قرص lyrica برای چیست

خواص دارویی و گیاهی

قرص lyrica برای چیست
قرص lyrica برای چیست

فلوکستین در بارداری

دارو

چگونه با تست ساده بیماری را تشخیص دهیم 9 تست

سیارک

برای ارسال نظر، لطفا وارد حساب خود شوید یا ثبت نام نمایید.قرص lyrica برای چیست

آزیترومایسین یکی از محبوب ترین ضد میکروب های موجود در بازار امروز است.

قرص آتورواستاتین بدون توجه به غذا 1 بار در روز مصرف می شود.

تتراسایکلین یک آنتی بیوتیک باکتریواستاتیک متعلق به گروه تتراسایکلین است.

وارفارین برای جلوگیری از تشکیل لخته های جدید در بدن استفاده می شود.

این دارو با کمک به بازگرداندن تعادل سروتونین در مغز کار می کند.

ویتامین ای (E) ویتامینی است که در چربی حل می‌شود.

یکی از خواص عناب ضد سرطان بودن آن است. ناب باعث ازدیاد ویتامین k در خون می‌شود

داروی بتامتازون، دگزامتازون، تریامسینولون، داروهای تزریقی کورتون دار هستند.

قبل از درمان کودک زیر 12 سال با آسپرین، با پزشک خود مشورت کنید.

ویتامین k نقش مهمی در سیستم انعقاد خون دارد.

ملیجنت، لیناگلیپتین یک داروی دیابت نوع 2 است

بسیاری از افراد با استفاده از امپرازول عوارض جانبی جدی ندارند.

متادون، یک ضد درد قوی و یکی از این مواد است.

دوز کاپتوپریل براساس وضعیت پزشکی شما و پاسخ به درمان است.

همچنین به بخش هشدار در زمان مصرف ترامادول مراجعه کنید

کنترل مناسب دیابت، ممکن است خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش دهد

محصولات حاوی آهن مانند هماتینیک یک عامل مهم مسمومیت مرگبار در کودکان زیر 6 سال

شربت ضد سرفه دکسترومتورفان برای سرفه خشک با علل مختلف است

مصرف این دارو ها معمولا 1 روز قبل از درمان(تزریق) شروع می شود

ورم پستان به التهاب غده پستانی ، فارغ از دلیل آن اشاره دارد.

ماساژ درمانی یکی از گسترده ترین و موثرترین درمانهای جایگزین مورد استفاده

روش درمان یک شخص از طریق طب سوزنی حدود سه هزار سال سابقه دارد.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت سیارک محفوظ است.

لایریکا ممکن است تعدادی از سلول‌های لخته شده (پلاکت) در خون شما را کاهش دهد. بنابراین اگر کبودی و یا خونریزی غیر طبیعی داشتید با دکتر خود در میان بگذارید. امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. خواهشمندیم درصورتیکه تجربه مصرف این دارو را داشته و دیدگاهی در این باره دارید با دیگر خوانندگان مجله “ستاره” در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

کلیه حقوق وبسایت ستاره متعلق به شرکت تجارت الکترونیک ستاره است.

2 روز قبل

4 روز قبل

4 روز قبل

4 روز قبل

7 روز قبل

قرص lyrica برای چیست

1 هفته قبل

1 هفته قبل

2 هفته قبل

2 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

4 هفته قبل

4 هفته قبل

1 ماه قبل

1 ماه قبل

1 ماه قبل

1 ماه قبل

1 ماه قبل


نام کاربری و یا ایمیل:


رمز عبور:

من را به خاطر بسپار


کاربر جدید هستم!

0

موضوعات داغ

داروی پرگابالین با نام تجاری لیریکا (Lyrica) دارویی خوراکی است که برای درمان صرع، درد عصبی، فیبرومیالژیا و اختلال اضطرابی عمومی استفاده می‌شود.

پرگابالین یک داروی تجویزی است. این دارو به سه شکل وجود دارد: کپسول، محلول و قرص آهسته رهش. همه شکلهای آن از طریق دهان مصرف می‌شوند. کپسول خوراکی پرگابالین با نام تجاری Lyrica موجود است. این شکل از دارو به صورت داروی ژنریک در دسترس نیست. کپسول خوراکی پرگابالین را باید به عنوان بخشی از یک درمان ترکیبی استفاده کرد. این بدان معنی است که ممکن است لازم باشد همراه با داروهای دیگری مصرف شود. پرگابالین یک ماده کنترل شده است. پزشک استفاده شما از این دارو را کنترل خواهد کرد.

کپسول پرگابالین برای درمان موارد زیر استفاده می‌شود:

پرگابالین متعلق به یک رده دارویی به نام ضد تشنج است. یک رده دارویی یک گروه از داروها است که عملکردی مشابه دارند. این داروها اغلب برای درمان بیماریهای مشابهی استفاده می‌شوند. عملکرد پرگابالین بطور دقیق شناخته نشده است. این باور وجود دارد که بوسیله آرام کردن اعصاب صدمه دیده یا بیش فعال که موجب ایجاد درد یا تشنج می‌شوند، عمل می‌کند.

کپسول خوراکی پرگابالین می‌تواند موجب سرگیجه، خواب آلودگی و تاری دید شود. ممکن است بر قابلیت تفکر، دیدن یا حرکت کردن اثر بگذارد. به هنگام مصرف این دارو، نباید رانندگی کنید از ماشین استفاده کنید یا کارهایی که نیازمند هوشیاری هستند انجام دهید تا زمانی که نحوه اثر این دارو را بدانید.

پرگابالین موجب عوارض جانبی دیگری هم می‌شود.

عوارض جانبی شایع پرگابالین می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

اگر این عوارض خفیف باشد، ممکن است در عرض چند روز یا دو هفته از بین بروند. اگر شدیدتر بودند یا از بین نرفتند با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

اگر عوارض جانبی جدی دارید با پزشک خود یا اورژانس تماس بگیرید. اگر علائم شما تهدید کننده زندگی هستند یا اگر وضعیت اورژانسی دارید با ۱۱۵ تماس بگیرید. عوارض جانبی حدی و علائم آنها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

 – واکنشهای آلرژیک شدید: این واکنشها ممکن است تهدید کننده زندگی باشند. علائم آن می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

 – افکار خودکشی یا واکنشها: علائم می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

 – مشکلات قلبی. علائم می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

 – خستگی و خواب آلودگی

قرص lyrica برای چیست

کپسول خوراکی پرگابالین می‌تواند با داروهای دیگر، ویتامینها، یا داروهای گیاهی که در حال مصرف هستید، تداخل داشته باشد. تداخل وقتی بوجود می‌آید که یک ماده شیوه عملکرد دارو را تغییر می‌دهد. این موضوع می‌تواند مضر باشد یا از کارکرد صحیح دارو جلوگیری کند.

برای جلوگیری از تداخلات دارویی، پزشک شما باید همه داروهای شما را به دقت کنترل کند. حواستان باشد که به پزشکتان در مورد همه داروها، ویتامینها یا داروهای گیاهی که در حال مصرف هستید با پزشکتان صحبت کنید. برای اینکه بفهمید چطور این دارو ممکن است با چیزی که در حال مصرف هستید تداخل داشته باشد، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

نمونه‌هایی از داروها که می‌توانند با پرگابالین تداخل داشته باشند در زیر لیست شده‌اند.

مصرف پرگابالین با داروهای خاصی ممکن است موجب عوارض جانبی بیشتر شود. این داروها عبارتند از:

این دارو چندین هشدار دارد

این دارو موجب واکنش آلرژیک شدید می‌شود. علائم شامل موارد زیر است:

اگر دچار این علائم شدید با نزدیکترین مرکز درمانی خود تماس گرفته یا حضوری مراجعه کنید.

اگر هر کدام از واکنشهای آلرژیک را نسبت به آن داشتید، دوباره آن را مصرف نکنید. مصرف دوباره این دارو ممکن است کشنده باشد.

استفاده از نوشیدنیهای الکلی می‌تواند خطر خواب آلودگی و سرگیجه ناشی از پرگابالین را افزایش دهد. در هنگام مصرف این دارو نباید الکل مصرف کرد. اگر اهل مصرف الکل هستید با پزشک خود صحبت کنید.

افراد دارای مشکلات کلیوی: اگر مشکلات کلیه یا سابقه بیماری کلیه دارید ممکن است بدنتان قادر به پاک کردن کامل این دارو از بدن نباشد. این ممکن است سطح این دارو را افزایش دهد و موجب عوارض جانبی بیشتر شود. پزشک شما ممکن است یک دوز پایینتر را به شما بدهد تا به اجتناب از عوارض جانبی کمک شود.

برای افراد دارای مشکلات قلبی: اگر مشکلات قلبی دارید از جمله مشکلات متوسط تا سکته قلبی از پزشکتان بپرسید که آیا این دارو برای شما که مشکلات قلبی دارید بی خطر است یا نه. این دارو می‌تواند مشکل شما را بدتر کند. علائم بدتر شدن مشکلات قلبی را بدتر کند از جمله تورم بازوها، پاها، افزایش وزن و احتباس مایعات (تورم) در بدن.

افراد دارای افسردگی یا مشکلات ذهنی: اگر افسردگی یا مشکلات روحی روانی یا مشکلات رفتاری دارید، این دارو ممکن است خطر افکار و رفتارهای خودکشی را افزایش دهد. شما و خانواده‌تان باید برای بروز افسردگی جدید یا بدتر شدن آن، تغییرات غیر معمول در خلقیات و رفتار یا افکار صدمه زننده به خودتان را مراقب باشید.

برای افرادی با سابقه اعتیاد به مواد مخدر یا الکل:  اگر در گذشته از دارو یا مواد مخدر یا الکل استفاده می‌کردید بگذارید پزشک شما هم این مورد را بداند. پرگابالین یک ماده کنترل شده است و استفاده از آن می‌تواند منجر به سو مصرف شود.

برای زنان باردار: اگر باردار هستید یا در حال اقدام برای بارداری هستید با پزشکتان گفتگو کنید. این دارو را باید در صورتی استفاده کنید که فواید آن نسبت به خطرات بالقوه آن قابل توجیه باشد. مطالعات حیوانی نشان داده است که دوزهای بالای پره گابالین باعث افزایش اثرات منفی روی جنین می‌شود. اگر در حین مصرف این دارو باردار شوید، با مسئول درمانی خود صحبت کنید.

زنان شیرده: پرگابالین از طریق شیر مادر در مقادیر کوچکی عبور می‌کند. به عبارت بهتر این ممکن است موجب عوارض جانبی در بچه‌ای شود که در حال شیر خوردن است. اگر در حال شیر دادن به بچه هستید با پزشک خود صحبت کنید. شما ممکن است لازم باشد تصمیم بگیرید که شیر دادن را متوقف کنید یا مصرف این دارو را.

برای مردانی که برای پدر شدن برنامه ریزی می‌کنند: تحقیقات حیوانی نشان داد که این دارو موجب تغییر اسپرم می‌شود و باعث باروری کمتر در حیوانات مذکر شد. همچنین نقصهای زایمان در نوزادان حیوانات اهلی که با این دارو درمان می‌شدند، دیده شد. معلوم نیست که آیا این مشکلات در افرادی که این دارو را مصرف می‌کنند اتفاق می‌افتد یا نه.

برای سالمندان: کلیه‌های شما ممکن است خیلی خوب کار نکنند. این می‌تواند موجب شود بدن شما دارو را به کندی پردازش کند. در نتیجه، مقدار بالاتری از یک دارو در بدن شما برای مدتی طولانی باقی بماند. این خطر عوارض جانبی را بالا می‌برد.

برای کودکان: این دارو در کودکان مطالعه نشده است. این دارو را نباید در بچه‌های زیر ۱۸ سال نباید استفاده کرد.

دوزهای دارو، شکل آن و نحوه مصرف آن بستگی به عوامل زیر دارد:

کپسول پرگابالین برای درمان طولانی مدت استفاده می‌شود. اگر این دارو را مطابق میزان تجویز شده مصرف نکنید می‌تواند خطرناک باشد.

اگر مصرف دارو را ناگهان متوقف کنید یا آن را همیشه مصرف نکنید: در یا تشنج از بین نمی‌رود یا بدتر می‌شود.

اگر یک دوز دارو را فراموش کنید یا طبق زمان بندی مصرف نکنید: دارو به خوبی عمل نخواهد کرد یا ممکن است بطور کامل متوقف شود. برای اینکه دارو عملکرد خوبی داشته باشد باید مقدار مشخصی را که بدن شما نیاز دارد در تمامی اوقات دستور داده شده مصرف شود.

اگر بیش از اندازه مصرف شود: در این صورت سطح خطرناکی از دارو در بدن شما وجود دارد. علائم آن شامل موارد زیر است:

اگر فکر می‌کنید این دارو را زیاد مصرف کردید، با پزشک خود یا مرکز کنترل مسمومیت تماس بگیرید. اگر علائم شما شدید است با اورژانس تماس بگیرید یا به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

اگر مصرف یک نوبت دارو را فراموش کردید: همینکه آن را بخاطر آوردید، دارو را مصرف کنید. اما اگر چند ساعت قبل از نوبت بعدی به خاطر آوردید، تنها یک نوبت را مصرف کنید. هرگز مصرف دارو را دو برابر نکنید. این کار موجب عوارض جانبی خطرناک خواهد شد.

چگونه می‌توان از عملکرد دارو مطمئن شد: برای نوروپاتی محیطی، شینگل و درد عصبی ایجاد شده بوسیله آسیب نخاعی: شما باید سوزش، سوزن سوزن شدن یا درد ناخوشایند باید کاهش یابد

فیبرومیالژیا: درد کمتری را در کل بدنتان احساس خواهید کرد.

تشنج: تشنجهای شما باید بهتر کنترل شوند.

اگر پزشک برای شما پرگابالین تجویز کرد، این ملاحظات را بخاطر داشته باشید.

یک نسخه از این دارو قابل تجدید است. شما نیازی به نسخه جدید برای این دارو ندارید. پزشک شما تعداد مجاز خرید مجدد را در نسخه می‌نویسد.

به هنگام مصرف این دارو در مسافرت این نکات را در نظر داشته باشید:

شما و پزشکتان باید مشکلات سلامتی خاص را مدیریت کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا در هنگام مصرف این دارو خاطر جمع باشید. این مشکلات شامل موارد زیر است:

داروهای دیگری وجود دارد که مشکل شما را درمان می‌کنند. بعضی از آنها ممکن است برای شما بهتر از دیگران باشد. با پزشکتان در مورد داروهای دیگری که برای شما موثر هستند، صحبت کنید.

 – پرگابالین کپسول خوراکی است که تنها با نام تجاری دارو در دسترس است. این شکل دارو به صورت یک داروی ژنریک در دسترس نیست. نام تجاری: Lyrica لیریکا

 – پرگابالین به صورت کپسول، محلول و قرص آهسته رهش موجود است. همه شکلهای دارو خوراکی هستند.

 – کپسول خوراکی پرگابالین برای درمان درد عصبی و فیبرومیالژیا استفاده می‌شود. همچنین برای تشنجهای جزئی به هنگامی که داروهای دیگر تشنج مصرف می‌شوند، استفاده می‌شود.

ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: healthline

کپی شد

تازه‌های دنیای مد

داغ ترین بحث ها

تازه‌های سلامت

مقالات زیبایی

مقالات سلامت

مقالات آشپزی

مقالات تغذیه

سلامت

۱۲ مرداد ۱۳۹۸

۴ مرداد ۱۳۹۸

۲۷ تیر ۱۳۹۸

دنیای مد

۱۵ مرداد ۱۳۹۸

۱۵ مرداد ۱۳۹۸

۱۵ مرداد ۱۳۹۸

داغ ترین بحث ها

بیشتر دیده شده

399,020

288,601

270,162

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت مجله قرمز می‌باشد. بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.

مدپلاس

 

پره گابالین (pregabalin) با نام تجاری لیریکا (Lyrica) یک داروی ضد صرع و ضد تشنج می باشد که برای کنترل تشنج و درمان فیبرومیالژیا به کار می رود.
پره گابالین صرع را درمان نمی کنند و بلکه تنها برای کنترل تشنج در بیماران به کار می رود
این دارو برای درد آسیب عصبی ناشی از دیابت و یا آسیب نخاعی نیز استفاده می شود٬ همچنین برای درمان یک بیماری به نام فیبرومیالژیا (درد و خشکی عضلانی ) استفاده می شود.
این دارو فقط با تجویز پزشک شما در دسترس می باشد.

نام ژنریک: پره گابالین (pregabalin)
نام تجاری: لیریکا (Lyrica)
کلاس درمانی: عامل درد نوروپاتی
کلاس شیمی: Gamma Aminobutyric Acid (class)
اشکال دارویی:

Capsules: 25 mg, 50 mg, 75 mg, 100 mg, 150 mg, 200 mg, 225 mg, and 300 mg
Oral Solution: 20 mg/mLقرص lyrica برای چیست

اگر شما به این دارو حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید :

برای اینکه مطمئن شوید این دارو برای شما بی خطر است٬ در مورد سابقه ها و حساسیت های زیر حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید :

⦁ نارسایی احتقانی قلب.
⦁ دیابت (مگر اینکه شما در حال بدست گرفتن Lyrica برای درمان نوروپاتی دیابتی)؛
⦁ بیماری های کلیوی (و یا اگر شما در دیالیز می باشد)؛
⦁ یک اختلال خونریزی.
⦁ سطوح پایین پلاکت ها در خون خود.
⦁ سابقه افسردگی یا افکار خودکشی.
⦁ سابقه اعتیاد به مواد مخدر یا الکل، یا
⦁ اگر شما تا کنون یک واکنش آلرژیک شدید بود.

FDA رده بندی بارداری : گروه C
هنوز مشخص نشده که آیا این دارو برای جنین شما مضر است یا خیر٬ اما اگر شما باردار هستید یا قصد بچه دار شدن پزشک خود را در رابطه با مصرف این دارو در جریان بگذارید٬ زیرا داشتن یک تشنج در دوران بارداری می تواند به مادر و کودک آسیب برساند.
معلوم نیست که آیا این دارو به شیر مادر عبور کند و یا اینکه می تواند به کودک شیرخوار آسیب برساند٬ در هر صورت قبل از مصرف این دارو حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

در صورتی که هر یک از این عوارض جانبی را مشاهده نمودید سریعا با پزشک خود تماس بگیرید و او را در جریان قرار دهید .

⦁      درد عضلانی، ضعف، یا حساسیت (به خصوص اگر شما نیز تب و احساس خستگی)؛
⦁         مشکلات بینایی.
⦁         کبودی یا خونریزی و یا
⦁         تورم در دست یا پا، افزایش سریع وزن.

⦁ سرگیجه، خواب آلودگی.
⦁ از دست دادن تعادل و هماهنگی.
⦁ مشکلات با حافظه یا تمرکز.
⦁ تورم پستان.
⦁ لرزش و یا
⦁ خشکی دهان، یبوست.

اگر شما از هر یک از داروهای زیر استفاده میکنید٬ پزشک خود را در جریان قرار دهید.

⦁    rosiglitazone (Avandia, Avandamet, Avandaryl)
⦁       داروهای ضد فشار خون و قلبی مانند بنازپریل (Lotensin)، انالاپریل (Vasotec)، لیزینوپریل (Prinivil، Zestril)، quinapril (Accupril)، رامیپریل (Altace)، و غیره.

در مورد تمام داروهای دیگری که استفاده می کنید به پزشک خود بگویید ، حتی گیاهان دارویی یا ویتامین ها .


مطلب قبلی

گلارژین انسولین insulin glargine

مطلب بعدی

اکسی کانتین Oxycontin

سوماتروپین

آلپرازولام Alprazolam

آمپی سیلین

جنتامایسین

کلرامفنيکل | Chloramphenicol

تهیه روغن گل سرخ در خانه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد

مشخصات من را ذخیره کن

کد کپچا *

دریافت مطالب جدید , اخبار و اطلاعیه ها در ایمیل شما

 

از عضویت شما سپاسگذاریم . ایمیل خود را جهت تایید بررسی کنید

مطالب تصادفی

قرص lyrica برای چیست

کتاب پیش نویس های زندگی در تحلیل رفتار متقابل


توصیه هایی برای طراحی داروخانه


خواص مختلف رنگ های انگور


چگونه کودکان را به ورزش کردن تشویق کنیم؟


با پاستا خورها رستوران نروید

استفاده طولانی مدت کودکان از نمایشگر‌ها

نحوه ی تربیت کودک،نباید این جملات را به کودک…


لاغری با دارچین


چسبندگی آلت تناسلی یا لابیا ها در دختران


روغن های طبیعی برای کاهش دور کمر


درمان مشکلات گوارشی با تهیه دمنوش نعناء


باور غلط در مورد دارو های گیاهی


تغذیه نوجوانان ورزشکار!


نوزادان درشت و خطر ابتلا به سرطان سینه


عوارض بیماری دیابت چیست؟

دکتر عباس نادری، پیشکسوت داروسازی صنعتی ایران


مرگ سالانه ۹۰۰۰ کودک در تصادفات جاده‌ای


از نوزادتان عروسکی ناتوان نسازید


درمان فشارخون در طب سنتی

زمانی که سیســتم ایمنی پیام هــای غلطی را به پوســت می فرســتد و باعث رشــد بیشتر ســلول های آن می شــود؛ چندین لایه ســلول مرده به شکل پوســته های ســفید رنگ در سطح پوست تجمع پیدا می کنند.

(بیشتر بخوانید : پسوریازیس )

قرص lyrica برای چیست

آرایش

مدل مو

مدل لباس

قرص لایریکا چیست؟ + میزان مصرف، عوارض و تداخل دارویی

لایریکا ممکن است تعدادی از سلول‌های لخته شده (پلاکت) در خون شما را کاهش دهد. بنابراین اگر کبودی و یا خونریزی غیر طبیعی داشتید با دکتر خود در میان بگذارید. امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. خواهشمندیم درصورتیکه تجربه مصرف این دارو را داشته و دیدگاهی در این باره دارید با دیگر خوانندگان مجله “ستاره” در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع : setare.com

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

قرص lyrica برای چیست

آرایش

مدل مو

مدل لباس

کپسول پرگابالین چیست و در چه مواردی تجویز می شود؟

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. خواهشمندیم درصورتیکه تجربه مصرف این دارو را داشته و دیدگاهی در این باره دارید با دیگر خوانندگان مجله “ستاره” در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع : setare.com

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

پرِگابالین (انگلیسی: Pregabalin) با نام تجاری لیریکا یا لایریکا دارویی برای درمان بیماری‌هایی نظیر صرع، درد نوروپاتی، فیبرومیالژیا و اختلال اضطراب فراگیر است.
این دارو خط اول درمان نوعی صرع به نام صرع پارشیال(ناحیه ای) می‌باشد .در این بیماری حملات تشنج کوتاه مدت در اثر اختلال جریان الکتریکی سلول‌های یک سمت مغز رخ می‌دهد.از این رو علائم نیز در بخشی از بدن بروز می‌کند.پره گابالین با کاهش جریان الکتریکی غیرطبیعی سلول‌های مغزی به تنهایی یا همراه با سایر داروهای ضد صرع جهت کاهش حملات تشنج استفاده می‌شود.
پرگابالین همچنین در درمان دردهای مزمن ناشی از آسیب عصبی نیز تجویز می‌شود .این نوع درد که به درد نوروپاتیک معروف است می‌تواند علل مختلفی مانند دیابت و یا زونا داشته باشد.
مورد دیگر مصرف پرگابالین در درمان علائم اختلالات اضطرابی ، خصوصا در افرادی که به داروهای دیگر درمان‌کنندهٔ این اختلال پاسخ نداده‌اند می‌باشد .

پیش از مصرف پرگابالین

_مصرف این دارو در افراد زیر ۱۸ سال تنها با نظر پزشک متخصص و در صورت لزوم توصیه می‌شود.
_در صورت بارداری یا اقدام به بارداری ، شیردهی، مشکلات کلیوی، قلبی و حساسیت دارویی پزشک خودرا مطلع کنید.
_اگر اخیرا از الکل یا داروهایی که ایجاد وابستگی میکنند(مانند ضد درد‌ها، آرامبخش‌ها و سایر داروهای اعصاب استفاده کرده اید به پزشک خود اطلاع دهید.
-از آنجا که این دارو می‌تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیهٔ داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید.

نحوه مصرف پرگابالین

مقدارمصرف روزانهٔ پرگابالین ممکن است در هر فرد متفاوت باشد که توسط پزشک تعیین می‌شود لذا دارو را دقیقا طبق دستور پزشک و به‌طور منظم مصرف نمایید.
-از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تأثیر دارد، مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد.اگرچه ممکن است در چند هفتهٔ ابتدایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود، با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق برنامهٔ منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیهٔ مشکلات و مسائل خودرا از پزشک یا داروساز خود سؤال بفرمایید .
-قطع این دارو به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک ، می تواند عوارض نامناسبی از جمله بروز حمله ي تشنجي برای بیمار در برداشته باشد لذا قطع اين دارو بايدبصورت تدريجي و تحت نظر پزشك انجام شود.
-ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن، مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود.
-این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می‌توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد.کپسول را به صورت کامل با یک لیوان آب ببلعید و از بازکردن یا جویدن آن بپرهیزید.
-در صورت فراموش كردن مصرف يك نوبت دارو بلافاصله پس از يادآوري آن را مصرف كنيد مگر آنكه زمان ياد آوري به نوبت مصرف بعدي دارو نزديك باشد.در اين شرايط نوبت فراموش شده را مصرف نكنيد و نوبت بعدي را در زمان خودش مصرف كنيد اما به هيچ وجه مقدار مصرف دارو را دوبرابر نكنيد.
_این دارو به صورت کپسول در مقدارهای متفاوت (دوز)از ۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم موجود است در نتیجه هنگام دریافت نسخهٔ جدید، دوز کپسول را چک بفرمایید و سوالات خودرا از داروسازتان بپرسید.
_در صورتی که فرم خوراکی مایع برای شما تجویز گردیده است ، مقدار مصرف در هر نوبت را با سرنگ مخصوص به‌طور دقیق اندازه‌گیری نمایید و در مورد نحوه مصرف و اندازه‌گیری ، با داروساز خود مشورت نمایید.
قرص lyrica برای چیست

توصیه‌های پرگابالین

-در ابتدای درمان با این دارو ممکن است افکار ناراحت‌کنندهٔ شما از گذشته بیشتر شوند اما نگران نباشید. باید بدانید که این افکار ناشی از مصرف این دارو و شروع اثر بخشی آن می‌باشند و به مرور زمان برطرف می‌شوند.
بهتر است در این موارد افکار خودرا با نزدیکان و یا مشاور و پزشک خود درمیان بگذارید و آگاهانه نسبت به برطرف کردن آن‌ها اقدام نمایید .
-مصرف الکل در مدت درمان با این دارو می‌تواند احتمال بروز عوارض ناشی از این دارو را افزایش دهد.
-به دليل عوارض ناشي از اين دارو براي جنين ، درصورتي كه قصد بارداري يا شك به بارداري داريد حتما پزشك خود را جهت تغيير دارو مطلع سازيد و در زمان مصرف اين دارو از روش مناسب جهت پيشگيري از بارداري استفاده نماييد
-در ابتداي شروع درمان بيماري صرع با پرگابالین ممكن است تعداد يا نوع حملات تشنج كمي تغيير كند اما نگران نباشيد زيرا به مرور اين مشكل برطرف مي شود.لذا احتياطات لازم را رعايت كنيد و با پزشك خود در تماس باشيد.
-رانندگی برای بیماران مبتلا به صرع مناسب نمی‌باشد اما در صورتی که در مدت یک سال تشنجی رخ نداده باشد، می‌توان با نظر پزشک و با احتیاط، مجددا شروع به رانندگی نمود. با این حال در صورتی که رانندگی می‌کنید باید حواستان به زمان مصرف داروها و خواب آلودگی ناشی از آن‌ها باشد.

عوارض شایع پرگابالین

_احساس سرگیجه، خواب آلودگی، تاری دید یا دوبینی از عوارض این دارو می‌باشد لذا تا برطرف نشدن اثر دارو از رانندگی و کارهایی که نیاز به احتیاط و تمرکز دارند خودداری نمایید.
_برای سردرد احتمالی ناشی از مصرف این دارو از داروساز خود در مورد داروی ضد درد مناسب سؤال بفرمایید.
_خشکی دهان نیز از علائم مربوط به مصرف این دارو می‌باشد که با آدامس یا آبنبات فاقد شکر می‌توان آن را برطرف نمود .
_در صورت احساس تهوع ناشی از مصرف این دارو ، مصرف غذاهای سبک و ساده و پرهیز از غذاهای پرچرب و پر ادویه این مشکل را برطرف می‌سازد.
_تغییرات گوارشی مانند یبوست و اسهال ممکن است در اثر مصرف این دارو رخ دهد.
در صورت یبوست یک رژیم مناسب غذایی سرشار از فیبر و مصرف مایعات به مقدار مناسب و در مورد اسهال نیز مصرف مایعات به مقدار کافی مؤثر می‌باشد .
-افزايش وزن نيز از عوارضي مي باشد كه ذهن بيماران مصرف كننده را مشغول مي كند.اما در صورت رعايت يك رژيم غذايي مناسب و داشتن فعاليت بدني متناسب با وزنتان جاي نگراني در اين مورد وجود ندارد.
_در صورت تغییر خلق و خو ،عفونت دستگاه تنفسی ، بی خوابی ،احساس لرزش و هرگونه مشکلات در مدت درمان با این دارو ، با پزشک خود صحبت کنید.
_در صورت بروز علائم حساسیت مانند تنگی نفس، ورم صورت، زبان یا لب‌ها ، گلودرد و … فورا به پزشک خود اطلاع دهید .

عارضه ای نادر اما مهم
-این دارو می‌تواند عوارض نادر اما مهمی داشته باشد که علی رغم اینکه احتمال وقوع آن‌ها کم می‌باشد اما پیگیری و توجه به آن‌ها بسیار مهم می‌باشد .لذا در صورت داشتن علائم سرفه همراه با گلودرد ، خشکی و التهاب چشم و. بروز لکه‌های قرمز پوستی فوراًبه پزشک خود یا مرکز درمانی مراجعه کنید.

مجری طرح پایلوت : انجمن داروسازان اصفهان

تحت نظارت معاونت غذا و دارو

مسئولیت صحت اطلاعات بر عهده داروخانه می باشد

*دریافت دارو فقط بصورت حضوری در محل داروخانه و با نسخه کامل امکان پذیر است*

پرگابالین چیست؟
داروی پرگابالین متعلق به گروه داروهای ضد صرع است با این وجود برای درمان مشکلات دیگری نیز تجویز می شود.قرص lyrica برای چیست


( کپسول نوریکا محصول شرکت تهران شیمی )

این دارو خط اول درمان نوعی صرع به نام صرع پارشیال(ناحیه ای) می باشد.در این بیماری حملات تشنج کوتاه مدت در اثر اختلال جریان الکتریکی سلول های یک سمت مغز رخ می دهد.از این رو علائم نیز در بخشی از بدن بروز می کند.پره گابالین با کاهش جریان الکتریکی غیر طبیعی سلول های مغزی به تنهایی یا همراه با سایر داروهای ضد صرع جهت کاهش حملات تشنج استفاده می شود.
پرگابالین همچنین در درمان دردهای مزمن ناشی از آسیب عصبی نیز تجویز می شود .این نوع درد که به درد نوروپاتیک معروف است می تواند علل مختلفی مانند دیابت و یا زونا داشته باشد.
مورد دیگر مصرف پرگابالین در درمان علائم اختلالات اضطرابی ،خصوصا در افرادی که به داروهای دیگر درمان کننده ی این اختلال پاسخ نداده اند می باشد.

پیش از مصرف پرگابالین
_مصرف این دارو در افراد زیر ۱۸ سال تنها با نظر پزشک متخصص و در صورت لزوم توصیه می شود.
_در صورت بارداری یا اقدام به بارداری ،شیردهی،مشکلات کلیوی،قلبی و حساسیت دارویی پزشک خودرا مطلع کنید.
_اگر اخیرا از الکل یا داروهایی که ایجاد وابستگی میکنند(مانند ضد درد ها،آرامبخش ها و سایر داروهای اعصاب استفاده کرده اید به پزشک خود اطلاع دهید.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید.

نحوه مصرف پرگابالین
مقدار‌مصرف روزانه ی پرگابالین ممکن است در هر فرد متفاوت باشد که توسط پزشک تعیین می شود لذا دارو را دقیقا طبق دستور پزشک و به طور منظم مصرف نمایید.
-از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تاثیر دارد،مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد.اگرچه ممکن است در چند هفته ی ابتدایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود،با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق برنامه ی منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیه ی مشکلات و مسائل خودرا از پزشک یا داروساز خود سوال بفرمایید .
-قطع این دارو به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک ،می تواند عوارض نامناسبی از جمله بروز حمله ي تشنجي برای بیمار در برداشته باشد لذا قطع اين دارو بايدبصورت تدريجي و تحت نظر پزشك انجام شود.
-ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن،مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود.
-این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد.کپسول را بصورت کامل با یک لیوان آب ببلعید و از بازکردن یا جویدن آن بپرهیزید.
-در صورت فراموش كردن مصرف يك نوبت دارو بلافاصله پس از يادآوري آن را مصرف كنيد مگر آنكه زمان ياد آوري به نوبت مصرف بعدي دارو نزديك باشد.در اين شرايط نوبت فراموش شده را مصرف نكنيد و نوبت بعدي را در زمان خودش مصرف كنيد اما به هيچ وجه مقدار مصرف دارو را دوبرابر نكنيد.
_این دارو به صورت کپسول در مقدار های متفاوت (دوز)از ۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم موجود است در نتیجه هنگام دریافت نسخه ی جدید،دوز کپسول را چک بفرمایید و سوالات خودرا از داروسازتان بپرسید.
_در صورتی که فرم خوراکی مایع برای شما تجویز گردیده است ،مقدار مصرف در هر نوبت را با سرنگ مخصوص به طور دقیق اندازه گیری نمایید و در مورد نحوه مصرف و اندازه گیری ،با داروساز خود مشورت نمایید.

توصیه های پرگابالین
-در ابتدای درمان با این دارو ممکن است افکار ناراحت کننده ی شما از گذشته بیشتر شوند اما نگران نباشید. باید بدانید که این افکار ناشی از مصرف این دارو و شروع اثر بخشی آن می باشند و به مرور زمان برطرف می شوند.
بهتر است در این موارد افکار خودرا با نزدیکان و یا مشاور و پزشک خود درمیان بگذارید و آگاهانه نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نمایید .
-مصرف الکل در مدت درمان با این دارو می تواند احتمال بروز عوارض ناشی از این دارو را افزایش دهد.
-به دليل عوارض ناشي از اين دارو براي جنين ،درصورتي كه قصد بارداري يا شك به بارداري داريد حتما پزشك خود را جهت تغيير دارو مطلع سازيد و در زمان مصرف اين دارو از روش مناسب جهت پيشگيري از بارداري استفاده نماييد
-در ابتداي شروع درمان بيماري صرع با پرگابالین ممكن است تعداد يا نوع حملات تشنج كمي تغيير كند اما نگران نباشيد زيرا به مرور اين مشكل برطرف مي شود.لذا احتياطات لازم را رعايت كنيد و با پزشك خود در تماس باشيد.
-رانندگی برای بیماران مبتلا به صرع مناسب نمی باشد اما در صورتی که در مدت یک سال تشنجی رخ نداده باشد، می توان با نظر پزشک و با احتیاط ، مجددا شروع به رانندگی نمود. با این حال در صورتی که رانندگی می کنید باید حواستان به زمان مصرف داروها و خواب آلودگی ناشی از آنها باشد.

عوارض شایع پرگابالین
_احساس سرگیجه،خواب آلودگی،تاری دید یا دوبینی از عوارض این دارو میباشد لذا تا برطرف نشدن اثر دارو از رانندگی و کارهایی که نیاز به احتیاط و تمرکز دارند خودداری نمایید.
_برای سردرد احتمالی ناشی از مصرف این دارو از داروساز خود درمورد داروی ضد درد مناسب سوال بفرمایید.
_خشکی دهان نیز از علائم مربوط به مصرف این دارو میباشد که با آدامس یا آبنبات فاقد شکر می توان آن را برطرف نمود .
_در صورت احساس تهوع ناشی از مصرف این دارو ،مصرف غذاهای سبک و ساده و پرهیز از غذاهای پرچرب و پر ادویه این مشکل را برطرف می سازد.
_تغییرات گوارشی مانند یبوست و اسهال ممکن است در اثر مصرف این دارو رخ دهد.
در صورت یبوست یک رژیم مناسب غذایی سرشار از فیبر و مصرف مایعات به مقدار مناسب و در مورد اسهال نیز مصرف مایعات به مقدار کافی موثر می باشد.
-افزايش وزن نيز از عوارضي مي باشد كه ذهن بيماران مصرف كننده را مشغول مي كند.اما در صورت رعايت يك رژيم غذايي مناسب و داشتن فعاليت بدني متناسب با وزنتان جاي نگراني در اين مورد وجود ندارد.
_در صورت تغییر خلق و خو ،عفونت دستگاه تنفسی ،بی خوابی ،احساس لرزش و هرگونه مشکلات در مدت درمان با این دارو ،با پزشک خود صحبت کنید.
_در صورت بروز علائم حساسیت مانند تنگی نفس،ورم صورت،زبان یا لب ها ،گلودرد و … فورا به پزشک خود اطلاع دهید .

عارضه ای نادر اما مهم
-این دارو می تواند عوارض نادر اما مهمی داشته باشد که علی رغم اینکه احتمال وقوع آنها کم می باشد اما پیگیری و توجه به آنها بسیار مهم می باشد.لذا در صورت داشتن علائم سرفه همراه با گلودرد ،خشکی و التهاب چشم و. بروز لکه های قرمز پوستی فوراًبه پزشک خود یا مرکز درمانی مراجعه کنید.

Reference: https://www.drugs.com/mtm

چنانچه در خصوص “پرگابالین” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

باعلم – درمان جوش ، علائم بارداری، زایمان طبيعی ، جلوگیری اورژانسی ، انواع پیتزا ، مجله علمی آموزشی، مشاوره ازدواج ، دارونامه، علائم بیماری ها

فهرست سرفصل ها

عوارض لیریکا, عوارض قرص لیریکا, عوارض کپسول لیریکا, موارد مصرف لیریکا, موارد مصرف قرص لیریکا, موارد مصرف کپسول لیریکا, مصرف قرص لیریکا, 

 

 

قرص lyrica برای چیست

پره گابالین (pregabalin) یا تجاری لیریکا (Lyrica) یک داروی ضد صرع و ضد تشنج است /  پره گابالین (pregabalin) جهت درمان دردهای ناشی از عصب، مانند دیابت یا زونا (عفونت ویروسی) به کار می­رود.

پره گابالین (pregabalin) همچنین در درمان دردهای عصبی ناشی از آسیب طناب نخاعی استفاده می­شود.  از جمله موارد دیگر کاربرد لیریکا (Lyrica) در درمان بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا می­باشد.

گاهی پرگابالین در درمان نوع خاصی از تشنج همراه با داروهای دیگر ضدتشنجی به کار می­رود.

 

پرگابالین (pregabalin) معمولا بعد از غذا و دو تا سه ساعت قبل از خواب مصرف می­شود.

میزان دوز تجویزی دارو براساس عملکرد کلیوی، پاسخ به درمان و بیماری­های زمینه­ای فرد متغیر است.

معمولا پزشک شما برای کاهش ریسک عوارض جانبی پرگابالین (pregabalin) (مانند سرگیجه و خواب آلودگی) دارو را با مقدار کم شروع کرده و سپس به تدریج به میزان آن در هفته­ های بعدی می­افزاید.

در این موارد دستورات پزشکتان را به دقت انجام دهید. اگر پره گابالین (pregabalin) به طور منظم مصرف شود، حداکثر اثر آن ظاهر می­شود.

برای این منظور، سعی کنید هر روز در ساعات خاصی این دارو را مصرف کنید.

بدون مشورت پزشک از قطع خودسرانه­ دارو اجتناب کنید. چون ممکن است موجب عوارضی از جمله بی­خوابی، تهوع، سردرد، اسهال و افزایش ریسک تشنج (البته در بیماران تشنجی) شود.

برای جلوگیری از بروز این عوارض به دلیل قطع ناگهانی پرگابالین (pregabalin) ، پزشکتان توصیه به قطع تدریجی این دارو می­کند.

در حین قطع دارو بروز هر گونه علامت یا عارضه­ جدید را به پزشکتان اطلاع دهید. علی­رغم مزایای فراوان، این دارو ممکن است در موارد بسیار نادری موجب وابستگی به دارو شود.

ریسک وابستگی به دارو در کسانی که الکلی هستند یا در گذشته به دارویی اعتیاد داشته­اند، بیشتر است.

در صورتی که شما به پره­ گابالین یا داروی دیگری حساسیت دارید، موضوع را قبل از مصرف دارو با پزشک خود در میان بگذارید.

قبل از مصرف لیریکا (Lyrica)  اگر سابقه­ بیماری دیگری مخصوصا بیماری­های قلبی‌(مانند نارسایی قلبی)، ‌ناراحتی کلیوی، سابقه­ بیماری آلرژیک یا نشانه­ هایی مانند خارش،‌ ورم صورت، لب­ها، ‌زبان یا گلو دارید موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

این دارو ممکن است موجب کسل شدن، ‌سرگیجه و تاری دید شما شود؛ بنابراین تا زمانی که مطمئن نشدید که می­توانید فعالیت­های با دقت بالا را انجام دهید، از رانندگی و کارهایی که نیازمند به دقت و دید کافی باشند، پرهیز کنید.

در مدت استفاده از دارو از مصرف نوشیدنی­های الکلی پرهیز کنید. قبل از جراحی یا اقدامات دندانپزشکی به دندانپزشک یا پزشک خود راجع به مصرف دارو گوشزد کنید.

افراد با سن بالاتر ممکن است حساسیت بیشتری به این دارو داشته و گیجی و سرگیجه­ آنها شدیدتر باشد.

در نتیجه در افراد مسن مصرف این دارو باید با احتیاط بیشتری صورت پذیرد. در دوران حاملگی و شیردهی مصرف دارو باید با احتیاط صورت پذیرد و مزایا و معایب آن سنجیده شود.

رده بندی بارداری : گروه C
هنوز مشخص نشده که آیا این دارو برای جنین شما مضر است یا خیر٬ اما اگر شما باردار هستید یا قصد بچه دار شدن پزشک خود را در رابطه با مصرف این دارو در جریان بگذارید٬ زیرا داشتن یک تشنج در دوران بارداری می تواند به مادر و کودک آسیب برساند.
در هر صورت در دوران شیردهی و حاملگی  قبل از مصرف پره گابالین (pregabalin) حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

عوارض جانبی ممکن است شامل خواب­ آلودگی، سرگیجه، خشکی دهان، یبوست، ورم دست­ها و پاها، افزایش وزن، کاهش ادرار باشد.

اگر هر یک از این عوارض بعد از مصرف پره گابالین (pregabalin) بهتر نشد، باید موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

اگر هر یک از عوارض غیر شایع اما جدی زیر، شامل تاری دید،‌ خونریزی غیرمعمول و کبودی، عدم تعادل، گیجی، ضعف و درد عضلانی (مخصوصا اگر احساس خستگی یا تب دارید)،‌

ورم دست­ها و پاها، تغییر در مقدار ادرار دارید، فورا به پزشک خود اطلاع دهید.

افراد کمی از بیمارانی که داروهای ضدتشنجی را به هر علتی (از قبیل تشنج، اختلالات دوقطبی و درد) مصرف می کنند، ممکن است دوره­ای از افسردگی، افکار خودکشی یا دیگر اختلالات خلقی و ذهنی را تجربه کنند؛

بنابراین اگر شما یا آشنایانتان بعد از مصرف پره گابالین (pregabalin) دچار تغییرات خلقی مانند علائم افسردگی و افکار خودکشی شده ­اند، فورا با پزشک خود تماس بگیرند

(این علائم بسیار نادر هستند). گاهی در بعضی موارد ممکن است بیمار به این دسته داروها حساسیت داشته باشد؛ ‌بنابراین در صورت بروز خارش و ورم صورت، ‌زبان، ‌گلو، سرگیجه­ شدید، تنفس مشکل، سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر محصولات دیگری که موجب گیجی (مانند الکل، آنتی هیستامین­ها شامل سیتریزین، دیفن­هیدرامین)، خواب­ آلودگی (آلپرازولام، دیازپام و زولپیدم)، شل­ کننده­های عضلانی (بکلوفن، تیزانیدین)، تسکین دهنده­های مخدری (کدئین) می­شود مصرف می­کنید راجع به ادامه­ مصرف آنها با پزشک خود مشورت کنید.

 

منبع : http://drnoghrekar.ir

شربت دس‌لوراتادین، تحولی نو در درمان آلرژی کودکان

“مترونیدازول”|موارد مصرف و عوارض,تداخل دارویی (METRONIDAZOLE)

“متی مازول”|موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل دارویی,نحوه مصرف

“لیتیوم کربنات” | موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل دارویی,نحوه مصرف

“کاربامازپین” موارد مصرف,عوارض,تداخل دارویی,نحوه مصرف Carbamazepine

قرص lyrica برای چیست

“دکستران Dextran”|موارد مصرف,عوارض,تداخل دارویی,نحوه مصرف

آدرس ایمیل شما نمایش داده نمیشود و محرمانه است

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام وعرض ادب . دکتر مغز واعصاب برای ذیسک کمر وسیاتیک lyrica برای من تجویز کرد بعد از مصرف .هنگام نزدیک باعث میشد دیرتر ارضا بشم .آیا امکان داره اثر اون دارو باشه . مرد 50ساله هستم

سلام اینطوری که در اینترنت مطالعه کردم ۱۵عوارض داره وخیلی مریض رامیترسانه حتی از خودکشی توسط این داروصحبت شده خواهشمتداست راهنمائی بفرمائید

سلام ۱۵موردعوارضهای گوناگون توضیح داده مثلا تاری چشم وووووووووووووخیلی عوارض دیگه خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید

سلام من جند وقت که به پیشنهاد دوستم این قرص رو مصرف میکنم وزنم ٨-٩ کیلو اضافه شد یک دفعه یبوست شدید لرزش بدن دارم به من بگید چکار کنم این قرص و نخورم چون نمیتونم نخورم عصبی و کلافه میشم راهنمایی کنید لطفا ممنون

بهش معتاد شدى عین من باید کمش کنى روزى ۵ تا میخورى بکن ۴تا دو روز بعد ٣ تا ولى مهم اینه ک بخوایى نخورى اگه عصبى میشى یعنى اینکه بهش معتاد شدى عین مخدره این لامصب

دیگران می خوانند

حوله الیزا | تولید کننده انواع محصولات حوله ای

آموزش غذاهای جدید | مواد لازم و طرز تهیه رولت مرغ آسپاراگوس…


عکس مدل های شیک و زیبای زنانه و دخترانه

موبایل | معرفی دوگوشی ارزان قیمت و پرقدرت


رژیم لاغری | بهترین راه ها برای

گياهان دارويي | خواص دارويي و درماني اسفناج

اگر کمردرد دارید از انجام این کارها خودداری کنید

تزئين سفره هفت سين | مدل هاي زيباي سبزه براي سفره هفت سين

عروسك سازي | آموزش تصويري ساخت عروسك با مزه با جوراب كهنه

آشنایی با رشته های تحصیلی | معرفی رشته مهندسی کامپیوتر

نبض بازار


قیمت حوله تن پوش – 98/02/27

رپورتاژ

مد روز مردانه -6 لباس ضروری برای داشتن بهترین استایل مردانه…


جز به جز رهن آپارتمان در دردشت – دیوار

بلیط هواپیما، محبوب‌ ترین خدمات ایوار – تور اسپانیا ،…

رابطه دوستی طولانی مدت دختر و پسر قبل از ازدواج


سریع ترین راه محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث 98

باعلم – درمان جوش ، علائم بارداری، زایمان طبيعی ، جلوگیری اورژانسی ، انواع پیتزا ، مجله علمی آموزشی، مشاوره ازدواج ، دارونامه، علائم بیماری ها

دیگران می خوانند


طرز تهیه هات داگ پنیر و زیره

مدل هاي زيباي لباس راحتي دخترانه و زنانه جديد

پزشكي | نوشيدني هاي طبيعي براي تقويت حافظه و سلامت مغز
قرص lyrica برای چیست


نوشیدنی های مناسب برای رفع تشنگی و عطش

با “همسر بی اعتماد” چه کنیم؟ | اگر بی اعتمادی و…

روش پخت سوپ جوجه و ذرت تازه با شیر | سوپ جوجه

انواع لازانیا | “لازانیای گوشت با نخود سبز” |…

آیا عسل های امروزی کاملا بی خاصیت مضر هستند ؟

آب پاپایا و شیر راه بزرگ کردن سینه | راه افزایش سایز سینه

از راه های کشف دنیای نوجوانان و ایجاد ارتباط صمیمانه با…

نبض بازار


قیمت حوله تن پوش – 98/02/27

رپورتاژ

مد و پوشاک – 10 ایده ساده برای ست کردن مادر و دختری

برنامه ریزی برای کوهنوردی – قبل از کوهنوردی حتما…

چه ترکیب لباس‌هایی برازنده استفاده در مهمانی‌های مجلسی هستند

برای نوزادی که در راه است چه چیزهایی لازم دارید؟

توصیه هایی برای خرید ارزان و مطمئن انواع “ورق های…

قرص lyrica برای چیست
قرص lyrica برای چیست
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *