مجازات هک اکانت تلگرام

خواص دارویی و گیاهی

مجازات هک اکانت تلگرام
مجازات هک اکانت تلگرام

مجازات هک تلگرام و اینستاگرام در قانون ایران / شکایت مربوط به هک تلگرام و اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی، در دادسرای تخصصی جرایم رایانه ای (دادسرای ناحیه 31) و پلیس فتا پیگیری خواهد شد.

گروه وکلای تخصصی جرایم رایانه ای و اینترنتی | وکیل سایبری – تهیه و تنظیم شکایت, تنظیم لایحه و دادخواست, پیگیری دعاوی در دادسرای تخصصی جرایم رایانه ای (دعاوی دادسرای ناحیه 31 ) و پلیس فتا, وکیل دادگستری در حوزه جرایم مربوط به هک تلگرام, هک اینستاگرام, هک شبکه های اجتماعی, دسترسی غیرمجاز به داده ها و سیستم ها, هک و نفوذ و …….

(مشاوره حقوقی – وکالت دادگستری)

تلفن :۸۸۶۱۰۳۴۰     فکس : ۷۷۶۸۱۶۸۴
موبایل جهت امور هماهنگی : ۰۹۱۲۰۱۳۶۲۵۷

مجازات هک اکانت تلگرام

برای دریافت مشاوره حقوقی اینترنتی رایگان اینجا کلیک کنید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: کاربران فضای مجازی همواره مراقب مدارک هویتی خود باشند و با استعلام از سامانه‌های مخابراتی از تعداد سیم کارت‌ها به نام خود مطلع شوند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسین صادقی در این راستا اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی مبنی بر اینکه فردی ناشناس اقدام به هک تلگرام شاکی نموده است. پیگیری موضوع پرونده در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به مستندات ارائه شده توسط شاکی و پیگیری‌های کارشناسان این پلیس مشخص گردید تلگرام وی هک نگردیده است بلکه فردی با مدارک جعلی اقدام به تهیه سیم کارت بنام شاکی نموده و با فعال کردن تلگرام، به اطلاعات کاربر دسترسی غیرمجاز پیدا نموده است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان ادامه داد: کارشناسان این پلیس با توجه به حساسیت پرونده ضمن زیر ذره‌بین قرار دادن عملکردهای متهم در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و جمع آوری ادله‌های مورد نیاز، هویت واقعی متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی متهم را دستگیر نمودند.

سرهنگ صادقی، انتقام‌جویی را انگیزه عمل مجرمانه دانست و گفت: پس از حضور متهم در پلیس فتا و اخذ تحقیقات مقدماتی توسط کارشناسان پلیس فتا، وی اظهار بی‌اطلاعی از موارد مطروحه در پرونده داشت که با ارائه ادله و مستندات انکارناپذیر لب به اعتراف گشوده و به بزه خود اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: این متهم علت انجام این عمل مجرمانه را خصومت شخصی بیان داشت و به دلیل داشتن چک از شاکی و برای رسیدن به طلب خود دست به این اقدام مجرمانه زده است.

سرهنگ صادقی به کاربرانی که مدارک هویتی خود را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند، هشدار داد: مدارک هویتی یک فرد خیلی مهم است و نباید به راحتی در هر مکان رها و یا در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شود زیرا مجرمین با سوء‌استفاده از این مدارک می‌توانند هر عمل مجرمانه‌ای را انجام دهند شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایای فراوان خود آسیب‌هایی برای کاربران در صورت عدم رعایت اصول ایمنی به دنبال دارد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در پایان به کاربران توصیه کرد: با رعایت فرآیندهای ایمن سازی و رعایت خصوصی‌سازی در تنظیمات شبکه‌های اجتماعی می‌توانند دست مجرمان سایبری را کوتاه نمایند و این نکته را همواره مدنظر قرار دهند که شبکه‌های اجتماعی غیر بومی سرزمین دشمن است در این سرزمین اطلاعات خصوصی و مهم خود را بارگذاری نکنیم.

با تغییر مالکیت سیم‌کارت، مالک جدید قادر است به حساب تلگرام کاربر قبلی دسترسی پیدا کند. در صورتیکه مهارت جلوگیری از این چالش وجود نداشته باشد، ممکن است گریبان تمامی کسانیکه سیم‌کارت‌شان را واگذار می‌کند، بگیرد

مشترکانی که اکانت پیام‌رسان تلگرام را روی خط خود فعال کرده اما از سیم‌کارت‌شان استفاده‌ای ندارند در معرض افشای اطلاعات حساب شخصی‌شان هستند.

به گزارش تسنیم، نرم‌افزار تلگرام حدودا دو سالی می‌شود که بعد از اعمال برخی محدودیت‌ها برای نرم‌افزار وایبر که منجر به کندی و اختلال در ارسال و دریافت پیام‌ها شد، پیام‌رسان اصلی ایرانی‌ها گردید.

اما این پیام‌رسان برخلاف تمامی جذابیت‌هایش مخصوصا رویکرد امن در ارسال و دریافت اطلاعات متنی و تصویری، می‌تواند کاربران را با چالش جدی دسترسی به حساب‌شان مواجه کند.

پیام‌رسان تلگرام جهت فعالسازی حساب کاربرانش از روش ارسال کد فعالسازی به شماره آنها استفاده می‌کند.

مشکلی که در این روش وجود دارد این است که با تغییر مالکیت سیم‌کارت، مالک جدید قادر است به حساب تلگرام کاربر قبلی دسترسی پیدا کند.

در صورتیکه مهارت جلوگیری از این چالش وجود نداشته باشد، ممکن است گریبان تمامی کسانیکه سیم‌کارت‌شان را واگذار می‌کند، بگیرد.

لذا لازم است به شدت نگران حریم شخصی خود در این پیام‌رسان موبایلی باشیم در غیر این صورت و بدبینانه‌ترین حالت، خریدار سیم‌کارت شما قادر به رویت اکانت تلگرامی شما خواهد بود.

این چالش در دو حالت زیر ممکن است گریبان مشترکان تلفن همراه را بگیرد:

1- اگر مشترک بخواهد سیم‌کارت خود را بفروشد یا به عبارت دیگر مالکیت را انتقال دهد.

2- مدت زیادی سیم‌کارت مشترک کارکرد نداشته و غیرفعال شده باشد.

چالش دومین حالت زمانی اتفاق می‌افتد که شرایط مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای بازیافت سیم‌کارت‌های بلااستفاده برقرار شود.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان نهاد تصمیم‌گیر و ناظر در عرصه ارتباطات مجوز سلب امتیاز سیم‌کارت‌های اعتباری که تا 90 روز استفاده نشوند را به اپراتورهای موبایل داده است.

اخیرا با توجه به مشکلاتی که این مصوبه برای برخی مشترکان اپراتور دوم ایجاد کرده بود، روابط عمومی ایرانسل در این باره به یکی از رسانه‌ها گفت: این موضوع (دسترسی به حساب تلگرامی سیم‌کارت‌های بلااستفاده واگذار شده) یکی از مشکلات موجود در پیام‌رسان تلگرام است و ما در این زمینه به مشترکان خود هشدار داده‌ایم. توصیه ما به کاربران تلگرام این است که موارد ایمنی را لحاظ کنند.

با توجه به ودایع و ارقام تضامین پرداخت برای مشترکان دائمی اپراتورهای موبایل، این مدت زمان برای دائمی‌ها بیشتر و کمی متفاوت‌تر است به گونه‌ای که اپراتور تا زمان بدهی مشترکان دائمی به سمت هشدار و نهایتا کسر از رقم تضمین پرداخت و ودیعه می‌رود تا جاییکه این رقم نیز به پایان برسد.

بعد از آن به سمت یکطرفه، دو طرفه و نهایتا تخلیه خط دائمی می‌رود که این فرآیند شاید بیش از یک سال به طول بینجامد.

در این مطلب روی صحبت با اعتباری‌هاست که اگر تا 90 روز از سیم‌کارت‌شان استفاده‌ای نکنند، اپراتور مجوز فروش مجدد آن خط (انتقال مالکیت) را دارد.

لذا قابل توجه است که برای حفظ اطلاعات شخصی در تلگرام و جلوگیری از دسترسی مالک بعدی شماره تلفن همراه به اطلاعات حساب شما، باید این توصیه‌ها را جدی گرفت:

1. در تنظیمات امنیتی تلگرام (Privacy and Security)، گزینه “تایید دو مرحله‌ای” (Two-Step Verification) رو فعال کنید. با این کار، یک رمز عبور شخصی برای حساب تلگرام‌تان تعیین می‌کنید که برای ورود به حساب تلگرام شما از یک دستگاه جدید، نیاز به وارد کردن این رمز عبور خواهد بود.

2. علاوه بر این، حتما حساب تلگرام رو از طریق (Delete Account) پاک کنید تا مالک جدید سیم‌کارت به تلگرام شما دسترسی نداشته باشد. این امکان فقط از طریق سایت تلگرام www.telegram.org/deactivate قابل انجام است.

یکم.
راهروهای دادسرای جرایم رایانه‌ای در خیابان شریعتی تهران، مهمان‌های جدیدی پیدا کرده اند. کسانی که بی‌خبر از همه جا با تماس‌هایی روبرو میشوند که در آن فردی مدعی‌ست کلیه اطلاعات خصوصی قربانیان، شامل عکس‌ها، ویدیوها، متن چت‌ها در تلگرام و لاین و وایبر و فیسبوک قربانی را در اختیار دارد و برای آنکه این اطلاعات را در فضای مجازی منتشر نکند، مبلغی پول می‌خواهد. گاهی این تماسها همراه میشود با فرستادن چند عکس و یا متن از خلال شخصی‌ترین گفتگوها تا قربانی مطمئن شود این یک تهدید توخالی نیست.

ما با طبقه‌ی جدیدی از مجرمان روبرو شده‌ایم: تبهکاران اطلاعاتی.

دوم.
یک آگهی چند روزی‌ست فضای مجازی را به سادگی در می‌نوردد. هک تلگرام در کمتر از چهار دقیقه. مراجعه‌کنندگان فراوانی تائید کرده‌اند که بخشی از اطلاعات گفتگوهای شخصی و عکس‌های آنها در تلگرام به سرقت رفته است. نرم‌افزارهای هک شبکه‌های اجتماعی که عموما در کشورهای جنوب‌شرق‌آسیا طراحی می‌شوند به سرعت به بازار فن‌آوری ایران می‌رسد. تبهکاران اطلاعاتی، عموما تحصیلکرده و متعلق به طبقه متوسط شهری جامعه و در بازه سنی ۱۴ تا ۳۴ سالگی هستند. این موضوع باعث شده است پیچیدگی و تجهیز تبهکاران اطلاعاتی به ابزارهای مجرمانه جدید، به سرعت اتفاق بیفتد. برخلاف ضرب‌المثل قدیمی اسکاندیناوی که می‌گوید قانون سه روز از جهان پیرتر است به نظر می‌آید این بار تبهکاران توانسته‌اند چند قدم جلو بیفتند.

سوم.
قانون جرایم رایانه‌ای مصوب ۱۳۸۸ در مواد ۱۳،۱۲،۱۱،۸ و ۱۷ به تفضیل در مورد مجازات کسانی که به صورت غیرمجاز به داده‌های اطلاعاتی افراد شامل صوت، تصویر و یا متن گفتگوها دستبرد می‌زنند بحث و مجازات این مجرمان را تا دوسال حبس تعزیری و جریمه نقدی تعیین کرده است. بنابراین باید بدانید که قربانیان جرایم سایبری، در حمایت کامل قانون قرار دارند. تعیین دادسرای ویژه جرایم سایبری، نشانه‌ی روشنی از اهمیت این موضوع برای قانونگذار است.

« ماده۱۷ـ هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.»

سه توصیه‌ی ضروری:

مجازات هک اکانت تلگرام

الف.
میزان مجازات مقرر شده در این قانون به نسبت جرم ارتکابی نا‌کافی به نظر می‌رسد؛ بویژه آنکه با توجه به فراگیری اینترنت، گاهاً افشای یک عکس خصوصی می تواند منجر به بروز آسیب‌ها و خساراتی جبران‌ناپذیر گردد. این مسئله یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر را به ما گوشزد می‌کند. تلفن‌همراه، تبلت و هر دستگاه دیگری که قابلیت اتصال به اینترنت دارد را از اطلاعات ضروری و شخصی خالی نگه‌دارید. عکس‌ها و ویدیوهای خصوصی را در هارد‌دیسک ذخیره کنید و متن گفتگوهای خود در تلگرام – به‌خصوص پیامهای شخصی‌تر-را هر چند روز یک‌بار به صورت کامل پاک کنید. فراموش نکنید گاهی برای آنکه مجبور شوید یک عکس یا تصویر یک گفتگو را از یک تبهکار اینترنتی پس بگیرید باید چند ده برابر قیمت یک تلفن همراه به او باج بدهید. متاسفانه هیچ تضمینی هم وجود ندارد که به قولهایش برای پس دادن عکسها عمل کند.

ب.
برای هزارمین بار، به شما اطمینان خاطر می‌دهم که بر اساس قانون، هیچ دادگاهی شما را به خاطر آن عکس‌ها و گفتگوها مواخذه نخواهد کرد.بنابراین اگر کسی قصد دارد با تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی و یا گفتگوها، از شما اخاذی کند بلافاصله مسئله را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنید. بر اساس اصلِ قانونی ممنوعیت تحقیق در جرایم منافی عفت ، قضات به متن گفتگوها و داده‌های خصوصی شما ورود نخواهند کرد. قانون برای حمایت از قربانی‌ست؛ نه ایجاد خاطرجمعی در مجرم برای وقوع مکرر جرم.

ج.
گاهی اوقات تبهکار اطلاعاتی با استفاده از سامانه‌های ارتباطی خارج از کشور دست به اخاذی می‌زند تا پلیس ایران نتواند رد او را در خارج از کشور شناسایی کند. خوب است بدانید از سال ۲۰۱۱ با تاسیس مجتمع جدید مقابله با جرایم سایبری در کشور سنگاپور، ۱۹۰ کشور دنیا از خدمات متقابل پلیس اینترپل و انیستیتو رسانه‌های دیجیتال “فرانهوفر” که از شرکتهای اصلی ارائه دهنده خدمات اینترنت امن در جهان است بهره‌مند شده‌اند. بنابراین اگر شخصی با شماره یا اکانتی که متعلق به ایران نیست قصد اخاذی از شما را دارد بدانید به ‌سادگی می‌توان شخص مورد نظر را با مشارکت پلیس بین‌الملل ردیابی و در هر نقطه از جهان شناسایی نمود.

ماخذ: شبکه‌نظر

گسترده شدن فعالیت هکرها در شبکه های اجتماعی همیشه این ترس را در کاربران به وجود می آورد که اطلاعات آنها همیشه توسط هکرها تهدید می شود. ترفندهایی در تلگرام وجود دارد که راه ورود هکرها را برای همیشه می بندد.

به گزارش نمناک، شاید شما هم این روزها از آشنایان خود در مورد هک شدن تلگرام مطالب پراکنده ای شنیده باشید و یا حتی خودتان یکی از کسانی باشید که تلگرامتان هک شده و به دام هکرها افتاده اید.در زمان وب گردی با تبلیغات متعددی در رابطه با هک تلگرام یا اپلیکیشن های دیگر مواجه شده اید که وعده ی دسترسی یه پیام های شخص مورد نظر شما را در چند دقیقه می دهند. این موضوع با وجود آنکه از ریشه، یک دروغ سودجویانه برای فریب افراد است، اما می تواند با استفاده از غفلت کاربران مشکلاتی را برای آن ها به وجود بیاورد.

گسترده شدن دنیای مجازی در چند سال اخیر، در کنار تمام خوبی هایی که با خود به همراه داشته است باعث به وجود آمدن کلاهبرداری های مختلف اینترنتی نیز شده است به طوری که افراد بسیاری قربانی وعده های دروغین تبلیغات اینترنتی شده اند. یکی از جدیدترین تبلیغ های موجود در این زمینه، “هک تلگرام در چند دقیقه” است که در رابطه با پلیکیشن های مختلفی به ویژه تلگرام بوده و با وعده ی دسترسی به پیام های شخص موردنظر، افراد بسیاری را فریب داده و ترغیب به خرید فایل آموزشی خود می کنند. ابتدا باید این موضوع را روشن کنیم که این فایل آموزشی، به هیچ عنوان شایسته ی عنوان هک نیست و تنها یک سواستفاده از غفلت کاربران تلگرامی است.

ضمن آنکه هک کردن یک برنامه، به معنای نفوذ به سرور و دیتابیس آن است و اگر هک کردن تلگرام، آن هم توسط چند فرد عادی و سواستفاده گر ممکن بود، مدیریت تلگرام هرگز جایزه ی چند صد هزار دلاری برای شخصی که موفق به هک کردن آن شود تعیین نمی کرد. پس همین ابتدا این موضوع رو مشخص کردیم که این تبلیغات و آموزش ها، به هیچ وجه هک کردن تلگرام به حساب نمی آیند و تنها روشی که به شما ارائه می دهند، سواستفاده از غفلت کسانیست که به شما اعتماد کرده اند و گوشی خود را برای چند دقیقه نزد شما به امانت گذاشته اند.

در این روش به شخص خریدار گفته خواهد شد که هنگام ورود به تلگرام، به جای شماره ی اصلی، شماره ی شخصی که قصد نفوذ به اکانت او را دارد در برنامه وارد کند. با انجام این کار، یک کد فعالسازی که برای ورود به اکانت تلگرامی مورد نیاز است به شماره ی وارد شده ارسال می شود. حال تنها کاری که این فرد نیاز به انجام آن دارد، دسترسی به گوشی شخص مورد نظر و دسترسی به این کد است. این افراد که معمولا از آشنایان نزدیک شما خواهند بود به طور پنهانی، یا با بهانه هایی همچون ریختن آهنگ یا برنامه گوشی شما را در اختیار خواهند گرفت و بلافاصله بعد از برداشتن کد مورد نظر، آن را از گوشی شما حذف خواهند کرد.

به همین ترتیب بدون آنکه متوجه شوید این شخص وارد اکانت شما خواهد شد و می توانید تمام پیام های رد و بدل شده شما را مطالعه کند. اما نگران نباشید. در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که با فعالسازی یک امکان ساده در تلگرام، یک بار برای همیشه خیال خود را از چنین نفوذ هایی راحت کنید.

این بار سراغ روشی برای ریشه کن کردن این مشکل رفته ایم و با اعمال تنظیماتی که در پایین ارائه خواهیم داد، می توانید برای همیشه جلوی این روش های ناجوانمردانه را بگیرید. برای این امر ما به ویژگی two step verification نیاز خواهیم داشت که در تنظیمات تلگرام و در بخش Privacy قابل دسترس خواهد بود. کارکرد این گزینه به این صورت است که از شما یک رمز عبور دریافت می کند و از آن پس، هنگام ورود به اکانت، علاوه بر کدی که از سوی تلگرام برای شما ارسال می شود، به این رمز عبور نیز نیاز خواهید داشت.

با فعالسازی این ویژگی، حتی اگر افراد دیگر به هر طریقی به کد ارسالی تلگرام دسترسی پیدا کنند، باز هم موفق به وارد شدن به اکانت شما نخواهند شد؛ چرا که بلافاصله بعد از وارد کردن کد، رمز عبور تنظیم شده نیز درخواست خواهد شد و این، همان بن بستی است که جلوی این افراد سواستفاده گر را برای همیشه خواهد گرفت. البته بدیهی است که باید در حفط این رمز کوشا باشید؛ چراکه در صورت فراموشی رمز و اطلاعاتی که برای بازیابی آن مشخص کرده اید، در نوبت های بعدی خود شما هم موفق به وارد شدن به اکانت تان نخواهید شد. در ادامه نحوه ی تنظیم رمز عبور، و همچنین تعیین راه بازیابی آن را به شما خواهیم گفت.

بهترین روش جلوگیری از هک تلگرام

برای اینکار به تنظیمات تلگرام وارد شده و به بخش Privacy بروید. گزینه ی Two Step Verifaction را لمس کنید تا به مرحله ی تعیین رمز عبور وارد شوید. رمز مورد نظر خود را وارد کنید. بعد از دومین باری که رمز خود را برای تایید وارد می کنید، از شما درخواست Password Hint یا راهنمای یادآوری رمز خواهد شد که در صورت تمایل می توانید آن را وارد کنید و در غیر این صورت، بدون وارد کردن حرف یا کلمه ای در آن، به مرحله ی بعد بروید. مرحله ی بعد باید یک ایمیل معتبر وارد کنید تا در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کردید، از این ایمیل برای بازیابی آن استفاده کنید.

با وجود آنکه در این مرحله نیز می توانید با لمس گزینه ی Skip از وارد کردن ایمیل بی نیاز شوید، قویا پیشنهاد می کنیم که یک ایمیل معتبر و البته خصوصی در این بخش وارد کنید یا حداقل رمزی را برای اکانت خود انتخاب کنید که احتمال فراموش کردن آن نزدیک به صفر باشد. با انجام این کار، مرحله ی تعیین رمز عبور به اتمام خواهد رسید و از این پس، چنین روش هایی امنیت اکانت شما را به خطر نخواهند انداخت.

شاید کاربران ایرانی جزء محدود کاربرانی باشند که هرروز به دنبال اخبار هک تلگرام (Telegram) و یا نرم‌افزار هک تلگرام دیگران و یا روش‌هایی دراین‌باره هستند. اما سؤال اینجاست که آیا واقعاً می‌توان تلگرام را هک کرد؟ یا با به‌راحتی و با داشتن یک شماره تلفن به فضای تلگرام دیگری وارد شد و عمل هک تلگرام دیگران با شماره تلفن و بدون شماره تلفن را پیاده‌سازی کرد؟

البته که امنیت در فضای مجازی و هر جا که پای شبکه‌های کامپیوتری و کامپیوترها در میان باشند کاملاً نسبی است و به همین دلیل پاسخ به این سؤال که تلگرام چقدر امنیت دارد؟ بسته به هویت سؤال‌کننده می‌تواند متفاوت باشد.

از قدرت و امنیت تلگرام همین را بدانید که این پیام‌رسان از پروتکل رمزنگاری اختصاصی خودش به نام MTProto استفاده می‌کند.

ظاهراً پشت گروه امنیتی این پیام‌رسان، متخصصانی با مدارج بالا در ریاضیات و الگوریتم هستند که پیوسته روی امنیت تلگرام کار می‌کنند. اپلیکیشن تلگرام دو روش پیام‌رسانی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد؛ یکی شیوه عادی ارسال پیام و دیگری استفاده از گزینه‌ای به نام Secret Chat یا «گفت‌وگوی امن» است. در مورد اولی حد امنیت، تفاوت چندانی با دیگر پیام‌رسان‌ها ندارد ولی گزینه دوم (که البته محدودیت‌هایی هم به همراه دارد) ازآنجاکه پیام‌ها را توأمان در مبدأ و مقصد رمزگذاری می‌کند حتماً امنیت بیشتری دارد. برای استفاده از قابلیت «گفت‌وگوی امن»، کافی‌ است به منوی اصلی تلگرام رفته و گزینه New Secret Chat‌ را انتخاب کنید.

اما دیگر پیام‌رسان‌های بزرگ مانند اسکایپ، بی‌بی‌ام و واتس‌آپ هم رمزگذاری دو‌طرفه را ارایه می‌دهند و شاید از این منظر نتوان برتری خاصی برای تلگرام قائل شد؛ اگرچه بسیاری معتقدند ازآنجاکه این نرم‌افزارها متعلق به شرکت‌های بزرگ و چندملیتی هستند به‌احتمال‌زیاد «درِ پشتی» (Backdoor) برای نهادهای امنیتی لحاظ می‌کنند؛ ولی تلگرام با توجه به این‌که شرکت بسیار کوچکی (روسی) است و به‌ جز برخی کشورهای درحال‌توسعه، کاربر چندانی ندارد احتمال ارایه کردن اطلاعات کاربران به دیگر نهادها یا در نظر گرفتن راه نفوذ عمدی در آن کمتر است.

راه‌حل‌های تلگرام برای جلوگیری از هک تلگرام

اپلیکیشن تلگرام مثل دیگر اپلیکیشن‌های ازاین‌دست، چندراه تأمین امنیت در اختیار کاربرانش گذاشته که با استفاده از همه آن‌ها بعید است درصورتی‌که یک «کاربر عادی» بوده و اطلاعات درخوری نداشته باشید، تحت حمله هکری قرار بگیرید؛ نخستین سد اتصال به تلگرام شما، همان کد ۵ رقمی‌ای است که از این شرکت برایتان ارسال می‌شود. حتماً می‌دانید هر بار که تلگرام را در دستگاهی برای نخستین بار نصب می‌کنید بعد از واردکردن شماره تلفنتان یک کد تائید هویت برای شما فرستاده می‌شود.

شاید و فقط شاید اگر یک کاربر بسیار بی‌اطلاع باشید ممکن است کسی بتواند به طریقی این کد را از شما بگیرد و به‌حساب تلگرامتان وارد شود؛ در غیر این صورت اگر کمی احتیاط به خرج بدهید و پیام‌های افراد ناشناس و لینک‌های احتمالی را که برایتان فرستاده می‌شود پاک‌کنید، احتمال قربانی شدن شما بسیار کم می‌شود.

سد دوم و مهم دیگر تائید دومرحله‌ای هویت شماست. در این شیوه‌ تائید هویت همان‌طور که از نامش هم برمی‌آید یک مرحله دیگر برای بازهایید هویت صاحب حساب لحاظ می‌شود؛ در مورد ایمیل‌ها به این صورت است که شما اول رمز ایمیل را وارد می‌کنید بعد بسته به روشی که برای مرحله دوم انتخاب کرده‌اید مورد دیگری از شما درخواست می‌شود. فرضاً اگر تائید مرحله دوم را منوط به ارسال کدی از طریق پیامک کرده باشید باید منتظر شوید تا سرویس‌دهنده ایمیل آن را برای شما پیامک کند تا کد ارسالی را در قسمت تعیین‌شده وارد کنید.

تائید دومرحله‌ای در تلگرام درست عکس این حالت است؛ یعنی تلگرام در مرحله نخست کد را برای شما می‌فرستد؛ سپس در صورت فعال بودن گزینه تائید دومرحله‌ای، از شما خواسته می‌شود که کدی را که پیش‌تر به‌عنوان رمز ورود در نظر گرفته‌اید وارد کنید. برای دسترسی به این قسمت باید در «تنظیمات» (Settings) به دنبال «حریم خصوصی و امنیت» (Privacy and Security) بگردید و از داخل آن گزینه «تائید دومرحله‌ای»(Two-Step Verification) را فعال کنید.

باگ SS7 و امکان هک تلگرام

تلگرام و واتس‌آپ هر دو با داشتن قابلیت پیام‌رسانی رمزنگاری‌شده به‌طور پیش‌فرض، جزو امن‌ترین اپلیکیشن‌های ارتباطی میان کاربران اینترنت محسوب می‌شوند. اما گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی امنیت این دو اپلیکیشن را به خطر بیندازند؛ مشکلاتی که ممکن است از خود آپ نبوده و عوامل دیگری آن‌ها را به وجود آورده باشند.

یکی از این مشکلات، باگ‌های موجود در SS7(Signaling System7) هستند؛ شبکه جهانی اپراتورهای موبایل که مثل یک‌ هاب مرکزی برای برقراری ارتباط میان کل دنیا عمل می‌کند.

سال‌هاست که همگان به نقص‌های امنیتی و آسیب‌پذیری SS7 واقف هستند، از دولت‌ها گرفته تا شبکه‌های مخابراتی و صد البته هکرها. متاسفانه مشکل آسیب‌پذیری امنیتی SS7 مشکلی نیست که به‌سادگی بتوان آن را رفع کرد، چراکه SS7 شبکه‌ای جهانی از اپراتورهای مخابراتی است، بدین معنا که هیچ‌کدام از آن‌ها مالک آن نبوده و حق مدیریت بر آن را ندارند. هرگونه تغییری هم که بخواهد در آن صورت بگیرد نیازمند رسیدن به توافقی جهانی است. بنابراین مشکلات SS7 زمانی رفع می‌شود که یک شخص یا گروه برای مدیریت و نظارت بر آن انتخاب شود. به همین خاطر هکرها و افراد سودجو می‌توانند از این رخنه برای نفوذ به اپلیکیشن‌های چت امنی همچون تلگرام و واتس‌آپ استفاده کنند.

اما دقیقا چه اتفاقی می‌افتد؟ از منظر تئوری، پیام‌رسان‌های رمزنگاری‌شده نسبت به هکرها نفوذناپذیر هستند، چراکه کلید رمزگشایی پیغام‌ها فقط در دست شما یا طرف مکالمه‌تان است. درصورتی‌که هکر بتواند هنگام مکالمه میان دو طرف به آن نفوذ کند (که به این شیوه حمله «مردمیانی» می‌گویند) هم چیزی بیشتر از نوشته‌هایی ناخوانا یا غیرقابل رمزگشایی عایدش نخواهد شد.

اما هکرها به سیستم رمزنگاری دو اپلیکیشن حمله نمی‌کنند، بلکه از آسیب‌پذیری امنیتی SS7 برای نفوذ بهره می‌گیرند. آن‌ها با فریب دادن اپراتور مخابراتی، کاری می‌کنند سیستم تصور کند شماره تلفن هکر همان شماره قربانی است. ازاینجا به بعد، حمله‌کننده می‌تواند با شماره قربانی یک حساب کاربری واتس‌آپ یا تلگرام جدید ساخته و کد پیامکی ثبت‌نام و دسترسی به اپلیکیشن را از همین طریق دریافت کند. اما هک از طریق باگ SS7 آن‌قدرها هم کار ساده‌ای نیست، برای این کار نیاز به سخت‌افزارهای گران‌قیمت و پیشرفته‌ای است که به‌راحتی در دسترس هرکسی قرار ندارد.

البته همه هک‌ها و نفوذها به تلگرام از این طریق انجام نمی‌شوند. به‌عنوان‌مثال یکی از مباحث مطرح پس از ورود کودکان به عصر ارتباطات و استفاده‌ی آن‌ها از شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، نگرانی‌هایی را برای والدین به همراه داشته است و به همین دلیل ابزارهای کنترل والدین نیز جهت کنترل رفتار اجتماعی کودکان و فرزندان به وجود آمده‌اند. یکی از این ابزارها نرم‌افزار سامانه مراقبت خانواده SFP است که با کمک آن می‌توان با نصب نرم‌افزاری مخفی بر روی گوشی فرزند، تمامی اطلاعات و پیام‌های تلگرام او را توسط یک پنل تحت وب مشاهده و دریافت کرد تا بتوان نظارت دقیقی بر تربیت فرزند داشت و در مواقع حساس با یک آگاهی و راهنمایی مؤثر، از بسیاری از خطرات در ادامه جلوگیری کرد.

منبع: سایت SFP

این روز ها ممکن است پیامکی با مضمون اطمینان یابی از عدم خیانت همسر یا دوست خود نسبت به شما برایتان ارسال شده باشد. واکنش شما در این مورد چیست؟ آیا به این پیامک ها اعتماد می کنید؟

به گزارش ایسکانیوز، این پیامک ها سعی دارند شما را ترغیب کنند تا درمقابل پرداخت مبلغی ، همسر یا دوست خود را کنترل کنید. این افراد ادعا می کنند که با ترفند ها و برنامه های مختلف توانایی دسترسی به تلفن همراه و اپلیکیشن های مختلف از جمله تلگرام، لاین و اینیستاگرام طرف مقابل شما را دارند. اما آیا چنین چیزی ممکن است؟

امیر یکی از هکرهای تلگرام است. او در این باره می گوید: به طور کلی هک تلگرام در صورتی ممکن است که فرد به گوشی طرف مقابل دسترسی داشته باشد. اما به طور کلی هک به دو روش امکان پذیر است؛ روشی که میان هکران به مهندسی اجتماعی معروف است و به این معنی است که فرد را به گونه ای فریب بدهیم که بتوانیم رمز تلگرام را از او دریافت کنیم.

او ادامه می دهد: در این روش ابتدا هکر تصویر اکانتش را لوگوی تلگرام قرار می دهد. همچنین نام کاربری اش را به نام تلگرام تغییر می دهد. سپس پیامی حاوی متن زیر برای شخص مورد نظر با این مضمون ارسال می کند:«اکانت تلگرام شما طی 24 ساعت آینده مسدود خواهد شد. برای جلوگیری از مسدود شدن حساب کاربریتان، کد ارسال شده توسط اکانت دیگر تلگرام (یا ربات تلگرام) را برای ما ارسال کنید.»

این هکر می گوید: برخی از هکر ها نیز با استفاده از نرم افزار گوگل ترنسلیت (google translate) متن را به انگلیسی برگردانده و ارسال می کنند تا قربانی شک نکند. در همین حین هکر با استفاده از نسخه تلگرام desktop شماره فرد مورد نظر را وارد می کند و کد برای تلگرام طعمه ارسال می شود. او نیز بی خبر از همه جا برای اینکه از مسدود شدن حساب خود جلوگیری کند کد 5 رقمی را برای هکر ارسال می کند.

امیر با اشاره به راهکاری ساده برای جلوگیری از این نوع هک می گوید: برای اطمینان بیشتر و عدم دسترسی افراد سودجو به اکانت تلگرام خود، می توانید یک کد شخصی بر روی حساب کاربریتان بگذارید. ابتدا به setting تلگرام مراجعه کرده و privacy and security را باز کنید . سپس در بخش security ، قسمت two-step verification یک پسورد شخصی وارد کنید. در این صورت اگر هم ناخواسته کد را در اختیار هکر قرار دهید، او بدون اطلاع از پسورد شما نمی تواند به تلگرام تان دسترسی داشته باشد.

او درباره روش دوم می گوید: روش دوم “رات” نام دارد. رات ها (Rat) ترکیبی از کیلاگرها و Remote Connectio- هستند که به وسیله آن سیستم قربانی به صورت کامل در اختیار شما قرار خواهد گرفت. رات در واقع ویروسی است که به هکر این امکان را می دهد تا اطلاعات گوشی هوشمند را مشاهده و آن را از مکان دیگر کنترل کند. عموما نرم افزاری که این سایت از آن برای هک تلگرام قربانی استفاده می کند شامل همین رات‌ها یا ویروس هاست که باید بر روی گوشی قربانی نصب شود .

این هکر درباره سایت های تبلیغاتی در زمینه هک می گوید: اگر به سایت های تبلیغاتی در زمینه هک تلفن های هوشمند مراجعه کرده باشید در می یابید هکر ها در قبال پرداخت مبلغی مشخص ،چند روش را پیش روی شما قرار می دهند. برخی از افراد فکر می کنند در ازای پرداخت این مبلغ می توانند برنامه ای دریافت کنند و بتوانند به سرعت تلفن همراه طرف مقابلشان را هک کنند امادر حقیقت باید یک سری فرآیند ها و روش ها را انجام دهند که در نهایت شامل یکی از این دو روش می شود.

امیر ادامه می دهد: در صورتی برنامه تلگرام واقعا هک می شود که فردی بتواند سرور سایت تلگرام را هک کند. در این صورت فرد می تواند به راحتی به اطلاعات اکانت تمامی کاربران تلگرام دسترسی داشته باشد.البته رمز نگاری تلگرام قابل شکستن نیست تاجایی که یکی از مؤسسان تلگرام مدتی پیش اعلام کرد اگر کسی بتواند رمز تلگرام را بشکند 200 هزار دلار جایزه خواهد برد؛ جایزه‌ای که گفته می‌شود تاکنون کسی موفق به بردنش نشده است.

او در پایان می گوید: البته راه های دیگری نیز برای دسترسی به تلگرام افراد وجود دارد که حرفه ای تر است و کمتر کسی به آن پرداخته است. تلفن های همراه یک سری سریال دوازده یا شانزده رقمی دارد.اگر بتوانید این کد را از تلفن همراه قربانی به دست آورید و در یک برنامه خاص وارد کنید میتوانید به تلگرام او دسترسی داشته باشید. ولی تعداد انگشت شماری هستند که می توانند این سریال را بدون اینکه گوشی بسوزد از آن استخراج کنند.

در این مقاله به شما آموزش گذاشتن رمز دوم بر روی اکانت تلگرام و جلوگیری از هک تلگرام و افزایش امنیت تلگرام را خواهیم داد.

اما رمز دوم چیست؟

حتما شما هم در کانال هایی که عضو هستید تبلیغاتی نظیر هک تلگرام یا دسترسی به اکانت تلگرام دیگران را دیدید و این باعث شده که کاربران نگران دسترسی دیگران به اکانت خود باشند. پس با امکان ایجاد رمز دوم برای تلگرام امنیت اکانت خود را بالا میبرید که در ادامه آموزش آن را خواهیم داشت.

نکته ی قابل توجه این است که با گذاشتن رمز دوم بر روی اکانت، برای هر بار وارد شدن علاوه بر کدی که تلگرام برای شما ارسال میکند شما باید رمز دوم خود را هم در مرحله ی بعدی وارد کنید تا به اکانت خود وارد شوید.

در این مرحله با انتخاب تنها گزینه ای که در صفحه وجود دارد به مرحله ی انتخاب رمز وارد میشوید.

رمز دلخواه خود را وارد کنید و تیک بالای صفحه را بزنید تا به مرحله ی بعد بروید.در مرحله ی بعدی باید یک عبارت برای راهنمایی انتخاب کنید که اگر گاهی رمزتان را فراموش کردید با استفاده از این عبارت آن را به یاد بیاورید.

توجه داشته باشید که این عبارت نباید دقیقا همان رمز شما باشد بلکه تنها یک عبارت برای راهنمایی است که درصورت فراموشی رمز عبور بتوان با استفاده از این عبارت آن را به خاطر آورد.بعد از وارد کردن عبارت مورد نظر تیک بالای صفحه را بزنید.

در این مرحله با وارد کردن ایمیل خود که به اصطلاح ایمیل ریکاوری نام دارد میتوانید تنها راه به دست آوردن رمز دوم در صورت فراموشی رمز را ایجاد کنید.پس از وارد کردن ایمیل و انتخاب تیک بالای صفحه تلگرام یک لینک به ایمیل شما میفرستد که حاوی یک لینک تایید است و پس وارد شدن به آن لینک به طور کامل رمز دوم شما با امکان ریکاوری ایمیل ایجاد میشود.اما در صورتی که مطمئن هستید که رمز دوم خود را فراموش نمیکنید میتوانید با انتخاب گزینه ای که در پایین صفحه است از این کار صرف نظر کنید و پس از تایید رمز دوم برای اکانت شما ایجاد شده است.

منبع: تلگ

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در رابطه با سوء‌استفاده از کاربران در شبکه اجتماعی تلگرام هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، اظهار کرد: افراد زیادی با مراجعه به پلیس فتا از هک اکانت تلگرام خود خبر داده‌اند که با تحقیقات انجام شده از شاکیان مشخص شده است که افرادی سودجو و بزه‌کار با نصب نسخه کامپیوتری شبکه اجتماعی تلگرام و سپس از طریق چت و فریب افراد نسبت به دریافت کد پنج رقمی که برای صاحبان اکانت تلگرام ارسال می‌شود، اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد سوء استفاد‌ه‌گر پیامی جعلی از سوی تلگرام با عنوان “کاربر گرامی، حساب تلگرام شما غیر فعال شده است و برای فعال‌سازی مجدد اقدام به ارسال کد پنج رقمی کنید” یا “کاربر گرامی، برای فعال‌سازی قابلیت‌های پنهان تلگرام سریعا اقدام به ارسال کد پنج رقمی کنید” ارسال می‌کنند. این افراد کد مربوطه را دریافت و سپس به تمام اطلاعات از قبیل لیست مخاطبان، عکس‌ها و سایر اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا می‌کنند.

جهانشیری اضافه کرد: متاسفانه افرادی که با این روش فریب خورده‌اند اطلاعات و عکس‌های شخصی فراوانی را در گوشی هوشمند خود نگهداری می‌کرده‌اند که همین امر سبب شده است پس از دسترسی سوء‌استفاده‌گران به این اطلاعات نسبت به تهدید و پیشنهادهای نامشروع، ‌انتشار تصاویر و اخاذی اقدام کنند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی تصریح کرد: کاربران فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی به علت نداشتن آشنایی با تهدیدات و خطرات موجود در این محیط، از سوی افراد بزهکار مورد هدف قرار می‌گیرند و در این خصوص متاسفانه پرونده‌های بسیاری در پلیس فتا موجود است.

براساس قانون همه قربانیان جرایم سایبری، در حمایت کامل قرار دارند و هک تلگرام حتی توسط همسر نیز جرم محسوب می شود.

دادیار دیوان عالی کشور:‌ بر اساس قانون، هک تلگرام جرم محسوب می شود.

به گزارش  صداوسیما، محمدعلی اسفنانی افزود:‌ قانون جرایم رایانه‌ای مصوب سال 88  در مواد 8، 11 ، 12 ، 13 و 17 درباره مجازات کسانی که به صورت غیرمجاز به داده‌ های اطلاعاتی افراد، شامل صوت، تصویر و یا متن گفتگوها دستبرد می ‌زنند بحث و مجازات این مجرمان را تا دو سال حبس تعزیری و جریمه نقدی تعیین کرده است.

وی گفت:‌ براساس قانون مذکور همه قربانیان جرایم سایبری، در حمایت کامل قرار دارند و هک تلگرام حتی توسط همسر نیز جرم محسوب می شود.

دادیار دیوان عالی کشور تاکید کرد: تعیین دادسرای ویژه جرایم سایبری، نشانه‌ روشنی از اهمیت این موضوع برای قانونگذار است و در این قانون هیچ تفاوتی بین همسر یا اشخاص دیگر، وجود ندارد و فرد هک کننده، براساس قانون مجازات خواهد شد.

حقوق فضای مجازی
(موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان)

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است

آیا این امکان وجود دارد که کاربرانی دیگر اطلاعات شما را به سرقت ببرند و از راه دور آن را ردیابی کنند. ما چگونه می توانیم متوجه این جاسوسی شویم و دیگر اجازه ندهیم گوشی ما ردیابی شود و دیگران از اطلاعات ما سوءاستفاده کنند؟

به گزارش زومتک، امروزه گوشی های هوشمند زیادی در بازار وجود داشته است که هر کدام از آن ها خود قابلیت های زیادی دارند و دیگر مثل گذشته نیست که صرفا داشتن یک گوشی همراه برای تماس و ارسال پیامک باشد. ما باید به خوبی بتوانیم از این منبع اطلاعات شخصی و محرمانه استفاده کنیم. شما در گوشی تان اطلاعات زیادی دارید که شامل عکس، فیلم، شماره تماس و… می باشد پس اگاهی از نحوه ی صحیح حفظ این اطلاعات لازم است.

نشانه های زیادی وجود داشته است که شما نباید به سادگی از کنار آن ها رد شوید چون ممکن است هر کدام از آن ها به شما این هشدار را بدهند که گوشی تان در حال ردیابی می باشد. البته منظور این نیست که اگر این نشانه ها را دیدید پس صد در صد شما ردیابی یا هک شده اید بلکه منظور انجام مراقبت های بیشتر و ضروری تر می باشد. در ادامه این نشانه های احتمالی هک و ردیابی گوشی را مشاهده می کنید.

1)پیام های نامفهوم

یکی از ساده ترین نشانه ها ارسال پیام های مرموز و نامفهوم می باشد. مثلا ممکن است شما پیام های را در گوشی تان مشاهده کنید که شامل کاراکتر یا حتی عدد باشد و فکر کنید به دلیل هنگ کردن گوشی چنین اتفاقی افتاده، در واقع چنین پیام های می تواند مشابه کدهای ردیابی برای موقعیت مکانی افراد باشد پس مراقبت این موضوع باشید.مجازات هک اکانت تلگرام

2) خالی شدن سریع باطری گوشی

این مورد می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیوفتد. اما یکی از دلایلی که می تواند سبب سریع خالی شدن شارژ باطری گوشی شما شود استفاده از برنامه های می باشد که در پس زمینه گوشی شما از شارژ گوشی شما کم می کنند مثل برنامه های شنود.

با وجود اینکه خالی شدن سریع باطری می تواند به دلیل کارکرد زیاد باطری باشد ولی شما نباید در صورت مشاهده چنین علائمی به سادگی از کنار آن رد شوید و به بررسی علت دقیق بپردازید تا اگر مشکلی در خصوص برنامه ی وجود داشته است بتوانید آن را از گوشی تان کاملا پاک کنید.

3)خاموش شدن ناگهانی گوشی و روشن شدن شدن

یکی دیگر از علائمی که شما در صورت مشاهده باید شک کنید که ممکن است در دائم جاسوس‌ها افتاده باشید، خاموش و شدن ناگهانی گوشی است که اگر بی علت باشد شما باید به علائم جاسوسی شک کنید و این امکان را بدهید که علت ردیابی و کنترل گوشیتان باشد.

4)توجه به میزان مصرف دیتای گوشی

در گوشیهای هوشمند قسمتی وجود داشته است که با عنوان data usage می باشد که شما می توانید به واسطه ی آن میزان مصرف اینترنت را میتوانید بررسی نمایید. این نکته را به خاطر بسپارید که به واسطه اینترنت گوشی، احتمال جاسوسی و ارسال اطلاعات توسط بدافزارهای نصب شده در گوشی وجود داشته است پس باید کاملا مراقبت های لازم باشید.

5)گرم شدن دائمی گوشی

گاهی ممکن است مشاهده کنید که گوشی بدون هیچ دلیلی به صورت دائمی گرم می شود. حتی زمانی که با گوشی تان بازی نمی کنید یا برنامه ی خاصی بر روی گوشی نصب نمی باشد و این احتمال وجود دارد که شما در معرض خطرات جاسوسی قرار گرفته باشید. اما اگر گوشی شما در حال شارژ است و اندکی گرم می شود این موضوع کاملا طبیعی می باشد پس در این خصوص جای نگرانی وجود نداشته است.

نکته) علاوه بر آنچه که گفته ایم اگر عمر باتری گوشی شما به صورت نامعقولی تمام شده یا تماس های مداوم با پارازیت داشته اید باید مراقبت باشید.

شاید شما اینگونه تصور کرده باشید که وقتی یک گوشی خاموش شود یا سیم کارت را از آن خارج کرده باشید دیگر امکان ردیابی به واسطه ی آن وجود نداشته باشد ولی این تصور اشتباه بوده و سازمانهای جاسوسی میتوانند حتی در صورت خاموش بودن گوشی به ردیابی موقعیت کاربران بپردازند.

جالب است بدانید که فارغ از اینکه مدل گوشی تان اندروید است یا آیفون ولی سیستم عامل دومی وجود داشته است که آن را با فریمور مودم می شناسند و همیشه در حال فعالیت می باشد و حتی اگر گوشی شما خاموش باشد بازهم امکان ردیابی به واسطه ی آن وجود داشته است.

فریموری که در رابطه با آن توضیح داده ایم در پس زمینه، دکلهای موبایل و تشخیص اتصال را شناسایی می کند حتی اگر شما سیم کارتت را از گوشی خارج نمایید باز هم میتواند متوجه شود که در لحظه در موقعیت شما کدام دکلهای موبایل وجود داشته است.

در صورتی که شما به بدافزارهای مانند PowerOffHijack الوده نشده باشید، ممکن است زمانی که گوشی تان را خاموش می کنید میتوان کارکرد گوشی را از کار انداخت. وجود چنین بدافزارهای میتواند پروسه خاموش شدن گوشی را جعل کند. در نهایت شما فکر می کنید که گوشی خاموش شده و انیمیشن های را به شما نشان میدهد ولی در حقیقت اینگونه نیست و گوشی در پس زمینه روشن مانده است.

تنها راهی که شما می توانید از آن استفاده نمایید، درآوردن باتری گوشی می باشد. پس طبیعی است که شما وقتی ارتباط منبع انرژی را انجام بدهید دیگر هیچ کدام از قطعات گوشی نتوانند به فعالیت شان ادامه بدهند و میتوان اطمینان پیدا کرد که هیچ کسی نمی تواند گوشی شما را ردیابی کند. البته در صورتی این کار شدنی است که باتری گوشی شما قابل تعویض باشد برخی از گوشی ها اصلا چنین امکانی ندارند که بخواهیم باتری شان را در بیاوریم.

رییس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه علیرغم تذکرات مکرر پلیس فتا در خصوص اینکه فضای مجازی محل مناسبی برای انتقام جویی و اخاذی نمی‌باشد بازهم شاهد این موضوع هستیم که افراد با بهانه‌های مختلف و شگرد‌های جدید اقدام به این امر می‌نمایند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حبیب اله رجبلی‌ از  شناسایی و دستگیری فردی که از طریق فضای مجازی اقدام به انتقام جویی و اخاذی نموده بود، خبر داد  و گفت: مردی 45 ساله با مراجعه به پلیس فتا و با ارائه مستنداتی اعلام نمود که در روز قبل شخصی ناشناس با شماره تلفن ناشناس با شاکی تماس و ایشان را تهدید به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی در فضای مجازی نموده و جهت انتشار نیافتن تصاویر شخصی شاکی درخواست مبلغ صد میلیون تومان در قالب پول اینترنتی (بیت کوین) ظرف 24 ساعت نموده بود.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود اعلام نمود که این فرد ناشناس بیان داشته که  تصاویر شخصی را از طریق هک نمودن گوشی به دست آورده است.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و پس از بررسی و اقدامات فنی بر روی پرونده فوق صحت ادعای شاکی تایید و نسبت به شناسایی متهم اقدام و وی به این پلیس احضار گردید.

سرهنگ رجبلی گفت: در ابتدا متهم منکر هرگونه عمل مجرمانه نسبت به شاکی گردید و خود را فرزند شاکی معرفی نمود که پس از رویارویی با ادله مجرمانه خویش به اتهام وارده اقرار نمود. متهم در اظهارات خود بیان داشت که هرگز این کار را برای پول انجام نداده زیرا پدرش از لحاظ مالی او را در بهترین شرایط قرار داده و  انگیزه این اقدام را اینگونه بیان نمود که چند روز پیش  هنگامی که گوشی پدرش در اختیارش بوده متوجه ازدواج پدرش با زن دیگری گردید که این موضوع  برای  متهم بسیار ناراحت کننده بوده و به این کار مجرمانه اقدام نموده بود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان فارس به کاربران فضای مجازی هشدار داد که فضای مجازی محلی مناسب برای انتقام‌جویی و انتشار تصاویر شخصی افراد نمی‌باشد و طبق قانون هر كس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر كند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی كه منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتك حیثیت او شود، به حبس از نود و یك روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

رييس پليس فتا استان اصفهان گفت: فردي كه با به دست آوردن تصاوير شخصي و خانوادگي يكي از شهروندان قصد اخاذي چند ميليوني از او را داشت توسط پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ سید‌مصطفی مرتضوی در تشريح اين خبر گفت: با اعلام شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي ناشناس تصاوير شخصي و خانوادگي وي را به دست آورده و با تهديد به انتشار آنها در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي قصد اخاذي 200 ميليون ريالي از او را دارد بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

وی افزود: شاكي كه هيچ اطلاعي از هويت فرد عامل تهديد نداشت عنوان کرد هيچ گونه عكس يا فيلمي نيز در شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك نگذاشته است.

سرهنگ مرتضوی تصريح كرد: با جمع آوري مدارك و مستندات و انجام اقدامات تخصصي در فضاي مجازي متهم به هويت محبوبه.ل شناسايي و دستگير گرديد.

اين مقام ارشد انتظامي افزود: متهم در مواجهه با مدارك و مستندات پليس فتا صراحتاً به بزه انتسابي اقرار و عكس‌هاي به دست آمده را حاصل هك كردن گوشي تلفن همراه شاكي عنوان و انگيزه خود را ابتدا كنجكاوي عنوان داشت اما زماني كه اطلاعات با ارزشي را به دست مي‌آورد نيت خود را تغيير داده و قصد سوءاستفاده از قرباني خود را مي‌نمايد.

سرهنگ مرتضوي به کاربران توصیه کرد: از نگهداري و ذخيره عكس‌‎هاي شخصي و خصوصي بر روي وسايل قابل حمل از قبيل تلفن همراه، فلش مموري، تبلت و … اكيداً خودداري نماييد.

وی با بیان اینکه از اطلاعات شخصي موجود خود در رايانه‌ها نسخه پشتيبان تهيه كنيد، گفت: بر روي اطلاعات محرمانه و شخصي خود رمزعبور قرار دهيد تا مانعی برای دسترسی سریع و راحت دیگران به این اطلاعات باشد.

گسترده شدن فعالیت هکرها در شبکه های اجتماعی همیشه این ترس را در کاربران به وجود می آورد که اطلاعات آنها همیشه توسط هکرها تهدید می شود. ترفندهایی در تلگرام وجود دارد که راه ورود هکرها را برای همیشه می بندد.

به گزارش نمناک، شاید شما هم این روزها از آشنایان خود در مورد هک شدن تلگرام مطالب پراکنده ای شنیده باشید و یا حتی خودتان یکی از کسانی باشید که تلگرامتان هک شده و به دام هکرها افتاده اید.در زمان وب گردی با تبلیغات متعددی در رابطه با هک تلگرام یا اپلیکیشن های دیگر مواجه شده اید که وعده ی دسترسی یه پیام های شخص مورد نظر شما را در چند دقیقه می دهند. این موضوع با وجود آنکه از ریشه، یک دروغ سودجویانه برای فریب افراد است، اما می تواند با استفاده از غفلت کاربران مشکلاتی را برای آن ها به وجود بیاورد.

گسترده شدن دنیای مجازی در چند سال اخیر، در کنار تمام خوبی هایی که با خود به همراه داشته است باعث به وجود آمدن کلاهبرداری های مختلف اینترنتی نیز شده است به طوری که افراد بسیاری قربانی وعده های دروغین تبلیغات اینترنتی شده اند. یکی از جدیدترین تبلیغ های موجود در این زمینه، “هک تلگرام در چند دقیقه” است که در رابطه با پلیکیشن های مختلفی به ویژه تلگرام بوده و با وعده ی دسترسی به پیام های شخص موردنظر، افراد بسیاری را فریب داده و ترغیب به خرید فایل آموزشی خود می کنند. ابتدا باید این موضوع را روشن کنیم که این فایل آموزشی، به هیچ عنوان شایسته ی عنوان هک نیست و تنها یک سواستفاده از غفلت کاربران تلگرامی است.

ضمن آنکه هک کردن یک برنامه، به معنای نفوذ به سرور و دیتابیس آن است و اگر هک کردن تلگرام، آن هم توسط چند فرد عادی و سواستفاده گر ممکن بود، مدیریت تلگرام هرگز جایزه ی چند صد هزار دلاری برای شخصی که موفق به هک کردن آن شود تعیین نمی کرد. پس همین ابتدا این موضوع رو مشخص کردیم که این تبلیغات و آموزش ها، به هیچ وجه هک کردن تلگرام به حساب نمی آیند و تنها روشی که به شما ارائه می دهند، سواستفاده از غفلت کسانیست که به شما اعتماد کرده اند و گوشی خود را برای چند دقیقه نزد شما به امانت گذاشته اند.

در این روش به شخص خریدار گفته خواهد شد که هنگام ورود به تلگرام، به جای شماره ی اصلی، شماره ی شخصی که قصد نفوذ به اکانت او را دارد در برنامه وارد کند. با انجام این کار، یک کد فعالسازی که برای ورود به اکانت تلگرامی مورد نیاز است به شماره ی وارد شده ارسال می شود. حال تنها کاری که این فرد نیاز به انجام آن دارد، دسترسی به گوشی شخص مورد نظر و دسترسی به این کد است. این افراد که معمولا از آشنایان نزدیک شما خواهند بود به طور پنهانی، یا با بهانه هایی همچون ریختن آهنگ یا برنامه گوشی شما را در اختیار خواهند گرفت و بلافاصله بعد از برداشتن کد مورد نظر، آن را از گوشی شما حذف خواهند کرد.

به همین ترتیب بدون آنکه متوجه شوید این شخص وارد اکانت شما خواهد شد و می توانید تمام پیام های رد و بدل شده شما را مطالعه کند. اما نگران نباشید. در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که با فعالسازی یک امکان ساده در تلگرام، یک بار برای همیشه خیال خود را از چنین نفوذ هایی راحت کنید.

این بار سراغ روشی برای ریشه کن کردن این مشکل رفته ایم و با اعمال تنظیماتی که در پایین ارائه خواهیم داد، می توانید برای همیشه جلوی این روش های ناجوانمردانه را بگیرید. برای این امر ما به ویژگی two step verification نیاز خواهیم داشت که در تنظیمات تلگرام و در بخش Privacy قابل دسترس خواهد بود. کارکرد این گزینه به این صورت است که از شما یک رمز عبور دریافت می کند و از آن پس، هنگام ورود به اکانت، علاوه بر کدی که از سوی تلگرام برای شما ارسال می شود، به این رمز عبور نیز نیاز خواهید داشت.مجازات هک اکانت تلگرام

با فعالسازی این ویژگی، حتی اگر افراد دیگر به هر طریقی به کد ارسالی تلگرام دسترسی پیدا کنند، باز هم موفق به وارد شدن به اکانت شما نخواهند شد؛ چرا که بلافاصله بعد از وارد کردن کد، رمز عبور تنظیم شده نیز درخواست خواهد شد و این، همان بن بستی است که جلوی این افراد سواستفاده گر را برای همیشه خواهد گرفت. البته بدیهی است که باید در حفط این رمز کوشا باشید؛ چراکه در صورت فراموشی رمز و اطلاعاتی که برای بازیابی آن مشخص کرده اید، در نوبت های بعدی خود شما هم موفق به وارد شدن به اکانت تان نخواهید شد. در ادامه نحوه ی تنظیم رمز عبور، و همچنین تعیین راه بازیابی آن را به شما خواهیم گفت.

بهترین روش جلوگیری از هک تلگرام

برای اینکار به تنظیمات تلگرام وارد شده و به بخش Privacy بروید. گزینه ی Two Step Verifaction را لمس کنید تا به مرحله ی تعیین رمز عبور وارد شوید. رمز مورد نظر خود را وارد کنید. بعد از دومین باری که رمز خود را برای تایید وارد می کنید، از شما درخواست Password Hint یا راهنمای یادآوری رمز خواهد شد که در صورت تمایل می توانید آن را وارد کنید و در غیر این صورت، بدون وارد کردن حرف یا کلمه ای در آن، به مرحله ی بعد بروید. مرحله ی بعد باید یک ایمیل معتبر وارد کنید تا در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کردید، از این ایمیل برای بازیابی آن استفاده کنید.

با وجود آنکه در این مرحله نیز می توانید با لمس گزینه ی Skip از وارد کردن ایمیل بی نیاز شوید، قویا پیشنهاد می کنیم که یک ایمیل معتبر و البته خصوصی در این بخش وارد کنید یا حداقل رمزی را برای اکانت خود انتخاب کنید که احتمال فراموش کردن آن نزدیک به صفر باشد. با انجام این کار، مرحله ی تعیین رمز عبور به اتمام خواهد رسید و از این پس، چنین روش هایی امنیت اکانت شما را به خطر نخواهند انداخت.

شاید کاربران ایرانی جزء محدود کاربرانی باشند که هرروز به دنبال اخبار هک تلگرام (Telegram) و یا نرم‌افزار هک تلگرام دیگران و یا روش‌هایی دراین‌باره هستند. اما سؤال اینجاست که آیا واقعاً می‌توان تلگرام را هک کرد؟ یا با به‌راحتی و با داشتن یک شماره تلفن به فضای تلگرام دیگری وارد شد و عمل هک تلگرام دیگران با شماره تلفن و بدون شماره تلفن را پیاده‌سازی کرد؟

البته که امنیت در فضای مجازی و هر جا که پای شبکه‌های کامپیوتری و کامپیوترها در میان باشند کاملاً نسبی است و به همین دلیل پاسخ به این سؤال که تلگرام چقدر امنیت دارد؟ بسته به هویت سؤال‌کننده می‌تواند متفاوت باشد.

از قدرت و امنیت تلگرام همین را بدانید که این پیام‌رسان از پروتکل رمزنگاری اختصاصی خودش به نام MTProto استفاده می‌کند.

ظاهراً پشت گروه امنیتی این پیام‌رسان، متخصصانی با مدارج بالا در ریاضیات و الگوریتم هستند که پیوسته روی امنیت تلگرام کار می‌کنند. اپلیکیشن تلگرام دو روش پیام‌رسانی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد؛ یکی شیوه عادی ارسال پیام و دیگری استفاده از گزینه‌ای به نام Secret Chat یا «گفت‌وگوی امن» است. در مورد اولی حد امنیت، تفاوت چندانی با دیگر پیام‌رسان‌ها ندارد ولی گزینه دوم (که البته محدودیت‌هایی هم به همراه دارد) ازآنجاکه پیام‌ها را توأمان در مبدأ و مقصد رمزگذاری می‌کند حتماً امنیت بیشتری دارد. برای استفاده از قابلیت «گفت‌وگوی امن»، کافی‌ است به منوی اصلی تلگرام رفته و گزینه New Secret Chat‌ را انتخاب کنید.

اما دیگر پیام‌رسان‌های بزرگ مانند اسکایپ، بی‌بی‌ام و واتس‌آپ هم رمزگذاری دو‌طرفه را ارایه می‌دهند و شاید از این منظر نتوان برتری خاصی برای تلگرام قائل شد؛ اگرچه بسیاری معتقدند ازآنجاکه این نرم‌افزارها متعلق به شرکت‌های بزرگ و چندملیتی هستند به‌احتمال‌زیاد «درِ پشتی» (Backdoor) برای نهادهای امنیتی لحاظ می‌کنند؛ ولی تلگرام با توجه به این‌که شرکت بسیار کوچکی (روسی) است و به‌ جز برخی کشورهای درحال‌توسعه، کاربر چندانی ندارد احتمال ارایه کردن اطلاعات کاربران به دیگر نهادها یا در نظر گرفتن راه نفوذ عمدی در آن کمتر است.

راه‌حل‌های تلگرام برای جلوگیری از هک تلگرام

اپلیکیشن تلگرام مثل دیگر اپلیکیشن‌های ازاین‌دست، چندراه تأمین امنیت در اختیار کاربرانش گذاشته که با استفاده از همه آن‌ها بعید است درصورتی‌که یک «کاربر عادی» بوده و اطلاعات درخوری نداشته باشید، تحت حمله هکری قرار بگیرید؛ نخستین سد اتصال به تلگرام شما، همان کد ۵ رقمی‌ای است که از این شرکت برایتان ارسال می‌شود. حتماً می‌دانید هر بار که تلگرام را در دستگاهی برای نخستین بار نصب می‌کنید بعد از واردکردن شماره تلفنتان یک کد تائید هویت برای شما فرستاده می‌شود.

شاید و فقط شاید اگر یک کاربر بسیار بی‌اطلاع باشید ممکن است کسی بتواند به طریقی این کد را از شما بگیرد و به‌حساب تلگرامتان وارد شود؛ در غیر این صورت اگر کمی احتیاط به خرج بدهید و پیام‌های افراد ناشناس و لینک‌های احتمالی را که برایتان فرستاده می‌شود پاک‌کنید، احتمال قربانی شدن شما بسیار کم می‌شود.

سد دوم و مهم دیگر تائید دومرحله‌ای هویت شماست. در این شیوه‌ تائید هویت همان‌طور که از نامش هم برمی‌آید یک مرحله دیگر برای بازهایید هویت صاحب حساب لحاظ می‌شود؛ در مورد ایمیل‌ها به این صورت است که شما اول رمز ایمیل را وارد می‌کنید بعد بسته به روشی که برای مرحله دوم انتخاب کرده‌اید مورد دیگری از شما درخواست می‌شود. فرضاً اگر تائید مرحله دوم را منوط به ارسال کدی از طریق پیامک کرده باشید باید منتظر شوید تا سرویس‌دهنده ایمیل آن را برای شما پیامک کند تا کد ارسالی را در قسمت تعیین‌شده وارد کنید.

تائید دومرحله‌ای در تلگرام درست عکس این حالت است؛ یعنی تلگرام در مرحله نخست کد را برای شما می‌فرستد؛ سپس در صورت فعال بودن گزینه تائید دومرحله‌ای، از شما خواسته می‌شود که کدی را که پیش‌تر به‌عنوان رمز ورود در نظر گرفته‌اید وارد کنید. برای دسترسی به این قسمت باید در «تنظیمات» (Settings) به دنبال «حریم خصوصی و امنیت» (Privacy and Security) بگردید و از داخل آن گزینه «تائید دومرحله‌ای»(Two-Step Verification) را فعال کنید.

باگ SS7 و امکان هک تلگرام

تلگرام و واتس‌آپ هر دو با داشتن قابلیت پیام‌رسانی رمزنگاری‌شده به‌طور پیش‌فرض، جزو امن‌ترین اپلیکیشن‌های ارتباطی میان کاربران اینترنت محسوب می‌شوند. اما گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی امنیت این دو اپلیکیشن را به خطر بیندازند؛ مشکلاتی که ممکن است از خود آپ نبوده و عوامل دیگری آن‌ها را به وجود آورده باشند.

یکی از این مشکلات، باگ‌های موجود در SS7(Signaling System7) هستند؛ شبکه جهانی اپراتورهای موبایل که مثل یک‌ هاب مرکزی برای برقراری ارتباط میان کل دنیا عمل می‌کند.

سال‌هاست که همگان به نقص‌های امنیتی و آسیب‌پذیری SS7 واقف هستند، از دولت‌ها گرفته تا شبکه‌های مخابراتی و صد البته هکرها. متاسفانه مشکل آسیب‌پذیری امنیتی SS7 مشکلی نیست که به‌سادگی بتوان آن را رفع کرد، چراکه SS7 شبکه‌ای جهانی از اپراتورهای مخابراتی است، بدین معنا که هیچ‌کدام از آن‌ها مالک آن نبوده و حق مدیریت بر آن را ندارند. هرگونه تغییری هم که بخواهد در آن صورت بگیرد نیازمند رسیدن به توافقی جهانی است. بنابراین مشکلات SS7 زمانی رفع می‌شود که یک شخص یا گروه برای مدیریت و نظارت بر آن انتخاب شود. به همین خاطر هکرها و افراد سودجو می‌توانند از این رخنه برای نفوذ به اپلیکیشن‌های چت امنی همچون تلگرام و واتس‌آپ استفاده کنند.

اما دقیقا چه اتفاقی می‌افتد؟ از منظر تئوری، پیام‌رسان‌های رمزنگاری‌شده نسبت به هکرها نفوذناپذیر هستند، چراکه کلید رمزگشایی پیغام‌ها فقط در دست شما یا طرف مکالمه‌تان است. درصورتی‌که هکر بتواند هنگام مکالمه میان دو طرف به آن نفوذ کند (که به این شیوه حمله «مردمیانی» می‌گویند) هم چیزی بیشتر از نوشته‌هایی ناخوانا یا غیرقابل رمزگشایی عایدش نخواهد شد.

اما هکرها به سیستم رمزنگاری دو اپلیکیشن حمله نمی‌کنند، بلکه از آسیب‌پذیری امنیتی SS7 برای نفوذ بهره می‌گیرند. آن‌ها با فریب دادن اپراتور مخابراتی، کاری می‌کنند سیستم تصور کند شماره تلفن هکر همان شماره قربانی است. ازاینجا به بعد، حمله‌کننده می‌تواند با شماره قربانی یک حساب کاربری واتس‌آپ یا تلگرام جدید ساخته و کد پیامکی ثبت‌نام و دسترسی به اپلیکیشن را از همین طریق دریافت کند. اما هک از طریق باگ SS7 آن‌قدرها هم کار ساده‌ای نیست، برای این کار نیاز به سخت‌افزارهای گران‌قیمت و پیشرفته‌ای است که به‌راحتی در دسترس هرکسی قرار ندارد.

البته همه هک‌ها و نفوذها به تلگرام از این طریق انجام نمی‌شوند. به‌عنوان‌مثال یکی از مباحث مطرح پس از ورود کودکان به عصر ارتباطات و استفاده‌ی آن‌ها از شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، نگرانی‌هایی را برای والدین به همراه داشته است و به همین دلیل ابزارهای کنترل والدین نیز جهت کنترل رفتار اجتماعی کودکان و فرزندان به وجود آمده‌اند. یکی از این ابزارها نرم‌افزار سامانه مراقبت خانواده SFP است که با کمک آن می‌توان با نصب نرم‌افزاری مخفی بر روی گوشی فرزند، تمامی اطلاعات و پیام‌های تلگرام او را توسط یک پنل تحت وب مشاهده و دریافت کرد تا بتوان نظارت دقیقی بر تربیت فرزند داشت و در مواقع حساس با یک آگاهی و راهنمایی مؤثر، از بسیاری از خطرات در ادامه جلوگیری کرد.

منبع: سایت SFP

این روز ها ممکن است پیامکی با مضمون اطمینان یابی از عدم خیانت همسر یا دوست خود نسبت به شما برایتان ارسال شده باشد. واکنش شما در این مورد چیست؟ آیا به این پیامک ها اعتماد می کنید؟

به گزارش ایسکانیوز، این پیامک ها سعی دارند شما را ترغیب کنند تا درمقابل پرداخت مبلغی ، همسر یا دوست خود را کنترل کنید. این افراد ادعا می کنند که با ترفند ها و برنامه های مختلف توانایی دسترسی به تلفن همراه و اپلیکیشن های مختلف از جمله تلگرام، لاین و اینیستاگرام طرف مقابل شما را دارند. اما آیا چنین چیزی ممکن است؟

امیر یکی از هکرهای تلگرام است. او در این باره می گوید: به طور کلی هک تلگرام در صورتی ممکن است که فرد به گوشی طرف مقابل دسترسی داشته باشد. اما به طور کلی هک به دو روش امکان پذیر است؛ روشی که میان هکران به مهندسی اجتماعی معروف است و به این معنی است که فرد را به گونه ای فریب بدهیم که بتوانیم رمز تلگرام را از او دریافت کنیم.

او ادامه می دهد: در این روش ابتدا هکر تصویر اکانتش را لوگوی تلگرام قرار می دهد. همچنین نام کاربری اش را به نام تلگرام تغییر می دهد. سپس پیامی حاوی متن زیر برای شخص مورد نظر با این مضمون ارسال می کند:«اکانت تلگرام شما طی 24 ساعت آینده مسدود خواهد شد. برای جلوگیری از مسدود شدن حساب کاربریتان، کد ارسال شده توسط اکانت دیگر تلگرام (یا ربات تلگرام) را برای ما ارسال کنید.»

این هکر می گوید: برخی از هکر ها نیز با استفاده از نرم افزار گوگل ترنسلیت (google translate) متن را به انگلیسی برگردانده و ارسال می کنند تا قربانی شک نکند. در همین حین هکر با استفاده از نسخه تلگرام desktop شماره فرد مورد نظر را وارد می کند و کد برای تلگرام طعمه ارسال می شود. او نیز بی خبر از همه جا برای اینکه از مسدود شدن حساب خود جلوگیری کند کد 5 رقمی را برای هکر ارسال می کند.

امیر با اشاره به راهکاری ساده برای جلوگیری از این نوع هک می گوید: برای اطمینان بیشتر و عدم دسترسی افراد سودجو به اکانت تلگرام خود، می توانید یک کد شخصی بر روی حساب کاربریتان بگذارید. ابتدا به setting تلگرام مراجعه کرده و privacy and security را باز کنید . سپس در بخش security ، قسمت two-step verification یک پسورد شخصی وارد کنید. در این صورت اگر هم ناخواسته کد را در اختیار هکر قرار دهید، او بدون اطلاع از پسورد شما نمی تواند به تلگرام تان دسترسی داشته باشد.

او درباره روش دوم می گوید: روش دوم “رات” نام دارد. رات ها (Rat) ترکیبی از کیلاگرها و Remote Connectio- هستند که به وسیله آن سیستم قربانی به صورت کامل در اختیار شما قرار خواهد گرفت. رات در واقع ویروسی است که به هکر این امکان را می دهد تا اطلاعات گوشی هوشمند را مشاهده و آن را از مکان دیگر کنترل کند. عموما نرم افزاری که این سایت از آن برای هک تلگرام قربانی استفاده می کند شامل همین رات‌ها یا ویروس هاست که باید بر روی گوشی قربانی نصب شود .

این هکر درباره سایت های تبلیغاتی در زمینه هک می گوید: اگر به سایت های تبلیغاتی در زمینه هک تلفن های هوشمند مراجعه کرده باشید در می یابید هکر ها در قبال پرداخت مبلغی مشخص ،چند روش را پیش روی شما قرار می دهند. برخی از افراد فکر می کنند در ازای پرداخت این مبلغ می توانند برنامه ای دریافت کنند و بتوانند به سرعت تلفن همراه طرف مقابلشان را هک کنند امادر حقیقت باید یک سری فرآیند ها و روش ها را انجام دهند که در نهایت شامل یکی از این دو روش می شود.

امیر ادامه می دهد: در صورتی برنامه تلگرام واقعا هک می شود که فردی بتواند سرور سایت تلگرام را هک کند. در این صورت فرد می تواند به راحتی به اطلاعات اکانت تمامی کاربران تلگرام دسترسی داشته باشد.البته رمز نگاری تلگرام قابل شکستن نیست تاجایی که یکی از مؤسسان تلگرام مدتی پیش اعلام کرد اگر کسی بتواند رمز تلگرام را بشکند 200 هزار دلار جایزه خواهد برد؛ جایزه‌ای که گفته می‌شود تاکنون کسی موفق به بردنش نشده است.

او در پایان می گوید: البته راه های دیگری نیز برای دسترسی به تلگرام افراد وجود دارد که حرفه ای تر است و کمتر کسی به آن پرداخته است. تلفن های همراه یک سری سریال دوازده یا شانزده رقمی دارد.اگر بتوانید این کد را از تلفن همراه قربانی به دست آورید و در یک برنامه خاص وارد کنید میتوانید به تلگرام او دسترسی داشته باشید. ولی تعداد انگشت شماری هستند که می توانند این سریال را بدون اینکه گوشی بسوزد از آن استخراج کنند.

در این مقاله به شما آموزش گذاشتن رمز دوم بر روی اکانت تلگرام و جلوگیری از هک تلگرام و افزایش امنیت تلگرام را خواهیم داد.

اما رمز دوم چیست؟

حتما شما هم در کانال هایی که عضو هستید تبلیغاتی نظیر هک تلگرام یا دسترسی به اکانت تلگرام دیگران را دیدید و این باعث شده که کاربران نگران دسترسی دیگران به اکانت خود باشند. پس با امکان ایجاد رمز دوم برای تلگرام امنیت اکانت خود را بالا میبرید که در ادامه آموزش آن را خواهیم داشت.

نکته ی قابل توجه این است که با گذاشتن رمز دوم بر روی اکانت، برای هر بار وارد شدن علاوه بر کدی که تلگرام برای شما ارسال میکند شما باید رمز دوم خود را هم در مرحله ی بعدی وارد کنید تا به اکانت خود وارد شوید.

در این مرحله با انتخاب تنها گزینه ای که در صفحه وجود دارد به مرحله ی انتخاب رمز وارد میشوید.

رمز دلخواه خود را وارد کنید و تیک بالای صفحه را بزنید تا به مرحله ی بعد بروید.در مرحله ی بعدی باید یک عبارت برای راهنمایی انتخاب کنید که اگر گاهی رمزتان را فراموش کردید با استفاده از این عبارت آن را به یاد بیاورید.

توجه داشته باشید که این عبارت نباید دقیقا همان رمز شما باشد بلکه تنها یک عبارت برای راهنمایی است که درصورت فراموشی رمز عبور بتوان با استفاده از این عبارت آن را به خاطر آورد.بعد از وارد کردن عبارت مورد نظر تیک بالای صفحه را بزنید.

در این مرحله با وارد کردن ایمیل خود که به اصطلاح ایمیل ریکاوری نام دارد میتوانید تنها راه به دست آوردن رمز دوم در صورت فراموشی رمز را ایجاد کنید.پس از وارد کردن ایمیل و انتخاب تیک بالای صفحه تلگرام یک لینک به ایمیل شما میفرستد که حاوی یک لینک تایید است و پس وارد شدن به آن لینک به طور کامل رمز دوم شما با امکان ریکاوری ایمیل ایجاد میشود.اما در صورتی که مطمئن هستید که رمز دوم خود را فراموش نمیکنید میتوانید با انتخاب گزینه ای که در پایین صفحه است از این کار صرف نظر کنید و پس از تایید رمز دوم برای اکانت شما ایجاد شده است.

منبع: تلگ

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا درباره غیرقانونی بودن تبلیغات آموزش و فروش نرم افزارهای هک تلگرام در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد.

 به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علیرضا آذردرخش، رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: یکی از کاربردهایی که در فضای مجازی رشدی چشم‌گیر داشته و روزبه‌روز بیشتر می‌شود، تبلیغ در سایت‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی است. تبلیغاتی که گاهی اوقات هیچ پایه و اساسی نداشته و با اهداف کلاهبرداری در فضای مجازی منتشر می‌شوند.

وی گفت: در یکی از جدیدترین نمونه‌های تبلیغ در این فضا می‌توان به تبلیغاتی با عنوان «هک تلگرام در چند دقیقه» اشاره کرد. همان‌طور که می دانید هک و نفوذ بر اساس ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه‌ای، جرم بوده و بر اساس قانون با افراد خاطی برخورد می‌شود. بر اساس ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه‌ای، فروش یا انتشار یا در دسترس قراردادن گذرواژه یا هر داده‌ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می‌کند، مرتکب جرم شده و به حبس از 91روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

سرهنگ آذردرخش یادآور شد: مسئولان پیام‌رسان تلگرام از متخصصان حوزه آی‌تی بوده و هک کردن این نرم‌افزار به این سادگی‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود؛ بنابراین تمامی این تبلیغات در جهت ترغیب کاربران و راهنمایی آنان به سایت‌های مخرب و بعضاً به‌دست آوردن کد ۵ رقمی تایید تلگرام با روش مهندسی اجتماعی است.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در توصیه به کاربران تلگرام گفت: برای در امان ماندن از شگرد افراد شیاد به‌صورت دوره‌ای با مراجعه به مسیر seting/privacy/active نسبت به بررسی دسترسی از سایر دستگاه ها به تلگرام خود اقدام و درصورت مشاهده دسترسی ضمن تهیه تصویر (پرینت اسکرین) از مشخصات خود، ip و مدل سیستم نفوذگر نسبت به حذف آن اقدام کنید. سرهنگ آذردرخش در توصیه به کاربران فضای مجازی گفت: هموطنان عزیز دقت کنند که این پیام‌ها عمدتاً در جهت سرقت اطلاعات کاربری و یا برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی قربانیان ارسال شده، بنابراین به این‌گونه پیام‌ها توجه نکنید.

حقوق فضای مجازی
(موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان)

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید سوال بپرسید

1 پاسخ

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

آیا شما تا حالا با تبلیغات هایی در زمینه آیا به همسر خود، دوست شک دارید؟ آیا دوست دارید بفهمید در تلگرام آنها چه میگذرد؟ بی شک همه با این نوع تبلیغات آشنا هستید. این پیامی است که نه‌تنها آدم‌ها را تشویق می‌کند حریم خصوصی دیگران را به بهانه شک و تردید نقض کند، که آدم‌ها را به هک کردن برنامه‌های موبایلی و اقدامات عجیب و غریب جاسوسی هم، که اساساً کار یک شهروند معمولی نیست، تشویق می‌کنند.

حتی یکی از این سایت‌ها ادعا کرده که اگر به گوشی قربانی دسترسی ندارید باز هم می‌توانید به اطلاعاتش دسترسی پیدا کنید.همه این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که یکی از مؤسسان تلگرام چندی پیش گفت اگر کسی بتواند رمز تلگرام را بشکند ۲۰۰ هزار دلار جایزه خواهد برد؛ جایزه‌ای که گفته می‌شود تاکنون کسی موفق به بردنش نشده است.

بهتر است بدانیم هک و نفوذ بر اساس ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه‌ای، جرم بوده و بر اساس قانون با افراد خاطی برخورد می‌شود. بر اساس ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه‌ای، فروش یا انتشار یا در دسترس قراردادن گذرواژه یا هر داده‌ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می‌کند، مرتکب جرم شده و به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

دادیار دیوان عالی کشور تاکید کرد: تعیین دادسرای ویژه جرایم سایبری، نشانه‌ روشنی از اهمیت این موضوع برای قانونگذار است و در این قانون هیچ تفاوتی بین همسر یا اشخاص دیگر ، وجود ندارد و فرد هک کننده، براساس قانون مجازات خواهد شد.

اگر در این زمینه نیار به مشاوره دارید و یا نیاز به وکیل متخصص در این زمینه دارید با موسسه حقوقی تهران وکیل تماس بگیرید.مجازات هک اکانت تلگرام

در ابتدا ما 5 تن از فارغ التحصیلان دکتری رشته حقوق دانشگاه تهران بودیم، که بعد از گذراندن مراحل مربوطه، دریافت پروانه پایه یک وکالت از کانون وکلای دادگستری مرکز، با نیت گسترش عدل و داد و احقاق حق مظلومان و نظم خواهی در سال 1385 گروهی تشکیل دادیم و به کار وکالت به صورت تخصصی مشغول شدیم و بعد از گذراندن سالیان زیاد در کسب تجربه اکنون با یاری خداوند متعال گروه ما به 1200 وکیل مجرب و متخصص افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر تعداد زیادی از قضات بازنشسته و اعضای هیئت علمی دانشگاههای سراسری که سابقه زیادی در ذمه وکالت دارند با موسسه حقوقی تهران وکیل همکاری می نمایند. موسسه حقوقی تهران وکیل با بیش از هزاران پرونده موفق و فعالیت در بیش از 22 استان کشور با شعار ( عدالت برای همه ) توقیق خدمت به هموطنان گرامی دارد.

 

موسسه حقوقی تهران وکیل

مشاوره حقوقی رایگان : 77221941

آدرس : تهران، نارمک، خیابان فرجام

نرسیده به چهار راه ولیعصر پلاک 578، طبقه دوم

«گروه تهران وکیل» موسسه حقوقی است که خدمات جامع حقوقی از جمله، مشاوره حقوقی، وکالت به صورت کاملا تخصصی، مشاوره حقوقی رایگان، مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره حقوقی تلفنی توسط وکیل پایه یک دادگستری تهران با تعهد و تجربه بالا، در کلیه دعاوی و پرونده های قضایی، محاسبات حقوقی ( محاسبه دیه، محاسبه دیه اعضای بدن، محاسبه مهریه، محاسبه ارث، محاسبه تاخیر تادیه دین، محاسبه دیه قتل، محاسبه دیه بر اساس دادنامه ) را به تمام ایرانیان در داخل و خارج کشور ارائه می کنند.

«گروه تهران وکیل» با بکارگیری بهترین وکیل متخصص در هر پرونده حقوقی، همواره، بهترین نتیجه را برای متقاضیان به ارمغان می آورد. در حوزه هایی همچون : وکیل کیفری، وکیل خانواده، وکیل انحصار وراثت، وکیل قرارداد، وکیل طلاق، وکیل ملکی، وکیل چک، وکیل سفته، وکیل حضانت، وکیل ثبت، وکیل نفقه، وکیل اجرت المثل بهترین وکلا در این موسسه حقوقی گرد هم جمع شده اند.

«گروه تهران وکیل» با داشتن بهترین وکلای متخصص، که بدلیل تجربه بالا، با اشراف کامل به حل پرونده های حقوقی نایل می شوند. وکیل خوب، وکیلی است که در صورتی که، در صورت ارزیابی مشکل حقوقی موکل خود متوجه شود که امکان انجام وکالت وجود ندارد از گرفتن پرونده صرف نظر کرده و باعث اتلاف هزینه و اضرار موکل نشود.

«گروه تهران وکیل» مفتخر است با داشتن گروهی کاملا متخصص در زمینه «ثبت شرکت» «ثبت برند» «تغییرات شرکت» و همچنین خدمات بین المللی و مهاجرتی به هموطنان عزیز خدمت رسانی کند.

با سلام. خانمم مالک یک سیم کارت همراه اول بود و تقریبا ۳ ماه بود از آن استفاده نمی کرد. و در خانه بدون هیچ شاهدی گفته بود که می توانی از سیم کارت استفاده کنی. قابل ذکر است که سیم کارت اصلی و کاری که از ان استفاده می کنم هم به نام ایشان است. حدود دو ماه است که ایشان منزل را ترک کرده و تمکین نمی نمایند و در شورای حل اختلاف پرونده ی تمکین داریم. بنده جهت استفاده از اینترنت رایگان که به سیم کارت های جدید اختصاص می یافت اقدام به تعویض سیم کارت با ارایه مدارک ایشان و خودم به عنوان استفاده کننده نمودم. بعد از دریافت سیم کارت برای ایجاد اکانت تلگرام اقدام نمودم. چون فکر می کردم اکانت تلگرام ایشان روی گوشی‌شان هست و به سیم کارت ارتباطی ندارد. به محض ورود و مشاهده ی اکانت ایشان بدون باز کردن هیچ پیام خوانده نشده ای و عدم انتشار هر مطلبی توسط خود ایشان اکانت از دسترس بنده خارج شد و تقریبا یک ساعت بعد سیم کارت را سوزاندند . الان از من شکایت کرده اند و در دادسرا پرونده دارم. دادیار گفته بعد از عید با ضامن کارمند بیا و گفتند که مجازات حبس دارد . لازم به ذکر است ایشان ۵ روز بعد از شکایت‌شان سیم کارت اصلی و کاری من رو بدون اطلاعم سوزانده و اقدام به سعی جهت ورود به تلگرامم کردند. حالا می توانم از ایشان شکایت کنم. با توجه به عدم وجود سابقه ی کیفری آیا احتمال حکم حبس برای من وجود دارد. لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم

با سلام و احترام،

این مسئله دارای وجوه مختلفی است و نمی توان به آن پاسخ دقیق و قطعی ارائه نمود و نهایتا به نظر قاضی رسیدگی کننده بستگی خواهد داشت. لیکن با توجه به وجود رابطه زوجیت و نیز سایر جزییات پرونده، شما می توانید مدعی اعطای حق بهره برداری از سیم کارت شده که در این صورت محق به استفاده از منافع سیم کارت (منجمله مکالمه و نصب شبکه های اجتماعی و غیره) خواهید بود. ضمن اینکه با استناد به اصل 40 قانون اساسی اقدام طرف مقابل در سوزاندن سیمکارت ها و سلب دسترسی های مجاز شما موجب اضرار به حقوق شما گردیده است.

بهرحال توصیه می شود نسبت به اخذ رضایت از شاکی پرونده اقدام نمایید. 

اصل چهلم (40) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: هیچ‌کس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.مجازات هک اکانت تلگرام

مطالعه بیشتر : استفاده از سیم کارت دیگری

خوش آمدید !! به وبسایت مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی

اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، حقوق سایبر، جرایم رایانه ای، کپی رایت نرم افزارها، قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری، و تجارت الکترونیک را در اینجا مطرح نمایید

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به “موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان” است.

خدمات حقوقی تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی (وکالت دادگستری و مشاوره حقوقی)



«پیشنهاد ویژه سایت؛ هک تلگرام در ۴ دقیقه ۱۰۰ درصد تضمینی»، «مشاهده مخفیانه پیام‌های همسر یا فرزندتان از راه دور و بدون دردسر»، «هک تلگرام؛ پرفروش‌ترین برنامه موبایل»، «باگوشی خودت به تلگرام کسی وصل شدی؟» و… صدها پیام این چنینی که هر روز در فضای تلگرام و کانال‌های مختلف آن به چشم می‎خورد در واقع «وسوسه‎انگیز» است. اما به این نکته هم باید توجه ویژه داشت که حس «کنجکاوی» بیش از حد یا هر علت دیگری که دلیل «هک» تلگرام شود؛ مطابق «قانون» جرم است.

این روزها با گروه جدیدی از مجرمان روبه‌رو هستیم؛ فروشندگان «اطلاعات» یا به عبارتی ‎دیگر «تبهکاران اطلاعاتی»؛ همان مهمانان تازه راهروهای دادسراهای جرایم رایانه‌ای. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که شخصی با یک تماس ساده مدعی شده که همه اطلاعات خصوصی شما مثل عکس‌، فیلم، متن چت‌ها در فضای مجازی به‌ویژه تلگرام، لاین و وایبر و … را در اختیار دارد و برای آنکه این اطلاعات را در فضای مجازی منتشر نکند، از شما درخواست مبلغی پول ‌کند. این فرد در واقع از شما در خواست اخاذی کرده است. گاهی این تماس‌ها با فرستادن چند عکس یا متن از خلال  گفت‌وگوهایتان همراه می‌شود تا مطمئن شوید این یک تهدید توخالی نیست.

این روزها آگهی‎های فراوانی در فضای مجازی خبر از هک تلگرام در کمتر از چهار دقیقه می‎دهد. در واقع این نرم‌افزارهای هک شبکه‌های اجتماعی که عموما در کشورهای جنوب‌ شرق‌ آسیا طراحی شده‎اند با سرعت نور به فضای بازار فن‌آوری ایران رسیدهاند تا  «تبهکاران اطلاعاتی» با این ابزار مجرمانه، به شیوه‌های جدید و مدرن «اخاذی» متوسل شوند.

اما با وجود اینکه تبلیغ  های فریبنده رو به افزایش است، رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا درباره غیرقانونی بودن تبلیغات آموزش و فروش نرم افزارهای هک تلگرام در فضای مجازی به شهروندان هشدار داده است. چندی پیش سرهنگ دوم «علیرضا آذردرخش»، رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا اظهارکرد که یکی از کاربردهایی که در فضای مجازی رشدی چشمگیر داشته، تبلیغ در سایت‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی است. تبلیغاتی که گاهی اوقات هیچ پایه و اساسیی نداشته و با هدف کلاهبرداری، در فضای مجازی منتشر می‌شوند.مجازات هک اکانت تلگرام

وی خاطرنشان کرد که در یکی از جدیدترین نمونه‌های تبلیغ در این فضا تبلیغاتی با عنوان «هک تلگرام در چند دقیقه» است. رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: «هک و نفوذ براساس ماده ۲۵ قانون جرایم رایانه‌ای، جرم بوده و بر اساس «قانون» با افراد خاطی برخورد می‌شود. بر اساس ماده ۲۵ قانون جرایم رایانه‌ای، فروش یا انتشار یا در دسترس قراردادن گذرواژه یا هر داده‌ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می‌کند، جرم است و مرتکب به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.»

اما «محمدعلی اسفنانی» حقوقدان و دادیار دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه قانون از همه قربانیان جرایم سایبری، حمایت کامل می‎کند، تصریح کرد: «هک شبکه  های اجتماعی و همچنین تلفن همراه حتی اگر توسط همسر شخص رخ دهد جرم محسوب می‎شود و مطابق قوانین مربوطه برای مجرم، مجازات  هایی در نظر گرفته شده است.» وی افزود:‌ «قانون جرایم رایانه‌ای مصوب سال ۸۸  در مواد ۸، ۱۱‌، ۱۲‌، ۱۳‌و ۱۷‌ درباره مجازات کسانی که به صورت غیرمجاز به داده‌‌های اطلاعاتی افراد، شامل صوت، تصویرر یا متن گفت‌وگوها دستبرد می‎‌زنند بحث کرده است و مجازات  هایی همچون دو سال حبس تعزیری و جریمه نقدی برای مجرمان در نظر گرفته است.»

وی ادامه داد: «مطابق ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای مصوب ۱۳۸۸ هر کس به‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.»

اسفنانی اضافه کرد: «نفوذ به تلفن همراه و دسترسی به اطلاعات آنها چه به قصد اخاذی و چه به قصد کنجکاوی و تفریح هم یک جرم قابل مجازات است؛ فصل یکم قانون جرایم رایانه‌ای تحت عنوان «جرایم علیه محرمانگی داده‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی» ذیل مبحث خود یعنی دسترسی غیرمجاز به این جرم اشاره کرده است؛ ماده ۱ قانون فوق در این‌خصوص مقرر کرده است «هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سیستم رایانه‌ای یا مخابراتی که به‌وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد» پس با توجه به اینکه تلفن‎های همراه امروزه نوعی رایانه محسوب می‌شود مجرمان و هکرهای تلفن همراه هم مشمول این قوانین خواهند شد.»

وی یادآور شد: «برابر فصل هفتم این قانون و ماده ۲۵ آن (بندهای الف، ب و ج) هک، نفوذ و دسترسی غیرمجاز به داده‌ها و فروش نرم افزارهای آموزش هک، جرم محسوب می‌شود.» اسفنانی اضافه کرد: «در بندهای مذکور آمده است الف) تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن یا معامله داده‌ها یا نرم‌افزارها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرائم رایانه‌ای به کار می‌رود، ب) فروش یا انتشار یا در دسترس قراردادن گذر واژه یا هر داده‌ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده‌ها یاا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می‌کند و ج) انتشار یا در دسترس قراردادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه‌ای و تخریب و اخلال در داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی سبب خواهد شد تا مجرم به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد. در تبصره این ماده هم تاکید شده است که چنانچه مرتکب، اعمال یادشده را حرفه خود قرار داده باشد، به حداکثر هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم می‌شود.»

این حقوقدان با اشاره به فعالیت های تخصصی در این زمینه در دادسرای ویژه جرایم سایبری خاطرنشان کرد: «راه‌اندازی دادسرای تخصصی در زمینه جرایم رایانه‌ای و سایبری نشان دهنده اهمیت این موضوع برای قانونگذار است تا فرد هک کننده، براساس قانون مجازات شود.» وی با بیان اینکه این دادسرا در حال حاضر به فعالیت‌های تخصصی در این زمینه می‎‎پردازد گفت: «حضور کارشناسان متخصص در کنار قضاتی که به اطلاعات روز آگاه هستند سبب شده که این دادسرا موفق عمل کند.»

سارا طالبی زاده


یاسا همان قانون است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

۸۷۱۳۲ (۰۲۱)


محمدعلی اسفنانی افزود:‌ قانون جرایم رایانه‌ای مصوب
سال ۸۸  در مواد ۸، ۱۱ ، ۱۲ ، ۱۳ و ۱۷ درباره مجازات کسانی که به صورت
غیرمجاز به داده‌ های اطلاعاتی افراد، شامل صوت، تصویر و یا متن گفتگوها
دستبرد می ‌زنند بحث و مجازات این مجرمان را تا دو سال حبس تعزیری و جریمه
نقدی تعیین کرده است.

دادیار دیوان عالی کشور تاکید کرد: تعیین دادسرای ویژه
جرایم سایبری، نشانه‌ روشنی از اهمیت این موضوع برای قانونگذار است و در
این قانون هیچ تفاوتی بین همسر یا اشخاص دیگر ، وجود ندارد و فرد هک کننده،
براساس قانون مجازات خواهد شد.

آغاز جولان سودجویان

مجازات هک اکانت تلگرام

تنها یک ماه پس از نوشتن این مطلب در وبسایت جالبیات و
جذب بیش از صد هزار بازدید در کمتر از یک ماه و قرار گرفتن در صدر گوگل با
سرچ هک تلگرام تعداد قابل توجهی از سایت ها و افراد سودجو تلاش زیادی برای
فروش نرم افزار هک تلگرام
کردند ، نرم افزاری که نه تنها وجود حقیق نداشت بلکه کاملا تقلبی و
فریبنده بود که به گذارش های رسیده از مراجع قانونی نیز برخی از این نرم
افزار ها علاوه بر کسر هزینه (هزینه خرید) سبب سرقت اطلاعات تلگرام و غیر
تلگرام بر روی گجت های شخص افراد می شدند.آغاز فروش این نرم افزار ها در
مرداد ۹۴ رشد چشم گیری داشت به طوری که ظرف مدت کم تر از ۱ ماه یعنی تا
شهریور ماه بیش از دو درصد کاربران تلگرام در آن زمان یعنی حدود دویست
هزارنفر این نرم افزار را خریداری کردند!

حقیقت نرم افزار های هک تلگرام

نرم افزار های هک تلگرام (از جمله نرم
افزار setting و telegramxapp) برخی که کلا از اول وجود نداشتند مثل نرم
افزار  telegramxapp که اصلا وجود خارجی نداشته و ندارد این نرم افزار تنها
ساخته و پرداخته ذهن نویسنده جالبیات بوده است!

اما نرم افزار دیگری به نام setting که
بسیار هم محبوبیت پیدا کرد و بعد از ۱ ماه همه از وجود چنین نرم افزاری
ناراضی شدند، اما چرا؟ خب دلیلش مشخص بود چرا که این نرم افزار تنها در
صورتی قادر به هک کردن و دریافت کد امنیتی ورود تلگرام بود که بر روی گوشی و
تلفن همراه فرد مورد نظر نصب می شد.

هک تلگرام امکان پذیر است؟

برای پاسخ به سوال بالا مقاله هایی از
شرکت تلگرام را بازنگری میکنیم (جالبیات اولین و تنها وبسایت علمی منتشر
کننده حقایق تلگرام و پیش گیری از بروز مسائل امنیتی و هک در تلگرام در
ایران است) ، پس با ما همراه باشید.

تعداد کاربران فعال تلگرام

پیام رسان تلگرام با بیش از ۳۵۰ هزار
عضویت جدید در روز و فعالیتی بالغ بر ۱۰۰ میلیون کاربر از سراسر دنیا در
ماه از جایگاه ویژه ای در بین پیام رسان ها برخوردار است.البته این آمار به
ماه February
2016 بر میگردد که مصادف با اسفند ماه میلادی است.آیا رها گذاشتن این
تعداد کاربر تلگرام و عدم رسیدگی به امنیت آن امکان پذیر است تا به
محبوبیتی میلیونی دست یابد؟

ما پیش بینی میکنیم که ماه جاری و تا پایان سال ۹۵ اجتماعی بالغ بر ۵۰۰ میلیون نفر مشترک تلگرام در ماه باشند.

با این وجود هک تلگرام شدنی است؟

با کمال نا باوری، بله هک تلگرام امکان پذیر است اما چگونه؟

پروتکل و کانکشن های تلگرام

تلگرام از پروتکل های امنیتی قویی که به شرح آن ها می پردازیم بهره مند است.

پروتکل تلگرامی AUTO که نسخه بیس و پایه
ارتباط (کانکشن کانتکت) تلگرام است به صورت TCP است که اگر فعال باشد
استفاده می شود در غیر فعال بودن TCP ارتباط به صورت معمول و پروتکل HTTP
خواهد بود.

کانکشن دیگر تلگرام پروتکل HTTP with
custom http-proxy است. این فرمت کانکشن بهتر از مورد قبلی است و از امنیت
بالایی برخورد دار است.

کانکشن سوم و آخرین نحوه اتصال به سرور
تلگرام از پروتکل TCP with custom socks5-proxy استفاده میکند، این روش
اتصال دارای فایروال یا همان دیوار آتش است که از دو گزینه قبل امنیت
بالاتری دارد.

توجه داشته باشید که اتصال پیشفرض تلگرام
بر روی حالت اول است و این اولین قدم برای هک شدن و ریسک پذیر تر شدن
اکانت های تلگرامی است.

در هر مرحله کانکشن گزینه ای به نام Try
connecting through IPv6 وجود دارد؛ مفهوم این گزینه زمانی است که از
کانکشنی متصل نشد از راه های میان بر و سرور کمکی تلگرام به نام IPv6 کمک
گرفته شود.

اگر این گزینه نیز غیر فعال شود کمک خوبی در جلوگیری از هک تلگرام خواهد کرد.

تصویر زیر بیانگر نحوه تغییر در نوع اتصال به سرور تلگرام و تنظیمات آن است.

مطالب مورد نیاز جهت تسریع در آموزش هک تلگرام

برای مثال دو ویدئو را برای شما کاربر گرامی قرار داده ایم که البته
عملا همچین روشی در حال حاضر به دلیل آپدیت های مکرر امنیتی سرور تلگرام
امکان پذیر نمی باشند.

(کلیه ویدئو های این آموزش برگرفته از وبسایت میهن ویدئو می باشند)

چگونه تلگرام را هک کنیم؟چرا هک میشویم؟چه کار کنیم تا هک نشویم؟چه افرادی توانایی هک تلگرام را دارند؟

تا انتهای این آموزش با جالبیات همراه باشید تا تمام سوالات بالا را رفع ابهام کنیم.

خوانندگان عزیز این مقاله از بخش اول شروع به پاسخ گویی به سوالات در زمینه هک و امنیت تلگرام برای تمامی سیستم عامل ها میپردازیم.

چگونه تلگرام را هک کنیم؟

پاسخ به برخی سوالات متداول در رابطه با هک تلگرام :

۱-اگر کسی هک بشه و بدون اینکه از active session هکر رو حذف کنه،دیلیت
اکانت کنه و دوباره تلگرامش رو نصب کنه بازم هکر میتونه به اطلاعات شخص هک
شده دسترسی داشته باشه یا خیر؟
فقط اطلاعات تلگرامش هک میشه یا اطلاعات خود گوشی هم هک میشه؟

پاسخ: اگر از بخش اکتیو سیشن اقدام به حذف آی پی هکر از حساب تلگرام خود
نکرده باشد احتمال هک شدن مجدد وجود دارد! خیر به هیچ وجه از تلگرام
اطلاعات گوشی قابل بررسی و دستیابی نیست.

۲-لطفا جواب منو بدین من گزینه save to galery رو فعال کردم و متوجه شدم
فیلم های شخصیم وارد گالری مربوط به تلگرامم شده میدونید که در صورتی فیلم
ها وارد گالری مربوط به تلگرام میشه که یا واسه کسی ارسال کردی یا ارسال
شده درصورتی که من واسه کسی ارسال نکردم وحتی پاکشون کرده بودم آیا من هک
شدم ؟ممنون

پاسخ : خیر شما هک نشدید، بلکه سیستم عاملتون دچار اختلال شده با پارتیشن بندی کردن رم دستگاه این مشکل بوجود نخواهد آمد.مجازات هک اکانت تلگرام

یک پیامی از تلگرام واسم اومد چند تا رقم بود منم در عین ناباوری رقم
هایی رو که خواست یهش دادم هکم کرد.تمام عکسا وفیلمهامو دیده به. صفحه
تلگرامم مخاطبین گوشی و تلگرامم دسترسی داشته.ایا راست گفته که گالری
عکسامو ذخیره کرد؟ترووووخدا جووواب بدین حالم خیلی بده خیلی

پاسخ : خیر ، دسترسی پس از هک تنها به تصاویر دریافتی و ارسالی و همچنین
پیام های ارسالی و دریافتی به ماخطبین شماست و به هیچ وجه نرم افزار
تلگرام (سرور تلگرام)ا این اجازه را به کاربر (هکر) نمیدهد که از طریق
تلگرام به گالری دسترسی داشته باشد.

سلام دوستان واسه من یه پیام از طرف تلگرام اومد که اکانت شما ثبت نشده
است گفت یه کد ۵رقمی ازطرف رباط تلگرام میاد اونو واسه ما بفرستین بعد من
کدو فرستادم بعد چن لحظه تواددلیستم یه تعداد مخاطب اضافه شد.منو هک کردن؟

پاسخ : بله متاسفانه یک نفر با فریب بازی (هکر) شما رو هک کرده جالب هست
که بدونید مخاطبین جدیدی که به تلگرام شما اضافه شدند همان مخاطبان هکر
تلگرام شما هستند!

از کجا متوجه شویم که تلگرام ما هک شده است؟

خب این بخش از آموزش هک تلگرام برای مقابله با هک تلگرام هست و اینکه از کجا متوجه بشیم که تلگرام ما هک شده؟!

وارد تلگرام بشید و از بخش settings که در تصویر زیر نشان داده شده است به پایین صفحه بروید.

حال از بخش advanced گزینه ی show all sessins را انتخاب نمایید و وارد منو شوید+تصویر

سپس طبق تصویر پایین تمامی دستگاهایی(گجت هایی) را که که با آن ها وارد
حساب خود در تلگرام شده اید مشاهده خواهید (بخش های مشکی شده آی پی اختصاصی
هر دستگاه هستند) در این صورت میتوانید تشخیص دهید که آیا کسی وارد اکانت
شما به غیر از خودتان شده است یا نه! بهترین کار در این شرایط ضربدر ضدن و
حذف دستگاه های ناشناس است ، و اگر تمایل داشته باشید که تنها با گوشی خود
وارد حساب تلگرام باشید میتوانید گزینه ی terminate all other sessions را
بزنید.

چرا هک میشویم؟

دلایل زیادی از جمله دیداس ها و اتکرها و …. قابلیت نفوذ و حمله به سرور
تلگرام را دارند که البته این تنها به همین روش محدود نمیشود.

با وجود هکر های ایرانی مشخص میشود که برای هک تلگرام روشی به غیر از
نفوذ به سرور وجود دارد که در این مقالبه جایی برای بحث این موضوع نیست!

چه کار کنیم تا هک نشویم؟

مهم ترین بخش این مقاله همین تیتر است چه کار کنیم تا در تلگرام هک
نشویم؟خب باید بگیم که تلگرام یک نرم افزار بسیار بسیار پر مخاطب و مجهز تر
از نظر امکانات نسبت به دیگر اپلیکیشن هاست.همون طور که میدونید به این
راحتی ها هک نمیشه ولی خب اگه یه روزی یه هکر حرفه ای به ما بخوره باید
چیکار کنیم؟بهترین و قطعی ترین راه حال ممکن برای جلوگیری از هک شدن فعال
کردن بخش two-step verification هست.برای فعال سازی کافی است یک ایمیل فعال
داشه باشید و بهتر است از پسورد ۶ تا ۱۲ رقمی استفاده نمایید.

برای مشاهده دیگر آموزش های هک و جدیدترین روش های دسترسی و هک تلگرام در وبسایت جالبیات ثبت نام نمایید.

آخرین بروزرسانی هک تلگرام در Saturday – 2016 09 April

برای فعال سازی لاگین امنیت دو مرحله ای تلگرام چه کار کنیم؟

چه افرادی توانایی هک کردن تلگرام را دارند و مهم ترین سوال شما این که چگونه تلگرام را هک کنیم؟

برای دریافت پاسخ سوالات بالا در وبسایت عضو شوید و  روش های حقه ی هک تلگرام را به طور کامل فراگیرید.

برای فعال سازی ضد هک تلگرام کافی است از منوی تنظیمات Privacy and secure سپس از منوها two-step verification را فعال نمایید.

چه کسانی توانایی هک تلگرام را دارند؟
افرادی که به هر عنوانی هکر تلقی میشوند و هکر حرفه ای هستند شاید در ایران
اندک و انگشت شمار باشند اما در دنیا کم نیستند که قادر به نفوذ به سرور
تلگرام هستند.چنین افرادی توانیی به خصوصی در هک تلگرام دارند.

چگونه تلگرام را هک کنیم؟

آموزش کامل هک تلگرام در لینک زیر (اختصاصی وبسایت جالبیات) ویژه کاربران عضو شده در وبسایت جالبیات

(تذکر : آموزش ارائه شده در لینک زیر به هیچ وجه عملی نیست و تمامی
کسانی که سخن و ادعا از هک تلگرام به میان می آورند کذب و دروغ هستند.)

لینک به دستور ساماندهی حذف گردید.

آموزش هک تلگرام از طریق cms با کامپیوتر (برگرفته از وبسایت میهن ویدئو)

تذکر : ویدئو ها به درخواست کمیته نظارت بر تارنماهای ایرانی (internet.ir) حذف گردیدند.

نظرات در رابطه با یکی از ودئوهای محبوب هک تلگرام و پاسخ جالبیات به این نظرات کاربردی هک تلگرام :

پاسخ مسئله اول که گفته شده بنده شبکه کار کردم کاملا بی خود گفته است و
به هیچ وجه از این طریق تلگرام هک نمیشود (حداقل در نسخه های جدید تلگرام)

این ویدئوی محبوب رو هم در زیر میتونید به صورت آنلاین مشاهده کنید (به دلایل امنیتی حذف شده است)

(برگرفته از وبسایت میهن ویدئو)

چند تذکر مهم در رابطه با هک تلگرام

گفتگوی ویژه ی خبری / فعالیت تلگرام در مسیر قانون

جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی، در تاریخ ۹۴/۰۸/۲۷ با حضور هر ۱۳ عضو کارگروه برگزار گردید.
یکی از دستورات این جلسه بررسی و اتخاذ تصمیم درخصوص مسدود سازی تلگرام بود
و گزارش مبسوطی توسط کارشناسان دادستانی کل کشور و پلیس فتا ارائه گردید و
پس از آن ،کلیه اعضاء کارگروه ، نگرانی عمیق خود را نسبت به انتشار گسترده
محتوای مجرمانه و نسبت به نقض قوانین کشور در شبکه اجتماعی تلگرام اعلام
نموده اند.
در پایان پس از بحث و تبادل نظر ، به اتفاق آرا مصوب شد :
اولاً وزارت ارتباطات اقدامات لازم جهت تقویت شبکه های اجتماعی بومی را به عمل آورد.
ثانیاً چنانچه مدیران شبکه تلگرام ظرف مدت محدودی اقدامات لازم جهت اعلام
تبعیت از کلیه قوانین و مقررات کشور و حذف محتواهای مجرمانه را انجام ندهد،
وزارت ارتباطات مکلف است فورا نسبت به فیلتر و مسدود سازی آن اقدام کند.
شرکت همه اعضا و صدور مصوبه به اتفاق آرا و بدون حتی یک رای منفی از ویژگی های این جلسه بوده است.

براساس اطلاعات موجود اولین جرم اینترنتی در ایران در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۷۸ به وقوع پیوست. یک کارگر چاپخانه و یک دانشجوی کامپیوتر در کرمان اقدام به جعل چک های تضمینی مسافرتی کردند و چون تفاوت و تمایزی چندان بین جرم کامپیوتری و جرم اینترنتی وجود ندارد، عمل آن ها به عنوان جرم اینترنتی محسوب می شود.

 بعد از این بود که گروههای هکر موسوم به گروه مش قاسم و … ،جرم های دیگری را مرتکب می شدند، مواردی چون جعل اسکناس ، اسناد و بلیط های شرکت های اتوبوسرانی ، جعل اسناد دولتی از قبیل گواهینامه ، کارت پایان خدمت ، مدرک تحصیلی و جعل چک ها بخشی از این جرایم اینترنتی هستند.

براساس آمارهای موجود در سال ۱۳۸۴ ، ۵۳ مورد پرونده مربوط به جرایم اینترنتی در کشورتشکیل شد که کشف جرائم آمار ۵۰ درصدی را نشان می دهد.

  ● جرم رایانه ای (اینترنتی) چیست ؟

 جرم رایانه ای بر ۲ نوع است : در تعریف محدود (مضیق) جرمی که در فضای مجازی (سایبر) رخ می دهد جرم رایانه ای است و بر اساس این دیدگاه، اگر رایانه ابزار و وسیله ارتکاب جرم باشد آن جرم را نمی توان در زمره جرائم رایانه ای قلمداد کرد.مجازات هک اکانت تلگرام

در تعریف گسترده (موسع) هر فعل یا ترک فعلی که  یا « از طریق » یا « به کمک سیستم های رایانه ای » رخ می دهند جرم رایانه ای قلمداد می شود. از این دیدگاه جرایم رایانه ای به ۳ دسته تقسیم می شوند :

۱) رایانه موضوع جرم: در این دسته از جرائم رایانه و تجهیزات رایانه ای ،موضوع جرائم سنتی (کلاسیک) مثل سرقت، تخریب تجهیزات و … هستند.

۲) رایانه واسطه جرم: رایانه وسیله و ابزار ارتکاب جرم است و از آن برای جعل مدرک ، گواهینامه و … استفاده می شود.

 ۳) جرائم محض رایانه ای: دسته سوم جرائم محض رایانه ای می باشند که عمدتا شامل جرائمی مانند هک یا ویروسی کردن که صرفا در فضای سایبر « مجازی » اتفاق می افتد، می باشند.

درکنوانسیون بین المللی بوداپست (۲۰۰۱) چیزی تحت عنوان جرم رایانه ی مطرح نشده بلکه در فضای مجازی cyber space از cyber crime نام برده شده که در فارسی به جرم مجازی تعبیر می شود. در اسناد و کنوانسیون های بین المللی پیرامون جرایم رایانه ای رویکردی دوگانه وجود دارد به این معنا که هم ارتکاب جرایم رایانه ای محض مانند هک کردن و هم ارتکاب برخی جرایم مانند جرائم سنتی با استفاده از سیستم های رایانه ای مانند نقض حقوق مالکیت معنوی جرم انگاری تلقی شده است.

در کشور ما تعاریفی که در پیش نویس جرائم کامپیوتری آمده جرم ها را به جرایمی از قبیل کلاهبرداری کامپیوتری ، جعل کامپیوتری ، جاسوسی کامپیوتری ، سابوتاژ کامپیوتری ( تغییر ، محو، متوقف سازی ، ملاحظه در خطوط ارتباطی و …) تخریب کامپیوتری ، دستیابی غیر مجاز ، شنود غیر قانونی و … تقسیم کرده و مجازات هائی برای برخورد با این جرائم در نظر گرفته شده است.

مبنای تشخیص جرائم اینترنتی:

نکته قابل تامل در خصوص جرائم اینترنتی این است که در سالهای گذشته بنا بر نظر و تصمیم مجلس شورای اسلامی و اظهار نظر مسئولان قضایی مبنای فعالیت سایت ها اینترنتی و مرجع رسیدگی به جرائمی که به واسطه اینترنت رخ می دهد را می توان در قلمرو قانون مطبوعات جستجو کرد و دلیل این تصمیم همه این بود که شبکه های اینترنتی که اقدام به نشر مطلب می کنند نوعی نشریه محسوب می شوند.

برای اثبات صحت این نظر می توان به تبصره ۳ ماده یک فصل اول قانون مطبوعات کشورمان اصلاحیه مصوب سال ۱۳۷۹ استناد کرد ؛ براساس این تبصره کلیه نشریات الکترونیک مشمول مواد این قانون « قانون مطبوعات » است (الحاقی ۳۰/۱/۱۳۷۹ )

بنا بر این با جرایم اینترنتی و جرائمی که از طریق نشریات الکترونیکی رخ می دهند می توان بر اساس مجازات های پیش بینی شده در قانون مطبوعات برخورد نمود. از دیدگاه دیگر، بنا بر اظهارات کارشناسان اولین تفاوت مطبوعات کاغذی و اینترنتی، در گرفتن مجوز از وزارت ارشاد است ضمن اینکه ماهیت آنها به گونه ای است که نه مانند هم بلکه از جهاتی متضاد هم هستند.

● مهمترین جرم های اینترنتی در جهان:

 انتشار اخبار کذب ، ارسال مطالب ، تصاویر و فیلم های مستهجن ، آموزش و تبلیغ تروریسم ، هتک حرمت افراد با استفاده از فضای متعلق به دیگران ، ارسال پیام های مخرب اخلال در دسترسی به دیگران ، نقض حق مالکیت، هک و ویروسی کردن سایت ها ، ورود به حریم خصوصی افراد از طریق ایمیل ها بخشی از جرم های اینترنت محسوب می شوند.

به جرم های اینترنتی می توان کلاهبرداری ، سوء استفاده از نام شرکت ها ، سرقت اینترنتی و استفاده از علائم اینترنتی ، نفوذ به سایت های دولتی و خصوصی، رزوکردن آدرس سایت ها (DOWAN) بر اساس نام شرکت ها و افراد و باج خواهی از آنها طراحی برنامه های مخرب ، سرقت ، جنایت و سایر موارد از طریق Email و chat را هم اضافه کرد.

مهمترین جرم اینترنتی که هم اکنون برای کاربران به بحران تبدیل شده سرقت هویت است که آنها را مجبور به تغییر هویت به سمت هویت دیجیتالی کرده است.

در مورد هک کردن هم، در برخی از کشورها طبق برخی قوانین ، هکر ها شناسائی و روانه زندان شده اند. در ایران طی تصویب نمایندگان مجلس هر کس به طور غیر مجاز به اطلاعات یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده، دست یابد به ۹۱ روز تا یک سال حبس و ۵ تا ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس هشتم در جلسه علنی روز یکشنبه چهاردهم آبان ماه نود و یک با تصویب شور دوم لایحه جرایم رایانه‌ای، مصوب کردند هر کس به طور غیر مجاز اطلاعات و علائم موجود در کارت های حافظه یا فایل پردازش در سامانه ملی رایانه‌ای و مخابراتی را با ایجاد یا وارد کردن متقلبانه اطلاعات، مخدوش کند، جاعل محسوب شده و به یک تا پنج سال حبس یا ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس یکی دیگر از مواد لایحه جرایم رایانه‌ای هر کس به طور غیر مجاز محتوای در حال انتقال ارتباطات غیر عمومی در سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا امواج الکترو مغناطیسی یا نوری را شنود کند به ۶ ماه تا ۲ سال حبس یا ۱۰ تا ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. براساس ماده ۳ این لایحه نیز هر کس به طور غیر مجازات نسبت به اطلاعات سری در حال اطلاع یا ذخیره شده در سامانه های یارانه ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده شده مرتکب اعمال زیر شود به مجازات‌های مقرر محکوم خواهد شد:

الف) دسترسی به اطلاعات مذکور یا تحصیل آنها یا شنود محتوای سری در حال انتقال به یک تا سه سال حبس یا ۲۰ تا ۶۰ میلیون ریال جزای نقدی یا هر دو مجازات

ب) در دسترس قرار دادن اطلاعات مذکور برای اشخاص فاقد صلاحیت به ۲ تا ۱۰ سال حبس

ج) افشا یا در دست قرار دادن اطلاعات مذکور برای دولت، سازمان، شرکت یا گروهی بیگانه یا عامل‌ آنها به ۵ تا ۱۵ سال حبس.

بر اساس تبصره این ماده، اطلاعات سری به داده‌هایی گفته می شود که افشای آنها به امنیت کشور یا منافع ملی لطمه می زند. همچنین بر اساس تبصره دو ماده فوق الذکر، آئین نامه نحوه تعیین تشخیص اطلاعات سری و نحوه طبقه بندی و حفاظت آنها ظرف ۳ ماه از تاریخ تصویب این قانون توسط وزارت اطلاعات با همکاری وزارتخانه‌های کشور دادگستری، ارتباطات و فناوری اطلاعات و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ۱۷ ماده از ۵۷ ماده لایحه جرایم رایانه ای را تصویب کردند و ادامه بررسی مواد آن به جلسات بعدی موکول شد.

● نگرانی آینده:

دشوار بتوان به شرح این دنیای گسترده پرداخت. هنگامی که یک انسان ضعیف از لحاظ مالی و جسمی می تواند میلیونها انسان دیگر را در مدت کوتاهی غافلگیر کند و سرنوشت آنان را تغییر دهد، عملی است که بیشتر به اقدامی خارق العاده یا وقایع نادر طبیعت شباهت دارد.

این پرسش هنوز ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است که اگر یک کاربر، به یکی از پایگاه های حیاتی کشور، نظیر کنترل پرواز فرودگاه، برنامه رزرو بلیت مسافرین، نتایج کنکور سراسری، پرونده افراد در تامین اجتماعی، مرکز کنترل ترافیک، پایگاه ثبت احوال، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نفوذ کند، این مراکز تا چه میزان آمادگی برخورد با آن را خواهند داشت؟ با وجود این مشکلات، این سوال هم مطرح است که اگر مقامات انتظامی موفق به کشف و شناسایی فرد خاطی شوند، سازوکار مناسب به منظور اثبات جرم و تنظیم مستندات قابل ارائه در محاکم قضایی کدام است و سازمان رسیدگی کننده به این گونه جرایم مجازی و الکترونیکی دارای چه ویژگی هایی خواهد بود؟

منابع:

ایسنا- آفتاب

با کارت بانکی باشگاه ایران هاست پولتان به حسابتان باز می گردد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

با عضویت در خبرنامه ایران هاست از آخرین مطالب و پیشنهادات و تخفیفها زودتر خبردار شوید

ایمیل

مجازات هک اکانت تلگرام

مجازات هک اکانت تلگرام
مجازات هک اکانت تلگرام
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *