میزان مصرف ویتامین سی در بارداری

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.




خانه

موبایل

 

 

میزان مصرف ویتامین سی در بارداری

 

استفاده از ويتامين C خطر زايمان زودرس در زنان بادرار را کاهش مي دهد بهره‌گيري از ويتامين C در رژيم غذايي خطر زايمان زودرس را در زنان كاهش مي‌دهد.

 

 

پژوهشگران اعلام كردند: زناني كه در دوران بارداري از مكمل‌هاي حاوي ويتامين C استفاده مي‌كنند كمتر از سايرين به پارگي كيسه آب و زايمان زودرس دچار مي‌شوند. اين محققان با بررسي 52 زن از ماه پنجم بارداري تاثير تجويز روزانه 1 ميلي‌گرم ويتامين C را بر ميزان موارد بروز زايمان زودرس را ارزيابي كرده‌اند.

 

 

نتايج اين بررسي كه حاكي است ويتامين C با تقويت ساختمان كلاژني غشاي كيسه آب نقش بسزايي در پيشگيري از بروز زايمان زودرس در زنان باردار دارد به طوري كه در اين بررسي تنها 5 درصد زناني كه ويتامين C دريافت كرده بودند به زايمان زودرس دچار شدند.

 


بارداری و زایمان راحت با

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

خوردن اسيد فوليك باید سه تا چهار ماه قبل از بارداري شروع شودمیزان مصرف ویتامین سی در بارداری

 

 جنيني كه در رحم‌تان جاخوش كرده، نيازهاي تغذيه‌اي ويژه‌اي دارد كه قرار است از طريق غذايي كه شما مي‌خوريد تامين شود. از طرف ديگر حضورش باعث مي‌شود نياز خود شما هم به بعضي از ويتامين‌ها و مواد معدني بيشتر شود تا بتوانيد سلامتي‌تان را حفظ كنيد.

 

ویتامین های مورد نیاز در دوران بارداری:

اسيد فوليك ویتامین مورد نیاز دوران بارداریاسيد فوليك از خانواده ويتامين B است كه نياز به آن در دوران بارداري بيش از هر وقت ديگري است، البته شما بايد خوردن اسيد فوليك را سه تا چهار ماه قبل از بارداري شروع كنيد چون اين ويتامين در ماه اول بارداري باعث بسته شدن لوله‌هاي عصبي جنين مي‌شود. در اين زمان خيلي از خانم‌ها حتي از باردار بودن خودشان هم خبر ندارند چه برسد به اينکه بخواهند اسيد فوليك بخورند.كمبود اسيد فوليك در مادران باردار با خطر تولد نوزاد با وزن پايين يا زايمان زودرس همراه است، همچنين مي‌تواند در همان ماه‌هاي اوليه بارداري منجر به اختلالات لوله عصبي جنين شود.منابع اسيد فوليك: حبوبات، آب پرتقال، سبزيجات برگ سبز تيره، جوانه گندم، سويا، بادام و بادام زميني.برای کنترل ویار بارداری ويتامين B6   مصرف کنید نياز به ويتامين B6 در بارداري آنقدر زیاد نیست كه بخواهيد مكمل آن را مصرف كنيد اما بد نيست بدانيد كه در موارد تهوع و استفراغ شديد مي‌توان از اين ويتامين براي كنترل علائم استفاده كرد، البته فقط با دستور پزشك.منابع ويتامين B6: سبزيجات تازه، گوشت و غلات سبوس دار

 

ويتامين D برای جذب کلسیم در بارداری ضروری استويتامين D براي جذب كلسيم ضروري است به همين خاطر به مادران باردار توصيه مي‌شود در اين دوران هم به اندازه كافي در معرض نور آفتاب قرار بگيرند و هم منابع خوراكي ويتامين D را مصرف كنند، چون اگر بدن‌شان با كمبود اين ويتامين مواجه شود سطح كلسيم خون نوزاد پايين آمده و استخوان‌ها و دندان‌هايش خوب شكل نمي‌گيرد.منابع ويتامين D: شيرغني شده، ماهي تن، زرده تخم‌مرغ و روغن كبد ماهي.

 

 

دریافت میزان ویتامین C در بارداری

در دوران بارداري نياز شما به ويتامين C، فقط كمي بيشتر از دوران قبل از بارداري است و با نوشيدن يك ليوان آب پرتقال، خوردن نصف فلفل دلمه‌اي قرمز يا يك عدد كيوي تامين مي‌شود. بعضي از مطالعات هم نشان داده كه كمبود ويتامين C خطر پره اكلامپسي را در بارداري بالا مي‌برد كه البته اگر رژيم غذايي سالمي داشته باشيد و هر روز ميوه و سبزي تازه بخوريد با  كمبود ویتامین C  مواجه نمي‌شويد.منابع ويتامين C: مركبات، كيوي، فلفل دلمه‌اي، فلفل شيرين، انبه، گوجه‌فرنگي ونیاز جنین به كلسيم جنين شما كه در رحم‌تان در حال رشد است به كلسيم نياز دارد تا بتواند قلب، استخوان، مفصل و شبكه عصبي سالمي داشته باشد بنابراين اگر در اين دوران به اندازه كافي كلسيم دريافت نكنيد جنين از ذخاير استخواني شما استفاده مي‌كند و اين مسئله مي‌تواند بعد يا در حين بارداري براي‌تان دردسرساز شود. مصرف چهار واحد لبنيات ـ هر واحد شامل يك ليوان شير يا ماست يا دو ليوان دوغ ـ نياز شما به كلسيم را در دوران بارداري برطرف مي‌كند.منابع كلسيم: شير و لبنيات كم‌چرب، سبزيجات برگ سبز تيره ازجمله كلم‌پيچ، غذاهاي دريايي، اسفناج، كرفس، جعفري، شلغم و. . .

 

مصرف زياد ويتامين A مي‌تواند باعث نقص جنين شود

 

  مراقب اين ويتامين باشيد!اگر قبل از بارداري كمبود اين ويتامين را نداشتيد، ذخائر بدني‌تان براي اين دوران كافي خواهد بود و نيازي به دريافت مكمل براي اين ويتامين نخواهيد داشت، پس سلامت جنين خود را با مصرف اين مكمل‌ها به خطر نيندازيد.مصرف زياد ويتامين A مي‌تواند باعث نقص جنين شود. به همين دليل پزشكان مگر در موارد خاص، توصيه مي‌كنند كه نه سراغ مكمل‌هاي ويتامين A برويد و نه در خوردن غذاهايي كه اين ويتامين را در خود دارند زياده‌روي كنيد.ويتامين A در منابع حيواني مثل روغن كبد ماهي، جگر، شير و لبنيات و كره وجود دارد اما خوردن انبه، كدوحلوايي، نارنگي، هويج، هلو، زردآلو، موز و طالبي هم مي‌تواند به بالا رفتن سطح اين ويتامين در بدن‌تان منجر شود.نکاتی راجع به مصرف مکمل های ویتامین در بارداری• بهتر است مكمل‌تان را با يك ليوان آب و نه شير بخوريد تا جلوي جذب بعضي از مواد معدني گرفته نشود.

 

• به خاطر تشديد يبوست مصرف مكمل آهن‌تان را قطع نكنيد بلكه ميوه، سبزي و فيبر بيشتري مصرف كنيد و به اندازه كافي آب بنوشيد.

• اگر بعد از مصرف مكمل حالت تهوع‌تان تشديد شد، با پزشك معالج خود مشورت كنيد تا نوع آن را براي شما عوض كند. برخي از خانم‌هاي باردار مكمل‌هايي را كه به شكل مايع يا جويدني هستند بهتر از قرص‌هايي كه بايد قورت داده شوند، تحمل مي‌كنند.

 

• خوردن قرص آهن در بارداري با معده خالي، تهوع را تشديد مي‌كند.

• قرص آهن اگر بين دو وعده غذاي اصلي و با يك اسنك كوچك غني از ويتامين C مصرف شود، بيشتر جذب بدن‌تان خواهد شد.•  نياز خانم‌ها به آهن در دوران بارداري بيشتر مي‌شود، اما خبر خوب اين است كه جذب اين ماده معدني هم در اين دوران افزايش پيدا مي‌كند، هرچند بعضي از متخصصان تغذيه و زنان و زايمان از مراجعه‌کننده خود مي‌خواهند كه در سه ماهه دوم و سوم بارداري قرص آهن بخورد تا نه خودش و نه جنين كمبود آهن پيدا نكنند. گوشت، مرغ، ماهي، سبزيجات برگ سبز تيره، نخودفرنگي و  اسفناج از جمله منابع آهن هستند.

 

منبع:مجله سیب سبز/برترین ها


بارداری و زایمان راحت با

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مرکز همکار کاکرین ایران می باشد.

طراحی و بره نویسی : یکتاوب افزار شرق

میزان مصرف ویتامین سی در بارداری

© 219 All Rights Reserved | Cochrane Iran Associate Centre

ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم.

در مقاله ای با عنوان تغذیه قبل از بارداری به نکاتی در باره تغذیه قبل از بارداری برای زنان و مران پرداختیم.در این مقاله ویتامین های لازم قبل از بارداری را با هم مرور می کنیم.ویتامین‌ها نقش موثری در بره غذایی و تغذیه قبل بارداری دارند.در عین حال هم برای زن و هم برای مرد مهم هستند.با اینکه مصرف مکمل های ویتامینی جایگزین کاملی در برای تغذیه قبل بارداری نیست،با این حال برای اقدام به باردار شدن یکی از ملزومات است.

مصرف ویتامین‌ها نیز باید تقریبا سه ماه قبل از اقدام برای بارداری شروع شود.چرا که تخمک‌ها از سه ماه مانده به آزاد شدن شروع به بلوغ و رشد می کنند.اگر در روز های اول بارداری هستید و هنوز از ویتامین‌ها استفاده نمی کنید، حتما به پزشک مراجعه کنید.حالا با هم بررسی می کنیم که قبل از بارداری برای باردار شدن چه ویتامین‌هایی باید بخوریم.

در باره اسید فولیک ( Folid acid ) که به فولات هم معروف است در مقاله “اقدام به بارداری کمی حرف زدیم.اسید فولیک که با های فولات و فولیک‌اسید هم شناخته می شود، نوعی از ویتامین B است.(ویتامین B9)اسید فولیک  ( Vitamin B9) در فعالیت های بدن انسان تأثیرات فراوانی می گذارد.شاید بتوان گفت از مهم‌ترین و موثرترین ویتامین‌هایی است که قبل از بارداری باید مصرف شود.

این قهرمان از بروز مشکلات مغزی و عصبی جنین جلوگیری می کند.همچنین با به وجود آوردن سلول های قرمز خون (گلبول قرمز) لوله عصبی جنین را می بندد.کمبود اسید فولیک در سه ماه اول بارداری می تواند برای جنین بسیار خطرناک باشد.در نتیجه از چند ماه قبل از اقدام برای بارداری اسید فولیک دارویی است که برای بارداری باید بخورید.میزان مصرف ویتامین سی در بارداری

مقدار توصیه شده اسید فولیک برای زنانی که در سن باروری هستند ۴۰۰ میکرو گرم در روز است.اسید فولیک از مشکلات احتمالی که برای جنین پیش می آید جلوگیری می کند:

همچنین برای جلوگیری از بیماری های زیر مفید است:

در سلامتی خون و سیستم عصبی بدن انسان مؤثر است و بدن انسان را در مقابل بیماری های قلبی، نقص های مادرزادی، پوکی استخوان و سرطان مقاوم می کند.در ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم اسید فولیک بسیار مهم و ضروری است.

هر دارو یا ویتامینی که مصرف می کنید باید با دستور و مشورت پزشک باشد.با این حال مصرف زیاد فولیک اسید مشکل خاصی را به وجود نمی آورد چرا که اضافه‌ی آن از بدن دفع می شود.

بهترین زمان مصرف اسید فولیک را پزشک شما به شما می گوید.معمولا داروها را با رعایت حد فاصله نیم ساعت مصرف کنید.بهتر است ۱ ساعت بعد و قبل خوردن اسید فولیک چای و لبنیات نخورید.اگر قبل یک ساعت قبل از خواب قرص اسید فولیک را همراه با یک لیوان آب پرتقال میل نمایید تاثیر بهتری خواهد داشت و مانع حالت تهوع می شود.

اگر دوست دارید می توانید (علائم بارداری قبل از پریود)  را مطالعه کنید.همانطور که می دانید مغز و نخاع جنین در هفته های آغازین بارداری شکل می گیرند و ساخته می شوند،اسید فولیک در رشد و شکل گیری مغز و نخاع جنین تاثیر مثبت داشته و تا حدی ضروری است. پس بهتری است قبل از بارداری این ویتامین را بخوریم.

ویتامین ث ( Vitamin C) نیز هم برای زنان و هم برای مردان باید در زنجیره تغذیه قبل بارداری قرار گیرد.این ویتامین از ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم و برای زن و مرد بسیار مهم و تاثیرگذار است.مصرف ویتامین‌ث برای زنان قبل از بارداری باعث افزایش ترشح هورمون‌ها می گردد.در مردان نیز موجب افزایش اسپرم و پذیرش اسپرم‌ها از جانب تخمک‌ها می شود.

دی‌ان‌ای DNA اسپرم را قوی تر کرده و باعث محافظت و قوی شدن اسپرم می شود.این ویتامین تحرک اسپرم را کرده تا بتواند به راحتی مسیر خود را به طرف تخمک و لقاح ادامه دهد.ویتامین ث همچنان از اختلالات کروموزومی در نوزاد و سقط جنین جلوگیری می کند.

میران مصرف ویتامین ای (vitamin E) برای افراد بزرگسال در هر روز ۱۵ میلی گرم است.مصرف این ویتامین قبل بارداری برای خانم های باردار تقریبا همین اندازه مصرف می کنند اما در دوران شیر دهی به ۱۰ میلی گرم در روز می رسد.

ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم: ویتامین  ( Vitamin E ) ( ویتامین ای)هم مانند ویتامین ث برای تغذیه مرد و زن در  قبل از بارداری مهم است.ویتامین E از DNA اسپرم محافظت می کند، این ویتامین همانند یک آنتی اکسیدان خوب و عالی در بدن انجام وظیفه می کند.ویتامین E در صورتی که در تغذیه قبل بارداری زنان قرار گیرد باعث تنظیم دوران تخمک گذاری می شود.

در نتیجه زن می تواند به راحتی دوران تخم گذاری خود را تشخیص داده و اقدام به بارداری کند.پس ویتامین E هم جز غذاهایی است که قبل از بارداری باید مصرف کنیم.بر اساس آخرین تحقیقات مصرف همزمان ویتامین E و D3 باعث افزایش چشمگیر احتمال باربری می شود.

مصرف vitamin E قبل از بارداری باعث خون رسانی به اندومتر رحم شده و احتمال لانه گزینی تخمک بارور شده یا همان جنین را بسیار می کند.فراموش نشود که مصرف ویتامین E توسط مردان احتمال باروری را به شدت افزایش می دهد.

ویتامین های قبل بارداری

یکی دیگر از ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم ویتامین ب ۱۲ است.برای تنظیم و تعادل بین تستوسترون و LH و FSH ویتامین B12 ضروری است.ویتامین B12 که در آب محلول است در حالت طبیعی در فراورده‌ها و محصولات حیوانی مانند پنیر و گوشت و تخم مرغ و شیر و غیره بافت می شود.

این ویتامین به تشکیل سلول های قرمز خون زنان باردار، و ترکیب DNA و سیستم عصبی آنها کمک می کند.در صورتی که از غذاهای آماده و فست فود استفاده می کنید و یا سیگار می کشید، احتمالا شما دچار کمبود وبتامین B12 هستید.ویتامین B12 نیز باعث افزایش تعداد اسپرم ها می شود.

کمبود ویتامین ب ۱۲ در بارداری ممکن است باعث به خطر افتادن سیستم متابولیک نوزاد شود.خانم‌هایی که در رژیم غذایی خود از این ویتامین استفاده نمی کنند باعث افزایش احتمال زایمان زود رس می شوند.

برای آرامش و احساس خوب آهنگ بی کلام خوب گوش دهید. برای گوش دادن روی آهنگ بارداری کلیک کنید.

ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم:خانم‌هایی که قصد دارند باردار شوند حتما باید به مقدار لازم ویتامین ب‌۶  (Vitamin B6) مصرف کنند.این ویتامین نیز به چرخه تخمک گذاری کمک شایانی می کند.پرولاکتین در بدن زنان باعث نظم شدن روند تخمک گذاری می شود.

ویتامین B6 پرولاکتین موجود در بدن خانم‌ها را کاهش می دهد که منجر به منظم شدن چرخه تخمک گذاری می شود.این ویتامین ترشح‌هایی که میزان قند بدن را تنظیم می کنند را بهبود می بخشد.در دوران بارداری ویتامین B6 ویار صبحگاهی را تا حد بسیار زیادی از بین می برد.

همیشه سعی کنید از مواد غذایی طبیعی و تازه استفاده کنید،اگر نیاز به منابع یا داروی خاصی داشتید بعد از انجام آزمایشات قبل بارداری در مرحله چکاپ، پزشک حتما به شما اطلاع می‌دهد.منابع: ویکی‌پدیا و وب سایت توراهی

سلام.من سی و شش سالمه و تازه میخوام اقدام به بارداری کنم میخوام اسید فولیک بخورم تا سه ماه اهن رو هم هر شب میخورم مشکلی نداره؟؟؟؟

عزیزم خوردن آهن در شب باعث یبوست میشه که خود یبوست بعدا ممکنه همورویید ایجاد کنه.قرص آهن رو قبل از ظهر یا عصر بخورین. خوردن اسید فولیک عالیه.من بهتون ورزش های سبک و یک تست کامل هم پیشنهاد میکنم

سلام و درود اوایل مهر ماه جنین 8 هفته ام را به علت عدم رشد و تشکیل قلب سقط کردم . دو سوال دارم.1. آیا اوایل دی ماه اقدام کنم مناسب است؟ 2. هنوز به طور مرتب مکمل خاصی مصرف نمیکنم. اگر شروع کنم یک ماه کافیست؟ دکترم برای دفعه قبل خیلی بهم قرص مکمل داد: کلسیم، آیزن پلاس (آهن)، یدوفولیک، مولتی پریناتال، ویتامین d، و امگا3. خیلی وقتا نمیتونستم همه رو بخورم و بهم فشار می اومد واسه همین بعضی ها رو میخوردم. دیدم رو نسبت به مکمل عوض کرد. فکر میکنم همین قرص های زیادی جنین رو از بین برد. شاغل هستم و لاغرم. بی نهایت ممنونم

سلام و سپاس بابت سوالتون! پیام شما برای متخصص بارداری ارسال شد و بزودی پاسخ در همینجا قرار خواهد گرفت. برای شما سلامتی و خوشبختی آرزومندم.

پاسخ مشاور: ۳ ماه بعد سقط جنین میتوانید اقدام به بارداری بفرمایید. بهتره ۳ ماه قبل اقدام به بارداری جهت مشاوره و دستور آزمایشات قبل بارداری خدمت استاد حنطوش زاده «بلوار کشاورز» تشریف بیاورید و قرص یدوفولیک و مولتی ویتامین بدون آهن اسوه از ۳ ماه قبل بارداری باید شروع بفرمایید روزی یکی.

سلام من ٦ماه پيش به قصد باردار شدن تحت نظر پزشك شروع به خوردن٣ماه قرص اسيدفوليك و قرصD3 كردم كه ٣ماه پيش دوره ي آنها به اتمام رسيد ولي و تصميم به بارداري نگرفتم بنظر شما آيا نياز هست تا ١ماه ديگه كه قصد بارداري دارم شروع به خوردن مجدد اين قرص ها كنم

سلام بر شما فقط فولیک اسید کافی است و ویتامین D3 نیاز نیست

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال

اشتراک در خبره توراهی: مطالب مفید سایت بارداری

ویدئو، عکس و مطالب جذاب در رابطه با و نوزاد را در شبکه‌های اجتماعی توراهی دنبال کنید.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *