میزان مصرف ویتامین ای در بارداری


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مرکز همکار کاکرین ایران می باشد.

طراحی و بره نویسی : یکتاوب افزار شرق

میزان مصرف ویتامین ای در بارداری

© 219 All Rights Reserved | Cochrane Iran Associate Centre

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

میزان و تاثیر مصرف ویتامین E در باروری و بارداری

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

در چند روز گذشته با ورود جبهه بارشی به کشور، پیشبینی بارش برف قابل توجهی در مشهد صورت گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتابخانه‌ها باید از فضای مخزن و حداکثر امانت کتاب و میز مطالعه تبدیل به یک فرایند بسیار متنوع اجتماعی و فرهنگی شوند که البته کتاب در آن نقش محوری داشته باشد.

سرپرست فرمانداری خواف از کلنگ‌زنی بوستان و پارک روستای مهاباد و افتتاح ساختمان خانه بهداشت روستای خواجه این شهرستان امتناع

نخستين جشنواره غذاهای سنتی و محلی شمال خراسان  با حضور 7 شرکت‌کننده از شهرستان‌هاي قوچان، درگز، چناران، فاروج، شيروان، بجنورد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بعضی بیماران به دلیل محدودیت مالی، به برخی داروهای گران قیمت و استراتژیک دسترسی ندارند، بنابراین

میزان مصرف ویتامین ای در بارداری

معاون اقتصادی شهردار مشهد با اشاره به اینکه « شهرداری‌ها سال آینده نمی‌توانند طلبشان از دولت را  با بدهی بانکی تهاتر کنند»، گفت:  درخواست داریم که از طریق شهرداری‌ها و نمایندگان مجلس این موضوع پیگیری شود زیرا ظرفیت بسیار خوبی بوده که حذف شده است.

رئیس پارک و علم فناوری خراسان رضوی گفت: قبل از انقلاب مسئله‌ای به عنوان شرکت دانش‌ بنیان، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در ایران نداشتیم.

رئیس اداره راه‌داری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گناباد گفت: شهرستان گناباد با داشتن بیش از 1 دستگاه کامیون دارای کارت هوشمند فعال، بزرگ‌ترین ناوگان حمل‌و‌نقل بار در استان خراسان رضوی را داراست.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: بیش از ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی خوشاب تحت پوشش سیستم‌های نوین آبیاری قرار گرفت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در رابطه فروش اینترنتی گوشت تنظیم بازار با کدپستی رسما و کتبا دستوری به استان ابلاغ نشده و اطلاعات ما در حد خبری بوده که از رسانه‌ها پخش شده است.

رئیس کانون انجمن‌های صنایع خراسان رضوی گفت: امروزه باید به فرهنگ و اقتصاد توجه ویژه‌ای صورت گیرد، چرا که این موارد دو بال توسعه هستند.

در پنجمین روز از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، 12 فیلم در پنج پردیس سینمایی مشهد اکران خواهد شد.

در توصیف او تنها می‌توان چنین گفت: «اگر زن نبود به حتم یکی از ‌آورترین پادشاهان ایران پس از اسلام بود»؛ چرا که مردانِ کم‌خرد تاب دیدن هوش او را نداشتند.

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در برخی روش‌ها  تجدید نظر و روش‌های غلطی را که تا الان دنبال کرده‌ایم را کنار بگذاریم.

فوق‌تخصص روان‌پزشکی کودکان و نوجوانان گفت: در روش فرزندپروری آنچه که به آن توجه نمی‌شود، مفهومی به سرمايه ‌روانشناختی است.

زباله‌های هسته‌ای یکی از بزرگترین مشکلات جهان امروز است.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد گفت: چیزی حدود سه‌ونیم میلیارد تومان در مجموع تسهیلات کم‌بهره در سال جاری از سوی معاونت این حوزه در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار گرفته است.

همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر و تقارن با ایام شهادت حضرت زهرا(س)؛ مراسم خوانش، نقد و بررسی کتاب «رویای بیداری» در جمع عصرانه داستان نویسان رضوی در مشهد برگزار می شود.

یکی از تخت خواب‌های بسیار لذت بخش در سفر، ننو است که با وصل کردن دو طرف آن به درخت همانند گهواره دوران کودکی می‌توان خواب لذت بخشی را تجربه کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: جوانان ما دستاوردهایی در تولید ماهواره داشتند و ماهواره‌های مختلفی را تهیه کردند.

محمدمهدی برادران از حضور در انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی انصراف داد.

دوشنبه 15 بهمن‌ماه 26 طرح عمرانی، اشتغال‌زایی و خدماتی در شهرستان‌های تایباد، باخرز و تربت‌حیدریه به بهره‌برداری رسید.


انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم

کرم و انگل روده در کودکان به چه دلایلی بوجود می آید؟ راه های درمان و تشخیص وجود آن چیست؟ عفونت های حاصل از انگل روده، رایج ترین نمونه عفونت روده ای هستند که توسط انگل رودهی ایجاد می شوند. این کرم ها هر ساله میلیون ها انسان را مبتلا می کنند که کودکان هم از این قاعده مستثنی نیستند. به عنوان والدین کودک باید به این موضوع توجه کنید. اما نگران نباشید زیرا راحت شدن از دست این عفونت زیاد زمان بر نیست! این

آیا تا به حال به بوتاکس کردن موهایتان فکر کرده اید؟ آیا می دانید کراتین مو بهتر است یا بوتاکس؟ بوتاکس مو درمانی برای جوان سازی مو است که باعث کاهش فر بودن و بهبود سلامت مو می شود و برای همه نوع مویی مناسب است. بوتاکس مو نسبت به درمان کراتینی (شیمیایی) اطمینان بخش تر است. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی فواید و مزایای بوتاکس مو می پردازیم و تفاوت آن را با کراتین مو مورد

میزان مصرف ویتامین ای در بارداری

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان

در پستانداران و انسان ها، گوش به صورت طبیعی ماده ای مومی شکل ب جرم گوش تولید می کند. تمیز کردن جرم گوش در کودکان و بزرگسالان در

کرم و انگل روده در کودکان به چه دلایلی بوجود می آید؟ راه های درمان و تشخیص وجود آن چیست؟ عفونت های حاصل از انگل روده، رایج ترین

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم.

در مقاله ای با عنوان تغذیه قبل از بارداری به نکاتی در باره تغذیه قبل از بارداری برای زنان و مران پرداختیم.در این مقاله ویتامین های لازم قبل از بارداری را با هم مرور می کنیم.ویتامین‌ها نقش موثری در بره غذایی و تغذیه قبل بارداری دارند.در عین حال هم برای زن و هم برای مرد مهم هستند.با اینکه مصرف مکمل های ویتامینی جایگزین کاملی در برای تغذیه قبل بارداری نیست،با این حال برای اقدام به باردار شدن یکی از ملزومات است.

مصرف ویتامین‌ها نیز باید تقریبا سه ماه قبل از اقدام برای بارداری شروع شود.چرا که تخمک‌ها از سه ماه مانده به آزاد شدن شروع به بلوغ و رشد می کنند.اگر در روز های اول بارداری هستید و هنوز از ویتامین‌ها استفاده نمی کنید، حتما به پزشک مراجعه کنید.حالا با هم بررسی می کنیم که قبل از بارداری برای باردار شدن چه ویتامین‌هایی باید بخوریم.

در باره اسید فولیک ( Folid acid ) که به فولات هم معروف است در مقاله “اقدام به بارداری کمی حرف زدیم.اسید فولیک که با های فولات و فولیک‌اسید هم شناخته می شود، نوعی از ویتامین B است.(ویتامین B9)اسید فولیک  ( Vitamin B9) در فعالیت های بدن انسان تأثیرات فراوانی می گذارد.شاید بتوان گفت از مهم‌ترین و موثرترین ویتامین‌هایی است که قبل از بارداری باید مصرف شود.

این قهرمان از بروز مشکلات مغزی و عصبی جنین جلوگیری می کند.همچنین با به وجود آوردن سلول های قرمز خون (گلبول قرمز) لوله عصبی جنین را می بندد.کمبود اسید فولیک در سه ماه اول بارداری می تواند برای جنین بسیار خطرناک باشد.در نتیجه از چند ماه قبل از اقدام برای بارداری اسید فولیک دارویی است که برای بارداری باید بخورید.

میزان مصرف ویتامین ای در بارداری

مقدار توصیه شده اسید فولیک برای زنانی که در سن باروری هستند ۴۰۰ میکرو گرم در روز است.اسید فولیک از مشکلات احتمالی که برای جنین پیش می آید جلوگیری می کند:

همچنین برای جلوگیری از بیماری های زیر مفید است:

در سلامتی خون و سیستم عصبی بدن انسان مؤثر است و بدن انسان را در مقابل بیماری های قلبی، نقص های مادرزادی، پوکی استخوان و سرطان مقاوم می کند.در ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم اسید فولیک بسیار مهم و ضروری است.

هر دارو یا ویتامینی که مصرف می کنید باید با دستور و مشورت پزشک باشد.با این حال مصرف زیاد فولیک اسید مشکل خاصی را به وجود نمی آورد چرا که اضافه‌ی آن از بدن دفع می شود.

بهترین زمان مصرف اسید فولیک را پزشک شما به شما می گوید.معمولا داروها را با رعایت حد فاصله نیم ساعت مصرف کنید.بهتر است ۱ ساعت بعد و قبل خوردن اسید فولیک چای و لبنیات نخورید.اگر قبل یک ساعت قبل از خواب قرص اسید فولیک را همراه با یک لیوان آب پرتقال میل نمایید تاثیر بهتری خواهد داشت و مانع حالت تهوع می شود.

اگر دوست دارید می توانید (علائم بارداری قبل از پریود)  را مطالعه کنید.همانطور که می دانید مغز و نخاع جنین در هفته های آغازین بارداری شکل می گیرند و ساخته می شوند،اسید فولیک در رشد و شکل گیری مغز و نخاع جنین تاثیر مثبت داشته و تا حدی ضروری است. پس بهتری است قبل از بارداری این ویتامین را بخوریم.

ویتامین ث ( Vitamin C) نیز هم برای زنان و هم برای مردان باید در زنجیره تغذیه قبل بارداری قرار گیرد.این ویتامین از ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم و برای زن و مرد بسیار مهم و تاثیرگذار است.مصرف ویتامین‌ث برای زنان قبل از بارداری باعث افزایش ترشح هورمون‌ها می گردد.در مردان نیز موجب افزایش اسپرم و پذیرش اسپرم‌ها از جانب تخمک‌ها می شود.

دی‌ان‌ای DNA اسپرم را قوی تر کرده و باعث محافظت و قوی شدن اسپرم می شود.این ویتامین تحرک اسپرم را کرده تا بتواند به راحتی مسیر خود را به طرف تخمک و لقاح ادامه دهد.ویتامین ث همچنان از اختلالات کروموزومی در نوزاد و سقط جنین جلوگیری می کند.

میران مصرف ویتامین ای (vitamin E) برای افراد بزرگسال در هر روز ۱۵ میلی گرم است.مصرف این ویتامین قبل بارداری برای خانم های باردار تقریبا همین اندازه مصرف می کنند اما در دوران شیر دهی به ۱۰ میلی گرم در روز می رسد.

ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم: ویتامین  ( Vitamin E ) ( ویتامین ای)هم مانند ویتامین ث برای تغذیه مرد و زن در  قبل از بارداری مهم است.ویتامین E از DNA اسپرم محافظت می کند، این ویتامین همانند یک آنتی اکسیدان خوب و عالی در بدن انجام وظیفه می کند.ویتامین E در صورتی که در تغذیه قبل بارداری زنان قرار گیرد باعث تنظیم دوران تخمک گذاری می شود.

در نتیجه زن می تواند به راحتی دوران تخم گذاری خود را تشخیص داده و اقدام به بارداری کند.پس ویتامین E هم جز غذاهایی است که قبل از بارداری باید مصرف کنیم.بر اساس آخرین تحقیقات مصرف همزمان ویتامین E و D3 باعث افزایش چشمگیر احتمال باربری می شود.

مصرف vitamin E قبل از بارداری باعث خون رسانی به اندومتر رحم شده و احتمال لانه گزینی تخمک بارور شده یا همان جنین را بسیار می کند.فراموش نشود که مصرف ویتامین E توسط مردان احتمال باروری را به شدت افزایش می دهد.

ویتامین های قبل بارداری

یکی دیگر از ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم ویتامین ب ۱۲ است.برای تنظیم و تعادل بین تستوسترون و LH و FSH ویتامین B12 ضروری است.ویتامین B12 که در آب محلول است در حالت طبیعی در فراورده‌ها و محصولات حیوانی مانند پنیر و گوشت و تخم مرغ و شیر و غیره بافت می شود.

این ویتامین به تشکیل سلول های قرمز خون زنان باردار، و ترکیب DNA و سیستم عصبی آنها کمک می کند.در صورتی که از غذاهای آماده و فست فود استفاده می کنید و یا سیگار می کشید، احتمالا شما دچار کمبود وبتامین B12 هستید.ویتامین B12 نیز باعث افزایش تعداد اسپرم ها می شود.

کمبود ویتامین ب ۱۲ در بارداری ممکن است باعث به خطر افتادن سیستم متابولیک نوزاد شود.خانم‌هایی که در رژیم غذایی خود از این ویتامین استفاده نمی کنند باعث افزایش احتمال زایمان زود رس می شوند.

برای آرامش و احساس خوب آهنگ بی کلام خوب گوش دهید. برای گوش دادن روی آهنگ بارداری کلیک کنید.

ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم:خانم‌هایی که قصد دارند باردار شوند حتما باید به مقدار لازم ویتامین ب‌۶  (Vitamin B6) مصرف کنند.این ویتامین نیز به چرخه تخمک گذاری کمک شایانی می کند.پرولاکتین در بدن زنان باعث نظم شدن روند تخمک گذاری می شود.

ویتامین B6 پرولاکتین موجود در بدن خانم‌ها را کاهش می دهد که منجر به منظم شدن چرخه تخمک گذاری می شود.این ویتامین ترشح‌هایی که میزان قند بدن را تنظیم می کنند را بهبود می بخشد.در دوران بارداری ویتامین B6 ویار صبحگاهی را تا حد بسیار زیادی از بین می برد.

همیشه سعی کنید از مواد غذایی طبیعی و تازه استفاده کنید،اگر نیاز به منابع یا داروی خاصی داشتید بعد از انجام آزمایشات قبل بارداری در مرحله چکاپ، پزشک حتما به شما اطلاع می‌دهد.منابع: ویکی‌پدیا و وب سایت توراهی

سلام.من سی و شش سالمه و تازه میخوام اقدام به بارداری کنم میخوام اسید فولیک بخورم تا سه ماه اهن رو هم هر شب میخورم مشکلی نداره؟؟؟؟

عزیزم خوردن آهن در شب باعث یبوست میشه که خود یبوست بعدا ممکنه همورویید ایجاد کنه.قرص آهن رو قبل از ظهر یا عصر بخورین. خوردن اسید فولیک عالیه.من بهتون ورزش های سبک و یک تست کامل هم پیشنهاد میکنم

سلام و درود اوایل مهر ماه جنین 8 هفته ام را به علت عدم رشد و تشکیل قلب سقط کردم . دو سوال دارم.1. آیا اوایل دی ماه اقدام کنم مناسب است؟ 2. هنوز به طور مرتب مکمل خاصی مصرف نمیکنم. اگر شروع کنم یک ماه کافیست؟ دکترم برای دفعه قبل خیلی بهم قرص مکمل داد: کلسیم، آیزن پلاس (آهن)، یدوفولیک، مولتی پریناتال، ویتامین d، و امگا3. خیلی وقتا نمیتونستم همه رو بخورم و بهم فشار می اومد واسه همین بعضی ها رو میخوردم. دیدم رو نسبت به مکمل عوض کرد. فکر میکنم همین قرص های زیادی جنین رو از بین برد. شاغل هستم و لاغرم. بی نهایت ممنونم

سلام و سپاس بابت سوالتون! پیام شما برای متخصص بارداری ارسال شد و بزودی پاسخ در همینجا قرار خواهد گرفت. برای شما سلامتی و خوشبختی آرزومندم.

پاسخ مشاور: ۳ ماه بعد سقط جنین میتوانید اقدام به بارداری بفرمایید. بهتره ۳ ماه قبل اقدام به بارداری جهت مشاوره و دستور آزمایشات قبل بارداری خدمت استاد حنطوش زاده «بلوار کشاورز» تشریف بیاورید و قرص یدوفولیک و مولتی ویتامین بدون آهن اسوه از ۳ ماه قبل بارداری باید شروع بفرمایید روزی یکی.

سلام من ٦ماه پيش به قصد باردار شدن تحت نظر پزشك شروع به خوردن٣ماه قرص اسيدفوليك و قرصD3 كردم كه ٣ماه پيش دوره ي آنها به اتمام رسيد ولي و تصميم به بارداري نگرفتم بنظر شما آيا نياز هست تا ١ماه ديگه كه قصد بارداري دارم شروع به خوردن مجدد اين قرص ها كنم

سلام بر شما فقط فولیک اسید کافی است و ویتامین D3 نیاز نیست

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال

اشتراک در خبره توراهی: مطالب مفید سایت بارداری

ویدئو، عکس و مطالب جذاب در رابطه با و نوزاد را در شبکه‌های اجتماعی توراهی دنبال کنید.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *