نمونه رژیم کتویی

نمونه رژیم کتویی
نمونه رژیم کتویی

khobsho – ارائه تخصصی انواع رژیم لاغری و رژِیم غذایی

رژیم کتوژنیک یک برنامه رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که در این مطلب به طور کامل در مورد رژیم غذایی کتوژنیک حرف میزنیم و همچنین یک نمونه رژیم کتوژنیک ( رژیم )بهتون معرفی میکنیم. این رژیم در ابتدا در دهه ۱۹۲۰ در مرکز پزشکی جان هاپکینز برای بیماران مبتلا به صرع طراحی شده بود.

محققان دریافتند که اجتناب از مصرف تمام غذاها برای یک دوره زمانی کوتاه، از جمله غذاهای حاوی کربوهیدرات، به کاهش میزان تشنج در بیماران مبتلا به صرع کمک می کند، به علاوه اثرات مثبت دیگری مانند تاثیر بر روی چربی بدن، قند خون، کلسترول و سطح گرسنگی دارد.

دسترسی سریع: برای مطالعه بخش مورد نظر روی لینک مورد نظر خود بزنید.

نمونه برنامه رژیم غذایی کتوژنیک

نمونه رژیم کتویی

سوالات متداول

رژیم غذایی کتو بر روی درصد بالایی از افراد عمل می کند، زیرا این رژیم به غیر از اینکه افزایش وزن را هدف قرار می دهد، اهداف دیگری را نیز شامل می شود.

از جمله این اهداف عدم تعادل هورمونی، به خصوص مقاومت به انسولین همراه با سطح قند خون بالا و محدود کردن مصرف مواد غذایی بدون کالری ناشی از گرسنگی که بسیاری از افرادی که رژیم غذایی می گیرند، با آن مبارزه می کنند. با بررسی نمونه رژیم کتوژنیک بیشتر با این مورد آشنا می شوید.

متاسفانه، نخوردن غذا به مدت طولانی، بیش از چند روز امکان پذیر نیست. اساسا رژیم غذایی کتو با “فریب دادن” بدن به اینکه در حال روزه داری می باشد، گلوکز را از غذاهای کربوهیدرات دار حذف می کند. امروزه رژیم استاندارد کتوژنیک با نام های مختلفی از جمله “رژیم بدون کربوهیدرات” یا “رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات” نیز شناخته می شود (LCKD یا VLCKD).

رژیم های کتوژنیک، مانند اکثر رژیم های غذایی کربوهیدرات، از طریق حذف گلوکز کار می کنند. از آنجایی که اکثر مردم از یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا استفاده می کنند، بدن به طور معمول برای تولید انرژی، گلوکز (یا قند) مصرف می کند.

ما قادر به تولید گلوکز نیستیم و به طور مفید، فقط در حدود ۲۴ ساعت در بافت عضلانی و کبدمان ذخیره می شود. هنگامی که گلوکز را از منابع غذایی دریافت نکنیم، بدن شروع به سوختن چربی های ذخیره شده در بدن کرده و یا چربی را از مواد غذایی دریافت می کند.

 

برای گرفتن یک رژیم کتوژنتیک در ابتدا باید بدانید که از چه غذاهایی می توانید استفاده کنید و چه غذاهایی را نباید مصرف کرد.  پس شما همیشه باید به دنبال نمونه رژیم کتوژنیک ایده آل و استاندارد باشید. دانستن اینکه چه دمنوش و نوشیدنی هایی را می توانید در حین رعایت این رژیم مصرف کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

برای دریافت رژیم ۲۱۶ ( موفق ترین برنامه لاغری ۲۰۱۹ ) ، ابتدا روی دکمه « توضیحات بیشتر و سفارش » کلیک کرده و پس از مطالعه ویژگی های این رژیم ، طبق آموزش های موجود در همان صفحه این رژیم فوق العاده را دریافت کنید.  برنامه لاغری ۲۱۶ را میتوانید در کامپیوتر ، تبلت و تلفن همراه خود نیز مشاهده کرده و از آن استفاده کنید. 

درصوتی که بعد از استفاده صحیح از این رژیم وزن و سایز شما تغییر نکرد و از عملکرد برنامه لاغری ۲۱۶ رضایت نداشتید میتوانید با بخش پشتیبانی سایت خوبشو تماس گرفته و تمام مبلغ پرداختی را به صورت تمام و کمال پس بگیرید.

توضیحات بیشتر و سفارش ( کلیک کنید )

 

انواع این رژیم غذایی را میتوان به ۴ دسته عمده تقسیم کرد:

استاندارد یا SKD که دارای کربوهیدرات کم، پروتئین در حد متوسط و مقدار بالایی چربی می باشد.

دوره ای یا CKD که در آن ۵ روز برنامه غذایی رژیم خود را رعایت می کنید ولی در ۲ روز آخر هفته مجازید میزان کربوهیدرات بالاتری میل کنید.

هدفمند یا TKD که در صورتی که ورزش زیادی انجام دهید به شما مجوز مصرف کربوهیدرات بیشتر را می دهد.

رژیم با پروتئین بالا که همانند نوع SKD می باشد ولی شما مجازید پروتئین بیشتری نیز مصرف کنید.

بر خلاف بسیاری از رژیم های غذایی دیگر که عمل به آنها، موفقیت چندانی به همراه ندارند، رژیم غذایی کتوژنیک (یا رژیم غذایی کتو) که بر پایه علوم فیزیولوژی و تغذیه ای می باشد، بیش از نه دهه (از دهه ۱۹۲۰ میلادی) است که استفاده می شود.

هنوز هم اعتقاد بر این است که یکی از بهترین رژیم های غذایی لاغری می باشد.

چیزی که این رژیم غذایی را جزو بهترین رژیم ها کرده است این است که نیازی به شمارش کالری، احساس گرسنگی یا تلاش برای سواندن کالری از طریق انجام ورزش های شدید نیست.

در بعضی موارد، این رژیم شبیه رژیم اتکینز است، که توانایی بدن را در چربی سوزی از طریق خوردن غذاهای کم کربوهیدرات افزایش می دهد و از مصرف غذاهایی با کربوهیدرات و قند زیاد جلوگیری می کند.

حذف گلوکز از غذاهای حاوی کربوهیدرات، باعث می شود تا بدن برای تولید انرژی، چربی بسوزاند. تفاوت عمده بین رژیم کتو و رژیم اتکینز این است که نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد بر مصرف چربی های سالم تر، پروتئین کمتر و گوشت های فرآوری شده (مانند بیکن) تأکید دارد، در حالی که تحقیقات بیشتر از اثربخشی آن، حمایت می کند.

رژیم غذایی کتوژنیک فواید بسیار زیادی دارد که به مهمترین موارد آن اشاره میکنیم:

در رژیم غذایی کتو ، کاهش وزن به سرعت اتفاق می افتد (مخصوصا در افرادی با اضافه وزن و چاقی). تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ در نشریه تغذیه بریتانیا منتشر شد، نشان داد که افرادی که تحت رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند، در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی کم چربی دارند ( دریافت کمتر از ۳۰ درصد انرزی از چربی)، در طولانی مدت به وزن بهتری می رسند و خطر بیماری های قلبی و عروقی را بهتر تحت کنترل می گیرند.

حتی معمولی ترین نمونه رژیم کتوژنیک هم معمولا در صورت رعایت کردن و پیروی از آن این مورد را به خوبی به شما هدیه می دهد.

رژیم های غذایی با چربی زیاد و کربوهیدرات کم، باعث کاهش گرسنگی و بالا بردن کاهش وزن به واسطه اثرات هورمونی می شوند. این موارد دقیقا در نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد نیز اتفاق می افتد. همانطور که در بالا توضیح داده شد، هنگامی که غذاهای کم کربوهیدرات مصرف می کنیم، انسولین کمتری آزاد می شود.

سطوح انسولین پایین، باعث می شود که بدن قادر به ذخیره انرژی به شکل چربی نباشد و به جای آن از چربی ذخیره شده برای تولید انرژی استفاده کند.

هنگامی که کربوهیدرات مصرف می کنیم، انسولین به افزایش قند خون واکنش نشان می دهد (افزایش قند در خون ) و سطح انسولین افزایش می یابد.

انسولین یک “هورمون ذخیره شده” است که به سلول ها اجازه می دهد که  انرژی را در ابتدا به عنوان گلیکوژن (کربوهیدرات های ذخیره شده در ماهیچه)  و سپس به عنوان چربی بدن، در اختیار داشته باشند.

مطالعات انجام شده نشان می دهند که رژیم های کم کربوهیدرات، برای بهبود افزایش فشار خون، مقدار گلیسمی پس از صرف غذا و ترشح انسولین مفید است.

نمونه رژیم کتویی

بنابراین، افراد مبتلا به دیابت باید قبل از شروع رژیم غذایی کتوژنیک، با پزشک خود تماس بگیرند، زیرا ممکن است تنظیم مقدار انسولین لازم باشد.

رژیم کتو خطر عوامل بروز بیماری های قلبی مانند کلسترول بالا و تری گلیسرید را کاهش می دهد. در واقع، بعید به نظر می رسد که رژیم کتو تاثیر منفی بر سطح کلسترول داشته باشد در حالیکه این تاثیر را بر چربی می گذارد. همچنین، خطر بیماری های قلبی عروقی را در افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند، کاهش می دهد.

یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک و مصرف غذاهای کتو، به مدت ۲۴ هفته، سطح گلیسرید، کلسترول LDL  و گلوکز خون را در چند درصد از بیماران کاهش داد در حالی که در همان زمان، باعث افزایش سطح کلسترول خوب بدن یا همان HDL نیز می شود.

مطالعات نشان می دهند که نمونه رژیم کتوژنیک موفق باعث از بین رفتن سلول های سرطانی می شود. یک رژیم غذایی شامل مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده، التهابی و مواد مغذی کم، می تواند سلول های سرطانی را تقویت کرده و باعث تکثیر آنها شود. چه ارتباطی بین یک رژیم غذایی حاوی قند زیاد و سرطان وجود دارد؟ سلول های سالم بدن، قادر به استفاده از چربی برای تامین انرژی خود هستند، اما عقیده  بر این است که سلول های سرطانی به صورت متابولیکی قادر به استفاده از چربی به جای گلوکز نیستند.

مطالعات و تحقیقات زیادی نشان می دهند که رژیم کتوژنیک بر درمان سرطان و  دیگر مشکلات جدی در رابطه با سلامتی، تاثیر دارد.

در طول قرن های گذشته، رژیم های غذایی کتوژنیک برای درمان  اختلالات عصبی و اختلالات شناختی مانند صرع و علائم آلزایمر استفاده می شده است. تحقیقات نشان می دهند که قطع مصرف گلوکز همراه  با رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، باعث می شود که بدن برای سوخت خود،کتون تولید کند.

این تغییر می تواند به کاهش اختلالات عصبی و اختلال شناختی کمک کند. مغز قادر است از این منبع جایگزین انرژی، به جای انرژی سلولی که معمولا در بیماران مبتلا به اختلالات مغزی کارآمد نیست، استفاده کنند.

محققان بر این باورند که رژیم غذایی کتوژنیک به بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی می تواند کمک کند تا فرآیندهای پاتوفیزیولوژیک از جمله توهم، توهم شنوایی، عدم تعادل و رفتار های غیر قابل پیش بینی را به حد طبیعی برساند.

یک مطالعه نشان داد که نمونه رژیم کتوژنیک موفق منجر به ازدیاد غلظت اسید کینورنیک (KYNA) در هیپوکامپ و استریاتوم شده و در نتیجه باعث افزایش فعالیت های عصبی می شود.

در حال حاضر، شواهدی وجود دارد که یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد، نسبت به رژیم غذایی با چربی کم، به داشتن زندگی طولانی تر کمک می کند.

با تحقیقی که بر روی ۱۳۵۰۰۰ فرد بزرگسال از ۱۸ کشور مختلف انجام شد، نشان داد که مصرف کربوهیدرات بالا با خطر بالای مرگ و میر همراه بود، در حالیکه چربی کامل و انواع مختلف چربی، خطر مربوط به مرگ و میر را کاهش داد و چربی کامل و انواع چربی با بیماری قلبی عروقی، انفارکتوس قلبی یا با مرگ بر اثر بیماری قلبی، ارتباطی نداشت.

در واقع، مصرف چربی اشباع شده، ارتباط معکوسی با خطر ابتلا به سکته مغزی دارد، به این معنی که چربی های اشباع شده موجود در رژیم غذایی، بیشتر در برابر سکته مغزی از فرد محافظت می کند.

اما چه غذاهایی در این رژیم مجاز است و چه غذاهایی خوردن آن توصیه نمی شود.

اکثر چربی های سالم حاوی کاربید خالص صفر هستند، به خصوص انواع ذکر شده در زیر که همگی در نمونه رژیم کتوژنیک اصولی یافت می شوند. این چربی ها دارای مزایای سلامتی دیگری نیز می باشند. چربی باید در مقادیر زیاد و با هر وعده غذایی در طول روز مصرف شود.

چربی های سالم عبارتند از:

پروتئین حیوانی (گوشت، ماهی، و غیره) دارای کربوهیدرات بسیار کمی هستندکه در رژیم کتوژنیک خیلی مورد توجه قرار میگیرند. شما می توانید آنها را در مقادیر متوسط برای کنترل گرسنگی خود مصرف کنید. به طور کلی، گوشت های چرب تر را به جای گوشت های کم چربی انتخاب کنید.

به عنوان مثال، ران و پای مرغ نسبت به سینه مرغ، ارجحیت دارند، زیرا حاوی چربی بیشتری هستند.

آووکادو که نصف آن، ۷/۳ گرم کربوهیدرات خالص دارد نیز بسیار در رژیم کتوژنیک توصیه می شود.

در ادامه لیستی از غذاهایی را به شما معرفی میکنیم که نباید به صورت دائمی مصرف شوند که این مورد به طور کامل در نمونه رژیم کتوژنیک رعایت شده است.

به دلیل داشتن قندهای طبیعی، مصرف محصولات لبنی چه در حال حاضر و چه بعدا، باید محدود شوند. چربی زیاد پنیر های سفت کمترین مقدار کربوهیدرات را دارند، در حالی که پنیر های کم چرب و پنیر های نرم کربوهیدرات بیشتری دارند.

شیر گاو و شیر بز که در هر فنجان، ۱۱ تا ۱۲ گرم کربوهیدرات خالص دارند.

پنیرهای کاملا چرب که در هر اونس یا در حدود ۴/۱ فنجان، ۵/۰ تا ۵/۱ گرم کربوهیدرات خالص دارند.

توت ها، از جمله زغال اخته، توت فرنگی،شاتوت و  تمشک که در هر ۲/۱ فنجان، ۳ تا ۹ گرم کربوهیدرات خالص دارند.

اکثر چاشنی های زیر به ازای ۱تا ۲ قاشق غذاخوری، از ۲ تا ۵ گرم کربوهیدرات خالص دارند. مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شکر اضافه نشده است زیرا باعث افزایش کربوهیدرات های خالص می شود.

نوشیدنی های زیر را در حد متوسط و فقط ۱تا ۲ وعده کوچک در روز مصرف کنید. این نوشیدنی ها معمولا بین ۱تا ۷ گرم کربوهیدرات خالص دارند.

یک قاشق چای خوری شکر حدود ۴ گرم کربوهیدرات خالص دارد، در حالی که هر قاشق غذاخوری حدود ۱۲ گرم کربوهیدرات خالص دارد.

یک تکه نان یا یک وعده کوچک از دانه ها می تواند ۱۰ تا ۳۰ گرم کربوهیدرات خالص داشته باشد! غلات و دانه های پخته شده به طور معمول در هر ۴/۱ فنجان، ۱۵ تا ۳۵ گرم کربوهیدرات خالص دارند. پس توجه کنید که موارد زیر در یک نمونه رژیم کتوژنیک ممنوع می باشد:

۱٫ روغن  MCT
یکی از راه های استفاده از این روغن این است که آن را به کاست یا دوغ و یا حتی سالاد خود اضافه کنید. این روغن میزان انرژی در بدنتان را افزایش می دهد.

پر واضح است که با گرفتن یک رژیم غذایی، میزان مواد معدنی بدن کاهش پیدا می کند. بنابراین بهتر است در برنامه غذایی خود از مواد معدنی بیشتر استفاده کنید.

می توانید نصف قاشق از این مکمل غذایی را به ماست یا دوغ یا شیر خود اضافه کرده و میل کنید.

در صورتی که سطح کتون بدنتان کاهش پیدا کرد می توانید از این مکمل غذایی استفاده کنید.

فواید کراتین برای بدن بر هیچ کسی پوشیده نیست. در صورتی از این مکمل استفاده کنید که در کنار رژیم غذایی خود، ورزش هم می کنید.

ویتامین D نه تنها به حفظ تراکم استخوان کمک می کند، بلکه باعث جذب منیزیم نیز می شود. این ویتامین در رشد عضلات، کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کننده می باشد.

از آنجایی که یک نمونه رژیم کتوژنیک اصولی یک رژیم کم پروتئین و رژیم پروتئینی متوسط است، بهتر است که مکمل های ویتامین D را مصرف کنید. حداقل روزی ۱۰ دقیقه در برابر نور خورشید قرار بگیرید. قبل از مصرف مکمل های ویتامین D با پزشک خود مشورت کنید.

اسیدهای چرب امگا ۳ چربی های سالمی هستند و به صورت اسید آلفا لینولنیک، در غذاهایی مانند گردو، تخم چیا، روغن سویا و غیره یافت می شوند. همچنین به شکل ایکوزاپنتانوئیک اسید و اسید ایکوزاپنتانوئیک، در مکمل های روغن ماهی و ماهی های چرب یافت می شود.

سدیم و پتاسیم به حفظ فشار خون، رشد و اسیدیته بدن کمک می کند و سطح آب بدن را تنظیم می کند. از آنجا که در طول رژیم غذایی کتو، میزان بیشتری سدیم و کلسیم از دست می دهید، می تواند منجر به تخریب انسولین، مقاومت به انسولین، توقف رشد، کاهش میزان متابولیسم و غیره شود.

بنابراین، مهم است که مکمل سدیم و پتاسیم مصرف کنید. نمک را به آب یا نوشیدنی هایتان اضافه کنید. گوشت، سوپ و تخم مرغ دارای محتوای سدیم بالا هستند. قبل از مصرف مکمل سدیم و پتاسیم، با پزشک خود مشورت کنید.

یک نمونه رژیم کتوژنیک را در این بخش بررسی می کنیم. این نمونه از رژیم غذایی کتوژنیک که برای ۴ هفته متوالی پیاده سازی شده است می تواند شما را بیشتر با سبک و سیاق این رژیم آشنا کند.

آب گرم با ۱ قاشق غذا خوری پودر تریفالا

 

جو دو سر و شیر

کینوآ

 

سالاد قارچ و کاهو با چربی بالا

مرغ، هویج، فلفل، و سالاد لوبیا سبز با چاشنی و چربی بالا

 

۱-     میگو

۲-     کلم بروکلی و سیب زمینی له شده با خامه

۳-     سوپ قارچ با خامه

آب گرم با ۱ قاشق غذا خوری پودر تریفالا

 

۱-     ۱ فنجان قهوه + ۱ پنکیک یا کلوچه با شربت افرا

۲-     ۱ تخم مرغ پخته شده و یک لیوان شیر یا شیر سویا

۳-     ۱ فنجان قهوه + دانه چیا و جو دو سر

کاهو با آوکادو و گوجه فرنگی

جوجه و سبزیجات سرخ شده

گوشت گاو کبابی با کلم بروکلی و لوبیا سبز با سس پر چرب

۱-     ماهی کبابی با هویج و سبزیجات

۲-     سوپ کدو با خامه تازه

۳-     سوپ عدس با کدو و گل کلم

·         ۱ فنجان چای سبز + ۱ تخم مرغ آب پز + اسفناج پخته شده

·         ۱ فنجان چای سبز + ۳ پنکیک با مقدار زیادی از خامه زده شده و عسل

·         ۱ کاسه متوسط کینوآ با سبزیجات سرخ شده در کره آب شده

سالاد مرغ کبابی با چربی بالا

گوشت گاو بریان شده (برش لاغر) و سیب زمینی شیرین کبابی

·         سوپ مرغ + فرنی میوه

·         سیب زمینی له شده با اسفناج، سیر و یک قاشق سوپ خوری کره + ماست طعم دار

·         بوقلمون دودی شده + سبزیجات + ۱ تکه متوسط نان شیرینی شکلاتی

 

خب این هم از بررسی یک نمونه رژیم کتوژنیک ۴ هفته ای. حالا در ادامه به سراغ یک سری نکات بسیار مهم در خصوص رژیم غذایی کتوژنیک می رویم.

این رژیم غذایی یکی از آسان ترین رژیم ها از نظر اینکه براحتی در هر کجایی می شود از آن پیروی کرد می باشد. برای مثال شما به راحتی می توانید از منوی رستوران ها، آپشن هایی را بیابید که با رژیم غذایی شما هماهنگ است. می توانید از انواع خوراک های گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ بدون نان و برنج استفاده کنید.

آگاه باشید که تجربه برخی واکنش های منفی و عوارض جانبی در این نوع رژیم، دور از انتظار نیست. اگرچه در مورد همه صدق نمی کند، اما بعضی از افراد علائمی شبیه آنفولانزا را تجربه می کنند که اغلب به عنوان آنفولانزای کتو شناخته می شود، که معمولا در عرض چند هفته این علائم از بین می روند.

البته دقت کنید که در نمونه رژیم کتوژنیک ما نمونه ای کامل و جامع را قرار دادیم که هیچوقت این عوارض سراغ شما نمی آید.

در اینجا برخی از چربی های سالم که می توانید مصرف کنید، آورده شده است:

روغن زیتون، روغن دانه کتان، روغن خردل، روغن سبوس برنج، روغن آفتابگردان، کره، ، دانه های آفتابگردان، کره بادام زمینی، پنیر، روغن ماهی، بادام، گردو، فندق، تخم کدو، تخم خربزه، سویا، ماهی، ذرت.

یک مقدار محدود پروتئین در رژیم غذایی کتوژنیک مجاز است. از مصرف مواد غذایی با پروتئین بالا جلوگیری کنید زیرا بدن پروتئین را به گلوکز تبدیل می کند.

این امر از ورود آن به کتوز جلوگیری می کند. به جای سوزاندن چربی، بدن شما از ذخایر پروتئین استفاده می کند، آنها را به گلوکز تبدیل می کند و از این گلوکز برای انرژی استفاده می کند.

بله، کاملا طبیعی است که در طول رژیم کتوژنیک ادرارتان زیاد می شود. این یکی از نشانه هایی است که شما در کتوز هستید. شما در هفته اول مقدار زیادی آب را از دست خواهید داد، بنابراین مطمئن شوید که از نوشیدنی ها به اندازه لازم استفاده می کنید و هیدراته بمانید.

بله، اگر شما بخواهید وزن خود را در طول یک یا دو ماه کاهش دهید، ایمن است. با این حال، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا بدانید که آیا این رژیم مناسبی برای  شما هست یا خیر. 

همانطور که در نمونه رژیم کتوژنیک دیدید این رژیم یک رژیم غذایی شامل کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا می باشد. رژیم های غذایی معمولی کتوژنیک شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به اندازه ۲۰ تا ۳۰ گرم خالص در روز و دنبال کردن لیست غذای رژیم کتوژنیک می باشد.

در رژیم غذایی کتو ، چربی ها باید به مقدار زیادی مصرف شوند. چربی ها ۷۰تا ۸۰ درصد از مجموع کالری ها، پروتئین ها حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد و کربوهیدرات ها فقط ۵ تا ۱۰درصد را تامین می کنند.

رژیم متوسط کتو، نیز گزینه ای است که هنوز هم به کاهش وزن و بهبود سایر علائم می تواند کمک کند. رژیم متوسط کتو شامل مصرف غذاهای با کربوهیدرات بیشتر و  فیبر بیشتر می باشد.

کربوهیدرات ها معمولا به حدود ۳۰ تا ۵۰ گرم خالص در روز افزایش می یابند به این معنی که غذاهایی مانند سبزیجاتی با فیبر زیاد، برخی میوه ها یا سبزیجات نشاسته ای را می توانید در لیست غذاهای رژیم کتوژنیک قرار دهید. این رژیم ایمن بوده و باعث کاهش ون چشمگیری در طی ۲ ماه می شود.

تیم تحریریه کلینیک خوبشو متشکل از کارشناسان و متخصصات تغذیه و تناسب اندام همواره در تلاش است تا بهترین و جدیدترین مطالب علمی روز دنیا در زمینه لاغری ، رژیم های غذایی و تناسب اندام را برای داشتن یک زندگی سالم و ایده آل برای شما عزیزان فراهم آورد.

مطلب بعدی

۱۵ دستور غذایی ویژه برای رژیم کتوژنیک

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟

بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

رژیم لاغری سه روزه + به همراه برنامه ویژه غذایی

خواهش میکنم ، خوشحالیم که براتون مفید بوده

نام

ایمیل

وبسایت

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

پستهای اخیر

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و…

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟


زمان خوردن اسپند برای لاغری

پستهای اخیر

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟

زمان خوردن اسپند برای لاغری

بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

پستهای اخیر

رژیم ۲۱۶، موفق ترین رژیم لاغری سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

رژیم کتوژنیک یا اتکینز ؛ کدام یک بهتر است؟


زمان خوردن اسپند برای لاغری


بهترین موقع خوردن زیره برای لاغری

خوش آمدید.

بازگردانی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

این رژیم غذایی از سال ۱۹۲۰ همچنان مورد استفاده افرادی که اضافه وزن دارند قرار گرفته و نتایج مثبت آن ثبت شده است. در این مقاله قصد داریم رژیم کتوژنیک را معرفی کنیم و یک برنامه رایگان را در اختیار شما قرار دهیم با جیمیتو همراه باشید.

 

رژیم کتوژنیک تشابهات زیادی با رژیم کم کربوهیدرات و رژیم اتکینز دارد (رژیم اتکینز یک رژیم  است). این رژیم لاغری با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی همراه است. نتیجه‌ی این امر ایجاد یک حالت متابولیکی در بدن به نام «کِتوز» است.

 

نمونه رژیم کتویی

 

اگر به دنبال یک رژیم کتوژنیک رایگان هستید در این بخش یک رژیم لاغری مناسب شما را ارایه خواهیم کرد. البته قبل از استفاده از این رژیم لاغری با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

 

 

 

 

 

هنگامی که سوال می‌شود، چه میزان کربوهیدرات در طول انجام رژیم کتوژنیک باید مصرف کنیم. پاسخ من برای اکثر مردم مطابق ذیل خواهد بود.

اگر بخواهید بدانید که ایده‌آل‌ترین مقدار کربوهیدرات در این رژیم چقدر است پاسخ ما، ۵۰ گرم در روز و یا ۴ تا ۱۰ درصد از کالری مورد نیاز روزانه است. علت آن نیز کاملا واضح است، زیرا در این رژیم با کم کردن کربوهیدرات، سوخت مورد نیاز بدن از چربی‌ها تامین می‌شود که می‌تواند باعث لاغری و چربی سوزی شود.

 

این رژیم لاغری از ۴ نوع مختلف تشکیل شده است که برای شما این ۴ نوع مختلف را در این بخش به صورت کامل معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

 

در این نوع رژیم لاغری به صورت دوره ای مقدار کربوهیدرات افزایش می‌یابد.

 

در این رژیم لاغری و در زمان‌هایی که نزدیک فعالیت ورزشی هستید میزان کربوهیدرات را می‌توان افزایش دهید.

 

در این بخش قصد داریم به سوالاتی که بسیاری از شما در بخش نظرات از ما پرسیده‌اید را پاسخ دهیم تا با این رژیم لاغری بیشتر آشنا شوید.

 

پاسخ: تقریبا در تمام رژیم‌های لاغری احتمال کاهش عضلات وجود دارد، اما با انتخاب یک رژیم با پروتئین بالاتر می‌توانید روند کاهش عضله را کم کنید.

 

پاسخ: با خوردن آدامس بدون شکر می‌توانید این مشکل را که یکی از عوارض جانبی این رژیم است را حل کنید. و این مساله جدی نیست.

 

پاسخ: این مساله طبیعی است و یکی از عوارض جانبی  رژیم کتوژنیک است و بعد از حدود یکماه از بین خواهد رفت.

 

پاسخ: اگر دائما احساس خستگی و ضعف دارید، شاید به‌طور کامل وارد حالت کتوزی نشده‌اید یا بدنتان نمی‌تواند به خوبی از چربی‌ها و کتون‌ها استفاده کند. برای مقابله با این وضعیت مقدار کربوهیدرات مصرفی تان را کاهش بدهید و نکات بالا را دوباره بررسی کنید. مصرف مکمل‌هایی مانند روغن MCT و کتون‌ها نیز می‌تواند به خارج شدن از این وضعیت کمک کند.

 

در مجموع می‌توان گفت که این رژیم برای همه افراد بدون خطر است اما اگر جزو یکی از سه گروه زیر هستید، به شما توصیه می‌کنیم که این رژیم لاغری را دنبال نکنید.

اگر یکی از سه گروه بالا هستید حتما با پزشک خود مشورت کنید و رژیم لاغری مناسب با شرایط سلامتی خود را دنبال کنید. و هرگز به دنبال رژیم کتو بدون نظر پزشک نروید.

نمونه رژیم کتویی

 

اگرچه این رژیم به روش‌های مختلف به سلامت بدن کمک می‌کند اما می‌تواند در بلند مدت برای بدن با ضرر همراه باشد. به همین دلیل بهتر است با نظر پزشک متخصص اقدام به استفاده از این رژیم کنید.

 

واکنش بدن در برابر این رژیم بسیار متفاوت است. ممکن است آثار این رژیم مانند یبوست، خستگی و ادرار در ۷ تا ۳۰ روز در افراد مختلف متفاوت باشد.

 

 

پاسخ دقیقی به این سوال وجود ندارد و به موارد بسیار زیادی مرتبط است. اما تحقیقات انجام شده بر روی افراد چاق نشان می‌دهد که می‌توان در یک دوره زمانی مشخص حدود ۱۴ کیلوگرم وزن اضافی بدن را از دست بدهید.

 

بیشتر بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

به نظر یک رژیم لاغری عجیب هستش
ولی ممنونم از این اطلاع رسانی

خواهش میکنم عزیزم
ولی این یک رژیم لاغری اصولی است و تایید پزشکان را دارد
اما قبل از استفاده باید با پزشک خود مشورت کنید

جالب بود ممنونم

خواهش میکنم عزیزم

من حدودا دو سال پیش از این رژیم پیروی کردم و در طول ۳هفته ۵کیلو کم کردم..البته جالبه بدونید که در عرض همین ۳هفته ۲سایز کم کردم!
خوبی این رژیم اینه که سایز رو زودتر از وزن کاهش میده
پیشنهاد میکنم حتما یه بار هم که شده ازش استفاده کنید تا نتیجه‌ی خیره کننده‌ش رو به چشم ببیند

ممنونم ازت عزیزم که تجربه ات رو با بقیه به اشتراک گذاشتی
ایشالا همیشه خوش اندام بمونی :-*

سردرد یا علائم خاصی نداشین ولی فکر میکنم رژیم سختیه

مواد غذایی این رژیم جایگزین نداره مثلا آواکادو من عمرا لب نمیزنم یا جایگزین سالسا چیه و میلک شیک مورد نظر طرزتهیه نداره؟

واقعا شاید نشه میوه ای را جایگزین آووکادو کرد
چون این میوه سرشار از چربی است

میشه طرز تهیه این غذاهارو هم بگید ،ممنون

کدام غذا عزیزم؟

سلام. ممنون از راهنمایبتون. فقط خواستم بدونم الان این روزهایی که گذاشتید و غذاهاش.کل رژیم کتو هستش یا باید از جایی رژیمو دریافت کنیم؟

این یک رژیم غذایی رایگان هست
در اینده رژیم لاغری برای هر شخص ارایه خواهد شد

سلام من یک سوال داشتم تا کی میتونیم به این رژیم ادامه بدیم ؟ وقتی به وزن ایده ال رسیدم و قطع کردیم رژیم رو دوباره وزنمون بالا میره ؟

من حدود ۳هفته دارم رژیم کتو مبگیرم البته دوهفته اول کمی خرماو میوه وبار صبحانه کمی نان خوردم ولی با این وجود ۳ کیلو کم کردم.

سلام.وقتتون بخیر.آیا هیچ میوه ای رو نمیشه جانشین اووکادو کرد.و بجای سس سالست و پستو از چیز دیگه استفاده بشه……

سلام خدمت همه دوستان
من مدتهاست سبک زندگیم سبک کتوژنیک یک نکته کلی رو به همه دوستان میگم که شاید بیشتر بهتر کمک کنه خیلی خودتون رو عذاب ندید که حتما دستور غذایی خاصی رو استفاده کنید کافیه از چربی های سالم مثل کمی گردو کمی بادام روغن زیتون تخم مرغ کمی مرغ کمی گوشت حتی همبرگر و سوسیس و ژامبون با کیفیت پنیر چدار همه این چیزهای خوشمزه رو میتونید استفاده کنید
مثلا من صبحانه یه وقتهایی یک قاشق کره بادام زمینی و یک قاشق خامه استفاده میکنم و ناهار ۱۰۰ گرم فیله یک کدو با روغن زیتون سرخ میکنم و یک برگ چدار میزارم روش و میخورم
میخوام بگم سخت نگیرید فقط مطالعه کنید راجع به میزان چربی و پروتئین و کربوهیدرات کم کم دستتون میاد
اما من واقعا راضیم دوهفته اول کمی سخت خواهد بود مخصوصا سستی بدن و البته نکته دیگه اینکه مثلا خیلی جاها خوندم که از عوارضش بوی بد تنفس هست اما من این عوارض رو نداشتم و فقط صبح ها به شدت دهانم تلخ بود که بعد از مسواک و صبحانه به حالت طبیعی برمیگرده
امیدوارم همه موفق باشید ارزش سختیه دوهفته اول رو داره

سلام.وقت شما به خیر.میخواستم بدونم میزان خاصی از این غذاها رو باید در هر وعده مصرف کنیم؟یا اینکه به میزان میلمون بخوریم

سلام مرسی از اطلاعاتتون میخواستم یکی از عوارض رژیم کتوژنیک رو بگم که خودم بدجوری درگیرش شدم!
کهیر کتوژنیک زدم که کل صورتم رو درگیر کرد حتی روی کمرم و قفسه ی سینم پر شده بود از دونه های قرمز ملتهبه خارش دار ولی توی ده روز ۶ کیلو کم کردم که بخاطر حساسیتم مجبور به ترک رژیم شدم

سلام برای کسی که کولیت روده داره این رژیم منلسبه؟تکلیف دار.هایی که خورده میشه چیه با هیچ. ازویی تداخل ومسکل ایجاد نمیشه؟

من هم اين رژيم را يك ماه رعايت كردم و سه سايز و ١٧كيلو كم كردم و برگشت هم نداشتم

مرسی اقای علی از اینکه تجربیاتت با ما در میان گذاشتی

ممكنه بفرمايين چه جوري و دقيقا از چه رژيمي پيروي كردين؟ لطفا به ايميل من يك پيام ارسال كنيدshiva.salem@yahoo.com

من خودم قاشق شیرینی هستم. برای همین برام مهم بود که با توجه به این رژیم بتونم شیرینی بخورم. کلی دنبال دستور پخت گشتم و یه دستور خوب پنکیک کتوژنیک پیدا کردم. براتون لینکش رو میزارم تا شما هم بتونید استفاده کنید.

سلام.خیلی مطلب جالبی بود.خیلی از دوستان من با این رژیم به وزن ایده ال خود رسیدن.فقط من برام سوال پیش اومده.من خودم چربی خون دارم و هر شب قرص چربی خون میخورم.مستعد کلسترول بالا هم هستم.ایا گرفتن این رژیم برام ضرری نداره؟

آقا مهدی
سلام
حتما با پزشک مشورت کنید

سلام منم این رژیم گرفتم سه روزاول خیلی خیلی حالم بدبود اسهال .سوزش مدفوع.حالت تهوع.سستی اما تحمل کردم والان یک ماه ۲۰کیلوکم کردم وسایزم از ۵۰شده۴۴ولی دهنم بدبوشده بود وپوستمم خشک شده بود ولی خیلی راضی بودم اعتماد به نفسم برگشته به امید خدا تا ۳۰کیلوکاهش ادامه میدم وتثبیتش میگیرم

سلام میخواستم بدونم این رژیم محدودیت سنی نداره مثلا ۱۳ سال و این رژمو حداکثر چقدر میتونم ادامه بدم ((لطفا زود جوابمو بدید)) باتشکر از سایت خوبتون

باتوجه به اینکه در سن رشد هستید
بهتر است با پزشک مشورت کنید و سپس این رژیم را دنبال کنید

بخدا من نصف اینارو هم نمیخورم که چاق شدم. اصلا ندارم اینارو بخورم☹️ اینارو بخورم دیگه میترکم 😅

سردرد یا علائم خاصی نداشین و اینکه چه ویتامین هایی خورده شود ؟

سلام
میخواستم بدونم در هر وعده باید همه موارد گفته شده رو خورد؟ مثلا صبحانه: تخم مرغ +گوجه+املت پنیر با ریحان؟

سلام
میخاستم بدونم در هر روزچند کالری باید خورده بشه؟ حتما محدودیت داره اما هیچ چیزی قید نشده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

مدرسه بدن –

 

در اینجا یک نمونه رایگان یکهفته ای از رژیم لاغری دکتر اتکینز برای استفاده شما عزیزان قرار داده شده است .

این رژیم مناسب برای فاز القایی است، اما شما باید سبزیجات کربوهیدرات دار و میوه  بیشتری به غذاهایتان اضافه کنید که ورود به مرحله و فاز بعدی را برایتان راحتر کند .

صبحانه : تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

نمونه رژیم کتویی

نهار : سالاد مرغ با روغن زیتون بهمراه یک مشت بادام

شام : استیک مرغ یا گوشت بهمراه سبزیجات

 

صبحانه : تخم مرغ و ژامبون گوشت 100 درصد

نهار : استیک مرغ یا گوشت بهمراه سبزیجات

شام : چیزبرگر بدون نان با سبزیجات سرخ شده در کره

 

صبحانه : املت با سبزیجات سرخ شده در کره

نهار : سالاد میگو با مقداری روغن زیتون

شام : گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز بهمراه  سبزیجات سرخ شده در کره

 

صبحانه : تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

نهار : مانند شام شب قبل گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز بهمراه  سبزیجات سرخ شده در کره

شام : ماهی سالمون سرخ شده در کره بهمراه سبزیجات

 

صبحانه : تخم مرغ و ژامبون گوشت 100 درصد

نهار : سالاد مرغ با روغن زیتون بهمراه یک مشت بادام

شام : کوفته قل قلی بهمراه سبزیجات

 

صبحانه : املت با سبزیجات سرخ شده در کره

نهار : مانند شام روز قبل

شام : گوشت گوسفندی چرب بهمراه سبزیجات

 

صبحانه : تخم مرغ و ژامبون گوشت 100 درصد

نهار : استیک گوشت بهمراه سبزیجات

شام : بال مرغ کبابی یا گریل شده بهمراه سبزیجات

 

توصیه میشود از سبزیجات متنوع در رژیم لاغری خود استفاده کنید و همینطور با طبخ غذا بصورت متنوع و با تزئینات جالب روند رژیم را برای خود راحتر کنید.

 

در زیر چند نمونه میان وعده ساده و سالم در رژیم لاغری اتکینز را به شما معرفی میکنیم تا بدون احساس گرسنگی و ضعف لاغر شدن را تجربه کنید.

اکثر افراد با این رژیم احساس سیری دارند گاهی همان سه وعده غذای اصلی برایشان کافیست و چه بسا پس از گذشت مدتی با دو وعده غذا در طول روز حسابی سیر میمانند و دیگر نیاز به خوردن میان وعده ندارند ، با این وجود شما در رژیم لاغری اتکینز در هر زمان که گرسنه شدید میتوانید یکی از غذاهای زیر را میل نمایید.

 

در واقع پیروی کردن از رژیم لاغری اتکینز در بسیاری از رستوران ها بسیار آسان است فقط کافیست موارد زیر را رعایت کنید .

نمونه رژیم کتویی

 

اگر قصد گرفتن رژیم لاغری اتکینز را دارید پس لازم است یک خانه تکانی بکنید و قفسه های کابینت خود را از مواد قندی و مضر در این رژیم خالی کرده (مواد ناسالم شامل بستنی، سودا، غلات صبحانه، نان، نوشیدنی ها و مواد تشکیل دهنده پخت مثل شکر و آرد گندم) و از مواد سالم پر کنید ، به فروشکاه بروید و مواد غذایی زیر را تهیه کنید .

در پایان خاطر نشان میگردد ، رژیم لاغری اتکینز یک رژیم لاغری موثر و یک راه بسیار سالم  برای کاهش وزن است و مطمعن باشید شما را در این راه نا امید نخواهد کرد ، پس تصیم جدی بگیرید و یک بار برای همیشه لاغر شوید.

برای آگاهی یافتن در مورد توده بدن و شاخص بدنی خود BMI در اینجا کلیک کنید.

 

مطلب قبلی

همه چیز در مورد رژیم لاغری اتکینز

مطلب بعدی

چالش لاغری با چند تکنیک بسیار ساده

مطلب خوبی بود! ممنون

خواهش میکنم ، باعث افتخارمان است همراهی افراد اهل مطالعه .
خوشحال میشویم ما را به دوستانتان هم معرفی کنید.

کسی این رژیم رو گرفته ؟

سلام من امتحانش کردم، نگران نباش، ولی برای طولانی مدت مثلا بیشتر از 2 ماه مضر است

سلام ، مرسی خیلی ممنون مطلبتون خیلی مفید بود رژیم اتکینز موثر و موفق ترین رژین دنیاستخیلی عالیه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Subscribe our newsletter to stay updated.

Powered by

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

در رژیم لاغری کتوژنیک چه کار کنیم؟ برای شروع رژیم غذایی کتو، باید برنامه زیر را دنبال کنید. این یعنی یک رژیم غذایی قابل اعتماد آماده و منتظر شماست. در ادامه نکاتی را قبل از شروع رژیم غذایی کتوژنیک بخوانید.

این یعنی یک رژیم غذایی قابل اعتماد آماده و منتظر شماست. اینکه چه چیزی بخورید بستگی به این دارد که با چه سرعتی بخواهید به رژیم لاغری کتو عادت کنید. هرچه کربوهیدرات مصرفی خود را محدود تر کنید، زودتر به رژیم کتوژنیک عادت خواهید کرد.

شما می خواهید کربوهیدرات مصرفی خود را محدود کنید که بیشتر از طریق سبزیجات، آجیل و لبنیات بدست می آید. هیچ کربوهیدرات تصفیه شده ای مانند گندم (نان، پاستا، غلات و حبوبات)، نشاسته (سیب زمینی، لوبیا، حبوبات) یا میوه نخورید. استثنا کوچکی در این مورد وجود دارد که عبارت اند از: آواکادو، میوه ستاره و توت ها که می توانند با اعتدال مصرف شوند.

به یاد داشته باشید که رژیم کتوژنیک چربی بالا، پروتئین متوسط، و کربوهیدرات کمی دارد.

نمونه رژیم کتویی

مواد غذایی شما باید دربرگیرنده 70 درصد چربی، 25 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات باشند. معمولاً در همه جا بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص در رژیم روزانه توصیه شده است. اما هرچه شما کربوهیدرات و گلوکز کمتری مصرف کنید، نتیجه بهتری می گیرید.

اگر شما رژیم کتو را برای کاهش وزن می گیرید، بهتر است هم کربوهیدرات کل مصرفی و هم کربوهیدرات خالص مصرفی را کنترل کنید. پروتئین و باقیمانده چربی روزانه شما باید به اندازه نیاز مصرف شود.

ممکن است بپرسید ” کربوهیدرات خالص چیست؟ “. این واقعا ساده است. کربوهیدرات خالص مجموع کربوهیدرات غذایی منهای مجموع فیبر است. توصیه می کنیم مصرفی کربوهیدرات کل خود را زیر 35 گرم و کربوهیدرات خالص را زیر 25 گرم نگه دارید.

اگر در طول روز احساس گرسنگی کردید، می توانید به عنوان میان وعده از آجیل، انواع دانه ، پنیر یا کره بادام زمینی برای محدود کرد رژیم غذایی خود استفاده کنید (اگرچه استفاده از میان وعده ها در دراز مدت می تواند روند کاهش وزن را کند نماید). گاهی ممکن است نیاز به یک وعده غذایی مختصر را با یک وعده غذایی سنگین اشتباه بگیریم. اگر تحت فشار هستید و به یک رژیم لاغری کتو سریع نیاز دارید، چنین امکانی وجود دارد.

بهترین سبزیجات، سبزی های برگدار و سبز تیره هستند. بیشتر وعده های غذایی شما باید شامل پروتئین و سبزیجات باشد. سینه مرغ با روغن زیتون و بروکلی و پنیر. استیک با کره و طرف دیگر اسفناج سوته در روغن زیتون. اگر شما همچنان نمی دانید کربوهیدرات خالص چیست، نگران نباشید. در ادامه مثالی برای شما بیان می کنیم.

برای مثال فرض کنید می خواهید کمی بروکلی بخورید (که خوش مزه ترین سبزی است):

شنبه

یکشنبه

دوشنبه

سه شنبه

چهارشنبه

پنج شنبه

جمعه

سعی کنید در دراز مدت انواع گوشت ها و سبزیجات موجود در برنامه ی غذایی تان را عوض کنید. زیرا مواد غذایی مختلف، خواص و فواید متفاوتی برای سلامتی دارند.

اگر در بین وعده های غذایی تان احساس گرسنگی کردید، در زیر نمونه های خوبی از میان وعده های مناسب برای کاهش وزن متناسب با رژیم کتوژنیک آمده است:

در این بخش قصد داریم به سوالاتی که بسیاری از شما در بخش نظرات از ما پرسیده اید را پاسخ دهیم تا با این رژیم لاغری بیشتر آشنا شوید. [به نقل از gymito]

پاسخ: تقریبا در تمام رژیم های لاغری احتمال کاهش عضلات وجود دارد، اما با انتخاب یک رژیم با پروتئین بالاتر می‌توانید روند کاهش عضله را کم کنید.

پاسخ: با خوردن آدامس بدون شکر میتوانید این مشکل را که یکی از عوارض جانبی این رژیم است را حل کنید. و این مساله جدی نیست.

پاسخ: این مساله طبیعی است و یکی از عوارض جانبی  رژیم کتوژنیک است و بعد از حدود یکماه از بین خواهد رفت.

پاسخ: اگر دائما احساس خستگی و ضعف دارید، شاید به طور کامل وارد حالت کتوزی نشده اید یا بدنتان نمیتواند به خوبی از چربی ها و کتون ها استفاده کند. برای مقابله با این وضعیت مقدار کربوهیدرات مصرفی تان را کاهش بدهید و نکات بالا را دوباره بررسی کنید. مصرف مکمل هایی مانند روغن MCT و کتون ها نیز میتواند به خارج شدن از این وضعیت کمک کند.

سلام خدمت همه دوستان، من انوشا شکوهی مدتهاست سبک زندگیم سبک کتوژنیک است و یک نکته کلی رو به همه دوستان میگم که شاید بهتر کمک کنه خیلی خودتون رو عذاب ندید که حتما دستور غذایی خاصی رو استفاده کنید کافیه از چربی های سالم مثل کمی گردو کمی بادام روغن زیتون تخم مرغ کمی مرغ کمی گوشت حتی همبرگر و سوسیس و ژامبون با کیفیت پنیر چدار همه این چیزهای خوشمزه رو میتونید استفاده کنید.

مثلا من صبحانه یه وقتهایی یک قاشق کره بادام زمینی و یک قاشق خامه استفاده میکنم و ناهار 100 گرم فیله یک کدو با روغن زیتون سرخ میکنم و یک برگ چدار میزارم روش و میخورم. میخوام بگم سخت نگیرید فقط مطالعه کنید راجع به میزان چربی و پروتئین و کربوهیدرات کم کم دستتون میاد.

اما من واقعا راضیم دوهفته اول کمی سخت خواهد بود مخصوصا سستی بدن و البته نکته دیگه اینکه مثلا خیلی جاها خوندم که از عوارضش بوی بد تنفس هست اما من این عوارض رو نداشتم و فقط صبح ها به شدت دهانم تلخ بود که بعد از مسواک و صبحانه به حالت طبیعی برمیگرده. امیدوارم همه موفق باشید ارزش سختیه دوهفته اول رو داره.

توجه: قبل از شروع رژیم لاغری کتوژنیک حتماً با متخصص تغذیه مشورت کنید.

نکته‌ آخر:

رژیم کتوژنیک برای افرادی که اضافه وزن دارند، مبتلایان به دیابت و کسانی که می خواهند سلامت متابولیک شان را بهبود بدهند، فوق العاده است. اما ممکن است این رژیم برای ورزشکاران حرفه ای و کسانی که می خواهند حجم عضلات و وزن شان را بالا ببرند، مناسب نباشد.

مانند تمام رژیم ها و انواع روش های لاغری، این رژیم تنها زمانی می تواند ثمربخش باشد که در اجرای آن ثابت قدم باشید و برای مدتی طولانی آن را دنبال کنید.

10 نکته برای شروع یک رژیم غذایی عالی

25 نکته برای از بین بردن چربی شکم

آشنایی با رژیم غذایی کتوژنیک

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

سلام ممنون از مطالب مفیدتون، توی این رژیم نیازی به کالری شماری نیست؟

با سلام ممكن متخصص تغذيه اي معرفي كنيد كه رژيم غذايي كتوژنيك ارايه دهد و مارا بيشتر واهنمايي نمايد؟ سپاس

نمونه رژیم کتویی

سلام وقت بخیر خدمت عزیزان

سوال اول اینکه این رژیم غذایی ظاهراً قبل از گرانی گوشت تنظیم شده الان واقعا گوشن جایگاهی در رژیم غذایی ندلرد

دوم اینکه بنده چربی بالای خون در حد تری‌گلیسیرن ۴۰۰ و کاستروک ۴۰۰دارم بازهم می توانم از این رژیم غذایی پر چرب استفاده کنم

با سلام خدمت همگی. میخواستم بگم حتما چربی های سالم استفاده کنید. اینکه پنیر پیتزا یا … استفاده کنید ممکنه ایراد نداشته باشه ولی سلامتی روده رو بخطر میندازه و باعث سرطانه. پس سالم چربی ها رو انتخاب کنید. مثل روغن حیوانی. 

با سلام- مطلبتون خیلی مفید بود. تو این رژیم خوردن میوه چطوره؟

من نمیتونم میوه رو حذف کنم

میشه در خصوص مصرف میوه ها یکم توضیح بدین

من ورزش هم میکنم. خیلی اضافه وزن ندارم. فقط میخوام یکم سایز بالاتنه کمتر و جمع تر بشه و کمی دور شکم و کمرم سفت تر بشه

ممنون میشم راهنماییم کنین

سلام من یک ماه هست این رژیم گرفتم 4 کیلو کم کردم بعد یک ماه روند کم کردن وزنم خیلی کمه ولی خیلی سایز کم کردم و رژیم خیلی خوبی هست که اصلا اذیت نمی شید 

سلام من میخواستم این رژیم را شروع کنم باید چه کار کنم 

میخوام هرچه سریع تر وزن کم کنم

سلاممطالبی که در رابطه با رژیم کتوژنیک منتشر شده را مطالعه کنید.قبل از شروع رژیم غذایی حتماً به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا بعد از معاینه، مشخص شود که آیا این رژیم برای شما مناسب است یا خیر.

سلام ببخشید من ۱ ماه دیگه یه فرصت خیلی خوب برای ورود به تیم ملی رو دارم پدرم این رژیم رو گرفته و خیلی راضی بوده منم تصمیم گرفتم حتما بگیرم میخواستم بدونم چجور میشه تو ۱ ماه بیشترین بهره رو برد؟ با تشکر

با سلام

کره بادام زمینی مقداری کربوهیدرات و قند دارد

چقدر مجازیم در روز استفاده کنیم؟؟

سلامپنیر پیتزا کالری بسیار زیاد اما کربوهیدرات بسیار کمی دارد و در رژیم غذایی کتوژنیک، مناسب است.

سلام اين ميلك شيك هايي كه براي صبحانه درست مي كنيم داخلش بستني ميريزيم يا فقط شير و كره بادوم زميني هستش؟

با سلام 

میخواستم بدونم حجم غذایی که در هر وعده باید بخوریم چه مقدار است؟؟

با سلام منم مدت چهار ماه اين رژيم رو گرفتم البته شايد چهار  كيلو بيشتر وزن كم نكردم  اما سايزم خيل كم شده بود و  چيزي كه خيلي جالب بو د جواب ازمايشام بود كه در كمال ناباوري چربي خونم پايين اومده بود و نرمال شده بود در صورتي كه من خيل هم جربي مصرف مي كردم البته چربي طبيعي مثل كره حيواني روغن زيتون و چربي گوشت حتي چند ماه بعد از شكستن كتو هنوز چربي خونم پايينه

سلام رخساره عزیز، خوشحالم که رژیم کتوژنیک بهت کمک کرده تا حدودی به چیزی که می خواستی برسی.ممنونم از اینکه نتیجه استفاده از این رژیم رو برای ما ارسال کردی.

خیلی خنده داره! این رژیم تمام چیزایی که علم تغذیه گفته رو زیر سوال میبره! این رژیم های بدون پایه علمی از کجا میاد؟!!!!!!!!!

سلام، اگر دلیل و یا منبع موثقی برای این حرفتون دارید؟شما کافیه ketogenic diet را در گوگل جستجو کنید و ببینید منابع معتبری این رژیم کم کربوهیدرات را معرفی کرده اند.لینک گوگلاین مطلب نیز ترجمه ای از همان منابع معتبر خارجی است

سلام؛اگر رژیم غذایی کتوژنیک در دستور کار شما قرار ندارد، می توانید برای رفع یبوست موز استفاده کنید.توضیح بیشتر در این مطلب: موز بخورید، قرص نخورید!اگر صبح ها می تونید کشمش بخورید، فوق العاده است و به رفع مشکل یبوست بسیار کمک می کند.توضیح بیشتر: 6 دلیل برای خوردن کشمش در صبح

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

در مورد تکنیک افلوراژ چه می دانید؟ اگر در مورد تکنیک های ماساژ سوئدی اطلاعاتی داشته باشید بدون شک، نام افلوراژ نیز به گوشتان خورده است. در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به آموزش نحوه انجام افلوراژ می پردازیم. افلوراژ فشار بسیار بیشتری را نسبت به لمس کردن وارد می کند که می تواند بر بافت های زیر پوستی اثر بگذارد و به عنوان تغییر شکل نیز تعریف می شود. گفته می شود که افلوراژ تأثیر کلی بر گردش خون دارد و درمانگر در بیشتر …

در مورد جوانسازی واژن چه می دانید؟ برای بسیاری از خانم ها با افزایش سن و گذراندن مراحل خاصی از زندگی، تجربه تغییر در بدن از جمله تغییرات در ناحیه واژن کاملاً طبیعی است. هرچند، بسیاری از خانم ها با تغییر در ظاهر و احساس، احساس خجالت و ناراحتی می کنند. تغییرات در ناحیه واژن ممکن است توسط عوامل بسیاری از جمله بارداری، زایمان، تغییرات وزن و روند پیری طبیعی به ایجاد شود. خانم هایی که با اين تغييرات ناراحت هستند اغلب خواهان جوانسازی واژن …

چه نوعی از درمان زیبایی غیر تهاجمی برای آقایان وجود دارد؟ همانطور که درمان های  زیبایی غیر تهاجمی در بین افراد مختلف پرطرفدار تر می شود تقاضای آن در میان مردان هم زیاد شده است. درمان های غیر تهاجمی می توانند نتایج فوق العاده ای هم برای زنان و هم برای مردان داشته باشند. اما مردان نگرانی های زیبایی مختص خودشان را دارند. اغلب مردان دوست دارند علامت های پیری آنها از بین رفته و در عین حال ظاهر مردانه خود را حفظ کنند. بعضی …

آیا می دانید چگونه خاصیت کشسانی پوست خود را بهبود ببخشیم؟ کلاژن و الاستین دو پروتئین طبیعی هستند که با هم کار می کنند تا پوست را صاف و انعطاف پذیر نگه دارند. تجزیه این پروتئین یکی از ویژگی های رایج در پیری است که باعث ایجاد تغییرات ساختاری در اپیدرم و درم می شود. در حالی که بعضی از روش های آرایشی و بهداشتی با شل شدن بیش از حد پوست، اثری نمی گذارند، درمان های مختلفی ممکن است انجام شود تا پوست به …

شایع ‌ترین علامت شپش، خارش است. اگرچه شپش بیماری خاصی ایجاد نمی ‌کند اما گزش آن باعث ایجاد حساسیت روی پوست می ‌شود. شپش‌ ها می‌ توانند باعث ایجاد حس قلقلک روی سر یا بدن شوند طوری که احساس می‌ کنید چیزی درحال راه رفتن روی پوستتان است! در این مطلب از بخش عمومی دکتر سلام، راه های طبیعی از بین بردن شپش توضیح داده شده که در صورت انجام آن ها نیازی به مصرف داروهای شیمیایی نخواهید داشت. راه های از بین بردن شپش …

نمونه رژیم کتویی

بیماری چشم صورتی یا ورم ملتحه، معمولا موقتی است و علل مختلفی مانند عفونت باکتریایی، عفونت ویروسی و یا حساسیت باعث بروز آن می شود. افراد می توانند …

اگرچه داروهای ضد افسردگی همانند گروه های دیگر از داروهای تجویز شده هستند، تحقیقات پژوهشی نشان می دهد که درصد زیادی از بیماران مبتلا به افسردگی با مصرف …

تست بارداری خانگی چیست؟ شاید در مورد کیت های تست حاملگی خانگی شنیده بوده باشید، اما زمانی که می شنوید می تواند بارداری تان را بدون وجود این …

آیا سم زدایی مو واقعیت دارد؟ در مورد سم زدایی مو چه اطلاعاتی دارید؟ ممکن است به این موضوع فکر کرده باشید که تمیز کردن پوست سر، به …

احتمالا تا به حال در مورد فواید بسیار زیاد روغن CBD برای سلامتی انسان شنیده اید، اما آیا می ­دانستید ماده شیمیایی کانابینویید می ­تواند تاثیرات مثبتی روی …

وظایف و آماده شدن پدرها در ماه نهم چیست؟ پدر بودن یک مسیر طولانی و هیجان انگیز است. زن و شوهر، زمانی که نتیجه …

علت زیاد شدن ترشح بزاق دهان در دوران بارداری چیست؟ آیا شما باردارید و ترشح بزاق دهان شما بیش از حد معمول است؟ افزایش …

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

برای زنان باردار حرکت های کششی مفید تر است. این کار به شما کمک می کند که در وزن متعادل باقی بمانید، ریلکس کنید …

همه ما می دانیم که انواع حرکات یوگا مزایای زیادی برای بدن خواهند داشت. یوگا نه تنها یکی از بهترین ورزش ها برای از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

نمونه رژیم کتویی
نمونه رژیم کتویی
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *