مصرف دارو در سه ماهه دوم بارداری

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

%PDF-1.5
%
1 obj
&gt&gt&gt
endobj
2 obj
&gt
endobj
3 obj
&gt/ExtGState&gt/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] &gt&gt/MediaBox[ 612 792] /Contents 4 R/Group&gt/Tabs/S/StructParents &gt&gt
endobj
4 obj
&gt
stream
x]ݏqa%X`w׸ FKA~Pκs߇EdudU?ǯ_?_rׯ&gt߾|~ןW_~?.}Msq`zq7/o̟޾OL&gt
ϱ?HvOC6{qՁɛf
f/wX%l]u5

9ۛZ79[a_Ζ,ɗII293+ɇp~~
ŹF]Bso 9|lO_g]I/I
$TYi2-zc`dp`##ăl+”ŏ

در مقاله قبلی درباره آمادگی شما در سه ماهه اول بارداری و همچنین آزمایشات سه ماهه اول بارداری، صحبت کردیم . شما باید در سه ماهه دوم بارداری (از 14 تا 27 هفتگی)، بطور معمول پزشک خود را هر دو هفته یکبار ببینید،  مگر اینکه مسئله ای وجود داشته باشد که مجبور به چک آپ مرتب شوید. در اینجا نمونه‌­ای از کارهایی را که پزشکتان در هر ویزیت انجام خواهد داد را آورده­‌ایم.

پزشکتان مطمئنا کار را با مرورِ چارتِ شما شروع می کند و ادامه­ ی کارهایی را که در ویزیت های قبلی انجام گرفته دنبال خواهد کرد، و همچنین جوابِ هر آزمایش سه ماهه اول بارداریتان که آماده باشد را به شما اطلاع می دهد.

پزشک از شما سوالاتی از این قبیل خواهد پرسید:

و همچنین سوالاتی درباره­ ی حس فیزیکی و روحیِ شما. بیاد داشته باشید که این ویزیت ها برای این است که اگر سوال و مسئله ای دارید بپرسید، پس مطمئن شوید که هر چه در ذهن دارید را با پزشکتان در میان بگذارید.

مصرف دارو در سه ماهه دوم بارداری

 

اضافه نمودن وزن به مقدار لازم، شانس شما را برای داشتن یک بارداری و نوازد سالم خواهد کرد. و اینکه آن مقدارِ لازم چقدر است، بستگی به وزن و قدِ قبل از بارداریِ شما دارد، و همینطور به اینکه شما دوقلو باردارید یا نه.

بعضی خانم ها، بالا رفتنِ وزنِشان در هر ویزیت را بسیار اعصاب خرد کن و ناراحت کننده می دانند، چراکه این تجربه ای است که قبلا نداشته اند. اگر اعصاب شما هم تحریک می شود پس پشت به عقربه­‌ی وزنه بایستید و از پزشکتان خواهش کنید که اگر مسئله­ای وجود داشت به شما اطلاع دهد. اگر شما در خوردن، مشکلاتی مثل بی ­اشتهایی دارید و یا الآن به آن مبتلا شده اید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. او حتما کارهای لازم را انجام خواهد داد.

وجود پروتئین در ادرار می تواند نشانه­‌ای از عفونتِ مجاریِ ادراری و یا اگر با فشار خونِ بالا همراه باشد، می تواند نشانه­‌ی پره اکلامپسی(مسمومیتِ حاملگی) نیز باشد. نشانه های دیگرِ پره اکلامپسی شامل کارکردِ غیر طبیعی کبد و کلیه­، سردرد مداوم و تغییر دید می باشد. اگر علائم دیگر شامل شما نمی شوند پس شما احتمالا فقط فشار خونِ بالای بارداری دارید.

خیلی غیر معمول نیست که هر از چند گاهی قند در ادرار شما دیده شود، ولی اگر زیاد این اتفاق افتاد که اغلب هم می افتد، پزشک یک تستِ خون از شما خواهد گرفت تا ببیند که آیا دیابت بارداری دارید یا نه. ( همه خانم ها در پایان سه ماه دوم این تست را می دهند.)

پزشک احتمالا می تواند صدای قلبِ جنین را با یک دستگاهی که داپلر دارد از 1 هفتگی بشنود. اما معمولا در 12 هفتگی صدای قلب را می شنوند، البته این بستگی به نوعِ قرار گرفتن جنین در رحم، و زمان تولد نوازد دارد.

صدای قلب جنین بطور منظم در هر ویزیت چک خواهد شد. و شما احتمالا دوست دارید که شریک خود را نیز برای شنیدن صدایِ نوزادی که با هم بوجود آورده اید در کنارتان داشته باشید.

پزشک، شکم شما را با دست چک خواهد کرد، تا بتواند سایز رحم و رشد جنین را حس کند. بعد از اواسط بارداری به بعد، او برای اندازه گیری بزرگی شکم– و فاصله استخوان شرمگاهی و بالای رحم از یک متر استفاده خواهد کرد، تا رشد جنین و اندازه­ی او را تخمین بزند.

از هفته بیستم تا هفته 36 به بعد، اندازه گیری ها (به سانتی متر) باید تقریبا با تعدادِ هفته هایی که از بارداریِ شما می گذرد مطابقت داشته باشند. پس اگر شما در 24 هفتگی هستید باید ارتفاعِ رحم نیز 24سانتی متر باشد.

پزشک، دستها و پاهای شما را هم برای میزانِ پف کردگی چک خواهد کرد. اگر ناراحتی دیگری هم داشته باشید، به آنها نیز رسیدگی خواهد کرد.

اگر آزمایشِ پرزهای جفتی را انجام نداده اید (CVS : آزمایش ژنتیکی که اگر مشکلی باشد در سه ماهه اول انجام می دهند) پزشک در سه ماه دوم با شما درباره ی یک تست غربالگری صحبت خواهد کرد.

بخوانید: آشنایی با آزمایشات دوران بارداری

بین هفته 15 تا 2، ممکن است تعداد زیادی تستهای غربالگری داشته باشید و یک آزمایشِ خون، که کارش اندازه گیریِ میزان چهار شاخصی است که به شما اطلاعاتی از احتمال مبتلا شدن نوزاد به سندرومِ دان را می دهند. یکی از این شاخص ها، AFP (آلفا فتوپروتئین)، همچنین می تواند خطر نقص هایی که کودک ممکن است با آنها متولد شود، مثل اسپینا بیفیدا را تشخیص دهد.

ایده ال است که این غربالگری همراه با غربالگری سه ماهگی – یک آزمایش خون و یک سونو گرافی خاص به غربالگری زجاجی گردن _ انجام شود. چون این تست ها می توانند با هم اطلاعات کامل تری در اختیار شما قرار دهند. اگر یک تست مجانی DNA  خون جنینی در سه ماهه اول داشته اید، در سه ماهه دوم هم تست های بیشتری به شما پیشنهاد خواهد شد.

پزشک شما ممکن است یک تست آمنیو سنتز برای تشخیص سندرم دان و دیگر بیماریهای ژنتیکی و نقص لوله عصبی هم به شما بدهد. این تست ها معمولا زمانی که خانمها در 16تا 2 هفتگی هستند انجام می گیرند.

البته آمنیو سنتز با خطر کوچکی از سقط جنین همراه است، پس خانمهایی این تست را انجام می دهند که ریسک بالایی برای داشتن فرزند با سندرم دان و دیگر بیماریهای ژنتیکی دارند. بعضی از خانم ها صبر می کنند تا نتایج تستهای سه ماهه اول و دوم مشخص گردد تا تصمیم بگیرند که این تست آمنیو سنتز را انجام دهند یا نه.

اگر این دو آزمایش را انجام نداده باشید احتمالا در سه ماهه دوم به شما یک تست غربالگری برای تشخیص نقص لوله­‌ی عصبی پیشنهاد خواهند کرد که شامل، آزمایش خونِ AFP یا سونوگرافی و یا هر دو می باشد.

اگر هم خواستید که هیچکدام از این تست ها را انجام ندهید پزشک شما یک سونوگرافی بین 16 تا 2 هفتگی از شما می گیرد تا هرگونه نشانه­‌ی غیر طبیعی را بررسی کرده و زمان تولد را نیز مشخص کند. همچنین ممکن است این غربالگری شانسی برای تشخیصِ جنسیت کودک باشد.

بین هفته 24و28 ، به شما یک آزمایش غربالگری گلوگز برای احتمال دیابت بارداری و احتمالا یک تست دیگر هم برای کم خونی می دهند.

اگر RH منفی هستید و پدر بچه مثبت (و یا مطمئن نیستید)، برای تستِ آنتی بادی، یک سرنگ خون از شما خواهند گرفت. تا ببینند که آیا بدن شما دارد بر علیه جنینی  که احتمالا RH مثبت است آنتی بادی تولید می کند یا نه.

اگر تستها نشان دهند که بدن شما بر علیه جنین آنتی بادی تولید می کند، جنین برای بقیه­‌ی مدت بارداری برای مشکلاتِ احتمالی تحت نظر خواهد بود، اگر هم نشان دهند که آنتی بادی تولید نشده، یک تزریق  RH ایمنی گلوبولین در 28 هفتگی، بدن شما را از تولید آن در بقیه­‌ی مدت بارداری باز خواهد داشت.

بعضی از پزشکان تا آمدن جوابِ تست، دست نگه می دارند تا مطمئن گردند که بدن شما آنتی بادی تولید نمی کند. اما بعضی ترجیح می دهند تست را گرفته و تزریق RH  را در ویزیت 28 هفتگی انجام دهند. ( گرچه اگر بدن آنتی بادی تولید کرده باشد دیگر تزریقِ آن تاثیری ندارد ولی تزریق آن مشکلی هم به وجود نخواهد آورد)

در پایان هر ویزیت، پزشک شما همه اقدامات بعمل آمده را مرور کرده و اگر نگرانی  در مورد چیزی دارد به شما اطلاع می دهد. و همنیطور درباره­‌ی مواردی که تا ویزیت بعدی طبیعی هستند خواهد گفت و یا مواردی که باید دقت کنید تا اگر پیش آمدند سریعا پزشک را مطلع نمایید.

در اواخر سه ماهه ی دوم، به شما گفته می شود که مواظب حرکات جنین باشید و همچنین علائمِ زایمان زودرس را به شما هشدار می دهند، پارگی زودرس غشاها و پره اکلامپسی.

پزشکِ شما در همین دوره به شما درباره­‌ی کلاسهای زایمان نیز توضیحاتی خواهد داد. از او درمورد کلاس هایِ زایمانی که در آن مرکز و یا بیمارستانی که قصد زایمان در آن را دارید پرس و جو کنید. وممکن است کلاسی درمورد شیر دهی و مواظبت از نوازد در سه ماهه آخر بخواهید. و همنیطور زودنیست که شما  یک پزشک نوزادان انتخاب نمایید. که مرکز می تواند اطلاع خوبی به شما بدهد.

همچنین می توانید در کانال راهنمای بارداری ما عضو شوید تا مطالب تصویری و آموزشی بیشتری درباره بارداری خود ببینید و بیاموزید.

در ادامه : سه ماهه سوم بارداری

سوالات خود را نیز در بخش نظرات همین مقاله بپرسید تا توسط کارشناسان مامایی نی‌نی‌کده پاسخ داده شود.

سلام وقت بخیر یه سوال .ممنون میشم پاسخ بدین.من بعد از تولد اولین بچه ام به مدت پنج ساله که دارم قرص ال دی مصرف میکنم .الان قصد بارداری دارم.یک ماهه که خوردن قرص و قطع کردم و طبیعی جلوگیری کردم.میخوام بدونم آیا به همین زودی ها باردار میشم؟و اینکه این قرص ها برای بچه ضرری نداره؟

سلام. بهتره دیگر جلوگیری نداشته باشید اگر قصد بارداری دارید. نمیشود برای باردار شدن زمان تعیین کرد. بهتره قرصهای جلوگیری را ۳-۶ ماه مصرف کرد. بعد چند ماه به بدن خود استراحت دهید بعد دوباره استفاده کنید. اینکه یکسره از قرص جلوگیری استفاده کنید درست نیست. قرص جلوگیری برای بچه صرری ندارد . چون شما قبلا قرص جلوگیری مصرف میکردید.
قرص های جلوگیری در زمان بارداری ممنوع هستند، یعنی مثلا شخص باردار است ، اما نمیداند و شروع میکند به خوردن قرص، در آن زمان برای جنین ضرر دارد.

سلام 29 سالمه اسفند ماه وارد 3سالگی می شوم 2 سال است که ازدواج کرده ام از تیر ماه اقدام به بارداری کردم ولی تا الان باردار نشدم قرص اسید فولیکم مصرف می کنم زمان تخمک گذاری را نیز رعایت میکنیم و آزمایش قبل بارداری هم دادم تخمکام بد نیست میشه کمکم کنید.نگرانم.

سلام میتوانید به پزشکتان مراجعه نمایید. در صورت صلاح دید پزشکتان برای شما داروهای کمک باروری مانند کلومیفن تجویز نماید. قرص کلومیفن به زود تر باردار شدن شما کمک میکند

سلام من سوم ماه نزدیکی داشتم و از هیچ قرصی و یا کاندوم استفاده نکردم الان 18ام هست و من در روز دوم پریودمم و خون ریزیم عین همیشه شدیده ایا من حامله ام؟ الان ک پریودم مبتونم از تست بارداری استفاده کنم؟

سلام
خیر شما باردار نیستید . نیازی به تست بارداری ندارید

مصرف دارو در سه ماهه دوم بارداری

سلام من ۴۳ سال دارم دو روز پریود کامل داشتم دیروز سومین روزم پریو م کامل قط شده علت چیست

سلام صبر کنید اگر ماه اینده هم به این شکل بود دوره پریودتان کمتر از سه روز بودبهتره به پزشک مراجعه نمایید تابرای شما ازمایشات هورمونی درخواست دهد

سلام و وقت بخیر.من ۲۴ سالمه وسه ساله ازدواج کردم و حدود ۸ ماه هست که اقدام به بارداری کردم امانتیجه ای نگرفتم بایدصبرکنم یابه پزشک مراجعه کنم اززمان اقدام به بارداری پریودهام نظم شده علتش چی هست؟ تشکر

سلام میتوانید به پزشک مراجعه نمایید تا زودتر نتیجه بگیرید. اگرپریودتان از ۱۰روز عقب یا جلو میافتد غیر طبیعی است و علت آن اختلالات هورمونی و یا کیست میتواند باشد. وگرنه ۳-۴ روز عقب افتادن ایرادی ندارد نگران نباشید.

سلام خسته نباشیدمن ۲۸هرماه پریودمیشم الان هشت روزعقب انداختم تست زدم سه باربی بی دوتاخط روشن شدوخط دوم خیلی کم.رنگ بودرفتم ازمایش خون دادم گفتن مثبت هست اماجواب قعطی نیست چون میزان بتامشخص نیست بهم گفتن دوروزدیگه بیاکه یک ازمایش خون دیگه بدیدروازمایشتون یک ازمایش دیگه انجام میدیم که میزان خط بتامشخص بشه که حامله ای صددرصد.من استرس گرفتم .یعنی امکان داره نباشم حامله یاحاملگی خارج ازرحم باشه.درصورتی که هشت روزنشدم عادت وبی بی ام سه بارزدم خط کم رنگ صورتی نمایان شده خط دوم .میخواستم راهنمایم کنید

سلام ممنون .نیازی به این ازمایشات متعدد نیست، هزینه اضافی است متاسفانه میخوان از شما پول الکی بگیرن . شما باردار هستید حتی اگر خط بیبی چک کم رنگ باشه. استرس الکی نداشته باشید. حاملگی خارج رحم هم نیست صبر کنید. نگران نباشیداز بیست وهفت دی ماه به بعد میتوانید سونو انجام دهید زودتر نرید چون. ممکنه. زود برید سونوقلب جنین رو نبینند به استرس میافتید. ارامش داشته باشید هیچ جای نگرانی نیست

سلام من هفته 12 بارداری ازمایش و سونو غربالگری رو انجام دادم و مشکلی نداشت به درخواست خودم دکتر برا سه ماهه دوم هم ازمایش غربالگری نوشت که هفته 19 انجام دادم سونو مشکلی نداشت اما ازمایش سندرم دان رو برام نسبت 1 به 246 زده درحالی که حداقل و استاندار باید نسبت 1 به 25 باشه من خیلییی نگران ایا ممکنه مشکلی باشه و نیاز به ازمایشات تکمیلی باشه؟

سلام شما نیازی به غربالگری سه ماهه دوم نداشتید نگران نباشید مشکلی نیست

سلام من هفته هشتم بارداریم هست سنم 29ساله. دکترم برام قرص آسپرین تجویز کرده ولی من قبلا نه سقط جنین داشتم. نه الان لکه بینی. ولی نمیدونم چرا دکترم برام قرص آسپرین تجویز کرده آخه خیلی از مقاله ها شنیدم و خوندم این قرص برای جنین مشکلات زیادی بوجود میاره و اصلا تجویز نمیکنن

سلام قرص آسپرین در خانمهایی که مشکل خاصی ندارند تجویز نمیشود با توجه به اینکه در ۳ ماهه اول بارداری هستید میتوانید با مشورت پزشکتان از قرص آسپرین استفاده نکنید

سلام.من درهفته15بارداری هستم.سه روز پیش سونو انجام دادم.طول سرویکسم 3بود و یک کیست نابوتین هفت میلی داشتم.آیا نیاز به سر کلاژ دارم.و آیا کیست مشکل ساز هست؟

سلام خیر نیازی به سرکلاژ نیست با پزشک خود مشورت نمایید اگر صلاح دانستند برای درمان کیست دارو تجویز نمایند

سلام من 34 ساله هستم و بارداری اولم هست یه راحتی و بدون دارو باردار شدم، آزمایش غربالگری اول رو در ابتدای 12 هفتگی دادم Nt1.6 بود و نسبت T21 1:825 بود الان که در ابتدای هفته 15 هستم دکتر برام سونوی آنومالی برای هفته 18 به بعد نوشته و گفت آزمایش غربالگری دوم نیازی ندارم، به نظرتون نیازی هست یا نه؟؟

سلام نیازی به آزمایش غربالگری مرحله دوم نیست حتی میتوانید سونوی انومالی را هم انجام ندهید زیرا واجب نمیباشد

سلام خسته نباشید من سه روزه سردردم اصلا خوب نمیشم الان ماه چهارمه بارداریمه و سردرد وسرگیجه دارم واینکه از صبح که ازخواب بیدار میشم اشتهایی واسه خوردن صبحونه یا چیزی ندارم تا ظهر این ضرر داره واسه جنین؟؟؟!!! واسه سردردم باید برم پیش دکترم؟؟؟ حرکت نی نی رو هم اصلا حس نمیکنم چیکار کنم؟؟؟!!!!

سلام ممنون باید هر روز از قرص آهن وقرص مولتی ویتامین استفاده کنید نباید وعده صبحانه را حذف کنید برای جنین شما خوب نیست سعی کنید رژیم غذایی شما در وعده صبحانه تنوع داشته باشد تا میل شما به خوردن صبحانه شود حرکات جنین از هفته ۲۰ بارداری به بعد به تدریج احساس میشود

با سلام من 19سالمه و هفته15بارداری هستم,ازمایش غربالگری اول رو که انجام داده بودم و NT1/73بود ولی ریسک سندروم داون1:94بود,دکتر گفت غربالگری دوم رو هم انجام بدم و دکتر گفت ازمایش غربالگری دوم همه چی نرمال هستش حالا به نظر شما من امینو سنتز انجام بدم یا خیر؟

سلام خیر نیازی نیست این آزمایشهای غربالگری ممکن است خطا داشته باشند با توجه به اینکه مرحله دوم غربالگری جنین شما نرمال بوده است جای نگرانی وجود ندارد ونیازی به امنیوسنتز نمی باشد

Elham:
باعرض و خسته نباشید من دو روز پیش به خاطر پایین بودن سر جنین و احساس حرکت اون در واژن پساری گذاشتم باسرویکس سی و سه البته من در هفته بیست و پنج بارداریم با اینکه پساری رو گذاشتم باز هم احساس لگد زدن جنین در واژن را حس میکنم .ایا با گذاشتن پساری من نه و نه روزم رو طی میکنم؟ .ایا ممکن هست جنین بالاتر برود؟ درضمن من وقتی میشینم سریع بهم فشار میاد باید برم دستشویی چکار کنم ؟ ایا پساری گذاشتم به مرور جواب میدهد
در ضمن الان جنین سرش خیلی پایینه به سرش فشار نمیاد که مشکلی برایش ایجاد شود؟

ممنون. نگران نباشید به سر جنین شما فشاری وارد نمی شود زیرا جنین داخل کیسه آب قرار دارد واز این طریق محافظت میشود بهتره استراحت مطلق باشید تا کمتر دچار مشکل شوید

سلام و خسته نباشید
من ازمایش غربالگری سه ماهه اول رو در هفته 12 و3روزدادم سنمم 34 ساله و سونوگرافی سن جنین رو 13 هفته تمام اعلام کرد طول سرئیکسمم 34.
تو ازمایش خون برای تریزومی 21 احتمال 1/127 رو دادن برا بقیه 1/3
دکترم گفت یه ازمایش cell free DNA بدم. که تو همون هفته 13 دادم.
خیلی نگرانم. هنوز جواب نیومده. میخوام ببینم ریسک سندروم داون بالاست؟
البته به یه دکتر دیگه نشون دادم گفت خوب بوده و اثلا نیازی به ازمایش دیگه ای نبوده.
لطفا جواب بدین بهم. مرسی

ممنون ‌. دوست عزیز نگران نباشید ریسک سندرم داون در جنین شما بالا نیست ونیازی هم به انجام آزمایش دیگری نبوده بنابراین نگران نباشید

سلام؛ خسته نباشید؛ من خانومی28ساله هستم وزنم74قد162؛ الان باردار هستم 19هفته و4روزم هست؛ حدود یکماهی میشه حال روحیم خیلی بهم ریخته هست همش احساس میکنم افسرده شدم میخواستم ببینم باید چیکار کنم همه چی هم روبه راه هستا ولی من بازم حالم بده همش احساس خفگی دارم لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم در روز مدام حالم بده و احساس ناراحتی دارم قبلا آدم شادی بودم ؛ خونه واسم تنگه با اینکه خونه خیلی بزرگه؛ همش احساس خفگی دارم با اینکه لباسم گشاد و راحته؛ احساس غم شدید دارم میترسم ابنطوری باشم بچم واسش مشکلی پیش بیاد؛ بعضی وقتا به مردنم فک میکنم که با این حالم باعث ناراحتی دیگران نشم

سلام ممنون. دوست عزیز به علت تغییرات هورمونی در بارداری شما دچار این حالت شده اید که طبیعی است اما شدت ان در همه افراد یکسان نیست و روی خلق و خوی شما تاثیر گذاشته است و همه خانمهای باردار کما بیش گرفتار آن میشوند باید سعی کنید این دوران را شاد بگذرانید واز آن لذت ببرید سعی کنید داخل منزل تنها نباشید وبه تفریح بپردازید میتوانید پیاده روی آرام داخل پارک داشته باشید خرید بروید یا مهمانی شرکت کنید تا کمتر تنها باشید ویا اینکه داخل منزل اوقات فراعت خود را با خواندن کتاب ویا قرآن پر کنید

سلام 28سالمه بیاردار ی سوممه هفته 17هستم رفتم سونو دکترزگفت آبم کم شد ه ولی متخصص زنان گفت نرماله دوبارم ترشح بافشار د اشتم طوری ک لباس زیرم خیس شد البته سابقه عفونتم د ارم الان تو سونو نوشته 16آیا این عدد نشون دهند ه مکایع امینوتیک هست واینکه ایا این مقدار مایع نسبت ب سن بارداری کافیه وکم نیست؟

سلام خیر اما بهتر است مایعات ومیوه زیاد مصرف کنید

سلام
من هفته 23 بارداریمه الان چند روزه اشتهام خیلی خیلی کم شده
تالاسمی مینور هم هستم
اصلا نمیتونم غذا بخورم ، همش دلم میخواد بخوابم
باید چیکار کنم؟ خیلی نگرانم ک برا جنین خطر داشته باشه
آهن و مولتی ویتامین هم استفاده میکنم
ممنون میشم راهنمایم کنید.

نگران نباشید با توجه به اینکه قرص آهن و مولتی ویتامین مصرف می کنید مشکلی برای جنین شما به وجود نمی اید بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود از قرص کلسی کر وامگا۳ نیز استفاده کنید.

سلام هفته هجده بارداری هستم بخاطر مشکلات معده و ویار شدید کاهش وزن داشتم الان ک هفته هجدهم هستم همچنان کاهش وزن دارم و وزن اضافه نکردم بنظرتون این کاهش وزن میتونه برای جنین خطرناک باشه؟

سلام اگر از مکملهای ویتامینی استفاده می کنید مشکلی برای جنین شما پیش نمی اید

با سلام من هفته ۱۴ بارداری هستم بخاطر وجود هماتوم دکترم برایم ۶عدد آمپول پروژسترون ۵۰ نوشت که یک روز در میان به صورت عضلانی تزریق شود به همراه ۱۰ عدد قرص دوفاستون ۱۰
سوال من این که تو بعضی سایتها نوشته شده بعد از هفته ۱۲ بارداری استفاده از آمپول پروژسترون باعث تغییر در جنسیت جنین می‌شود و باعث دو جنسی شدن جنین می‌شود. لطفاً راهنماییم کنید.
با تشکر از مطالب کامل و مفیدتون

سلام نگران نباشید مشکلی پیش نمی اید داروهای خود را مصرف کنید و استراحت کافی داشته باشید

در سونوی انومالی که در هفته ۱۸انجام دادم همه چیز نرمال بود فقط نوشت فشار خفیف سرجنین بر سرویکس مشاهده می شود یعنی چه باید چیکار کنم در حالی که طول ۳۴ بود

نیاز به اقدام خاصی نیست سایز طول سرویکس شما نرمال می باشد

سلام خسته نباشید ببخشید من تو هفته 26بارداری ام حدوده یه ماهه اسهال و دل درد شدیدم دکتر رفتم هم متخصص گوارش هم دکتر زنانی که جاش میرم واسه بارداریممتخصص گوارش بدون آزمایش گفت عفونت شدید روده ومعده گرفتی ودارو بهم دادamperazolداد با آموکسی سیلین ورانیتیدین گفت باید تا ده روز خوب بشی 3روز خوب شد اسهالم ولی دل درد داشتم ودارم الان دوباره سه شبه اسهال شدید ودل درد شدیدم واینکه سرگیجه و حالت تهوع دارم بدنمم یخ میشه یه جامیفتم دکترم وزنمو چک کرد 2کیلو کم کردم راه میرم جای نافم تیرمیکشه میسوزه حس میکنم یه چیزی ازم داره کنده میشه موقع ادرار کردن دردشدید شکم دارمحرکات بچم دوهفته بیشتره که خیلی کم شده یه روز کامل تکون نمیخوره یه روزم با زور شیرینی وشکلات یه تکون کم میخوره!!!ممکنه خدایی نکرده آب دور جنین کم شده باشه؟؟؟ واسه اسهال و دل دردشدیدم چیکارکنم؟؟ اشتهامم کم شده چیکارکنم؟؟؟یکی دوبارم چون عینک میزنم بازم با عینک تاردیدم ولی فقط یکی دوبار.چیکارکنم؟؟؟؟

سلام شما باید ازمایش کامل خون و ازمایش ادرار بدهید وسونوگرافی بیوفیزیکال انجام بدهید

سلام من در هفته 18بارداری به سر میبرم وقتی سونوی آنومالی رو دادم تو سونو کیست پلوکسی ارکنویید دوطرفه دیده شد ایا لازم هستش که امینوسنتز انجام دهم؟؟ البته با همسرم نسبت فامیلی دور داریم ومن به شدت نگران جنینم هستم
همچنین طول سرویکسم 31.5میلیمتر بود ایا برای جنینم خطر داره؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام خیر نیازی به عمل امنیوسنتز نیست این کیست ها معمولا تا ۳ ماهه آخر بارداری جذب می شوند

سلام خسته نباشید
من دکترخصوصی دارم آیا لازم یانیازهست پرونده درمرکزبهداشت تشکیل بدم؟

سلام خسته نباشید
من دکترخصوصی دارم آیالازم هست که پرونده در مرکز بهداشت تشکیل بدم؟

سلام..خسته نیاشید من در هفته ۲۴بارداری هستم بارداری اولم هست میخواستم بدونم برای پهلو به پهلو شدن در خواب نیازی هست بلند شیم و ب پهلوی دیگه بچرخیم یا غلط زدن ب آرومی مانعی ندارد ؟ممنون میشم اگه جواب بدید

سلام خسته نباشید برای بارداری دوم باید قبلش حتما واکسن سرخک سرخچه زده بشه من یادم نمیاد قبلا زدم یا نه لطفا راهنمایی کنید

خیر واجب نیست

سلام من هفته ۳۷ باردا ی هستم الان میتونم موهام رنگ کنم؟؟؟؟؟

بهتر است در بارداری از کارهای غیر ضروری پرهیز کنید

باسلام خسته باشید.من ۱۹سالمه و شوهرم ۲۵سالشه الان دو ماهه ک اقدام ب بارداری کردم ولی جواب نگرفتم آزمایشات قبل بارداریم انجام دادم مشکلی نبوده واسید فولیک هم مصرف میکنم میشه راهنماییم کنید باتشکر

سلام.
من هفت ماهه اقدام به بارداری کردم. تمام آزمایشات مورد نیاز رو انجام دادم الان دو ماه بود پریود نمیشدم به پزشک مراجعه کردم رفتم آزمایش بارداری ولی منفی بود. سونو انجام دادم و گفتن رحم و تخمدان هات مشکلی ندارن. کیست هم ندارم. میخوام بدونم چرا من پریود نمیشم. و چرا باردار نمیشم. آیا مشکل جدی دارم؟ یا مشکل بارداری و غیره. لطفا راهنمایی کنید?

بهتر است آزمایشات کامل هورمونی انجام بدهید

سلام من هفته ۱۵ بارداری ام هفته ی ۱۳ سونو عربالگری دادم خدا رو شکر دکترم گفت مشکلی ندارم الان دو روزه شکمم درد میگیره و ول میکنه دردکم هست ولی نگرانم کرده ترشحی که خونی باشه ندارم ولی ترشح سفید رنگ دارم فردا هم مسافرت هوایی دارم هواپیما ایا برام اینا مشکل ساز هست یا نه خواهشا جواب بدین در ضمن نفسم هم خیلی کم میارم مثلا کمی راه میرم نفس نفس میزنم ایا اینا خطر ناکه یا نه

این علائمی را که شما ذکر کرده اید در بارداری طبیعی است وجای نگرانی ندارد

سلام من هفته بیستم بارداری هستم و دکترم آمپول هیدروکسی پروژسترون داده وطول سرویسکسم۲۷هستش وگفت سرکلاژ خطرناکه باید استراحت کنی خیلی نگرانم برای بچه ضرر نداشته باشید

بهتر بود که عمل سرکلاژ انجام می دادید در هر صورت باید استراحت مطلق باشید واز دارو استفاده کنید

سلام من در هفته16 بارداری هستم و22سال سن دارم ب دلیل طول سرویکس27 دکترم برام عمل سرکلاژنوشته ایا واقعا لازمه لطفاراهنماییم کنیدمن خیلی موافق نیستم ممنون

طول سرویکس شما در حال کوتاه و نازک شدن هستش، البته طول کمتر از 25میلی متر را سرکلاژ میکنند، لطفا قبل از انجام سرکلاژ یک سونو دیگر انجام دهید اگر طول ان در حال کمتر شدن و باز شدن بود سرکلاژ انجام دهید،با وجود اینکه وقت زیادی هم ندارید پس زودتر اقدام کنید و اگر پزشک شما طبق سونو برای شما سرکلاژ را انتخاب کردند حتما انجام دهید که ضرری هم ندارد.

سلام من حدود دوسال هست که ازدواج کردم و اصلاجلوگیری نداشتم اما هنوز موفق به بارداری نشدم الان ۲۱سالمه ب پزشک مراجعه کردم سونو دادم و عکس رنگی گرفتم.هیچ مشکلی نداشتم شوهرم هم آزمایش اسپرم دادمشکلی نداشت.الان حدود سه ماه هست ک قرصهای مربوط به تخمک گذاری استفاده میکنم اما باردار نشدم بنظرتون مشکل از کجاست؟لطفا راهنمایی کنید

سلام ،اگر مشکل خاصی نداشتید میتوانید به مدت 3_4ماه کاملا جلوگیری با کاندوم داشته باشید و هیچگونه اسپرمی در بدن شما وارد نشود ،بعد از ان نزدیکی کنید ،زیرا احتمال اینکه بدن شما نسبت به اسپرم حساس شده باشد وجود دارد

با عرض سلام و خسته نباشید
خانم ۳۰ ساله هستم و در غربال گری اولیه که انجام شد جنین مشکوک به اختلالات کروموزومی بود که دکتر گفت باید یه آزمایش دیگه به NIPTانجام بدید که تا ۹۹ درصد جوابش درسته منم انجام که خدا رو شکر به خیر گذشت الان در انومالی اسکن ۱۸ هفتگی که انجام دادم گفته nbجنین 7mmکه دکتر بازم گفت مشکوکه آیا جنین دارای مشکل خاصی است؟

مشکل دار بودن جنین تا زمانی که بدنیا نیاد نمیتوان گفت صد در صد هستش،برای اصمینان ازمایشات تخصصی ژنتیک انجام دهید

سلام ميخواستم بدونم عکس از قفسه سینه برای جنین ضرر دارد؟ اگر بخواهیم رادیوگرافی قفسه سینه انجام دهیم در کدام ماه بی خطر است؟

لباس و پوشش مخصوص روی شکم خود قرار دهید و اگر رادیوگرافی ضروری است انجام دهید و فقط نباید در سه ماهه اول انجام دهید، البته طبق بارداری دوز بی خطر برای شما قرار میدهند

سلام, من 3سال سن دارم و در هفته 21بارداری هستم, متاسفانه عادت به خوابیدن در حالت نشسته دارم به صورتی که پاهایم چهارزانو و سرم به سمت پاها خمیده میشه, الان چهار روزه ناخوداگاه به این صورت میخام که فشار زیادی به شکمم میاد و از خواب میپرم , ممکنه برای بچم مشکلی پیش بیاد به خاطر اینطور خوابیدنم؟ تازه به سونوگرافی رفتم, لازم مجدد برم ببینم بچه به خاطر اینطور خوابیدنم سالمه؟؟؟ خیلی نگران بچم هستم

سلام، حتما اینطور خوابیدن برای بچه مشکل دارد و تحت فشار قرار میگیرد، خوابیدن باید به دست چپ باشد و اینکه اگر بچه در سونو سلامت سالم بوده که دچار مشکل و ناهنجاری خاصی نمیشود فقط از نظر کمبود خونرسانی و تحت فشار بودن میتواند دچار مشکل شود

سلام.من 25 سالمه هفته 15 بارداری هستم غربالگری سه ماه اول رو ب دلایلی نتونستم انجام بدم میتونم غربالگری سه ماه دوم رو انجام بدم.مشکلی نداره؟

حتما غربالگری بعدی را انجام دهید

سلام خسته نباشید من درهفته 23 هستم اما از درد لگن و کمر گاهی حتی نمیتونم از جام پاشم و ترشح زیاد دارم میشه لطفا راهنماییم کنید

به پزشک مراجعه کنید احتمال اینکه عفونت داشته باشید وجود دارد

سلام خسته نباشید
اگه میشه سوالمو زود جواب بدید آخه خیلی نگرانم
من تو هفته بیست و چهارم بارداری هستم, آتلیه دارم و فیلمبرداری مجالس انجام میدم, من مدام در معرض صداهای بلند باند و آهنگ های عروسی هستم, میخواستم ببینم به جنین داخل رحمم آسیبی میرسه؟؟؟ لطفا جوابمو بدید خیلی ناراحتم

هرکار سنگین و پر سر و صدا میتونه به جنین استرس وارد کنه بهتر است دوری کنید ولی در موقعیتی نیستید که جنین ناسالم شود فقط رعایت کنید که باعث عوارض بارداری و زایمانی نشود مثل زایمان زودرس و

سلام خسته نباشید ببخشیدیه سوال من سونودادم در۱۲ هفته طول سرویکسم ۲۷ بودقبل اون ۳۵ بود اصلا پزشکم چیزی نگف که رعایت کنم یا نه فقط گف سرکلاج..بعد شیاف پروژسترون هم استفاده میکنم بنظرتون بااین طول سرویکس احتمال سقط هستش؟

ممنون، عزیزم چون طول سرویکس رو به کم شدن هست باید حتما تا دیر نشده سرکلاژ انجام دهید،چون احتمال سقط یا زایمان زودرس بالا میره

باسلام سوالی داشتم ازتون
من الان تو هفته 2بارداری هستم گاهی اوقات دردهایی شبیه درد قاعدگی دارم میخواستم بدونم طبیعیع یانه

اگر درد شما با مسکن،استراحت و تغییر وضعیت بهبود میبخشد طبیعی است ولی اگر با شل و سفت شدن شدید شکم که به مسکن جواب ندهد است باید به پزشک مراجعه کنید

سلام خسته نباشین ؟
ببخشید من الان ۲۶ هفته هستم و بارداری اول
چند وقت پیش زیر شکم تیر میکشید واحساس فشار میکردم و شکمم سفت میشد پیش دکتر رفتم و قرص ایزوپرین۱۰ روزی یکی تجویز کردن الان ی هفته استفاده کردم و علایمم از بین رفت الان قرصم تموم شده و امکان رفتن پیش دکترم الان ندارم میخواستم ببینم میتونم خودم قرص بگیرم استفاده کنم یا همین مقدار بس بوده
ممنون با تشکر

اگر علائم بر نگردد نیاز نیست مصرف کنید و در ضمن مصرف این قرص تا هفته 34 بارداری مجاز است و چون فعلا علائمی ندارید نباید خودسرانه مصرف کنید

با سلام، من هفته ٢٣ بارداري هستم.چند شب پيش جر و بحث كردم و خيلي داد و فرياد كردم و جيغ زدم.فردا به دكتر رفتم و سونو گرافي كرد و گفت همه چي ظاهراً خوبه، اما چند روزه شكمم تكون نميخوره و خيلي نگرانم.چيكار كنم؟

عزیزم شما یک شکلات یا هرچیز شیرینی دیگر مصرف کنید و به پهلوی چپ بخوابید و حرکت جنین را بشمارید، اگر در یک ساعت 4 حرکت یا داشت جای نگرانی نیست ولی اگر حرکت نداشت حتما سریعا به پزشک مراجعه کنید

سلام من هفته ۱۶ بارداری ام همش دردهای پریودی دارم از هفته های اول داشتم خیلی اذیت میشم نمیتونم کارای خونمو انجام بدم چون اگه کار کنم بدتر میشم. چیکار کنم به نظرتون خطرناکه؟

عزیزم شما باید به پزشک مراجعه کنید، میتونه بعلت زایمان زودرس باشه و حتما باید تحت نظر باشید و درمان شوید.

سلام خسته نباشید ، هفته ۲۷ ام هستم سه ماه است که روی پوست شکمم روغن بادام تلخ میزنم حتی روی نافم هم میزدم ولی تازه متوجه شدم که روغن بادام تلخ سمیه ، میخواستم بدونم به جنین ضرر داشته ؟ خیلی ممنون

با سلام
من در هفته 13 غربالگری اول را انجام دادم که low risk بود و سونوی nt عدد 1.9 را نشان داد در غربالگری دوم در هفته 17،ریسک سندرو داون 1:236 بود. دکترم درخواست یکپارچه کردن غربالگری1 و 2 را کرد جواب یکپارچه سازی هم low risk بود به همین خاطر دکتر به من گفت احتیاجی به آمینیو نداری،سونوی آنومالی همه چیز را نرمال نشان داد و برای اطمینان اکوی قلب جنین در هفته 19انجام دادم که همه چیز نرمال بود تنها یک سورخ ریز بین بطنی که پزشک جنین شناسی گفت که در هفته های بالاتر آن هم برطرف میشود.آیا جنین من سالم است؟

بله عزیزم، ریسک سندرم و آنومالی خیلی پایین بوده و جای هیچ نگرانی نیست، جنین شما سالم است!

با سلام ـ من سونو ان تی و ازمایش عربالگری اول رو انجام دادم که دکتر متخصصم گفتن هیچ مشکلی نداره و ازمایش و سونو خوب هستن ـ الان در هفته ۱۹ بارداری سونو انومالی انجام دادم که یک کیست کرویید پلکسوس به اندازه3.6 میلیمتر مشاهده شده ـ الان خیلی نکران شدم بقیه موارد سونو خوب هستن فقط این مورد مشاهده شده ـ لطفا منو از نکرانی دربیارین ایا مشکلی هست!؟

عزیزم چون سونو آنومالی ها نرمال بوده، جای نگرانی نیست و cpc هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه و اغلب خود به خود برطرف میشه

چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
تماس با نی نی کده

© کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *