قیمت قرص nac

خواص دارویی و گیاهی

قیمت قرص nac
قیمت قرص nac

کلیه حقوق این سایت به مرکز ثبت کارآزمایی بالینی ایران تعلق دارد.

کلیه حقوق این سایت به مرکز ثبت کارآزمایی بالینی ایران تعلق دارد.

کلیه حقوق این سایت به مرکز ثبت کارآزمایی بالینی ایران تعلق دارد.

کلیه حقوق این سایت به مرکز ثبت کارآزمایی بالینی ایران تعلق دارد.

کلیه حقوق این سایت به مرکز ثبت کارآزمایی بالینی ایران تعلق دارد.

2-Acetamido-3-sulfanylpropanoic acid[۱]

CC(=O)NC(CS)C(O)=O

قیمت قرص nac

InChI=1S/C5H9NO3S/c1-3(7)6-4(2-10)5(8)9/h4,10H,2H2,1H3,(H,6,7)(H,8,9) NKey: PWKSKIMOESPYIA-UHFFFAOYSA-N N


℞-only(US)


استیل سیستئین (به انگلیسی: ACETYLCYSTEINE) خلط‌آور است که به اشکال دارویی قرص و قرص جوشان مصرف می‌شود.

کاربرد اصلی این دارو در مسمومیت با استامینوفن و نیز جهت کمک به دفع خلط مجاری تنفسی بکار می‌رود.

سایر موارد کاربرد :
در درمان اعتیاد به کوکایین[۲] ـ ماری جوانا[۳]، سیگار کشیدن (کاهش استفاده) [۴] و قمار[۵]
افسردگی دوقطبی[۶]
روان گسیختی [۷]
درخودماندگی(اوتیسم)[۸]
وسواس کندن موها (تریکوتیلومانیا)[۹]

استیل سیستئین خوراکی همچنین برای پیشگیری از نوعی نارسایی حاد کلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.[۱۰]

در درمان مسمومیت با استامینوفن این دارو با احیای گلوتاتیون (گلوتاتیون متابولیت سمی استامینوفن به نام NAPQI را خنثی می‌کند) موجب کاهش آسیب کبدی استامینوفن و خنثی شدن آن می‌گردد.

عوارض این دارو خیلی شایع نیست ولی می‌توان به عوارض واکنش‌های حساسیتی،انقباض برونش و کاهش spo2 ،ادم صورت،بثورات جلدی اشاره نمود.
مصرف طولانی مدت مداوم آن منجر به اسیب ریه می‌شود.

(به انگلیسی:ACETYLCYSTEINE) خلط آور است .

 

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

ترب یک موتور جستجوی هوشمند است که با استفاده از آن می توانید کالای مورد نظر خود را در همه فروشگاه های اینترنتی به صورت همزمان جستجو کنید، به مقایسه‌ی قیمت کالا در فروشگاه ها بپردازید و از فروشگاه های مطمئن خرید کنید.

ترب را دنبال کنید تا از تغییرات قیمت کالای مورد علاقه خود سریع‌تر باخبر شوید

مسموميت با استامينوفن يكي از شايعترين مسموميتهاي داروئي در دنياست‌ و داروهاي متعددي بعنوان پادزهر آن مورد ارزيابي قرار گرفته است از جمله آنها N-Acetyl Cystein (NAC) مي‌باشد كه يك پيش‌ساز گلوتاتيون بوده و باعث زياد شدن سنتز اين ماده و نيز افزايش ميزان متابوليسم استامينوفن از راه سولفاسيون (Sulfation) مي‌شود. تجويز اين پادزهر در سطح دنيا بدو صورت خوراكي و وريدي انجام مي‌گيرد ولي هنوز در بعضي از كشورهاي دنيا از جمله ايالات متحده امريكا استفاده از فرم وريدي آن متداول نمي‌باشد. با هدف بررسي عوارض جانبي استفاده وريدي از NAC، تحقيقي بصورت مقطعي (Cross-Sectional) طي يكسال بر روي تمامي افراد بزرگسال كه با مصرف مقادير توكسيك استامينوفن به بيمارستان لقمان حكيم تهران (فروردين لغايت پايان اسفند سال‌1379) مراجعه كرده بودند، صورت گرفت. نتايج بدست آمده بر روي جمعيت هدف كه جمعا 206 مورد بودند نشان مي‌دهد كه نسبت جنسي مرد به زن يك به 6/1 بوده و از بين اين افراد 130 نفر بعد از گرفتن NAC وريدي دچار واكنشهاي جانبي مختلف شامل تهوع و استفراغ 118 مورد (2/57%) و واكنشهاي آنافيلاكتوئيد 48 مورد (3/23%) شدند. از ميان افرادي كه دچار تهوع و استفراغ شده بودند 77 نفر فقط نياز به يك دوز متوكلوپراميد وريدي پيدا كردند و از ميان افرادي كه دچار واكنشهاي آنافيلاكتوئيد شده بودند فقط 26 نفر نياز به درمان آنتي‌هيستامينيك و كورتون تراپي پيدا كردند و بقيه افراد نيز با كاهش سرعت انفوزيون و قطع موقت دارو بهبودي پيدا كردند و با وجود عدم قطع كامل دارو، مورد مرگ و مير مشاهده نگرديد. عليرغم مشاهده شيوع نسبتا زياد واكنشهاي جانبي در درمان با NAC وريدي، با درنظر گرفتن خفيف بودن علائم در اكثريت موارد و كنترل اين عوارض توسط تك‌دوز درمان داروئي يا كاهش انفوزيون دارو محققين اين پژوهش پيشنهاد مي‌كنند كه NAC وريدي را مي‌توان حتي در مراكزي كه امكانات اندازه‌گيري سطح خوني استامينوفن وجود ندارد از همان ابتداي مراجعه پس از اقدامات درماني معمولي جهت مسموميت، در صورت مصرف دوزتوكسيك، تجويز نمود.

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

قیمت قرص nac

تلفن و دورنگار: 4 الی 44265001

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

مجری طرح پایلوت : انجمن داروسازان اصفهان

تحت نظارت معاونت غذا و دارو

مسئولیت صحت اطلاعات بر عهده داروخانه می باشد

*دریافت دارو فقط بصورت حضوری در محل داروخانه و با نسخه کامل امکان پذیر است*

چنانچه در خصوص “استیل سیستئین” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

قیمت قرص nac
قیمت قرص nac
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *