مجازات کتک زدن معلم

خواص دارویی و گیاهی

مجازات کتک زدن معلم
مجازات کتک زدن معلم

پرویر بازوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کوهدشت با اشاره به جزئیات درگیری در یکی از مدارس شهرستان رومشکان در استان لرستان اظهار داشت: در اواخر ماه اردیبهشت چند نفر از دانش‌آموزان مدرسه بعثت روستای کهریز این شهرستان اقدام به شکستن شیشه‌های مدرسه می‌کنند و از آن‌ها با همکاری نیروی انتظامی خواسته می‌شود که شیشه‌های شکسته‌شده را تعویض کنند.

وی با بیان اینکه یکی از دانش‌آموزان از تعویض شیشه مدرسه طفره می‎‌رود، افزود: در صبح روز سوم خرداد و در حین برگزاری امتحانات پدر این دانش‌آموز به مدرسه آمده، با سنگ و مشت‌ولگد من را مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهد.

 مدیر مدرسه راهنمایی بعثت روستای کهریز رومشکان با تأکید بر اینکه بر اثر این صدمات گوش چپ، پیشانی، پهلو و چشم او آسیب دیده‌ است، عنوان کرد: از پدر این دانش‌آموز که کارمند شبکه بهداشت شهرستان رومشکان است، شکایت کرده‌ایم، اما هنوز پیگیری‌ای انجام نشده‌ است.

وی بیان کرد: برای بررسی این اقدام نیز به واحد حقوقی اداره آموزش‌وپرورش شهرستان رومشکان مراجعه کرده‌ایم، اما در طول این مدت حتی تذکری هم به این فرد خاطی داده نشده‌است.

بازوند با تکذیب هرگونه صلح‌وسازشی بین او و فرد خاطی گفت: با وجود گذشت دو هفته از شکایت، اما تاکنون بررسی‌ای انجام نشده و پیگیر این هستم که این مسئله از لحاظ حقوقی بررسی شود.مجازات کتک زدن معلم

واکنش آموزش و پرورش به ضرب و شتم مدیر مدرسه

رضا زینی وند مقدم مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با ابراز تأسف و تأثر فراوان در خصوص ضرب و شتم یکی از مدیران مدارس روستایی شهرستان رومشکان توسط یکی از اولیای دانش‌آموزان اظهار داشت: به‌محض اطلاع از این خبر تأسف‌بار، طی تماس با مدیر مضروب مدرسه و جویا شدن موضوع،  از طریق مراجع قانونی و مسئولان شهرستانی موضوع را پیگیری کردیم. چراکه حفظ شان و کرامت فرهنگیان اولین اصل و وظیفه سازمانی، انسانی و قانونی آموزش‌وپرورش است.

وی افزود: دستورات لازم در این خصوص برای بررسی موضوع به واحدهای حقوقی، حراست و ارزیابی عملکرد و همچنین رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان صادر شده و مقرر شد تا مسئولان این واحدها جهت دلجویی از مدیر مدرسه و بررسی و پیگیری ویژه به شهرستان رومشکان عزیمت کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: پس از تکمیل گزارش حادثه و جمع‌آوری اسناد و مدارک، موضوع از طریق مراجع قضایی و حقوقی تا احقاق کامل حقوق مدیر مضروب و آسیب‌دیده و اعاده حیثیت ایشان و جامعه فرهنگی دنبال خواهیم کرد و مجازات فرد خاطی را به‌طور قاطع پیگیری خواهیم کرد.

زینی وند عنوان کرد: با توجه به وقوع این رویداد تأسف‌بار در روز پنج‌شنبه سوم خردادماه، واحد حقوقی اداره آموزش‌وپرورش شهرستان رومشکان بلافاصله در روز شنبه پنجم خرداد، موضوع را از طریق مراجع قضایی و انتظامی شهرستان پیگیری نموده  که پرونده فرد خاطی مفتوح بوده و این پرونده در مراجع انتظامی و قضایی در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/ش

یک دانش آموز کتک خورد، 3 نفر برکنار شدند

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.مجازات کتک زدن معلم

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پر بازدیدها

آخرین اخبار

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری بلامانع است

شرکت حسابداری

ماه عسل

سیکس پک

دانش آموز 7 ساله آمریکایی که به شدت از لحن معلمش عصبانی شده بود به او که مشغول صحبت کردن با همکار خود درباره رفتار بد این دانش آموز بود، حمله می کند و پس از کشیدن موهای معلم، چند مرتبه با مشت به کمر او می زند.

در حادثه هفته گذشته در مدرسه‌ای در میامی، آمریکا، یک دانش آموز هفت ساله پس از حمله به معلمش و ضرب و شتم او به اداره پلیس منتقل شد.مجازات کتک زدن معلم

به گفته پلیس مدرسه، معلم در سالن غذاخوری مدرسه به دانش آموز یادآوری می کند که با غذایش بازی نکند. دانش آموز 7 ساله که به شدت از  لحن معلمش عصبانی شده بود به او که مشغول صحبت کردن با همکار خود درباره رفتار بد این دانش آموز بود، حمله می کند و پس از کشیدن موهای معلم، چند مرتبه با مشت به کمر او می زند.

معلم که در صدد متوقف کردن حمله دانش آموز بود با ضربه های متوالی او مواجه می شود و در نهایت هر دو زمین می خورند.

خانواده این دانش آموز خاطی اعلام کرد این دومین اقدام خشونت آمیز او طی سه ماه گذشته است.  آنها هرگونه ابتلای فرزندشان به «اختلالات روانی» را رد کرده اند.

بخشی از اقدام خشونت آمیز این دانش آموز به وسیله دوربین های مدرسه ثبت شد و روز جمعه در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر شد.

در این راستا، «رونالدو فوئنتس»، پدر دانش آموز خاطی به شبکه ان بی سی میامی گفت: من می دانم پسرم اشتباه کرده است و برای چنین اقدامی مجازات خواهد شد. اما آنچه پلیس انجام داد، باور نکردنی است.

به گفته شاهدان ماجرا، پلیس پس از حضور در مدرسه این دانش آموزهفت ساله را در حالی که دستبند به دستانش زده بود به مراکز ارزیابی روانی اعزام کرد. معلم که نامی از وی برده نشده به  رسانه ها گفت این دانش آموز پیش از این به دلیل رفتار تهاجمی 10 روز از مدرسه اخراج شده بود.

«مارتا لندرمن»، از مدیران سابق مرکز بهداشت روان در میامی گفت: نیروهای پلیس با کسب اطلاعات اندکی باید سریع تصمیم بگیرند. عمل کردن در برخی شرایط بسیار دشوار است. در حالی که دستبند زدن به یک دانش آموز هفت ساله وجهه خوبی ندارد ولی افسران پلیس باید به افراد این اطمینان را بدهند که امنیت آن ها برقرار شده است. با  وجود این، تصمیم غیرمنطقی پلیس ممکن است آثار مخربی نیز به دنبال داشته باشد.

علی‌رغم توجیه حضور پلیس در مدرسه و دستبند زدن به  یک کودک هفت ساله  و بازداشت او، بسیاری از رسانه ها، این اقدام پلیس را محکوم کرده اند.

 

پایگاه خبری افکارخبر توسط سرورهای

گروه نرم افزاری آسام

میزبانی می شود.

ایسنا:معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از بازداشت ضارب معلم خوزستانی خبر داد.

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

  فرناز قلعه‌دار

 حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی: از آنجا که به موجب ماده 77 آئین نامه اجرایی مدارس، تنبیه بدنی از سوی  کادر اداری و آموزشی تخلف اداری محسوب می‌شود،  سال گذشته  از سوی  هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری سراسر کشور حدود 40 فقره پرونده اتهامی‌ با موضوع تنبیه بدنی، رسیدگی و  نسبت به صدور آرای متناسب اقدام شد

 مسعود غفاری راد: اگر معلم یا هر یک از مسئولان مدرسه مبادرت به تنبیه بدنی دانش‌آموزان و یا سایرتنبیهاتی که طبق ماده 77 آیین‌نامه، ممنوع شده  کنند مرتکب تخلف اداری شده است و والدین دانش‌آموز  می توانند مراتب را با طرح شکایت به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان، مستقر در هر وزارتخانه اعلام و پیگیری کنند

 فاطمه محمد مرادی: برای کنترل و بر قراری نظم در مدرسه و کلاس، تنبیه  شاگردان قانون گریز و البته  گستاخ اجتناب‌ناپذیر است هر چند به هیچ عنوان   موافق تنبیه بدنی نیستم و آن را امری قبیح می دانم چرا که این رویه می تواند حتی نتیجه معکوس نیز داشته باشد. ولی نباید به بهانه اجتناب از تنبیه بدنی، معلمان و مسئولان مدرسه را نیز به سمت بی تفاوتی به دانش‌آموزان سوق دهیم

اخباری که هر از گاهی  از نوع برخورد برخی معلمان با دانش‌آموزان در گوشه و کنار به گوش می‌رسد و البته واکنش ها و تبعات ناگوار این برخوردها جز برانگیختن حس تأسف در جامعه حاصلی ندارد. حال آنکه  این روزها به لطف گسترش شبکه‌های مجازی و انتشار اخبار و فیلم‌های مستند هر اتفاقی حتی در دورترین نقاط کشور که رخ دهد بلافاصله به طور گسترده  انعکاس پیدا می‌کند و دیگر نمی‌توان منکر چنین وقایعی شد. همین چندی قبل بود که انتشار  فیلم تنبیه بدنی چند دانش‌آموز دل هر بیننده ای  را به درد آورد یا اعلام  خبر خودکشی دانش‌آموز دختری که درکلاس مورد تحقیر و توهین قرار گرفته بود ذهن خانواده‌ها را بشدت آشفته کرد و البته خبر خودکشی پسر 13 ساله کرمانشاهی در دستشویی مدرسه علامت سؤال بزرگی در ذهن مخاطب  به وجود می‌آورد که چرا در کمتر از یک سال چند دانش‌آموز باید دست به خودکشی بزنند؟ ضمن اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک ارگان مهم تربیتی و آموزشی چه نقشی در این میان ایفا می‌کند؟
 معلمان همیشه به اسطوره‌های صبر و از خود گذشتگی شهره بوده‌اند اما حالا چه اتفاقی افتاده که آستانه تحمل  این اسوه‌های شکیبایی پایین آمده که در مقابل شیطنت‌های کودکانه و دل ندادن برخی از  آنها به درس و مشق چنین  واکنش‌هایی نشان می‌دهند. البته نباید یکطرفه به قاضی رفت و دانش‌آموزان امروز را با کودکان
20 ،30 سال قبل و پیش از آن  مقایسه کرد اما بی‌تردید  مدرسه، خانه دوم بچه‌ها و چه بسا خانه اول آنهاست  چرا که مدیر،  معلم و مربی باید آنقدر مهارت و دانش داشته باشند که بتوانند نواقص تربیتی خانواده‌ها  را نیز به درستی ترمیم کنند و به وظیفه اصلی خود که همانا انسان‌سازی است عمل کنند. مگر نه این است که  معلمی ‌شغل انبیاست؟

تنبیه بدنی دانش‌آموزان تخلف است
 حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی -معاون حقوقی و امورمجلس وزارت آموزش و پرورش- درباره میزان شکایت والدین از تنبیه بدنی فرزندان شان در مدرسه به «ایران» می‌گوید: « از آنجا که به موجب ماده 77 آئین نامه اجرایی مدارس، تنبیه بدنی از سوی  کادر اداری و آموزشی تخلف اداری محسوب می‌شود،  سال گذشته  از سوی  هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری سراسر کشور حدود 40 فقره پرونده اتهامی‌ با موضوع تنبیه بدنی، رسیدگی و  نسبت به صدور آرای متناسب اقدام شد.»  
  به گفته وی،  علاوه بر اعمال مجازات‌های مقرر در قانون، از آنجا که در رسیدگی به تخلفات کارکنان، میزان آشنایی مدیران و کارمندان مشمول قانون در کاهش تخلفات و  استیفای حقوق آنها مؤثر است و از طرفی  موجبات رضایت فرهنگیان را نیز  فراهم خواهد کرد،  بنا بر قاعده « قبح عقاب بلابیان » دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری این معاونت با همکاری اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش به منظور آشنایی هر چه بیشتر مدیران واحدهای آموزشی با مسائل و موضوعات مبتلابه حقوقی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در سراسر کشور بویژه شهرتهران کرده  است.»
در تمامی حوزه‌های منابع انسانی تشویق و تنبیه از اقدام‌های ضروری و تاًثیرگذار در ایجاد انگیزه بوده و بازدارنده بی‌نظمی است.  البته استفاده از این ابزارها در هر محیطی باید در چارچوب مقررات و ضوابط و قوانین مربوطه و با توجه به صلاحیت افراد مجری اجرا شود. بنابراین  به طور مطلق نمی‌توان گفت تنبیه دانش‌آموزان در مدارس مطرود است اما  معلمان و مدیران مدارس در این خصوص   موظف به رعایت مقررات و قوانین جاری هستند.

شرایط تنبیه مجاز  
 مسعود غفاری راد- کارشناس ارشد حقوق خصوصی- نیز  در این باره به «ایران» می‌گوید:  «  سال 1379آیین‌نامه  اجرایی مدارس به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید. به استناد ماده 5 قانون تأسیس شورای عالی آموزش و پرورش مصوب مجلس شورای اسلامی نیز  مصوبات این شورا معتبر بوده و برای مؤسسات  ذی ربط لازم الاجراست. فصل ششم این آیین‌نامه به مقررات انضباطی دانش‌آموزان پرداخته است و در ذیل ماده 76  موارد تنبیهی را که معلمان و مسئولان مدرسه مجاز هستند در صورت تخلف دانش‌آموزان آن هم به  شرطی که راهنمایی‌ها و چاره‌جویی‌های تربیتی در آنها مفید و مؤثر واقع نشده است اعمال کنند. احصاء  کرده است. این موارد از این قرارند:
1-   تذکر و اخطار شفاهی به طور خصوصی
2-  تذکر و اخطار شفاهی در حضور دانش‌آموزان کلاس مربوطه
3-  تغییر کلاس در صورت وجود کلاس‌های متعدد در پایه، با اطلاع اولیای دانش‌آموز
4- اخطار کتبی و اطلاع به ولی دانش‌آموز
5- اخراج موقت از مدرسه با اطلاع قبلی ولی دانش‌آموز حداکثر برای سه روز
6- انتقال به مدرسه دیگر
ماده 77 همین آیین‌نامه تأکید می‌کند «هر گونه تنبیه دیگر از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکلیف درس به منظور  تنبیه ممنوع است».
به گفته وی، قانونگذار قبل از این که به بیان و تشریح موارد تنبیهی بپردازد در ماده 75 متذکر این نکته شده است که تنبیه باید دانش‌آموز را به اشتباه خود متوجه و زمینه مناسب را برای ایجاد رفتار مطلوب در وی فراهم کند، بنابراین  اعمال تنبیه باید متکی بر یافته‌های علمی و استفاده از الگوی مناسب تغییر رفتار باشد.
غفاری راد درباره اینکه چنانچه نسبت به دانش‌آموزان تنبیه بدنی یا سایر موارد تنبیهی که طبق مقررات ممنوع اعلام شده اعمال شود  چه حقوقی برای والدین پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: « به استناد بند2 ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری اگر کارمندی در انجام وظایف محوله، قوانین و مقررات مربوطه را از روی عمد یا ناآگاهی نادیده گرفته و نقض کند مرتکب تخلف اداری شده و قابل تعقیب در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری است. بنابراین  اگر معلم یا هر یک از مسئولان مدرسه مبادرت به تنبیه بدنی دانش‌آموزان و یا سایرتنبیهاتی که طبق ماده 77 آئین‌نامه، ممنوع شده  کنند مرتکب تخلف اداری شده است و والدین دانش‌آموز  می توانند مراتب را با طرح شکایت به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان، مستقر در هر وزارتخانه اعلام و پیگیری کنند. همچنین  براساس ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات اداری،  چنانچه تخلف کارکنان دولت به گونه‌ای باشد که با یکی از مصادیق مجرمانه ذکر شده در قوانین جزایی مطابقت کند علاوه بر پیگیری در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری باید برای  رسیدگی به جنبه کیفری موضوع مراتب به مراجع قضایی ذی صلاح ارسال شود.»
وی در خصوص مسئولیت مدیران مدارس نیز گفت: «مسئولیت حسن اجرای مقررات و ضوابط در هر یک از دستگاه‌های اجرایی برعهده بالاترین مقام اجرایی است و مدیرانی که تخلف کارمند تحت امر خود را به مراجع ذیصلاح گزارش نکنند، خود مرتکب تخلف اداری شده‌اند. براساس ماده 82  آیین‌نامه اجرایی مدارس، مدیر مدرسه موظف است همکارانش را نسبت به موارد انضباطی آگاه کند و ممنوعیت تنبیه بدنی را تذکر دهد و در صورت مشاهده تخلف نیز مراتب را به منظور  اطلاع و اقدام لازم به اداره آموزش و پرورش منطقه گزارش دهد. در ضمن براساس ماده 85 همان آیین‌نامه  مدیر مدرسه موظف است وظایف دانش‌آموزان و چگونگی تشویق‌ها و تنبیه‌های پیش‌بینی شده را به صورت اجمالی و متناسب با سن و فهم دانش‌آموزان به آنان آموزش دهد.»
بی‌تردید محیط مدرسه یا کلاس درس به عنوان یک اجتماع، نیازمند نظم و انضباط  است تا با برخورداری ازامنیت و آرامش به مکانی تبدیل شود که دانش‌آموزان و اولیای مدرسه، بتوانند بهره لازم و مطلوب را کسب کنند و حقوقی از یکدیگر ضایع نکنند. اما گاهی  شاهد حضور شاگردانی  در کلاس درس هستیم  که با بروز رفتارهای هنجارشکن خود باعث بر هم زدن نظم مدرسه و کلاس درس می‌شوند.

مراقب بی‌تفاوتی معلمان هم باشیم
فاطمه محمد مرادی آموزگار مقطع ابتدایی نیز در این باره می‌گوید: « برهم خوردن آرامش کلاس، عامل بسیار مهمی درایجاد  اختلال یادگیری  دانش‌آموزان است. برای کنترل و بر قراری نظم در مدرسه و کلاس، تنبیه  شاگردان قانون گریز و گستاخ اجتناب‌ناپذیر است هر چند به هیچ عنوان   موافق تنبیه بدنی نیستم و آن را امری قبیح می دانم چرا که این رویه می تواند حتی نتیجه معکوس نیز داشته باشد. ولی نباید به بهانه اجتناب از تنبیه بدنی، معلمان و مسئولان مدرسه را نیز به سمت بی تفاوتی به دانش‌آموزان سوق دهیم.  
متأسفانه  گاهی با  دانش‌آموزانی مواجه می شویم که نه تنها نسبت به تذکرات اولیای مدرسه اطاعت‌پذیری ندارد بلکه ممکن است با اهانت و توهین به  معلم یا سایر اولیای مدرسه  و با رفتار گستاخانه خود باعث از بین رفتن ارزش وجودی معلم نزد سایر همکلاسی‌ها  شوند. اما تأسف بارتر زمانی است که برخی پدران و مادران نیز، رفتار فرزندشان را تقبیح نکرده و حتی در مواردی والدین نیز درحمایت از فرزند متخلف خود با اولیای مدرسه رفتار توهین‌آمیز دارند.»
در نظامات حقوقی هر جا صحبت از تکلیف باشد در مقابل، حقوقی نیز تعریف شده است، همانگونه که قانونگذار تنبیه بدنی دانش‌آموزان را ممنوع کرده است حقوقی را نیز برای معلمان محترم و سایر مسئولان مدارس پیش‌بینی کرده است و البته  تکالیفی را نیز برای دانش‌آموزان مقرر داشته است.
غفاری راد در این باره می‌گوید:  «ذیل بند 1 از فصل ششم آیین‌نامه اجرایی به حقوق معلمان و مسئولان مدرسه اشاره شده است. ضمن اینکه به طور کلی توهین  به هر شخصی دارای وصف کیفری است و درصورت اثبات جرم، مجرم متحمل مجازات ذکر شده درماده 606 قانون مجازات اسلامی خواهد شد. به طور خاص درخصوص اهانت به  کارمندان دولت در حال انجام وظیفه یا به سبب آن مجازات حبس یا شلاق یا جزای نقدی در نظر گرفته شده است بنابراین اگر کسی به هر نحوی چه با به کار بردن الفاظ رکیک یا حرکات دست مانند هل دادن، هریک از مسئولان مدرسه یا معلمان را مورد اهانت قرار دهد به اتهام توهین به اعضای دولت می‌تواند تحت تعقیب قرار گیرد و شاکی می‌تواند از طریق نیروی انتظامی و مراجع قضایی موضوع را پس از طرح  شکایت پیگیری کند.»
حجت الاسلام ناصری زنجانی معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش نیز درباره رسیدگی به تخلفات مدارس گفت:«  درصورت هرگونه اعتراض بر عملکرد آموزشی مدارس دولتی  می‌بایست موضوع حسب مورد از طریق معاونت آموزش ابتدایی یا معاونت آموزش متوسطه یا اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت پیگیری شود اما  چنانچه اقدام‌های  مدیران و مسئولان مدرسه برخلاف قوانین و مقررات و بخشنامه‌های صادره بوده و مشمول یکی از عناوین 38گانه ذیل ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری یا از مصادیق تخلفات ناشی از اجرای قانون تأسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی باشد، به استناد مواد 33 الی 35 قانون مذکور موضوع حسب مورد قابلیت طرح در هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش و شورای نظارت را خواهد داشت.»

www.ion.ir

شرکت حسابداری

ماه عسل

سیکس پک

قانون تنبیه دانش‌آموزان شرایطی را برای مدیران مدرسه جهت تنبیه فراهم کرده است که شامل تذکر، اخطارشفاهی در حضور دانش‌آموزان، تغییر کلاس، اخطارکتبی، اخراج موقت و انتقال به مدرسه دیگر است.

به گزارشافکارنیوز،تنبیه بدنی دانش‌آموزان همواره از خطوط قرمز آموزش و پرورش کنونی محسوب شده و می‌شود؛ البته این موضوع در گذشته و پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کشورمان به گونه دیگری دنبال می‌شد؛ تنبیه‌بدنی و به اصطلاح فلک کردن دانش‌آموزان یک امر بدیهی در مدارس بود که اتفاقاً دولت آن زمان هم به این موضوع اصرار می‌کرد.
اما با گذشت سالهای بسیار از آن روزهای وحشت‌آور در مدارس و پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباطی دیگر تنبیه‌بدنی موضوع پذیرفته شده‌ای درون مدارس نیست و در سالهای اخیر هم تمامی مدیران و مسئولان آموزش و پرورش به آن تأکید داشته‌اند.
*بررسی تخلف تنبیه‌بدنی در سیما
ناگفته نماند در برخی موارد و به صورت معدود هنوز هم اندک تنبیه‌های بدنی در مدارس با توجه به اینکه از نظر قانونی هم تخلف محسوب می‌شود، انجام و بیشتر آنها با مهارت و مخفیانه جهت دور زدن قانون استفاده می‌شود؛ این روزها صداهایی از گوشه و کنار مدارس تهران و کشور به گوش می‌رسد که در معدود مدارسی تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان انجام می‌شود.
این موضوع در جایی به اوج خود رسید که شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران در اخبار ۲۰.۳۰ گزارشی از تنبیه‌بدنی در یکی از مدارس تهران پخش کرد که بسیار قابل تأمل بود؛ البته پس از پخش این گزارش ناظم مدرسه مذکور که مسئول تنبیه دانش‌آموزان را به عهده داشت، حتی ابراز ندامت هم نکرد و در نهایت از کار برکنار شد.
*آیا آموزش و پرورش از درون مدارس بی اطلاع است؟
در گزارش پخش شده از سوی صدا و سیما اعلام شد که درخواست‌های مکرر اولیای دانش‌آموزان از رسانه باعثشد تا به این موضوع پرداخته شود.
از طرفی هم جای علامت سوال بزرگی وجود دارد که آیا وزارت آموزش و پرورش از اتفاقات درون مدارس بی‌اطلاع است و در نهایت باید رسانه‌ها وارد میدان شوند و اینگونه مشکلات تأسف‌آور را نمایان کنند تا آموزش و پرورش وارد عمل شود.
*فانی: تنبیه‌بدنی مربوط به زمان قاجار است
مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در اوایل آذرماه سال تحصیلی جاری در خصوص تنبیه بدنی اظهارداشت: «درآیین نامه اجرایی مدارس این بحثبه صراحت مطرح شده و اعلام شده است که تنبیه‌بدنی به هر شکلی در آموزش و پرورش ممنوع است؛ اگر کسی تخلف کند، جریمه می‌شود و بر اساس قوانین، به هیئت تخلفات اداری ارجاع می‌شود».
علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش هم در دوره سرپرستی این وزارتخانه به خبرنگار فارس در خصوص موضوع تنبیه‌بدنی در مدارس گفت: «تنبیه‌بدنی مال زمان قاجاریه است».
وی در پاسخ به این پرسش که «یعنی الان در مدارس ما تنبیه نیست؟»، افزود: «ان‌شاءالله که نیست».
*عباس‌زاده: کنترل معدود مدارسی بدون تنبیه امکان پذیر نیست
عباس‌زاده از کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت در گفت‌وگو با فارس اعتقاد دیگری دارد؛ وی اظهار داشت: موضوع تنبیه‌بدنی در برخی مدارس اتفاقاً باید انجام شود، زیرا کنترل تعداد معدودی از مدارس بدون تنبیه امکان پذیر نیست.
وی معتقد است که در مدارسی که در قسمت‌های جنوبی شهرها و در برخی نقاط وجود دارند به علت مشکلات مختلف اقتصادی و فرهنگی دانش‌آموزان با چهره‌های متفاوتی از آنچه که تاکنون تصور می‌کنید در مدارس حاضر می‌شوند و باعثمشکلات بسیاری برای مدرسه می‌شوند.
عباس‌زاده گفت: در برخی از مدارس اینچنینی که در نقاط پر خطر و دور افتاده وجود دارند، دانش‌آموزان، معلمان و مسئولان مدرسه را مجروح کرده‌اند و در همین تهران و شهرستانهای تهران بسیاری از معلمان و مسئولان مدرسه از سوی دانش‌آموز و اولیا و حتی دوستان این دانش‌آموزان تهدید می‌شوند؛ در این شرایط به نظر تنبیه و کنترل مدرسه به هر شکلی امری ضروری به نظر می‌رسد.
قانون در مورد موضوع تنبیه در مدارس موارد خاصی را عنوان می‌کند و برخی از قوانین مربوط به شورای عالی آموزش و پرورش و آیین‌نامه اجرایی و مقررات انضباطی مدارس است.
*اعلام موارد تنبیه مجاز در مدارس
آیین‌نامه اجرایی مدارس و مصوبه ۶۵۲ در سال ۱۳۷۹ مربوط به موضوعات اجرایی و بحثتنبیه در مدرسه است؛ در فصل ششم این آیین‌نامه موضوع مقررات انضباطی عنوان و مربوط به دانش‌آموزان و مسئولان مدرسه است.
در این فصل و از ماده ۷۳ تا ۸۱ موضوع تنبیه عنوان شده است که در آن منظور تنبیه جسمی نیست و به معنای آگاه ساختن قصور و سهل‌انگاری دانش‌آموز نسبت به انجام وظایف خودش است؛ مدیر مدرسه هم باید قبل از اعمال هرگونه تنبیه از وضعیت و موقعیت دانش‌آموز آگاهی داشته باشد و در جستجوی انگیزه و علت تخلف باشد و نسبت به رفع آن اقدام کند.
قانون تنبیه دانش‌آموزان شرایطی هم برای مدیران مدرسه جهت تنبیه فراهم کرده است که شامل تذکر، اخطارشفاهی در حضور دانش‌آموزان، تغییر کلاس، اخطارکتبی، اخراج موقت و انتقال به مدرسه دیگر است.
همچنین ماده ۷۷ آیین‌نامه انضباطی مدارس هرگونه تنبیه دیگر از قبیل بدنی و تعیین تکلیف درسی را ممنوع اعلام کرده و نباید در اعمال تنبیه‌ها هم بین دانش‌آموزان تبعیض و استثنایی قائل شد و انجام تمامی تنبیه‌ها به تفکیک در آیین‌نامه فوق تشریح شده است.
به عنوان نمونه در مورد اخراج و انتقال دانش‌آموز به مدرسه دیگر که در بند ۶ عنوان شده است، اخراج و انتقال دانش‌آموز به مدرسه دیگر علاوه بر اینکه باید در شورای مدرسه تأیید شود، موافقت آموزش و پرورش منطقه را نیاز دارد؛ این مورد برای افرادی انجام می‌شود که تمامی راه‌های تربیتی در موردش اجرا شده و کارساز نباشد.
*هرگونه تنبیه‌بدنی در مدارس طبق قانون ممنوع است
همانگونه که در آیین‌نامه اجرایی مدارس عنوان شده است، هیچ فردی از مسئولان حاضر در مدارس نباید تنبیه‌بدنی بر دانش‌آموزان اعمال کند و این موضوع از نظر قانون به هر شکلی و هر عنوانی ممنوع است.
در قانون با صراحت گفته شده است که این تنبیه باید روشن‌گرایانه و آگاهانه باشد و شرایط روحی و جسمی، سن و اجتماعی دانش‌آموز مورد توجه قرار گیرد و تنبیه متناسب با تخلفی باشد که دانش‌آموز انجام داده است و از روی غرض نباشد.
در آیین‌نامه اجرایی مدرسه همچنین آمده است که باید شیوه جبران تخلف به دانش‌آموز ارائه شود و از او خواسته شود که خطا و تخلفش را جبران کند و این کار در حضور جمع انجام نشود که این موضوعات هم در آیین‌نامه فوق عنوان شده است.
*استفاده از کمربند و خودکار لای انگشت دانش‌آموز ممنوع است
برای تنبیه دانش‌آموزان استفاده از هرگونه ابزار خاصی که آسیب‌زا باشد و به آن فرد آسیب برساند که به عنوان نمونه استفاده از کمربند و گذاشتن خودکار لای انگشتان دانش‌آموز و هر چیز که جسم فرد را تحت تأثیر قرار دهد جزء تنبیه‌بدنی محسوب می‌شود و تخلف است.
در مورد حکم افرادی که تنبیه‌بدنی بر دانش‌آموزان انجام می‌دهند هم اعم از مدیر مدرسه، ناظم، معلم و مسئولان مدرسه با توجه به اینکه قانون این موضوع را ممنوع اعلام و تخلف می‌داند، کسی که آن را نقض کند باید هیئت بررسی و تخلفات اداری برای آنها تصمیم‌گیری کند و حکم صادر شود؛ این حکم شامل تذکر، اخطار، توبیخ و یا هر چیزی که قانون برای آن تصمیم گیرد، می‌شود.
این موضوعات در قانون تخلفات اداری و نه در شورای عالی آموزش و پرورش عنوان شده است؛ در نهایت هم قانون تنبیه‌بدنی را ممنوع می‌داند و هر کسی که از حکم قانون سرپیچی کند، تخلف است و هیأت بررسی و رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش آن را بررسی می‌کند.
*آیین‌نامه انضباطی مدارس مربوط به ۱۳ سال پیش است
یکی از موارد قابل تأمل این است که تمامی این قوانین که در مورد آیین‌نامه اجرایی و انضباطی مدارس نوشته شده، مربوط به سال ۷۹ بوده است و از آن تاریخ تاکنون هیچ‌گونه بازنگری دراین باره انجام نشده است و هنوز در برخی موارد ریزتر شبهاتی وجود دارد که نیاز به بازنگری بر این قانون پس از ۱۳ سال دارد.
امروزه که تمامی برنامههای آموزش و پرورش مطابق با سند تحول بنیادین و تمامی اسناد بالادستی مطابقت پیدا کرده، نیاز است تا آموزش و پرورش در موضوع مقررات اجرایی و انضباطی مدارس بازنگری جدید کند.مجازات کتک زدن معلم

به همین دلیل است که فرندانمان شده اند اولیای ما

تنبیه بدنی در حدمحدود توسط مدیر یا معاون ضروری است به شرطی که دانش اموز صدمه روحی وبدنی نخورد فقط در حد یک یا دو سیلی لازم است از زمانی که تنبیه ممنوع شده دانش اموزان ازاولیا مدرسه وخانه کمترین فرمانبری را دارن وواقعا بیشتر خانواده ها از تنبیه در حد یک یا دو سیلی کاملا حمایت می کنند

چرا چرط و پرط میگی؟؟؟؟؟ میدونی چند نفر بخاطر تنبیه شدن ترک تحصیل کردن؟؟؟ خودم محصلم میدونم اگه کسی حرفی بمون بزنه بخاطر سن و غروری که داریم چه حالی پیدا میکنیم

ای کاش یک قانونی هم وجود داشت تا تنبیه معلمان توسط دانش آموزان ممنوع میشد من موافق تنبیه دانش آموز نیستم ونباید وجود داشته باشد در عوض باید ایین نامه انظباطی طوری باشد که ارزش و حرمت معلم زیر سئوال نرود دانش آموزی که به زور مدرسه میاید تذکر واخراج برایش یک امتیاز است واگر اینکار را بخواهند انجام دهند در برخی مدارس نصف دانش آموزان یک مدرسه اخراج میشوند وبه مدرسه دیگر ی باید بروند واز آن وقت به بعد مشکل از گردن این مدرسه باز میشود ودور گردن مدرسه جدید بسته میشود پس خواهش که داریم این است کسای که میخواهند آیین نامه انظباطی را تدوین کنند یک دوره در مدارس مختلف تدریس کنند تا با درک موقعیت خوب به تدوین ایین نامه بپردازد وفکر کند خودش میخواهد که در آیندده در بدترین مدارس معلمی کند وباید مواظب باشد حرمت خودش از بین نرود

خدا ذلیل کند کسی را که معلّمان راذلیل کرد.


آفرین گویا نابودیم

بچتو درست تربیت کن تا نشه اولیای تو در ضمن تربیت بچه به عهده والدینشه نه معلم و ناظم بهتره معلمین و ناظم ها حد و حدود خودشونو بدونن

من بک دانش آموز 17 ساله هستم اگر قرار باشد معلم مرا مورد تنبیه بدنی قرار بده نه تنها قرور من خواهد شکست بلک در مظهر هم کلاسی هایم خجالت خواهم کشید پس من هم ممکن است با معلم با معاون در گیری داشته باشم

انشالله که با یه سه چهای تا سیلی یاد میگیری

ای کاش آنهایی که دم از مقابله با تنبیه در مدارس می زنند یکی دو روز در مدارس بچرخند و رفتار های بعضی ار بچه ها را در مدرسه ببینند آن وقت است مطمینا آن را برای سایر دانش آموزان پر خطر می بینند و شاید هم خودشان بخواهند با این رفتارها با تنبیه جلوگیری کنند. جالب اینجاست که خیلی ها تنها یک فرزند خود را در خانه نمی توانند کنترل کنند انتظار دارند که معلمان بایستی سیصد دانش آموز رابدون کوچکترین اخم و تنبیه کنترل کنند.

نخیرم اوناپدرمادرشونن هرکاری میخوان با بچشون میکنن به معلماهم ربطی نداره حق ندارن به بچه ها بزنن دعوامیتونن بکنن ولی زدن نه

تنذیر و تبشیر در قران کریم نیز بارها آمده و بدون تنبیه واقعا بعضی از دانش آموزان قابل کنترل نیستند و آیا اولیا برای تربیت فرزندان آنها را تنبیه نمی کنند؟

مادر یک بچه دبستانی که احتیاج به توانبخشی دارد درمدرسه ویژه این کودکان مشغول تحصیل هست بچه ای من توست کار درمان مدرسه هرجلسه کتک می خوره وبدنش کبود میشه بچه ام ناتوانه ومن دارم دیوانه میشم ازدست این معلم

lمتاسفانه اگر والدین دانش آموزان در مورد هر عمل مدیریت مدارس اظهار نظری خلاف نظر آنها داشته از طریق فشار آوردن به دانش آموز و تهدید غیر مستقم مبنی بر عدم نام نویسی در سال جدید والدین را وادار به سکوت می کنند

همین حرف ها باعثشده که دانش آموزان به درس و تعلیم و تربیت اهمیت نمی دهند و دانش اموزان بی سواد به مقا طع بالاتر می روند.

شما از جای دیگه عقده دارید و بهانه ای پیدا میکنید که مارو بزنید؟؟؟!؟!؟!!!!!

اگر معلم ها قصدشان خیر بود.بجای زدن و قبول کردن الکی به مقطع بالاتر دانش اموزان را مردود میکردند خود دانش اموز میفهمید که باید درس بخونه وخبری از نمره نیست و تلاش میکرد

به دلیل رایگان بودن تحصیل رفتارهای ناهنجار در دانش آموزان زیاد شده پس برای کنترل به نظر می رسد که نیاز به تنبیه می با شد.

اموزش وپرورش کشور ما ضعف دارد کجا گفته شده که توهین به معلم و بی احترامی به معلم توسط دانش اموز خاطی تنبیه نباید داشته باشد؟ به همین دلیل است که نسل جدید خودسر هستند. واحترامی به بزرگتر نمی گذارند.


باید تنبه باشد


غلط کردی که تنبیه باید باشد


حرف مفت نزݧ

از زمانی که تنبیه بدنی در مدارس ممنوع شده دانش آموزا پر رو و بی پروا شده اند. در س نمیخوانند از عوامل مدرسه و پدر مادر حساب نمی برن و ناهنجاری در جامعه بیشتر شده.

یکم تز معلمان اروپایی یاد بگیرید چون مشکلات اجتماع روی شما فشار میاره زورتون میاد میایید مارو میزنید بعدشم بهانه ی درس نخوندنمونو وسط میکشید

ای کاش به جای این مسایل پیش پا افتاده یک راه به مشکل میشت معلمان بکنند معلمیهای ما در کلاس با دو یا چند شغل در کلاس چرت می زنند همین حرف ها باعثشده که دانش آموزان به درس و تعلیم و تربیت اهمیت نمی دهند و دانش اموزان بی سواد به مقا طع بالاتر می روند بخصوص پخش آن از صدا وسیما تنبیه در جای خود و تشویق در جای خودخوب است ا عتدال مشکل ما ای است که اعتدال را بلد نیستیم

شاید روزی بیاید که خود خانواده ها در مواردی تنبیه را به معلمان یاداور شوند


هیسسس

سلام مطمئنا هیچ کس با تنبیهی که باعثآسیب به دانش آموز شود موافق نیست ولیکن عزیزانی که این آیین نامه ها رانوشته اند بهتر بود کمی هم در مدارس کارمی کردند تا بفهمند ما چه می کشیم از دست دانش آموزانی که خانواده یک نفرشان را هم نمی تواند کنترل نماید حال در مدرسه ۲۰۰ – ۳۰۰ نفر دانش آموز را باید با عزیزم و بفرما و خواهش میکنم کنترل کنی!!! عزیزان ماهم این روانشناسی ها و… راکه شما خوانده اید را خوانده ایم ولی تفاوت این است که شما فقط خوانده اید ولی ما با جان ودل درمدارس لمس نموده ایم می گویید تنبیه ممنوع و دانش آموز را درنهایت اخراج نمایید خب آن هم که من بارها به چشم خودم دیده ام به دلیل عدم حمایت آموزش وپرورش ازمعلمان؛ دانش آموزانی که حتی اقدام به کتک زدن معلم می نمایند راهم از مدرسه اخراج نمی کنند و می گویند: این کار به روحیه او آسیب می زند!!!! نمی دانم این وسط روحیه؛ حرمت وجایگاه معلم کجا رفته که پیامبر(ص) خود را معلم معرفی می نماید دیگر نمی توان حتی به دانش آموز گفت درس بخوان چه برسد به تنبیه و … این قضیه باعثشده معلمان نسبت به وضعیت دانش آموزان بی تفاوت شوند واین است وضعیت آموزشی ما که می بینیم خدا عاقبتمان رابه خیر کند با این سیستم آموزشی که داریم


بنده باشماموافقم

گل گفتی. من خودم مدیر مدرسه ام . به دانش‌آموزان خودم اگه از یه خلافی بکنند فقط باید توصیه بکنم و اگه بخوام تشر بهشون بزنم فردایش باید پاسخگو ی اداره و اولیا باشم از طرفی اگه دانش آموز ی دانش آموز دیگر رو له هم بکنه ما نمی‌تونیم «تو»بهش بگیم چون به روحیه دانش آموز لطمه وارد کردیم از طرفی اولیا ی دانش آموز کتک خورده از دانش آموز خاطی هم ما رو متهم می‌کنه که وظیفه ی خودت رو نمی تونی درست انجام بدی و دانش آموزان از شما حساب نمی برند ما نمی‌دانیم که رضایت کدوم طرف رو باید جلب کنیم. تنبیهاتی هم که قانون تعیین کرده بازدارنده نیستند و قانونگذار رو باید یک روز فقط یک روز مدیر یا ناظم مدرسه کرد تا آیا میتونه با این قوانین آبکی یه روز مدرسه رو طوری اداره کنه که خون از دماغ کسی نیاد.

ای کاش قانونی هم تصویب می شد تاازتوهین و کتک زدن معلمها توسط دانش آموزان جلوگیری می کرد بارها معلمین از طرف دانش آموزان واولیا مورد اهانت وضرب وشتم قرار گرفته اند اما در هیچ رسانه ای منتشر نشد ه است همین دیرور ۱۶ دی ماه ۹۲در شهر دوزدوزان از توابع شهرستان سراب آذر بایجان شرقی معلمی توسط دانش آموزی مورد ضرب وشتم قرار گرفته ودر موارد متعدددیگری به معلمین توهین شده است. من شخصا مخالف هرگونه تنبیه هستم اما روش جایگزین چیست؟

میدونی روش جایگزین چیست؟!!!!! روش جایه گزین همونه که یک دانش اموز یک سال تمام به سرما وگرما وخرج تحصیلات میاد درس میخونه بعد امثال تو از روی لج بازی تژدیدش میکنن بعدشم کیف میکنن…بعدشم دم از انسانیت میزنن روش جایه گزین اینه فهمیدی؟؟؟؟

قبلا اگر دانش آموزی بی انضباطی می کرد می گفتند به معلمت می گوییم ولی الان در کلاس معلمان می گویند به پدر ومادرت می گوییم این هم…

اوضاع در مدارس بدون تنبیه وحشتناک شده، مسئولینی که تنبیه را ممنوع کردید خودتان بیاید تو مدارس تا ببینید چه خبره مجازات کتک زدن معلم

بد بختی ما همینه اونایی که برای ما برنامه ریزی زمیکنند یک ساعت کلاس داری نکردن…

به معلما سخت نگیرید معلما خوبی همه رو می خوان خدا وکیلی من هرچی دارم از اوناست… پدر و مادر فقط ما رو به دنیا آوردن و خرجی مونو می دن … دیگه خودتون بیشتر می دوند

نظام آموزشی چالبی داریم کسانی که هیچ تجربه کلاس داری ندارند برای معلم تعین و تکلیف میکنند ما چشمانمون را به روی واقعییت بستیم. نه تنبیه بدنی و نه مردودی …

تنبیه واقعا خوبه ولی متاسفانه منی که در آمریکا ادامه تحصیل میدهم تنبیه وجود ندارد.

وقتی که آقای قاسم مستقیم یکی از مسئولان وزارت خونه شماره همراهش را در روزنامه ایران میده میگه اگر مدیر یا معلمی فرزندانتان را تنبیه کرده اند مستقیما به من زنگ بزنید دیگه فاتحه آموزش و پرورش را باید خوند…


فرزند سالاری تا این حد…

تنبیه بدنی به موجب قوانین و مقررات ممنوع است و هیچ کس نمی تواند خود را ما فوق قانون ببیند اگر به معلمین یا مسئولین مدارس توهینی می شود بایستی از ابزار تربیتی و در صورت اجبار از ابزار قانونی و را هکار قانونی استفاده شود

شما چه خبر داری از وضعیت مدارس؟ خبر داری واقعا که شعار میدی؟

سختترین کار. کمترین مزایا. تو سری خور. رکن آینده ساز مملکت

بر نمد چوبی را که ان مرد زد برنمد ان را نزد بر گرد زد.. زیر ساخت های اموزشی درست نیست. معلم هست و یک تخته و یک کتاب و سی و خورده ای دانش اموز به دانش اموز اخم می کنی میگه پدرم رو میفرستم اداره چند سال پیش بود توی انگلیس اولیا تظاهرات کرده بودن که تنبیه رو به مدرسه برگردونید بجه ها پدر مارو در اوردن

بایدتوجه داشته باشیم که خداوندنیز ازتنبیه وتشویق استفاده میکندآنهایی که سرکشندبه جهنم وآنهایی که فرمانبردارندبه بهشت میفرستند. نعوذبالله ماکه از خداوند داناتر نیستیم. آیا تنبیهی بالاتر ازسوزاندن داریم؟ تنبیه خداوند سوزاندن است. پس برای معلمان عزیز زیاد خرده نگیرید. البته ما تقریبا در تمامی مدارسمان چه روستایی وچه شهری تنبیه داریم. ۲۷سال سابقه تدریس دارم دروغ چرا بگویم هرمدرسه ای که بوده ام تنبیه را نیز دیده ام. اینو وزیر هم میونن که تو مدارس ما تنبیه وجود دارد. اگه بگن خبر ندارم یا دروغ میگن یا از وضعیت مدارس ما بی اطلاع هستن.

من معلم ریاضی راهنمایی هستم. مردم خودتون به فکر بچه هاتون باشید. همه ی معلمان مجبور به قبول کردن هممممه ی دانش اموزان هستند!چون هر دانش اموز هر سال بیشتر بمونه تو سیستم، برای دولت هزینه بردار تر میشه… نتیجه این داستان این میشه که دانش اموز اسم خودشم نمیتونه بنویسه اوضاع خیییللی خرابه، خیلی… حالا هی بگن نه، همه چی ارومه عالیه…

مگر ما بچه بودیم کتک نمیخوریم؟ میگفتیم چوب معلم گله – هر کس نخوره خله – اقا باید تنبیه حتما باشد على الخصوص براى بعضى از این بچه هاى فوفول. درود بر طبقه زحمتکش معلم

الان یکی بچتو بگیره بزنه چیکار میکنی
اگه معلم زدتت برو شکایت کن دیشو بگیر که دیگه خواست یکیو بزنه اول جیبشو نگا کنه بعد

با عرض سلام متاسفانه برخی ازمعلمان چگونگی برخورد با دانش آموزان را بلد نیستند بنظرم این معلمان باید دوره های روانشناسی را طی نمایند تا طرز برخورد با هر دانش آموزی را بدانند. همانطور که شعار میدهیم که نجات یک معتاد نجات جامعه است باید این را نیز در نظر گرفت که برخورد نامناسب با یک نوجوان میتواند منتهی به نابودی او شود واورا در معرض خطرات جدی از جمله فرار از درس ومدرسه ونهایتاً فرو افتادن در دامهای تبهکاری من جمله اعتیاد وغیره شود وآنگاه میشود نابودی جامعه پس باید دانست که تنبیه بدنی در قرن حاضر بهیچ وجه راهکار مناسبی نیست اگر معلم عشق بکارش داشته باشد میتواند چنان تاثیر عمیقی در زندگی فردی دانش آموزان وهمچنین در جامعه داشته باشد که همانند تاثیر پیامبران باشد پس این معلمان هستند که باید طرز برخورد با دانش آموزان را بیاموزند وفرهنگ سازی جامعه را برعهده گیرند. با آرزوی موفقیت برای تمام زحمت کشان نظام آموزشی


۲تا اشتباه مثبت دادم

فقط من میدانم که نباید کتک بزنند باید به اولیا خبر بدهند

یعنی چه وقتی من برای یک نقا شی اخراج میشوم واز مدیر وناظم پدر ومادر کتک می خورم همین است دیگر تازه قا نون هم هست کوگوش شنوا

مسولین محترم اگر به کامنت های هموطنان عزیز دقت کنند حتی یک نفر هم بعنوان نمونه از عدم تنبیه دانش اموزان حمایت نکرده اند

همه ی شما دارین دم از تربیت بچه ها میزنین. پس چرا کسی اینکار رو نمیکنه؟

سلام لطفا مسولین آموزش وپرورش باتوجه به مشکلات جدید همزمان باپیشرفت تکنولوژی جایگزین های مناسبی راجایگزین تنبیه معرفی نمایند تا عوامل اجرایی مدارس بامشکلات دانش آموزان راحتتر برخوردنمایند.

من ۲۶ ساله مدیر دبیرستانم مشکلات مدرسه ناشی از مشکلات جامعه است. تعداد فرزندان طلاق بی سرپرست و بد سرپرست و از همه بدتر خانواده هایی که فکرشان فقط تامین مالی خانواده هست در مدارس خیلی زیاد شد. و از طرفی تهاجم فرهنگی ابزار ارتباطی بی بندوباری شرارت و موادمخدر و… همه معظلات جامعه و به دنبال آن در مدرسه است. نداشتن قوانین حمایتی عدم پیگیری صحیح توسط اولیاء نداشتن بودجه و اعتبار و مشکلات معیشتی همکاران و … واقعا با ۳۰۰ جوان در این شرایط چه می توان کرد؟ ما همه دانش آموزان را مانند فرزندان خودمان دوست داریم. و اگر هم گاهی عصبانی می شویم دلسوزی پدرانه است. انشائاله خدا کمکمان کنه.

مسئولین اموزش پرورش سعی کنند در مورد قانونی که تصویب میکنند از معلمین به صورت پیامک نظر خواهی کنند زیرا اموزش پرورش جایگاه بالایی دارد

با بیشتر نظرات بیان شده موافقم. هرچند مسئولین از آموزش معلم و به روز کردن معلمان در زمینه های روان شناسی غافل شده اند. وضعیت کنونی حاصل همین بخشنامه هاست.

نظربسیاری از معلمان را کهشنیدم انصافا همه صلاح این مملکت وعاقبت به خیری فرندان این مرز وبوم می خواهند، بسیاری ازآنها با توجه به این موضوع می گویند ما فقط درسمان را می دهیم حالا دانش آموز می خواهد بخواند می خواهد نخواند. چرا باید سخت گیری کنیم ویا دانش را تنبیه کنیم که عواقبش دامنگیر خودمان شود؟! که نتیجه آن بی سوادی و… است

بهتراست در هنگام مواجه شدن با رفتارهای نامطلوب دانش آموزان. پس از رعایت کردن واجرای راهکارهای مندرج در آیین نامه اجرایی. مورد اخراج کامل دانش آموز از مدرسه به جای تنبیه بدنی به تصویب شورای عالی آموزش وپرورش برسد ودر مدارس اجرا گردد

آقای فانی توتواتاقت نشستی ودستورمیدی بیا مکی آبادسیرجان ببین چه خبرهآ یایاتنبیه واجبه یانه

من یه دانش اموزم شماهایی که دارین میگین باید تنبیه شوند اگه بچه ی خودتونم بود همینو میگفتین یا نه … شماهایی که دم از تنبیه میزنین.. یکی به بچتون بگه تو یا این که معلم سرش داد بزنه نمیرید مدرسه که چه عرض کنم اداره رو بزارین رو سرتون… درسته تنبیه هم حدی داره ولی نه در اون حدی که بچه اسیب روحی و ذهنی ببینه… متاسفانه معلمای این دوره زمونه اکثرشون همه چیو گردن دانش اموزا میندازن… برای بعضی هاتون متاسفم. با این افکارتون

تنبیه در کنار تشویق اونم نه تنبیهی که شما مد نظرته

من که فرزند ۲ معلم هستم و خودم هم ۱۲ سال درس خوندم چیزای زیادی از آموزش و پرورشمون میدونم بعضی موقع ها از مدارس یه چیزایی میشنوم که شاخ درمیارم

فرزند من هم با رفتار اشتباه معلمش آسیب روحی دیده.با اینکه کلاس سوم هست ولی بازم استرس رفتن به مدرسه داره.خدا لعنت کنه مدیران و معلمانی که فقط به فکر منفعت خودشون هستن و روحیات و آینده دانش آموز براشون اهمیتی نداره😔😔😔😔

اگر تنبیه نباشه همین بچه ها سوارت می شن اونوقت باید دور مدرسه کولشون کنی پس …

سلام
ممکنه هر کسی سواری بده و کارش رو بلد نباشه باید سوارش بشن

کسى کو نیاموخت زاموزگار – – – – بیاموزدش گردش روزگار

دوره ما حرمت بزرگتر نگه داشتن و خلاصه احترام گذاشتن خیلی قشنگ بود. علتشم همون تنبیه ها بود حالا چه با صخبت یا اعمال فیزیکی به هر حال از اون زمونا گرفته تا بحال همه خدمتگذاران آموزش و پرورش تو کارشون موفق باشند. اونایی هم که رحمت خدا رفتند خدا بیامرزتشون.

طبق قوانین جدید تقریبا نمیشه دانش آموزی رو اخراج کرد خوباین حال با یک دانش آموز جوجه اراذل چی کار باید کرد داشن اموزی که هر کاری میکنه زمانی مشه صحبت از عدم تنبیه داشن اموز کرد که همه چیز بر اساس حساب و کتاب و اصولی استوار باشه نه اینکه قبولی دانشآموز از طرف معلم یک اصل باشه

با عرض سلام و تشکر اگر معاون مدرسه گوشی دانش اموز بگیره باید دانش اموز پول بده تا گوشیشو برگردونند

باسلام متاسفانه فرزندم توسط دبیر احمقی انهم دررشته قران وبینش به طور ناجوانمردانه تنبیه ومتاسفانه پرده گوشش اسیب دیده وچشمش باضایعه جدی ربرو گشته امیدوارم بهزودی زود به شهرم برسم وبلایی سرش بیاورم که گرگان بیابان برایش گریه کنند

باسلام متاسفانه فرزندم توسط دبیر احمقی انهم دررشته قران وبینش به طور ناجوانمردانه تنبیه ومتاسفانه پرده گوشش اسیب دیده وچشمش باضایعه جدی ربرو گشته امیدوارم بهزودی زود به شهرم برسم وبلایی سرش بیاورم که گرگان بیابان برایش گریه کنند

باید مانعی دربرابردانش آموزخلافکارباشدتاجلویپرخاشگری وخشونت اورابگیردکه میتواندبه دیگران آسیب برساندزیراکلاس ها ومدارس درایران دیگر قابل تحمل نیستند

آقارضا قرن قلدری زدن گذشته بگذار اونایی زدی از بیمارستان مرخص بشن بعد نوبت دبیر قرآن وبینش برسه زود قضاوت نکن

ببین مطمئنم بچه ات یه کاری کرده که اونجوری معلمشو دهری و روانی کرده البته کاش معلم بسیار خونسرد قضیه رو زیر سبیلی رد می کرد و بی توجه به رفتار دانش آموز شما، با بزرگواری ندیده می گرفت. اما خود شما آقای رضا: چقدر برای ادب بچه ات وقت گداشتی؟؟؟؟ فقط همین رو بهتون می گم… یه توصیه هم بهت می کنم مواظب باش معلما ممکنه خیلی محترمانه باهات رفتار نکنن… اگه مشکلی داری برو از طریق قانون پی گیری کن تا همینجا کافیه فعلا واست.

اقاي محترم كسي اي بلارو به سر بچت مياورد ميگفتي عيب نداره حتما شيطنت كرده يعني شيطنت يك بچه كنار يك معلم لاعث معلوليت يك عمرش ميشه؟

تنبیه لازم هست اما هر چیزی یه راهی داره تنبی وفقط با کمربند یا خودکار لای انگشت و… نیست

من اوایل بچه های که میدیدم با تنبیه درست میشن تنبیه میکردم ولی الان با توجه به وضعیتی که دارم میبینم، میگم به درک!می خواد بخونه می خواد نخونه…خودشو اولیاش ضرر میکنن واااااااااااالا

متاسفم برای این نظام اموزشی که معلم را روز به روز خوار و ضعیف می کند و دانش اموز رامسلط. ای کاش کسانی که دم از ممنوعیت تنبیه میز نند در مدارس مستقیما با انواع دانش اموزان سروکار داشتند ومیدانستند که ما چه میکشیم. نتیجه اش را هم در خانواده ها اولیا می بینند و در اینده هم خواهند دید که فرزندان به اولیا امر ونهی می کنند من خودم به شخصه ارزو میکنم که خدمتم زودتر تمام بشه و اعصابم لااقل راحت بشه. فقط این را میدانم که این راه وروش از طرف مسولین ره به ترکستان رفتن است وبس.. کمییت برای سیستم مهم شده نه کیفیت و نتیجه ان که دانش اموز بی سواد بالا بیاید پس وای به حال ایندهی این مملکت…

خدا هم بندگان نافرمانش را تنبیه میکند ودر قران بعنوان روش تر بیت انسانها بسیار امده است هم تنبیه فردی امده هم گروهی

با سلام، به نظر بنده به جای تنبیه باید یک درس اخلاق به صورت روشنگری و متوجه کردن دانش آموزان به رفتار های ناپسند داد شود و در کنار آن به دانش آموزان تفهیم شود که در برابر هر بی انظباطی چه تنبیهی شامل حالش خواهد شد و برعکس، خیلی مفید خواهد بود در اینصورت خیلی از مشکلات مدارس حل و از درگیری دانش آموزان و مسائل دیگر کاسته خواهد شد البته اگر مدارس با کمک اولیاء بتوانند این مهم را در دوره دبستان اجرایی نمایند خودبخود در مقاطع بالاتر رفتار پسنیده در بین دانش آموزان نهادینه می شود و خیلی از مشکلات مرتفع می شود الان وضعیت در مدارش به صورت کج دار و مریض می گذرد و خیلی از مسائل ریشه ای بر طرف نمی شود و شاهد رفتارهای هنجار شکنانه بعضی از دانش آموران هستیم و هر چه دانش آموزان بزرگ تر می شوند رفتارهای خطر آفرین آنها هم بزرگتر می شود و الا آخر

باسلام، نظرات آقایان معلمین راخواندم وتاسف خوردم که اکثریت قریب به اتفاق حضرات موافق تنبیه در مدرسه بودند، نکته اول اینکه اگر فرزند خود شما خصوصاًاگر دختر باشدودر روز اول مدرسه از دست یک معلم خانم مجرد وعصبی که فقط یکسال است از پاره وقتی نهضت وارد آموزش وپرورش شده، کتک بخورد چه احساسی دارید؟؟؟ یادآوری میکنم اساتید معزز وفرهنگی وهمه چیز دان مملکت عزیز من، من هنوز خاطره تلخ کتک خوردن از معلم پایه اول ابتدایی ام را که مربوط به سال۶۴ است رادر ذهن دارم، وهروقت معلم پیر وشکسته ام را می بینم دوست دارم گلویش را بجوم وحتی دوست دارم از بچه هایش تلافی بگیرم، به نظر شما این درست است که یک معلم عقده ای یک طفل ۷ساله را به بهانه نیاوردن کتاب کتک بزند وسپس کل کلاس را؟؟؟ این در حالی است که شما حضرات عظام پایه گذار خشت اول علم وادب وآینده یک مملکت را هستید، منکر لودگی ولوس بودن وخودخواهی بعضی اولیاء دانش آموزان نیستم!!اما مدرسه ابتدایی وآنهم کلاس اول مدیریت وفنون کسب شده تربیتی ویک معلم کارشناس می خواهد. آموزشی که در کشور ما یا وجود ندارد یا صحیح تدوین نشده، شاخه ابتدایی مستلزم یک معلم مدیر مدبر وصبور است که توان کنترل همه مراحل بحران های دانش آموزی راداشته باشد، دختر پیری که چند سال از سن ازدواجش گذشته مشکل عصبی هم دارد تازه اولین سالش است آموزش وپرورش را تجربه میکند وهمه دانش آموزان کلاس اول را شبیه بزرگتر هایی می بیند که شبانه آمده اند سواد آموزی، این درست است؟؟؟؟؟ من سرباز معلم بودم ودوسال را در منطقه محروم سه پایه ابتدایی تدریس کردم که یکی از آنها کلاس اول بود یعنی سه کلاس را در یک اتاق اداره می کردم، ونازکتر ازگل نگفتم مگر در مواردی که اولیاءخود شاکی بی ادبی بچه ها در منزل بودند وتنبیه مشق اضافه وتذکر شفایی در جمع وکسر نمره خوب به علت بی انظباطی را ترجیع دادم. والسلام.

فقط برای شما متاسفم. حالت سوخته را سو خته دل داند و بس شمع دانست که جان دادن پروانه زچیست یا به تعبیری دیگر(اگر خواستی در مورد راه رفت کسی قضاوت نمایی قدری با کفشهای وی راه برو

شما خودت باید رو تربیت بچه هات کار کنی کسی که دانش آموز خوبیه نباید بخاطر اخلاق بد معلم اعتماد به نفسش از دست بده مخصوصا تو دوره های بالاتر تنبیه روحی و جسمی ادم از درس متنفر میکنه نه اینکه علاقمند اینا همه از ضعف خود والدین تو تربیت بچه هاشون.

سلام خیلی خوبه آدم بشینه پشت میز مسئولیت ودستور بده تنبیه ممنوع است آیاقانونی هست که اولیایی بیا در مدرسه داد وهوار کند به خاطریه مسئله کوچک وسیلی به صورت معلم بزند وبگویدجرمش چیست؟ واقعا تربیت وتحصیل را باید تو موزه ها جویا باشیم

توهین به معلم و انچه سال گذشته در بروجرد اتفاق افتاد و معلمی توسط دانش آموز سلاخی شد اقای وزیر فهمیدند آیا روز نامهها ان را نوشتند حدود ۱۰ سال پیش در خبر سیما امد که در فرانسه دانش آموزی مجبور به پرداخت ۱۰۰ فرانک شد که فقط به معلم خود گفته بود بی سواد. البته اینها دربین معلمان ایرانی توهین به حساب نمی اید بلکه به حساب بچه بودنش می گذارند. اما اول جایگاه معلم و مقام معلم را تعریف کنید بعداً به بررسی خشونت بر دانش آموز و.. بپردازید و یک طرفه به قاضی نروید … گر بخواه بنویسم مثنوی هفتاد من کاغذ می شود …

چرا حرف مفت میزنید باید با ناظمان پررو و عقده ای برخورد شود

بعضی وقتا لازمه کتک زدن. تو خونه پدر مادرا یه لحظه تحمل شلوغی بچه هارو ندارن کتک میزنن معلم با ۳۰ تا دانش آموز چطور کنار بیاد؟ کتک در حدی که صدمه جدی نزنه نیاز هست

من یک دانش آموز کلاس هفتم هستم اگه فقط یه سیلی ساده بود میشه یه کاری کرد ولی اینجور که شما میگید نیست سیلی بخشی هست الان باشیلانک میزنند دوست عزیز

من یادمه یه بار حرف معلمم و گوش نکردم صدا کرد پای تخته دوتا سیلی محکم زد بهم گفت فردا با مادرت بیا فردا که مادرم اومد معلمه بهش گفت که چکار کردم مادرم جلوی معلم دوتا گوشم و با هم کشید و چند تا سیلی هم زد بعد به خانم معلم گفت هر وقت حرفتنو گوش نکرد بزنینش من از اون موقع که ۲۰ سال گذشته به بزرگتر از خودم بی ادبی نمی کنم. الان اولیا ها و بچه ها خیلی پرو شدن به خدا.

باتوجه به شرایط جامعه تنبه بدنی در یک مدارسه ضروری است. البته مشوط براینکه ه تنبه بدنی زمان صورت بگیرد که دانش اموز قانع بیشه که اشتباه بزرگ را انجام داده. در بعض موارد تنبه بدون ارزیابی وتثبیت کار دانش اموز صورت می گیرد این خطرناک است.

من یک دانش هستم معلم ها ما را بسیار کتک میزنند و ما به خاطر این موضوع ناراحتیم و ما نمیتوانیم خوب درس بخوانیم کتک خوردن برای حیوان است و بسیاری از بچه ها ترک تحصیل کرده اند خواهش میکنم به این موضوع رسیده گی کنید من در شهرستان میناب روستای کردر زندگی میکنم خواهش مند هستم رسیدگی کنین

آقایون خواهش میکنم به استان ایلام رسیدگی کنید معلما میزنن به اداره میگی میگه حقته ماچکارکنیم

ما با حرمت معلمان کاری نداریم دانش اموزانی که به حرمت معلمان خود بی حرمتی میکنند را میتوان با ارسال گزارش به اموزش وپرورش راحت از مدرسه اخراج کرد. ولی همه معلمان عزیز که بالا نظر بر واجب بودن تنبیه دانش اموزان داده اید میشود بگویید دانش اموز ابتدایی چگونه به معلم خود بی حرمتی میکنند. من نام معلم ابتدایی را که دانش اموز را تنبیه بدنی میکند به غیر از وحشی چیزه دیگری نمیتوانم بگذارم

به نظر من معلم حق نداره بچه اي رو بزنه اين همه راه برأي تنبيه هست تنبيه بدني چرا؟؟؟؟معلم مدرسه من امروز گوش منو چنان پيچوند كه هنوز داره درد ميكنه!سر شيطنت كوچيك با يكي از دوستام!بعدش از آستينم گرفت انداختتم بيرون…..اين روش درسته آيا؟؟؟؟؟جلو بچه هايي كه هر روز قراره ببينمشون خرد شدم….كاش پدر مادر پيگيري داشتم اين موضوع به گوش آموزش پرورش مي رسيد….خيلي دلم شيكسته تا آخر عمرم ازش نميگذرم

بعضی از معلما و ناظم ها دیگه واقعا شورشو در آوردن یه ناظم مرد چه حقی داره به صورت یه بچه اول ابتدایی سیلی بزنه و بترسونتش من همین امروز دارم میرم مدرسه پسرم برا اعتراض قسمم خوردم تا آخر قضیه رو پیگیر بشم و بنشونمش سرجاش شما معلما و ناظما سعی کنید حد و حدود خودتونو بشناسید و درهمون حد باقی بمونین


لعنت

دیروز معلم عین گاو افتاد رو سرم زد دو جای سرم شکسته زیر چشم کبود شده ان قدرم با مشت و لگد زد کمرم نمیتونم تکون بخورم

خدا انشاءالله جوابشو بده به حق علی

سه سال پیش،وقتی که کلاس سوم ابتدایی بودم،معلم مون من رو با چند تا از همکلاسی هام صدا کرد پای تخته،رفتیم پای تخته از ما درس علوم رو پرسید و همه بجز من نتونستن درست جواب بدون یعنی بین اون همه دانش آموز فقط من درست جواب دادم ،ما که کنار هم وایساده بودیم،شروع کرد به همه یه سیلی زد،منم بین اون بچه ها که بودم به منم یه سیلی زد،فرداش که مامانامونو آوردیم،به مامانای دوستام گفت که خوب کردم اول اینکه درسشو خمونده نبود و دوم اینکه یه سیلی زدم چشمشو که کور یا کبود نکردم،خب درسته از مامانم عذر خواهی کرد ولی از مامانم عذر خواهی کردن مهم نبود،از خودم عذر خواهی کردن مهمتر بود.

تنبیه داخل مدارس واقعا نیاز هست.اما روش این تنبیه کردن مهم است.از تنبیه بدنی به هیچ عنوان نباید استفاده شود حتی در دبیرستان ها.مگر در موارد خاص.کتک زدن و خودکار لای انگشتان دانش اموزان گذاشتن بی فایده است‌.باید از روش های جدید و بازدارنده استفاده کرد.

در شهرستان ما تنبيه شده غذاي عادي هرروز موقع امتحان معاون پرورشي راه ميره به هركي كه دوست داشت پس گردني ميزنه سيلي ميزنه شوخي با مادر دانش اموز ميكنه وقتي از كنارم رد ميشه بدنم شروع ب لرزش ميكنه صبح كه دير ميرسي مدرسه با يه شيلنگ طوري ميزنه كه ردش ميمونه نميتوني خودكار به دست بگيري يه روز مو هاي منو با قدرت كشيد بعد كه ول كرد دستمو زدم به موهام از درد ديدم دارن ميريزن زمين با قدرت يه سيلي ميزنه كه مغزه ادم جا به جا ميشه چشاي ادم سياهي ميره هروز قايم ميشم تا منو نبينه كسايي هم ميبينه كه به چشمش خوب نميان ميگيره ميزنه وقتي هم كه فرار ميكنه بچه هارو مثل سگ ميفرسته دنبالش ٦ سال اونجا درس خوندم وحشت دارم هروز كه به مدرسه ميرم وحشتم بيشترو بيشتر ميشه مسئولان هم كه وقتي ميان به مدرسه سر بزنن ميرن ميمونن اتاق مدير شكمشونو پر ميكنن ميرن بعد هم تو صف ميگن يكي اومده ميگه تنبيه ممنوعه خير ما ميزنيم برين به هركي دوست دارين شكايت كنين روزاي شده كه فكر فرار و نرفتن به مدرسه بكنم ولي نشده مجبوريم ، يهبار با شيلنگ طوري دسته يكي از همكلاسيامو زد كه دستش زخم شد بعد بردش بهش چاي داد شيريني داد واسه اينكه نذاره بره شكايت كنه هيچىقت درست نميشه ايران، بعد كسايي كه ميگن رفتاراي بچه ها يجوريه كه ياز زدشون يعني ادم نيستيم ما ، چند تا اوقده اي رو ميكنين معاون مدير كه اقدشون رو تو سر ما خالي كنه

من با دختران کاردانش سر و کار دارم.تا به حال کسی راتنبیه نکرده ام .با احترام و زبان خوش میتوان بهترین جوابها را از دانش اموزان گرفت با انسانها در ارتباطیم با حیوان که سر و کار نداریم تنبیه کنیم .خدا را شاکرم 14 سال سابقه دارم و جز دعای خیر از بچه ها و خانئاده هایشان نشنیده ام.

شعر نگو،نفست از جای گرم در میاد شوهرت پولتو میده.


تا نباشد چوب تر فرمان نبرد…

اگه معلمی گوش دانش آموزیو بکشه و گوش کج بشه و استخواناش تق توق کنه باید با معلم چه کنی؟

من علیرضا هستم 13ساله از زنجان شهر خرمدره من تو مدرسه …….تحصیل میکنم حسابی تنبیه بدتی میکنن با کابل ایا این اجازرو دارن

ﻣﻮﺭﺩ ﺩاﺷﺘﻴﻢ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﻲ اﺯ ﻣﺪاﺭﺱ ﺷﻴﺮاﺯ ﺩاﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯاﻥ ﺭﻭ ﺑﺪ ﺟﻮﺭﻱ ﻛﺘﻚ ﻣﻴﺰﻧﻦ ﺣﺘﻲ ﻣﺪﻳﺮ و ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺩﻳﮕﻪ ﻣﻌﻠﻤﺎ ﻛﻪ ﺩﻳﮕﻪ ﻭاﻭﻳﻼ

سلام. آقا یه راه حل بگید برا اینکه معلمو از مدرسه بیرون کنیم به علت الکی زدن مورد

آیا دعوای دو دانش آموز ابتدایی در مدرسه که منجر به شکستن بینی یکی از دانش آموزان شده شامل پرداخت دیه میشود.اگر بله به چه صورت اگرنه چه حکمی دارد.با تشکر

با سلام و احترام به نظرم برای رفع این مشکلات سه کار باید صورت بگیرا
1- در نظام اموزشی دانشگاهها مسئله اموزش معلمان اینده در زمینه علم روانشناسی بشدت مورد توجه قرار بگیره که این مسئله خیلی مهمه 2-از تنبیه بدنی بشدت پرهیز بشه که عواقب زیانباری برای دانش اموز به همراه داره و بجای ان تنبیهات دیگر که در ایین نامه امده بطور حتم استفاده بشه 3- از معلمانی استفاده شود که از لحاظ روحی سالم باشند و البته از حقوق انها در برابر دانش اموز واقعا دفاع کرده تا بتوانند دوره سی ساله خدمت بدون فرسودگی روحی بگذرانند


آدم بی سواد تو کدام قانون هست?

کجای قانون نوشته شده که دانش اموز رو باید با کمربند زد ، یک بچه شیرازی رو معلم خودکار کرده تو سرش خدایی انصافه

من خودم کلاس ششم دبستانم این چیه

باسلام واقعا کسانی که میگن تنیه نباشه یه زنگ برن سرکلاس اون موقع میفهمن که تنبیه لازمه یا ؟؟؟؟؟؟

بس است تنبی دانش اموزان در مدارس ارومیه بس است

سلام رفتار دانش آموزان باعث بازخورد تنبیه یا…. توسط معلم میشود


اگه تخلفه پس چرا می زنن

به آموزش و پرورش استان مراجعه کنید .تذکر میدن و اگر مراجعه زیاد باشه تعلیق و توبیخ هم میشه .
اگر جای ضرب و شتم روی بدن هست با مراجعه به پزشکی قانونی و دریافت نامه میتونید از ضارب شکایت قضایی کنید . محکوم به دیه و زندان میشه و برای خودش و همکاراش یه درس حسابی خواهدشد.
اگر امکانش رو دارید از صحنه ضرب و شتم فیلم بگیرید و در فضای مجازی منتشر و رسواشون کنید.

محسن هستم کلاس هفتم روز چهار شنبه بخاطر هیچی از معلم ریاظی مشت خوردم واقعا تنبیه چیز مزخرفیه یک جوری زد تا یک هفته سرم درد میکرد تا دو روز ترسیده بودم از اون بد تر ناضم مدرسه که عین سگ بچه هارو میزنه ..

اواخر سالتحصیلی بچه ها رو با هماهنگی اولیا زودتر فرستادیم خانه ،اکثر اولیا شاکی بودن که سختشونه بچه های خودشونو خونه نگه دارند تازه عزای تعطیلات تابستونو گرفته بودند ،جالب بود برام که ما مجبوریم 40 تا از این بچه ها رو سرکلاس نگه داریم بهشون درس بدیم ،انتظارات مدیر رو تامین کنیم کلی طرح فرمالیته انجام بدیم اخر ماه یه تومن بگیریم همه هم ازما طلبکار باشن
تنبیه اشتباهه ولی باید قوانینی برای پرداخت جریمه اختلال در نظم کلاس و یا مدرسه و یا بی حرمتی به کارکنان مدرسه مشخص شود ، واقعا کنترل بچه ها سخت شده سال به سال بی ادبتر میشوند ،من اصلا موافق تنبیه بدنی نیستم ولی در اکثر موارد اولیا باطرفداری بی جا و حساسیت بیش از حد بچه ها شونو بی ادب بار می آورندو در دوران نوجوانی و جوانی نمیتوانند بچه ها شونوکنترل کنند اکثر دبیرستانی ها مخصوصا پسرا معتادن ،دودش به چشم خودشون میره
تو خونه انواع حرفهای زشت و رکیک رو ردو بدل میکنند چنان بچه رو میزنه که کبود و له میاد مدرسه ولی تا معلم میگه ساکت مودب باش پدر مادر هجوم میارن مدرسه که روحیه بچه خراب شده
صدا سیما هم که تکلیفش مشخصه سعی میکنه این پیامو منتقل کنه که معلمها ادمهای بی انصاف و پرتوقعی هستند ،و توقع افزایش حقوقشون بی جاست

به خانوادت میگفتی جایگاه معلم سر جاش اما هیچ کس حق ندار دست ب بچه کسی بزنه تشر دعوا گاهی فریاد جریمه و این مسایل در هرکلاسی هست درصورتی ک شاگرد مودب نباشه و هتاکی کنه نسبت ب بقیه بچه ها و معلم و…ولی کتک زدن فرق داره میتونن ب والدینش بگن اونا تنبیه کنن

معلم ما حيلي بد است چون هميشه جلو دانش اموزان مقطع مارا پايين مي اورد بچه هارا از كلاس بيرون ميكند و روي كاغذ مينويسد من بي انضباط هستم و روي مقنعه بچه ها ميزند و ما را تهديد به انداختن از مقطعي كه هستيم ميكند به نظر من اينگونه معلم ها بايد پيش يك روانشناس مراجعه كنند من فقط خواستم صدامرو به اموزش پرورش تهران بروسونم باتشكر …

معلم یا مدیر یا هر فرد دیگه بیجا میکنه دست روبچه بلند کنه.اونا چیکارن ؟

مدرسه یک جامعه کوچک است،و هر جامعه ای برای اداره شدن نیازمند به قوانین تنبیهی ،متناسب و بازدارنده برای برخورد با افراد هنجار شکن می باشد،در صورت ناکارآمد بودن قوانین تنبیهی در مدرسه افراد گستاخ ،گستاخ تر می شود چون می دانند که با آنها هیچ برخورد تاثیرگذاری صورت نمی گیرد.


تنبیه فقط طبق آیین نامه باشد

امروز یعنی ۹۷/۸/۲۳ از معلم ریاضیم یه کتکی خوردم که تا به عمر نخورده بودم . بنده پایه نهم هستم جوری منو جلویه مدیر و بچه ها زدند که معلما اومدند بزور جداش کردن ایشونو از من . خداروشکر که با مراجعه به پزشکیه قانونی برایه این معلم خوک صفت دو ملیونو و دویست هزار دیه بریدند .

من یه پسر بسیار تیزهوش دارم که معلمان ازش خیلی راضیند ولی متاسفانه ناظمش باهاش لج افتاده اونو ازار روحی میده تاحدی که مرتب بااینکه کلاس چهارم از استرس درد معده شدید میگیره من خودم روانشناسی خوندم و ازهر راهی رفتم ناظم دست بردار نیست پسرم گریه میکنه مرتب میگه دیوونم کرد دیگه مدرسه نمیرم بازرسین آموزش پرورش اگه نمی تونید مشکل من رو حل کنید مجوز بدید خودم تو خونه به بگم آموزش بدم

پایگاه خبری افکارخبر توسط سرورهای

گروه نرم افزاری آسام

میزبانی می شود.

چکیده: امام صادق (علیه السلام): «در پيشگاه كسى كه از او دانش مى‏ آموزيد، فروتن باشيد».

از جمله کسانی که حق عظیمی به گردن انسان دارد؛ معلم است. شخصیتی که در روایات ما احترام او را در کنار احترام به پدر ذکر کردند. امیر المومنین (علیه السلام) می فرماید: «به احترام پدر و معلم خود، از جایت برخیز، اگر چه فرمانروا باشی».[1]
و یا در رساله حقوق امام سجاد (علیه السلام) راجع به حق معلم چنین آمده است: «حق معلم بر تو تعظيم و احترام مجلس اوست و خوب گوش دادن به او و رو كردن به او و بلند نكردن صدايت را برابر او و جواب ندادن سؤالى كه از او سؤال مى‏ شود تا خودش جواب گويد، در حضور او با كسى گفتگو مكن و از كسى غيبت مكن اگر بد او را گفتند تو از او دفاع كن عيبش را بپوش مناقبش را اظهار كن با دشمنش منشين و با دوستش دشمنى مكن…».[2]
همانطور که از روایت بر می آید جایگاه معلم جایگاه بلند مرتبه ای است و رعایت شان ایشان بر شاگرد لازم شمرده می شود، اما در طرف دیگر هم شاگردان نسبت به معلم حقوقی دارد که امام سجاد (علیه السلام) آنها را اینگونه بیان می فرمایند: «براي خدا عزّوجلّ در دانشي كه به تو ارزانی داشته و از گنجينه‌ های خود بر تو ابوابی گشوده سرپرست آنان فرموده است، پس اگر در آموزش مردم نيكي كني و با آنان تندی نكرده و تنگدلشان نسازي، خداوند از فضل و كرمش بر دانش تو مي‌ افزايد.
و اگر مردم را از دانش خود محروم ساخته، و به هنگام درخواست آموزش آنان را ناراحت کردی، بر خدا سزاوار است كه، دانش و صفای آن را از تو باز ستاند و از جايگاه بلندي كه در دل ها داری تو را فرود آورد».[3]
حال با این مقدمه سوالی را مطرح می کنیم و پاسخ آن را طبق نظر مقام معظم رهبری از زبان حجه الاسلام فلاح زاده بیان می کنیم:

حکم بی احترامی و تنبیه بدنی دانش آموزان توسط معلمان

سوال: بی‌­ احترامی و ناسزا گویی برخی از معلمین آن هم در سر کلاس و با وجود سایر دانش­‌ آموزان چه حکمی دارد؟
جواب: اصلا بی‌ احترامی به دیگران و فحش و ناسزا گویی از نظر احکام شرعی جایز نیست و فرقی نمی­ کند که در حضور دیگران باشد یا در تنهایی. هر چند معلم برای آموزش و پرورش، یعنی برای تربیت دانش­ ‌آموزان وظایفی دارد، اما زمانی که به آن وظایف عمل می­ کند، نباید از حدود شرعی تجاوز کند.[4]
سوال: تنبیه بدنی دانش ­‌آموزان توسط معلمان مدرسه بدون رضایت والدین چه حکمی دارد آیا جایز است؟
جواب: معلم مجاز نیست شاگرد را تنبیه بدنی کند و اذن والدین هم در این مورد تاثیری ندارد؛ یعنی اگر پدر و مادر اجازه دادند که بچه ما را بزن، آیا معلم مجاز است؟ نه؛ بنابراین تنبیه بدنی دانش‌آموزان جایز نیست.[5]

– – – – – – – –
پی نوشت:
[1]. قُمْ عَنْ مَجْلِسِکَ لِاَبیکَ وَ مُعَلِّمِکَ وَ لَوْ کُنْتَ اَمیراً /غررالحکم و دررالکلم، تمیمی آمدی، ص136.
[2]. من لا یحضره الفقیه، صدوق، ج2، ص620.
[3]. همان.
[4]. سایت حضرت آیت الله خامنه ای.
http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=27605#90
[5]. همان.
http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=27605#90مجازات کتک زدن معلم

با سلام چرا یکطرفه به قاضی می روید ؟ حال من از شما می پرسم ایا دانش اموز حق دادن فحش ناموسی به معلم خود را دارد ؟ ایا والدین دانش اموز بی هیچ دلیلی می توانند به معلم توهین کنند ؟ پاسخگوی این حرمت شکنی ها کیست ؟

با سلام و خسته نباشید.
بله حرفتون درسته هیچ دانش آموزی و والدینی حق توهین به معلم با اون جایگاه رفیعی که تعالیم ما به معلم داده است رو ندارند.اما در صورت توهین معلم هم حق زدن نداره، یعنی هر توهینی دلیل بر کتک زدن نمیشه و نباید به خاطر فحاشی کسی رو کتک زد، در سیره اهل بیت هم بوده که به اونها توهین شد اما اونها با برخوردی کریمانه فرد از کار زشتش پشیمان کردند. به عنوان مثال: مردی مسیحی، به صورت سخریه و استهزاء، کلمه «باقر» را تصحیف کرد به کلمه «بقر» یعنی گاو، به آن حضرت گفت: «انت بقر» یعنی تو گاوی.
امام بدون آنکه از خود ناراحتی نشان بدهد و اظهار عصبانیت کند، با کمال سادگی گفت: «نه، من بقر نیستم، من باقرم.»

مسیحی: تو پسر زنی هستی که آشپز بود.

– شغلش این بود، عار و ننگی محسوب نمی شود.

– مادرت سیاه و بی شرم و بد زبان بود.

– اگر این نسبتها که به مادرم می دهی راست است خداوند او را بیامرزد و از گناهش بگذرد، و اگر دروغ است از گناه تو بگذرد که دروغ و افترا بستی.
مشاهده اینهمه حلم از مردی که قادر بود همه گونه موجبات آزار یک مرد خارج از دین اسلام را فراهم آورد، کافی بود که انقلابی در روحیه مرد مسیحی ایجاد نماید و او را به سوی اسلام بکشاند.(سند)
حالا باید به چند نکته اشاره کنیم:
1- خیلی از دانش آموزان می خواهند با این رفتار واکنش معلم رو تحلیل کنند که مثلا اینها که دم از علم و .. می زنند چه برخوردی دارند کم اینکه برای بنده هم بار ها این برخورد پیش اومد و بعدش طرف گفت حاج آقا فقط خواستم ببینم چه عکس العملی نشون می دی.
2- اشکال دیگر اینه هنوز دانش آموزان ما آداب برخورد با معلم رو یاد نگرفتند. حالا کار نداریم مقصر کیه ولی این خلاء بی تاثیر نیست در بوجود آمدن این رفتار ها.
3- نکته آخر هم اینکه بنده برای همه معلمان عزیز آرزوی عاقبت بخیری و سعادت دارم و از شما هم می خوام که با صبر و ایمانی که دارید در تربیت فرزندان جامعه موفق باشید.

من یک پسر20ساله هستم(معدلم18و19)بود،دوران راهنمایی چون شهرستانی بودیم خوابگاه می رفتیم؛اُفت تحصیلی تودوره خوابگاه داشتم،وازجهت دیگه برخوردهای توهین+کتک های سنگین از طرف اساتیدومدیروسرپرست می خوردیم.جرات هم نداشتیم که به پدرومادربگیم چون باورنمی کردن یااگه مدرسه می آمدن اساتید خودشون رو خوب جلوه می دادند.

خب جناب نویسنده

من از دوران راهنمایی اُفت تحصیلی+افسردگی+آرزوی مرگ تا الآن دارم.

میخوام بگم

چه جوابی شمابرای من دارین؟

ببین چه رفتاری کردی که لیاقتت فوهش ناموسی بوده 

یکم به خودت بیطرفانه نگاه کن شاید دیدی بیشترش حقت بوده 

دعا می کنند که به جایگاه قبلی برگردند همه چی درست خواهد شد.

معلما الکی میزنن خوب مگه میشه معلم حق زدن نداره درس نخونده دلیب بر این نمیشه که بزنیش نمره‌کم کن

 

اطلاعات بیشتر در مورد فرمت‌های متنی

انتشار فیلمی از تنبیه دانش‌آموز الیگودرزی توسط یک معلم مدرسه، بار دیگر توجه به موضوع «تنبیه دانش‌آموزان» را به خبر اول رسانه‌ها تبدیل کرد.

روزنامه حمایت نوشت: انتشار فیلمی از تنبیه دانش‌آموز الیگودرزی توسط یک معلم مدرسه، بار دیگر توجه به موضوع «تنبیه دانش‌آموزان» را به خبر اول رسانه‌ها تبدیل کرد، تا جایی که وزیر آموزش و پرورش هم به خاطر رفتار نادرست این معلم عذرخواهی کرده و البته مراجع نظارتی آموزش و پرورش هم از برخورد با این معلم خبر دادند، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا معلم حق تنبه دانش‌آموز را دارد یا نه؟

تا پیش از تاسیس مدارس نوین در ایران، مسئولیت آموزش کودکان با مکتب‌خانه‌ها بود که قواعد رسمی آموزش بر آنها مترتب نبود. این مکتب‌خانه‌ها از برنامه درسی منظمی پیروی نمی‌کردند و بیشتر به آموزش حساب، ادبیات و قرآن به کودکان می‌پرداختند. اما شیوه تربیتی هم در این مکتب‌خانه‌ها متفاوت از شیوه امروزی بود و «تنبیه» به خصوص از نوع «تنبیه بدنی» به عنوان یکی از شیوه‌های اصولی و ثابت در این مکتب‌خانه‌ها پذیرفته شده بود. با تاسیس دارالفنون، آموزش دانش‌آموزان ایرانی در اروپا، بازشدن پای خارجی‌ها به سیستم آموزشی ایران و در نهایت تشکیل مدارس نوین در ایران، تنبیه بدنی هم کم‌کم از سیستم تربیتی رخ بربست، هرچند که هیچ وقت حذف نشد و همچنان یکی از شیوه‌های تربیتی در مدارس است. اما مقررات مدرسه در خصوص تنبیه دانش‌آموزان چه می‌گوید؟

 آیین نامه انضباطی مدارس

اگرچه امروزه با تغییر سبک آموزشی مدارس و نیز توجه بیشتر اولیا به فرزندانشان موضوع تنبیه بدنی مانند سابق در مدارس رواج ندارد اما تنبیه‌های روحی و ارائه مشق شب به عنوان تنبیه نرم همچنان در برخی از مدارس رایج است. البته همه بر این نکته اتفاق نظر دارند که دانش‌آموز متخلف باید متوجه تخلف خود شده و در رفتارش تجدید نظر کند و بر این اساس است که ترتیبات مختلفی در آیین ‌نامه اجرایی مدارس پیش‌بینی‌ شده است.مجازات کتک زدن معلم

مطابق ماده ۷۷ آئين‌نامه انضباطي مدارس، «اعمال هرگونه تنبیه از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است» اما براي برخورد با تخلفات احتمالي دانش‌آموزان، قانون سلسله مراتبي را بر اساس اصول تربيتي تعيين كرده است كه براي تنبيه دانش‌آموزان بايد به آن توجه شود.

بر اساس ماده ۷۴ اين آئين‌نامه، «قصور و سهل‌انگاری دانش آموزان نسبت به انجام وظایف خود تخلف محسوب می‌شود. مدیر، شورای مدرسه، معاونان و مربیان موظف‌اند قبل از اعمال هر گونه تنبیه از وضع و موقعیت محصل آگاهی یابند و در جستجوی انگیزه و علت تخلف برآیند و نسبت به رفع آن اقدام کنند.» همچنين تنبیه باید به گونه‌اي باشد كه داراي اثر اصلاحي بوده و توجه دانش آموز را به اشتباه خود جلب و زمینه‌ مناسب را برای ایجاد رفتار مطلوب در وی فراهم كند. تنبيه باید متکی به یافته‌های علمی و استفاده از الگوهای مناسب تغییر رفتار باشد تا موجب تجری دانش آموز و اصرار وی بر تکرار اشتباه نشود.

پس از طي اين مراحل در صورتي كه روش‌هاي تربيتي در دانش‌آموز موثر نباشد، در اين صورت ماده ۷۶ آئين‌نامه انضباطي انواع تنبيه براي دانش‌آموزان را تعيين كرده است. بر اساس اين ماده «دانش آموزان متخلفی که راهنمایی‌ها و چاره‌جویی‌های تربیتی، در آن‌ها مفید و مؤثر نمی‌افتد، با رعایت تناسب به یکی از روش‌های زیر مورد تنبیه قرار می‌گیرند: ۱. تذکر و اخطار شفاهی به طور خصوصی. ۲. تذکر و اخطار شفاهی در حضور دانش آموزان کلاس مربوط. ۳. تغییر کلاس، در صورت وجود کلاس‌های متعدد در یک پایه با اطلاع ولی دانش‌آموز. ۴. اخطار کتبی و اطلاع به ولی دانش‌آموز. ۵. اخراج موقت از مدرسه با اطلاع قبلی ولی دانش آموز، حداکثر برای مدت سه روز. ۶. انتقال به مدرسه دیگر. » همانطور كه به صراحت در اين ماده و ماده ۷۷ اشاره شده است، تنبيه بدني و يا هرگونه توهين و تحقير دانش‌آموز جايگاهي در اصول تربيتي و آموزشي مدارس نداشته و هيچ كس حق ندارد به استناد تخلف دانش‌آموزان، اقدام به تنبيه آنها كند.

 رسیدگی به تخلف معلمان

يكي از وظايف مدير مدرسه كه در آئين‌نامه انضباطي مدارس نيز به آن اشاره شده است، توجيه همكاران مدرسه در خصوص شرايط تنبيه دانش‌آموزان است. بر اساس ماده ۸۲ آئين‌نامه، مدیر مدرسه موظف است ممنوعیت تنبیه بدنی را تذکر دهد و در صورت مشاهده‌ی تخلف، مراتب را جهت اطلاع و اقدام لازم به اداره آموزش و پرورش منطقه گزارش دهد. در صورتي كه يكي از معلمان، مربيان يا يكي از اولياي مدرسه اقدام به تنبيه بدني يا تحقير و توهين دانش‌آموزان كند، مدير مدرسه موظف است گزارش اين اقدام را به آموزش و پرورش منطقه اطلاع دهد، آموزش و پرورش نيز موظف با احضار فرد خاطي به تخلف وي رسيدگي و حكم مقتضي در اين خصوص را صادر كند.

 جنبه‌های کیفری تنبیه دانش‌آموزان

در خصوص تنبیه دانش‌آموزان همه‌چیز به بررسی تخلف خاطیان در آموزش و پرورش یا برخوردهای اداری با معلم خاطی محدود نمی‌شود و در صورتیکه تنبیه بدنی به حدی باشد که موجب جنایت شود، اولیای دانش‌آموز به عنوان اولیای دم حق دارند تا با مراجعه به دادسرا، مجازات خاطی و حسب مورد قصاص یا دیه جنایت وارد شده را مطالبه کنند.

یکی از مواردی که سبب می‌شود تنبیه دانش آموزان جنایت عمدی تلقی شود، تعریفی است که در بند پ ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ در خصوص جنایات عمدی آورده است. بر اساس این ماده « جنایت عمدی است … هرگاه مرتکب قصد ارتکاب جنايت واقع شده يا نظير آن را نداشته و كاري را هم كه انجام داده است، نسبت به افراد متعارف نوعاً موجب جنايت واقع شده يا نظير آن، نمي‌شود لكن درخصوص مجنيٌ‌عليه، به علت بيماري، ضعف، پيري يا هر وضعيت ديگر و يا به علت وضعيت خاص مکاني يا زماني نوعاً موجب آن جنايت يا نظير آن مي‌شود مشروط بر آنكه مرتکب به وضعيت نامتعارف مجنيٌ‌عليه يا وضعيت خاص مکاني يا زماني آگاه و متوجه باشد.»

دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان ابتدایی یا دوره متوسطه اول به واسطه جثه بدنی ضعیف و کوچکی که دارند، تاب و تحمل کمتری نسبت به یک تنبیهی که ممکن است خیلی هم شدید نباشد، داشته باشند. از سوی دیگر، در شرایطی که معلم یا فرد تنبیه کننده به وضعیت و ضعف دانش‌آموز آگاه است، اما اقدام به تنبیه بدنی وی می‌کند، در این صورت مرتکب جنایت عمدی شده است.

کما اینکه یکی از شدیدترین موارد تنبیه بدنی دانش‌آموزان در سال‌هاي اخير مربوط به مرگ مغزي دانش‌آموزي در دي ماه سال ۹۱ بود. معلم وقتي متوجه مي‌شود، دانش‌آموزي كتاب‌هاي خود را در منزل جا گذاشته بود، با عصبانيت كتاب سنگيني را به سر دانش‌آموز مي‌كوبد، دانش‌آموز كه طاقت ضربه را ندارد به كما مي‌رود و بعد از يك هفته فوت مي‌كند. بر اساس قانون مجازات اسلامی، در صورتی که جنایت عمدی منجر به قتل شود، مجازات مرتکب قصاص نفس و اگر منجر به جنایت بر اعضا شود، حسب مورد قصاص عضو یا دیه عضو خواهد بود.

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


این روزها با کوچک‌ترین جست‌وجوی کلمات کلیدی همچون «تنبیه»، «معلم» و «خشونت» در فضای مجازی، اخبار، تصاویر و فیلم‎های ضبط‌شده توسط گوشی های موبایل از رفتارهای خشونت‌آمیز و تنبیه‎های بدنی برخی معلمان به چشم می خورد. این شرایط در حالی اتفاق می افتد که مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش به‌صراحت اعلام کرده اند: «قانون اجازه تنبیه بدنی دانش‌آموز را به هیچ عنوان به همکاران فرهنگی نمی‌دهد.» درباره موضوع خشونت رفتاری معلمان، تنبیه دانش‌آموزان، قوانین و مقررات و… با «کبری توکلی» حقوقدان به گفت‌وگو نشستیم.

بله. براساس آیین‌نامه اجرایی مدارس مصوب سال ۱۳۷۹ شورای عالی آموزش‌وپرورش شرایطی برای تنبیه دانش‌آموزان با توجه به نوع تخلف و وضعیت دانش‌آموز توسط مدیران مدرسه فراهم ‌شده است که به ترتیب شامل تذکر، اخطار شفاهی در حضور دانش‌ آموزان، تغییر کلاس، اخطار کتبی، اخراج موقت و انتقال به مدرسه دیگر است. در این قانون، تنبیه بدنی در مدارس ممنوع اعلام‌ شده و در مورد حکم افرادی که تنبیه بدنی بر دانش‌آموزان انجام می‌دهند اعم از مدیر مدرسه، ناظم، معلم و مسئولانن مدرسه با توجه به اینکه قانون این موضوع را ممنوع اعلام کرده و تخلف می‌داند، کسی که آن را نقض کند باید در هیات بررسی و تخلفات اداری برای آنها تصمیم‌گیری و حکم صادر شود؛ این حکم شامل تذکر، اخطار، توبیخ یا هر مورد دیگری که قانون برای آنن  تصمیم گیرد، می‌شود.

در این قانون به والدین، اولیای قانونی و سرپرستان، اجازه تنبیه آن ‌هم در حد متعارف داده‌ شده است و منظور از والدین، پدر و مادر هستند؛ بنابراین با این لفظ ناپدری و نامادری، از شمول این ماده خارج می‌شوند. همچنین منظور از اولیای قانونی، پدر و جد پدری و وصی منصوب از طرف آنها است؛ و مراد از سرپرستان، زن و شوهرانی هستند که با توافق یکدیگر، کودکی را با تصویب دادگاه و به موجب قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست مصوب ۱۳۵۳، به سرپرستی پذیرفته‌اند. غیر از سه گروه فوق، سایر افرادد  مثل معلم، معاون مدرسه، ناپدری و نامادری حق تأدیب ندارند و اقدامات آنان جرم محسوب می‌شود.

به این نکته باید توجه داشت در صورتی که تنبیه بدنی باعث صدمه یا بروز جنایتی شود حتی در حد سرخی صورت، اولیای دانش‌آموز به عنوان اولیای دم حق ‌دارند با مراجعه به دادسرا، مجازات خاطی و حسب مورد قصاص یا دیه جنایت وارد شده را مطالبه کنند. یکی از مواردی که سبب می‌شود تنبیه دانش‌آموزان جنایت عمدی تلقی شود، تعریفی است که در بند «پ» ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی به‌صراحت بیان‌شده: «جنایت عمدی است… هرگاه مرتکب قصد ارتکاب جنایت واقع ‌شده یا نظیر آن را نداشتهه و کاری را هم که انجام داده است، نسبت به افراد متعارف نوعاً موجب جنایت واقع‌شده یا نظیر آن، نمی‌شود لکن درباره مجنیٌ‌علیه، به علت بیماری، ضعف، پیری یا هر وضعیت دیگر یا به علت وضعیت خاص مکانی یا زمانی نوعاً موجب آن جنایت یا نظیر آنن می‌شود مشروط بر آنکه مرتکب به وضعیت نامتعارف مجنیٌ‌علیه یا وضعیت خاص مکانی یا زمانی آگاه و متوجه باشد.»مجازات کتک زدن معلم

بنابراین از آنجایی که معلم یا فرد تنبیه‌کننده به وضعیت و ضعف دانش‌آموز به‌ویژه در مقاطع ابتدایی آگاه است، اما اقدام به تنبیه بدنی وی می‌کند، در این صورت مرتکب جنایت عمدی شده است. همچنین درباره تنبیه لفظی و به‌کاربردن واژگان مصدق ناسزا، دشنام و توهین نیز قانونگذار در ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) مجازاتی برای شخص پیش‌بینی کرده است. مطابق ماده «۶۰۸» توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد به مجازات شلاق تا۷۴  ضربهه  یا پنجاه‌هزار تا یک‌میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.

این سئوال را باید جزئی بررسی کرد؛ اول اینکه قانونی در سال ۱۳۸۶ به تصویب رسید که تهیه فیلم از محل‌های اختصاصی بانوان، مراسم خانوادگی یا جلسات دادگاه بدون مجوز را جرم محسوب کرد، اما به‌طور کلی جرم فیلمبرداری غیرمجاز وجود ندارد. از طرف دیگر، زیان‌دیده می‌تواند برای جبران زیان ناشی از تهیه تصویر و صدای خود در دادگاه خسارت را مطالبه کند. ممنوعیت اخلاقی و شرعی تصویربرداری غیرمجاز ناشی از حق انسان بر صدا و تصویر خود است اما موضوعی که باید در اینجا در نظر بگیریم این استت که این دانش‌آموز تنها راهی که در آن لحظه برای ثابت کردن و جمع‌آوری ادله جرم داشته فقط تصویربرداری بوده و به همین جهت چون دسترسی به مسئول و مأموری هم از جهت اثبات نداشته، در اینجا فیلمبرداری توسط او نه تنها جرم محسوب نمی‌شودد  حتی از لحاظ مدنی نیز نمی‌توان خسارتی از تصویربردار حادثه مطالبه کرد.

اما در مورد آخر اینکه قراردادن فیلم در فضای مجازی طبق ماده ۱۸ قانون مجازات جرائم رایانه‌ای که ذکر شده: «هر کس از طریق سیستم رایانه‌‌ای یا مخابراتی فیلم یا تصویر یا صوت یا اسرار خصوصی یا خانوادگی دیگری را بدون رضایت وی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر غیر شود یا موجب هتک حیثیت وی شود به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه یا پرداخت جزای نقدی از دو میلیون و پانصد هزار تا پنج میلیون ریال محکوم خواهد شد.» جرم محسوب می‌شود.

خیر. همانطور که قبلا توضیح دادیم در آیین‌نامه مذکور حدود و ترتیب تنبیه مشخص‌شده و مطابق ماده ۷۷ آیین‌نامه انضباطی مدارس، «اعمال هرگونه تنبیه از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است.» و علاوه بر تخلف اداری در مواردی نیز  شامل قانون مجازات اسلامی می‌شود

سارا طالبی‌زاده


یاسا همان قانون است.

یه دانش آموزی که هر نوع بی احترامی به معام و کلاس می نه رو دقیقا باید چیکار کرد ؟ ایا معلم این توانایی رو داره که اخراج کنه اون دانش آموز رو و سایر مدارس هم برای حمایت از اون معلم ثبت نامش نکنن ؟ اگه این اختیارم یه معلم نداشته باشه واقعا هیچی پس

معلمی که یاد نداره جمله بندی یک پیام رو درست تایپ کنه همون بهتر اختیاراتی که تا الان هم داره رو ازش بگیرن

آهای معلمی که به بهانه ۴۰تا دانش آموز و سختی سرو کله زدن باهاشون اونا رو تنبیه میکنی بدون همه شغلها سختی دارن منتهی تو زورت به بچه ها میرسه لطف کن برو کنار کس دیگه بیاد جات مجبور نیستی اعصاب نداری معلم باشی باز خوش بحالت چهار ماه تعطیلی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

۸۷۱۳۲ (۰۲۱)


امروز: پنج شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۰ قبل از ظهر

درست یک سال پیش همین ایام بود که حرکت ولی یک دانش آموز در یکی از مدارس بافق که در اقدامی زشت سیلی بر صورت یک معلم زده بود رسانه ای شد و هنوز یک هفته از اجرای حکم شلاق و جریمه مالی آن شخص مجرم -که هیچ کس نفهمید چرا رسانه ای نشد تا مایه عبرت کسانی باشد که به هر دلیلی به ساحت معلم و مدرسه جسارت می کنند – نگذشته که با خبر شدیم صبح روز شنبه شانزدهم آبان ماه معلمی دیگر در همان مدرسه مورد ضرب و شتم و فحاشی توسط پدر و برادر یک دانش آموز قرار گرفته است که شرح ماوقع همانگونه که برای بافق فردا ارسال گردیده درج می گردد.

مسئولان پاسخگو باشند:

مجازات کتک زدن معلم

ضرب و شتم معلم توسط اولیا دانش آموز

صبح روز شنبه16 آبان ماه 94 در یکی از مدارس ابتدایی شهرستان بافق یکی از معلمان مورد ضرب و شتم اولیاء دانش آموز قرار گرفت.

باز هم خشونت علیه کسانی که خود را وقف تعلیم و تربیت نسل آینده می نمایند.

این معلم از مدرسه راهنمایی به پایه ابتدایی انتقال می یابد. به همین دلیل چند ساعتی می بایست عهده دار زنگ ورزش باشد.

از قضا صبح دیروز زنگ ورزش یکی از کلاس ها بوده است. به یکی از دانش آموزان که توپ را برداشته بود می گوید آقا ممکن است توپ را بدهی تا همه بچه ها بازی کنند. ظاهرا یک توپ فوتبال در این مدرسه بیشتر وجود نداشته است. دانش آموز در ابتدا از دادن توپ به معلم خودداری می کند و بعد توپ را به حالت اعتراض به طرف معلم پرت می کند.

معلم در این هنگام برای تنبیه این رفتار به او می گوید نیم ساعتی کنار مدرسه بنشین بعد بیا.

این دانش آموز که قادر به تحمل تنبیه نیست به یکباره در حالی که فحاشی می کرده مدرسه را ترک می کند.

معلم شوکه شده و به دفتر مدرسه مراجعه می نماید. مدیر مدرسه به او می گوید لطفا بنشینید تا در این مورد تصمیم گیری کنیم. این اتفاق در ساعت 8:15 دقیقه صورت می پذیرد. و بعد از نیم ساعت پدر و برادر بزرگتر این دانش آموز به دفتر مدرسه مراجعه می کنند. مدیر خطاب به معلم می گوید لطفا شما بیرون باشید. معلم نیز بدون آنکه حرفی بزند به حیاط مدرسه می رود.

اعتراض پدر و برادر همچنان ادامه داشته است تا این که پدر درخواست پرونده تحصیلی فرزند خود را می کند.

خلاصه اولیاء دانش آموز دفتر مدرسه را ترک می کنند. هنگامی که به حیاط مدرسه می رسند.دانش آموز به پدر می گوید این معلم است.

پدر و برادر شروع به ضرب و شتم معلم می کنند و حتی برادر این دانس آموز فحاشی نیز می کند. این ضرب و شتم با وساطت معلمان به اتمام می رسد. و این معلم همچنان

در حیرت به سر می برد که آیا چه خطایی از او سر زده که با چنین رفتاری روبرو شده است؟

نگارنده دوست دارد خطاب به مسئولین چند کلامی بیان کند. کجا رفت عزت و جلال معلم؟ کجا رفت شکوه،  عظمت و احترام؟ یادش بخیر جز چشم آقا، اجازه خانم، بله آق،ا کلامی دیگر بر سر زبان دانش آموزان قدیم نبود کجا رفت؟ و……

امضا محفوظ

سلام یکی از علل جسارت دانش آموزان و خانواده های آن ها را می توان در پول های باد آورده ای دانست که شرکت ها ماهیانه به حساب این خانواده ها واریز می کنند.وقتی یک کارگر محترم با مدرک سیک در فضای سبز حقوقی دو برابر معلم با سابقه ی 25 سال می گیرد جز این نیست . وقتی حقوق های میلیونی بعضی از کارگران محترم که بعضا هیچگونه کار مفیدی هم انجام نمی دهند چنین حوادثی به بار می آورد.البته اکثریت کارگران شریف هستند

چرا چرت و پرت می گی مردک کجا کارگر فضای سبز از معلمان بیشتر حقوق میگیره ؟؟؟ به نظرم این قضیه ی کتک خوردن معلمان را علم کردند تا حواس مردم را از وضعیت اقتصادی پرت کنند .

الف . شین عزیز اگه یه کم مودب بودی بهتر نبود؟؟؟؟؟ حقوق یک معلم یک میلیون نیم بیش تر نیست زیاد جوش نیار

با سلام من یک وکیل هستم در حیرت هستم طبق قانون باید برای این دو مجرم به ضرب و شتم معلم پرداخت اند 23 میلیون جریمه نقدی و 30 ضربه شلاق در میدان شهر در دید عموم مردم باشد تا درس عبرتی بشود برای افراد دیگر تا این فحاشیها را نکنند در آخر بگویم معلم مدرسه به هیچ عنوان نباید گذشت کنند تا موجب این ………… نباشیم وسلام

شما اگر تصور می کنی شلاق در میدان شهر اجتماع را اصلاح می کند احمقی . کتک زدن معلمان از آن فرهنگی بر می خیزد که حکم به این مجازاتها می دهد . چرا چهل سال پیش کسی معلمان را نمی زد ؟ مگه آن دوران شلاقی در کار بود ؟

در جواب فردی که خودش را معلم بازنشسته معرفی کرده ، باید عرض کنم که هیچ معلمی ،، قداست معلمی خودش را زیر سوال نمیبرد و در مورد شغل شریف معلمی اینگونه قضاوت نمیکند . معلمان زحمتکش بدون علت کاری نمیکنن ،و حق پدری و مادری گردن دانش اموزان دارند چون وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان این مملکت را به عهده دارند ، اگر معلمی بی تفاوت از مسائل اخلاقی دانش اموزش بگذرد ، بایدنسبت به شغل شریف معلمی او شک کرد و برای شما که خودتون را بعنوان معلم بازنشسته معرفی کردین متاسفم چون شما خودتون را به عنوان معلم جا زدین . من بعنوان یک شهروند بافقی از اداره اموزش و پرورش و مسئولین شهر خواهشمندم که با جدیت از حق این معلم گرامی دفاع نمایند ..

بدون اطلاع دقیق از حادثه و شنیدن اظهارات دو طرف نمی توان حکم صادر کرد .پس تو وکیل نیستی . معلم اگر کاری نکرده باشد کتک نمی خورد .من خودم معلم بازنشسته ام .

بعضی ها رو نباید گرفتشون کرد شعورشون همین قدره

خواهشن اینجور مسائل را رسانه ای نکنید چون با یک جو سازی حق و باطل مغلطه خواهد شد.لذا پیشنهاد می شود این موضوع را خبرنگار خصوصی از طریق مجموعه مدیریت پیگیری کند سپس در صورت صلاحدید نتیجه را رسانه ای کند

معلمی شغل انبیا ست بنظرمن این گونه افراد شاید با انبیا ……

با سلام معلم چه خوب چه بد،البته بد تصور زمان کودکی و ناپختگی هر فردیه وگرنه بعد از گذشت چندی از ادامه تحصیل هر فرد با مشاهده معلم خود به طور غریزی لبخندی به لبانش می نشیند و میخواهدبا معلم خود رو برو شود و چند کلمه ای با او صحبت کند و این میل باطنی افراده انگار گمشده ای را پیدا کرده و معلم حتی آن معلم که وقتی سر کلاس حاضر می شد و با خودکار گذاشتن لا به لا دستان یا با شلنگ دانش آموز را تنبیه می کرد بیشتر دوست داشتنیه.ولی در مورد این قضیه مشخصه که گزارش اشتباهی به بافق فردا داده شده است و تا کودکی گونه اش کبود نشده باشه و یا معلم دانش آموز را تنبیه فیزیکی نکرده باشد والدین این کودک این برخورد را نمی کردن و اگر این سایت گزارشی از ان خانواده تهیه نکند یک طرفه به قاضی رفته و درسته معلمی شغل انبیاست و احترام معلم واجب ولی به همان اندازه احترام به دانش آموز هم واجب است و همه ماها برخوردهای دسته ای اندک از معلمان را به یاد داریم که ابزار تنبیه شامل شیلنگ ترکه چوب تر خودکار لا به لا انگشتان و غیره را شامل می شد شاید آن پدر با کبودی پسر خود روبرو شده باشد یا اتفاقی دیگر.

حتما این مدرسه در منطقه … می باشد یا پدرو مادرش آنجایی هستند آخه من دانشجوی دانشگاه آزاد هستم وهمین اتفاق برای یکی از اساتید دانشگاه نزدیک بود بیفتد ویک قلدر که برادر دانشجو بود وارد حریم دانشگاه شده و موجب ناراحتی قلبی یکی از اساتید شده بطوریکه استاد راهی بیمارستان شد من نمی دانم با این قوم قلدر چرا نیروی انتظامی برخورد نمی کند ….

با سلام . واقعاً جای تاسف داره که برخی والدین از بچگی این رفتارها روبه فرزندانشون یاد میدن . مسئولین با جدیت پاسخ این گستاخی را باید بدهند.

همین بچه دو روز دیگه تو روی پدر و مادر ش وای میسته و چه بسا جسارت هم بکنه چون قشنگ فهمیده کتک و ضرب و شتم اولین راه است

حتما پدر دانش اموز هتاک در … کار میکرده و ماهیانه هفت میلیون تومان حقوق میگیره واز وضعیت معیشتی معلمش نیز اگاه بوده

در صورتی که برخورد با ولی دانش آموز علنی نشود اموزش و پرورش منتظر هر پیامدی باشد

رسالت راستین معلم و رسالت پاک انبیاست. معلم، آنگاه که جز انسان سازی و کمال بخشیدن هدفی ندارد، همسایه انبیاست. رسول راستی و درستی و سفیر صداقت و سرفرازی است. معلم کسی است که تشنگان معرفت و دانش را به آب حیات می رساند. خدا معلم است و 124هزار رسول. همه اولیا و پاکان و برگزیدگان، که قله های آفتابی و دور دست های روشن را فرا چشم انسان می نشانند. معلم اند اگر ما قدردان معلم نباشیم، خوبی، زیبایی، عظمت و فضیلت رانادیده گرفته ایم.

خدالعنتشون کنه چرامعلم زدین

میشه گفت که واژه احترام در همه بخش ها و لایه های جامعه خیلی غریب شده و دیگه کم کم داره از فرهنگ و کلام مردم رخت میبنده و اگر این آسیب جدی و جراحت در حال عفونت درمان نشه می رسه روزی که اگر کسی از روی ادب وذات به دیگران احترام بذاره از طرف عده ای مورد شماتت و الفاظ بی ربط و رکیک قرار میگیره و اونوقته که دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه

نمیتوان نااگاهانه وبراساس نوشته ها قضاوت کرد

چون اداره اموزش وپرورش شل گرفته چرا زمان شاه بچه ها اینقدر به معلم احترام می کردند معلم قدیم یک فرد شاخضی بود الان معلم ها برای دو ریال پول دست به هر کاری می زنند وارزش کار خودشان رااز بین بردنمجازات کتک زدن معلم

همینجور بچه هامون را تربیت کنیم تا پس فردا تو رو پدر و مادر، بعد معلم بعد پلیس و بعد مدیرعامل شرکتش وای میسه. شما می تونستی از طریق آموزش و پرورش شکایت کنی.

خداوند عقلی به این پدر و برادر این دانش آموز بدهد که اینطور نسبت به یک معلم بی احترامی کردن شغل معلمی کمتر از شغل انبیاء نسیت خیلی بی عقلی کرده این پدر پسر

در مملکت اسلامی نیازی به مدرسه و دانشگاه نیست زیرا این مراکز از روی غربی ها الگو برداری شده است . ما باید مدارس و دانشگاهها را تعطیل کنیم و به جای آن مکتب و حوزه ی علمیه بزنیم تا به الگوی اسلامی نزدیک شویم . با این کار می توان کودکان را به مکتب فرستاد و جوانان را به حوزه . مدارس و دانشگاه در حال تحریف اسلام اند . شما نمی بینید که در حوزه علمیه یک روحانی کتک بخورد ولی در مدارس و دانشگاه ها معلمان بارها کتک خورده اند. پس دولت باید مدارس و دانشگاه را تعطیل کند و معلمان را به کار مفید -مثلا کارگری در کارخانه ها -بگمارد و آموزش را در ایران اسلامی به اهلش-یعنی روحانیون- بسپارد .

دلم به حال این معلم مظلوم سوخت

امان ازبی فرهنگی وغد گری بعضیها.ریاست آموزش وپرورش بافق باید موضوع رابصورت جدی پیگیری وبرخوردلازم رابعمل آورد.

بی عرضگی مسئولان اموزش و پرورش و دادگستری و رسانه های بافق را می رساند اگر با این گونه دانش اموزان از طریق اداره اموزش و پرورش و دادگاه برخورد جدی و رسانه ای می شد هیچ فردی جرات جسارت به ساحت مقدس معلم را نداشت کجا رفت ان حدیث گرنبها از پیامبر اکرم ص که : هر کس به من کلمه ای بیاموزد مرا بنده خود کرده است

سلام به نظر من همه معلمان باهم متحد شوند و این پدر و برادر بی فرهنگ را کتک بزنند تا عبرتی برای دیگران باشد به امید قانون و شلاق نباشید وگرنه هر روز یه معلمی کتک خورده باید به خانه برود

به نظرم عده ای می خوان این قضیه را بزرگ کنند تا مشکلات اقتصادی شهر مثل ته کشیدن پول سنگ آهن و عدم پرداخت حقوق به حاشیه برود . یکی رو هم دراز کنند و شلاق بزنند تا حداقل چند ماهی بحثها سمت این شلاق زدن برود . چرا معلمان در قضیه ی خصوصی سازی سنگ اهن همراهی نکردند ؟ پس معلمان چندان هم تاثیر گذار نیستند .

با سلام و درود زبوسیدنیهای این روزگار یکی هم بود دست آموزگار امیدوارم عزیزانی که پیام های بالا را خواندند خود به قضاوت بنشینند .دانش آموز عزیزی که میخواهی با پنجه بوکس و چاقو بیایی بیا . ولی نه در محیط تعلیم و تربیت چرا که در مدرسه باید با وضو وارد شد.پدر جان اگر معلمان تنها یک مدرک به فرزند شما میدهند و به گفته شما پول مفت میگیرند صلاح در این هست که فرزند خود را همراه خود کنید که زحمت رفت و امد از دوشش برداشته شود.البته جواب دادن به این نگرش و سطح فکر خیلی مشکل است .چرا که هر عاقلی پیام شما را بخواند به میزان شعور ودرایت شما پی می برد.الاایحال.حال که مطلب رسانه ای شده و هتک حرمت صورت گرفته بر همگان آشکار گردیده .که ای کاش نمی شد.بنده عاجزانه از مقامات قضایی خواهانم که این پرونده را خارج از نوبت و در اسرع وقت پیگیری و در صورت صحت رخداد مسببین این عمل شنیع را به سزای عملشان برسانند. معلمان عزیزم از ابتدایی تا دانشگاه بر دستانتان بوسه میزنم و خاک پایتان را توتیای چشمم میکنم .هر آنچه از ادب و علم دارم مدیون شمایم ..عمرتان دراز باد …

سلام فقط و فقط نان حلال است که بافق ما را به 30 سال پیش باز می گرداند.

اول از بافق فردا تقاضا دارم هر نظری را چاپ نکند. چاقو، پنجه بوکس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دوم از مسئولین شهر و رئیس آموزش و پرورش عاجزانه تقاضا دارم به صورت جد و خیلی محکم با قضیه برخورد کنند. اگر معلم مقصر است مطابق با قانون برخورد شود و با این پدر و برادر بی فرهنگ هم قاطعانه برخورد شود. متاسفانه با سهل انگاری مسئولین بی اخلاقی و ضرب و شتم در جامعه زیاد شده است. مردم صبر و تحملشون کم شده و سریع سراغ راه حل های فیزیکی می روند. در اکثر ارگان ها طرف وقتی بازنشسته می شه کمی ناراحت میشه چون حقوق و مزایاش کم میشه . اما در آموزش و پرورش خیلی خوشحال میشه زیرا حقوقشون افزایش پیدا می کنه و از دست بچه های لوس و برتبیت بعضی ها رها میشه.

همشهریان عزیز معلمی که مورد ضرب وشتم قرار گرفته ،به خدا ازار ش به مورچه هم نمی رسد.چرا بعضی اینگونه قضاوت میکنند. اصلا معلم مقصر… آیا مدرسه مکانی مقدس نیست ؟؟؟از مسولین شهر و قاضی محترم خواهشمند یم به جد بااین قضیه برخورد نمایند. چرا که پارسال نیز از کنار این موارد به سادگی گذشتید،ودر دادگاه تجدید نظر بود که مجرم به سزای عمل خویش رسید ‌.

باسلام واحترام.معلمی که یک کلمه بمن آموخت مرابنده خودکرد.واقعامتاسفم برای این دانش آموزکه همچنین خانواده ای دارد.به هیج جانخواهندرسیدبااین فهم وشعور.واین نفهمی ربطی به واقع بودن مدرسه به محله ندارد.همه جاخوب وبددارد.خواهشابه محله ومنطقه توهین نکنیدکه سطح فکرشماهم دست کمی نداردازدیگران……..

خدا به معلمای بیچاره صبر بده با این بچه های لوس و مامانی که متاسفانه دارن روی کار میان!!! واقعا خیلی غیر قابل تحملن!

نظرات همشهریان را به دقت خواندم واقعا برای بعضی از نظرات متاسفم …

جناب علیرضا(کامنت23) شما به جسارت کنندگان پارسال وامسال به حریم مقدس معلمان دقت کنید چون درشهرکوچک بافق همه یکدیگررا می شناسیم ببینید کدامشان از… والایی برخوردارند؟چنین افرادی امروزه از هرطریقی پولی انباشته کرده اند که این موضوع نادرستیشان را بیشتر بروز داده وباعث غرورکاذبی دراینگونه افرادبی هویت شده است فراموش نکنیم درصدراسلام ابوجهل ها وابولهب ها بودند وپیوسته آن یگانه خلقت حضرت خاتم الانبیا (ص) را می آزردندآیا شنیده اید حتی برای یک بار آن دردانه خلقت حضرت محمد(ص) برصورت پلید ابولهب یاابوجهل سیلی نواخته باشد؟ مسلماءپاسخ منفی است درمورد فاجعه پیش آمده آموزش وپرورش ودادگستری باید به گونه ای عمل کنند که درس عبرتی برای متجاوزان به حریم دانش باشد تادیگر هیچ موجودپلیدی جرات نداشته باشد به حریم میراث داران انبیا واولیا گستاخی کند این آزمونی برای مدعی العموم دادگستری وآموزش وپرورش وامام جمعه محترم وسایر روحانیون می باشد وزنگ خطری است برای همگان که می تواند خدای ناخواست شامل شماهم بشود این آب گل آلود را از سرچشمه باید بست تا دیر نشود امیدوارم امام جمعه محبوب وفرهنگ شناس دیارما ن ودادگستری وآموزش وپرورش وسایر بزرگان شهر به عنوان مدافعان حریم دانش مساعت نموده تا ریشه این گیاه هرزه وتلخ را بخشکانند

اولا -شما برو در مورد عَمرو بن هشام بن مغیره مخزومی معروف به ابوالحکم(که مسلمانان به او ابوجهل می گویند) در کتب تاریخی بخوان و بعد که مطالعه ات بیشتر شد آن وقت بیا و اظهار فضل کن . دوما-شلاق یا عدم شلاق زدن یک فرد عادی اجتماع آزمونی برای مسئولین نیست . اگر شما اینقدر ساده لوح هستی که برای مسئولین چنین آزمونی ساده ای مطرح می کنی برایت متاسفم و امیدوار کمی عمیق تر بیندیشی . آزمون برای مسئولین جلوگیری از خصوصی سازی سنگ آهن بود . که در آن شکست خوردند . پس جناب ایلیا اسیر بازی ها و هوچیگری ها نشوید .

متاسفانه نظرات افراد منتقد منتشر نمی شود . اولا- معلوم نیست چه کسی و در کجا یک معلم را زده است ؟ هیچ آدرس و نشانی داده نشده است . دوما- نه من و نه شما از اصل قضیه خبر نداریم . اگر پای اظهارات ولی دانش آموز بنشینیم شاید حق را به او بدهیم . سوما-همه ی ما چند جمله ی کلیشه ای یاد گرفتیم و همش آن را تکرار می کنیم . از این حرفها که معلمی شغل انبیاست ، اگر یک نفر به من حرفی یاد دهد مرا بنده می کند و … . واقعیت امر این است که خود معلمان شان خود را حفظ نمی کنند . بارها از زبان این آقایون شنیدیم که می گویند ما مرده شور هستیم و برای ما فرقی ندارد که مرده بهشتی باشد یا جهنمی . ما حقوق خود را می گیریم . خوب ، وقتی یک نفر این برداشت را از شغل خود دارد چه انتظاری دارد که دیگران به او احترام بگزارند . یادم نمی رود که در دوران ابتدایی ناظم و بعضی از معلمان مدرسه ، آبدار خانه را پاتوق تریاک کشیدن کرده بودند . این واقعیاتی است که وجود دارد . یادم نمی رود حدود 9 سال پیش(دانش آموز بودم) رفته بودم آرایشگاه . چند تا از معلمان در این آرایشگاه نشسته بودند و از فیلمی که دیده بودند تعریف می کردند . می دانید چه فیلمی ؟ فیلم خصوصی زهره بازیگر سریال نرگس . پس مقصر وضع فعلی تنها دانش آموزان و والدین نیستند . خود معلمان هم مقصر هستند . چهارما-عده ای می آیند اینجا و می نویسند که مدرسه جای مقصدی است و از این حرفها ، مدرسه هم جایی مثل جاهای دیگر . هیچ تفاوتی با جاهای دیگر ندارد . مدرسه هم جایی مثل سالن ورزش ، سالن آرایشگاه و … که یک نفر به نام معلم خدمت ارائه می کند و در ازای آن حقوق می گیرد . هیچ تقدسی در کار نیست . پنجما-شلاق زدن و از این حرفها دردی از اجتماع ما درمان نمی کند . فکر کردید یک نفر از ترس شلاق خوردن احترام به معلم می گذارد ؟ احترام باید ذاتی باشد . تا زمانی که معلمان احترام خود را نگه ندارند توقعی برای احترام نداشته باشند . فردی که سال قبل سیلی زده بود شلاق خورد . مطمئنا مجازاتش بیش از این نبود . اعدامش که نمی توانستند بکنند . گیرم رسانه ای می شد . که چی ؟؟؟؟ فکر کردید همه ی والدین از ترس شلاق احترام به معلم می گذاشتند ؟ احترام باید ذاتی باشد . مگر زمان شاه شلاق می زدند ؟ اگر بچه ها و والدین امروزی فرق کرده اند به خاطر این است که پیش از این معلمان فرق کرده اند . ششما-عده ای برای سرپوش گذاشتن به اوضاع و احواس بد اقتصادی فعلی قصد دارند مسائل جزئی مثل مورد بالا را بزرگ کنند تا حواس مردم را پرت نمایند . همه می دانند که کف گیر سنگ آهن به ته دیگ خورده و نمی تواند حقوق کارگران را پرداخت کند . با بزرگ کردن خبر کتک خوردن یک معلم می خواهند مسائل اقتصادی شهر را تحت الشعاع قرار دهند . سایت بافق فردا ، یک طرف به قاضی نرو و نظر من را منتشر کن . نه توهین کردم و نه اسم آوردم پس مسئولیتی برای سایت شما ندارد . این درست نیست که شما تنها نظراتی را منتشر کنی که می گویند حق با معلم کتک خورده است .

سلام همیشه درمراسم های مذهبی مردم وقتی دعا می کردندازمعلمها به عنوان ذوالحقوق مثل پدر مادرو…یاد می کردند الان جایگاه معلم راببینید؟ با اطمینان خاطر می گویم که در شهر ما بیشتر از همه ی نقاط کشور مقام ومنزلت معلمان تنزل پیداکرده است.وقتی شاگردان معلمان چندبرابر معلمانشان حقوق می گیرند و معلمان مجبور می شوند برای مخارج زندگی شان حتی مسافرکشی کننددیگر چه شان ومنزلتی برای فرهنگبان باقی خواهد ماند .در آینده ای نزدیک شاهد آسیب ها و زیان های اجتماعی وفرهنگی این تبعیض های حقوقی ودرآمدی برای همه ی مردم وحتی خود کارکنان سنگ آهن خواهیم بود.

من از چندتا معلمای دوره و زمونه خودم راضی نیستم چون خیلی آزارم دادن ولی اکثر بچه های این دوره و زمونه خیلی پررو هستند ما جلوی معلمامون جراَت نمیکردیم سر راست کنیم

بر فرض که معلم مقصر بوده، باید برن کتکش بزنن، اگه هرکسی بخواد خودش قانون رو اجرا کنه که دیگه نیازی به پلیس و دادگاه و قانون اساسی نیست، اینجوری قانون جنگل پیاده میشه، واقعا برای خودم، شهرم و همشهریانم متاسفم، با درج این خبر تو سایتا و با خبر شدن دیگر مردم استان و کشور، فرهنگ خودمون رو زیر سوال بردیم، متاسفــــــــــــــــــــــــــــــــــم…..

چه کسانی شان معلمین را پایین آوردند ؟ اگر یک نفر وارد کارگاهی شود و یک کارگر را بزند ، مطمئنا همکاران او ناراحت می شوند و از کارگر دفاع می کنند . پس طبیعی است که معلمان از همکار خود دفاع کنند . این یک امر طبیعی است ، اما آیا همه ی کاسه و کوزه ها را می شود سر ضارب آن معلم شکست ؟ به نظر من دو گروه باعث شده اند ارزش علم ودانش در جامعه ی کاهش یابد و ثروت جای خود را به علم بدهد . این دو گروه عبارتند از : 1-مسئولین مسئولین به جای فراهم سازی رشد کیفی علم دانش به امور کمی پرداخته اند و با دامن زدن به مدرک گرایی باعث شده اند که ارزش علم و دانش و مدرک کاهش یابد . بدون توجه به امکانات کیفی در هر کوی و برزنی دانشگاه زده اند . حتی دانشگاه محلی شده است برای سرگرم کردن جوانان . چون نمی توانند وضع اقتصادی جامعه را بهبود بخشند جوانان را به دانشگاه می فرستند تا از جمعیت بیکاران بکاهند . در شرایطی که مدرک ارزشی ندارد بدون شک علم و دانش هم ارزشی ندارد . دانشجو و دانش آموز می داند که علمی که می آموزد و مدرکی که می گیرد برای آینده ی او هیچ سودی ندارد . پس به معلم احترام نمی گذارد . همین مسئولین هستند که حقوق معلمان را پرداخت نمی کنند و حتی به اعتصاب و اعتراض آنها وقعی نمی نهند و وعده ی سرخرمن می دهند.حتی معلمان را دستگیر هم می کنند . پس اولین کسانی که باید در ملاء عام شلاق بخورند همین مسئولین بی لیاقت هستند . 2-واعظان و خطیبان وقتی عده ای برای تخدیر مردم به خرافات دامن می زنند و خرافات را به یک ارزش برای جامعه تبدیل می کنند ، نباید انتظار داشت که علم و دانش در این جامعه ارزشی داشته باشد . این واعظان و خطیبان از ارزش علم و دانش دم می زنند ، اما علم و دانش را در جهت ترویج خرافات و سواری گرفتن از خرافه باوران می خواهند . پس ضارب معلم تنها مقصر این بی احترامی به معلم نیست . و تنبیه او هیچ دردی را دوا نمی کند . البته او باید تنبیه شود ، اما خیلی متمدنانه . ما می گوییم که کار ضارب بی فرهنگی است و دور از تمدن است . آیا در قرن 21 ام شلاق زدن کاری فرهنگی و متمدنانه است ؟؟بی شک اینگونه نیست .جریمه ی مالی بهترین شیوه ی تنبیه است . یک جریمه ی سنگین . در حد دیه ی یک انسان . یا اینکه او را مجبور کنند که هر روز شنبه بیاید مدرسه را تمیز کند و اگر اینکار نکرد به زندان بفرستندش . پس مجبور است بیاید و مدرسه را تمیز کند . .

به هر حال کارشون زشت بوده کتک زدن معلم فاجعه است ولی بازم قضاوت کار ما نیست خدا به راه راست هدایتمان کند

چرا نباید در مورد این مسائل هوچیگری کرد ؟؟؟ 1-ما در زمان حادثه حضور نداشتیم و نمی دانیم در آنجا چه اتفاقی افتاده است ، پس نمی توانیم ندانسته و تنها بر اساس یک نوشته قضاوت کنیم . باور پذیر نیست که تنبیه معلم در حد نشستن در کنار مدرسه بوده باشد و چیزهای دیکری در کار نباشد . 2-چرا خوانندگان محترم تصور می کنند که مسئولین مربوط برای معلمان ارزشی قائل هستند ؟مسئولینی که به اعتصاب ادامه دار معلمان توجهی نکردند و حتی معلمان را در بعضی از شهرها به جرم طلب حقشان دستگیر و گاها مجازات کردند . آیا عمل مسئولین یک ظلم سازمان یافته نیست ؟؟ آیا آنها قبل از این ضارب مقصر نیستند ؟؟؟ چرا در آن زمان هیچ کس به حمایت از خواست معلمان برنخواست ؟؟ مطمئنا جواب این سئوالات واضح است . مردم ما عقده ای اند و چون اراده ای برای تحمیل خواست خود ندارند و نمی توانند در برابر زورگویان اصلی بایستند ، همواره سعی می کنند یک فرد ضعیف را پیدا کنند و مجازات کنند تا بدین ترتیب عقده ی حقارت خود را ارضا کنند . شلاق زدن یک نفر در ملاء عام کار شاقی نیست . دو تا سرباز می خواهد و یک شلاق . اگر با این عمل خواسته های معلمان که چندین دور برای آن اعتصاب کردند ، عملی می شود ، حرفی نیست . اما نیک می دانیم که درد اجتماع ما این نیست . مردم ما عصبانی هستند ، اما این عصبانیت را علیه دشمنان ایران و غارتگران سرمایه های ملی به کار گیرند . نه علیه خود .

سلام چه مدرسه ای بوده اسم مدرسه باشکر

تخریت منزلت یک محله قدیمی واصیل شهر به خاطراعمال نابخردانه چندنفرجاهل کاردرستی نیست اینجانب از ریاست محترم آموزش وپرورش وریاست محترم شورای اسلامی شهرمی خواهم به خاطر وابستگی که به محله شان دارندموضوع را باقاطعیت پیگیری کنندتاشائبه کوتاهی دراین امور ازبین برود ودست آویزی به تفرقه افکنان ندهد (جزاک الله خیرا)

واقعا جای تاسف است

با سلام وافعا متاسفم معلمهای دلسوز ما با این حقوق کم دلشان خوش بود که حداقل در جامعه احترام دارند که متا سفانه این احترام هم کمکم از بین رفت سکوت ریاست اموزش وبرورش وعدم رسیدگی زمینه را باز برای این اتفاقات هموار میکند

باسلام اگر مسیح مرده ای را زنده کرد معلم جامعه ای را احیا میکند .اولیای محترم دانش اموز فوق .مطمئن باش اگر تنبیه برای فرزند دلبدت بوده ازروی دلسوزی این معلم دلسوز وشایسته بوده خیلی از افراد جامعه دوست دارند وتنها آرزویشان این است که معلم جامعه باشند اما لیاقت وسعادت این شغل مقدس را ندارند پس کمی اندیشه کن وتجدید نظر درمرام ورفتار خود که این عمل نشانه شخصییت شماست ودیگر جایی نگو فرهنگی بازنشسته ام زیرا بنظر من زیر صفری .احترام حرمت شخصیت وارزش ومنزلت یک معلم را حفظ نکردی برو استغفارکن که خیلی فعل زشتی را مرتکب شدی

اگر بافقیها اینقدر دور از جون……….که با این مساله حواسشون از اوضاع اقتصادی پرت میشه پس خلایق هر چه لایق.معلم عزیز میدانم که هنوز در شوکی.ولی باور دارم که با رفتارت چنان ان دانش آموز و خانواده اش را شرمنده میکنی که روی عذر خواهی هم نداشته باشند.صبور باش که ان الله مع الصابرین.پدر محترم دانش اموز ایا پدر شما هم اینگونه از شما دفاع میکرده .ایا فکر نکردی بچه ات هم همین رویه را برای فرزندش پیش بگیرد؟چرا فرزندت باید اینقدر ضعیف باشد و فاقد اعتماد به نفس که برای هر مشکلی به تو متوسل شود؟آیا اینها هم تقصیر معلم است؟به او یاد بده مرد باشد و از حق خود دفاع کند.تو بایدهمراه او می آمدی واو را جلو میفرستادی تا حرفش را بزند وخودت دورادور مراقبش می بودی.اگر مقصر بود معذرت خواهی میکرد واگر معلم کوتاهی کرده بود یقینا بلد بود چطور این کدورت را رفع کند. مگر معلم نمیتواند از کسی طلب بخشش کند.اگر عذرخواهی بد است چرا در توبه همیشه باز است؟من نمیدانم در این قضیه چه کسی مقصر است؟حق را به هیچ کس نمیدهم.با اینکه خودم معلمم.چون میدانم به جز 14معصوم علیهم السلام همه انسانها جایز الخطا هستند.ولی این رفتارها و باز خوردها اصلا زیبا نیستند.و در شان هیچ انسانی نیست.بعضی از شما به خاطر این موضوع ، شان و شخصیت همه را زیر سوال بردید اعم از کارگر و معلم وپدر و….کاش لحظه ای فکر میکردیم. بیایید یاد بگیریم وقتی عصبانی هستیم جواب ندهیم.وقتی خیلی خوشحالیم قول ندهیم ووقتی ناراحتیم تصمیم نگیریم.خدانگهدار خودتان و خوبیهایتان. توضیح:لطفا در قسمت نقطه چین خط اول کلمه نامناسبی نگذارید .بگذارید همان نقطه چین بماند بعضی چیزها را نه میشود گفت نه میشود نوشت باید قورتشان داد.سپاس از حوصله تان.

داود می‌گه: ۳۰ آبان , ۱۳۹۴ در ۷:۲۲ ب.ظ دیروز اتوبوسی که ده فرهنگی وچهار چترباز غیرفرهنگی داشت واز بندر گناوه آمده بوددر خانه معلم ایستاد ئبعداز دقایقی هفت وانت عرض نیم ساعت پراز جنس که عموما قاجاق بود شد جالبه بدونید پارچه ای جلو اتوبوس بود که روی آن نوشته شده بود کاروان زیارتی فرهنگیان این که معلمین میگن حقوقمون کم است واقعیت ندارد این که آموزش وپرورش میگه پول نداریم دروغ است پس واقعیت چیز دیگه است که مسئولین آموزش وپرورش باید جواب بدهند

این بی احترامیها زیاد است به نظر من زمینه های ظهور در همه جا بی داد میکندمعلم هرچه قدر هم بد باشد باید احترامش را حفظ کردهمه چیز را از معلم گرفته اند یک معلم امروزی دیگر مثل زمانهای قدیم از عهده کنترل دانش آموز برنمی آید چون مردم ، رسانه ها(بیست و سی) عرصه را برایشان تنگ کرده اند بی احترامی در همه مدرسه ها بیداد می کند حتی ابتدایی، معلم بیچاره دلش فقط به یک نمره خوش است که آن را هم با روشهای غلط مثل نمره توصیفی ، ترس از اعتصاب جمعی و غیره از او سلب کرده اند معلم بیچاره را بکشند هم مقصر است چه برسد به کتک زدن. فقط افسوس…

کلاس پرحادثه: هنوز ده روز از شروع مدارس نگذشته که در کلاس اول مدرسه رجایی قاسم آباد مشهد خانم رستمی به دلیل سوء مدیریت حادثه های زیادی اتفاق افتاده که از جمله قطع شدن دو انگشت یک کودک 6 ساله و ضربه خوردن دیگر بچه ها که از جمله شکستن دندان یکی از آنهاست و برای لاف پوشانی مدرسه از این اتفاقات بجای اینکه افراد خاطی مورد شماتت قرار بگیرند به دلیل پولهایی که رد و بدل شده و رشوه هایی که گرفته شده از زیر قضیه در می روند و حتی منکر اتفاقات می شوند در همچین شرایطی که آموزش و پرورش ما بسته است و هر غلطی می کنند به نظر شما چه کاری از اولیا بجز پرخاشگری بر می آید

ذکر منبع در اقتباس از مطالب سایت نشانه پایبندی شما به اخلاق رسانه ای است.

مجازات کتک زدن معلم
مجازات کتک زدن معلم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *