مضرات قرص جوشان ویتامین سی

خواص دارویی و گیاهی

مضرات قرص جوشان ویتامین سی
مضرات قرص جوشان ویتامین سی

یک فوق تخصص خون و آنکولوژی گفت: دریافت ویتامین C در روز، اثرات جانبی مضری مانند ایجاد سنگ کلیه، تهوع و اسهال دارد.

به گزارش مشرق، دکتر مهیار منصوری ، با بیان اینکه پیشگیری از سرطان به مجموعه اعمالی گفته می‌شود که می‌توانند احتمال بروز بیماری سرطان را کاهش دهند، افزود: بسیاری از سرطان‌ها قابل پیشگیری است و چنانچه بیماری‌های سرطان به موقع تشخیص داده شوند، قابل درمان است.

وی ادامه داد: از آنجاکه امروزه بسیاری از سرطان‌ها زود تشخیص داده می‌شوند، می‌توان بیمار را تا حد زیادی زنده نگهداشت و بیمار می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد. این کار با انجام خودآزمایی و غربالگری امکان‌پذیر است.

منصوری با بیان اینکه آنتی اکسیدان‌ها نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارند، اضافه کرد: آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که از تشکیل رادیکال‌های آزاد در سلول‌ها جلوگیری می‌کنند و از اثرات رادیکال‌های آزاد می‌کاهند.

وی با اشاره به اینکه از آنتی اکسیدان‌های مهم بدن می‌توان ویتامین E را نام برد، اظهار کرد: اگر چه سیستم‌های آنزیمی متعددی برای خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در بدن وجود دارد، ولی آنتی اکسیدان‌های اصلی ویتامین‌های E ، C و بتاکاروتن هستند. سلنیوم نیز بعنوان یک ماده معدنی نقش آنتی اکسیدانی مهمی دارد که بدن قادر به تولید این ویتامین‌ها و ماده معدنی نیست؛ بنابراین باید از طریق غذا آنها را دریافت کرد.

این فوق تخصص آنکولوژی و خون با تاکید بر اینکه اکسیدکننده‌ها به اشکال مختلفی وجود دارند که معروف‌ترین و خطرناک‌ترین آن‌ها رادیکال‌های آزاد هستند، افزود: مهم‌ترین آنتی‌اکسیدها شامل لوتوین و زیگانتین
است که در تخم‌مرغ وجود دارند و این مواد علاوه بر جلوگیری از سرطان، باعث پیشگیری از بروز آب مروارید نیز می‌شوند.

وی، دومین آنتی اکسیدان را ویتامین C عنوان کرد و گفت: نام دیگر این ویتامین، اسید اسکوربیک بوده که محلول در آب است و در تمامی مایعات بدن وجود دارد. به همین دلیل یکی از اولین خطوط دفاعی بدن محسوب می‌شود، اما نمی‌تواند در بدن ذخیره شود. برای دریافت این ویتامین باید به طور منظم و پیوسته میوه و سبزی مصرف کرد و نیاز روزانه آن ۶۰ میلی‌گرم است.

منصوری، دریافت ویتامین C به مقدار بیش از ۲۰۰۰ میلی‌گرم در روز در بعضی افراد، اثرات جانبی مضری مثل ایجاد سنگ کلیه، تهوع و اسهال دارد، گفت: مهم‌ترین منابع تامین ویتامین C مرکبات، فلفل سبز، کلم بروکلی، سبزیجات برگی شکل سبز، کیوی، کلم، طالبی، توت فرنگی، اسفناج و سیب زمینی هستند.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

با دلگرم همراه باشید تا با قرص جوشان و خطرات آن بیشتر آشنا شوید.

مضرات قرص جوشان ویتامین سی

سال‌هاست كه افزایش اثربخشی دارو‌ها و فرآورده‌های شبه دارویی از قبیل مكمل‌های غذایی موضوع تحقیقات وسیع و بررسی‌های جهانی است. بدون تردید اثربخشی دارو رابطه مستقیمی با شكل دارو و راه مصرف آن دارد.

یكی از انواع اشكال دارویی كه امروزه به دلایل مختلف مورد توجه قرار گرفته است، قرص‌های جوشان هستند. شاید قرص‌های جوشان ویتامین ث معروف‌ترین نوع از انواع قرص‌های جوشان باشند. امروزه انواع مختلفی از داروها نظیر آسپیرین‌ها، آنتی‌اسیدها، تركیبات آهن، مكمل‌های دارویی نظیركلسیم و گلوكز آمین نیز به صورت جوشان تولید می‌شوند كه بنا به توصیه داروسازان در بسیاری از بیماری‌ها مانند آرتریت، التهاب و كنترل درد، زخم‌ها ، ناراحتی‌های معده و روده‌ای، آلرژی‌ها و پوكی استخوان كاربرد داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهتر است مزیت ها و فواید مصرف قرص های جوشان را بدانید و تاثیرات مثبت آنان در بهبود بیماری ها را بدانید.

ممکن است فکر کنید که ساخت داروهایی با فرمولاسیون جوشان، ابتکاری است که عمر چندانی ندارد. بر خلاف تصور بسیاری از مردم، ساخت اولین ترکیب های جوشان به بیش از ۲۵۰ سال پیش برمی گردد.

در دهه ۳۰ میلادی و با تغییر تکنولوژی ساخت قرص های جوشان، این فراورده ها جای خودشان را به عنوان یک شکل دارویی عادی بین مردم باز کردند و حتی موفق شدند در رقابت با بعضی اشکال دارویی قدیمی برنده از میدان خارج شوند. استقبال زیاد و مصرف گسترده این فرم دارویی در اروپا و آمریکا نشانه همین موفقیت قرص های جوشان است.

در طول سال ها طیف گسترده ای از قرص های جوشان برای داروسازی طراحی شدند. قرص های حاوی آنتی بیوتیک ها، دیگوکسین، متادون، لوودوپا، انواع مسکن ها، انواع مکمل های غذایی، قرص های پاک کننده، لنزهای تماسی و قرص هایی برای استفاده در دندان پزشکی از این دسته هستند.

۱. داروهایی که هضم آنها سخت است یا باعث ناراحتی معده می شوند

برای مثال قرص های کلسیم کربنات در محیط اسیدی معده حل شده و بعد برای ادامه جذب وارد دستگاه گوارش می شوند، اما وجود دو مشکل شایع در بسیاری از مصرف کننده ها استفاده از این دارو را با عوارضی همراه می کند.

اولین مشکل این است که حل شدن کلسیم کربنات در معده باعث تولید گاز دی اکسید کربن و احساس نفخ معده می شود و مشکل دوم کاهش ترشح اسید معده در افراد سالمند است که باعث حل نشدن کلسیم در معده و منتقل شدن قرص به صورت حل نشده به روده می شود.

خوشبختانه استفاده از قرص های کلسیم حاوی کلسیم هر دو مشکل را برطرف می کند. با مصرف قرص جوشان و حذف شدن مرحله حل شدن دارو در معده هم احساس نفخ معده به دلیل تولید گاز متوقف می شود و هم نیازی به اسید معده برای انحلال معده وجود ندارد.

۲. داروهایی که ممکن است توسط اسید معده تخریب بشوند

بعضی از داروها مثل آنتی بیوتیک ها و اسیدهای آمینه، ممکن است که در حضور اسید معده تخریب شوند و اثرات دارویی خود را از دست بدهند. استفاده از شکل دارویی جوشان به دلیل خنثی کردن اسید معده مانع از تخریب این داروها می شود.

۳. داروهایی که در مقدار زیاد تجویز می شوند

قرص های معمولی به علت کوچک بودن توانایی حمل مقدار زیا دارو را ندارند. یک قرص بلعیدنی به طور معمول می تواند حاوی ۵۰۰ میلی گرم دارو باشد. در مقابل، اندازه بزرگ قرص های جوشان توانایی حمل دارو در وزن های زیاد را به آنها می دهد، قرص های جوشان می توانند تا ۲ گرم دارو را در خود جا بدهند.

پزشکان انگلیسی می گویند که قرص های جوشان به دلیل داشتن نمک زیاد می توانند باعث بروز مشکلات قلبی در مصرف کننده شوند.

پزشکان انگلیسی هشدار دادند مصرف مسکن‌های محلول در آب و قرص‌های جوشان به دلیل اینکه حاوی مقدار زیادی نمک هستند، سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر می‌اندازد. این پزشکان در بررسی‌های خود به مقایسه تاثیر مصرف داروهای حاوی نمک و فاقد نمک روی بیماران پرداخته و دریافتند داروهای محلول در آب به دلیل نمکی که دارند، احتمال ابتلا به سکته قلبی، سکته مغزی یا مرگ ناشی از مشکلات عروقی را تا یک پنجم افزایش می‌دهند. همچنین احتمال ابتلای این افراد به فشارخون بالا هفت برابر افزایش می‌یابد.

«جاکوب جورج»، محقق ارشد این مطالعه گفت: می‌دانیم که مصرف نمک بالا موجب افزایش فشارخون می‌شود که فشارخون بالا نیز به نوبه خود عامل حمله قلبی و سکته مغزی است. بسیاری از قرص‌های جوشان حاوی نمک هستند زیرا برای آنکه قابلیت حل شدن در آب را داشته باشند، حاوی ماده‌ای به نام بی‌کربنات هستند که با سدیم ترکیب می‌شود.

در این مطالعه 24 قرص تجویزی جوشان شامل مسکن‌های رایج همچون استامینوفن و آسپرین و برخی مکمل‌ها مورد بررسی قرار گرفتند.

بسیاری افراد بدون داشتن نسخه اقدام به خرید و مصرف این داروها می‌کنند و این مصرف‌کنندگان باید از خطرات احتمالی این داروها بر سلامت خود مطلع شوند.مضرات قرص جوشان ویتامین سی

استفاده از قرص های جوشان برای مصرف داروها مزایای زیادی دارد. از جمله:

۱. شروع اثر دارو سریع است

از آنجا که داروی موجود در قرص های جوشان به شکل محلول تازه تهیه شده وارد دستگاه گوارش می شود سرعت جذب آن به شکل قابل توجهی بیشتر از سایر داروهاست. از طرف دیگر Ph محلول حاصل از حل شدن قرص جوشان در آب ، باعث تخلیه سریع تر دارو از معده به روده کوچک می شود. هر دوی این اتفاقات باعث اثربخشی سریع تر دارو در مقایسه با قرص های معمولی می شوند.

۲. نیازی به بلعیدن قرص نیست

بلعیدن قرص ها یا کپسول ها برای بسیاری از بیماران ناخوشایند و برای بعضی دیگر کاری غیر ممکن است. گاهی اوقات هم تعداد زیاد داروهایی که هر روز باید مصرف بشوند بلعیدن آنها را برای بیماران و به خصوص سالمندان مشکل می کند. اما مصرف قرص های جوشان بعد از حل شدن در آب به سادگی آب خوردن است.

۳. کاهش ناراحتی های گوارشی و درد معده ناشی از مصرف دارو

محلول حاصل از حل شدن قرص های جوشان در آب نه اسیدی است و نه قلیایی؛ در نتیجه باعث تحریک معده و مری و بروز ناراحتی های گوارشی نمی شود.

۴. حمل آسان دارو

در مقایسه با شربت ها و داروهایی که به صورت مایع مصرف می شوند، همراه داشتن قرص های جوشان آسان تر و کم دردسر تر است. این مزیت در بعضی شرایط مثل نیاز به مصرف دارو در سفر یا بیرون از خانه می تواند برای بعضی از مصرف کنندگان مهم باشد.

۵. طعم مطلوب قرص های جوشان

مزه قرص های جوشان از داروهایی مثل سوسپانسیون ها و شربت ها بهتر است. طعم دهنده هایی که به قرص های جوشان افزوده می شوند مزه بد داروها را می پوشانند و مصرف این شکل دارویی را برای بیماران مطلوب می کنند.

۶. قرص های جوشان خواص دارویی خودشان را برای مدت طولانی حفظ می کنند

پایداری طولانی یکی از ویژگی های مهم قرص های جوشان به خصوص در مقایسه با سایر اشکال دارویی مایع مثل شربت ها و سوسپانسیون هاست.

۷. مقدار دارویی که قرص های جوشان وارد بدن می کنند ثابت است.

در مقایسه با سایر اشکال دارویی مثل قرص ها و کپسول ها، از ثبات و پیش بینی پذیری بیشتری برخوردار است.

۸. قرص های جوشان اثر درمانی بیشتری دارند.

قرص های جوشان در مقایسه با قرص های معمولی جذب بسیاری از مواد دارویی را افزایش می دهند و باعث اثربخشی بهتر آنها می شوند. گاز co۲ که از قرص های جوشان آزاد می شود، به حل شدن مواد دارویی و نفوذ بهتر آنها کمک می کند.

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

آرشیو موضوعی وبسایت

شما در حال حاضر اینجا هستید :

تغذیه و سلامتی

سلامت زنان

سلامت مردان

مضرات قرص جوشان ویتامین سی

سلامت کودکان

سلامت میانسالان

سلامت روان

سلامت جنسی

اعتیاد و سیگار

پوست و مو

دهان و دندان

تناسب اندام

ویتامین و مکمل

انواع دارو ها

انواع بیماری

ویتامین c (اسید اسکوربیک/Vitamin C) به بافت ها و استخوان های بدن برای رشد و ترمیم کمک می کند. ویتامین ث از انواع ویتامین های محلول در آب بوده و باقی مانده ویتامین های محلول در آب بدن از بدن از طریق ادرار خارج می شوند، پس برای تامین نیاز بدن به ویتامین C میبایست این ویتامین بطور مداوم مصرف شود، چراکه امکان ذخیره آن در بدن وجود ندارد. 

افراد ویتامین ث را اغلب برای درمان سرماخوردگی استفاده می کنند. هرچند مدارک کمی برای تایید اثر این ویتامین برروی پیشگیری و درمان سرماخوردگی وجود دارد، اما بدلیل باور شایع بین مردم، این ویتامین برای این منظور استفاده می شود.

خواص آنتی اکسیدانی ویتامین C هنوز کاملا مشخص نشده اند. درحالیکه بعضی تحقیقات نشان می دهند این ویتامین خواص آنتی اکسیدانی دارد، با اینحال مدارک کافی برای موثر دانستن این ویتامین در درمان سرطان، سکته مغزی، آسم و خیلی دیگر از بیماری وجود ندارد. تحقیقات نشان می دهند که این ویتامین در درمان آب مروارید و کلسترول بالای خون بی تاثیر است.

اطلاعات متفاوتی درباره رابطه ویتامین ث و بیماری های قلبی وجود دارد. بعضی از تحقیقات نشان می دهند که مصرف ویتامین c و بعضی مواقع مصرف این ویتامین به همراه ویتامین E ممکن است کمی خطر ابتلا به بعضی از انواع بیماری های قلبی را کاهش دهد. با اینحال هنوز برای نتیجه گیری قطعی زود بوده و تحقیقات بیشتری لازم است.

تنها مدرک قطعی که درباره خواص این ویتامین وجود دارد، این است که ویتامین c برای رشد و ترمیم بافت های بدن، درمان زخم ها و جای زخم و همچنین ترمیم و حفظ سلامت غضروف های استخوانی، استخوان و دندان ها مفید می باشد.

همچنین بنظر می رسد که ویتامین ث به بدن برای جذب مواد معدنی نیز کمک می نماید.

میزان توصیه شده (RDA) مصرف ویتامین ث که شامل ویتامیی که از منابع طبیعی و یا از مکمل ها دریافت می کنید، می شود، بقرار جدول زیر است:

۱۹ سال و بیشتر ۸۵ میلی گرم در روز

۱۹ سال و بیشتر ۱۲۰ میلی گرم در روز


هرچند خیلی از افراد میزان بیشتری از آنچه در جدول بالا آمده ویتامین c دریافت می کنند، ولی فایده مصرف بیشتر این ویتامین مشخص نمی باشد. بعضی تحقیقات نشان می دهند که میزان بیشتر از ۲۰۰ میلی گرم در روز در بدن استفاده نشده و از طریق ادرار دفع می شود. مقادیر بالای ویتامین c فقط میبایست در صورت کمبود این ویتامین در بدن و با دستور پزشک مصرف شود.

اکثر افراد ویتامین ث کافی را از منابع غذاییشان دریافت می کنند. هرچند که اکثر میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین c هستند، اما بهترین منابع این ویتامین شامل:

پختن غذاهای حاوی ویتامین c و یا نگهداری طولانی مدت آنها می تواند میزان ویتامین ث موجود در آنها را کاهش دهد. بهترین شکل مصرف منابع حاوی ویتامین c مصرف خام آنها است.

عوارض و خطرات جدی بدلیل مصرف زیاد ویتامین ث بسیار نادر بوده چراکه بدن میزان زیاد ویتامین c را دفع کرده و آن را ذخیره نمی کند. با اینحال مقادیر بالای ۲۰۰۰ میلی گرم در روز توصیه نمی شود چرا که این میزان باعث ناراحتی معده و اسهال، سوزش معده و حتی در بعضی موارد سنگ کلیه می شود.

مصرف کم ویتامین C می تواند باعث کم خونی، خونریزی لثه ها، کاهش توانایی بدن در مقابله با عفونت ها، کاهش توانایی بدن در درمان زخم ها، موهای خشک و ترک خورده، التهاب لثه ها، خونریزی بینی، افزایش وزن بدلیل کاهش سوخت و ساز، پوست خشک و خشن، مفاصل دردناک و ورم کرده و … شود.

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابعU.S. National Library of Medicine/webmd

تغذیه و سلامتی

تغذیه و سلامتی

اطلاعات پزشکی

تغذیه و سلامتی

سلامت عمومی

پوست و مو

تغذیه و سلامتی

مضرات قرص جوشان ویتامین سی

تغذیه و سلامتی

پوست و مو

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آفرین

ویتامین سی تزریقی ضرری نداره واسه بدن؟؟ و اینکه تزریقش خیلی دردناکه؟؟

با تشکر بسیار مفید بود

سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من
مشکل داشت.ممنون

سلام.ممنون بابت مطالب و وبسایت زیبایی که دارید

سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از
دست اندرکاران وبسایت به این خوبی
سپاسگزارم

مفید بود مرسی

خسته نباشید مرسی به خاطر این مطلب مفید

خسته نباشید مرسی به خاطر این مطلب مفید

سلام.وبسایت خیلی خوب و جامعی دارید.ممنون

خسته نباشید مرسی به خاطر این مطلب مفید

سلام ببخشید ویتامین سی باید داخل دو تا سرنگ تزریق بشه چون پنج میلی گرم هستش؟

سلام خسته نباشید
یه سالی میشه هر روز لثه هام خونریزی میکنه
حتی تو طول روز هم خونریزی میکنه اصلا بند نمیاد
چیکار کنم؟؟؟؟؟

خسته نباشید ممنون به خاطر این مطالب زیبا

ضمن عرض سلام وتشکر فراوان بخاطر مطالب مفیدتان،لطفا اگه ممکنه ویتامین ث موجود در خوراکی ها با ذکر….. میلی گرم رو ذکر بفرمائید.

تشکر فراوان از شما های که این سایت را با مطالب بسیار ارزنده و موفید در معرض دید عموم گذاشتین.

از یه جهت خوبه این مطلب

بسیار خوب بود

بزرگترین خدمت به بشریت افزودن دانایی اوست و کسانیکه چنین مینمایند

ویتامین سی باپایین آوردن مس خون باعث بهبودی سرماخوردگی می شود.

سلام
من ۳۰ سالمه و دچار فشار خون بالا هستم یعنی فشار خونم همیشه رو ۲۰ هستش…میخواستم بدونم مصرف قرص ویتامین سی همراه داروهای فشارخون که مصرف میکنم مشکلی ایجاد نمیکنه؟؟؟
ممنون میشم ج بدید.

با سلام خیر قرص ویتامین در صورت مصرف کنترل شده مشکلی ایجاد نمی کند

سلام ، خیلی ممنون خداقوت

آیا این ویتامین در بدن سازی تاثیر دارد .

اره خيلي عاليه اما دردشم نبايد ار يادت بره زمون تزريق

اره لعنتی خیلیییییی درد داره

یا خدا
مگه تزریقی هم داریم ویتامین ث؟؟؟؟؟

mer30 az etelaatetun vaghean khaste nabashd

مطالب بسيار مفيد و آموزنده هستند
باتشكرفراوان

سپاس از شما

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

ویتامین C ویتامینی محلول در آب است که نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن برعهده دارد و مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. شما باید به‌طور روزانه غذاهای حاوی ویتامین سی مصرف کنید تا از این طریق این ویتامین موردنیاز بدن‌تان را تأمین کنید. با ما باشید تا در این مقاله بیشتر با این ویتامین مفید برای بدن آشنا شویم.مضرات قرص جوشان ویتامین سی

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از:

در طول ۱۰ سال گذشته، بیش از ۱۰۰ مطالعه‌ درباره‌ی ویتامین سی انجام شده است و هر کدام از آنها فهرست مزایای این ویتامین را طولانی‌تر کرده‌اند. ازآنجاکه ویتامین C در بدن تولید نمی‌شود، کمبود این ویتامین مشکل بسیار رایجی در میان افراد مختلف است.

کمبود ویتامین C در بدن خودش را به شیوه‌های مختلفی نشان می‌دهد. اگرچه علائم و نشانه‌های کمبود ویتامین C چندان دردسرساز نیستند، اما نتیجه‌ی کمبود طولانی‌مدت ویتامین C می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ به‌همین‌دلیل لازم است کاملا مراقب آن باشید. کمبود شدید ویتامین C می‌تواند منجر به بیماری اسکوروی (نتیجه‌ی شکسته شدن کلوژن‌ها) شود.

اسکوروی باعث ایجاد احساس خستگی و درماندگی در شما ‌می‌شود، روی قدرت استخوان‌ها و ماهیچه‌های شما تأثیر می‌گذارد و سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند. امروزه، اسکوروی به‌ندرت مشاهده می‌شود، چراکه فقط مقدار بسیار کمی ویتامین C برای جلوگیری از این بیماری کافی است.

در قرن هجدهم از مرکبات برای درمان دو میلیون ملوان مبتلا به اسکوروی استفاده شد. البته باید توجه داشت که علایم مخفی‌تر و پنهان کمبود ویتامین C همچنان بسیار مهم هستند:

مشکلات مربوط به ویتامین C می‌تواند با گذشت زمان بیشتر هم شود و ممکن است به مشکلات جدی سلامتی تبدیل شود. مشکلات طولانی‌مدت ناشی از کمبود ویتامین سی عبارت‌اند از:

غذاهای قرمزی بخورید که خام و نپخته هستند، سعی کنید میوه‌ها و سبزیجات را هرچه سریع‌تر پس از قاچ‌کردن بخورید و میوه‌ها و سبزیجات را به‌جای اینکه بجوشانید، بخارپز کنید. توجه داشته باشید که میوه‌های تازه و ارگانیک بهترین منبع غذایی هستند.

غذا‌ها در حالت طبیعی‌شان بهترین منبع تغذیه برای بدن شما هستند، درنتیجه اگرچه اکثر افراد برای جذب ویتامینِ بیشتر به سراغ مکمل های غذایی می‌روند، ما به شما توصیه می‌کنیم که بهترین منبع برای کسب انواع ویتامین ها و مواد معدنی یا مغذی منابع غذایی تازه و خام هستند.

سعی کنید ۲ یا ۳ مورد از غذاهای زیر را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید؛ این کار به شما کمک می‌کنید تا سطح بهینه‌ی ویتامین C بدن‌تان را حفظ کنید.

مطالعه‌ی جامعِ انجام‌شده‌ای بر روی بیش از ۴۰۰۰ زن در سن ۴۰ تا ۷۴ نشان می‌دهد، زنانی که ویتامین C بیشتری دریافت می‌کنند، احتمال بروز چین‌وچروک و خشکی پوست‌ آنها کاهش پیدا می‌کند، زیرا این ویتامین می‌تواند به‌طور طبیعی سرعت فرایند پیری پوست را کاهش دهد. از ویتامین C برای تولید پروتئین مهمی که در ساخت پوست به‌کار می‌رود، تاندون‌ها، رباط‌ها و رگ‌های خونی استفاده می‌شود. این ویتامین به بهبود زخم نیز کمک می‌کند.

علاوه‌براین شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از ویتامین C در کرم‌های پوستی می‌تواند باعث کاهش مدت زمان قرمزی پوست در روند‌های درمان پوست مانند برطرف کردن چروک یا زخم شود. حفظ سلامت پوست با استفاده از یک رژیم غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از سرطان پوست است.

برای اینکه بدن‌تان مواد غذایی مورد نیازش را دریافت کند و عملکرد مناسبی داشته باشد، سیستم گوارش‌ شما باید این مواد را از غذاهایی که می‌خورید یا مکمل‌های مصرفی‌تان دریافت کند تا آنها در جریان خون جذب شوند. سپس سلول‌های شما این ویتامین‌ها و مواد معدنی را جذب می‌کنند و به بدن‌تان کمک می‌کنند تا تورم را کاهش دهد و باعث بهبود بیماری‌ها شود. جذب ویتامین C‍ می‌تواند باعث افزایش میزان آهنی شود که بدن بزرگسالان و کودکان دریافت می‌کند.

ویتامین C باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس می‌شود که نوعی آماس مفصلی دردناک است. در این بیماری شصت پا به دلیل افزایش اسیداوریک و شکل‌گیری کریستال در مفصل، سفت، متورم و دردناک می‌شود.

مطالعه‌‌ای طولانی‌مدت بر روی مردان بالای ۴۰ سال که روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۴۹۹ میلی‌گرم ویتامین C دریافت کرده‌اند، نشان داده است که خطر ابتلا به نقرس در این افراد ۳۱٪ کاهش پیدا کرده است. در این مطالعه افرادی که در روز بیشتر از ۱۵۰۰ میلی‌گرم ویتامین C دریافت می‌کنند، نصف افراد دیگری که مکمل دریافت نمی‌کنند، در معرض خطر ابتلا به نقرس قرار دارند.

ویتامین C یکی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند جلوی آسیب‌های ناشی از مولکول‌های خطرناک که رادیکال‌های آزاد نامیده‌ می‌شوند و نیز مواد شیمیایی خطرناک و آلودگی‌هایی مانند دود سیگار را بگیرد.

رادیکال‌های آزاد می‌توانند در بدن ساخته شوند و در بروز بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و ورم مفاصل نقش دارند. هنگامی‌که بدن‌تان غذا را تجزیه می‌کند یا زمانی‌که در معرض دود سیگار، تنباکو یا تشعشع قرار می‌گیرید، رادیکال‌های آزاد تولید می‌شوند.

مدت‌هاست دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که ویتامین C باعث بهبود سیستم ایمنی می‌شود و نقش مهمی در توانایی بدن‌تان برای مبارزه با سرماخوردگی و ویروس‌ها دارد. شما می‌تواند روزانه با مصرف ۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C مانع از ابتلا به سرماخوردگی شوید و با مصرف ۴۰۰۰ میلی‌گرم در روز، سرماخوردگی خود را درمان کنید. همچنین شواهد بسیار خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف ویتامین C در زمانِ سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌تواند خطر ابتلا به عوارض بیشتر مانند ذات‌الریه و عفونت ریه را کاهش دهد.

تحقیق تازه‌ای نشان داده است که مصرف ویتامین C می‌تواند به افرادی که سیستم ایمنی‌شان به‌خاطر فشارهای روحی و روانی ضعیف شده است کمک کند. با توجه به این واقعیت که فشار روحی به یکی از شرایط رایج در زندگی ما تبدیل شده است، مصرف کافی ویتامین C می‌تواند به‌عنوان ابزاری ایده‌آل برای سلامت کلی‌مان درنظر گرفته شود.

مصرف زیاد ویتامین C می‌تواند اثر ضدسرطانی داروهایی را که در شیمی‌درمانی استفاده می‌شوند، افزایش دهد. همچنین مشخص شده است که ویتامین C می‌تواند تنها سلول‌هایی را هدف بگیرد که به این دارو‌‌ها احتیاج دارند؛ برخلاف دیگر دارو‌ها که به سلول‌های عادی نیز آسیب می‌زنند. محققان بر این باورند که ویتامین C می‌تواند درمانی ایمن و مقرون‌به‌صرفه برای انواع مختلف سرطان و نیز درمانی برای سرطان تخمدان و ریه باشد.

نتایج مطالعه‌ای منتشرشده در مجله‌ی تغذیه‌ی بالینی آمریکا نشان داده است، افرادی که در خون‌شان ویتامین C کافی وجود دارد، ۴۲٪ کمتر از افراد دیگر دچار سکته‌ی مغزی می‌شوند. مصرف میوه و سبزیجات باعث افزایش سطح ویتامین C خون‌ می‌شود، پس سعی کنید میزان میوه و سبزیجاتی را که در روز مصرف می‌کنید افزایش دهید.

ممکن است مصرف بیشتر ویتامین C در رژیم غذایی‌تان باعث بهبود عملکرد فیزیکی و تقویت ماهیچه‌هایتان شود. این موضوع به‌ویژه در افراد مُسن صادق است. مصرف مکمل‌های دارای ویتامین C می‌تواند باعث افزایش جذب اکسیژن هنگام انجام تمرینات ورزشی شود. برخی از مطالعات نشان داده است این ویتامین می‌تواند باعث کاهش فشار خون نیز شود.

پیش از ورزش‌های سنگین مانند ماراتن، مصرف ویتامین C ممکن است از عفونت‌های تنفسی فوقانی که گاهی‌وقت‌ها پس از این نوع ورزش‌ها ایجاد می‌شود جلوگیری کند. این ویتامین همچنین می‌تواند عملکرد ریه‌ها و مجاری تنفسی شما را بهبود بخشد.

مشخص شده است که مصرف ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C در هر روز ممکن است تولید هیستامین‌ها را که باعث تحریک افراد مبتلا به آسم می‌شود کاهش دهد؛ به‌این‌ترتیب به بهبود علائم آسم کمک می‌کند.

همان‌طور که پیش از این گفتم بهترین منبع ویتامین C میوه‌ها و سیزیجات محلی و تازه هستند. اگر مجبور هستید که از مکمل‌ها استفاده کنید، مطمئن شوید که مکمل انتخابی‌تان کیفیت بالایی دارد، از مواد طبیعی درست شده است و فاقد مواد اعتیادآور و مواد مصنوعی دیگری است که می‌توانند در درازمدت به شما آسیب بزنند.

به‌یاد داشته باشید که برخی از غلات‌های گیاهی و نوشیدنی‌ها با ویتامین C غنی‌سازی شده‌اند؛ به این معنا که این ویتامین یا مواد معدنی دیگر به این مواد غذایی افزوده‌ شده‌اند. با بررسی نوشته‌ی روی محصول از میزان ویتامین C موجود در محصول اطمینان حاصل کنید. پختن غذاهای حاوی ویتامین C مانند بروکلی با فلفل‌ها می‌تواند باعث کاهش میزان ویتامین C آنها شود. فریز کردن، قرار داد آنها در ماکروویو و بخارپز کردن‌شان نیز می‌تواند باعث کاهش سطح ویتامین C شود.

بهترین منابع ویتامین C میوه‌ها و سبزیجات خام و پخته‌‌نشده هستند.

رژیم غذایی پیشنهادی برای ویتامین‌ها نشان می‌دهد که افراد مختلف در هر روز باید چه میزان از هر ویتامینی را دریافت کنند. این میزان برای ویتامین C به شرح زیر است:

برای نوزادان:

مضرات قرص جوشان ویتامین سی

برای کودکان:

برای جوانان:

برای بزرگسالان:

ویتامین C در بدن ذخیره نمی‌شود (مقادیر اضافه‌ دفع می‌شود)، درنتیجه لازم نیست نگران افزایش میزان این ویتامین در بدن‌تان باشید. مقدار اضافه‌ی ویتامین C در بدن ازطریق ادرار دفع می‌شود، درواقع بدن شما نسبت به اینکه به چه چیزی نیاز دارد و به چه چیزی نیاز ندارد، بسیار هوشمند عمل می‌کند. البته برای جلوگیری از دل‌پیچه و اسهال باید مراقب باشید که میزان ویتامین C دریافتی‌ روزانه‌تان از ۲۰۰۰ میلی‌گرم تجاوز نکند. در مطالعه‌ای که به‌تازگی انجام شده است، میان سنگ‌کلیه و مکمل‌های ویتامین C ارتباطی وجود دارد. این مطالعه کشف کرده است، در مردانی که از مکمل‌های ویتامین C استفاده می‌کنند، احتمال سنگ‌سازی کلیه دو برابر افرادی است که از این مکمل‌ها استفاده نمی‌کنند. این نتایج درمورد مردانی که ویتامین C مورد نیازشان را از میوه‌ها و سبزیجات دریافت می‌کنند، صادق نیست.

ویتامین‌های محلول در آب را باید به‌صورت روزانه مصرف کنید تا در سطح مناسبی باقی بمانند. میوه‌های سرشار از ویتامین C و سبزیجات خام بخورید یا آنها را در مقدار بسیار کمی آب بپزید تا مقدار زیادی از ویتامین‌شان از دست نرود.

آلمینیوم با ویتامین C برهم‌کنش دارد، چراکه این ویتامین می‌تواند میزان آلمینیومی را که بدن شما جذب می‌کند افزایش دهد. درنتیجه ویتامین C را دو ساعت قبل یا چهار ساعت بعد از داروی ضدرفلاکس معده مصرف کنید. ویتامین C می‌تواند سرعت خارج شدن استروژن‌ها را از بدن کاهش دهد، درنتیجه مصرف این ویتامین همراه با استروژن ممکن است باعث افزایش اثرات و عوارض جانبی استروژن‌ها شود.

ازآنجاکه ویتامین C نوعی آنتی‌اکسیدان است، این نگرانی وجود دارد که اثربخشی بعضی از دارو‌ها را برای درمان سرطان کاهش دهد. همچنین استفاده از مقدار زیاد ویتامین C ممکن است باعث کاهش مدت‌زمان ماندگاری دارو‌های ایدز در بدن شود. این مورد شامل دارویی‌هایی مانند آجنراس، ویراسپت و فورتواس می‌شود. مصرف زیاد ویتامین C ممکن است باعث کاهش اثربخشی وارفارین شود که برای جلوگیری از لخته‌شدن خون استفاده می‌شود.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

;!( function( w, d ) {
'use strict';
var ad = { user: "1563102114", width: 728, height: 90, id: 'adro-' + ~~( Math.random() * 999999 ) },
h = d.head || d.getElementsByTagName( 'head' )[ 0 ],
s = location.protocol + '//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js';
if ( typeof w.adroParams != 'object' )
w.adroParams = {};
d.write( 'div#’ + ad.id + ‘ {margin:0 0 20px 0;} @media only screen and (min-device-width: 1200px){div#’ + ad.id + ‘ {float: none !important;margin: 0 12px!important;}}

17،000 تومان14،000 تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

نام و ایمیل مرا در این مرورگر برای افزودن دیدگاه در آینده، ذخیره کن.

با سلام
مصرف این قرص با قرص ویتامین ب کمپلکس می تواند تداخل داشته باشد ؟
طریقه مصرف هر دو قرص ؟

سلام بر شما
بهتره از پزشک‌تون سوال کنید.

رژیم و تغذیه

افزایش تستوسترون؛ روش‌های طبیعی، رژیم غذایی و مکمل‌ها

بهترین مکمل های افزایش وزن و افزایش حجم عضلات

برای افزایش پلاکت خون چه بخوریم و چه نخوریم؟

خواص سمنو؛ طرز تهیه و خواص شگفت‌انگیز آن برای بدن

انواع رژیم لاغری؛ ۹ رژیم لاغری مؤثر و پرطرفدار

آخرین مطالب

مضرات قلیان سنتی و الکتریکی برای سلامت قلب و پوست

معرفی کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED

چطور دختران را برای دوران بلوغ آماده کنیم؟

زمان نگهداری مواد غذایی؛‌ غذای مانده تا کی قابل‌خوردن است؟

ازدواج بدون رابطه جنسی؛ دلایل و نکاتی برای درمان آن

ترین های جهان

بهترین فیلم های کمدی؛ ۲۵ فیلم خنده‌دار دنیا با داستان‌های هیجان‌انگیز


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

بهترین کشورها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ کدام‌اند؟

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

 

 

ویتامین C در بدن در تشکیل کلاژن در استخوان ها، غضروف، عضله و رگ های خونی اهمیت داشته و نیز در جذب آهن نیز شرکت می کند. تأثیر ویتامین C در تشکیل کلاژن مهم ترین نقش آن است. کلاژن یک ماده پروتئینی می باشد که سلول ها را در کنار هم نگه می دارد و اختلال در سنتز کلاژن می تواند موجب تأخیر در بهبود زخم ها گردد.

یکی از مهمترین ترکیبات موجود در داروهای مؤثر در سلامت پوست، ویتامین C می باشد. این ویتامین موجب مرطوب نمودن پوست و تحریک رشد کلاژن در آن گردد. همچنین به پوست لطافت بخشیده و در از بین بردن چین و چروک آن نیز مؤثر است. همانگونه که می دانیم، کلاژن موجب ساختار و قدرت بخشیدن به پوست می گردد. با افزایش سن، بطور طبیعی سنتز کلاژن در پوست کاهش یافته و موجب ظاهر شدن چین و چروک می گردد، لذا تحریک تولید کلاژن توسط ویتامین C این فرایند را تا حدودی کند می کند. ویتامین C در پوست بعنوان آنتی اکسیدان نیز عمل می کند. زمانیکه پوست در معرض اشعه ماورای بنفش آفتاب قرار می گیرد، رادیکال های آزاد تشکیل شده و به آن آسیب رسانده و می توانند حتی باعث ایجاد سرطان در پوست گردند.مضرات قرص جوشان ویتامین سی

ویتامین C موجب سرعت بخشیدن در بهبود زخم ها و محافظت از بدن در برابر استرس های فیزیکی و ذهنی می گردد. همچنین تا حدودی از بروز آسیب های ناشی از مواد شیمیایی سمی در محیط و غذا و آب ممانعت کرده و تأثیرات سمی داروها را نیز خنثی می نمایند.

ویتامین C از مهمترین مواد تغذیه ای در سلامت لثه ها و دندان به شمار می آید. این ویتامین با داشتن خواص آنتی اکسیدانی موجب کاهش التهاب و نیز افزایش عملکرد سیستم ایمنی شده و مانع از بروز عفونت های باکتریایی در دندان و لثه ها می گردد.

ویتامین C برای عملکرد مناسب غدد آدرنال(فوق کلیوی) و تیروئید ضروری است. غدد آدرنال غنی از ویتامینC می باشند. اعتقاد دانشمندان بر این است که غدد آدرنال پس از تحریک به هنگام بروز استرس، ویتامین C ترشح می کنند.

ویتامین C در سنتز کلاژن بسیار مؤثر است. به هنگام تشکیل استخوان، ماده معدنی استخوان بر روی یک ماتریکس پروتئینی که از کلاژن تشکیل شده قرار می گیرد. کلاژن در بافت پیوندی غضروف و استخوان به وفور یافت می شود و حدود ۳۰% از استخوان را تشکیل داده و بعنوان نگهدارنده ساختار استخوان عمل می کند و به آن انعطاف پذیری می بخشد. ویتامین C، علاوه بر تحریک تشکیل کلاژن، سلول های استخوان ساز را تحریک به تولید استخوان کرده و موجب بالا بردن میزان جذب کلسیم و افزایش تأثیر ویتامین D در متابولیسم استخوان می گردد. نقش دیگر این ویتامین در سلامت استخوان، سنتز و بهبود عملکرد هورمون های استروئیدی غده آدرنال است. این هورمون ها بویژه به هنگام قاعدگی در زنان زمانیکه تولید آنها در تخمدان کاهش یافته، در سلامت استخوان تأثیر دارند.

ویتامین C یکی از مهمترین آنتی اکسیدانهای موجود در طبیعت می باشد. از آنتی اکسیدانهای مهم دیگر ویتامینE و بتاکاروتن هستند. آنتی اکسیدانها موادی هستند که مانع از رسیدن آسیب ناشی از رادیکال های آزاد به بدن می گردند. تولید رادیکال های آزاد با گذشت زمان از دلایل اصلی بروز فرایند پیری بوده و می تواند موجب ایجاد بیماری های متعدد مانند سرطان، بیماری های قلبی و نیز بیماری های التهابی چون آرتریت گردد. آنتی اکسیدانها همچنین در کاهش آسیب حاصل از مواد شیمیایی سمی و آلاینده مانند دود سیگار نیز تأثیر مثبتی دارند.

ویتامین C در سنتز نوروترانسمیتر نوراپی نفرین نیز نقش مهمی دارد. نوروترانسمیترها در عملکرد مغز بسیار اهمیت دارند و از عوامل عمده تأثیر گذار در رفتارهای عصبی می باشند.

ویتامین C در سنتز کارنی تین مورد نیاز است. کارنی تین مولکول کوچکی است که در انتقال چربی به اندامک های سلولی بنام میتوکندری نقش دارد. چربی در میتو کندری به انرژی تبدیل می گردد. تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد که ویتامین C در متابولیسم کلسترول در تبدیل به اسیدهای صفراوی نیز نقش دارد که می تواند در میزان کلسترول خون و نیز در کاهش بروز سنگ های کیسه صفرا موثر باشد.

ویتامین C در مقابله با عوامل خارجی و سلول های توموری توسط سیستم ایمنی نقش دارد. همچنین با تسهیل متابولیسم چربی و محافظت از بافت در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد در سلامت سیستم قلبی- عروقی نیز تأثیر می گذارد. در سیستم عصبی نیز در تبدیل اسید آمینه ها به نوروترانسمیترها شرکت می کند.

ویتامین C با تحریک فعالیت آنتی بادی ها و سلول های سیستم ایمنی مانند فاگوسیت ها و نوتروفیل ها در فعالیت سیستم ایمنی تأثیر می گذارد.

مطالعات فراوان صورت گرفته نشان می دهد که بین مصرف زیاد میوه و سبزیجات تازه حاوی مقادیر بالای ویتامین C با کاهش خطر بروز بیشتر انواع سرطانها ارتباط مثبت وجود دارد. تأثیر ویتامین C بر کاهش سرطان های دهان، گلو و تارهای صوتی، حلق، معده، روده بزرگ و ریه توسط دانشمندان مطالعه گردیده است.

تأثیر ویتامینC در بهبود عملکرد سیستم ایمنی می تواند بدن را در مقابل سرماخوردگی مقاوم سازد. برخی مطالعات نشان داده اند که مقادیر کم ویتامینC (یا سایر آنتی اکسیدانها) در افزایش خطر بیماری آسم نیز می تواند مؤثر باشد.

نرم شدن لثه ها، خونریزی های پوستی، ضعیف شدن مویرگ ها، تخریب کلاژن، کم خونی یا آنمی و نیز کاهش روند بهبود زخم ها، پیری زودرس، نارسائی تیروئیدی و کاهش مقاومت به عفونت ها ازعلائم کمبود ویتامین C است. تقویت تأثیر منفی مواد سمی و داروها و نیز مواد آلاینده محیطی در بدن نیز ممکن است   در اثر کمبود ویتامین C بروز کند.

در صورتیکه کمبود ویتامینC خفیف باشد، علایم دیگری چون ضعف، خستگی، بی اشتهایی، درد عضلانی و افزایش حساسیت نسبت به عفونت ها بروز می کند. در صورتیکه کمبود ویتامینC بصورت مزمن در بیاید، منجر به بیماری اسکوروی می گردد. علائم این بیماری عبارتند از: خون ریزی های مکرر، ریزش مو و دندانها، درد مفاصل و تورم ناشی از ضعیف شدن رگ های خونی، بافت پیوندی و استخوان که این بافت ها حاوی کلاژن هستند. اسکوروی در کشورهای توسعه یافته به ندرت دیده می شود، چون می توان با مصرف ۱۰ میلی گرم در روز از ویتامینC از بروز آن جلوگیری نمود.

سلام. من بدنسازی میرم. چه قرص جوشانی بخورم کن زود جواب بگیرم ؟ فقط میخوام عضله سازی کنم

سلام
مکمل هایی که حاوی پروتئین هستند منجر به عضله سازی می شوند. که در محصولات شرکت موجود نیست.
ویتامین ث منجر به ساخت کلاژن و ایجاد شادابی و نشاط می شود و بعد از ورزش یک عدد روزانه مصرف کنید.

با سلام و خسته نباشید قربان من همیشه خستگی یا بیروحیه هستم از کمبود ویتامین ث میتونه باشه

سلام
دلیل اصلی باید مشخص شود توصیه می شود به متخصص مراجعه شود.
برای بهبود افسردگی کپسول امگا-۳ یوروویتال توصیه می شود.
برای افزایش انرژی و کاهش خستگی ب-کمپلکس یا ویتامین ای توصیه می شود.
میتونید باهم مصرف کنید.

سلام خسته نباشید من قرص زینک وپلاس همراه بامولتی ویتامین مصرف میکنم ایا قرص جوشان میتوانم ۱ساعت بعد مصرف کنم مانعی ندارد.

سلام
بله
ولی به دوز مصرف دقت کنید که بیشتر از حد مجاز نشود.

با سلام خسته نباشید .کدوم نوع قرص ویتامینی چاق کنندس

سلام
زینک پلاس اشتها اور است.

سلام و خسته نباشید
من بدنسازی کار میکنم و میخوام وزنم رو بالا ببرم ایا ویتامین c مناسبه؟اگه نیست میشه یه ویتامین مناسب پیشنهاد بدین
ممنون میشم اگه جواب بدین

سلام ممنون
ویتامین ث منجر به ساخت کلاژن پوست و بعد از ورزش مناسب است.
منجر به افزایش وزن نمی شود.
برای بهبود اشتها مکمل هایی که حاوی زینک و ویتامین های گروه ب هستند توصیه می شود.

سلام.ایا قرص جوشان ویتامین سی دارای قند است و ایا بیمارانی که قند خون بالا راند میتواننند استفاده کنند

سلام
منع مصرف ندارد.

کمبود ویتامین c در ریزش مو تاثیر دارد؟

سلام
زینک توصیه می شود.

آیا این دارو خاصیت چاق کنندگی دارد ؟اگر دارد هفته ای چند عدد استفاده کنم؟

سلام
ویتامین ث چاق کننده نیست.

باسلام چه ویتامینی واسه رویش مجدد موی سر خوبه؟

سلام
زینک پلاس از برند مارینوکس

سلام . مادر من ۶۸ سالشه و مدتیه زود به زود سرما میخوره و با فعالیت خیلی کم مثلا چند قدم راه رفتم بدنش کوفته میشه و استخوانهاش درد میکنه. بی اشتهاس و بی حاله . آزمایشاتم چیزی نشون نداده . ممکنه از کمبود ویتامین ث باشه؟ اگر ویتامین ث کم بود قرص رو چطور مصرف کنه؟

سلام
روزانه ۱ عدد

سلام.‌ آیا مصرف این قرص تاثیری در افزایش میل جنسی دارد؟

سلام
خیر

مضرات قرص جوشان ویتامین سی

سلام.بعد از باشگاه بدنسازی و یا بعد از تمرین فوتبال میشه هر روز مصرف کرد؟؟؟

سلام
بله

سلام .مصرف ویتامین ث به صورت قرص جوشان برای دندان ها ضرری ندارد؟

سلام
روزانه ۱ عدد مشکلی ندارد.

ایا مصرف هر روز ویتامین cمشکلی دارد
وهمچنین امگا۳ ویتامین e و مولتی ویتامین مینرال وزینک و ویتامین d

سلام
خیر

سلام خسته نباشید
ایا قرص ویتامین ث با قرص ویتامین cتفاوتی دارد
واینکه هر داروخانه ای گفتیم ویتامین cبدهد همان قرص ویتامین ث را داده است

سلام
یکی است

سلام ببخشید مدت زمانیکه میشه ویتامین سی جوشان حل شده رو مصرف کرد و تاثیر داشته باشه چقدره؟؟؟

سلام
به محض حل شدن کامل مصرف کنید

سلام اگر ویتامین ث هر روز استفاده کنیم اشکالی نداره و بهترین زمان شب یا روز استفاده کنیم و قبل یا بعدز غذا

سلام
اگر مشکل کلیوی ندارید مصرف هفته ای ۳-۴ مجاز است.
صبح ها استفاده شود.

ایا مصرف ویتامین سی بعداز کشیدن قلیلان یا سیگار اثرات مضر دود سیگار و قلیان را تا حد زیادی کاهش میدهد البته نه کسی که هروز میکشد به صورت تفریحی.

سلام
بله کاهش می دهد ولی به هیچ عنوان صدمات ناشی از مصرف سیگار قابل جبران نیست.

سلام من ورزشکارم و ویتامین c رو همراه با ال آرژنین مصرف میکنم و هر روز
چون دوز این محصول بالاتر هست میتونه عوارض داشته باشه؟

سلام
بعد از ورزش استفاه کنید.

سلام
دکتر کپسول فروفورت دئودنال به من داده واسه کم بودن ذخیره آهن در بدن،باشگاه ک میرم قرص جوشان ویتامینcمصرف میکنم.بنظرتون خللی در جذب اون کپسول به بدنم ایجاد نمیکنه؟
ممنون

سلام
سایر محصولات شرکت های دیگر را اطلاع نداریم.
روزانه ۱ عدد مصرف کنید.

ایا مصرف همرمان کپسول موتی و یتامین مینرال و قرص جوشان ویتامین ث در روز مشکل دارد؟

نیازی به مصرف هر روز قرص جوشان ویتامین ث نیست. مگر در شرایط خاص

سلام.قرص جوشان واقعا تاثیر بر برطرف کردن نیاز بدن ب ویتامین c رو داره؟چون کارم سخته و ساعت ۳:۴۰ صبح بیدار میشم.روزای زوج کیک بوکس کار میکنم.روزای فرد هم بدنسازی برای تقویت عضلات و بالا بردن سرعت و قدرت دست و پا.هدفم از بدنسازی هیکل گنده کردن نیست.یه نفر میگفت ویتامین c از سیب زمینی درست میشه وگرنه مثلا از خود پرتقال بخوان درست کنن هزینه هاش زیاد میشه و قیمتش معقول نیست.میدونم هیچ قرص و مکملی اندازه منابع طبیعی ویتامین c ارزش نداره.ولی بنا ب دلایل مختلف خیلی ها مصرف مکمل هارو ترجیح میدن.میخوام بدونم چقدر این قرص ها معتبر هستن و میتونن نیاز بدن رو ب ویتامین برطرف کنن.و شما با توجه ب شریط سخت شغلی و تمرینات کیک بوکسینگ و بدنسازی ک دو رشته ورزشی هست و همزمان انجام میدم چقدر توصیه میکنید.و اینکه شما پزشک هستید؟تخصصی برای جواب دادن سوال ها دارید؟ممنون

سلام
روزانه ویتامین ث ۱۰۰۰۰ توصیه میشود.

سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم که حین تمرین میشه جایگزین آب از قرص جوشانوآب استفاده کرد؟کسانی که درحال کم کردن وزن هستن اختلالی اینجاد نمیکنه مصرف قرص جوشان؟واینکه برای فرد ۱۲ساله که ورزش حرفه ای رزمی کارمیکنه چطور مصرف شه؟

سلام
روزانه ۱ عدد بعد از حل شدن مصرف شود

سلام ایا مصرف ویتامین سی برای کسی که فعالیت بدنی بسیار کمی دارد ضرری داره اگر ضرری ندارد به صورت روزانه یک عدد کافی است

سلام
مفید است

سلام
من قبل از ورزش یک قرص جوشان داخل بطری آب میندازم و در طول یک ساعت و نیم ورزش میخورم. ولی تازگی شنیدم قرص جوشان همون لحظه که در آب حل میشه باید مصرف بشه وگرنه خاصیتش از بین میره.
میخواستم بدونم واقعا اینطوره یعنی در حدود یکی دو ساعت بعد خاصیت نداره؟

سلام
بهتر است بعد از حل شدن مصرف شود.

سلام،،آیا قرص جوشان ویتامین سی برای کنترل استرس مفید میباشد؟؟

سلام
ایجاد شادابی و رفع خستگی روزانه

سلام .بلخشد مزاحمتون شدم قرص جوشان ویتامین cخوب است یا قرص آن؟

هیچ تفاوتی ندارند. بستگی به مورد مصرف دارد

سلام
بهترین زمان برای مصرف قرص ویتامین جوشان ویتامین سی چه وقتی هستش

فرقی ندارد

قرص جوشان برای قبل تمرین یا هنگام تمرین خوبه؟(فوتبال)

بله

سلام من ۱۳ سالمه آیا قرص جوشان ویتامینc۱۰۰۰برام مشکل نداره

هفته ۲-۳ عدد مانعی ندارد

باسلام و خسته نباشید من عفونت معده دارم و کبدم هم چربه آیا قرص جوشان برام خوبه ؟ چه مقدار ؟ ممنون

با پزشک متخصص مشورت کنید.

سلام . قرصهای جوشان ویتامین سی رو من مصرف میکنم و بسیار عالی هست. یه مدت هست تو هیچ داروخونه ای نیست و انگار تولیدش متوقف شده باشه. برای من به خاطر سیستم ایمنی بدنم خوردنش لازم هست. امکانش هست بفرمایین از کجا می تونم تهیه کنم؟؟؟

سلام. موجودی این فرآورده احتمالا در داروخانه ها به اتمام رسیده است. اما مجددا واردات آن انجام خواهد شد. توصیه می شود از کپسول ویتامین ث + روی یوروویتال استفاده کنید. روزانه ۱ عدد بعد از غذا

سلام ببخشید من شنای حرفه ای کار میکنم و روز درمیون میرم استخر و در حین تمرین ویتامین سی مصرف میکنم اما بخاطر مصرف زیادی ک ب اب احتیاج دارم قمقمه رو پر میکنم و چون احساس میکنم با اب زیاد اثر ویتامین سی میره یکی و نصفی میندازم اما الان دیدم نوشتین ضرر داره بیش از یکی ولی چون روز درمیون مصرف میکنم میخواستم ببینم ضرر داره واسم؟
ممنون

آب زیاد اثر ویتامین ث را از بین نمیبرد. ۱ روز در میان مصرف یک عدد کافیست

سلام میشه با قرض جوشان ماسک یا سرم درست کرد برای صورت استفاده کرد؟

این محصول برای مصرف خوراکی توصیه می شود

سلام خسته نباشید
من ۲۵سالمه وپوستم روشنه هفت هشت سالی میشه که صورتم لک زده آیا مصرف قرص ویتامین سی برای کم کردن لکه هام مناسبه
درضمن دوتا خط خیلی کوچیک خنده ام پیدا کردم قرص ویتامین سی بخورم خوبه

بله هم ویتامین ث و هم ویتامین ایی برای کاهش روند پیری و چروک پوست مفید است

سلام من فوتبالیست هستم وحرفه ای تمرین میکنم ولی متاسفانه عادت بدجور به خودارضای دارم میخواستم ببینم این قرص برای ازبین بردن عوارض خودارضای کمکم میکنه

خودارضایی عوارض جسمی ندارد. بعد از تمرین ورزشی می توانید این قرص را مصرف کنید

سلام من بدنسازی کار میکنم به من گفتن نیم ساعت بعد صبحانه نیم ساعت بعد ناهار نیم ساعت قبل باشگاه در روز ویتامین سی مصرف کنم ایا مشکلی نداره؟

صبح نصف قرص جوشان و بعد از تمرین نصف قرص جوشان توصیه می شود.
روزانه بیشتر از ۱ عدد مصرف نکنید.
اگر تمرین نداشتید لزومی به مصرف ویتامین ث نیست

سلام و خسته نباشید
آیا مصرف بیش از حد ویتامین سی باعث سقط جنین میشود؟

سلام. مصرف بیش از حد هرچیزی عوارض دارد. اما در مورد ویتامین ث همچین عارضه ای وجود ندارد

سلام آیا ویتامین c در عضله سازی نقش دارد

نه به صورت مستقیم

با سلام.
چرا پس از خوردن قرص جوشان وی تامین سی احساس سردی و بی حالی به ادم دست میده؟ همینطور افت فشار هم میاره! چه راهکاری پیشنهاد میکنید؟

سلام. بعید است بی حالی ناشی از مصرف این فرآورده باشد

سلام روز خوش قرص جوشان ویتامین سی ۵۰۰میلی گرم رو روزانه میتونیم مصرف کنیم؟با توجه به اینکه دوزش کمتر میباشد

بله

سلام من بدنسازی کار میکنم به من پیشنهاد کردن ک قبل باشگاه قرص جوشان مصرف کنم ایا واقعا این قرص انرژی زا است؟

انرژی زا نیست اما می تواند تا حدی باعث شادابی و سرحالی شود اما نقش آنتی اکسیدانی آن برای ورزشکاران بسیار با اهمیت تر است

سلام. من کنکوری ام و صبح ها ساعت ۶ تا ۱۰_۱۱ خواب آلوده ام! و هِی خمیازه میکشم و در این باعث کاهش یادگیریم میشه! پیشنهادتون چیه؟

حداقل باید ۸ ساعت خواب شبانه کافی داشته باشد صبح ها می توانید از شربت امگا-۳ مکس و کپسول ب کمپلکس استفاده کنید

سلام با عرض خسته نباشید
من والیبال تمرین میکنم و حدود ۹۰کیلو وزن دارم و بعد تمرین حالم به هم میخوره و باید آب میوه با کیک یا چیز دیگری بخورم
و برای همین چاق شدم
میخواستم ببینم می‌شود بعد تمرین ویتامین سی بخورم
با تشکر

بله میتوانید

سلام ایا قرص جوشان ویتامین سی برای چاقی خوبه هر شب یکی مصرف کنم میخوام چاق شم؟

خیر همچین کاربردی ندارد

سلام من شیفت شب کار میکنم
۱۲ ساعت سر کارم و ۱۲ ساعت بعد هم خوابم
بعضی شبها احساس خستگی و خواب دارم
میخواستم بدونم از قرص جوشان استفاده کنم یا کپسول؟
پیشنهاد شما چی هست؟

مولتی ویتامین + مینرال یوروویتال ۱ عدد بعد از غذا

سلام..من طی دوره ای هستم که نباید شکر مصرف کنم و از هرگونه قد مصنوعی باید جلوگیری کنم ایا این ویتامین C دارای شکر میباشد چون یبار مصرف کردم و شیرین بود

بله این محصول حاوی شیرین کننده است

سلام وقتون بخیر
خواستم بپرسم قرص جوشان ویتامینc افزایش قد هم موثر است یا خیز؟

سلام خیر

من از مزه این قرص جوشان بم میاد. میشه در اب بیشتری حلش کرد؟

بله می توانید

با سلام من بیماری پوستی ویتیلگو دارم
میخواستم بدونم ویتامین ث در بهبود این بیماری مفید است یا خیر؟

سلام. بله اما کپسول سلن پلاس ترکیب بهتری برای این مورد مصرف است. روزانه یک عدد بعد از غذا

با عرض سلام و وقت بخیر
میزان مصرف قرص جوشان ویتامین c برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا چقدر است؟
هفته ای یکی خوب است؟
مصرف مداوم آن به اینصورت ضرر ندارد؟

هفته ای ۲ عدد مناسب است

سلام خسته نباشید..من بدنسازی تمرین میکنم این فوایدی که گفتین اگه‌من وسط تمرین یک یا دوتا از قرص جوشان ویتامین c رو مصرف کنم تاثیری داره؟یا اصلا‌نباید وسط تمرین‌مصرف کنم؟؟چون پوستم قبلا ترکیده بود گفتن باید هنگام تمرین بخوری.نظر شما چیه؟

فرقی نمی کندحین تمرین مصرف شود یا بعد تمرین. اما مصرف روزانه بیشتر از یک عدد هم توصیه نمی شود

سلام و عرض خسته نباشید،آیا روش و مقدا ر مصرف مولتی ویتامین هم مانند ویتامین سی میباشد برای افراد بالغ و کودک ۱۰ ساله

با شماره ۰۲۱۷۵۹۴۸ تماس بگیرید

برای ازبین رفتن جای جوش و لک های پوستی موثره!؟

برای لک های پوستی بله موثر است اما نیاز به زمان دارد

سلام
من هر روز در تمرین بندسازی یک عدد قرص جوشان ویتامین cدر آب حل میکنم و همراه تمرین میخورم
احساس میکنم بدنمو خشک و لاغر میکنه
آیا ویتامین c باعث لاغری بدن میشه ؟؟

خیر همچین تاثیری ندارد

سلام قرص جوشان ویتامین ث به افزایش و یا کاهش وزن کمک می کند ؟

خیر

من هر روز دو ساعت بعد صبحونه یک عدد قرص جوشان ویتامین سی می خورم این مقدار مضر که نیست؟

اگر ورزشکار و یا سیگاری نیستید لزومی به مصرف روزانه آن نیست. هفته ای ۲ عدد کافیست

سلام این قرص برای رفع کسلی و خواب آلودگی طی روز خوبه؟؟؟

برای این منظور بهتر است از کپسول ب-کمپلکس یوروویتال استفاده کنید. روزانه یک عدد

درود خسته نباشید میخواستم ببینم خوردن روزانه یک عدد از این قرص برای سن بالای ۱۷ سال ضرری نداره؟البته اینم بگم من ورزشکارم و در روز خیلی تحرک دارم میخواستم ببینم چه قرصی برای رشد سریع تر عضلاتم خوبه ممنون❤

سلام. این محصول را یک روز در میان بعد یا قبل ورزش مصرف کنید.
در کنارش می توانید از شربت استئوجویس هم روزانه ۱۰ سی سی استفاده کنید.

مصرف زیاد ویتامین عوارض نداره

مصرف غیر اصولی هرچیزی عوارض دارد

شنیدم که ویتامین سی اضافه به همراه ادرار دفع میشود و ضرری برای بدن نداره .ایا درسته ؟

بله درست است
اما نباید بیش از حد هم استفاده شود

با سلام
میشه لطفا بگین مقدار آسپارتام موجود در این محصول در چه مقداری هست آیا خطرناک هست یا نه با توجه به مضراتی که آسپارتام داره ؟

خطرات جدی آسپارتام به روی سلامتی هنوز کاملا اثبات نشده بعلاوه اگر هم اثبات شود میزان بالا در مصرف طولانی مدت خطرناک است.
میزان موجود در مکمل های غذایی بسیار ناچیز و بی خطر است با خیال راحت مصرف کنید

سلام این قرص رو عضلات جنسی هم تاثیر می گذارد. یا خیر.باعث افزایش میل جنسی نمی شود

خیر تاثیری ندارد

درود. ببخشید مصرف قرص جوشان به برطرف شدن سیاهی دور چشم کمک میکنه؟

خیر.

سلام در یک عدد قرص جوشان ۱۰۰۰mg چقدر ویتامین ث وجود دارد؟
در هر عدد قرص ۱۰۰۰mg ویتامین ث وجود داره؟؟؟؟

در هر قرص هزار میلیگرم ویتامین ث وجود دارد

wbc هم بالاتر از حد رنجه حداکثره
تو از مایش دیدم
احتمال عفونت هست که بالای
با خوردن این مشکلی به وجود نمیاد؟
میتونه کمک کنه ؟

مصرف این محصول مانعی ندارد مفید هم می باشد

سلام
خسته نباشید
من به دلیل استفاه از لایه بردار و صابون و ژل های شستشو مختلفی استفاده کردم جهت از بین بردن جوش و باز نمودن منافظ پوست و جوان سازی ام پوستم الان حساس شده و قرمز
جوری که پوست صورتم نسبت به بدنم دورنگ و تیره شده و عفونت معده هم دارم که دارم انتی بیوتیک مصرف میکنم
این قرص یا قرص دیگه ای دارین برای پاک کردن کامل عفونت و ترمیم سریع پوست که پوست صورتم با بدنم یکی بشه؟
ممنون

می توانید از کپسول ویتامین C + روی ۵ میلی گرم روزانه ۱ عدد بعد از غذا استفاده کنید.

با سلام.آیا می توان برای سلامت پوست و مو قرص جوشان ویتامین سی رو بصورت خودسرانه استفاده کرد؟چون دوزش بالاست میشه نصف کرد؟

لزومی به نصف کردن نیست . در ضمن از لحاظ بهداشتی و ماندگاری هم کار صحیحی نیست

با سلام من محصولتون رو تازه تهیه کردم میخواستم بپرسم ایا طبیعی هست که رنگ محصولتون توی اب کمی کدرتر نسبت به محصولات مشابه دیگر شرکت هاست یه نه مال من خراب شده.

رنگ آن نارنجی-زرد شفاف باید باشد. اگر تاریخ انقضا دارد مشکلی ندارد

سلام با مصرف روزانه یکعدد قرص ویتامین c در نقرس تاثیر دارد
تا چن وقت توصییه میکنید

با پزشک مشورت کنید

قرص ویتامین cبرای عظلانی شدن بدن خوبه ؟؟؟؟؟؟

برای بعد از ورزش مناسب است ولی نه به منظور عضلانی شدن

سلام.مصرف ویتامین سی همراه با زینک مشکل داره؟

خیر

سلام . من شب ها موقع خواب ساق پاهام تیک میزنه .
میخوام بدونم اگه قرص جوشان مصرف کنم بهتر میشم ؟
چه مقدار و چه جوری و چند میل
اگه نه چه دارویی مصرف کنم بهتر بشم . شبها خیلی اذیت میشم .

سلام. مشکل شما میتواند از ضعف عضلانی، کمبود آهن و یا ویتامین D باشد با پزشک مشورت کنید

سلام ببخشید حداکثر تعداداستفاده ویتامین سی جوشان بصورت پشت سرهم چندتاست ؟؟

روزانه ۱ عدد. مگر در شرایط خاص و با تجویز پزشک بتوانید بیشتر استفاده کنید

سلام خسته نباشید من هرزمان برای دانشگاه کلاس های محاسباتی از انرژی زا استفاده میکنم خیلی بهتر یاد میگیرم اما امروز فهمیدم انرژی زا ها خطرناکه
ایا میخوام بدونم قرص جوشان خطری نداره؟ هر روز یه دونه
و در کل میشه برنامه ای برای استفاده ویتامین های مورد نیاز برای بازدهی بیشتر مغز رو بهم بگید؟ به طوری که خطرناک هم نباشه
متشکر

چون واقعا روزی که انرژی زا نخورم و برم کلاس با روزی که بخورم فرق میکنه

شما می توانید از شربت امگا-۳ مکس استفاده کنید. این محصول جهت بهبود عملکرد ذهنی بسیار کمک کننده است. بهتر است قبل از شروع کلاس ها کمی فعالیت بدنی هم داشته باشد

با عرض سلام .
پسری ۲۶ ساله هستم. لثه های من مدتی است ملتهب شده و به نظر می رسد مقداری عفونت پریودنتال پیدا کرده است. آیا مصرف قرص جوشان تاثیری در بهبود وضعیت لثه های من دارد ؟ روزی چه مقدار مصرف کنم؟ آیا مصرف ماده غذایی دیگری را توصیه می کنید؟

می توانید روزانه ۱ عدد مصرف کنید

سلام دختری دارم ۳ ساله ک خیلی زود ب زود سرما میخوره از پزشک داروخانه مشورت گرفتم گفتند ک قرص جوشان ویتامین ث و مولتی ویتامین بهش بدم ایا ضرری نداره براش؟

سلام. دوز قرص جوشان ویتامین ث برای کودک ۳ ساله بالاست. بهترین کار مصرف شربت کیندر مولتی ویتامین + روی روزانه ۵ سی سی بعد از غذا. در تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است.

سلام چون ویتامین cخیلی زود از بدن دفع میشه میشه در روز اونو به دوقسمت تقسیم کرد و در دو وعده مصرف کرد

خوبه

باسلام وخسته نباشید. ببخشید من پسری۲۱ساله هستم خواستم بدونم قرص جوشان ویتامینc برای جوش ولک صورت مفید است جواب لطفا؟

مصرف ویتامین ث باعث روشن شدن پوست می شود

سلام خسته نباشید.
من روزانه یه قرص جوشان ویتامین c ۱۰۰۰ مصرف می کردم الان پوست صورتم و دستهام تا آرنج احساس گزگز و سوزش داره آیا با قطع مصرف مشکلم حل میشه؟
ممنون

شاید به این فرآورده حساسیت داشته باشید که در صورت قطع مصرف مشکل برطرف می شود. چند روز بعد مجددا شروع کنید اگر باز هم همین اتفاق پیش آمد یعنی به آن حساسیت دارید.

سلام ببخشید این قرص های ویتامین c رو افراد ضایعه نخاعی که عضله های ضعیفی دارن و باید اونارو تقویت کنن چه دوزی رو باید استفاده کنن و اینم بگم تمرین راه رفتن هم میکنن

این محصول در تقویت عضلات خیلی کارایی ندارد. مصرف شربت استئوجویس بهتر است.

سلام.پوست من دارای مویرگهای عنکبوتیه.آیا مصرف قرص جوشان به درمان وپیشگیریه این مویرگهای کمک میکنه؟

خیر

سلام من خارش پوستی دارم شنیدم ویتامین ث خوبه ایا جواب میده بگیرم؟

خیر ارتباطی ندارد

سلام،قرص جوشان ویتامین c رو چه وقتی باید بخوریم،من خودم‌صبح قبل صبحانه میخورم

زمان خاصی ندارد هر زمان که میل داشتید

سلام من هر روز یک عدد قرص جوشان ویتامین cناشتاه استفاده میکنم

۳۶ سالمه و ورزش هم نمیکنم ایا عوارض دارد یا خیر

…بهترین طریقه مصرفش چگونه هست

ناشتاه استفاده میکنم ابا برا معده مضر می باشد

ممنون از پاسخ گویی

لزومی به مصرف روزانه نیست. مصرف هفته ای ۳ عدد کافیست

سلام
من در حین تمرین از ویتامین سی استفاده میکنم و روزهایی که تمرین ندارم بعد از صبحانه با ۶۰۰ میلی لیتر آب مصرف میکنم
زمان مصرفم ایرادی نداره؟ یا باید بعد از ناهار و بعد از تمرین باشه

بهتر است روزهایی که تمرین ندارید از دوز های پایین تر ویتامین ث استفاده کنید. زمان مصرف هم فرقی نمیکند

باسلام ایامیتوان قرص جوشان ویتامین ث رابجای آب درشربت حل کرد ومصرف نمود

سلام. خیر

سلام وقت بخیر
میخاستم بدونم استفاده دو عدد ۱۰۰۰ میلی قبل از تمرین بدنسازی
هر روز مشکلی ایجاد نمیکنه ؟

سلام. لزومی به مصرف ۲ عدد نیست. شما بعد از تمرین ۱ عدد مصرف کنید

با عرض سلام وخسته نباشید به شما که وقتتونو به ما میدید و پاسخ گوی ما هستید من ۲۴سال سنمه هر روز ورزش میکنم بدنسازم میخواستم بدونم هر روز مصرف ویتامینcو هر روز امگا ۳برام ضرر داره؟ویتامین d50000هم دوهفته یکبار به نظر شما درسته اینکار؟با تشکر از شما

سلام. مصرف ویتامین C در ورزشکاران بسیار مفید و لازم است. اما لزومی ندارد که هرروز ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین ث مصرف کنید. پیشنهاد می شود روزانه بعد از ورزش ۱ عدد کپسول ویتامین C + روی ۵ میلیگرم مصرف کنید. اکر هم این قرص جوشان را تهیه کردید بعد از مصرف یک دوره می توایند از کپسول ویتامین C + روی ۵ استفاده کنید. مصرف امگا-۳ هم بسیار خوب و مفید است.

سلام وقت به خیر
ضمن تشکر از سایت و سیستم پاسخگویی تان
۴۰ سالم است .موهای صورتم کم پشت است ولاغر هستم مصرف چه مکملی را برایم پیشنهاد می فرمایید .i

کپسول زینک پلا ۱۰ میلی گرم روزانه ۱ عدد بعد از غذا

سلام. من سنگ صفرا دارم. می توانم از قرص جوشان ویتامین c استفاده کنم. ضرر ندارده. شنیده ام ویتامین باعث می شود سنگ صفرا از بین برود.

باید با پزشک متخصص مشورت کنید

با عرض سلام
بطور مداوم و بی وقفه میتوان هفته یی سه باز ازین قرص استفاده کرد بعد از تمارین بدنسازی؟

خیر مشکلی ندارد

سلام
من قستى از پوست صورتم در اثر تزریق کوتون دچار آتروفى شده .
آیا مصرف قرص جوشان ویتامین c کمک به بهبود میکنه ؟

حتما با متخصص پوست مشورت کنید

سلام. میگنـ ویتامین ث برای بعد از عمل جراحی خوبه و باعث زودتر جوش خوردن بخیه ها میشه. این درسته؟؟؟؟ بعد از عمل چه مقدار باید استفاده کرد. ممنون میشم پاسخ بدید

سلام. بله دقیقا هم روی (زینک) و هم ویتامین C برای این مورد موثر و مهم است. پیشنهاد می کنم از کپسول ویتامین C + روی ۱۰ میلی گرم یوروویتال روزانه ۱ عدد بعد از غذا استفاده کنید. همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ایجاد عفونت متعلقب عمل جراحی می شود

سلام. ممکنه لطفا قرصی به من معرفی کنید که مس داشته باشه؟ برای پوستم میخوام مصرف کنم ولی داروخانه ها جواب درستی نمیدن
اگه اشکالی نداره جواب رو به ایمیلم بفرستید چون من زیاد توی سایتهای مختلف میرم و آدرسها رو گم میکنم
ممنون از لطفتون

سلام. قرص مولتی ویتامین + مینرال(ویتافیت) حاوی ۱ میلی گرم مس می باشد که میزان مناسبی هم است.

سلام واسه بدنسازی میشه بعد از تمرین ،(هفته ای پنج بار) یک عدد قرص رو مصرف کرد یا خطرناکه؟

افراد ورزشکار نسبت به دیگران نیاز بیشتری به مصرف آنتی اکسیدان ها دارند. بعد از تمرین مناسب است

سلام.دستورالعمل ۴۰روز مصرف ویتامین ث ۱۵ روز وقفه و دوباره ۴۰روز مصرف ویتامین ث.آیا باعث میشه تمام عفونتهای داخلی به کل ازبین بره.؟ ممنون میشم راهنمایی کنین.

اگر در حال حاظر عفونت دارید بله می توانید به مدت ۳ هفته استفاده کنید. بعد از آن هفته ای ۲ روز کافیست

سلام
خاستم بدون ویتامین c براى خارش بدن خوبه؟

سلام. باید علت خارش توسط پزشک متخصص تشخیص داده شود. اگر علت خارش قارچ پوستی باشد این محصول می تواند مفید باشد.

سلام وقتتون ب خیر
میخواستم بدونم بدون نسخه ی پزشک و ب طور کلی برای سلامت پوست و مو میشه از قرص جوشان ویتامین سی استفاده کرد؟ برای خانوم ها. و ٢٢ ساله هستم. اگر مصرفش اشکالی نداره لطفا مقدار مصرفش ک ب بدن ضرر نزنه رو بفرمایید. میلی گرم و دفعات مصرف در هفته لطفا

سلام. بله می توانید هفته ای ۳ بار این محصول برای سلامت پوست و مو استفاده کنید.

با عرض سلام و خسته نباشید.
مواد نگهدارنده ای که در درب بطری های قرص جوش هستند برای بدن ضرر دارند؟ اگر مثلا داخل قرص ها بریزند؟

در درب بطری مواد نگهدارنده ای وجود ندارد. مواد نگهدارنده داخل قرص ها می باشد که برای هر قرص متفاوت است.

سلام این قرصا چاق کننده نیست؟

سلام. خیر

سلام
مصرف هر روز مشکلی برای کلیه ها ایجاد نمیکنه؟

دوز این فرآورده بالاست و مصرف روزانه آن در صورت ضعف سیستم ایمنی و در افراد سیگاری ضرورت دارد. واگرنه مصرف ۳ بار در هفته کافیست.

سلام خانم دکتر
حال و احوال شما
خسته نباشید
من۲۰عددجوشان۱۵۰میلی گرم روشبی یک عدد تمامکردم،حالاداروخانه فقط۱۰۰۰میلی داشت
طریقه مصرفش راهنمایی کنید ممنون میشم
راهنمایی کنید چجور مصرف کنم

سلام. یک روز در میان استفاده کنید.

سلام خسته نباشید.
من از مصرف کننده های جدید خواهم بود
ایا قیمت در همه داروخانه یکسان است؟
ایا قیمت روی تیوب درج شده است ؟
قیمت جقدر میباشد؟

سلام. قیمت قرص جوشان ویتامین C 10000 میلی گرم یوروویتال در تاریخ ۹۵/۱۱/۲۶ برابر با ۸۵۰۰ تومان می باشد.

سلام خسته نباشد میخواستم ببینم قرص جوشان ویتامین c برای جلوگیری از بارداری تاثیر داره .چگونه میشه ازش استفاده کرداگه امکان داشته باشه.

سلام. خیر تاثیری ندارد

اگه تو واژن گذاشته بشه از بارداری جلوگیری میکنه به خاطر اسیدی که داره

سلام. خیر. فقط مصرف خوراکی دارد

سلام…خواستم بدونم قرص جوشان ویتامین Cبرای کودک منج ساله روزی یکی ضررنداره…ممنون

سلام. بهتر از شربت کیندر مولتی ویتامین + روی استفاده کنید که حاوی همه ویتامین های مورد نیاز است.

باسلام. ایا قرص ویتامین c برای زنان باردار درصورتی که همراه با ففول روزانه یک عدد مصرف شد خطری ندارد؟؟
ایا قرص ویتامین c مصرف هروز ان باعث رسوب در بدن نمیشود. درکل برای زنان باردار خطری ندارد؟؟
باتشکر

سلام. مشکلی ندارد اما بهتر است یک روز در میان استفاده شود. در ضمن قبل از استفاده از هر گونه دارو و مکمل در بارداری حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

سلام خسته نباشید
میخواستم بپرسم آیا قرص های جوشان ویتامین سی در بهبود حساسیت یا آلرژی نقش دارد؟
من این قرص ها را روزانه سه چهار بار مصرف میکنم آیا میتواند عوارضی در پی داشته باشد؟؟

سلام. در بهبود حساسیت تاثیری ندارد. مصرف روزانه ۱ عدد کافیست.

احتراما مدتی است دنبال ویتامین ث شما هستم ولی داروخانه های سمت منطقه ولنجک ندارند

سلام.بعضی داروخانه ها این محصول را تمام کرده اند.

علیکم السلام

آیا امکان معرفی داروخانه هایی که محصول شما رو ارائه میکنند در سایتتان وجود دارد ؟ و اینه محموله بعدی تان چه زمانی توزیع میشود؟؟

باسلام،میزان مصرف قرص جوشان ویتامین C باید از چه میزانی بیشتر نشودو آیا روزانه می توان از این قرص جوشان استفاده کرد؟

سلام. در مواردی مانند بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی تا بهبودی کامل می توان استفاده کرد. در غیر این صورت نیازی به مصرف روزانه نیست

سلام
طبق یک کتاب قدیمی مصرف ویتامینهای زیر توصیه شده اند لطفا بفرمایید مورد تایید می باشند و این مقدار یعنی چه مقدار قرص ویتامین؟
پابا ۱۰۰۰میلی گرم
ویتامین سی ۵۰۰۰ میلی گرم
ویتامین ای ۲۰۰۰ میلی گرم
این نسخه برای مصرف روزانه جهت احیای سلولهای بدن جهت جوانی است.
متشکرم

سلام. برای تامین نیاز روزانه این مقادیر زیاد است.(برای فردی که کمبود ندارد) برای مثال ویتامین C حدود ۸۰ میلی گرم کافیست.

سلام. میخواستم بدونم مصرف قرص جوشان ویتامین سی و مولتی ویتامین باعث ریزش مو میشود یا نه؟

سلام. برعکس به سلامت مو کمک می کنند.

سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۲۳سالمه خواستم بپرسم بابت سیاهی زیر چشمم رفتم دکتر متخصص و دکتر یه پماد aveneفرانسوی و یک قرص جوشان ویتامین c برام نوشت و گفت طول از بین رفتن سیاهی زیر چشم تا ۳ماه بعد از بین میره و خواستم بدونم این قرص جوشان ۲۰ عددی در داخل یک قوطی روزی یک عددباید مصرف کنم و درطول۳ماه تموم شد مجدد باید بخرم و مصرف کنم؟

سلام. طبق دستور پزشک مصرف کنید. ویتامین ث به روشن شدن پوست بسیار کمک می کند. یک روز در میان هم می توانید مصرف کنید.

من یورو ویتال رو مصرف میکردم و راضی بودم اما الان خیلی کم هست تو داروخونه ها(اصفهان).فکر کنم سیستم پخش و بازاریابی تون یکم ضعیف باشه.

سلام. پخش محصولات یوروویتال در سراسر ایران یکسان صورت می گیرد. اما به دلیل استقبال و فروش بیشتر از پیش بینی انجام شده، در بعضی از داروخانه ها به اتمام رسیده است.

سلام از کدوم سایت می تونم محصولات یورو ویتال رو بخرم؟

سلام. از داروخانه های سراسر کشور می توانید تهیه کنید.

این محصول مناسب افردا دیابتی هست؟ در دوران بارداری چه طور؟

سلام.
مصرف این فرآوده در افراد مبتلا یه دیابت بلامانع است.

جهت مصرف این فرآوده در خانم های باردار با پزشک متخصص زنان مشورت کنید.

سلام من عفونت گوش میانی دارم چقدر از این ویتامین سی استفاده کنم

روزانه ۱ عدد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

 
 
 
 

کانال تلگرام حکیمان طب

قرص جوشان، قرصی است که پس از قرار گرفتن در آب به دلیل واکنش یک اسید آلی با باز ضعیف، گاز دی اکسید کربن را آزاد می کند. قرص جوشان در واقع از ترکیب نمک هایی از جمله کربنات‌ ها و تارتارات‌ ها با طعم دهنده‌ های شیمیایی به دست می آید.

بسیاری از مردم جهان با کمبود مواد معدنی و ویتامین ها در بدن مواجه می شوند. مطالعات نشان داده که مصرف قرص های جوشان می تواند برای درمان کمبود مواد معدنی و ویتامین ها مفید باشد و خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد.

امروزه انواع قرص جوشان از جمله قرص جوشان مولتی ویتامین، ویتامین C، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و قرص جوشان انرژی زا تهیه و عرضه می شود. در ایران، قرص های جوشان حتی بدون تجویز پزشک هم در داروخانه ها عرضه می شوند.

مصرف قرص جوشان ممکن است خطرات و عوارضی برای سلامتی بدن داشته باشد که در ادامه به بررسی برخی از آن ها پرداخته ایم؛

در برخی موارد بسیار نادر، گزارش شده که مصرف قرص جوشان در نوزادان و کودکان باعث معده درد، تهوع و استفراغ و ایجاد زخم در لب و دهان شده است.مضرات قرص جوشان ویتامین سی

قبل از استفاده از قرص جوشان برای نوزادان و کودکان به پزشک متخصص مشورت کنید.

توصیه می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی از زیاده روی در مصرف قرص جوشان اجتناب کنند، چون به دلیل مقادیر بالای نمک، می تواند باعث فشار خون بالا و بیماری های قلبی شود.

تحقیقات نشان می دهد که زیاده روی در مصرف قرص جوشان ممکن است باعث کاهش اشتها، درد معده، سوزش سردل، رفلاکس اسیدی معده و خونریزی شدید معده و روده شود.

تحقیقات جدید در انگلیس نشان داده که انواع قرص های جوشان به دلیل مقادیر بالای نمک موجود در آن ها می توانند باعث فشار خون بالا شوند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، سکته قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهند.

در موارد نادر دیده شده که مصرف قرص های جوشان باعث ایجاد حساسیت و واکنش های آلرژیک در افراد می شود. این واکنش های آلرژیک به صورت قرمزی پوست، تاول راش های پوستی، خارش، سرگیجه، خستگی و تنگی نفس در افراد نمود پیدا می کنند.

محققان می گویند که زیاده روی در مصرف قرص های جوشان خطر ابتلا به کم خونی را تشدید می کند. گاهی اوقات این کم خونی ناشی از خونریزی معده یا روده ناشی از مصرف قرص جوشان، ایجاد می شود.

در برخی مواد نادر، گزارش شده که مصرف قرص جوشان باعث زنگ زدن گوش در افراد شده است.

زیاده روی در مصرف انواع قرص های جوشان ممکن است باعث کاهش گلبول های سفید خون و در نتیجه ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شود.

منابع : webmd

فال حافظ

سلامت و پزشکی
سبک زندگی
گیاهخواری
اطلاعات دارویی
خواص ها
مد و فشن

سرگرمی
چهره ها
عکس های جالب و دیدنی
اشعار زیبا
آهنگ
ویدیو کلیپ
آهنگ تولدت مبارک

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

ورود / عضویت

مضرات قرص جوشان ویتامین سی
مضرات قرص جوشان ویتامین سی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *