پرداخت عوارض خروج از کشور اینترنتی بانک ملی

پیش‌تر در راه پرداخت چگونگی پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد را آموزش دادیم اما با توجه به تغییر نرخ عوارض خروج از کشور و اهمیت یافتن تعداد دفعات خروج در محاسبه مبلغ عوارض، اپلیکیشن ایوا، سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد و دستگاه کارت‌خوان این شرکت مجهز به سامانه استعلام از پلیس گذره ناجا شده است و از این به بعد تعداد دفعات خروج از کشور شما نشان داده می‌شود که بر اساس آن باید مبلغ را پرداخت کنید. علاوه بر این ویژگی، دو گزینه «فایل (پرداخت عوارض)» و «پیگیری» نیز به سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد اضافه شده است.

مبلغ عوارض خروج از کشور به این‌گونه است که برای سفر اول هر نفر ۲۲۰ هزار تومان دریافت می‌شود، اما در سفر دوم ۵۰ درصد به این عوارض اضافه می‌شود و به ۳۳۰ هزار تومان می‌رسد و در سفر سوم و سفرهای بعدی مبلغ عوارض صد در صد افزایش خواهد داشت.

با توجه به این دستورالعمل، در ادامه نحوه‌ی عوارض خروج از کشور از طریق سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد را آورده‌ایم.

 

۱. برای این کار ابتدا باید وارد سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد به نشانی «www.sadadpsp.ir» شوید.پرداخت عوارض خروج از کشور اینترنتی بانک ملی

۲. سپس روی گزینه «سامانه عوارض خروج از کشور» که زیر بنر سایت، سمت چپ قرار دارد، کلیک کنید. با این کار صفحه‌ای مانند صفحه‌ی زیر برایتان باز می‌شود.

۳. در این صفحه باید گزینه «عوارض خروج از کشور» را انتخاب کنید. سپس وارد صفحه «ثبت جزئیات پرداخت» می‌شوید.

۴. در صفحه‌ی «ثبت جزئیات پرداخت» باید اطلاعات خواسته شده (مربوط به فردی که قصد خروج دارد) را تکمیل کنید، که این اطلاعات شامل «کد ملی»، «»، « خانوادگی»، «نوع خروج»، «»، «تلفن همراه» و «تصویر امنیتی» است.

۵. بعد از واردکردن اطلاعات، روی گزینه «پرداخت (کلیه موارد فوق مورد تأیید این‌جانب می‌باشد)» کلیک کنید.

۶. سپس این پیام نمایش داده می‌شود:

«لطفاً موارد زیر را تأیید نمایید. خروج از کشور حداقل ۲۰ دقیقه پس از پرداخت عوارض مقدور است. خروج از طریق کلیه مرزهای هوایی، دریایی و زمینی کشور مقدور است.»

بعد از خواندن پیام، روی گزینه «OK» کلیک کنید.

۷. در ادامه صفحه‌ی «تأیید اطلاعات پرداخت» نمایش داده می‌شود که در آن اطلاعات پرداخت و جزئیات آن آمده است. پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده برای تکمیل فرایند پرداخت، گزینه «پرداخت» را بزنید.

در بخش «نوع خدمات»، دفعات خروج از کشور شما نمایش داده می‌شود و بر اساس آن، مبلغ عوارض خروج از کشور تعیین می ‌شود.

۸. سپس صفحه‌ی درگاه پرداخت الکترونیکی شرکت پرداخت الکترونیک سداد باز می‌شود که برای پرداخت مبلغ باید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل «شماره کارت»، «رمز اینترنتی»، «کد CVV2»، «تاریخ انقضای کارت»، «کد امنیتی» و «» هستند. بعد از واردکردن اطلاعات کارت بانکی، روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.

۹. پس از اطمینان از صحت اطلاعات، جهت تکمیل خرید، گزینه «تکمیل فرایند خرید» را بزنید.

۱۰. در پایان «جزئیات تراکنش خرید» و «جزئیات درخواست» به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن را «چاپ» کنید.

شماره پیگیری و کد عبور اعلام شده را جهت استعلام و پیگیری نزد خود نگهداری کنید.

۱۱. پیامکی حاوی «شماره پیگیری» و «کلمه عبور» برای شما ارسال می‌شود.

مینا حاجی دانشجوی کارشناسی رشته زبان و ادبیات اسپانیایی است و همچنین به زبان انگلیسی مسلط است. او در حال حاضر به عنوان مترجم و نویسنده در راه پرداخت فعالیت می‌کند.

دیدگاه

وب سایت

در صورت اشتباه زدن عوارضی چکار باید کرد

صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مینا والی

مشاور مدیرمسئول: رضا قربانی

تمامی حقوق مادی و معنوی پایگاه خبری راه پرداخت متعلق به شبکه راه پرداخت است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *