قرص pms و ریزش مو

خواص دارویی و گیاهی

قرص pms و ریزش مو
قرص pms و ریزش مو

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.

انجمن های نوعروس وب سایتی است برای تبادل نظر عروس خانم های جوان درباره بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و هر آنچه برای برگزاری یک مراسم عروسی رویایی مورد نیاز میباشد.

کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد – قدرت گرفته از سرورهای نوعروس

برنامه نویسی و طراحی با توسط آرتاباز

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.

انجمن های نوعروس وب سایتی است برای تبادل نظر عروس خانم های جوان درباره بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و هر آنچه برای برگزاری یک مراسم عروسی رویایی مورد نیاز میباشد.

کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد – قدرت گرفته از سرورهای نوعروس

برنامه نویسی و طراحی با توسط آرتاباز

قرص PMS (پی ام اس) یک مکمل غذایی حاوی منیزیم، ویتامین ها و عصاره ویتاگنوس(Vitex Agnus Castus) است شما با مصرف این قرص می توانید از شر مشکلات قبل از قاعدگی رها شوید . اختلالات و سندرم قبل از قاعدگی از قبیل سر درد، سرگیجه، اضطراب، افسردگی، اختلالات عصبی، کمر درد، درد مفاصل، درد های شکمی و غیره در بعضی از دوشیزگان و بانوان به حدی است که در زندگی روزمره و حتی کار روزانه آنها اثر منفی می گذارد . PMS یک داروی مفید و موثر است که برای تمام موارد اختلالات قبل از قاعدگی پیشنهاد می گردد.

سندرم PMS به علت عدم تعادل بین سطح استروژن و پروژسترون در بدن ایجاد می گردد. همچنین سطح پایین سروتونین در ایجاد و پیشرفت PMS می تواند موثر باشد. مطالعات فارماکولوژیکی و بیولوژیکی بر روی عصاره خشک chast tree ، که از میوه رسیده و بی هسته و دانه خشک شده به دست می آید، نشان می دهد که این ماده حاوی فلاوونوئیدها و گلیکوزیدها یی است که عدم تعادل هورمون های زنانه را بهبود بخشیده و همچنین مقادیر بسیار کم اسیدهای چرب ضروری میوه chast به طور غیر مستقیم مقدار کم ترشح پرولاکتین و FSH را کاهش داده و موجب تحریک و تولید LH می گردد که در پی آن علائم سندرم PMS کاهش می یابد.

مطالعات کلینیکی بر روی عصاره گیاه chast از قرون وسطی شروع شده و در سال 2001 تکمیل گردیده و نشان داده است که قرص PMS اثر قابل ملاحظه ای در کاهش علائم بیماری و پیشگیری و درمان اختلالات قبل از قاعدگی دارد.


قرص pms و ریزش مو

سندرم پیش از قاعدگی(PMS)، مجموعه ای از علائم است که خیلی از زنان در طول یک تا دو هفته قبل از قاعدگی تجربه می کنند. این علائم ممکن است فیزیکی، روانی و احساسی باشد. بعد از شروع خونریزی این علائم از بین می رود.
محققین، مطمئن نیستند که علت این علائم چیست. بهترین توضیحی که می توان در این مورد مطرح کرد این است که علائم PMS، به تغییرات دوره ای مربوط است:

علایم و نشانه های سندرم پیش از قاعدگی به دو دسته جسمی و روحی تقسیم می شوند.


معمول ترین علایم روحی شامل:


و علایم جسمی شامل:

هرچند تعداد علایم و نشانه های بالقوه این بیماری بسیار زیاد است، اما اکثر زنان فقط به بعضی از این مشکلات دچار می شوند. شدت این مشکل در زنان متفاوت می باشد، در بعضی این مشکل قابل تحمل بوده و در بعضی دیگر باعث اختلال در زندگی روزانه می شود. اگر شما در کنترل این مشکل موفق نبودید می بایست به پزشک مراجعه نمایید.


توجه : این مکمل را بطور مرتب، حتی در طول دوران قاعدگی نیز باید مصرف کرد.

قرص PMS دور از دسترس کودکان ، دور از تابش مستقیم نور آفتاب و در جای خشک و خنک نگهداری شود.



بیشتر بخوانید:

سندروم قبل از قاعدگی یا pms،بهترین راهکارها برای دوران pms


آشنایی با قرص تاخیر قاعدگی پریمولوت (Primolut)

علت بد اخلاقی و تندی خانم ها در زمان شروع عادت ماهانه + درمان


نحوه محاسبه چرخهٔ قاعدگی یا سیکل قاعدگی



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

آرایشی و زیبایی ، پوست و مو, دسته بندی نشده 4,818 بازدید

ریزش موی زنان در طب سنتی و طب نوین تعاریف و راههای مختلفی برای درمان دارد، البته بصورت کلی عوامل اصلی ریزش مو در زنان و مردان تقریبا یکسان است اما ریزش موی زنان بدلیل عواملی که مربوط به ساختار متفاوت بدن آنها در مقایسه با بدن مردان هست مانند ریزش مو در اثر کم خونی، ریزش مو در اثر زایمان، ریزش مو در دوره پریود، بیماری های تیروئید، کمبود آهن، تب بالا، جراحی یا بیهوشی عمومی، رژیم های شدید، همچنین ناهنجاری های درماتولوژیک خاص جمجمه می تواند به صورت موقتی یا دائم باعث ریزش مو یا طاسی بشوند، مانند لوپوس، پلانوپیلاریس لیشن و آلوپسی آره آتا.

در این مقاله سعی خواهیم کرد این موارد را بررسی کنیم.

بدن انسان برای حفظ سلامت موها و رویش موهای جدید نیازمند مقادیری از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و سایر مواد مغذی است و عدم توازن میزان این مواد در بدن منجر به افزایش ریزش مو و کاهش رویش موهای جدید می گردد. معمولاً کم شدن موی سر هنگامی است که ریزش مو بیشتر از رویش مو باشد. کم مو شدن وقتی قابل توجه است که حدود ۴۰% از چگالی موی سر از دست رود.

شاید اصلی ترین عامل تاثیر گذار در ریزش موی زنانه را بتوان عوامل ژنتیکی وارثی در نظر گرفت. در این مدل ریزش مو، ابتدا خط رویش موها کم می شود، سپس موهای ظریف و نازک در سرتاسر سطح سر به چشم می خورند و سرعت ریزش موها بیشتر می شود و حجم موها بسیار کم می شود. این نوع ریزش مو در سنین مختلفی می تواند دیده شود اما در زنان یائسه بیشتر شایع است.

قرص pms و ریزش مو

مشکلات هورمونی یا زیاد بودن هورمون تستوسترون (هورمون مردانه) تستوسترون یک هورمون مردانه است که به مقدار کمی در بدن خانم ها ترشح می شود و برای بقا و سلامت الزامی است اما زمانی که این هورمون از حد طبیعی بیشتر ترشح شود موجب عوارضی از قبیل ریزش مو و رویش موهای زائد در صورت، دست، پاها و سایر نقاط بدن می گردد. دیگر علایم عدم توازن هورمون تستوسترون در خانم ها عبارتند از خشکی واژن، ارگاسم دیر هنگام و قاعدگی های نامنظم

کورتیزول با نام هورمون استرس شناخته می شود، ازدیاد آن از دیگر دلایل شایع ریزش موی زنان می باشد، خانم هایی که میزان هورمون کورتیزول در بدنشان بالا است اغلب از نظر شخصیتی افراد مضطرب، عصبی و گاها پرخاشگری می باشند

کم کاری غده تیروئید هم در مردان و هم در زنان سبب ریزش مو می گردد. این بیماری در زنان شایع تر از مردان است و طبق برخی از آمار زنان ۳ برابر بیشتر از مردان مبتلا به آن می شوند. هورمون های تیروئید نقش بسزایی در سلامت پوست و موها ایفا می کنند، ریزش مو، شکنندگی ناخن ها، خشکی پوست، یبوست، ازدیاد وزن، خستگی مفرط و مشکلات گوارش از علایم کم کاری غده تیروئید می باشند.

در بسیاری مواقع استرس و فشارهای منفی در زندگی علت ریزش موی سر شناخته می‌شود. پس قبل از هر کاری برای جلوگیری از ریزش مو، آرامش را به خود وزندگی‌تان بازگردانید. گاهی علت ریزش مو در زنان تغییرات هورمونی مانند بارداری و یائسگی است که این مسئله باید توسط پزشک بررسی شود.

برخی از خانم ها از چند روز قبل از قاعدگی تا چند روز بعد از آن به دلیل تغییرات شدید در میزان و توازن هورمون ها بویژه هورمون استروژن تغییرات جسمانی و روانی متعددی از قبیل افسردگی، تحریک پذیری، احساس غم، گرفتگی عضلات، درد در ناحیه شکم، حساس شدن بیش از حد پستان ها و غیره را تجربه می کنند که به آن سندرم قبل از قاعدگی گویند.

علت ریزش موی زنان در این دوران به واسطه تغییرات هورمونی در بدن خانم ها و زمان شروع آن معمولا ۲ هفته بعد از زایمان می باشد و اوج ریزش در ماه دوم و سوم است که معمولا تا پایان ۶ ماه ادامه می یابد. و پس از وضع حمل، رشد مو به حالت اولیه بازمی‌گردد. تقریبا ۴۰ درصد زنان باردار از نازک شدن و ریزش موهای خود در طول این دوران شکایت می‌کنند و این وضعیت دو تا سه ماه پس از وضع حمل هم ادامه پیدا می‌کند. هرچند به گفته پزشکان این شرایط موقتی است. در ادامه ریزش موی زنان در دوران بارداری را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

خیلی از خانم ها داروهایی مصرف می کنند که ریزش مو از عوارض جانبی آن ها می باشد و در بسیاری از موارد خودشان هم از این مسئله بی اطلاع می باشند. برخی از داروهایی که سبب ریزش موی زنان می شوند عبارتند از: لووتیروکسین(داروی تیروئید) متفورمین(داروی دیابت) قرص های ضد بارداری از قبیل ال دی داروهای شیمیایی که از ویتامین تهیه می شوند و برای درمان آکنه می باشند مانند راکوتان داروهای کاهنده کلسترول مانند کلوفیبرات جم فیبروزیل اغلب داروهای کاهنده فشار خون آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد قارچ داروهای ضد افسردگی از قبیل پروزاک پاکسیل(پاروکستین)، کلومیپرامین و ایمی پرامین

شامپوهای نامناسب:

باید در انتخاب شامپو دقت عمل لازم را داشته باشید چرا که اگر دانش لازم برای ترکیباب آنها بکار گرفته نشود میتواند به موها آسیب های جدی وارد سازد.

کم خونی باعث می شود خون که حاوی اکسیژن و مواد مغذی است به میزان کافی به ریشه موها نرسیده و موجب تضعیف و ریزش موها گردد. خانم ها باید توجه کنند کم خونی صرفا به دلیل فقر آهن نمی باشد دلایل مهم دیگری از قبیل کمبود پروتئین، اسید فولیک،ویتامین B12 و B6 نیز در آن نقش دارند و نباید بدون بررسی و نظر پزشک از قرص های آهن استفاده نمود.

در بسیاری از موارد نیز علت کم خونی بیماری تالاسمی مینور است، در این بیماری به طور ژنتیکی بدن نمی تواند به طور صحیح از آهن استفاده و خون سازی کند و اکثر مبتلایان به آن دچار ازدیاد آهن نیز می باشند و حتی باید مصرف منابع غذایی حاوی آهن مانند گوشت قرمز و تخم مرغ را محدود کنند.

کمبود روی، منیزیم، کلسیم، ید و ویتامین های D و E

نکته مهم این است که ابتدا باید از طریق آزمایشات میزان ویتامین ها و مواد معدنی در بدن اندازه گیری شود تا نوع، دوز و مدت زمان مصرف مکمل های غذایی توسط پزشک مشخص گردد و نباید بدون بررسی از مکمل های غذایی استفاده نمود. در بسیاری از موارد ازدیاد برخی از مواد معدنی مانند آهن و مس خود عامل ریزش موها می باشد.

ریزش مو در دوران حاملگی به دلیل تغییرات هورمون بدن زن است. در دوران بارداری موهای نازک و شکننده می شوند و به همین دلیل باید ویتامین هایی برای جلوگیری از ریزش مصرف شود. البته هورمون هایی که باعث ریزش مو می شوند بعد از ۲ یا ۳ ماه از زایمان به وضعیت اولیه قبل از حاملگی بر میگردند.

به غیر از مشکلات هورمونی، طبیعی است که زنان به دلیل فقدان ویتامین در بدن شان دچار ریزش مو بشوند. دلیل دیگر اینست که در این دوران بدن مقدار زیادی مواد معدنی و ویتامین مورد نیاز دارد که شما باید بوسیله خوردن میوه و سبزیجات آن ها را تامین کنید.

در دوران بارداری، ریزش مو عامل شایعی نمی باشد، حتی در بعضی موارد تغییرات هورمونی در دوره بارداری ممکن است که منجر به پرمویی در خانم‌های باردار شود و این حالت را در آنها بوجود آورد. اما در عین حال ممکن است برخی مادران باردار در طول دوره بارداری آن را تجربه کنند.

پس از دوران بارداری نیز ریزش مو وجود دارد، پس از دوره زایمان و شیردهی، موها مجدد به فرم طبیعی خود بازمی‌گردد. زمانی که مادر دارای بیماری زمینه‌ای از جمله سوءتغذیه و اختلالات تغذیه‌ای باشد این پرمویی و ریزش شدید موها ممکن است، ماندگار شود.

بانوانی که قبل از بارداری رژیم غذایی مناسب داشته باشند، مشکلات و بیماری‌های پوست و مو نداشته و در طی بارداری هم همه چیز خوب و طبق روال طبیعی پیش می‌رود.

بانوانی که برنامه‌ریزی برای آینده جهت باردار شدن دارند از یک یا دو ماه قبل و به خصوص در ۳ یا ۴ ماه اول بارداری که هر لحظه سلول‌های جنینی در حال تکامل، اضافه شدن و شکل گرفتن است از هر گونه مواد شیمیایی دوری کنند.

مهم‌ترین علت ریزش‌ مو در دوران نقاهت بعد از زایمان، شروع شیردهی و بازگشت هورمون‌های بدن به حالت قبل از بارداری است.

مو زمانی که مرطوب است، بسیار شکننده خواهد بود. در این حالت، مو نفوذپذیر بوده و می‌تواند تا ۴۵ درصد وزن خود را، آب جذب کند. زمانی که خواب هستید، حرکت سر شما باعث کشیده شدن مو به اطراف شده و این امر احتمال شکستگی مو را افزایش می‌دهد. این حالت بر روی تمام بافت مو‌های شما تاثیر گذاشته و رشد مو‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

مو‌ها زمانی که مرطوب باشند، بیشتر در هم تنیده خواهند شد. این حالت می‌تواند در صبح باعث دردسر فرد شود. همچنین گوریدگی منجر به شکستگی موهای شما می‌شود. بسیاری از زنان بعد از حمام مو‌های خود را شانه نمی‌کنند، زیرا گفته شده است که این کار به ساقه مو آسیب وارد خواهد کرد. اما راه حل‌های ساده‌ای وجود دارد: استفاده از شانه‌های دندانه پهن، استفاده از برس‌های نرم یا حتی استفاده از انگشتان برای شانه کردن مو‌های خود.

شوره سر می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله خشکی پوست سر، اگزما، پسوریازیس یا قارچ ایجاد شود که خوابیدن با مو‌های خیس، آن را بدتر خواهد کرد. قارچ در جا‌های گرم، تاریک و مرطوب رشد می‌کند. اگر با مو‌های خیس بخوابید، شرایط را برای رشد قارچ‌ فراهم خواهید کرد. علاوه بر این اگر پوست شما مرطوب باقی بماند، می‌تواند خارش و لک ناشی از اگزما و پسوریازیس را بدتر کند.

یکی دیگر از عوارض خوابیدن با موی خیس، ابتلا به عفونت قارچی است. عفونت قارچی پوست، نوعی عفونت مسری بوده که باعث خارش وحشتناک شده و می‌تواند منجر به ریزش مو شود. زمانی که مو‌های خیس خود را بر روی بالش قرار می‌دهید، بالش گرم و مرطوب می‌شود. ترکیب موی مرطوب و بالش مرطوب باعث رشد قارچ می‌شود.

اگر باکتری‌ها بر روی پوست سر شما رشد کنند، بدن به طور طبیعی، جریان خون را به پوست افزایش خواهد داد تا عفونت را از بین ببرد. افزایش فشار می‌تواند منجر به سردرد شود، حتی در صورتی که در جریان باد کولر قرار داشته باشید باعث سردرد ناشی از سرما خوردگی شود.

دوش گرفتن و شستشوی مو قبل از ورود به استخر می‌تواند از آسیب دیدن موها توسط کلر بکاهد. اگر موهایتان را پیش از ورود به استخر بشویید موهایتان از آب اشباع می‌شوند و کلر را جذب نمی‌کنند و میزان آسیب موها بسیار کم می‌شود. برای شستشوی موهایتان از شامپوهایی استفاده کنید که pH متعادلی داشته باشند.

قبل از هر چیز دقت داشته باشید راهکارها و نسخه هایی که در این مجموعه ارائه شده است بهیچ عنوان نمیتواند جایگزین نسخه پزشک باشد پس قبل از هر اقدامی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

در طب مدرن تعداد داروهای موضعی که می‌توانند به رشد مو کمک کند یا جلوی ریزش آن را بگیرند، بسیار کم است. اما در طب سنتی درمان‌های نسبتا مناسبی هم برای پیشگیری از ریزش مو و هم افزایش روند رویش مو وجود دارد.

البته این درمان‌ها زمان‌بر هستند و این اتفاق فقط در طب سنتی ایرانی نمی‌افتد و در تمام ‌مکاتب علمی ‌پوست، ریزش مو با دشواری درمان می‌شود و باید این مساله را درنظرگرفت.

در طب سنتی درمان‌ ریزش مو به ۲ گروه تقسیم می‌شود؛ درمان‌های موضعی و درمان‌های خوراکی. آنچه امروزه بیشتر به کار می‌رود، درمان‌های موضعی است. از نظر طب سنتی، روند تولید مو به مسایل درونی بستگی دارد و لازم است فرد، مزاج معتدل و سالمی‌ داشته باشد تا رویش مویش سالم و درست انجام شود. در کسانی که به دلایل مختلف دچار اختلال مزاج هستند، ریزش مو دیده می‌شود. برای این گروه درمان‌های موضعی کافی نیست و لازم است با درمان‌های خوراکی، ابتدا مزاج اصلاح شود.

مصرف جوانه گندم، سبوس برنج و نخودفرنگی نیز در تقویت مو موثر است و همچنین گفته می‌شود که یکی از علل ریزش مو علاوه بر کمبود ویتامینB، کمبود گوگرد در بدن است. این ماده معدنی در پیاز نرگس، پیاز عنصل و همچنین در انواع سبزی‌ها مثل تره، سیر و موسیر به وفور یافت می‌شود. برای پیشگیری از ریزش مو اصطلاحا از مواد قابض استفاده می‌شود و حنا، مورد و سدر در اصطلاح عام ریشه را سفت می‌کنند. نکته جالب اینکه هر ۳ گیاه آثار ضدقارچ، ضدباکتری و ضدالتهابی هم دارند.

هلیله سیاه، گیاهی است معروف به اکسیر طول عمر که بومی کشور هند است و برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله ریزش مو استفاده می‌شود. این گیاه مانع از سفید شدن موها هم می‌شود. می‌توانید یک دانه هلیله کابلی را زیر زبان گذاشته و مانند آب نبات آن را استفاده کنید. روغن هلیله را هم می‌توان روی موها مالید و بعد استحمام کرد.

قرص pms و ریزش مو

اگر دلیل ریزش مو و ریزش موی زنان ریشه روانی و عصبی دارد مصرف گل‌گاوزبان، جوشانده به لیمو و شربت بادام توصیه می‌شود. عامل ارثی نیز باعث ریزش مو می‌شود. دلیل بعدی ریزش مو می‌تواند خوردن غذاهای مانده و فاسد باشد.

تشخیص و درمان: توصیه می شود از خود درمانی و مصرف بدون بررسی محصولات ضد ریزش مو خودداری کرده و بی جهت وقت و هزینه خود را هدر ندهید به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا ابتدا از طریق آزمایشات مربوطه علل ریزش مو مشخص و سپس درمان مناسب تجویز گردد.

برچسبدرمان ریزش مو ریزش مو ریزش مو در زنان ریزش موی زنان ریزش موی زنانه

5 روز پیش

۱۳۹۸-۰۱-۲۵

۱۳۹۸-۰۱-۲۰

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند. ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

به اختلالات پیش از قاعدگی که معمولا هر ماه اتفاق می‌افتند، سندروم پیش از قاعدگی یا PMS می‌گویند. بسیاری از زنان، مبتلا به این سندروم هستند، اما خودشان از آن بی‌خبرند. این سندروم در برخی موارد، خفیف است و مشکل جدی ایجاد نمی‌کند، درحالی‌که در موارد شدید می‌تواند زندگی روزمره‌ی یک زن و حتی اطرافیان او را به یک کابوس تبدیل کند. در مطالب زیر، سعی داریم شما را با روش‌های مختلف برای سبک‌ترکردن علائم PMS آشنا کنیم.

قرص pms و ریزش مو

;!( function( w, d ) {
‘use strict’;
var ad = { user: “1555755327”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-‘ + ~~( Math.random() * 999999 ) },
h = d.head || d.getElementsByTagName( ‘head’ )[ 0 ],
s = location.protocol + ‘//static-cdn.adro.co/dlvr/rsdnt.js’;
if ( typeof w.adroParams != ‘object’ )
w.adroParams = {};
d.write( ‘

‘ );
w.adroParams[ ad.id ] = ad;
d.write( ” + ‘pt>’ );
})( this, document );

هر ماه حدود ۸۵٪ از خانم‌ها حداقل یکی از علائم سندروم پیش از قاعدگی را تجربه می‌کنند، ازجمله درد شکم، نفخ یا تحریک‌پذیری کلی. در اینجا ۱۰ راه برای خلاص‌شدن از شر سندروم پیش از قاعدگی بیان می‌کنیم.

اگرچه همه‌ی زنان دچار سندروم پیش از قاعدگی، درد شکم، نفخ و تحریک‌پذیری کلی در زمان نزدیک پریود، نمی‌شوند، اما حدود ۸۵٪ از خانم‌ها، هر ماه حداقل یکی از این علائم را دارند.

درحالی‌که هیچ علاج قطعی برای PMS وجود ندارد، اما برای کمک به کاهش ناراحتی می‌توان از برخی درمان‌ها و تغییرات سبک زندگی استفاده کرد. در مطالب زیر به چگونگی انجام این کار می‌پردازیم.

یک رژیم غذایی پرنمک می‌تواند باعث نفخ شود، کافئین می‌تواند تحریک‌پذیری یا اضطراب را تشدید کند، الکل ممکن است افسردگی را بدتر کند و قند بیش‌ازحد می‌تواند باعث نوسان قند خون و تغییر خلق‌وخوی شما شود.

سعی کنید یک هفته قبل از شروع قاعدگی‌تان، میوه، سبزی و غلات کامل بیشتری بخورید.

فقط چیزی که می‌خورید، مهم نیست؛ بلکه نحوه‌ی غذا خوردن‌تان نیز اهمیت دارد. «جوآن پیستلی»، دانشیار بالینی زنان و زایمان در دانشگاه دوک، می‌گوید که سعی کنید برای جلوگیری از نوسان قند خون‌تان، در فواصل زمانی منظم غذا بخورید. او می‌گوید: «ارزش این را دارد که قبل از رفتن به سراغ درمان‌های پزشکی، عادات رژیم غذایی‌تان را تغییر بدهید، چون احتمال عوارض جانبی آن کمتر است».

دکتر پیستلی معتقد است که ورزش می‌تواند با علائم جسمی و روحی PMS مبارزه کند. او می‌گوید: «با آنکه زنان می‌گویند انرژی ندارند، اما ورزش‌کردن در این زمان، مهم‌تر از همیشه است».

یک روال ورزشی انتخاب کنید که ضربان قلب شما را بالا ببرد و درعین‌حال از آن لذت ببرید. برای سندرم پیش از قاعدگی، مرکز ملی اطلاعات سلامت زنان، ۲٫۵ ساعت فعالیت بدنی نسبتا شدید، ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید یا ترکیبی از هر دو را به‌علاوه‌ی ۲ جلسه‌ی تقویت عضله در هفته توصیه می‌کند.

پترا کِیسی، پزشک و دانشیار زنان و زایمان در مایوکلینیک می‌گوید: ممکن است ویتامین‌ها برای سندروم پیش از قاعدگی، مفید باشند (بخصوص B6 و E).

شواهد چندان محکمی برای اثبات مؤثربودن این مکمل‌ها وجود ندارد، اما ارزش امتحان‌کردن را دارند. در ادامه چند دُز روزانه‌ی پیشنهاد شده از مایوکیلینیک بیان می‌شود:

داروهای گیاهی به‌اندازه‌ی داروهای نسخه‌ای، تحت مطالعه و نظارت قرار نمی‌گیرند، اما برخی از آنها ممکن است در کاهش علائم PMS مانند شکم‌درد و نوسانات خُلقی مؤثر باشند.

می‌توانید اینها را امتحان کنید: کوهوش سیاه، پنج انگشت، روغن گل مغربی، زنجبیل، برگ تمشک، قاصدک یا کرم‌های پروژسترون طبیعی. ممکن است پزشک زنان شما از جدیدترین تحقیقات در مورد مکمل‌ها مطلع باشد. از او بپرسید به شما کدام داروی گیاهی را در چه زمانی توصیه می‌کند.

در وهله‌ی اول، مهم است که استراحت و خواب کافی داشته باشید. محرومیت از خواب می‌تواند باعث تشدید علائم PMS شود، بنابراین سعی کنید مقدار خواب مورد نیاز بدن‌تان را تأمین کنید.

سپس آگاهانه تلاش کنید که میزان استرس‌تان را کاهش دهید. شما می‌توانید تنفس عمیق، ماساژ، مدیتیشن یا یوگا را امتحان کنید. همه‌ی اینها بدن و ذهن‌تان را آرام می‌کنند.

اما اگر می‌دانید با کارهای دیگری مانند بیرون‌رفتن با دوستان یا نوشتن در دفتر خاطرات، استرس‌تان کم می‌شود، از مدیتیشن صرف‌نظر کنید و آن فعالیت‌ها را ادامه دهید.

برای زنانی که دردهای مرتبط با PMS مانند شکم‌درد، حساسیت سینه به لمس، پشت‌درد یا سردرد دارند، مُسکن‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) می‌توانند مفید باشند. اینها عبارتند از ایبوپروفن (ادویل و داروهای مشابه) و ناپروکسن (آلِو).

شما می‌توانید داروهای بدون نسخه‌ای را امتحان کنید که مخصوص PMS هستند، مانند «پامپرین» و «میدول». اینها اغلب به‌همراه نوعی مُسکن حاوی کافئین مصرف می‌شوند.

اگر درحال‌حاضر از روش پیشگیری از بارداری‌تان راضی نیستید، می‌توانید قرص‌های ضدبارداری با دُز پایین (LD) را امتحان کنید. آنها علائم PMS را کاهش می‌دهند.

دکتر «پیستلی» می‌گوید: این داروها، هورمون‌ها را در طول چرخه‌ی قاعدگی یک زن متعادل می‌کنند.

برخی از زنان به‌جای استفاده از این قرص‌ها در دوره‌ی معمول، برای جلوگیری از پریودشدن، آنها را بدون وقفه مصرف می‌کنند. این کار نیز می‌تواند علائم PMS را کاهش دهد، اما ممکن است به لکه‌بینی منجر شود.

داروهای ضدافسردگی، اولین گزینه برای حل مشکلات خُلقی مرتبط با PMS نیستند، اما اگر علائم شما شدید هستند و بر زندگی روزمره‌تان تأثیر می‌گذارند (البته اگر هیچ‌چیز دیگری به شما کمک نمی‌کند)، می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشند.

دکتر پیستلی می‌گوید: اغلب، مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) مانند Zoloft و «پروزاک» تجویز می‌شوند. آنها می‌توانند فقط برای ۱ یا ۲ هفته قبل از قاعدگی یا در تمام اوقات مصرف شوند.

PMS می‌تواند افسردگی درونی را نیز تشدید کند. دکتر «پیستلی» می‌گوید: بعضی از زنان ممکن است فکر کنند افسردگی، دوره‌ای است و به اشتباه، آن را به PMS نسبت دهند، اما تازمانی‌که افسردگی‌شان را پیگیری نکنند، متوجه نمی‌شوند که افسردگی واقعا از دوره‌های قاعدگی‌شان پیروی نمی‌کند. درمان افسردگی درونی، می‌تواند به کاهش علائم PMS کمک کند.

بسیاری از زنان، ورم دست‌، پا، صورت یا نفخ شکم ناشی از PMS را تجربه می‌کنند. یک راه برای مقابله با این مسئله – اگر ورزش و کاهش مصرف نمک، مؤثر نبود – استفاده از یک دیورتیک (ادرارآور) است.

این داروهای نسخه‌ای، با افزایش حجم ادرار به بدن کمک می‌کنند از شر آب اضافی خلاص شود.

یکی از دیورتیک‌های متداولی که تجویز می‌شود، «اسپیرونولاکتون» (آلداکتون) است. اما دیورتیک‌ها برای همه مناسب نیستند. آنها می‌توانند بی‌اختیاری ادرار و یبوست را تشدید کنند، فشار خون را پایین بیاورند، سطوح پتاسیم را افزایش دهند و با سایر داروها تداخل پیدا کنند.

«کِیسی» می‌گوید: PMS یک سندروم طبیعی است اما شما اول باید علائم‌تان را برای چند ماه در یک جدول وارد کنید تا مطمئن شوید مربوط به PMS هستند، نه بیماری دیگری مانند افسردگی. زنان بسیاری از PMS ناتوان‌کننده رنج می‌برند که شامل علائم جسمی و روحی است. این علائم، متنوع هستند؛ بنابراین درمان‌های مختلفی دارند. درنتیجه، شاید لازم باشد درمان‌های مختلف را امتحان کنید.

دکتر «کِیسی» به خانم‌ها توصیه می‌کند دلسرد نشوند یا از اولین درمانی که امتحان می‌کنند، انتظار معجزه نداشته باشند.

منبع: health

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

قرص pms و ریزش مو

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

سلامت زنان

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه


علائم اولیه سرطان سینه چیست؟


علت درد تخمدان و روش های درمان آن


درمان جوش صورت در بارداری با ۶ روش طبیعی

درمان کیست تخمدان؛ انواع روش‌های درمان و درمان خانگی

آخرین مطالب

۸ عاملی که ممکن است منشأ بوی بد خانه شما باشند

آشنایی با خواص گوشت قرمز و مضرات احتمالی آن

راهنمای جامع دریافت ویزای شنگن فرانسه از VFS Global تهران

کتاب اگر شبی از شبهای زمستان مسافری اثر ایتالو کالوینو

داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی

ترین های جهان

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید


بهترین دانشگاه های کانادا کدام‌اند؟


ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۸

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

!function (t, e, n) {
t.yektanetAnalyticsObject = n, t[n] = t[n] || function () {
t[n].q.push(arguments)
}, t[n].q = t[n].q || [];
var a = new Date, r = a.getFullYear().toString() + “0” + a.getMonth() + “0” + a.getDate() + “0” + a.getHours(),
c = e.getElementsByTagName(“script”)[0], s = e.createElement(“script”);
s.async = 1, s.type = “text/javascript”, s.src = “https://cdn.yektanet.com/rg_woebegone/scripts/62/rg.complete.js?v=” + r, c.parentNode.insertBefore(s, c)
}(window, document, “yektanet”);

لطفا چند لحظه صبر کنید.

مقدار ناچیزی از پروزاک می‌تواند به رنج و درد خانم ها که ناشی از سندرم پیش از قاعدگی یا همان PMS، خاتمه دهد.

پژوهشگران اعتقاد دارند: در آینده خیلی نزدیک دوز کمی از پروزاک قابلیت این مهم را دارد که درد های بدنی و اضطراب های ناشی از پریود ماهانه بانوان یا همان سندرم پیش از قاعدگی را بهبود بخشد.کشفیات جدید پزشکی ازین حکایت دارد که : مقدار ناچیزی از پروزاک می‌تواند به رنج و درد خانم ها که ناشی از سندرم پیش از قاعدگی یا همان PMS، خاتمه دهد.

پژوهشگران اظهار دارند که، این ماده که «قرص شادی» نام دارد قادر به غلبه بر نوسانات خلق خو، تورم، کرختی و بی حالی ، خواب آلودگی و آلام جسمی متاثر از عارضه سندرمی که هفتاد درصد زنان را در دوره پریود گرفتار می‌سازد، یاری دهد. به روایت یک روزنامه خارجی محلی، به طور طبیعی پس ماند هرمون پروژسترون آلوپریگنانولون یا «آلو» نام گذاری شده که به نرون های مغزی در کنترل حالات فرد کمک می‌کند. زمانی که سطح هورمون پروژسترون در بدن بانوان کاهش یابد که اغلب بین ۷ تا ۱۴ روز قبل از آغاز عادت ماهانه این اتفاق می‌افتد، مقدار «آلو» هم کاهش پیدا می کند و در نتیجه هرج و مرجی در احساسات ایجاد شود و کنترل آن‌ها به هم می‌ریزد. پژوهشگران همچنین بیان میکنند که ماده پروزاک می‌تواند مقدار «آلو» را در سطح بالا نگه دارد.

پروزاک که نام تجاری ماده فلوکستین است در اواخر دهه ۱۹۸۰ رونمایی شد و بروز ترین داروی روان گردان است که در بخش روانپزشکی مورد استقبال قرار گرفته است. امروزه این داروی دارای خاصیت ضد افسردگی به یکی از پرمصرف‌ترین و پر فروش ترین دارو‌های تجویزی در جهان تبدیل شده و میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا راغب هستند که پول های خیلی هنگفتی برای تهیه آن یا حتی نمونه های مشابه آن پرداخت نمایند. در واقع ماده پروزاک فقط روی انتقال دهنده‌های سروتونین اثر خود را می گذارد. داروی پروزاک پس از حدود ۲۰ روز تاثیر خود را نشان می دهد.

قرص pms و ریزش مو

متخصصان می‌گویند: این سندرم پیش از قائدگی، یک عارضه اصطلاحا هزار چهره است. زیرا بالای حدود ۱۵۰ نشانه برای آن ثبت شده که در زنان مختلف متفاوت است و همین تغییر و تفاوت ها باعث می شود که کار برای شناسایی و تشخیص این سندرم بسیار سخت شود. اما بارزترین نشانه های آن، دلشوره و تشویش، نوسان خلقی، تحریک پذیری و حساس بودن، تنش عصبی، سردردها، میل شدید به خوردن شیرینی، افزایش اشتها، تپش قلب، ضعف، سرگیجه و غش، افزایش وزن، ورم دست و پا، نفخ شکم، بی‌خوابی و ضعف حافظه هستند.

 

مطالب مرتبط کلیک کنید:

IMS یا پریودیسم مردانه چیست 

ارتباط ریزش مو در بانوان با تخمدان پلی کیستیک

 

 

با سامانه جاب اینفو ( job info ) شغل خود را با هزینه کمتر از یک پیترا برای یک سال تبلیغ کنید

 خیلی ها دنبال شما می گردند!  دیده شوید

آیا شما هم از بیماری دیابت رنج می برید؟

آمار سال ۲۰۱۷ میگوید حدود ۳۷ میلیون نفر در جهان با HIV زندگی می کنند

آنزیم‌های کبدی نقش موثری بر روی تیرگی اطراف چشم دارند

بیماری‌های لثه به نسبت بیماری‌های دندان از درد برخوردار نیستند.

واکسن پیشگیری از بیماری HPV یا زگیل تناسلی به عنوان شایع‌ترین
علت بروز سرطان دهانه رحم در کشور در […]

مردان از سن 45 سالگی برای مشکلات پروستات باید سالیانه ویزیت شوند

درمان عفونت‌های نوزادی برحسب اینکه چه زمانی نوزاد مبتلا به میکروب شده متفاوت است
عفونت‌های نوزاد حت […]

با استفاده از این روش ­ها می­ توانید به شکم صاف دست یابید

هنگامی که سرطان در قسمتی از بدن بروز کند، با انجام آزمایشاتی، وجود سرطان در قسمت‌های دیگر بدن نیز بر […]

شیوه کارکردی داروی ژلوفن و ایبوپروفن و منع موارد مصرف آن ها در بیماران

لطفا چند لحظه صبر کنید.

قرص pms و ریزش مو
قرص pms و ریزش مو
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *