نام قرص اورژانسی برای پریود شدن

خواص دارویی و گیاهی

نام قرص اورژانسی برای پریود شدن
نام قرص اورژانسی برای پریود شدن

اولین شرکت دارویی متمرکز بر زنان

 

در صورتی که نزدیکی بدون استفاده از یکی از راه های مطمئن پیشگیری از بارداری انجام شود و یا علیرغم استفاده از یک روش مشخص، اتفاقی مانند پاره شدن کاندوم و یا نظیر آن رخ دهد، بهترین و مطمئن ترین روش، استفاده از قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی می باشد.

قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی بهترین قرص اورژانسی موجود در کشور محسوب می شود. تنسی با عوارض جانبی کمتر در مقایسه با سایر روش های اورژانسی، درصد موفقیت به مراتب بالاتری دارد. تنسی در دو فرم ۰٫۷۵ میلیگرم (هر بسته حاوی دو قرص) و ۱٫۵ میلیگرم (هر بسته حاوی یک قرص) موجود می باشد.نام قرص اورژانسی برای پریود شدن

قرص های جلوگیری از بارداری اورژانسی به نام “قرص صبح روز بعد” مشهور شده اند. البته این نام مناسبی برای تنسی نیست چون نیازی به صبر کردن تا صبح روز بعد نیست و بهتر است در اولین فرصت بعد از نزدیکی بدون محافظت، از قرص تنسی استفاده شود.

 

قرص لوونورژسترول ( (Levonorgestrelبا نام تجاری تنسی، بعنوان یک قرص ضد بارداری اورژانسی به فروش می رود. تنسی حاوی پروژستین است و در واقع باعث مهار تخمک گذاری می شود و همچنین باعث ضخیم شدن دیواره رحم و افزایش چسبندگی مخاط دهانه رحم شده و بدین ترتیب از بارداری و لانه گزینی جلوگیری می کند.

• اگر از نزدیکی محافظت نشده کمتر از ۱۲ ساعت گذشته باشد بلافاصله یک قرص ۰٫۷۵ میلی گرمی تنسی را مصرف نموده و ۱۲ ساعت بعد قرص دوم ۰٫۷۵ میلی گرمی تنسی را مصرف کنید

• اگر از نزدیکی محافظت نشده بیشتر از ۱۲ ساعت گذشته باشد بلافاصله یک قرص ۱٫۵ میلی گرمی تنسی یا دو قرص ۰٫۷۵ میلی گرمی تنسی را به صورت همزمان مصرف نمایید.

داروهای هورمونی _و به ویژه قرص های اورژانسی پس از نزدیکی محافظت نشده_ تحت شرایط ویژه و با استفاده از فناوری بالایی تولید می شوند (لااقل از نظر استاندارد بین المللی می بایست اینگونه باشند). گذشته از این بر طبق معیارهای جهانی خط تولید این داروها می بایست صرفا محصولات هورمونی تولید کند (مثلا نباید این خط تولید داروی هورمونی تولید کند و خط مجاور آن قرص استامینوفن…) چرا که این هورمون ها بسیار ناپایدار بوده و تحت هرگونه شرایط غیر ایزوله از کیفیت آن کاسته می شود.

کمپانی آتی فارمد به عنوان شریک تجاری کمپانی chemo اسپانیا، فناوری تولید محصولات هورمونی را _مطابق استانداردهای جهانی_ از گروه chemo دریافت نموده و در حقیقت مواد اولیه و روند تولید تحت تایید آن کمپانی می باشد. همچنین از آخرین فناوری بسته بندی قرص ها، برای کلیه محصولات خود استفاده می نماید.

مجموعه موارد فوق به همراه حساسیت بسیار بالای مسئولین نظارت و بازرسی کارخانه، عامل موفقیت بیش از ۹۹٫۸% قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی گشته است.

– در صورت استفاده از قرص اورژانسی تنسی در ۷۲ ساعت اول پس از نزدیکی محافظت نشده، بیشترین تاثیر را جهت جلوگیری ایفا می کند.

– قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی تا ۵ روز پس از نزدیکی محافظت نشده موثر می باشد، ولی بدیهی است که هر چه از زمان مقاربت محافظت نشده بیشتر بگذرد، از تاثیر آن کاسته می شود.

– قرص اورژانسی تنسی (morning after pill)، به هیچ وجه داروی سقط جنین نبوده و صرفا از لانه گزینی تخم جلوگیری می کند؛ یعنی در صورتی که خانمی که از بارداری خود اطلاعی ندارد و قرص جلوگیری اورژانسی تنسی را مصرف می کند، هیچگونه خطری جنین وی را تهدید نمی کند.

مزایای استفاده از روش فوری جلوگیری ازبارداری تنسی

۱- تنسی را می توان بعد از مقاربت از آن استفاده نمود.

۲- استفاده از تنسی آسان است.

۳- در صورت وجود بارداری، مصرف تنسی اشکالی برای جنین ایجاد نمی کند.

۴- مصرف تنسی اشکالی در بارداری های آینده ایجاد نمی کند.

 

در مطالعه بر روی خانم هایی که در چرخه خود قرص اورژانسی تنسی مصرف کرده اند تفاوتی بین نتایج حاملگی زنانی که قرص را مصرف کرده بودند و آن هایی که مصرف نکرده بودند نشان نداد. متغیرها عبارت بودند از سقط جنین، وزن جنین هنگام تولد، ناهنجاری ها، و نسبت جنسیت، که نشان می دهد قرص اورژانسی تنسی بر حاملگی ثابت شده حتی در مراحل اولیه تاثیر نمی گذارد.

پیشگیری از بارداری اورژانسی مانند قرص سقط جنین اولیه نیست. قرص اورژانسی تنسی تنها در چند روز اول پس از مقاربت موثر می باشد؛ قبل از اینکه تخمک از تخمدان خارج شود و قبل از اینکه اسپرم تخمک را بارور کند. سقط جنین در مرحله اولیه بارداری مجاز است، اما نیاز به داروی دیگری دارد. قرص اورژانسی تنسی نمی تواند بر بارداری ثابت شده تاثیر بگذارد یا آن را متوقف کند یا به جنین در حال رشد آسیب برساند.

۱- بهتر است که قرص‌ها با شکم خالی خورده نشود.‌

۲- در صورت استفراغ کردن تا دو ساعت پس از استفاده از روش، خوردن مجدد قرص‌ها ضروری است.‌

۳- حداکثر دفعات مجاز استفاده از این روش در هر سیکل قاعدگی یک بار است. این روش باید در حداقل دفعات ممکن در طول دوران باروری استفاده گردد. مجاز بودن یک بار استفاده از این روش در هر دوره قاعدگی دلیلی بر تایید مصرف آن در هر دوره قاعدگی به عنوان روش پیشگیری از بارداری نیست.‌

۴- با توجه به اینکه این روش برای جنین خطرناک نیست، در صورت وقوع حاملگی، نیازی به سقط جنین نخواهد بود.

۵- استفراغ‌ و اسهال‌ شدید در جذب‌ شکل‌خوراکی‌ این‌ دارو اختلال‌ ایجاد می‌کنندواثربخشی‌ آن‌ را کاهش‌ می‌دهند. به‌ همین‌دلیل‌ طی‌ استفراغ‌ و اسهال‌ شدید با پزشک یا داروساز خود در مورد نحوه صحیح و اثربخش قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی مشورت نمایید.

اگر هنوز دوازده ساعت از رابطه نگذشته باشد و اشتباها دو قرص ۰/۷۵ را همزمان با هم استفاده کنیم، در روند پیشگیری از بارداری تاثیر میگذارد؟

با سلام
خیر هیچ ایرادی ندارد

من روز اول سیکل قرص تنسی رو استفاده کردم و بعد تخمک گذاریم لکه بینی داشتم الان ۵روزه پریودم عقب افتاده. طبیعیه یا تست بارداری بدم؟

احتمال بارداری خیلی ضعیفه ولی شما تست رو انجام بدید

بعد مصرف قرص حتما باید لکه بینی داشت??? من لکه بینی نداشتم

خیر. موردی ندارد.

سلام من قرص رو نزدیک یه هفتس مصرف کردم اما لکه بینی مثل اکثر خانم ها نداشتم احتمال حاملگی وجود دارد ؟

با سلام

نام قرص اورژانسی برای پریود شدن

چنانچه در زمان قاعدگی معمول شما تاخیر ایجاد شود، تست بارداری انجام دهید.

سلام من رابطه محافظت نشده داشتم اما یکی دو ساعت بعد دو عدد قرص تنسی ۷۵ میلی گرم باهم مصرف کردم بعد از یک هفته دچار خونریزی شدم مشکل چیه؟!

به دلیل ویژگی هورمونی این نوع از قرصها می باشد. ولی چنانچه خونریزی طولانی مدت شود و یا با درد و … همراه شود به پزشک مراجعه نمایید.

من قبل از ۱۲ساعت دو قرص رو باهم مصرف کردم . یک روز بعد از تموم شدن پریودم ‌ . بی ام ای بدنمم ۳۲هست ‌ پریودم معمولا تا منظم . اگه تاثیری نداره روم اچ دی بخورم قبل از ۷۲ساعت مشکلی ایجاد نمیکنه ؟

با سلام

اگر داروی آنتی بیوتیک یا داروی ضد تشنج که با این دارو تداخل دارند، مصرف نکرده باشند، احتمال بارداری بسیار بسیار اندک است.

اين قرص تا چند روز تاثير داره؟اگه بعد ار مصرف دارو نزديكي باشه اثر داره يا نه؟

با سلام

قرص اورژانسی بعد از نزدیکی تا سه روز بهترین تاثیر را دارد، جهت نزدیکی بی خطر می بایست قرص های جلوگیری از بارداری مصرف کنید نه اورژانسی.

سلام
من دیروز رابطه داشتم ک بعد از ظهرش یه قرص تنسی ۱.۵ خوردم
امروز هم رابطه داشتم
و بعدش یه ۰.۷۵ دیگه خوردم
آیا احتمال بارداری هست؟
یا کافیه این قرص ها؟
در ضمن با فاصله حدود ۶ ساعت هم از قرص لاموتریژین استفاده کرده م

مصرف داروهای ضدتشنج نظیر لاموتریژین باعث کاهش اثر قابل توجه داروهای هورمونی می شود و همینطور این داروها تاثیر داروهای ضدتشنج را می کاهند. شما حتما می بایست با متخصص مغز و اعصاب خود مشورت نمایید. چنانچه این دارو را به عنوان ضدتشنج مصرف می کنید، از این پس حتما بروشور داروهای جدیدی که مصرف می نمایید را مطالعه نمایید.

سلام خسته نباشید .من سیکل ماهانم ۷ روزست در روز ۶ رابطه ی داشتم که متاسفانه کاندوم پاره شد .ایا نیازی به مصرف قرص تنسی هست؟ و اینکه ایا دوباره بعد از مصرف قرص تنسی من دوباره عادت ماهانه میشم یا خیر؟ .با تشکر

با سلام

ترجیحا تنسی را مصرف نمایید. عادت ماهیانه روی نمی دهد ولی ممکن است کمی خونریزی یا لکه بینی ایجاد شود که عادت ماهانه محسوب نمی شود.

سلام
من بعد از ۱۲ ساعت از رابطه ی قرص تنسی ۷۵ مصرف کردم، آیا نیاز که بعد از ۱۲ ساعت به جای ۱ قرص ۲ تا قرص مصرف کنم، يا همون ی دونه که مونده؟ یا هم اون ی دونه رو مصرف کنم هم دوتا قرص دیگه رو؟

لطفا قرص ها را مطابق دستورالعمل مصرف نمایید. هر ۱۲ ساعت یک قرص ۰٫۷۵ میلیگرم.

اگر در هنگام پریودی قرص مصرف کنی بده یا نه

در هنگام پریود که احتمال بارداری وجود ندارد دلیلی برای مصرف قرص اورژانسی وجود ندارد. بد از چه نظر؟

سلام.من بعد از ۵ساعت از نزدیکی یک قرص ۱/۵میل تنسی مصرف کردم‌ .و تقریبا چند روز به پریود بعدیم مونده. و حدود ۷کیلو هم اضافه وزن دارم . تاثیر قرص چجوریه با این شرایط.

چنانچه داروی آنتی بیوتیک یا چند دارویی که در بروشور آمده مصرف ننمایید، احتمال بارداری بسیار بسیار اندک است.

سلام خسته نباشید
من همون لحظه بعد از نزدیکی دوتا قرص ۷۵/۰ تنسی خوردم
یک ساعت بعدش دوباره نزدیکی بدون‌محافظه داشتم
باید دوباره قرص بخورم یا همون کافیه

مصرف قرص های اورژانسی، از بارداری در مقاربت های قبل از مصرف قرص محافظت می کند و تاثیری در مقاربت های بعد از آن ندارد.

سلام مرسی از اطلاعات
من ۱ بار از قرص استفاده کردم ولی ۱ هفته بعد دوباره رابطه داشتم باید مجددا قرص را استفاده کنم؟

بله

من یه قرص تنسی ۷۵ مصرف کردم بعد فراموش کردم ۱۲ساعت بعد قرص بعدی رو بخورم چه کار کنم؟؟؟

چنانچه کمتر از ۵ روز از نزدیکی گذشته، یک قرص ۱٫۵ تنسی مصرف کنید.

چنانچه کمتر از ۳ روز از مقاربت محافظت نشده گذشته است، یک قرص ۱٫۵ میلی گرم تنسی مصرف کنید. ولی تا ۵ روز هم موثر است.

سلام
من ۵ ساعت بعد از رابطه قرص ۱.۵ تنسی خوردم
تو بدنم درد داشتم و بعد ۴ روز ی بار دیگه قرص خوردم الان حالم خیلی خراب شده ضربان قلبم رفته بالا چی کار کنم؟

با اینکه شما بدون توجه به دستورالعمل مصرف تنسی، آن را مصرف نموده اید اما درد بدن ارتباطی به مصرف تنسی ندارد.

من چهار روز از رابطه ام میگذره ایا قرص تنسی تاثیر داره

بهترین زمان استفاده از قرص تنسی تا ۷۲ ساعت بعد از نزدیکی می باشد و تا ۵ روز بعد از نزدیکی میتوان استفاده کرد ولی بعد از ۵ روز تاثیری ندارد

سلام

من و پارتنرم بدون دخول رابطه داشتیم و من باکره هم هستم و ارتباطمونم فقط درحد تماس انداممون بهم بود و چند دقیقه بعد از ارضای جفتمون بود
الان میترسم ک ممکنه توسط پس اب پارتنرم باردار بشم یا نه؟
من قبل از ۷۲ ساعت دوتا قرص اورژانسی(تنسی) خوردم
الا بعد سه روز خوردن قرص حالت تهوع دارم
ممنون میشم اگر پاسخ بدید

با سلام
احتمال بارداری نزدیک به صفر است ولی چنانچه قبل از دو ساعت از مصرف تنسی، استفراغ کردید می بایست دوز دارو را مجددا تکرار نمایید. در صورت تهوع می توانید از قرص های ضد تهوع استفاده نمایید.

سلام
من و پارتنرم بدون دخول رابطه داشتیم و من باکره هم هستم و ارتباطمونم فقط درحد تماس انداممون بهم بود و چند دقیقه بعد از ارضای جفتمون بود
الان میترسم ک ممکنه توسط پس اب پارتنرم باردار بشم یا نه؟
من قبل از ۷۲ ساعت دوتا قرص اورژانسی(تنسی) خوردم
و بعد از ۳ مصرف قرص حالت تهوع دارم
ممنون میشم اگر پاسخ بدید

با سلام
احتمال بارداری نزدیک به صفر است ولی چنانچه قبل از دو ساعت از مصرف تنسی، استفراغ کردید می بایست دوز دارو را مجددا تکرار نمایید. در صورت تهوع می توانید از قرص های ضد تهوع استفاده نمایید.

سلام
من و نامزدم رابطه معقدی داشتیم البته قبل اومدن ابشون بیرون کشیدن از بدنم ولی بازم میترسم که پیش آبشون روی واژنم ریخته باشه بعد دو ساعت دوتا قرص اووسیز خوردم و۸ساعت بعد هم ۴تا قرص ال دی خوردم آیا امکان بارداری وجود داره؟؟و ایا این دو نوع قزص تداخلی باهم دارند؟؟؟

با توجه به عدم اطلاع از سیکل تولید دارو هایی که در شرکت آتی فارمد تولید نمی شوند از پاسخ گویی معذوریم

سلام میخواستم بدونم از کجا متوجه بشیم که قرص اثر گذاشته و بارداری دیگه ممکن نیست

در صورت مصرف مطابق دستورالعمل ذکر شده و عدم مصرف داروهای تداخل کننده (آنتی بیوتیک، ضد تشنج و …)، احتمال بارداری نزدیک به صفر است.
البته این مورد صرفا برای تنسی صدق می کند و در مورد سایر رقبا بنده نمی توانم اظهار نظری داشته باشم.

من از مقعد رابطه بدون دخول داشتم و باکره هم هستم و منی نزدیک واژنم ریخته و نمیدونم به وازن رسیده یا نه و بعداز سه یا چهار دقیقه خودم را شستم و لباسهام را تعویض کردم الان امکان بارداری هست یا نه و اگر هست چکار کنم و من تقریبا یا هفته ،ده روز به پریودیم مانده .

امکان بارداری بسیار ضعیف است ولی در صورت شک به ورود به واژن، می توانید تنسی مصرف کنید.

عالی دمت گرم

سلام من روز ۷ پریودی که خونریزی تمام شد رابطه داشتم و همسرم نزاشت مایع منی داخل بریزه من برای شک پیش اب ۲ عدد قرص تنسی رو ۱۳ ساعت بعد همزمان خوردم این احتمال بارداری رو کم میکند؟ممنون میشم

با سلام

احتمال بارداری بسیار اندک است

سلام من دوروز پیش دخول محافظت تشده داشتم اب شوهرم هم کامل درون واژن ریخته شد حتی ی قطره هم بعد بیرون نیومد بعد رابطه ادرار کردم و چهل دقیقه بعد از رابطه دو قرص ۷۵درصد تنسی خوردم.الان یک روز و خورده ای است که درد شکم و زیر شکم ناگهانی و ب مدت کم ولی شدید دارم و کمی کمر درد. ۵/۶روز ب پریودم مونده. ایا ممکنه باردار باشم؟؟ بعد از خوردن قرص استفراغ نکردم و لک بینی هم نداشتم.

سلام و شب بخیر من بعد از رابطه ک همسرم عمدا مایع را ریخت قرص hd۳تا خوردم و ۱۲ ساعت بعد۲تا….حالا امروز بعد از۴۸ساعت دوتا قرص تنسی خوردم و ۱۰ساعت بعد۲تای دیگ در زمان تخمک گذاری هم بوده آیا احتمال بارداری هست؟لطفا جواب بدید

سلام.من و پارتنم
۴۸ ساعت قبل رابطه داشتیم و من باکره هستم.و دخولی صورت نگرفته.و فقط موقع ارضا شدنش دقیق بین دولایه های من گذاشت و ابش اومد وزود پاکش کرد و خودمم شستم.و تا شبش چندین بار با فشار زیاد اب خودم شستم.بعداز ۴۸ ساعت تنسی مصرف کردم.احتمال بارداری هست؟؟؟

با سلام

احتمالش نزدیک به صفر است.

سلام
من باکره هستم حدودا ۳۲ ساعت پیش با نامزدم رابطه داشتم و روز چهارم پریودم بود ولی دخول صورت نگرفت فقط موقع ارضا شدن نامزدم بدنمون ارتباط داشت
الان ۲قرص تنسی ۰/۷۵ باهم استفاده کردم ،امکان بارداری هست؟

با سلام

این احتمال بسیار بسیار اندک است.

سلام خسته نباشید اگر شب قبل از پریود نزدیکی داشته باشیم که احتمال بارداری وجود داشته باشد روز بعد پریود شویم باز هم باید از قرص اورژانسی استفاده کنیم؟

با سلام

خیر. نیازی نیست.

ايا خوردن يك عدد قرص.٧٥
و لكه بيني داشتن احتمالا بردار شدن از بين ميره يا نه؟

با سلام

خیر. لطفا تنسی را مطابق دستورالعمل ذکر شده مصرف نمایید.

سلام خسته نباشيد
من دوشنبه ۱۳خرداد رابطه داشتم و دخول کامل ولی همسرم آبشو داخل نریخت
من برای اطمینان همون شب یه قرص اورژانسی ۰.۷۵ خوردم و بعد چند روز یکی دیگه هم ۰.۷۵ خوردم
از روز ۴شنبه ۱۵خرداد خونریزی خیلی خفیفی دارم که رنگ قهوه ای ولی علائمی پریود و تو بدنم حس میکنم
حدود دو هفته تا پریودم زمان باقی مونده
این خونریزی نشانه چیه؟
پریوده؟
یا اینکه احتمال بارداری وجود داره؟؟؟؟

این لکه بینی به احتمال قوی ناشی از تطابق هورمونی بدن با دارو می باشد و تا چند روز دیگر متوقف می شود. از سیکل بعد خونریزی قاعدگی شما منظم می شود. چنانچه خونریزی بیش از چند روز آینده ادامه یابد با ما یا پزشک خود تماس بگیرید.

سلام خسته نباشید من و نامزدم بدون دخول رابطه داشتیم و من باکره هم هستم و ارتباطمونم فقط درحد تماس انداممون بهم بود و چند ثانیه بعد از ارضای نامزدم آبشون ریخت روی واژنم ، خودمو شستم و قبل از ۲۴ ساعت قرص تنسی رو مصرف کردم
الان حدود ۱۱ روز گذشته از اون روز
زمان پریود من ب عقب افتاده و از این بابت نگرانم
ایا باردارم؟!

احتمال بارداری بسیار اندک می باشد ولی در صورت شک، تست بارداری انتجام دهید.

سلام روز بخیر.من ۳ روز پیش با همسرم نزدیکی داشتم موقع ارضا همسرم مقدار خیلی کمی از مایع منیشو داخل واژن من ریخته بود بعد از یک ساعت دو عدد قرص ./۷۵ تنسی باهم مطابق دستور مصرف کردم و حدود یک هفته مونده که پریود شم.میخواستم بدونم با مصرف بلافاصله قرص و نزدیک بودن پریودم احتمال بارداریم وجود داره یا نه؟
و اینکه از ناحیه شکم و تخمدان یکم احساس ورم و درد خفیف میکنم و ترشح دارم اینا علائم پریوده یا علائم قرص ضدبارداری ک مصرف کردم؟

با سلام
من و نامزدم روز جمعه رابطه داشتیم ولی دخول نداشتیم و در حد تماس بوده. منتها ظاهرا بعد از دسشویی فک میکنه اسپرم واردش شده و شستتش بعدش. بعد حدود ۱۰ ساعت دو تا قرص تنسی ۷۵/ میلی مصرف کرده و الان بعد ۱۵ ساعت احساس کمردرد و پا درد میکنه ؟ آیا احتمال بارداری هس

با سلام

احتمال بارداری نزدیک به صفر است.

سلام من اون ماه ۴ ۵ ساعت بعد از رابطه قرص تنسی رو مصرف کردم بعد از ۱۲ ساعت یکی دیگ مصرف کردم بعد لز ۱۴ ۱۳ روز پریود شددم.الان حدود ۱۵ روز تا مدقع پریودم مونده اما درد کمر دارم و مقداری ترشح خونی دیدم ایا احتمال بارداری هست؟

سلام خدمت متخصصین محترم
من باکره هستم و روزه قبل رابطه با نامزدم لکه بینی داشتم. در روز رابطه (بدون دخول) و روز اول پریودم دقیق متوجه نشدیم که مایع دقیقا در کجا ریخته شده چون من خیلی سریع پاکش کردم حدود ۵ دقیقه بعد از این موضوع از من مقدار نسبتا زیادی خون خارج شد که برای زمان پریود من عادی هست مقدارش. چون همچنان استرس داشتم یک قرص ۰.۷۵ تنسی رو ۵ ساعت بعد مصرف کردم در عین حال که بعد از رابطه طی حدود ۷ ساعت من چهار بار ازم خون خارج شد . ایا احتمال بارداری وجود دارد ؟
شرمنده من اطلاعاتم خیلی دقیق نیس.
ممنون میشم راهنماییم کنید .

راستی فراموش کردم که بگم من بسته دوم هم از قرص های تنسی تهیه کردم برای اینکه احتمال بارداری صفر باشه چون هنوز اول رابطه هستیم و بفکر بچه دار شدن نیستم اصلا. نیازی به استفاده دومین بسته هست تاثیرش بیشتر میشه ؟

با سلام

خیر مشکلی ندارد.

اگر امکان پاسخگویی سریعتر باشه ممنون میشم چون دوره ۲۴ ساعته قرص اول تموم شده و میخام جواب سوالمو بگیرم که مصرف کنم بسته دوم رو یا خیر و همینطور سوال های دیگم . ممنونم

من همسرم .یه غرص زیر ۱۲ ساعت بعد از رابطه خورد و قرص بعدی جای ۱۲ ساعت بعد یادش رفت ۱۵ ساعت بعد خورد .قرصها ۷۵ بودن مشکلی پیش میاد

تاثیر گذاری قرص اندکی کاهش می یابد

سلام ،اگر یک ساعت بعد از نزدیکی دو عدد قرص ۷۵ تنسی مصرف بشه ، اثر نمیکنه ؟ باید دوباره قرص ۷۵تنسی بگیرم و ۱۲ساعت بعد دوتاشو باهم مصرف کنم ؟ چیکار کنم باردار نشم؟

اگر وزن شما کمتر از ۷۰ کیلو می باشد این میزان کافیست وگرنه دو عدد قرص ۰٫۷۵ میلی گرم تنسی دیگر مصرف کنید.

درود،اگر یک ساعت بعد از رابطه یک عدد قرص
۰/۷۵مصرف بشه و دوازده ساعت دیگه یک عدد
دیگر مصرف بشه،احتمال بارداری چند در صد هستش؟

سلام
یازده روز بعد از پریدم نزدیکی داشتم ، بعد ۳۰ ساعت از نزدیکی ۲تا قرص ۷۵ رو با هم خوردم ۵۳ کیلو وزن دارم آیا احتمال بارداری هست؟وزن چه ارتباطی با دوز مصرف دارو داره لطفا توضیح بدین

سلام من ۱۴روزه که قرص تنسی رو استفاده کردم ولی هنوز پریود نشدم چیکار باید بکنم

با سلام

تست بارداری انجام دهید.

سلام
من قرص را ۱۲ ساعت بعد از نزدیکی خوردم پریودیم ۱۱ ام بود و الان ۳ روز از روز پریودیم میگذره و پریود نشدم از مصرف قرص ها هم ۴ روز میگذره امکان بارداری هست؟

امکان بارداری اندک می باشد. در صورت شک به بارداری، ده روز بعد از لقاح تست بارداری انجام دهید.

سلام . من صبح روز بعد نزدیکی دو تا قرص ۷۵. و باهم خوردم الان یک هفته گدشته اما پریود نشدم . امکان بارداری هست ؟ چه مقدار طول میکشه تا بعد استفاده پریود شم و مطمین شم باردار نیستم ؟

شما سه روز بعد چنانچه پریود نشدید، تست بارداری انجام دهید.

سلام
من ده روز پیش با همسرم نزدیکی داشتم که مقدار خیلی کمی از منی در حین نزدیکی داخل واژن شد. این مسئله یه روز قبل پریودم پیش اومد و من پریود نشدم و ۴۰ ساعت هم بعد از رابطمون یه قرص تنسی ۱.۵ خوردم. الآن ۱۰ روز از این قضیه میگذره و من نه لکه بینی دارم و نه پریود شدم، البته معمولأ پریودم نامنظمه، آیا با این شرایط احتمال بارداری هست؟

احتمال بارداری هست ولی بسیار اندک. ترجیحا تست بارداری انجام دهید.

سلام. من اول خرداد رابطه مشکوک داشتم ک با خوردن تنسی روز چهارم خرداد پریود شدم. زمان پریود اصلیم هشتم خرداد هست همیشه. الان بعد بیست روز ترشحات خونی دارم ک ی تیکه هایی شبیه ب گوشت درون ترشحاتم هست. الان سه روزه ک ادامه داره. دلیلش چیه. درد خفیف شکم هم داشتم. تست بارداری هم انجام دادم منفی بود. لطفا پاسخ بدین. ممنون از اطلاعاتتون.

احتمالا در اثر تطابق هورمونی بدن می باشد. چنانچه خونریزی چند روز ادامه یافت و یا سیر آن غیرطبیعی بود به پزشک مراجعه نمایید.

سلام من دوروز بعد پریودم رابطع داشتم اما فقط تماس بدن هامون بوده دخول صورت نگرفته من باکره ام احتمال بارداری هست ؟؟؟؟الان نزدیک پریودمه اما نمیشم استرس دارم لطفا زود جواب بده

احتمال بارداری بسیار بسیار اندک است.

راستی اینم بگم که درد سینه و درد شکم هم دارم که دوره پریودیم اتفاق میوفته

سلام بعد از رابطه دوتا قرص تنسی خوردم ب فاصله دوازده ساعت بعدش باز رابطه داشتم حدود دوازده ساعت بعد آیا قرص تنسی اثر داره برای رابطه دومم یا خیر

بله اثر دارد ولی این دارو جهت موارد اورژانسی می باشد. موردی که هر روز رخ دهد دیگر اورژانسی نیست و پس از این از روش های پیشگیری کننده استفاده کنید.

سلام.
رابطه داشتیم من پس از رابطه دوتا قرص استفاده شد و یک هفته بعد شخص لکه بینی داشت و دوباره نزدیکی داشتیم و دوباره دوتا قرص خوردند و الان یک هفته گذشته و هنوز چیزی نشده لکه بینی هم نداشتند.
الان احتمال بارداری هست یانه؟
لطفا راهنمایی کنید.
ممنونم

با سلام

جهت اطمینان تست بارداری انجام دهید.

سلام، وقت بخیر
من یک ساعت و نیم بعد از نزدیکی ، به اشتباه دو تا قرص ۷۵ با هم ، مصرف کردم وزن من حدود ۷۵ هست آیا نیاز به مصرف قرص دیگر هست یا خیر؟ در صورت نیاز چه مقدار مصرف کنم؟
سپاسگزارم

شما تنسی را درست مصرف کرده اید ولی با توجه به وزن شما، دو عدد تنسی ۰٫۷۵ میلیگرم در اسرع وقت مصرف نمایید.

سلام من قرص اورژانسی استفاده کردم بعد بعد ۵ روز لکه بینی دارم
احتمال بارداری وجود داره؟

احتمال بسیار اندک است اما صفر نیست.

سلام وقتتون بخیر من الان دوساعته از نزدیکی میگذره کاندوم پاره شد دخول نداشتیم فقط تماس بود با کاندوم بعدش کاندوم پاره شد از منی ریخت روی کلیتوروسم نمیدونم حس میکنم کمی هم سمت واژنم ریخت بلافاصله رفتم بااب خودموشستم احتمال بارداری وجود داره من باکره هستم

احتمال بارداری بسیار اندک است.

سلام . بنده حدود ۳۶ساعت پیش با پارتنرم رابطه داشتم اما فقط به حالت مالش.. باکره هستم و رابطه بصورتی بود که وقتی آب منی ایشون در حال مالش کنار دهانه واژن شروع به ریختن کرد و همینطور سریع آب منی رو روی کمر ریخت.. اما خودش شک داشت که ممکنه در حالت مالش یکم کناره دهانه واژن هم ریخته باشه.. بعد از نزدیکی من خودم رو آب زدم و بعد از یک ساعت خودم رو با صابون کامل شستم. بعد از بعد از ۲۴ساعت قرص اورژانسی ۱.۵ تنسی خوردم و حدودا ۶ساعت بعد احساس سر درد داشتم.. و ۱۵ساعت بعد از خوردن قرص تو بدنم احساس داغی بسیار دارم و انگار از بدنم حرارت میاد. میخواستم بدونم علتش چیه؟ ممکنه باردار باشم؟ و اینکه الان باید چیکار کنم؟

با سلام

به جهت ویژگی هورمونی دارو میباشد.

سلام من بعد از نزدیکی قرص را مصرف کردم
و آخرای سیکل قاعدگیم بود
آیا قاعدگیم به تاخیر میوفته؟؟؟؟
از کجا بفهمم باردارم یا نه؟؟؟؟
تست های بارداری تا چند روز بعد از نزدیکی جواب میدن؟؟؟؟

با سلام
ده روز بعد از نزدیکی تست بارداری انجام دهید.

حتما باید بعد از مصرف قرص تنسی پریودی اتفاق بیفته تا معلوم بشه که بارداری نبوده؟من چندین بار قرص اورژانسی مصرف کردم و تقریبا در زمان معمول دورم پریود شدم نه زودتر

با سلام

ممکن است پس از مصرف تنسی خونریزی اتفاق بیفتد یا اینکه رخ ندهد، ولی هر چه زمان مصرف قرص تنسی زودتر باشد( در ۳ روز اول) به همان میزان از احتمال بارداری کاسته می شود.

با سلام
من آخرای سیکل قاعدگیم نزدیکی داشتم و قرص تنسی مصرف کردم
الان کی پریود میشم؟؟؟؟

با توجه به بدن هر فرد و میزان توانایی بدن جهت برقراری تعادل هورمونی، زمان پریود متفاوت می باشد.

سلام من‌۵ ساعت بعد از رابطه یک قرص ۱/۵ استفاده کردم ولی نمیدونم چند روز دیگه پریود میشم چون نا منظم هستش ایا احتمال بارداری هست ویا باید بازم قرص بخورم؟

با سلام

چنانچه وزن بدن بیشتر از ۶۷ کیلو باشد، توصیه می شود دوز مصرفی قرص تنسی دو برابر شود؛ به جهت متابولیسم بدن.
با توجه به اینکه شما با روش صحیح قرص را مصرف نموده اید، احتمال بارداری بسیار اندک است.
در ضمن ممکن است بعد از مصرف قرص خونریزی رخ بدهد یا رخ ندهد.

سلام
یازدهمین روز سیکلم نزدیکی داشتم و ۲۹ ساعت بعد دوتا قرص ۷۵ رو خوردم الان بیستمین روزه دورمه هنوز پریود نشدم.وزنم ۵۵ کیلو هست ،آیا احتمال بارداری هست؟

احتمال بارداری اندک می باشد.

باسلام و احترام
من تقریبا سه چهار ساعت بعد از نزدیکی محافظت نشده دو عدد قرص تنسی ۰/۷۵ را باهم مصرف کردم آیا باتوجه به اینکه دو قرص رو همزمان مصرف کردم ، تاثیر قرص چطور هست ، آیا احتمال بارداری وجود دارد؟
و سوال دیگه اینکه من سالهاست قرص سپیروترون کامپاند و اسپیرونولاکتون مصرف میکنم آیا این قرص ها تاثیر یا تداخلی با قرص تنسی ندارد و اثر این قرص را خنثی نمیکند ؟ باتشکر از پاسخگوئی شما

سلام من قرصا مصرف کردم و چند روز بعدش لکه بینی داشتم
احتمال بارداری هست؟؟؟

چه قرصی مصرف کرده اید؟

من و پارتنرم ۷ روز بعد از اتمام پریود رابطه بدون دخول داشتیم. ولی مقداری از مایع منی روی واژن ریخته شده. قبل از سه ساعت دو عدد قرص ۰.۷۵ همزمان مصرف کردم. الان ۱۴ روز گذشته و تا زمان پریود نرمال من ۷ الی ۱۰ روز باقی مونده. من دو دوره قبل هم طی دو ماه دوبار قرص اورژانسی مصرف کرده بودم. ولی اینبار خستگی زیاد، درد سینه، تهوع و از همه مهمتر افزایش دمای بدن دارم. دست ها و پاهام اکثرا ازش حرارت میزنه بیرون. خیلی هم اضطراب دارم. به نظرتون امکان بارداری هست؟

یکبار اسفند ماه، بعد فروردین. اردیبهشت قرص مصرف نکردم و خرداد دوباره مجبور شدم استفاده کنم.

با سلام

احتمال بارداری اندک می باشد ولی در صورت شک، تست بارداری انجام دهید.

باسلام.۲ ساعت بعد از رابطه یک قرص ۱.۵ تنسی استفاده کردم.بعد چن ساعت کمی خونریزی اتفاق افتاد.بعد۶ روز بااینکه از زمان پریود خیلی جلوتر بود ولی پریود اتفاق افتاد،روز ۷ پریود ،پریود تموم شده.اما الان دو روز بعدشه ک ترشح خونی دارم با دل درد خفیف.دلیلش چیه؟

با توجه به ویژگی هورمونی قرص، اختلال قاعدگی عجیب نیست ولی چنانچه طولانی مدت شود یا با درد همراه بود، به پزشک مراجعه نمایید.

سلام.روز آخر پریودیم بوده و نزدیکی داشتم و مایع منی داخل واژن ریخته شد بطور اشتباهی…از اونجایی ک من عکس رنگی SHGرو دارم و باید روز پنجم بعد از پریودی انجام بدم.میشه از قرص ارژانسی استفاده کنم؟

لطفا به یکی از همکاران محترم متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید.

سلام ممنونم راهنماییم کنید
من ۶ روز پیش سکس داشتم و از همون روز اول حالت تهوع و استفراغ دارم، الان حالم بدتر هم شده، آیا امکانش هست منی وارد واژن شده باشه؟ بعد از ۵ روز چه کاری باید انجام بدم که جلوگیری کنم از بارداری؟ ممنون میشم جوابمو بدین

اصولا قرص های اورژانسی بعد از ۵ روز موثر نمی باشند. لطفا به پزشک مراجعه نمایید.

سلام دو روز از پریودی من میگذره و با همسرم رابطه داشتیم ، و کاندوم پاره شد ، قصد بارداری ندارم ، ۱۴ ساعت از رابطه میگذره، و من قرص تنسی ۱.۵ رو بعد غذا مصرف کنم یا قبلش، وزنمم ۵۰ کیلو هستش، بیماری قلبی و کم‌خونی فقر آهن هم دارم

موارد ممنوعیت تنسی در بروشور و سایت آمده است. بنده نوع بیماری قلبی شما را نمی دانم. چنانچه ممنوعیتی وجود نداشته باشد، تنسی را مصرف نمایید.

من نامزدم رابطی داشتم آبم ریخت توی رحیش نیم‌ساعت بعد قرص تنسی خورده الا چهار روز کی پروید میشه من زن چاق امکانش هست بادار بش

احتمال بارداری اندک است ولی در صورت تداوم خونریزی به پزشک مراجعه نمایید.

سلام
من یک ساعت بعد مقاربت یه قرص ۰/۷۵ گرمی تنسی استفاده کردم الان اگه اون یکی ۰/۷۵ رو با ۴ ساعت تاخیر بیشتر از ۱۲ ساعت خوردم الان امکان بارداری وجود داره ؟

احتمال بارداری بسیار اندک است

سلام ما رابطه داشتیم از مقعد و احتمال دادم قسمتی از
آب منی روی واژنم ریخته باشه و حدود دوساعت بعد رابطه قرص تنسی ۱.۵ خوردم الان ۲۴ ساعت گذاشته از رابطه و حالت تهوع دارم و هنوز لکه ای ندیدم ایا لازمه بازم قرص مصرف کنم یا نه؟

احتمال بارداری بسیار اندک می باشد.

سلام من ۴۸ ساعت از رابطم میگذره و نمیدونم آبی درون واژنم ریخته شده یا نه میتونم از این قرص استفلده کنم؟؟

با سلام
بله . شما تا ۵ روز بعد از نزدیکی می توانید از این دارو استفاده نمایید. بهنرین زمان مصرف تا ۷۲ ساعت بعد از نزدیکی می باشد.

بعد از رابط یک قرص خوردم بعد ۱۲ ساعت یک قرص خوردم الا پروید نشدم الا استرس دارم احتملا حامله گی وجود هست

بعد از رابط یک قرص خوردم بعد ۱۲ ساعت یک قرص خوردم الا پروید نشدم الا استرس دارم احتملا حامله گی وجود هست

احتمال بارداری بسیار اندک است

با سلام
با نامزدم دخول داشتم در حد ۴الی ۵دقیقه ولی ارضا نشد وچون بدون محافظ بود پشمون شد.وادامه ندادیم.استرس داشتم از پیشاب.و یک قرص اورژانسی ۷۵ بعد۱۲ساعت از رابطه ودیگری بعد ۱۴ساعت مصرف کردم.وبعد از ۸روز علائم پریود داشتم (در صورتی که باید ۲۶یا ۲۷پریود میشدم) با وجود علائم پریود نمشدم.تا ۲روز بعد تا اینکه قطره قطره خون ریزی داشتم خیلی کم تا۲روز بعد پریودم طبیعی شد.وپریودم ۲۵تموم شد.من باید ۲۶یا۲۷پریود میشدم.الان نشدم چکار کنم آیا حامله ام.وچند روز بعدش پریود میشم.

امکان بارداری بسیار اندک است و تغییر زمان عادت ماهیانه در بعضی افراد اتفاق می افتد.

سلام دوروز‌بعدتمام شدن ماهانه نزدیکی بدون جلوگیری داشتم بعد نیم ساعت دوعدد قرص اورژانسی با هم خوردم.یه نوزادشیرهم میدم.آیاتاثیرداره

مقدار بسیار کمی از ماده مؤثره این دارو ممکن است در شیر ترشح شود. اگرچه به نظر نمی رسد برای نوزاد مضر باشد. با این حال اگر نگران هستید، می توانید قرص را سریعاً بعد از شیر دادن مصرف کنید، از شیر دادن به دنبال مصرف تنسی پرهیز کنید، سپس به مدت ۶ ساعت بعد از مصرف تنسی، شیر خود را توسط پمپ های سینه بکشید و آن شیر را دور بریزید. با این کار می توانید مقدار مادة مؤثره ای که حین شیر دادن به بدن نوزاد می رسد را کاهش داد.

سلام من ۱۴ روز پیش بلافاصله بعد از نزدیکی قرص تنسی خوردم .۱۴ روز میگذره پریود نشدم هنوز

و درست همون روز من پریودیم تموم شده بود .داخل واژنم منی ریخته شد.۱ ساعت بعد قرص تنسی مصرف کردم.۱۴ روز میگدره خونریزی نکردم.حتما باید خونریزی کنم بعد از قرص تنسی

با سلام

در برخی خانم از خانم ها پس از مصرف تنسی خونریزی ایجاد می شود. ولی چنانچه تاخیر پریود داشتید تست بارداری انجام دهید.

سلام‌من روز۵ ام‌پریودم بود و هنوزم هم لک داشتم با پارتنرم رابطه داشتم و مایع منیش ریخت روم بعد ۵ ساعت قرص تنسی ۱.۵ خوردم ایا احتنال بارداری هست؟

احتمال بارداری بسیار اندک است

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آدرس: ایران, تهران, سعادت آباد, بلوار ۲۴ متری, کوچه یکم غربی, خیابان ۲۰ متری دشت بهشت, پلاک ۱۷

۲۲۰۶۹۶۹۶-۲۲۰۶۸۴۸۱

مشاهده نقشه

قرص ضد بارداری

پیشگیری از بارداری ناخواسته

جلوگیری از بارداری ناخواسته

© کپی رایت 1397 Atipharmed. تمامی حقوق محفوظ است. طراحی سایت توسط:Atipharmed

قرص های اورژانسی برای جلوگیری از بارداری ناخواسته است. یکی از قرص های اورژانسی ، قرص لونژیل یا اووسیز است که عوارض جانبی به نسبت کمتر دارد و درصد موفقیت آن به نسبت بالاست. در این مقاله درباره قرص لونژیل و عوارض و نحوه مصرف و چگونگی عملکرد آن توضیح داده شده است:

قرص لونژیل (اووسیز) چیست؟

قبل از مصرف لونژیل این مطالب را بدانید:

قرص لونژیل چگونه عمل میکند؟

عوارض جانبی قرص لونژیل (اووسیز)

نام قرص اورژانسی برای پریود شدن

نحوه مصرف قرص لونژیل (اووسیز)

سوالات رایج شما درباره قرص لونژیل (اووسیز)

قرص لوونورژسترول (Levonorgestrel) با نام تجاری لونژیل ( شرکت دارویی تولید کننده : ابوریحان) و یا اووسیز ( شرکت دارویی تولید کننده: ایران هورمون) بعنوان یک قرص ضد بارداری اورژانسی در داروخانه ها بفروش می رود. این قرص حاوی پروژستین است و در واقع باعث مهار تخمک گذاری میشود و همچنین باعث ضخیم شدن دیواره رحم و افزایش چسبندگی مخاط دهانه رحم شده و بدین ترتیب از بارداری و لانه گزینی جلوگیری میکنه. 

خانم ها توجه کنید:

قرص های اورژانسی نقل و نبات نیست که تا به رایطه جنسی خودتون مشکوک شدید، مثل شکلات یکیشو بخورید. این قرص ها فقط در شرایط اورژانس اونم سالی یکی دوبار باید استفاده شود نه ماهی دو تا سه بار!! پس یکم به فکر بدنتون باشید. مصرف بی رویه این قرص های اورژانسی عملکرد تخمدان و رحم را مختل میکنه . پس حتما یک روش پیشگیری از بارداری مطمعن را برای خودتان انتخاب کنید و تنها در موارد اورژانس نه از روی تنبلی قرص لونژیل را مصرف کنید.

بازم دقت کنید:

اگر قرص تا 72 ساعت پس از نزدیکی محافظت نشده مصرف شود، از حاملگی جلوگیری می کند. اگر در حال حاضر باردار هستید این دارو اثری نخواهد داشت.

روش پیشگیری از بارداری لونژیل برای استفاده به عنوان یک روش معمول کنترل زایمان در نظر گرفته نمی شود و نباید به منظور کنترل زایمان به مدت طولانی مصرف شود. در خصوص فرمهای مختلف قرص های جلوگیری از بارداری با پزشک خود صحبت کنید.

شواهد نشان می دهد  قرص لونژیل منجر به عوامل زیر می شود:

 مطالعات نشان می دهند  قرص لونژیل مانع تخمک گذاری می شود یا تخمک گذاری را به تاخیر می اندازد. اگر قرص لونژیل  قبل از تخمک گذاری مصرف شود، مانع از افزایش هورمون لوتئینیزه  (LH)، رشد و بلوغ فولیکول و / یا آزاد شدن تخمک می شود (هورمون LH و FSH چیست؟). این مکانیزم اصلی فعالیت قرص لونژیل  است.

 دو مطالعه اثربخشی قرص لونژیل را با تایید روز چرخه توسط تجزیه و تحلیل هورمونی برآورد کرده اند. در این مطالعات، زنانی که قبل از تخمک گذاری (تعیین زمان تخمک گذاری بعد از پریود) قرص اورژانسی مصرف کردند، باردار نشدند، در حالی که بارداری فقط در خانم هایی که قرص اورژانسی را در روز تخمک گذاری یا بعد از آن مصرف کردند رخ داد. این مطالعات نشان میدهد قرص اورژانسی قادر به جلوگیری از تخمک گذاری نیستند.

 مطالعات به بررسی اینکه آیا قرص اورژانسی تغییراتی در ویژگی های بافتی و بیوشیمیایی اندومتری ایجاد می کنند پرداخته اند. اکثر مطالعات نشان می دهد که  قرص اورژانسی لونژیل بر روی اندومتری تاثیری ندارد و هیچ مکانیسمی برای جلوگیری از لانه گزینی وجود ندارد.   یک مطالعه نشان داد لونژیل از کاشت نطفه بر روی پوشش رحم جلوگیری نمی کند . مطالعات حیوانی نشان داد که قرص اورژانسی لونژیل باعث جلوگیری از لانه گزینی تخمک های بارور بر روی پوشش رحم نمی شود.

مطالعات اولیه نشان داد قرص اورژانسی لونژیل  باعث ضخیم شدن مخاط دهانه رحم می شود و به این شیوه با حرکت اسپرم تداخل ایجاد می کند. با این وجود مطالعات نشان داد قرص لونژیل در دوزهای مورد استفاده برای EC اثر مستقیمی بر عملکرد اسپرم ندارد. مطالعات اخیر نشان داد در صورتی که اسپرم پس از 28-24 ساعت پس از مصرف این قرص در دستگاه تناسلی خانم قرار بگیرد، تحت تاثیر قرص لونژیل قرار نمی گیرد. 

 شواهد جدید در مورد اثر متقابل اسپرم و پروژسترون نشان دهنده یک اثر مخرب احتمالی غلظت بالای پروژسترون قرص لونژیل بر عملکرد اسپرم است که ممکن است اسپرم را در غیاب تخمک فعال کند و یا با جهت گیری حرکت اسپرم تداخل ایجاد کند.

• دو مطالعه بر روی خانم هایی که در چرخه خود قرص اورژانسی لونژیل  مصرف کرده اند تفاوتی بین نتایج حاملگی زنانی که قرص را مصرف کرده بودند و آن هایی که مصرف نکرده بودند نشان نداد. متغیرها عبارت بودند از سقط جنین، وزن جنین هنگام تولد، ناهنجاری ها، و نسبت جنسیت، که نشان می دهد قرص اورژانسی لونژیل  بر حاملگی ثابت شده حتی در مراحل اولیه تاثیر نمی گذارد. 

 پیشگیری از بارداری اورژانسی مانند قرص سقط جنین اولیه نیست. قرص اورژانسی لونژیل  تنها در چند روز اول پس از مقاربت موثر هستند؛ قبل از اینکه تخمک از تخمدان خارج شود و قبل از اینکه اسپرم تخمک را بارور کند. سقط جنین در مرحله اولیه بارداری مجاز است، اما نیاز به داروی دیگری دارد. قرص اورژانسی لونژیل نمی توانند بر بارداری ثابت شده تاثیر بگذارند یا آن را متوقف کنند یا به جنین در حال رشد آسیب برسانند.

مقاله پیشنهادی اوما: 4 نوع قرص اورژانسی و نحوه مصرف آنها بهمراه اثربخشی

عوارض جانبی که شما باید در اسرع وقت به پزشک خود گزارش دهید:

عوارض جانبی که معمولا به مراقبت های پزشکی نیاز ندارند (در صورت ادامه یا ناراحتی به پزشک یا متخصص مراجعه کنید):

خانم ها حواستون باشه:

اگر با مصرف قرص حالت تهوع میگیرید، بهتره نیم ساعت قبل و 4 تا 6 ساعت بعد از مصرف هر دوز از قرص لونژیل یک داروی ضد تهوع بخورید.اگر تا دوساعت بعد از مصرف قرص استفراغ کردید، باید مجدد مصرف کنید (عوارض مصرف قرص ضد بارداری اورژانسی).

این دارو را با هیچ یک از داروهای زیر مصرف نکنید:

این دارو همچنین ممکن است با داروهای زیر نیز تداخل داشته باشد:

 هدف ما این است که به شما اطلاعات مربوطه را ارائه دهیم. با این حال، از آنجا که داروها در هر فرد به صورت متفاوت اثر می گذارد، نمی توانیم اطمینان حاصل کنیم که این اطلاعات شامل همه تداخلات احتمالی می باشد. این اطلاعات جایگزین مشاوره پزشکی نیست. همیشه با پزشک خود در رابطه با تداخلات احتمالی با تمام داروهای تجویزی، ویتامین ها، گیاهان و مکمل ها و داروهای بدون نسخه که مصرف می کنید صحبت کنید.

این قرص خوراکی است. پزشک شما ممکن است بخواهد قبل از استفاده از قرص ها از آزمایش سریع حاملگی استفاده کند. بلافاصله پس از داشتن رابطه جنسی بدون محافظت، ترجیحا در 24 ساعت اول، اما نه بعد از 72 ساعت (3 روز)، دارو را مصرف کنید. دستورالعمل های ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود را دقیقا دنبال کنید. قرصهای اضافی را مصرف نکنید قرص های اضافی خطر ابتلا به بارداری را کاهش نمی دهد، اما ممکن است خطر ابتلا به عوارض جانبی را افزایش دهد.

این قرص با دو دوز مختلف در بازار وجود دارد:

روش استفاده :

دقت کنید قرص ها باید بلافاصله بعد از نزدیکی مشکوک و در اسرع وقت مصرف شود.

اگر یکی از شرایط زیر را دارید باید به پزشک اطلاع دهید:

مقاله پیشنهادی اوما: جلوگیری از بارداری بعد از یک هفته

حاملگی خارج از رحم تقریبا 2٪ از همه حاملگی های گزارش شده را تشکیل می دهد. تنها 10٪ از حاملگی هایی که در مطالعات بالینی گزارش شده است و از روش های ضد بارداری پروژسترون استفاده می کنند با حاملگی خارج از رحم مواجه می شوند.

سابقه بارداری خارج از رحم مورد منع مصرف این روش پیشگیری از بارداری نیست. با اینحال تأمین کنندگان داروها باید احتمالی حاملگی خارج از رحم را در بارداری بعد از مصرف قرص لونژیل در نظر بگیرند. اگر بعد از مصرف قرص لونژیل، هر گونه شک و تردید در رابطه با وضعیت کلی سلامت یا حاملگی داشتید، معاینه فیزیکی انجام دهید.

قرص لونژیل در پایان دادن به بارداری موجود موثر نیست.

بعضی از زنان چند روز پس از مصرف قرص لونژیل لکه بینی را تجربه می کنند (علت لکه بینی بعد از خوردن قرص اورژانسی چیست؟) الگوهای خونریزی قاعدگی اغلب در زنانی که از قرص ضدبارداری پروژسترون استفاده می کنند و زنانی که از لونژیل برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند نامنظم هستند. اگر در شروع خونریزی قاعدگی بیش از یک هفته تاخیر وجود داشته باشد، احتمال حاملگی وجود دارد.نام قرص اورژانسی برای پریود شدن

لونژیل از عفونت اچ آی وی (ایدز) یا سایر عفونت های انتقال دهنده جنسی (STI) محافظت نمی کند.

معاینه فیزیکی قبل از تجویز قرص لونژیل لازم نیست. اگر بعد از مصرف قرص لونژیل، هر گونه شک و تردید در رابطه با وضعیت کلی سلامت یا حاملگی هر زن وجود دارد، معاینه فیزیکی یا لگنی انجام شود.

پس از درمان با قرص لونژیل برای پیشگیری از بارداری، بازگشت سریع از باروری احتمال دارد؛ بنابراین، قبل از استفاده از قرص لونژیل به منظور جلوگیری از بارداری مداوم، باید از روش پیشگیری از بارداری استفاده شود.

مصرف قرص ضد بارداری بر میزان یا حجم شیر مادر و رشد و توسعه نوزاد تأثیری ندارد. گزارش ها نشان می دهد که حدود 0.1٪ از دوز دارو از مادر به نوزادان شیرده منتقل می شود و در نتیجه سطح استروئیدی قابل تشخیص در پلاسمای نوزاد ایجاد می شود (قرص ضد بارداری در دوران شیردهی). با این حال، هیچ گزارش از اثرات نامطلوب در نوزادان شیرخواری که مادرانشان از قرص ضد بارداری پروژسترون استفاده می کنند وجود ندارد. 

استفاده قابل قبول است

به شیر مادر منتقل می شود: بله

نظرات:

استفاده غیرمجاز است

خلاصه ریسک: اگر حاملگی هنگام استفاده از سیستم داخل رحمی رخ دهد، احتمال سقط جنین، سپسیس و زایمان زودرس افزایش می یابد.

نظرات:

مطالعات حیوانی گزارش نشده است. هیچ داده کنترل شده ای در بارداری انسان وجود ندارد.

اینکه بعد از مصرف قرص کی باید پریود شوید، بستگی به این دارد که روز چندم سیکل این قرص را مصرف کردید. اما بطور کلی قرص های ضد بارداری اورژانسی ، هورمونی هستند و ممکنه پریود شما را عقب و جلو کنند و یا حتی لکه بینی به جای خونریزی داشته باشید. اگر روش مصرف درست باشد، احتمال بارداری بسیار ضعیف میشود. در کل 14 روز بعد از مصرف قرص باید پریود شوید و اگر نشدید حتما یک تست بارداری بدهید.

این قرص از دسته دارو های پروژسترونی ضد بارداری است که باید بصورت اورژانسی مصرف شود و به هیچ عنوان بعنوان یک روش پیشگیری از بارداری بصورت دائمی توصیه نمی شود . شما نمی توانید بجای یاسمین و یا ال دی و اچ دی این قرص را مصرف کنید. البته این قرص فقط در موارد اورژانس قابل مصرف است نه اینکه عادت کنید و ماهی یکی دوبار استفاده کنید.

مصرف دارو در دوران شیردهی منع شده است. همچنین قرص لونورژسترول در رده x قرار دارد و در بارداری منع مصرف دارد . در بارداری شما هیچ نیازی به مصرف این دارو نخواهید داشت.

مقاله پیشنهادی اوما: 12 قرص ضد بارداری موجود در ایران

خیر. قرص های ضدبارداری برای جنین ضرری نداره زیرا حاوی پروژسترون هستند، نیازی به سقط جنین نیست، نگران نباشید

اگر فراموش کردید یک وعده از قرص را بخورید و یک ساعت از زمان آن گذشته بود با پزشک تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را ارائه کند.

قرص را دور از دسترس اطفال نگهداری کنید. در دمای اتاق بین 15 تا 30 درجه سانتیگراد نگهداری کنید. دارو را پس از تاریخ انقضا دور بیندازید.

پس از استفاده از این دارو، لکه بینی طبیعی است. اگر دوره پریودی بعدی شما قطع شد، احتمال حاملگی وجود دارد. در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید و یک آزمایش حاملگی انجام دهید.

در صورتی که قرص های ضد بارداری مصرف می کنید، سیگار کشیدن خطر لخته شدن خون یا سکته مغزی را افزایش می دهد، به خصوص اگر بیش از 35 سال سن داشته باشید. توصیه می شود سیگار نکشید. این دارو از شما در برابر عفونت اچ آی وی (ایدز) یا هر گونه بیماری مقاربتی دیگر محافظت نمی کند.

همانطور که در بالا گفتم، قرص ضدبارداری اورژانسی را تنها 2 تا 3 بار در سال می توانید استفاده کنید و در هر سیکل هم تنها یکبار اجازه مصرف دارید.

بله حتما تا زمان پریود از روش دیگر مانند کاندوم استفاده کنید.

بلافاصله بعد از نزدیکی مشکوک باید مصرف کنید، اما مطالعات نشان میدهید این قرص تا 48 ساعت بعد از نزدیکی مشکوک ( 2 روز) و گاها تا 120 ساعت ( 5 روز ) اثر بخشی خواهد داشت.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

منبع:www.healthline.com 

سلام وقتتون بخير من خانمي شيرده هستم قرص ١/٥ لونژيل مصرف كردم ، ميشه بفرماييد تا چند ساعت نبايد شير به بچه شير داد؟

سلام..من۲۷ تم ماه بانامزدم رابطه داشتم وکمی از منی به داخل ریخت وسریع از قرص اورژانسی استفاده کردم..وتاریخ سیکل ماهانم چهارم هست..اگر خونریزی شدم باید تاریخ چهارم هم پریود بشم..واگه نشدم چیکار کنم..ممنون میشم جوابو بدید لطفا

سلام خسته نباشید من ۵ام این ماه یه رابطه محافظت نشده داشتم وبلافاصله یه قرص اورژانسی مصرف کردم دوباره ۱۴ام همین ماه ی رابطه دیگ داشتم وبازم بلافاصله قرص اورژانسی استفاده کردم ولی هنوزپریودنشدم تاریخ شروع قاعدگیمم ۲۶ام ماه هستش میخواستم بدون بنظرتون چقد احتمال بارداری وجودداره آیا برای آزماش زوده یا الان اقدام کنم؟لطفاراهنمایی کنیدکه قرص جواب داده یانه

با سلام خواستم بپرسم قرص تاثیر داشته ؟

سلام ببخشید, من ماه گذشته8شهریور پریود شدم, 17شهریور رابطه داشتم, ولی نمیدونم منی وارد شد یا نه, مگر اینکه قطره اولش وارد شده باشه, ولی دقیقا 13ساعت بعدش یک قرص لونژیل 1/5خوردم, الان خیلی استرس دارم, کی پریود میشم؟

سلاممن بعد از نزدیکی ۲تاقرص اووسیز ۷۵خوردم، چون اولین بارم بود نمیدونستم طریقه درست مصرفش چطوره، ۱۲ساعت بعدش دوباره ۲تا قرص با همون دوز خوردم،الان چ اتفاقی میفته؟توروخدا جواب بدید خیلی نگرانم😔😢

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنیدنام قرص اورژانسی برای پریود شدن

https://ask.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ask.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ask.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ask.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ask.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام
و ممنون از توجهتون

برای
طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttps://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttps://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttps://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

نام قرص اورژانسی برای پریود شدن

 

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

 

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp


قاعدگی یکی از مراحل بلوغ در دختران می باشد قاعدگی بین سن 8 تا 13 سالگی می باشد.پریودی معمولا بین 3 تا 7 روز طول می کشد.قاعدگی جاری شدن خون از بافت پوشش داخلی رحم می باشد.این روند تا زمان یایسگی رخ می دهد.هر سیکل قاعدگی به طور متوسط 28 روز طول می کشد و می تواند بین 21 تا 35 روز متغیر باشد.به قاعدگی پریودی ، عادت ماهیانه  یا دشتان هم می گویند.
در زمان بلوغ دختران از غده هیپوفیز هورمون هایی ترشح می شود که تخمدان ها را وادار می کند که هورمون زنانه تولید کنند.این هومورن هایی که ترشح می شود باعث بالغ شدن بدن دختران می شود.این هورمون ها پروژسترون و تستوسترون نام دارند که بسیار برای بلوغ و رشد جسمی لازم می باشند.قاعدگی زمانی رخ می دهد که اندام تناسلی دختر کامل شده باشد.
وقتی دوره ی پریودی شروع شد در هر ماه یک تخمک از تخمدان ها آزاد می شود .این تخمک با چشم دیده نمی شود .به این عمل تخمک گذاری گفته می شود.تخمک وارد لوله های فالوپ می شود و از طریق این لوله ها وارد رحم می شود.در صورتیکه تخمک با اسپرمی برخوردی نداشته باشد تخمک بارور نشده و از بدن دفع می شود .(4 روز قبل از پریودی حاملکی رخ می دهد؟)

رحم یک خانم به مدت یک سیکل کامل ( 21 یا 35 روز) خود را برای لانه گزینی تخمک بارور شده آماده می کند .مخاطاتی برای تخمک بارور شده در رخم ایجاد می شود.اما زمانی که تخمک بارور نشده و از بدن دفع می شود مخاطات هم به صورت خونریزی از رحم خارج می شود.رحم خود را بازسازی می کند برای ماه آینده و تا زمانی که لقاح صورت نگیرد این روند ادامه دارد.(آیا خون قاعدگی کثیف است)

نام قرص اورژانسی برای پریود شدن

پریودی یکی از اتفاقات مهم هر خانم در هرماه می باشد.عقب افتادن پریودی در هرماه دلایل مختلفی دارد .اما در صورتی که پی در پی طی ماه های مختلف پریودی نامنظم و عقب افتادگی های طولانی مدت اتفاق بی افتد باید جدی گرفته شود و زیر نظر پزشک معالج علت عقب افتادگی بررسی شود تا در صورت مشکل جدی درمان صورت گیرد.
پریودی برای سلامتی و شادابی هر خانم بالغ لازم و ضروری می باشد.
علت های عقب افتادن پریود را در زیر بررسی می کنیم :
عقب افتادن پریود معمولا بر اثر غلظت خون بوده که ناشی از فعالیت خلط صفرا، بلغم و یا سودا در کل بدن است. اختلال در غده تیروئید و همچنین  اختلالی که در هورمون پرولاکتین (هورمون شیر) رخ می‌دهد نیز می‌تواند باعث عقب افتادن پریود یا قطع قاعدگی شود.

یکی از علل عقب افتادن پریودی در بانوان سندروم تخمدان پلی کیستیک می باشد که یکی از علت های شایع عقب افتادن پریود می باشد و ماه ها عادت ماهیانه را قطع می کند.سندورم پلی کیستیک همان تنبلی تخمدان ها می باشد.علت دقیقسندورم پلی کیستیک هنوز مشخص نشده است اما در این بیماری اختلالاتی برای تخمک بوجود می آید و بانوان را برای باردار شدن با مشکل مواجه می کند که یکی از علایم این سندروم قطع عادت ماهیانه و نامنظم شدن طولانی مدت آن می باشد.

یکی دیگر از دلایل عقب افتادن پریودی تغییرات در هورمون ها می باشد .پریودی با هورمون های بدن رابطه ی مستقیم دارد ودر صورتی که در هورمون های بدن تغییراتی ایجاد شود می تواند پریودی را عقب بی اندازد.با انجام آزمایشات هورمونی و مصرف داروها تعادلات هورمونی منظم می شوند.

مصرف برخی از داروها مانند داروهای شیمی درمانی و داروهای مربوط به بیماری آسم باعث برهم زدن پریودی می شود و اثرات جانبی روی تخمدان ها و قاعدگی دارد.پس قبل از مصرف این داروها حتما با پزشک خود صحبت کنید و از اثرات آن ها آگاه باشید.

زمانی که استرس یا تنشی بر بدن وارد می شود تعادل هورمون ها به هم می خورد و این برهم خوردن تعادل هورمون ها به راحتی می تواند پریودی را تحت تاثیر قرار دهد و باعث عقب افتادن عادت ماهیانه شود.

یکی دیگر از علل عقب افتادن قاعدگی می تواند مشکل و اختلال در غده تیرویید باشد.در صورتی که پریود شما برای مدت طولانی عقب بی افتد و نظم سابق را نداشته باشد پزشک معالج آزمایش های لازم را برای تشخیص علت عقب افتادگی تجویز می کند که یکی از این آزمایشات آزمایش غده تیرویید می باشد و در صورت مشکل درمان صورت می گیرد.

بسیاری از بانوان زمانی که شروع به انجام فعالیت هایی ورزشی و یا انجام فعالیت های ورزشی سنگین می کنند دچار اختلال در قاعدگیشان می شوند .با انجام فعالیت های ورزشی سنگین بدن مقدار زیادی انرژی از دست می دهد و این موضوع اختلالاتی در نظم پریودی ایجاد می کند.

مصرف قرص های ضدبارداری ، تغییراتی در هورمون های بدن ایجاد می کنند و در نتیجه موجب تغییراتی در سیکل قاعدگی و از بین رفتن نظم همیشگی اش می شود .در این صورت حتما با پزشک خود مشورت کنید.

عقب افتادن پریودی تا 5 روز طبیعی می باشد و زمانی برای مراجعه به پزشک اقدام کنید که به صورت سه ماه متوالی پریودی قطع و یا بیشتر از 5 روز تاخیر دارد.زمانی پریودی یک ماه را کاملا از دست می دهید که به مدت 6 هفته و یا بیشتر پریود نشده اید.

(می توانم پریودی ام را به صورت اورژانسی قطع کنم؟)

قرص ضدبارداری یکی از روش های جلوگیری از بارداری می باشد.این روش می تواند در کنار روش های دیگر جلوگیری از بارداری استفاده شود اما بهتر است برای جلوگیری از بارداری در ماه های مختلف از روش های مختلف استفاده کنید.قرص های ضدبارداری حاوی 2 هورمون می باشد که از تخمک گذاری جلوگیری می کند و کار اسپرم را برای لقاح سخت تر می کند.
توجه داشته باشید مصرف این قرص‌ها از ابتلا به بیماری‌های آمیزشی نظیر ایدز پیشگیری نمی‌کند و فقط برای پیشگیری از بارداری استفاده می شوند.
به طور کلی دو نوع قرص ضدبارداری وجود دارد .قرص هایی که ترکیبی از پروژسترون و استروژن می باشد و قرص هایی که فقط پروژسترون دارند.

استروژن  مورد استفاده در قرصهای رایج فعلی معمولاً شامل اتینیل استرادیول  یا مسترانول می‌باشد. مسترانول برای فعال بودن باید به اتنیل استرادیول تبدیل شود و از لحاظ اثرگذاری ضعیف تر است.

انواع مختلفی از پروژسترون ها وجود دارند که بسته به اثرات استروژنی یا ضد استروژنی به کار می‌روند. یکی از فواید قرص های ضدبارداری جدید در این است که پروزسترون‌های آن‌ها اثرات استروژنی نداشته و اثرات آندروژنی بسیار کمی دارد. این مسئله در مورد عوارض شایعی همچون افزایش وزن و آکنه بسیار مورد توجه است.

بسته ی حاوی 21 قرص، باید به صورت زیر استفاده شود:
1.هر روز در ساعت مشخصی باید قرص را مصرف کنید.این قرص ها را 21 روز مداوم مصرف می کنید.
2.وقتی بسته 21 تایی تمام شد قرص خوردن را قطع می کنیدو خونریزی شما یا همان عادت ماهیانه شما شروع می شود.
3.بعد از اینکه  7 روز پریودی تمام شد حتی اگر خونریزی داشتید خوردن قرص ها را دورباره شروع کنید.
این روند را هرماه ادامه دهید .

مصرف  رص های ضدبارداری برای جلوگیری از باردرای راهی بسیار مطمین می باشد .اما از هر 100 زن 9 نفرشان در طول استفاده از قرص های ضدبارداری حامله می شوند.
در اکثر مواقع اگر قرص ها را درست و اصولی مصرف کنید اتفاقی نمی افتد.
اما می توان گفت در موارد زیر احتمال حاملگی در طی مصرف قرص وجود دارد.
1.بعد از دو ساعت از مصرف قرص حالت تهوع داشته باشبد.
2.قرص ها را با تاخیر در ساعت و یا در روزش مصرف کنید.
3.قرص های ضدبارداری با برخی داروها تداخل دارند و قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید.
4.مصرف قرص را فرموش کنید.
اما در هرصورت در زمانی که احساس ایمنی کمتری کردید حتما از کاندوم استفاده کنید.

(سقط جنین با زعفران امکان پذیر است؟)

در بسیاری از موارد که احساس می شود رابطه به اندازه کافی ایمن نبوده است باز هم راهی برای رفع این مشکل وجود دارد.در این موارد مصرف قرص جلوگیری اضطراری راهی برای رفع این مشکل می باشد.

قرص های جلوگیری از بارداری اضطراری انواع مختفی دارند اما همه آن ها به یک صورت عمل می کنند.نحوه ی عملکرد قرص های ضدبارداری اینگونه است که هورمون لوونورژسترول موجود در قرص مانع تخمک گذاری تخمدان ها و لقاح اسپرم و تخمک می شود و در فضای رحم تغییراتی ایجاد می کند که حتی اگر لقاح هم صورت گرفته باشد فضا برای لانه گزینی محیا نمی باشد.
بنابراین اگر شما به دوره تخمک گذاری خود نزدیک باشید یا تازه این دوره را گذرانده باشید، به طور قابل ملاحظه‌ای شانس تاثیرگذاری قرص پایین می‌آید.
این قرص ها به هیچ عنوان نمی توانند جایگزین قرص های منظم جاوگیری از بارداری شوند و در صورتی که حاملگی رخ داده باشد به هیچ عنوان باعث سقط جنین نمی شود.
نکته مهم: اینکه در زمان رابطه جنسی در کدام نقطه از سیکل ماهانه خود باشید. هر چه نزدیکتر به زمان تخمک گذاری باشد، تاثیر قرص کمتر خواهد بود.

بعد از مصرف قرص های جلوگیری از بارداری اضطراری معمولا حس خاصی در بانوان ایجاد نمی شود و هیچگونه عوارضی ندارند اما در برخی افراد معمولا عوارض بسیار جزیی نمایان می شود.

(لکه بینی بعد از مصرف قرص آورژانسی)

نکته: اگر پس از سه تا پنج هفته بعد از استفاده از قرص اورژانسی جلوگیری از بارداری در ناحیه شکم درد‌های شدید پیش رونده داشتید، ممکن است این نشانه یک حاملگی خارج از رحم باشد. در این صورت بلافاصله به پزشک مراجعه کنید تا مانع عوارض جدی آن شوید.

مصرف قرص های اورژانسی ضدبارداری در مواقعی چرخه ی پریودی و نظم پریودی را بر هم میزند و ممکن است باعث لکه بینی شود.و می تواند دوره ی شما را به عقب بی اندازد و یا جلوتر بی اندازد.و حتی ممکن است میزان خونریزی شما را تغییر دهد
در مواقع عادی باید سرموعد مقرر پریودی صورت می گیرد اما در مواقعی که بیش از یک هفته تعویق افتاد حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است  قرص تاثیری نکرده باشد و حاملگی رخ داده باشد.
قرص‌های اورژانسی فقط یک بار کار می‌کنند
قرص های جلوگیری اضطراری را هیچ گاه نباید به عنوان قرص جلوگیری از بارداری مداوم استفاده کرد.اگر مداوم از قرص های جلوگیری اضطراری استفاده کنید تاثیر آن مداوم نمی باشد و پس از استفاده از آن توانایی بارداری خواهید داشت.معمولا با استفاده ی بیش از حد از قرص های جلوگیری اضطراری بارداری پریودی ها بسیار نامنظم و غیرقابل پیش بینی می شود.


ما را دنبال کنید در

google-site-verification=2ljcTGl3W9DLC-5dwvlfO3nKgV3qcboUHEe6wqCibB0

به در خواست مکرر دوستان و همراهان مینت، در این مقاله به بررسی انواع مختلف قرص ضد بارداری ، نحوه مصرف قرص ضد بارداری و تاثیر گذاری آنها میپردازیم.

کشف اولین قرص های جلوگیری از بارداری، جزو مهمترین اختراعات قرن ۲۰ بوده است. اولین قرص های جلوگیری از بارداری، توسط دکتر پینکوس کشف شد و در سال ۱۹۵۷ فروخته شد. و اولین بار تحت عنوان قرص های تنظیم کننده سیکل قاعدگی وارد بازار شدند، در این زمان مسئله جلوگیری از بارداری به عنوان یکی از عوارض جانبی این قرص ها شناخته شد.

پزشکان متوجه شدند که سیکل های نامنظم در آن زمان اپیدمیک شده و طی دوسال بیش از نیم میلیون نفر مصرف قرص های جلوگیری از بارداری را به دلیل عارضه ی جانبی آن یعنی جلوگیری از بارداری آغاز کردند.

 

نام قرص اورژانسی برای پریود شدن

 

در اواسط قرن ۲۰، قرص ضد بارداری بعنوان قرص جلوگیری تولید شد. و در طی ۵ دهه ی گذشته، انقلابی را در سلامت بانوان ایجاد کرد. امروزه، خانم ها در سراسر جهان از  انواع مختلف قرص ضد بارداری استفاده می کنند. این قرص ها اگر به درستی استفاده شوند ۹۹.۹٪ تاثیری گذاری دارند.هم اکنون طیف وسیعی از داروهای جلوگیری از بارداری در دسترس وجود دارد و به خانم ها این اجازه را میدهد که متناسب با شیوه ی زندگی و بودجه ی خود بهترین نوع را انتخاب کنند.

اگر تازگی با قرص آشنا شدید و میخواهید استفاده کنید، هر آنچه که لازمه ی مصرف قرص ضد بارداری است را در این مقاله ارئه میدهیم، پس همراه ما باشید.

نحوه عملکرد

قرص های ضد بارداری بارداری محتوی، استروژن سنتز شده و هورمون های پروژستینی هستند.

این هورمون ها، هورمون های طبیعی سیکل قاعدگی خانم ها را تقلید میکنند تا از بارداری جلوگیری کنند.

فاکتورهای بسیار زیادی وجود دارد که از بارداری جلوگیری میکند. این قرص ها بصورت ترکیبی از هورمون ها هستند که از تخمک گذاری بدن جلوگیری می کنند. علاوه براین، این هورمون ها باعث غلیظ شدن ترشحات رحمی شده و بدین وسیله ورود اسپرم ها را به داخل رحم مشکل می کند و مانع از باروری تخمک می شود.

قرص ضد بارداری، همچنین میتواند بر دیواره ی رحمی تاثیر گذاشته و از لانه گزینی رویان جلوگیری میکند.

اکثر خانم ها هنگامی که میخواهند نوعی از قرص های ضد بارداری را بعنوان روش کنترل حاملگی انتخاب کنند، یا قرصهای ترکیبی یا همان قرصی که دوست یا آشناهایشان استفاده کرده اند را انتخاب می کنند که این تصور غلط یکی از بزرگترین و خطرناک ترین مسائلی است که باعث آسیب به شخص می شود.

با توجه به سن و سابقه پزشکی شخص، پزشک مناسب ترین دوز قرص های جلوگیری از بارداری را متناسب با شرایط فرد، تجویز می کند.

داروهای تجویز شده برای یک دختر ۱۸ ساله و ۳۰ ساله کاملا با هم متفاوت است. هورمون های مختلف تشکیل دهنده ی قرص های جلوگیری از بارداری، در بهبود آکنه های دوران بلوغ، رفع اسپاسم و دل درد های دوران قاعدگی و همچنین در خانم های با سنین بالاتر بسیار کمک کننده خواهد بود.

نکته ی اصلی اینجاست که تنها یک نوع قرص را نمیتوان برای تمامی اشخاص تجویز کرد. حتما به پزشک متخصص زنان خود مراجعه کنید که بهترین نوع قرص های خوراکی جلوگیری از بارداری را برایتان انتخاب کند.

زمان مصرف قرص ضد بارداری

موارد استفاده از قرص ضد بارداری عبارتند از:

قرص ضد بارداری بارداری همچنین باعث:

مصرف قرص های جلوگیری از بارداری به سه روش مختلف امکان پذیر است ؛

هرچند که میتوانید قرص را در هر زمانی از روز مصرف کنید اما بهتر است قبل از صبحانه یا موقع خواب مصرف کنید، از این جهت که مصرف آن را فراموش نکنید.

انواع قرص ضد بارداری

رایح ترین قرص های جلوگیری از بارداری، قرص های ترکیبی هستند که ترکیبی از هورمون های استروژن و پروژستین هستند.

اکثر قرص های ترکیبی، بسته های ۲۸ روزه، ۲۱ روزه و ۹۱ روزه هستند.

بیشتر قرص های داخل بسته محتوی دارو و فعال هستند، به این معنی که محتوی هورمون هستند. ممکن است قرص های غیرفعال در بسته بندی وجود داشته باشد به این معنی که فاقد هورمون هستند. این قرص های فاقد محتوای هورمونی، دارونما نامیده میشوند.

در حین مصرف قرص های دارونما دچار خونریزی م یشوید.(دقیقا مانند خونریزی پریودی )

این قرص ها بسیار رایج هستند و شامل ۲۱ قرص فعال و ۷قرص دارونما است. برای اینکه مصرف قرص را فراموش نکنید، پشت قرص ها با روزهای هفته مشخص شده اند. بعضی از قرص های دارونما، محتوی ویتامین ها و مینرال ها هستند و از این جهت قیمت آن افزایش پیدا میکند.

در این نوع، ۲۱ عدد قرص محتوی هورمون وجود دارد که میبایست ۲۱ روز، روزی یک قرص را در ساعت مشخصی مصرف کنید و پس از اتمام ۲۱ عدد قرص، ۷ روز استراحت بدهید، که در این بازه ی ۷ روزه قاعدگی اتفاق می افتد.

پس از اتمام ۷ روز، بسته جدید قرص را مجدد شروع کنید.

نحوه مصرف قرص های 91 روزه

این مدل از قرص های ترکیبی جهت استفاده ی تقریبا ۳ ماه است که ۱۳ هفته به طور مستمر و بدون استراحت باید روزی یک قرص را در زمان مشخص مصرف کرد. که ابتدا ۱۲ هفته، قرص های محتوی هورمون را مصرف کرده و سپس یک هفته  پایانی قرص های دارونما (حاوی مقادیر اندک استروژن) را مصرف کنید و تبع آن، در این یک هفته آخر، پریود اتفاق می افتد. در طی ۱۲ هفته ی ابتدایی، خونریزی قاعدگی اتفاق نمی افتد.خانم هایی که این مدل قرص ها را استفاده میکنند، در طول سال ۳ یا ۴ بار پریود می شوند.

قرص های Mini_Pill متداول ترین داروهایی هستند که فقط از یک نوع هورمون تشکیل شده اند یعنی فقط جزء پروژستینی دارند.این قرص ها فاقد جزء استروژنی هستند و اغلب در مواقعی تجویز میشوند که :

درست مثل قرص های ترکیبی، لازم است که این قرص ها در یک زمان مشخص و هر روز مصرف شوند. این قرص ها ۲۸ عددی هستند و فاقد دارونما یا قرص های غیرفعال هستند.اگر بطور اتفاقی Mini_Pill، بیش از سه ساعت با فاصله، از زمان معمول هر روز مصرف شود، به اندازه ی کافی کارایی جلوگیری از بارداری را ندارد. اگر این مشکل پیش آمد، از کاندوم استفاده کنید یا به مدت ۲ روز رابطه نداشته باشید.

در حین استفاده از قرص های ترکیبی، اندکی انعطاف زمانی بیشتری برای مصرف کننده وجود دارد. از این جهت که میبایست روزانه یک عدد قرص در ساعت مشخصی مصرف شود، اگر فراموش کردید که یک قرص محتوی دارو را بخورید، در اسرع وقت  قرص  فراموش شده را مصرف کنید، یا اگر دو عدد قرص را طی دو روز فراموش کردید، دو روز متوالی دو عدد قرص مصرف کنید و از یک روش جلوگیری دیگر تا یک هفته استفاده کنید. اگر بیش از دو روز از فراموشی مصرف قرص گذشته باشد، به طور کلی بسته را کنار گذاشته و تا زمان قاعدگی از یک روش جلوگیری دیگر استفاده کنید.

فراموشی مصرف قرص

اگرمصرف قرص های جلوگیری از بارداری ترکیبی را فراموش کردید، میبایست در اسرع وقت که به یاد آوردید آن را مصرف کنید، حتی اگر مجبور شدید دو عدد قرص را همزمان مصرف کنید و مابقی قرص ها را طبق روال قبل ادامه دهید.

در اکثر موارد، فراموش کردن مصرف یک قرص خیلی جای نگرانی ندارد و مشکل ساز نیست و غلظت دارو در بدن تغییر نمی کند و شانس بارداری همچنان ناچیز خواهد بود. با این حال اگر این اتفاق در ماه اول مصرف قرص های جلوگیری از بارداری برایتان رخ داد، بهتر است که بمدت 7 روز از یک روش جلوگیری دیگر مانند کاندوم استفاده کنید.

در رابطه با مینی پیل ها، اگر بیش تر از 3 ساعت از فراموشی قرص نگذشته باشد، قرص فراموش شده را در اسرع وقت مصرف کنید و قرص های بعدی را طبق روال همیشگی در یک زمان مشخص مصرف کنید. اگر تاخیر در مصرف مینی پیل ها بیش تراز 3 ساعت شد، سریعا قرص فراموش شده را مصرف کنید اما به مدت یک هفته از یک روش جلوگیری از بارداری دیگر استفاده کنید.نام قرص اورژانسی برای پریود شدن

بانوان در طول روز مشغله های فراوانی دارند و اغلب در این فکر هستند که درگیر روش های جلوگیری از بارداری نباشند و به مدت چندین سال حتی 10 سال دغدغه ی جلوگیری از بارداری را نداشته باشند. روش های جلوگیری از بارداری طولانی مدت شامل آی یو دی های هورمونی و مسی هستند و همچنین روش کاشتنی در بافت نیز در دسته طولانی روش های جلوگیری از بارداری طولانی مدت قرار میگیرد. این روش ها به مدت 4 سال از بارداری های ناخواسته جلوگیری می کنند.

آی یو دی ها میبایست هر 3 تا 6 سال، با توجه به توصیه ی کارخانه ی سازنده آن تعویض شوند. آی یو دی های مسی اثر طولانی تری دارند وبسته به نوع و مدلشان می توانند به مدت 5 تا 10 سال، فرد را از بارداری های ناخواسته محافظت کنند.

نحوه مصرف قرص ضد بارداری

وقتی که مصرف قرص های جلوگیری از بارداری را قطع کنید، مدتی زمات میبرد تا بدنتان به حالت نرمال اولیه بازگردد.

در اکثر خانم ها چندین هفته پس از قطع مصرف قرص های جلوگیری از بارداری، تخمک گذاری مجدد اتفاق می افتد. در بعضی از خانم ها چندین ماه طول می کشد تا به تخمک گذاری و سیکل عادیشان بازگردند.

اگر مصرف قرص های جلوگیری از بارداری را قطع کردید، و همچنان برای بارداری آماده نشدید،احتمالا میبایست، از روش های دیگر برای بارداری اقدام کنید.

امروزه طیف وسیعی از روش های جلوگیری از بارداری وجود دارند که قبل از آن که یک روش را انتخاب کنید، بهترین راه این است که با پزشکتان در این باره مشورت کنید. و هر سوالی که در این باره در ذهنتان است را بطرف کنید:

هنگام مصرف داروهای ضد بارداری خوراکی، داشتن یک برنامه غذایی منظم مهم است. چنین داروهایی زمانی موثر هستند که غلظت آنها در بدن به طور مداوم در یک سطح ثابت نگهداری شود.

اگر زمان مصرف قرص های جلوگیری از بارداری به شکل منظم رعایت شود، اثر پیشگیری از بارداری مداوم و تضمین شده ای را دارد و در نتیجه، شخص به طور قابل اعتمادی در برابر حاملگی ناخواسته محافظت می شود.

برای داشتن بهترین نتایج در مصرف قرص های ضد بارداری، مهم ترین نکته این است که همیشه باید در یک زمان مشخص مصرف شوند.

اکثر خانما بخاطر ترس از افزایش وزن با مصرف قرص های جلوگیری از بارداری، آن ها را مصرف نمی کنند.

اولین قرص های جلوگیری از بارداری حاوی دوزهای بسیار بالای هورمون (دو برابر بیشتر از قرص های امروزی) بود، به همین دلیل می توانستند باعث اختلالات متابولیکی و افزایش وزن شوند. پس از آزمایش های متعدد، دوز هورمون های به کار رفته را  کاهش دادند و در نتیجه شدت عوارض نیز کاهش یافت.

مطالعات اخیر نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین مصرف قرص های ضد بارداری و افزایش وزن وجود ندارد. افزایش وزن بانوان به علت سن و شیوه زندگی شان است. علت افزایش اندک وزن ممکن است بخاطر احتباس آب یا افزایش اشتها در هنگام استفاده از قرص های جلوگیری از بارداری خوراکی (COC) باشد.

تاثیر مصرف قرص های ضد بارداری بر سایز سینه

استفاده از قرص های  ضد بارداری، یکی از روش های رایج جلوگیری از بارداری در زنان است، چرا که نه تنها این قرص ها باعث پیشگیری از بارداری می شوند، بلکه تعادل هورمونی بدن را نیز حفظ می کند که در نهایت باعث می شود علائم قاعدگی، دل درد های شدید پریودی، سندروم پیش از قاعدگی و جوش پریودی کاهش پیدا کند.

این روزها که در حال نوشتن مطالب آموزشی در سایت هستیم، سوالات متعددی در رابطه با مصرف قرص های ضد بارداری و افزایش سایز سینه ها به چشممان می خورد و تقریبا می توان گفت که خیلی ها این قرص ها را تنها برای افزایش سایز سینه ها مصرف می کنند. اما واقعا این کار درستی است؟ در این قسمت، سعی می کنیم بیشتر در رابطه با این موضوع صحبت کنیم.

سینه های یک زن از دوران بلوغ شروع به رشد میکند و این رشد از ۸ تا ۱۴ سالگی است. این اتفاق به دلیل تغییرات هورمونی بخصوص استروژن و هورمون رشد است. هنگامی که در زمان بلوغ، استروژن به وسیله تخمدان ها تولید می شود؛ باعث می شود که  بافت های چربی در اطراف سینه جمع شوند که در نهایت موجب بزرگتر شدن سینه ها میشود. در همین زمان مجاری سینه نیز شروع به بزرگ شدن میکنند.

پس از اولین پریود و هنگامی که دختر شروع به تخمک گذاری میکند برخی از غدد شروع به رشد میکند. افزایش سایز و رشد سینه ها تا چندین سال طول می کشد و تقریباً این رشد تا پایان سنین نوجوانی طول می کشد.

هنگامی که سن بلوغ تمام شد بازهم سایز سینه ها به دلیل برخی از تغییرات فیزیولوژیکی بدن مانند سیکل قاعدگی، بارداری یا شیردهی می تواند تغییر کند.

مسئله اینجاست که برخی از زنان از شکل و سایز سینه هایشان راضی نیستند. برخی سینه های بزرگی دارند و می خواهند که آنها کوچکتر شوند و برخی دیگر نیز سینه های کوچکی دارند که همیشه در پی بزرگ کردن آنها هستند. کسانی که در گروه دوم هستند، یکی از راه‌حل‌های شان مصرف قرص های ضد بارداری برای بزرگ کردن سینه ها است.

قرص های ضدبارداری ترکیبی از استروژن و پروژسترون هستند. این هورمون ها با توزیع چربی های بدن، در شکل دهی باسن و سینه زنان، نقش اساسی دارند.

برخی از شواهد وجود دارند که نشان می دهند مصرف قرص های ضد بارداری می تواند سینه ها را بزرگ تر کند این شواهد عبارتند از:

برخی از زنان هنگامی که قرص‌های ضد بارداری مصرف می کنند افزایش وزن خواهند داشت. هیچ نوع شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد دلیل افزایش وزن، مصرف اینگونه قرص ها است. اما بافت های چربی بدن زنان ( شامل باسن، ران ها و سینه ها) تعداد زیادی دریافت کننده استروژن دارند که باعث می شود غلظت چربی در این نواحی بیشتر شود.

مطالعات نشان داده است که زنانی که قرص‌های ضد بارداری مصرف می‌کنند تراکم عضله کمتری نسبت به کسانی دارند که این قرص ها را مصرف نمی کنند و اگر بخواهیم به طور کلی صحبت کنیم هر چقدر تراکم عضله کمتری داشته باشید به جای آن چربی بیشتری هم خواهید داشت، اما این نکته صرفا به این معنی نیست که این چربی حتما در نواحی سینه جمع خواهد شد.

استروژن موجود در قرص های ضد بارداری بر روی متابولیسم آب بدن زنان نیز تاثیر می گذارد و در نتیجه باعث می شود که بدن آب بیشتری را نگه دارد. این امکان وجود دارد که این تورم ناشی از نگهداری آب در بدن بر روی سایز سینه ها تاثیر بگذارد.

مصرف قرص ضد بارداری و افزایش سایز سینه ها

 ممکن است اما هیچ تضمینی وجود ندارد.

ممکن است افزایش سایز کوچکی را پس از ۲۱ روز مصرف این قرص ها تجربه کنید اما هیچ کدام از تاثیرات آن دائمی نیست. حتی اگر قرص نیز مصرف نکنید ممکن است تغییراتی را در سایز سینه هایتان بسته به شرایط سیکل قاعدگی مشاهده کنید. هنگامی که تخمک گذاری میکنید ممکن است افزایش سایز داشته باشید یا سینه هایتان سفت شود و یا حتی درد بگیرد که این نیز به دلیل نگهداری آب در آنها است.

اگرچه قرص های ضد بارداری به عنوان روش های سالم و تاثیرگذار در جلوگیری از بارداری در نظر گرفته می شود، اما بدون خطر نیستند. برخی از زنان ممکن است هر کدام از عوارض زیر را تجربه کنند:

 به دلیل اینکه سینه های بزرگتر، همیشه از عوارض مصرف قرص های ضد بارداری نیستند، بنابراین خیلی منطقی نیست که تنها برای بزرگ کردن سینه هایتان از این قرص‌ها استفاده کنید. اگر می‌خواهید بازهم به این دلیل قرص مصرف کنید، ابتدا بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

 همچنین راه های دیگری نیز وجود دارد که بتوانید سایز سینه هایتان را افزایش دهید:

اما مطمئن شوید که از این سوتین ها در رختخواب استفاده نمی کنید. خوابیدن با این سوتین ها، جریان بافتهای سینه را کاهش می دهد که می تواند سبب ناراحتی های پوستی و حتی عفونت قارچی شود.

 طبیعی ترین حالتی که سینه ها در افراد بزرگسال افزایش سایز میدهند، در زمان بارداری و شیردهی است. افزایش سایز سینه ها ممکن است در سه ماهه اول بارداری و در هفته‌های ششم تا هشتم شروع شود. چرا که با این افزایش سایز، بافت های چربی می توانند از غدد شیری محافظت کنند. هنگامی که وضع حمل کردید، سینه ها شیر تولید میکنند و به همین دلیل بزرگتر می شوند.

از آن جایی که هیچ دلیل پزشکی برای مصرف نکردن قرص های جلوگیری از وجود ندارد، میتوانید مصرف این قرص ها را به مدت طولانی ادامه دهید. بسیاری از بانوان چندین سال مصرف قرص های ضد بارداری را ادمه می دهند و علاوه بر مسئله ی جلوگیری از بارداری، در تنظیم سیکل قاعدگی، درمان دل درد پریودی و درمان های هورمونال نیز کمک کننده باشد.

بله، احتمال بارداری با وجود مصرف قرص هست. هیچ کدام از روش های جلوگیری از بارداری حتی قرص ها کاملا از بارداری جلوگیری نمی کنند. با این حال اگر قرص ها به طور منظم و در یک ساعت مشخص مصرف شوند، بیش از 99% از بارداری جلوگیری می کنند. اما اگر قرص ها را طبق دستور مشخص شده مصرف نکنید، شانس بارداری ناخواسته با وجود مصرف قرص، در شما افزایش می یابد.

قرص های جلوگیری از بارداری هیچ تاثیری روی قدرت باروری شخص ندارند. وقتی بانوان مصرف قرص های جلوگیری از بارداری را متوقف می کنند، شانس بارداری آنها به طور کامل برمیگردد و بسیاری از بانوان به محض قطع مصرف قرص، باردار می شوند. از این رو، برای یک زن مهم است که در دوران بارداری، به شدت مراقب بدن خود باشد، در کنار اینکه خود و همسرش شروع به تلاش برای باردای می کنند.

روش های جلوگیری از بارداری 91%_99% در کنترل بارداری موثر هستند. قرص، یکی از مورد اعتماد ترین و کارامد ترین روش هاست البته اگر طبق دستور مشخص شده مصرف شوند. با این حال 91%_99% به این معنی است که هم چنان شانس بارداری وجود دارد. خانمی که با وجود مصرف قرص های جلوگیری از بارداری، باردار شده است، یکی از کارهای زیر را حین مصرف قرص انجام داده است:

هنگامیکه سطح هورمون های بدن به طور غیر طبیعی و به مدت طولانی افزایش پیدا می کنند، ممکن است عوارضی برایتان داشته باشد. همه روش های جلوگیری مانند قرص، کاشتنی ها و چسب های پوستی در بلند مدت عوارضی خواهند داشت. عوارض مختلف روش های جلوگیری عبارتند از:

تاثیر مصرف قرص های جلوگیری از بارداری بر تخمک گذاری

خیر، کسانیکه از قرص های جلوگیری از بارداری استفاده می کنند، تخمک گذاری انجام نمی دهند. قرص های ضد بارداری برای توقف تخمک گذاری ساخته شده اند. این قرص ها هنگامیکه درست مصرف شوند تا 99 درصد موثر هستند. تخمک گذاری به فرایندی گفته می شود که در آن تخمک از تخمدان ها آزاد می شود. قرص های جلوگیری حاوی پروژسترون و استروژن هستند که از تخمک گذاری جلوگیری می کنند و در نتیجه در نبود تخمک گذاری هیچ باروری اتفاق نمی افتد.

اگر هر قرصی را فراموش کنید، ریسک بارداری افزایش پیدا می کند. فراموشی مصرف قرص های ضد بارداری با هیچکس شوخی ندارد. اگر بیشتر از یک بار مصرف قرص های ضد بارداری را در هر سیکل فراموش کنید، شانس بارداری بسیار افزایش پیدا می کند. هرچقدر مصرف قرص های جلوگیری از بارداری را بیشتر فراموش کنید، شانس بارداری بیشتر می شود.

در اولین سیکلی که مصرف قرص های ضد بارداری را متوقف کرده اید، ممکن است تخمک گذاری از چند روز تا چند هفته بعد شروع شود. برای برخی از زنان، تخمک گذاری در کمتر از یک هفته شروع می شود و برای برخی دیگر از 1 تا 3 ماه طول می کشد. برخی از خانم ها بلافاصله پس از توقف قرص های جلوگیری، باردار می شوند. برخی از مطالعات ثابت کرده اند هنگام توقف مصرف قرص های ضد بارداری در بهترین حالت تخمک گذاری قرار دارید.

بله، هر زمانی که قصد جلوگیری از بارداری دارید، می توانید مصرف قرص های ضد بارداری را شروع کنید. می توانید در هر زمانی از سیکل قاعدگیتان، مصرف قرص ها را شروع کنید اما اینکه چقدر طول می کشد که این قرص ها تاثیر گذار شوند، کاملا به نوع قرص که مصرف می کنید بستگی دارد. بسیاری از بانوان از قرص های ترکیبی استفاده می کنند. ( قرص هایی که هم استروژن و هم پروژسترون دارند) در مورد مصرف قرص های ترکیبی، اگر مصرف این قرص ها را در 5 روز اول سیکل قاعدگی شروع کنید، جلوگیری از بارداری بلافاصله آغاز می شود. اگر هر زمانی از سیکل به جز 5 روز ابتدایی، شروع به مصرف کنید، جلوگیری از بارداری از 7 روز آینده شروع می شود.

قرص های ضد بارداری، تولید طبیعی هورمون های استروژن را مختل می کند که در نهایت موجب توقف تخمک گذاری می شود. می توان گفت که مصرف قرص های ضد بارداری سطح هورمون های اسنروژن را بالا می برد که از عوارض آن می توان به سردرد و حالت تهوع اشاره کرد.

سلام، من یک سوال دارم، در صورت استفاده از قرص های ضد بارداری ۲۸ تایی، موعود پریود زودتر از اتمام ۲۸ قرص بیاید، باید قرص ها را ادامه دهم یا از قرص های جدید استفاده کنم ؟

سلام عاقله جان، شما بدون توجه به شروع پریودی قرص ها را تا آخر استفاده کنید. و بسته جدید رو بلافاصله پس از اتمام بسته قبلی شروع کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

google-site-verification=2ljcTGl3W9DLC-5dwvlfO3nKgV3qcboUHEe6wqCibB0

قرص اورژانسی ضد بارداری معمولاً برای زنانی استفاده می شود که رابطه محافظت نشده داشته اند و یا روش جلوگیری از بارداری آنها با شکست مواجه شده و به درستی کار نکرده است.

 خیلی از اوقات ممکن است روشی که انتخاب کرده اید، روش صحیحی نبوده است و یا آن را به درستی اجرا نکرده اید و یا حتی ممکن است همه چیز درست بوده اما در حین رابطه مشکلاتی به وجود آمده است.

 مثلاً ممکن است در حین رابطه کاندوم پاره شده باشد، از قرص های ضد بارداری به طور منظم استفاده نکرده و یا حتی مصرف آن‌ها را فراموش کرده باشید.

 

نام قرص اورژانسی برای پریود شدن

 

برخی از زوجین نیز ممکن است از روشهای جلوگیری طبیعی از بارداری استفاده کنند که این روش نیز خطا های خاص خود را دارد و ممکن است همسرتان در محاسبات خود اشتباه کرده باشد و مجبور شوید از قرص اورژانسی ضد بارداری استفاده کنید.

در این مقاله سعی می کنیم به طور کامل در رابطه با قرص های اورژانسی ضد بارداری صحبت کنیم و درباره نحوه مصرف و عوارض آن ها نیز نکاتی را بیان کنیم.

در این چند وقت که با کاربران مینت در ارتباط بوده ایم، این مسئله را متوجه شده ایم که خیلی از آن ها از روش های مطمئن جلوگیری استفاده نمی کنند و مدام در حال مصرف قرص های اورژانسی هستند و حتی روش صحیح استفاده از این قرص ها را نیز نمی دانند و سرخود قرص هایی را مصرف کرده که هم می تواند موجب بارداری ناخواسته شود و هم عوارض خاصی را به دنبال داشته باشد.

به عنوان مثال چند وقت پیش، کاربری به نام عسل که تازه ازدواج کرده بود، در رابطه با روش های جلوگیری از بارداری به مشکل خورده بود و مدام در حال استفاده از این قرص ها بود. این مصرف های سر خود باعث بروز عوارضی مانند نامنظم شدن پریود ها و بروز استرس در او شده بود و نمی توانست رابطه زناشویی لذت بخشی را تجربه کند. همین نکته باعث شده بود که این خانم جوان به مینت مراجعه کند و از پزشکان ما راه حل بخواهد.

یک مثال واقعی

 بگذارید خلاصه ای از مکالمه با عسل را در اینجا بیاوریم تا خودتان بهتر متوجه شوید:

من شنیدم که مصرف قرص های ضد بارداری اصلا موثر نیست و همیشه ریسک بارداری وجود داره. مثلا همین دوست خودم! چند وقتی بود که از قرص های ضد بارداری LD استفاده می کرد و همیشه بابت جلوگیری از بارداری خیالش راحت بود! اما… در عین ناباوری 6 ماه پس از ازدواجش باردار شد و الان که 3 ماه از بارداریش می گذره، حسابی افسرده شده! چون اصلا قصد بارداری نداشت و الان 9 ماه پس از ازدواجش، افسرده یه گوشه خونه نشسته! من نمیخوام مثل دوستم بشم! لطفا بهم راهکار بدین…

انقد استرس گرفتم، که با کوچکترین اتفاقی در رابطه زناشوییم به قرص های اورژانسی مراجعه می کنم! اما حسابی تعادل هورمونی بدنم از بین رفته و الان 3 ماهه که پریود نشدم! اول فکر می کردم که باردارم، اما وقتی تست بارداری دادم متوجه شدم که باردار نیستم و فقط تعادل هورمونی بدنم بهم خورده! خواهش می کنم راه حلی بهم بدین…واقعا این مشکل اعصابم رو خورد کرده…

جالب است بدانید این تنها یکی از صد ها مورد مشابهی است که همه روزه کاربران، به مینت مراجعه می کنند و بابت این مشکل گلایه دارند.

وقتی بیشتر با عسل صحبت کردیم، متوجه شدیم که دوست او رابطه خوبی با مصرف منظم قرص ها نداشته و حتی در یک سیکل، چندین بار فراموش کرده بود که قرص هایش را مصرف کند!

بنابراین وقتی این قرص ها به طور صحیح مصرف نشوند نباید انتظار داشته باشید که همه چیز درست پیش برود و باردار نشوید!

همه روش های جلوگیری از بارداری تاثیر و بازده خوبی دارند، اما باید آن ها را به درستی به کار ببرید و الا دچار مشکل خواهید شد.

به این نکته نیز حتما توجه کنید که قرص اورژانسی تنها باید به تعداد محدودی در سال (3 الی 4 بار) مصرف شود، اگر بعد از هر رابطه بخواهید به این قرص ها روی بیاورید، کاملا به سلامتیتان لطمه خواهید زد و همانند عسل به مشکل بر خواهید خورد.

خب بعد از این همه توضیح، بگذارید برویم سر اصل مطلب…

قرص های اورژانسی همانطور که از نام آنها مشخص است، تنها باید در موارد اضطراری به کار بروند. در این میان می‌توان به ۳ قرص زیر اشاره کرد:

اکثر این قرص‌ها را می‌توانید در داروخانه‌ ها بیابید و بدون نسخه آنها را خریداری کنید.

قرص های اورژانسی باید در موارد زیر استفاده شوند:

قرص های اورژانسی از بارداری هایی که در آنها لقاح صورت گرفته است جلوگیری نمی کنند، بلکه تنها زمان تخمک گذاری را به تعویق می‌اندازند و یا از وقوع آن جلوگیری می کنند. بنابراین نباید به آنها به عنوان قرص های سقط جنین نگاه کرد.

مصرف قرص های اورژانسی تنها برای جلوگیری از بارداری در رابطه محافظت نشده پیشنهاد می شود، اما به عنوان یک روش جلوگیری از بارداری موثر نیست و نباید به صورت مداوم از آنها استفاده کنید. همچنین حتی اگر از قرص های اورژانسی به درستی استفاده کنید، ممکن است موثر واقع نشوند و باردار شوید و این نکته را به یاد داشته باشید که این قرص ها از ابتلا به بیماری های مقاربتی جلوگیری نمی کنند.

قرص های اورژانسی برای هرکسی مناسب نیستند اگر هر کدام از شرایط زیر را دارید از مصرف این قرص‌ها بپرهیزید:

اگر اضافه وزن دارید احتمالا مصرف قرص های اورژانسی همانند مصرف این قرص ها در زنانی که اضافه وزن دارند، در جلوگیری از بارداری موثر نباشد.

از عوارض قرص های اورژانسی می توان به موارد زیر اشاره کرد که ممکن است تا چند روز پس از مصرف باقی بماند:

تاثیر زمان در مصرف قرص های اورژانسی

برای حداکثر تاثیر گذاری قرص اورژانسی باید هرچه سریع تر پس از رابطه محافظت نشده آنها را مصرف کنید و این زمان باید کمتر از ۱۲۰ ساعت پس از انجام رابطه باشد. این قرص‌ها را هر زمان پس از سیکل قاعدگی می توانید مصرف کنید.

قرص های اورژانسی می تواند قاعدگی تان را تا یک هفته به تعویق بیندازد. اگر سه الی چهار هفته پس از مصرف این قرص ها پریود شدید، حتما تست بارداری بدهید.

 به صورت طبیعی پس از مصرف این قرص‌ها لازم نیست که به پزشک مراجعه کنید. اما اگر هر گونه خونریزی یا لکه بینی مداوم و به صورت یک هفته پس از مصرف این قرص‌ها را تجربه کردید همچنین اگر دل دردهای شدیدی را سه تا پنج هفته پس از مصرف قرصها داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید. این علائم می تواند نشان دهنده سقط یا بارداری خارج از رحم باشد که معمولا در لوله های فالوپ رخ می دهد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



مطالب پر بازدید

مطالب پیشنهادی

اگر دختر شما به تازگی قرص قوی برای پریود شدن ( ضد بارداری ) مصرف کرده است، یا در فکر آن است که از این نوع قرص ها مصرف کند؛ شما احتمالاً سوالات و نگرانی هایی در این رابطه دارید. این مقاله در مجله پزشکی دکتر سلام را تا انتها مطالعه کنید و همچنین برای بالا بردن آگاهی خود در این زمینه به بخش سلامت زنان مراجعه کنید.

برای پریودهای سنگین و نامنظم، گرفتگی قاعدگی، آکنه، سندرم پیش از قاعدگی، نارسایی اولیه تخمدان، اندومتریوزیس و درمان جایگزینی هورمون در دختران نوجوان یا زنان جوان غالباً قرص های کنترل بارداری ( قرص قوی برای پریود شدن ) تجویز می گردد.نام قرص اورژانسی برای پریود شدن

به عنوان مثال، برای دختران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) – ( عدم تعادل هورمونی که سبب پریود های نامنظم، آکنه و رشد بیش از حد مو می شود.) قرص های کنترل تولد برای کاهش سطح هورمون به میزان نورمال تجویز می شود و دوره های پریودی را تنظیم می کنند.

برای دختران مبتلا به آکنه که به روش های ساده پاسخ نمی دهند، اغلب قرص های کنترل بارداری تجویز می شود.

دخترانی که تخمدان آن ها به اندازه کافی استروژن تولید نمی کنند ( به علت تشعشعات یا شیمی درمانی، شرایط ژنتیکی مانند سندرم ترنر و یا استرس )  اغلب قرص های پریود شدن را برای جایگزینی استروژن مصرف می کنند. اگر فقدان دوره های قاعدگی ناشی از وزن کم یا اختلال در خوردن باشد ؛ بهترین راه افزایش وزن به وزن نرمال سالم است.

حتما مطالعه کنید » دلایل اصلی پریود نشدن

برای دختران مبتلا به اندومتریوزیس اغلب قرص های قوی برای پریود شدن جهت سرکوب بیماری تجویز می شود. سطح استروژن طبیعی و وزن سالم برای سلامت استخوان ها مهم هستند. در آخر این قرص ها برای کنترل و عدم بارداری نیز مصرف می شوند.

این قرص ها دارای مزایای بسیاری هستند، نظیر :

اکثر زنان جوان که قرص های کنترل بارداری مصرف می کنند، مشکل خاصی ندارند. با این حال، این نوع قرص ها ممکن است سبب افزایش اندک خطر ابتلا به لخته شدن خون در پاها، چشم ها و ریه ها شود. اگر دختر شما هر یک از مشکلات یاد شده را دارد، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید یا او را به بیمارستان ببرید :

حتما مطالعه کنید » عقب انداختن پریود با مصرف قرص

 

آیا راهی وجود دارد که دخترم خطر ابتلا به لخته شدن خون در هنگام مصرف قرص را کاهش دهد؟

اطمینان حاصل کنید که دختر شما و پزشک او می داند که خویشاوندان او مبتلا به لختگی خون هستند یا خیر. به خصوص در دوران جوانی آنها ( 20 سالگی، 30 سالگی و 40 سالگی ). عوامل دیگری در ابتلا به لختگی خون وجود دارند نظیر تروما، عمل جراحی، اضافه وزن و سیگار کشیدن .

اگر دختر شما سیگاری است، او را تشویق کنید که ترک کند. اگر او در حال برنامه ریزی برای یک پرواز یا رانندگی طولانی می باشد ( بخصوص اگر 6 تا 8 ساعت طول می کشد )، به او یادآوری کنید که مایعات زیاد بخورد تا مانع از لخته شدن خون شود.

حتما مطالعه کنید » چه عواملی سبب لخته شدن خون می شوند؟

آیا قرص های پریود شدن باعث سکته مغزی یا حمله قلبی می شوند؟

افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی در زنان جوان سالم که قرص های کنترل بارداری مصرف می کنند و سیگار نمی کشند وجود ندارد. اگر دختر شما سیگاری است، او را تشویق کنید که سیگار را ترک کند. اگر سیگار می کشد ، می تواند قرص قوی برای پریود شدن نیز مصرف کند، اما اگر سیگار را کنار بگذارد، زندگی سالم تری خواهد داشت. 

آیا قرص های کنترل بارداری باعث سرطان می شوند؟

حقیقت این است که قرص در واقع در برابر سرطان تخمدان و سرطان رحم از بدن محافظت می کند. اگر یک زن قرص های کنترل بارداری را مصرف کند، احتمال ابتلا به سرطان های رحم و تخمدان به نصف کاهش می یابد. اکثر متخصصان معتقدند مصرف قرص های پریود شدن باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان نمی شود. حتی دخترانی با سابقه خانوادگی سرطان پستان نیز می توانند قرص را مصرف کنند.

آیا قرص ضد بارداری باعث اختلال مادرزادی می شود؟

خیر. این قرص ها سبب اختلال مادرزادی نمی شود و تاثیری بر سلامت کودکان شما در آینده نخواهند داشت.

آیا مصرف قرص قوی برای پریود شدن باعث افزایش وزن می شود؟

بعید است که قرص باعث افزایش وزن دختر شما شود. محققان تحقیقاتی انجام داده اند که نشان می دهد برخی از نوجوانان افزایش وزن و برخی دیگر کاهش وزن را به همراه دارند؛ اما اکثر نوجوانان دقیقاً در همان وزنی که بوده اند، میمانند. اگر دختر شما فکر می کند که به علت مصرف این قرص ها وزن او افزایش یافته است، باید پزشک خود را ملاقات کرده و وزن خود را اندازه گیری کند.

دختر خود را تشویق کنید که یک رژیم غذایی ایده آل داشته باشد. پیشنهاد کنید که روزانه 5-7 بار میوه و سبزیجات مصرف کند. حجم غذای خود را کم کند و از فست فود و کربوهیدرات های ساده مانند کوکی ها، غلات شیرین، کیک و . . . اجتناب کند. همچنین او را تشویق کنید که فعال باشد و ورزش را بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کند.

آیا این قرص ها بر روی رشد دختر نوجوان تاثیر منفی دارد؟

خیر، قرص های پریود شدن تاثیر یا مانعی بر رشد دختر شما ندارد، اگر پریود او از قبل شروع شده باشد. زمانی که اولین پریود خود را تجربه می کند ، 95% از قد خود را بدست آورده است. یک دختر، حدود 2 اینچ بعد از اولین دوره قاعدگی رشد خواهد کرد.

حتما مطالعه کنید » مضرات قرص های ضدبارداری برای دختران جوان

امیدواریم در این مطلب تونسته باشیم به خوبی در این خصوص راهنماییتون کنیم.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883 – 09128333237

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

قرص اورژانسی، یکی از انواع قرص‌هایی است که برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌شود. البته کاربرد آن برای زنانی است که رابطه‌ی جنسی محافظت‌نشده داشته‌اند یا روش‌هایی که در حین رابطه به کار برده‌اند، موفق نبوده است. درواقع، مصرف قرص اورژانسی به زمان‌هایی ویژه اختصاص دارد و راهکاری عمومی برای پیشگیری از بارداری نیست. قرص اورژانسی با به‌تأخیر انداختن تخمک گذاری به پیشگیری از بارداری کمک می‌کند. در این مقاله شما را با انواع روش‌های اورژانسی پیشگیری از بارداری، شیوه عملکرد و روش مصرف قرص اورژانسی، رابطه قرص های اورژانسی با قرص های ضدبارداری و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری آشنا خواهیم کرد.نام قرص اورژانسی برای پریود شدن

برای پیشگیری از بارداری دو نوع روش وجود دارد:

۳ نوع قرص اورژانسی وجود دارد که می‌توان آنها را با نسخه یا بدون آن تهیه کرد. در بیشتر کشورها برای خرید قرص‌های بانسخه باید حداقل ۱۷ سال داشته باشید. تعداد مصرف که ۱ تا ۲ عدد است، به دُز و برند قرص اورژانسی بستگی دارد.

قرص های ضد بارداری دیگر هم می‌توانند مانع از بارداری بشوند، اما درصورتی‌که هر بار بیش از یک عدد مصرف شود. این روش نسبت به مصرف قرص‌های هورمونی لوونورژسترول، اثرگذاری کمتری دارد و باعث ایجاد حالت تهوع در فرد خواهد شد. مصرف برخی از قرص های پیشگیری از بارداری و خرید آنها باید همراه با نسخه باشد. بنابراین قبل از خرید و مصرف، بهتر است از پزشک یا پرستار درباره‌ی نوع مناسب قرص ضد بارداری مشورت بگیرید.

لوونورژسترول برای پیشگیری از بارداری است و برای دریافت آن محدودیت‌هایی نظیر حدنصاب سنی و نسخه وجود ندارد. قرص اِلا هم نوعی قرص ضدهورمونی و حاوی اولی‌پریستال است. اولی‌پریستال دارویی ضدهورمونی است که اثرات هورمون‌های کلیدی برای تشکیل جنین را مسدود می‌کند. این قرص را فقط با نسخه می‌توان خریداری کرد.

لوونورژسترول که قرص آن با عنوان لنووُل شناخته می‌شود، به‌شکل موقتی، مانع از آزاد شدن تخمک‌ها می‌شود و باروری را متوقف می‌کند یا باعث جلوگیری از قرار گرفتن تخمک‌های بارورشده در رحم می‌شود. برای مصرف آن باید یک عدد قرص با دُز مصرفی مشخص استفاده کرد. اثرگذاری لووتورژسترول به زمان مصرف وابسته است. هر چقدر زودتر این قرص خورده شود، امکان پیشگیری از بارداری بیشتر خواهد بود. درواقع باید آن را در اسرع وقت مصرف کنید؛ یعنی ظرف ۷۲ ساعت پس از رابطه‌ی جنسی حفاظت‌نشده. در این صورت امکان پیشگیری از بارداری به ۹۰ درصد می‌رسد.

از قرص اِلا (الاوان) هم تا ۱۲۰ ساعت بعد از رابطه‌ی جنسی می‌توان استفاده کرد. الا هم به‌شکل یک قرص با یک دُز مصرفی مشخص استفاده می‌شود.

برای پیشگیری از بارداری می‌توان از IUD هم کمک گرفت. این وسیله از قرار گرفتن تخمک‌های بارورشده در رحم ممانعت می‌کند و باید ظرف ۳ روز (برای قرص ضدبارداری لوُونِل) یا ۵ روز (برای قرص ضدبارداری الاوان) بعد از رابطه‌ی جنسی محافظت‌نشده در رحم قرار بگیرد. این وسیله را می‌توانید در رحم نگه دارید و از آن به‌عنوان یک ابزار پیشگیری از بارداری معمول و مداوم استفاده کنید. در این صورت ممکن است، عادت ماهیانه‌تان طولانی‌تر، دردناک‌تر و شدیدتر شود. احتمال دارد که استفاده از IUD موجب ناراحتی‌هایی در شما شود، ولی مصرف مسکن‌ها، مشکلات را از بین می‌برد.

اگر بعد از برقراری رابطه‌ی جنسی از لوونورژسترول مطابق دستورالعمل استفاده شود، احتمال بارداری کاهش پیدا می‌کند. به‌کمک این قرص، ۷ زن از هر ۸ زن از بارداری خود جلوگیری می‌کنند. البته تحقیقات نشان می‌دهد که قرص نام‌برده برای زنانی که اضافه‌وزن دارند یا دچار چاقی افراطی هستند، مفید واقع نمی‌شود. این گروه از زنان بهتر است از IUD استفاده کنند.

در پژوهش‌های صورت‌گرفته، نشان داده شد که مصرف اِلا هم نرخ بارداری را از ۵/۵ و ۵/۶ درصد به ۲/۲ و ۱/۹ درصد می‌رساند. نتیجه‌ی یک تحقیق تلفیقی هم نشان داد که اثرگذاری اِلا تا ۱۲۰ ساعت بعد از رابطه‌ی جنسی محافظت‌نشده باقی ‌می‌ماند.

اگر بعد از مصرف قرص اورژانسی، رابطه‌ی جنسی محافظت‌نشده داشته‌اید، احتمال بارداری به قوت خود باقی می‌ماند. استفاده از این قرص‌ها به‌عنوان راهی دائمی و معمول برای پیشگیری از بارداری توصیه نمی‌شود. اما در صورت نیاز می‌توانید از آنها بیش از یک بار در چرخه‌ی عادت ماهیانه خود استفاده کنید.

اگر IUD را هم ظرف ۵ تا ۷ روز بعد از رابطه محافظت‌نشده در رحم قرار بدهید، احتمال پیشگیری از بارداری به ۹۹ درصد خواهد رسید.

قرص های ضد بارداری یا به‌اختصار (ECPs) را می‌توان در داروخانه‌ها، مطب پزشکان، مرکز فوریت‌های پزشکی بیمارستان‌ها، مراکز سلامت زنان و… پیدا کرد. البته همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد، برای تهیه‌ی لوونورژسترول، نیازی به نسخه و تجویز پزشک نیست.

وقتی بارداری صورت گرفته باشد دیگر مصرف لوونورژسترول اثری نخواهد داشت. زنانی که از قبل باردار شده یا ممکن است باردار باشند هم نباید از اِلا استفاده کنند. اثرات مصرف این قرص‌ها روی انسان در این شرایط نامشخص است اما مطالعات روی حیوان‌ها نشان می‌دهد که مصرف این قرص‌ها موجب مرده به دنیا آمدن نوزاد می‌شود. کسانی که دچار بیماری های مزمن هستند هم باید قبل از مصرف قرص اورژانسی با پزشک مشورت کنند.

زنانی که دچار حساسیت نسبت به مواد سازنده‌ی قرص های اورژانسی هستند یا آسم دارند هم نباید از این داروها استفاده کنند. قرص های اورژانسی با برخی داروها هم تداخل پیدا می‌کند. مثل:

قرص اِلا با وجود مصرف داروهای فوق کارایی خود را از دست می‌دهد اما مصرف قرص لوونل با افزایش دُز، همچنان مقدور خواهد بود.

مصرف قرص لوونل در زمان شیردهی ایرادی ندارد. البته ممکن است، مقدار اندکی از هورمون‌های موجود در قرص به شیر مادر راه پیدا کند. ولی در هر حال خطری برای نوزاد به‌وجود نمی‌آید. آثار مصرف الاوان در طول شیردهی هنوز مشخص نیست. اما سازندگان این قرص‌ها به افراد پیشنهاد می‌دهند که تا یک هفته بعد از مصرف الاوان، به فرزند خود شیر ندهند.

در صورت وقوع موارد زیر نیاز به مصرف قرص اورژانسی وجود دارد:

در صورت مصرف قرص لوونل باید:

از سایر وسایل پیشگیری هم استفاده کنید. مثلا کاندوم برای:

اگر قرص الاوان مصرف می‌کنید:

از وسایل دیگر پیشگیری از بارداری مانند کاندوم‌ها تا شروع مجدد استفاده از قرص های ضد بارداری به مدت زمان اضافی زیر کمک بگیرید:

پزشک یا پرستاری متخصص در این زمینه بهتر می‌تواند به شما درباره مدت زمان استفاده از وسایل پیشگیری جانبی دیگر مشاوره بدهد.

بیشتر زنان می‌توانند قرص های اورژانسی مصرف کنند؛ حتی زنانی که نمی‌توانند از برخی محصولات هورمونی مانند پَچ‌های ضد بارداری یا قرص های ضد بارداری استفاده کنند. مصرف قرص های اورژانسی برای دختران زیر ۱۶ سال هم منعی ندارد.

عوارض جانبی مصرف قرص های اورژانسی به‌شکل بلندمدت ظاهر نمی‌شوند، اما از رایج‌ترین عوارض جانبی قرص های اورژانسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر عوارض جانبی در طی چند روز بهبود پیدا نکرد باید به پرستار یا پزشک عمومی مراجعه کنید. یعنی زمانی که:

برای کاهش حالت تهوع از پزشک یا داروساز مشورت بگیرید. احتمالا آنها داروهایی معرفی می‌کنند که قبل از خوردن قرص اورژانسی مصرف کنید و حالت تهوع را کاهش بدهید.

شما می‌توانید از قرص اورژانسی پیش از برقراری رابطه‌ی جنسی محافظت‌نشده استفاده کنید، اگر:

بهتر است درباره مصرف قرص های اورژانسی قبل از رابطه با پزشک مشورت کنید و نسبت به روش‌های مختلف پیشگیری اطلاعات کسب کنید.

پاسخ به این پرسش منفی است. قرص اورژانسی نقشی در جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی مانند ویروس HIV (ویروس بیماری ایدز) ندارد. بهترین راه برای پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی، برقراری رابطه با افراد سالم و استفاده از کاندوم است.

IUD جسمی به‌شکل T و از جنس پلاستیک و مس است که پرستار یا پزشک، آن را درون رحم کار می‌گذارد. IUD با آزاد کردن مس در رحم، مانع از قرار گرفتن تخمک در رحم و بارور شدن آن می‌شود. تا پنج روز بعد از برقراری رابطه‌ی حفاظت‌نشده یا تا پنج روز بعد از اولین فرصت ممکن برای تخمک‌گذاری به‌منظور جلوگیری از بارداری می‌توان از این وسیله کمک گرفت.

بیشتر افراد، حتی کسانی که به HIV مبتلا هستند هم می‌توانند از IUD استفاده کنند. پزشک و پرستار قبل از کار گذاشتن این وسیله در رحم درباره‌ی سابقه پزشکی شما پرسش‌هایی مطرح می‌کند. در موارد زیر ممکن است، استفاده از IUD فکر خوبی نباشد:نام قرص اورژانسی برای پریود شدن

استفاده از IUD اورژانسی با هیچ دارویی تداخل پیدا نمی‌کند.

به‌ندرت بعد از استفاده از IUD مشکلی به‌وجود می‌آید اما برخی از عوارض جانبی استفاده از آن به شرح زیر است:

اگر از روش‌های رایج و دائمی برای پیشگیری از بارداری استفاده نمی‌کنید، احتمال دارد که به استفاده از روش‌های پیشگیری اورژانسی روی بیاورید تا از بارداری ناخواسته جلوگیری کنید. روش‌های متعدد پیشگیری می‌توانند در طولانی‌مدت، شما را از بارداری ناخواسته دور نگه دارند. مثلا:

برای آشنایی با موارد بیشتر می‌توانید از پزشک و پرستاران هم کمک بگیرید.

استفاده از وسایل پیشگیری معمولا منع سنی ندارند. ولی معمولا چنانچه فردی کم‌سن و سال برای دریافت این وسایل و داروها به پزشک و پرستاران مراجعه کند، از او خواسته می‌شود که موضوع را با والدین خود در میان بگذارد. درصورتی‌که به‌نظر برسد از فرد زیر ۱۶ سال سوءاستفاده خواهد شد، فروش و در اختیار قرار دادن این وسایل و داروها کمی سخت‌گیرانه‌تر می‌شود.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

;!( function( w, d ) {
'use strict';
var ad = { user: "1563102114", width: 728, height: 90, id: 'adro-' + ~~( Math.random() * 999999 ) },
h = d.head || d.getElementsByTagName( 'head' )[ 0 ],
s = location.protocol + '//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js';
if ( typeof w.adroParams != 'object' )
w.adroParams = {};
d.write( 'div#’ + ad.id + ‘ {margin:0 0 20px 0;} @media only screen and (min-device-width: 1200px){div#’ + ad.id + ‘ {float: none !important;margin: 0 12px!important;}}

کتاب الکترونیکی

۱۱ دلار

PDF

۲۴۷

۱۳۹۸

TarcherPerigee

۱ فایل PDF

اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

نام و ایمیل مرا در این مرورگر برای افزودن دیدگاه در آینده، ذخیره کن.

سلام اگه بصورت مکرر از قرص اورژانسی استفاده بشه امکان اینکه دیگه باردار نشی وجود داره یا نه

من قرص مصرف کردم بعد رابطه الان موقع پریودیه ولی فقط سه روزه درد دارم و تازه یکم لکه دیدم که شکل خونم نیست قبلا اصلا ایجوری نشده بودم یعنی بخاطر قرصه؟ چون اولین بارم هست خوردم خیلی میترسم حامله شدم باشم میشه ی کمکی کنید؟

سلام اگه اورژانسی استفاده کرده باشم بعد دوباره بعده ۶ روز رابطه ی مشکوک داشته باشم باید دوباره استفاده کنم یا نه؟

سلامت زنان


علائم اولیه سرطان سینه چیست؟

انواع بوی بد واژن و راه‌های پیشگیری و درمان آن

درمان کیست تخمدان؛ انواع روش‌های درمان و درمان خانگی


علت درد تخمدان و روش های درمان آن

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

آخرین مطالب

۹ عبارتی که در مکالمه با همکاران‌تان بیشتر باید استفاده کنید

تقویت رشد مو با استفاده از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری

کتاب تست مامان؛ راهنمایی متفاوت برای شروع یا توسعه یک کسب‌وکار

آیا بعد از خیانت همسرتان همچنان باید به او اعتماد کنید؟


راز طول عمر ژاپنی ها چیست؟

ترین های جهان

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان


بهترین رمان های جهان؛ ۹۹ رمان خواندنی


گران ترین کشورهای جهان برای زندگی


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

قرص اورژانسی لونورژسترول دارای هورمون زنانه‌ ایست که باعث ایجاد تغییراتی در دهانه رحم می‌ شود این تغییرات بر مخاط داخل رحم تاثیر داشته و مسیر رسیدن اسپرم به رحم را چسبنده کرده و از لقاح اسپرم و تخمک جلوگیری می‌ کند ، در عین حال اتصال تخمک بارور شده به رحم را قطع کرده و به این صورت از بارداری ناخواسته جلوگیری می‌ کند .

قرص اورژانسی لونورژسترول برای پیشگیری از بارداری ناخواسته پس از رابطه جنسی بدون محافظت یا عدم موفقیت دیگر روش‌ های پیشگیری از بارداری مانند پاره شدن کاندوم ، حرکت کردن IUD یا مصرف نکردن قرص ضد بارداری بیش از ۲ روز ، کاربرد دارد . اگر در حال حاضر باردار شده باشید مصرف این قرص اورژانسی در سقط جنین یا از بین رفتن تخمک بارور شده نقشی نخواهد داشت ! اگر از دارو های ضد تشنج ، سل و مبارزه با ایدز/HIV استفاده می‌ کنید ، حتما پیش از مصرف لونورژسترول با پزشک خود مشورت کنید ، برخی از دارو ها اثرات این قرص را کمتر می‌ کنند .

 

نام قرص اورژانسی برای پریود شدن

همانگونه که می دانید قبل از این که دارویی را شروع به مصرف نماید لازم است به نکاتی که مربوط به مصرف آن دارو می شود اطلاع داشته باشیم ، اگر شما قصد استفاده از قرص های اورژانسی را دارید لازم است به موارد زیر توجه نماید .

 

یکی از مهم ترین مواردی که در استفاده از هر دارویی مهم است نحوه استفاده می باشد ، این قرص ها شما باید طبق دستور پزشک و پزشک دارو ساز دارو خانه استفاده نماید .

 

برای پیشگیری از بارداری حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از رابطه جنسی محافظت نشده می‌ توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید، اگرچه برخی از تحقیقات نشان داده که تا ۵ روز پس از رابطه نیز استفاده از قرص اورژانسی تاثیر خواهد داشت .

 

یکی از شایع ترین مواردی که در مصرف دارو های شیمیایی وجود دارد عوارض جانبی می باشد که می تواند اثرات ناگواری را از خود بجا گذارد ، در صورتی که در عرض ۲ ساعت پس از مصرف قرص دچار اسهال یا استفراغ شدید با پزشک خود مشورت کنید یا دوز دوم قرص را مصرف کنید .

 

سه  هفته پس از مصرف لونورژسترول ملاقاتی با پزشک خود داشته باشید یا تست بارداری انجام دهید تا تایید کند که باردار نیستید .

قرص اورژانسی لونورژسترول فقط یکبار استفاده می‌ شود و برنامه روزانه ای ندارد بنابراین تنها پس از رابطه جنسی محافظت نشده از آن استفاده کنید .

مانند همه دارو ها قرص اورژانسی لونورژسترول هم ممکن است دارای عوارض جانبی ناخواسته‌ای باشد . اگرچه همه این عوارض ممکن است رخ ندهد اما در صورتی که یک یا چند مورد از آن‌ ها را مشاهده کردید با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا ممکن است نیاز به مراقبت‌ های پزشکی داشته باشید :

برخی از عوارض جانبی این دارو نیز نیاز به مراقبت پزشکی ندارد و به مرور  زمان با عادت کردن بدن به دارو از بین خواهد رفت ، علاوه بر این شما می‌ توانید با پزشک خود در مورد راه‌ های پیشگیری یا کاهش برخی از این عوارض جانبی صحبت کنید .

زنانی که به علت سردرد های میگرنی ، بیماری‌ های قلبی و عروقی و بیماری‌ های کبدی قادر به استفاده از قرص‌ های ترکیبی پیشگیری از بارداری نیستند می‌ توانند از قرص اورژانسی استفاده کنند .

 

دوز توصیه شده قرص اورژانسی لونورژسترل از سوی سازمان بهداشت جهانی و انجمن زنان و زایمان آمریکا ۱٫۵ میلی گرم به مدت ۵ روز (۱۲۰ ساعت) پس از رابطه جنسی محافظت نشده می‌ باشد .

قرص اورژانسی بایستی فورا بعد از رابطه جنسی محافظت نشده ، ترجیحاً طی ۲۴  تا ۷۲ ساعت اول مصرف شود.

دقت داشته باشید بعد از ۷۲ ساعت نباید این دارو مصرف شود.

مصرف قرص های اضافی خطر بارداری را کاهش نمی دهد اما ریسک عوارض جانبی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

هر چه سریع تر پس از داشتن رابطه جنسی محافظت نشده باید یک عدد قرص استفاده کرد . بهتر است حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از رابطه از قرص اورژانسی استفاده کنید اما تحقیقات نشان داده است اگر این قرص را در طول پنج روز پس از نزدیکی نیز استفاده کنید هم چنان اثر بخش خواهد بود . در رابطه با زمان استفاده از دارو حتما با پزشک خود مشورت نمایید ، زیرا تاثیر این قرص در زنانی با وزن بیشتر از ۸۰ کیلو کمتر خواهد بود .

هر چه زودتر بعد از داشتن رابطه جنسی محافظت نشده باید یک عدد قرص اورژانسی استفاده کنید و پس از آن دومین قرص را بعد از ۱۲ ساعت مصرف کنید یا این که هر دو قرص به صورت یک جا استفاده کنید .

 

 

اگر پس از مصرف قرص اورژانسی، مجددا رابطه جنسی محافظت نشده‌ ای داشتید می‌ توانید دوباره از همین دستورالعمل استفاده کنید اما پیشنهاد می‌ شود که به پزشک مراجعه کرده و یک روش پیشگیری مانند کاشت ایمپلنت، استفاده از IUD و یا استفاده از قرص‌ ضد بارداری را انتخاب نمایید ، زیرا مصرف قرص اورزانسی نسبت به دیگر روش‌ های پیشگیری از بارداری هزینه بیشتری داشته و عوارض جانبی بیشتری نیز دارد. مهم‌ترین عارضه آن برهم خوردن سیکل قاعدگی است که ممکن است باعث شود خیلی دیرتر از آنچه باید متوجه بارداری خود شوید .

 

اگر در دوران شیر دهی هستید و ایجاد یک رابطه نا امن شما را نگران ساخته است می توانید از قرص اورژانسی استفاده نماید ، چرا که در بسیاری از موارد پزشکان بیان داشته اند این دارو به مقدار خیلی کم وارد شیر مادر شده و باعث ایجاد اثرات منفی و عوارض جانبی بر روی کودک خواهد شد .

اما پزشکان و متخصصان اروپایی به این باور اند که اگر مادر که در دوران شیر دهی است از این قرص استفاده نماید لازم است ، برای پنج روز از شیر دادن به فرزند خود اجتناب نماید تا عوارض احتمالی باعث بروز مشکلات برای کودک نشود .

 

زمانی در مورد تانوایی این دارو صحبت می شود عده زیادی به این باور اند پس این دارو توانایی آن را دارد که از انتقال بیماری های مقاربتی همچون ویروس ایدز به فرد سالم جلوگیری نماید ، اما این باور کاملا اشتباه است چرا که تا اکنون دارویی موجود نبوده که بتواند از انتشار این بیماری خطرناک به فرد سالم جلوگیری نماید .

 

یکی از سوال های احتمالی که بعد از مطالعه این مقاله به ذهن شما خطور خواهد نمود این است که ، قبل از ایجاد رابطه جنسی با شریک زندگی تان می توانید از قرص های اورژانسی به منظور پیشگیری از حاملگی استفاده کنید و یا خیر ؟

در پاسخ به این سوال می تواند گفت بله شما برای جلوگیری از باردار شدن می توانید از این دارو استفاده کنید ، البته به یاد داشته باشید از قرص های اورژانسی همچون قرص های ال دی و اچ دی نمی توانید به طور متداول استفاده نماید .

 

نام قرص اورژانسی برای پریود شدن

ضریب شکست قرص اورژانسی ۰.۱ است و عملا شکست این روش جلوگیری از بارداری را به صفر نزدیک کرده است ، اما فراموش نکنید زمان عامل بسیار مهمی است که بر فرایند جلوگیری از بارداری تاثیر بسیار زیادی می گذارد .

۱- هیچ گونه اشکالی برای بارداریهای آینده ایجاد نمیکند.

۲-بعد از نزدیکی نیز می توان استفاده نمود

۳-استفاده از این قرص ها آسان است

۴- برخی زنان به علت مصرف بعضی قرص ها توسط پزشک از بارداری منع شده اند و در صورت بارداری امکان به دنیا آوردن فرزند ناقص را دارند.

 

همانطور که می دانید مصرف بعضی از دارو ها به دلیل ترکیبات شیمیایی که می تواند خطر آفرین باشد و لازم است از مصرف آن اجتناب ورزید ، قرص های اورژانسی نیز از جمله دارو های است که می تواند برای بعضی از افراد باعث ایجاد عوارض خاطرناکی شود که عبارتند از :

هشداری برای خانم های قصد استفاده از قرص های اورژانسی را دارند ، لازم است قبل از استفاده از باردار نبودن خود مطمین شوید چرا که مصرف این دارو باعث سقط جنین خواهد شد .

این دارو به میزان قابل توجه ای می تواند برای بیماران مبتلا به آسم خطرناک باشد ، اگر دچار بیماری های تنفسی هستید لازم است از این دارو زمانی استفاده نماید که پزشک معالج شما برای تان تجویز نموده و دستور مصرف آن را برای شما بیان نموده است در غیر آن لازم است از مصرف این دارو اکیدا خودداری کنید .

 

یکی از دارو های موجود که به نام قرص اورژانسی یاد می شود و برای جلوگیری از بارداری می باشد ، این دارو را زمانی مصرف می شود که فرد دارای یک رابطه جنسی نا امن بوده و امکان بارداری در آن زیاد است ، در صورت استفاده از این دارو می توانید به طور کامل خطر باردار شدن را از بین ببرید .

 

 

 

منبع : ویکی سرا

ترجمه توسط : گروه تولید محتوای نوین ادمین

تاریخ ثبت مقاله در ویکی سرا : ۲۶ اردیبهشت ماه ۹۸

نکته : این مقاله به محض دریافت اطلاعات جدید بروز خواهد شد

تاریخ بروز رسانی : ۳۰ تیر ماه سال ۹۸



خیلی ممنون خوبه ولی یه سوال دارم
بعدازمصرف قرص اورژانسی چندروزطول میکشه تازن پریودبشه؟؟چون من الان استفاده کردم وموقع پریودیم یک هفته دیگه هست؟

با سلام و احترام – قرص اورژانسی میتواند بر روی سیکل پریود تاثیر گذار باشد و میزان آن را به تاخیر اندازد ، با این حال از انجام تست های بارداری دریغ نکنید .

مطلب عالی بود مرسی

سلام من یک روز قبل روز تخمک گذاری رابطه محافظت نشده داشتم و تقریبا ۲۴سلاعت بعد قرص ۷۵%استفاده کردم.اما از همون روز احساس بزرگ شدن و حساس شدن سینه و بزرگ شدن شکم دارم . راستش بخاطر میگرن هم نمی تونستم از قرص های دیگه استفاده کنم ماه قبلش هم از قرص اورژانسی استفاده کردم.حالا بخاطر بزرگ شدن سینه و شکم می ترسم باردار شده باشم

سلام . در صورتی که زیر ۲۴ ساعت از این قرص استفاده کرده باشید احتمال بارداری خیلی پایین میباشد .

مرسی عالی بود

تمامی حقوق و محتوای این وبسایت برای مجله دانستنی های ویکی سرا محفوظ است و کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت .


نام کاربری یا ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار

نام قرص اورژانسی برای پریود شدن
نام قرص اورژانسی برای پریود شدن
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *