پيشگيري از رفتارهاي پرخطر

پيشگيري از رفتارهاي پرخطر
پيشگيري از رفتارهاي پرخطر

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

تلفن و 442651 (9821+)

پيشگيري از رفتارهاي پرخطر

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

به گزارش ایرنا، نادر منصورکیایی روز دوشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی دانش آموزی نوجوان سالم در فرهنگسرای ولا اظهارداشت: هم اکنون مراقبت از نوجوانان در برابر آسیب های اجتماعی به مانند یک جهاد بزرگ و اجرای بره های آموزشی متمرکز با هدف شناسایی رفتارهای پرخطر در جامعه به ویژه در بین دانش آموزان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با همیاری دستگاههای اجرایی، خانواده و رسانه ها حائز اهمیت است.
مدیرکل دفترمراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش افزود: رفتارهای پر خطر بیشتر از آنچه که فکر کنیم نوجوانان و جوانان را تهدید می کند و بسیاری از افرادی که دچار آسیب های اجتماعی شدند به دلیل بی توجهی به این رفتارها بوده است.
وی با بیان اینکه رفتارهای پرخطر می تواند از رفتارهای ساده و سرگرم کننده آغاز و در ابتدا به شکل خفیفی نوجوانان و جوانان را تهدید کند، تصریح کرد: تمام معتادان در ابتدا خطر اعتیاد را لزوما با یک رفتار اعتیاد آور آغاز نکرده اند بلکه ناتوانی آنان در شناخت رفتارهای پر خطر و در مراقبت از خودشان بوده است.
کیایی خاطرنشان کرد: قدم اول برای شناسایی رفتارهای پر خطر این است که بدانیم رفتارهای پرخطر با نگرش های مخاطره آمیز آغاز می شود که بیشتر مواقع آن را جدی نمی گیریم.
وی قدم دوم را داشتن درک درست از رفتارهای پر خطر و مرحله سوم را نیز آگاهی یافتن ازعوامل محافظت کننده فرد در برابر این رفتارها برشمرد و تاکید کرد: صرفا با افزایش آگاهی در مورد رفتارهای پرخطر و شناسایی آنها و حتی تقویت مهارت های لازم نمی توان موفق شد بلکه اصلاح سبک زندگی در این مرحله از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
این مقام مسوول در وزارت آموزش و پرورش افزود: نحوه گذران اوقات فراغت، ارتباط با همسالان و دوستان و الگوی پوشش و گفتار از جمله موارد تشکیل دهنده سبک زندگی است و بدون توجه به یک زندگی سالم، نوجوان هرگز نمی تواند تنها با آموختن در مقابله با رفتارهای پر خطر از خود مراقبت کند.
جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم با دو محور ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پر خطر با حضور بیش از یکهزار دانش آموز به همراه اولیای آنها برگزار شد.
در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار دانش آموزان با موضوعات مضرات استفاده از دخانیات به نمایش گذاشته شد.
1194 / 1417/1724

فرهنگی

آموزش وپرورش

جشنواره

ارتباط با سردبیر newsroom@irna.ir

پيشگيري از رفتارهاي پرخطر

تماس بی واسطه با مسئولین

بالای صفحه

خبر گزاری جمهوری اسلامی       پست الکترونیک : irna@irna.ir

© کلیه حقوق این سایت متعلق به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

پيشگيري از رفتارهاي پرخطر
پيشگيري از رفتارهاي پرخطر
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *