نحوه مصرف قرص ویتامین دی ویژل 50000

خواص دارویی و گیاهی

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

دانش &gt پزشکی – در اغلب افراد بالغ، مصرف ویتامین دی‌ تاثیر چندانی بر تراکم املاح و مواد معدنی استخوان ندارد و استفاده گسترده از آن برای جلوگیری از پوکی استخوان تقریبا بی‌فایده است.

مجید جویا: گروهی از پژوهشگران دریافته‌اند که در اغلب افراد بالغ، مصرف قرص‌های ویتامین دی‌ تاثیر چندانی بر تراکم املاح و مواد معدنی استخوان ندارد و استفاده گسترده از آنها برای جلوگیری از پوکی استخوان تقریبا بی‌فایده است.

به گفته این پژوهشگران، با محدود کردن تجویز این قرص‌ها و دادن آنها به افراد سالمند که احتمالا کمبود ویتامین دی دارند؛ مثلا آنهایی که اصلا در معرض خورشید قرار نمی‌گیرند؛ سازمان‌های بهداشت می‌توانند مقداری از بودجه خود را آزاد کرده و آن را در جاهای ضروری‌تر صرف کنند.

به گزارش دیلی تلگراف، سازمان بهداشت انگلیس در حال حاضر از 8 میلیون پوند در هر سال را برای داروهای مبتنی بر ویتامین دی صرف می‌کند؛ که تا حد عمده‌ای برای جلوگیری از شکستگی‌ استخوان‌ها در افراد سالمند استفاده می‌شود؛ ولی البته برای درمان بیماری‌های دیگر هم می‌توان از آن استفاده کرد.

این پژوهشگران نتایج 23 تحقیق قبلی را که با محوریت ارتباط بین قرص‌های ویتامین دی و چگالی استخوان انجام گرفته بود  ررسی کردند، که شامل 482 نفر بزرگ‌سال سالم با سن متوسط 59 سال بودند. این بررسی نشان داد که در پژوهش‌های قبلی هیچ بهبودی در تراکم استخوان ران، ستون فقرات، بازو و تمامی استخوان‌‌های بدن ایجاد نشده است. تنها مورد قابل توجه، یک افزایش کلی .8 درصدی تراکم استخوان در بالای استخوان ران بود که به گفته این گروه از دانشمندان، چنین تغییر کوچکی بعید است که هیچ اثر بالینی بر بهبود سلامتی داشته باشد.

پروفسور این رید در دانشگاه اوکلند نیوزلند که سرپرستی این تحقیق را به عهده دارد، می‌گوید: «اغلب بزرگسالان سالم به قرص‌های ویتامین دی نیاز ندارند. داده‌های ما نشان می‌دهند که هدف‌گیری قرص‌های ویتامین دی با دوز پایین تنها برای افرادی که احتمالا دچار کمبود این ویتامین هستند؛ می‌تواند منجر به آزاد شدن منابع ضروری شود که می‌توان از آنها در جای دیگر و به نحو بهتری در حوزه بهداشت عمومی استفاده کرد».

دکتر آلیسون تدستون؛ سرپرست بخش رژیم و چاقی در مرکز سلامت عمومی انگلیس می‌گوید: «توصیه کنونی دولت در مورد قرص‌های مکمل ویتامین دی؛ در راستای اجتناب از پوکی استخوان نیست».

او همچنین می‌افزاید که یک بازنگری در توصیه‌های رژیمی در مصرف ویتامین دی برای همه اقشار جامعه و طیفی از بیماری‌ها شامل پوکی استخوان در دست اقدام است، و انتظار می‌رود که در سال آینده تکمیل و اعلام شود.

53271

سلام.
تحقیقات جدید حاکی از این است که خوردن مکمل های ویتامین دی در دوز 1 به اندازه دوزهای پایین تر اثربخشی نداشته و برای جلوگیری از پوکی استخوان نیز در بالغین تأثیر چندانی ندارد. بلکه دریافت مکمل ویتامین دی به همراه 8 تا 12 میلی گرم کلسیم روزانه می تواند اثربخش باشد؛ ناگفته نماند که این اثربخشی طی 23 آزمایش صورت گرفته از 482 نفر (که 92% آنها را بانوان با میانگین سنی 59 سال تشکیل می دادند) نشان داد که استفاده از این ترکیب به حفظ سلامتی استخوان های ناحیه لگن کمک کرده است اما در سایر شکستگی ها اثربخشی لازم را نداشته است.

سلام اعظم هستم من ی پسر دارم 11 سالشه کمبود ویتامین د س داره چند بار بردم دکتر ولی اصلا فایده ای نداره نمیدونم چیکار کنم تورا خدا اگه راه حل پیدا کردین کمکم کنید ممنون

میگن یکی از دلایل بیماری ام اس کمبود ویتامین دی هست.

خیر . کمبود ویتامین ب12 باعث این امر میشه

وای ویتامین دی خیلی منو اذیت کرد، یه ورق خوردم، اول یه کم خارش داشتم، فکر نمیکردم مال این باشه بعد کم کم شد کهیر، روی سینه، پا و دستام کهیرهای وحشتناکی میزدم، خارشش دیوانه وار بود، قرص رو قطع کردم، یک هفته بعد حمله کهیرها دست از سرم برداشت. واقعا بد بود. همون آفتاب بهتره به نظرم. هنوز پاهام جای خاروندن هاش رو داره.

پس چي بخوريم؟!

آفتاب

اما برای بعضی بیماریها مثل لوپوس آفتاب میتونه خیلی گرون تموم بشه تکلیف اونا چیه پس؟

بله تماس مستقيم با افتاب نه تنها در مورد برخي بيماري هاي پوستي حساس به نور مثل لوپوس مضر است بلكه عامل شناخته شده ابتلا به سرطانهاي پوستي است. اين در واقع چالشي پيش روي طب مدرن است ايا بايد از افتاب به قيمت كمبود ويتامين دي پرهيز كرد؟ در مورد افراد سالم پاسخ سخت است ولي در مورد بيماران لوپوسي به نظر مكمل ها منطقي ترند چون افتاب باعث تشديد بيماري مي شود. خصوصا كه اين افراد غالبا كورتون خوراكي مصرف مي كنند كه خود دليل ديگري براي مصرف مكمل ويتامين دي است.

اقایان ولی خوردن ویتامین دی منافع دیگری بغیرازپوکی استخوان داردکه این باسوادادرگزارششئن ننوشتند یکجانبه ننویسید

من 25 سالمه کمبود ویتامین د داشتم یه دوره قرص مصرف کردم برطرف شد . افراد بالغ منظورت چند ساله؟


نون قندى


هی روزگار

در تقریباً تمامی مراحل حیات انسان از بستن نطفه در رحم تا آخرین روزهای زندگی، سلامتی و خوشحالی انسان به ویتامین دی بستگی دارد. نه تنها پوکی استخوان بلکه مجموعه ای از بیماری ها از سرطان گرفته تا ام اس و دیابت تا بیماری قلبی-عروقی، همه به نحوی با کمبود ویتامین دی از سوی این یا آن موسسه تحقیقات پزشگی در ارتباط قرار گرفته اند. یک نکته اما در این بحث بسیار حائز اهمیت است. کمبود ویتامین دی مسئله ای ست که با موقعیت جغرافیایی و نژادی/ژنتیک فرد در ارتباط مستقیم است. در وحله اول میزان تابش آفتاب بر بدن – البته بطور مرتب و روزانه و نه یک هفته کنار دریا و سه ماه در ساختمان در بسته- حداقل نیم ساعت در روز. و دوم توان ژنتیک انسان برای تبدیل نور خورشید در پوست به موادی ست که بعدا در کبد به ..

. ویتامین دی مبدل شوند. بطور مثال از یک سو مردم سفید اروپای شمالی و مرکزی بخاطر کمبود آفتاب – بویژه در زمستان – دچار عوارض هستند و از سوی دیگر مردم افریقای سیاه، چین و هند در اثر ضایعات زنتیکی با وجود تابش فراوان. سوپلیمنت ها اثر محدود و یا بعضا ثابت نشده ای دارند. بهترین حالت در اختیار مردم “هلال حاصلخیز” می باشد که از جنوب غربی ایران شروع میشود و از جنوب عراق، سوریه، لبنان گدشته به قلسطین و اسرائیل ختم میشود. و بهمین خاطر هلال حاصلخیز است. خوردن مکمل های ویتامین دی کمک چندانی نیست اگر هم باشد برای مردم اروپا و افریقا و چین و هند. اگر شانس زندگی در هلال حاصلخیز را ندارید محصولات درختی و سیفی آنجا، افتاب و زمین و آب را در خود ذخیره کرده اند.

لطفا اخبار علمي را با دقت منتشر كنيد، خصوصا در حوزه پزشكي. اين مقاله نشان مي دهد مكمل ويتامين دي تاثيري در پوكي استخوان خصوصا در بالغين سالم ندارد. اما مطالعات گسترده ديگري وجود دارد كه نشان مي دهد در بسياري جوامع كمبود ويتامين دي بسيار شايع است و خصوصا مي تواند با ابتلا به برخي سرطانها يا حتي بيماري هاي خود ايمن نظير ام.اس ارتباط داشته باشد. اين يك بخث دقيق و جديد علمي است و انعكاس ان با اين تيتر ژورناليستي باعث انحراف اذهان مي شود. حتما با پزشك خود در خصوص انجام ازمايش تعيين سطح ٢٥ هيدروكسي ويتامين دي در خون و دريافت مكمل در صورت نياز مشورت كنيد.

آغا من نمیدونم چرا همیشه خسته و بی حالم، اعصابم خیلی ضعیفه، حافظه ام به شدت کم شده، حوصله خیچ چیزیو ندارم، شبا خوابای ترسناک میبینم، موهای شرم مثل سیم ظرف شویی خشک و شکننده ست. خیلیا میگن کمبود ویتامین داری ولی خداییش همه چی میخورم.دکترا که تشخیص نمیدن. تو اینترنتم که واسه هر ویتامین و ماده معدنی و اینا اونقدر مقاله نوشتن که آدم گیج میشه.از انواع مختلف ویتامین ب گرفته تا ویتامین ای و د ، یا موادی مثل منیزیوم و ید و آهن و . یکی هست که یه زمونی مثل من بوده و الان حالش خوب شده باشه؟ چی مصرف کردین، کدوم ویتامین، چه آزمایشی دادین؟ واقعا یکی هست به طور تجربی خودش یا یکی از آشناهاش درمان بشه؟ منتظر نظراتتون هستم . ممنون.

سلام ، به یک متخصص طب سنتی باتجربه مراجعه کنید . شاید مزاجتون بهم ریخته . حرفمو جدی بگیرید.

سلام شرایط من مثل شماست. دکترا بهم گفتن مشکل کمبود اهن وکم خونی. وکمبود ویتامین dcداری.داروتجویز کردن ولی هیچ فایده ای نداشته.

به دکتر روان پزشک خوب مراجعه کنید. که با چکاپ کامل مشخص میشه مشکلتون چیه

آزمایش تیرویید بدین. حتمن. آزمایش خون ساده است. کم دقتی نکنید. من به مدت سه سال به این علایم اهمیت ندادم و الان متاسفم. علایمتون به کم کاری تیرویید خیلی نزدیکه

آزمایش تیروید بدید من هم مثل شما بودم حالا چند وقتی هست متوجه شدم تیروید دارم

قطعا آزمایش تیروئید انجام بدید

ویتامین دی درچه چیزای از مواد عذابی وجود دارد

سلام من پسری هسم 16 ساله که به کمبود ویتامین دی دچار شدم.ایا کمبود میتامین دی پلاکت خونو پایین میاره لطفا کمکم کنید

اطلاعات دقیق ندارین مطلب ننویسین.قرص و کپسول ویتامین دی خیلی هم مفیده بستگی به طریقه مصرف .داره نباید با کلسیم مصرف بشه یا خیلی چیزایه دیگه که اگه رعایت بشه نتیجه خوبی داره .البته آمپولش خیلی بهتره اگه کمبود ویتامین دی فرد شدید باشه

سلام من یه دختر ۴ ساله دارم و دکتر گفته کمبودویتامین د داره قرص تجویز کرده باید چکار کنم

سلام من سی سالم و زانو هام بخصوص هنگام نشستن پشت صندلی درد میکنن تمام ازمایشات روماتیسم و دادم و عکس ام ار ای هم گرفتم همه خوب بودن فقط ویتامین د پایین بود هفت واحد حالا میگن شاید از همین باشه آیا کسی با تجربه مشابه هست؟

قرص ويتامين دي روزي ١عدد خرده شود وكر نه مضر است

این سایت عالیه

سلام تورخداکمکم کنید کمبود ویتامین دی دارم دکتر قرض ویتامین دس داده مصرف میکنم انگشت های دست قفل میشود قبلا هم ارتروز کمر داشتم ستم 59 سال است

ویتامین د فایده داره

فایده نداره

سلام من 29 سالمه وتازه یه کودک 7 ماهه دارم وخیلی از درد زانو و دستها و کمرم رنج میبرم به طوری که نمیتونم زیاد بچمو بغل کنم کمبود کلسیم ود3 دارم ایا میتونم دوتا قرص رو باهم بخورمممنون اگه کمک کنید

سلام.مکمل های شیمیایی خوب هستن ولی زیادشون ضرر داره.رژیم غذاییتون رو اصلاح کنین.از ماهی و کنسرو تن ماهی و ، لبنیات به خصوص کشک و قارچ حتما استفاده کنین. روغن ماهی و روغن کنجد سرشار از ویتامین دی هستن.

خیلی خوب بوداستفاده کردیم.

پست الکترونیک

آدرس وب سایت و یا وبلاگ

نظر شما
/7




خانه

موبایل

آیا می دانید بهترین ساعت روز برای جذب ویتامین چه ساعتی است؟یا می دانید بهترین ساعت برای جذب ویتامین های مختلف چه ساعتی در روز است ؟

 

امروزه حتی با داشتن یک بره غذایی کامل و صحیح تنها درصدی از نیازهای تغذیه‌ای روزانه تأمین می‌شود و از طرفی در شرایطی همچون رژیم‌های سخت، کم اشتهایی، اصلاح نیازهای تغذیه‌ای، مصرف مولتی ویتامین‌ها ضرورت پیدا می‌کند.

 

ضرورت مصرف مولتی ویتامینیک بره غذایی صحیح نیاز تغذیه‌ای فرد را از بهترین منابع تأمین می‌کند. اما برای اطمینان از دریافت کافی ویتامین‌ها و املاح بسیاری از افراد مولتی ویتامین مصرف می‌کنند. البته باید توجه داشت که مولتی ویتامین‌ها هرگز جایگزین گروه‌های غذایی نیستند و نباید به دلیل استفاده از آن‌ها مصرف مواد غذایی تازه را از بره غذایی خود حذف کرد بلکه مکمل‌ها تنها بره غذایی را از لحاظ دریافت ویتامین و املاح غنی‌تر می‌کنند.

 

مصرف مکمل نه تنها موجب تأمین نیازهای تغذیه‌ای تأمین نشده از غذاها می‌شود بلکه در بسیاری موارد موجب پیشگیری یا کاهش عوارض یک بیماری می‌شود. برای مثال مصرف فولیک اسید در کم خونی و یا قرص‌های کلسیم + ویتامین D در پیشگیری یا کاهش عوارض استئوپروز (پوکی استخوان).

 

از آنجا که عوارض دریافت ناکافی ویتامین و املاح بسیار از عوارض مصرف بیش از حد نیاز آن‌هاست می‌توان به این نتیجه رسید که مصرف مکمل‌ها کار عاقلانه‌ای است.بدن در ساعت های مختلف روز، فعالیتهای متفاوتی انجام می دهد. بسیاری از افراد خوردن مکمل های غذایی را در ساعتهای مختلف روز پیشنهاد می کنند تا با دستگاه گوارش و هضم و جذب این مواد مغذی مطابقت داشته باشد.

 

بسیاری خوردن کلسیم را در شب پیشنهاد می کنند. به این دلیل که کلسیم در شب مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین به دلیل اینکه کلسیم می تواند زمانی که در رختخواب هستید به خوابیدن تان کمک کند. برای مثال خوردن یک لیوان شیر را قبل از خواب به خاطر بسپارید. جذب کلسیم دلیل این امر است. منیزیم نیاز است که با کلسیم همراه شود. بسیاری از افراد منیزیم را با کلسیم، با مکمل های شبیه به هم، در موقع خواب مصرف می کنند اگرچه برخی معتقدند که منیزیم در روز بهتر جذب می شود. اگر مکمل کلسیم که شامل منیزیم می شود، هر دو در یک زمان مصرف شود مناسبتر است.

 

بسیاری از ویتامین ها با غذا مصرف می شود، بنابراین مصرف آنها همراه با غذا توصیه می شود. به خاطر داشته باشید که ویتامین ها را با غذا بخورید زیرا در آن لحظه شما درحال خوردن و آشامیدن هستید.

ویتامین های محلول در چربی به چربی نیاز دارند تا جذب شوند بنابراین آنها باید همیشه با غذاهایی که چربی دارند مصرف شود. این ویتامین ها شامل ویتامین آ، ویتامین د، ویتامین ای، و ویتامین کا هستند.

 

ویتامین سی فقط چند ساعت در رگ درحال گردش است. برای کسب نتیجه بهتر ویتامین سی باید هر ۳ ساعت یکبار یا در ۳ وعده غذایی تقسیم شده و مصرف شود.بهترین زمان برای جذب فیبر صبح است. در این لحظه، فیبر در روده وارد شده بدون اینکه غذایی مانع ورود آن شود. فیبر می تواند مانع جذب ویتامین ها شود، زیرا به عنوان یک پوشش برای روده عمل می کند، بنابراین بهتر است قبل از مصرف فیبر ویتامین استفاده نکنیم. آهن نیز همراه با فیبر به خوبی جذب نمی شود.

 

 

پروبیوتیک ها همراه با غذا و گاهی اوقات قبل از غذا مخصوصا ۲۰ دقیقه قبل از غذا جذب می شود.آنزیم های گوارشی جهت تاثیرگذاری بیشتر، همراه با غذا مصرف شوند.

 

ویتامین های محرک مثل ویتامین سی، نباید قبل از خواب مصرف شوند زیرا شخص را بیدار نگه می دارد. بعضی ها معتقدند که آب مرکبات و ویتامین سی خواب را برهم می زند اما این مورد تایید نشده است.

 

اگر شما مکمل های غذایی زیاد مصرف می کنید، بایستی آنها را در قوطی های قرص سر و سامان دهید و هر قوطی ای را مختص ساعتی از روز قرار دهید. آنها را به اندازه ای که توصیه شده و سر ساعت مصرف کنید.

 

گذاشتن قوطی قرص ها نزدیک میز شامتان باعث می شود که موقع غذا خوردن، خوردن آنها را فراموش نکنید. حتی اگر ویتامین ها را سر ساعت نخوردید، اضافه کردن آنها در بره غذایی تان در هر ساعتی از روز به سلامتی شما کمک می کند.

پزشکان و متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن ویتامین ها و املاح در زمان هایی می تواند جذب بیشتری داشته باشد یا برعکس همراه کردن آنها با بعضی از خوراکی ها می تواند از اثربخشی آنها بکاهد.

 

در بین مکمل های خوراکی به زمان مناسب خوردن نمونه هایی از آنها اشاره می کنیم، مثلا بسیاری خوردن کلسیم را در شب پیشنهاد می کنند به این دلیل که مصرف کلسیم در بدن در شب صورت می گیرد و همچنین به دلیل این که کلسیم می تواند به خوابیدن کمک کند.همچنین ویتامین های محلول در چربی برای جذب به چربی نیاز دارند بنابراین آنها باید همیشه با غذاهایی که چربی دارند مصرف شود.این ویتامین ها شامل ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، و ویتامین K هستند.

 

از طرف دیگر همراه کردن قرص کلسیم در صورتی که پزشک برای شما تجویز کرده با شیر جذب آن را افزایش می دهد بنابراین نوشیدن یک لیوان شیر شب ها قبل از خواب همراه با قرص کلسیم را فراموش نکنید.

 

در مورد مجموعه ای از ویتامین های گروه B مثل B 1 تا B 12 گفته می شود چون ما در حالت عادی این ویتامین ها را که از جمله ویتامین های محلول در آب هستند با غذا دریافت می کنیم پس بهتر است این ویتامین ها هم همزمان با خوردن غذا به خصوص میوه ها و سبزی ها مصرف شوند.

 

دقت کنید در صورتی که قرص آهن برای شما تجویز شده است از نوشیدن شیر و لبنیات و همچنین قرص کلسیم با آن خودداری کنید چون جذب آهن را کاهش می دهد.

 

ویتامین C هم از ویتامین های محلول در آب است اما تفاوت آن با دیگر ویتامین ها این است که فقط چند ساعت در خون می ماند و به سرعت از راه کلیه ها دفع می شود به همین علت برای کسب نتیجه بهتر، ویتامین C بهتر است در هر سه وعده غذایی تقسیم و مصرف شود.

 

 

خوشبختانه ویتامین C تنها ویتامینی است که خوردن میزان بیش از نیاز آن دفع می شود و عارضه ای ندارد.اگر از فیبر خوراکی هم برای رفع یبوست یا کاهش وزن استفاده می کنید، بهترین زمان برای جذب آن صبح است و لازم است که قرص های مکمل ویتامینی و املاح همراه با آن میل نشوند چون فیبر مانع جذب ویتامین ها می شود.در واقع پودرهای حاوی فیبر به عنوان پوششی برای روده عمل می کنند، بنابراین بهتر است مصرف فیبر را به صبح ها موکول کنیم و ویتامین ها را با وعده دیگری از غذا میل کنیم. آهن نیز همراه با فیبر به خوبی جذب نمی شود.

 

به تازگی لبنیات مثلا ماست حاوی پروبیوتیک ها هم به بازار آمده اند.اضافه کردن پروبیوتیک ها که گروهی از باکتری های مفید برای بدن هستند به این علت در علم تغذیه امروز مهم شمرده می شوند که ثابت شده این مواد می توانند از بدن در مقابل سرطان ها حفاظت کنند.

پروبیوتیک ها هم بهتر است همراه با غذا و گاهی قبل از غذا مخصوصا ۲۰ دقیقه قبل از غذا مصرف شوند چون جذب آنها در آن زمان بهتر است.

 

دقت کنید که ویتامین C نباید قبل از خواب مصرف شوند چون ماده ای محرک است و شخص را بیدار نگاه می دارد.اگر شما مکمل های غذایی زیاد مصرف می کنید، بایستی آنها را در قوطی های قرص سر و سامان دهید و هر قوطی را مختص ساعتی از روز قرار دهید.آنها را به اندازه ای که توصیه شده است و سر ساعت مصرف کنید. گذاشتن قوطی قرص ها نزدیک میز غذا کمک می کند، خوردن آنها را فراموش نکنید.

 

مصرف قرص های مکمل ویتامین ها و املاح در شرایط خاص مثلا در گروهی از سالمندان، برخی از کودکان، مبتلایان به بیماری های مزمن و همچنین کسانی که تحت رژیم های غذایی قرار دارند یا مبتلا به بیماری های گوارشی هستند توصیه می شود.

 

البته پزشکان تاکید می کنند خوردن نابجا و بدون تجویز ویتامین ها فقط از این جنبه که بخواهیم سلامت بیشتری داشته باشیم صحیح نیست و چه بسا ممکن است متحمل عوارض تجمع آنها در بدنمان هم بشویم.منبع:edcoan.ir


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

سفارشات بالای 3 هزار تومان

»
فروشگاه سوشال فیت محصولات مکمل کپسول دی-ویژلِ D-Vigel 5

۱۶,۵۰۰ تومان

موجود در انبار

 

موارد مصرف:

این دارو برای پیشگیری و درمان کمبود ویتامین D، راشی تیسم و درمان کمی کلسیم خون همراه با کم کاری پاراتیروئید مصرف می شود.

 

مکانیزم اثر:فارماکوکینتیک:

این ویتامین به سهولت از ابتدا یا انتهای روده کوچک جذب می شود. این ویتامین عمدتاً در کبد و بافتهای چربی ذخیره می شود. فعال شدن متابولیک کوله کلسیفرول طی دو مرحله در کبد و کلیه صورت می گیرد. دفع این ویتامین از راه صفرا و کلیه صورت می گیرد.

 

موارد منع مصرف:

این دارو در زیادی کلسیم خون، هیپرویتامینوز D و استئودیستروفی کلیوی همراه با زیادی فسفات خون نباید مصرف شود.

 

عوارض جانبی:

با مصرف مقادیر بیش از حد این ویتامین، بی اشتهایی، تهوع و استفراغ، اسهال، کاهش وزن بدن، تکرر ادرار، تعریق، سردرد، تشنگی، سرگیجه و افزایش غلظت کلسیم و فسفات در پلاسما و ادرار گزارش شده است.

 

تداخل دارویی:

مصرف همزمانداروهای آنتی اسید حاوی منیزیم با کوله کلسیفرول ممکن است منجر به زیادی منیزیم خون، بویژه در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی گردد. مصرف همزمان کوله کلسیفرول با مقادیر زیاد فراورده های حاوی کلسیم یا مدرهای تیازیدی ممکن است خطر زیادی کلسیم خون را افزایش دهد. مصرف همزمان سایر مشتقات ویتامین D با این دارو توصیه نمی شود.زیرا امکان بروزمسمومیت افزایش می یابد.

 

نکات قابل توصیه:

۱٫ خطر بروز مسمومیت با مصرف درازمدت مقادیر زیاد این ویتامین، وجود دارد.
۲٫ از مصرف همزمان داروهای ضداسید حاوی منیزیم با این دارو باید خودداری شود.
۳٫ در صورت مصرف این دارو به عنوان افزاینده کلسیم خون، به منظور بررسی پیشرفت درمان، مراجعه منظم به پزشک ضروری است.
۴٫ از آنجائیکه کمبود ویتامین D به تنهایی شایع نیست، معمولاً ترکیبی از چند ویتامین تجویز می شود.

 

مقدار مصرف:

برای پیشگیری از کمبود ویتامین، مقدار مصرف توصیه شده در روز بصورت زیر است:
شیرخواران و کودکان از بدو تولد تا سن ۳ سال۴۰۰-۳۰۰ واحد، سن ۶-۴ سال۴۰۰ واحد، سن ۱۰-۷ سال۴۰۰ واحد، سن ۱۰-۷ سال ۴۰۰ واحد، بزرگسالان ۴۰۰-۲۰ واحد، زنان باردار و در دوران شیردهی ۴۰۰ واحد. هر واحد از ویتامین D، معادل۰۲۵/۰ میکروگرم کوله کلسیفرول است. در درمان راشی تیسم مقاوم به ویتامین D، در بزرگسالان U/day15-5 و در کودکان U/day2-5 مصرف می شود. از راه تزریقی، به عنوان پیشگیری ودرمان کمبود ویتامین، مقدار مصرف برحسب نیاز هر بیمارتعیین می شود.

سافت ژل

1

داروسازی دنا

ایران

ایران

22/1

در جای خشک و خنک نگهداری شود.

1. این دارو در موارد زیر باید با احتیاط مصرف شود:
تصلب شرائین یا عیب کار قلب، زیادی فسفات خون و عیب کار کلیه و حساسیت مفرط به اثرات ویتامین D.
2. در بیماران مبتلا به عیب کار کلیه یا درصورت مصرف مقادیر زیاد ویتامین، تعیین غلظت کلسیم پلاسما ضروری است.


محسن – ۹۶/۹/۲۱

ممنون از ارسال سریع و پاسخگویی خوبتون. بابت یه قرص کلی وقت برام گذاشتن. مرسی سوشال فیت


یاسمین – ۹۶/۹/۲۱

پاسخگویی عالی


mohsen dehghaani – ۹۶/۹/۲۱

من برای بره ی ورزشی تو خود سایت socialfit.ir ثبت کردم ولی هنوز برم نیومده. چی کار کنم؟


دریا – ۹۷/۴/۳

سلان وقت بخیر این قیمت ۱۵۰۰۰تومان برای باکس هستش یا ی خشاب؟


کارشناس سوشال فیت – ۹۷/۴/۴

برای یک باکس


ساحل – ۹۷/۴/۱۳

قرص دی ۱۰۰۰ فک کنم ارزونتر از پنجاه هزاره!!؟ اره؟


کارشناس سوشال فیت – ۹۷/۴/۱۳

منظورتون رو از قرص دی ۱۰۰۰متوجه نشدم


ساحل – ۹۷/۴/۱۳

میگم قرص d3 هزار فک کنم از d3پنجاه هزار گرونتره اگه اشتبا نکنم.مگه پنجاه هزار بهتر نیس؟!


کارشناس سوشال فیت – ۹۷/۴/۱۳

بله بدلیل این که این محصول داخل ایران تولید میشه و اینکه دوز دارو ها به بهتر و بدتر بودن نیست به میزان نیاز بدنتوون هستش، شاید بعضی ها به میزان دوز کمتری نیاز داشته باشن، ولی در نهایت دلیل ارزون تر بودن تولید داخل بودن هستش


ساحل – ۹۷/۴/۱۳

متوجه منظورم شدین! میدونم هر دوش ایرانیه! ایا d3 پنجاه هزار از هزار ارزونتره؟!


ساحل – ۹۷/۴/۱۳

متوجه منظورم نشدین! میدونم هر دوش ایرانیه! ایا d3 پنجاه هزار از هزار ارزونتره؟!


کارشناس سوشال فیت – ۹۷/۴/۱۶

طبیعتا دوز بالا تر باید گرونتر باشه


mohsen dehghaani – ۹۷/۵/۱۸

مرسی بابت پاسخگویی عالیتون, چه جوری میتونم بره بدنسازی رایگانتون رو استفاده کنم؟ آیا برای همه ی سطوح دارید؟


سعید قهرمانلو – ۹۷/۵/۳۰

میخواستم بدونم هر دونه ازین قرصا چند واحد ویتامین دی داره ??


مهناز – ۹۷/۶/۱۱

آیا فرقی بین قرص pearl d_vitin 5 با کپسول d_vigel 5 هست؟
منظورم اینه که بین پرل یا کپسول بودن تفاوت خاصی هست یا این دو تا قرص دقیقا یکی هستن و تفاوتشون فقط در برندشونه؟
دکتر برام تو نسخه نوشته پرل.
ممنونم


کارشناس سوشال فیت – ۹۷/۶/۱۲

خیر این دو محصول تفاوتی ندارند، جز تفاوت در برند.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما *

دفتر مرکزی و واحد پشتیبانی :

تهران، بلوار آفریقا (جردن)، بالاتر از ظفر، بن بست بابک مرکزی، پلاک 5، واحد 1

دفتر مرکزی و واحد پشتیبانی

21-8819963

شنبه تا پنجشنبه – ساعت 9 تا 17

social_fit_ir support@socialfit.ir

پشتیبانی 24 ساعته

© 218-216 . تمامی حقوق برای سوشال فیت محفوظ است. هرگونه کپی برداری از مطالب سایت بدون ذکر لینک منبع مجاز نیست.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *