مصرف قرص پروژسترون برای پریود شدن

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

من ضخامت اندومترم پایین بوده دکتر به من استروژن دادن تا روز 21 و مدروکسی پروژسترون تا روز 25 بعد از شروع پریود من این ماه دوره دومه که خوردم. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

مصرف قرص پروژسترون برای پریود شدن

3

های جلوگیری از بارداری در کنار کاهش وزن، درمان خط اول برای کنترل بی نظمی قاعدگی و پرمویی برای مبتلایان بهPCO است و مادران نباید نگران دریافت قرص های جلوگیری در دختران خود باشند زیرا ریزش حداقل هر 3 ماه یکبار سطح اندومتر برای پیشگیری از سرطان اندومتر ضروری است. وی ادامه داد:البته در صورت عدم تحمل یا منع مصرف قرص های ترکیبی، درمان خط دوم و سوم استفاده از ترکیبات پروژسترون و همچنین متفورمین

قاعدگی (پریود) در هر دختری و پس از رسیدن به سن بلوغ رخ می دهد و از نظر پزشکی یک فرد سالم هر ماه (هر 28 روز یکبار) به مدت 5 الی 7 روز خونریزی دارد. مقدار خونریزی و طول مدت آن با توجه به ژنتیک، شرایط بدنی فرد و شرایط روحی آن شخص در طول ماه های مختلف ممکن است کمی تغییر کند. به طور کلی تغییر در میزان ترشح دو نوع هورمون استروژن و پروژسترون عامل اصلی بروز عادت ماهانه به شمار می آید. سلامت قاعدگی برای

سوال مخاطب نی نی بان: من به خاطر پلی کیستیک که دارم متفورمین مصرف می کنم. چند ماه بعد از هر وعده غذایی نصف قرص می خوردم. بعد دکتر بهم گفتم صبح ها قرص کامل بخورم و بعد از دو هفته بعد از وعده ناهار یا شام که دقیق یادم نیست یه قرص کامل بخور. کسی می دونه بعد از ناهار هست یا شام؟ پاسخ دکتر زینب توکل، دکترای تخصصی سلامت باروری: دوست عزیز مصرف روزانه قرص مهم است و این که در چه زمانی از شبانه روز باشد اهمیت خاصی ندارد.

؟درضمن اگه این لکه بینیم اگر تا چند روز ادامه داشته باشه چی؟اخه دکترم برام قرص ضدبارداری تجویز کرده باید بخورم از روز پنجم پریودم..الان چیکارکنم.تورو خدا جواب سوالمو بدید. پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز شما نسبت به بدن خود بسیار عجول هستید. مصرف رازیانه کاملا در این شرایط ممنوع است. پس از تزریق مذکور تا 15 روز زمان دارید و این لکه بینی ها کاملا طبیعی است. هر وقت پریود کامل شدید از شب پنجم مصرف داروی تجویز شده را آغاز کنید.

بیمار خانم بیست و سه ساله که اذعان داره روز نهم دوره اینترکورس داشته ب این امید ک شب قبل شروع دوره قرص یاز رو داشته(بیمار چهار دوره مصرف یاسمین داشته از روز س الی پنج شروع میکرده و این ماه قصد شروع پیشگیری با روش کاندوم داشته ولی روز هشتم تصمیم ب مصرف یاز میگیره و فردای روز اینترکورس داشته.دوازده ساعت بعد چهار قرص یاز و دوازده ساعت بعد مجددا چهار قرص مصرف کرده.روز بعد بدلیل شک ب نداشتن جزئ

خونریزی بعد از دوران یائسگی علل شایع منوراژی 1) عدم تعادل هورمون در یک سیکل طبیعی و نرمال قاعدگی، تعادل میان هورمون های استروژن و پروژسترون باعث تنظیم ساخته شدن جداره ی داخلی رحم (آندومتر) می شود. این دیواره (آندومتر) طی چرخه ی قاعدگی از بین رفته و با خونریزی دوره قاعدگی خارج می شود. چنانچه تعادل بین هورمون ها مختل شود، آندومتر به مقدار زیاد ساخته شده و فرد در قاعدگی

. Jasbir Singh از مرکز پزشکی Baylor در تگزاس می گوید در اوایل بارداری، در بدن هورمون استروژن و پروژسترون زیادی تولید می شود که باعث رشد غدد موجود در سینه ها می شوند. این نوسانات هورمونی باعث تجمع مایعات در سینه و درنتیجه سنگین شدن، درد و حساس شدن آن ها از حالت نرمال می شود. ” برای تسکین این حالت، می توانید از لباس زیر های مخصوص استفاده کنید. نشانه ی دوم – خونریزی

سوال مخاطب نی نی بان: من 18 سالمه .یک سال و نیمه که ازدواج کردم 3ماهه عروسی کردم من از مجردی تنبلی تخمدان داشتم و هر 45 روز پریود می شدم دکتر قرص دوفاستون و یه امپولی رو برام نوشت وقتی اون امپول و زدم 3 روز بعدش پریود شدم من حدود.4.5ماه قرصو می خوردم و پریودم تنظیم شد و هر 25 روز پریود می شم این ماه من و شوهرم برای بارداری اقدام کردیم و منم فکر کردم که نباید این قرص و بخورم برای همین نخوردم

&gt – در طول 8 روز پس از 1 قرص، میزان استروژن را کاهش می دهد – تخمک های سالم را ارتقاء می دهد. – سطوح آزاد تستوسترون (تستوسترون چیست؟) بالا را اصلاح می کند. میواینوزیتول یک عنصر کلیدی در مایع فولیکولی تخمک سالم است. بیماران مبتلا به PCOS یا بیماران مسن اغلب فاقد میواینوزیتول هستند و بنابراین تخمک های با کیفیت پایین را تولید می کنند و در نتیجه احتمال ابتلا به بارداری را

سوال مخاطب نی نی بان: بدلیل مصرف 3 تا قرص اورژانسی 75صدمی اووسیز در یک ماه و نیم پیش؛ الان بعد از چند روز تاخیر فقط کمی لکه بینی دارم. برای مراجعه به پزشک جهت تنظیم قاعدگی، آزمایش هورمونیِ کامل کافیه یا باید سونوگرافی هم داشته باشم؟ برای این مورد سونوگرافی معمولی لگن کفایت می کنه یا باید واژینال باشه؟ پاسخ دکتر زینب توکل، دکترای تخصصی سلامت باروری: همراه گرامی چنانچه شما بعد

سوال مخاطب نی نی بان: من پلی کیستیکم و دیروز روز 14 سیکلم که سونوگرافی دادم گفت تخمکت آزاد شده و ضخامت اندومترم 7.5 بود. ماههای قبل از روز 15 سیکلم تا 1 روز ، روزی 1 عدد دوفاستون مصرف میکردم. امروز که روز 15 ام هست دوفاستون و مصرف بکنم؟از اونجایی که ضخامت اندومترم 7.5 بود و لب مرزه واسه بارداری نمی خوام کمتر بشه. بعضی جاها میگن دوفاستون ضخامتو کم میکنه و بعضی جاها میگن زیاد میکنه . می خواستم

“),t.close},t.write(‘


سلام من پنج ماه بود پریود نمیشدم رفتم دکتر بهم مدروفم مدروکسی پروژسترون داد ده شب شبی دوعدد خوردم دو روز بعدش پریود شدم من بعد از تمام شدن پریودم بازم باید بخورم و اگ بخورم چجوری و از چه زمانی باید شروع کنم؟؟


پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام باید از شب ۱۵ سیکل قاعدگی بسته دوم قرص مدروفم مدروکسی پروژسترون را شروع به مصرف کنید. اگر دکترتان دو بسته 5 ورقی برایتان تجویز کرده یعنی 5 دوره باید استفاده کنید.

قرص مدروکسی پروژسترون، نوعی استروژن سنتتیک است. پروژسترون یکی از هورمون هایی است که سیکل قاعدگی و تخمک گذاری را کنترل می کند و ماهانه یک تخمک را از تخمدانها آزاد میکند. پروژسترون همچنین به آماده سازی دیواره رحم برای بارداری کمک کرده و در هر ماه بعد از اینکه بارداری اتفاق نمی افتد دیواره رحم فرو میریزد و شما پریود میشوید.

مصرف قرص پروژسترون برای پریود شدن

چرا قرص مدروکسی پروژسترون تجویز میشود؟
رایج ترین قرص برای درمان اختلالات مختلف مربوط به سیکل قاعدگی است که اغلب بدلیل عدم تعادل هورمونی ایجاد میشود.این اختلالات شامل خونریزی غیر طبیعی و نظم رحم، آمنوره (قطع شدن پریود)، اندومتریوز و خونریزی شدید و یا زمانی که سلول تخم خارج از رحم در حال رشد است، می باشد.

مدروکسی پروژسترون اغلب برای القا خونریزی و یا پریود شدن در زنانی که بطور منظم پریود نمی شوند استفاده میشود و یا گاهی به مدت کوتاه برای باردار شدن به همراه سایر داروهای تحریک کننده تخمدان مانند کلومیفن تجویز میشود.

قرص مدروکسی پروژسترون و تحریک تخمک گذاری
زمانی این قرص در زنانی که قصد باردارشدن د ارند تجویز میشود، معمولا به مدت 1 روز این قرص را مصرف می کنند. بعد از آن، باید از 2 تا 1 روز بعد انتظار خونریزی داشته باشید. این روال معمولا برای خانم هایی که قصد باردار شدن دارند در ابتدا یک پریود مصنوعی توسط قرص مدروکسی پروژسترون ایجاد میشود و بعد از آن می تواند داروهای محرک باروری مانند کلومیفن را شروع کرد.کلومیفن در روز سوم، چهارم و یا پنجم سیکل قاعدگی تجویز میشود و به تخمک گذاری کمک میکند.

همچنین این قرص به منظم شدن پریود ها کمک کرده اما با تخمک گذاری ارتباط بهتری دارد. بطور معمول، قرص مدروکسی پروژسترون برای مدت زمان کوتاه و در شرایط خاص تجویز میشود و بطور دائم برای زنان با قصد باردار شدن استفاده نخواهد شد. زیرا مصرف طولانی آن، خود با توقف تخمک گذاری و ضخیم شدن دیواره رحم شده و لانه گزینی رویان با مشکل انجام خواهد شد.

تاثیر قرص مدروکسی پروژسترون در بارداری
اگرچه این قرص در باردار شدن کمک میکند اما در دوران بارداری توصیه به مصرف آن نمیشود. مدروکسی پروژسترون نوعی پروژسترون است که برای توقف خونریزی پریودی تجویز میشود و وقتی دارو قطع شود، خونریزی برمی گردد. پس این دارو در بارداری استفاده نمیشود در حالیکه شکل های دیگر پروژسترون ممکن است در طول بارداری استفاده شود.

مدروکسی پروژسترون منظم کردن پریود را بر عهده دارد و زن باردار مصرف آن را باید قطع کند.

عوارض جانبی قرص مدروکسی پروژسترون
عوارض آن شبیه عوارض بارداری است و شامل:

تهوع
استفراغ
حساس شدن سینه ها
سردرد
اما اگر شما احساس کردید که این علائم بارداری است حتما به پزشک اطلاع دهید.

قرص مدروکسی پروژسترون باعث سقط جنین نمیشود، اما تعدادی از مطالعات نشان میدهد که ارتباطی بین این قرص و نقص سیستم ایمنی در مادرانی که در سه ماهه اول بارداری این دارو را مصرف می کرده اند دیده شده است. این دارو در طبقه بندی دارویی جز داروهای ممنوع در بارداری است. اگرچه این قرص روی تخمک گذاری تاثیر می گذارد و باروری را بهبود می بخشد اما توصیه نمیشود که جایگرین سایر روش های درمان ناباروری شود.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.


رایج ترین قرص برای درمان اختلالات مختلف مربوط به سیکل قاعدگی است که اغلب بدلیل عدم تعادل هورمونی ایجاد میشود.

این اختلالات شامل خونریزی غیر طبیعی و نظم رحم، آمنوره (قطع شدن پریود)، اندومتریوز و خونریزی شدید و یا زمانی که سلول تخم خارج از رحم در حال رشد است، می باشد.

مدروکسی پروژسترون اغلب برای القا خونریزی و یا پریود شدن در زنانی که بطور منظم پریود نمی شوند استفاده میشود و یا گاهی به مدت کوتاه برای باردار شدن به همراه سایر داروهای تحریک کننده تخمدان مانند کلومیفن تجویز میشود.

 این قرص به منظم شدن پریود ها کمک کرده اما با تخمک گذاری ارتباط بهتری دارد. بطور معمول، قرص مدروکسی پروژسترون برای مدت زمان کوتاه و در شرایط خاص تجویز میشود و بطور دائم برای زنان با قصد باردار شدن استفاده نخواهد شد. زیرا مصرف طولانی آن، خود با توقف تخمک گذاری و ضخیم شدن دیواره رحم شده و لانه گزینی رویان با مشکل انجام خواهد شد.

مصرف قرص پروژسترون برای پریود شدن

اگرچه این قرص در باردار شدن کمک می کند اما در دوران بارداری توصیه به مصرف آن نمی شود. مدروکسی پروژسترون نوعی پروژسترون است که برای توقف خونریزی پریودی تجویز میشود و وقتی دارو قطع شود، خونریزی برمی گردد. پس این دارو در بارداری استفاده نمیشود در حالیکه شکل های دیگر پروژسترون ممکن است در طول بارداری استفاده شود.

مدروکسی پروژسترون منظم کردن پریود را بر عهده دارد. بیمارانی که داروی مدروکسی پروژسترون را برای درمان اختلالات قاعدگی مصرف می کنند توجه نمایند که 3 تا 1 روز بعد از قطع دارو، خونریزی خواهند داشت.

برای‌ تحریک‌ بروز قاعدگی ‌mg/day ۱۰ به‌ مدت‌ ۱۰ روز مصرف ‌می‌شود که‌ از روز ۱۶ سیکل‌ آغاز می‌شود.

این دارو شبیه به هورمون طبیعی (پروژسترون) برای درمان بیماری های قاعدگی زنان و درمان رشد غیر طبیعی رحم (زهدان) بسیار پر کاربرد بوده و علاوه بر این ممکن است در درمان برخی سرطان ها، از جمله سرطان پستان، سرطان – رحم و سرطان پروستات، نیز کاربرد داشته باشد. اگر زنی خونریزی های غیر طبیعی از رحم دارد احتمال اینکه پزشک برای بازگرداندن سیکل طبیعی قاعدگی داروی مدروکسی پروژسترون را برای او تجویز کند نیز بسیار زیاد است.

امروزه یکی از بیشترین کاربردهای مدروکسی پروژسترون بدین صورت است که در زمان یائسگی در برخی موارد و طبق صلاح دید پزشک از مدروکسی پروژسترون برای کاهش حالت هایی مثل گرگرفتگی جایگزین استروژن طبیعی استفاده می شود. فرد مصرف کننده حتما با اشکال مختلف دارو یعنی قرص و تزریقی مخزنی برخورد کرده است اما اینکه کدام یک برای شرایط بدنی فرد مناسب تر است سوالیست که باید از پزشک پرسیده شود.

نحوه ی مصرف مدروکسی پروژسترون
مدروکسی پروژسترون طبق نظر جمعی از متخصصان بهترین زمان مصرف دارو در نوع خوراکی دارو (۱ تا ۳ بار در روز در وقت معینی از دوره قاعدگی) و در نوع تزریقی دارو (هر 3 ماه یک بار) و اندازه دوز مجاز مصرفی دارو در درمان بیماری های قاعدگی زنان (۲/۵ تا ۱۰ میلی گرم در روز) و در درمان سرطانها (۱۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم در روز) اعلام شده است.

شایان ذکر است که پزشک معالج شما ممکن است روند مصرفی دیگری را با توجه به شرایط بدنی شما اتخاذ نماید. در زنانی که قصد بارداری دارند داروی مدروکسی پروژسترون قادر به ایجاد یک قاعدگی مصنوعی است بدین صورت که فرد 1 روز از این دارو مصرف خواهد کرد و بعد به مدت 3 تا 1 روز منتظر پریود خود می ماند و این عامل باعث ایجاد عمل تخمک گذاری شده و به بارداری کمک خواهد کرد.

چگونگی تأثیر مدروکسی پروژسترون
مدروکسی پروژستروناثرات دارو در درمان سرطان ها، ظرف ۱ تا ۲ ماه و اثرات دارو در درمان بیماری های دیگر ظرف ۱ تا ۲ هفته پس از شروع درمان با دارو، ظاهر شده و اثرات نوع خوراکی دارو مدت ۱ تا ۲ روز و اثرات نوع تزریقی آن مدت چند ماه پس از قطع مصرف هر دوز دارو در بدن باقی می مانند. جذب مدروکسی پروژسترون به راحتی و از سیستم گوارش بوده و در کبد نیز متابولیزه خواهد شد.در هنگام مصرف مدروکسی پروژسترون حتما این دارو باید در یک محفظه سربسته، در جای خشک و خنک، دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

نکته: مصرف این دارو را بدون مشورت با پزشک قطع نکنید. زیرا قطع ناگهانی مصرف دارو، ممکن است به عود مجدد علائم بیماری منجر شود اما اگر دچار عوارض شدیدی مانند ظاهر شدن جوش، خارش بدن و اکنه (جوش جوانی)، گشتید مصرف دارو را قطع کرده و سریعا با پزشک مشورت نمایید.

عوارض جانبی مصرف مدروکسی پروژسترون
مدروکسی پروژسترونمدروکسی پروژسترون نیز با وجود اینکه یک هورمون طبیعی به شمار می آید اما دارای عوارض خاص به خود مانند تجمع آب میان بافتی که منجر به تورم پاها و زانوها و همچنین افزایش وزن میشود, است. ضمنا ممکن است عوارضی مانند نرمی پستان، تهوع، خستگی و کوفتگی، افسردگی و قاعدگی های نظم در زنان، نیز حادث شوند.

نکات احتیاطی مهم در مصرف مدروکسی پروژسترون
مدروکسی پروژستروناگر به دردها و امراض زیر مبتلا می باشید، حتما قبل از مصرف این دارو، پزشک معالج خود را در جریان بگذارید.

اگر به بیماری دیابت (افزایش میزان قند خون)، مبتلا می باشید و یا میزان فشار خونتان بالاست.


اگر قبلا دچار حمله قلبی یا لختگی خون شده اید.

اگر به دردهای مزمن کبدی و کلیوی دچار می باشد و یا داروهای دیگری را مصرف میکنید.

مصرف دارو برای زنان حامله مجاز نمی باشد. زیرا ممکن است سبب ایجاد ناهنجاری در رشد نوزاد گردد.

بیمارانی که برای رفع اختلالات قاعدگی از این دارو استفاده می کنند آگاه باشند که ظرف 3 تا 7 روز بعد از قطع دارو پریود خواهند شد.

اندازه گیری مداوم فشار خون در طی درمان با مدروکسی پروژسترون ضروری است.

احتمال اینکه پی از مصرف مدروکسی پروژسترون دچار خونریزی از لثه شوید زیاد است پس بهداشت دهان و دندان فراموش نشود.

ممکن است آبسه استریل در محل تزریق این دارو ایجاد شود.

داروی مدروکسی پروژسترون را همراه با غذا میل کنید. 

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید. نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

پایگاه خبری تحلیلی تلکسیران

حوزه خبری : اخبارسیاسی، اخباراقتصادی،اخبارورزشی، اخباراجتماعی، اخبارحوادث، اخباراستانی، اخبارفرهنگی، اخبار علمی، اخبار روز، اخبار فناوری، اخباربین الملل، اخبارخودرو،اخبارتصویری، اخبار ویدیویی، سوژه های خبری. روزه های ایران، روزه های سراسرجهان.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت داده پردازی دیده بان می باشد . استفاده ازتمامی مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد .

بهداشت سلامت | رژیم غذایی لاغری چاقی دکتر کرمانی

سالهاست که مطالعات گسترده‌ای در سراسر جهان تاثیر رژیم غذایی بر سلامت کلی بدن را تایید کرده‌اند. این مطالعات به

تقویت سیستم ایمنی بدن نخود سبز مملو از آنتی اکسیدان های است که می‌تواند به پیشگیری از واکنش‌های بدن که

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی دریافتند که سطح استروژن بدن، بر نحوه عملکرد مغز موثر است. به گزارش پزشکین به

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی موفق شدند روشی برای درمان حساسیت به تخم‌مرغ پیشنهاد دهند. پژوهشگران “دانشگاه کارولینای شمالی(UNC) پس

مصرف قرص پروژسترون برای پریود شدن

روند رو به گسترش شهرنشینی، اشتغال افراد خانواده در بیرون از منزل، گاهی موجب می‌شود که خانواده‌ها و خصوصا زوج‌های جوان به

مشکل نظم بودن ضربان قلب اگرچه اغلب بی‌خطر است اما در برخی مواقع می‌تواند با مشکلات قلبی مرتبط باشد. به

باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها دغدغه اصلی در حوزه تحقیقات پزشکی در سراسر جهان به حساب می‌آیند اما چرا آنتی‌بیوتیک‌ها

  عضو هیات علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به کم خونی ناشی از کمبود ویتامین1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *