مضرات خوردن شیر خشک

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم

مضرات خوردن شیر خشک

علائم اولیه بارداری چیست؟ آیا می دانستید، هنگامی که عادت ماهانه تان به تاخیر می افتد، ممکن است چند هفته از بارداری تان گذشته باشد؟ حاملگی با بارور

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

گاهی اوقات مادر به دلایل مختلف توانایی شیر دادن به فرزندش را ندارد ، در این شرایط مادر ناگزیر است از شیر خشک برای تغذیه ی کودکش استفاده کند. اما آیا این ماده ی غذایی تمام فامتور های شیر مادر را در بردارد و می تواند غذای کاملی برای کودک باشد؟

با همه چیزهایی که درباره مضرات ندادن شیر مادر به شیرخواران گفته ایم، در برخی از موارد خاص به توصیه پزشکان مادران مجبورند فرزند دلبندشان را با شیرخشک تغذیه کنند.آماده کردن شیرخشک برای شیرخوار مثل آشپزی نیست که مجبور باشید چند ساعت وقت برای آن بگذارید فقط کافی است چند قاشق شیر را در مقداری آب جوشیده بریزید و خوب تکان دهید اما همین کار ساده نکات مهمی دارد که هر مادری اگر مجبور است به هر دلیلی به فرزندش شیرخشک دهد، باید آنها را رعایت کند

به خصوص اینکه امکان ابتلا به اسهال کودکانی که شیرخشک می خورند است و در معرض بیماری های بیشتری هستند.

سیستم ایمنی بدن شیرخوار هنوز به خیلی از میکروب ها ایمن نشده است. پس باید شیرخشک را بنا به تجویز متخصص اطفال با مقدار مشخص به فرزندتان بدهید و هنگام تهیه شیر تمام نکته های بهداشتی را رعایت کنید:

به هیچ وجه شیرخشک تاریخ گذشته به فرزندتان ندهید. ممکن است شما و همسرتان تصمیم بگیرید برای صرفه اقتصادی چند کارتن شیرخشک تهیه کنید. در چنین موقعیتی باید دقیقا حساب کنید فرزندتان تا یک مدت زمان مشخص چقدر شیر مصرف می کند تا تاریخ مصرف شیرها نگذرد.

مضرات خوردن شیر خشک

قوطی شیرخشک باید فاقد فرورفتگی باشد. در غیر این صورت ممکن است لایه قلع اندود داخل قوطی ترک بخورد و باعث فساد پودر داخل آن شود.

گرما و سرمای شدید، مواد تشکیل دهنده شیرخشک را خراب می کنند بنابراین قوطی شیرخشک را در جای خشک و خنک نگه دارید. نگهداری شیرخشک در یخچال کار درستی نیست و بهترین محل نگهداری آن، کابینتی دور از اجاق، فر، کانال های دستگاه های تهویه و لوله های آب گرم است. دمای بهینه نگهداری شیرخشک ۲۴ ۱۲ درجه سانتی گراد است. از نگه داشتن قوطی های شیرخشک در فریزر یا در معرض نور مستفیم آفتاب خودداری کنید.

۱) با دقت تمام قسمت های شیشه، سرشیشه، پستانک، پیمانه شیرخشک، واشر شیشه، شیشه شور و را بشویید. از آنجا که توصیه شده به کودک زیر ۶ ماه هیچ ماده ای جز شیر ندهید، بهتر است شستشو را در ماشین ظرفشویی (چون آب را داغ می کند)، انجام دهید. وسایل پلاستیکی را در قسمت مخصوص ماشین قراردهید. اگر ماشین ظرفشویی ندارید، تمام این وسایل را در ظرف آب در حال جوش بیندازید و بگذارید ۵ دقیقه بجوشند. بعد از این مدت، آنها را از آب درآورید و بگذارید خشک شوند. اگر همان لحظه به آنها نیاز دارید، از حوله ظرف شویی پر از باکتری برای خشک کردنشان استفاده نکنید و به جای آن دستمال کاغذی تمیز به کار ببرید.

۲) قبل از باز کردن در قوطی، حتما در آن را خوب بشویید.

۳) دست هایتان را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه خوب با آب گرم و صابون بشویید و با دستمال کاغذی تمیز خشک کنید (نه حوله ای که همه از آن استفاده می کنند).

۴) طبق دستوری که برای تهیه شیرخشک روی قوطی درج شده، عمل کنید. اگر آب کم بریزید، کار کلیه های فرزندتان شدیدتر و بدنش کم آب می شود. افزودن بیش از حد آب هم نیاز به کالری و موادمغذی بدن فرزندتان را فراهم نمی کند.

۵) حتما برای تهیه شیر، آب را چند دقیقه بجوشانید سپس با شیرخشک مخلوط کنید. یادتان باشد آب معدنی لزوما استریل نیست حتی اگر آن را تصفیه کنید.

۶) شیری که حاضر کرده اید در دمای اتاق قرار ندهید تا خنک شود و فورا آن را به یخچال منتقل کنید.

۷) اگر فرزندتان شیری که از یخچال برایش خارج کرده اید ظرف ۱ ساعت نخورد، حتما آن را دور بریزید زیرا باکتری های دهان فرزندتان در این مدت وارد شیر شده و آن را آلوده کرده اند. مصرف چنین شیری باعث بیماری کودک می شود.

۸) برای پیشگیری از دور ریختن شیر صبح مقداری شیر درست کنید و در هر نوبت حدود ۱۲۰ ۱۰۰ میلی لیتر آن را در شیشه فرزندتان بریزید.

۹) دمای اتاق برای رشد و تکثیر باکتری های شیر بسیار مناسب است پس شیر گرم را بلافاصله به فرزندتان بدهید. از حرارت دادن شیری که یک بار گرم شده، بپرهیزید.

۱۰) اگر می خواهید فرزندتان را بیرون ببرید، شیرش را در پوشش های عایق حرارت قرار دهید.

۱۱) به ازای هر کیلوگرم از وزن شیرخوار، باید هر بار ۱۵۰ ۱۰۰ میلی لیتر شیرخشک به او بدهید.

معمول ترین حساسیت کودکان، حساسیت به پروتئین های شیر گاو است. این پروتئین در شیرخشک هم وجوددارد. علایم حساسیت به شیر خشک عبارتند از: خارش، قرمزی، اگزما (زواید فلس دار و خشک روی پوست به خصوص روی پیشانی) و استفراغ. بهتر است بعد از دادن شیرخشک به فرزندتان، مراقب علایمی از قبیل پریشانی، بی قراری و گریه بیش از حد یا قرمز شدن ناحیه مقعد که با کرم زینک اکساید برطرف نشود، باشید. گاهی هم حساسیت باعث دفع مدفوع خیلی سفت یا خیلی شل و بدبو می شود. اگر این نشانه ها را در فرزندتان مشاهده کردید، قبل از خرید یک نوع جدید شیرخشک، او را نزد متخصص اطفال ببرید و شیرخشک پیشنهادی او را تهیه کنید.

مسمومیت های غذایی را جدی بگیرید زیرا ممکن است در کودکان باعث از دست رفتن آب بدن، نارسایی کلیه و مرگ شوند.

شیرهایی که کودک مصرف می کند، اقلا به ۶ دسته زیر تقسیم می شود:

پروتئین های شیرگاو به انواع ساده تر تجزیه شده اند تا برای کودک قابل هضم باشند.

این شیر برای شیرخوارانی که به پروتئین های شیر حساسیت دارند تجویز می شود.

قند لاکتوز آن تجزیه شده زیرا بدن برخی از شیرخواران نمی تواند قند شیر(لاکتوز) را تجزیه کند.

برای شیرخوارانی که به انواع معمولی شیرخشک حساسیت دارند؛ پروتئین های این شیر بسیار ساده ترند.

مقدار پروتئین و کالری بیشتری به کودک می رسانند و به راحتی هضم و جذب می شوند.

برای شیرخواران با نیازهای تغذیه ای مخصوص.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *