پيشگيري از بارداري

پيشگيري از بارداري
پيشگيري از بارداري

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

همرسانی در

ایمیل

فیسبوک

Messenger

Messenger

پيشگيري از بارداري

توییتر

بالاترین

واتس‌اپ

لینک را کپی کنید

این لینک‌ها خارج از بی‌بی‌سی است و در یک پنجره جدید باز می‌شود

متخصصان بهداشت جنسی می‌گویند بررسی میزان تاثیرگذار بودن اپلیکیشن‌های ردگیری باروری در پیشگیری از بارداری، نیازمند تحقیقات بیشتر است.

اخیرا اپلیکیشن نچورال سایکلز (Natural Cycles) برای اولین بار، به عنوان راهی برای جلوگیری از بارداری مورد تایید رسمی قرار گرفت.

پیش‌تر، یک مطالعه بالینی در سال ۲۰۱۵، نشان داده بود که این اپلیکیشن، به اندازه قرص‌های ضدبارداری موثر است.

نچورال سایکلز از زنان می‌خواهد که دمای بدن، نتایج تست تخمک‌گذاری و تاریخ شروع قاعدگی (پریود) را وارد کنند. سپس الگوریتم موجود در این اپ، تعیین می‌کند که یک زن آیا آمادگی باردار شدن را در آن روز دارد یا نه.

این توصیه همچنین می‌تواند به فرد در تصمیم گیری بابت برقراری رابطه جنسی بدون کاندوم کمک کند.

اما به باور بسیاری از متخصصان، صرف قرار گرفتن یک اپ در رده دستگاه‌های پزشکی آن را به ابزاری صد در صد دقیق در زمینه جلوگیری از بارداری تبدیل نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن‌های باروری ‘برای پیشگیری از بارداری دقیق نیست’

شیردهی از حاملگی دوباره جلوگیری نمیکند! بنابراین، شما باید در نظر داشته باشید که چگونه از بارداری پس از زایمان جلوگیری میتوان کرد. تا زمانی که نفاس (خونریزی رحمی پس از زایمان) ادامه دارد، خطر ابتلا به عفونت بسیار زیاد است. اگر شما می خواهید در این زمان رابطه جنسی داشته باشید، حتما از کاندوم استفاده کنید.

در مدت شیردهی از قرصهای ضد بارداری استفاده نکنید. این قرصها شامل مقادیر زیادی هورمون هستند. با این حال، به عنوان جایگزین میتوانید از مینی قرصها، تزریق سه ماه و یا ایمپلنت پیشگیری از بارداری استفاده کنید. این ابزارها از سطوح پایین هورمونی تشکیل شده و به کودک آسیب نمیرساند.

پس از پایان دورۀ نفاس، شما میتوانید از حلقۀ ضدبارداری استفاده کنید. اگر شما از دیافراگم استفاده میکنید، ممکن است پس از تولد نیاز به تغییر اندازۀ آن باشد. اگر شما دارای دورۀ پریود منظمی هستید، میتوانید روشهای طبیعی برای جلوگیری از بارداری (روش تقویم، اندازهگیری درجه حرارت) را پیش گیرید.

در مورد تمام سوالات خود با دکتر خود صحبت کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر موارد زیر را بخوانید:

مرکز اطلاعات زایمان وین و شمارۀ تلفن سرویس مربوطه صرفاً رسانه اطلاعرسانی محسوب میشوند. برای کسب اطلاعات پزشکی و اعلام موارد اورژانس لطفاً با پزشک معالج خود و یا با سازمان اورژانس (144) تماس حاصل فرمایید.

پيشگيري از بارداري

سرویس شهر وین

%PDF-1.4
%
6 0 obj
>
endobj
8 0 obj
>
stream
xb“e“+a“`51I5

مقدمه: حاملگي ناخواسته مشکلي جهاني مي باشد که بر زندگي زنان، خانواده آنها و در نهايت اجتماع تاثيرگذار است. هدف از پژوهش حاضر تعيين فراواني و نحوه استفاده از روش هاي پيشگيري از بارداري در خانم ها با حاملگي ناخواسته مراجعه کننده به مراکز بهداشتي درماني شهر همدان در سال 1385 بوده است.روش بررسي: پژوهش حاضر از نوع توصيفي تحليلي مي باشد که بر روي 900 نفر از مراجعين با حاملگي ناخواسته به مراکز بهداشتي درماني شهر همدان در سال 1385 صورت گرفت. نمونه گيري به صورت تصادفي ساده انجام شد. ابزار جمع آوري اطلاعات پرسشنامه بود. داده ها با استفاده ازنرم افزار آماري SPSS و به کارگيري آمار توصيفي، آزمون هاي کاي اسکوير و تي تست تجزيه و تحليل شد.نتايج: بر اساس يافته ها، 9/93% از واحدهاي پژوهش از روش هاي پيشگيري از بارداري استفاده مي کرده اند. شايع ترين روش هاي مورد استفاده به ترتيب شامل روشهاي هورموني 1/38%، طبيعي 9/31%، کاندوم 8/19%، شيردهي 4/4%، %3.6 iud، اورژانسي 9/1% و ريتميک 4/0% بوده اند. مهمترين موارد منجر به شکست در استفاده از روشهاي پيشگيري از بارداري از ديدگاه واحدهاي پژوهش شامل استفاده نامنظم و نادرست در استفاده کنندگان از روشهاي هورموني و کاندوم، عدم کنترل در استفاده کنندگان از IUD و اشتباه در محاسبه تاريخ در روش ريتميک بوده است.نتيجه گيري: اکثر واحدهاي پژوهش ضمن محافظت از بارداري، بارداري هاي ناخواسته را تجربه کرده بودند. لزوم آموزش هاي بيشتر در خصوص استفاده مناسب از روش هاي پيشگيري از بارداري احساس مي گردد.

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

پيشگيري از بارداري

تلفن و دورنگار: 44265001 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

پيشگيري از بارداري
پيشگيري از بارداري
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *