موارد مصرف قرص vitamin c

خواص دارویی و گیاهی

موارد مصرف قرص vitamin c
موارد مصرف قرص vitamin c

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

ویتامین C ویتامینی محلول در آب است که نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن برعهده دارد و مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. شما باید به‌طور روزانه غذاهای حاوی ویتامین سی مصرف کنید تا از این طریق این ویتامین موردنیاز بدن‌تان را تأمین کنید. با ما باشید تا در این مقاله بیشتر با این ویتامین مفید برای بدن آشنا شویم.موارد مصرف قرص vitamin c

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از:

در طول ۱۰ سال گذشته، بیش از ۱۰۰ مطالعه‌ درباره‌ی ویتامین سی انجام شده است و هر کدام از آنها فهرست مزایای این ویتامین را طولانی‌تر کرده‌اند. ازآنجاکه ویتامین C در بدن تولید نمی‌شود، کمبود این ویتامین مشکل بسیار رایجی در میان افراد مختلف است.

کمبود ویتامین C در بدن خودش را به شیوه‌های مختلفی نشان می‌دهد. اگرچه علائم و نشانه‌های کمبود ویتامین C چندان دردسرساز نیستند، اما نتیجه‌ی کمبود طولانی‌مدت ویتامین C می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ به‌همین‌دلیل لازم است کاملا مراقب آن باشید. کمبود شدید ویتامین C می‌تواند منجر به بیماری اسکوروی (نتیجه‌ی شکسته شدن کلوژن‌ها) شود.

اسکوروی باعث ایجاد احساس خستگی و درماندگی در شما ‌می‌شود، روی قدرت استخوان‌ها و ماهیچه‌های شما تأثیر می‌گذارد و سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند. امروزه، اسکوروی به‌ندرت مشاهده می‌شود، چراکه فقط مقدار بسیار کمی ویتامین C برای جلوگیری از این بیماری کافی است.

در قرن هجدهم از مرکبات برای درمان دو میلیون ملوان مبتلا به اسکوروی استفاده شد. البته باید توجه داشت که علایم مخفی‌تر و پنهان کمبود ویتامین C همچنان بسیار مهم هستند:

مشکلات مربوط به ویتامین C می‌تواند با گذشت زمان بیشتر هم شود و ممکن است به مشکلات جدی سلامتی تبدیل شود. مشکلات طولانی‌مدت ناشی از کمبود ویتامین سی عبارت‌اند از:

غذاهای قرمزی بخورید که خام و نپخته هستند، سعی کنید میوه‌ها و سبزیجات را هرچه سریع‌تر پس از قاچ‌کردن بخورید و میوه‌ها و سبزیجات را به‌جای اینکه بجوشانید، بخارپز کنید. توجه داشته باشید که میوه‌های تازه و ارگانیک بهترین منبع غذایی هستند.

غذا‌ها در حالت طبیعی‌شان بهترین منبع تغذیه برای بدن شما هستند، درنتیجه اگرچه اکثر افراد برای جذب ویتامینِ بیشتر به سراغ مکمل های غذایی می‌روند، ما به شما توصیه می‌کنیم که بهترین منبع برای کسب انواع ویتامین ها و مواد معدنی یا مغذی منابع غذایی تازه و خام هستند.

سعی کنید ۲ یا ۳ مورد از غذاهای زیر را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید؛ این کار به شما کمک می‌کنید تا سطح بهینه‌ی ویتامین C بدن‌تان را حفظ کنید.

مطالعه‌ی جامعِ انجام‌شده‌ای بر روی بیش از ۴۰۰۰ زن در سن ۴۰ تا ۷۴ نشان می‌دهد، زنانی که ویتامین C بیشتری دریافت می‌کنند، احتمال بروز چین‌وچروک و خشکی پوست‌ آنها کاهش پیدا می‌کند، زیرا این ویتامین می‌تواند به‌طور طبیعی سرعت فرایند پیری پوست را کاهش دهد. از ویتامین C برای تولید پروتئین مهمی که در ساخت پوست به‌کار می‌رود، تاندون‌ها، رباط‌ها و رگ‌های خونی استفاده می‌شود. این ویتامین به بهبود زخم نیز کمک می‌کند.

علاوه‌براین شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از ویتامین C در کرم‌های پوستی می‌تواند باعث کاهش مدت زمان قرمزی پوست در روند‌های درمان پوست مانند برطرف کردن چروک یا زخم شود. حفظ سلامت پوست با استفاده از یک رژیم غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از سرطان پوست است.

برای اینکه بدن‌تان مواد غذایی مورد نیازش را دریافت کند و عملکرد مناسبی داشته باشد، سیستم گوارش‌ شما باید این مواد را از غذاهایی که می‌خورید یا مکمل‌های مصرفی‌تان دریافت کند تا آنها در جریان خون جذب شوند. سپس سلول‌های شما این ویتامین‌ها و مواد معدنی را جذب می‌کنند و به بدن‌تان کمک می‌کنند تا تورم را کاهش دهد و باعث بهبود بیماری‌ها شود. جذب ویتامین C‍ می‌تواند باعث افزایش میزان آهنی شود که بدن بزرگسالان و کودکان دریافت می‌کند.

ویتامین C باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس می‌شود که نوعی آماس مفصلی دردناک است. در این بیماری شصت پا به دلیل افزایش اسیداوریک و شکل‌گیری کریستال در مفصل، سفت، متورم و دردناک می‌شود.

مطالعه‌‌ای طولانی‌مدت بر روی مردان بالای ۴۰ سال که روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۴۹۹ میلی‌گرم ویتامین C دریافت کرده‌اند، نشان داده است که خطر ابتلا به نقرس در این افراد ۳۱٪ کاهش پیدا کرده است. در این مطالعه افرادی که در روز بیشتر از ۱۵۰۰ میلی‌گرم ویتامین C دریافت می‌کنند، نصف افراد دیگری که مکمل دریافت نمی‌کنند، در معرض خطر ابتلا به نقرس قرار دارند.

ویتامین C یکی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند جلوی آسیب‌های ناشی از مولکول‌های خطرناک که رادیکال‌های آزاد نامیده‌ می‌شوند و نیز مواد شیمیایی خطرناک و آلودگی‌هایی مانند دود سیگار را بگیرد.

رادیکال‌های آزاد می‌توانند در بدن ساخته شوند و در بروز بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و ورم مفاصل نقش دارند. هنگامی‌که بدن‌تان غذا را تجزیه می‌کند یا زمانی‌که در معرض دود سیگار، تنباکو یا تشعشع قرار می‌گیرید، رادیکال‌های آزاد تولید می‌شوند.

مدت‌هاست دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که ویتامین C باعث بهبود سیستم ایمنی می‌شود و نقش مهمی در توانایی بدن‌تان برای مبارزه با سرماخوردگی و ویروس‌ها دارد. شما می‌تواند روزانه با مصرف ۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C مانع از ابتلا به سرماخوردگی شوید و با مصرف ۴۰۰۰ میلی‌گرم در روز، سرماخوردگی خود را درمان کنید. همچنین شواهد بسیار خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف ویتامین C در زمانِ سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌تواند خطر ابتلا به عوارض بیشتر مانند ذات‌الریه و عفونت ریه را کاهش دهد.

تحقیق تازه‌ای نشان داده است که مصرف ویتامین C می‌تواند به افرادی که سیستم ایمنی‌شان به‌خاطر فشارهای روحی و روانی ضعیف شده است کمک کند. با توجه به این واقعیت که فشار روحی به یکی از شرایط رایج در زندگی ما تبدیل شده است، مصرف کافی ویتامین C می‌تواند به‌عنوان ابزاری ایده‌آل برای سلامت کلی‌مان درنظر گرفته شود.

مصرف زیاد ویتامین C می‌تواند اثر ضدسرطانی داروهایی را که در شیمی‌درمانی استفاده می‌شوند، افزایش دهد. همچنین مشخص شده است که ویتامین C می‌تواند تنها سلول‌هایی را هدف بگیرد که به این دارو‌‌ها احتیاج دارند؛ برخلاف دیگر دارو‌ها که به سلول‌های عادی نیز آسیب می‌زنند. محققان بر این باورند که ویتامین C می‌تواند درمانی ایمن و مقرون‌به‌صرفه برای انواع مختلف سرطان و نیز درمانی برای سرطان تخمدان و ریه باشد.

نتایج مطالعه‌ای منتشرشده در مجله‌ی تغذیه‌ی بالینی آمریکا نشان داده است، افرادی که در خون‌شان ویتامین C کافی وجود دارد، ۴۲٪ کمتر از افراد دیگر دچار سکته‌ی مغزی می‌شوند. مصرف میوه و سبزیجات باعث افزایش سطح ویتامین C خون‌ می‌شود، پس سعی کنید میزان میوه و سبزیجاتی را که در روز مصرف می‌کنید افزایش دهید.

ممکن است مصرف بیشتر ویتامین C در رژیم غذایی‌تان باعث بهبود عملکرد فیزیکی و تقویت ماهیچه‌هایتان شود. این موضوع به‌ویژه در افراد مُسن صادق است. مصرف مکمل‌های دارای ویتامین C می‌تواند باعث افزایش جذب اکسیژن هنگام انجام تمرینات ورزشی شود. برخی از مطالعات نشان داده است این ویتامین می‌تواند باعث کاهش فشار خون نیز شود.

پیش از ورزش‌های سنگین مانند ماراتن، مصرف ویتامین C ممکن است از عفونت‌های تنفسی فوقانی که گاهی‌وقت‌ها پس از این نوع ورزش‌ها ایجاد می‌شود جلوگیری کند. این ویتامین همچنین می‌تواند عملکرد ریه‌ها و مجاری تنفسی شما را بهبود بخشد.

مشخص شده است که مصرف ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C در هر روز ممکن است تولید هیستامین‌ها را که باعث تحریک افراد مبتلا به آسم می‌شود کاهش دهد؛ به‌این‌ترتیب به بهبود علائم آسم کمک می‌کند.

همان‌طور که پیش از این گفتم بهترین منبع ویتامین C میوه‌ها و سیزیجات محلی و تازه هستند. اگر مجبور هستید که از مکمل‌ها استفاده کنید، مطمئن شوید که مکمل انتخابی‌تان کیفیت بالایی دارد، از مواد طبیعی درست شده است و فاقد مواد اعتیادآور و مواد مصنوعی دیگری است که می‌توانند در درازمدت به شما آسیب بزنند.

به‌یاد داشته باشید که برخی از غلات‌های گیاهی و نوشیدنی‌ها با ویتامین C غنی‌سازی شده‌اند؛ به این معنا که این ویتامین یا مواد معدنی دیگر به این مواد غذایی افزوده‌ شده‌اند. با بررسی نوشته‌ی روی محصول از میزان ویتامین C موجود در محصول اطمینان حاصل کنید. پختن غذاهای حاوی ویتامین C مانند بروکلی با فلفل‌ها می‌تواند باعث کاهش میزان ویتامین C آنها شود. فریز کردن، قرار داد آنها در ماکروویو و بخارپز کردن‌شان نیز می‌تواند باعث کاهش سطح ویتامین C شود.

بهترین منابع ویتامین C میوه‌ها و سبزیجات خام و پخته‌‌نشده هستند.

رژیم غذایی پیشنهادی برای ویتامین‌ها نشان می‌دهد که افراد مختلف در هر روز باید چه میزان از هر ویتامینی را دریافت کنند. این میزان برای ویتامین C به شرح زیر است:

برای نوزادان:

موارد مصرف قرص vitamin c

برای کودکان:

برای جوانان:

برای بزرگسالان:

ویتامین C در بدن ذخیره نمی‌شود (مقادیر اضافه‌ دفع می‌شود)، درنتیجه لازم نیست نگران افزایش میزان این ویتامین در بدن‌تان باشید. مقدار اضافه‌ی ویتامین C در بدن ازطریق ادرار دفع می‌شود، درواقع بدن شما نسبت به اینکه به چه چیزی نیاز دارد و به چه چیزی نیاز ندارد، بسیار هوشمند عمل می‌کند. البته برای جلوگیری از دل‌پیچه و اسهال باید مراقب باشید که میزان ویتامین C دریافتی‌ روزانه‌تان از ۲۰۰۰ میلی‌گرم تجاوز نکند. در مطالعه‌ای که به‌تازگی انجام شده است، میان سنگ‌کلیه و مکمل‌های ویتامین C ارتباطی وجود دارد. این مطالعه کشف کرده است، در مردانی که از مکمل‌های ویتامین C استفاده می‌کنند، احتمال سنگ‌سازی کلیه دو برابر افرادی است که از این مکمل‌ها استفاده نمی‌کنند. این نتایج درمورد مردانی که ویتامین C مورد نیازشان را از میوه‌ها و سبزیجات دریافت می‌کنند، صادق نیست.

ویتامین‌های محلول در آب را باید به‌صورت روزانه مصرف کنید تا در سطح مناسبی باقی بمانند. میوه‌های سرشار از ویتامین C و سبزیجات خام بخورید یا آنها را در مقدار بسیار کمی آب بپزید تا مقدار زیادی از ویتامین‌شان از دست نرود.

آلمینیوم با ویتامین C برهم‌کنش دارد، چراکه این ویتامین می‌تواند میزان آلمینیومی را که بدن شما جذب می‌کند افزایش دهد. درنتیجه ویتامین C را دو ساعت قبل یا چهار ساعت بعد از داروی ضدرفلاکس معده مصرف کنید. ویتامین C می‌تواند سرعت خارج شدن استروژن‌ها را از بدن کاهش دهد، درنتیجه مصرف این ویتامین همراه با استروژن ممکن است باعث افزایش اثرات و عوارض جانبی استروژن‌ها شود.

ازآنجاکه ویتامین C نوعی آنتی‌اکسیدان است، این نگرانی وجود دارد که اثربخشی بعضی از دارو‌ها را برای درمان سرطان کاهش دهد. همچنین استفاده از مقدار زیاد ویتامین C ممکن است باعث کاهش مدت‌زمان ماندگاری دارو‌های ایدز در بدن شود. این مورد شامل دارویی‌هایی مانند آجنراس، ویراسپت و فورتواس می‌شود. مصرف زیاد ویتامین C ممکن است باعث کاهش اثربخشی وارفارین شود که برای جلوگیری از لخته‌شدن خون استفاده می‌شود.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

;!( function( w, d ) {
'use strict';
var ad = { user: "1563102114", width: 728, height: 90, id: 'adro-' + ~~( Math.random() * 999999 ) },
h = d.head || d.getElementsByTagName( 'head' )[ 0 ],
s = location.protocol + '//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js';
if ( typeof w.adroParams != 'object' )
w.adroParams = {};
d.write( 'div#’ + ad.id + ‘ {margin:0 0 20px 0;} @media only screen and (min-device-width: 1200px){div#’ + ad.id + ‘ {float: none !important;margin: 0 12px!important;}}

17،000 تومان14،000 تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

نام و ایمیل مرا در این مرورگر برای افزودن دیدگاه در آینده، ذخیره کن.

با سلام
مصرف این قرص با قرص ویتامین ب کمپلکس می تواند تداخل داشته باشد ؟
طریقه مصرف هر دو قرص ؟

سلام بر شما
بهتره از پزشک‌تون سوال کنید.

رژیم و تغذیه

انواع رژیم لاغری؛ ۹ رژیم لاغری مؤثر و پرطرفدار

علت نفخ معده؛ ۱۰ غذایی که موجب نفخ معده می‌شوند

برای افزایش پلاکت خون چه بخوریم و چه نخوریم؟

آشنایی با برنامه رژیم خیار و خواص و عوارض آن

مضرات آبمیوه؛ ۵ دلیل که نباید آبمیوه را جایگزین میوه کنید

آخرین مطالب

۷ ایده جذاب گردشگری برای تجربه یک سفر بی‌نظیر و به یاد ماندنی

چرا ما از شکست‌های‌مان قدرتمندتریم؟

معرفی کتاب گرگ وال استریت اثر جردن بلفورت

بزرگترین اشتباهاتی که مردان در رابطه عاطفی مرتکب می‌شوند

تخمک گذاری چیست؛‌ ۱۳ نکته‌ای که باید درمورد چرخه قاعدگی بدانید

ترین های جهان

۴۴ فیلم دیدنی از بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار در سال ۲۰۱۹

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

بهترین فیلم های ترسناک دنیا که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کدام‌اند؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

InChI=1S/C6H8O6/c7-1-2(8)5-3(9)4(10)6(11)12-5/h2,5,7-10H,1H2/t2-,5+/m0/s1 YKey:CIWBSHSKHKDKBQ-JLAZNSOCSA-N Y


ویتامین ث vitamin C یا ال-آسکوربات یا اسکوربیک اسید ریز مغذی حیاتی برای گونه‌های پیشرفته پستانداران (انسان، میمون‌ها و مانند این‌ها)، شمار اندکی از گونه‌های دیگر پستانداران (به‌ویژه خوکچه هندی و خفاش‌ها)، تعدادی از گونه‌های پرندگان و برخی ماهی‌هاست. تقریباً بجز موارد که در بالا ذکر شد بقیه جانداران این ویتامین را در بدن خود می‌سازند.[۱]

در سده نوزدهم و در جریان مبتلا شدن بسیاری از دریانوردان به بیماری اسکروی این دریانوردان چاره کار را در مصرف مرکبات دیدند و بالاخره در سال ۱۹۲۸ این ویتامین در میوه پرتقال کشف شد و اسید اسکوربیک نام گرفت.

این ویتامین که از ویتامین‌های محلول در آب است،در میوه‌ها مخصوصاً میوه‌های ترش و مرکبات و دیگر میوه‌ها و گیاهان سبزیجات و صیفی‌ها موجود است. در برابر حرارت و مواد قلیایی و طول زمان از بین می‌رود. این ویتامین در واکنش‌های شیمیایی بدن یک حمل‌کننده الکترون است و از مهم‌ترین آنتی اکسیدان‌ها است که نقش مهمی در سلامتی بدن و دستگاه ایمنی دارد.[۲]
موارد مصرف قرص vitamin c

ویتامین c جامدی سفید رنگ و محلول در آب و غیر سمی است که مصرف آن سامانه ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. دارای استر حلقوی است و در محیط آبی آبکافت می‌شود و اسید می‌سازد؛ به همین دلیل به ان «اسید آسکوربیک» می‌گویند.

ویتامین ث آنتی‌اکسیدان است، یعنی از آسیب رادیکال آزاد به سلول‌ها و بافت‌های بدن جلوگیری کرده و باعث تقویت دستگاه ایمنی می‌شود. این ویتامین موجب محافظت پوست در مقابل آثار مخرب اشعه ماورای بنفش نور خورشید می‌شود. همچنین این ویتامین به افزایش قدرت ایمنی بدن استحکام لثه‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند.[۲] این ویتامین همچنین باعث ساخت کلاژن (قوی‌ترین بخش بافت پیوندی که تمام اعضای بدن را در کنار هم نگه می‌دارد)[۳] شده و در پیشگیری از بالارفتن کلسترول خون و ایجاد لخته‌های خونی در رگ مؤثر است.[۴] اشاره شده‌است که این ویتامین برخلاف تفکر همگان کمکی در پیشگیری از بروز سرماخوردگی نمی‌کند و فقط طول دوره بیماری را کوتاه و به تخفیف عوارض آن کمک می‌کند.[۵] همچنین مصرف این ویتامین باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود و به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌گردد.
ویتامین ث به عقیده برخی کارشناسان احتمال بروز سکته مغزی در افراد غیر سیگاری را تا ۳۰٪ و در افراد سیگاری تا ۷۰٪ کاهش می‌دهد. به اعتقاد این محققان آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین ث احتمالاً سلول‌ها را از فشار اکسیدی که در سکته مغزی مؤثر هستند، حفظ می‌کند. البته به گفته دانشمندان ویتامین ث که از طریق مصرف طبیعی کسب شود، اثرش بسیار بیشتر است.[۶][۷] همچنین در تحقیق دیگری دانشمندان مصرف این ویتامین را در تراکم استخوانی افراد مؤثر دانسته‌اند.[۸] در پژوهشی دیگر نیز گفته شده‌است که تزریق مقدار زیادی ویتامین ث به افرادی که دچار سرطان هستند باعث می‌شود که رشد سرطان در آن‌ها را متوقف کند. این ویتامین می‌تواند زنجیره‌ای مخرب در درون سلول بیمار بوجود آورد. گفته شده که تزریق این ویتامین به موش‌هایی که دچار تومور بودند، اندازه تومورهای آنان را به نصف کاهش داده‌است.[۹] این ویتامین از اکسید شدن سلول‌های چرب حاضر در غشاء سلولی توسط عوامل اکسیدکننده جلوگیری می‌کند؛ با تداوم اکسید شدن سلول‌های چرب و ایجاد تغییراتی در سلول و ماده ژنتیکی سلول باعث بروز برخی سرطان‌ها می‌شود.[۱۰]
محققان مصرف این ویتامین را به کسانی که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند نیز توصیه کرده‌اند. زیرا کمبود ویتامین ث باعث تصلب شریان شده و کمبود آن در بیماران قلبی همراه با خشکی و سفتی رگ‌ها می‌شود و باعث بوجود آمدن درد در این افراد می‌گردد.[۱۱]

کمبود ویتامین ث سبب می‌شود که اسپرم‌ها به هم چسبیده و این حالت سبب ۱۶ درصد موارد ناباروری در مردان می‌شود. نگهداری طولانی مدت در یخچال‏، پختن، گرمای هوا، نور و دخانیات باعث از بین رفتن این ویتامین می ‏شوند؛ از این رو افراد سیگاری به این ویتامین نیاز بیشتری دارند. شیر مادر دارای مقادیری از ویتامین ث است و به همین جهت بانوان باردار باید از مقدار بیشتری از این ویتامین مصرف کنند.[۱۲]

ویتامین ث مورد نیاز برای هر فرد سالم ۶۰ میلی‌گرم در روز توصیه شده‌است.[۲][۶] اگر فردی به مدت یک ماه به میزان کمتر از حداقل مورد نیاز یک فرد این ویتامین را دریافت کند دچار عوارضی مانند بیماری اسکروی، خون‌ریزی لثه و همچنین خشکی پوست و آثار خون مردگی در زیر آن می‌شود.[۲] در پژوهشی دانشمندان به این نتیجه رسیدند که وجود چربی در غذا باعث می‌شود که ویتامین ث خاصیت ضد سرطانی خود را از دست بدهد. دانشمندان می‌گویند وقتی مخلوط از بزاق و مواد غذایی در معده با شیره آن مخلوط می‌شوند، ویتامین ث موجود در مواد غذایی می‌تواند رادیکال‌های آزاد، یعنی همان موادی که سرطان‌زا هستند را از بین ببرد؛ رادیکال‌های آزادی مانند نیتریت که در مواد غذایی آماده و کنسروی، مانند سوسیس و کالباس به مقدار زیاد وجود دارند. اما در یک تحقیق، هنگامی که مقدار بیشتری چربی به همین مخلوط غذایی اضافه شد دیده شد که دیگر ویتامین ث نمی‌تواند این واکنش شیمیایی را انجام دهد. کمبود ویتامین ث سبب می‌شود که اسپرم‌ها به هم بچسبند و این حالت سبب ۱۶٪ موارد ناباروری در مردان می‌شود.[۱۳]

اسکوربوت، نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین ث می‌شود.

افراد زیر در معرض کمبود ویتامین ث[۱۴] هستند:[۱۵]

معمولاً اضافه این ویتامین از راه ادرار دفع می‌شود.[۶] اما مصرف خیلی زیاد آن باعث تکرر ادرار، سنگ کلیه و اسهال می‌شود. همچنین مصرف زیاد این ویتامین به صورت دارو باعث بروز اختلالات گوارشی، خطر ابتلاء به سنگ اگزالات در مجاری ادراری و اعتیاد بدن به مقدار زیاد مصرف این دارو می‌شود.[۴][۱۶]

بیشتر جانداران این ویتامین را خود می‌سازند اما جاندارن دیگری مثل انسان هستند که باید این ویتامین را در طول روز از موادی که مصرف می‌کنند بدست بیاورند. این ویتامین هم به صورت طبیعی در منابع گیاهی و جانوری موجود است و هم به صورت مصنوعی و قرص. منابعی که بیشترین مقادیر این ویتامین را در خود دارند عبارتند از: فلفل تند، توت فرنگی، کلم بروکلی، گریپ فروت، گوجه فرنگی، انبه، لیمو، گل کلم، سیب زمینی، هندوانه، اسفناج، کلم، نارنگی و مرکبات، کیوی و دیگر میوه‌ها و سبزی‌ها، منابع گیاهی دارای ویتامین ث و جگر منبع حیوانی دارای ویتامین ث است.[۲] نگهداری طولانی مدت در یخچال، پختن، گرمای هوا، نور و دخانیات باعث از بین رفتن این ویتامین می‌شوند. از این رو افراد سیگاری به این ویتامین نیاز بیشتری دارند.[۴] همچنین شیر مادر نیز دارای مقادیری از ویتامین ث می‌باشد و به همین جهت زنان باردار باید از مقدار بیشتری از این ویتامین مصرف کنند. همچنین می‌شود این ویتامین را ۳ تا ۶ ماه در دمای زیر صفر نگهداری کرد اما پس از آن تجزیه می‌شود. همچنین در میان سبزی‌ها ۲ سبزی‌های تیره برگ ویتامین ث بیشتری دارند و جعفری شش تا هفت برابر سایر سبزی‌ها دارای ویتامین ث می‌باشد.[۱۰]

InChI=1S/C6H8O6/c7-1-2(8)5-3(9)4(10)6(11)12-5/h2,5,7-10H,1H2/t2-,5+/m0/s1 YKey:CIWBSHSKHKDKBQ-JLAZNSOCSA-N Y


ویتامین ث vitamin C یا ال-آسکوربات یا اسکوربیک اسید ریز مغذی حیاتی برای گونه‌های پیشرفته پستانداران (انسان، میمون‌ها و مانند این‌ها)، شمار اندکی از گونه‌های دیگر پستانداران (به‌ویژه خوکچه هندی و خفاش‌ها)، تعدادی از گونه‌های پرندگان و برخی ماهی‌هاست. تقریباً بجز موارد که در بالا ذکر شد بقیه جانداران این ویتامین را در بدن خود می‌سازند.[۱]

در سده نوزدهم و در جریان مبتلا شدن بسیاری از دریانوردان به بیماری اسکروی این دریانوردان چاره کار را در مصرف مرکبات دیدند و بالاخره در سال ۱۹۲۸ این ویتامین در میوه پرتقال کشف شد و اسید اسکوربیک نام گرفت.

این ویتامین که از ویتامین‌های محلول در آب است،در میوه‌ها مخصوصاً میوه‌های ترش و مرکبات و دیگر میوه‌ها و گیاهان سبزیجات و صیفی‌ها موجود است. در برابر حرارت و مواد قلیایی و طول زمان از بین می‌رود. این ویتامین در واکنش‌های شیمیایی بدن یک حمل‌کننده الکترون است و از مهم‌ترین آنتی اکسیدان‌ها است که نقش مهمی در سلامتی بدن و دستگاه ایمنی دارد.[۲]
موارد مصرف قرص vitamin c

ویتامین c جامدی سفید رنگ و محلول در آب و غیر سمی است که مصرف آن سامانه ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. دارای استر حلقوی است و در محیط آبی آبکافت می‌شود و اسید می‌سازد؛ به همین دلیل به ان «اسید آسکوربیک» می‌گویند.

ویتامین ث آنتی‌اکسیدان است، یعنی از آسیب رادیکال آزاد به سلول‌ها و بافت‌های بدن جلوگیری کرده و باعث تقویت دستگاه ایمنی می‌شود. این ویتامین موجب محافظت پوست در مقابل آثار مخرب اشعه ماورای بنفش نور خورشید می‌شود. همچنین این ویتامین به افزایش قدرت ایمنی بدن استحکام لثه‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند.[۲] این ویتامین همچنین باعث ساخت کلاژن (قوی‌ترین بخش بافت پیوندی که تمام اعضای بدن را در کنار هم نگه می‌دارد)[۳] شده و در پیشگیری از بالارفتن کلسترول خون و ایجاد لخته‌های خونی در رگ مؤثر است.[۴] اشاره شده‌است که این ویتامین برخلاف تفکر همگان کمکی در پیشگیری از بروز سرماخوردگی نمی‌کند و فقط طول دوره بیماری را کوتاه و به تخفیف عوارض آن کمک می‌کند.[۵] همچنین مصرف این ویتامین باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود و به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌گردد.
ویتامین ث به عقیده برخی کارشناسان احتمال بروز سکته مغزی در افراد غیر سیگاری را تا ۳۰٪ و در افراد سیگاری تا ۷۰٪ کاهش می‌دهد. به اعتقاد این محققان آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین ث احتمالاً سلول‌ها را از فشار اکسیدی که در سکته مغزی مؤثر هستند، حفظ می‌کند. البته به گفته دانشمندان ویتامین ث که از طریق مصرف طبیعی کسب شود، اثرش بسیار بیشتر است.[۶][۷] همچنین در تحقیق دیگری دانشمندان مصرف این ویتامین را در تراکم استخوانی افراد مؤثر دانسته‌اند.[۸] در پژوهشی دیگر نیز گفته شده‌است که تزریق مقدار زیادی ویتامین ث به افرادی که دچار سرطان هستند باعث می‌شود که رشد سرطان در آن‌ها را متوقف کند. این ویتامین می‌تواند زنجیره‌ای مخرب در درون سلول بیمار بوجود آورد. گفته شده که تزریق این ویتامین به موش‌هایی که دچار تومور بودند، اندازه تومورهای آنان را به نصف کاهش داده‌است.[۹] این ویتامین از اکسید شدن سلول‌های چرب حاضر در غشاء سلولی توسط عوامل اکسیدکننده جلوگیری می‌کند؛ با تداوم اکسید شدن سلول‌های چرب و ایجاد تغییراتی در سلول و ماده ژنتیکی سلول باعث بروز برخی سرطان‌ها می‌شود.[۱۰]
محققان مصرف این ویتامین را به کسانی که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند نیز توصیه کرده‌اند. زیرا کمبود ویتامین ث باعث تصلب شریان شده و کمبود آن در بیماران قلبی همراه با خشکی و سفتی رگ‌ها می‌شود و باعث بوجود آمدن درد در این افراد می‌گردد.[۱۱]

کمبود ویتامین ث سبب می‌شود که اسپرم‌ها به هم چسبیده و این حالت سبب ۱۶ درصد موارد ناباروری در مردان می‌شود. نگهداری طولانی مدت در یخچال‏، پختن، گرمای هوا، نور و دخانیات باعث از بین رفتن این ویتامین می ‏شوند؛ از این رو افراد سیگاری به این ویتامین نیاز بیشتری دارند. شیر مادر دارای مقادیری از ویتامین ث است و به همین جهت بانوان باردار باید از مقدار بیشتری از این ویتامین مصرف کنند.[۱۲]

ویتامین ث مورد نیاز برای هر فرد سالم ۶۰ میلی‌گرم در روز توصیه شده‌است.[۲][۶] اگر فردی به مدت یک ماه به میزان کمتر از حداقل مورد نیاز یک فرد این ویتامین را دریافت کند دچار عوارضی مانند بیماری اسکروی، خون‌ریزی لثه و همچنین خشکی پوست و آثار خون مردگی در زیر آن می‌شود.[۲] در پژوهشی دانشمندان به این نتیجه رسیدند که وجود چربی در غذا باعث می‌شود که ویتامین ث خاصیت ضد سرطانی خود را از دست بدهد. دانشمندان می‌گویند وقتی مخلوط از بزاق و مواد غذایی در معده با شیره آن مخلوط می‌شوند، ویتامین ث موجود در مواد غذایی می‌تواند رادیکال‌های آزاد، یعنی همان موادی که سرطان‌زا هستند را از بین ببرد؛ رادیکال‌های آزادی مانند نیتریت که در مواد غذایی آماده و کنسروی، مانند سوسیس و کالباس به مقدار زیاد وجود دارند. اما در یک تحقیق، هنگامی که مقدار بیشتری چربی به همین مخلوط غذایی اضافه شد دیده شد که دیگر ویتامین ث نمی‌تواند این واکنش شیمیایی را انجام دهد. کمبود ویتامین ث سبب می‌شود که اسپرم‌ها به هم بچسبند و این حالت سبب ۱۶٪ موارد ناباروری در مردان می‌شود.[۱۳]

اسکوربوت، نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین ث می‌شود.

افراد زیر در معرض کمبود ویتامین ث[۱۴] هستند:[۱۵]

معمولاً اضافه این ویتامین از راه ادرار دفع می‌شود.[۶] اما مصرف خیلی زیاد آن باعث تکرر ادرار، سنگ کلیه و اسهال می‌شود. همچنین مصرف زیاد این ویتامین به صورت دارو باعث بروز اختلالات گوارشی، خطر ابتلاء به سنگ اگزالات در مجاری ادراری و اعتیاد بدن به مقدار زیاد مصرف این دارو می‌شود.[۴][۱۶]

بیشتر جانداران این ویتامین را خود می‌سازند اما جاندارن دیگری مثل انسان هستند که باید این ویتامین را در طول روز از موادی که مصرف می‌کنند بدست بیاورند. این ویتامین هم به صورت طبیعی در منابع گیاهی و جانوری موجود است و هم به صورت مصنوعی و قرص. منابعی که بیشترین مقادیر این ویتامین را در خود دارند عبارتند از: فلفل تند، توت فرنگی، کلم بروکلی، گریپ فروت، گوجه فرنگی، انبه، لیمو، گل کلم، سیب زمینی، هندوانه، اسفناج، کلم، نارنگی و مرکبات، کیوی و دیگر میوه‌ها و سبزی‌ها، منابع گیاهی دارای ویتامین ث و جگر منبع حیوانی دارای ویتامین ث است.[۲] نگهداری طولانی مدت در یخچال، پختن، گرمای هوا، نور و دخانیات باعث از بین رفتن این ویتامین می‌شوند. از این رو افراد سیگاری به این ویتامین نیاز بیشتری دارند.[۴] همچنین شیر مادر نیز دارای مقادیری از ویتامین ث می‌باشد و به همین جهت زنان باردار باید از مقدار بیشتری از این ویتامین مصرف کنند. همچنین می‌شود این ویتامین را ۳ تا ۶ ماه در دمای زیر صفر نگهداری کرد اما پس از آن تجزیه می‌شود. همچنین در میان سبزی‌ها ۲ سبزی‌های تیره برگ ویتامین ث بیشتری دارند و جعفری شش تا هفت برابر سایر سبزی‌ها دارای ویتامین ث می‌باشد.[۱۰]

InChI=1S/C6H8O6/c7-1-2(8)5-3(9)4(10)6(11)12-5/h2,5,7-10H,1H2/t2-,5+/m0/s1 YKey:CIWBSHSKHKDKBQ-JLAZNSOCSA-N Y


ویتامین ث vitamin C یا ال-آسکوربات یا اسکوربیک اسید ریز مغذی حیاتی برای گونه‌های پیشرفته پستانداران (انسان، میمون‌ها و مانند این‌ها)، شمار اندکی از گونه‌های دیگر پستانداران (به‌ویژه خوکچه هندی و خفاش‌ها)، تعدادی از گونه‌های پرندگان و برخی ماهی‌هاست. تقریباً بجز موارد که در بالا ذکر شد بقیه جانداران این ویتامین را در بدن خود می‌سازند.[۱]

در سده نوزدهم و در جریان مبتلا شدن بسیاری از دریانوردان به بیماری اسکروی این دریانوردان چاره کار را در مصرف مرکبات دیدند و بالاخره در سال ۱۹۲۸ این ویتامین در میوه پرتقال کشف شد و اسید اسکوربیک نام گرفت.

این ویتامین که از ویتامین‌های محلول در آب است،در میوه‌ها مخصوصاً میوه‌های ترش و مرکبات و دیگر میوه‌ها و گیاهان سبزیجات و صیفی‌ها موجود است. در برابر حرارت و مواد قلیایی و طول زمان از بین می‌رود. این ویتامین در واکنش‌های شیمیایی بدن یک حمل‌کننده الکترون است و از مهم‌ترین آنتی اکسیدان‌ها است که نقش مهمی در سلامتی بدن و دستگاه ایمنی دارد.[۲]
موارد مصرف قرص vitamin c

ویتامین c جامدی سفید رنگ و محلول در آب و غیر سمی است که مصرف آن سامانه ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. دارای استر حلقوی است و در محیط آبی آبکافت می‌شود و اسید می‌سازد؛ به همین دلیل به ان «اسید آسکوربیک» می‌گویند.

ویتامین ث آنتی‌اکسیدان است، یعنی از آسیب رادیکال آزاد به سلول‌ها و بافت‌های بدن جلوگیری کرده و باعث تقویت دستگاه ایمنی می‌شود. این ویتامین موجب محافظت پوست در مقابل آثار مخرب اشعه ماورای بنفش نور خورشید می‌شود. همچنین این ویتامین به افزایش قدرت ایمنی بدن استحکام لثه‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند.[۲] این ویتامین همچنین باعث ساخت کلاژن (قوی‌ترین بخش بافت پیوندی که تمام اعضای بدن را در کنار هم نگه می‌دارد)[۳] شده و در پیشگیری از بالارفتن کلسترول خون و ایجاد لخته‌های خونی در رگ مؤثر است.[۴] اشاره شده‌است که این ویتامین برخلاف تفکر همگان کمکی در پیشگیری از بروز سرماخوردگی نمی‌کند و فقط طول دوره بیماری را کوتاه و به تخفیف عوارض آن کمک می‌کند.[۵] همچنین مصرف این ویتامین باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود و به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌گردد.
ویتامین ث به عقیده برخی کارشناسان احتمال بروز سکته مغزی در افراد غیر سیگاری را تا ۳۰٪ و در افراد سیگاری تا ۷۰٪ کاهش می‌دهد. به اعتقاد این محققان آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین ث احتمالاً سلول‌ها را از فشار اکسیدی که در سکته مغزی مؤثر هستند، حفظ می‌کند. البته به گفته دانشمندان ویتامین ث که از طریق مصرف طبیعی کسب شود، اثرش بسیار بیشتر است.[۶][۷] همچنین در تحقیق دیگری دانشمندان مصرف این ویتامین را در تراکم استخوانی افراد مؤثر دانسته‌اند.[۸] در پژوهشی دیگر نیز گفته شده‌است که تزریق مقدار زیادی ویتامین ث به افرادی که دچار سرطان هستند باعث می‌شود که رشد سرطان در آن‌ها را متوقف کند. این ویتامین می‌تواند زنجیره‌ای مخرب در درون سلول بیمار بوجود آورد. گفته شده که تزریق این ویتامین به موش‌هایی که دچار تومور بودند، اندازه تومورهای آنان را به نصف کاهش داده‌است.[۹] این ویتامین از اکسید شدن سلول‌های چرب حاضر در غشاء سلولی توسط عوامل اکسیدکننده جلوگیری می‌کند؛ با تداوم اکسید شدن سلول‌های چرب و ایجاد تغییراتی در سلول و ماده ژنتیکی سلول باعث بروز برخی سرطان‌ها می‌شود.[۱۰]
محققان مصرف این ویتامین را به کسانی که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند نیز توصیه کرده‌اند. زیرا کمبود ویتامین ث باعث تصلب شریان شده و کمبود آن در بیماران قلبی همراه با خشکی و سفتی رگ‌ها می‌شود و باعث بوجود آمدن درد در این افراد می‌گردد.[۱۱]

کمبود ویتامین ث سبب می‌شود که اسپرم‌ها به هم چسبیده و این حالت سبب ۱۶ درصد موارد ناباروری در مردان می‌شود. نگهداری طولانی مدت در یخچال‏، پختن، گرمای هوا، نور و دخانیات باعث از بین رفتن این ویتامین می ‏شوند؛ از این رو افراد سیگاری به این ویتامین نیاز بیشتری دارند. شیر مادر دارای مقادیری از ویتامین ث است و به همین جهت بانوان باردار باید از مقدار بیشتری از این ویتامین مصرف کنند.[۱۲]

ویتامین ث مورد نیاز برای هر فرد سالم ۶۰ میلی‌گرم در روز توصیه شده‌است.[۲][۶] اگر فردی به مدت یک ماه به میزان کمتر از حداقل مورد نیاز یک فرد این ویتامین را دریافت کند دچار عوارضی مانند بیماری اسکروی، خون‌ریزی لثه و همچنین خشکی پوست و آثار خون مردگی در زیر آن می‌شود.[۲] در پژوهشی دانشمندان به این نتیجه رسیدند که وجود چربی در غذا باعث می‌شود که ویتامین ث خاصیت ضد سرطانی خود را از دست بدهد. دانشمندان می‌گویند وقتی مخلوط از بزاق و مواد غذایی در معده با شیره آن مخلوط می‌شوند، ویتامین ث موجود در مواد غذایی می‌تواند رادیکال‌های آزاد، یعنی همان موادی که سرطان‌زا هستند را از بین ببرد؛ رادیکال‌های آزادی مانند نیتریت که در مواد غذایی آماده و کنسروی، مانند سوسیس و کالباس به مقدار زیاد وجود دارند. اما در یک تحقیق، هنگامی که مقدار بیشتری چربی به همین مخلوط غذایی اضافه شد دیده شد که دیگر ویتامین ث نمی‌تواند این واکنش شیمیایی را انجام دهد. کمبود ویتامین ث سبب می‌شود که اسپرم‌ها به هم بچسبند و این حالت سبب ۱۶٪ موارد ناباروری در مردان می‌شود.[۱۳]

اسکوربوت، نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین ث می‌شود.

افراد زیر در معرض کمبود ویتامین ث[۱۴] هستند:[۱۵]

معمولاً اضافه این ویتامین از راه ادرار دفع می‌شود.[۶] اما مصرف خیلی زیاد آن باعث تکرر ادرار، سنگ کلیه و اسهال می‌شود. همچنین مصرف زیاد این ویتامین به صورت دارو باعث بروز اختلالات گوارشی، خطر ابتلاء به سنگ اگزالات در مجاری ادراری و اعتیاد بدن به مقدار زیاد مصرف این دارو می‌شود.[۴][۱۶]

بیشتر جانداران این ویتامین را خود می‌سازند اما جاندارن دیگری مثل انسان هستند که باید این ویتامین را در طول روز از موادی که مصرف می‌کنند بدست بیاورند. این ویتامین هم به صورت طبیعی در منابع گیاهی و جانوری موجود است و هم به صورت مصنوعی و قرص. منابعی که بیشترین مقادیر این ویتامین را در خود دارند عبارتند از: فلفل تند، توت فرنگی، کلم بروکلی، گریپ فروت، گوجه فرنگی، انبه، لیمو، گل کلم، سیب زمینی، هندوانه، اسفناج، کلم، نارنگی و مرکبات، کیوی و دیگر میوه‌ها و سبزی‌ها، منابع گیاهی دارای ویتامین ث و جگر منبع حیوانی دارای ویتامین ث است.[۲] نگهداری طولانی مدت در یخچال، پختن، گرمای هوا، نور و دخانیات باعث از بین رفتن این ویتامین می‌شوند. از این رو افراد سیگاری به این ویتامین نیاز بیشتری دارند.[۴] همچنین شیر مادر نیز دارای مقادیری از ویتامین ث می‌باشد و به همین جهت زنان باردار باید از مقدار بیشتری از این ویتامین مصرف کنند. همچنین می‌شود این ویتامین را ۳ تا ۶ ماه در دمای زیر صفر نگهداری کرد اما پس از آن تجزیه می‌شود. همچنین در میان سبزی‌ها ۲ سبزی‌های تیره برگ ویتامین ث بیشتری دارند و جعفری شش تا هفت برابر سایر سبزی‌ها دارای ویتامین ث می‌باشد.[۱۰]

InChI=1S/C6H8O6/c7-1-2(8)5-3(9)4(10)6(11)12-5/h2,5,7-10H,1H2/t2-,5+/m0/s1 YKey:CIWBSHSKHKDKBQ-JLAZNSOCSA-N Y


ویتامین ث vitamin C یا ال-آسکوربات یا اسکوربیک اسید ریز مغذی حیاتی برای گونه‌های پیشرفته پستانداران (انسان، میمون‌ها و مانند این‌ها)، شمار اندکی از گونه‌های دیگر پستانداران (به‌ویژه خوکچه هندی و خفاش‌ها)، تعدادی از گونه‌های پرندگان و برخی ماهی‌هاست. تقریباً بجز موارد که در بالا ذکر شد بقیه جانداران این ویتامین را در بدن خود می‌سازند.[۱]

در سده نوزدهم و در جریان مبتلا شدن بسیاری از دریانوردان به بیماری اسکروی این دریانوردان چاره کار را در مصرف مرکبات دیدند و بالاخره در سال ۱۹۲۸ این ویتامین در میوه پرتقال کشف شد و اسید اسکوربیک نام گرفت.

این ویتامین که از ویتامین‌های محلول در آب است،در میوه‌ها مخصوصاً میوه‌های ترش و مرکبات و دیگر میوه‌ها و گیاهان سبزیجات و صیفی‌ها موجود است. در برابر حرارت و مواد قلیایی و طول زمان از بین می‌رود. این ویتامین در واکنش‌های شیمیایی بدن یک حمل‌کننده الکترون است و از مهم‌ترین آنتی اکسیدان‌ها است که نقش مهمی در سلامتی بدن و دستگاه ایمنی دارد.[۲]
موارد مصرف قرص vitamin c

ویتامین c جامدی سفید رنگ و محلول در آب و غیر سمی است که مصرف آن سامانه ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. دارای استر حلقوی است و در محیط آبی آبکافت می‌شود و اسید می‌سازد؛ به همین دلیل به ان «اسید آسکوربیک» می‌گویند.

ویتامین ث آنتی‌اکسیدان است، یعنی از آسیب رادیکال آزاد به سلول‌ها و بافت‌های بدن جلوگیری کرده و باعث تقویت دستگاه ایمنی می‌شود. این ویتامین موجب محافظت پوست در مقابل آثار مخرب اشعه ماورای بنفش نور خورشید می‌شود. همچنین این ویتامین به افزایش قدرت ایمنی بدن استحکام لثه‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند.[۲] این ویتامین همچنین باعث ساخت کلاژن (قوی‌ترین بخش بافت پیوندی که تمام اعضای بدن را در کنار هم نگه می‌دارد)[۳] شده و در پیشگیری از بالارفتن کلسترول خون و ایجاد لخته‌های خونی در رگ مؤثر است.[۴] اشاره شده‌است که این ویتامین برخلاف تفکر همگان کمکی در پیشگیری از بروز سرماخوردگی نمی‌کند و فقط طول دوره بیماری را کوتاه و به تخفیف عوارض آن کمک می‌کند.[۵] همچنین مصرف این ویتامین باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود و به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌گردد.
ویتامین ث به عقیده برخی کارشناسان احتمال بروز سکته مغزی در افراد غیر سیگاری را تا ۳۰٪ و در افراد سیگاری تا ۷۰٪ کاهش می‌دهد. به اعتقاد این محققان آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین ث احتمالاً سلول‌ها را از فشار اکسیدی که در سکته مغزی مؤثر هستند، حفظ می‌کند. البته به گفته دانشمندان ویتامین ث که از طریق مصرف طبیعی کسب شود، اثرش بسیار بیشتر است.[۶][۷] همچنین در تحقیق دیگری دانشمندان مصرف این ویتامین را در تراکم استخوانی افراد مؤثر دانسته‌اند.[۸] در پژوهشی دیگر نیز گفته شده‌است که تزریق مقدار زیادی ویتامین ث به افرادی که دچار سرطان هستند باعث می‌شود که رشد سرطان در آن‌ها را متوقف کند. این ویتامین می‌تواند زنجیره‌ای مخرب در درون سلول بیمار بوجود آورد. گفته شده که تزریق این ویتامین به موش‌هایی که دچار تومور بودند، اندازه تومورهای آنان را به نصف کاهش داده‌است.[۹] این ویتامین از اکسید شدن سلول‌های چرب حاضر در غشاء سلولی توسط عوامل اکسیدکننده جلوگیری می‌کند؛ با تداوم اکسید شدن سلول‌های چرب و ایجاد تغییراتی در سلول و ماده ژنتیکی سلول باعث بروز برخی سرطان‌ها می‌شود.[۱۰]
محققان مصرف این ویتامین را به کسانی که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند نیز توصیه کرده‌اند. زیرا کمبود ویتامین ث باعث تصلب شریان شده و کمبود آن در بیماران قلبی همراه با خشکی و سفتی رگ‌ها می‌شود و باعث بوجود آمدن درد در این افراد می‌گردد.[۱۱]

کمبود ویتامین ث سبب می‌شود که اسپرم‌ها به هم چسبیده و این حالت سبب ۱۶ درصد موارد ناباروری در مردان می‌شود. نگهداری طولانی مدت در یخچال‏، پختن، گرمای هوا، نور و دخانیات باعث از بین رفتن این ویتامین می ‏شوند؛ از این رو افراد سیگاری به این ویتامین نیاز بیشتری دارند. شیر مادر دارای مقادیری از ویتامین ث است و به همین جهت بانوان باردار باید از مقدار بیشتری از این ویتامین مصرف کنند.[۱۲]

ویتامین ث مورد نیاز برای هر فرد سالم ۶۰ میلی‌گرم در روز توصیه شده‌است.[۲][۶] اگر فردی به مدت یک ماه به میزان کمتر از حداقل مورد نیاز یک فرد این ویتامین را دریافت کند دچار عوارضی مانند بیماری اسکروی، خون‌ریزی لثه و همچنین خشکی پوست و آثار خون مردگی در زیر آن می‌شود.[۲] در پژوهشی دانشمندان به این نتیجه رسیدند که وجود چربی در غذا باعث می‌شود که ویتامین ث خاصیت ضد سرطانی خود را از دست بدهد. دانشمندان می‌گویند وقتی مخلوط از بزاق و مواد غذایی در معده با شیره آن مخلوط می‌شوند، ویتامین ث موجود در مواد غذایی می‌تواند رادیکال‌های آزاد، یعنی همان موادی که سرطان‌زا هستند را از بین ببرد؛ رادیکال‌های آزادی مانند نیتریت که در مواد غذایی آماده و کنسروی، مانند سوسیس و کالباس به مقدار زیاد وجود دارند. اما در یک تحقیق، هنگامی که مقدار بیشتری چربی به همین مخلوط غذایی اضافه شد دیده شد که دیگر ویتامین ث نمی‌تواند این واکنش شیمیایی را انجام دهد. کمبود ویتامین ث سبب می‌شود که اسپرم‌ها به هم بچسبند و این حالت سبب ۱۶٪ موارد ناباروری در مردان می‌شود.[۱۳]

اسکوربوت، نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین ث می‌شود.

افراد زیر در معرض کمبود ویتامین ث[۱۴] هستند:[۱۵]

معمولاً اضافه این ویتامین از راه ادرار دفع می‌شود.[۶] اما مصرف خیلی زیاد آن باعث تکرر ادرار، سنگ کلیه و اسهال می‌شود. همچنین مصرف زیاد این ویتامین به صورت دارو باعث بروز اختلالات گوارشی، خطر ابتلاء به سنگ اگزالات در مجاری ادراری و اعتیاد بدن به مقدار زیاد مصرف این دارو می‌شود.[۴][۱۶]

بیشتر جانداران این ویتامین را خود می‌سازند اما جاندارن دیگری مثل انسان هستند که باید این ویتامین را در طول روز از موادی که مصرف می‌کنند بدست بیاورند. این ویتامین هم به صورت طبیعی در منابع گیاهی و جانوری موجود است و هم به صورت مصنوعی و قرص. منابعی که بیشترین مقادیر این ویتامین را در خود دارند عبارتند از: فلفل تند، توت فرنگی، کلم بروکلی، گریپ فروت، گوجه فرنگی، انبه، لیمو، گل کلم، سیب زمینی، هندوانه، اسفناج، کلم، نارنگی و مرکبات، کیوی و دیگر میوه‌ها و سبزی‌ها، منابع گیاهی دارای ویتامین ث و جگر منبع حیوانی دارای ویتامین ث است.[۲] نگهداری طولانی مدت در یخچال، پختن، گرمای هوا، نور و دخانیات باعث از بین رفتن این ویتامین می‌شوند. از این رو افراد سیگاری به این ویتامین نیاز بیشتری دارند.[۴] همچنین شیر مادر نیز دارای مقادیری از ویتامین ث می‌باشد و به همین جهت زنان باردار باید از مقدار بیشتری از این ویتامین مصرف کنند. همچنین می‌شود این ویتامین را ۳ تا ۶ ماه در دمای زیر صفر نگهداری کرد اما پس از آن تجزیه می‌شود. همچنین در میان سبزی‌ها ۲ سبزی‌های تیره برگ ویتامین ث بیشتری دارند و جعفری شش تا هفت برابر سایر سبزی‌ها دارای ویتامین ث می‌باشد.[۱۰]

ویتامین C که به عنوان اسید اسکوربیک نیز شناخته شده است یک ویتامین محلول در آب است که به طور طبیعی در برخی از غذاها یافت می‌شود و به برخی از مواد نیز اضافه می‌گردد. همچنین شما می‌توانید ویتامین C را به صورت مکمل نیز دریافت کنید.

انسان‌ها بر خلاف بیشتر حیوانات، قادر به سنتز ویتامین C در داخل بدن خود نیستند به همین خاطر باید آن را از طریق مواد غذایی به دست آورند. ویتامین C برای بیوسنتز کلاژن،ال-کارنیتین و انتقال دهنده‌های عصبی خاص مورد نیاز است. این ویتامین همچنین در متابولیسم پروتئین نیز نقش دارد. همانطور که می‌دانید کلاژن یکی از اجزای ضروری بافت همبند است که نقش بسیار مهمی در درمان زخم بازی می‌کند.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان مهم فیزیولوژیکی است که تحقیقات مختلف نشان داده است که می‌تواند ساخت و تولید سایر آنتی اکسیدان‌ها در بدن را تحریک کند. تحقیقات مختلفی بر روی تاثیر ویتامین C بر روی پیشگیری یا به تاخیر انداختن رشد و توسعه سلول‌های سرطانی خاص، بیماری‌های قلبی-عروقی و سایر بیماری‌هایی انجام شده است که استرس اکسیداتیو در آن‌ها نقش حیاتی بازی می کند.

علاوه بر عملکرد بیوسنتزی و آنتی اکسیدانی آن، ویتامین C نقش بسیار مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن و بهبود جذب «آهن غیر هم» از «آهن موجود در غذاهای گیاهی» دارد.موارد مصرف قرص vitamin c

کمبود ویتامین C باعث ایجاد بیماری به نام اسکوروی می‌شود که علائم آن خستگی یا سستی ، ضعف گسترده بافت همبندو آسیب پذیری مویرگی است. سلول‌ها ویتامین C را از طریق پروتئین حمل کننده خاص جمع آوری می‌کنند.

در مطالعات آزمایشگاهی دانشمندان دریافته اند که ویتامین C اکسید شده یا دهیدرواسکوربیک اسید از طریق برخی از حاملان گلوکز وارد سلول‌ها می‌شوند و سپس به صورت داخلی به اسید اسکوربیک احیا می شوند. اهمیت فیزیولوژیک جذب دهیدرواسکوربیک اسید و نقش آن در ویتامین C هنوز مشخص نیست.

ویتامینC خوراکی غلظت پلاسمایی را ایجاد می کند که باید به طور کامل کنترل گردد. تقریبا، ۷۰ الی ۹۰ درصد ویتامین C با مصرف ۳۰ الی ۱۸۰ میلی گرم از آن در روز جذب می‌شود. با اینحال، در دوزهای بالاتر از یک گرم در روز، جذب این ویتامین کمتر از ۵۰ درصد خواهد بود و اسید اسکوربیک متابولیزه نشده وارد ادرار می‌شود و از بدن دفع می‌گردد.

نتایج حاصل از مطالعات فارماکوکینتیک نشان می‌دهد که دوز خوراکی ۱.۲۵ گرم در روز از اسید اسکوربیک اوج غلظت پلاسمایی متوسط ۱۳۵میکرومول درلیتر را تولید می‌کند که دو برابر بیشتر از مقدار تولید شده در اثر مصرف ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلی گرم اسید اسکوربیک از غذاهای غنی از ویتامین C است.

نتایج حاصل از مدل‌های فارماکوکینتیک پیش بینی می‌کند که حتی دوزی به اندازه ۳ گرم که هر ۴ ساعت یکبار مصرف می‌شود نیز می‌تواند اوج غلظت پلاسمایی ۲۲۰ میکرومول بر لیتر را تولید کند. محتوای کلی ویتامین C در بدن از ۳۰۰ میلی گرم تا ۲ گرم متفاوت خواهد بود.

مقدار بالای ویتامین C در سلول‌ها و بافت ها نگهداری می‌شود و در لکوسیت (سلول های سفید خون)، چشم، غدد فوق کلیوی، غده هیپوفیز و مغز بیشتر است. سطح نسبتا پایین از ویتامین C (غلظت میکرومولار) در مایعات خارج سلولی، مانند پلاسما، سلول‌های قرمز خون و بزاق یافت می‌شود.

مقدار پیشنهادی برای مصرف ویتامین C و سایر مواد معدنی بر اساس مراجع مختلف توسعه یافته است. DRI واژه ای عمومی برای مجموعه ای از ارزش‌های مرجع است که در برنامه ریزی و ارزیابی مصرف مواد مغذی مورد استفاده قرار می گیرد. این ارزش ها که بر اساس سن و جنس افراد متغیر است شامل موارد زیر می باشد:

جدول ۱، RDA برای ویتامین C را بیان کرده است. RDA ها برای ویتامین C بر اساس عملکرد آنتی اکسیدانی و فیزیولوژیکی آن در گلبول‌های سفید خون است و معمولا بیشتر از مقدار مورد نیاز برای محافظت از بدن در برابر ایجاد کمبود می‌باشد. برای نوزادان از زمان تولد تا ۱۲ ماهگی،FNB مقدار AI مناسب برای ویتامین C را منتشر کرده است.

مصرف مناسب(AI)

بهترین منبع غذایی ویتامین سی چیست؟

میوه‌ها و سبزیجات بهترین منبع ویتامین C هستند. مرکبات، گوجه فرنگی و آب گوجه فرنگی و سیب زمینی بزرگترین منبع ویتامین C در رژیم غذایی آمریکایی‌ها محسوب می‌شود.

سایر منابع غذایی مفید در برگیرنده فلفل دلمه ای قرمز و سبز، کیوی، کلم بروکلی، توت فرنگی، کلم بروکسل و طالبی است.

اگرچه ویتامین C به طور طبیعی در غلات وجود ندارد اما می توان غلات صبحانه را با ویتامین C غنی کرد.

محتوای ویتامین C در غذاها ممکن است با ذخیره سازی طولانی مدت و پختن آن کاهش پیدا کند زیرا اسید اسکوربیک موجود در آن در آب قابل حل است و بر اثر گرما تخریب می‌شود. بخارپز کردن و قرار دادن این موارد در مایکروویو می‌تواند از این موضوع بکاهد.

خوشبختانه، بیشتر غذاهایی که منبع عالی از ویتامین C هستند معمولا به صورت خام قابل مصرف اند. مصرف ۵ وعده متنوع از سبزیجات و میوه‌ها در روز می‌تواند بیش از ۲۰۰ میلی گرم ویتامین C فراهم آورد.

DV به معنای ارزش روزانه است. DV ها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا توسعه یافته است و به افراد کمک می‌کند محتوای مواد مغذی موجود در محصولات را در رژیم غذایی خود مورد مقایسه قرار دهند. DV برای ویتامین C حدود ۶۰ میلی گرم برای افراد بزرگسال و کودکان ۴ سال و بالاتر است.

FDA همه تولید کنندگان مواد غذایی را ملزم کرده است برچسب مقدار ویتامین C موجود را بر روی محصولات خود قرار دهند و درصد DV برای آن را بیان کنند. غذاهایی که مقدار DV بیست درصد یا بیشتر را دارند به عنوان منبع غنی از مواد مغذی در نظر گرفته می‌شوند.

مکمل‌ها معمولا در برگیرنده ویتامین C به شکل اسید اسکوربیک هستند که فراهمی زیستی معادل طبیعی اسید اسکوربیک در مواد غذایی مانند آب پرتقال و کلم بروکلی را دارد.

سایر اشکال مکمل‌های ویتامین C در برگیرنده سدیم اسکوربات،کلسیم اسکوربات ، سایر اسکوربات‌های معدنی، اسید اسکوربیک با بیوفلاونوئید، محصولات ترکیبی همچون Ester-C است که در برگیرنده کلسیم اسکوربات، dehydroascorbate،کلسیم ترونات،زایلونات و lyxonate است. مطالعه اندکی در انسان‌ها فراهمی زیستی و تفاوت آن در میان اشکال مختلف ویتامین C را مورد بررسی قرار داده است.

در مطالعه ای، Ester-C و اسید اسکوربیک،غلظت پلاسمای ویتامین C یکسانی ایجاد کرده است اما Ester-C غلظت بیشتری از ویتامین C را در لکوسیت ۲۴ ساعت پس از مصرف ایجاد کرد.مطالعه دیگری دریافت که هیچ تفاوتی در سطح ویتامین C پلاسما یا دفع ادرار ویتامین C در میان سه منبع مختلف ویتامین C وجود ندارد.

بر اساس بررسی انجام شده توسط موسسه ملی سلامت و تغذیه در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲، متوسط مصرف ویتامین C 150.2 میلی گرم در روز برای بزرگسالان مرد و ۸۳.۶ میلی گرم در روز برای بزرگسالان زن است.

مصرف متوسط برای کودکان و بزرگسالان در محدوده سنی ۱ تا ۱۸ سال از ۷۵.۶ میلی گرم در روز تا ۱۰۰ میلی گرم در روز متغیر است. اگرچه این بررسی داده‌های موجود برای کودکان شیرخوار و کودک نوپا را شامل نمی‌شود اما شیر مادر منبع خوبی از ویتامین C محسوب می‌شود.

استفاده از مکملهای حاوی ویتامین C بسیار شایع است و همین امر بر مقدار ویتامین C مصرفی افراد می‌افزاید.داده‌های موسسه ملی سلامت و تغذیه در سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ نشان داد که تقریبا ۳۵ درصد از بزرگسالان از مکمل‌های چند ویتامینه استفاده می‌کنند که معمولا در برگیرنده ویتامین C نیز هست.

همچنین این یافته‌ها نشان داد که ۱۲ درصد از این افراد از مکمل‌های جداگانه برای تامین ویتامین C بدن خود استفاده می‌کنند. طبق این اطلاعات، تقریبا ۲۹ درصد از کودکان برخی از ویتامین c مورد نیاز خود را به شکل مکمل غذایی دریافت می‌کنند. وضعیت ویتامین C در بدن اغلب با اندازه گیری سطح پلاسمای ویتامین C به دست می آید.

سایر اندازه گیری‌ها همچون غلظت ویتامین C گلبول‌های سفید نیز می‌تواند نشان دهنده دقیق سطح این ویتامین در بافت‌ها باشد اما ارزیابی آن به این شیوه بسیار دشوار است و همیشه نمی‌توان به نتایجش اطمینان کرد.

کمبود شدید ویتامین C در بدن منجر به اسکوروی می‌شود. بازه زمانی برای توسعه این بیماری بسیار متغیر است و به ذخیره بدن از ویتامین C بستگی دارد اما نشانه‌های آن در عرض یک ماه یا کمتر بروز خواهد کرد. نشانه‌های اولیه در برگیرنده خستگی، ضعف و التهاب لثه است.

با گسترش و توسعه کمبود ویتامین C، سنتز کلاژن دچار اختلال می‌شود و در این میان بافت‌های همبند ضعیف تر می‌شود. همین امر منجر به پتشی، اکیموز، پورپورا، درد مفاصل، بهبود ضعیف زخم، هیپرکراتوزیس خواهد شد.

سایر نشانه‌های اسکوروی در برگیرنده افسردگی و نیز تورم، خونریزی لثه و از دست دادن یا شل شدن دندان‌ها به خاطر ضعیف شدن بافت‌هاست. در این میان کم خونی ناشی از فقر آهن نیز ممکن است به خاطر افزایش خونریزی و کاهش جذب آهن غیرهم ایجاد شود.

در کودکان ممکن است بیماری استخوان‌ها نیز توسعه یابد. اگر اسکوروی به صورت درمان نشده رها شود کشنده خواهد بود. تا پایان قرن هجدهم، بیشتر ملوانانی که سفرهای طولانی داشتند و ویتامین C کافی دریافت نکرده بودند بیشتر از سایر افراد به این بیماری مبتلا می‌شدند.

در اواسط سال ۱۷۰۰، جیمز لیند یک ملوان انگلیسی، آزمایشی را انجام دارد و به این نتیجه رسید که مصرف مرکبات یا آب آن می‌تواند اسکوروی را درمان کند. امروزه در کشورهای توسعه یافته، کمبود ویتامین C و اسکوروی به ندرت دیده می‌شود. علائم کمبود اشکار تنها زمانی رخ می‌دهد که مصرف ویتامین C کمتر از ۱۰ میلی گرم در روز برای چند هفته متوالی باشد.

کمبود ویتامین C در کشورهای توسعه یافته زیاد رایج نیست اما هنوز هم می‌تواند در برخی از افراد بروز پیدا کند.

کمبود ویتامین C با مصرف کمتر از مقدار RDA مشخص شده رخ می‌دهد. گروه‌های زیر بیشتر از سایر افراد در معرض خطر کمبود ویتامین C قرار دارند.

مطالعات انجام شده به صورت مستمر نشان می‌دهد که سیگاری‌ها غلظت پلاسمایی ویتامین C پایین تری نسبت به افراد غیر سیگاری دارند. این گزینه به خاطر استرس اکسیداتیو افزایش یافته است. به همین خاطر، IOM نتیجه گرفته است که سیگاری‌ها ۳۵ میلی گرم ویتامین C بیشتری در هر روز نسبت به افراد غیر سیگاری نیاز دارند.

قرار گرفتن در معرض دود سیگار نیز می‌تواند سطح ویتامین C بدن را کاهش دهد. این افراد باید اطمینان حاصل کنند که مصرف کافی از این ویتامین را در طول روز دارند.

بیشتر نوزادان در کشورهای توسعه یافته با شیر مادر تغذیه می‌شوند و به همین خاطر مقدار کافی از ویتامین C را دریافت می‌کنند. به دلایل متعدد، تغذیه کودک با شیر پخته یا تبخیر شده گاو توصیه نمی‌شود. این کار می‌تواند کمبود ویتامین C را در نوزادان ایجاد کند زیرا شیر گاو به طور طبیعی سطح ویتامین C بسیار کمتری دارد و گرم کردن آن می‌تواند این ویتامین را نابود کند.موارد مصرف قرص vitamin c

اگرچه میوه‌ها و سبزیجات بهترین منبع ویتامین C هستند اما غذاهای دیگری نیز وجود دارد که سرشار از این ماده مغذی هستند. به همین خاطر می‌توان با کمک رژیم غذایی متنوع از بروز این کمبود جلوگیری کرد. افرادی که تنوع غذایی محدودی دارند ممکن است مقدار کافی ویتامین C دریافت نکنند. این افراد شامل کهنسالان،افرادی که محدودیت مصرف دارند، افراد الکلی، افرادی که بیماری ذهنی و روحی دارند وکودکانی است که از مصرف برخی از غذاها سرباز می‌زنند.

برخی از شرایط پزشکی می‌تواند جذب ویتامین C را کاهش دهد. افرادی که سوءجذب شدید در روده دارند یا مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند بیشتر از سایرین در معرض کمبود ویتامین C قرار خواهند داشت. غلظت پایین ویتامین C می‌تواند در بیمارانی که در مراحل انتهایی بیماری کلیوی یا همودیالیز مزمن قرار دارند نیز دیده شود.

به خاطر اینکه این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و نقش بسیار پر رنگی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد، به پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلفی کمک خواهد کرد. این بخش بر روی ۴ بیماری و اختلال تمرکز می کند که استفاده از ویتامین C ممکن است نقش مهمی در درمان و پیشگیری از آن‌ها داشته باشد.

این بیماری‌ها شامل سرطان( پیشگیری و درمان) بیماری‌های قلبی-عروقی، دژنراسیون مربوط به سن و اب مروارید و سرماخوردگی است.

شواهد اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد که مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از انواع سرطان مرتبط است. این موضوع به خاطر سطح ویتامین C بالایی است که در این مواد یافت می‌شود.

همانطور که می دانید ویتامین C تشکیل مواد سرطان زا همچون نیتروسامین را در داخل بدن محدود می‌کند، پاسخ سیستم ایمنی را متعادل می سازد و به خاطر عملکرد آنتی اکسیدانی خود می‌تواند اسیب اکسیداتیو که منجر به سرطان می‌شود را کاهش دهد.

اغلب مطالعات موردی انجام شده نشان داده است که ارتباط معکوسی بین مصرف ویتامین C روزانه و سرطان ریه، سینه، روده، مقعد، معده، دهان، حنجره یا حلق، مری وجود دارد. غلظت پلاسمایی ویتامین C نیز در افرادی که سرطان دارند کمتر از سایر افراد است. با اینحال شواهد حاصل از مطالعات مختلف نشان می دهد که چنین نتایجی پایدار و ثابت نیست زیرا مصرف ویتامین C در مطالعات مختلف متفاوت است.

در مطالعه ای ۸۲۲۳۴ زن ۳۳ ال ۶۰ ساله مورد بررسی قرار گرفتند. مصرف متوسط این افراد حدود ۲۰۵ میلی گرم در روز بود که از مواد غذایی حاصل می‌شد. در مقایسه با افرادی که تنها ۷۰ میلی گرم در روز ویتامین C مصرف کرده بودند، این افراد ۶۳ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا شده بودند.

در مقابل، کوشی و همکارانش خطر ابتلای کمتری از سرطان سینه را در میان زنان یائسه ای که حداقل ۱۹۸ میلی گرم در روز ویتامین C مصرف کرده بودند در مقایسه با افرادی که ۸۷ میلی گرم در روز از این ویتامین مصرف کرده بودند پیدا نکردند.

مطالعه ای که توسط کار و فری انجام شد نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق مطالعاتی که تا به حال انجام شده است خطر ابتلای کمتری به سرطان را گزارش نکرده اند و بیشتر شرکت کنندگان مصرف ویتامین C بالایی داشتند. مطالعاتی که کاهش خطر ابتلا به سرطان را گزارش کرده است، نشان می‌دهد افرادی که حداقل ۸۰ الی ۱۰۰ میلی گرم ویتامین C در روز مصرف کرده اند خطر ابتلای کمتری به سرطان خواهند داشت.

شواهد موجود از آزمایشات بالینی تصادفی نشان می‌دهد که مکمل‌های ویتامین C که معمولا با سایر ریزمغذی‌ها ترکیب می شود تاثیری بر روی خطر ابتلا به سرطان ندارد. در یکی از مطالعات انجام شده، ۱۳۰۱۷ فرد سالم بزرگسال، مکمل‌های آنتی اکسیدانی به همراه ۱۲۰ میلی گرم اسید اسکوربیک، ۳۰ میلی گرم ویتامین E، ۶ میلی گرم بتاکاروتن، ۱۰۰ میکروگرم سلنیوم، ۲۰ میلی گرم روی دریافت کردند.

ویتامین سی و سرطان

بعد از یک دوره کنترل شده ۷.۵ ساله، مکمل‌های انتی اکسیدانی ظهور کلی سرطان در مردان را کاهش داد اما در زنان چنین نتیجه ای حاصل نشد. علاوه بر این، وضعیت آنتی اکسیدانی پایه به خطر ابتلا به سرطان در مردان مرتبط بود اما در زنان چنین نبود. مکمل‌هایی از ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C در روز به علاوه ۴۰۰ واحد ویتامین E به صورت یک روز در میان، در مدت هشت سال نتوانست خطر ابتلا به سرطان پروستات یا سایر سرطان ها را کاهش دهد.

یافته‌های مشابهی در زنان به دست آمد که در یک مطالعه شرکت کرده بودند. در مقایسه با مطالعه دارونما( به جای دارو از مواردی استفاده می‌شد که شبیه دارو بود اما در اصل چیزی جز مواد طبیعی در آن وجود نداشت)، مصرف مکمل ویتامین C برای ۹.۴ سال تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی بروز سرطان یا مرگ و میر ناشی از آن نداشت.

در یک آزمایش بزرگ، مصرف روزانه مکمل‌های ویتامین C به علاوه مولیبدن( ۳۰ میکروگرم) به مدت ۵ الی ۶ سال تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی خطر توسعه سرطان مری یا معده نداشت. علاوه بر این، در طول یک پیگیری ۱۰ ساله، این نوع رژیم به همراه مکمل‌ها نتوانست تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی مرگ و میر ناشی از سرطان‌های مری، معده و سایر سرطان ها داشته باشد.

مرور انجام شده در سال ۲۰۰۸ نشان می‌دهد که مکمل‌های ویتامین c و سایر آنتی اکسیدان ها برای پیشگیری از سرطان دستگاه گوارش زیاد مفید نبوده است و شواهد قانع کننده ای برای این موضوع یافت نشد. مطالعه مشابهی که توسط کولتر و همکارانش انجام شد نشان داد که مصرف مکمل‌های ویتامین C به همراه ویتامین E تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی خطر مرگ و میر ناشی از سرطان نداشته است.

در این میان، شواهد پایداری در مورد موثر بودن مصرف ویتامین C غذایی بر روی سرطان وجود ندارد. نتایج حاصل از بیشتر آزمایشات بالینی پیشنهاد می‌کند که مکمل ویتامین C به تنهایی یا با سایر مواد مغذی، مزیتی برای پیشگیری از سرطان نخواهد داشت.

محدودیت‌های قابل توجهی در تفسیر بسیاری از این مطالعات وجود دارد و آن هم این است که بررسی کنندگان غلظت ویتامین C را قبل و بعد از مصرف مکمل‌ها اندازه گیری نکرده اند. غلظت پلاسمایی و بافتی ویتامین C کاملا در انسان ها کنترل شده است.

در مصرف روزانه ۱۰۰ میلی گرم یا بیشتر، سلول‌ها اشباع شده اند و در مصرف حداقل ۲۰۰ میلی گرم، غلظت پلاسمایی از این ویتامین تنها به طور حاشیه ای و اندک افزایش یافته است. اگر سطح ویتامین C فرد مورد نظر در ابتدای مطالعه نزدیک به حد اشباع باشد، استفاده از مکمل تاثیر قابل توجهی بر روی نتایج اندازه گیری شده نخواهد داشت.

در سال ۱۹۷۰، مطالعه انجام شده توسط کامرون، کمپل و پائولینگ نشان داد که ویتامین C با دوز بالا اثر خوبی بر روی کیفیت زندگی افراد و زمان زنده ماندن بیماران مبتلا به سرطان دارد. با اینحال برخی از مطالعات دیگر ،این یافته‌ها را پشتیبانی نکرد.

در مطالعه Moertel،بیمارانی که سرطان روده پیشرفته داشتند حدود ۱۰ گرم در روز ویتامین C دیافت کردند اما شانس بهبود زیادی نداشتند. نویسندگان مطالعه ای در سال ۲۰۰۳، تاثیر ویتامین C را بر روی بیمارانی که سرطان پیشرفته داشتند را مورد بررسی قرار دادند.آن ها به این نتیجه رسیدند که مصرف ویتامین C تاثیر زیادی بر روی مرگ و میر ناشی از سرطان نداشته است.

تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که نوع مصرف ویتامین C می‌تواند نتایج این مطالعات را به خوبی توضیح دهد.بیشتر آزمایش‌های مداخله ای، تنها مصرف خوراکی و از راه دهان را مورد بررسی قرار داده است. این در حالیست که در برخی از موارد همچون مطالعه کامرون، ترکیبی از مصرف خوراکی و وریدی مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیریت خوراکی ویتامین C، حتی با دوزهای زیاد نیز می‌تواند غلظت پلاسمایی این ویتامین را حداکثر به ۲۲۰ میکرومول در لیتر برساند. این در حالیست که مصرف وریدی آن می‌تواند غلظت پلاسمایی ۲۶۰۰۰ میکرومول در لیتر را ایجاد کند. تحقیقات انجام شده بر روی موش‌ها پیشنهاد می‌کند که دوز فارماکولوژیک IV ویتامین C در درمان تومورهایی که به سختی درمان می شوند امیدوار کننده است.

غلظت بالای این ویتامین ممکن است به عنوان pro-oxidant عمل کند و هیدروژن پراکسیدی را تولید نماید که سمیت انتخابی در مورد سلول‌های سرطانی دارد. بر اساس این یافته‌ها و گزارشات موردی دیگر در بیمارانی با سرطان پیشرفته بعد از مصرف دوز بالای ویتامین C به صورت IV، برخی از محققان از ویتامین C با دوز بالا برای درمان سرطان پشتیبانی کرده اند.

همانطور که در پایین بحث شده است، هنوز قطعیتی در مورد مصرف مکمل‌های ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان‌ها و تداخل آن با دارهای شیمی درمانی و پرتو درمانی وجود ندارد. به همین خاطر، افرادی که تحت این فرآیندها قرار می‌گیرند باید قبل از مصرف ویتامین C یا سایر مکمل های آنتی اکسیدانی با دوز بالا با پزشک متخصص مشورت کنند.

مزایای ویتامین سی برای سلامت قلب

شواهد حاصل از مطالعات مختلف نشان می دهد که مصرف بالای میوه و سبزیجات مرتبط با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی است. این ارتباط می‌تواند به خاطر محتوای آنتی اکسیدانی این مواد باشد.

ویتامین C علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی اش، می‌تواند وابستگی مونوسیت به اندوتلیوم را کاهش دهد،تولید نیتریک اکسید وابسته به اندوتلیوم را بهبود ببخشد و از بروز بیماری‌های قلبی – عروقی بکاهد.

نتایج مطالعات انجام شده که ارتباط بین مصرف ویتامین C و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را مورد بررسی قرار داده است بسیار سردرگم کننده است. در یکی از مطالعات انجام شده که با چشم انداز ۱۶ ساله آغاز شده بود، ۸۵۱۱۸ زن پرستار مورد بررسی قرار گرفت.

مصرف کلی ویتامین C از طریق مواد غذایی و مکمل‌ها به طور معکوسی مرتبط با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بود. با اینحال، مصرف ویتامین C از طریق رژیم غذایی شواهدی را در این مورد نشان نداد. همین امر نشان می‌دهد که کاربران مصرف کننده مکمل ویتامین C ممکن است در معرض خطر ابتلای کمتری به بیماری‌های عروق کرونری قلب باشند.

یک مطالعه کوچک تر نشان داده است که زنان یائسه ای که به دیابت مبتلا بوده اند و حداقل در روز ۳۰۰ میلی گرم مکمل ویتامین C مصرف می‌کردند، مرگ ومیر بیشتری از طریق بیماری های قلبی عروقی تجربه نموده اند.

مطالعه انجام شده در میان ۲۰۶۴۹ بزرگسال انگلیسی نشان داد افرادی که در چارک بالای غلظت پلاسمایی ویتامین C قرار دارند ۴۲ درصد کمتر از سایر افراد به سکته مبتلا می شوند. در پزشکان مرد شرکت کننده در مطالعه سلامت پزشکان، استفاده از مکمل ویتامین C برای متوسط ۵.۵ سال با کاهش قابل توجهی در کل مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی یا مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب همراه نبوده است.

تجزیه و تحلیل نه مطالعه که در برگیرنده ۲۹۳۱۷۲ شرکت کننده بدون بیماری قلبی بود نشان داد افرادی که بیشتر از ۷۰۰ میلی گرم در روز از مکمل ویتامین C استفاده کرده بودند ۲۵ درصد کمتر از سایرین به این بیماری ها مبتلا می‌شدند. نتایج به دست آمده از مداخلات بالینی نتوانسته است اثر مثبت مکمل‌های ویتامین C بر روی پیشگیری اولیه یا ثانویه از بیماری های قلبی -عروقی را تایید کند.

در مطالعه قلب و عروق زنان ، کارآزمایی پیشگیری ثانویه در برگیرنده ۸۱۷۱ زن ۴۰ سال یا بالاتر با سابقه بیماری قلبی عروقی بود. این افراد روزانه۵۰۰ میلی گرم ویتامین C به مدت ۹.۴ سال دریافت کردند. نتایج به دست آمده اثر کلی بر روی بیماری قلبی عروقی را نشان نداد. به طور مشابه، مکمل‌های ویتامین C برای مدت میانگین ۸ ساله اثر زیادی بر روی بیماری‌های قلبی عروقی در مردانی که تحت کنترل بودند نداشت.

سایر آزمایش‌های بالینی به طور کلی اثر مکمل‌های ترکیبی ویتامین C با سایر آنتی اکسیدان‌ها همچون ویتامین E، بتا کاروتن را بر روی بیماری‌های قلبی-عروقی مورد بررسی قرار دادند. این گونه آزمایش‌ها جداسازی و مشخص کردن اثر ویتامین c را بسیار دشوارتر می کند.

مطالعه SU.VI.MAX اثر ترکیب ویتامین C( 120 میلی گرم در روز)، ویتامین E( 30 میلی گرم در روز)، بتاکاروتن( ۶ میلی گرم در روز)، سلنیوم( ۱۰۰ میکروگرم در روز)، روی( ۲۰ میلی گرم در روز) را در ۱۳۰۱۷ بزرگسال فرانسوی از جمعیت عمومی مورد بررسی قرار دادند. بعد از ۷.۵ سال، مکمل‌های ترکیبی اثری بر روی بیماری قلبی و عروقی در زنان و مردان نداشت.

در یک مطالعه دیگر حدود ۴۲۳ زن یائسه با حداقل یک تنگی عروق کرونری مورد بررسی قرار گرفتند. در این مطالعه مکمل‌هایی از ۵۰۰ میلی گرم از ویتامین C به علاوه ۴۰۰ واحد ویتامین E دو بار در روز نه تنها مزیتی برای قلب افراد نداشت بلکه مرگ و میر افراد را نسبت به روش دارونما افزایش داد.

نویسندگان یک مطالعه بعد از انجام بررسی های خود نتیجه گرفتند که مکمل‌های آنتی اکسیدانی( ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن یا سلنیوم) بر روی پیشرفت آترواسکلروز تاثیر نمی‌گذارد. به طور مشابه، مرور سیستماتیک اثر ویتامین C بر روی پیشگیری و درمان بیماری های قلبی – عروقی دریافته است که این ویتامین اثر قابل توجهی بر روی پیشگیری از بیماری‌های قلبی- عروقی ندارد.

محققان، داده های پیگیری را از آزمایش‌های بالینی منتشر کردند که در چین مورد بررسی قرار گرفته بود. در این بررسی، مصرف روزانه مکمل ویتامین C( 120 میلی گرم) به علاوه مولیبدن( ۳۰ میکروگرم) به مدت ۵ الی ۶ سال ، به طور قابل ملاحظه ای خطر ابتلا به مرگ مغزی عروقی را تا ۸ درصد کاهش داده است.

اگرچه این آزمایش مزایای استفاده از این مکمل‌ها را تایید کرد اما به طور کلی یافته‌های بیشتر آزمایش‌های تداخلی نتوانسته است شواهد قانع کننده ای در مورد اثر مکمل ویتامین C در محافظت و پیشگیری از بیماری قلبی – عروقی یا کاهش مرگ و میر ناشی از آن ایجاد کند.

با اینحال همانطور که در بخش پیشگیری از سرطان نیز بیان کردیم، آزمایش‌های بالینی و داده‌های حاصل از آن برای ویتامین C محدود است زیرا غلظت پلاسمایی و بافتی این ویتامین در انسان‌ها کنترل می شود.

اگر سطح ویتامین C فردی در ابتدای مطالعه نزدیک به حد اشباع باشد، مکمل تقریبا اثر چندانی بر روی نتایج اندازه گیری شده نخواهد داشت.

AMD و آب مروارید دو دلیل اصلی برای از دست رفتن بینایی در افراد کهنسال است. استرس اکسیداتیو ممکن است به بروز این شرایط کمک کند. محققان حدس می‌زنند ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان‌ها نقش مهمی در پیشگیری و درمان این بیماری ها دارد.

مطالعه مبتنی بر جمعیت در هلند نشان داده است که بزرگسالان ۵۵ سال و بالاتری که مصرف بالایی از ویتامین C و نیز بتاکاروتن، روی و ویتامین E را داشتند، خطر کمتری برای ابتلا به AND داشته اند. با اینحال بیشتر مطالعات این یافته‌ها را پشتیبانی نمی‌کند.

نویسندگان یک مرور سیستماتیک در سال ۲۰۰۷ نتیجه گرفتند که شواهد فعلی نقش ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان‌ها همچون مکمل‌های آنتی اکسیدانی در پیشگیری اولیه از AMD را پشتیبانی نمی‌کند. اگرچه تحقیقات نشان نداده است که آنتی اکسیدان‌ها نقش مهمی در توسعه AMD ندارد ، اما برخی از شواهد پیشنهاد می‌کند که چنین مواردی می‌تواند پیشرفت AMD را کندتر کند.

مطالعه مرتبط با بیماری‌های چشمی مبتنی بر سن، اثر دوز بالای انتی اکسیدان‌های انتخابی ( ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C، ۴۰۰ واحد ویتامین E، ۱۵ میلی گرم بتاکاروتن، ۸۰ میلی گرم روی و ۲ میلی گرم مس) بر روی توسعه AMD پیشرفته در میان ۳۵۹۷ بزرگسال کهنسال را با درجات متغیری از AMD را مورد بررسی قرار داده است. بعد از ۶.۳ سال، شرکت کنندگان با خطر بالای ابتلا به توسعه AMD پیشرفته که مکمل‌های آنتی اکسیدانی را دریافت کرده بودند ۲۸ درصد خطر کمتری برای ابتلا به AMD داشتند.

مصرف بالای ویتامین C از طریق مواد غذایی و غلظت پلاسمایی بالا با کاهش خطر ابتلا به آب مروارید مرتبط بوده است. در یک مطالعه ۵ ساله در ژاپن، محققان دریافتند که مصرف بالای ویتامین C از طریق مواد غذایی با کاهش خطر توسعه آب مروارید در ۳۰۰۰۰ کهنسال ۴۵ تا ۶۴ ساله مرتبط بوده است.

نتایج حاصل از دو مطالعه موردی نیز نشان می‌دهد که مصرف بیش از ۳۰۰ میلی گرم ویتامین C در روز می‌تواند خطر تشکیل آب مروارید را تا ۷۰ الی ۷۵ درصد کاهش دهد. از سوی دیگر، مصرف مکمل‌های ویتامین C با ۲۵ درصد خطر ابتلای بیشتری به آب مروارید وابسته به سن مرتبط بوده است. این یافته‌ها بر روی شرکت کنندگان مطالعه ای اعمال شد که نسبتا دوز بالایی از مکمل‌های ویتامین C را مصرف می‌کردند.

داده های حاصل از آزمایش‌های بالینی محدود است. در یک مطالعه، بزرگسالان چینی که روزانه ۱۲۰ میلی گرم مکمل ویتامین C به علاوه ۳۰ میکروگرم مولیبدن برای ۵ سال مصرف کرده بودند، نتوانسته است خطر ابتلا به آب مروارید را به طور قابل توجهی کاهش دهد. با اینحال، بزرگسالان ۶۵ الی ۷۴ سالی که ۱۸۰ میلی گرم ویتامین C به علاوه ۳۰ میکروگرم مولیبدن ترکیب شده با سایر مواد مغذی را در مکمل‌های معدنی/ چند ویتامینه دریافت کرده بودند ۴۳ درصد خطر کمتری برای ابتلا به آب مروارید هسته ای داشتند.

در یک مطالعه AREDS، افراد کهنسالی که مکمل‌های ۵۰۰ میلی گرمی از ویتامین C، ۴۰۰ واحد از ویتامین E و ۱۵ میلی گرم از بتاکاروتن را به مدت ۶.۳ سال دریافت کرده بودند کاهش قابل توجهی در توسعه آب مروارید یا پیشرفت آن نشان ندادند.

به طور کلی، شواهد موجود فعلی نشان نمی‌دهد که ویتامین C( که به تنهایی یا همراه سایر آنتی اکسیدان‌ها مصرف می‌شود) می‌تواند بر روی توسعه AMD تاثیر داشته باشد.

اگرچه برخی از شواهد نشان می‌دهد فرمولاسیون AREDS ممکن است پیشرفت AMD در افرادی که در معرض خطر توسعه AMD پیشرفته هستند را کندتر کند.

در سال ۱۹۷۰،لینوس پائولینگ پیشنهاد کرد که ویتامین C می تواند در درمان و یا جلوگیری از سرماخوردگی موفق باشد. نتایج حاصل از مطالعات کنترل شده پس از آن متناقض است و همین امر موجب ایجاد سردرگمی و اختلاف شده است. مرور انجام شده در سال ۲۰۰۷ آزمایش کنترل شده با دارونماها را مورد بررسی قرار داد. این بررسی در برگیرنده استفاده از حداقل ۲۰۰ میلی گرم در روز ویتامین C بود.

استفاده پیشگیرانه از ویتامین C نتوانست به طور قابل توجهی خطر توسعه سرماخوردگی در عموم افراد را کاهش دهد. با اینحال، در آزمایشی که در برگیرنده دونده‌های ماراتن ،سربازان و اسکی بازان بود، استفاده پیشگیرانه از ویتامین C در دوز حدود ۲۵۰ میلی گرم در روز تا ۱ گرم در روز ، توانست تا ۵۰ درصد ابتلا به سرماخوردگی را کاهش دهد.

در جمعیت عمومی، استفاده پیشگیرانه از ویتامین C به طور متوسط طول دوره سرماخوردگی را تا ۸ درصد در بزرگسالان و ۱۴ درصد در کودکان کاهش داده است. اگر ویتامین C بعد از بروز نشانه‌ها مصرف شود، تاثیری بر روی طول سرماخوردگی و شدت نشانه‌های آن نخواهد داشت.

به طور کلی، شواهدی که تا به امروز موجود است نشان می‌دهد که مصرف منظم ویتامین C در دوزهای حداقل ۲۰۰ میلی گرم در روز ابتلا به سرماخوردگی را کاهش نمی‌دهد اما چنین مصرفی می‌تواند به افرادی که در معرض تمرینات ورزشی شدید یا محیط سرد قرار دارند کمک کند.

مصرف مکمل‌های ویتامین C ممکن است طول دوره سرماخوردگی را کاهش دهد و از شدت آن بکاهد. این موضوع به خاطر خاصیت آنتی هیستامینی دوز بالای ویتامین C است. با اینحال مصرف ویتامین C بعد از بروز نشانه‌های سرماخوردگی نمی‌تواند مفید باشد.

همانطور که می‌دانید ویتامین C سمیت بسیار پایینی دارد و بیشتر افراد بر این باورند که مصرف بالای آن عوارض جانبی شدیدی ایجاد نمی‌کند. مهم ترین و شایع ترین عوارض جانبی مصرف بیش از حد آن، اسهال، حالت تهوع، گرفتگی عضلات شکم و سایر اختلالات دستگاه گوارش به خاطر اثر اسمزی ویتامین C جذب نشده در دستگاه گوارش است.

در زنان یائسه ای که مبتلا به دیابت هستند، مصرف مکمل ویتامین C به طور قابل توجهی مرتبط با افزایش خطر ابتلا به مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی – عروقی است. در واقعیت مکانیسم این اثر هنوز مشخص نیست و این یافته‌ها تنها از بیماران اندکی به دست آمده است. چنین ارتباطی در سایر مطالعات مشاهده نشده است. بنابراین اهمیت این یافته‌ها هنوز مشخص نیست.

مصرف بالای ویتامین C امکان افزایش اگزالات ادرار و دفع اسید اوریک( که میتواند به تشکیل سنگ کلیه به ویژه در افراد مبتلا به اختلالات کلیوی منجر شود) را افزایش می‌دهد. با اینحال، ارزیابی این اثرات سردرگم کننده است و هنوز معلوم نیست ویتامین C در تشکیل سنگ‌های کلیوی دخیل است یا خیر. بهترین شاهدی که نشان می‌دهد ویتامین C در تشکیل سنگ‌های کلیوی دخیل است در بیمارانی با hyperoxaluria است.

به خاطر بهبود جذب آهن غیرهم توسط ویتامین C، نگرانی تئوری این است که مصرف بالای ویتامین C می تواند به جذب زیاد آهن منجر شود. در فرد سالم، این موضوع یک مسئله نگران کننده نیست. با اینحال در افرادی که هموکروماتوز ارثی دارند، مصرف میزان بالای ویتامین C می تواند اضافه بار آهن را تشدید کند و منجر به آسیب بافت‌ها گردد.

تحت شرایط خاص، ویتامین C می‌تواند به عنوان یک pro-oxidant عمل کند و در آسیب اکسیداتیو شرکت نماید. مطالعات اندکی پیشنهاد کرده اند که با عملکرد این ویتامین به عنوان pro-oxidant،مصرف خوراکی ویتامین C به عنوان مکمل می‌تواند به کروموزم و DNA آسیب وارد کند. با اینحال، سایر مطالعات اسیب اکسیداتیو افزایش یافته ای را نشان نداده است.

سایر اثرات گزارش شده مصرف بالای ویتامین C در برگیرنده سطح ویتامین B12 و مس کاهش یافته ، متابولیسم تسریع شده یا دفع اسید اسکوربیک از طریق ادرار؛ خوردگی مینای دندان یا پاسخ‌های آلرژیک است. با اینحال، حداقل برخی از این نتیجه گیری‌ها حاصل روش‌های مصنوعی بوده اند.

FNB تلاش کرده است UL هایی را برای ویتامین C توسعه دهد که بر مصرف ویتامین C از طریق غذا یا مکمل‌ها قابل اعمال است. مصرف طولانی مدت ویتامین C بالاتر از UL ممکن است خطر برخی از بیماری‌ها را افزایش دهد و عوارض جانبی بیشتری به همراه داشته باشد. UL ها به افرادی که ویتامین C را برای مقاصد درمانی مورد استفاده قرار می دهند قابل اعمال نیست.

مکمل‌های ویتامین C پتانسیل تداخل با برخی از داروها را دارند. نمونه‌های اندکی در ادامه بیان شده است. افرادی که این داروها را به صورت منظم مصرف می‌کنند بهتر است قبل از خوردن ویتامین C و مکمل‌های آن با پزشک خود مشورت نمایند.

امنیت و موثر بودن مصرف ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان‌ها در طول درمان سرطان مورد بحث بیشتر دانشمندان و محققان است. برخی از داده ها نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌ها ممکن است از سلول‌های تومور در برابر فعالیت عوامل پرتودرمانی و شیمی درمانی همچون سیکلوفسفامید، کلروآمبوسیل، کارموستین، بوسولفان، تیوتپا و دوکسوروبیسین محافظت کند. حداقل برخی از این داده‌ها مورد نقد قرار گرفته اند زیرا طراحی ضعیفی برای مطالعه دارند.

سایر مطالعات پیشنهاد کرده اند که آنتی اکسیدان ها ممکن است از بافت‌های طبیعی در برابر اسیب مواد شیمیایی محافظت کند. با اینحال به خاطر کنترل فیزیولوژیکی شدید ویتامین C، هنوز مشخص نیست که مصرف خوراکی مکمل های ویتامین C می‌تواند غلظت ویتامین را به حد کافی برای تولید اثرات پیشنهاد شده تغییر دهد یا خیر. افرادی که تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی هستند باید قبل از مصرف ویتامین C یا سایر آنتی اکسیدان‌ها باید با پزشک متخصص خود مشورت نمایند.

ویتامین C در ترکیب با سایر آنتی اکسیدان‌ها، ممکن است افزایش در سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا را تضعیف کند. هنوز مشخص نیست چنین تداخلی با سایر رژیم های تغییر دهنده چربی اتفاق می‌افتد یا خیر. پزشک باید سطح چربی را در افرادی که مکمل انتی اکسیدانی مصرف می‌کنند مورد بررسی قرار دهد.

مزایای ویتامین سی در رژیم غذایی

بیشتر متخصصان بر این باورند که نیازهای تغذیه ای افراد باید در درجه اول از غذا تامین شود. غذاهای سرشار از مواد مغذی می‌تواند در برگیرنده ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد و فیبر مورد نیاز بدن را تامین کند. در برخی از موارد ، مکمل های غذایی و غذاهای غنی شده ممکن است در فراهم آوردن یک یا چند ماده مغذی مفید باشد.

دستورالعمل‌های رژیمی برای آمریکایی‌ها یک الگوی غذا خوردن سالم را به عنوان یکی که از موارد زیر توصیف می کند:

سلام سایت خوبی دارین بهتر است فونت استاندارد و بزرگتر و زیبا تری برای سایتتان انتخاب نمائید

عالی بود ممنون

مطالب خیلی مفید بود فقط یه سوال داشتم ممکن قرص ویتامین c باعث شه روی لب لکه سفید ریز ایجاد کنه ؟

 

 

 

موارد مصرف قرص vitamin c

موارد مصرف :



روی:

یک عنصر ضروری در تغذیه انسان ، با گستره وسیعی از نقش های بیولوژیکی است. روی  نقش ساختاری و تنظیم کننده در بیش از ۲۰۰ آنزیم شناخته شده در بدن انسان دارد. روی در تمام ارگان ها،بافت ها،مایعات و ترشحات بدن موجود است. متاسفانه شیوع کمبود متوسط تا شدید روی در کشورهای در حال توسعه بالاست.

 کمبود روی:

کمبود روی یا اختلال در متابولیسم روی می تواند عوارض جانبی عمیقی روی سلامت داشته باشد. عوارض کمبود روی شامل می توانند کاهش قوه بینایی وچشایی، ابتلا به انواع عفونت ها ، تاخیر در بلوغ جنسی (در مردان) ، توقف رشد، کاهش اشتها و وزن، ریزش مو و خشکی پوست می باشد.

 ویتامین C:

یکی از ویتامین های محلول در آب با خاصیت آنتی اکسیدانی است. بدن انسان قادر به تولید و یا ذخیره ویتامین C نمی باشد و باید صرفا از منابع خارجی تامین گردد. ویتامین C برای شکل گیری و نگه داشتن پروتئین کلاژن در پوست ضروری است. همچنین این ویتامین باعث افزایش جذب روی و آهن می شود.

 کمبود ویتامین C:

کم خونی، خونریزی لثه ها، کاهش توانایی سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عفونت ها، کند شدن روند ترمیم زخم ها، پوست و موی خشک ، خونریزی از بینی، اضافه وزن ناشی از کاهش سوخت و ساز بدن، مفاصل متورم و دردناک از علایم کمبود ویتامین C می باشد.

سلام من زینک پلاس رو مصرف کردم و روی ریزش موم خیلی اثر داشته اما مقطعی بوده. قرصی هست که اثر دائم داشته باشه ؟

با سلام
مصرف مکمل ها در زمان مصرف و تا چندین روز بعد از اتمام مصرف اثر گذار است. توصیه می شود می شود مجدد مصرف شود.

سلام
خسته نباشید
به نظر شما برای رشد جسمی در سن ۱۶ سال به بالا چی خوبه؟؟

سلام
رشد قدی به چند عامل وابسته است:
۱- باز بودن صفحات رشد (سن)
۲- ژنتیک
۳- تغذیه
۴- ورزش
۵- خواب شبانه کافی
برای رشد هر فرد یک دامنه یا محدوده وجود دارد. به عبارتی مرزهای بالایی و پایینی برای قد هر فرد وجود دارد که از پیش برای هر فرد تعیین شده است. باید توجه داشت که برای حرکت از مرز پایینی به مرز بالایی محدودیت زمانی وجود دارد که نقطه شروع آن از ابتدای دوران جنینی است که نتیجه آن قد و وزن مطلوب در هنگام تولد خواهد بود و نقطه پایانی آن همزمان با بسته شدن صفحات رشد(اپی فیز) خواهد بود.
مصرف مکمل می تواند در کنار سایر عوامل ذکر شده تا جایی که ژنتیک شما اجازه دهد، باعث افزایش رشد قدی شود. مکمل های موثر بر افزایش قد باید به صورت مرتب در سنین رشد مصرف شود زیرا که رشد قد در یک شب صورت نمی گیرد.
توجه کنید که کمبود زینک(روی) در ایران بسیار شایع است و یکی از علل کوتاهی قد می باشد.
در عین حال توصیه می شود به فوق تخصص غدد نیز مراجعه کنید.

پیشنهاد: زینک پلاس تا ۳-۷ ماه آینده موجود می شود.

سلام ممنون از راهنماییتون.مصرف همزمان ویتامین ای و دی وایموسنس مشکلی ندارد؟و بین مصرف فولیک واسید و شیر خوردن چقدر باید فاصله باشه؟

سلام
در رابطه با محصول سایر شرکت ها از همان شرکت مشاوره بگیرید.
خیر مشکلی ندارد.
با فاصله مصرف شود تا تداخل ایجاد نشود.

سلام.برای درمان کمبود روی در بدن چه دارویی بهتر است?

سلام
زینک پلاس

سلام. من پوست حساس و نازکی دارم و لک جوش و خم روی پوستم میمونه. به زینک پلاس حساسیت دارم و شدیدا باهاش جوش میزنم. این قرص رو تهیه کردم البته زینک ۱۰ میلی گرم است. این قرص رو تا چند مدت میتونم استفاده کنم؟ و آیا لک جوش و لک زخم رو میتونه از بین ببره؟
مدتیه که در قسمت ساق پاهام تا کف پام احساس گر گرفتگی و درد دارم ممکنه به خاطر این قرص باشه؟

سلام
محدودیت مصرف ندارد.
ویتامین ث کمک به ساخت کلاژن می کند و باعث کاهش چروک های پوستی می شود.
خیر.
پیشنهاد : ابتدا به متخصص مرجعه و آزمایش دهید تا دلیل اصلی مشخص و مکمل سلن پلاس یوروویتال توصیه می شود دارای ۸ میلی گرم زینک است.

سلام من بیست ودو سالمه چند ساله که ریزش مو شدید دارم کمبود ویتامین دی هم دارم چه قرصی بخورم خوبه

سلام
مکمل زینک پلاس یا سلن پلاس یوروویتال توصیه می شود.برای کمبود ویتامین د هم کپسول ویتامین د ۲۰۰۰ از برند فلکسان توصیه می شود.روزانه ۱ عدد هر دو را مصرف کنید.

سلام من ریزش موی بسیار بسیار بالا دارم دکتر برام فیناستراید ۱mg روزانه دو عدد و محلول ماینوکسیدیل تجویز کرده این برای من موردی ایجاد نمی کنه؟من آقا نیستم این برای من خطر داره؟

سلام
توصیه ی متخصص را انجام دهید.

سلام.بین زینک پلاس و ویتامین cزینک پلاس کدومش کاملتر و بهتره؟ برای مصرف بچه بالای ۱۰ سال؟

سلام
قرص جویدنی مولتی ویتامین کیندر توصیه می شود.

من ریزش موی بسیار تا بسیار شدید دارم تا چند سال پیش موهای پرپشتی داشتم ولی الان به شدت کم شدن چه راهکاری دارین ؟ چه قرصی بخورم؟
و همچنین پوست صورتم به مرور لک و کک مک آورد که با وجود اسفاده از لایه بردارها هم استفاده کردم تا زمانی که از این کرم ها میزدم خوب بود وقتی تموم میشد دوباره لک ها نمایان میشن و اصلا نمیرن چکار باید بکنم ؟
پوست مختلط دارم که مستعد جوش هم هست.

سلام
ممل سلن پلاس آپووویتال توصیه می شود.

من ریزش موی بسیار تا بسیار شدید دارم تا چند سال پیش موهای پرپشتی داشتم ولی الان به شدت کم شدن چه راهکاری دارین ؟ چه قرصی بخورم؟

سلام
ابتدا به متخصص مراجعه تا دلیل اصلی مشخص شود .
مصرف زینک پلاس و سلن پلاس مقطعی روی روزش مو تاثیر گذار است.

سلام این دارو برای افرادی ک کم خونی، افسردگی، ریزش مو و دیابت دارن ، مسئله ای نداره؟ برای جذب بهتر چ زمان از روز مصرف بشه و با چ غذاهایی دفع میشه و نباید خورد؟

سلام
خیر
بعد از غذا

بهترین زمان مصرف این دارو چه زمانی است
شب،روز،قبل ناهار،بعد ناهر؟موارد مصرف قرص vitamin c

سلام
بعد از غذا

سلام روزتون بخیر. میخواستم این قرص همراه با ویتامین ب۱ استفاده کنم. ایا تداخلی باهم ندارد؟ و همزمان میشود باهم استفاده کرد؟

سلام
خیر
بله

سلام من ریزش مو ندارم .در گذشته حدود چهار الی پنج سال پیش موهای بسیار بلند و پر پشتی داشتم ولی متاسفانه در اثر استفاده از سشوار زیاد موهام هم وز .خشک.و بسیار کوتاه شده .این موضوع خیلی تو روحیه من تاثیر گذاشته
میشه راهنمایی کنید چه قرصی برای رشد سریع و خوب مو استفاده کنم

سلام
کپسول زینک پلاس مارینوکس به بهبود رشد مو کمک میکند.

با عرض پوزش دوباره سوال داشتم. معذرت میخوام که اینو میگم پیشنهاد شمارو ک زینک پلاس مارینوکس بود رو سرچ کردم ولی مثل اینکه ایرانیه.دیگ همه در جریانیم خیلی ها قرص های مکمل ایرانی مصرف میکنند و واقعا راضی نیستند.لطفا میشه مکمل های خارجی مورد نظرتون رو پیشنهاد بدید؟
برای رشد خوب موها نظرتون راجع به hair_vit یا zincپلاس +c یا zinc vital چطور است؟
خیلی ها این ها رو به من پیشنهاد میدن .نظر شمارو بدونم .
با تشکر

سلام
برند مارینوکس محصول کشور آلمان است.
محصولات نام برده شده برای شرکت حکیمان نیست و به شرکت همان محصول پیام دهید.

سلام و خدا قوت به شما
دختری ۳۳ساله هستم
من قدم ۱۶۶ و وزنم ۵۲ هستش و بسیار ظریف و لاغر هستم .. اشتهای پایینی دارم و در طول روز کرخت و خسته هستم ریزش مو دارم و احساس میکنم پوستم نسبت به قبل بسیار تیره شده
سوال من : تا چه مدت میشه ازین کپسول استفاده کرد ،؟ آیا میشود چند سال هر روز استفاده کرد ؟؟؟

سلام
مصرف مکمل ها محدودیت زمانی ندارد.
بعد از هر دوره ۱-۲ ماه قطع مصرف و سپس مجدد شروع به مصرف کنید.
برای بهبود اشتها پینهاد میکنم مکمل زینک پلاس از برند مارینوکس روزانه ۱ عدد یا شربت زینک سافت آپوویتال را روزانه ۱۰ سی سی مصرف کنید.

سلام…من برای ریزش موهام دکتر بدون در خواست آزمایش ویتامین c+ زینک و فیفل تجویز کرد کمتر شده ریزشم اما هنوزم ریزش دارم خواستم ببینم برای ریزش مو زینک پلاس بهتره یا ویتامینc+ زینک؟

سلام
زینک پلاس جهت رویش مجدد پشنهاد میشود.

سلام ببخشید این دارو که حاوی ژلاتین هست از حیوان حلال گرفته شده یا نه

سلام
بله
سازمان تحقیقات حلال وزارت بهداشت مورد آزمایش و تحقیق قرار میگیرند.

با سلام
میخواستم بدونم قرص برای ریزش مو قرص vitaminczinkplus بهتره یا zinkplus به تنهایی
از بعضیا شنیدم میگن بدون ویتامین c بهتر تاثیر میذاره

سلام
زینک پلاس

سلام، میشود این قرص را همزمان با قرص سلن پلاس و ویتامین ای۴۰۰ مصرف کرد؟
سلن پلاس+زینک پلاس ویتامین سی+ ویتامین ای۴۰۰، بصورت همزمان میشود مصرف کرد؟
دکتر جهت تقویت قدرت باروری مردان زینک پلاس و ویتامین ای را تجویز نموده است،استفاده با سلن پلاس هم اشکال ندارد؟

سلام
بله
بله
اشکال ندارد.
طبق دستور پزشک مصرف کنید.

سلام،
پسر من ۳ سال و ۶ ماهشه،۱۴ کیلو وزنشه با قد نزدیک به ۹۰،اندامه لاغری داره،اشتهاش خوبه ،ازمایشاشم نرمال بوده،ولی هرچی میخوره چاق نمیشه ،چه پیشنهادی میدین که یکم جون بگیره

سلام
اگر داخل آزمایش کمبودی نبوده پس به میزان کافی مینرال دریافت می کند و مشکلی وجود ندارد.

سلام دکتر خسته نباشی…من کمبود وزن دارم ایا این قرص ب چاق شدن من کمک میکنه ؟؟؟

سلام
پیشنهاد می شوذد زینک پلاس ۱۰ روزانه ۱ عدد مصرف کنید.

سلام این خسته نبتشید ببخشید این کپسول باعث افزایش ترشح تستسترون میشه؟ یاقرص جوشانش خوبه؟

سلام
خیر
برای چه منظور جوشان رو مصرف میکنید؟

سلام و خدا قوت به شما
دختری ۳۳ساله هستم
من قدم ۱۶۶ و وزنم ۵۲ هستش و بسیار ظریف و لاغر هستم .. اشتهای پایینی دارم و در طول روز کرخت و خسته هستم ریزش مو دارم و احساس میکنم پوستم نسبت به قبل بسیار تیره شده
سوال من : تا چه مدت میشه ازین کپسول استفاده کرد ،؟ آیا میشود چند سال هر روز استفاده کرد ؟؟؟

سلام
بله
بعد از اتمام محصول ۱-۲ ماه وقفه و مجدد شروع کنید.

سلام من این قرصو بخاطر روی و ویتامین سی میخورم مشکلی ندارم ریزش و… بخلطر خاصیتش میخورم میتونم هفته ۳تاشو بخورم؟یا نه باید هرروز یکی

سلام
روزانه یک عدد

سلام خسته نباشید
آیا غلظت خون بالا باشد(۱۷) میتوان از این قرص زینک +ویتامین cاستفاده کرد؟

سلام
بله میتوان مصرف کرد و منع مصرف ندارد.

سلام ، من خیلی لاغرم مخصوصا صورتم، اشتها اصلا ندارم ، اب هم خیلی کم میخورم ، شنیدم زود چاق میکنه این قرص ، واقعا تاثیر داره ؟ میتونم روش حساب باز کنم یا نه؟

سلام
اگر مشکل تیروئید و کم خونی نداشته باشید کپسول زینک پلاس ۱۰ روزانه یک عدد کمک می کند.

سلام
اشتها آور است.

سلام خسته نباشید
قرص زینک +cبا قرص اهن همزمان خورده شود موردی دارد؟؟

سلام
همراه با هم مشکلی ندارد.

سلام مصرف زینک همراه با مکمل قرص مخمر ایرادی نداره؟

سلام
خیر

سلام من تعدا پلاکت خونم پایینه (حدود ۶۰ هزار تا) این مکمل تداخل نداره؟ مرسی.

خیر مشکلی ندارد

سلام خسته نباشید ببخشید ایا این کپسول بدلیل داشتن ویتامین سی ،باعث لاغری میشه

سلام
خیر

سلام این قرص برای ریزش مو‌تا چند وقت باید مصرف شه؟

سلام
روزانه یک عدد

سلام با عرض خسته نباشید آیا این کپسول با fefol تداخل ندارد؟

خیر

سلام
من نیم ساعت قبل از صبحانه لووتیروکسین مصرف میکنم،چند ساعت بعد میتونم قرص ویتامین c با زینک رو مصرف کنم؟

سلام. باهم تداخلی ندارند. بعد از صبحانه می توانید زینک پلاس را استفاده کنید

سلام
من ١٧سالن هست و قدم ١٧١ هست دکتر این قرص رو برای ناخن و مو پوست برای من تجویز کرد.ایا باعث میشه قدم بلند تر بشه؟

به تنهایی خیر

در چه صورت باعث افزایش قد میشه؟ همراه با چه چیزی باید مصرف بشه؟

سلام
در سنین رشد تاثیر گذار است.

سلام و عرض ادب برای ریزش مو از این قرص ب مدت یک هفته خوردم اما متاسفانه دچار گر گرفتگی شدم و فقط قسمت شکمم و معدم هست ب شدت شکمم داغ کرده
روزانه یک عدد میخوردم آیا عوارض این شکلی هم داشتید تابه حال تشکر

خیر این عوارض و مشکلات ارتباطی با این محصول ندارد

سلام من بعد از زایمان دوچار ریزش مو شدید شدم،الان شیش ماه زایمان کردم ولی هنوز موهام میریزه،ایا این قرص ممکن باعث درمانم بشه؟

از قرص پرینامکس نیو مام که مکمل ویژه مادران پس از زایمان است استفاده کنید. روزانه ۲ قرص. ۱ ساعت بعد غذا مصرف شود

سلام قیمت این کپسول چقدر هست؟
ومیخواستم بدونم که این دارو تاثیرات مثبتش رو توو تمام دوران میزاره؟؟

بله
قیمت را از داروخانه ها سوال بفرمایید

سلام من ۱۶سالمه و بخاطر کیست تخم دان و هورمون هام ریزش موی شدید و جوش دارم و سه سال پیش بخاطر خودکشی با قرص خیلی قوی معدم ضعیف شد و استرس و افسردگی داشتم که روی ریزش موهام خیلی تاثیر گذاشت و موهام نصف شد اگه ویتامین ث مصرف کنم ریزش موهام بهتر میشه؟برای درمان کیست تخمدانم هم کلی دکتر رفتم چه گیاهی چه شیمیایی ولی خوب نشدم لطفن راهنمایی کنین

در این میان مصرف کپسول زینک پلاس ۱۰ میلی گرم روزانه ۱ عدد بعد از غذا هم برای ریزش مو و هم تعادل هورمونی کمک کننده است.. برای درمان کیست تخمدان باید حتما تحت نظر متخصص زنان یا غدد هورمون درمانی بشوید

خوردن ویتامین سی با زینک عوارضی هم داره یا نه

خیر بسیار هم مفید است

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم ویتامین c ومنیزیم رومیشه باهم مصرف کرد

بله

سلام من ریزش مو شدید دارم تقریبا موهام نصف شده خوردن این قرص رو توصیه میکنید چون دیگه واقعا نمی دونم چیکار کنم

به متخصص پوشت و مو مراجعه کنید تا علت ریزش مو مشخص شود. در کنار آن مصرف زینک پلاس میتواند موثر واقع شود

سلام خسته نباشید .من صورتم جوش داره و چرب هستش .میخواستم بدونم برای جوش تاثیری داره؟
و اینکه این کپسول و بخورم تا چه مدت پوستم روشن میشه

حداقل یک دوره ۲ ماهه باید مصرف شود
درمان آکنه و جوش باید تحت نظر پزشک و با تشخیص نوع و علت آن صورت پذیرد

سلامباعرض خسته نباشید ببخشید این قرص رو نمیشه با قرص feroglobinخورد؟ مثلا با دو یا سه ساعت فاصله؟من خیلی موهام می ریخت این قرص رو به من دادن.

می توانید بعد از غذا روزانه ۱ عدد مصرف کنید

سلام،من با دستور پزشک این دارو رو برای پوستم مصرف میکنم،میخواستم ببینم باعث رشد قد هم میشه یا نه؟

اگر در سن رشد باشید و ژنتیک شما اجازه دهید بله میتواند موثر باشد اما ۵ میلیگرم زینک برای همه ی این موارد کم است

سلام
من الان از قرص ویتامین D و منیزیم و روی شرکت نیچرمید استفاده میکنم
آیا در کنار مصرف قرص ویتامین D میتونم قرص ویتامین C هم مصرف کنم؟ توصیه میکنید یا خیر؟
اگه آره کدوم نمونه خوبه؟

مصرف ویتامین D با دوز مناسب بلا مانع است

قیمتش چنده؟

با سلام ایا برای مشکلات جنسی در مردان کم تحرکی اسپرم هم خوبه اگه خوبه چه میزان باید استفاده کرد. با تشکر از سایت خوبتان

سلام. برای کمک به افزایش تحرک اسپرم کپسول سلن پلاس روزانه ۱ عدد بعد غذا توصیه می شود.

سلام خسته نباشید
این قرص ترکای پوستی رو هم حل میکنه؟

اگر ترک های پوستی سفید شده باشند فعلا درمان قطعی ای وجود ندارد

با عرض سلام
قرص زینک پلاس بهتر است یا قرص جوشان یا شربت ؟
کدوم تاثیر بهتری داره ؟

بستگی به سن، علت مصرف و میزان مورد نیاز دارد

ببخشید من بیماری دفع پروتعین از ادرار دارم میتونم قرص ازیترومایسین ۲۵۰ مصرف کنم یا خیر اخه نوشته بود اونایی که بیماری کلیوی دارند با احتیاط فراوان مصرف کنند؟؟؟

سلام. بله بیماران کلیوی باید تحت نظر پزشک مصرف کنند

سلام ببخشید سوال دیگری که دارم این که من از بچگی گوشت و مرغ و حتی فرآورده‌های گوشتی هیچی نمیخورم تا الان هم با وجود داشتن یک بچه مشکلی نداشتم بجز همین مساله پوستی ک خدمتتان عرض کردم. شما خوردن چه ویتامین هایی را به من پیشنهاد می دهید؟ مرسی از سایت خوبتون

سلام. بهتر است از نظر کم خونی حتما یک آزمایش بدهید. چون گوشت نمی خورید مصرف قرص پرینامکس نیو مام هم توصیه می شود.

سلام من خانمی ۳۵ ساله هستم ک پوست صورت و بدنم خیلی حساسه و با کوچکترین خراشی متورم میشه و جای زخم یا جوش هم تو صورتم می مونه آیا خوردن ویتامین c تاثیری در بهبودی داره یا خبر؟ با تشکر از شما

سلام برای ترمیم بهتر و سریعتر زخم و سفت شدن پوست این محصول مفید است. روزانه ۱ عدد بعد از غذا

سلام مصرف قرص ویتامین D , ویتامین C در یک روز اشکال دارد؟

سلام . خیر مانعی ندارد

سلام
ببخشید مصرف این دارو با کپسول امگا۳ مشکلی نداره؟

مشکلی ندارد

سلام باید چه موقغ مصرف بشه

همراه یا بعد از غذا

سلام،
این قرص برای درمان جای جوش صورت هم اثری داره؟
برای پوست، چه مدت باید استفاده کرد؟ البته من ۱۰ mg این قرصو تهیه کردم

درمان جای جوش خیر ! اما به طور کلی برای زیبایی و سلامت پوست و مو و ناخن روزانه ۱ عدد بعد از غذا توصیه می شود

با سلام
اگر این قرص همراه بافروس سولفات و فولیک اسید مصرف شود تداخلی در جذب به وجود نمی آید؟!

باید با فاصله زمانی حداقل دو ساعته از فروس سولفات استفاده شود

برای معده یارفلاکس ضرنداره؟

باید بعد از غذا مصرف شود

سلام اشکالی داره قرص langzeit vitamin c plus zink رو هر ۱۲ ساعت خورد؟برای سن ۱۴ سال.ممنون

سلام. لزومی به استفاده بیشتر از یک عدد در روز نیست مگر به تشخیص پزشک

سلام ببخشید همراه غذا منظورتون همون بعداز غذا هس

همراه یا بعد از غذا
منظور این است که با معده خالی مصرف نشود

سنین بالا هم میتونن از این ویتامین استفاده کنن؟ سن ۴۵,۴۶

سلام. بله

آیآ مصرف کپسول ویتامین c پلاس زینک با قرص گیاهی شیکورین که برای افزایش اشتهاست منع مصرف دارد؟
سوال دوم اینکه پیشنهاد شما برای افزایش وزن حداقل ۵کیلو چیست؟
و درآخر برای افزایش حجم سینه ها و رشد آن چه چیزی را پیشنهاد میکنید؟ مصرف چه محرکی را؟
ا تشکر

مصرف آن با شیکورین مانعی ندارد
بهتر است بعد از امصرف این محصول از کپسول زینک پلاس ۱۰ میلی گرم روزانه ۱ عدد بعد از غذا استفاده کنید.
افزایش حجم سینه ها در پی افزایش وزن بدن خواهد بود.

با سلام…
من برای تقویت موی سر ،ناخن و پوست این محصول رو از داروخانه تهیه کردم ولی الان که بروشور این محصول رو مطالعه کردم به تقویت سیستم ایمنی و شادابی روزانه و….اشاره کردن به نظرم باید فقط کپسول زینک رو تهیه میکردم درسته؟

سلام. هم برای تقویت پوست، مو و ناخن مصرف می شود و هم تقویت سیستم ایمنی بدن و شادابی. به خاطر داشتن میزان بالا و خوبی از ویتامین C بسیار برای پوست مفیداست.
اما کپسول زینک پلاس ۱۰ میلی گرم محصول اختصاصی تری برای مو و ناخن است.

سلام خسته نباشید
برای تقویت موها تا چند ماه باید مصرف بشه؟؟

سلام. حداقل به مدت سه ماه – روزانه یک عدد بعد از غذا

این قرص رو تا چند ماه باید استفاده کنیم ؟؟

برای چه موردی ؟

سلام:
اگه شب مصرف بشه اشکالی داره یا فقط باید روز ها مصرف بشه؟

سلام. فرقی نمی کند. بعد از غذا مصرف کنید.

سلام این کپسول ویتامینcرو فقط با نسخه پزشک داروخانه ها میدن یا بدون نسخه پزشک هم خودمون بخوایم بخریم بهمون میدن ؟؟؟

سلام. بدون نسخه هم می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.

سلام
آیااین نوع مکمل غذائی اگه تاریخ مصرفش یکسال گذشته باشه قابل مصرف هستند یا نه؟

سلام. خیر

الان من این رو خریدم همراه غذا نخوردم ضرر داره ؟

میشه بعد از صبحانه یا پس از صرف غذا خورد ؟

سلام.ضرر ندارد. اما بهتر است بعد از غذا میل کنید

قیمت لطفا؟

قیمت یک بسته ۶۰ عددی کپسول ویتامین C + روی ۵ میلی گرم در دی ماه سال ۹۵ : ۲۵۶۰۰ تومان می باشد.

سلام چه وقت و روز چندتا باید بخوریم

روزانه یک عدد همراه غذا

سلام ببخشید این کپسول تو ایران موجودهست؟؟

سلام. بله البته. در تمامی داروخانه های سراسر کشور موجود است

باسلام من دختری ۱۵ساله هستم وقدم۱۶۵هستش.اگراین کپسول رومصرف کنم آیا تاثیری برای بلند شدن قدم دارد حداقل۵سانت یا خیر.وهمینطور استخوان های مچ دستم لاغر هستند آیا مصرف این دارو می تواند برای پهن شدن استخوان های مچ دستهایم شوند باتشکر از سایت خوب شما

سلام.
رشد قدی به چند عامل وابسته است:
۱- باز بودن صفحات رشد
۲- ژنتیک
۳- تغذیه
۴- ورزش
۵- خواب شبانه کافی

کپسول زینک پلاس یا کپسول کپسول ویتامین C + روی یوروویتال می تواند در کنار سایر عوامل تا جایی که ژنتیک شما اجازه دهد، باعث افزایش رشد قدی شود. این محصول باید به صورت مرتب مدت در سنین رشد مصرف شود.
توجه کنید که کمبود زینک در ایران بسیار شایع است و یکی از علل کوتاهی قد می باشد.
پیشنهاد می شود این مطلب را مطالعه بفرمایید : اثر روی بر رشد و افزایش قد

سلام ایا مصرف زینک پلاس ویتامین ث همزمان با ویتامین های دیگر مثل ویتامین د تداخل دارویی ایجاد نمی کند؟

سلام. خیر. مصرف زینک پلاس و ویتامین د مشکلی ندارد

سلام
ایا باعث رشد موی بدن و صورت میشود؟
لطف کنید جواب بدهید بسیار متشکرم.

سلام. شاید تا حد بسیار کم!

سلام خسته نباشد۰ببخشید من یه مدت چهار ماهه رژیم داشتم و ریزش موی شدید گرفتم دکتر این قرص رو به همراه ویتامینE به من دادن اما شنیدم این قرص به شدت باعث چاقی میشه آیا درسته؟؟؟ ممنون میشم از راهنماییتون

سلام. خیر اینگونه نیست. در بعضی از افراد می تواند باعث افزایش اشتها شود و اگر رژیم غذایی رعایت شود اصلا باعث چاقی نمی شود!

Salam lotfan tarigheye abshodane daneyahe sefid dar capsul ro tozih bedin sepas
Chon man didam na oon dooneha khoord mishan, na ba abe joosh hal chera?

سلام. واکشی شیمیایی صورت گرفته در بدن بسیار متفاوت و تخصصی است

سلام خسته نباشید.ببخشید قرص جویدنیه؟!
و اینکه با قرص دگزامفتامین سولفات تداخل ندارد؟!
و با قهوه چی با قهوه تداخل ندارد؟!
لطفا راهنمایی کنید متشکرم

سلام. این کپسول جویدنی نیست ! با این ترکیباتی که ذکر کردید هم تداخلی ندارد. اما حتما همراه با یک لیوان آب مصرف شود.

سلام
من قبلا بخاطر عمل چشمم دکتر پودر سویت بهم داد که زینک و c بود قدرت جذب بالا که بعدمتوجه شدم پوست صورتم هم روشنتر شده
الان برای روشنتر شدن پوستم میتونم کپسول زینک و c رو مصرف کنم؟چجوری؟
واینکه موانع مصرف با چیزی مثل قرص زیره و… نداره؟
ممنون میشم اگر به ایمیلم جواب بدین

سلام. مصرف کپسول ویتامین C + روی می تواند در روشن شدن پوست تاثیر چشمگیری داشته باشد. با زیره هم منع مصرفی ندارد.

سلام – رشد موهای بدن رو هم زیاد میکنه مثلا کسانی که لیزر موهای زائد انجام دادن روی اونها تاثیر منفی نداره ؟

سلام. خیر. مشکلی ندارد.

ببخشید شما گفتید مصرف این یرص میتونه به رشد قدتون کمک کنه میشه بگید حدودا چند سانت برای من که دختری ۱۶ ساله هستم تاثیر داره؟
و اینکه زینک پلاس چند نوع داره من باید کدوم نوعشو بخرم؟

ببخشید شما درباره قرص آرژنین اطلاعت دارید؟میشه کمک کنید
۱_یک اینکه من دختری ۱۶ ساله (۱۵سالو نیم)هستم حداقل و حداکثر رشدی که روی من تاثیر میذاره چند سانته؟
۲_و اینکه قیمتش چقدر هست و اگه بخوام ۸ سانت رشد کنم باید چند بسته مصرف کنم و از کجا میتونم این قرص رو تهیه کنم؟آیا انواع خاصی داره یا نه فرقی نمیکنند
۳_و بعد اینکه خواهشا بگید ضرر داره یا نه؟هورمونیه؟

سلام و خسته نباشید تو رو خدا راهنماییم کنید دختری ۱۶ ساله هستم قدم ۱۶۰ هست آیا مصرف این قرص به رشد قد من کمک میکند؟و اینکه تا چند سانت باعث رشد قد میشود؟
اگه قرص دیگه هم سراغ دارید که عوارضی ندارد و باعث رشد قد میشود لطفا بگید.ممنوووون

سلام.
اگر صفحات رشد شما باز باشه مصرف این فرآورده به رشد قدی شما کمک می کند.(احتمالا هنوز صفحات رشد شما باز است) علاوه بر آن پیشنهاد میکنم حتما با یک فوق تخصص غدد هم مشورت بفرمایید.

سلام من ب دلیل عمل زیبایی بینی و استفاده از داروی بیهوشی دچار ریزش مو شدم میخواسم ببینم استفاده از قرص زینک کمکی ب جلوگیری از ریزش مو خواهد کرد??و میزان مصرفش باید چجوری باش?

سلام. بله می تواند کمک کننده باشد. روزانه ۱-۲ عدد بعد از غذا با یک لیوان آب میل شود.

اقای دکتر خاستم بدونم در سن ۲۳ سالگی آیا استخوان ها رشد از پهنا و ضخامت رو دارن یا خیر .؟
چون من استخوان هام در قسمت مچ دست و مچ پا ضعیف و لاغر هستن، خواستم اگه راهی برای تقویتشون هست لطفاراهنمایی کنید.

با تشکر و سپاس فراوان از سایت خوبتون.

سلام. هورمون درمانی بعد از بسته شدن صفحات رشد باعث رشد عرضی استخوان ها می شود. اما این حالت ممکن است حتی برای استخوان های صورت شما هم پیش بیاید. به هر حال مشورت با فوق تخصص غدد و متخصص ارتوپد بهترین راه است.
در عین حال جهت تقویت و بهبود تراکم استخوان ها شربت استئوجویس را بهشما پیشنهاد می دهم.

برای تقویت و زیاد شدن حجم اسپرم باید چه دارویی مصرف کنیم؟

اسپرم یک سلول است که حجم مشخصی دارد. اگر مشکل شما ناباروری می باشد باید مشخص شود مشکل در تعداد ، شکل و یا تحرک اسپرم است. اما به طور کلی برای افزایش تحرک اسپرم و تقویت قدرت باروری کپسول سلن پلاس به شما پیشنهاد می شود.

سلام خانم دکتر:
مجید هستم ۲۳ ساله و مشکل ریزش موی تدریجی دارم
خواستم ببینم مصرف چه ویتامین هایی برام خوبه؟
آیا باید ویتامین ب۶ و ب۱۲ هم مصرف کنم؟

در ضمن من کپسول زینک ،ویتامین C, ویتامینE, هم دکتر بهم داده مصرف اینا با هم مشکلی در جذبشون ایجاد نمیکنه؟
با تشکر.

سلام. باید علت ریزش مو توسط معاینه پزشک مشخص شود.
مصرف همزمان زینک، ویتامین C، E و ویتامین های گروه B مشکلی ندارد.

با سلام من کپسول c+zinc استفاده میکنم از وقتی که مصرف میکنم از مقعدم خون میاد علت چیست؟

سلام. این مسئله ارتباطی با مصرف این محصول ندارد. بهتر است به فوق تخصص گوارش مراجعه بفرمایید.

سلام من منظورم بخاطر دارا بودن ویتامین ث بود چون دکتر من میگوید این ویتامین جزو داروهای ممنوع در فاویسم میباشد و بدحالی من بصورت سردرد و خواب آلودگی هست ممنون بخاطر راهنمایتان

سلام آقای دکتر من فاویسم دارم با مصرف زینک ویتامین ث حالم بد میشه آیا ارتباطی وجود دارد؟

سلام. مصرف این فرآورده در افراد مبتلا به فاویسم بلا مانع است. اگر منظور شما از بد شدن حالتان مشکلات گوارشی است، پیشنهاد میشود که بعد از صرف غذا روزی یک عدد از این محصول استفاده بفرمایید.

سلام من منظورم بخاطر دارا بودن ویتامین ث بود چون دکتر من میگوید این ویتامین جزو داروهای ممنوع برای فاویسم میباشد و بدحالی من بصورت سردرد و خواب آلودگی هست ممنون بخاطر راهنماییتان

خیلی ممنون از آگاهی دادن کامل ودقیقتون.

سلام. بله. زینک به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی از سلول اسپرم در برابر آثار مخرب رادیکالهای آزاد محافظت می کند. شما می توانید از کپسول سلن پلاس استفاده کنید که علاوه بر زینک ، سلنیوم هم دارد. سلنیوم باعث افزایش قدرت تحرک اسپرم می شود.

سلام وخسته نباشیداین کپسول برای نوزاد۷ماههمیشه مصرف کرد

خیر. برای نوزادان زیر دو سال مصرف قطره مولتی ویتامین بیبی جویس پیشنهاد می شود.

سلام:
میخواستم بدونم کپسول زینک وویتامین سی (vitamin c+plus zink)عملکرد بهتری دارد یا زینک به تنهایی(برای پوست و مو)؟
آیا ۱۰mg بهتر است یا۵mg آن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممنون میشم به هر دوسوال پاسخ دهید؟؟؟؟؟؟؟

سلام.

ویتامین ث علاوه بر تاثیر مثبتی که در سلامت پوست دارد به جذب بیشتر زینک هم کمک می کند.

در مورد اینکه کپسول ۱۰ میلی گرم استفاده شود یا ۵ میلی گرم، به نیاز بدن و نوع تغذیه شما بستگی دارد.

با سلام
مدت یکساله که موهام بشدت ریزش داره.قبلا موهای پرپشتی داشتم.الان کپسول زینک+ویتامین c خریدم.خاستم بدونم باید زینک خالص بخرم یا همین کافیه؟لطفا یه قرص موثر معرفی بفرمایید

سلام
علاوه بر فرآورده مذکور (ویتامین C + کپسول زینک) کپسول زینک پلاس نیز در پیشگیری از ریزش مو موثر است .

سلام
مصرف همزمان این دو فرآورده نتیجه خوبی به همراه خواهد داشت .

سلام آیا این دارو تاثیری در افزایش رشد موها دارد؟؟؟

سلام
این فرآورده به دلیل وجود روی در افزایش رشد مو موثر است .

سلام آقای دکتر با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما من یک سوال داشتم من ۱۶ سالمه قدم بین ۱۸۰و۱۷۸هست خواستم قدم بلند تر بشه تا ثیری داره مثلا قدم چند میشه اگه لطف کنید سوال من و پاسخ دهید متشکرم

با سلام
مقدار مصرفی ابن دارو در شبانه روز به چه صورت میباشد؟

سلام
کپسول ویتامین C را روزانه یک عدد بعد از یکی از وعده های غذایی مصرف نمائید .

سلام
مصرف همزمان این دو محصول امکان پذیر است .

سلام
روزی یک عدد پس از یکی از وعده های غذایی مصرف شود .

سلام خسته نباشید میخواستم بینم این دارو با عث چاقی هم میشه یا نه یا برای قد خوب است یا نه ممنون میشم جواب بدید با تشکر

سلام
این فرآورده به طور مستقیم در افزایش وزن تاثیری ندارد، ولی ممکن است موجب افزایش اشتها شود
همچنین این محصول بدلیل وجود روی در افزایش رشد تاثیر مثبت دارد اما فقط در سنین رشد .

سلام اقای دکترو من ۲۰ سالمه چند ماهه دیگه میرم توی ۲۱ سال میخواستم بدونم قدم دیگه رشد نمیکنه؟ من زینک میخورم اما با دیدن جواب هاتون نا امید شدم اگه ممکنه بگید اگه هورمون رشد تزریق کنم قدم بلند تر میشه؟؟؟

سلام
شما در مراحل پایانی دوران رشد به سر می برید و مصرف روی در افزایش قد شما تاثیر ندارد
برای استفاده از هورمون رشد و سایر داروها باید با پزشک مشورت نمائید .

سلام
بله مصرف مکمل زینک پلاس به افزایش رشد شما کمک می کند.

سلام
تاکنون عوارض خاصی گزارش نشده است .

سلام
شما در اواخر دوران رشد خود هستید و مصرف این محصول تاثیر چندانی در افزایش رشد شما نخواهد داشت .

سلام
مکمل های حاوی روی از جمله کپسول زینک پلاس (صرفا در سنین رشد) می تواند در افزایش رشد جسمی موثر واقع گردد .

سلام
روی(زینک) در جذب اثر رقابتی داشته و مصرف این دو به صورت همزمان باعث کاهش جذب یکدیگر خواهد شد.

سلام… بهترین زمان مصرف zinc plus چه موقع است؟

سلام
پس از یکی از وعده های غذایی(با معده خالی مصرف نشود).

محصول خوبیه

سلام…
میخواستم ببینم ای قرص های زینک ضرر دارن چون خیلی از سایت ها از عوارضش صحبت کردن…؟
و سوال دومم.. قیمت زینک سی در حال حاضر چقدره…؟
با تشکر..

سلام
در مورد این محصول تاکنون عوارض جانبی گزارش نشده است .

سلاممن اگه این کپسولو ۳ماه یا بیشتر پشت سرهم بخورم ضررداره یا نه؟۱۰روزه میخورم

سلام
برای تقویت و رویش مو برای یک زن ۳۵ ساله بهتره از شربتا زینک پلاس استفاده کرد یا قرص زینک پلاس.
اصولا تفاوت بین شربتا و قرص زینک پلاس در چیه؟

سلام
در نوع و میزان ترکیبات شربت و کپسول زینک پلاس تفاوتی وجود ندارد
استفاده شربت بیشتر در کودکان توصیه می شود .

چه نوعی از این کپسول ها برای کمک به رفع استرس خوبه؟

سلام
ترکیباتی که حاوی ویتامین های گروه B می باشند در کاهش استرس و تمدد اعصاب موثر هستند .در این رابطه می توان به کپسول زینک پلاس اشاره نمود .

کپسول ویتامین C +زینک برای تقویت مو موثر است یا زینک تنها؟ بهترین زمان مصرفش کی هست؟ ممنون

سلام
مصرف کپسول زینک پلاس در تقویت و جلوگیری از ریزش مو موثرتر است. روزانه یک عدد بعد از غذا.

بسیااااااااااار کامل و مفید نسبت به مطالب دیگر بود.
ممنون

سلام خسته نباشید زمان مصرفش و ننوشتید هر چی خوندیم

سلام
نحوه مصرف: روزانه یک عدد پس از یکی از وعده های غذایی یا طبق تجویز پزشک.

سلام-چه ساعاتی از روز استفاده ازین قرص را پیشنهاد میکنید،چون من وقتی میخورم بشدت ضعف میکنم.

سلام
مابین یا پس از یکی از وعده های غذایی استفاده شود .

سلام من خانومی ۵۵ساله هستم و رشد ناخن هام اصلا خوب نیس و در کل ناخن های سالمی ندارم ممکنه قرصی به من معرفی کنید

سلام بله حتما
مکمل سلن پلاس از برند آپوویتال

سلام ایا این دارو نسبت به زینک پلاس اولویتى دارد؟

سلام
هر کدام از این دو محصول کاربرد خود را دارند و اولویتی نسبت به هم ندارند .

سلام
برای افزایش رشد فقط در سنین رشد تاثیر گذار بوده و در مورد اشتها نیز موثر است

سلام
ایا مصرف ۲بار در روز این محصول مشکلی نداره من ورزش بدنسازی انجام میدم ۲۰ سالمه ۹۰ کیلو وزن دارم

سلام
خیر، مشکلی ایجاد نخواهد کرد

سلام وقت شمابخیر :آیاویتامین زینک +cبرای ریزش موی سر تاثیر داردلطفا اگر قرصی یا ویتامینی که برای ریزش مو مفید است تجویز کنید در ضمن حدود۷سال است که ریزش مو دارم اما طاس نشده ام و۳۲سال دارم. خیلی مچکرم

سلام
بله این ترکیب به دلیل وجود روی در پیشگیری از ریزش مو موثر است اما کپسول ZINC PLUS به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه B در کنار روی در کاهش ریزش مو موثر تر است.

آیا مصرف همزمان قرص ویتامین c و زینک پلاس مشکلی ندارد؟

سلام
خیر، مشکلی ندارد.

سلام میخواستم بدونم مولتی ویتامین قرصش بیشتر اثر داره یا اوناییش که به صورت مایعن؟

سلام
شکل دارویی (قرص یا شربت یا …) در اثربخشی تفاوتی ندارند.

آیا در برطرف کردن جوش وآکنه موثر است؟

خیر
در درمان قطعی موثر نیست.

سلام می خواستم بدون این قرص برای رشد قد دخترم که ۱۰سال دارد خوب است یا فرص زینک پلاس را بگیرم

سلام
از لحاظ اثربخشی در رشد کودکان این محصول با کپسول زینک پلاس تفاوتی ندارد و به دلیل میزان مساوی روی در هر دو محصول، هر دو به یک میزان در رشد کودک موثر هستند.

سلام . آیا قرص های زنینک با کپسول های زینک حاوی ویتامین c فقط در داشتن ویتامین c تفاوت دارند ، برای تقویت مو کدوم یکی از این دوتا مفیدتره ؟

سلام
تفاوت در آنالیز دو محصول مذکور را می توانید در قسمت “محصولات” سایت مشاهده فرمائید.
برای تقویت مو کپسول زینک پلاس به دلیل دارا بودن Biotin و ویتامین B5 مفیدتر است.

سلام..من رفتم داروخونه اصلا نمیدونستن این کپسول چیه بهم قرص ویتامین سی و کپسول زینک پلاس داد میشه بگید اسم تجاریش چیه؟چی باید بگم؟

VITAMIN C PLUS ZINK

آیا این کپسولها سافت ژل هستند یا نوع گیاهی؟

سلام
خیر سافت ژل نیستند

سلام من تا یکی دوسال پیش اصلا ریزش مو نداشتم بلکه موهام خیلی پر بود ولی دو سالی هس همینطور شدید شروع به ریزش کرده یکماه قرص زینک پلاس و کپسول هیرویت و امگا۳ خوردم ولی بعد از یکماه باز قطعشون کردم و مجددا میبینم ریزش زیاد شده خواستم بدونم الان مجددا هیرویت و زینک پلاس از نمونه ای ک بالا عکسش هست استفاده کنم تاثیری داره؟ و اگ بخوام قرصای ویتامین استفاده کنم کدومارو بخورم بهتره ممنون میشم اگ زودتر جوااب منو بدبد

سلام
بلهو به مصرف ادامه دهید. مکمل های زینک پلاس و سلن پلاس بر روی ریزش مو اثر دارند. ولی توصیه می شود به متخصص مراجعه تا دلیل اصلی ریزش مو مشخص شود چون مصرف مکمل ها تا میزان زیادی در زمانیکه مصرف می شوند اثر بخشی دارند و با توقف مصرف ریزش مجدد شروع می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

 
 
 
 

کانال تلگرام حکیمان طب

 

 

ویتامین C در بدن در تشکیل کلاژن در استخوان ها، غضروف، عضله و رگ های خونی اهمیت داشته و نیز در جذب آهن نیز شرکت می کند. تأثیر ویتامین C در تشکیل کلاژن مهم ترین نقش آن است. کلاژن یک ماده پروتئینی می باشد که سلول ها را در کنار هم نگه می دارد و اختلال در سنتز کلاژن می تواند موجب تأخیر در بهبود زخم ها گردد.

یکی از مهمترین ترکیبات موجود در داروهای مؤثر در سلامت پوست، ویتامین C می باشد. این ویتامین موجب مرطوب نمودن پوست و تحریک رشد کلاژن در آن گردد. همچنین به پوست لطافت بخشیده و در از بین بردن چین و چروک آن نیز مؤثر است. همانگونه که می دانیم، کلاژن موجب ساختار و قدرت بخشیدن به پوست می گردد. با افزایش سن، بطور طبیعی سنتز کلاژن در پوست کاهش یافته و موجب ظاهر شدن چین و چروک می گردد، لذا تحریک تولید کلاژن توسط ویتامین C این فرایند را تا حدودی کند می کند. ویتامین C در پوست بعنوان آنتی اکسیدان نیز عمل می کند. زمانیکه پوست در معرض اشعه ماورای بنفش آفتاب قرار می گیرد، رادیکال های آزاد تشکیل شده و به آن آسیب رسانده و می توانند حتی باعث ایجاد سرطان در پوست گردند.موارد مصرف قرص vitamin c

ویتامین C موجب سرعت بخشیدن در بهبود زخم ها و محافظت از بدن در برابر استرس های فیزیکی و ذهنی می گردد. همچنین تا حدودی از بروز آسیب های ناشی از مواد شیمیایی سمی در محیط و غذا و آب ممانعت کرده و تأثیرات سمی داروها را نیز خنثی می نمایند.

ویتامین C از مهمترین مواد تغذیه ای در سلامت لثه ها و دندان به شمار می آید. این ویتامین با داشتن خواص آنتی اکسیدانی موجب کاهش التهاب و نیز افزایش عملکرد سیستم ایمنی شده و مانع از بروز عفونت های باکتریایی در دندان و لثه ها می گردد.

ویتامین C برای عملکرد مناسب غدد آدرنال(فوق کلیوی) و تیروئید ضروری است. غدد آدرنال غنی از ویتامینC می باشند. اعتقاد دانشمندان بر این است که غدد آدرنال پس از تحریک به هنگام بروز استرس، ویتامین C ترشح می کنند.

ویتامین C در سنتز کلاژن بسیار مؤثر است. به هنگام تشکیل استخوان، ماده معدنی استخوان بر روی یک ماتریکس پروتئینی که از کلاژن تشکیل شده قرار می گیرد. کلاژن در بافت پیوندی غضروف و استخوان به وفور یافت می شود و حدود ۳۰% از استخوان را تشکیل داده و بعنوان نگهدارنده ساختار استخوان عمل می کند و به آن انعطاف پذیری می بخشد. ویتامین C، علاوه بر تحریک تشکیل کلاژن، سلول های استخوان ساز را تحریک به تولید استخوان کرده و موجب بالا بردن میزان جذب کلسیم و افزایش تأثیر ویتامین D در متابولیسم استخوان می گردد. نقش دیگر این ویتامین در سلامت استخوان، سنتز و بهبود عملکرد هورمون های استروئیدی غده آدرنال است. این هورمون ها بویژه به هنگام قاعدگی در زنان زمانیکه تولید آنها در تخمدان کاهش یافته، در سلامت استخوان تأثیر دارند.

ویتامین C یکی از مهمترین آنتی اکسیدانهای موجود در طبیعت می باشد. از آنتی اکسیدانهای مهم دیگر ویتامینE و بتاکاروتن هستند. آنتی اکسیدانها موادی هستند که مانع از رسیدن آسیب ناشی از رادیکال های آزاد به بدن می گردند. تولید رادیکال های آزاد با گذشت زمان از دلایل اصلی بروز فرایند پیری بوده و می تواند موجب ایجاد بیماری های متعدد مانند سرطان، بیماری های قلبی و نیز بیماری های التهابی چون آرتریت گردد. آنتی اکسیدانها همچنین در کاهش آسیب حاصل از مواد شیمیایی سمی و آلاینده مانند دود سیگار نیز تأثیر مثبتی دارند.

ویتامین C در سنتز نوروترانسمیتر نوراپی نفرین نیز نقش مهمی دارد. نوروترانسمیترها در عملکرد مغز بسیار اهمیت دارند و از عوامل عمده تأثیر گذار در رفتارهای عصبی می باشند.

ویتامین C در سنتز کارنی تین مورد نیاز است. کارنی تین مولکول کوچکی است که در انتقال چربی به اندامک های سلولی بنام میتوکندری نقش دارد. چربی در میتو کندری به انرژی تبدیل می گردد. تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد که ویتامین C در متابولیسم کلسترول در تبدیل به اسیدهای صفراوی نیز نقش دارد که می تواند در میزان کلسترول خون و نیز در کاهش بروز سنگ های کیسه صفرا موثر باشد.

ویتامین C در مقابله با عوامل خارجی و سلول های توموری توسط سیستم ایمنی نقش دارد. همچنین با تسهیل متابولیسم چربی و محافظت از بافت در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد در سلامت سیستم قلبی- عروقی نیز تأثیر می گذارد. در سیستم عصبی نیز در تبدیل اسید آمینه ها به نوروترانسمیترها شرکت می کند.

ویتامین C با تحریک فعالیت آنتی بادی ها و سلول های سیستم ایمنی مانند فاگوسیت ها و نوتروفیل ها در فعالیت سیستم ایمنی تأثیر می گذارد.

مطالعات فراوان صورت گرفته نشان می دهد که بین مصرف زیاد میوه و سبزیجات تازه حاوی مقادیر بالای ویتامین C با کاهش خطر بروز بیشتر انواع سرطانها ارتباط مثبت وجود دارد. تأثیر ویتامین C بر کاهش سرطان های دهان، گلو و تارهای صوتی، حلق، معده، روده بزرگ و ریه توسط دانشمندان مطالعه گردیده است.

تأثیر ویتامینC در بهبود عملکرد سیستم ایمنی می تواند بدن را در مقابل سرماخوردگی مقاوم سازد. برخی مطالعات نشان داده اند که مقادیر کم ویتامینC (یا سایر آنتی اکسیدانها) در افزایش خطر بیماری آسم نیز می تواند مؤثر باشد.

نرم شدن لثه ها، خونریزی های پوستی، ضعیف شدن مویرگ ها، تخریب کلاژن، کم خونی یا آنمی و نیز کاهش روند بهبود زخم ها، پیری زودرس، نارسائی تیروئیدی و کاهش مقاومت به عفونت ها ازعلائم کمبود ویتامین C است. تقویت تأثیر منفی مواد سمی و داروها و نیز مواد آلاینده محیطی در بدن نیز ممکن است   در اثر کمبود ویتامین C بروز کند.

در صورتیکه کمبود ویتامینC خفیف باشد، علایم دیگری چون ضعف، خستگی، بی اشتهایی، درد عضلانی و افزایش حساسیت نسبت به عفونت ها بروز می کند. در صورتیکه کمبود ویتامینC بصورت مزمن در بیاید، منجر به بیماری اسکوروی می گردد. علائم این بیماری عبارتند از: خون ریزی های مکرر، ریزش مو و دندانها، درد مفاصل و تورم ناشی از ضعیف شدن رگ های خونی، بافت پیوندی و استخوان که این بافت ها حاوی کلاژن هستند. اسکوروی در کشورهای توسعه یافته به ندرت دیده می شود، چون می توان با مصرف ۱۰ میلی گرم در روز از ویتامینC از بروز آن جلوگیری نمود.

سلام. من بدنسازی میرم. چه قرص جوشانی بخورم کن زود جواب بگیرم ؟ فقط میخوام عضله سازی کنم

سلام
مکمل هایی که حاوی پروتئین هستند منجر به عضله سازی می شوند. که در محصولات شرکت موجود نیست.
ویتامین ث منجر به ساخت کلاژن و ایجاد شادابی و نشاط می شود و بعد از ورزش یک عدد روزانه مصرف کنید.

با سلام و خسته نباشید قربان من همیشه خستگی یا بیروحیه هستم از کمبود ویتامین ث میتونه باشه

سلام
دلیل اصلی باید مشخص شود توصیه می شود به متخصص مراجعه شود.
برای بهبود افسردگی کپسول امگا-۳ یوروویتال توصیه می شود.
برای افزایش انرژی و کاهش خستگی ب-کمپلکس یا ویتامین ای توصیه می شود.
میتونید باهم مصرف کنید.

سلام خسته نباشید من قرص زینک وپلاس همراه بامولتی ویتامین مصرف میکنم ایا قرص جوشان میتوانم ۱ساعت بعد مصرف کنم مانعی ندارد.

سلام
بله
ولی به دوز مصرف دقت کنید که بیشتر از حد مجاز نشود.

با سلام خسته نباشید .کدوم نوع قرص ویتامینی چاق کنندس

سلام
زینک پلاس اشتها اور است.

سلام و خسته نباشید
من بدنسازی کار میکنم و میخوام وزنم رو بالا ببرم ایا ویتامین c مناسبه؟اگه نیست میشه یه ویتامین مناسب پیشنهاد بدین
ممنون میشم اگه جواب بدین

سلام ممنون
ویتامین ث منجر به ساخت کلاژن پوست و بعد از ورزش مناسب است.
منجر به افزایش وزن نمی شود.
برای بهبود اشتها مکمل هایی که حاوی زینک و ویتامین های گروه ب هستند توصیه می شود.

سلام.ایا قرص جوشان ویتامین سی دارای قند است و ایا بیمارانی که قند خون بالا راند میتواننند استفاده کنند

سلام
منع مصرف ندارد.

کمبود ویتامین c در ریزش مو تاثیر دارد؟

سلام
زینک توصیه می شود.

آیا این دارو خاصیت چاق کنندگی دارد ؟اگر دارد هفته ای چند عدد استفاده کنم؟

سلام
ویتامین ث چاق کننده نیست.

باسلام چه ویتامینی واسه رویش مجدد موی سر خوبه؟

سلام
زینک پلاس از برند مارینوکس

سلام . مادر من ۶۸ سالشه و مدتیه زود به زود سرما میخوره و با فعالیت خیلی کم مثلا چند قدم راه رفتم بدنش کوفته میشه و استخوانهاش درد میکنه. بی اشتهاس و بی حاله . آزمایشاتم چیزی نشون نداده . ممکنه از کمبود ویتامین ث باشه؟ اگر ویتامین ث کم بود قرص رو چطور مصرف کنه؟

سلام
روزانه ۱ عدد

سلام.‌ آیا مصرف این قرص تاثیری در افزایش میل جنسی دارد؟

سلام
خیر

موارد مصرف قرص vitamin c

سلام.بعد از باشگاه بدنسازی و یا بعد از تمرین فوتبال میشه هر روز مصرف کرد؟؟؟

سلام
بله

سلام .مصرف ویتامین ث به صورت قرص جوشان برای دندان ها ضرری ندارد؟

سلام
روزانه ۱ عدد مشکلی ندارد.

ایا مصرف هر روز ویتامین cمشکلی دارد
وهمچنین امگا۳ ویتامین e و مولتی ویتامین مینرال وزینک و ویتامین d

سلام
خیر

سلام خسته نباشید
ایا قرص ویتامین ث با قرص ویتامین cتفاوتی دارد
واینکه هر داروخانه ای گفتیم ویتامین cبدهد همان قرص ویتامین ث را داده است

سلام
یکی است

سلام ببخشید مدت زمانیکه میشه ویتامین سی جوشان حل شده رو مصرف کرد و تاثیر داشته باشه چقدره؟؟؟

سلام
به محض حل شدن کامل مصرف کنید

سلام اگر ویتامین ث هر روز استفاده کنیم اشکالی نداره و بهترین زمان شب یا روز استفاده کنیم و قبل یا بعدز غذا

سلام
اگر مشکل کلیوی ندارید مصرف هفته ای ۳-۴ مجاز است.
صبح ها استفاده شود.

ایا مصرف ویتامین سی بعداز کشیدن قلیلان یا سیگار اثرات مضر دود سیگار و قلیان را تا حد زیادی کاهش میدهد البته نه کسی که هروز میکشد به صورت تفریحی.

سلام
بله کاهش می دهد ولی به هیچ عنوان صدمات ناشی از مصرف سیگار قابل جبران نیست.

سلام من ورزشکارم و ویتامین c رو همراه با ال آرژنین مصرف میکنم و هر روز
چون دوز این محصول بالاتر هست میتونه عوارض داشته باشه؟

سلام
بعد از ورزش استفاه کنید.

سلام
دکتر کپسول فروفورت دئودنال به من داده واسه کم بودن ذخیره آهن در بدن،باشگاه ک میرم قرص جوشان ویتامینcمصرف میکنم.بنظرتون خللی در جذب اون کپسول به بدنم ایجاد نمیکنه؟
ممنون

سلام
سایر محصولات شرکت های دیگر را اطلاع نداریم.
روزانه ۱ عدد مصرف کنید.

ایا مصرف همرمان کپسول موتی و یتامین مینرال و قرص جوشان ویتامین ث در روز مشکل دارد؟

نیازی به مصرف هر روز قرص جوشان ویتامین ث نیست. مگر در شرایط خاص

سلام.قرص جوشان واقعا تاثیر بر برطرف کردن نیاز بدن ب ویتامین c رو داره؟چون کارم سخته و ساعت ۳:۴۰ صبح بیدار میشم.روزای زوج کیک بوکس کار میکنم.روزای فرد هم بدنسازی برای تقویت عضلات و بالا بردن سرعت و قدرت دست و پا.هدفم از بدنسازی هیکل گنده کردن نیست.یه نفر میگفت ویتامین c از سیب زمینی درست میشه وگرنه مثلا از خود پرتقال بخوان درست کنن هزینه هاش زیاد میشه و قیمتش معقول نیست.میدونم هیچ قرص و مکملی اندازه منابع طبیعی ویتامین c ارزش نداره.ولی بنا ب دلایل مختلف خیلی ها مصرف مکمل هارو ترجیح میدن.میخوام بدونم چقدر این قرص ها معتبر هستن و میتونن نیاز بدن رو ب ویتامین برطرف کنن.و شما با توجه ب شریط سخت شغلی و تمرینات کیک بوکسینگ و بدنسازی ک دو رشته ورزشی هست و همزمان انجام میدم چقدر توصیه میکنید.و اینکه شما پزشک هستید؟تخصصی برای جواب دادن سوال ها دارید؟ممنون

سلام
روزانه ویتامین ث ۱۰۰۰۰ توصیه میشود.

سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم که حین تمرین میشه جایگزین آب از قرص جوشانوآب استفاده کرد؟کسانی که درحال کم کردن وزن هستن اختلالی اینجاد نمیکنه مصرف قرص جوشان؟واینکه برای فرد ۱۲ساله که ورزش حرفه ای رزمی کارمیکنه چطور مصرف شه؟

سلام
روزانه ۱ عدد بعد از حل شدن مصرف شود

سلام ایا مصرف ویتامین سی برای کسی که فعالیت بدنی بسیار کمی دارد ضرری داره اگر ضرری ندارد به صورت روزانه یک عدد کافی است

سلام
مفید است

سلام
من قبل از ورزش یک قرص جوشان داخل بطری آب میندازم و در طول یک ساعت و نیم ورزش میخورم. ولی تازگی شنیدم قرص جوشان همون لحظه که در آب حل میشه باید مصرف بشه وگرنه خاصیتش از بین میره.
میخواستم بدونم واقعا اینطوره یعنی در حدود یکی دو ساعت بعد خاصیت نداره؟

سلام
بهتر است بعد از حل شدن مصرف شود.

سلام،،آیا قرص جوشان ویتامین سی برای کنترل استرس مفید میباشد؟؟

سلام
ایجاد شادابی و رفع خستگی روزانه

سلام .بلخشد مزاحمتون شدم قرص جوشان ویتامین cخوب است یا قرص آن؟

هیچ تفاوتی ندارند. بستگی به مورد مصرف دارد

سلام
بهترین زمان برای مصرف قرص ویتامین جوشان ویتامین سی چه وقتی هستش

فرقی ندارد

قرص جوشان برای قبل تمرین یا هنگام تمرین خوبه؟(فوتبال)

بله

سلام من ۱۳ سالمه آیا قرص جوشان ویتامینc۱۰۰۰برام مشکل نداره

هفته ۲-۳ عدد مانعی ندارد

باسلام و خسته نباشید من عفونت معده دارم و کبدم هم چربه آیا قرص جوشان برام خوبه ؟ چه مقدار ؟ ممنون

با پزشک متخصص مشورت کنید.

سلام . قرصهای جوشان ویتامین سی رو من مصرف میکنم و بسیار عالی هست. یه مدت هست تو هیچ داروخونه ای نیست و انگار تولیدش متوقف شده باشه. برای من به خاطر سیستم ایمنی بدنم خوردنش لازم هست. امکانش هست بفرمایین از کجا می تونم تهیه کنم؟؟؟

سلام. موجودی این فرآورده احتمالا در داروخانه ها به اتمام رسیده است. اما مجددا واردات آن انجام خواهد شد. توصیه می شود از کپسول ویتامین ث + روی یوروویتال استفاده کنید. روزانه ۱ عدد بعد از غذا

سلام ببخشید من شنای حرفه ای کار میکنم و روز درمیون میرم استخر و در حین تمرین ویتامین سی مصرف میکنم اما بخاطر مصرف زیادی ک ب اب احتیاج دارم قمقمه رو پر میکنم و چون احساس میکنم با اب زیاد اثر ویتامین سی میره یکی و نصفی میندازم اما الان دیدم نوشتین ضرر داره بیش از یکی ولی چون روز درمیون مصرف میکنم میخواستم ببینم ضرر داره واسم؟
ممنون

آب زیاد اثر ویتامین ث را از بین نمیبرد. ۱ روز در میان مصرف یک عدد کافیست

سلام میشه با قرض جوشان ماسک یا سرم درست کرد برای صورت استفاده کرد؟

این محصول برای مصرف خوراکی توصیه می شود

سلام خسته نباشید
من ۲۵سالمه وپوستم روشنه هفت هشت سالی میشه که صورتم لک زده آیا مصرف قرص ویتامین سی برای کم کردن لکه هام مناسبه
درضمن دوتا خط خیلی کوچیک خنده ام پیدا کردم قرص ویتامین سی بخورم خوبه

بله هم ویتامین ث و هم ویتامین ایی برای کاهش روند پیری و چروک پوست مفید است

سلام من فوتبالیست هستم وحرفه ای تمرین میکنم ولی متاسفانه عادت بدجور به خودارضای دارم میخواستم ببینم این قرص برای ازبین بردن عوارض خودارضای کمکم میکنه

خودارضایی عوارض جسمی ندارد. بعد از تمرین ورزشی می توانید این قرص را مصرف کنید

سلام من بدنسازی کار میکنم به من گفتن نیم ساعت بعد صبحانه نیم ساعت بعد ناهار نیم ساعت قبل باشگاه در روز ویتامین سی مصرف کنم ایا مشکلی نداره؟

صبح نصف قرص جوشان و بعد از تمرین نصف قرص جوشان توصیه می شود.
روزانه بیشتر از ۱ عدد مصرف نکنید.
اگر تمرین نداشتید لزومی به مصرف ویتامین ث نیست

سلام و خسته نباشید
آیا مصرف بیش از حد ویتامین سی باعث سقط جنین میشود؟

سلام. مصرف بیش از حد هرچیزی عوارض دارد. اما در مورد ویتامین ث همچین عارضه ای وجود ندارد

سلام آیا ویتامین c در عضله سازی نقش دارد

نه به صورت مستقیم

با سلام.
چرا پس از خوردن قرص جوشان وی تامین سی احساس سردی و بی حالی به ادم دست میده؟ همینطور افت فشار هم میاره! چه راهکاری پیشنهاد میکنید؟

سلام. بعید است بی حالی ناشی از مصرف این فرآورده باشد

سلام روز خوش قرص جوشان ویتامین سی ۵۰۰میلی گرم رو روزانه میتونیم مصرف کنیم؟با توجه به اینکه دوزش کمتر میباشد

بله

سلام من بدنسازی کار میکنم به من پیشنهاد کردن ک قبل باشگاه قرص جوشان مصرف کنم ایا واقعا این قرص انرژی زا است؟

انرژی زا نیست اما می تواند تا حدی باعث شادابی و سرحالی شود اما نقش آنتی اکسیدانی آن برای ورزشکاران بسیار با اهمیت تر است

سلام. من کنکوری ام و صبح ها ساعت ۶ تا ۱۰_۱۱ خواب آلوده ام! و هِی خمیازه میکشم و در این باعث کاهش یادگیریم میشه! پیشنهادتون چیه؟

حداقل باید ۸ ساعت خواب شبانه کافی داشته باشد صبح ها می توانید از شربت امگا-۳ مکس و کپسول ب کمپلکس استفاده کنید

سلام با عرض خسته نباشید
من والیبال تمرین میکنم و حدود ۹۰کیلو وزن دارم و بعد تمرین حالم به هم میخوره و باید آب میوه با کیک یا چیز دیگری بخورم
و برای همین چاق شدم
میخواستم ببینم می‌شود بعد تمرین ویتامین سی بخورم
با تشکر

بله میتوانید

سلام ایا قرص جوشان ویتامین سی برای چاقی خوبه هر شب یکی مصرف کنم میخوام چاق شم؟

خیر همچین کاربردی ندارد

سلام من شیفت شب کار میکنم
۱۲ ساعت سر کارم و ۱۲ ساعت بعد هم خوابم
بعضی شبها احساس خستگی و خواب دارم
میخواستم بدونم از قرص جوشان استفاده کنم یا کپسول؟
پیشنهاد شما چی هست؟

مولتی ویتامین + مینرال یوروویتال ۱ عدد بعد از غذا

سلام..من طی دوره ای هستم که نباید شکر مصرف کنم و از هرگونه قد مصنوعی باید جلوگیری کنم ایا این ویتامین C دارای شکر میباشد چون یبار مصرف کردم و شیرین بود

بله این محصول حاوی شیرین کننده است

سلام وقتون بخیر
خواستم بپرسم قرص جوشان ویتامینc افزایش قد هم موثر است یا خیز؟

سلام خیر

من از مزه این قرص جوشان بم میاد. میشه در اب بیشتری حلش کرد؟

بله می توانید

با سلام من بیماری پوستی ویتیلگو دارم
میخواستم بدونم ویتامین ث در بهبود این بیماری مفید است یا خیر؟

سلام. بله اما کپسول سلن پلاس ترکیب بهتری برای این مورد مصرف است. روزانه یک عدد بعد از غذا

با عرض سلام و وقت بخیر
میزان مصرف قرص جوشان ویتامین c برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا چقدر است؟
هفته ای یکی خوب است؟
مصرف مداوم آن به اینصورت ضرر ندارد؟

هفته ای ۲ عدد مناسب است

سلام خسته نباشید..من بدنسازی تمرین میکنم این فوایدی که گفتین اگه‌من وسط تمرین یک یا دوتا از قرص جوشان ویتامین c رو مصرف کنم تاثیری داره؟یا اصلا‌نباید وسط تمرین‌مصرف کنم؟؟چون پوستم قبلا ترکیده بود گفتن باید هنگام تمرین بخوری.نظر شما چیه؟

فرقی نمی کندحین تمرین مصرف شود یا بعد تمرین. اما مصرف روزانه بیشتر از یک عدد هم توصیه نمی شود

سلام و عرض خسته نباشید،آیا روش و مقدا ر مصرف مولتی ویتامین هم مانند ویتامین سی میباشد برای افراد بالغ و کودک ۱۰ ساله

با شماره ۰۲۱۷۵۹۴۸ تماس بگیرید

برای ازبین رفتن جای جوش و لک های پوستی موثره!؟

برای لک های پوستی بله موثر است اما نیاز به زمان دارد

سلام
من هر روز در تمرین بندسازی یک عدد قرص جوشان ویتامین cدر آب حل میکنم و همراه تمرین میخورم
احساس میکنم بدنمو خشک و لاغر میکنه
آیا ویتامین c باعث لاغری بدن میشه ؟؟

خیر همچین تاثیری ندارد

سلام قرص جوشان ویتامین ث به افزایش و یا کاهش وزن کمک می کند ؟

خیر

من هر روز دو ساعت بعد صبحونه یک عدد قرص جوشان ویتامین سی می خورم این مقدار مضر که نیست؟

اگر ورزشکار و یا سیگاری نیستید لزومی به مصرف روزانه آن نیست. هفته ای ۲ عدد کافیست

سلام این قرص برای رفع کسلی و خواب آلودگی طی روز خوبه؟؟؟

برای این منظور بهتر است از کپسول ب-کمپلکس یوروویتال استفاده کنید. روزانه یک عدد

درود خسته نباشید میخواستم ببینم خوردن روزانه یک عدد از این قرص برای سن بالای ۱۷ سال ضرری نداره؟البته اینم بگم من ورزشکارم و در روز خیلی تحرک دارم میخواستم ببینم چه قرصی برای رشد سریع تر عضلاتم خوبه ممنون❤

سلام. این محصول را یک روز در میان بعد یا قبل ورزش مصرف کنید.
در کنارش می توانید از شربت استئوجویس هم روزانه ۱۰ سی سی استفاده کنید.

مصرف زیاد ویتامین عوارض نداره

مصرف غیر اصولی هرچیزی عوارض دارد

شنیدم که ویتامین سی اضافه به همراه ادرار دفع میشود و ضرری برای بدن نداره .ایا درسته ؟

بله درست است
اما نباید بیش از حد هم استفاده شود

با سلام
میشه لطفا بگین مقدار آسپارتام موجود در این محصول در چه مقداری هست آیا خطرناک هست یا نه با توجه به مضراتی که آسپارتام داره ؟

خطرات جدی آسپارتام به روی سلامتی هنوز کاملا اثبات نشده بعلاوه اگر هم اثبات شود میزان بالا در مصرف طولانی مدت خطرناک است.
میزان موجود در مکمل های غذایی بسیار ناچیز و بی خطر است با خیال راحت مصرف کنید

سلام این قرص رو عضلات جنسی هم تاثیر می گذارد. یا خیر.باعث افزایش میل جنسی نمی شود

خیر تاثیری ندارد

درود. ببخشید مصرف قرص جوشان به برطرف شدن سیاهی دور چشم کمک میکنه؟

خیر.

سلام در یک عدد قرص جوشان ۱۰۰۰mg چقدر ویتامین ث وجود دارد؟
در هر عدد قرص ۱۰۰۰mg ویتامین ث وجود داره؟؟؟؟

در هر قرص هزار میلیگرم ویتامین ث وجود دارد

wbc هم بالاتر از حد رنجه حداکثره
تو از مایش دیدم
احتمال عفونت هست که بالای
با خوردن این مشکلی به وجود نمیاد؟
میتونه کمک کنه ؟

مصرف این محصول مانعی ندارد مفید هم می باشد

سلام
خسته نباشید
من به دلیل استفاه از لایه بردار و صابون و ژل های شستشو مختلفی استفاده کردم جهت از بین بردن جوش و باز نمودن منافظ پوست و جوان سازی ام پوستم الان حساس شده و قرمز
جوری که پوست صورتم نسبت به بدنم دورنگ و تیره شده و عفونت معده هم دارم که دارم انتی بیوتیک مصرف میکنم
این قرص یا قرص دیگه ای دارین برای پاک کردن کامل عفونت و ترمیم سریع پوست که پوست صورتم با بدنم یکی بشه؟
ممنون

می توانید از کپسول ویتامین C + روی ۵ میلی گرم روزانه ۱ عدد بعد از غذا استفاده کنید.

با سلام.آیا می توان برای سلامت پوست و مو قرص جوشان ویتامین سی رو بصورت خودسرانه استفاده کرد؟چون دوزش بالاست میشه نصف کرد؟

لزومی به نصف کردن نیست . در ضمن از لحاظ بهداشتی و ماندگاری هم کار صحیحی نیست

با سلام من محصولتون رو تازه تهیه کردم میخواستم بپرسم ایا طبیعی هست که رنگ محصولتون توی اب کمی کدرتر نسبت به محصولات مشابه دیگر شرکت هاست یه نه مال من خراب شده.

رنگ آن نارنجی-زرد شفاف باید باشد. اگر تاریخ انقضا دارد مشکلی ندارد

سلام با مصرف روزانه یکعدد قرص ویتامین c در نقرس تاثیر دارد
تا چن وقت توصییه میکنید

با پزشک مشورت کنید

قرص ویتامین cبرای عظلانی شدن بدن خوبه ؟؟؟؟؟؟

برای بعد از ورزش مناسب است ولی نه به منظور عضلانی شدن

سلام.مصرف ویتامین سی همراه با زینک مشکل داره؟

خیر

سلام . من شب ها موقع خواب ساق پاهام تیک میزنه .
میخوام بدونم اگه قرص جوشان مصرف کنم بهتر میشم ؟
چه مقدار و چه جوری و چند میل
اگه نه چه دارویی مصرف کنم بهتر بشم . شبها خیلی اذیت میشم .

سلام. مشکل شما میتواند از ضعف عضلانی، کمبود آهن و یا ویتامین D باشد با پزشک مشورت کنید

سلام ببخشید حداکثر تعداداستفاده ویتامین سی جوشان بصورت پشت سرهم چندتاست ؟؟

روزانه ۱ عدد. مگر در شرایط خاص و با تجویز پزشک بتوانید بیشتر استفاده کنید

سلام خسته نباشید من هرزمان برای دانشگاه کلاس های محاسباتی از انرژی زا استفاده میکنم خیلی بهتر یاد میگیرم اما امروز فهمیدم انرژی زا ها خطرناکه
ایا میخوام بدونم قرص جوشان خطری نداره؟ هر روز یه دونه
و در کل میشه برنامه ای برای استفاده ویتامین های مورد نیاز برای بازدهی بیشتر مغز رو بهم بگید؟ به طوری که خطرناک هم نباشه
متشکر

چون واقعا روزی که انرژی زا نخورم و برم کلاس با روزی که بخورم فرق میکنه

شما می توانید از شربت امگا-۳ مکس استفاده کنید. این محصول جهت بهبود عملکرد ذهنی بسیار کمک کننده است. بهتر است قبل از شروع کلاس ها کمی فعالیت بدنی هم داشته باشد

با عرض سلام .
پسری ۲۶ ساله هستم. لثه های من مدتی است ملتهب شده و به نظر می رسد مقداری عفونت پریودنتال پیدا کرده است. آیا مصرف قرص جوشان تاثیری در بهبود وضعیت لثه های من دارد ؟ روزی چه مقدار مصرف کنم؟ آیا مصرف ماده غذایی دیگری را توصیه می کنید؟

می توانید روزانه ۱ عدد مصرف کنید

سلام دختری دارم ۳ ساله ک خیلی زود ب زود سرما میخوره از پزشک داروخانه مشورت گرفتم گفتند ک قرص جوشان ویتامین ث و مولتی ویتامین بهش بدم ایا ضرری نداره براش؟

سلام. دوز قرص جوشان ویتامین ث برای کودک ۳ ساله بالاست. بهترین کار مصرف شربت کیندر مولتی ویتامین + روی روزانه ۵ سی سی بعد از غذا. در تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است.

سلام چون ویتامین cخیلی زود از بدن دفع میشه میشه در روز اونو به دوقسمت تقسیم کرد و در دو وعده مصرف کرد

خوبه

باسلام وخسته نباشید. ببخشید من پسری۲۱ساله هستم خواستم بدونم قرص جوشان ویتامینc برای جوش ولک صورت مفید است جواب لطفا؟

مصرف ویتامین ث باعث روشن شدن پوست می شود

سلام خسته نباشید.
من روزانه یه قرص جوشان ویتامین c ۱۰۰۰ مصرف می کردم الان پوست صورتم و دستهام تا آرنج احساس گزگز و سوزش داره آیا با قطع مصرف مشکلم حل میشه؟
ممنون

شاید به این فرآورده حساسیت داشته باشید که در صورت قطع مصرف مشکل برطرف می شود. چند روز بعد مجددا شروع کنید اگر باز هم همین اتفاق پیش آمد یعنی به آن حساسیت دارید.

سلام ببخشید این قرص های ویتامین c رو افراد ضایعه نخاعی که عضله های ضعیفی دارن و باید اونارو تقویت کنن چه دوزی رو باید استفاده کنن و اینم بگم تمرین راه رفتن هم میکنن

این محصول در تقویت عضلات خیلی کارایی ندارد. مصرف شربت استئوجویس بهتر است.

سلام.پوست من دارای مویرگهای عنکبوتیه.آیا مصرف قرص جوشان به درمان وپیشگیریه این مویرگهای کمک میکنه؟

خیر

سلام من خارش پوستی دارم شنیدم ویتامین ث خوبه ایا جواب میده بگیرم؟

خیر ارتباطی ندارد

سلام،قرص جوشان ویتامین c رو چه وقتی باید بخوریم،من خودم‌صبح قبل صبحانه میخورم

زمان خاصی ندارد هر زمان که میل داشتید

سلام من هر روز یک عدد قرص جوشان ویتامین cناشتاه استفاده میکنم

۳۶ سالمه و ورزش هم نمیکنم ایا عوارض دارد یا خیر

…بهترین طریقه مصرفش چگونه هست

ناشتاه استفاده میکنم ابا برا معده مضر می باشد

ممنون از پاسخ گویی

لزومی به مصرف روزانه نیست. مصرف هفته ای ۳ عدد کافیست

سلام
من در حین تمرین از ویتامین سی استفاده میکنم و روزهایی که تمرین ندارم بعد از صبحانه با ۶۰۰ میلی لیتر آب مصرف میکنم
زمان مصرفم ایرادی نداره؟ یا باید بعد از ناهار و بعد از تمرین باشه

بهتر است روزهایی که تمرین ندارید از دوز های پایین تر ویتامین ث استفاده کنید. زمان مصرف هم فرقی نمیکند

باسلام ایامیتوان قرص جوشان ویتامین ث رابجای آب درشربت حل کرد ومصرف نمود

سلام. خیر

سلام وقت بخیر
میخاستم بدونم استفاده دو عدد ۱۰۰۰ میلی قبل از تمرین بدنسازی
هر روز مشکلی ایجاد نمیکنه ؟

سلام. لزومی به مصرف ۲ عدد نیست. شما بعد از تمرین ۱ عدد مصرف کنید

با عرض سلام وخسته نباشید به شما که وقتتونو به ما میدید و پاسخ گوی ما هستید من ۲۴سال سنمه هر روز ورزش میکنم بدنسازم میخواستم بدونم هر روز مصرف ویتامینcو هر روز امگا ۳برام ضرر داره؟ویتامین d50000هم دوهفته یکبار به نظر شما درسته اینکار؟با تشکر از شما

سلام. مصرف ویتامین C در ورزشکاران بسیار مفید و لازم است. اما لزومی ندارد که هرروز ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین ث مصرف کنید. پیشنهاد می شود روزانه بعد از ورزش ۱ عدد کپسول ویتامین C + روی ۵ میلیگرم مصرف کنید. اکر هم این قرص جوشان را تهیه کردید بعد از مصرف یک دوره می توایند از کپسول ویتامین C + روی ۵ استفاده کنید. مصرف امگا-۳ هم بسیار خوب و مفید است.

سلام وقت به خیر
ضمن تشکر از سایت و سیستم پاسخگویی تان
۴۰ سالم است .موهای صورتم کم پشت است ولاغر هستم مصرف چه مکملی را برایم پیشنهاد می فرمایید .i

کپسول زینک پلا ۱۰ میلی گرم روزانه ۱ عدد بعد از غذا

سلام. من سنگ صفرا دارم. می توانم از قرص جوشان ویتامین c استفاده کنم. ضرر ندارده. شنیده ام ویتامین باعث می شود سنگ صفرا از بین برود.

باید با پزشک متخصص مشورت کنید

با عرض سلام
بطور مداوم و بی وقفه میتوان هفته یی سه باز ازین قرص استفاده کرد بعد از تمارین بدنسازی؟

خیر مشکلی ندارد

سلام
من قستى از پوست صورتم در اثر تزریق کوتون دچار آتروفى شده .
آیا مصرف قرص جوشان ویتامین c کمک به بهبود میکنه ؟

حتما با متخصص پوست مشورت کنید

سلام. میگنـ ویتامین ث برای بعد از عمل جراحی خوبه و باعث زودتر جوش خوردن بخیه ها میشه. این درسته؟؟؟؟ بعد از عمل چه مقدار باید استفاده کرد. ممنون میشم پاسخ بدید

سلام. بله دقیقا هم روی (زینک) و هم ویتامین C برای این مورد موثر و مهم است. پیشنهاد می کنم از کپسول ویتامین C + روی ۱۰ میلی گرم یوروویتال روزانه ۱ عدد بعد از غذا استفاده کنید. همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ایجاد عفونت متعلقب عمل جراحی می شود

سلام. ممکنه لطفا قرصی به من معرفی کنید که مس داشته باشه؟ برای پوستم میخوام مصرف کنم ولی داروخانه ها جواب درستی نمیدن
اگه اشکالی نداره جواب رو به ایمیلم بفرستید چون من زیاد توی سایتهای مختلف میرم و آدرسها رو گم میکنم
ممنون از لطفتون

سلام. قرص مولتی ویتامین + مینرال(ویتافیت) حاوی ۱ میلی گرم مس می باشد که میزان مناسبی هم است.

سلام واسه بدنسازی میشه بعد از تمرین ،(هفته ای پنج بار) یک عدد قرص رو مصرف کرد یا خطرناکه؟

افراد ورزشکار نسبت به دیگران نیاز بیشتری به مصرف آنتی اکسیدان ها دارند. بعد از تمرین مناسب است

سلام.دستورالعمل ۴۰روز مصرف ویتامین ث ۱۵ روز وقفه و دوباره ۴۰روز مصرف ویتامین ث.آیا باعث میشه تمام عفونتهای داخلی به کل ازبین بره.؟ ممنون میشم راهنمایی کنین.

اگر در حال حاظر عفونت دارید بله می توانید به مدت ۳ هفته استفاده کنید. بعد از آن هفته ای ۲ روز کافیست

سلام
خاستم بدون ویتامین c براى خارش بدن خوبه؟

سلام. باید علت خارش توسط پزشک متخصص تشخیص داده شود. اگر علت خارش قارچ پوستی باشد این محصول می تواند مفید باشد.

سلام وقتتون ب خیر
میخواستم بدونم بدون نسخه ی پزشک و ب طور کلی برای سلامت پوست و مو میشه از قرص جوشان ویتامین سی استفاده کرد؟ برای خانوم ها. و ٢٢ ساله هستم. اگر مصرفش اشکالی نداره لطفا مقدار مصرفش ک ب بدن ضرر نزنه رو بفرمایید. میلی گرم و دفعات مصرف در هفته لطفا

سلام. بله می توانید هفته ای ۳ بار این محصول برای سلامت پوست و مو استفاده کنید.

با عرض سلام و خسته نباشید.
مواد نگهدارنده ای که در درب بطری های قرص جوش هستند برای بدن ضرر دارند؟ اگر مثلا داخل قرص ها بریزند؟

در درب بطری مواد نگهدارنده ای وجود ندارد. مواد نگهدارنده داخل قرص ها می باشد که برای هر قرص متفاوت است.

سلام این قرصا چاق کننده نیست؟

سلام. خیر

سلام
مصرف هر روز مشکلی برای کلیه ها ایجاد نمیکنه؟

دوز این فرآورده بالاست و مصرف روزانه آن در صورت ضعف سیستم ایمنی و در افراد سیگاری ضرورت دارد. واگرنه مصرف ۳ بار در هفته کافیست.

سلام خانم دکتر
حال و احوال شما
خسته نباشید
من۲۰عددجوشان۱۵۰میلی گرم روشبی یک عدد تمامکردم،حالاداروخانه فقط۱۰۰۰میلی داشت
طریقه مصرفش راهنمایی کنید ممنون میشم
راهنمایی کنید چجور مصرف کنم

سلام. یک روز در میان استفاده کنید.

سلام خسته نباشید.
من از مصرف کننده های جدید خواهم بود
ایا قیمت در همه داروخانه یکسان است؟
ایا قیمت روی تیوب درج شده است ؟
قیمت جقدر میباشد؟

سلام. قیمت قرص جوشان ویتامین C 10000 میلی گرم یوروویتال در تاریخ ۹۵/۱۱/۲۶ برابر با ۸۵۰۰ تومان می باشد.

سلام خسته نباشد میخواستم ببینم قرص جوشان ویتامین c برای جلوگیری از بارداری تاثیر داره .چگونه میشه ازش استفاده کرداگه امکان داشته باشه.

سلام. خیر تاثیری ندارد

اگه تو واژن گذاشته بشه از بارداری جلوگیری میکنه به خاطر اسیدی که داره

سلام. خیر. فقط مصرف خوراکی دارد

سلام…خواستم بدونم قرص جوشان ویتامین Cبرای کودک منج ساله روزی یکی ضررنداره…ممنون

سلام. بهتر از شربت کیندر مولتی ویتامین + روی استفاده کنید که حاوی همه ویتامین های مورد نیاز است.

باسلام. ایا قرص ویتامین c برای زنان باردار درصورتی که همراه با ففول روزانه یک عدد مصرف شد خطری ندارد؟؟
ایا قرص ویتامین c مصرف هروز ان باعث رسوب در بدن نمیشود. درکل برای زنان باردار خطری ندارد؟؟
باتشکر

سلام. مشکلی ندارد اما بهتر است یک روز در میان استفاده شود. در ضمن قبل از استفاده از هر گونه دارو و مکمل در بارداری حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

سلام خسته نباشید
میخواستم بپرسم آیا قرص های جوشان ویتامین سی در بهبود حساسیت یا آلرژی نقش دارد؟
من این قرص ها را روزانه سه چهار بار مصرف میکنم آیا میتواند عوارضی در پی داشته باشد؟؟

سلام. در بهبود حساسیت تاثیری ندارد. مصرف روزانه ۱ عدد کافیست.

احتراما مدتی است دنبال ویتامین ث شما هستم ولی داروخانه های سمت منطقه ولنجک ندارند

سلام.بعضی داروخانه ها این محصول را تمام کرده اند.

علیکم السلام

آیا امکان معرفی داروخانه هایی که محصول شما رو ارائه میکنند در سایتتان وجود دارد ؟ و اینه محموله بعدی تان چه زمانی توزیع میشود؟؟

باسلام،میزان مصرف قرص جوشان ویتامین C باید از چه میزانی بیشتر نشودو آیا روزانه می توان از این قرص جوشان استفاده کرد؟

سلام. در مواردی مانند بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی تا بهبودی کامل می توان استفاده کرد. در غیر این صورت نیازی به مصرف روزانه نیست

سلام
طبق یک کتاب قدیمی مصرف ویتامینهای زیر توصیه شده اند لطفا بفرمایید مورد تایید می باشند و این مقدار یعنی چه مقدار قرص ویتامین؟
پابا ۱۰۰۰میلی گرم
ویتامین سی ۵۰۰۰ میلی گرم
ویتامین ای ۲۰۰۰ میلی گرم
این نسخه برای مصرف روزانه جهت احیای سلولهای بدن جهت جوانی است.
متشکرم

سلام. برای تامین نیاز روزانه این مقادیر زیاد است.(برای فردی که کمبود ندارد) برای مثال ویتامین C حدود ۸۰ میلی گرم کافیست.

سلام. میخواستم بدونم مصرف قرص جوشان ویتامین سی و مولتی ویتامین باعث ریزش مو میشود یا نه؟

سلام. برعکس به سلامت مو کمک می کنند.

سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۲۳سالمه خواستم بپرسم بابت سیاهی زیر چشمم رفتم دکتر متخصص و دکتر یه پماد aveneفرانسوی و یک قرص جوشان ویتامین c برام نوشت و گفت طول از بین رفتن سیاهی زیر چشم تا ۳ماه بعد از بین میره و خواستم بدونم این قرص جوشان ۲۰ عددی در داخل یک قوطی روزی یک عددباید مصرف کنم و درطول۳ماه تموم شد مجدد باید بخرم و مصرف کنم؟

سلام. طبق دستور پزشک مصرف کنید. ویتامین ث به روشن شدن پوست بسیار کمک می کند. یک روز در میان هم می توانید مصرف کنید.

من یورو ویتال رو مصرف میکردم و راضی بودم اما الان خیلی کم هست تو داروخونه ها(اصفهان).فکر کنم سیستم پخش و بازاریابی تون یکم ضعیف باشه.

سلام. پخش محصولات یوروویتال در سراسر ایران یکسان صورت می گیرد. اما به دلیل استقبال و فروش بیشتر از پیش بینی انجام شده، در بعضی از داروخانه ها به اتمام رسیده است.

سلام از کدوم سایت می تونم محصولات یورو ویتال رو بخرم؟

سلام. از داروخانه های سراسر کشور می توانید تهیه کنید.

این محصول مناسب افردا دیابتی هست؟ در دوران بارداری چه طور؟

سلام.
مصرف این فرآوده در افراد مبتلا یه دیابت بلامانع است.

جهت مصرف این فرآوده در خانم های باردار با پزشک متخصص زنان مشورت کنید.

سلام من عفونت گوش میانی دارم چقدر از این ویتامین سی استفاده کنم

روزانه ۱ عدد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

 
 
 
 

کانال تلگرام حکیمان طب

آرشیو موضوعی وبسایت

شما در حال حاضر اینجا هستید :

تغذیه و سلامتی

سلامت زنان

سلامت مردان

موارد مصرف قرص vitamin c

سلامت کودکان

سلامت میانسالان

سلامت روان

سلامت جنسی

اعتیاد و سیگار

پوست و مو

دهان و دندان

تناسب اندام

ویتامین و مکمل

انواع دارو ها

انواع بیماری

ویتامین c (اسید اسکوربیک/Vitamin C) به بافت ها و استخوان های بدن برای رشد و ترمیم کمک می کند. ویتامین ث از انواع ویتامین های محلول در آب بوده و باقی مانده ویتامین های محلول در آب بدن از بدن از طریق ادرار خارج می شوند، پس برای تامین نیاز بدن به ویتامین C میبایست این ویتامین بطور مداوم مصرف شود، چراکه امکان ذخیره آن در بدن وجود ندارد. 

افراد ویتامین ث را اغلب برای درمان سرماخوردگی استفاده می کنند. هرچند مدارک کمی برای تایید اثر این ویتامین برروی پیشگیری و درمان سرماخوردگی وجود دارد، اما بدلیل باور شایع بین مردم، این ویتامین برای این منظور استفاده می شود.

خواص آنتی اکسیدانی ویتامین C هنوز کاملا مشخص نشده اند. درحالیکه بعضی تحقیقات نشان می دهند این ویتامین خواص آنتی اکسیدانی دارد، با اینحال مدارک کافی برای موثر دانستن این ویتامین در درمان سرطان، سکته مغزی، آسم و خیلی دیگر از بیماری وجود ندارد. تحقیقات نشان می دهند که این ویتامین در درمان آب مروارید و کلسترول بالای خون بی تاثیر است.

اطلاعات متفاوتی درباره رابطه ویتامین ث و بیماری های قلبی وجود دارد. بعضی از تحقیقات نشان می دهند که مصرف ویتامین c و بعضی مواقع مصرف این ویتامین به همراه ویتامین E ممکن است کمی خطر ابتلا به بعضی از انواع بیماری های قلبی را کاهش دهد. با اینحال هنوز برای نتیجه گیری قطعی زود بوده و تحقیقات بیشتری لازم است.

تنها مدرک قطعی که درباره خواص این ویتامین وجود دارد، این است که ویتامین c برای رشد و ترمیم بافت های بدن، درمان زخم ها و جای زخم و همچنین ترمیم و حفظ سلامت غضروف های استخوانی، استخوان و دندان ها مفید می باشد.

همچنین بنظر می رسد که ویتامین ث به بدن برای جذب مواد معدنی نیز کمک می نماید.

میزان توصیه شده (RDA) مصرف ویتامین ث که شامل ویتامیی که از منابع طبیعی و یا از مکمل ها دریافت می کنید، می شود، بقرار جدول زیر است:

۱۹ سال و بیشتر ۸۵ میلی گرم در روز

۱۹ سال و بیشتر ۱۲۰ میلی گرم در روز


هرچند خیلی از افراد میزان بیشتری از آنچه در جدول بالا آمده ویتامین c دریافت می کنند، ولی فایده مصرف بیشتر این ویتامین مشخص نمی باشد. بعضی تحقیقات نشان می دهند که میزان بیشتر از ۲۰۰ میلی گرم در روز در بدن استفاده نشده و از طریق ادرار دفع می شود. مقادیر بالای ویتامین c فقط میبایست در صورت کمبود این ویتامین در بدن و با دستور پزشک مصرف شود.

اکثر افراد ویتامین ث کافی را از منابع غذاییشان دریافت می کنند. هرچند که اکثر میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین c هستند، اما بهترین منابع این ویتامین شامل:

پختن غذاهای حاوی ویتامین c و یا نگهداری طولانی مدت آنها می تواند میزان ویتامین ث موجود در آنها را کاهش دهد. بهترین شکل مصرف منابع حاوی ویتامین c مصرف خام آنها است.

عوارض و خطرات جدی بدلیل مصرف زیاد ویتامین ث بسیار نادر بوده چراکه بدن میزان زیاد ویتامین c را دفع کرده و آن را ذخیره نمی کند. با اینحال مقادیر بالای ۲۰۰۰ میلی گرم در روز توصیه نمی شود چرا که این میزان باعث ناراحتی معده و اسهال، سوزش معده و حتی در بعضی موارد سنگ کلیه می شود.

مصرف کم ویتامین C می تواند باعث کم خونی، خونریزی لثه ها، کاهش توانایی بدن در مقابله با عفونت ها، کاهش توانایی بدن در درمان زخم ها، موهای خشک و ترک خورده، التهاب لثه ها، خونریزی بینی، افزایش وزن بدلیل کاهش سوخت و ساز، پوست خشک و خشن، مفاصل دردناک و ورم کرده و … شود.

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابعU.S. National Library of Medicine/webmd

سلامت عمومی

تغذیه و سلامتی

تغذیه و سلامتی

اطلاعات پزشکی

تغذیه و سلامتی

سلامت عمومی

پوست و مو

موارد مصرف قرص vitamin c

تغذیه و سلامتی

تغذیه و سلامتی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سلام من موهای خشک و وزی دارم چه مکملی استفاده کنم برای طراوت مو و جلوگیری از ریزش مشکل هورمون و تیروعید هم ندارم.

آفرین

ویتامین سی تزریقی ضرری نداره واسه بدن؟؟ و اینکه تزریقش خیلی دردناکه؟؟

با تشکر بسیار مفید بود

سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من
مشکل داشت.ممنون

سلام.ممنون بابت مطالب و وبسایت زیبایی که دارید

سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از
دست اندرکاران وبسایت به این خوبی
سپاسگزارم

مفید بود مرسی

خسته نباشید مرسی به خاطر این مطلب مفید

خسته نباشید مرسی به خاطر این مطلب مفید

سلام.وبسایت خیلی خوب و جامعی دارید.ممنون

خسته نباشید مرسی به خاطر این مطلب مفید

سلام ببخشید ویتامین سی باید داخل دو تا سرنگ تزریق بشه چون پنج میلی گرم هستش؟

سلام خسته نباشید
یه سالی میشه هر روز لثه هام خونریزی میکنه
حتی تو طول روز هم خونریزی میکنه اصلا بند نمیاد
چیکار کنم؟؟؟؟؟

خسته نباشید ممنون به خاطر این مطالب زیبا

ضمن عرض سلام وتشکر فراوان بخاطر مطالب مفیدتان،لطفا اگه ممکنه ویتامین ث موجود در خوراکی ها با ذکر….. میلی گرم رو ذکر بفرمائید.

تشکر فراوان از شما های که این سایت را با مطالب بسیار ارزنده و موفید در معرض دید عموم گذاشتین.

از یه جهت خوبه این مطلب

بسیار خوب بود

بزرگترین خدمت به بشریت افزودن دانایی اوست و کسانیکه چنین مینمایند

ویتامین سی باپایین آوردن مس خون باعث بهبودی سرماخوردگی می شود.

سلام
من ۳۰ سالمه و دچار فشار خون بالا هستم یعنی فشار خونم همیشه رو ۲۰ هستش…میخواستم بدونم مصرف قرص ویتامین سی همراه داروهای فشارخون که مصرف میکنم مشکلی ایجاد نمیکنه؟؟؟
ممنون میشم ج بدید.

با سلام خیر قرص ویتامین در صورت مصرف کنترل شده مشکلی ایجاد نمی کند

سلام ، خیلی ممنون خداقوت

آیا این ویتامین در بدن سازی تاثیر دارد .

اره خيلي عاليه اما دردشم نبايد ار يادت بره زمون تزريق

اره لعنتی خیلیییییی درد داره

یا خدا
مگه تزریقی هم داریم ویتامین ث؟؟؟؟؟

mer30 az etelaatetun vaghean khaste nabashd

مطالب بسيار مفيد و آموزنده هستند
باتشكرفراوان

سپاس از شما

تلفن : 02186072486

محصول ویتامین سی و زینک ، مکملی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بوده و بدن انسان به آن نیاز دارد. این مکمل برای سلامتی انسان بسیار مفید و ضرروی است. هر کپسول ویتامین سی و زینک  حاوی 300 میلی گرم ویتامین C و 5 میلی گرم زینک می باشد .

کپسول ویتامین سی و زینک دارای خواص مختلفی می باشد که سلامتی بدن انسان را تامین می کند.

 خواص این کپسول شامل موارد زیر است :

تقویت سیستم ایمنی بدن

موارد مصرف قرص vitamin c

حفظ سلامت پوست و مو و استحکام ناخن

بهبود رشد ذهنی و جسمی در سنین رشد

تقویت قدرت باروری

از آنجائیکه اهمیت بالای سیستم ایمنی بدن و تقویت آن در هنگام ایجاد بیماری های واگیر و گسترش آن مشخص است ، انسان به منظور مقابله با عوامل بیماری زا به سیستم ایمنی یا دفاعی مجهز است.  سیستم ایمنی بدن یکی از پیچیده ترین سیستم های دفاعی بدن به شمار میرود از این رو تقویت و حفظ آن اهمیت زیادی دارد. بنابراین مصرف برخی مواد غذایی سالم و غنی و استفاده از ویتامین ها ، در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارند. ویتامین C، باعث افزایش میزان تولید گلبول های سفید خون و پادتن می شود. به ویژه اینتر فرون که پادتن مخصوص پوشش دهنده سلول ها بوده و مانع از ورود ویروس به داخل سلول ها می شود. ویتامین ث باعث کاهش احتمال بیماری قلبی و عروقی شده و از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می کند.

افرادی که در مصرف مواد غذایی روزانه خود ، از ویتامین C بیشتری استفاده  می کنند ، به میزان بسیار کمتری به بیماری های پروستات ، سرطان سینه و بیماری های روده مبتلا می شوند. ویتامین ث در انواع میوه ها و سبزی ها به وفور یافت می شود.

خواص و نقش انواع ویتامین ها  ، در حفظ سلامتی و و طراوت بدن  ، کاملا مشخص است . اما تاثیر و معجزه برخی از ویتامین ها در سلامت ، زیبایی و تداوم آن بسیار بیشتر از بقیه می باشد. مواد مغذی که وارد بدن انسان می شوند ، همگی مسئول نگهداری و حفظ کلاژن هستند. کلاژن ماده ای است که باعث استحکام و حفظ پوست می شود. آنتی اکسیدان کلاژن دارای خاصیت کشسانی بوده و با تقویت جریان خون ، استحکام خاصی به پوست می بخشد.

برخی از ویتامین ها همانند ویتامین A و E ،  به صورت چربی در محلول بوده و بدن انسان قادر است که آن ها را ذخیره کند. اما ویتامین ث ماده ای محلول در آب بوده و به راحتی از بدن خارج شده و بدن قادر به ذخیره آن نیست. از همین رو استفاده روزانه از ویتامین C بسیار مهم و ضروری است . از جمله فواید مهم ویتامین ث در بدن :

 کمک به سلامت مو : یکی از مهم ترین و موثر ترین مواد غذایی در جهت رشد و تقویت موها می باشد.

تقویت ناخن : به صورت تقویت بافت پیوندی ، پوست و دیواره سلول های خونی به استحکام ناخن ها کمک کرده و همچنین مانع از ریشه ریشه شدن ناخن ها می شود.

تقویت پوست : یکی از دشمنان اصلی سلامت پوست ، اشعه فرابنفش نور خورشید است که سبب تخریب و آسیب رسانی به پوست می شود. عامل اصلی پیری پوست و پیری سلول ها ، تولید رادیکال های آزاد است. ویتامین ث به عنوان یک آنتی اکسیدان و خواص احیاء کننده در سلامت پوست بسیار موثر است. مصرف موضعی ویتامین C روی پوست ، باعث افزایش سطح پوستی این ویتامین شده و باعث خنثی کردن عوارض و اثرات اشعه فرابنفش بر روی پوست می شود.

تغذیه صحیح و مناسب علاوه بر تاثیرات مستقیم بر کارکرد فیزیکی بدن ، نقش مهمی نیز بر مغز و ذهن انسان دارد. کمبود مواد مغذی و ویتامین ها باعث اختلالات و بیماری هایی در فرد می شود ، مخصوصا در سنین رشد. کمبود این ویتامین ها هشدارهایی را به همراه دارد مانند : خستگی ، بی حوصلگی ، افسردگی ، افزایش ابتلا به بیماری های گوناگون ، کاهش مقاومت در مقابل بیماری ها ، کاهش توان یادگیری و طولانی شدن دوره نقاهت بیماری. کمبود ویتامین C باعث علائمی همچون خستگی بیش از حد ، رفتارهای عصبی و افسردگی می شود. به همین دلیل ویتامین C نقش بسیار موثری در بهبود رشد ذهنی و جسمی افراد مخصوصا در سنین رشد دارد.

مصرف ویتامینC در محافظت در برابر آلودگی های محیطی مفید می باشد. مخصوصا آلاینده های شیمیایی که  باعث کاهش تعداد اسپرم می شود. ویتامین ث سبب ترمیم آسیب های وارد شده به DNA  شده و باعث کاهش چسبندگی اسپرم ها می شود. ویتامین C نقش مهمی در تقویت قدرت باروری دارد.

روی یکی از عناصری است که پس از آهن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این عنصر حیاتی ، در فعالیت آنزیم های مربوط به سوخت و ساز ، کربوهیدرات ها و پروتئین ها دخالت داشته و نقش مهمی دارد. میزان مناسبی از روی باعث تاثیرات زیادی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن ، تقویت قوه بینایی ، بویایی ، چشایی ، ترمیم زخم ها ، تقسیم سلولی و رشد و تکامل در دوران بارداری ، کودکی و بلوغ … می شود. به طور کلی بدن انسان از زمان شروع رشد تا قبل از اتمام سنین رشد به میزان قابل توجهی به روی نیاز دارد.

کمبود روی نیز به دلیل اختلال در جذب ، افزایش دفع ، افزایش نیاز به روی بوده و سبب اختلالاتی نظیر : نازک شدن موی سر ، ترس از نور ، بدخوابی یا بی خوابی ، اختلالات عصبی ، اختلال در رشد و ریزش مو می شود.

جهت اطلاع از اینکه چه مواد غذایی دارای زینک بالاتری نسبت به بقیه هستند به مقاله 10 ماده خوراکی که زینک بالایی دارند مراجعه کنید .

مصرف روی برای بهبود زخم ها و سوختگی و همچنین سلامت پوست موثر است.  به عبارتی ، روی ، نوعی ترمیم کننده بافتی و پوستی به شمار می رود. همچنین در تقویت و استحکام ناخن ها و رشد مو و جلوگیری از ریزش مو مفید می باشد.

کمبود زینک به شدن باعث کاهش تعداد اسپرم شده و مکمل آن می تواند سبب بهبود عملکرد جنسی و بالا رفتن قدرت باروری شود.

زینک عنصری مهم و تاثیر گذار برای تقویت سلول های سیستم ایمنی بدن بوده و کمبود آن نیز بر توانایی سلول های سیستم ایمنی و عملکرد تاثیر مهمی دارد.

 زینک عنصری ضروری در بهبود رشد ذهنی و جسمی با نقشی بیولوژیکی می باشد. کمبود زینک سبب اختلالات عمیقی در رشد ذهنی و جسمی می شود. تاخیر در بلوغ جنسی نیز از عوارض کمبود زینک است.

ویتامین زینک + ویتامین سی با فواید نام برده از بهترین محصولات در تقویت سیستم ایمنی ، حفظ سلامت پوست ، قدرت باروری ، افزایش رشد ذهنی و جسمی ، پیشگیری از سرماخوردگی… دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مزایای زینک بر بدن مقاله مزایای روی ( زینک ) در سلامت بدن را مطالعه کنید .

ترکیبات :

ساکارز ، ژلاتین

 زینک سولفات مونوهیدرات ( 7/0 زینک )

 میکروکریستالین سلولز

 عامل پوشش شیشه ای : شلاک

 مکمل گلوکز گرفته شده از گندم

 نشاسته ی ذرت

 anti-caking agent

 استاریک منیزیم

 talc

 دوز پیشنهادی: روزانه یک کپسول همراه با مقدار کافی مایعات مصرف شود .

 

از نور مستقیم خورشید به دور باشد . در جای خشک نگهداری شود . بالای 25 درجه نگه داری نشود . مکمل های غذایی نباید به عنوان یک جایگزین برای رژیم غذایی متنوع و متعادل استفاده شوند و با یک سبک زندگی سالم نباید جایگزین شوند . از دسترس اطفال دور نگه داشته شود . از دز توصیه شده ی روزانه بیشتر مصرف نشود.

قیمت کپسول ویتامین ث و زینک مصوب سازمان غذا و دارو است.موارد مصرف قرص vitamin c

 

Per daily dose

(=2 capsules)

Per 100 g

capsules

Per capsule

375

42 g

300 mg

Vitamin C

5 mg

Zinc

0,7 g

50

مقالات مرتبط

ویتامین C

زینک

مزایای ویتامین C بر بدن

5  غذای غنی از کلسیم برای اضافه کردن به رژیم غذایی

مزایای روی (زینک) در سلامت بدن

10 ماده خوراکی که روی (زینک) زیادی دارد

مزایای ویتامین C ، علایم کمبود ویتامین C و منابع غذایی درای ویتامین C

خواص و نقش انواع ویتامین در بدن

تلفن : 02186072486

 

فاکس :86072643

آدرس ایمیل : info@ateph.ir

 

 

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آویژه تجارت فارمد می  باشد.

 

 

صفحه اصلی

محصولات

بیماریها

درباره آویژه

ویتامین ها

تماس با ما

تبلیغات

اگر پرسشی درباره این محصول دارید و یا نظری دارید ٬ لطفاْ از طریق فرم زیر ارسال کنید.

فایلهای مربوط به محصول: برای دانلود بر روی فایل مورد نظر کلیک کنید

شرکت داروسازی جالینوس در تیر ماه سال 1356 با نام شرکت ریتا فارم تاسیس و تحت شماره 28987 در اداره ثبت شرکت های تهران با سرمایه اولیه سه میلیون ریال به ثبت رسید و در خیابان ولیعصر نبش بزرگمهر با 6 قلم فرآورده دارویی فعالیت خود را آغاز نمود.

You won’t be able to dismiss this by usual means (escape or
click button), but you can close it programatically based on
user choices or actions.

الف) بیماری آسکوربوت آشکار و تحت بالینی.
ب) سوختگی‌های وسیع، تأخیر در ترمیم شکستگی یا زخم ، ترمیم زخم بعد از اعمال جراحی، حالات مزمن بیماری یا تب شدید.
پ) جهت جلوگیری از کمبود اسید آسکوربیک در بیمارانی که دچار فقر غذایی یا افزایش نیاز به اسید آسکوربیک هستند.
ت) تقویت عمل متنامین در اسیدی کردن ادرار.
ث) قبل از عمل گاسترکتومی.
ج) داروی کمکی در درمان متهموگلوبینمی ایدیوپاتیک.

اسید آسکوربیک به عنوان یک ویتامین ضروری در عمل اکسیداسیون – احیای تنفس سلولی نقش دارد. این ویتامین برای تشکیل و ابقای مواد زمینه‌ای داخل سلولی و کلاژن بدن ضروری است. اسید آسکوربیک در بدن به‌طور قابل برگشت به اسید دهیدروآسکوربیک اکسیده می‌شود و در متابولیسم تیروزین، تبدیل اسید فولیک به اسید فولینیک، متابولیسم کربوهیدرات، مقاومت در مقابل عفونت‌ها، و تنفس سلولی تأثیر می‌گذارد. کمبود اسید آسکوربیک موجب بیماری اسکوربوت می‌شود. این بیماری با تغییرات دژنراتیو مویرگ‌ها ، استخوان و بافت همبند مشخص می‌شود. مصرف مقادیر کافی از اسید آسکوربیک به‌طور کامل نشانه‌های کمبود اسید آسکوربیک را برطرف می‌سازد. اطلاعات موجود در مورد استفاده از اسید آسکوربیک به عنوان یک اسیدی‌کننده ادرار محدود است.

موارد احتیاط
1- فرآورده‌های حاوی تارترازین اسید آسکوربیک می‌تواند موجب بروز واکنش‌های آلرژیک، از جمله آسم نایژه‌ای در افراد حساس (بسیاری از این افراد نسبت به آسپرین نیز حساسیت دارند)، شود.
2- مصرف طولانی‌مدت مقادیر زیاد اسید آسکوربیک ممکن است متابولیسم آن را افزایش دهد که در صورت کاهش مقدار مصرف به حد مقادیر طبیعی، ممکن است بیماری آسکوربیک به صورت واجهشی بروز کند. مصرف مقادیر زیاد این ویتامین در دوران بارداری موجب بروز بیماری آسکوربوت در نوزادان شده است.

اعصاب مرکزی: غش یا سرگیجه (با تزریق وریدی سریع)، خستگی، سردرد، بی‌خوابی.
پوست: ناراحتی در محل تزریق.
دستگاه گوارش: اسهال، سوزش اپی‌گاستر، تهوع، استفراغ، دل‌پیچه.
ادراری – تناسلی: سنگ‌های ادراری اگزالاتی یا اوراتی.

مصرف همزمان مقادیر زیاد اسید آسکوربیک (بیش از g/day 2) با داروهای اسیدی ممکن است pH ادرار را کاهش داده و موجب بازجذب داروهای اسیدی از توبول‌های کلیه شود. برعکس، مصرف همزمان اسید آسکوربیک با داروهای قلیایی (داروهای ضد افسردگی سه‌حلقه‌ای) ممکن است موجب کاهش بازجذب و اثر درمانی داروهای قلیایی شود.
مصرف همزمان با سولفونامیدها ممکن است موجب تشکیل بلور شود.
مصرف همزمان با آهن، آن را در حالت فرّو نگه داشته و جذب آهن را در دستگاه گوارش افزایش می‌دهد، اما این افزایش قابل ملاحظه نیست. گاهی اوقات ترکیب 30 میلی‌گرم آهن با 200 میلی‌گرم اسید آسکوربیک توصیه می‌شود.
مصرف همزمان با وارفارین ممکن است اثر ضد انعقادی آن را مهار سازد.
مصرف همزمان با اتینیل استرادیول ممکن است غلظت پلاسمایی اتینیل استرادیول را افزایش دهد.
استعمال دخانیات ممکن است غلظت سرمی اسید آسکوربیک را کاهش داده و در نتیجه مقدار مصرف مورد نیاز به این ویتامین را افزایش دهد.
سالیسیلات‌ها برداشت اسید آسکوربیک توسط گلبول‌های سفید و پلاکت‌ها را مهار می‌سازد. اگرچه هیچ‌گونه شواهدی در مورد ابتلا به کمبود اسید آسکوربیک ناشی از سالیسیلات‌ها وجود ندارد، ولی بیمارانی که مقادیر زیاد سالیسیلات‌ها را به‌طور همزمان با مکمل‌های اسید آسکوربیک مصرف می‌کنند، باید از نظر بروز نشانه‌های کمبود اسید آسکوربیک تحت نظر باشند.موارد مصرف قرص vitamin c

FDA طبقه بندی: رده A (اگر بیش از مقادیر توصیه شده مصرف شود، رده C).

اسید آسکوربیک در شیر ترشح می‌شود و در دوران شیردهی باید با احتیاط تجویز شود.

برای اطلاع از مقدار و نحوه مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.

1- مقادیر زیاد اسید آسکوربیک (mg/day 1000) باید به صورت منقسم مصرف شود، زیرا بدن فقط مقدار محدودی را مصرف کرده و باقیمانده دارو از طریق ادرار دفع می‌شود. مقادیر زیاد این ویتامین ممکن است pH روده کوچک را افزایش دهد و جذب ویتامین B12 را مختل سازد. مقدار مصرف مجاز روزانه اسید آسکوربیک برای کودکان 45-35 میلی‌گرم و برای بزرگسالان 60-50 میلی‌گرم است.
2- قرص‌های جوشان در یک لیوان آب حل شده و بلافاصله مصرف شوند.
3- تزریق وریدی این ویتامین به آهستگی انجام شود.
4- مواردی که میزان متابولیسم بدن را بالا می‌برند (پُرکاری تیروئید، تب، عفونت، سوختگی‌ها و سایر آسیب‌دیدگی‌های شدید، حالات بعد از جراحی، بیماری نئوپلاستیک و اعتیاد مزمن به الکل)، احتیاج به اسید آسکوربیک را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهند.
5- گزارش شده است بیمارانی که قرص‌های خوراکی جلوگیری‌کننده از بارداری مصرف می‌کنند، به مکمل‌های اسید آسکوربیک نیاز دارند.
6- افرادی که سیگار می‌کشند به مقادیر بیشتر اسید آسکوربیک نیاز دارند، زیرا این ویتامین در این افراد سریع‌تر اکسیده شده و دفع می‌شود.
7- این ویتامین در بیماران مبتلا به بی‌کفایتی کار کلیه با احتیاط تجویز شود، زیرا اسید آسکوربیک به‌طور طبیعی از طریق ادرار دفع می‌شود.
8- افرادی که میوه‌جات و سبزیجات کم مصرف می‌کنند، ممکن است دچار کمبود اسید آسکوربیک شوند. افراد سالخورده و تهیدست، بیمارانی که محدودیت مصرف غذایی دارند، بیمارانی که به مدت طولانی تحت درمان با مایعات تزریق وریدی یا همودیالیز هستند و معتادان به الکل یا مواد مخدر، باید از نظر کمبود این ویتامین پیگیری شوند.
9- نشانه‌های بارز کمبود اسید آسکوربیک عبارت‌اند از:
تحریک‌پذیری، اختلالات عاطفی، ضعف عمومی، رنگ‌پریدگی پوست، بی‌اشتهایی، حساس شدن به لمس، درد مفصلی و اندام، افزایش فولیکولی ضخامت لایه شاخی پوست (به خصوص بر روی ران‌ها و کفل‌ها)، ایجاد کبودی (به سهولت)، پتشی، اسهال خونی، تأخیر در ترمیم ، شُل شدن دندان‌ها، حساسیت، تورم و خونریزی از لثه‌ها، کم‌خونی.
10- محلول‌های اسید آسکوربیک دور از نور نگه داشته شود.

1- مرکبات، سبزیجات، گوجه‌فرنگی، فلفل سبز و سیب‌زمینی بهترین منابع غذایی برای اسید آسکوربیک هستند.
2- در ظروف حاوی غذا و آب‌میوه را محکم بپوشانید و حتی‌الامکان آنها را زودتر استفاده کنید.
3- در صورت ابتلا به کمبود اسید آسکوربیک، سیگار نکشید یا آن را کاهش دهید. مقدار مصرف مورد نیاز اسید آسکوربیک در افراد سیگاری بیشتر است.
4- از مصرف مقادیر زیاد اسید آسکوربیک در موارد زیر خودداری کنید:
سابقه ابتلا به سنگ کلیه، دیابت، در صورت انجام آزمون جستجوی خون مخفی در مدفوع، محدودیت مصرف سدیم، درمان با داروهای ضد انعقاد.
مصرف در كودكان: شیرخوارانی که فقط از شیر گاو تغذیه می‌ کنند، به مکمل‌های اسید آسکوربیک احتیاج دارند.

—————

 

سپیداج-تولیدكننده     تولید شده     BULK         VITAMIN C-SEPIDAJ® BULK

جهان بهبود     تولید شده      PASTIL       VITAMIN C (SANTA) PASTIL

مداوا     تولید شده     SACHET     VITAMIN C (ASCORBIC ACID) 500MG POWDER

اسوه     تولید شده              TABLET      VITAMIN C (ASCORBIC ACID) 250MG TAB
دارو پخش – كارخانه     تولید شده              TABLET      VITAMIN C (ASCORBIC ACID) 250MG TAB
کیش ویتامین کلاب ونوتریشن     تولید شده              TABLET      VITAMIN C (NATURES GIFTS) 500MG TAB

دارو پخش – كارخانه     تولید شده       AMPOULE     VITAMIN C (ASCORBIC ACID) 500/5ML AMP

لیان آسا     تولید شده     CHEWABLE TABLET     VITAMIN C (NATURAL FACTORS) 500MG CHEWABLE WAFER
اقلیم گستر آپادانا     تولید شده                    CHEWABLE TABLET     VITAMIN C (SWISS HERBAL) 500MG CHEWABLE TAB
کار آوران طب آسیا(مکمل)     تولید شده                    CHEWABLE TABLET     VITAMIN C (SWISS HERBAL) 500MG CHEWABLE TAB
كارآوران طب آسیا     تولید شده                     CHEWABLE TABLET     VITAMIN C (SWISS HERBAL) 500MG CHEWABLE TAB

اسوه     تولید شده     TABLET EFFERVESCENT     VITAMIN C (ASCORBIC ACID) 1000MG EFF TAB
اكسیر     تولید شده     TABLET EFFERVESCENT     VITAMIN C (ASCORBIC ACID) 1000MG EFF TAB
حكیم     تولید شده     TABLET EFFERVESCENT     VITAMIN C (ASCORBIC ACID) 1000MG EFF TAB
اسوه     تولید شده       TABLET EFFERVESCENT     VITAMIN C (ASCORBIC ACID) 500MG EFF TAB
حكیم     تولید شده       TABLET EFFERVESCENT     VITAMIN C (ASCORBIC ACID) 500MG EFF TAB

کاوین جواهر پارس     تولید شده     TABLET EFFERVESCENT     VITAMIN C (KRUGER) TAB EFFERVESCENT
پویش میعاد طب     تولید شده                 TABLET EFFERVESCENT     VITAMIN C (NEXX SUN LIFE) EFF TAB
تهران میلاد پرنیا     تولید شده                 TABLET EFFERVESCENT     VITAMIN C (NEXX SUN LIFE) EFF TAB
کیان فارمد     تولید شده              TABLET EFFERVESCENT     VITAMIN C (SUN LIFE) 180MG EFF TAB


${Body}

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

موارد مصرف قرص vitamin c
موارد مصرف قرص vitamin c
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *