفتاری سوال برانگیز، علی رغم افشاگری های صورت گرفته توسط برخی از متخصصین و رسانه ها، تاکنون در قبال همه گیری شیوع مصرف برندهای خارجی و گران قیمت قرص های ضدبارداری حاوی دروسپیرونون همچون یاز و یاسمین که تحت عنوان «قرص با کیفیت و فاقد عوارض» نسخه می شوند، سکوت کرده است! این در حالی است که با توجه به تاکید متخصصین بر تاثیر مصرف قرص های مذکور بر افزایش جدی ریسک بروز سکته های مغزی و قلبی حتی در وزارت بهداشت، تحقیقی برای اطلاع از عوارض ایجاد شده در زنان ایرانی و ثبت مرگ و میر احتمالی به منظور پیگیری حقوقی موضوع در برابر شرکت آلمانی بایر و تعیین غرامت، برخلاف اغلب کشورهای جهان در دستور کار قرار نگرفته است!

منبع: دستورالعمل روش های پیشگیری از بارداری در جمهوری اسلا می ایران-انتشارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

منبع :

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

در صورت آمیزش جنسی محافظت نشده ، خطر باردار شدن در زمانی که قصد بارداری ندارید، برای شما وجود دارد.شما زمانی که در دوره باروری بوده، آمیزش جنسی دخول داشته، از یک روش پیشگیری استفاده نکرده و یا در روش پیشگیری مشکلی پیش آمده، خطر باردار شدن دارید.

اگر میخواهید باردار شوید هیچ کاری نکنید.

اگر ترجیح میدهید باردار نشوید ، دو گزینه دارید:

بسته به مارکی که انتخاب می کنید، بسته قرص پیشگیری اضطراری حاوی 1 یا 2 قرص است. این قرص همچنین قرص “صبح روز بعد” نامیده می شود.

قرص پیشگیری اضطراری از بارداری خطر بارداری را پس از آمیزش محافظت نشده،کاهش می دهد. قرص پیشگیری اضطراری تخمک گذاری را متوقف کرده یا آن را به تأخیر می اندازد. حتی اگر تخمک گذاری شما قبلا اتفاق افتاده باشد هم ممکن است باردار شوید. قرص پیشگیری اضطراری از بارداری را بلافاصله بعد از آمیزش مصرف کنید. هر چه زودتر مصرف آن را شروع کنید، شانس باردار نشدن شما بیشتر خواهد شد.

پیشگیری از بارداری اورژانسی با قرص یاسمین

2 نوع قرص پیشگیری اضطراری از بارداری وجود دارد:

استفاده از قرص پیشگیری اضطراری از بارداری سقط جنین محسوب نمی شود. قرص پیشگیری اضطراری تخمک گذاری را قطع کرده یا آن را به تأخیر می اندازد. سقط جنین به یک بارداری واقعی پایان می دهد.

قرص پیشگیری اضطراری را میتوان بدون نسخه از داروخانه گرفت.

اگر بعد از مصرف قرص پیشگیری اضطراری بارداری آمیزش محافظت نشده داشته باشید، ممکن است باردار شوید. تا زمان قاعدگی بعدی از کاپوت )کاندوم استفاده کنید. اگر استفاده از دیگر روش های پیشگیری از بارداری را شروع کرده اید نیز باید همچنان از کاندوم استفاده کنید.پس از مصرف قرص پیشگیری اضطراری از بارداری EllaOne پنج روز صبر کرده و سپس استفاده از دیگر قرص های ضد بارداری یا روش هایی مثل حلقه واژنی یا چسب پیشگیری را شروع کنید. قرص پیشگیری اضطراری EllaOne همزمان با استفاده از این روش ها درست عمل نمی کند.این یعنی استفاده از قرص پیشگیری اضطراری از سایر روش ها نامطمئن تر است. اگر مرتب نیاز به مصرف قرص پیشگیری اضطراری پیدا می کنید، استفاده از سایر روش های مناسب تر برای پیشگیری را مد نظر قرار دهید.

همچنین می توانید برای IUD مسینزد دکتر بروید. آی یو دی مسی از کاشتن تخمک بارورشده جلوگیری میکند. این یک روش معمولی برای پیشگیری است که در موقعیت های اضطراری نیز به کار می آید . با استفاده از آی یو دی مسی شما حداقل برای ۵ سال محفوظ هستید.

در صورت داشتن آمیزش محافظت نشده، خطر ابتلا به بیماریهای آمیزشی برای شما وجود دارد. بیماریهای آمیزشی اغلب دارای علائم روشنی نیستند. اگر فکر می کنید ممکن است به بیماری آمیزشی مبتلا باشید، آزمایش بدهید .

قرص پیشگیری اضطراری بین €۱۰ تا € ۲۰ یورو قیمت دارد یک قرص قرص پیشگیری اضطراری EllaOne € در هلند میتوانید یک قرص پیشگیری اضطراری را بدون نسخه از یک داروخانه یا فروشگاه لوازم بهداشتی و دارویی بخرید.

دکتر میتواند برای شما یک آی یو دی مسی با هزینه€ ۴۷ تا € ۱۲۰ یورو بگذارد. بسته به مارک IUD مسی ، پس از 5 تا 10 سال، باید برای تعویض آن به پزشک مراجعه کنید.

بیمه سلامت مخارج اکثر روشهای پیشگیری بارداری برای افراد تا سن ۲۱ سالگی را جبران میکند. ولی شما باید اول سهم خود 254> بیمه سلامت را بپردازید. از بیمه سلامت خود بپرسید چه مبلغ از مخارج را جبران خواهد کرد. از سن ۲۱ سال به بعد مخارج پیشگیری فقط وقتی بازپرداخت میشود که شما خود را برای آن بیمه مکمل کرده باشید.

مخارج قرص پیشگیری اضطراری بازپرداخت نمی شود.

Bij onbeschermde seks loopt u het risico zwanger te worden wanneer u dit niet heeft gepland. U loopt een risico wanneer u geslachtsgemeenschap heeft gehad tijdens uw vruchtbare dagen en u geen anticonceptie heeft gebruikt of er is iets misgegaan met de anticonceptie. 

Als u graag zwanger wil worden, hoeft u niets te doen. 

Als u liever niet zwanger wil worden heeft u 2 opties:

Afhankelijk van het merk dat u kiest, bestaat de noodpil uit 1 of 2 pilletjes. De noodpil wordt ook de morning-afterpil genoemd. 

De noodpil verkleint het risico op een zwangerschap na onbeschermde seks. De noodpil verstoort de eisprong of stelt ze uit. U kunt toch zwanger worden als u al een eisprong heeft gehad. Neem de noodpil zo snel mogelijk na de seks. Hoe sneller u de pil neemt, hoe kleiner de kans dat u zwanger wordt.

Er zijn 2 soorten noodpil: 

De noodpil is geen abortus. De noodpil verstoort de eisprong of stelt ze uit. Een abortus eindigt een werkelijke zwangerschap. 

De noodpil is zonder recept te verkrijgen bij de drogist. 

Als u onbeschermde seks heeft nadat u de noodpil heeft genomen, kunt u zwanger worden. Gebruik een condoom tot aan uw volgende menstruatie. Gebruik ook een condoom wanneer u al met een ander anticonceptiemiddel bent gestart. Wacht 5 dagen na inname van de Ella One noodpil om te starten met de anticonceptiepil, vaginale ring of anticonceptiepleister. Door deze anticonceptiemiddelen werkt Ella One niet goed meer. De noodpil is minder betrouwbaar dan gewone anticonceptiemiddelen. Als u de noodpil al vaker nodig heeft gehad, overweeg dan andere anticonceptie die beter bij u past.

U kunt ook naar de dokter gaan voor een koperspiraal. Het koperspiraal voorkomt de innesteling van een bevruchte eicel. Dit is een gewoon anticonceptiemiddel dat ook werkt in noodsituaties. Zo bent u 5 jaar beschermd tegen zwangerschap.

Bij onbeschermde seks loopt u een risico op een soa. Soa’s hebben dikwijls geen duidelijke symptomen. Laat u testen als u denkt dat u een soa heeft. 

De noodpil kost ongeveer € 10 – €20. In Nederland kunt u de noodpil zonder recept in de apotheek of drogist kopen.

Een dokter kan een koperspiraal plaatsen voor ongeveer € 47 tot € 129. Na 5 tot 10 jaar, afhankelijk van het merk, moet u naar de dokter teruggaan voor een nieuw koperspiraal.

Tot 21 jaar  wordt de meeste anticonceptie vergoed. U moet dan wel uw eigen risico hebben opgemaakt. Check uw vergoeding bij uw zorgverzekeraar. Vanaf 21 jaar wordt anticonceptie alleen vergoed als u een aanvullende verzekering voor anticonceptie heeft.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

1. ارجحیتی رو نمیشه برای انواع قرص‌ها قائل شد اما با توجه به دیتاهای 8 سال و خورده‌ای که در سایت مون موجوده اقبال عمومی برای مصرف یاسمین بیشتره.
بروز عوارض انواع قرص‌ هم دقیقا و دقیقا به مصرف کننده و عکس العمل بدن طرف به قرص‌ بستگی داره و باز بانک اطلاعاتی سایت بر بروز انواع عوارض در اثر مصرف انواع قرص‌ها در افراد مختلف، صحه میذاره.
2. استارت مصرف قرص‌های ضدبارداری به صورت Daily در روز اول یا پنجم سیکل تفاوتی نمیکنه. صفحات همین تاپیک رو مطالعه کنید و مقاله‌ی اکسپرت‌های WHO رو دانلود کنید و بخونید. میتونید قرص رو از روز 5 ام استارت بزنید.
اگه مصرف اول‌تون هستش توصیه می کنم از روش مضاعف (مثلا کاور) هم استفاده کنید.

یاسمین مانع تخمک گذاری میشود ونیز با تغییر درپوشش رحم و گردن رحم از ورود اسپرم به رحم جلوگیری میکند.یاسمین یک قرص پیشگیری از بارداری است .همچنین برای درمان آکنه متوسط در خانمهای 14 سال به بالا و خواهان پیشگیری از بارداری به کار میرود.این دارو همچنین برای درمان علایم سندرم پیش از قاعدگی (اضطراب افسردگی تحریک پذیری اشکال در تمرکز احساس کمبود انرزی تغییرات اشتها یا خواب حساسیت پستانها درد مفاصل و عضلات سردرد وافزایش وزن ) به کار میرود.

خوردن قرص در هنگام خواب و يا همراه با غذا، راهي موثر براي كاهش شدت تهوع خفيف است. درمان موقت تهوع براي 2-3 ماه اول با داروهاي ضدتهوع (مثل ويتامين b6 شبي يك قرص) نيز امكان‌پذير است.‌

سه ماهه که ازدواج کردم واز قرصهای ضد بارداری استفاده میکنم ولی شنیدم این قرصها بعد از قطع برای حاملگی … ادامه مطلب

پیشگیری از بارداری اورژانسی با قرص یاسمین

نامزد من سرباز هستش ما تقریبا همو کم میبینیم.تو این مدتی که نامزدم پیشمه رابطه داریم .راستش من به خوردن … ادامه مطلب

من برای ماه دوم دارم از قرص یاسمین استفاده میکنم.اخیرا دچار نفخ شدید و کمی حالت تهوع و بدمزگی دهان … ادامه مطلب

من گاهی اوقات روی پوست سینه سمت چپم قرمز میشه و خارش میگیره.این علامت سرطان سینس.؟؟؟؟؟ در عین حالی که … ادامه مطلب

من امروز پریودم تموم شده میخام از قرص ضد بارداری استفاده کنم، چون تو چند روز اخیر با ئهمسرم رابطه … ادامه مطلب

من دوروز پیش رابطه داشتم با نامزدم درحدتماس آلت ها اما مقداری از منی ایشون روی واژن من ریخته شد … ادامه مطلب

ببخشید اگر در روش اورژانسی قرص نوبت دوم،30مین دیرتر مصرف شده باشه (یعنی بجای 12ساعت بعد،12:30 بعد مصرف شود)مشکلی پیش … ادامه مطلب

سلام.3 ماه پیش مایعی که قبل از منی خارج میشود با خارج واژنم تماس پیدا کرد (روز نهم دوره ) … ادامه مطلب

زنی هستم 29 ساله از دوران راهنمایی به دلیل داشتن کسیت تخمدان قرص های ضد بارداری مصرف می کردم حدود … ادامه مطلب

من نامزد هستم که هنوز عقد نکردم ولی با همسرم سه روز هرروز سه مرتبه نزدیکی کردم واز کاندوم استفاده … ادامه مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

فروشگاه اینترنتی قم کاندوم مرکز فروش آنلاین کاندوم و محصولات زناشویی با مناسب ترین قیمت و تنوع کالایی بالا در استان قم می باشد.

این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی است ، طراحی و پشتیبانی تیم طراحی همکلاسی


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


آدرس ایمیل *


گذرواژه *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


عضویت

خبرگزاری آریا – روش فوری و اورژانسی برای جلوگیری از بارداری ، پیشگیری اضطراریروش جلوگیری از بارداری بصورت اضطراری به مجموعه ای از روشها و تکنیکهایی اطلاق می شود که در صورتی که نزدیکی بدون استفاده از یکی از راههای مطمئن پیشگیری از بارداری انجام شود و یا علیرغم استفاده از یک روش مشخص، اتفاقی مانند پاره شدن کاندوم و یا نظیر آن رخ دهد، می توان از آن استفاده کرد…البته  باید در نظر داشت که این روش به هیچ وجه از انتقال بیماریهای مقاربتی جلوگیری نمی کند.

رایج ترین روش پیشگیری بصورت اضطراری، مصرف قرصهای معمولی خوراکی ضد بارداری HD است که به نام “قرص صبح روز بعد” مشهور شده اند.

البته این نام مناسبی نیست چون نیازی به صبر کردن تا صبح روز بعد نیست و بهتر است در اولین فرصت بعد از نزدیکی بدون محافظت، از این روش استفاده شود.

در چه مواقعی می توان یا باید از این روش استفاده کرد؟موارد استفاده از این روش زمانی است که نزدیکی از طریق واژن صورت گیرد در حالیکه هیچ روش پیشگیری از بارداری استفاده نشده یا بطور ناصحیح و غیر کارآمد استفاده شده باشد.

پیشگیری از بارداری اورژانسی با قرص یاسمین

این موقعیت ها می تواند شامل موارد زیر باشد: زمانی که علیرغم استفاده از کاندوم مردانه، در زمان نامناسبی خارج شود یا پاره شود.

پیشگیری اضطراری از بارداری (به انگلیسی: Emergency postcoital contraception) که (با نماد اختصاری EC) خوانده می‌شوند به روش‌هایی اشاره دارد که پس از انجام مقاربت از باردار شدن جلوگیری می‌کنند.

جلوگیری اورژانسی از حاملگی معمولاً دو صورت دارند:[۱][۲][۳]

قرص‌های پیش‌گیری اضطراری (ECPs) که در اصطلاح قرص فشار یا قرص صبح روز بعد (به انگلیسی: Morning-after Pill) نامیده می‌شوند، قرص‌هایی هستند که از لقاح و تخمک‌گذاری جلوگیری می‌کنند.

سه نوع قرص فشار برای جلوگیری از بارداری وجود دارد:

قرص‌های فشار درصورتی که درعرض ۷۲ ساعت (سه روز) پس از مقاربت خورده شوند می‌توانند از بارداری جلوگیری کنند. این قرص‌ها به‌علت داشتن مقادیر زیاد هورمون، اثر ضد بارداری خود را نشان می‌دهند. در صورتی که این قرصها بعد از آمیزش جنسی، هر چه سریعتر خورده شوند (مخصوصا در ۲۴ ساعت اول) اثر بیشتری خواهند داشت.

پیشگیری از بارداری اورژانسی با قرص یاسمین

امکان استفاده از قرص‌های ضد بارداری دیگر در صورت عدم دسترسی به قرصهای فشار امکان‌پذیر است. می‌توان بعد از انجام آمیزش جنسی، دو قرص اچ‌دی HD را باهم خورد و سپس ۱۲ ساعت بعد، دوقرص دیگر. این چهار قرص حتماً باید در عرض ۷۲ ساعت بعد از مقاربت خورده شوند. هرچه زودتر این قرص‌ها خورده شوند، تأثیر آن‌ها بیشتر خواهد بود.

توجه: از مصرف هم‌زمان چهار عدد قرص اجتناب نمایید (عوارض خطرناک)

عوارض جانبی این قرص‌ها متفاوت است. تهوع، استفراغ، سردرد، حساس شدن پستان‌ها، سرگیجه، احتباس مایعات در بدن و خونریزی‌های نامنظم. این عوارض جانبی معمولاً بعد از یکی دو روز از بین خواهند رفت. با خوردن این قرصها همراه با غذا یا مصرف داروهای ضد تهوع، می‌توان از احساس تهوعی که خوردن این قرصها ایجاد می‌کند کم نمود. در صورتی که در عرض یکساعت که قرصها را مصرف نمودید، استفراغ کردید، باید دوباره قرصها را بخورید.

مصرف اولین دوز قرص‌ها در این روش حتماً باید حداکثر در فاصله زمانی ۷۲ ساعت از تماس جنسی مشکوک صورت گیرد. اگر بیش از ۷۲ ساعت از زمان نزدیکی مشکوک نگذشته باشد، داوطلب می‌تواند با به کار بستن یکی از روش‌های زیر از حاملگی ناخواسته جلوگیری نماید:

روش دیگر پیشگیری اضطراری از بارداری استفاده از دستگاه آی‌یودی مسی است که قادر است تا ۵ روز پس از رابطه جنسی، از بارداری پیشگیری کند.[۴]

Mechanism of actionCopper-releasing IUCsCombined emergency contraceptive pills. Several clinical studies have shown that combined ECPs containing ethinyl estradiol and levonorgestrel can inhibit or delay ovulation.107–110

ترکیبات این چهار قرص (یاسمین – روکین – کنتراسمین – دروسپیل) ، مثل هم بوده و شامل : 3 میلی گرم دروسپیرنون و 0.03 میلی گرم اتینیل استرادیول می باشد.

بسته بندی قرص یاسمین: قرص 28 تایی شامل 28 قرص فعال + 7 قرص بی اثر می باشد . هم چنین بسته بندی 21 عددی نیز دارد.

بسته بندی قرص روکین و کنتراسمین و دورسپیل: شامل بسته ی 21 عددی فعال می باشد.

كنتراسپتیو تركیبی با اثر مهار گونادوتروپین ها مهار تخمك گذاری و كاهش موكوس سرویكال و اندومتر

پیشگیری از بارداری اورژانسی با قرص یاسمین

دروسپیرنون یك آنالوگ اسپیرونولاكتون است كه فعالیت آنتی مینرالوكورتیكوئیدی داردو اما اثرات آندرو‍‍ژ‍نیك، استروژنیك، آنتی گلوكوكورتیكوئیدی و گلوكوكورتیكوئیدی را ندارد.دارو مقداری اثرات آنتی آندروژنیك دارد.

نقص كلیوی، كبدی، آدرنال، بیماری های ترومبو آمبولی وترومبوفلبیت ،بیماری های قلبی و عروقی، دیابت با در گیری عروقی ،سردرد با علائم نورولوژیك ،كارسینوم سینه و آندومتر، نئو پلازی وابسته به استروژن ،خونریزی غیر عادی رحمی، زردی و یرقان، تومور كبدی ،حاملگی یا شك به حاملگی ،افراد سیگاری بالای 35 سال

یاسمین: روزی یك عدد شروع از روز اول تا 21 روز 7 قرص غیر فعال درادامه مصرف می شودكه رنگ متفاوت دارد مصرف این قرصها درپیشگیری ازبارداری كمكی نمی كند اما به جایگزینی استروژن كمك میكند.

کنتراسمین و روکین و دروسپیل : از روز اول قاعدگی ، شبی یک عدد تا 21 شب . سپس 7 روز فاصله تا شروع بسته جدید .

یاز : از روز اول سیکل  ،بسته از ابتدا شروع شده و بدون وقفه  ،بسته ی دوم شروع شود . قرصهای سفید  ،خنثی بوده و دارای هورمون نیستند . 

عوارض قلبی عروقی، بیماری های سنگ مثانه ،ترومبوز، عوارض گوارشی، ادم، تغییر درسیكل قاعدگی ،ناباروری موقت بعد از قطع مصرف، ملاسما، تغییر در وزن، كاهش ترشح شیر در هفته های اول بعد از زایمان، میگرن، راش، عوارض قلبی ،كاندیدیاز،عدم تحمل لنز های تماسی

 

زیفامپین، ضد صرع ها، آنتی بیوتیك، آتروواستاتین، اسید اسكوربیك، استامینوفن

در حاملگی گروه X

در شیردهی: سبب كاهش ترشح شیر می شود. 

 


${Body}

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

بارداری

۳۶ دیدگاه

همان طور که از اسمش مشخص است تنها در موارد اضطراری و اورژانسی (مثلا پاره شدن اتفاقی کاندوم یا عدم توانایی مرد در بیرون کشیدن آلت هنگام انزال) کاربرد دارد و به هیچ عنوان نباید به عنوان روش پیشگیری در نزدیکی های عادی مورد استفاده قرار بگیرد.

قرصهایی ساخته شده اند که درصورتی که درعرض ۷۲ ساعت (سه روز) پس از مقاربت خورده شوند می توانند از بارداری جلوگیری کنند. این قرصها اصطلاحا به نام قرص صبح روز بعد (Morning after pill) معروف می باشند . این قرصها بعلت داشتن مقادیر زیاد هورمون ، اثر ضد بارداری خود را نشان می دهند .

توجه داشته باشید این روش هیچ پیشگیری در مقابل بیماری های مقاربتی ارائه نمی دهد و با مصرف ان قرص ها با دز بالا میزان هورمون بالایی وارد بدن میشود که ممکن است عوارض بسیار ناخوشایندی را به همراه داشته باشد که تنها در شرایط اضطراری که چاره دیگری ندارید ممکن است قابل پذیرش باشد! این به این معنی است که فقط سالی ۱-۲ بار مجاز به استفاده از روش اورژانسی هستید .
قرص های اورژانسی حامل مقادیر بالایی هورمون هستند پس فقط در مواقع اوژانسی از آن استفاده کنید!

روش های جلوگیری از بارداری به روش های هورمونی و غیرهورمونی تقسیم می شوند. از روش های هورمونی می توان به انواع قرص های ضد بارداری اشاره کرد که در دنیا شایع ترین روش جلوگیری به شمار می روند به طوری که حدود ۶۰ درصد از خانم های متاهل در کل دنیا از این روش استفاده می کنند.

پیشگیری از بارداری اورژانسی با قرص یاسمین

فرد باید در اولین فرصت ( ۲۴ ساعت اول پس از نزدیکی و نهایتا تا ۱۲۰ ساعت)، قرص ها را مصرف کند:

چگونگی اثر قرص اورژانسی : نامناسب شدن اندومتر برای لانه گزینی، کاهش قدرت نفوذ اسپرم و کاهش تحرک لوله ها ی رحم هستند. میزان شکست این روش ۲ درصد است.

بیشتر عوارضی که در اثر مصرف قرص های ضدبارداری اورژانسی دیده می شود عبارتند از:

بیشتر این علائم دو تا سه روز پس از مصرف قرص از بین می روند.

علاوه بر علائم گفته شده، خانم هایی که دستگاه IUD در رحم خود قرار می دهند عوارض زیر را تجربه می کنند:

عوارض جانبی احتمالی مصرف ( روکین – کنتراسمین – دروسپیل):

عوارض قلبی عروقی، بیماری های سنگ مثانه ،ترومبوز، عوارض گوارشی، ادم، تغییر درسیکل قاعدگی ،ناباروری موقت بعد از قطع مصرف، ملاسما، تغییر در وزن، کاهش ترشح شیر در هفته های اول بعد از زایمان، میگرن، راش، عوارض قلبی ،کاندیدیاز،عدم تحمل لنز های تماسی

تداخل دارویی قرص یاسمین با داروهای دیگر :

زیفامپین، ضد صرع ها، آنتی بیوتیک، آتروواستاتین، اسید اسکوربیک، استامینوفن

مزایای مصرف قرص یاسمین ( روکین – کنتراسمین – دروسپیل):

– درمان PMS (سندرم پیش از قاعدگی)
– کاهش موهای زاید : دروسپیرونون یک آنالوگ اسپیرونولاکتون است که دارای هر دو اثر ضد مینرالوکورتیکوئیدی وضد آندروژنی است و مصرف آن به عنوان یک داروی پروژستینی همراه با اتینیل استرادیول مجاز شمرده شده است. ویژگی های این دارو نشان مید هند که میتواند انتخاب ارجح برای درمان هیرسوتیسم باشد .
– موءثر در درمان آکنه

موارد منع مصرف قرص یاسمین( روکین – کنتراسمین – دروسپیل):

نقص کلیوی، کبدی، آدرنال، بیماری های ترومبو آمبولی وترومبوفلبیت ،بیماری های قلبی و عروقی، دیابت با در گیری عروقی ،سردرد با علائم نورولوژیک ،کارسینوم سینه و آندومتر، نئو پلازی وابسته به استروژن ،خونریزی غیر عادی رحمی، زردی و یرقان، تومور کبدی ،حاملگی یا شک به حاملگی ،افراد سیگاری بالای ۳۵ سال

 

آیا می توان از عوارض جانبی قرص های ضدبارداری اورژانسی جلوگیری کرد؟ اگر نگران عوارض پس از مصرف قرص هستید با پزشک مشورت کنید. پزشک قرص هایی به شما می دهد که تاثیر عوارض جانبی را از بین ببرد به عنوان مثال قرص ضد تهوع.

اگر پس از مصرف قرص ضدبارداری اورژانسی احساس سرگیجه یا حالت تهوع داشتید، بهتر است دراز بکشید و از استفراغ جلوگیری کنید. اگر یک سال پس از مصرف قرص استفراغ کنید باید قرص دیگری بخورید. اگر باز هم احساس بیماری کردید برای مصرف دوباره قرص با پزشک تماس بگیرید.

چه زمانی نیاز است برای برطرف کردن عوارض قرص های اورژانسی قرص های درمانی مصرف شود؟

استفاده از قرص های ضدبارداری اورژانسی باعث خونریزی خفیفی می شود. اما در حالتی که خونریزی شدید باشد مسئله جدی است. اگر خونریزی دارید، احساس سرگیجه می کنید و شکمتان درد می کند با پزشک تماس بگیرید. همچنین اگر خونریزی شما بعد از سه روز متوقف نشد یا شدیدتر شد با پزشک تماس بگیرید. علائم شما نشانه های شرایط جدی هستند که نیاز به درمان و معالجه با دارو دارد.

قرص ضدبارداری اورژانسی بر عادت ماهانه شما تاثیر می گذارد. عادت ماهانه بعدی شما ممکن است یک هفته زودتر یا یک هفته دیرتر اتفاق بیفتد. اگر عادت ماهانه شما بیش از یک هفته به تعویق افتاد حتما آزمایش بارداری انجام دهید. در این مقاله بطور کامل درباره قرص ضد بارداری و عادات ماهیانه توضیح داده شده است.

برخی از خانم ها پس از مصرف قرص ضدبارداری خونریزی خفیفی را تجربه می کنند. این خونریزی سه روز پس از مصرف قرص ها قطع می شود. اگر خونریزی قطع نشد یا شدیدتر شد به پزشک مراجعه کنید. خونریزی نشانه مشکلات جدی تری است.

قرص ال دی

قرص ال دی یا Contraceptive LD یکی از انواع قرص‌های ضدبارداری است. این دارو در زنان جوان زیر ۲۰ سال و یا کسانی که می‌خواهند پیش از نخستین بارداری، مدتی طولانی دارو مصرف کنند، و زنان مسن و چاق بیشتر از قرص اچ دی توصیه می‌شود. البته در افرادی که به دلایلی قصد به تاخیر انداختن دوران قاعدگی خود را نیز دارند کاربرد فراوانی پیدا کرده است.

مزایای مصرف قرص ضدبارداری ال دی

ترکیبات این چهار قرص (یاز – یاسمین – روکین – کنتراسمین – دروسپیل) ، مثل هم بوده و شامل : ۳ میلی گرم دروسپیرنون و ۰٫۰۳ میلی گرم اتینیل استرادیول می باشد.

بسته بندی قرص یاسمین: قرص ۲۸ تایی شامل ۲۸ قرص فعال + ۷ قرص بی اثر می باشد . هم چنین بسته بندی ۲۱ عددی نیز دارد.

بسته بندی قرص روکین و کنتراسمین و دورسپیل: شامل بسته ی ۲۱ عددی فعال می باشد.

شیوه اثر گذاری: کنتراسپتیو ترکیبی با اثر مهار گونادوتروپین ها مهار تخمک گذاری و کاهش موکوس سرویکال و اندومتر

قرص لونژین لوونورژسترول

قرص لونژین یا همان لوونورژسترول یک هورمون مصنوعی است که به هورمون جنسی زنان پروژسترون شباهت دارد. یکی از ترکیبات اصلی قرص های ضدبارداری است. این دارو این دارو با جلوگیری از ترشح گونادوتروپین ها از هیپوفیز قدامی، تخمک گذاری و بلوغ فولیکولی را مهار می کند به این صورت که مخاط دهانه رحم را ضخیم تر می کند بطوری که اسپرم به دشواری می تواند به داخل رحم نفوذ کند و بدین ترتیب جلوی بارداری گرفته می شود.

مصرف قرص اول در۴۸ ساعت اول پس از نزدیکی و ترجیحا بلافاصله پس از نزدیکی مشکوک و قرص بعدی ۱۲ ساعت بعد

· مصرف ۲ عدد یک جا در اولین فرصت در۴۸ ساعت اول پس از نزدیکی مشکوک

هرچه زودتر این داروها مصرف شوند ، موثرتر خواهند بود و گرچه در بعضی از منابع بر اثر بخشی آنها تا ۱۲۰ ساعت ـ ۵ روز ـ پس از یک نزدیکی مشکوک تاکید شده ، بهترین زمان مصرف آنها تا۴۸ ساعت اول ـ۲ روز ـ پس از نزدیکی مشکوک است.

قرص ضدبارداری از باردار شدن شما جلوگیری می کند اما اگر باردار باشید باعث توقف آن نمی شود.

قرص ضدبارداری اورژانسی صد درصد موثر نیست. هر چقدر زودتر قرص را مصرف کنید تاثیر آن بیشتر است. اگر قرص اورژانسی را تا سه روز بعد از نزدیکی مصرف کنید بیشترین تاثیر را دارد اما تا ۵ روز می تواند از بارداری جلوگیری کند. مطابق بررسی های دپارتمان سلامت امریکا، از هر ۱۰۰ نفر خانمی که در سه روز اول بعد از نزدیکی قرص ضدبارداری مصرف می کنند، ۱۵ نفر باردار می شوند. همچنین از هر ۱۰۰ نفر خانمی که در ۵ روز اول از دستگاه IUD استفاده کنند، یک نفر باردار می شود.

پیشگیری از بارداری اورژانسی با قرص یاسمین

اگر قرص ضدبارداری اورژانسی مصرف کردید و عادت ماهانه شما بیش از یک هفته به تعویق افتاد آزمایش بارداری( علائم بارداری قبل از پریود شدن) انجام دهید.

 

در ابتدای قرن بیستم تعدادی از دانشمندان اروپایی همچون Beard, Prenant و Loeb متوجه نقش ترشحات جسم زرد (corpus luteum) حاملگی در جلوگیری از تخمک گذاری شدند. در سال ۱۹۲۷ دانشمند اتریشی موفق شد با این ترشحات نازایی موقت در موشها ایجاد کند. در ۱۹۳۷ Makepeace نشان داد که پروژسترون خالص می‌تواند تخمک گذاری را در خرگوش مهار کند. Astwood و Fevold یافته مشابهی را در ۱۹۳۹ و در مورد موشها گزارش کردند. در نهایت در سال ۱۹۵۰ Pincus ,Garcia و Rockاثر ترکیبی از پروژسترون و ۱۹-نور پروژستین را در مهار تخک گذاری زنان گزارش کردند.

یکی از ترکیبهای مورد استفاده نوراتینودرل بود که در مطالعات اولیه درصد کمی ناخالصی با مسترانول داشت. دانشمندان با حذف مسترانول از ترکیب متوجه کاهش اثر ضدبارداری و بروز خونریزی تخریبی (breakthrough bleeding) شدند؛ لذا مسترانول را به ترکیب اضافه کردند.

در سال ۱۹۵۰ اولین کار آزمایی بالینی در مورد مصرف قرصهای ترکیبی ضد حاملگی در هائیتی و پورتوریکو انجام شد که با موفقیت صد در صد ترکیب نوراتینودرل-مسترانول در پیشگیری از بارداری مواجه شد. در سال ۱۹۵۹ ENOVID (ترکیب ۹/۸۵ mg نوراتینودرل و ۱۵۰ µg مسترانول) برای مصرف در برخی اختلالات خونریزی زنان مورد تأیید اداره مواد غذائی و داروئی ایالات متحده آمریکا (FDA) قرار گرفت و در نهایت در نهم ماه مه سال ۱۹۶۰، این سازمان، این دارو را جهت مصرف در پیشگیری از حاملگی مورد تأیید قرار داد. (در حال حاضر در آمریکا از لیست دارویی خارج شده است). در سال ۱۹۶۰ اولین داروهایی که تنها شامل پروژسترون بودند و همچنین انواع تزریقی طولانی اثر این ترکیبات هورمونی جهت پیشگیری از حاملگی معرفی شدند.

پس از آن میلیونها زن به مصرف این قرصها رو آوردند تا اینکه در سال گزارش‌هایی مبنی بر اثرات جانبی این دارو به دست آمد. تحقیقات بعدی نشان داد که این عوارض با دوز ترکیبات قرص مرتبط است لذا قرصهای جدیدی طراحی شدند که دوز کمتری از هورمونها را داشتند (قرصهای نسل دوم، ال دی یا low dose). با افزایش مصرف ترکیبات دو فازی یا سه فازی در ۱۹۸۰ دوز هورمونها در این قرصها کاهش بیشتری داشت به طوری که می‌توان این دوز را کمترین مقداری که می‌تواند به طور مؤثری جلوی حاملگی را بگیرد دانست. در ۱۹۹۰ نسل سوم این قرصها(CYCLEN و DESOGEN) که شامل ترکیب پروژسترون با اثرات کاهش یافته آندروژنی بودند به بازار آمدند.

 

بارداری جنسی رابطه رابطه جنسی ضد ضد بارداری عوارض قرص مشکوک مصرف نحوه

فروردین ۲۴, ۱۳۹۷

آذر ۱۵, ۱۳۹۶

آذر ۱۲, ۱۳۹۶

آذر ۲, ۱۳۹۶

آذر ۱, ۱۳۹۶

آبان ۳۰, ۱۳۹۶

شوهرم واسم چنتا از این قرصای اورژانسی گرفته و توقع داره روش جلوگیریمون فقط با همین قرصا باشه در صورتی که باید فقط در مواقع ضروری استفاده بشه
ممنون که این مطالبو میذارید تا سطح آگاهی مردم و امثال شوهرم بالا بره

سلام. من قرص اورژانسی استفاده کردم. تقریبا بعد یه هفته پریود شدم. مدت پریودیم طولانی شده. قبلا ۷ روز بود ولی الان ۹ روزه که هنوز خونریزی دارم. میشه راهنمایی کنین. ممنون

با سلام ، این مورد طبیعی می باشد و بسته به نوع شخص و وضعیت جسمانی در بعضی مواقع تایم پریودی افزایش پیدا میکند.

سلام
شب نزدیکی داشتم و بعدش یک قرص ۰.۷۵ خوردم
صبح دوباره نزدیکی کردم و قرص بعدی ۰.۷۵ خوردم
آیا این کارم موثره و حامله نمیشم؟
ممنون

با سلام ، همانطور که میدانید خوردن قرص ضد بارداری دلیل بر تضمین ۱۰۰% جلوگیری از حاملگی نیس ولی بر اساس زمان خوردن قرص ها به احتمال خیلی زیاد حاملگی رخ نمیدهد .

سلام،من با همسرم در فاصله ی ٢۴ ساعت ٢ بار رابطه محافظت نشده داشتیم و بعد از بار دوم بلافاصله مصرف قرص انجام شد
آیا برای جلوگیری از این رابطه متقطع کافیه؟

سلام ، همانطور که در پاسخ های قبلی گفته شده خوردن قرص دلیل ۱۰۰% برای محافظت و جلوگیری از بارداری نیست ولی عموما با استفاده از قرص های اورژانسی تا ۲۴ اول و حتی ۴۸ ساعت اول با احتمال بسیار بالا میتوان از بارداری جلوگیری کرد .

سلام،من دوتا سوال داشتم،ایا میشه قرص های ۰٫۷۵ رو هر دوش را با هم مصرف کرد؟؟و دیگه اینکه اگر خانم در دوران تخمک گذاری باشه و نزدیکی مراقبت نشده داشته باشه مصرف این قرص تا چند درصد از بارداری جلوگیری می‌کنه؟؟

سلام من یه سوال مهم دارم
با همسرم نزدیکی داشتم که بطور اتفاقی نتونستیم جلوگیری کنیم از قرص اورژانسی خارجی استفاده کردم در روز بعد جواب ازمایشم رو بردم پیش دکتر به دلیل وجود کیست ازم خواستم هرچه زودتر از یاسمین استفاده کنم در نتیجه دوروز بعداز خوردم اورژانسی مصرف یاسمین رو شروع کردم
خواستم ببینم این دو باهم تداخل داره یا نه؟و اینکه احتممال بارداری وجود داره؟
با تشکر از رسیدگی و پاسخ شما

سلام بنده با شوهرم رابطه مقعدی داشتم بعد احساس کردم مقداری منی روی التم ریخته باشه دقیق نمیدونم ایا لازمه قرص بخورم و امکان بارداری هس

با سلام ، برای احتیاط قرص مصرف کنید چون احتمال بارداری هست

سلام من ۳ ماهه روکین مصرف میکنم از روز سوم خونریزی.الان ماه سومه و چنتا از قرصام مونده تا بسته سوم تموم بشه.یک شب بعد از خوردن قرص بالا اوردم که نمیدونم هضم شده یا نه.امروز یه رابطه مشکوک داشتم که حس میکنم مایع منی یکم ریخته باشه روی واژنم.
احتمال حاملگی وجود داره ؟؟لطفا زود جوابمو بدید استرس دارم

با سلام
با توجه به توضیحات شما احتمال بارداری بسیار ضعیف است .

همچنین توجه داشته باشید که خوردن قرص ضد بارداری روین ، از بارداری ۱۰۰% جلوگیری نمیکنه اما با ضریب ۹۹% ، از بارداری پیشگیری میکند .

سلام وقتتون بخیر
من روز چهاردهم سیکل ماهانم رابطه محافظت نشده داشتم و بلافاصله یک قرص٧۵ خوردم. و دوازده ساعت بعد هم یکی دیگه استفاده کردم.میخام بدونم این قرص توی این تایم میتونه تأثیری بزاره؟؟

با سلام ، خوردن قرص های اورژانسی برای پیشگیری با درصد بالایی موثر هستد ، اما بطور صد درصد ضامن جلوگیری از بارداری نیست .

سلام من دو روز پیش رابطه محافظت نشده داشتم و امروز که قصد مصرف قرص اورژانسی رو داشتم عادت ماهانه شدم، الان باید چیکار کنم؟ قرص رو مصرف کنم؟؟ میشه سریع جواب بدهید

باسلام ، اگرپریود شدین نیاز به خوردن قرص نیست .

سلام
اگه بخوام از قرص روکین به عنوان قرص اورژانسی استفاده کنم باید چندتا بخورم چطور استفاده بشه

سلام
من ٢٩دی با همسرم رابطه محافظت نشده داشتم یک ساعت بعدش دوتا قرص٧۵ /.‌ خوردم ششم این ماه از بی بی چک استفاده کردم جواب منفی بود ولی هنوز پریود نشدم احتمال بارداری وجود داره ؟؟؟‌

با سلام ، احتمالش خیلی ضعیف هست ولی جهت اطمینان از تست بارداری با آزمایش خون استفاده کنین چون امکان خطا در بی بی چک وجود دارد.

سلام من با خانومم رابطه داشتم اما قبل از ارضا شدن ابو سریع ریختم بیرون اما ترسیدم که یه قطره ریخته باشه تو و ۱۵ دقیقه بعد یه قرص ۱٫۵ دادم و ۳ روز بعد یه ۱٫۵ دیگه دادم امکان بارداری هست؟

با سلام ، احتمال بارداری خیلی ضعیف هست ولی ناممکن نیست .

سلام ۷ اسفند موقع پریودیش هست صبر کنم تا اون موقع یا اخر این هفته یه بیبی چک بگیرم؟

سلام لطفا کمک کنید پنج شنبه شب نزدیکی داشتم جمعه شب یه قرص۰/۷۵ خوردم یکیشم صبح شنبه خوردم زمان پریودیم دوشنبه بوده ولی هنوز نشده ام و شکم درد هم داشتم طی این چند روز کمکم کنید چکاد کنم

با سلام ، برای اطمینان از بارداری یا عدم بارداری ، بهترین کار این هست که آزمایش بارداری از طریق خون انجام بدین

با سلام من با نامزدم معاشقه داشتم و ایشون موقع ارضا شدن منی رو روی کمرم ریخت ولی یه کمیشم ریخت روی واژنم ولی سریع با دستمال پاکش کردم و من باکره هستم و ۴۵ ساعت بعداز اون ۴ عدد قرص ال دی خوردم ولی دیگه مصرف نکردم چون صبح روز بعدش حالت تهوع شدید داشتم آیا احتمال بارداری وجود داره؟

با سلام ، احتمال بارداری خیلی ضعیف هست .

من سوم اسفند پریود شدم با خوردن این چهارتا قرص ال دی ماه بعد کی پریود میشم؟چه تاثیری میزاره؟دیرتر پریود میشم یا زودتر؟و اینکه از روزی که قرص ال دی رو خوردم زیر شکمم که جای رحمم و مثانم هست احساس میکنم بزرگ شده نشانه چی میتونه باشه؟شایدم بخاطر استرس و خیالبافیه

مدت زمانی که قرص اثر میکنه و طول میکشه که پریود بشین در هر فرد متفاوت هست در بعضی افراد زودتر و در بعضی دیرتر اثر گذاری میکند .
خوردن قرص ضد بارداری بعضی وقت ها موجب در زیر شکم میشه اما بزرگ شدن و … غیرواقعی و احتمالا از بابت فکرها و استرس شماست .
در نهایت برای اطمینان خاطر کامل و رهایی از استرس پیشنهاد میکنیم آزمایش بارداری انجام دهید .

امروز ترشحات سفید رنگ و غلیظی داشتم زیادم بود سردردم دارم آیا اینها میتونه علائم بارداری باشه؟

ممنون

با سلام ، برای اطمینان تست بارداری انجام دهید .

نمیدونم چرا ادامه ی دیدگاه ها واسم نمیاد توی سایت

سلام.من یک روز بعد از پاک شدن از پریودی یک نزدیکی مراقبت نشده داشتم ولی طی ۱۵ دقیقه اول ۲ تا اورژانس با هم خوردم و از همون شب مصرف قرص ال دی رو شروع کردم.
آیا امکان داره باردار بشم

با سلام ، تقریبا امکانش صفر هست .

سلام.من شش روز پیش رابطه داشتم و اب اولیه در هنگام دخول وارد بدنم شد و وقتی خواست ارضا بشه کامل ریختش بیرون ولی من قرص اورژانسی خوردم.و قرص ال دی هم دوبار خوردم چند روز بعد از مصرف قرص اورژانسی،چه زمانی پریود میشم؟احتمال بارداری هستش؟

با سلام ، احتمال بارداری خیلی ضعیف هست . همچنین زمان پریود شدن هر شخص با شخص دیگر فرق دارد بعضی ها ممکن در عرض ۴-۵ روز پریود بشن و بعضی دیرتر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه


قرص اورژانسی ضدبارداری قرصی است که در مواقع اضطراری شک و تردید برای باردار بودن استفاده می شود.مصرف قرص های اورژانسی ضدبارداری باید در زمان مشخص و به موقع استفاده شوند تا نتیجه مطلوب را داشته باشد.در واقع قرص های جلوگیری اضطراری با به تاخیر انداختن تخمک گذاری مانع از بارداری و لقاح می شوند.همانطور که از اسم قرص ها پیداست این قرص ها فقط باید به صورت خاص و اضطراری مانند پارگی کاندوم ، رابطه محافظت نشده و … استفاده شوند و راهکاری همیشگی و عمومی برای جلوگیری از بارداری نمی باشد.توجه داشته باشید قرص های جلوگیری اضطراری راهیی برای جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی نمی باشد.مصرف این قرص ، میزان زیادی هورمون را به یکباره وارد بدن می کند و ممکن است حس و عوارض ناخوشایندی داشته باشند اما تنها راه برای جلوگیری در شرایط خاص و بهترین راه می باشد.

چندین مدل قرص جلوگیری اضطراری بارداری وجود دارد .که از انواع آن می توان قرص جلوگیری اضطراری ال دی ، قرص جلوگیری اضطراری لوونورژسترول ، قرص جلوگیری اضطراری الا ، قرص بدون نسخه مای‌وِی؛پلن بی وان‌استپ، قرص بدون نسخه پرونتزا.

قرص ال دی یکی از قرص های جلوگیری از بارداری مناسب برای برای استفاده هرماه و قرص مناسب برای جلوگیری اضطراری می باشد.قرص ال دی اثر ناخوشایندی روی دستگاه گوارشی می گذارد به همین دلیل بهتر است آن را قبل از خواب مصرف کنید تا اثر جانبی آن کاهش یابد.اگر از زمان نزدیکی 12 ساعث گذشته باشد4 عدد قرص ld و 12 ساعت بعد باز هم 4 عدد قرص دیگر مصرف شود.در صورتی که بخورید و حاملگی رخ نداده باشد باید بعد از 3 الی 4 روز باید لکه بینی داشته باشید.نحوه مصرف را حتما باید با دقت رعایت کرد.
بعد از قرص ال دی عوارضی مانند تهوع، استفراغ ، سردرد، حساس شدن پستان ها، سرگیجه، احتباس مایعات در بدن و خونریزی نامنظم را تجربه می کنید.

نحوه مصرف این قرص هم برای جلوگیری از بارداری بسیار مهم می باشد.قرق لوونورژسترول دو نوع  دوز دارد یکی 0/75 میلی گرمی و دوز 1/5 میلی گرمی می باشد.در صورتی که قرص با دوز 1/5 میلی گرمی مصرف کنید همین یک عدد قرص برای گرفتن نتیجه مطلوب کافی است اما در صورتی که قرص با دوز 75/0 در دسترس داشته باشید باید دو قرص را مصرف کنید.می توانید دو قرص را با هم مصرف کنید و یا بین مصرف دو قرص 12 ساعت فاصله بیندازید.قرص جلوگیری اضطراری لوونورژسترول در مخاط دهانه رحم چسبندگی ایجاد می کند و ایجاد این تغییر مانع از حاملگی و لقاح می شود.این قرص دقیقا باید در شرایط اضطراری ، شرایطی که نسبت به محافظ بودن رابطه شک دارید استفاده شود.قرص های جلوگیری اضطراری از بارداری در صورتی که مداوم و بی برنامه مصرف شوند می توانند عوارض بدی داشته باشند.بعد از مصرف قرص های جلوگیری اضطراری بارداری ممکن است تهوع، استفراغ ، سردرد، احساس ناراحتی پستان ها ، افسردگی ،اختلالات پوستی و قاعدگی های نامنظم را تجربه کنید.

پیشگیری از بارداری اورژانسی با قرص یاسمین

قرص الا هم یکی از قرص های جلوگیری اضطراری بارداری می باشد که حداکثر تا 5 روز بعد از رابطه محافظت نشده باید مصرف شود .این قرص هم مانند قرص های دیگر عوارضی مانند سردرد ، سرگیجه و حالت تهوع ، نامنظم شدن قاعدگی ، دردهای شکمی و خستگی را به وجود می آورد.

به طور کلی قرص های جلوگیری از بارداری اضطراری اگر به موقع مصرف شوند بین 84 درصد تا 89 درصد قابل اطمینان هستند و نتیجه مطلوب را حاصل می شوند.این قرص ها زمانی بیشترین اثر را دارند که در عرض 24 ساعت بعد از رابطه جنسی محافظت نشده و مشکوک مصرف شوند.
نکته بسیار مهم:
برخی داروها می توانند اثر گذاری قرص های جلوگیری اضطراری را تحت تاثیر قرار دهند.این داروها می توانند داروهایی مثل داروی ریفامپین، گریزوفولوین، باربیتورات و یک سری از داروهای ضدصرع باشند که در مواقعی تاثیر قرص های جلوگیری اضطراری از بارداری را تحت تاثیر قرار داده اند.

خیر .به هیچ عنوان .شما زمانی قرص جلوگیری از بارداری مصرف می کنید که هنوز هیچگونه لقاحی ایجاد نشده است.این قرص ها در تخمک گذاری ها اختلال ایجاد می کنند و آن را به تاخیر می اندازند.اما سقط جنین در واقع از بین بردن جنین می باشد.در صورتی که در زمان بارداری قرص های جلوگیری اضطراری بارداری را مصرف کنید هیچ تاثیری بر جنین نمی گذارد و سقط صورت نمی گیرد.
نکته مهم: بعد از مصرف قرص ها در صورتی که رابطه محافظت نشده داشته باشید قرص های خورده شده هیچ تاثیری ندارند و بارداری صورت می گیرد.قرص های جلوگیری اضطراری فقط بعد از رابطه محافظت نشده می توانند نتیجه مطلوب را داشته باشند.

(سقط جنین با زعفران چقدر طول می کشد؟ )

در همه ی موارد می توان این قرص ها را مصرف کرد.این قرص ها با تاثیر برهورمون های بدن اختلالاتی در تخمک گذاری ایجاد می کنند و مانع از بارداری می شوند.
1.در صورتی که بارداری رخ داده باشد دیگر استفاده از قرص های اورژانسی اثری ندارند.
2.در صورت داشتن بیماری های مزمن از مصرف این قرص ها خودداری کنید.
3.در صورت ابتلا به بیماری اسم باید از مصرف آن خودداری کرد.
4.عده ای از افراد به مواد سازنده ی قرص های اورژانسی حساسیت دارند ای نافراد باید از مصرف قرص خودداری کنند.
5.در صورت مصرف برخی داروها که با قرص های اورژانسی تداخل دارند باید از مصرف این قرص ها خودداری کرد.
این داروها عبارتند از :
برخی داروهای گیاهی
داروهای سیل ، صرع و ایدز
داروهای کاهش اسید معده مانند امپرازول
    آنتی بیوتیک هایی مانند ریفابوتین و ریفامپسین
6.خونریزی های نامشخص دستگاه تناسلی
7.خونریزی های حاد کبدی

انواع مختلف قرص های کنترل بارداری که حاوی استروژن و پروژستین هستند و به عنوان “تک فازی”، “دو فازی” یا “سه فازی” نامیده می شوند وجود دارد:

در این مدل قرص های اورژانسی میزان استروژن و پروژسترون به صورت مساوی در قرص وجود دارد.که به این مدل قرص ها ، قرص های تک فازی می گویند.

قرص های اورژانسی دو فاز هر روز به مدت 21 روز از چرخه، مقدار مساوی استروژن تامین می کنند. در نیمه اول چرخه، نسبت پروژسترون / استروژن پایین تر است، به این ترتیب پوشش رحم در طول چرخه قاعدگی ضخیم تر می شود. در طول نیمه دوم چرخه، نسبت پروژسترون / استروژن بالاتر است، به طوری که تخلیه نرمال پوشش رحم رخ می دهد.

دارای غلظت های ثابت یا تغییر دهنده استروژن و غلظت پروژسترون در طول دوره است.
هیچ تفاوتی در میزان اثر گذاری قرص های تک فاز ، دوفاز و سه فاز وجود ندارد و هیچ نتیجه علمی مبنی بر بهتر بودن اثر هریک نسبت به دیگری وجود ندارد.

با مصرف قرص های اورژانسی میزان زیادی هورمون وارد بدن می شود که باعث می شود تعادل هورمون ها به هم بخورد و نظم و عملکرد تخمدان ها را دچار تغییر و اختلال کند در نتیجه خونریزی بعد از مصرف قرص های جلوگیری اضطراری بسیار عادی می باشد و میزان این خونریزی در افراد مختاف متفاوت می باشد.این خونریزی معمولا سه روز بعد از مصرف قرص تمام می شود اما درصورتی که خونریزی شدید داشتید و یا خونریزی قطع نشد نشان دهنده بروز مشکلاتی می باشد و حتما به پزشک مراجعه کنید.

(روش اورژانسی قطع پریود)(آیا خون قاعدگی کثیف است)

( پریودی بعد از قرص اورژانسی چقدر طول می کشد )

(لکه بینی بعد از مصرف قرص اورژانسی)

بعد از مصرف قرص های جلوگیری اضطراری باید پریودی روند طبیعی و عادی خود را طی کند و ماه بعد سرموعد مقرر همیشگی پریودی صورت گیرد.اما در بعضی مواقع ممکن است پریودی یک هفته جلوتر یا یک هفته دیرتر اتفاق بی افتد اما در صورتی که خونریزی بیش تر از یک هفته به عقب افتاد حتما تست بارداری بدهید و در صورتی که بعد ازخوردن قرص ها خونریزی شدید و غیرمنتظره داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید.
پژهشگران برای بررسی کردن تاثیر قرص های اورژانسی بر زنان سه پژوهش انجام داده اند و نتایج متفاوتی به دست آورده اند اما در هرسه پژوهش تغییر در چرخه پریودی زنان ثابت شده است.
در آزمایش اول مشاهده کردند زنانی که در اول هفته سوم قاعدگی قرص اورژانسی 1/5 میلی گرم لونورژسترل را دریافت کرده اند پریودی برای آن ها زودتر از موعد مقرر اتفاق افتاد و زنانی که قرص لونورژسترل را با دوز کامل در هفته 4 قاعدگی دریافت کرده اند ، قاعدگی برایشان در زمان طبیعی اتفاق افتاد اما بیشتر از حد معمول طول کشید.
در مطالعه دوم مشاهده کردند زنانی که دوز کامل 1/5 میلی گرمی قرص اورژانسی را دو روز قبل یا دو روز بعد از تخمک گذاری دریافت کرده اند پریود آن ها در موعد مقرر همیشگی اش اتفاق افتاده است.
و در پژوهش سوم به بررسی قرص اورژانسی با دوز 0/75 میلی گرم پرداخته است .در این پژوهش دو قرص به فاصله 12 ساعت مصرف شده اندو دیده شده طول دوره قاعدگی کوتاه تر و طول زمان پریودی مانند پریودی های نرمال قبلی بوده است.

(آیا خون قاعدگی کثیف است).

بله.شما می توانید از قرص های جلوگیری ازبارداری اورژانسی
1.در رابطه های محافظت نشده
2.زمانی که از روش های دیگر مطمین نیستید.
3.به طور کل روش های پیشگیری را به کار نمی گیرید
استفاده کنید.

خیر .دقت داشته باشید قرص های اورژانسی جلوگیری از بارداری را نباید بی مهابا و در هرشرایطی یا در هر بار مشکوک شدن استفاده کرد.این قرص ها را نمی توان ماهی 2بار یا 3 بار مصرف کرد بلکه این قرص ها را فقط در شرایط اضطراری و اورژانسی سالی 1الی 2 بار می توان مصرف کرد .مصرف بی رویه ی این قرص ها عملکرد رحم و تخمدان ها را به شدت دچار اختلال می کنند.حتما برای جلوگیری از بارداری از روش های مطمینی که کمترین آسیب را وارد می کنند استقاده کنید.

بله.اثر قرص های اورژانسی جلوگیری از بارداری فقط در همان زمان نزدیکی محافظت نشده می باشد و بعد از آن به راحتی می توان اقدام به بارداری کرد.اثر این قرص ها روی رحم معمولا بیشتر از یک روز یا دو روز نمی باشد.در واقع قرص های اورژانسی با تغییرات هورمونی و تغییرات در ساختار رحم مانع از بارداری می شود.

 


ما را دنبال کنید در

پیشگیری از بارداری اورژانسی با قرص یاسمین
پیشگیری از بارداری اورژانسی با قرص یاسمین
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *