هزینه عمل سنگ کیسه صفرا با لیزر

لاپاراسکوپی عمل جراحی است که با کمترین جراحت برای بیمار همراه است و شکافی ایجاد نمیشود.

اندومتريوز يک اختلال مزمن ژنيکولوژيک است که معمولا با درد مزمن و نازايي تظاهر مي‌يابد.

اتواني يك زوج در باردار شدن پس از يك سال رابطه جنسي بدون جلوگيري از بارداري.



هزینه عمل سنگ کیسه صفرا با لیزر


در مورد تأثیر اندومتریوز بر ناباروری تحقیقات زیادی انجام نشده است، اما به طور کلی تصور می شود زنانی که به اندومتریوز مبتلایند برا باردار شدن با مشکلات بیشتری موجه هستند.

مطالعات نشان می دهد زنانی که به اندومتریوز سطح یک یا دومبتلا هستند(معمولاً بیماری اندومتریوز را بنا به شدت آن از سطح یک تا چهار دسته بندی می کنند) نسبت به زنان عادی برای باردار شدن به زمان بیشتری نیاز دارند و یا احتمال بارداری کمتری دارند.

همچنین به نظر می رسد هرچقدر میزان شدت اندومتریوز فرد باشد، احتمال اینکه در باردار شدن با مشکل روبرو شود است.

 

باید به خاطر داشته باشید که ابتلا به اندومتریوز به این معنا نیست که هرگز نمی توانید صاحب فرزند شوید. بلکه بدین معناست که برای باردار شدن نسبت به زنان عادی با مشکلات بیشتری مواجه خواهید بود.

فیبروم (fibrum) یا فیبروید(fibroid) یا میوما (myoma)

تومورهای ماهیچه ای هستند که (معمولا) بر روی دیواره رحم رشد می کنند.

فیبروم ها تقریباً همیشه خوش خیم (غیرسرطانی) هستند. ممکن است در فردی فقط یک فیبروم وجود داشته باشد و در فرد دیگری تعداد زیادی فیبروم تشکیل شود. البته در موارد نادر فیبروم ها بسیار بزرگ تر نیز می شوند.

پزشکان فیبروم ها را بسته به محل رشد آنها دسته بندی می کنند. تقریباً بین 2% تا 8% از زنان تا سن پنجاه سالگی به فیبروم مبتلا می شوند.

فیبروم ها اکثراً بین سنین 4 تا 5 سالگی بروز می یابند. در زنانی که هیچ علائمی وجود ندارد، امکان دارد پزشک متخصص هیچ درمانی توصیه نکند. اما در مورد زنانی که فیبروم ایجاد علائم می نماید معمولاً تحمل وضع دشوار خواهد بود.

اندومتریوز لگنی یکی از بیماریهای شایع با علت نه چندان شناخته شده در گروه بیماریهای زنان  و مامایی است که حدود 5-1 درصد از زنان سنین باروری را مبتلا می کند. این بیماری عموما با دردهای مزمن لگنی ، درد حین قاعدگی  یا مقاربت، قاعدگی غیر طبیعی و ناباروری همراه است. علت آن حضور بافت جدار داخلی رحم در جایی غیر از رحم و معمولا در حفره لگن است. این بافت نابجا مانند بافت طبیعی خود درجدار رحم در هنگام عادت ماهیانه خونریزی می کند و خونریزیهای مکرر حفره شکم و لگن موجب ایجاد بافت جوشگاهی و چسبندگی های گاهی شدید این مناطق می شود.

به نظر می رسد شروع این بیماری در دهه دوم و ابتدای دهه سوم زندگی اتفاق می افتد و ممکن است به طور پیشرونده در لگن بیمار گسترش پیدا کند و تخمدانها ، روده ها ، مثانه و سایر اعضای داخل لگن را درگیر کند.این فرم پیشرفته بیماری میتواند با ایجاد دردهای ناتوان کننده حین قاعدگی و نیز ناباروری موجب کاهش چشمگیر در کیفیت زندگی مبتلایان شود به طوری که 3-5درصد زنان نابارور به  درجاتی از اندومتریوز مبتلا هستند.

عمل لاپاراسکوپی نیاز به یک تیم مجهز دارد . تیمی که در این زمینه تجربه ی کافی داشته باشد . لاپاراسکوپی می تواند عمل خوبی باشد در صورتی که تیم جراحی در این زمینه تجربه ی کافی داشته باشند . چون فیبروم یک جسم سختی است و در داخل آن مایع است. یک دستگاهی مانند چرخ گوشت از یکی از سوراخ ها وارد شده و فیبروم را خرد کرده و بیرون می آورد . گاهی در عمل های جراحی لاپاراسکوپی کمتر از پنجاه تا صد سی سی خون از مریض خارج می شود که این مسئله خیلی به مریض در کاهش عفونت و مشکلات بعدی کمک می کند.

لاپاراسکوپی عمل جراحی است که با کمترین جراحت برای بیمار همراه است . وقتی که ما عمل جراحی معمول را انجام می دهیم شکم را حدود ده سانت باز کرده و لایه های شکم را کنار می زنیم تا به داخل آن رسیده و عمل لازم را انجام دهیم .

ما می توانیم بیش از نود درصد از بیماری های زنان را از طریق لاپاراسکوپ انجام دهیم . از جمله خارج کردن رحم ، خارج کردن فیبروم و بنابراین اکثر اعمال جراحی از طریق لاپاراسکوپ قابل انجام است .

عمل خارج کردن رحم از طریق لاپاراسکوپ قابل انجام است و خیلی هم مشکل نیست . خیلی از کشورهای دنیا برای خارج کردن رحم، شکم را باز نمی کنند .

ایران – تهران – خ ولیعصر – سه راه زعفرانیه – ساختمان پزشکان زعفرانیه – طبقه 5 – واحد 25


22742263 – 227637

بیمارستان عرفان – تهران – سعادت آباد – بین چهارراه سرو و بلوار شهرداری – خیابان شهید ریاضی بخشایش

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

View My Site in English

فیلم های جراحی های لاپاروسکوپی کیسه صفرا

جراحی لاپاروسکوپی

مقاله در مجلات و کنفرانس‌ها

دوره های آموزش مدون

هزینه عمل سنگ کیسه صفرا با لیزر

جراحی باز

مقدمه: در دو دهه اخير عمل جراحي با لاپارسکوپ، خصوصا براي جراحي کيسه صفرا رواج زيادي يافته است. درمان اين گونه بيماران از نظر مدت زمان عمل، مدت زمان بستري، هزينه هاي درمان و زمان بازگشت به کار نتايج قابل ملاحظه اي در پي داشته است.روش کار: در اين مطالعه توصيفي نتايج درماني بيماراني که از فروردين ماه سال 1381 تا شهريور ماه سال 1382 با روش لاپاراسکوپي کيسه صفراي آنها برداشته شده، مورد بررسي قرار گرفته اند. در مجموع 14 بيمار شامل 76 زن و 28 مرد تحت عمل جراحي با روش لاپاراسکوپي قرار گرفتند. سن، جنس، علائم، يافته سونوگرافي و يافته هنگام عمل و همچنين طول زمان بستري شدن، مقدار خونريزي، طول عمل و عوارض آن بررسي شد و نتايج با استفاده از روشهاي توصيفي ارايه شد. نتايج: متوسط زمان عمل جراحي 55 دقيقه بود و مقدار خونريزي نيز در اکثر موارد کمتر از 1cc بوده است. متوسط زمان بستري بودن در بيمارستان 36 ساعت و متوسط زمان بازگشت به فعاليت روزانه 7 روز گزارش گرديده است. عوارض بعد از عمل فقط در 1 درصد موارد مشاهده شد و فقط در 2% موارد، عمل جراحي منجر به جراحي بازگرديد. ميزان رضايتمندي بيماران از اين روش 96% بود.بحث: با توجه به راحتي اين روش، سرعت عمل، کمي عوارض (1%) و رضايتمندي بيماران (96%) توصيه مي گردد که اين روش بعنوان اولين روش انتخابي، در صورت وجود وسايل لازم و تجربه کافي، مورد استفاده قرار گيرد.

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

هزینه عمل سنگ کیسه صفرا با لیزر

تلفن و 442651 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *