مضرات نوشيدن آب زياد

آیا زیاد آب خوردن بغیر از تکرر ادرار مضرات دیگری هم دارد؟

منظور از زياد آب خوردن چقدر آب است افراد متفاوت از نظر وزن و سن و فعاليت فيزيكي مثل ورزش كردن به مقدار آب متفاوتي نياز دارند در هيچ كجاي دنيا هيچ كس بدليل مصرف آب زياد دچار بيماري نشده است حداقل اگر هم موردي باشد حتي به چشم نميايد البته به غير از (تکرر ادرار به گفته خودتان ) به نظر خودم بدليل اينكه 7 درصد بدن از آب تشكيل شده بلكه بيش از 7 درصد بافت هاي مغز انسان از آب تشكيل شده  فردي اگر تشنه شود اين تشنگي مكانيسم خطر است پس بهتر است آب را به ميزان فعاليت تان تنظيم كنيد و از زياد آب خوردن هم واهمه اي نداشته باشيد چون داريد به كليه هايتان لطف مي كنيد و از هزاران امراز نظير سنگ كليه ، انسداد رگ هاي عروقي ، اسيد هاي كه ترشحات بيش از حد آن باعث زخم معده مي شود جلوگيري مي كنيد .


باسلام


علاوه بر جواب های داده شده

خوردن اب زیاد عملکرد کبد وکلیه ها اسیب زده وباعث ضعیف شدن انها می شود. همچنین در برخی از تحقیقات نشان داده باعث سردی بدن، کسالت ، ضعف عملکرد مغز نیز می شود.

مضرات نوشيدن آب زياد

از طب سنتی هر انسان با توجه به مزاجش به میزان مشخصی آب نیاز دارد. بنابراین نمی توان یک دستور کلی داد که مثلا در شبانه روز باید هشت لیوان آب بنوشیم. علاوه بر مزاج سن،جنسیت،فصول و همچنین میزان فعالیت نیز در میزان مصرف آب تعیین کننده است.

بهترین علامت برای نوشیدن آب همان احساس تشنگی حقیقی است. انسان سالم هر وقت احساس تشنگی کرد پس از گمی درنگ و تامل؛باید آب بخورد.بهتر است آب را در سه جرعه نوشید.

تشنگی حقیقی زمانیست که با نوشیدن یک لیوان آب احساس عطش برطرف شود،اما گاهی به دلیل نوشیدن یک غذای چرب یا شور ممکن است تشنگی کاذب رخ دهد،که با نوشیدن چند لیوان هم احساس تشنگی از بین نمی رود. معمولا با گذشت زمان این احساس کاذب از بین می رود.

نوشیدن آب، بیش از نیاز طبیعی و واقعی بدن، عوارض زیاد و آزاردهنده‌ای همچون ضعف و سستی اعصاب، معده و کبد، بدرنگی پوست رخ و بدن، کاهش حافظه و کندذهنی، آبریزش‌های مرضی و نزله‌ها، ورم دست‌ها و پاها و زیر چشم‌ها و گاهی مشکلات کبدی پیچیده را به همراه می‌آورد.


منبع: لطفا روزی 8 لیوان آب ننوشید!

تبلیغات در جواب یاب

اخبار

سیستم امتیازدهی

دسترسی کاربران

داغ ترین سوال ها

پربازدیدترین سوال ها

© ۱۳۹۱-۱۳۹۷ کلیه حقوق این سایت متعلق به جواب یاب می باشد.

مشارکت های کاربران، تحت مجوز  cc by-sa 3. می باشد مگر مواردی که توسط کاربران ذکر شده باشد و یا محتوا به صورت صریح یا ضمنی به جای دیگری ارجاع داده شده باشد.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *