موارد مصرف قرص q10 plus 30

خواص دارویی و گیاهی

موارد مصرف قرص q10 plus 30
موارد مصرف قرص q10 plus 30

 


اطلاعات کلی درباره کوآنزیم Q10:

پوست بدن انسان تحت تأثیر عوامل متعدد بیرونی مانند نور خورشید، استرس ها، آلودگی های محیطی، نیکوتین و عوامل دیگر شروع به پیری می کند. فرایند پیری در پوست انسان بطور تدریجی شروع شده و در طول زمان تأثیرات آن بر روی هم انباشته شده و در نهایت موجب پیری می گردد. کپسول های کیوتن پلاس محصول یوروویتال آلمان حاوی کوآنزیم کیوتن (Q10) بوده و قادر است تا این فرایند را به تأخیر بیاندازد. کوآنزیم Q10 یک آنتی اکسیدان طبیعی بوده و رادیکال های آزاد را که موجب آسیب به سلول ها می شوند خنثی می کند. همچنین این کوآنزیم می تواند انرژی های تازه ای در انجام فرایندهای متابولیک به پوست ببخشد.

اوبی کینیون یا کوآنزیم (CoQ10) Q10 در سال ۱۹۵۷ توسط فردکرین کشف شد. کوآنزیم Q10 یک ویتامین و یا ماده ویتامین مانند محسوب شده و مانند سایر ویتامین ها بطور طبیعی در منابع غذایی یافت می شود ولی مقدار آن در این منابع غذایی بسیار کمتر است. کوآنزیم Q10 در همه بافت ها سنتز می گردد. بیوسنتز آن یک فرایند چند مرحله ای است که حداقل به هشت ویتامین و چندین عنصر معدنی کمیاب نیاز دارد. کوآنزیم Q10 در چربی حل شده و در همه سلول های بدن وجود دارد و بعنوان کوآنزیم در بسیاری از مراحل آنزیماتیک مهم در تولید انرژی در درون سلول عمل می کند. بیشترین مقدار آن در اندام هایی چون کبد، قلب، عضله، کلیه و مغز یافت می شود. عملکرد دیگر آن بعنوان آنتی اکسیدان می باشد. سنتز درونی ویتامین و نیز جذب آن از طریق مواد غذایی موجب حفظ مقدار نرمال آن در یک فرد سالم می گردد. تأثیرات مثبت کوآنزیم Q10 در درمان بیماری ایدز، سرطان، زخم های معده، چاقی، دیس تروفی عضلانی، حساسیت، عملکرد سیستم ایمنی و نیز حفظ قدرت فیزیکی بدن مورد مطالعه قرار گرفته است.موارد مصرف قرص q10 plus 30

نقش کوآنزیم Q10 در سلامت:

– ضد پیری:

کوآنزیمQ10 در بدن انسان ساخته شده و جهت انجام عملکرد های اساسی سلول ها ضروری است. مطالعات دانشمندان نشان می دهد که مقادیر کوآنزیمQ10 با گذشت سن و در بیماران قلبی، دیس تروفی های عضلانی، بیماری پارکینسون، سرطان، دیابت و نیز ایدز کاهش می یابد. همچنین برخی داروهای شیمیایی مقدار کوآنزیمQ10 را در بدن کاهش می دهد.کاهش مقادیر کوانزیم Q10 در اثر افزایش سن تاثیر قابل ملاحظه ای در بروز علائم و عوارض ناشی از پیری می گذارد .مصرف مقادیر مناسب این کوانزیم می تواند پیری را تاحدودی به تاخیر اندازد.

– تولید انرژی:

سلول ها جهت تولید انرژی از کربوهیدراتها و چربی ها بصورت ATPیا انرژی مورد استفاده برای سلول ها، به کوآنزیم Q10 در غشای داخلی میتوکندری نیاز دارند. کوآنزیم Q10 بعنوان بخشی از زنجیر انتقال الکترون میتوکندریایی، الکترون ها را از اکی والان های تولید شده در متابولیسم گلوکز و اسیدهای چرب گرفته و سپس به پذیرنده های الکترونی انتقال می دهند. در عین حال پروتون ها را به خارج از غشای داخلی میتوکندری انتقال داده و ایجاد یک شیب پروتونی درآن می کنند. انرژی آزاد شده به هنگام بازگشت پروتون ها به بخش داخلی میتوکندری در تولید ATP مورد استفاده قرار می گیرد.

– در انجام عملکرد سلولی:

لیزوزوم ها اندامک های سلولی هستند که برای گوارش بقایای سلولی تخصص یافته اند. آنزیم های گوارشی در لیزوزوم ها در PH اسیدی بیشترین فعالیت را دارند و لذا نیاز هست تا پروتون بطور مرتب وارد لیزوزوم شود تا PH اسیدی پایدار بماند. غشاهای لیزوزومی جدا کننده این آنزیم های گوارشی از بقیه بخش های سلولی حاوی مقادیر نسبتاً بالایی از کوآنزیم Q10 می باشند. تحقیقات اخیر نشان می دهند که کوآنزیم Q10 در انتقال پروتون ها در طول غشای لیزوزومی جهت ایجاد PH اسیدی نقش مهمی ایفا می کنند.

– بعنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند:

کوآنزیم Q10 در شکل احیا شده بعنوان یک آنتی اکسیدان در میتو کندری و غشاهای لیپیدی عمل می کند و بدین ترتیب در زدودن رادیکال های آزاد، جلوگیری از پراکسیداسیون لیپید در غشاهای زیستی و نیز در لیپو پروتئین ها با چگالی کم (LDL) نقش دارد. همچنین پروتئین های غشایی را از آسیب های اکسیداتیو حفظ می کند. کوآنزیم Q10 تنها آنتی اکسیدان محلول در چربی می باشد که در بدن سنتز می شود. در بدن انسان Co-Q10 حاوی ۱۰ واحد ایزو پرنوئید می باشد که شکل غالب ،کوآنزیم Q10 است.

التهاب تقریباً در تمام بیماری ها و بویژه در بیماری قلبی- عروقی دیده می شود. مغز نیز بعنوان یک اندام حیاتی تحت تأثیر التهاب و استرس اکسیداتیو می باشد. سلول های مغزی که در معرض استرس اکسیداتیو بالا قرار می گیرند، در طول زمان از بین رفته و بایستی جایگزین گردند. کوآنزیم Q10 در کاهش تأثیرات اکسیداتیو نقش مهمی ایفا می کند.

– تأثیر در بهبود مشکلات عصبی:

در بیماری های عصبی مانند بیماری پارکینسون ،ALS و آلزایمر اکسیداسیون مغزی از علایم شایع می باشد. کوآنزیم Q10 بعنوان یک عامل کاهش دهنده میزان پروتئین CRF یکی از نشانه های وجود التهاب، در کاهش علایم این بیماری ها نقش مهمی ایفا می کند. حدود دو سوم مغز از چربی ساخته شده است. همچنین میلین ،غلاف محافظت کننده که نورون های عصبی را می پوشاند از ۳۰% پروتئین و ۷۰% چربی ساخته شده است. تحقیقات دانشمندان در زمینه تأثیرات سودمند کوآنزیم کیوتن در بیماری MS و نیز ترمیم غلاف میلین نتایج مثبتی به همراه داشته است.

همچنین مطالعات دانشمندان نشان از تأثیرات مثبت مصرف کوآنزیم Q10 در بیماران پارکینسونی و نیز در سردردهای میگرنی دارند.

– در سلامت پوست:

کوآنزیم Q10 برای سلامت پوست مهم می باشد و همچنین تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد که مصرف موضعی CoQ10 می تواند از پوست در برابر نور خورشید و سایر تابش های مضر محافظت نماید. بررسی های دانشمندان آلمانی نشان می دهد که کوآنزیم Q10 از سطح پوست نفوذ کرده و به لایه های زنده اپیدرمیس رفته و در آنجا استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد که از تأثیرات مهم آن کاهش چین و چروک پوست می باشد. مطالعه دیگری در ایتالیا نشان می دهد کوآنزیمQ10 در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی شده پوست نیز تأثیر بسزایی می تواند داشته باشد.

– بعنوان یک ماده ضد سرطان:

اندازه گیری میزان CoQ10 در بیماران ملانومایی می توانند در تعیین مرحله بیماری، اینکه متاستاز داده است یا نه، کمک نماید. در اواسط دهه ۱۹۶۰، محققان ژاپنی نشان دادند که در میوکاردیوم یا عضله قلبی، مقادیر فراوان CoQ10 ذخیره شده است.

– در سلامت سیستم قلبی و عروقی:

تأثیر کوآنزیم Q10 در قلب قابل ملاحظه می باشد: قلب انسان یکی از اندامهای بسیار پر انرژی است که در روز حدود ۰۰۰/۱۰۰ بار و در سال ۳۶ میلیون بار می زند و جهت تأمین انرژی مورد نیاز خود، به کوآنزیم Q10 نیاز مبرم دارد.

– در تنظیم ژن ها:

مطالعات دانشمندان در زمینه نقش کوآنزیم Q10 بعنوان یک تنظیم کننده قدرتمند ژن ها، به نتایج مثبتی رسیده است. فهرست وسیع ژن هایی که توسط CoQ10 تنظیم می گردند می تواند در تعیین مکانیسم مولکولی تنظیم بروز ژن توسط CoQ10 کمک فراوانی نماید.

– تقویت سیستم ایمنی:

نقش CoQ10 در تقویت سیستم ایمنی حیاتی است. CoQ10 عملکرد سیستم ایمنی را در افراد با نقص ایمنی (مانند ایدز) و عفونت های مزمن ناشی از ویروس، باکتری یا قارچ تقویت می کند.

– در دیابت:

مکمل کوآنزیم Q10 می تواند در سلامت قلب و نیز کاهش قند خون و کنترل مقادیر بالای کلسترول و نیز فشار بالای خون در بیماران دیابتی موثر باشد. موارد مذکور از شایع ترین علایم در دیابت می باشند.

– حفظ قدرت بدنی در افراد:

کوآنزیم Q10 می تواند مقاومت فیزیکی را در افراد مبتلا به انسفالومیوپاتی میتوکندریایی بهبود بخشد. مطالعات دیگر نشان می دهد که مکمل CoQ10 در بهبود و حفظ قدرت فیزیکی در افراد سالم نیز می تواند موثر باشد.

– در تنظیم میزان کلسترول خون:

در افرادی که کلسترول آنها بالاست، میزان کوآنزیم Q10 پائین می آید. علاوه بر این داروهای پائین آورنده کلسترول خون که استاتین نامیده می شوند مانند لوواستاتین، پاراواستاتین و … نیز ذخایر CoQ10 را بدون اینکه تأثیر این داروها را در کاهش کلسترول کاهش دهد، جبران می نماید.

 

کمبود کوآنزیم Q10:

کوآنزیم Q10 بطور طبیعی در بدن انسان ساخته می شود. ولی در بیمارانی که بیوسنتز CoQ10 به خاطر بروز اختلالات میتوکندریایی یا متابولیکی شدید یا کاهش شدید در جذب CoQ10 از مواد غذایی مختل می گردد، کمبود آن رخ می دهد. همچنین در بیماران دیابتی، سرطانی و قلبی کاهش میزان کوآنزیم Q10 مشاهده می گردد.

 

منابع غذایی برای CoQ10 :

منابع غذایی سرشار از کوآنزیم Q10 عبارتند از گوشت ماهی و ماکیان و نیز سویا.موارد مصرف قرص q10 plus 30

 

مقدار مورد نیاز کوآنزیم Q10 برای بدن چه میزان است؟

بر اساس مطالعات صورت گرفته در دانمارک میزان متوسط مصرف روزانه کوآنزیم کیوتن ۳ تا ۵ میلی گرم در روز برآورد شده است.

 

چه کسانی نیاز بیشتری به مصرف کو آنزیم Q10 دارند؟

به خاطر داشته باشیم:

((کوآنزیم Q10 به علت داشتن تأثیرات متعدد در بدن، برای هر کسی در طول زندگی مورد نیاز می باشد.))

– افرادی که بطور مرتب به ورزش می پردازند.

– افراد سالخورده

– افرادی که در محیط های آلوده زندگی می کنند.

– افرادی که پوست ضعیفی دارند.

– افرادی که از مشکلات قلبی- عروقی رنج می برند.

– افرادی که دچار اختلالات از بین برنده عصبی هستند.

 

اسید فولیک:

فولیک اسید به همراه ویتامینB12 در تشکیل، بلوغ و تکثیر سلول های قرمز خونی تأثیر می گذارد. همچنین برای رشد و تقسیم همه سلول های بدن شامل سلولهای عصبی و نیز تعدادی از انتقال دهنده های عصبی یا نوروترانسمیترها نیز لازم است. در تولید اسیدهای نوکلئیک شامل RNA , DNA که حاملین اطلاعات ژنتیکی می باشند، نیز موثر است. در متابولیسم پروتئین شرکت داشته و در فرایند رشد عمومی بدن کمک می کند. در تشکیل آنتی بادی ها که عوامل از بین برنده عفونت می باشند نقش داردودر سلامت پوست و مو نیز موثر شناخته شده است.

فولیک اسید مهمترین ماده غذایی شناخته شده برای خانم های باردار و جنین در حال تکامل می باشد. اسید فولیک تولید شیر را نیز افزایش می دهد. کمبود فولیک اسید موجب آنمی یا کم خونی می گردد که در زنان باردار و کودکان بیشتر دیده می شود. علایم دیگر شامل اختلالات پوستی، ریزش مو، اختلال در گردش خون، خستگی و افسردگی نیز می تواند به هنگام کمبود اسید فولیک بروز نماید. اختلالات تولید مثلی مانند سقط های خودبخودی و زایمان های بسیار دردناک و نیز افزایش میزان مرگ و میر در نوزادان نیز می تواند از دیگر علایم باشد.

 

ویتامین C :

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب بوده و جهت رشد و تکامل طبیعی بدن لازم است. در ترمیم بافت ها در تمام بخشهای بدن و سنتز کلاژن که پروتئین ضروری در ساخته شدن پوست، عضله هاو رگ های خونی می باشد، نقش دارد. ویتامین C در سلامت استخوان ها، دندان ها و غضروف های بدن موثر است و یکی از آنتی اکسیدانهای شناخته شده در بدن است.

 

ویتامین E :

ویتامین E متشکل ازهشت آنتی اکسیدان است که مهمترین آنها، آلفاتوکوفرول می باشد و تنها شکلی از ویتامین E است که بطور فعال در بدن انسان ساخته می شود. ویتامین E در همه بافت های بدن ذخیره گشته و این ذخایر بافتی می تواند در مقابل کمبود این ویتامین، مقاومت نشان دهد.این ویتامین جهت انجام عملکردطبیعی تولید مثلی، باروری و افزایش قدرت جنسی مردانه بسیار موثر است. ویتامین E مانع تخریب اسیدهای چرب اشباع نشده، هورمون های جنسی و ویتامین های محلول در چربی توسط اکسیژن گشته و موجب گشاد شدن مویرگ ها شده و جریان خون به بافت عضلانی را افزایش می دهد. لخته های خون را حل کرده و مانع از تشکیل آنها می شود. ولی در انعقاد طبیعی خون بی تأثیر است. موجب افزایش ادرار نیز می گردد.

ویتامین E در رطوبت، نرمی و لطافت پوست نیز موثر است و خاصیت محافظت کنندگی در برابر نور آفتاب دارد. کمبود ویتامین E منجر به تغییرات تخریبی در مویرگ های خونی و نهایتاً بیماری های قلبی و کبدی می گردد. کمبود این ویتامین در مغز نیز بسیار تأثیر گذاشته و قدرت جنسی را تا حد زیادی کاهش می دهد. کمبود دراز مدت ویتامین E موجب بروز اختلالات تولید مثلی، سقط جنین، ناباروری و اختلالات عضلانی نیز می گردد.

 

تحقیقات علمی صورت گرفته در رابطه با کوآنزیمً Q10

۱- تأثیر کوآنزیم Q10 در کاهش فشار خون بالا (hypertension)

۲- تأثیر مصرف کوآنزیم Q10 به همراه داروهای استاتین در کاهش اثرات جانبی آنها

۳- تأثیر کوآنزیم Q10 در دژنراسیون ماکولایی وابسته به سن

۴- تأثیر کوآنزیم Q10 در کاهش علایم بیماری آلزایمر

۵- تأثیر کوآنزیم Q10 در بیماری آنژین

۶- تأثیر کوآنزیم Q10 در بیماری آسم

۷- تأثیر کوآنزیم Q10 در سرطان پستان

۸- تأثیر کوآنزیم Q10 در سندرم خستگی مزمن

۹- تأثیر کوآنزیم Q10 در افزایش قدرت بدنی

۱۰-تأثیر کوآنزیم Q10 در بیماری آتاکسی فریدریش

۱۱-تأثیر مصرف کیوتن در بیماری لثه ها (پریودونتیس)

۱۲- تأثیر مصرف کیوتن در کاهش خطر حملات قلبی

۱۳- تأثیر مصرف کیوتن در بیماری ایدز

۱۴- تأثیر مصرف کیوتن در افزایش میزان اسپرم در مردان

۱۵- تأثیر مصرف کیوتن در کاهش خطر ناتوانی کلیه

۱۶- تأثیر مصرف کیوتن در دیابت وراثتی

۱۷- تأثیر مصرف کیوتن در بیماری میگرن

۱۸- تأثیر مصرف کیوتن در اختلالات میتوکندریایی و سندرم کارن- سایر

۱۹- تأثیر مصرف کیوتن در دیس تروفی های عضلانی

۲۰- تأثیر مصرف کیوتن در بیماری پارکینسون

۲۱- تأثیر مصرف کیوتن در بهبود سریع پس از عمل جراحی

۲۲- تأثیر مصرف کیوتن در سرطان پروستات

سلام.خسته نباشید.
من پوست مختلطی دارم.در عین کم آبی و پیدا شدن چین و چروک ،جوش زیر پوستی هم میزنه.
یه مدتی هست که خال و لک هم در پوستم زیاد شده.
آیا کیو تن میتونه بهم کمک کنه؟اگر نه ممنون میشم یک قرص مکمل بهم معرفی کنید که تاثیرش قابل ملاحظه باشه.
ممنون.

سلام
بله تاثر گذار است.
پیشنهاد بهتر سلن پلاس از برند آپوویتال است که علاوه بر کند گردن روند پیری پوست بر روی لک های پوستی نیز تاثیر گذار است.

سلام وقت بخیر مادر من پارکینسون دارند که باعث عدم تعادل درراه رفتن و سفتی عضلات شان هست قرص مادوپار مصرف میکنند همراه با این قرص خوبه براشون که q10 مصرف کنند

سلام
با پزشکشون مشورت کنید.

با سلام و خسته نباشید
داداش من اتاکسی فردریش داره دکتر ابن کپسولو بهش تحویز کرده به نظرتون بهبود بخشه؟؟؟

سلام
طبق دستور پزشک و هرآنچه تجویز شده مصرف کنید.

سلام. دکترم برای تقویت تخمدان و فولیکول این کپسول رو تجویز کردن آیا تأثیری داره؟

سلام
بله

با سلام
پدر بنده دیابت داشتن که باعث کم شدن حس پاها شده، و اخیرا انسولین می زنن و دکتر هر شب آسپرین بهشون تجویز کرده،آیا مصرف کیوتن برای بهبود حس پا مناسب براشون؟
ممنون

سلام
کپسول دیافیت پیشنهاد می شود.

سلام
من سه مشکل داشتم
یکی زیر چشمم یه چروک عمیق افتاده سی سالمه
دوم ریزش مو دارم و رشد موهام خیلی کمه
سوم من مجردم اما لکه های ملاسما دارم برای درمان چیکار کنم

سلام
مصرف سلن پلاس پیشنهاد می شود.
http://hakimanteb.com/products/%DA%A9%D9%BE%D8%B3%D9%88%D9%84-%D8%B3%D9%84%D9%86-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3-selen-plus/

سلام همسرم از نظر جنسی سرد هستن دیر تحریک میشن و سریع حسشون میخوابه بهم توصیه کردن کوکیوتن استفاده کنند ایشون بیماری هموفیلی دارن می‌خواستم ببینم مشکلی داره بخورن؟
‌در ضمن میخوام بچمون پسر بشه خودمم بخورم یا نه؟

برای افزایش میل جنسی کپسول ماکاویت ام توصیه می شود

با سلام میخواستم بدونم میشه محتویات درون کپسول کیوتن پلاس رو به پوست زد یا ضرر داره؟

جذب پوستی خیلی کمتر است تا جذب خوراکی- این محصول مصرف خوراکی دارد

سلام وقت بخیر
همسر من مشکل اسپرم داره میتونه از Q10 استفاده کنه؟ تاثیری خواهد داشت؟ ممنونم.

بله می تواند استفاده کند. کپسول سلن پلاس هم مناسب است.

سلام، من ٣٠ سالمه، کم کاری تیروئید و پلی کیستیک تخمدان دارم، یک دوره سه ماهه هم داروی ضد افسردگی پروکستینا مصرف کردم، ریزش مو هم دارم، و الان خیلی دچار بی حالی و بی حوصلگی میشم، دوستم داروی کیوتن رو بهم توصیه کرده، چطور مصرف کنم؟

می توانید روزانه ۱ عدد همراه غذا استفاده کنید

سلام وقت بخیر
میخواستم ببینم برای میگرن و اعصاب و بی خوابی q10 مفید هست ؟

کیوتن برای افزایش فاصله حملات میگرن مفید است

سلام وقت بخیر میخواستم بدونم کیوتن پلاس برای چاقی صورت تاثیر داره ؟ یا پرفکتین پلاتینیوم ؟

خیر
کپسول کیوتن پلاس روند پیری سلول های پوست را به تاخیر می اندازد

با سلام میخواستم بدونم این دارو در درمام hpv هم مواثر هستش یا اینکه نه؟

این فرآورده در جهت تقویت سیستم ایمنی موثر است

سلام روزتون بخیر
من ورزشکارم و حدود ۴۰ کیلو وزن کم کردم افتادگی پوست ندارم ولی پوست شکمم شله با این کپسول ایا میتونم پوستم رو تجزیه و جمعش کنم

ورزش و مصرف روزانه ۱ عدد کپسول ویتامین ث + زینک توصیه می شود.

با سلام . آنزیمهای کبدی من alt و ast هر دو در حدود ۱۰ سال هست که بالا هستند ( تقریبا دو برابر حد مجاز هستند ) .آیا مصرف کوآنزیم q10 با دوز ۱۰۰ برای من مفید است ؟ ( اگرمفید است ، چه مقدار درروز باید مصرف کنم ؟ )

مصرف کیوتن تاثیری در کاهش آنزیم های کبدی ندارد

سلام، این محصول با «کپسول ویتامین C + روی / (Vitamin C plus Zink (10mg» تداخل دارویی پیدا نمیکنه؟
من ۳۱ ساله هستم و بیماری خاصی ندارم برای چینو چروکای روی پیشونیم میخوام از کوانزیم تن استفاده کنم، بین این محصول و «کپسول کیوتن پلاس ۱۰۰ میلیگرم / Q10 Plus 100» کدوم رو میتونم استفاده کنم؟

مصرف کپسول ویتامین ث + روی ۱۰ میلی گرم روزانه ۱ عدد توصیه می شود.

باسلام و خسته نباشید
من رشد موهام خیلی کمه ارایشگر بهم کیوتن رو معرفی کرد در حال حاضر مولتی ویتامین اند مینرال که دکتر تجویز کرده رو استفاده میکنم.اگ بخوام این کبسول رو استفاده کنم مشکلی بیش نمیاد؟۱۳

برای رشد مو مصرف کپسول ب-کمپلکس یوروویتال روزانه ۱ عدد توصیه می شود.

سلام.خسته نباشید.ببخشید مصرف این قرص برای فرد ۱۸ ساله مشکلی نداره?دکتر تغذیه تجویز کرده.
بعد برای تمرکز بیشتر و بهتر درس خوندن امگا ۳ هم باید بخوریم?

خیر مشکلی ندارد
همراه غذا میل شود.

درود
بنده دو ماه که زیر نظر دکتر رژیم دارم و مولتی ویتامین مینرا مصرف می کنم،میگرن و کیست تخمدان و مستعد اکنه هم هستم ایا حوردن کیوتن مشکلی بوجود نمیادع ،؟ با توجه به اینکه مولتی ویتامین هم مصرف می کنم

کیوتن پلاس ۳۰ میلی گرم را بصورت یک روز در میان همراه غذا میل کنید. درکنار مصرف مولتی ویتامین هم مشکلی ندارد

بسیار بسیار مطالب مفیدی بود ممنون. برای امتحانات و کنکور توصیه کردن ب من ایا تاثیری داره یا شما مکمل موثر تریو پیشنهاد میکنید؟

شربت امگا-۳ مکس یوروویتال روزانه ۵ سی سی همراه غذا برای شما بهتر است

سلام.من بعد از ازدواجم بدنم ضعیف شده و از طرفی خیلی احساس خستگی و بیحالی میکنم و زمان شروع امتحاناتم تمرکز روی درسهام کم میشه و دیر مطلالب توی ذهنم میره مدتی شربت فروگلوبین استفاده میکردم که دکتر گفت استفاده نکنم .استفاده از قرص کیو تن برای تقویت تمرکز و یادگیریم و همچنین انرژی دادن بهم مناسب هست یا نه ؟ اگر هست چه نوعش

شربت امگا۳ مکس روزانه ۵ سی سی بعد از غذا

سلام من ورزشکارم سنم ۱۹میخواستم ببینم چه مقدار در روز یا در حین تمرین مصرف کنم در ضمن تاثیر چشمگیری داره ؟؟؟؟بعد عوارضی نداره ممنون

شما می توانید از قرص مولتی ویتامین + مینرال یوروویتال روزانه ۱ عدد بعد ازغذا استفاده کنید.

با سلام
من ۲۹ سال دارم و میاستنی مادرزادی دارم کیوتن برای ماهم خوبه با چه مکمل های دیگه ایی روزانه مصرف کنیم ممنونم

با پزشک متخصص مشورت کنید

باسلام وخسته نباشید ایا مصرف این قرص درزمان شیردهی مجازمی باشد (دخترم ۱۵ ماهشه)

باید با پزشک متخصص مشورت کنید

با سلام و احترام
پسری هستم ۲۴ ساله،همیشه خسته و بی حال هستم و اکثر مواقع بدن درد دارم،آیا میتونم از این قرص استفاده کنم،در ضمن موهام هم میریزه و شوره سر هم دارم!
با تشکر

در کنار این محصول از کپسول ب-کمپلکس یوروویتال هم روزانه ۱ عدد استفاده کنید.

باسلام .Q10 برای بیماریهای استرس و اضطراب معمولی هم که با سر درد همراه هست هم خوبه؟

در این حالت کپسول ب- کمپلکس یوروویتال توصیه می شود.

با سلام.‌پسری هستم ۲۲ ساله. بدلیل لاغری چند نفر بهم توصیه کردن که از این قرص به منظور چاقی استفاده کنم. ایا تاثیری هم داره؟ و اگر داره چه دوزی و چگونه باید استفاده کنم ؟؟؟

اگر کمبود اشتها دارید روزانه ۱ عدد کپسول زینک پلاس ۱۰ میلی گرم یوروویتال را بعد از غذا مصرف کنید.

با سلام و خسته نباشید
بنده دخانیات مصرف میکنم
میخواستم ببینن تاثیری برای جلوگیری از سرطان ریه هم داره ؟
ممنون از پاسختون

به طور کلی به علت خاصیت آنتی اکسیدانی بالا جهت پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان ها نقش کمک کننده دارد

با سلام .من ۳۷سالم هست والان حدود دوازده سال هست که بخاطر نامنظمی ضربان قلب صبحگاهی پروپرانولول ده میلی مصرف میکنم،متوجه شدم مصرف این قرص میزان کوآنزیم کیوتن رو به شدت کاهش میده.از اونجاکه صبحهها دچار بی بنیگی وضعف مفرط هستم آیا مصرف کوآنزیم ۱۵۰ میلی که بصورت پودر وساشه ای در ایران تولید میشه برام مجازه یاخیر؟

سلام. می توانید از دوز ۱۰۰ یا ۳۰ بصورت مکمل استفاده کنید.

سلام.من ۲۱ سالمه ورزش هم میکنم میخواستم بدونم برای سلامتی ایا باید ب طور همیشکی کیوتن مصرف کرد یا دوره داره؟

در زمانی که ورزش می کنید مصرف کنید

باسلام
سوالم اینه که آیا این دارو برای توقف انتشار لکه های ویتیلیگو موثر هست ؟

کپسول سلن پلاس جهت کمک به درمان ویتیلیگو توسط متخصصین پوست تجویز می شود و بسیار موثر است. کپسول سلن پلاس راروزانه۱ عدد بعد از غذا مصرف کنید.

باسلام من به بیماری لوپوس مبتلا هستم اما چون دو هفته پیش انگشتم با روغن داغ سوخته رفتم دکتر پوست این دارو رو هم بهم داده برای من اشکالی نداره استفاده کنم ؟و آیا در ترکیباتش هورمون وجود نداره؟ چونان همانطور که اطلاع دارید هورمون برای بیماران لوپوس بسیار خطرناکه ممنونم

سلام. خیر هورمون ندارد. به تسریع روند ترمیم پوست شما کمک خواهد شد. روزانه ۱ عدد بعد از غذا . در ضمن مصرف هر نو ع دارو و مکملی تحت نظر پزشک متخصص هیچ مانعی ندارد. پزشک متخصص خطرات و مشکلات بیماری لوپوس را خیلی بهتر از شما می داند.

سلام
من اعتیاد به مصرف تریاک داشتم ۶ماه الان ترک کردم دچار خستگی و بی حالی شدید شدم. ایا مصرف کیوتن ۱۰۰ تاثیری در رفع این حالات من داره
با تشکر

سلام. بله . روزانه ۱ عدد بعد از غذا

سلام من ٣٢ سالمه و پوستم خیلی نازک و حساس و مستعد کک و مک هست..کدوم نوعش رو باید بگیرم و چجوری مصرف کنم،،ممنون

حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. می توانید از کپسول کیوتن پلاس ۳۰ میلی گرم بصورت یک روز در میان استفاده کنید

با سلام. خواستم بدونم این قرص برای کم خونی آهن هم موث هست یا نه؟ یعنی موقع پریود استفاده از این قرص کافیه یا باید کنار اون آهن هم مصرف بشه؟

برای کم خونی قرص آیزن پلاس توصیه میشود.

سلام وقتتون بخیر
من مادرم ۵۷ سالش هست و چاقی مفط دارن همچنین فشارخون بالاو دیابت و چربی بالا و نیز مشکل دریچه میترال قلب دارن. و تحرک اصلا ندارند. استفاده از این قرص براشون مناسب هست؟ و اینکه ۱۰۰ و یا ۳۰ بهتره براشون؟

سلام. بله می توانند استفاده کنند. کیوتن پلاس ۱۰۰ میلیگرم. یک روز در میان بعد از غذا.

سلام
Q 10 با Q 10 plus فرق میکنه؟؟؟

بله فرق می کند
کپسول کیوتن پلاس علاوه بر آنزیم کیوتن حاوی زینک، ویتامین A,C,E و فولیک اسید هم هست و برند آن یوروویتال است.
اما کیوتن Q10 فقط همان کوآنزیم کیوتن است.

سلام.
دکتر بهم گفته فولیک اسید بخورم .
من کیوتن ۱۰۰ را روزی یک عدد استفاده می کنم . به نظرتون اسید فولیکی که کیوتن داره کفایت می کنه یا باید جدا مصرف کنم.

دکتر چه دوزی از فولیک اسید تجویز کرده ؟ کمبود داشتین یا به عنوان تقویتی گفته مصرف کنید ؟

فولیک اسید برای اقدام به بارداری دوز ۱ رو تجویز کردن .
البته کیوتن ۱۰۰ رو به توصیه دوستانم مصرف می کنم

آیا قرص برای زنان باردار مناسب هست؟

با پزشک متخصص مشورت کنید

باسلام آیا کپسول کیوتن پلاس برای پوست حساس مستعد قرمزی ونازک مناسب است

می توانید مصرف کنید مانعی ندارد

سلام خسته نباشید. این قرصت برای پرشت شدن دوباره موهایی که کم شده خوبه؟ کم پشت شدن موها دلایل هورمونی یا کم خونی نداشته.

بهتر است از کپسول زینک پلاس ۱۰ میلیگرم روزانه ۱ عدد بعد از غذا مصرف کنید تا حداقل ۳ ماه

برای ترک مواد مخدرموثراست باسپاس

در ترک موثر نیست اما می تواند سستی و رخوت و ضعف جسمی را کم کرده و باعث افزایش انرژی شود

سلام آیا این محصول برای کودکان دیابت نوع ۱ هم خوبه؟ اگر خوبه دوز مصرفیش برای کودک ۶ ساله با وزن ۲۰ کیلو که انسولین مصرف میکنه چقدره؟

این محصول برای کودکان توصیه نمی شود

سلام همسر من اسپرم class a ضعیف بود دکتر کیوتن تجویز کرده به نظرشما موثره؟؟؟؟

بله.

سلام
مادرم درد مفاصا مخصوصا کمر درد شدید و دست درد شدید داره ایا Q10 براشون مناسبه ؟ و روزی چند تا ؟؟
ممنون

اگر دیابت ندارند می توانند از قرص فلکس اورت روزانه ۲ عدد استفاده کنند.

سلام ایا براى mvp میمونه خوب باشه

این محصول به طور کلی به بهبود عملکرد کلیه سلول های قلبی کمک می کند.

با سلام
این قرص جهت کاهش وزن تاثیر داره ؟؟
دکتر تغذیه به بنده تجویز کردند و روزی ۲ بار از نوع۱۰۰‌آن تجویز کردن که قبل از هر بار ورزش است بنده روزی ۲ سری ورزش سنگین دارم و جهت کاهش وزن بهم دادند

سلام. در کاهش وزن خیر اما در ورزش و رژیم های لاغری به دلایل دیگر مورد نیاز است.

سلام وقت شما بخیر
آیا ای دارو برای کسی که دوره پس از جراحی کانسر سینه داشته و هورمون درمانی می شود و خستگی و ضعف عضلات دارد به عنوان مکمل مناسب می باشد؟ ممنون از جوابتون

سلام. اگر هنوز تحت درمان و شیمی درمانی باشید توصیه نمی شود. اما برای کاهش عوارض شیمی درمانی و با تجویز پزشک مرتبط شاید بتوانید کپسول امگا ۳ پرمیوم استفاده کنید. شما در مورد استفاده از هر مکمل و یا دارویی باید با پزشک متخصص مربوطه مشورت کنید.

سلام . برای دختر ۱۴ ساله که روی رانها و کمر ترکهای پوستی زده میتونه مناسب باشه ؟

سلام. خیر تاثیری روی ترک هایی که ایجاد شده ندارد.

سلام ببخشید مصرف چه تعداد وچند میلی گرم برای خانم ۴٠ساله با پوست بسیار خشک و شکسته رو توصیه میفرمایید؟ممنونم

سلام. دوز ۱۰۰ بهتر است

با سلام میخواستم بدونم این q10در بیماری ک دیابت کم کاری تیروئید اسم چرب+خون فشار خون داره میشه استفاده کرد و اینکه همزمان با داروهای خودش باشه اشکال نداره ؟وزنشونم بالاس بعد اینکه مولتی ویتامینم بخورن یا نه ؟

سلام. مصرف همان کپسول کیوتن پلاس کافیست و نیازی به مولتی ویتامین نیست.

باسلام آیا این دارو باعث چاقی میشود؟

سلام. خیر

سلام میشه این قرص رو صرفا برای تقویت مو و مژه استفاده کرد؟

برای این منظور کپسول زینک پلاس یوروویتال بهتر است.

سلام میخواستم بدونم یه بچه ۵ساله هم میتونه از کیوتن استفاده کنه

سلام. خیر . مگر با تجویز پزشک متخصص

سلامم وقت بخیر.همسرمن مشکل واریکوسل داشت عمل انجام داد.بعد۳ماه ازمایش داد.ولی جهش اسپرم کلاس AوBصفرو پنج درصدبود.ایاقرص کیوتن موثره؟ یا ضررداره

سلام. برای بهبود حرکت اسپرم کپسول سلن پلاس پیشنهاد می شود.

سلام.بنده ورزشکارم.میخاستم بدونم طرز مصرف این قرص رو ب چه شیوه ای انجام بدم
مرسی

سلام. نوع ۳۰ میلی گرم را به صورت روزانه بعد از غذا می توانید استفاده کنید.

سلام. فرم ۳۰ میلی گرم برای سن شما مناسب است.

با سلام .دخترم دوساله مبتلا به سندروم داون هست دکتر مغز و اعصاب برایش تجویز کرد به نظر شما برایش مناسبه، ضمنا تو بازار چند نمونه هست کدوم برای دخترم مناسبتر

سلام. دختر شما باید از فرم شربت یا قطره استفاده کند.

سلام وخسته نباشید آیا این قرص برای درد ساق پا هم مناسب میباشد؟

سلام خیر

سلام ببخشید من برای پسرم که ۱۰ ساله هست برای سردرد میگرنی میخوام استفاده کنم از کدوم نوع باید استفاده بشه ۱۰۰ یا ۳۰؟ وفادار مصرف؟

سلام. این محصول برای بزرگسالان توصیه می شود. مگر اینکه پزشک توصیه کرده باشد. بهتر است از منیزیم استفاده کنید.

با سلام،بنده مدتی جهت افزایش تحرک اسپرم ها کیوتن پلاس و سلن پلاس مصرف می کردم،حال بنا به توصیه اورولوژیست مدت سه هفته است که به جای آنها پنتوکسی فیلن و ویتامین ای ۴۰۰ مصرف می کنم در این مدت موهای صورتم خیلی سفید شده است ،می خواستم نظر شما را در این باره بدانم؟. ممنونم

باسلام
من مدتی پیش ضربه به سرم خورد الان احساس سر درد دارم ایا مصرف این قرص میتونه مفید باشه

سلام. بهتر است هر چه سریعتر به بیمارستان جهت عکس برداری مراجعه کنید.

آیا برای فرد ۷۰ ساله می توان قرص کیو ۱۰+ ۱۰۰mg
را در کنار مصرف اوسی ویکس و آسپرین تجویز کرد؟

سلام. بهتر است استفاده نشود.

سلام خوبین کپسول کیوتن برای لانه گزینی جنین مفیده؟

سلام. کپسول کیوتن در بهبود کیفیت اسپرم و تخمک جهت بارور شدن مفید است.

سلام و تشکر از پاسخگویی شما
سوال من
در خصوص انواع این کپسول(دو جعبه) که چه فرقی دارند؟
کپسول ۳۰ میلی بعد از چند روز تاثیر آنزیمی خودشو اعمال میکنه؟
باتشکر فراوان

سلام. تفاوت آنها در میزان کوآنزیم کیوتن است که با توجه به سن و نیاز هر فرد تعیین می شود که کدام را استفاده کند.
شروع اثر تقریبا بعد از ۲ هفته الی یک ماه می باشد.

با سلام و خسته نباشید
پوستم تو جوش در اوردن خیلی مستعده خواستم بدونم با توجه به وجود قابل ملاحضه چربی در این قرص با خوردنش پوستم جوش نمیزنه؟ با تشکر

سلام. خیر

با سلام
من سردردهای شدید دارم از نوع عصبی،تنشی،میگرنی و فیبرومیالژی و نورالژی عصب تری ژمینال،آیا این دارو میتونه برای من موثر باشه. یا آمپول q10 ؟؟؟

سلام.
بله. مصرف کیوتن می تواند فاصله حملات میگرن را زیاد کند.

آیاکیوتن برای لاغری موثراست؟

آیامصرف کیوتن جهت درمان واریکوسل و ناباروری نقش دارد؟

سلام. بله. مصرف کپسول کیوتن پلاس (کوآنزیم کیوتن به همراه ویتامین های E و C) در ناباروری (در خانم ها و آقایان) موثر است.

سلام
ببخشید دکترم قرص ویتامین silica+Q10 تجویز کرده آیا با این قرص تفاوت داره؟

سلام. بله متفاوت است

سلام برای پسر دار شدن این فرص رو دکتر داده بدم همسرم بخوره تا چند وقت میتونه بخوره بدون ضرر ؟؟؟ ۳ ماه دیگه اقدام داریم روزی یک عدد ضرر نداره ؟۳۵ ساله است

سلام. خیر ضرری ندارد اتفاقا جهت تقویت قدرت باروری بسیار موثر است.

باسلام: این قرص میشه هفته ۲عدد مصرف کنیم یا باید روزانه مصرف کرد. در ضمن قیمت این قرص در داروخانه ها چقدر است. باتشکر

سلام. اگر زیر ۴۰ سال هستید کیوتن پلاس ۱۰۰ میلیگرم را می توانید دوبار در هفته مصرف کنید.

قیمت مصرف کننده کپسول کیوتن پلاس ۱۰۰ میلیگرم در مرداد ماه سال ۹۵، ۸۵۱/۰۰۰ ریال می باشد.

سلام
مرسی از اطلاعات خوبتون
میخواستم بپرسم که امکانش هست این مکمل رو بدون تجویز پزشک مصرف کرد؟ سن خاصی برای مورد مصرف وجود داره ؟

سلام. نیاز به تجویز پزشک نیست.

اگر بالای ۵۰ سال سن دارید از فرم ۱۰۰ میلیگرم آن می توانید استفاده کنید.
اگر بین ۲۰-۵۰ سال هستید فرم ۳۰ میلگرم پیشنهاد می شود.

برای اقدام به بارداری مصرف همزمان فولیک اسید ۱میلی با کیوتن ۳۰میلی که خودش حاوی فولیک اسید۴۰۰ میگروگرم فولیک اسید هست مشکلی ایجاد میکنه؟ دکتر همزمان هر دو رو به من داده!

سلام. خیر مشکلی نیست.

سلام من q10 همراه با zing plus میخورم ایا ایرادی داره من بیماری پیسی دارم

سلام
مصرف همزمان این دو فرآورده امکان پذیر است .

تشکر فراوان

من تپش قلب داشتم که با مصرف کیوتن حالم خوب شد و توان جسمیم بالا رفت

سلام
از طریق داروخانه های سراسر کشور تهیه فرمائید .

با سلام و احترام
خوانندگان محترم‌ توجه داشته باشند که بدنشان تا وقتی سالم است نیازی به اضافه دریافت کیوتن ندارد

با سلام خیلی جالب بود واقعا ممنون.جالبه بدونید دکتر من برای تقویت تخمک برای من این کپسول رو تجویز کردند.البته هنوز استفاده نکردم.برای من دعا کنید بعد از مصرف این کپسول به مدت دو ماه بتونیم به امید خدا بچه دار بشم.

سلام. الان یه مدت میشه که این مکمل هیج جا پیدا نیست.از کجا میتونیم تهیه کنیم ؟

سلام
این محصول هم اکنون توزیع شده و در داروخانه های سراسر کشور موجود است.

با سلام
دکتر برای ریزش مو برای من کیوتن تجویز کردند ولی این کاربرد را در لیست ندیدم.

سلام
این تشخیص پزشک است، ضمن اینکه ترکیبات موجود در این محصول به خصوص ZINC در کنترل ریزش مو نیز موثر است

خانوم الهه دکترت درست گفته!شامپو q10 از محصولات شرکت پنبه ریز تهیه کن.تاثیرش فوق العادس!

باسلام وخسته نباشید.در صورت امکان مراحل سنتز Q10 رابرایم ارسال کنید.
باتشکر

خیلی ممنون از درج مطالب بسیار مفید خدا خیرتان دهد

ba arze salam kheili mofid bod mamnonam

با عرض سلام و خسته نباشید ….
من جوانی هستم که دچار میوتونی مادرزادی هستم ، یعنی ضعف عضلانی دارم ، دکتر برای من کیوتن نوشت ، ماه اول قرص ها اثر داشتند ، و وقتی میخوردم ، تاثیرش رو کاملا حس میکردم ، و انرژی پیدا میکردم ، ولی ماه بعد دیگه همان قرص ها تاثیری نداشتند ، حتی دوزش رو هم بالاتر بردم ، ولی فایده ای نداره ، به نظر میاد قرص اصلا در بدن من جذب و تجزیه نمیشه . دلیلش چی می‌تونه باشه ؟؟؟؟

سلام. به این صورت که شما آنالیز کردید اصلا نیست. اما در مورد علائم بیماری و بهبودی یا عدم بهبودی با پزشک خود مشورت کنید

با سلام وخیلی ممنون از مطالب جالبتون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

 
 
 
 

کانال تلگرام حکیمان طب

روزانه 1 کپسول همراه غذا با مقدار کافی آب

پوست بدن انسان تحت تأثیر عوامل متعدد بیرونی مانند نور خورشید، استرس ها، آلودگی های محیطی، نیکوتین و عوامل دیگر شروع به پیری می کند. فرایند پیری در پوست انسان بطور تدریجی شروع شده و در طول زمان تأثیرات آن بر روی هم انباشته شده و در نهایت موجب پیری می گردد. کپسول های کیوتن پلاس محصول یوروویتال آلمان حاوی کوآنزیم کیوتن (Q10) بوده و قادر است تا این فرایند را به تأخیر بیاندازد. کوآنزیم Q10 یک آنتی اکسیدان طبیعی بوده و رادیکال های آزاد را که موجب آسیب به سلول ها می شوند خنثی می کند. همچنین این کوآنزیم می تواند انرژی های تازه ای در انجام فرایندهای متابولیک به پوست ببخشد.

اطلاعات کلی درباره کوآنزیم Q10:

یوبی کینیون یا کوآنزیم (CoQ10) Q10 در سال 1995 توسط فردکرین کشف شد. کوآنزیم Q10 یک ویتامین و یا ماده ویتامین مانند محسوب شده و مانند سایر ویتامین ها بطور طبیعی در منابع غذایی یافت می شود ولی مقدار آن در این منابع غذایی بسیار کمتر است. کوآنزیم Q10 در همه بافت ها سنتز می گردد. بیوسنتز آن یک فرایند چند مرحله ای است که حداقل به هشت ویتامین و چندین عنصر معدنی کمیاب نیاز دارد. کوآنزیم Q10 در چربی حل شده و در همه سلول های بدن وجود دارد و به عنوان کوآنزیم در بسیاری از مراحل آنزیماتیک مهم در تولید انرژی در درون سلول عمل می کند. بیشترین مقدار آن در اندام هایی چون کبد، قلب، عضله، کلیه و مغز یافت می شود. عملکرد دیگر آن بعنوان آنتی اکسیدان می باشد. سنتز درونی ویتامین و نیز جذب آن از طریق مواد غذایی موجب حفظ مقدار نرمال آن در یک فرد سالم می گردد. تأثیرات مثبت کوآنزیم Q10 در درمان بیماری ایدز، سرطان، زخم های معده، چاقی، دیس تروفی عضلانی، حساسیت، عملکرد سیستم ایمنی و نیز حفظ قدرت فیزیکی بدن مورد مطالعه قرار گرفته است.

نقش کوآنزیم Q10 در سلامت:

– ضد پیری

– تولید انرژی

– در انجام عملکرد سلولی

– بعنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند

– تأثیر در بهبود مشکلات عصبی

آیا قرص کیوتن با دوز بالاتر 100 میلی گرم و به تنهایی خورده بشه بهتره یا با ترکیب این ویتامینها ؟؟ و خاصیت ضد میگرن بودنش برای کیوتن هست یا ویتامینها

باسلام

کاربر گرامی، دراین مورد اولویت کیوتن میباشد منتها استفاده از ویتامین ها در کنار کیوتن به اثربخشی بیشتر محصول کمک خواهد کرد.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام برای چاقی صورت چی پیشنهاد میدین؟که واقعا اثرکنه
هر کاری کردم جواب نداد دیگه خسته شدم لطفا کمک کنیدموارد مصرف قرص q10 plus 30

با سلام

کاربر گرامی، متاسفانه در این زمینه محصول تخصصی در داروخانه موجود نمی باشد منتها شما می توانید از ترکیبات حاوی مخمر آب جو مانند مخمر آب جو هلث اید استفاده نمایید.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام . اگر این مکمل رو در کنار قرص vitalcomplex و easy iron بخورم اشکالی ندار ؟؟

با سلام

کاربر گرامی، مصرف این محصولات در یک روز مشکلی به دنبال نخواهد داشت. منتها برای جذب بهتر محصولات بهتر است این محصولات با فاصله دو ساعته از هم مصرف شوند.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

تهران – خیابان جمالزاده شمالی – 200 متر بالاتر از خیابان فرصت – نبش کوچه یزدان شناس – پلاک 251 – داروخانه مرکزی جمالزاده

طراحی و توسعه توسط گروه آریاس ( 1388-1398 )

این محصول از سبد خرید شما حذف شود ؟

کپسول کیوتن پلاس ۳۰ میلی گرم یوروویتال اطلاعات کلی درباره کوآنزیم Q10: پوست بدن انسان تحت تأثیر عوامل متعدد بیرونی مانند نور خورشید، استرس ها، آلودگی های محیطی، نیکوتین و عوامل دیگر شروع به پیری می کند. فرایند پیری در پوست انسان بطور تدریجی شروع شده و در طول زمان تأثیرات آن بر روی هم انباشته شده و در نهایت موجب پیری می گردد. کپسول های کیوتن پلاس محصول یوروویتال آلمان حاوی کوآنزیم کیوتن (Q10) بوده و قادر است تا این فرایند را به تأخیر بیاندازد.

در صورت موجود شدن به من اطلاع بده

روزانه ۱ کپسول همراه غذا با مقدار کافی آب

در مکان خشک، دور از نور و دسترس کودکان و در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد نگه داری شود

زنان باردار و شیرده با مشورت پزشک یا داروساز مصرف نمایند.موارد مصرف قرص q10 plus 30

یوبی کینیون یا کوآنزیم (CoQ۱۰‏) Q۱۰ در سال ۱۹۹۵ توسط فردکرین کشف شد. کوآنزیم Q۱۰ یک ویتامین و یا ماده ویتامین مانند محسوب شده و مانند سایر ویتامین ها بطور طبیعی در منابع غذایی یافت می شود ولی مقدار آن در این منابع غذایی بسیار کمتر است. کوآنزیم Q۱۰ در همه بافت ها سنتز می گردد. بیوسنتز آن یک فرایند چند مرحله ای است که حداقل به هشت ویتامین و چندین عنصر معدنی کمیاب نیاز دارد. کوآنزیم Q۱۰ در چربی حل شده و در همه سلول های بدن وجود دارد و به عنوان کوآنزیم در بسیاری از مراحل آنزیماتیک مهم در تولید انرژی در درون سلول عمل می کند. بیشترین مقدار آن در اندام هایی چون کبد، قلب، عضله، کلیه و مغز یافت می شود. عملکرد دیگر آن بعنوان آنتی اکسیدان می باشد. سنتز درونی ویتامین و نیز جذب آن از طریق مواد غذایی موجب حفظ مقدار نرمال آن در یک فرد سالم می گردد. تأثیرات مثبت کوآنزیم Q۱۰ در درمان بیماری ایدز، سرطان، زخم های معده، چاقی، دیس تروفی عضلانی، حساسیت، عملکرد سیستم ایمنی و نیز حفظ قدرت فیزیکی بدن مورد مطالعه قرار گرفته است.

پوست بدن انسان تحت تأثیر عوامل متعدد بیرونی مانند نور خورشید، استرس ها، آلودگی های محیطی، نیکوتین و عوامل دیگر شروع به پیری می کند. فرایند پیری در پوست انسان بطور تدریجی شروع شده و در طول زمان تأثیرات آن بر روی هم انباشته شده و در نهایت موجب پیری می گردد. کپسول های کیوتن پلاس محصول یوروویتال آلمان حاوی کوآنزیم کیوتن (Q۱۰) بوده و قادر است تا این فرایند را به تأخیر بیاندازد. کوآنزیم Q۱۰ یک آنتی اکسیدان طبیعی بوده و رادیکال های آزاد را که موجب آسیب به سلول ها می شوند خنثی می کند. همچنین این کوآنزیم می تواند انرژی های تازه ای در انجام فرایندهای متابولیک به پوست ببخشد.

کوآنزیمQ۱۰ در بدن انسان ساخته شده و جهت انجام عملکرد های اساسی سلول ها ضروری است. مطالعات دانشمندان نشان می دهد که مقادیر کوآنزیمQ۱۰ با گذشت سن و در بیماران قلبی، دیس تروفی های عضلانی، بیماری پارکینسون، سرطان، دیابت و نیز ایدز کاهش می یابد.

سلول ها جهت تولید انرژی از کربوهیدراتها و چربی ها بصورت ATPیا انرژی مورد استفاده برای سلول ها، به کوآنزیم Q۱۰ در غشای داخلی میتوکندری نیاز دارند. کوآنزیم Q۱۰ بعنوان بخشی از زنجیر انتقال الکترون میتوکندریایی، الکترون ها را از اکی والان های تولید شده در متابولیسم گلوکز و اسیدهای چرب گرفته و سپس به پذیرنده های الکترونی انتقال می دهند.

لیزوزوم ها اندامک های سلولی هستند که برای گوارش بقایای سلولی تخصص یافته اند. آنزیم های گوارشی در لیزوزوم ها در PH اسیدی بیشترین فعالیت را دارند و لذا نیاز هست تا پروتون بطور مرتب وارد لیزوزوم شود تا PH اسیدی پایدار بماند. غشاهای لیزوزومی جدا کننده این آنزیم های گوارشی از بقیه بخش های سلولی حاوی مقادیر نسبتاً بالایی از کوآنزیم Q۱۰ می باشند.

کوآنزیم Q۱۰ در شکل احیا شده بعنوان یک آنتی اکسیدان در میتو کندری و غشاهای لیپیدی عمل می کند و بدین ترتیب در زدودن رادیکال های آزاد، جلوگیری از پراکسیداسیون لیپید در غشاهای زیستی و نیز در لیپو پروتئین ها با چگالی کم (LDL) نقش دارد.

در بیماری های عصبی مانند بیماری پارکینسون ،ALS و آلزایمر اکسیداسیون مغزی از علایم شایع می باشد. کوآنزیم Q۱۰ بعنوان یک عامل کاهش دهنده میزان پروتئین CRF یکی از نشانه های وجود التهاب، در کاهش علایم این بیماری ها نقش مهمی ایفا می کند. حدود دو سوم مغز از چربی ساخته شده است. همچنین میلین ،غلاف محافظت کننده که نورون های عصبی را می پوشاند از ۳۰% پروتئین و ۷۰% چربی ساخته شده است. تحقیقات دانشمندان در زمینه تأثیرات سودمند کوآنزیم کیوتن در بیماری MS و نیز ترمیم غلاف میلین نتایج مثبتی به همراه داشته است.

 

شرکت دارویی Euro OTC (تاسیس سال ۱۹۹۳ ) یک تولیدکننده مهم دارویی در صنعت آلمان می باشد. این شرکت با استفاده از فرمولاسیون قوی و عصاره های طبیعی اقدام به تولید داروهای مکمل و تقویتی کرده است. این شرکت با نام “یوروویتال” (Eurho Vital) و “ساخت آلمان” شناخته شده است.

لطفا کد زیر را در بخش مربوطه وارد نمایید




 

یک دکترای داروسازی با بیان اینکه مصرف کیوتن موجب حفاظت از بافت لثه می‌شود، گفت: بررسی انجام شده نشان دهنده تجویز خوراکی این ماده و موثر بودن آن در ایجاد پاسخ‌های ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های لثه و التهاب ناحیه دندانی، خصوصاً در افرادی که دارای زمینه ژنتیکی ابتلا به این بیماری‌ها هستند می‌شود. موارد مصرف قرص q10 plus 30

 

دکتر بابک رضوان جو با اشاره به مفید بودن مصرف کوآنزیم کیوتن در بهبود سردردهای میگرنی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده مصرف این ماده موجب کاهش استرس می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: کوکیوتن عملکرد شبکیه‌ی چشم را بهبود بخشیده و مصرف آن در بیماران مبتلا به دژنراسیون ماکولا (شبکیه) موثر بوده و از ابتلای زودرس به آب مروارید و آب سیاه پیشگیری می‌کند.

 

این دکترای داروسازی گفت: کوکیوتن (کوآنزیم کیوتن) به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی در بهبود علائم بیماری آلزایمر نقش دارد و مانع تحلیل سلول‌های مغز می‌شود.

 

وی همچنین افزود: مصرف این شبه ویتامین از ایجاد لکه‌های قهوه‌ای در پوست و چین و چروک زودرس پیشگیری می‌کند.

 

دکتر رضوان جو با تاکید بر اهمیت مصرف این ماده از طریق مواد غذایی طبیعی گفت: ماهیچه‌ی گاو، ماهی تن و سالمون، روغن زیتون، روغن آفتابگردان و انواع مغزها مانند پسته، گردو، بادام و فندق حاوی مقادیر فراوانی از کوآنزیم کیوتن هستند.

 

مصرف کیوتن موجب حفاظت از بافت لثه شده، بررسی انجام شده نشان دهنده

تجویز خوراکی این ماده و موثر بودن آن در ایجاد پاسخ‌های ایمنی و پیشگیری

از بیماری‌های لثه و التهاب ناحیه دندانی، خصوصاً در افرادی که دارای زمینه ژنتیکی ابتلا به این بیماری‌ها هستند می‌شود


وی در ادامه یادآور شد: جعفری، کلم بروکلی، گل کلم و اسفناج، توت فرنگی، کشمش و سیب نیز از این ماده غنی هستند.


 

دکتر رضوان جو با اشاره به مطالعات انجام شده گفت: مصرف کیوتن موجب حفاظت از بافت لثه شده، بررسی انجام شده نشان دهنده تجویز خوراکی این ماده و موثر بودن آن در ایجاد پاسخ‌های ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های لثه و التهاب ناحیه دندانی، خصوصاً در افرادی که دارای زمینه ژنتیکی ابتلا به این بیماری‌ها هستند می‌شود.

 

وی گفت: مصرف کیوتن حرکت اسپرم را در مردان نابارور اصلاح می‌کند و در زنان نیز از دستگاه تولید مثل حفاظت می‌کند.

 

دکتر رضوان جو تصریح کرد: مصرف این شبه ویتامین در افراد دیابتیک در جلوگیری از عوارض کاردیوپاتی (اختلال در عملکرد قلبی)، رتینوپاتی (آسیب شبکیه) و نوروپاتی (ایجاد عوارض عصبی) موثر است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: کوکیوتن به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی در بهبود علائم بیماری آلزایمر نقش دارد و مانع تحلیل سلول‌های مغز می‌شود.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: ایسنا

 

کوآنزیم Q10 چیست؟

بتا کاروتن؛ ضد سرطانی قوی

در انبار موجود نمی باشد

کپسول کیوتن پلاس ۳۰ یوروویتال با جلوگیری از فرآیند پیری زودرس و افزایش انرژی موجب حفظ سلامت عمومی بدن می گردد. کوآنزیم Q10 یک آنتی اکسیدان طبیعی بوده و رادیکال های آزاد را که موجب آسیب به سلول ها می شوند خنثی می کند. همچنین این کوآنزیم می تواند انرژی تازه ای در انجام فرآیندهای متابولیک به پوست ببخشد

در اینجا خواص و ویژگی ها،بهترین زمان مصرف و سایر توضیحات کپسول کیوتن پلاس ۳۰ یوروویتال را مشاهده می کنید:

 

موارد مصرف قرص q10 plus 30

 

 

کیوتن پلاس ۳۰ یوروویتال به حفظ سلامت عمومی بدن، پوست، سیستم قلبی عروقی کمک می کند

 

 

دور از دسترس اطفال و در جای خشک و خنک نگهداری شود.

 

 

نحوه مصرف کیوتن پلاس ۳۰ روزانه ۱ کپسول همراه غذا با مقدار کافی آب می باشد

 

 

پوست بدن انسان تحت تأثیر عوامل متعدد بیرونی مانند نور خورشید، استرس ها، آلودگی های محیطی، نیکوتین و عوامل دیگر شروع به پیری می کند. فرایند پیری در پوست انسان بطور تدریجی شروع شده و در طول زمان تأثیرات آن بر روی هم انباشته شده و در نهایت موجب پیری می گردد. کپسول های کیوتن پلاس محصول یوروویتال آلمان حاوی کوآنزیم کیوتن (Q10) بوده و قادر است تا این فرایند را به تأخیر بیاندازد. کوآنزیم Q10 یک آنتی اکسیدان طبیعی بوده و رادیکال های آزاد را که موجب آسیب به سلول ها می شوند خنثی می کند. همچنین این کوآنزیم می تواند انرژی های تازه ای در انجام فرایندهای متابولیک به پوست ببخشد.

اطلاعات کلی درباره کوآنزیم Q10:

کوآنزیم Q10 یک ویتامین و یا ماده ویتامین مانند محسوب شده و مانند سایر ویتامین ها بطور طبیعی در منابع غذایی یافت می شود ولی مقدار آن در این منابع غذایی بسیار کمتر است. کوآنزیم Q10 در همه بافت ها سنتز می گردد.  سنتز درونی ویتامین و نیز جذب آن از طریق مواد غذایی موجب حفظ مقدار نرمال آن در یک فرد سالم می گردد. تأثیرات مثبت کوآنزیم Q10 در درمان بیماری ایدز، سرطان، زخم های معده، چاقی، دیس تروفی عضلانی، حساسیت، عملکرد سیستم ایمنی و نیز حفظ قدرت فیزیکی بدن مورد مطالعه قرار گرفته است.

 

 

Eurho Vital

آلمان

کپسول

60 عدد

عمومی

پوست،مو و ناخن, تقویتی و ویتامین, سیستم ایمنی, قلب و عروق

بدون محدودیت

24 ماه

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

هیچ پرسشی وجود ندارد! اولین پرسش‌کننده باشید.

مکمل کوآنزیم Q10 برای جوانسازی و زیبایی پوست و همچنین جلوگیری و حتی درمان چین و چروک پوست بسیار مفید است. تا حدی که کرم ها و شامپوهایی با مکمل کوآنزیم Q10 تولید شده که برای جوانسازی پوست و مو میتوان از ان استفاده کرد. در این بخش از مجله پزشکی آسان طب درباره مکمل کوآنزیم Q10 اطلاعاتی را تقدیم می کنیم.

 

مکمل کوآنزیم Q10 یکی از اجزای اصلی زنجیره انتقال الکترون در میتوکندری سلولهاست و در فرآیند تولید انرژی در بدن نقشی کلیدی دارد.

کوآنزیم کیوتن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی نیز به حساب می آید. این ترکیب در داخل بدن به طور طبیعی سنتز شده ولی میزان آن در بدن با افزایش سن، کاهش می یابد. مصرف مکملهای کوآنزیم کیوتن می تواند در مواردی مانند افزایش انرژی در فعالیت های ورزشی، تاخیر در بروز فرآیند پیری و بیماری های قلب و عروق مفید واقع شود.

مکمل کوآنزیم Q10 ابتدا توسط دکتر Frederick Crane از ویسکانسین آمریکا در سال 1957 از میتوکندری قلب گاو جـدا شـد. همان سال پروفسور مـورتون از انگلستان تـرکیبـی را از کبـد موش هایی که دچار نقصان ویتامین A شده بودند جدانمود و تحت عنوان Co-Q10 معرفی کرد. پرفسور مورتون در ابتدا آنرا بنام یوبیکینون Ubiqoinone، به معنی کلی کینون نام گذاری کرد.موارد مصرف قرص q10 plus 30

در سال 1958 پـرفسور Karl Falker و همکارانش ساختمان شیمیایی دقیق Co-Q10 را به نام 2 و 3 دی متوکسی 5- متیل 6- دی کاپریل بنزوکینون تعیین نموده و سپس آنرا از طریق تخمیر سنتز کرد. در اواسط 1960 پرفسور Yamamura از ژاپن برای اولین بار در جهان از Q7 برای درمان نارسایی قلبی انسان استفاده کرد. Mellor و Tappel در سال 1966 نشان دادند کـه Q6 احیاء شده دارای اثرات آنتی اکسیدانـی است.

در سال 1972 Gain paolo Littarru از ایتالیا همراه پرفسور Karl Falker سطوح کاهش یافتۀ Co-Q10 را در بیماران قلبی مستندسازی نمودند. تا اواسط 1970 ژاپنی ها بطور کامل تکنولوژی صنایع تولید Co-Q10 خالص را در مقادیر کافی برای آزمایشات کلینیکی عمده تولید نمودند. Peter Mithell جایزۀ نوبل سال 1978 را به خاطر روشن شدن چگونگی انتقال انرژی بیولوژیکی توسط تئوری فورمولاسیون شیمیواستیک که شامل نقش حرکتی پروتون های حیاتی از کوآنزیم Q10 در سیستم های انتقال انرژی است از آن خود کرد. در اوایل 1980 آزمایشات کلینیکی در این زمینه شتاب فراوانی گرفت. و نهایتاً نتایج این تلاش ها منجر به دسترسی به CoQ10 خالص در مقیاس فراوان توسط کمپانی های داروسازی ژاپن گردید. در ژاپن این ترکیب درخـون و بافت ها به کمک HPLC  انـدازه گیری شد. Lars Ernster از سوئد اهمیت نقش Co-Q10 را در قالب آنتی اکسیدان و تنظیف کنندۀ رادیکال های آزاد نمایان ساخت.

محققین فراوانی تا به حال این کوآنزیم را در خون و بافت های افراد مختلف ارزیابی نموده اند. مقادیر کاسته شدۀ آن در بدن حین بیماریهای گوناگون در انسان و حیوان مورد بررسی قرار گرفته است.

کمبود این فاکتور معمولاً به سه شکل خود را نمایان می سازد. ابتدا کمبود این عامل در رژیم غذایی افراد دوم نقص در بیوسنتز کوآنزیم در بدن و در نهایت مصرف بیش از حد کوآنزیم توسط سلول ها یا عواملی که سبب دفع یا مهار آن از بدن شوند. بدیهی است در برخی موارد ترکیبی از عوامل فوق می توانند نقش داشته باشند.

در برخی موارد افراد دچار سوء تغذیه یا افراد کاشکتینک کمبود کوآنزیم Q10 را تجربه می کنند و در بعضـی مـوارد برخـی  ترکیبات دارویی مهارکننده با مهاربرخی آنزیمها مثـل هیـدروکسـی متیل کلـوتاریل کـوآ ردوکتـاز(HMG-COA-Reductas) آنزیم اصلی سنتز کننده کلسترول در بدن می تواند بیوسنتز Co-Q10 را نیز مهار نماید. بنابراین در چنین شرایطی بایستی برای دوری از اثرات مضر، مصرف خوراکی Co-Q10 بشکل مکمل توصیه گردد. گاهاً شرایط خاص مثل شوک حاد و وضعیت بیش متابولیکی برای بدن میتواندمقادیر قابل توجه Co-Q10 دفع را از بدن دفع نماید.

* ژن، آنزیم، بیوسنتز Q امروزه تمرکز اصلی تحقیقات بر نقش های فیزیولوژیک Q در سطوح مولکولی است بطور نمونه بررسی و تحقیق روی یک مدل عالی یعنی نماتد nematode Caenarhabditis elegans مطالعات ژنتیکی را در مورد فرآیند پیری به این سمت کشانده است. در بررسی های انجام شده مشخص شد که ژن Clk-1 در نماتد مذکور منجر به افزایش طول عمر می شود و از طرفی این ژن در بیوسنتز Q ضروری است و در واقع روند افزایش سن با سطوح Q بدن مرتبط است این تحقیق به وضوح نشان داد که طول مدت متوسط و ماکزیمم عمر نماتدهای نوع پهن که با رژیم Q تغذیه شده اند 60% افزایش یافت.همچنین اثـرات قطعی آنتی اکسیدان بودن Q/QH2 در مطالعه روی مخمرها به عنوان نمایندۀ ایده ال یوکاریوت ها این موضوع را مشخص نمود.

*  نقش مکمل کوآنزیم Q10 در بیماریهای قلبی با توجه به ماهیت سلول های قلبی و مصرف انرژی فراوان توسط آنها مقادیر تغلیظ یافتۀ کوآنزیم Q10 در این ماهیچه های قلبی قابل شناسایی است. بطور کلی در 14 سال گذشته حجم بالای آزمایشات کلینیکی روی اثر کوآنزیم Q10 در بیماریهای قلبی تمرکز داشته است. بطور خاص نارسایی احتقانی قلب بطور قابل ملاحظه ای با سطوح پایین کوآنزیم Q10 همبستگی دارد. در واقع این نقصان می تواند به عنوان اولین فاکتور علت شناسی در انواع مشکلات عملکردی قلب نمایان شود. در عین حال در صورت عدم پی گیری علل کاهش این فاکتور روند رو به رشد نارسایی قلبی ادامه خواهد داشت. اولین گروه بیماران افرادی بودند که تأثیر کمبود کوآنزیم Q10 را روی نارسایی قلبی خود بدلیلـی نامشخـص به شکـل ضعـف ماهیچۀ قلب (idiopathic dilated Cardiomyopathy) تجربه نموده بودند. چندین آزمایش عملی با کمک مکمل Co-Q10 و دارونما (placebo) بر عملکرد قلبی بیماران و پایش همزمان اکوکاردیوگرافی در آنها صورت گرفت. Co-Q10 داده شده بشکل خوراکی در مقادیر تقسیم شده در طول روز بشکل قرص جویدنی همراه یک وعده غذای چرب یا یک کپسول روغنی ژلاتینی مورد استفاده قرار گرفت.

شاخصهای قابل توجه بهبودی در علائم این بیماران از جمله خستگی، تنگی نفس، درد قفسۀ سینه و تپش قلب مشاهده گردید. در عین حال اغلب این موارد بطور چشمگیری در افرادی که مدت کوتاهی پس از عارضۀ نارسایی احتقانی قلب شروع به مصرف Q10 نموده بودند قابل توجهتر بود. در بسیاری از تحقیقات تأثیر مطلوب و مؤثر کوآنزیم Q10 در درمان اشکال اولیه و ثانویه کاردیومیوپاتی نارسایی قلبی شناخته شده است. بزرگترین مطالعه تا به حال توسط Baggio و همکارانش در ایتالیا انجام گرفت که در آن 2664 بیمار با نارسایی قلبی را شامل می شود. در ارتباط با مقادیر مصرفی کوآنزیم Q10 می توان گفت آزمایشات کلینیکی طی 20 سال گذشته مقادیر مصرف آنرا به میزان کم 45- 30 میلی گرم روزانه و ارزیابی عکس العمل کلینیکی آن پس از مصرف در بیماران با نارسایی قلبی توصیه می کند. توجه اخیر محققین به طور خاص بر نقش کوآنزیم Q10 در تبدیل انرژی (جفت نمودن جریان الکترون ها و پروتون ها) در بخش داخلی جدار میتوکندریال سلول ها و خواص آنتی اکسیدانی آن تمرکز یافته است.

*  مکمل کوآنزیم Q10  محافظت کننده پوست در مقابل انواع رادیکالها بدون شک با افزایش سن پوست دچار تغییراتی در سطح سلولی شده که با تخلیه انرژی همراه است .از طرفی محافظت پوست در مقابل رادیکالهای آزاد و استرسهای اکسیدکننده نیاز واقعی آن را در دریافت ترکیبی منحصر بفرد در ارتقاء تولید انرژی سلولی مشهود میسازد. بدیهی است که عملکرد مناسب مواد تشکیل دهنده پوست ضامن سلامت و زیبایی آن خواهد بود بهمین دلیل حفظ و نگهداری طراوت آن و کند نمودن روند پیری از مهمترین مراقبتهای آن محسوب میشود .

در این راستا فرآیند مکمل رسانی و ویتامینه در جهت محافظت ضروری است. با توجه به ناپایدار بودن رادیکالهای آزاد واکنشهای مضر فراوانی در سطح پوست انجام گرفته که صرفا منجر به پیر شدن آن در قالب پدیدار شدن چین و چروک. تیرگی و لکه دار شدن پوست میگردد. بدون شک پوست سالم نیازمند انرژی کافی جهت مبارزه با روند پیری است .بهمین دلیل بیشتر شرکتهای تولید کننده مواد بهداشتی در پی بکار گیری محصولاتی با قدرت ضد پیری بالا حاوی کوآنزیم Q10  میباشند.اخیرا ترکیب بخصوصی از یک سرم محافظت کننده حاوی کارتنوئیدهای بدون رنگ و ویتامین C و E    بهمراه شکل فعال کوآنزیم Q10   فرمولاسیون بهینه ای را در جوان ماندن پوست ارائه نموده است.

این کوآنزیم در تمام سلول های بدن به ویژه در قلب، کبد، کلیه و لوزالمعده از اسید آمینه تیروزین ساخته می شود و نقش مهمی را در تولید انرژی داخل سلولی آن ها دارد.

برای سنتز این ماده در بدن به چندین کوفاکتور از جمله ویتامین های B12, B6, B2، اسید فولیک ، نیاسین، پانتوتنیک اسید و ویتامین C نیاز است. توانایی تولید کوآنزیم Q10 در بدن با افزایش سن کاهش می یابد.

جذب کوآنزیم Q10 موجود در غذا (یا مکمل ها) از روده باریک و تحت تاثیر حضور غذا صورت می گیرد، یعنی با معده خالی، کمتر و به همراه غذای چرب، بیشتر جذب می شود.

این کوآنزیم می تواند از غذاها یا مکمل ها به دست آید، اما در بدن نیز تولید می شود. منابع غنی آن عبارتند از: ماهی های چرب، مرغ، گوشت قرمز ، دل و جگر و قلوه. سایر منابع آن شامل: غلات سبوس دار ، سویا، بادام زمینی ، آجیل، روغن کانولا و روغن سویا ، جوانه گندم ، تخم مرغ و سبزی جات به ویژه اسفناج و بروکلی است.

میزان توصیه شده این کوآنزیم به شرح ذیل است:

سلامت قلب و عروق: کوآنزیم Q10 به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی مانع از اکسید شدن LDL کلسترول می شود و به همین دلیل از خطر رسوب چربیها در دیواره عروق قلبی می کاهد. به علاوه این ماده با تأمین انرژی کافی برای عضله قلب خطر بروز نارسایی های قلبی را کاهش می دهد .

کاهش فشارخون: برخی از تحقیقات نشان داده اند کوآنزیم کیوتن می تواند به عنوان عامل کمکی برای درمان فشار خون بالا مورد استفاده قرار گیرد. مصرف مکمل کوآنزیم کیوتن در کاهش میزان فشار خون سیستولیک و دیاستولیک موثر می باشد.

افزایش انرژی در فعالیت های ورزشی : 95% انرژی مورد نیاز بدن ما طی مسیر سوخت و ساز هوازی در داخل میتوکندری تولید می شود و حضور کوآنزیم کیوتن برای انجام این مراحل ضروری است. به نظر می رسد مصرف مکمل کوآنزیم کیوتن باعث تسهیل آزادسازی انرژی و بهبود توان جسمانی ورزشکاران گردد.

تاخیر در بروز فرآیند پیری: آسیبهای وارد شده به ساختار سلول بوسیله رادیکالهای آزاد نقش مهمی در فرآیند پیری ایفا می کنند. کوآنزیم کیوتن بعنوان یک آنتی اکسیدان می تواند در خنثی کردن رادیکال های آزاد موثر باشد. میزان کوآنزیم کیوتن با افزایش سن، در بافتها کاهش می یابد و باید از طریق مصرف مکمل ها تامین گردد.

جلوگیری از بیماری های تحلیل برنده اعصاب: برخی از تحقیقات نشان داده اند مکملهای کوآنزیم کیوتن ، به ویژه اگر در مراحل اولیه بیماری مصرف شود، می تواند پیشرفت بیماری های تحلیل برنده اعصاب مانند پارکینسون و هانتینگتون را به تاخیر اندازد.

بهبود سردردهای میگرنی: تحقیقات صورت گرفته نشان داده اند مصرف مکملهای کوآنزیم کیوتن می تواند در کاهش تعداد دفعات حملات میگرنی، طول مدت سردرد و تهوع میگرن موثر باشند. از طرف دیگر کمبود این ماده در مبتلایان به سردردهای میگرنی بیشتر از سایرین مشاهده شده است.

به دلیل اینکه کوآنزیم Q10 محلول در چربی است، وقتی به صورت کپسول های ژله ای نرم روغنی مصرف شود، نسبت به فرم های دیگر مکمل آن مثل قرص ها و کپسول ها، جذب بهتری خواهد داشت. البته مصرف مکمل کوآنزیم Q10 در زنان باردار و شیرده و کودکان توصیه نمی شود.

به نظر می رسد کوآنزیم Q10 کاملا بی خطر باشد، اما گاهی در دوزهای بالاتر از 200 میلی گرم در روز، بروز علایم خفیف گوارشی مانند: تهوع و علایمی مانند گیجی و راش های پوستی حاصل از مصرف آن گزارش شده است.

مکمل کوآنزیم Q10

مکمل کوآنزیم Q10 موجب کاهش فشار خون شده و در سلامت ما تاثیر میگذارند . همچنین مکمل کوآنزیم Q10 موجب سلامت قلب و عروق خواهد شد. برای جوانسازی پوست بدن و صورت فوق العاده است و از ان کرم های زیادی تهیه شده تا پوست ما جوان تر شده و چین و چروک ما کاهش یابد.

در این بخش از اسان طب اطلاعاتی را درباره مکمل کوآنزیم Q10 تقدیمتان کردیم . امیدواریم از مطالعه این مطلب بهره کافی را برده باشید. فقط یادتان باشد زیاده روی در مصرف مکمل کوآنزیم Q10 مانند هر چیز دیگری خطرناک است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

تصویر امنیتی *

موارد مصرف قرص q10 plus 30

سایت آسان طب یک مجله پزشکی آنلاین است که همه روزه مقالات مرتبط با سلامت و تندرستی، بررسی علل و راه های درمان انواع بیماری ها، معرفی انواع داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین مقالات مربوط به سبک زندگی و مراقبت از حیوانات خانگی را برای بهتر زیستن ایرانیان سراسر دنیا ارائه می کند.

اگر چنانچه پیرامون بخش های مختلف سایت پزشکی آسان طب نقطه نظرات یا مقالاتی دارید، آسان طب با کمال میل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. از طریق بخش تماس با ما می توانید مشخصات، درخواست و تجارب خود را به همراه اطلاعات تماس برای ما ارسال فرمائید.

مطالب پر بازدید

مطالب پیشنهادی

ابتدا کیوتن را معرفی کرده ببینیم کلا این ماده چیست  سپس بیان می کنیم  که به چه دلیل باید از این ماده استفاده کرد و مقدار مجازی که باید از آن استفاده شود به چه میزان است ؟ سپس در سطور بعدی منابعی که این ماده را بطور طبیعی دارند کدامند و در نهایت عارضه های ان را بیان می کنیم

کیوتن چیست؟ امروزه اسم کوآنزیم Q10 یا همان کیوتن را خیلی می‌شنویم. در اینجا شما را با این آنتی‌اکسیدان و نقش آن در بدن آشنا می‌کنیم.موارد مصرف قرص q10 plus 30

کوآنزیم Q10 (CoQ10) ماده‌ای مغذی است که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود. این کوآنزیم در بسیاری از غذاهای مصرفی ما نیز وجود دارد. کوآنزیم Q10 به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل کرده که از سلول‌ها در مقابل آسیب محافظت کرده و نقش مهمی در متابولیسم بدن دارد.

اگرچه کوآنزیم Q10 نقشی کلیدی در بدن دارد، اما اغلب افراد سالم کوآنزیم Q10 کافی را به طور طبیعی در بدن خود دارند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افزودن کوآنزیم بیشتر –به شکل مکمل CoQ10- می‌تواند مفید باشد. بالا رفتن سن و برخی بیماری‌ها نیز با کاهش سطح CoQ10 مرتبط هستند. اما در این موارد، مشخص نیست که افزودن سطح CoQ10 موثر باشد.
کوآنزیم Q10 برای درمان بیماری‌های مختلفی بکار رفته است. شواهد نشان می‌دهد که مکمل‌های CoQ10 می‌توانند موجب کاهش خفیف فشار خون شوند. کوآنزیم Q10 برای درمان نارسایی قلبی و بیماری‌های دیگر، و در صورت ترکیب با داروهای معمول احتمالاً کمک به بهبود برخی علایم و کاهش خطرات قلبی آتی کاربرد دارد، اما شواهد قاطع نیست.
اگرچه هنوز اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما شواهد اولیه حاکی از آن است که CoQ10 می‌تواند به پیشگیری یا درمان عوارض جانبی مصرف داروهای کلسترول نوع استاتین، مانند دردهای عضلانی و مشکلات کبدی کمک کنند.
مطالعات اولیه نشان داده که کوآنزیم Q10 می‌تواند پیشرفت بیماری آلزایمر را کند سازد اما این روند را متوقف نمی‌کند. برای اثبات این اثر به تحقیقات بیشتری نیاز است.
کوآنزیم Q10 به عنوان درمان پیشگیرانه سردردهای میگرنی نیز مورد بررسی قرار گرفته است اما تاثیر آن نیازمند صرف چندین ماه وقت است. همچنین این کوآنزیم برای درمان کمبود تعداد اسپرم، سرطان، ایدز، فساد عضلانی، بیماری پارکینسون، بیماری لثه، و بسیاری از بیماری‌های دیگر مورد آزمایش قرار گرفته است. به هرحال، هنوز مزایای قطعی این ماده اثبات نشده است. اگرچه کوآنزیم Q10 گاهی به عنوان مکمل انرژی‌زا به فروش می‌رسد، اما شواهدی از افزایش انرژی در تمام افراد وجود ندارد.

هیچ دوز مصرفی ایده‌آلی برای CoQ10 تعیین نشده است. در مطالعات مختلف از دوز 50 میلیگرم تا 1200 میلیگرم در روز برای بزرگسالان، که گاهی به چند دوز کوچکتر در طول روز تقسیم شده، استفاده شده است. به دستورات روی جعبه مکمل یا توصیه پزشک یا متخصص تغذیه مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که انواع مکمل‌های مختلف ممکن است دارای ترکیبات و مقادیر متفاوتی باشند.

منابع غذایی خوب CoQ10 عبارتند از:
• ماهی سردآبی مانند تن، سالمون، ماکرل و ساردین.
• روغن‌های نباتی
• گوشت‌ها

• عوارض جانبی. ظاهراً عوارض جانبی ناشی از CoQ10 نادر و خفیف هستند. این عوارض شامل اسهال، تهوع و سوزش معده هستند.
• خطرات. افراد مبتلا به اختلالات مزمنی مانند نارسایی قلبی، مشکلات کلیه یا کبد، یا دیابت باید با احتیاط از این مکمل استفاده کنند. CoQ10 می‌تواند سطح قند خون و فشار خون را کاهش دهد. دوزهای بیشتر از 300 میلیگرم می‌تواند بر سطح آنزیم کبدی تاثیر بگذارد.
• تداخلات. افرادی که داروهای رقیق‌کننده خون و تیروئید مصرف می‌کنند باید قبل از مصرف مکمل CoQ10 با پزشک خود مشورت کنند. با توجه به کمبود شواهد در مورد ایمنی این مکمل، استفاده از آن برای کودکان یا برای زنان باردار یا شیرده توصیه نمی‌شود.

منبع : www.ariasalamat.com

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

ایا تشنگی و عطش از عوارض coQ10می باشد؟لطفا راهنمایی کنید.متشکرم

عوارض جانبی:
ظاهراً عوارض جانبی ناشی از CoQ10 نادر و خفیف هستند. این عوارض شامل اسهال، تهوع و سوزش معده هستند.
• خطرات:
افراد مبتلا به اختلالات مزمنی مانند نارسایی قلبی، مشکلات کلیه یا کبد، یا دیابت باید با احتیاط از این مکمل استفاده کنند. CoQ10 می‌تواند سطح قند خون و فشار خون را کاهش دهد. دوزهای بیشتر از 300 میلیگرم می‌تواند بر سطح آنزیم کبدی تاثیر بگذارد.
• تداخلات:
افرادی که داروهای رقیق‌کننده خون و تیروئید مصرف می‌کنند باید قبل از مصرف مکمل CoQ10 با پزشک خود مشورت کنند. با توجه به کمبود شواهد در مورد ایمنی این مکمل، استفاده از آن برای کودکان یا برای زنان باردار یا شیرده توصیه نمی‌شود.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883 – 09128833237



درصورت موجود شدن مجدد این محصول، با شما تماس خواهیم گرفت.

سفارش مکمل های غذایی فقط بصورت پرداخت آنلاین امکان پذیر است

Eurho Vital Q10 Plus 30

 

موارد مصرف قرص q10 plus 30

تعداد در یک بسته بندی 60 عدد

ترکیبات ( هر کپسول ) :

نام

مقدار

نیاز روزانه

Coenzym Q10

30 mg

*

(Vitamin C (Ascorbic Acid

100 mg

125 %

Vitamin E

12 mg

100 %

روی (زینک)

8 mg

80 %

Folic Acid

400 ug

200 %

تولید انرژی مورد نیاز سلول ها در سیستم گردش خون و سیستم ایمنی بدن

کمک به رفع خستگی، دردهای عضلانی و ضعف عضلات

حفظ سلامت سیستم قلب و عروق

تنظیم فشار خون و پیشگیری از ایجاد بیماری های مزمن مانند سرطان موثر می باشد

بهبود سردردهای میگرنی

پیشگیری از پیشرفت بیماری پارکینسون

موارد مصرف :

کمک به حفظ سلامت عمومی بدن، پوست، سیستم قلبی عروقی

شرایط نگهداری :

دور از دسترس اطفال و در جای خشک و خنک نگهداری شود.

روش مصرف :

روزانه 1 کپسول همراه غذا با مقدار کافی آب

هشدار مصرف :

خانم های باردار و شیرده قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت نمایند 

موارد مصرف قرص q10 plus 30
موارد مصرف قرص q10 plus 30
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *