قرص یدوفولیک چاق کننده است

خواص دارویی و گیاهی

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

گردآوری_ نبض ما

در ۲۰ سال گذشته طی تحقیقاتی نشان داده شد کمبود ید، تا ۱۵ درصد موجب عقب ماندگی ذهنی در کودکان می شود، این در حالی است که با مصرف ید توسط مادران در دوران بارداری، ۵۰ درصد آی کیو افزایش یافته و به بالای ۱۰۰ رسیده است.

کمبود ید در سه ماهه اول بارداری که هورمون تیروئید از جفت ترشح نمی شود و هم در سه ماهه دوم و سوم که بدن جنین هورمونهای تیروئید را ترشح می کند، منجر به بروز مشکلاتی در رشد مغزی جنین می شود. بنابراین:

همچنین در دوران شیردهی مصرف مکمل ید ضروریست زیرا از طریق شیر مادر ید ضروری نوزاد تامین می شود. با توجه به نیاز ضروری زنان باردار به مقدار ید مورد نیاز و افزایش میزان این نیاز در زمان شیردهی و به دلیل اینکه نمک ید دار به تنهایی قادر به تامین این میزان ید نمی باشد لزوم استفاده از مکمل های حاوی ید در دوران بارداری و شیردهی توسط محققان سرشناس داخلی و خارجی تایید گردیده است .

طبق یافته‌های علمی پائین بودن ید بخصوص در دوران بارداری و شیردهی اثر منفی بر سطح و بهره‌مندی هوشی افراد می‌گذارد. کمبود ید در زمان بارداری سبب می‌شود که تیروئید مادر، جنین تحت تأثیر قرار گرفته و به درستی کار نکند و مراحل رشد سلول‌های مغزی جنین دچار اشکال شود و بعد از تولد نیز این مشکلات دائمی خواهد بود و حتی با درمان نیز بهبودی حاصل نخواهد شد.

با مصرف قرص یدوفولیک از این مشکل جلوگیری میشود و عقب‌ماندگی ذهنی بسیار کاهش خواهد داشت و این فرآورده گرچه یک دارو نیست ولی کاربرد آن به اندازه داروها مفید خواهد بود.

رئیس سازمان غذا و داروی ایران  با اشاره به اینکه قرص یدوفولیک یکی از فرآورده‌های مکمل تغذیه‌ای محسوب می‌شود که برای اولین بار در ایران به تولید انبوه رسیده، خاطر نشان کرده است: مطالعات نشان می‌دهد که در زنان باردار نمک یددار نمی‌تواند به اندازه کافی کمبود ید را برطرف کند و نیاز به مکمل‌یاری دارند و قرص یدوفولیک مکملی است که به میزان ۱۵۰ میلی‌گرم دارای ید و اسیدفولیک است.

وی افزود: با توجه به ضروری بودن مصرف این دو مواد در زنان باردار و با توجه به پروتکلی که در معاونت بهداشتی تصویب شده آنها می‌توانند قبل از بارداری و در طول شیردهی از این مکمل استفاده کنند که باعث می‌شود سطح هوشمندی و IQ کودکان و نوزادان ایرانی پائین نباشد.

وی افزود ایران اولین کشور در خاورمیانه است که توانست با تولید، توزیع و مصرف نمک ید دار کم کاری تیروئید را در کشور مهار کند البته ید موجود در این نمک ها برای مادران باردار و زنان شیرده کافی نیست و آنها به میزان بیشتری از ید نیاز دارند.

رئیس انجمن متخصصین غدد درون ریز و متابولیسم ایران، یادآور شد به همین دلیل پزشکان در سه ماهه دوم و سوم بارداری به زنان مکمل های حاوی ید و قرص های مولتی ویتامین تجویز می کنند که البته این مکمل ها در سه ماهه اول بارداری قابل مصرف نیست.

وی افزود دریافت ید کافی در سه ماهه اول بارداری بسیار مهم است به همین دلیل پزشکان و داروسازان ایرانی موفق به تولید دارویی ب «یدوفولیک» شدند که قابل استفاده برای زنان باردار در سه ماهه اول بارداری و شیرده است.

عزیزی خاطرنشان کرد قرص یدوفولیک در تعداد کمی از کشورهای خارجی موجود می باشد اما پزشکان ایرانی در سه شرکت دانش بنیان موفق به نمونه ایرانی این دارو شدند که هیچ تفاوتی با مشابه خارجی خود ندارد. رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پایان یادآور شد: این دارو در ایران طوری عرضه  میشود که تهیه آن به لحاظ دسترسی و قیمت برای ایرانیان بسیار مقرون به صرفه خواهد.

بهترین روش مصرف قرص سوتالول چیست؟

چگونگی افزایش هوش جنین

درمان یبوست کودکان با داروهای خانگی

آنچه باید قبل از عمل جراحی کودک بدانید

ژنریک: ید/اسیدفولیک

شکل دارویی: قرص

مواد تشکیل دهنده:

اسیدفولیک:۵۰۰ میکروگرم+۱۵۰ میکرو گرم ید

قرص یدوفولیک  ترکیب منحصر به فرد از ید و اسید فولیک می باشد که این ترکیبات در دوران پیش از بارداری و شیردهی و نیز حین بارداری از مهمترین موارد مغذی لازم و ضروری برای رشد سیستم عصبی بینایی و شنوایی جنین و نوزاد می باشد مصرف روزانه اسید فولیک در این دوران جهت پیشگیری از نقص های عصبی در جنین توصیه می گردد همچنین مصرف ید در رشد مغز و تکامل بینایی و شنوایی جنین ضروری می باشد

مقدار مصرف مجاز دارو روزانه یک قرص می باشد

جهت مصرف قرص یدوفولیک همراه غذا و آب کافی میل نمایید

هر قرص یدوفولیک حاوی ۵۰۰ میکروگرم اسید فولیک و ۱۵۰ میکروگرم ید می باشد.

مواد جانبی قرص یدوفولیک: دی کلسیم فسفات دی هیدرات، استارچ، سدیم بی کربنات، اکدیسول، منیزیم استئارات و آب مقطر

قرص یدوفولیک  ترکیب منحصر به فرد از ید و اسید فولیک می باشد که این ترکیبات در دوران پیش از بارداری و شیردهی و نیز حین بارداری از مهمترین موارد مغذی لازم و ضروری برای رشد سیستم عصبی بینایی و شنوایی جنین و نوزاد می باشد.

مصرف روزانه اسید فولیک در این دوران جهت پیشگیری از نقص های عصبی در جنین توصیه می گردد همچنین مصرف ید در رشد مغز و تکامل بینایی و شنوایی جنین ضروری است.

با توجه به پژوهش ها و تحقیقات بین المللی مشخص شده است که تجویز قرص حاوی ید در کنار اسید فولیک در دوران بارداری و شیردهی می تواند از ایجاد صدمات احتمالی ناشی از کمبود این دو عنصر در بدن جلوگیری کند.

در همین راستا تولید قرص یدوفولیک با سفارش شرکتی دانش بنیان وابسته به پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم در دستور کار قرار گرفت و مراحل فرمولاسیون این قرص انجام شد و  فرآوری آن در مقیاس صنعتی و با کیفیت بالا به تولید انبوه رسید.

با تولید قرص یدوفولیک که حاصل همکاری سه مجموعه بالینی، تحقیقاتی و تولیدی است علاوه بر ارتقاء سلامت جامعه و جلوگیری از خروج  ارز گام مهمی برای خودکفایی ملی برداشته شده است.

اثر بخشی قرص یدوفولیک در دوران پیش از بارداری، حین بارداری و شیردهی مورد تایید پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

درباره قرص زیپمت چه می دانید؟ 

از خواص ویتامین آ بدانیم

چگونه اثر قرص را از بین ببریم؟

دست های همسرتان را در خواستگاری ببینید؟!

چگونه آلپرازولام را ترک کنیم؟

اقدامات فوری در درمان عقرب گزیدگی

دکتر سلام

علل سقط مکرر جنین و نکات مهمی درباره آن +ویدئو

عوارض عمل قلب باز چیست؟

داروهایی برای کاهش درد زانو +ویدئو

دلیل آب آوردن ریه

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

ویدیو های سلامت

کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو

چگونه خاطرات بد را از ذهنمان پاک کنیم؟/ویدئو

پس از مرگ، برای بدن چه اتفاقی می افتد؟ + ویدیو

پزشکی را با چی عوض می کنی+ فیلم

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

آزمایش ایدز یا عفونت HIV در بهترین آزمایشگاه

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.


ویتامین B9 تحت عنوان اسید فولیک شناخته می‌شود. همچنین به ویتامین BC یا فولاسین اشاره دارد. شکل و فرم طبیعی اسید فولیک را فولات ند. اسید فولیک، شکل ترکیبی یا مصنوعی فولات، به شکل مکمل در دسترس می‌باشد. ویتامین B9 یک ویتامین محلول در آب بوده که نقش مهمی در عملکردهای مختلف متابولیکی بدن ایفاء می‌کند. وجود مقدار کافی اسید فولیک در بدن یک زن قبل و در طول دوران بارداری از نقص‌های مادرزادی در نوزادان، به خصوص نقص مغز و ستون فقرات جلوگیری می‌کند. و نقش مهمی در رشد و تقسیم سلولی دارد.

اما آیا اسید فولیک به کاهش وزن شما کمک می‌کند؟

جهت یافتن جواب، اجازه دهید نگاهی به فوائد مهم سلامتی بخش آن بیاندازیم.

عملکردهای اسید فولیک
• اسید فولیک به همراه ویتامین B12 و ویتامین C، به ساخت پروتئین‌های جدید در بدن کمک می‌کند.
• اسید فولیک تکامل سلول‌های قرمز خون را تسهیل ساخته و وجود آن جهت سنتز و ترمیم DNA مورد نیاز است.
• عملکرد سلولهای بدن را بالا برده و به رشد بافتها کمک می‌کند.
• نقش مهمی در تکامل لوله عصبی در دوران بارداری ایفاء می‌کند، و مانع از بوجود آمدن نقائص مادرزادی در نوزادان می‌شود.
• به ثبات فشار خون کمک کرده و در نتیجه از بروز سکته‌ی قلبی جلوگیری می‌کند.
• اسید فولیک به کاهش سطح اسید آمینه، هموسیستئین، کمک می‌کند که به نوبه خود به جلوگیری از بروز بیماریهای قلبی کمک می‌نماید.
• نرمی پوست و استحکام مو را بالا می‌برد.
• باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر می‌شود به این دلیل که به از دست ندادن حافظه و تیز هوشی کمک می‌کند.
• مانع از بروز انواع خاصی از سرطان و دژنراسیون ماکولا می‌شود.
• قدرت باروری را بالا برده و شیر مادر را افزایش می‌دهد.
• از نشانه‌های پیری کاسته و مانع از بروز اختلالات وابسته به سن مانند از دست دادن شنوایی، پوکی استخوان، درد عصبی، مشکلات خواب، و غیره می‌شود.
• به همراه سایر ویتامین‌های گروه B، جهت درمان افسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اکنون که از عملکردهای اسید فولیک اطلاع یافتید، حتماً مشتاق بوده که مواد غذایی سرشار از اسید فولیک را بشناسید. در این بخش فهرست کوچکی از این مواد غذایی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.


مواد غذایی غنی از اسید فولیک

سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج، کلم بروکلی، برگ کلم کولارد، برگ شلغم، کاهو، مارچوبه، شنبلیله، ذرت، ارزن، خرما، بادام، کشمش، انجیر، کلم کِیل، بامیه، سیب زمینی، میوه‌هایی مانند موز، صیفی‌جات، لیمو، انگور ، لوبیا سبز تازه، نخود فرنگی، لوبیا چشم بلبلی، عدس، نخود، تخمه آفتابگردان، مخمر، قارچ، ماهی، مرغ، صدف، جگر و قلوه‎‌ی گاو، آب آناناس، آب پرتقال، آب گوجه فرنگی، ماکارونی گندم کامل، و غیره، نمونه‌هایی از مواد غذایی غنی از اسید فولیک می‌باشند. بسیاری از این مواد غذایی همچنین سرشار از آهن هستند. این روزها، غلات صبحانه، انواع مختلفی از آردها، نان‌ها، ماکارونی، شیرینی‌جات، بیسکویت و کلوچه سرشار از اسید فولیک بوده که در بازار موجود می‌باشند. اکنون اجازه دهید به پرسش اصلی خود برگردیم.


 اسید فولیک به تعادل وزن کمک می‌کند!

رسیدن به کاهش وزن مورد نظر با کمک یک رژیم غذایی متعادل کار آسانی برای افرادی که دارای اضافه وزن بوده و نیز افراد چاق نمی‌باشد. بدن انسان برای استفاده‌های آتی، چربی را در خود ذخیره می‌سازد. اینکه کجا، چگونه و به چه میزان چربی ذخیره خواهد شد معمولاً توسط عوامل ژنتیکی تعیین می‌شوند. همچنین به رژیم غذایی و شیوه‌ی زندگی فرد بستگی دارد. ما نمی‌توانیم چربی‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنیم، به این دلیل که برای انجام عملکردهای بدنی به آنها نیاز داریم. مصرف تمام انواع چربی به میزان درست و مناسب، وارد نمودن مقادیر متعادل از تمام مواد ضروری در رژیم غذایی، عادات سالم خوردن، و انجام حرکات ورزشی به طور منظم به شما در حفظ محدوده‌ی وزن طبیعی متناسب با قدتان کمک می‌کند.
اینکه بتوانید به راحتی از وزن خود کم کنید به استعداد ژنتیکی شما بستگی دارد. بعضی افراد به سرعت بر وزنشان افزوده می‌شود و علی‌رغم انواع تلاشهایی که صورت می‌دهند هرگز در کاهش وزن موفق عمل نمی‌کنند. ژن پلی مورفیسم مسئولیت این کار را برعهده دارد. چنانچه بدن قادر نباشد اسید فولیک را در کبد به اسید دی‌هیدروفولیک تبدیل سازد، فرد به احتمال زیاد دچار کمبود ویتامین‌های ب‌کمپلکس می‌شود. این امر می‌تواند به بروز مشکلاتی در سلامت و چاقی بیانجامد. کسانی که از این مشکل ژنتیکی رنج می‌برند، بایستی مکملهای ویتامین B9 و ویتامین B کمپلکس را مصرف نمایند. یک محصول مولتی ویتامین طبیعی از یک نشان قابل اعتماد می‌تواند به غلبه بر کمبود ویتامین کمک نماید.

ویتامین‌های گروه B به افزایش میزان سوخت و ساز کمک کرده، در نتیجه کاهش وزن حاصل می‌شود. اسید فولیک نقش مهمی را در شکستن لیپیدها و چربی‌ها ایفاء می‌کند.

در صورتی که مصرف غذای خود را کاهش دهید، آنگاه بدن، گلوکز کافی جهت تولید انرژی در اختیار نخواهد داشت.

در این شرایط، بدن از ذخایر و یا چربی‌های خود برای تولید انرژی استفاده می‌کند. چربی‌ها به راحتیِ کربوهیدراتها به انرژی تبدیل نمی‌شوند. در اینجا است که اسید فولیک نقش مهم خود را ایفاء می‌کند. مقدار کافی از این ویتامین در بدن به تبدیل چربی‌ها به اسیدهای چرب و گلیسرول کمک می‌کند.

با این وجود، تحقیقات بیشتری در خصوص کمک مکمل فولیک اسید به کاهش وزن لازم است انجام شود. بنابراین پیش از انتخاب مکمل‌های فولیک اسید برای کاهش وزن با پزشک خود مشورت نمایید.

مکملهای فولیک اسید و آهن به افراد مبتلا به کم خونی یا ضعیف که دچار کمبود این دو ماده‌ی غذایی ضروری می‌باشند تجویز می‌شوند. این مکملها در حقیقت به طور قابل توجهی به بهبود سلامت کلی و تعادل وزن کمک می‌کنند.

بر آنمی یا کم خونی مرتبط با کمبود ویتامین B12 می‌توان با کمک مکمل اسید فولیک غلبه نمود، اما آسیب وارد شده به سیستم عصبی ناشی از کمبود ویتامین B12 را نمی‌توان با کمک مکملهای فولیک اسید اصلاح نمود.

در افراد سالخورده‌ی خانواده (بالای 5 سال) احتمال بیشتری می‌رود که دچار کمبود ویتامین B12 گردند. آنها نیاز دارند که این مکملها را که حاوی هم اسید فولیک و هم ویتامین B12 هستند مصرف نمایند. مصرف فولیک اسید توسط زنان باردار رشد سالم جنین را بالا برده و وزن هنگام تولد جنین را افزایش می‌دهد.

گرچه احتمال بروز مسمومیت از اسید فولیک ناشی از مصرف مکملهای آن و یا مواد غذایی غنی شده بسیار پایین است، اما نبایستی بدون مشورت با پزشک خود جهت کاهش وزن اسید فولیک مصرف نمایید. تنها تعداد معدودی از افراد و نه همه از فوائید مکملهای ویتامین B9 بهره‌مند می‌شوند. شما ابتدا بایستی سعی کرده علت اصلی اضافه وزن خود را پیدا کنید.

ایجاد برخی تغییرات در رژیم غذایی و شیوه‌ی زندگی‌تان می‌تواند به از بین بردن آن کیلوهای اضافی کمک کند. پزشک با توجه به مواردی که بایستی در زندگی خود تغییر دهید شما را راهنمایی می‌نماید. به خاطر داشته باشید که هیچ قرص جادویی در دنیا وجود ندارد که بتواند به شما در کاهش وزن بدون رعایت یک رژیم غذایی متعادل و انجام منظم حرکات ورزشی کمک کند.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید. نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.


واکنش ایران به آزادی فلوجه دانلود ویدیوی سه برادر خداوردی مورچه داره فیلمآپارات جهانگیری انتخاب نخست وزیر ارمنستان را تبریک گفت عملیات آزادی موصل با اسم رمز فلوجه قاسمی انتخابات موفقیت آمیز عراق را تبریک گفت مشرق نیوز پیام تبریک معاون وزیر خارجه برای نوزدهمین سالگرد تاسیس شیلا خداداد با انتشار عکسی روز پزشک را تبریک گفت وبلاگ نسیم آنلاین سیاست خارجی نسیم آنلاین جابری انصاری امیدوار به پایان بحران سوریه هستیم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آزادی موصل را به فرماندهان رایزنی جابری‌انصاری با نماینده ویژه پوتین در سوچی – .

( ) به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیروزی ارتشنیروهای مردمیعشایری عراق در نبرد علیه تروریست های تکفیری در شهر استراتژیک فلوجه را به دولتآحاد ملت عراق تبریک گفت پربازدید ترین ویدیو ها ظریف آزادی فلوجه را به همتای عراقی خود تبریک گفت ژله رنگی به گزارش خبرگزاری مهر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در پیامی به سرژ سرکیسیان انتخاب وی به سمت نخست وزیری جمهوری ارمنستان را تبریک گفتبر پیشبرد روابط دو کشور در همه ابعاد تاکید کرد او گفت ما وعده آزادسازي فلوجه را داديمفلوجه به ما بازگشتنيروهاي ما توانستند داخل شهر را تحت‌کنترل خود بگيرند اما همچنان برخي کانون‌ها نياز به پاکسازي دارد سخنگوی وزارت خارجه ایران با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی عراق گفت حسین جابری انصاری معاون عربیآفریقا وزارت امور خارجه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا فعالیت آزمایشی خود را از ۱۳ آبان ۱۳۷۸فعالیت رسمی‌اش را از ۱۶ آذر ۱۳۷۸ آغاز کرد ستاره ها؛ حسین جابری انصاری را به او تبریک گفت آزادی فلوجه را تبریک گفت وزیر امور خارجه ایران آزادی موصل را به را به عراقی‌ها تبریک گفت جابری انصاری دیپلمات کشورمان گفت جمهوری اسلامی ایران امیدوار است تا در چارچوب تلاش‌های دیپلماتیک که در روند آستانه از سوی ایران روسیهترکیه با اراده قاطع ملت سوریه در حال پیگیری است هر چه زودتر شرایط خروج این کشور از بحران فراهم شود جداگانه آزادی کامل شهر موصل عراق را به مسئولان عراقی تبریک گفت حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسیمذاکره [ ]

کانال تلگرام ایده های خاص Number1 idea

آرایشی بانوان، دیزاین خانه، لباس، ورزش، آشپزی، سلامتی پوست و بدن و
@N1_idea
https://t.me/N1_idea

آیا می دانستید که بسیاری از نشانه های قابل مشاهده پیری را می توان به کاهش میزان حجم ربط داد، در حالی که بافت چهره تحليل مي رود و خطوط در اطراف بینی، دهان و گونه ها ظاهر مي شوند. پرکننده های پوستی می توانند اين حجم كم را جبران كنند و باعث بهتر شدن چين هاي پوستي و حجم دار شدن لب ها و ايجاد ظاهري جوانتر شوند. پرکننده های پوستی تزریقی چیست؟ پرکننده های پوستی مواد ژل مانندی هستند که در زیر پوست

سخن گفتن در مورد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی بسیار جذاب است، اما اگر این حمایت‌ها در حد صحبت باشد به نظر شما فایده‌ای دارد؟! مقام معظم رهبری بار‌ها برای حمایت از حرکت علمی در کشور تاکید کرده اند، دولتمردان هم حرف‌های امیدوار کننده‌ای زده اند، اما متاسفانه در عمل و در برخی دستگاه‌ها این حمایت بسیار کمرنگ است و بسیار افسوس که گاهی مشاهده می‌کنیم که برخی دستگاه‌ها چونان سنگ اندازی میکنند انگار که از لغزیدن و زمین خورد شما لذت

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

در مورد خواب های روشن چه می دانید؟ خواب روشن چیست؟ آیا در مورد، خواب روشن چیزی شنیده اید؟ چه عواملی باعث می شوند که شما خواب های

تپش قلب، ضرب آهنگی ریتمیک و ریتمی شبیه به لوب- دوب دارد. معمولا، بین ضربات قلب، صدایی شنیده نمی شود اما گاهی اوقات صداهایی اضافی وجود دارد که

صدای مفاصل به صداهای خش خش یا ترق توروقی که از مفاصل شنیده می ‌شود، می گویند. علاوه بر این، به صدای خس خس ریه ها که به

در مورد بیماری پنجم چه می دانید؟ آیا می دانید دیگر این بیماری، سندروم صورت سیلی خورده است؟ بیماری پنجم  هم مانند تعداد کمی دیگر از عفونت

آیا می دانستید که بسیاری از نشانه های قابل مشاهده پیری را می توان به کاهش میزان حجم ربط داد، در حالی که بافت چهره تحليل مي رود

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود

یکی از شایع ترین علائمی که اکثر زنان در سه ماهه اول دوران بارداری، تجربه می کنند، کسالت و بی حالی صبحگاهی است. تهوع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *