مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک
مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

در مورد تکنیک افلوراژ چه می دانید؟ اگر در مورد تکنیک های ماساژ سوئدی اطلاعاتی داشته باشید بدون شک، نام افلوراژ نیز به گوشتان خورده است. در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به آموزش نحوه انجام افلوراژ می پردازیم. افلوراژ فشار بسیار بیشتری را نسبت به لمس کردن وارد می کند که می تواند بر بافت های زیر پوستی اثر بگذارد و به عنوان تغییر شکل نیز تعریف می شود. گفته می شود که افلوراژ تأثیر کلی بر گردش خون دارد و درمانگر در بیشتر …

در مورد جوانسازی واژن چه می دانید؟ برای بسیاری از خانم ها با افزایش سن و گذراندن مراحل خاصی از زندگی، تجربه تغییر در بدن از جمله تغییرات در ناحیه واژن کاملاً طبیعی است. هرچند، بسیاری از خانم ها با تغییر در ظاهر و احساس، احساس خجالت و ناراحتی می کنند. تغییرات در ناحیه واژن ممکن است توسط عوامل بسیاری از جمله بارداری، زایمان، تغییرات وزن و روند پیری طبیعی به ایجاد شود. خانم هایی که با اين تغييرات ناراحت هستند اغلب خواهان جوانسازی واژن …

چه نوعی از درمان زیبایی غیر تهاجمی برای آقایان وجود دارد؟ همانطور که درمان های  زیبایی غیر تهاجمی در بین افراد مختلف پرطرفدار تر می شود تقاضای آن در میان مردان هم زیاد شده است. درمان های غیر تهاجمی می توانند نتایج فوق العاده ای هم برای زنان و هم برای مردان داشته باشند. اما مردان نگرانی های زیبایی مختص خودشان را دارند. اغلب مردان دوست دارند علامت های پیری آنها از بین رفته و در عین حال ظاهر مردانه خود را حفظ کنند. بعضی …

آیا می دانید چگونه خاصیت کشسانی پوست خود را بهبود ببخشیم؟ کلاژن و الاستین دو پروتئین طبیعی هستند که با هم کار می کنند تا پوست را صاف و انعطاف پذیر نگه دارند. تجزیه این پروتئین یکی از ویژگی های رایج در پیری است که باعث ایجاد تغییرات ساختاری در اپیدرم و درم می شود. در حالی که بعضی از روش های آرایشی و بهداشتی با شل شدن بیش از حد پوست، اثری نمی گذارند، درمان های مختلفی ممکن است انجام شود تا پوست به …

شایع ‌ترین علامت شپش، خارش است. اگرچه شپش بیماری خاصی ایجاد نمی ‌کند اما گزش آن باعث ایجاد حساسیت روی پوست می ‌شود. شپش‌ ها می‌ توانند باعث ایجاد حس قلقلک روی سر یا بدن شوند طوری که احساس می‌ کنید چیزی درحال راه رفتن روی پوستتان است! در این مطلب از بخش عمومی دکتر سلام، راه های طبیعی از بین بردن شپش توضیح داده شده که در صورت انجام آن ها نیازی به مصرف داروهای شیمیایی نخواهید داشت. راه های از بین بردن شپش …

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

به احتمال زیاد مطالب زیادی را درباره چرخه قاعدگی شنیده و اطلاعاتی راجع به آن دارید، مانند اینکه دوره های پریودی شما اغلب چه مدت است و میزان …

لوبوپلاستی چیست؟ برخلاف انتهای خارجی گوش، لاله یا نرمه گوش هیچ غضروفی ندارد و مستعد کش آمدگی می باشد. لاله گوش معمولا در دو مدل دیده می­شود: چسبیده …

حتی فکر کردن در مورد هموروئید یا بواسیر نیز می تواند ناراحت کننده باشد. با اینکه این شرایط در میان بزرگسالان شایع است، می تواند در بین نوزادان …

فواید سویا چیست؟ دانه سویا یا گلیسیک مکس نوعی از گیاهان دو لپه ای از آسیای شرقی هستند. سویا جزء مهمی از رژیم غذایی آسیایی ها می­ باشد …

چگونه میتوان باعث افزایش وزن سالم کودکان شویم؟ کودکان به طور طبیعی تمایل به افزایش وزن دارند. اکثر کودکان دارای وزن سالمی هستند در حالی که برخی از …

وظایف و آماده شدن پدرها در ماه نهم چیست؟ پدر بودن یک مسیر طولانی و هیجان انگیز است. زن و شوهر، زمانی که نتیجه …

علت زیاد شدن ترشح بزاق دهان در دوران بارداری چیست؟ آیا شما باردارید و ترشح بزاق دهان شما بیش از حد معمول است؟ افزایش …

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

برای زنان باردار حرکت های کششی مفید تر است. این کار به شما کمک می کند که در وزن متعادل باقی بمانید، ریلکس کنید …

همه ما می دانیم که انواع حرکات یوگا مزایای زیادی برای بدن خواهند داشت. یوگا نه تنها یکی از بهترین ورزش ها برای از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

رژیم غذایی کتوژنیک می تواند عوارض جانبی برای سلامت بدن در پی داشته باشد. بسیاری از آن ها به هیدراسیون و مواد مغذی مرتبط است، پس مطمئن باشید که به میزان کافی آب می نوشید.

در ادامه با معرفی 6 عوارض جانبی رژیم غذایی کتوژنیک با زوم لایف همراه باشید.

مطالعات مرتبطی درباره ی رژیم کتو و شیر دادن انجام شده است، اگرچه در حال حاضر هیچ چیزی به خوبی مورد تحقیق قرار نگرفته است. تاکنون دریافت شده که داشتن رژیم های غذایی کتوژنیک در هنگام شیر دهی معمولا سالم است.

توصیه شده است که هنگام شیردهی برای کمک به بدن برای تولید شیر، 30 تا 50 گرم کربوهیدرات اضافی از میوه ها استفاده کنید. همچنین ممکن است شما مقداری کالری اضافی هم مصرف کنید. یه خصوص 300 تا 500 کالری چربی اضافی برای کمک به تولید شیر. شما باید همواره با پزشک متخصص در ارتباط باشید.

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

اگر پس از گذشت 5 ماه از رژیم غذایی کتوژنیک دچار ریزش مو شدید، این معمولا موقت است. می توانید مولتی ویتامین مصرف کنید و کارهایی را که همیشه انجام می دادید، انجام دهید. اگرچه ریزش مو در رژیم غذایی کتوژنیک بسیار نادر است، شما می توانید خطر ریزش مو را با داشتن 8 ساعت خواب در شبانه روز و محدود نکردن بیش از حد کالری ها، کاهش دهید.

بالا رفتن کلسترول خون معمولا خوب است! تحقیقات بسیاری درباره سطح کلسترول در رژیم کم کربوهیدرات کتوژنیک انجام شده است. کلسترول بالا به طور کلی به دلیل افزایش HDL (کلسترول خوب) است که احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. ممکن است میزان تری گلیسیرید شما افزایش یابد، اما این چیزی عادی است به خصوص برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند. این افزایش با کاهش وزن، کم  و عادی خواهد شد.

درصد کمی از مردم در رژیم کتوژنیک هستند که افزایش LDL را تجربه می کنند. این افزایش معمولا طبیعی است (هرچند آزمایش آن سخت تر است). خطر کلسترول LDL به اندازه و غلظت آن بستگی دارد که نشان داده شده که در کتوژنیک سالم هستند.

تحقیقات کمی در مورد رژیم غذایی کتوژنیک و سنگ کلیه انجام شده. اما بیشتر مردمی که به آن مبتلا شدند، بهبود یافتند و درمان شدند. تنها مشکلی که گزارش شده است افزایش برخی ناراحتی ها در آغاز رژِیم کتوژنیک است که اگر شما آن را تحمل نمایید، بهبود می یابد.پرسش دیگری که بسیار مطرح می شود، این است که اگر شخصی کیسه صفرا خود را برداشته باشد، آیا می تواند رژیم لاغری کتوژنیک را اجرا کند؟ پاسخ مثبت است.

شما ممکن است چربی خود را به تدریج افزایش دهید تا زمانی دیگر به بدن خود اجازه بدهید از آن استفاده کند.

به طور کلی، با آغاز رژیم کتوژنیک از سوء هاضمه و سوزش سر دل خلاص می شوید. اگر مشکلی داشتید، خوب است چربی مصرفی خود را محدود کنید و به تدریج مقداری را که در روز مصرف می کنید، افزایش دهید.

دلیل علمی خاصی درباره ی خارش برخی افراد در هنگام استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک وجود ندارد. تنها چند تجربه اندک درباره ی خارش افراد وجود دارد و در اینجا درباره ی آن ها صحبت می شود.

بنا بر این حکایات، این خارش باعث تحریک استون می شود که در عرق دفع می شود (به همین دلیل ممکن است شما بد نفس بکشید). برای حل این مشکل بهتر است لباس مناسب تری بپوشید و عرق کنید. همچنین خوب است پس از عرق کردن حمام کنید.

اگر مشکل آخر را دارید، بهتر است کربوهیدرات بیشتری بخورید یا فعالیت ای بدنی خود را تغییر دهید.

آشنایی با رژیم غذایی کتوژنیک

با 12 خواص شگفت‌انگیز کیوی آشنا شوید!

25 نکته برای از بین بردن چربی شکم

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

مجله دلگرم | نمیدانم چقدر با رژیم کتوژنیک آشنایی دارید اما این رژیم غذایی بیش از 80 سال است که وجود دارد و شایعات زیادی هم در اطراف آن وجود دارد. مانند هر چیز دیگری، رژیم کتوژنیک نیز طرفداران و منتقدانی دارد اما باید گفت که این رژیم یک برنامه غذایی سالم به شما میدهد.

رژیم کتوژنیک به میزان قابل توجهی میزان کربوهیدرات را در برنامه غذایی پایین آورده و آن را با چربی های سالم جایگزین میکند. رژیم کتوژنیک استاندارد تشکیل شده از 75 درصد چربی (مفید) 20 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات.

شاید تعجب کرده و از خود بپرسید که آیا با مصرف 75 درصد چربی دچار اضافه وزن شدید نمیشید؟ آیا با تنها 5 درصد کربوهیدرات دچار کمبود انرژی نخواهید شد؟


جواب کوتاه “خیر” است.

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

کاهش شدید کربوهیدرات مهم ترین عامل موفقیت رژیم کتوژنیک است. زمانیکه به مقدار زیادی کربوهیدرات کاهش پیدا کند، بدن وارد مرحله ای به نام کتوسیس میشود. شاید این اسم عجیب باشد اما این مرحله برای بدن کاملا طبیعی است.

سوخت اولیه بدن گلوکز است که همان شکر میباشد. زمانیکه کربوهیدرات ها در بدن شکسته میشوند تبدیل به شکر میگردند. این فرایند اگر به مقدار طبیعی انجام بگیرد هیچ مشکلی ندارد اما مشکل زمانی ایجاد میشود که کربوهیدرات بیش از حد به بدن وارد میشود. با کاهش کربوهیدرات سطح قند خون و همچنین انسولین به مقدار بسیار زیادی کاهش پیدا میکند.

زمانیکه بدن قندی برای سوزاندن نداشته باشد چکار میکند؟ از یک منبع انرژی دیگر که چربی است استفاده میکند و زمانیکه چربی ها نیز تمام شود بدن از موادی به نام “کتون” بهره میبرد.


در این مرحله است که کتون ها وارد عمل میشوند.

– زمانیکه بدن از کتون ها به عنوان منبع انرژی استفاده کند، خیل سریعتر چربی میسوزانید چراکه بدن در اینجا صرفا برای دریافت انرژی مورد نیاز خود از چربی های ذخیره شده استفاده میکند و نه شکر.

– هنگامیکه بدن از چربی بجای شکر (گلوکز) به عنوان منبع انرژی استفاده کند، سطوح انرژی بدن تان بهبود پیدا میکند چراکه دیگر بدن نیازمند منابع خارجی نیست و هر زمان که نیاز داشته باشد میتواند از ذخایر خود استفاده کند.

– افزایش توانایی های ذهنی و تمرکز: از آنجایی که چربی یک منبع فشرده تر انرژی نسبت به گلوکز میباشد، برای تغذیه مغز بهتر است و به همین دلیل دچار نوسان عملکرد مغزی و کاهش تمرکز نخواهید شد.

– پیشگیری از بیماریها: کتوسیس نشان داده که میتواند از التهابات پیشگیری کند. میتواند گفت منشا تقریبا همه بیماریها، التهابات میباشد. کتوسیس همچنین میتواند خطر ابتلا به آلزایمر، سرطان و دیابت را نیز کاهش دهد.

– افزایش توانایی فیزیکی: کتوسیس باعث میشود بدن خیلی بهتر از اکسیژن استفاده کرده و همچنین از پایین افتادن قند خون نیز جلوگیری میکند و به همین دلیل میتواند در افزایش توانایی فیزیکی موثر باشد.

– کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی: اگر بجای کربوهیدرات ها از چربی های مفید و پروتئین استفاده کنید میتوانید خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید چراکه با انجام اینکار منبع انرژی بدن خود را از شکر تبدیل به چربی کرده اید و این امر میتواند عواملی مانند کلسترول و چربی خون که باعث بیماری های قلبی میشوند را سرکوب کند.

گفته میشود یکی از مهم ترین خواص رژیم کتوژنیک کاهش خطر ابتلا به سرطان میباشد.

طبیعتا این مساله میتواند برای هر فردی متفاوت باشد. اما معمولا اغلب افراد در ابتدا کمی احساس ناراحتی میکنند و این امر هم کاملا طبیعی است.

بزارید بازی با کلمه ها را کنار بگذاریم. رژیم کتوژنیک به معنای کنار گذاشتن یک ماده اعتیاد آورد و البته خوشمزه به نام شکر است. مانند هر نوع اعتیاد دیگر، ترک کردن آن میتواند کمی چالش برانگیز باشد.

برخی افراد ممکن است بر اثر قطع ناگهانی شکر دچار علائمی همچون نشانه های آنفلونزا شوند. به این اتفاق به اصطلاح کتوفلانزا میگویند که نشانه هایی همچون احساس خستگی، اشتباه تلفظ کردن کلمات، تب خفیف و مشکل در تمرکز کردن دارد. در این مرحله ممکن است که به شدت هوس خوردن مواد شیرین داشته باشید و همچنین حالت تهوع، کم خوابی یا بیخوابی به سراغ تان بیاید. حتی ممکن است کمی هم بد اخلاق شوید!

در اغلب مواقع این دوره یک هفته طول میکشد تا بدن به شرایط جدید عادت کند اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. بیاد داشته باشید که اعتیاد به شکر مانند اعتیاد به هر چیز دیگری، زمانی که در حال مصرف آن هستید به شما آسیب میزند و ترک کردن آن هم بسیار سخت است.

توده عضلانی: زمانیکه شکر در بدن کم باشد، بدن فقط به سراغ چربی ها نمیرود بلکه از ماهیچه ها نیز تغذیه میکند و به همین دلیل ممکن است برخی افراد دچار ضعف عضلانی بشوند. این مشکل براحتی میتواند با مصرف کافی پروتئین حل شود.

جوش: این مورد خیلی کمیاب است اما شکم برخی افراد جوش زده و ملتهب میشود. البته این مشکل باعث ناراحتی شما نمیشود و اگر بطور موقت مصرف کربوهیدرات را افزایش دهید، برطرف میگردد.

البته اگر میخواهید بطور موقتی کربوهیدرات مصرفی خود را بالا ببرید باید توجه داشته باشید که این کربوهیدرات ها را از منابع سالم مثل سیب زمینی و میوه دریافت کنید.

احتمالا تاکنون متوجه شده اید که شهرت بد چربی ها درست نیست. این مساله شاید برای خیلی ها عجیب و یا حتی پذیرش آن سخت باشد اما یک حقیقت علمی است. رژیم کتوژنیک حاوی 75 درصد چربی میباشد اما همچنان کارایی خود را حفظ کرده است.

اما همانطور که اشاره کردیم، چربی انواع متفاوتی دارد و در رژیم کتوژنیک باید از نوع سالم آن مصرف کنید. این چربی های مفید در روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو، کره، روغن حیوانی و امگا3 یافت میشود. اینگونه چربی ها خیلی سریع جذب بدن شده و مستقیم به کبد فرستاده میشود تا انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند.


با رعایت رژیم غذایی کتوژنیک باید قید خیلی چیز ها را بزنید. این مواد غذایی عبارتند از:

کنار گذاشتن این مواد غذایی شاید خیلی سخت باشد مخصوصا زمانیکه به همه ی خوراکی هایی که با آن ها درست میشود فکر میکنید (مثل کیک، کلوچه، بیسکوییت و…) اما مطمئن باشید که با رعایت رژیم کتوژنیک هم میتوان غذا های بسیار خوشمزه ای مصرف کرد، غذا هایی مثل:

تازه اینها فقط غذا های اصلی است، با رعایت رژیم کتوژنیک دسر های خوشمزه ای هم میتوان درست کرد.

قبل از آغاز رژیم کتوژنیک باید یک آزمایش خون کامل انجام دهید. این آزمایش به شما و پزشک کمک میکند که بدانید چه موادی (اعم از مواد معدنی، ویتامین ها و…) در بدن شما کم است و چه چیز هایی در حد نرمال میباشد. نکته دیگر این است که میتوانید پس از گذشت چند ماه از شروع رژیم، یک آزمایش دیگر انجام دهید و سپس نتایج را مقایسه کنید.

همانطورکه در ابتدای مقاله هم به آن اشاره کردیم، رژیم کتوژنیک هم طرفدار دارد و هم منتقد.

منتقدان میگویند این رژیم تنها در کوتاه مدت تاثیر دارد و نتایج آن تنها بدلیل از دست دادن آب بدن است. برخی از کارشناسان میگویند زمانیکه بدن وارد فاز کتوسیس میشود، ماهیچه ها تحلیل میروند و بدن خسته میشود و در نهایت وارد مرحله ضعف میشود که نتیجه آن سخت تر شدن کاهش وزن میباشد.

برخی دیگر از متخصصان میگویند که رژیم کتوژنیک تنها باید به مدت کوتاه و تحت نظر پزشک رعایت شود. در مواقع خاص و به تجویز پزشک رژیم کتوژنیک به عنوان یک روش درمانی مکمل، در درمان بیماری هایی همچون سرطان نیز استفاده شده است.

گفته میشود رژیم کتوژنیک تنها باید در برخی شرایط ویژه و با اهداف پزشکی خاص استفاده شود و رایج شدن آن بین عموم مرد میتواند باعث بیماری های زیادی از جمله بیماری های قلبی بشود چراکه قلب هم یک ماهیچه است و همانطور که اشاره کردیم، در این رژیم غذایی ماهیچه ها تحلیل میروند.

افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند میتواند از رژیم هایی مثل رژیم کتوژنیک استفاده کنند چراکه در اینگونه برنامه های غذایی کربوهیدرات کم بوده و همین امر باعث تنظیم سطوح انسولین میشود اما راه های دیگری نیز برای کنترل انسولین وجود دارد.

یک تحقیق علمی که در دانشگاه معتبر هاروارد آمریکا انجام شده میگوید که این رژیم به قدری سخت و محدود کننده است که مردم نمیتوانند به مدت زیادی آن را ادامه دهند و دقیقا به همین مطالعات زیادی درباره تاثیر رژیم کتوژنیک در طولانی مدت وجود ندارد چراکه نمیتوان براحتی افرادی زیادی را پیدا کرد که مدت طولانی این رژیم را رعایت کرده باشند.

همانطور که مشاهده کردید نظرات فراوانی در ارتباط با رژیم کتوژنیک وجود دارد. این رژیم غذایی برای مدت محدود و با اهداف خاص و برای درمان بیماری های خاصی باید استفاده شود. اگر میخواهید از این رژیم غذایی استفاده کنید حتما ابتدا با پزشک مشورت کنید.

چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

پایگاه خبری تحلیلی تلکسیران

حوزه خبری : اخبارسیاسی، اخباراقتصادی،اخبارورزشی، اخباراجتماعی، اخبارحوادث، اخباراستانی، اخبارفرهنگی، اخبار علمی، اخبار روز، اخبار فناوری، اخباربین الملل، اخبارخودرو،اخبارتصویری، اخبار ویدیویی، سوژه های خبری. روزنامه های ایران، روزنامه های سراسرجهان.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت داده پردازی دیده بان می باشد . استفاده ازتمامی مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد .

همرسانی در

ایمیل

فیسبوک

Messenger

Messenger

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

توییتر

بالاترین

واتس‌اپ

لینک را کپی کنید

این لینک‌ها خارج از بی‌بی‌سی است و در یک پنجره جدید باز می‌شود

انجمن رژیم‌های غذایی بریتانیا در آستانه سال نوی میلادی از مردم خواسته از گرفتن پنج رژیم غذایی معروف پرهیز کنند.

این پنج رژیم عبارتند از: خام گیاهخواری مطلق (Raw Vegan)، آلکالین، پیوپی، کتوژنیک و مکمل‌های غذایی کیتی پرایس.

سیان پورتر از انجمن تغذیه بریتانیا می‌گوید اگر رژیمی آنقدر خوب به نظر می‌آید که باورکردنی نیست احتمالا مفید هم نیست.”

بنیاد تغذیه بریتانیا هم تایید کرده که بهتر است از این پنج رژیم پرهیز شود اما دکتر عاصم ملهوترا مبدع رژیم پیوپی از روش خود دفاع کرده است.

هنرمندانی چون گویینت پالترو، مگان فاکس و استینگ از این رژیم غذایی طرفداری کرده‌اند. گیاهخواری مطلق پرهیز از هر گونه غذای حیوانی است از جمله لبنیات، تخم مرغ، عسل، صدف و حشرات. خام‌خواری به معنای آن است گیاه نباید به هیچ وجه تصفیه، کنسرو یا فرآوری شیمیایی شود و نباید بیش از ۴۸ درجه سانتیگراد حرارت ببیند.

طرفداران این رژیم بر این باورند که حرارت، آنزیم‌های طبیعی مواد غذایی را از بین می‌برد بنابراین بدن برای تجزیه و هضم این مواد باید بیشتر تلاش کند علاوه بر این که حرارت بخشی از مواد مغذی را هم از بین می‌برد.

اما حرارت باعث ایجاد برخی مواد مغذی در برخی گیاهان مثل هویج می شود علاوه بر اینکه برخی گیاهان مثل سیب زمینی را نمی توان خام خورد .

خانم پورتر می گوید: “برای برخی گیاهخواری مطلق معادل تغذیه سالم است اما باید به دقت برنامه‌ریزی کنید تا مواد مغذی مهم به بدن شما برسد.”

توصیه نظام بهداشت و درمان بریتانیا به گیاهخواران مطلق این است که مصرف ویتامین دی و ویتامین ب ۱۲ را به عنوان مکمل غذایی در نظر داشته باشند.

سارا فرگوسن، دوشس یورک -عروس سابق ملکه بریتانیا و تام برادی، بازیکن فوتبال آمریکایی طرفدار این رژیم هستند.

این رژیم بر پایه این فرضیه شکل گرفته که pH (اسیدیته) خون و بدن انسان بر اساس آنچه می خوریم تغییر می کند. برای این فرضیه هیچ نشانه علمی وجود ندارد. بدن انسان pH خون را در محدوده بسیار تنگ ۷.۳۵ و ۷.۴۵ نگه می‌دارد چرا که اگر اسیدیته خون از این محدوده خارج شود حیات به خطر می‌افتد و فرقی نمی‌کند که چه خورده باشیم، برای بدن طبیعی که تغذیه کرده باشد، در هر حالتی pH خون در همین محدوده باقی خواهد ماند.

طرفداران این رژیم غذایی بر این باورند که “اسید بیش از حد” باعث بیماری‌هایی مثل آرتریت (آرتروز)، پوکی استخوان، بیماری‌های کبد و کلیه و حتی سرطان می‌شود.

بنابراین آنها توصیه می‌کنند با خوردن غذاهای غیر اسیدی مثل میوه و سبزیجات اسید بدن را خنثی کنیم.

پژوهش‌های موسسه تحقیقات بریتانیا نشان می‌دهند که خوردن میوه و سبزیجات باعث کاهش وزن می‌شود اما تاثیری بر pH خون ندارند.

به گفته خانم پورتر آنچه باعث کاهش وزن می‌شود کاهش دریافت کالری است نه کاهش اسیدیته خون.

توصیه نظام بهداشت و درمان بریتانیا این است که برای سودمندی رژیم آلکالین شواهد علمی وجود ندارد و محروم کردن بدن از گروه‌هایی از مواد غذایی، مفید نیست.

کیتی پرایس نوشیدنی‌هایی را به عنوان جایگزین صبحانه یا وعده‌های غذا یا برای بازیابی قوا و رساندن آب به بدن روانه بازار کرده . بنا بر سایت رسمی این محصولات، این نوشیدنی‌ها باعث تقویت قوام عضلات و محافظت از آنها می شود و میل به خوردن هله هوله و همچنین ولع خوردن را کم می‌کند.

انجمن رژیم های غذایی بریتانیا می‌گوید کاهش سریع وزن می‌تواند نوعی مشوق باشد اما سرکوب اشتها نه توصیه می‌شود، نه سالم است نه قابل دوام.

سارا کو از بنیاد تغذیه بریتانیا می‌گوید: “جایگزین‌های وعده‌های غذایی ممکن است برای کسانی که باید وزن زیادی کم کنند مناسب باشد اما باید همیشه آنها را زیر نظر متخصص سلامت استفاده کرد.”

شرکت محصولات کیتی پرایس به درخواست بی‌بی‌سی برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداد.

رژیم پیوپی مدعی است که اصول رژیم مدیترانه‌ای را به کار گرفته و باعث کاهش وزن و کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم می‌شود.

پیوپی نام دهکده‌ای در ایتالیا است که لقب “سالم ترین دهکده دنیا” را دارد و ساکنان آن اغلب ده سال بیشتر از مردم دیگر نقاط عمر می کنند و به صد سالگی می‌رسند. رژیم غذایی آنها پر است از سبزیجات، ماهی‌های روغنی (تن، آزاد /سمون/، خال خالی، ساردین) و مغز دانه‌ها. گفته می‌شود این نوع تغذیه از دیابت نوع دوم جلوگیری می‌کند.

دکتر عاصم ملهوترا و دانال انیل با اقتباس از تغذیه مردم این روستا، رژیمی کم کربوهیدرات، پر چربی، حاوی سبزی و میوه و ماهی‌های روغنی توصیه کردند در کنار ورزش و پرهیز از زیاده‌روی در نوشیدن الکل.

آنها همچنین روزه گرفتن گهگاهی، پرهیز از گوشت قرمز و نشاسته (برنج، نان، سیب‌زمینی) و شیرینی‌جات را توصیه کردند.

انجمن رژیم‌های غذایی بریتانیا می گوید این دو نفر رژیم غذایی مدیترانه‌ای را برای مقاصد خود “مصادره” کرده اند. این انجمن توصیه آنها به گنجاندن روغن نارگیل و گل کلم به عنوان پایه (نان) پیتزا را “مسخره” خوانده است.

خانم پورتر می گوید: “ما می‌دانیم که تغذیه مدیترانه‌ای یکی از سالم‌ترین رژیم های غذایی است اما این تغذیه کم کربوهیدرات نیست.”

بنیاد تغذیه بریتانیا هم این را تایید می‌کند و می گوید تغذیه مدیترانه‌ای در تمام وعده‌های غذا شامل پاستا (ماکارونی) و برنج است.

خانم پورتر می‌گوید توصیه به خوردن مقدار زیادی چربی اشباع شده نتیجه بررسی رژیم مدیترانه ای در کلیت آن نیست بلکه سعی شده چیزی را که شواهد تایید می‌کند در آن لحاظ کنند:

“چرا این نوع تغذیه باعث کاهش وزن می‌شود، چون باعث انتخاب‌های سالم‌تری می‌شود و در کل فرد کالری کمتری دریافت می‌کند.”

اما دکتر ملهوترا که متخصص قلب و مشاور مجمع ملی چاقی است می‌گوید: “رژیم پیوپی ارزیابی مستقلی است که اسرار یکی از سالم‌ترین دهکده های دنیا را با آخرین تحقیقات پزشکی و تغذیه و ورزش پیوند می‌دهد تا بسیاری از افسانه‌های امروزی صنعت کاهش وزن و سلامت را بی‌اعتبار کند.”

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

“شماری از پزشکان برجسته بین‌المللی، متخصصان تغذیه، پژوهشگران و متخصصان ورزشی از این رژیم حمایت کرده‌اند.”

“باید پیوند و نفوذ شرکت‌های مختلف صنایع غذایی با انجمن رژیم‌های غذایی بریتانیا را زیر سوال برد. به نظر من نمی‌توان این انجمن را منبعی مستقل برای توصیه‌های تغذیه به حساب آورد.”

سخنگوی انجمن رژیم های غذایی بریتانیا به اظهارات دکتر ملهوترا چنین پاسخ داد: “تحلیل‌هایی که ما منتشر می‌کنیم بر اساس شواهد علمی است و روابط مهم ما با تولید کنندگان صنایع غذایی کشور تاثیری بر آن نمی‌گذارد.”

“سخنگویان ما مثل تمام متخصصان تغذیه باید برای عضویت در ‘نظام حرفه ‌ای بهداشت و مراقبت’ به شواهد علمی پایبند باشند.”

گفته می‌شود کوبی برایانت، ستاره بسکتبال آمریکا، کیم کارداشیان و الک بالدوین از این رژیم پیروی می‌کنند.

در این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، چربی زیاد، پروتئین متوسط توصیه می‌شود و کربوهیدرات باید از سبزیجات بی‌نشاسته، مغزدانه‌ها و دانه‌ها تامین شود.

هدف این است که بدن به شرایط کتونی سوق داده شود یعنی مثل زمانی که بدن نمی‌تواند قند خون (گلوکز) را از کربوهیدرات تامین کند و برای تولید انرژی شروع به سوزاندن چربی می کند.

خانم پورتر می‌گوید: “نکته منفی اینجاست که گفته می‌شود این رژیم سرطان را درمان می‌کند در حالی که اینطور نیست.”

او می گوید با نخوردن کربوهیدرات، چیزهای کم کالری دیگری که معمولا همراه آن خورده می‌شود هم حذف می شود:

“اگر کربوهیدرات مثل پاستا را حذف کنید سس خامه ای را هم حذف می کنید، اگر خوردن نام را کم کنید خوردن کره را هم کم می‌کنید. اگر خوردن بیسکویت را کم کنید خوردن شکر را هم کم می‌کنید.”

به گفته خانم پورتر خطر این کار این است که خوردن فیبر (الیاف غذایی) که برای سلامت روده‌ها مهم است هم کاهش پیدا می‌کند. بنیاد تغذیه بریتانیا می‌گوید این روش ممکن است برای کاهش وزن در کوتاه مدت موثر باشد اما بعید است بتوان این کاهش وزن را حفظ کرد.

در نهایت اینها توصیه‌های انجمن رژیم های غذایی بریتانیا است:

از شما خواسته بودیم که اگر می‌خواهید مطالب بیشتری درباره رژیم غذایی و موضوعات مرتبط به آن در بی‌بی‌سی فارسی بخوانید، سوال‌های خود را برای ما بفرستید.

فرصت فرستادن سوال برای این موضوع به پایان رسیده است.

ممنون از شما که سوال فرستادید. مطلب زیر در پاسخ به این سوال‌ها تهیه شده است:

چه بخوریم و چه مقدار بخوریم که سالم باشد؟ #ازمابپرس

#ازمابپرس ابزاری است که به شما امکان می‌دهد تا با سوالهای خود در تهیه مطالب و گزارشهای بی‌بی‌سی فارسی سهیم شوید.

درباره #ازمابپرس بیشتر بدانید

امروزه یکی از تبلیغاتی که برای تناسب اندام و کاهش وزن در کوتاه مدت در فضای مجازی و سالن های زیبایی و ورزشی انجام می شود رژیم های کتوژنیک یا کم کربوهیدرات است. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

سایت های دیگر

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

1

سایر خبرها

به گزارش بهداشت نیوز: به عبارت دیگر راه های دیگری نیز برای حفظ تناسب اندام وجود دارد که با کمی برنامه ریزی می توانید به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با نکاتی کارشناسانه در مورد تناسب اندام آشنا کنیم که در صورت رعایت آن ها بدن سالم و جذابی در طولانی مدت خواهید داشت. 1- از شمردن کالری غذاها دست بردارید خوردن غذایی که کیفیت غذایی بالایی دارد نسبت به کالری آن مهم تر است. یک مطالعه 20 ساله نشان داده است که غذاهای فرآوری شده و نوشیدنی های شیرین بیشترین عوامل ا …

ورزش تقریبا برای همه افراد خوبست و اگر مبتلا به دیابت باشید برایتان یک ضرورت محسوب می شود. ورزش برای شما همه کار می کند، از کم کردن قند خون و فشار خون گرفته تا افزایش انرژی و بهبود کیفیت خواب. اگر نمی توانید ورزش های سنگین و پرفشار انجام دهید روش های دیگری نیز برای ورزش کردن وجود دارد. به گزارش بهداشت نیوز به نقل از everydayhealth ورزش به کاهش وزن، بهبود تعادل و در نهایت کاهش خطر ابتلا …

…> عملکرد خانم ها سی درصد بهتر از آقایان طبق بیانات دکتر بلترام و همکاران وی تحقیقات گذشته حاکی از قدرت اکسیژن گیری بیشتر مردان نسبت به زنان، کودکان و افراد سالخورده است. تیم بلترام و همکارانش برای آزمودن این فرضیه آزمایشی را برنامه ریزی کردند. آن ها در این آزمایش 18 شرکت کننده جوان نیاز داشتند؛ 9 مرد و 9 زن. همه شرکت کنندگان بسیار فعال، هم سن، هم وزن بودند و هم چنین دوره های …

خواب خوبی نخواهند داشت چون نور و سروصدا تاثیر زیادی در مختل کردن کیفیت خواب شان دارند و از همه مهم تر ریتم خواب و بیداری این افراد است که با شرایط شبانه روز مطابقت ندارد و باعث بی نظمی در ریتم بیولوژیک خواب می شود. به طور معمول زمان شروع خواب و بیداری هر فرد باید در ساعت خاصی باشد. توصیه می شود ساعت خواب نوجوانان از حوالی 10-9 شب شروع شود و تا ساعت 7-6 صبح ادامه یابد. آیا اختلال در ریتم …

هایی که تاکنون شده است می گویند پروتئین باید 10 تا 15 درصد از رژیم غذایی یک فرد را تشکیل بدهد. طبق این معیار، مردان به طور متوسط، دو برابر ِ میزان توصیه شده و زنان، تقریبا 30 درصد بیشتر از میزان توصیه شده پروتئین مصرف می کنند. اما زیرمجموعه هایی از جمعیت نیز وجود دارند که به مقدار کافی پروتئین دریافت نمی کنند. در این گروه زنانی هستند که دریافت کالری محدودی دارند، مخصوصا آنهایی که ورزش می کنند …

کاره و پرفایده برای بدن استفاده می شود. دارای عوامل ضدمیکروبی و ضدقارچی است که موجب افزایش ایمنی بدن و کاهش وزن می شود . مطالعات قبل نشان داده اند که سرکه سیب با کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی، اندازه دور کمر، و تری گلیسیریدهای خون (چربی موجود در خون) مرتبط است. افراد چاقی که روزانه نوشیدنی حاوی یک یا دو قاشق سوپخوری سرکه سیب مصرف کرده اند بعد از 12 هفته یک تا دو کیلوگرم وزن کم کرده اند . نوشیدن سرکه سیب قبل از غذا به کاهش وزن کمک میکند …

، پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها باشد. غذاهایی چون میوه ها، سبزیجات نشاسته ای و فرآورده های لبنی حاوی مواد مغذی حیاتی هستند که باید در رژیم غذایی تان وجود داشته باشد. غذاهایی با چربی های سالم را انتخاب کنید که برای قلب تان مفید باشند. غذاهایی که مقدار زیادی چربی غیراشباع و امگا 3 داشته باشند مانند ماهی های چرب، زیتون یا روغن زیتون، مغزها و کره آجیل، بذر کتان و آوکادو. یک نکته ی مهم دیگر این است که باید در روز 5 تا 6 وعده غذا بخورید تا قند خون تان ثابت بماند و میل به پُرخوری کاهش پیدا کند. …

… به این ترتیب می توان گفت که آرد بادام گزینه بسیار مناسب برای این افراد محسوب می شود.آرد بادام در مقایسه با آرد گندم تفاوت قیمتی کمی دارد و کمی گران تر از آرد گندم در بازار عرضه می شود. یکی از مهمترین مزایای سلامتی آرد بادام افزایش بهبود کارکرد و سلامتی قلب است. این آرد از بدن در برابر سرطان های مختلف محافظت می کند. خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و در افزایش انرژی و کاهش وزن …

یک عامل خطرساز بیماری های قلبی عروقی و دیابت محسوب می شود که حتی ممکن است از دوران کودکی آغاز و در بزرگسالی نمایان شود. وجود همزمان چندین عامل خطرساز که از عوامل مهم در ایجاد دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی نیز هستند، از جمله چاقی شکمی، بالا بودن قندخون، اختلال چربی خون و فشا رخون بالا احتمال وجود سندرم متابولیک را مطرح می کند. مطالعات نشان داده است در این سندرم، خطر بروز بیماری های قلبی عروقی …

تحرک است؛ به ویژه در کارمندانی که شغل شان به صورت نشسته است یا کسانی که در ترافیک حالت سکون دارند، عضلات و اسکلت بدن فرد دچار مشکل می شود؛ قطعاً این فرد وقتی فعالیت های اسکلتی-عضلانی، نرمش و ورزش کند یا شغل همراه با فعالیت داشته باشد، 100 درصد روی سلامت اسکلت و عضلاتش تأثیر دارد. زمانی که فرد حالت نشسته دارد و زانوها خم است باعث می شود که عضلات پا ضعیف شوند. بنابراین باید در زمان نشستن، نرمش هایی …

می رساند. ورزش های سنگین و بلند مدت منجر به تپش قلب نامنظم می شود که همین نامنظمی خود عوارضی مانند لخته شدن خون دارد. به همین دلیل بهتر است که در هر چیزی اعتدال داشته باشیم، حتی ورزش. ضعف سیستم ایمنی بدن شما برای سلامتی تان ورزش می کنید اما همین ورزش گاهی سلامتی را از شما می گیرد. به عنوان مثال یکی از عوارض زیاد ورزش کردن ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است که خود منجر به بیماری های مختلف و عفونت ها می شود. اگرچه ورزش های متعادل و منظم سیستم ایمنی بدن شما را بالا می برد، ولی افراط در آن، آن را ضعیف خواهد کرد. …

. توجه داشته باشید که معابر و پیاده روهای عادی ممکن است لیز و یخ زده باشند، پس برای دویدن به فضاهای چمن کاری شده یا مسیرهای مخصوص دوندگی بروید. در ضمن، استفاده از وسایل تخصصی هم ضرورت دارد. لباس مناسب دوندگی، لباسی است که حرارت را جذب کند، فضای تنفس طبیعی برای بدن را به خوبی تامین کند و باعث تعریق بیش از حد نشود. همچنین تمامی قسمت های بدن باید به خوبی با لباس های مناسب پوشیده شوند. اگر هم هوا …

تمایل به چاقی و اضافه وزن دارند و این را تحقیقات متعدد ثابت کرده است. دلیل این است که مواد مغذی برای افزایش متابولیسم ضروری هستند و عامل سوختن کالری محسوب می شوند. علاوه بر این، صبحانه شما را به مدت طولانی سیر نگه می دارد و همین عامل اجتناب از دریافت کالری بیش از حد، چربی و کربوهیدرات های ساده است. صبحانه باید متنوع باشد: اکثر افراد معمولا در وعده های ناهار و شام تنوع ایجاد می کنند اما …

به گزارش خبرگزاری کودک و نوجوان ، افزایش وزن و چاقی را از جمله عوارض مصرف نوشابه های گازدار و دارای قند بالا است. مصرف این نوع نوشابه ها در کودکان می تواند موجب کاهش رشد استخوانی آن ها شود. همچنین مصرف نوشابه در افرادی که دارای قند و چربی بالا هستند می تواند منجر به تشدید افزایش قند و چربی شده به همین علت توصیه می شود این افراد از نوشابه های رژیمی و بدون شکر استفاده کنند. استفاده از …

عنوان مثال به دلیل مسئولیت های زیادی که به عهده تان است، از باشگاه رفتن خودداری کنید. اما اگر تناسب اندام برایتان اهمیت دارد، برای فعالیت های بدنی تان نیز زمان بگذارید. فرم بدن تان تغییر می کند یکی دیگر از دلایلی که موجب اضافه وزن شما پس ازدواج می شود، تغییر فرم بدن تان، به خصوص برای آقایان، است. تحقیقی نشان داده که آقایان زمانی که وارد زندگی مشترک می شوند، سطح تستسترون شان …

بین می رود. همچنین ممکن است لکه های آبی تیره با اطراف مشخص درناحیه کفل نوزاد یا به طور استثنایی درمحل دیگری از بدن دیده شود که آنهارا لکه های منگولی یا آبی رنگ گویندو در خلال سال اول تولد از بین می رود. لرزش چانه و زانوهای نوزاد: بعضی نوزادان موقعی که در حال بیداری و فعالیت هستند لرزشهایی درچانه یا در زانوهای آنها دیده می شود.این لرزشها چون در زمان فعالیت نوزاداست جای نگرانی …

شما باید بدانید نوزادانی که نارس به دنیا می آیند اغلب مشکلات جدی دارند و برخی عوارض در طولانی مدت ادامه دارد. این نوزادان ممکن است دچار ناتوانایی های فیزیکی و تکاملی باشند و به درمان ها و مراقبت های مخصوص نیاز داشته باشند. زایمان زودرس چیست؟ بیشتر بارداری ها حدود 40 هفته طول می کشد. نوزادان متولد شده در هفته های 32 تا 37 بارداری به عنوان نارس در نظر گرفته می شود. نوزادان …

بیماران افسرده به منظور یافتن علت دقیق بیماری و درمان کامل، ضروری است. افسردگی را با گیاهان دارویی فیتیله پیچ کن! برای درمان انواع افسردگی، سالیان درازی است که از انواع داروهای ضدافسردگی شیمیایی استفاده می شود ولی چون درمان افسردگی گاهی چندین ماه یا چندین سال طول می کشد، مصرف کنندگان این داروها همیشه از عوارض جانبی آن ناراضی و نگران هستند. به همین دلیل، به تازگی تحقیقات وسیعی …

به گزارش گیل خبر، بسیاری از مردم از این مساله آگاه نیستند که مصرف برخی میوه ها می تواند به روند چربی سوزی کمک کند. گوارش برخی مواد غذایی به مقدار زیادی کالری نیاز دارد. به بیان دیگر آنها بیش از محتوای کالری که ارائه می کنند، کالری می سوزانند. در نتیجه، این قبیل مواد غذایی به چربی سوزی کمک می کنند. ناطقان: میوه ها بخشی از این گروه از مواد غذایی چربی سوز را شکل می دهند. با بهره مندی از قند …

دیگر به ایشان داده شد. وی متوجه شد که “نه کلیه افراد، اما 40 درصد از اشخاصی که هر روزه غذای موردعلاقه خود را می خورند، اکنون چاق هستند و یا اضافه وزن دارند و این 3 برابر شدیدتر از حالتی است که طی 7 روز هفته یک نوع غذا را مصرف نکنند. آیا شیرین کننده های مصنوعی این چرخه اعتیادآور را ایجاد می کنند؟ گیرهارت می گوید که “هیچ مبنای علمی در این زمینه وجود ندارد.” آیا در صورت توقف مصرف …

…> فعالیت فیزیکی مناسب برای تقویت عضلات قلب و ریه و در کل سلامتی، زمانی مفید و موثر می شود که بتواند سبب بروز تغییرات بیولوژیک مفید در بدن انسان شود که از آن جمله می توان به افزایش تعداد ضربان تا شکل سریع آن یعنی یک دوی نرم و سبک اشاره کرد.میزان پیاده روی می تواند از شکل آرام یعنی راه رفتن متفاوت باشد. برنامه بر اساس میزان آمادگی جسمانی افراد با هدف نهایی طی 3 هزار و 200 متر در مدت نیم ساعت و با …

که به عوارض ریوی بینجامد. 11- اختلال در رشد عمومی به خصوص در بچه ها. 12- اختلال در گفتار ناشی از بزرگی لوزه ها و آدنوئید. 13- اختلال در رشد استخوان های فک و صورت به علت تنفس دهانی طولانی مدت در بچه ها. 14- لوزه های حفره حفره که باعث گیر کردن مواد غذایی در داخل آن ها شود. جراحی لوزه برداشتن لوزه از راه دهان صورت می گیرد. راه های …

…. این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود و بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی زیادی بر سلامت بدن دارد. بین ساعت11 تا1 بهترین زمان برای خواب عمیق است چون این مواد سمی در حال دفع شدن از کبد هستند. دو ساعت بعدی، تا ساعت3 بدن در حال سم زدایی از کیسه صفراست که فقط در صورت یک خواب عمیق ممکن می شود. ساعت3 تا5 صبح زمان از بین بردن مواد سمی از ریه است که …

چند بند برای تنظیم بار ،برای راحتی بیشتر است. پاهای شما دارای قوی ترین عضلات در بدن شما هستند، بنابراین هدف این است که بندهای خود را طوری تنظیم کنید تا اکثر بار بر روی مفاصل ران شما قرار گیرد. شما چهار بند تنظیمی اولیه دارید: تنظیمات در دو مرحله اولیه اتفاق می افتند: چون تنظیم مناسب یک فرایند پویا است، کوهنوردان با تجربه به طور مداوم در تلاش برای کاهش فشار، بند های …

های فرآوری شده غذا های فرآوری شده با تامین مواد غذایی مورد علاقه ی انگل ها، به رشدشان کمک می کنند و با تقویت باکتری های بد روده موجب التهاب محیطی شده و شرایط بقای انگل ها را راحت تر می کنند. اگر تشخیص انگل در مورد شما داده شده است یا مشکوک به داشتن انگل در بدن هستید باید مصرف این غذا ها را قطع کنید. 2. قند ها قند های تصفیه شده به رشد و تکثیر انگل ها کمک می کنند، چون …

به گزارش بلاغ ، متفورمین دارویی است که برای درمان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 طراحی شده است. به نقل از کرمانی متفورمین را افراد مبتلا به پیش دیابت نیز می توانند به عنوان پیشگیری کننده استفاده کنند. متفورمین یک داروی محبوب است، چون به خوبی کار می کند، عوارض جانبی کمی دارد و هزینه اش نیز آنچنان بالا نیست. در کنار دیابت، متفورمین نشان داده می تواند مزایایی برای سندروم تخمدان پلی کیستیک نیز …

نوزاد وزن ایده آل ایجاد می کند. تغذیه نوزاد با شیر مادر سبب افزایش وزن سالم و جلوگیری از چاقی در دوران کودکی می شود. مطالعات نشان می دهد که میزان چاقی در نوزادانی که شیر مادر دریافت کرده اند نسبت به نوزادانی که مواد غذایی دیگر دریافت نموده اند، 15 تا 30 درصد پایین تر است. مدت زمان نیز مهم است؛ زیرا هر ماه از شیردهی خطر ابتلا به چاقی کودک را تا 4 درصد کاهش می دهد. این ممکن است به دلیل رشد …

دکتر منوچهر قارونی در گفتگو با سلامت آنلاین با اشاره به هفته سلامت مردان و نامگذاری امروز با عنوان نقش ورزش در کنترل عوامل خطر بیماری قلبی عروقی با تاکید بر چاقی شکمی به عنوان زنگ خطر سلامت مردان افزود: ورزش کردن مستمر و روزانه به مدت نیم ساعت، تنها راه کنترل وزن و پیشگیری از عوارض خطرناک افزایش وزن و بروز سکته قلبی است، اما اگر ورزش به صورت نامنظم و تفننی انجام شود، هیچ تاثیری در کاهش حجم چربی …

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مصرف قرص های ضد بارداری بدون شک مانند هر دارو دیگری، در دراز مدت می تواند عواقبی داشته باشد که بیشتر افراد از آنها مطلع نیستند. با این که قرص های ضد بارداری محبوب ترین روش برای جلوگیری از بارداری هستند، بهتر است نگاهی به لیست زیر که خطرات جبران ناپذیر مصرف قرص های ضد بارداری را بیان کرده است بیاندازید. قرص های ضدبارداری و خطر بروز لخته های خونی …

کربوهیدرات های حاوی قند رافینوز را کاهش دهد. زمانی که می بایست به پزشک مراجعه کنیم گاز روده به خودی خود به ندرت علامت و نشانه یک بیماری جدی است. اما در صورتی که گاز روده شما دائمی یا شدید بوده یا با استفراغ ، اسهال، کاهش ناخواسته وزن، وجود خون در مدفوع و یا سوزش سردل همراه باشد، به پزشک مراجعه کنید. گاز اضافی می تواند نشانه بیماری دیگری چون بیماری سلیاک، گاستریت، بازگشت اسید معده به مری (ریفلاکس) یا سندرم روده تحریک پذیر باشد. گاز روده می تواند سبب ناراحتی و اضطراب گردد اما معمولاً تنها نشانه این است که دستگاه گوارش شما به خوبی کار می کند. منبع: سلامتی …

“),t.close()},t.write(‘

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک
مضرات رژیم غذایی کتوژنیک
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *