قویترین دارو برای جوش صورت

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

 

 

قویترین دارو برای جوش صورت

 

در طب گیاه درمانی،اعتقاد ما بر این است که 5 عامل اصلی در بروز جوش صورت و بدن نقش عمده دارد((در حقیقت هرعاملی که باعث کم کاری کبد شود و یا در انجام کار هورمونهای بدن خِلل انجام دهد)):

1)-چربی:غذاهای چرب-انواع تخمه(کدو- آفتاب گردان)-تخم مرغ و

2)-سودا:چای-کاکائو-قهوه-بادمجان-گوجه فرنگی و

3)-اعصاب:افراد آشفته و عصبی و دارای استرس به دلیل برهم خوردن تعادل هورمونهای بدنشان زودتر جوش می زنند.

4)- مصرف بیش از اندازه غذاها با طبیعت گرم(کاهش عملکرد کبد).

5)-نظافت پوست:عامل باکتری ها همواره منتظرند که از منافذ پوست آلوده که مکان مناسبی برای رشد آنهاست استفاده کنند(جوشهای چرکی).

روشهای پیشگیری:

الف)نظافت پوست:

شستشو با صابون گیاهی ملایم(صابون گل بابونه- صابون مغز بادام و)

البته کسانی که دارای پوست خشک هستند پس از شستشو با صابون حتماً از کرم های گیاهی مخصوص که به آنها حساسیت ندارند استفاده کنند(کرم های گل بابونه-همیشه بهار و )

ب) رعایت در مصرف مواد غذایی

ج)داشتن آرامش و اعصاب راحت(بدون استرس)

 

&lt:

نسخه اول): یک قسمت عرق یونجه+یک قسمت عرق کیالک یا کاسنی+یک قسمت عرق خارشتر+یک قسمت آب

مواد بالا را به صورت مخلوط در یک لیوان روزی دو نوبت عصر و شب میل کنید.

کارخانه تولیدکننده عرقیات مهم است موقع خرید به مارک عرقیات دقت کنید (من مارک ترگل را پیشنهاد می کنم).

نسخه دوم):2 گرم عناب را با 2 گرم زرشک کوهی ابتدا شسته ، کمی کوبانده وداخل ظرف پلاستیکی ریخته و حدود 2 لیتر آب به آن اضافه کنید (داخل یخچال نگهداری کنید)،پس از حدود 1 ساعت روزی 2 لیوان از آب آن را میل کنید.((کسانی که دارای فشار خون پایین هستند از این روش استفاده نکنند)).

 

زیبایی ،هدیه ای است که خداوند به همه ما انسانها عطا فرموده،خداوند را شاکر باشیم و در حفظ آن بکوشیم.

 


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

استفاده از روغن گیاهی برای درمان جوش و رفع آکنه بسیار محبوب بوده و اغلب موثرتر از توصیه های دارویی برای درمان جوش صورت و همچنین درمان آکنه است. اگر برای رفع آکنه بدنبال روش های طبیعی و خانگی هستید پیشنهاد می کنم در ادامه با معرفی 8 روغن گیاهی موثر برای درمان جوش صورت و رفع آکنه با زوم لایف همراه باشید.

بهترین روغن های گیاهی برای درمان آکنه عبارتند از:

رزمارینیک اسید موجود در روغن رزماری برای خاصیت ضد التهاب بودن ذاتی آن و افزایش سرعت فرایند بهبود، شناخته شده است. اگر بدنبال روشی برای درمان آکنه هستید، پنج قطره از آن را روی قطعه ای پنبه ریخته و سپس آن را به آرامی بر روی آکنه ها بمالید.

این روغن، ترکیبات متفاوت آنتی اکسیدان و ضد التهاب فراوانی داشته و تحقیقات نشان می دهند که روغن دانه ی سرو برای درمان آکنه بسیار مناسب است.

روغن درخت چای متخصص درمان جوش و رفع آکنه است! این روغن یکی از صادرت های کشور استرالیا و حاوی برخی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها در جهان بوده و احتمالاً به عنوان مشهور ترین روغن ضد جوش شناخته می شود. با ویژگی های آنتی باکتریال، ضد عفونی کنندگی و ضد التهاب، حتی استفاده از چند قطره ی (رقیق) آن بر روی پوست، تاثیری شگفت انگیز از خود به جای خواهد گذاشت.

قویترین دارو برای جوش صورت

روغن پونه ی کوهی، ضدعفونی کننده و آنتی باکتری بوده و با درمان عفونت ها، پوست را بهبود می دهد. هنگامی که سیستم ایمنی بدن التهاب را کاهش می دهد، لایه برداری و رفع انسداد منافذ پوست بسیار آسان تر است.

روغن اسطوخودوس برای افزایش سرعت بهبود پوست بسیار مشهور است؛ به خصوص پوستی که به دلیل خشکی، پوسته پوسته شده است. این نواحی پوست مستعد آکنه هستند، اما استفاده ی مداوم از روغن اسطوخودوس به مدت یک الی دو هفته، بسیاری از این برآمدگی ها و التهاب ها را از بین می برد.

ترکیبات فعال موجود در روغن بهار نارنج ، تولید چربی غدد چربی را تنظیم کرده و حتی بر تعدیل هورمون ها در بدن اثر دارد و آن را به راه حلی ایده آل برای درمان آکنه ی مزمن تبدیل می کند.

روغن میوه ی رز حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین بوده و به کاهش تورم و قرمزی آکنه و هم چنین زخم های ایجاد شده توسط آن کمک می کند و در نهایت پوست را بهتر نشان می دهد.

روغن مریم گلی، ذاتاً آنتی باکتری است می تواند به درمان آکنه کمک کتد. پس آغشته کردن پنبه به دو یا سه قطره از آن و استفاده بر روی آکنه ها، تاثیری شگفت انگیز ایجاد خواهد کرد. هنگامی که منافذ بسته می شوند، به محلی مناسب برای انباشته شدن باکتری ها و در نتیجه التهاب پوست تبدیل می شوند و روغن مریم گلی از این اتفاق جلوگیری می کند.

آکنه هنگامی اتفاق می افتد که غدد چربی، فولیکول های مو را در پوست به دام می اندازند که ممکن است منجر به التهاب، جوش های سر سیاه، جوش های سر سفید و برآمدگی های کوچکی شود که می توانند نواحی برآمده ی حساس، دردناک و قرمز پوست را تشکیل می دهند.

نه تنها آکنه ناخوشایند است، بلکه ممکن است سال ها ادامه داشته باشد؛ مخصوصا در دوران بلوغ که غده های چربی فعال تر از معمول هستند. گفته می شود که هر کسی ممکن است دچار آن شود، اما درمان هایی ساده و در عین حال موثر وجود دارند که این وضعیت ملتهب پوست را بهبود می بخشند.

با اینکه برای بهبود این التهاب ها، پمادها و داروهای شیمیایی بسیاری تجویز می شوند، اما این روش درمان آکنه، عوارض جانبی ناخواسته ای نیز دارند، درحالیکه به ندرت روغن های گیاهلی این عوارض را دارند. اگر به نوع خاصی از این روغن ها حساسیت ندارید، ترکیبات موثر و فعال، اسیدهای فرار و آنتی اکسیدان های موجود در این روغن ها می توانند از التهاب پوست جلوگیری کرده، چربی بیش از حد پوست و غدد چربی را از بین برده، التیام پوست را تسریع بخشیده و سلامت پوست را بهبود بخشد.

با اینکه هر کدام از این روغن ها متفاوت هستند، اما قواعدی کلی برای استفاده از آن ها وجود دارد. با توجه به شرایط و علائمی که دارید، از روغن های مختلفی استفاده خواهید کرد؛ برای مثال، برخی از این روغن ها برای آبرسانی پوست هستند، در حالیکه برخی دیگر، عفونت ها را کاهش داده و از انسداد منافذ جلوگیری می کنند.

با وجود فواید زیاد این روغن ها برای رفع آکنه، عوارضی نیز وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند؛ مانند حساسیت و ناسازگاری با دیگر داروها.

اگر به گیاهی که روغن گیاهی از آن گرفته شده است حساسیت دارید، انتظار می رود که التهاب موضعی مانند جوش، ورم و قرمزی بیشتری پدید آید.

اگر برای درمان آکنه یا به دلیل دیگری، دارو مصرف می کنید، پیش از استفاده از این روغن های گیاهی بر روی پوست صورت، با پزشکتان مشورت کنید. این روغن ها، به خصوص برای درمان آکنه به ندرت استفاده می شوند؛ اگر این روغن ها را می خورید، خطر ناسازگاری با داروها خواهد بود.

آیا مطلب ” 8 روغن گیاهی موثر برای درمان جوش صورت و رفع آکنه ” برای شما مفید بود ؟

کمتر کسی را می‌توان یافت که تاکنون سردرد را تجربه نکرده باشد. اما همیشه گفته شده که پیشگیری []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *