قیمت قرص duphaston چیست

خواص دارویی و گیاهی

قیمت قرص duphaston چیست
قیمت قرص duphaston چیست

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ask.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

قیمت قرص duphaston چیست

https://ask.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ask.niniban.com/

سلام
و ممنون از توجهتون

برای
طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

ورود | عضویت

قرص duphaston برای چیست اگر پروژسترون طبیعی در بدن نباشد و باعث شود که نوسان و نظم دوران قاعدگی بهم بریزد و یا مشکلات خونریزی رحم ایجاد کند, قرص دوفاستون موجب برطرف شدن این اختلالات و ایجاد نظم در چرخه ی قاعدگی می شود

قرص های دوفاستون به صورت ده میلی گرمی حاوی دیدروژسترون (یک نوع پروژسترون مصنوعی)می باشند که در صورت کاهش پروژسترون طبیعی در بدن استفاده می شوند، موارد استفاده از آن شامل مشکلات مختلف در قاعدگی و آندومتری می شود.

دوفاستون برای چه بیمارانی تجویز می شود؟

قیمت قرص duphaston چیست

قرص ده میلی گرمی دوفاستون (Duphaston) جهت درمان افراد زیادی که دچار کاهش پروژسترون شده اند مورد استفاده قرار می گیرد، این بیماران مبتلا به اختلالات قاعدگی مثل آمنوره ثانویه (سیکل قاعدگی که توقف پیدا کرده یا نامنظم است یا صورت نگرفته است)، دیس منوره یا قاعدگی با درد زیاد، سندرم قبل از قاعدگی و خونریزی رحمی غیرنرمال است که به جای آن که در پایان دوره قاعدگی صورت بگیرد در دوره قاعدگی رخ می دهد. قرص های دوفاستون 10 میلی گرمی برای رفع آندومتریوز (رشد بافت آندومتر در بیرون از رحم که مباعث درد و خونریزی می شود)، نازایی و سقط جنین ناخواسته نیز تجویز می شوند. این قرص ها تاثیر محرک استروژن بر اندومتر را نیز برطرف می کنند و به همین دلیل، احتمال سرطان اندومتر را در زنان کم می کنند (سرطان می تواند در پاسخ به استروژن در بانوانی که به خاطر نشانه های منوپوز از راه هورمون جایگزین درمان می شوند بروز دهد).

دوفاستون چگونه تاثیر می گذارد؟

قرص دوفاستون 10 میلی گرمی حاوی دیدروژسترون (ترکیبی مصنوعی از هورمون زنانه پروژسترون) می باشد به این معنی که ساختار شیمیایی آن شباهت زیادی به پروژسترون طبیعی داشته و به این خاطر، عملکردی شبیه به پروژسترون دارد. پروژسترون طبیعی بعد از فاز دوم سیکل قاعدگی به وسیله تخمدان ها تولید می شود. این هورمون بر اندومتر (جدار رحم) اثر گذاشته و فاز تکثیری را به فاز ترشحی مبدل می کند. اندومتر که در واکنش به استروژن در نخستین فاز سیکل قاعدگی نازک می شود و دیگر رشد نمی کند و شروع به ترشح هورمون دیگر پروتئین های مهم برای مراقبت از بارداری (در صورت بارداری) می نماید، در صورت باردار نبودن، سطوح استروژن و پروژسترون کم می شود و اندومتر با اختلال مواجه می شود (قاعدگی صورت نمی گیرد). در صورتی که نبود پروژسترون طبیعی، قاعدگی نامنظم را پدید بیاورد یا عارضه هایی مانند آمنوره ثانویه و خونریزی واژینال غیر نرمال ایجاد کند تاثیرگذاری دیدروژسترون در قرص دوفاستون ده به سیکل قاعدگی نظم می دهد؛ این قرص با تاثیرگذاری بر اندومتر موجب آماده سازی رحم جهت بارداری و مراقبت از بارداری در رفع نازایی و سقط جنین ناخواسته می شود. دوفاستون ده بر تمامی نواحی اندومتر تاثیرگذاشته و مانع رشد اضافی سلول های آن می شود.

چه فرقی میان یک پروژسترون غیرطبیعی مثل دوفاستون (دیدروژسترون) و پروژسترون طبیعی هست؟

فرآورده های دارویی ده میلی گرمی دوفاستون حاوی دیدروژسترون است که مشتقاتی مانند پروژسترون نرمال دارد. ولی، برعکس پروژسترون نرمال، به راحتی جذب شده و می توانید آن را به اشکال قرص و با دوزهای مختلف میل کنید، در صورتی که پروژسترون نرمال به راحتی در دستگاه گوارش جذب نمی شوند و تا پایان دوره از راه تزریق مدیریت می شوند. ولی، به تازگی فرم جدیدی از پروژسترون، با مولکول های ریزتر و قابلیت جذب بالاتر در اختیار بیماران قرار گرفته است. دوفاستون ده می تواند در صورت کاهش میزان پروژسترون نرمال در بدن و بروز مشکلات قاعدگی و اندومتر، جایگزین پروژسترون باشد تا با تاثیر استروژن در بدن برخورد کند و خطر سرطان اندومتر را کمتر کند. ولی، بر خلاف دیگر پروژسترون های غیرطبیعی دیدروژسترون با تاثیرات مفید استروژن مانند مقابله با پوکی استخوان و تنظیم سطح کلسترول خون، مداخله نمی کند و از نظر شیمیایی هم با تستوسترون مرتبط نیست و به همین دلیل تاثیرات منفی مردانه نیز در بدن پدید نمی آورد.

درمان اندومتریوز با دوفاستون

طی یک سیکل عادت ماهیانه نرمال، پروژسترونی که با تخمدان ها تولید می گردد بر اندومتر تاثیر گذاشته و رشد آن را متوقف خواهد کرد و موجب ترشح هورمون ها و پروتئین های لازم جهت مراقبت از بارداری می شود.. در صورت باردار نبودن، سطح استروژن و پروژسترون بدن کاهش می یابد و اندومتر دچار اختلال می شود و خونریزی قاعدگی پدید می اید. اندومتریوز رشد بافت اندومتر در قسمت خارجی رحم می باشد که مثل اندومتر رحم عمل نخواهد کرد و پاسخ آن به پروژسترون نیز به همان صورت است. دوفاستون ده بر اندومتر در همه ی نواحی تاثیرگذاشته و از رشد آن پیشگیری می کند و نشانه های اندومتریوز مانند درد و خونریزی را نابود می کند

مقدار و نحوه مصرف

با توجه به علت بیماری نحوه مصرف می تواند متفاوت باشد اما رایج ترین شکل مصرف آن به این صورت است که از روز 16 قاعدگی هر شب یک عدد به مدت ده روز مورد استفاده قرار گیرد و پس از قطع شدن آن بین 3 تا 10 روز بعد، خونریزی قاعدگی رخ می دهد. در فواصل بین دو پریودی می توانید به قصد بارداری نزدیکی داشته باشید.

موارد منع مصرف

در صورت ابتلا به هر یک از بیماری های زیر باید از مصرف قرص های دوفاستون جلوگیری کنید و پزشک خود را در جریان قرار دهید.

اختلالات ترومبوتیک

سقط فراموش شده

بیماری کبد

کارسینوم پستان یا اعضای تناسلی

قرص های دوفاستون و کاربردهای آن

عوارض جانبی

در صورت مصرف قرص دوفاستون ممکن است با عوارض جانبی زیر رو به رو شوید:

آمبولی ریوی

لکه بینی

خونریزی های نابجا

تغییر در اشتها

ورم نمودن قوزک پا

ترومبوز شبکیه

ترومبوفلبیت

تداخل دارویی

اگر دیدروژسترون و بروموکریپتین به طور همزمان مصرف شود باعث ترشح خود به خودی و بیش از حد شیر می شود. داروهای القا کننده فعالیت آنزیم های کبدی مانند ریفامپین و فنی توئین و کاربامازپین باعث کاهش کارایی و اثر دارو می شود.

قیمت قرص duphaston چیست

هشدارها

در حین استفاده از دارو امکان دارد که خونریزی های دوران قاعدگی نامنظم شوند که در این صورت بهتر است که میزان مصرف آن را افزایش دهید.

مصاحبه با میلاد بیک خواننده

مصاحبه با محسن اورنگ

مصاحبه با سید رضا اورنگ

مصاحبه جنجالی با رضا ایرانمنش

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

آفتاب وبسایت مرجع فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۸۰ تا کنون است

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

تلگرام آفتاب

اینستاگرام آفتاب

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ۳

یکی از قرص های شایع در نسخه های متخصصین زنان، قرص دوفاستون یا دیدپروژسترون است . این قرص مخصوصا در مواردی که نمیشه استروژن تجویز شود مثل فیبروم تجویز میشود. باعث افزایش سطح پروژسترون در فاز ترشحی میشود و باعث کاهش لکه بینی و تنظیم پریود خواهد شد. حالا نحوه مصرف، عوارض جانبی دوفاستون، نحوه نگهداری و … در این مقاله مفصل توضیح داده شده است. در این مقاله می خوانیم:

قرص دوفاستون برای چه چیزی استفاده می شود؟

قرص دوفاستون چگونه عمل می کند؟

قرص دوفاستون حاوی چیست؟

تفاوت بین پروژسترون مصنوعی (مانند دیدروژسترون) و پروژسترون طبیعی چیست؟

قیمت قرص duphaston چیست

درمان با قرص دوفاستون

عوارض قرص دوفاستون

چه زمانی نباید قرص دوفاستون را مصرف کنم؟

روش مصرف قرص دوفاستون

قرص دوفاستون را چند وقت باید مصرف کنم؟

فراموش کردن قرص دوفاستون

روش نگهداری قرص دوفاستون

قرص دوفاستون  ده میلیگرمی برای درمان بیماری های مختلفی که ناشی از فقدان پروژسترون هستند مصرف می شود؛ از جمله اختلالات قاعدگی، آمنوره ثانویه (دوره های قاعدگی قطع شده  یا نامنظم)، قاعدگی دردناک، سندرم پیش از قاعدگی و خونریزی غیر طبیعی رحم که در طول چرخه قاعدگی رخ می دهد. قرص دوفاستون  ده میلیگرمی برای درمان اندومتریوز (بیماری اندومتریوز چیست؟)، ناباروری و سقط خود به خود (سقط جنین) استفاده می شود؛ همچنین برای مقابله با اثر تحریک هورمون استروژن بر آندومتر، و احتمال ابتلا به سرطان آندومتر نیز استفاده می شود. این قرص برای کمک به تحریک رشد پستان و کاهش تولید تستوسترون نیز استفاده می شود.

قرص دوفاستون ده میلیگرمی حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از هورمون پروژسترون، می باشد. پروژسترون توسط تخمدان در طول مرحله دوم چرخه قاعدگی تولید می شود. این ماده در آندومتر (پوشش داخلی رحم) فاز تکثیر را به تشریح تبدیل می کند. این مسئله باعث می شود آندومتر که در پاسخ به استروژن در نیمه اول پریودی ضخیم شده است رشدش متوقف شود و هورمون ها و پروتئین های دیگر مورد نیاز برای حفظ بارداری ترشح شود (در صورت وقوع بارداری). در صورتی که بارداری رخ نداده باشد، سطح استروژن و پروژسترون کاهش یافته و اندومتر از هم می پاشد(قاعدگی). دیدروژسترون در قرص دوفاستون  باعث نظم در قاعدگی می شود.

قرص دوفاستون  ده میلیگرمی حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از پروژسترون هورمون است که برای درمان بسیاری از بیماری های ناشی از فقدان درونی (به طور طبیعی تولید) پروژسترون استفاده می شود.

قرص دوفاستون  ده میلیگرمی حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از پروژسترون هورمون است که برای درمان بسیاری از بیماری های ناشی از فقدان درونی (به طور طبیعی تولید) پروژسترون استفاده می شود. بر خلاف پروژسترون طبیعی، این قرص به راحتی جذب می شود و می تواند به شکل قرص در غلظت نسبتا کم به شکل جدیدی از پروژسترون طبیعی مصرف شود، در حالی که پروژسترون طبیعی به خوبی توسط دستگاه گوارش جذب نمی شود. قرص دوفاستون در صورت عدم وجود پروژسترون در بدن به دلیل اختلالات قاعدگی و اندومتریوز مصرف می شود. همچنین به عنوان بخشی از درمان جایگزینی هورمون استفاده می شود.

با این حال، بر خلاف پروژسترون مصنوعی، دیدروژسترون با اثرات مفید استروژن (از جمله جلوگیری از پوکی استخوان، تنظیم کلسترول) تداخلی ندارد. همچننی از نظر شیمیایی به تستوسترون مرتبط نیست، و بنابراین هیچ عوارضی مانند، هیرسوتیسم (5 علت و 3 درمان اصلی پرمویی در زنان (هیرسوتیسم) )یا آکنه ندارد.

قرص دوفاستون حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از هورمون پروژسترون، می باشد. اضافه کردن پروژسترون با استروژن به روند زنانگی کمک می کند. در طول چرخه قاعدگی طبیعی، پروژسترون (تولید شده توسط تخمدان ها) در آندومتر باعث توقف رشد می شود و باعث شروع ترشح هورمون ها و پروتئین های دیگر مورد نیاز برای حفظ بارداری می شود (اگر بارداری رخ داده باشد). اگر بارداری رخ نداده باشد، سطح استروژن و پروژسترون کاهش یافته و اندومتر از بین می رود. اندومتریوز رشد بافت آندومتر در خارج از رحم می باشد. توقف رشد آندومتریوز باعث کاهش علائم اندومتریوز از جمله درد و خونریزی می شود.

قرص دوفاستون حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از هورمون پروژسترون، می باشد. اضافه کردن پروژسترون با استروژن به روند زنانگی کمک می کند. چرخه قاعدگی طبیعی وابسته به تعامل چند هورمون می باشد؛ از جمله استروژن و پروژسترون که توسط تخمدان و سایر هورمون ها که توسط غده هیپوفیز ترشح می شود. اگر هر یک از این هورمون در مقادیر صحیح تولید نشود چرخه مختل شده و باعث مشکلاتی مانند آمنوره و خونریزی غیر طبیعی رحمی در طی چرخه قاعدگی می شود. قرص دوفاستون باعث چرخه قاعدگی منظم می شود زیرا باعث بازگرداندن هورمون ها به مقدار طبیعی می شود.

مصرف استروژن برای درمان جایگزینی هورمون باعث کاهش دوران یائسگی زنان ناشی از کمبود استروژن، از جمله، گرگرفتگی، تعریق شبانه، بی خوابی، خشکی واژن ( درمان خشکی واژن)، سردرد، نوسانات خلقی، عدم تمرکز و از دست دادن انرژی می شود. استروژن همچنین تاثیرات مثبت دیگری در سوخت وساز دارد از جمله متابولیسم استخوان و چربی (چربی). همچنین باعث افزایش ضخامت آندومتر (پوشش داخلی رحم) در صورت عدم وجود پروژسترون می شود و می تواند منجر به سرطان رحم ( علائم سرطان رحم) در برخی از زنان یائسه شود.

قرص دوفاستون حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از هورمون پروژسترون، می باشد. اضافه کردن پروژسترون با استروژن به روند زنانگی کمک می کند. این قرص برای کمک به تحریک رشد صفات جنسی زنان، از قبیل رشد پستان، و کاهش تولید تستوسترون استفاده می شود.

قرص دوفاستون به عنوان یک جزء پروژسترون هورمون درمانی تغییر جنسیت همراه با هورمون استروژن مونث استفاده می شود. این قرص برای کمک به تحریک رشد صفات جنسی زنان، از قبیل رشد پستان، و کاهش تولید تستوسترون (تستوسترون چیست؟ )استفاده میشود.

عوارض رایج قرص عبارتند از: حالت تهوع، استفراغ، درد سینه، خونریزی نامنظم، سرگیجه، وزن کم و خارش و جوش.

در صورتی که مشکلات زیر را داشته باشید نباید قرص دوفاستون را مصرف کنید:

قرص دوفاستون را با یک لیوان آب با یا بدون غذا یک یا دو بار در روز بخورید. مقدار دوز قرص و فاصله زمانی آن به روش درمانی شما بستگی دارد. شما باید تا زمانی که پزشک تجویز می کند قرص را مصرف کنید. ممکن است پزشک 5 روز یا یک ماه مصرف این قرص را تمدید کند.

قرص دوفاستون را تا زمانی که پزشک تجویز می کند باید مصرف کنید که معمولا 5 روز یا یک ماه یا ده شب از شب 16 یا 14 سیکل پریودی است. گاهی نیز هر ماه در طول قاعدگی باید از این قرص مصرف کنید.

اگر قرص دوفاستون را فراموش کردید بلافاصله پس از به یاد آوردن مصرف کنید مگر این که زمان قرص بعدی رسیده باشد. در این حالت مصرف قرص قبلی لازم نیست. هیچ گاه دو قرص را باهم مصرف نکنید.

قرص را باید در محیطی خشک و سرد با دمای زیر 30 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

دوفاستون نام تجاری این شرکت است. نام دارو یک هورمون به نام دیدروگرسترون (پروژسترون) است. هورمون پروژسترون تنها در دوران بارداری به علت تکنیک های کمک باروری مانند IVF و غیره و در موارد سقط معمول (سقط مکرر) مشخص می شود. سوء مصرف پروژسترون می تواند منجر به عوارض جانبی از جمله مرگ جنین و سقط (بیشتر در سه ماهه اول بارداری)، عضله سازی جنین دختر (از جمله موهای ناخواسته صورت)، نقص های زایمان در نوزادان مانند شکاف شکم و نقص قلب شود. بنابراین در ایالات متحده استفاده از پروژسترون در دوران بارداری ممنوع است. در دوران بارداری باید حداقل داروهای ضروری مانند 5 میلی گرم اسید فولیک به صورت روزانه (مانند فولات) مصرف شود. اگر کم خونی دارید، باید آهن همراه با اسید فولیک (مانند Probofex) مصرف کنید.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

منبع: www.inhousepharmacy.vu و doctor.ndtv.com

ممنونم

توی این مطلب گفته شده کسی که تلاش برای بارداری دارد دوفاستون نخورد من توی اقدام هستم ولی دکتر برام نوشته که بخورم این دو تا با هم تضاد داره میشه دلیلشو بگید

سلام قرص دوفاستون برای تنظیم پریود است و شانس بارداری را افزایش میدهد چون تخمک گذاری را منظم میکند. بنابراین در هنگام اقدام و قبل از بارداری مشکلی ندارد اما با اطلاع از بارداری نباید مصرف شود. منظور در مقاله همان زمان بارداری است.

بهداشت و سلامت اختلالات قاعدگی, پزشکی, دارو, درمان اندومتریوز, قرص دیدروژسترون, قرص‌های دوفاستون

قرص‌های دوفاستون یا دیدروژسترون ۱۰ میلی‌گرمی حاوی دیدروژسترون (نوعی پروژسترون مصنوعی) هستند که در صورت فقدان پروژسترون طبیعی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. موارد مصرف آن شامل اختلالات قاعدگی و آندومتری است.

قرص‌ ۱۰ میلی‌گرمی دوفاستون (Duphaston) برای درمان موارد بسیاری که در نتیجه‌ی فقدان پروژسترون ایجاد می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این موارد شامل اختلالات قاعدگی مانند آمنوره ثانویه (سیکل قادگی که متوقف شده است، نامنظم است یا اصلا اتفاق نیفتاده است)، دیس منوره یا قاعدگی دردناک، سندرم پیش از قاعدگی و خونریزی رحمی غیرطبیعی است که به جای آن‌که در پایان دوره قاعدگی رخ دهد در طول قاعدگی رخ می‌دهد.

قیمت قرص duphaston چیست

قرص‌های دوفاستون ۱۰ میلی‌گرمی برای درمان آندومتریوز (رشد بافت آندومتر در خارج از رحم که باعث درد و خونریزی می‌شود)، ناباروری و سقط جنین ناخواسته نیز تجویز می‌شوند.

این قرص‌ها اثر محرک استروژن بر اندومتر را نیز رفع می‌کنند و بنابراین، احتمال سرطان اندومتر را در زنان کاهش می‌دهند (سرطان ممکن است در پاسخ به استروژن در زنانی که به‌دلیل علائم منوپوز از طریق هورمون جایگزین درمان می‌شوند ایجاد شود).

قرص دوفاستون ۱۰ میلی‌گرمی حاوی دیدروژسترون (مشتق مصنوعی هورمون زنانه پروژسترون) است، یعنی ساختار شیمیایی آن بسیار به پروژسترون طبیعی شباهت دارد و به‌همین دلیل، کاربرد مشابه پروژسترون دارد. پروژسترون طبیعی طی فاز دوم سیکل قاعدگی توسط تخمدان‌ها تولید می‌شود. این هورمون بر اندومتر (جدار رحم) تاثیر می‌گذارد و فاز تکثیری را به فاز ترشحی تبدیل می‌کند. اندومتر که در پاسخ به استروژن در اولین فاز سیکل قاعدگی نازک شده، دیگر رشد نمی‌کند و شروع به ترشح هورمون دیگر پروتئین‌های لازم برای حفظ بارداری (در صورت بارداری) می‌نماید، در صورت نبود بارداری، سطوح استروژن و پروژسترون کاهش می‌یابد و اندومتر تخریب می‌شود (قاعدگی رخ می‌دهد).

در صورتی‌که فقدان پروژسترون طبیعی، نظم قاعدگی را برهم بزند یا مشکلاتی مانند آمنوره ثانویه و خونریزی رحمی غیر طبیعی ایجاد کند عملکرد دیدروژسترون در قرص دوفاستون ۱۰ سیکل قاعدگی را منظم می‌کند؛ این قرص با تحریک اندومتر برای آماده‌سازی رحم برای بارداری و حفاظت از بارداری در درمان ناباروری و سقط جنین ناخواسته نیز موثر است. دوفاستون ۱۰ بر سراسر اندومتر اثر می‌گذارد و از رشد اضافی سلول‌های آن جلوگیری می‌کند.

قرص ۱۰ میلی گرمی دوفاستون حاوی دیدروژسترون (یک مشتق مصنوعی از هورمون جنسی زنانه‌ی پروژسترون) است که برای درمان مسائل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از فقدان پروژسترون طبیعی به وجود می‌آیند.

طی یک دوره قاعدگی طبیعی، پروژسترونی که به وسیله تخمدان‌ها تولید می‌شود بر اندومتر تاثیر می‌گذارد و رشد آن‌را متوقف می‌کند و باعث می‌شود که هورمون‌ها و پروتئین‌های لازم برای حفظ بارداری ترشح شوند.

در صورت عدم بارداری، سطوح استروژن و پروژسترون پایین می‌آید و اندومتر تخریب می‌شود و خونریزی قاعدگی رخ می‌دهد. اندومتریوز رشد بافت اندومتر در بخش خارجی رحم است که مانند اندومتر رحم عمل می‌کند و پاسخ آن به پروژسترون نیز به همان ترتیب است.

دوفاستون ۱۰ بر اندومتر در همه‌ی نواحی اثر می‌گذارد و از رشد آن جلوگیری می‌کند و علائم اندومتریوز از جمله درد و خونریزی را از بین می‌برد.

دیدروژسترون شبیه پروژسترون طبیعی است. اما، بر خلاف پروژسترون طبیعی، به آسانی جذب می‌شود در حالی‌که پروژسترون طبیعی به‌راحتی در دستگاه گوارش جذب نمی‌شود و تا اغلب به صورت تزریقی تجویز می گردد.

کمبود پروژسترون طبیعی در بدن باعث ایجاد اختلالات قاعدگی شده و درنتیجه به دلیل اثر استروژن احتمال سرطان رحم افزایش می یابد اما دوفاستون می تواند با این اثر استروژن در بدن مقابله کند و خطر سرطان اندومتر را کاهش دهد.

درضمن بر خلاف دیگر پروژسترون‌های مصنوعی، دیدروژسترون با اثرات مثبت استروژن مانند جلوگیری از پوکی استخوان و تنظیم کلسترول، تداخلی ندارد همچنین از نظر شیمیایی نیز با تستوسترون در ارتباط نیست و بنابراین تاثیرات منفی مردانه نیز در بدن ایجاد نمی‌کند.

در کارسینوم پستان یا اعضای تناسلی، بیماری کبدی، سقط فراموش شده و اختلالات ترومبوتیک نباید مصرف شود.

در حین مصرف دارو ممکن است خونریزی های قاعدگی نامنظم دیده شود که در آن صورت بهتر است میزان مصرف را افزایش داد.

ترومبوفلبیت، آمبولی ریوی، ترومبوز شبکیه، لکه بینی، خونریزی های نابجا، تغییر اشتها و ورم قوزک پا از عوارض جانبی دارو هستند.

مصرف همزمان دیروژسترون و بروموکریپتین موجب ترشح بیش از حد و خود به خودی جریان شیر می گردد. داروهای القا کننده فعالیت آنزیم های کبدی مثل کاربامازپین، فنی توئین و ریفامپین موجب کاهش کارآیی دارو می شوند.

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

دوفاستون (Duphaston) نوعی پروژسترون مصنوعی است که در مواردی که بدن قادر به تولید پروژسترون نباشد تجویز می شود.

از این دارو برای درمان اختلالات قاعدگی، – دوفاستون (Duphaston) نوعی پروژسترون مصنوعی است که در مواردی که بدن قادر به تولید پروژسترون نباشد تجویز می شود.

از این دارو برای درمان اختلالات قاعدگی، قاعدگی دردناک، سندرم پیش از قاعدگی و خونریزی رحمی غیرطبیعی استفاده می شود.

حالت تهوع، درد سینه و خونریزی نامنظم برخی از عوارض مصرف این داروست.

قیمت قرص duphaston چیست

ستاره سرویس سلامت – استروژن و پروژسترون دو هورمون مهم بدن زنان هستند که توسط تخمدان ها ترشح می شوند.

کار این هورمون ها تنظیم چرخه قاعدگی و همچنین آماده نگه داشتن بدن و دستگاه تولید مثل برای باروری است.

اگر هر یک از این هورمون ها در مقادیر صحیح تولید نشود چرخه قاعدگی مختل شده و باعث مشکلاتی مانند عادت ماهیانه نامنظم (آمنوره) و خونریزی غیر طبیعی رحمی می شود.

در این شرایط برای اینکه بدن بتواند روال عادی خود را طی کرده و امکان باروری داشته باشد، نیاز است که از هورمون های جایگزین اما شبیه به آن ها استفاده شود.

پروژسترون یکی از این هورموون هاست که به طور مصنوعی هم تولید شده و در این شرایط پزشک با توجه به میزان نیاز بیمار به این هورمون آن را برای وی تجویز می کند.

قیمت قرص duphaston چیست
قیمت قرص duphaston چیست
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *