قطع قرص ال دی و پریود نشدن

خواص دارویی و گیاهی

قرص ضد بارداری با ایجاد تغییراتی در دوره‌های پریود، از بارداری پیشگیری می‌کند. این قرص حاوی هورمون‌هایی است که جلوی تخمک‌گذاری را می‌گیرند. به‌طور دقیق‌تر، هورمون‌ها عملکرد غده هیپوفیز مغز را تغییر می‌دهند و این کار، از تشکیل سلول تخمک و آزاد شدن آن در تخمدان، جلوگیری می‌کند. هورمون پروژسترون موجود در قرص ضد بارداری، از رسیدن اسپرم به سلول تخمک نیز جلوگیری می‌کند و همچنین تغییراتی در لایه رحم ایجاد می‌کند. پس از قطع کردن مصرف قرص ضد بارداری، خونریزی ماهیانه اتفاق می‌افتد.

به‌طور معمول، تا چند روز بعد از قطع مصرف قرص، پریود شروع می‌شود. نمی‌توان تعداد روز معینی برای شروع پریود بعد از قطع قرص، مشخص کرد. به‌طور معمول پریود در چهارمین هفته بعد از آغاز مصرف قرص ضد بارداری اتفاق می‌افتد. خونریزی پس از قطع مصرف قرص، نشانه برگشتن دوره‌ طبیعی قاعدگی نیست. قرص‌های ضد بارداری به‌خاطر هورمون‌هایی که وارد بدن می‌کنند، به‌طور مصنوعی باعث ایجاد دوره‌های قاعدگی می‌شوند. با شروع مجدد مصرف قرص ضد بارداری، پریود قطع می‌شود.

در خانم‌ها، پس از قطع مصرف قرص، قاعدگی طبیعی می‌شود. این به آن معنا است که چند روز پس از پایان مصرف قرص ضد بارداری، امکان بارداری وجود دارد و برای پیشگیری از بارداری، باید از سایر روش‌ها استفاده کرد. با این وجود، در بعضی از موارد ممکن است چند ماه طول بکشد تا دوره‌های قاعدگی و تخمک‌گذاری طبق روند طبیعی بدن اتفاق بیفتد. خانم‌هایی که پیش از مصرف قرص ضد بارداری دچار پریود نظم بودند، احتمال دارد بعد از قطع مصرف قرص ضد بارداری، با تأخیر پریود شوند. وزن، وضعیت سلامتی، استرس، ورزش و بیماری‌هایی مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک، آغاز دوره‌های قاعدگی بعد از مصرف قرص را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


pills-all-guides/

ارسال

دکتر صفارزاده

شما می‌توانید به صورت آنلاین، از مطب دکتر صفارزاده وقت ویزیت بگیرید.

© 217 Dr.Saffarzadeh. Provided By Sisarv.

(c) 26-217 persianv.com All Rights Reserved

© کلیه حقوق متعلق به سایت پرشین وی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *