نشانه های عفونت گوش در بزرگسالان

لیست مطالب :

یکی از حساس‌ترین اندام‌های بدن انسان گوش است که اگر دچار عفونت یا چرک شود،مشکلی به عفونت گوش به وجود می‌آورد. این مشکل که به دلیل التهاب گوش میانی و اجتماع مایعات چرکی در گوش میانی اتفاق می‌افتد، بسیار دردناک است و ممکن است مشکلاتی را برای مبتلایان به دنبال داشته باشد.در ادامه با دکتر نیم همراه باشید.

عفونت گوش می‌تواند به دو صورت حاد یا مزمن ظاهر شود. نوع حاد این بیماری در کوتاه‌مدت به‌صورت دردناک ظاهر می‌شود و نوع مزمن آن، آسیب‌های خود را در بلندمدت به گوش وارد می‌کند. عفونت گوش، کودکان تازه متولدشده را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنا بر آمارهای جهانی، کودکانی که از سنین ۶ تا ۱۲ سالگی شیر مادر را تغذیه می‌کنند، کمتراز کودکانی که شیر خشک مصرف می‌کنند به این بیماری مبتلا می‌شوند.

بنا بر موارد اعلام‌شده، چرک گوش می‌تواند از کودک تا سالمند را تحت تأثیر خود قرار داده و مشکلات جدی ایجاد کند. در این مقاله از دکتر نیم به شما کمک خواهیم کرد تا از خطرات احتمالی چرک گوش در امان باشید.

همان‌طور که گفته شد، کلی‌ترین علت عفونت گوش یک ویروس یا باکتری در گوش میانی است. همان‌طور که در شکل می‌بینید این ویروس‌هاو باکتری‌ها می‌توانند سبب تجمع مایع در گوش میانی بشوند و شیپور استاش گوش رامسدود کنند. زمانی که این اتفاق می‌افتد، تهویه هوا مختل شده و مکان مناسبی برایرشد عفونت به وجود می‌آید. عفونت گوش در کودکان معمولاً در اثر یک ویروس مثل سرماخوردگیو آنفولانزا ایجاد می‌شود.نشانه های عفونت گوش در بزرگسالان

یکی از عمده‌ترین
نگرانی مبتلایان به این بیماری، عوارض جانبی آن است. عوارض عفونت گوش عبارت‌اند از:

کم شنوایی یا اختلال در شنیدن یکی از عمده‌ترین و شایع‌ترین عوارض عفونت گوش است که معمولاً بعد از بهبود این بیماری از بین می‌رود و فقط در موارد حاد، با آسیب به گوش میانی باقی می‌ماند.

عفونت گوش در نوزادانی که دچار اختلال شنوایی شده‌اند باعث تأخیر در آموختن مهارت‌های اجتماعی و سخنوری آن‌هامی‌شود. این موضوع می‌تواند مشکلاتی را برای زبان و تکلم نوزادان به وجود بیاورد.

اگر این بیماری به‌خوبی درمان نشود، چرک گوش می‌تواندعلاوه بر گوش‌درد به سایر اندام‌ها گسترش یابد و آن‌ها را نیز درگیر سازد. همچنیکان گسترش عفونت به جمجمه، مغز و بافت‌های مننژیت مغز در این حالت وجود دارد.

علی‌الخصوص در
کودکان هنگام عفونت، به علت تجمع مایع پشت پرده‌ی گوش و ایجاد فشار، امکان پارگی پرده‌ی
گوش وجود دارد.

این بیماری می‌تواند تمام سنین را درگیر خود کند، به همین علت، علائمی که در افراد مختلف ایجاد می‌کند نیز متفاوت خواهد بود. به‌طور مثال علائمی که افراد بزرگ‌سال دارند با علائم نوزادان متفاوت خواهد بود.

به تمام این
علائم، مشکلات اندام‌های تنفسی فوقانی مانند آبریزش بینی، سوزش بینی، سرفه‌های
مکرر و را نیز اضافه کنید.

در ابتلا به اینبیماری تمام افراد شانس یکسانی ندارند و بعضی از شرایط شانس ابتلا به عفونت گوش درافراد مختلف را افزایش می‌دهد. در این بخش از مقاله به ذکر عوامل افزایش‌دهنده خطرمی‌پردازیم:

کودکان بین ۶ تا ۱۲ ماه از سایرین، مستعد ابتلا به این بیماری هستند. احتمالاً علتش سیستم ایمنی ضعیف کودکان باشد.

معمولاً کودکانی که از نعمت شیر مادر محروم بوده‌اند از کودکانی که شیر مادر خورده‌اند دچار بیماری‌های مختلف ازجمله عفونت گوش می‌شوند.

معمولاً در فصول پاییز و زمستان، شانس ابتلا به این بیماری است.

معمولاً افرادی که در معرض دود سیگار یا هوای آلوده هستند از افرادی که در هوای پاک زندگی می‌کنند به عفونت گوش دچار می‌شوند.

همواره می‌شنویم که پیشگیری بهتر از درمان است. درواقع روش‌های پیشگیری و دوری از این بیماری کمترین هزینه رادارند و  از عقلانی‌ترین راه‌ها به‌حساب می‌آیند. این روش‌ها عبارت‌اند از

سرماخوردگی مبدأ بخش زیادی از عفونت‌هاست. درواقع اگر از سرماخوردگی پیشگیری کنید، عفونت گوش را ازخود و بدن خود دور ساخته‌اید.

مهم نیست که
سیگار یا قلیان نمی‌کشید! حتی قرار گرفتن در مجاورت دود سیگار یا قلیان نزدیکان
خود باعث عفونت‌های فراوان در بدن می‌شود. بنابراین تا آنجا که می‌توانید از دود
دخانیات دوری‌کنید.

نظر

لیست مطالب :

عفونت‌های گوش توسط باکتری یا ویروس‌ها در گوش میانی ایجاد می‌شود. عفونت گوش در کودکان از بزرگ‌سالان دیده می‌شود. برای درمان عفونت گوش با دکتر نیم همراه باشید.

برخی از علل و عوامل مؤثر بر آن عبارت‌اند از ایجاد موم، عفونت‌های تنفسی فوقانی، آلرژی غذایی، آلرژی زیست‌محیطی، کمبود تغذیه، ژنتیک و آسیب‌های داخلی است.

برخی از علائم رایج عفونت گوش عبارت است از درد در گوش، سوزش گوش، سردرد، پاسخ ضعیف به صدا، تب بالا، تخلیه مایع از گوش، استفراغ، اسهال و غیره هست.

گوش از سه بخش تشکیل‌شده است: بیرونی، میانی و داخلی.نشانه های عفونت گوش در بزرگسالان

عفونت گوش می‌تواند در هر یک از سه قسمت رخ دهد. عفونت‌های داخلی گوش جدی‌ترین و خطرناک‌ترین هستند.

بسیاری از درمان‌های ساده و آسان وجود دارد که می‌توانید برای درمان خانگی عفونت گوش از آن‌ها استفاده کنید.

توجه: اگر عفونت گوش شما جدی است بهتر است با دکتر مشورت کنید، شما نیز می‌توانید برای تسکین فوری آن از روش‌های زیر نیز استفاده کنید.

نمک احتمالاً در خانه به‌راحتی برای درمان عفونت گوش در دسترس است.

سیر دارای خواص ضد میکروبی و ضدعفونی‌کننده طبیعی است که در درمان عفونت گوش بسیار مؤثر است.

ریحان برای درمان عفونت گوش و گوش‌دردهای جزئی می‌تواند بسیار مفید باشد.

سرکه سیب گزینه خوبی برای خلاص شدن از قارچ است که ممکن است باعث عفونت گوش شده باشد.

توجه: اگر سرکه سیب در دسترس نیست می‌توانید از سرکه سفید نیز استفاده کنید.

یکی از علل اصلی عفونت گوش، موم در گوش که سبب رشد قارچ یا باکتری‌ها شده است می‌باشد و می‌تواند با کمک روغن‌زیتون به درمان عفونت گوش کمک کرد.

اعمال گرم به گوش آلوده سبب کاهش درد و همچنین جلوگیری از آلودگی میکروارگانیسم می‌شود.

توجه: برای دوره‌های طولانی حرارت را به گوش خود ندهید ابتدا با پنج دقیقه شروع کنید و برای چند لحظه گرما را بردارید و سپس اگر دیدید لازم است این عمل را تکرار کنید.

پیاز یک عنصر بسیار رایج برای پخت‌وپز است، همچنین به‌عنوان دارو برای درمان عفونت گوش نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

خواص ضد باکتری ملایم روغن درخت چای می‌تواند سبب رهایی شما از گوش‌درد شود.

عصاره برگه انبه یک روش بسیار سریع و مؤثر برای درمان عفونت گوش می‌باشد.

نظر

شیر مادر این درمان برای کودکان و بزرگسالان مناسب است. 😐 یعنی چی؟:| بنظرت الان من با این سن بگم شیرتو بریز تو گوشم چه اتفاقی میوفته؟

همونطوری که نوشته شده، شیر مادر دارای آنتی بادی های طبیعی است، مقداری شیر مادر رو داخل قطره چکان میریزید و سپس به داخل گوش اعمال می کنید این عمل سرعت روند بهبودی رو افزایش میده

سلام ببخشید من از گوشم جوش در اومده بود و اون جوش بخاطر تمیز کردنم با گوش پاک کن ترکید و چرکش داخل گوشم ریخت و الان اون چرک اذیتم میکنه و همش احساس دارم ک داخل گوشم ی چیزی هست و فکم رو تکون دادنی از گوشم صدا ی خفیفی میاد خیلی اذیت میشم خواهش میکنم راهنماییم کنین?

باید به دکتر مراجعه کنید، تا زمانی که پرده ی گوش آسیبی بهش وارد نشده مشکل خاصی پیش نمیاد

سلام من نزدیک به چهار روز هست که گوش هام کیپ شده از بخار آب و جویدن آدامس استفاده کردم ولی باز نشد امروز با گوشیم نگاه کردم تو گوشم دیدم یه لکه جرم به سفیدی انتهای گوشم چسبیده خواهش میکنم راهنماییم کنید تا بتونم مشکل رو رفع کنم دکتر نمیتونم برم گوشم کیپ شده و یکی از گوشام همش صدا میده

سلام دخترم ۷ ساله یه گوشش شدیدعفونت کرده دوبار هم بردم دکتربار دوم قطره نازو فرین دادن و هر۸ ساعت یه قطره تا ۳ روز دربینی استفاده شود دادن وشربت کو آموکسی کلاه دادن ولی عفونتش خوب نشد

درود بر شما چند روزیست که گوش سمت چپ و پوست سرم و همچنین دور چشمم و گلوم شدیدا درد می‌کنه و احساس میکنم که عفونت کرده متاسفانه جایی هستم که امکان مراجعه به پزشک را ندارم و شدیدا نگران هستم لطفاً راهنمایی بفرمایید


اغلب عفونت های گوش از نوع باکتریایی و یا ویروسی هستند و بر گوش میانی تاثیر می گذارند. گوش میانی در پشت پرده صماخ قرار دارد که دارای استخوان های کوچک لرزاننده گوش می باشد.




نشانه های عفونت گوش در بزرگسالان

کودکان از بزرگسالان دچار عفونت گوش می شوند.

 

غالبا عفونت گوش دردناک است، زیرا گوش میانی ملتهب می شود و مایعات در گوش میانی تجمع می یابند.

 

از آنجایی که عفونت گوش به خودی خود از بین می رود، درمان بر اساس شدت درد و مشکلات ناشی از عفونت آغاز می گردد. عفونت شدید گوش توسط آنتی بیوتیک ها بهبود می یابد.

 

علائم عفونت گوش

علائم شایع در کودکان عبارتند از:

– گوش درد، مخصوصا هنگامی که دراز می کشند.

– کشیدن گوش با دست ها

– سخت خوابیدن

– گریه کردن بیش از حد

– زودرنجی و تحریک پذیرتر از حد معمول

– سخت شنیدن و پاسخ دادن

– از دست دادن تعادل بدن

– تب 38 درجه سانتیگراد و یا بیشتر

– ترشحات گوش

– سردرد

– کاهش اشتها


علائم در بزرگسالان عبارتند از:


– گوش درد

– ترشحات گوش

– کاهش شنوایی

 

در چه شرایطی باید به پزشک مراجعه کرد؟

– اگر علائم از یک روز طول کشید.

– اگر شدت درد گوش بدتر شود.

– بعد از یک سرماخوردگی و یا دیگر عفونت های تنفسی، نوزاد و یا کودک نتواند بخوابد و یا تحریک پذیر شود.

– مایع، چرک و یا ترشح خونی از گوشتان بیرون بیاید.

– بزرگسالان دچار درد گوش و یا ترشح مایع از گوش، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

 

علل عفونت گوش

نشانه های عفونت گوش در بزرگسالان

همانطور که گفته شد، عفونت گوش به دلیل باکتری و یا ویروس در گوش میانی بوجود می آید.

 

این عفونت در اثر برخی بیماری ها از قبیل: سرماخوردگی، آنفلوانزا و یا آلرژی که باعث انسداد و ورم راه های هوایی، شیپور استاش و گلو می شود، نیز بوجود می آید.

 

– انسداد شیپور استاش : این شیپور، یک لوله باریک است که از گوش میانی به پشت گلو و راه های هوایی راه دارد.

شیپور استاش برای تنظیم فشار هوا در گوش میانی، تجدید هوا در گوش و تخلیه ترشحات طبیعی از گوش میانی باز و بسته می شود.

یک عفونت تنفسی فوقانی و یا آلرژی باعث ورم و التهاب شیپور استاش شده و آن را می بندد و باعث تجمع مایعات در گوش میانی می شود.

عفونت مایعات در گوش میانی توسط باکتری و یا ویروس باعث عفونت گوش می گردد.

عفونت گوش در کودکان شایع تر می باشد، زیرا شیپور استاش آنها باریک تر و افقی تر می باشد و باعث می شود سخت تر مایعات را تخلیه کند و مسدود شود.

 

– بزرگی لوزه سوم : لوزه سوم در پشت بینی قرار دارد و در فعالیت سیستم ایمنی بدن دخالت دارد.

از آنجایی که لوزه سوم نزدیک دهانه شیپور استاش قرار دارد، التهاب و یا بزرگی لوزه سوم ممکن است این شیپور را ببندد، در نتیجه باعث عفونت گوش میانی گردد.

از آنجایی که کودکان دارای لوزه سوم فعال تر و بزرگتری هستند، التهاب و بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان نقش اصلی را در عفونت گوش میانی بازی می کند.

 

– اوتیت گوش میانی به همراه التهاب و تجمع مایع در گوش میانی بدون عفونت باکتریایی و یا ویروسی.

اوتیت گوش میانی ممکن است به علت عدم عملکرد و یا انسداد غیرعفونی شیپور استاش بوجود آید.


عوامل خطر عفونت گوش


– سن: کودکان از شش ماهگی تا دو سالگی، به علت اندازه و شکل شیپور استاش و به علت عدم تکامل سیستم ایمنی، مستعد عفونت گوش می باشند.

 

– کودکان در مهدکودک ها: این کودکان نسبت به کودکانی که در خانه هستند، در معرض سرماخوردگی و عفونت گوش قرار دارند.

 

– غذای نوزاد: نوزادانی که از بطری شیر می نوشند، به خصوص آنهایی که در حالت درازکشیده از بطری می نوشند، نسبت به نوزادانی که از پستان مادر شیر می نوشند، به عفونت گوش دچار می شوند.

 

– عوامل فصلی: در پاییز و زمستان، هنگامی که سرماخوردگی و آنفلوانزا وجود دارد، عفونت گوش نیز شایع است. افرادی که دچار آلرژی فصلی هستند، در طی فصولی که گرده گیاهان در هوا پخش می شوند، دچار این عفونت می شوند.

 

– نبود اکسیژن کافی: تماس با دود سیگار و یا آلودگی هوا، احتمال عفونت گوش را زیادتر می کند.

 

عوارض عفونت گوش

– کاهش شنوایی: کاهش شنوایی با عفونت گوش می آید و می رود. عفونت و یا وجود مایع در گوش میانی ممکن است باعث کاهش شنوایی گردد.

اگر تخریب دائمی در پرده صماخ و یا دیگر ساختارهای گوش میانی رخ دهد، کاهش شنوایی دائمی بوجود خواهد آمد.

 

– تاخیر در تکلم و یا رشد: اگر در نوزادان و کودکان، به طور موقتی و یا دائمی، شنوایی دچار اختلال شود، ممکن است باعث تاخیر در مهارت های گفتاری، اجتماعی و تکاملی گردد.

 

– انتشار عفونت در بدن: عفونت درمان نشده و یا عفونتی که به درمان پاسخ نمی دهد، به بافت های مجاور پخش می شود. عفونت ماستوئید (برآمدگی استخوانی پشت گوش) می تواند باعث تخریب استخوان و تشکیل کیست های چرکی گردد.

به ندرت، عفونت گوش میانی به بافت های دیگر از جمله، مغز می تواند منتقل شود.

 

– پارگی پرده گوش: این پارگی در عرض 72 ساعت التیام می یابد. در برخی موارد نیاز به عمل جراحی برای ترمیم پارگی پرده گوش وجود دارد.

 

تشخیص عفونت گوش

معمولا پزشک بر اساس توضیحات بیمار و با وسیله ای به اتوسکوپ می تواند عفونت گوش را تشخیص دهد.


درمان عفونت گوش


– کمپرس گرم: کمپرس گرم و مرطوب (مثل حوله گرم و نمدار) را روی گوشتان قرار دهید تا درد آن کم شود.

– داروهای مسکن: استامینوفن و ایبوپروفن را برای کاهش درد می توانید مصرف کنید. داروی آسپیرین هرگز به نوزاد و یا کودک ندهید.

– قطره گوش: این قطره ها را برای کودکان زیر دو سال استفاده نکنید و از مقداری که پزشک تجویز کرده، در گوشتان نریزید.

– آنتی بیوتیک ها

– لوله های گوش: اگر کودکتان دچار عفونت گوش به همراه ترشحات شد، پزشک ممکن است مایع را از گوش میانی بیرون بکشد. طی یک عمل جراحی سرپایی به  Myringotomy، جراح یک  سوراخ کوچک در پرده گوش ایجاد می کند که بتواند مایعات را از گوش میانی بیرون بکشد. برخی از این لوله ها شش ماه تا یک سال در گوش می مانند و سپس خود به خود می افتند، اما برخی دیگر از این لوله ها توسط جراح باید برداشته شوند.

 

جلوگیری از عفونت گوش

– از سرماخوردگی و دیگر عفونت ها جلوگیری کنید.

– اغلب اوقات دست های خود را با آب و صابون بشویید.

– از وسایل غذا خوردن و آشامیدن دیگران استفاده نکنید.

– به کودکان یاد بدهید که موقع عطسه و یا سرفه، جلوی دهان خود را با دستمال یا لباس خود بگیرند.

– کودک خود را برای مدت طولانی در مهدکودک نگذارید و اگر بیمار است، از بردن او به مهدکودک خودداری کنید.

– در خانه سیگار نکشید.

– شیر مادر دارای آنتی بادی هایی است که ممکن است از عفونت گوش جلوگیری کند، لذا بهتر است تا شش ماه، شیر خود را به نوزادتان بدهید.

– اگر کودک از شیشه شیر می خورد، کودک را در حالت نشسته قرار دهید یا سر او را کمی بالا بیاورید.

– تزریق واکسن آنفلوانزا و واکسن ذات الریه می تواند از عفونت گوش جلوگیری کند.

مریم سجادپور

بخش سلامت تبیان


مطالب مرتبط:

عفونت گوش، درد دارد

هر گوش دردی، عفونت گوش نیست

علایم و تشخیص التهاب گوش

عوامل ایجاد التهاب در گوش

پارگی‌ پرده‌ گوش‌

خطر پاك كردن گوش

درمان عفونت و درد گوش

گوش شناگر یا عفونت گوش خارجی

بررسی و راهنمای انتخاب پزشک شما

رویه کاشت مو چگونه است؟ ریسک‌های این عمل (جراحی) چیست؟ آیا روش‌های جایگزینی وجود دارد؟

۲۰ دی ۱۳۹۷۲۰ دی ۱۳۹۷

۱۵ دی ۱۳۹۷۱۵ دی ۱۳۹۷

۳ دی ۱۳۹۷۴ دی ۱۳۹۷

نشانه های عفونت گوش در بزرگسالان

۱۰ آذر ۱۳۹۷۱۰ آذر ۱۳۹۷

حمله قلبی هنگامی رخ می‌دهد که جریان خون به قلب مسدود شود. از علائم حمله قلبی می‌توان به درد قفسه سینه، ضعف و اشاره کرد.

۵ آذر ۱۳۹۷۵ آذر ۱۳۹۷

۲۸ آبان ۱۳۹۷۱ آذر ۱۳۹۷

۲۴ آبان ۱۳۹۷۲۴ آبان ۱۳۹۷

۲۱ آبان ۱۳۹۷۲۱ آبان ۱۳۹۷

یکی از روش‌های اصلی برای تشخیص مشکلات کبد، سونوگرافی کبد است و برای افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی بسیار ضروری است.

۲۴ بهمن ۱۳۹۷۲۴ بهمن ۱۳۹۷

۲۳ بهمن ۱۳۹۷۲۳ بهمن ۱۳۹۷

۴ دی ۱۳۹۷۴ دی ۱۳۹۷

۲۴ آذر ۱۳۹۷۲۴ آذر ۱۳۹۷

آگاهی نسبت به کیست غده بارتولین در بانوان، کمک می‌کند تا از بروز آن جلوگیری شود و یا درمان آن بهتر انجام شود.

۴ بهمن ۱۳۹۷۶ بهمن ۱۳۹۷

۱ دی ۱۳۹۷۲ دی ۱۳۹۷

۱۰ آذر ۱۳۹۷۱۲ آذر ۱۳۹۷

۷ آذر ۱۳۹۷۷ آذر ۱۳۹۷

ما در طول روز به وسیله حس بینایی، شنوایی و لامسه با جهان اطراف خود ارتباط برقرار می‌کنیم. اما افرادی که به دلایلی مانند عفونت یا آلرژی شدید دچار انسداد

۹ آبان ۱۳۹۷۹ آبان ۱۳۹۷

۶ آبان ۱۳۹۷۶ آبان ۱۳۹۷

۲۹ مهر ۱۳۹۷۲۹ مهر ۱۳۹۷

۲۵ مهر ۱۳۹۷۲۵ مهر ۱۳۹۷

تقویت مغز افراد میانسال و کهنسال برای پیشگیری از بیماری‌های مختلف، بسیار ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد و باید مورد توجه قرار گیرد.

۱۶ بهمن ۱۳۹۷۱۶ بهمن ۱۳۹۷

۱۵ دی ۱۳۹۷۱۵ دی ۱۳۹۷

۸ دی ۱۳۹۷۸ دی ۱۳۹۷

۲۷ آذر ۱۳۹۷۲۷ آذر ۱۳۹۷

اگر شما به‌تازگی صاحب نوزاد خصوصا نوع زودرس شده‌اید، احتمالا روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌های اخیر را با انجام آزمایش‌ها، اندازه‌گیری‌ها و وزن کردن سپری کرده‌اید.

۱۸ دی ۱۳۹۷۱۸ دی ۱۳۹۷

۱ دی ۱۳۹۷۱ دی ۱۳۹۷

۲۷ آذر ۱۳۹۷۲۷ آذر ۱۳۹۷

۱۹ آذر ۱۳۹۷۱۹ آذر ۱۳۹۷

شکستگی یکی از مشکلات رایج برای استخوان‌ها است و هر فرد به طور متوسط در طول زندگی خود دو بار با شکستگی استخوان مواجه می‌شود. شکستگی استخوان زمانی اتفاق می‌افتد

۱۳ بهمن ۱۳۹۷۱۳ بهمن ۱۳۹۷

۱۰ بهمن ۱۳۹۷۱۰ بهمن ۱۳۹۷

۳ بهمن ۱۳۹۷۳ بهمن ۱۳۹۷

نشانه های عفونت گوش در بزرگسالان

۳ بهمن ۱۳۹۷۳ بهمن ۱۳۹۷

سقط خودبه‌خودی به از دست دادن جنین قبل از شروع هفته بیستم از حاملگی اطلاق می‌شود که برای هر مادری ممکن است اتفاق بیافتد.

۱۶ بهمن ۱۳۹۷۱۶ بهمن ۱۳۹۷

۸ بهمن ۱۳۹۷۸ بهمن ۱۳۹۷

۱۹ دی ۱۳۹۷۱۹ دی ۱۳۹۷

۱۵ دی ۱۳۹۷۱۵ دی ۱۳۹۷

۲۹ بهمن ۱۳۹۶

۱۳ مرداد ۱۳۹۷۱۳ مرداد ۱۳۹۷

۱۷ بهمن ۱۳۹۶

۵ بهمن ۱۳۹۶

۱۶ اسفند ۱۳۹۶۲۸ مرداد ۱۳۹۷

سلام پسر من شبها خوب نمی خوابد با دهان باز تنفس می کند و گه

وقتی باعث کلاژن سازی میشه نهایتا باعث نمیشه یکمی بینی بزرگ تر بشه؟ مثلا برای

سلام،تشکر از زحمات شما تقریبا دو ماهی میشه هنگام دیویدن زیرشکمم درد میکنه و سخت

خیلی کلی و عالی بود ، همه مسائل و پوشش داده بودید ؛ عالی بود

سلام پسر 28 ساله ام . شبها به علت خواب آلودگی و تنبلی ادرارمو دفع

کلیه مطالب این سایت برای مجموعه دکتردکتر محفوظ است

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

عفونت گوش به‌علت عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی‌ِ اثرگذار روی گوش میانی (قسمت‌هایی از گوش که در پشت پرده‌ی گوش قرار دارند) بروز می‌کند. این بیماری شایع، با التهاب و تجمع مایعات در گوش میانی همراه است و ممکن است بسیار دردناک باشد. عفونت‌ گوش به دو دسته‌ی حاد و مزمن تقسیم می‌شود. دوره‌ی عفونت حاد گوش، کوتاه اما دردناک است. عفونت‌های مزمن گوش به دفعات مکرر بروز می‌کنند یا اصلا رفع نمی‌شوند. این نوع عفونت‌های مزمن ممکن است صدماتی دائمی به گوش میانی و داخلی وارد کنند. در این مطلب قصد داریم به بررسی علل، علائم و روش‌های درمان عفونت گوش بپردازیم.نشانه های عفونت گوش در بزرگسالان

عفونت گوش زمانی بروز می‌کند که قسمتی از گوش به «شیپور استاش» متورم یا مسدود شده باشد و مایعاتی در گوش میانی جمع شده باشد. شیپور استاش به لوله‌های کوچکی گفته می‌شود که از هردو گوش مستقیما به پشت گلو راه دارند. علل انسداد شیپور استاش عبارتند از:

عفونت گوش در کودکان خردسال شایع‌تر است، چرا که شیپورهای استاش در این گروه سنی کوتاه‌تر و باریک‌ترند. نوزادانی که با شیشه‌شیر تغذیه می‌شوند، در مقایسه با دیگر همسالان‌شان که از سینه‌ی مادر شیر می‌خورند، در معرض ابتلا به عفونت گوش قرار دارند. همچنین کسانی که اخیرا عفونت گوش را تجربه کرده‌اند، احتمال دارد باز هم به آن دچار شوند. سایر عواملی که خطر ابتلا به عفونت گوش را افزایش می‌دهند، عبارتند از:

برخی از شایع‌ترین علائم عفونت گوش عبارتند از:

این علائم ممکن است پایدار یا مقطعی باشند و در یک یا هردو گوش حس شوند. شدت درد معمولا در عفونت‌هایی که هردو گوش را درگیر می‌کنند، است. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که علائم عفونت حاد گوش نسبت به علائم عفونت‌های مزمن، قابل شناسایی باشند. ضمنا مشاهده‌ی تب یا علائم عفونت گوش در کودکان زیر ۶ ماه نیازمند معاینات پزشکی است. هرگونه تبِ بالای ۱۰۲ درجه‌ی فارنهایت (معادل ۳۸٫۹ درجه‌ی سلسیوس) و درد شدید گوش در کودکان، باید مورد بررسی پزشکی قرار بگیرد.

پزشک معالج با وسیله‌ای به اُتوسکوپ که دارای چراغ و لنز بزرگ‌نمایی است، گوش بیمار را معاینه خواهد کرد و ممکن است موارد زیر را مشاهده کند:

چنانچه عفونت در مرحله‌ی پیشرفته باشد، پزشک معالج ممکن است از مایع داخل گوش نمونه‌برداری کند تا تشخیص بدهد که آیا بیمار به انواع خاصی از باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها آلوده شده است یا نه. همچنین پزشک معالج ممکن است سی‌تی اسکن از سر را تجویز کند تا ببیند که آیا عفونت از گوش میانی فراتر رفته است یا خیر. درنهایت، شاید بیمار به‌ویژه درصورت ابتلا به عفونت مزمن گوش به انجام تست شنوایی نیاز پیدا کند.

بسیاری از موارد ابتلا به عفونت‌های خفیف گوش بدون دخالت پزشکی بهبود می‌یابند. برخی راهکارهای زیر می‌توانند درصورت بروز عفونت خفیف مؤثر واقع شوند:

دقت داشته باشید که از مصرف خودسرانه‌ی دارو بپرهیزید و چنانچه پس از مصرف دارو (البته طبق توصیه‌ی پزشک) بهبود پیدا نکردید، وضعیت‌تان را مجددا به اطلاع پزشک معالج برسانید تا درصورت نیاز برای‌تان آنتی‌بیوتیک تجویز کند. پزشک درصورت تشخیص علائم عفونت گوش در کودکان زیر دو سال نیز ممکن است آنتی‌بیوتیک تجویز کند. چنانچه آنتی‌بیوتیک دریافت کردید، حتما باید دوره‌ی درمان را بدون قطع خودسرانه‌ی دارو ادامه بدهید.

اما در مواردی که عفونت گوش با راهکارهای درمانی معمول برطرف نشود یا فرد در طول مدتی کوتاه به دفعات زیاد به عفونت گوش مبتلا شود، شاید انجام جراحی ضروری شود. اغلب اوقات، مایع جمع‌شده را به‌وسیله‌ی لوله‌هایی که در گوش کار گذاشته می‌شوند، تخلیه می‌کنند. در مواردی نیز که مشکل از آدنوئیدهای بزرگ‌شده باشد، جراحی برداشتن آدنوئید انجام خواهد شد.

عفونت‌های گوش به‌ندرت ممکن است مشکلات جدی در پی داشته باشند:

احتمال ابتلا به عفونت گوش را می‌توان به‌ کمک راهکارهای زیر تا حدودی کاهش داد:

برگرفته از: healthline

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

مترجم گروه دانش و سلامت روزه‌ی جام جم. دانش آموخته‌ی ادبیات انگلیسی. علاقه‌مند به نقد روانکاوانه. بی‌نهایت عاشق نقاشی.

خواص خوراکی ها


قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است
نشانه های عفونت گوش در بزرگسالان


معرفی کتاب خدا خانه دارد

منبع کنترل موفقیت‌ها و شکست‌های ما در زندگی چیست؟

بره سرمایه گذاری کبک چیست و چه شرایطی دارد؟

مدل شادی بن شاهار؛ چطور به شادی و موفقیت بیشتری در زندگی برسیم؟

چطور با مدل رنگین‌کمان بین کار و زندگی‌مان تعادل ایجاد کنیم؟

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کدام‌اند؟

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

قهرمانان شطرنج جهان؛ با ۱۰ نابغه شطرنج دنیا آشنا شوید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *