قیمت قرص ویتامین آ خارجی

خواص دارویی و گیاهی

قیمت قرص ویتامین آ خارجی
قیمت قرص ویتامین آ خارجی

روزانه 1 عدد کپسول همراه غذا با مقدار کافی آب مصرف نمایید.

ویتامین‌های آ یا رتینول برای بهبود بینایی افراد در نور کم مثل شب و حفظ سلامتی سطح چشم، دفاع از بدن و سلامتی پوست است. بر اثر کمبود این ویتامین فرد دچار ضخامت و خشک شدن قرنیه چشم می‌ شود که به این بیماری گزروفتالمی(xerophthalmia) می‌گویند. اگر کمبود خیلی شدید شود فرد نابینا خواهد شد. ولی کمبود آن فرد را دچار شب کوری می‌ کند. ویتامین آ نقشی حیاتی در فعالیت سالم قلب و عروق بدن داشته و در تنظیم سالم فشار خون لازم است. ویتامین آ در زخم‌های پوست، جوش‌ها و سایر عوارض پوستی چون دارویی، اثری درمانی داشته و کمبود آن موجب دیر درمان شدن زخم می‌شود. ویتامین آ برای فعالیت مویرگ‌ها و حفظ جدار آنها لازم بوده و در عوارض قلبی عروقی یا خونریزی‌های مغزی کمبود این ویتامین دیده می‌ شود. ویتامین آ در عوارض و صداهای گوش در دوران سالمندی موجب درمان و رفع آن عوارض شده و مصرف آن از به وجود آمدن این عوارض و صداهای مختلف در گوش جلوگیری می ‌نماید. ویتامین آ در جلوگیری از پیری زودرس و نگهداری سلول‌های بدن و شادابی آنها تاثیر شایسته‌ای دارد و امروز در درمان‌های ژرونتولژی و جلوگیری از نابودی و مرگ اعضای بدن از ویتامین «آ» استفاده درمانی می ‌شود. ویتامین آ در بیماری‌های دستگاه تنفسی و سلول‌های مخاطی آن نقش درمانی داشته و کمبود آن موجب عوارض و آتروفی بافت‌های مخاطی بینی می‌ گردد. ویتامین آ در دوران بیماری‌ها و عفونت‌های مختلف در بدن مقاومت بدن را زیاد و عوامل ضد بیماری و میکروب را تقویت می ‌نماید و موجب رفع بیماری شده و به سلامت بدن کمک می ‌نماید. ویتامین آ در رشد و نمو تاثیر دارد و برای کودکان جزو ضروریات حیاتی می‌ باشد که رشد و نمو آن به نحو شایسته‌ای انجام پذیرد و موجب فعالیت و نشاط آنان می‌ گردد. ویتامین آ در زگیل یا دانه‌های پوستی موجب درمان شدن بوده و به نظر می‌ رسد کمبود این ویتامین موجب بروز این دانه‌ها و یا زگیل می‌ شود.

با سلام بنده بطور هفته ای قرص ویتامین آ ایرانی شرکت زهراوی با دوز پنجاه هزار رو مصرف میکنم میخواستم بدونم ضرر نداره؟اگه امکان داره دوره مصرف این ویتامین رو با این دوز بیان کنید.متشکرم

با سلام

کاربر گرامی، نیاز روزانه به ویتامین آ تقریبا در حدود 5000 واحد بوده که مقداری از آن از طریق غذای مصرفی تامین خواهد شد و بهتر است این ویتامین را به صورت هر دو هفته یک عدد مصرف نمایید.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )قیمت قرص ویتامین آ خارجی

سلام ،مدتی است که پوست صورت من و دستانم خشک شده پوسته پوسته میشود از پماد ویتامین آ مصرف کردم تا حدودی جواب داد ولی دیگه جواب نمیده و بازم پوستم خشکه اگه قرصشو بخورم تاثیرشو نشون میده؟چقد طول میکشه تا نتیجه بگیرم؟؟

با سلام

کاربر گرامی، بهتر است در این مورد با پزشک متخصص پوست مشورت نمایید منتها در حالت کلی استفاده از کرم های مرطوب کننده موضعی انتخاب مناسبی برای شما می باشد.
مصرف ویتامین آ نیز می تواند تا حدودی به شما کمک نماید.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

باسلام و خسته نباشید ببخشید یک قرص یا شربت معرفی میکنیدکه کل ویتامینهای مورد نیاز سالمندان 80 سال را داشته باشد و یک قرص یا شربت جهت سنگ کلیه سالمندان سپاس که وقت میزارید و جواب میدهید

با سلام

کاربر گرامی، شما می توانید از سنتروم سیلور و عصاره اورتیکا زردبند استفاده نمایید.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

چرا ویتامین A از برندهای دیگه نمیارید

با سلام

کاربر گرامی، متاسفانه در حال حاضر ویتامین آ خارجی به صورت رسمی و توسط شرکت معتبر به ایران وارد نشده است. در صورت واردات رسمی، محصول سریعا در سایت موجود خواهد شد.

باتشکر – کارشناس فروش

با سلام-چرا مدت زیادی هستش این محصول(ویتامینA) موجود نمیشه .

با سلام

کاربر گرامی، متاسفانه مدتی است این محصول به ایران وارد نشده است و زمان دقیق موجود شدن این محصول مشخص نیست.
لطفا به قسمت ” به من اطلاع بده ” در زیر محصول مراجعه کرده و با درج شماره تلفن خود، اطلاعات تماس خود را در اختیار بخش پشتیبانی قرار دهید.
در صورت ورود و توزیع محصول، به صورت اس ام اسی به شما اطلاع رسانی می گردد.

باتشکر – کارشناس فروش

سلام
میخواستم بدونم آیا این قرص میتونه جایگزین قرص راکوتان بشه؟با توجه به اینکه هر دو قرص حاوی مقادیر زیادی ویتامین A هستند.
و آیا اصلا دارو یا ویتامینی وجود داره که جایگزین راکوتان بشه و عوارض کمتری داشته باشه؟(برای کاهش چربی سطح پوست و جوش)

پیشاپیش ممنونم از وقتی که میذارید

کاربر گرامی با سلام،
راکوتان از مشتقات ویتامین A می باشد ولی به هیچ عنوان جایگزین آن نمی تواند باشد.
می توانید از مکمل Dr murad pure skin استفاده نمایید. لطفا به لینک مراجعه نمایید .
با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام.وقتتون بخیر.ببخشید دوباره این محصول موجود میشه؟

با سلام

کاربر گرامی، متاسفانه مدتی است این محصول به ایران وارد نشده است و زمان دقیق موجود شدن این محصول مشخص نیست.
لطفا به قسمت ” به من اطلاع بده ” در زیر محصول مراجعه کرده و با درج شماره تلفن خود، اطلاعات تماس خود را در اختیار بخش پشتیبانی قرار دهید.
در صورت ورود و توزیع محصول، به صورت اس ام اسی به شما اطلاع رسانی می گردد.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

تهران – خیابان جمالزاده شمالی – 200 متر بالاتر از خیابان فرصت – نبش کوچه یزدان شناس – پلاک 251 – داروخانه مرکزی جمالزاده

طراحی و توسعه توسط گروه آریاس ( 1388-1398 )

این محصول از سبد خرید شما حذف شود ؟

ترب یک موتور جستجوی هوشمند است که با استفاده از آن می توانید کالای مورد نظر خود را در همه فروشگاه های اینترنتی به صورت همزمان جستجو کنید، به مقایسه‌ی قیمت کالا در فروشگاه ها بپردازید و از فروشگاه های مطمئن خرید کنید.

ترب را دنبال کنید تا از تغییرات قیمت کالای مورد علاقه خود سریع‌تر باخبر شوید

مجری طرح پایلوت : انجمن داروسازان اصفهان

تحت نظارت معاونت غذا و دارو

مسئولیت صحت اطلاعات بر عهده داروخانه می باشد

*دریافت دارو فقط بصورت حضوری در محل داروخانه و با نسخه کامل امکان پذیر است*

چنانچه در خصوص “ویتامین آ” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

لیست قیمت قرص و ویتامین ها در طول روز بروز رسانی می شود , شما می توانید قیمت انواع مختلف قرص و ویتامین ها مورد نظر خود را از لیست زیر مشاهده و با دیگر قیمت های قرص و ویتامین ها مقایسه کنید. نرخ های درج شده در این لیست , شروع قیمت فروشندگان برای قرص و ویتامین ها در بازار می باشد.

آخرین بروز رسانی قیمت قرص و ویتامین ها در تاریخ سه شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت: ۱۹:۰۰ انجام شده است.

قیمت قرص ویتامین آ خارجی

انواع قرص و ویتامین ها شامل: قرص پروناتال فارماتون 30 عددی و قرص اکتی وومن لیبرتی سوییس ۳۰ عددی و قرص آیرون بیس گلیسینات (آهن با ویتامین ث) هلث اید 30 عددی و قرص فمودین دینه 50 عددی و کپسول گیاهی رودیورتیک و کپسول ارلیستات 120 کارن 21 عددی و قرص مولتی ویتامین آقایان سوپرابیون و قرص ماماویت نانو حیات دارو ۶۰ عددی و کپسول…


 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

طبقه بندی مارتیندل : عوامل تغذیه ای و ویتامین ها(مکمل ها)
طبقه بندی درمانی : ویتامین ها > ویتامین A

ویتامین A فقط برای پیشگیری یا درمان حالات مرضی کمبود این ویتامین مصرف می شود.

ویتامین A برای عملکرد طبیعی شبکیه ضروری است. این ویتامین به شکل رتینال در شبکیه با اپسین ترکیب می شود و ردوپسین ایجاد می نماید که برای تطبیق بینایی در تاریکی مورد نیاز است. ویتامین A برای رشد استخوان، کار بیضه و تخمدان، تکامل جنین، تنظیم رشد و تمایز بافت پوششی نیز ضروری است.

ویتامین A به سهولت از مجرای گوارش سالم جذب می شود. ویتامین اضافی و جذب نشده از طریق مدفوع دفع می گردد. ویتامین A به مقدار زیاد در کبد و به مقدار ناچیز در کبد متابولیزه شده و از طریق مدفوع و کلیه دفع می شود.قیمت قرص ویتامین آ خارجی




با مصرف بیش از حد این دارو، زبر شدن پوست، خشک شدن مو، بزرگ شدن کبد و افزایش سرعت سدیمانتاسیون گلبولهای قرمز(ESR) و افزایش غلظت کلسیم و آلکالین فسفاتاز سرم گزارش شده است . مقادیر زیاد دارو یا مصرف طولانی آن ممکن است سبب بروز خونریزی لثه، خشکی یا زخم دهان یا ترک خوردگی و خشکی لبها شود.

1. در نارسایی مزمن کلیه، باید با احتیاط مصرف شود.
2. این دارو در کودکان به علت حساسیت بیشتر آنان و احتمال بروز مسمومیت با مصرف مقادیر زیاد یا طولانی مدت دارو و همچنین در بزرگسالان به دلیل احتمال بروز تجمع دارو در بدن با احتیاط مصرف شود.
3. تعیین غلظت پلاسمایی ویتامین A به منظور تایید کمبود دارو، در حین درمان ضروری است. غلظت پلاسمایی ویتامین A، به علت وجود ذخیره کبدی، ضرورتاً نشانه وضعیت تغذیه ای نیست، هر چند که غلظت کمبود آن با کمبود ویتامین ارتباط دارد.


1. به دلیل خطر بروز مسمومیت، دارو را نباید بیش از مقدار مصرف توصیه شده مصرف کرد.
2. درصورت فراموش کردن یک نوبت مصرف دارو، به دلیل اینکه زمان زیادی برای تخلیه ویتامین لازم است، مصرف نوبت فراموش شده ضروری نمی باشد. دوره درمان مطابق دستور باید تکمیل شود.



بیشتر بخوانید :


موارد مصرف و عوارض ویتامین B۲ ( ریبوفلاوین)


فواید بی نظیر قرص ویتامین D3


لیست قیمت انواع قرص و ویتامین ها در بازار





© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

ویتامینA یکی از ویتامین های محلول در چربی می باشد که برای داشتن چشم ها، پوست و غشاهای مخاطی سالم، حیاتی است. ویتامینA در چشم در فرایند بینایی شرکت کرده، همچنین در رشد طبیعی پوست و غشاهای مخاطی نیز نقش دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی می گردد. زنان باردار، افراد سیگاری و افراد سالخورده نیاز بیشتری به ویتامینA دارند. کپسول های ویتامینA یوروویتال برای رفع نیاز بدن به این ویتامین ضروری تولید شده اند.

اطلاعات کلی در مورد ویتامین A:

ویتامین A با خانواده ای از مولکولها با شکل مشابه بنام رتینوئید ها مرتبط است و در شکل های مختلف یافت می شود:

– رتینول، شکلی از ویتامینA می باشد که به هنگام مصرف منابع غذایی حیوانی جذب بدن می شود، ویتامین محلول در چربی و زردرنگ می باشد که در بینایی و رشد استخوان نقش دارد.قیمت قرص ویتامین آ خارجی

– سایر رتینوئیدها، گروهی از ترکیبات که از نظر شیمیایی با ویتامینA ارتباط دارند و در پزشکی استفاده میشوند. حدود ۸۰% از ویتامینA در بدن انسان جذب می شود. این ویتامین به همراه چربی از طریق سیستم لنفاوی وارد جریان خون می گردد. میزان جذب در مردان سریعتر از زنان صورت می گیرد. به هنگام اسهال، زردی و اختلالات معده ای این ویتامین کاهش می یابد. ویتامینA در کبد ذخیره می گردد. یک فرد سالم می تواند در حدود ۲/۹۷ میکروگرم ویتامین A در هر گرم از کبد ذخیره نماید. بنابر این یک کبد با وزن میانگین ۱۵۰۰ گرم می تواند ۰۰۰/۱۵۰ میکروگرم ویتامینA در خود ذخیره کند.

میزان نیاز بدن به ویتامین A چقدر است؟ 

نقش ویتامین A در سلامت انسان :

– برای سلامت چشم:

این ویتامین را با اسم رتینول نیز می خوانند چون تولید رنگدانه هایی در شبکیه یا رتینا چشم می کند.

ویتامینA موجب تقویت بینایی، بویژه در نور کم می گردد. نقش ویتامینA در چرخه بینایی با شکل رتینال آن مرتبط است، بطوریکه در چشم ۱۱-سیس رتینال در ریشه های لیزین به رودوپسین و یدوپسین اتصال می یابد. با ورود نور به چشم ۱۱-سیس رتینال به شکل همه ترانس ایزومریزه می شود. این شکل از اوپسین جدا شده و موجب القای یک پیام عصبی در طول عصب بینائی می گرددکه نهایتا به سوی مرکز بینائی در مغز می رود.رودوپسین برای دید سفید و سیاه در شب مورد نیاز می باشد و به همین جهت است که کمبود در این ویتامین موجب مهار تشکیل مجدد ردوپسین شده و شب کوری بروز خواهد کرد.

– در داشتن پوست سالم:

ویتامینA برای داشتن پوست سالم ضروری می باشد. مکانیسم هایی که داروهای درمانی رتینوئیدی بواسطه آنها موجب درمان بیماری های پوستی می گردد، مورد بررسی دانشمندان قرار گرفته اند. مؤثرترین دارو جهت درمان اکنه، ۱۳-سیس رتینوئیک اسید (ایزو ترتینوئید) می باشد. ایزوترتینوئین تعداد باکتری ها را در مجاری و سطح پوست کاهش می دهد. همچنین با مهار واکنش های شیمیایی منوسیت ها و نوتروفیل ها موجب کاهش التهاب می گردد.

– رشد، تولید مثل و افزایش توان:

مقادیر کم و زیاد ویتامینA هر دو موجب بروز نقایص تولد در نوزدان می گردند. رتینول و رتینوئیک اسید (RA) جهت تکامل جنینی ضروری می باشند. رتینوئیک اسید، به هنگام تکامل جنینی در تکامل اعضاء و تشکیل قلب، چشم ها و گوش های جنین نقش دارد. همچنین مشخص شده است که رتینوئیک اسید در تنظیم بروز ژن کد کننده هورمون رشد انسانی نیز نقش دارد.

– در تقویت سیستم ایمنی:

ویتامینA را به خاطر داشتن نقش در عملکرد سیستم ایمنی بعنوان ویتامین ضد عفونت می شناسند. همانطور که می دانیم پوست و سلول های موکوسی (سلول هایی که مجاری هوایی، لوله گوارشی و مجرای ادراری را می پوشانند) بعنوان یک سد عمل کرده و اولین خط دفاعی بدن در مقابل عفونت می باشند. رتینول و متابولیت های آن جهت حفظ تمامیت و نیز عملکرد این سلول ها مورد نیاز می باشند. ویتامینA و اسید رتینوئیک در تکامل و تمایز سلول های سفید خونی مانند لنفوسیت ها که نقش مهمی در واکنش های ایمنی ایفا می کنند نقش مرکزی دارد.

– در جلوگیری از فرایند پیری:

درمان هایی که امروزه در جهت کند کردن فرایند پیری بکار می روند، اغلب حاوی مکمل های ویتامینی و معدنی می باشند. بسیاری از این ویتامین های ضد پیری، آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد یا محصولات جانبی متابولیسم که به سلول ها آسیب رسانده و در فرایند پیری و نیز بیماری ها نقش دارند را از بدن حذف می کنند. از آنجا که رادیکال های آزاد همواره در بدن تولید می شوند، لذا داشتن ذخیره مناسبی از آنتی اکسیدانها جهت جلوگیری از آسیب سلولی ضرورت دارد. ویتامین هایی که در گروه ویتامین های آنتی اکسیدان قرار می گیرند عبارتند از: E , C , B12 , B6 , A .

– نقش در تنظیم ژن:

ویتامینA در شکل اسید رتینوئیک در رونویسی ژن ها نقش مهمی ایفا می کند. تبدیل رتینال به رتینوئیک اسید یک مرحله برگشت ناپذیر می باشد لذا تشکیل اسید رتینوئیک به شدت کنترل می گردد، چون این ترکیب بعنوان لیگاند برای گیرنده های هسته ای عمل می کنند.

– نقش در تشکیل گلبول های قرمز خون:

سلول های قرمز خونی همانند سایر سلول های موجود در خون، از پیش سازهایی بنام سلول های بنیادی ایجاد می شوند. سلول های بنیادی برای تمایز طبیعی خود به گلبول های قرمز خونی به رتینوئیدها نیازمند هستند. علاوه بر این، ویتامینA موجب تسهیل انتقال آهن از محل ذخیره خود در بدن به گلبول های قرمز در حال تکامل و شرکت در ساختار هموگلوبین می گردد. هموگلوبین حامل اکسیژن در سلولهای قرمز خونی می باشد.

 

کمبود ویتامین A

کمبود طولانی مدت ویتامین A می تواند موجب التهاب چشم ها، ضعف بینایی و شب کوری شود. حساسیت در برابر عفونت ها افزایش یافته و بویژه به خاطر ضعف لایه مخاطی تنفسی، سرماخوردگی بطور مکرر بروز می کند. کمبود ویتامینA موجب عدم اشتها، ناتوانی، دندان ها و لثه های ناسالم، اختلالات پوستی مانند اکنه، جوش و چین و چروک می گردد. زمانی که مقادیر ویتامین A در بدن کافی نباشد، غشاهای مخاطی بینی، گلو و دهان، لوله های برونشی، ریه ها، مجرای روده ای، کلیه ها و واژن در زنان در معرض عفونت های مکرر قرار می گیرند. نهایتاً غشاهای مخاطی در تمام بدن توانایی ترشح مقادیر طبیعی موکوس مورد نیاز جهت محافظت در مقابل عفونت ها و تحریکات را از دست داده و بلافاصله دژنره می شوند. سایر علائم ناشی از کمبود ویتامین A عبارتند از: عقب ماندگی رشد در کودکان، خستگی و شکنندگی در موها، شوره سر و نیز ریزش مو، ناخن های غیر طبیعی و علائم دیگر.

 

منابع غذایی برای ویتامین Aکدامند؟

ویتامینA در منابع غذایی حیوانی مانند تخم مرغ، گوشت، پنیر، خامه، جگر و کلیه حیوانات به وفور یافت می شود. منابع بتاکاروتن نیز عبارتند از: هویج، کدو، سیب زمینی، طالبی، گریپ فروت، زردآلو، اسفناج و سبزیجات

 

چه کسانی نیاز بیشتری به ویتامین Aدارند؟

به خاطر داشته باشیم:

(ویتامین A بعلت داشتن فواید متعدد برای بدن انسان در هر سنی مورد نیاز می باشد.)

– نوزادان و کودکان

– زنان باردار و شیرده

– افرادی که دچار ضعف و یا اختلال در بینایی هستند

– افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی داشته و مکرراً دچار عفونت و سرماخوردگی می شوند

– افرادی که اختلالات پوستی در آنها وجود دارد

 

قیمت قرص ویتامین آ خارجی

تحقیقات علمی صورت گرفته درباره ویتامین A؟

۱- تأثیر ویتامینA در درمان اکنه

۲- تأثیر درمانی رتینوئیک اسید در بیماری لوکمیای پرومیلوسیستیک حاد

۳- تأثیر ویتامینA در بیماری ها و اختلالات چشمی

۴- تأثیر ویتامینA در بیماری سرخک

۵- تأثیر ویتامینA در اگزروافتالمیا (چشم خشک)

۶- تأثیر مصرف ویتامینA در کاهش علایم بیماری مالاریا

۷- تأثیر ویتامینA در بیماری رتینیت پیگمنتوزا

۸- ویتامینA و اثرات آنتی اکسیدانی آن

۹- تأثیر ویتامینA در سرطان سینه درزنان

۱۰-تأثیر ویتامینA در جلوگیری از بروز بیماری کاتاراکت (آب مروارید) در چشم

۱۱- تأثیر ویتامینA در جلوگیری از اسهال

۱۲- تأثیر ویتامینA در ممانعت از عفونت ایدز

۱۳- تأثیر ویتامینA در عملکرد سیستم ایمنی

۱۴- تأثیر ویتامینA در کاهش میزان مرگ و میر نوزادان

۱۵-نقش ویتامینA در جلوگیری از بروز کم خونی وابسته به آهن

۱۶- تأثیر ویتامینA درکاهش خطر سرطان پانکراس

۱۷- تأثیر ویتامینA در کاهش عفونت های انگلی

۱۸- تأثیر ویتامینA در کاهش ذات الریه (پنومونی) در کودکان

۱۹-نقش ویتامینA در جلوگیری از بروز پولیپ

۲۰-نقش ویتامینA در کاهش ناراحتی های ناشی از بارداری

۲۱- تأثیر ویتامینA در جلوگیری از پیری و چروک خوردگی پوست

۲۲-نقش ویتامینA در جلوگیری از سرطان پوست

۲۳- تأثیر ویتامینA در بهبود زخم ها

با سلام فرزندم ۲ساله است گاهی وقت ها چشماهیش چپ میشود دکتر گفته ممکن است دچار مشکل موتور چشم باشد منظور از مشکل موتور چشم چیست

با سلام
اطلاعات فقط در زمینه ی محصولات شرکت ارائه می شود.

با سلام
نزدیک دوماهی هست چشمام ضعیف شدن،ضمن اینکه چشم سمت راستم از عمق خیلی درد میکنه
رفتم پیش یه دکتر گفت چشمات حدودا یک و نیم هستن و کمی خشک هم شده
شما برای تقویت بینایی و بهبود ضعیف شدن چشم چه دارو هایی پیشنهاد میدین
خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید
ممنون از لطفتون

سلام
روزانه یک عدد توصیه می شود.

با سلام و احترام
بنده ۲۶ سالمه و به خاطر پوست خیلی چرب و مستعد آکنه دکتر برام ایزوترتینوئین۲۰ هفته ای دوتا تجویز کرده، اما به دلایلی از جمله گرانی نمیتونم مصرف کنم.
حال میخواستم بدونم که حداقل برای کنترل و تا حدودی بهبودی. اگر روزی یک کپسول ویتامین آ ی شما رو مصرف کنم ،در بلند مدت (مثلا دو سال) مشکلی برام پیش نمیاد؟؟
در ضمن سبزیجات خیلی کم مصرف میکنم و میوه جات مصرف نمیکنم و ماهی و میگو هم اصلا مصرف نمیکنم، و گوشت قرمز هم خیلی خیلی کم مصرف میکنم.
با سپاس

سلام
بله
تغذیتون هم بهتر کنید

سلام خسته نباشید
چشم سمت راست من ۷۵%وچشم چپ۱% ضعف‌دارن
میتونم ویتامین آ ویژل ۲۵۰۰۰ استفاده کنم

سلام
این ویتامین محصول شرکت حکیمان نیست.
برای تقویت بینایی کپسول ویتامین آ و یا کپسول اوژن پیشنهاد می شود.

سلام.
من خشکی چشم دارم دکترم گفته همیشه باید اشک مصنوعی استفاده کنم و مراقب باشم و از گوشی و مطالعه زیاد خودداری کنم که از این بدتر نشه و یک بار هم موی رگ چشمم پاره شد ولی شدید نبوده و گفته با میوه و غذا و ویتامین ها جلوگیری کنم از خشکی بیشتر و رفع زردی چشمم حالا میخواستم بدونم چه نوع ویتامینهای رو بخرم و استفاده کنم؟

سلام
همین محصول روزانه یک عدد.

سلام خسته نباشید من قرص جوشان ویتامین Aرو دو هفتس مصرف میکنم حس میکنم بینایی من رفته رفته بیشتر میشه و اکثرا سردرد دارم بعد مصرف و ادرارم به رنگ زرد متمایل به قرمز به نظر شما مصرف رو متوقف کنم؟

سلام
سر درد و تغییر رنگ ادرار مربوط به مصرف ویتامین A نیست.
باعث بهبود بینایی می شود.

سلام من آزمایش کمبود ویتامین آ دادم جواب آزمایشم بر حسب روش hplcانجام شده و مقدار آن ۳۲.۹۳۳می باشد می خواستم بدونم که آیا نرمال هست یا نیاز به مصرف ویتامین آ دارم اگه نیار دارم چه ویتامینی و مصرفش به چه صورته با سپاس

سلام
روزانه یک عدد کپسول همراه غذا وبا مقدار آّب کافی یا مطابق دستور پزشک

سلام موی سر من ریزش داره قرص ویتامین aمیتونه ریزششو کم کنه

سلام
بله ریزش رو کم میکند ولی قطع نمی کند.

سلام پوست صورتم به شدت خشک و التهاب داره خیلی قرمز میشه و خارش شدید داره و پوسته پوسته میشه ودر قسمت چانه هم جوش زیاد میزنم،موهامم خشک و شکننده ست و خشکی چشم هم دارم پیش چندتا دکتر پوست هم رفتم آزمایش هم دادم همه چی سالم بوده ولی خوب نشدم، آیا ممکنه از کمبود ویتامین a باشه؟ چه قرصی و به چه صورت باید مصرف کنم

سلام
در صورتی که مکمل دارویی دیگری، که حاوی ویتامین آ است،استفاده نمیکنید،میتوانید روزانه یک عدد از محصول ویتامین آ یوروویتال استفاده کنید.

سلام من ۱۷ سالمه و هفته ای دوبار قرص ویتامین آ ۲۵۰۰۰ می تونم بخورم؟ دکتر نمیتونم برم اگه میشه جواب بدید

سلام
این محصول فعلا موجود نیست.

سلام من یکی از چشمام ۲۵ درصد ضعیفه یکی دیگه نیم اما بیناییم خیلی کمه چندبارم رفتم متخصص میگه شماره چشمت همونه حتی ام ار ای و دوتا آزمایش دیگه هم که مخصوص چشم بود انجام دادم نرمال بود احساس میکنم شبا دیدم کمتر میشه میشه بگید چه مکملی برام خوبه ممنونم

سلام
میتونید از کپسول اوژن روزانه یک عدد استفاده کنید

سلام پوستم چند ساله لک داره. میدونم که ویتامینهای بدنم پایینه. چه قرص ویتامینی بخورم که شاید رو لک تاثیر داشته باشه. هیچ مشکل دیگه ای ندارم چک کردم

قرص مولتی ویتامین + مینرال یوروویتالhttp://hakimanteb.com/products/%D9%85%D9%88%D9%84%D8%AA%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-30%D9%8860%D9%88100-%D8%B9%D8%AF%D8%AF%DB%8C/قرص مولتی ویتامین + مینرال یوروویتال

برای شفافیت پوست و سفیدی چشم ویتامینA کپسولشو استفاده کنم اشکالی نداره؟؟؟؟در روز چند عدد مصرف کنم؟؟؟۴۸سال سن دارم

سلام
ببخشید برای ورزشکارا هم مناسب هست؟یعنی میشه ما که بدنسازی میریم استفاده کنیم؟بهمون توصیه میکنن.نظر شما چیه؟
سوال بعد اینکه خوردنش با ویتامین سی همزمان تداخلی نداره؟به عنوان مثال قرص جوشان ویتامین سه همرا با یک کپسول ویتامین آ.خوبه یا نه؟
ممنون از اینک راهنمایی میکنید.تشکر

سلام من پشت بازو و روی بازو و کمرم جدیدا داره ترک های پوسای درمیاد بعضیا میگن ب خاطر کمبود ویتامین آ و ب بدنته
ب نظرشما چیکار باید بکنم؟!

از کپسول ویتامین E 400 یوروویتال که کاملا گیاهی است استفاده کنید. هفته ای ۲ عدد همراه با غذا مصرف شود

البته این رو هم بگم که تا به حال سابقه شوره نداشتم و بقیه علائم کمبود ویتامین آ مثل جوش صورت و بعضی وقتام عدم اشتها رو دارم

سلام روزتون بخیر من مدتیه که به شوره سر مبتلا شدم و هرکار میکنم کم میشه ولی درمان نشده تا حالا، جایی خونده بودم که شوره به خاطر کمبود ویتامین آ هست میخواستم ببینم برای خرید کپسول ویتامین آ باید حتما آزمایش بدم و کمبودش تایید بشه یا میتونم همینجوری ی بسته ۶۰ تایی بگیرم و بخورم؟

بهتر است از کپسول ب-کمپلکس یوروویتال استفاده کنید. روزانه ۱ عدد

سلام من سفیدی چشمام شفاف نیست برای سفید و شفاف شدن چه دارویی مناسب هست .

متخصص چشم مراجعه کنید.

سلام .. ببخشید قوای جنسی خیلی ضعیفی داره . لطفا راهنمایی کنید که از چه ویتامینهایی میتونه استفاده کنه و روش استفادش چطوریه…
مرسی

کپسول اسنشیال و یا کپسول ارکتاویتال

سلام.پسر من سه سال و سه ماهش هست وقای بردمش پیش اپتومتریست گفت چشماش ضعیفه و براش عینک تجویز کرد و این خیلی منو ناراحت کرده ایا امکان داره با مصرف ویتامین آزودتر بهبود پیدا کنه؟و اینکه چه ویتامین آ یی برای این سن میتونه مصرف کنه؟از داروخانه که پرسیدم فقط قطره ویتامین اد رو پیشنهاد دادن.ممنون

مصرف ویتامین آ در بینایی کودک تاثیر مثبت دارد. اما نه به این معنا که به حالت اول برگردد. با پزشک متخصص مشورت کنید و روزانه بیشتر از ۱۵۰۰ واحد ویتامین آ ندهید.

سلام من پوستم این ۲ سال خیلی خشک میشه به حصوص چانم و زیر چشام کدوم قرصا رو توصیه میکنید؟

برای پوست خشک مصرف شربت امگا ۳ مکس روزانه ۱۰ سی سی بعد از غذا توصیه می شود.

سلام خسته نباشید توی مقاله نوشته بودید که برای نوزادان ۶-۱۲ ماه ۵۰۰ میکروگرم مناسبه برای بچه ام ویتامین آ ۵۰۰۰۰ نوشتن دکترش ولی نگفتن چند قطره استفاده کنم میشه راهنمایی کنید

سلام. از انجایی که محصولی که گفتید جزء محصولات شرکت حکیمان طب نیست متاسفانه امکان راهنمایی دقیق نسیت. با پزشک متخصص صحبت کنید

سلام
وقتتون بخیر
من ی بیمار مبتلا به hpv هستم و همینطور ک میدونید باید سیستم ایمنی قوی بشه
من قرص ایموئنس میخورم به همراه زینک پلاس
ایا خوردن قرص ویتامین a مشکلی نداره با این داروها

مصرف ویتامین A به صورت طولانی مدت و سرخود مشکل ایجاد خواهد کرد. شما می توانید از شما اول از همه با انجام آزمایش نوع ویروس hpv را باید تشخیص دهید.

سلام مصرف همزمان کپسول ویتامین سی زینک پلاس با اسپرین تداخل دارد خطری ندارد.باسپاس

عالی و مفید بود.

سلام من ۱۹سالمه صورتم رو سه ماه پیش اصلاح کردم جوش زدم وتا این سه ماه خوب نشده…واینکه من تغذیه ام خیلی خوب نیست احساس میکنم ویتامین بدنم کم شده از ماه رمضان به بعد هم ریزش موهام خیلی بیشتر شده میخوام ویتامین بگیرم ولی نمی دونم چه ویتامین های که پوستم شاداب وریزش موهام خوب بشه

کپسول زینک پلاس ۱۰ میلیگرم روزانه ۱ عدد بعد غذا

ممنون که پاسخ دادید
واینکه قرصی هست که مژه هارو پرپشت کنه؟من مژه هام خیلی کم پشته

سلام من۱۹سالمه و هفته ای یه بار بدون نظر پزشک ویتامینDمصرف میکنم میخواستم ببینم میشه هفته ای یک بار ویتامین Aبدون نظر پزشک مصرف کنم بخواتر کمی چشم درد و تعداد جوش های کمی که میزنم . باید به دارو خانه چه نوع ویتامینAای رو بگم که به درم بخوره من پوستم سفیده ولی یه خرده زردی در پوستم مشاهده میشه قرص اهنم مصرف میکنم ممنون میشم اگه پاسخمو بدین

بستگی به دوز ویتامین A دارد. می توانید با داروساز (دارو پزشک) مشورت کنید.

با عرض سلام و آرزوی موفقیت برای شما
میخواستم بدونم من میتونم قرص ویتامین های آ ب و ث رو هر روز استفاده کنم،در یک دوره ی یک ماهه
چون کمبود این ویتامین ها رو دارم
به نظر شما بهترین برنامه برای مصرف این ویتامین ها چی هستش،با توجه به اینکه ماه رمضان هم در پیشه و فقط وعده های غذایی افطار و سحر رو داریم.ممنون میشم راهنماییم کنید.

مصرف ویتامین ب و ث هر روز مانعی ندارد. حتما همراه با یک لیوان آب مصرف کنید. همراه غذا یا بدون غذا هم فرقی نمی کند.
اگر ویتامین آ کمبود دارید باید تحت نظر پزشک و یا داروساز(دارو پزشک) مصرف کنید. زیرا دوز ویتامین آ در محصولات شرکت های مختلف متفاوت است.

سلام خسته نباشید پسرم مشکل شبکوری داره چه دارویی مصرف کنه تا این مشکلش بر طرف بشه.واقعا ازاین مشکل هم خودش رنج میبره وهم ما.لطف میکنید منو راهنمایی کنین.باتشکر

شب کوری نشانه ای از کمبود ویتامین A می باشد. فرزند شما حتما باید تحت نظر متخصص چشم باشد

سلام. من چشمام ضعیف بود، سه سال پیش عمل PRK انجام دادم. اما باز جدیدا چشام یه مقدار کمی ضعیف شده. میخواستم بدونم چه قرصی مصرف کنم تا بیشتر ازین ضعیف نشه؟

می توانید از کپسول اوژن روزانه ۱ عدد بعداز غذا استفاده کنید. در کنارش تمرینات زیر را هم انجام دهید.

این تمرینات هیچ خطری برای چشم ندارد و اگر به مدت چند هفته متوالی انجام دهید، آثار آن را در بهبود بینایی خود درخواهید یافت.

*پلک زدن: پلک زدن به عنوان یک راهکار ساده برای تمرکز طولانی تر و تمیز کردن چشم است. کاربران رایانه معمولا عادت به پلک زدن ندارند و اغلب وقتی پای تلویزیون می نشینند پلک نمی زنند.

*ماساژ با کف دست ها: برای این کار چشم ها را ببندید. با کف دست چشم ها را بپوشانید. دست ها را به اندازه ای به چشم نزدیک کنید که بتوانید به راحتی پلک بزنید و فشار زیادی روی ماهیچه چشم وارد نکنید. ۲دقیقه به همین حالت بمانید. اگر در یک روز پرکار چند دقیقه این کار را انجام دهید، متوجه تاثیر شگفت انگیز آن بر عضله چشم خواهید شد.

*عدد هشت: این تمرین باعث افزایش انعطاف پذیری ماهیچه چشم می شود.در فاصله ۷متری خود یک عدد هشت بزرگ انگلیسی را قرار دهید. به مدت چند دقیقه با چشم های خود عدد هشت را که به صورت یک مارپیچ است، دنبال کنید.

*دور و نزدیک: این تمرین را تقریبا در هر مکانی می توان انجام داد. در یک صندلی راحت بنشینید. انگشت شست خود را در فاصله ۱۰سانتی متری از چشم ها قرار دهید. به انگشت خود نگاه کنید سپس به یک شیء با فاصله دورتر بنگرید. با هر بار تنفس عمیق، زاویه دید خود را تغییر دهید به گونه ای که یک بار به شیء نزدیک و یک بار به شیء دور نگاه کنید. این کار باعث تقویت ماهیچه چشم و بهبود بینایی می شود.

*زوم کردن: روی یک صندلی راحت بنشینید به یک شیء نزدیک متمرکز شوید و سپس چشم ها را به پایین بدوزید. پس از چند دقیقه با تکرار این کار متوجه انعطاف پذیری عضلات چشم خود خواهید شد. این تمرین نیز به تقویت ماهیچه ها و بهبود کارکرد چشم منجر می شود.

سلام خسته نباشید.خیلی ممنون ازسایت خوبتون.من یه دختر۲۰ساله هستم متآهلم اشتهام خیلی کمه،لاغری شدید دارم.به زورمیتونم نصف وعده های اصلی یک فردغذا بخورم.سوالم ازشمااینه که میتونم ویتامینAبخورم اشتهام زیادبشه؟یاچه ویتامین دیگه ای مصرف کنم که اشتهام زیادبشه ودرنهایت وزنم زیادبشه؟ممنونم ازمشاوره های خوبتون

سلام.
۱- آزمایش تیروئید بدهید.
۲- از کپسول زینک پلاس ۱۰ میلی گرم روزانه ۱ عدد بعد از غذا استفاده کنید.

با سلام
مادرم ام اس داره همینطور اختلال پوستی اگزما میتونه ویتامین آ بخوره ؟لطفا دوز مصرفی را ذک. کنید

باید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید

سلام.این قرص ویتامین آ برا ریزشو رشد موهم تاثیراتی دارد؟

این محصول موجود نیست

درود
۶سته نباشید از همراهی شما سپاسگذارم من بیماری هوچگین داشتم مدتی بعد از درمان بهتر شدم ولی دوباره مثل اینکه بازگشته غذا نمی خورم دیدم کم شده ناخن هایم از کمر می شکند ریزش مو هایم بسیار زیاد شده چه ویتامینی مصرف کنم تا این حالت ها کم شود نگویید به پزشک مراجعه کنم چون دیگر پولی باقی نمانده خودتان بهتر می دانید چه می گویم با تشکر از همراهی شما

پیشرفت های جدید در زمینه تشخیص و درمان این بیماری باعث شده است که تعداد زیادی از بیماران بهبود یابند. در این بیماران با تشخیص زودرس و درمان مناسب، میزان بهبود افزایش خواهد یافت. این بیماری با جان شما بازی خواهد کرد اگر به متخصص مراجعه نکنید.

با سلام مصرف روزانه ۵۰۰۰ واحد ازین ویتامین درروز بعد جه مدتی اثر خودرا نشان میدهد؟۱ماه یا باید همچنان ادامه داد؟

سلام من صورتم خیلی جوش میزنه و ١٨ سالمه میتونم از قرص ویتامینa استفاده کنم؟؟

سلام

من مدتی است که لیکن پلان و پسوریازیس دارم چند روز میشه که چشمام هم سوزش داره عفونت کرده لبام هم زخم میشه وقتی پماد ویتامین آ استفاده میکنم بهتر میشه و بیست و شش سالمه

قرص ویتامین آ تهیه کردم میتونم هر دو روز ۸۰۰ میکرو گرم مصرف کنم ؟

سلام. حتما با متخصص پوست مشورت کنید

سلام. متاسفانه این محصول دیگر وارد نمی شود.

سلام خسته نباشید .
من یه کپسول ۲۵۰۰۰ خریدم نمیدونم چطور مصرف کنم خواهشا راهنمایی کنید

سلام. حتما و حتما با پزشک مشورت کنید.

من چشمام ضعیفه تاز میبینه بعد یه مدت هم رژیم بود فکر کنم کبود ویتامین a دارم اینو بخورم خوبه

سلام. بهتر است از شربت امگا-۳ مکس استفاده کنید که هم ویتامین A دارد و هم اینکه امگا-۳ برای سلامت چشم بسیار مفید است.

سلام خسته نباشید
من پوستم پر از جوش و آکنه شده و چرب در برخی قسمت ها مانند بینی شده است و ملتهب میشود.
پیشنهاد شما برای بهبود استفاده از کدام مکمل ها است؟

سلام. باید علت ایجاد آکنه را تشخیص داد که بهترین کار مراجعه به پزشک متخصص است

سلام ببخشید من قرص ال دی مصرف میکنم میخوام قرص آ ویتین ۵۰۰۰۰ واسه پوستم بخورم ایرادی داره؟

سلام. مصرف ویتامین آ حتما با تجویز و توصیه پزشک صورت بگیرد.

سلام خسته نباشین من ۲۶ سالمه و به خاطر ضعف در بینایی ویتامین A50000استفاده میکنم میشه بگین به چه شیوه وتا چه مدت استفاده باید کنم ممنونم

سلام. این دوز را به هیچ عنوان سر خود مصرف نکنید مگر تحت نظر پزشک.

سلام
من به شدت چشام ضعیف میشه و جوش هم میزنم
به چه صورت لازمه قرص مصرف کنم
روزی یکی کافیه ؟؟

سلام. بهتر است شما حتما به متخصص چشم پزشک مراجعه کنید.

سلام،برای رفع زگیل های زیاد هم میشه از قرص ویتامین Aاستفاده کرد؟با تشکر

من ۱۶ سالمه ماهی ۱ دونه میتونم بخورم؟؟

سلام. بله .

سلام ممنون از راهنمای های مفیدتان
هرچند روزمیتوان مصرف کرد ؟یا هرروز باید مصرف کرد؟

سلام.
بهتر است مصرف طولانی مدت حتما تحت نظر پزشک باشد.

سلام مرسی از سایت خوبتون من قرص ژله ای ویتامین آ۲۵۰۰۰٫ رو از داروخانه برای پوستم گرفتم ولی نحوه مصرفش رو نمیدونم من روزی یک بار میخورم ایا درسته

سلام.
اولا : این محصولی که شما تهیه کردید کپسول ویتامین A یوروویتال نیست.
دوما : از آنجایی که ویتامین A جزء ویتامین های محلول در چربی است باید در مصرف آن بسیار دقت شود. شما حداکثر هفته ای دو عدد و نهایتا تا مدت ۳ ماه استفاده کنید مصرف طولانی تر و بیشتر از آن پیشنهاد نمی شود.

شما برای حفظ سلامت پوست و مو می توانید از املاح و ویتامین های دیگر هم همچون کپسول زینک پلاس ، کپسول ویتامین C + روی و یا مولتی ویتامین یوروویتال استفاده کنید.

با سلام ایا کودک ۵ ساله به خاطر تنبلی چشمش میتونه روزی یه کپسول بخوره

سلام
بله می تواند مصرف نماید .

سلام ممنون از توجه به دیدگاه ها
میخواستم بدونم مقدار مصرف به چه میزانه ،چه تعداد قرص میباشد
در دور مصرف باید استراحت کرد یانه یا آزمایش میخواد یا نه
درمور قرص های زینک،کلسیم و ویتامین a وایزن پلاس

سلام آیا با زینک پلاس تداخل دارد روز درمیان استفاده کنیم و یا میشود هردو را در یک روز مصرف کرد

سلام
مصرف همزمان این دو فرآورده تداخلی نداشته و امکان پذیر است .

متشکرم ازتون – لطفا طریقه مصرف را هم بنویسین که همراه غذا بعد غذا بین غذا…..بازم ممنونم ازشما

سلام
همراه غذا یا پس از غذا مصرف شود(با معده خالی مصرف نشود).

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

 
 
 
 

کانال تلگرام حکیمان طب

ويتامين محلول در چربي

ويتامين A به راحتي از دستگاه گوارش جذب مي شود اما جذب آن ممكن است در موارد سوء جذب چربي ها، كاهش مصرف پروتئين و اختلال عملكرد كبد يا پانكراس كاهش يابد. مقداري از ويتامين A موجود در بدن در كبد ذخيره مي شود كه اين ذخيره براي 2 سال نياز بدن كافي است.

متابوليت هاي ويتامين A از طريق ادرار و به طور عمده مدفوع دفع مي شود. اين ويتامين از سد جفتي به مقدار بسيار كم عبور مي كند اما در شير ترشح مي شود.

ويتامين A يك ويتامين محلول در چربي است كه براي رشد، تكامل و نگهداري بافت اپي تليال و نيز جهت بينايي بخصوص در نور كم ضروري است. كمبود ويتامين A زماني رخ مي دهد كه جذب خوراكي آن ناكافي باشد و معمولاٌ در كودكان شايع تر از بزرگسالان است. كمبود طولاني مدت آن مي تواند به اگزوفتالمي يا خشكي چشم منجر شود. از اولين علايم اين عارضه شب كوري مي باشد كه در صورت پيشرفته تر شدن بيماري، باعث ايجاد زخم هاي چشمي و كوري دايم مي شود. از ديگر علايم كمبود آن ايجاد تغييرات در پوست و غشاهاي مخاطي مي باشد.

كمبود ويتامين A ناشي از سوء جذب، سيروز صفراوي، يرقان كلستاتيك، گاستركتومي و فيبروز كيستيك، پيشگيري از كمبود ويتامين A در افراد مستعد، اگزوفتالمي و رتينيت پيگمنتوساقیمت قرص ویتامین آ خارجی

بزرگسالان و كودكان بالاتر از 8 سال: 100000واحد براي 3 روز، بعد 50000 واحد در روز براي 2 هفته.
درمان نگهدارنده:
بالغين: 10000 تا 20000 واحد در روز به صورت خوراكي براي 2 ماه و يا 100000واحد در روز براي 3 روز و 50000 واحد در روز براي 2 هفته به صورت تزريقي.
كودكان 1 تا 8 سال: 5000 تا 10000 واحد در روز به صورت خوراكي براي 2 ماه و يا 17500 تا 35000 واحد در روز براي 10 روز به صورت تزريقي.
نوزادان: 7500 تا 15000 واحد در روز براي 10 روز به صورت تزريقي.

هايپروتيامينوز A ، حساسيت به ويتامين A، تجويز وريدي، مصرف خوراكي در سندرم سوء جذب.

اختلال عملكرد كليوي.

در بارداري گروه C است. ميزان نياز مادر شير ده 6000 واحد است . شير مادر به اندازه كافي نياز نوزاد را به اين ويتامين تامين مي كند. تجويز اين دارو دردوران شيردهي تنها با نظر پزشك مجاز است.

عوارض فقط در مورد مسموميت با ويتامين A رخ مي دهند.
عوارض حاد: افزايش فشار داخل جمجمه، اختلالات شديد پوستي (در مصرف بيش از
IU/kg 25000)
عوارض مزمن: هايپرويتامينوز A، تهوع، بي اشتهايي، تغييرات پوستي، آنمي، درد استخوان و مفاصل
شوك آنافيلاكسي و مرگ در صورت تزريق وريدي.

نئومايسين، كلستيرامين و پارافين مايع باعث كاهش جذب و ضد بارداري هاي خوراكي باعث افزايش جذب ويتامين A مي شوند.

آمپول هاي IU/ml 50000 ، جعبه 10 عددي

صفحه اصلی » محصولات
»
مکمل های رژیمی-غذایی
» A-VIGEL 25000

A-VIGEL 25000

Vitamin A

Soft Gelatin Cap.25000 I.U

قیمت قرص ویتامین آ خارجی

آ-ویژل® کپسول نرم ویتامین آ پالمیتات 25000و 50000 واحد ماده مؤثره کپسول ژلاتینی نرم آ-ویژل ، ملح پالمیتات
ویتامین آ می باشد که از گروه ویتامین های محلول در چربی بوده و جزء ویتامین -های
ضروری برای رشد ، تکامل و حفظ کارآیی بافت اپی تلیال (همبند) و تکامل سیستم بینایی
می باشد. در صورت عدم دریافت مقادیر مورد نیاز ویتامین آ علایم
ناشی از کمبود آن بروز می نماید که این علایم در کودکان شایعتر از بزرگسالان می باشد.
کمبود دراز مدت این ویتامین می تواند منجر به بروز بیماری گزروفتالمی یا خشکی چشم
شود که در مراحل اولیه موجب شب کوری شده و در صورت عدم درمان می تواند منجر به
ضایعات شدید چشمی و نهایتاً کوری گردد. علایم دیگر این بیماری شامل تغییرات در
ساختار پوست و غشاهای مخاطی بدن می باشد. •    موارد
مصرف: پیشگیری و درمان کمبود ویتامین آ  ،
گزروفتالمی ، سیروز اولیه صفراوی ، بیماری های مزمن انسدادی کبدی ، بیماریهای
پوستی و التهاب رنگدانه شبکیه ( رتینیتیس پیگمنتوزا) ، کم خونی ، سرخجه ، اسهال ،
عفونت های ناحیه تنفسی ، نئو پلاسم های بد خیم.
•    راهنمایی های عمومی برای مصرف صحیح
دارو : این دارو برای
درمان بیماری فعلی شما تجویز شده است ٬ لذا از مصرف آن در موارد مشابه ویا
توصیه  آن به دیگران خودداری نمایید . •    قبل از
مصرف این دارو در موارد زیر با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید
:


در صورت حساسیت نسبت به ویتامین آ یا مشتقات آن ، دارو
های دیگر ، مواد محافظ ، ژلاتین ، رنگها ، غذاهاو….
     – در صورت حاملگی و شیردهی
.
     – در صورت مصرف داروهایی از
قبیل نئومایسین ، کلستیر امین، پارافین خوراکی ، وارفارین  و داروهای ضد
حاملگی خوراکی
     – در صورت تجویز همزمان این
دارو با واکسن سرخجه.
     – در صورت مصرف سایر فرآورده
های حاوی ویتامین آ و یا مشتقات آن مانند آکیترتین ، ایزوترتینوئین و ترتینوئین. •    در طول
دوره مصرف این دارو به نکات زیر توجه نمایید :  
–  دارو را با فواصل زمانی منظم میل نموده و دوره
درمان را کامل کنید حتی اگر ظاهرا بهبودی حاصل  شده باشد
.
– دارو را بیش از مقدار و مدت توصیه شده توسط پزشک ٬
مصرف نکنید . این دارو را می توانید  با معده خالی یا بعد از غذا میل نمایید
.
    – در صورتیکه یک نوبت مصرف 
دارو را فراموش کردید ٬ به محض بیاد آوردن آن را مصرف کنید ولی اگر تقریبا زمان
مصرف  نوبت بعدی  فرا رسیده  باشد دوز تجویز شده را مصرف
کرده  و از دو برابر کردن مقدار مصرف خودداری کنید . •    مصرف
در بارداری و شیردهی :
–    ویتامین آ در دوزهای کمتر از 5000
واحد در دوران بارداری مجاز بوده ولی در مقادیر بالاتر جزو گروه
X بوده و مصرف آن می تواند ایجاد اختلالات و ناهنجاریهای
جنینی نماید. لذا مصرف این فرآورده با دوزهای 25000 واحد یا 50000 واحد در دوران حاملگی ممنوع می باشد.
–    این دارو در شیر مادر ترشح شده و
مصرف آن در مادران شیرده با تشخیص پزشک معالج مجاز می باشد. •    مقدار
و نحوه مصرف دارو :  مقدار مصرف  هر دارو را پزشک  تعیین می
نماید  ولی مقدار مصرف   معمول این دارو  به قرار زیر است
:
–    کمبود شدید ویتامین آ در بالغین و
کودکان بالای 8 سال: 100000 واحد روزانه به مدت 3 روز سپس 50000 واحد به مدت 14
روز و ادامه درمان با دوز نگهدارنده  20000-10000 واحد خوراکی به مدت 2 ماه.
–    کمبود شدید ویتامین آ همراه با
گزروفتالمی در بالغین و کودکان بالای 8 سال: 500000 واحد به مدت 3 روز ، سپس 50000
واحد بمدت 14 روز و ادامه درمان با دوز نگهدارنده  20000-10000 واحد خوراکی به مدت 2 ماه.
–    کاهش علایم و مرگ و میر ناشی از
سرخجه در کودکان:  400000-200000 واحد در طول بیماری. •    عوارض
جانبی دارو :
    – هر دارو به موازات اثرات مطلوب
درمانی ممکن است باعث بروز بعضی عوارض ناخواسته نیز بشود . اگر چه همه این
عوارض در یک فرد دیده نمی شود ٬ در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک خود
مشورت نمایید . عوارض جانبی این دارو شایع نبوده و فقط در دوزهای بالا ممکن است
بروز نماید که این علایم با قطع مصرف دارو قابل برگشت می باشد:احساس ضعف و خستگی ،
کاهش وزن ، اختلالات گوارشی ، تهوع ، استفراغ ، اختلالات پوستی و سردرد.
•    مسمومیت 
: در صورت مصرف بیش از دوز تجویز شده
دارو  ٬ درمان  را متوقف و بیمار را به مراکز درمانی انتقال دهید
.
– علایم مسمومیت با ویتامین آ شامل ضعف ، تحریک پذیری ٬
بی اشتهایی ، کاهش وزن ، تهوع ، اختلالات گوارشی ، تب ، بزرگی طحال یا کبد ،
تغییرات پوستی مانند خشکی یا زرد شدن پوست ، حساسیت به نور آفتاب ، خشکی یا
خونریزی لبها ، خشکی و ریزش مو ، کم خونی ، سردرد ، هیپرکلسمی ، تورم زیر جلدی ،
شب ادراری و درد مفاصل و استخوانها می باشد
– مسمومیت حاد با دوزهای خیلی بالای این فرآورده باعث
خواب آلودگی ، گیجی ، تهوع و استفراغ ، برافروختگی ٬ خارش٬ پوسته
ریزی      و افزایش فشار داخل جمجمه می گردد.
– علایم مسمومیت مزمن با این فرآورده ممکن است همراه با
افزایش فشار داخل جمجمه ، وز وز گوش ، اختلالات شدید بینایی و تورم دردناک
استخوانهای بلند باشد که این علایم با قطع مصرف دارو معمولاً قابل برگشت می باشند. •    شرایط
نگهداری دارو :
    – دارو را در دمای کمتر از 25 درجه
سانتی گراد نگهداری نمایید .
    – دارو را دور از نور و رطوبت و در
بسته بندی اصلی خود نگهداری کنید .
    – دارو را دور از دسترس اطفال
نگهداری نمایید .
    – از مصرف داروهای تاریخ گذشته
خودداری نمایید . •    اشکال
دارویی  : کپسول ژلاتینی نرم  آ-
ویژل25000 واحد در جعبه های 100 عددی

کپسول ژلاتینی نرم  آ- ویژل50000 واحد در جعبه های
100 عددی . .

© Copyright 2016 – daanapharma.com | Powered By : [ PersianTools ]

قیمت قرص ویتامین آ خارجی
قیمت قرص ویتامین آ خارجی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *