مجازات سرقت از مغازه در آلمان

خواص دارویی و گیاهی

مجازات سرقت از مغازه در آلمان
مجازات سرقت از مغازه در آلمان

ما از کوکی‌ها Cookies استفاده می‌کنیم تا پیشکش‌های خود به شما را بهبود ببخشیم. معلومات بیشتر در این رابطه می‌توانید در اعلامیه حفظ داده‌ها بیابید.

محکمه‌ای در شهر مونشن آلمان یک مرد ۵۸ ساله را به جرم تقلب در خریداری جگر گوساله به ۲۰۸ هزار یورو جریمه نقدی محکوم کرد. محکمه گفته از آنجایی که این مرد ماهانه ده‌ها هزار یورو دریافت می‌کرد، این جریمه مناسب است.

تصویر از آرشیف

محکمه‌ای در آلمان روز دوشنبه یک مرد ۵۸ ساله را به جرم سرقت از یک خوراکه فروشی به پرداخت جریمه ریکارد شکن محکوم کرد.مجازات سرقت از مغازه در آلمان

پولیس این مرد را در ماه دسمبر بعد از آن بازداشت کرد که او از این مغازه جگر گوساله را در پاکت‌های میوه جاسازی می‌کرد و به قیمت ناچیز می‌خرید.

گفته شده است که او سپس از طریق سیستم خودپرداخت قیمت میوه را برای جگر گوساله پرداخت کرده است. در این سیستم، فرد خریدار خودش اقلام مواد غذایی را با ماشین اسکن کرده و پرداخت می‌کند و فروشنده ‌یا حسابداری حضور ندارد.

محکمه با توجه به درآمد گزاف ماهانه و همچنین سابقه جرمی‌اش، او را به پرداخت ۲۰۸ هزار یورو محکوم کرد. او قبلاَ به جرم فرار مالیاتی دو سال را در حبس گذرانده و در سال ۲۰۱۷ از زندان آزاد شده بود.

مقام‌ها گفته اند که این مرد در چهارمین تلاش‌اش برای دزدی جگر گوساله بازداشت شده است. ارزش جگرهای دزدیده شده از ۱۳ تا ۴۷ یورو بوده است.

af/rsh (dpa)

 

دو خواهر از قطر در شاهراهی در پاریس هدف سرقت قرار گرفته و سارقان به ارزش پنج میلیون یورو (5،3 میلیون دالر) پول نقد و اشیای قیمتی آن‌ها را با خود برده اند. پولیس گفته که دزدان علیه آن‌ها از گاز اشک آور کار گرفته اند. (22.11.2016)
 

پولیس برازیل بزرگ‌ترین تلاش به سرقت یک بانک در سائو پائولو را کشف و خنثی کرد. یک باند ۱۶ نفری تونلی به طول ۶۰۰ متر ایجاد کرده بودند تا یک بانک را به سرقت ببرند. این تونل حتی با چراغ‌ها مجهز بوده است. (05.10.2017)
 

دزدان در یک شهر جنوب غربی آلمان به یک کشتزار توت‌زمینی هجوم برده و تقریباَ همه حاصلات آن را به سرقت برده اند. سال گذشته نیز در قضیه مشابهی یک مزرعه توت‌زمینی به سرقت رفته بود.

مسئولان اتاق تجارت و صنایع افغانستان می گویند که در سال گذشته شمار اختطاف تاجران و سرمایه گذاران به ۸۰ مورد می‌رسید. اختطاف‌ها باعث شده که برخی تاجران در ولایت هرات برای اطفال و خانواده خود محافظ استخدام کنند.

۱۰ سال پیش قانون تابعیت در آلمان تغییر کرد و از آن زمان تاکنون از میان خارجی‌هایی که تابعیت آلمانی را به دست آورده اند، بیش از ۳۰۰ تن دوباره این تابعیت را از دست داده اند.

حمله احتمالی بر دو کشتی نفت‌کش در خلیج عمان سبب تشدید تنش میان ایالات متحده امریکا و ایران شده است. واشنگتن حکومت ایران را به حمله بر این کشتی ها متهم ساخته و تهران این اتهام را رد می‌کند. 
 

دیدار وزیر خارجه آلمان از ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های این کشور داشت. به نظر می آید که همه رسانه های ایران یکصدا از آلمان و اتحادیه اروپا به دلیل ناتوانی در کمک به ایران برای گریز از تحریم ها انتقاد کرده اند. 
 

پولیس ایران ۵۴۷ رستورانت و قهوه خانه را مسدود کرد. دلیلش را هم عدم رعایت “اصول و شئونات اسلامی” خوانده است. پولیس چندین تن را نیز در جریان عملیات بازرسی این مکان ها بازداشت کرده است.  
 

امروز در قزاقستان انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده است. اپوزیسیون امیدواری اندکی به یک انتخابات آزاد و عاری از فساد دارد. اما با این هم روزنه ای برای دموکراسی در این کشور باز شده است. 
 

به گزارش خبرگزاری آلمان از اسلام آباد، روز جمعه چهار تن از نیروهای نظامی پاکستان بر اثر انفجار بمب در وزیرستان شمالی در نزدیکی مرز افغانستان کشته شدند. تاهنوز کسی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.  
 

© 2019 Deutsche Welle |
حفظ داده ها |
یادداشت حقوقی |
تماس
| نسخه موبایل

ما از کوکی‌ها Cookies استفاده می‌کنیم تا پیشکش‌های خود به شما را بهبود ببخشیم. معلومات بیشتر در این رابطه می‌توانید در اعلامیه حفظ داده‌ها بیابید.

سیاستمداران راستگرا در آلمان ادعا می کنند که تبهکاری در آلمان به خاطر پناهجویان در حال افزایش است. آمارهای رسمی این ادعا را اثبات نمی کند. اما بخش کوچکی از مهاجران کشورهای بالقان مشکلات بزرگی برای پولیس ایجاد می کنند.

یک زن جوان بوسنیایی در ماه نومبر سال 2015 در ایستگاه مرکزی شهر ایسِن با صراحت به پولیس گفت: «من به طور منظم دزدی می کنم تا بتوانم بیشتر خرج کنم». او به همراه همدست اش حین کیسه بری دستگیر شد.مجازات سرقت از مغازه در آلمان

تا به حال در آلمان اطلاعات درباره ملیت خلافکاران با موضوعاتی درباره مهاجرت و شمار آوارگان ارتباط داده نمی شد.

اکنون پولیس شهر کولن آلمان (برای نخستین بار) این کار را انجام داده و ملیت اشخاصی را که به طور غیرقانونی وارد خاک آلمان شده و بعداً خلافکار شده اند، ثبت کرده است. این آمار که در فاصله زمانی اکتبر سال 2014 تا نومبر سال 2015 تهیه شده اند، در مجله «فُروم» که ویژه کارمندان پولیس است، نشر شده است.

مهاجرانی که چشم اندازی برای آینده ندارند

این گزارش نشان می دهد که پیشداوری و تعمیم اعمال خلاف گروه کوچکی از مهاجران به همه آن ها عادلانه نیست. بخش بزرگی از مهاجران پس از ثبت مشخصات شان به هیچ صورت خلاف کار نمی شوند. جالب این جا است که به ندرت نام پناهجویان کشورهای سوریه، عراق و افغانستان در این آمار دیده شده است. از بیش از 1100 تن شهروند سوریایی در شهر کولن آلمان فقط پنج تن با پولیس مشکل پیدا کرده اند که این تعداد برابر با 0.5 درصد هم نیست.

وضعیت مهاجران از کشورهای مراکش، الجزایر و تونس متفاوت است. «میزان اعمال خلاف» مهاجران از کشورهای شمال افریقا از 40 درصد کمتر نیست. درصدی اعمال خلافی که پناهجویان از کشورهای بوسنیا – هِرزِگوینا و مونتِه نِگرو مرتکب آن می شوند، تقریبا به همان اندازه است. این گروه بیشتر به کارهای خلافی مانند دزدی از موتر، دزدی از دکان و سرقت دست می زند.

بیشتر آواره های خلافکار از کشورهای شمال افریقا و بالقان هستند.

مارتین لولس دُرف از اتحادیه پولیس شهر کولن می گوید، این خلافکاران در اغلب موارد مردان جوانی هستند «که هیچ شانسی برای این که درخواست پناهندگی شان قبول شود، ندارند. آن ها اجازه ندارند این جا کار کنند، هیچ چشم اندازی ندارند، نه در وطن شان و نه در آلمان. به همین خاطر آن ها از طریق اعمال خلاف قانون زندگی شان را می گذرانند».

پولیس شهر کولن براین مساله تاکید می کند که این آمار با تعرض های جنسی در شب سال نو میلادی ارتباطی ندارد.

سرقت از خانه ها در ایالت شلیس ویگ هُل شتاین

نوع دیگری از آمار را پولیس در ایالت شلیس ویگ هُل شتاین تهیه کرده است. در این ایالت میزان سرقت از خانه ها در طول سال 2015 افزایش یافته است. براین اساس حدود 8600 مورد سرقت ثبت شده که 1100 مورد بیشتر از سال 2014 می باشد.

شتِفان شتوت، وزیر داخله ایالت شلیس ویگ هُل شتاین گفت: «این ارقام نشان می دهد که احتمالا شمار اندکی از مهاجران بالقان در افزایش میزان سرقت از خانه ها سهم عمده ای دارند».

باندهای دزد از کشورهای بالقان

یک مامور پولیس گفت: «همه اعضای 11 باند سرقت از خانه ها که ما علیه آن ها در سرتاسر ایالت شلیس ویگ هُل شتاین تحقیق می کنیم، پناهجویان بالقان هستند».

با وجود این شتفان شتوت می خواهد از این که همه آوارگان به یک نظر دیده شوند، جلوگیری کند: «در ایالت شلیس ویگ هُل شتاین به تقریبا 50 هزار آواره جای داده شده است و در اطراف مراکز اولیه پذیرش آوارگان هیچگونه افزایش خلافکاری دیده نشده است». وزیر داخله ایالت شلیس ویگ هُل شتاین همزمان به شمار اندکی از آوارگان که از مهمان دوستی این ایالت سوء استفاده می کنند، هشدار داد.

شتِفان شتوت، وزیر داخله ایالت شلیس ویگ هُل شتاین

او اعلام کرد که بر شمار پرسونل پولیس این ایالت افزوده خواهد شد. از سوی دیگر، شتوت خواهان حمایت اداره مهاجرت آلمان شد و گفت: «تقاضاهای پناهندگی این افراد باید در اولویت قرار داشته باشد و ما باید در همکاری با اداره مهاجرت به این درخواست ها رسیدگی کنیم و این روند باید تسریع شود. ما از طریق تسریع رسیدگی به این تقاضاها این امکان را پیدا می کنیم که آن دسته از پناهجویانی را که حکم اخراج دریافت کرده اند از آلمان (به کشورهای شان) پس بفرستیم».

تا به حال آمار دقیقی درباره ارتباط میان شمار پناهجویان و ارتکاب جرم وجود ندارد. یک کار تحقیقاتی اداره جنایی فدرال آلمان که در ماه نومبر سال 2015 نشر شد، نشان داد که «به طور متوسط میزان خلافکاری آوارگان بیشتر یا کمتر از مردم محلی نیست».

یک سخنگوی وزارت داخله ایالت نورد راین ویستفالن آلمان گفت که شاید بتوان تقریبا 6 ماه بعد اطلاعات واقعا موثقی در این باره ارائه کرد. او افزود، پولیس از نخستین روز سال جاری میلادی این امکان را دارد که در صورت ارائه شکایت کتبی «پناهجو» بودن فرد مظنون را مشخص کند.

طبق گزارش یک رسانه آلمانی، ارزیابی داخلی پولیس شهر کولن نشان می دهد که مهاجران کشورهای سوریه، افغانستان، عراق و ایران به ندرت اعمال خلاف قانون انجام می دهند.
 

حدود چهار هفته پس از آزار زنان توسط گروهی از مردان در شهر کولن آلمان، اکنون کابینه این کشور با یک طرح پیشنهادی به طور قاطعانه علیه خارجی‌های خلافکار عمل می کند. پیشنویس این قانون اخراج پناهجویان مجرم را تسهیل می بخشد.
 

سفر برای مهاجرانی که می خواهند از یونان به اروپای مرکزی بروند دشوارتر می شود. آن ها از خشونت پولیس و بازداشت های خودسرانه می گویند. اما بازهم هزاران تن سعی دارند با استفاده از مسیر خطرناک بحیره مدیترانه به اروپا بیایند.

شمار مهاجرانی که از حق مسافرت بدون ویزا برای ورود به اتحادیه اروپا استفاده می کنند، رو به افزایش است. اما در مجموع شمار مهاجران تازه وارد در اتحادیه اروپا کاهش یافته و با آمار ثبت شده پیش از سال ۲۰۱۴ قابل مقایسه است.

فعالان حقوق بشر می گویند که پولیس کرواسیا با مهاجران خشونت و بدرفتاری کرده و آن ها را به طور غیرقانونی از منطقه مرزی به بوسنیا هرزگوینا اخراج می کند. حکومت کرواسیا این گفته ها را رد می کند.

اداره مهاجرت فدرال آلمان در نخستین چهار ماه سال جاری میلادی، پس از بررسی مجدد دوسیه های پناهندگی، تصامیم مثبت خود در مورد قبولی حدود ۶۰۰ پناهجو را لغو کرد. اما احزاب سبزها و چپ های آلمان از این تصمیم انتقاد می کنند. 
 

گروه دیگری از پناهجویان رد شده افغان از آلمان اخراج می‌شود. قرار است طیاره حامل این پناهجویان از شهر لایپزیگ آلمان شام دوشنبه پرواز کند. 
 

کشورهای جنوب اروپا خواستار تقسیمات منصفانه پناهجویان در چارچوب اتحادیه اروپا شدند، بدون آنکه به صورت مشخص به جزئیات بپردارند. به این ترتیب چگونگی همچو تقسیمات مشخص نشده است. 
 

یکی از پناهجویان افغان که خود را محافظ یک فرمانده طالبان معرفی کرده بود، از آلمان اخراج خواهد شد. هرچند پناهندگی او رد شده است، اما این فرد درحال حاضر به یک کلیسا پناه برده است.  
 

© 2019 Deutsche Welle |
حفظ داده ها |
یادداشت حقوقی |
تماس
| نسخه موبایل

%PDF-1.4
%
1 0 obj
>/OutputIntents[>] /Metadata 50 0 R>>
endobj
2 0 obj
>
endobj
3 0 obj
>/XObject>/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] >>/MediaBox[ 0 0 595.32 841.92] /Contents 4 0 R/StructParents 0>>
endobj
4 0 obj
>
stream
x=Ɏ,7r㌁5Ij>>F۲fYb*`/?1/?in’81ȷ?O?O}__`r:~?WԺ|2|
2LxY/+

%PDF-1.4
%
1 0 obj
>/OutputIntents[>] /Metadata 252 0 R>>
endobj
2 0 obj
>
endobj
3 0 obj
>/XObject>/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] >>/Annots[ 44 0 R] /MediaBox[ 0 0 595.32 841.92] /Contents 4 0 R/StructParents 0>>
endobj
4 0 obj
>
stream
x=ێ(LOOX@

d֗q4YbݫȾ?}Ƿ_/_ϻݿ_ӻ?=ˇ>?7/_@TÛ^ C~/{W/_|7b eJP=,6FIݴہW`GIs
h0YaY(

شرکت حقوقی شافر

وکیل بویزی آیداهو مهاجرت – کمک به آینده آمریکایی ها تبدیل به شهروندان

اعتقاد دزدی از مغازه می تواند به حذف یا اخراج بسته به وضعیت شما منجر شود. اعتقاد دزدی از مغازه ها نیز ممکن است شما را “ناروا” به ایالات متحده, به این معنی که اگر شما در ایالات متحده ترک شما نخواهد بود قادر به بازگشت و شما قادر نخواهد بود برای گرین کارت و اقامت دائم. اگر شما با دزدی از مغازه متهم شده اند, شما باید با مشورت وکیل مهاجرت قبل از ورود به یک مورد درخواست و یا از رفتن به دادگاه.

تقریبا تمام اعتقادات دزدی از مغازه به عنوان یک جرم فساد اخلاقی و یا CMT تحت قانون مهاجرت طبقه بندی شده. اما, چه جرم واجد شرایط به عنوان یک CMT یک منطقه بسیار پیچیده از قانون مهاجرت است و شما باید داشته باشد وکیل مهاجرت بررسی پرونده شما را به منظور بررسی در صورتی که اتهام خود را افتد در تعریف یک CMT.

چند نکته به خاطر داشته باشید:

مجازات سرقت از مغازه در آلمان

اگر شما در رسیدگی به اخراج از کشور به عنوان یک نتیجه از این اعتقاد دزدی از مغازه قرار می گیرد, شما باید گزینه های خود را با بحث و گفتگو وکیل مهاجرت. بسته به نوع بر روی وضعیت شما, شما ممکن است برای تسکین حذف واجد شرایط.

محکومیت و یا پذیرش از CMT مانند دزدی از مغازه همچنین می تواند شما را به ایالات متحده آمریکا قابل پذیرش نیست را. ناروایی نقش دارد زمانی که شما درخواست برای ویزا, درخواست برای تغییر وضعیت به وضعیت مقیم دائم قانونی, درخواست برای تغییر وضعیت غیر مهاجر و یا تلاش برای ورود به ایالات متحده.

شما ممکن است برای یک استثنا به ناروایی به دلیل حکم CMT و یا پذیرش واجد شرایط در صورتی که زیر سن 18 هنگامی که شما مرتکب جرم و جنایت و یا اگر شما از شرایط برای به استثنای جرم خرده. به استثنای جرم خرده ممکن است اعمال می شود در صورتی که حداکثر مجازات جرم و جنایت خود را یک سال زندان بود و شما به بیش از شش ماه حبس تعزیری محکوم نمی. پس از بررسی پرونده شما, وکیل مهاجرت شما قادر خواهد بود به شما بگوید که اگر شما یکی از این استثنا یا هر شکل دیگری از امداد رسانی از حذف / اخراج واجد شرایط.

شما باید مطمئن شوید که شما را از عواقب مهاجرت ممکن است از هر گونه مورد درخواست درک قبل از اینکه شما تصمیم بگیرید که آیا می خواهید به قبول درخواست و یا رفتن به محاکمه. وکیل مهاجرت خود را به زمان برای بررسی پرونده شما نیاز دارید, بنابراین شما باید با یک وکیل مهاجرت در اسرع وقت مشاوره پس از شما برای دزدی از مغازه مطمئن شوید که وکیل شما زمان مورد نیاز برای درست تحقیق صورت خود را قبل از شما را به هر گونه تصمیم گیری های مهم، بازداشت شده اند. اطمینان حاصل کنید که نسخه ای از هر گزارش پلیس و یا اسناد دادگاه شما را به جلسه اولیه خود را با وکیل مهاجرتی شما. وکیل شما نیاز به بررسی این اسناد به منظور به شما توصیه پیامدهای مهاجرت است که شما ممکن است روبرو هستند.

شما همچنین باید پایین ارسال تاریخ مهاجرت خود را به کل برای وکیل مهاجرت خود را به نقد می نویسید:: هنگامی که شما برای اولین بار به ایالات متحده آمد, وضعیت مهاجرت خود را هنگامی که شما را به ایالات متحده آمد, وضعیت مهاجرت فعلی شما, هر گونه نقض قوانین مهاجرتی که ممکن است شما, تاریخ از هر ورود و خروج از ایالات متحده, وضعیت مهاجرت از هر بستگان در ایالات متحده, و اگر هر اوراق مهاجرت که تا کنون شده است را برای شما در گذشته ثبت. این اطلاعات برای وکیل مهاجرت شما مهم است که بدانید به طوری که او می تواند شناسایی که آیا شما ممکن است تبعید و یا قابل پذیرش نیست و چه گزینه های مهاجرت شما ممکن است.

کیمبرلی شافر وکیل مهاجرت با دفاتر در است بویز, شناسایی و رکسبرگ، آیداهو, آیداهو. او کمک می کند تا آمریکایی ها در آینده از طریق کمک به آنها با شهروندان تبدیل ویزا های مهاجرت, ویزای نامزد, تغییر وضعیت و کارت سبز برنامه های کاربردی, درخواست برای چشم پوشی مهاجرت, مبارزه با اخراج و تقاضا برای پناهندگی. برای تماس با او, شما می توانید تماس بگیرید (208) 918-0852 یا ارسال کیمبرلی یک ایمیل کن.

ترس از LPR که به جرم فساد اخلاقی حذف یک اسطوره است. سابق من دو اتهام دزدی از مغازه که تابعیت او بر اساس “فساد اخلاقی” را تکذیب کرد به دست آورد. اما هیچ رسیدگی به حذف آغاز وجود دارد. او از سال به دست آورد سه هزینه های اضافی, و باورها و اعتقادات, برای دزدی از مغازه و موفق به خروج از کشور دو بار به مدت یک ماه در یک زمان با هیچ واکنش به کارت سبز او. دوباره, خیلی نه به عنوان یک بازرسی معوق برای قبول. سه اتهام گذشته و سفرهای خارج از کشور در سال گذشته و نیم بوده است. در آن زمان او نیز موفق به دندانه دار کردن جنایت های اضافی. طرح اوباما بود به تمرکز بیشتر بر روی “بیگانگان جنایی”. خوب, طرح خود را, مانند بسیاری از سیاست های او, شکست خورده است.
تهدید LPRs که به دلیل “جنایت از فساد اخلاقی” تبعید شده به نظر می رسد تنها یک عبارت گرفتن مورد استفاده توسط وکلای مهاجرت در تمام وب سایت خود را به درام اندازی کسب و کار.

اگر چه غیر ممکن است به اظهار نظر در مورد سابق خود را بدون بررسی تمام اسناد دادگاه, من می توانم به یاد داشته باشید که آن را غیر معمول نیست برای پیامدهای مهاجرت از محکومیت کیفری برای تبدیل شدن به یک مسئله تنها چند ماه یا حتی سال بعد از محکومیت. همچنین این غیر معمول نیست برای کسی که قادر به سفر به خارج از ایالات متحده چندین بار بدون اینکه بازداشت و یا قرار داده شده در مجموعه مقالات حذف. مشکل, اما, این است که در نهایت پیامدهای مهاجرت از محکومیت کیفری برای یک مهاجر که تبعید و یا غیر قابل قبول است گرفتن خواهد شد تا به دلیل اعتقاد راسخ. این عواقب ویران کننده تر زمانی که آنها سال پس از این اعتقاد بوجود می آیند چرا که در آن زمان شخص رو به جلو با زندگی خود منتقل شده است و همه جا بی خبر از این واقعیت است که آنها ممکن است تبعید و یا قابل پذیرش نیست.

اگر شما هر گونه شک در مورد حقیقت اقامت دائم اخراج به علت جنایات فساد اخلاقی, من شما را تشویق به رعایت دادرسی تقویم اصلی در دادگاه مهاجرت محلی خود.

خوب, نظر خود را به من کمی امید که چیزی انجام خواهد شد با توجه به, سرانجام. اما من هنوز هم نفسم را نگه نمی.

اظهار نظر سیاست: آیا شما یک نظر درباره این مقاله? نظر شما برای همه قابل مشاهده خواهد بود و برای سوالات عمومی در مورد مسائل مربوط به مهاجرت مناسب است. یک سوال خاص در مورد پرونده شما است که شما می خواهم به درخواست خصوصی به عنوان بخشی از مشاوره? لطفا با استفاده از تماس را تشکیل می دهند به جای.

نام *

ایمیل *

سایت اینترنتی

هم اکنون تماس بگیرید: (208) 810-4851

نام اسکایپ: SchaeferLawFirm

تمرین محدود به قانون مهاجرت و ملیت.

بیشتر اخراج مقالات

هم اکنون تماس بگیرید: (208) 810-4851

نام اسکایپ: SchaeferLawFirm

تمرین محدود به قانون مهاجرت و ملیت.

سرقت زیر 5000 دلار Theft under $5,000
به موجب اصل 334 (ب) قانون کیفری کانادا، سرقت زیر 5000 دلار جرم کیفری به شمار می‌رود و این جرم معمولا در مورد سرقت‌های کوچک مانند دزدی ازفروشگاه‌ها و مغازه‌های خرده فروشی به کار می‌رود. در کانادا همه ساله حدود 5000 نفر به ارتکاب این جرم متهم می‌شوند و اقلام دزدی معمولا شامل موارد زیر است:
• لباس
• عطر و ادکلن
• جواهر
• مشروبات الکلی
• غذا
اگرچه سرقت زیر 5000 دلار باشد اتهام کوچکی به شمار می‌رود. به هر حال این عمل، جرم کیفری است که محکومیت در این پرونده‌ها به سابقه کیفری می‌انجامد.

دزدی از فروشگاه به چه عملی اطلاق می‌شود؟
دزدی از فروشگاه یعنی برداشتن جنسی از فروشگاه که به شما تعلق ندارد و بدون این که بهای آن را پرداخت کنید. انجام این فعل یا حتی اقدام در جهت انجام آن دزدی محسوب می‌شود.
هنگام ارتکاب این عمل، مامور امنیتی فروشگاه می‌تواند جلوی شخص را بگیرد و به پلیس تماس بگیرد. پلیس ممکن است شخص را دستگیر کند، به اداره پلیس ببرد و او را متهم به جرم نماید. سپس، پلیس وقتی را برای اثر انگشت و گرفتن عکس شخص و هم چنین وقتی را برای دادگاه تعیین می‌کند. اتهام وارده، به ارزش جنس دزدیده شده بستگی دارد. اگر ارزش جنس 5 هزار دلار یا کم‌تر از آن باشد، اتهام “سرقت زیر 5 هزار دلار” و اگر بیش از 5 هزار دلار باشد، اتهام “سرقت بیش از 5 هزار دلار” به شخص وارد است.

چه افرادی مرتکب دزدی از فروشگاه می‌شوند؟
مرتکبین این جرم از تمام گروه‌های سنی هستند و زمینه‌های خانوادگی، تحصیلی و مالی گوناگونی دارند. تقریبا نیمی از متهمان، فاقد سابقه کیفری و در برخی از موارد، این افراد بدون سابقه دارای تحصیلات عالیه، خانواده خوب و حسن شهرت هستند.

بهانه‌های زیر کارساز نیست!
در بسیاری از موارد از مرتکبین این فعل شنیده می‌شود که می گویند بهای برخی از اجناس را پرداخته‌اند و دلیلی وجود ندارد که مبلغ چیز دیگری را نپردازند و عدم پرداخت بهای یک مورد خاص این است که متوجه آن نشده‌اند. اما واقعیت این است که چنین دلایلی خریدار ندارد چون که در بسیاری از مواقع جنسی را که شخص نمی‌خواهد پولش را پرداخت کند، لابلای اجناس دیگر مخفی می‌کند.
در برخی از موارد دیگر، بهانه این است که شخص توانایی پرداخت پول جنس دزدیده شده را داشته است و دلیلی برای سرقت عمدی وجود ندارد. اما این حقیقت که توانایی پرداخت پول جنس، دفاعیه خوبی به شمار نمی‌رود. مرتکبین سرقت از فروشگاه‌ها افرادی با زمینه‌ها، درآمد، سطح سواد و وضعیت مالی گوناگون هستند و حتی برخی از افراد انگیزه مالی در انجام این کار ندارند، بلکه هیجان انجام کار خلاف باعث این کار می‌شود.
بهانه برخی از افراد هم این است که قبلا از فروشگاه اجناس زیادی خریداری کرده و پول آن را پرداخت کرده‌اند. این دفاعیه محکمه پسندی نیست و حتی ممکن است به دفاعیه شخص لطمه بزند. این که متهم بگوید قبلا از آن فروشگاه خاص خرید زیادی کرده است، ممکن است حتی دادگاه و پلیس را به شک بیندازد که متهم آن مغازه خاص را با هدف انتخاب کرده است و مرتبا از آن محل سرقت می‌کند.

جرم مرکب
در قانون کیفری کانادا، سرقت زیر 5000 دلار جرم مرکب Hybrid offence محسوب می‌شود به این معنی که دادستان مختار است که جرم را به صورت اختصاری Summary يا با صدور کيفرخواست Indictment مورد پيگرد قرار دهد. البته سرقت بالای 5000 دلار تنها با صدور کیفر خواست مورد پیگرد قرار می‌گیرد و جرم مرکب محسوب نمی‌شود.مجازات سرقت از مغازه در آلمان

مجازات جرم
در صورتی که این جرم به صورت اختصاری مورد پیگرد قرار گیرد، حداکثر مجازات آن 6 ماه حبس و 5000 دلار جریمه و یا ترکیبی از هر دو (هم حبس و هم جریمه) است. اگر با صدور کیفر خواست همراه باشد، حداکثر مجازات آن دو سال زندان است.

ارتکاب جرم برای بار اول
افرادی که فاقد سو پیشینه کیفری هستند و برای بار اول مرتکب چنین جرمی می‌شوند، بدون برگزاری محاکمه نیز ممکن است از محکومیت کیفری فرار کنند. در بسیاری از شهرهای آنتاریو مانند استان‌های دیگر، افرادی که برای بار اول مرتکب دزدی از فروشگاه می‌شوند، ممکن است بتوانند درخواست “برنامه جایگزین” Diversion program کنند.

برنامه جایگزین چیست؟
این برنامه جهت افرادی است که برای بار اول مرتکب جرم‌های سبک می‌شوند و همان طوری که از اسم آن پیدا است، مسیر مجازات از سیستم قضایی و کیفری به سمت روش‌های جایگزین هدایت می‌شود. برنامه جایگزین روش‌های سنتی قضایی، به مرتکبین بار اول این امکان و فرصت را می‌دهد تا محکومیت کیفری را تحمل ننمایند، بلکه موافقت کنند تا به جای آن شرایط معینی برای رفتار و فعالیت‌های آتی آن‌ها تعیین شود.
اشخاصی که برای این برنامه مناسب تشخیص داده می‌شوند، با امضای فرمی نزد نماینده دادستان، مسؤلیت اعمال منجر به اتهام را بر عده می‌گیرند، اگر چه لازم نیست که به طور رسمی به ارتکاب جرم اعتراف کنند.
دادگاه، شرایط ویژه جرم و متهم را تحت ارزیابی مقدماتی قرار می‌دهد و سپس نظر خود را در باره واجد شرایط بودن متهم برای برنامه اعلام می‌کند.

آیا برنامه جایگزین شرایط ویژه از پیش تعیین شده‌ای دارد؟
خیر. در تورنتو آن دسته از افرادی که برای این برنامه واجد شرایط تشخیص داده می‌شوند، با سرپرست این برنامه جلسه‌ای را برگزار می‌کنند که وی شرایط جایگزینی را برای متهم تعیین می‌کند که متهم ملزم به انجام یک یا ترکیبی از آن‌ها است. برخی از این شرایط عبارتند از:
• وقف به امور خیریه
• انجام خدمات اجتماعی
• گذراندن دوره درسی دزدی از فروشگاه
• عذرخواهی کتبی
• عذرخواهی شفاهی
• اعاده مال به صاحب آن و جبران خسارت
• هر گونه وظایف دیگری که نماینده دادستان یا سرپرست برنامه جایگزین ضروری تشخیص دهند
با تکمیل وظایف بالا، نماینده دادستان می‌تواند اتهامات شخص را متوقف کند و از آن‌ها چشم پوشی کند. در صورت توقف اتهامات، می‌توان از پلیس درخواست امحای تصاویر و اثر انگشت را کرد. باید توجه داشت که پذیرفتن برنامه جایگزین اجباری نیست و متهم حق دارد از دادگاه تقاضای برگزاری محاکمه را داشته باشد که این بیش‌تر موقعی اتفاق می‌افتد که متهم واقعا بی‌تقصیر است و نمی‌خواهد تقصیر را گردن بگیرد.
در برخی از موارد و برای عده خاصی از متهمان و به ویژه آن‌هایی که دچار آشفتگی‌های روحی هستند، برنامه جایگزین سلامت جسمانی در نظر گرفته می‌شود. در این گونه موارد، به عنوان برنامه جایگزین به این افراد درمان روحی و مشاوره روانی توصیه می‌شود.

 

گردآوری و ترجمه: شهرام کریم زاده

I found this helpful

I did not find this helpful

© 2016 Dadgar Inc.

دو جوان هموطن به حبس ابد و یک جوان دیگر به 9 ماه زندان در آلمان به جرم قتل و غارت اموال شخصی یک مرد 80 ساله که مقتول هم اهل افغانستان می باشد، محکوم شدند.

سه جوان اهل افغانستان به جرم قتل و غارت اموال شخصی در آلمان به حبس های طولانی مدت محکوم شدند. آنها که یک پیر مرد را به قتل رسانده و از جمله مبلغ 500 یورو پول نقد او را ربودند.

تقریبا یک سال از چپاول مرگبار این مرد 80 ساله می گذرد که دادگاه ایالتی در شهر دارمشتات آلمان دو حمله کننده را به حبس ابد و سومی را به 9 سال حبس محکوم کرد. دادستان این حکم را روز جمعه (11 مارچ 2016) به دلیل ارتکاب جرایم قتل و چپاول که با مرگ همراه بوده است را صادر کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آلمانی “دی.پی.ای.”، این سه جوان در ماه اپریل 2015 در شهر دیتسنباخ ایالت هسن آلمان، به خاطر بدست آوردن پول، به یک مرد 80 ساله حمله برده و او را خفه کرده بودند.

هر سه جوان برای پنهان کردن این عمل شان، محل را آتش زده بودند.مجازات سرقت از مغازه در آلمان

مارک اویلر، رییس قضات در دادگاه گفته است این عمل یک همدستی و هم یاری متداول در ارتکاب همچو جرایم است.

به نقل از خبرگزاری “دی.پی.ای” حمله کنندگان همچنان متهم به ربودن مبلغ 500 یورو پول نقد، یک تلفن و یک زیور قدیمی مرد 80 ساله را غارت کرده بودند.

حکم دادگاه به اساس درخواست مجازات متهمان از سوی دادرسانی صادر گردید که هر سه مجرم از کشور افغانستان می باشند. آنها گفته اند که پناهجو هستند و ادعا کردند که تازه 18 ساله شده اند اما بر اساس تحقیقات دادگاه ، این ادعای آنها که در هنگام جنایت به سن قانونی 18 سالگی نرسیده بودند، باطل اعلام شد.

دادگاه گفته است که در آن هنگام دو تن آنها بیشتر از 21 سال و سومی به اساس تخمین حداقل 20 سال سن داشته اند.

ویلر، قاضی دادگاه ، گفته است “هر سه متهم سن شان را دروغ گفته بودند. آنها خود را جوانتر قلمداد کرده بودند”.

گفته می شود که اسنادی درمورد تثبیت سن اصلی آنها در دست نیست. ولی قاضی دادگاه اویلر افزوده است: “آنها می خواستند از مزایایی که برای پناهجویان زیر سن 18 سالگی یعنی خردسال در آلمان وجود دارد، مستفید شوند.

منجم زاده

>>>   مفتخوران …صفت
روزی قرضداررابه مدیریت حقوق برده ادعای حق کردم. مدیرحقوق ازقرضدارپرسید.
خودت قرضدارهستی گفت بلی. چراندادی گفت ندارم. مدیرگفت جایدادت رالیلام میکنم. قرضدارگفت. مدیرصاحب سرم رازیادبه دردنیار این آدم تحصیلکرده است چندان اهمیت نمیدهم ولی چارتگیهای زیادی قرضدارهستم که گشتن درکوچه خیلی دشوارشده شمامدیرصاحب مرابه زندان روان کنید روزیک قرص نان قاق راقناعت دارم چون هزاران مراتب بهترازین آزادی است.

حاکمان محترم بایدبدانندکه وندگیران جهادی ملیونهاانسان راچورکرده هزاران انسان راکسب چپاولگری آموخت اکثریت مهاجرین فرزندان همان مفتخوران است جای وندگیری میپالد وگرنه غریبکاری درینجاهم زیادنباشدکمتراست.
کسیکه ازده هزارتاسی هزاردالرراخرچ کرده مهاجرت کرد مفلس های بیکارنیست بلکه مفتخوران چارتگی هستندکه دزدی یک روزراهمان روزبه قمارزده فرداروزبازمفلس است. اگرکسی ازین جمله فکرکندکه آدم خوبست پس چرادرغم وطن نیست ؟
وطندار>>>   نفرین به چنین افغان بدنام.باید اعدام می شدند تا با عث عبرت دیگران میگردید.
مقیم ٱز کابل.>>>   دوروغ است مردم افغانستان دراروپا عاجز درهیچ جای دنیا نیست مقصد ازبهانه گیری است چرا مردم سوریه در فرانسه انتهاری کردند درتمام دنیا نامش بداست چرا اروپا درهمه جا سوریه راقبول میکند مقصد چه قسم مسکینهارا دیپورت کند.>>>   بار دیگر بیرق مارا بلند کردند تا همه جهان بدانند که افغان ها غیرت دارند !!!>>>   بایداعدامشان کند.
ع>>>   فکر کرده بودند که افغانستان است گیر نمی آیند و یا رشوت میدهند خلاص میشوند مردم بی گناه ما در همانجا هم از دست این قاتلان خلاصی ندارند.>>>   کاش اینها در دریا غرق میشدند>>>   بخاطر ۵۰۰ یورو مرتکب قتل شدند ؟ بسیار جای شرم است . بار دیګر ثبوت نمودند که ارزش انسان نزد افغانها ۵۰۰ یورو است و از انهم شاید کمتر . خداوند هدایت نیکی کند افغانهای سرکش را .>>>   لعنت به این افغان که حیثیت وعزت وطنرا دربازار بین المللی به لیلام گذاشت درحالیکه 99% افغانها درخارج نمونه اخلاق هستند وهر خارجی برای شان احترام دارند>>>   خون توی رگهای ملت افغانستان جنایات و دزدی , تجاوز , غارت نهفته شده است اگر می خواهید یک ملت را بشناسید به سر و وضع آن مملکت از لحاظ اجتماعی و فرهنگی نگاه کنید بعد می بینید , هر کجای جهان که افغانها رفتند جنایت , قتل , دزدی , غارت انجام دادند و بعد هم طلبکار هستیم که چرا نام ما را بد کردند علیه ما نژاد پرستی میکنند , حقوق شهروندی ما را پایمال کردند , این هم یک نمونه سند از کشور اروپایی آلمان نکند برخی گپ بزنند این نژاد پرستی است ما مظلوم واقع شدیم

مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است

چاپ

پناهجویان در آلمان، در یک ربع نخست سال ۲۰۱۶ کم از کم ۶۹ هزار جرم را مرتکب شده اند یا هم برای ارتکاب آن تلاش کرده اند.

نشر این گزارش از سوی پولیس آلمان، بار دیگر سیاست مهاجرپذیری حکومت لبرال آلمان را زیر سوال خواهد بود و بیش از همه گروه‌های مخالف مهاجران در آن کشور بر حکومت خواهند تاخت.

سال گذشته، بیش از یک میلیون پناهجو عمدتاً از افغانستان، عراق و سوریه به آلمان سرازیر شد و اکنون نگرانی این است که چگونه این همه پناهجو با حفظ امنیت در جامعۀ آن کشور مدغم شود.

گزارش پولیس آلمان نشان می دهد که بیشتر پناهجویان مظنون به ارتکاب جرایم از کشورهای شمال افریقا، گرجستان و صربستان استند.مجازات سرقت از مغازه در آلمان

شمار جرایمی که پناهجویان افغان، سوری و عراقی مرتکب آن شده اند نیز بلند است، اما از آنجاییکه شهروندان این سه کشور بزرگترین کتلۀ پناهجویان تازه وارد را به آلمان تشکیل می‌دهد، دخالت آنان در جرایم از رهگذر مجموع جمعیت، در مقایسه با پناهجویان سایر کشورها بسیار کم است.

این نخستین بار است که پولیس آلمان گزارشی را در مورد جرایمی نشر می کند که پناهجویان در ایالت‌های ۱۶ گانۀ آن کشور مرتکب شده اند.

گزارش حاکی است که ۲۹.۲ درصد این جرایم دزدی، ۲۸.۳ درصد آن نقض حریم ملکیت افراد یا جعل، و ۲۳ درصد جرایم آسیب فزیکی به افراد بوده است. جرایم مرتبط با مخدرات ۶.۶ درصد و جرایم جنسی ۱.۱ درصد را در گزارش پولیس آلمان تشکیل داده است.

صدها زن آلمانی شکایت کردند که در شب سال نو در شهر کلن آلمان آزار جنسی دیده اند یا هم متعلقات فردی آنان در آن شب سرقت شد. پولیس آلمان گفته است که اکثر مظنونان این رویداد شهروندان کشورهای شمال افریقا و عرب‌ها بوده اند.

با اینهمه گزارش پولیس آلمان نشان می‌دهد که گراف جرایم ارتکاب یافته بین جنوری تا مارچ سال روان حدود ۱۸ درصد کاهش یافته است.

Select Page

مه 17, 2012 | مقالات

  در ناامیدی و اندوهی  عمیق مچاله شده است.  صورت با نمک و جذابش یک پارچه اضطراب و ترس است. با دست بر زانوی خود می زند و می گوید:”اصلا  نمی دونم چی شد که این غلط  را کردم”. آه می کشد و با درد می گوید:”کاش دستم شکسته بود و این بی آبرویی پیش نمی آمد”.  صدایش قدری بلندتر می شود:کمکم کنید! و آرامتر می گوید: اگر همسرم بفهمد چه کنم؟ به پسرم چه بگویم؟

۳۸ سال سنش است، یک پسر ۱۱ ساله دارد. شب گذشته وقتی برای خرید به  فروشگاهی در نزدیکی خانه اش رفته بود، مقداری میوه و یک بسته نان برداشته و در سبد گذاشته، و از قفسه لوازم بهداشتی یک خمیر دندان را در جیب بارانی اش انداخته بود. پس از پرداخت قیمت میوه و نان، در حین عبور از در فروشگاه، مورد سئوال نگهبان قرار می گیرد، با خشونت و توهین بارانی را از تنش درمی آورند، خمیر دندان را بیرون می کشند و او را به دفتر فروشگاه می برند. آنجا منتظر می ماند تا افسر پلیس برسد. حالا، برگ زرد رنگ جریمه در دستش، غمگین و شکسته در صندلی  فرو رفته است…

نتایج مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸، توسطthe National Association for Shoplifting Prevention (NASP)  انجام شده است، نشان می دهد که در طول ۵  سال منتهی به انجام این تحقیق ۱۰ میلیون نفر به جرم دزدی از فروشگاه ها در کانادا دستگیر شده اند. تقریبا تعداد زنان و مردانی که گرفتار شده اند برابر است. کودکان ۲۵ درصد و بزرگسالان ۷۵ درصد این جمعیت را تشکیل می دهند. ۳ درصد از این جمعیت را “حرفه ای ها” تشکیل می دهند. حرفه ای ها یعنی افرادی که اجناس دزدی را می فروشند و از آن کسب درآمد می کنند. همین مطالعه نتیجه گیری می کند که تعداد فراوانی از دزدی های غیر حرفه ای توسط افرادی انجام می گیرد که فشارهای اجتماعی و گرفتاری های شخصی و نه مشکلات مالی و یا حرص و طمع مشوق اصلی آنان بوده است.مجازات سرقت از مغازه در آلمان

اکثر فروشگاه های بزرگ با دوربین های مداربسته مورد نظارت قرار می گیرد

مطالعه دیگری نشان می دهد: در آمریکا سالانه ۲۳ میلیون نفر به بلند کردن کالا از فروشگاه ها مبادرت می کنند. در آمریکای شمالی ارزش کالاهایی که سالانه از فروشگاه های بزرگ و مغازه های کوچک دزدیده می شود، حدود ۱۴ میلیارد دلار  برآورد می شود.

به جز افرادی که ممکن است به دلیل اعتیاد به مواد مخدر و یا اشخاصی که دزدی و فروش کالاهای دزدی وسیله امرار معاش آنان است، اکثر دزدی ها در فروشگاه ها توسط مردمان معمولی و شرافتمندی انجام می گیرد که در غالب موارد از قانون و موازین اجتماعی تخلف نمی کنند. بسیاری از آنان نمی دانند که چرا و چطور “دزد” شده اند، و چرا حتی بعد از دستگیر شدن به این کار ادامه می دهند.

آیا این احتیاج است، حرص و طمع است،  …. یا چیز دیگری که باعث می شود سالانه هزاران نفر تنها در کانادا به جرم دزدی از فروشگاه ها دستگیر شوند.

مطالعه دیگری که در سال ۱۹۹۶ توسط  Shoplifters Alternative  یک سازمان غیرانتفاعی پژوهشی انجام شده است، چنین نتیجه گیری می کند: خرده فروشان، پلیس، دادستان ها و قاضی دادگاه ها سالانه  با هزاران تن به عنوان “دزد”  سر و کار پیدا می کنند. مشاهدات عینی این افراد نشان می دهد که اشخاص دستگیر شده به عنوان “دزد”  شباهتی به متهمان و یا افراد مجرم ندارد. برای مثال آنها وسایل دزدیده شده را مصرف نمی کنند، یا معتاد به الکل و یا مواد مخدر  نیستند،  کارت شناسایی های معتبری دارند، معمولا سابقه کیفری ندارند، (در مورد بعضی تنها پیشینه دزدی از خرده فروشی ها وجود دارد)، با مجرمان و یا  جنایت کاران شناخته شده بی ارتباطند، برای امرار معاش دزدی نمی کنند، معمولا آنقدر متموّل هستند که قیمت شیئی دزدیده شده و حتی جریمه آن را پرداخت می کنند، اغلب دارای شغل و خانواده هستند، چیزهایی دزدیده اند که یا به آن احتیاج مبرمی ندارند و یا اساسا آنرا استفاده نمی کنند، و می دانند کاری که کرده اند اشتباه است و معمولا شرمنده و خجالت زده اند. حاصل اینکه به طور کلی شیوه زندگی آنان به زندگی مجرمان و یا دزدان حرفه ای شباهتی ندارد.

پس از دستگیری، معمولا این افراد مانند سایر خاطیان و یا مجرمان به دستگاه قضایی و کیفری ارجاع داده می شوند، بدون توجه به اینکه چرا این افراد مرتکب دزدی شده و چه تدبیر و واکنش مناسبی می تواند بروز چنین تخلفاتی را کاهش دهد.

در بیانی ساده می توان گفت این افراد برای “هیچ”  دست به دزدی می زنند!  اما راستی در مقابل این دزدی برای “هیچ” چه چیزی عایدشان می شود؟ پاسخ این است که برای بسیاری از این افراد، این “هیچ”  یا شئی دزدیده شده مانند دادن “هدیه”ای به خود است، و حاصل آن احساس خوشایندی است که پس از دریافت یک هدیه پدید می آید!

بسیاری از ما اغلب نیازمند  مشوق ها، انگیزه ها و یا احساسات خوشایندی  هستیم تا بتوانیم با  مسائل و مشکلات جاری کنار بیاییم و یا مصائب روزانه زندگی را تحمل نماییم.

مطالعه ای که اخیرا توسط سازمان مالی مسترکارد Master Card  انجام شده است نشان می دهد که “خرید کردن” و “شام خوردن در بیرون از خانه”، به ترتیب اولین و دومین راه هایی هستند که افراد برای خود به عنوان مشوق و انگیزه فراهم می کنند. شاید کالای دزدی شده همان مشوق و یا احساس خوشایندی را در فرد ایجاد می کند که مثلا شام خوردن در رستوران یا خرید کردن برای بسیاری از افراد به وجود می آورد.

بلند کردن کالا از فروشگاه ها برای بسیاری، عوایدی بیش از قیمت کالای دزدیده شده به همراه دارد. برای افراد مختلف البته این عایدی می تواند  متفاوت باشد:

برای بعضی از افراد، دست زدن به دزدی در واقع جانشین کردن یک حس خوب به جای حس بد ناشی از “کمبود” است. حس “کمبود” می تواند ناشی از وضعیت طلاق یا جدایی یا نبود یک رابطه عاطفی موثر و گرم، یک بیماری لاعلاج، مرگ یک عزیز، از دست دادن شغل و یا  سرمایه،  در وضعیت شغلی و یا مالی ناگوار قرار گرفتن، و یا هر حادثه ای که آدمی را در وضعیت نیازمند بودن قرار می دهد، باشد. دزدیدن یک بسته کرم و یا یک بطری آبجو برای مثال می تواند به طور موقت اضطراب ناشی از یک مشکل ارتباطی، یا شکست مالی و یا کمبود عاطفی را تسکین دهد، و احساسی از اینکه اوضاع در کنترل قرار دارد را به شخص القا نماید.

برای برخی، اقدام به دزدی به معنای دریافت پاداش و یا بازپرداختی است در مقابل خدماتی که به دیگران می دهند و در مقابل چیزی زیادی به دست نمی آورند.

برای بعضی دزدی از خرده فروشی ها، همچون  مکانیزمی تسکین بخش در برابر اضطراب، ناامیدی، خستگی و یا افسردگی عمل می کند. هر دو مطالعه نقل شده در بالا،  نشان داده اند که درصد زیادی از افرادی که مرتکب دزدی از خرده فروشی ها شده اند، دچار افسردگی بوده اند. افسردگی بیشترین بیماری روانی گزارش شده در میان سارقین بوده است. بدین ترتیب شاید بتوان پاسخ این سئوال را پیدا کرد که چرا بسیاری از این افراد در روز تولد خودشان و یا روزهای حوالی عیدها دست به دزدی می زنند.

 به هر شکلی که به این پدیده نگاه کنیم،  دزدی از فروشگاه ها  برای  دزدان غیر حرفه ای راهی است که به خود احساس خوب بدهند و یا روشی است برای تسکین مشکلات عاطفی و یا روحی خود. اما در واقع، نوعی تخریب نمودن “خود” است به جای حس خوب دادن به “خود”. این تناقضی است که اغلب از نظر این افراد مورد توجه قرار نمی گیرد.

بلند کردن جنس از فروشگاه ها برای بسیاری از شهروندان، یکی از راه های کنار آمدن با دشواری ها و استرس های زندگی  محسوب می شود که مانند راه هایی  مثل  سیگار کشیدن، پرخوری، اعتیاد به الکل و یا مواد مخدر، که  توسط خیلی از افراد، چه پیر چه جوان، ثروتمند یا کم پول، مرد یا زن، تحصیلکرده و یا کم  سواد به کار گرفته می شود. و یا وسوسه انجام آن را بسیاری از ما احتمالا تجربه کرده باشیم.  سرقت از فروشگاه ها اساسا انعکاسی است از ناتوانی فرد در کنار آمدن با موقعیت های دشوار و ناخوشایندی که در آن قرار گرفته است. آن موقعیت های ناگوار شاید به سادگی قابل تغییر نباشند، اما آموختن شیوه های سالم برای کنار آمدن با دشواری های زندگی همیشه میسر و شدنی است.

 

* شیدا بامداد، مددکار اجتماعی در زمینه سلامت روان و عضو کالج مددکاران اجتماعی انتاریو است.

Share:

*شیدا بامداد فوق لیسانس جمعیت شناسی از دانشگاه تهران و فوق لیسانس مددکاری اجتماعی از دانشگاه یورک تورنتو و عضو کالج مددکاران اجتماعی انتاریو است و در یکی از مراکز بهداشت شهر تورنتو به عنوان روان درمانگر کار می کند. او با مقالاتش در زمینه ی مسائل زنان و سلامت روان با شهروند همکاری می کند.

ژانویه 10, 2013

آگوست 22, 2013

می 11, 2017

سپتامبر 2, 2010

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

COMMENT

وبسایت

ناشر: انتشارات شهروند

سردبیر: حسن زرهی

مدیر هیئت تحریریه: نسرین الماسی

ویراستار انگلیسی: سیما سحر زرهی

مجازات سرقت از مغازه در آلمان

تصویر ساز قصه: محمود معراجی

کاریکاتور: توکا نیستانی

تیم تحریریه و همکاران: دکتر رضا براهنی، دکتر نسترن ادیب راد، دکتر عطا انصاری،  بهرام بهرامی، شهرام تابع محمدی،  محمد رحیمیان، بهرنگ رهبری ، سیما سحر زرهی، علی شریفیان، عباس شکری،  جواد طالعی، فرهاد فرسادی، اسد مذنبی، عزت مصلی نژاد، میرزاتقی خان، شهباز نخعی، مجید نفیسی

Sharvand Publication

SUITE 322- 550 HIGHWAY 7 EAST

Richmond Hill, Ontario, L4B 3Z4

CANADA

Tel: +1 905 764 7022

Email: news@shahrvand.com

Designed by Elegant Themes | Powered by WordPress

مجازات سرقت از مغازه در آلمان
مجازات سرقت از مغازه در آلمان
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *