قرص یاسمین برای جلوگیری از پریود

خواص دارویی و گیاهی

گاهی اوقات خانم ها به دلایل مختلف از جمله رفتن به سفر و مانند آن، تمایل دارند پریود خود را به تاخیر بیاندازند. استفاده از قرص های ضد بارداری یکی از روش های موثر برای رسیدن به این خواسته است

قرص های ضد بارداری، با تقلید از چرخه های قاعدگی در خانم ها، پریود را به تاخیر می اندازند. بسته های سنتی قرص های ضدبارداری یک بسته ی  ۲۸ تایی است که از بین آنها، ۲۱ قرص فعال و ۷ قرص دیگر غیر فعال است. زمانی که قرص های فعال را بخورید باروری شما سرکوب شده و زمانی که به ۷ قرص فعال برسید بدن تان خونریزی می کند. خونریزی درواقع پاسخ بدن به هورمون های ترشح شده در بدن است. 

 

به تاخیر انداخت پریود و جلوگیری از خونریزی می تواند مزایای زیر را داشته باشد:

– از دوره های طولانی و مکرر و دردناک خلاص می شوید

– از حساسیت های خلقی، حساسیت به لمس سینه و یا نفخ مربوط به دوره پریودی راحت می شوید.

– سردرد یا دیگر مشکلات مربوط به دوره پریودی حل می شود

– دچار مشکلاتی مانند اندومتریوز، کم خونی، آسم و میگرن و صرع که در پی پریود شدن، ایجاد می شود، نخواهید بود.

– به علاوه خون ریزی پریودی گاهی به خودی خود برای شما ناراحت کننده است، قرص های ضد بارداری می توانند به شما  این شانس را بدهند که هرگاه بخواهید پریود شدن خود را عقب انداخته و به تعطیلات تان برسید یا عروسی بگیرید یا به ماه عسل تان برسید.

 

پزشکان معمولا نظر مساعدی در خصوص به تاخیر انداختن پریودی دارند و استفاده از قرص های ضد بارداری را برای همه ی زنان مثبت و فاقد مشکل می دانند. با این حال بهتر است این کار را زیر نظر پزشک خود انجام دهید.

در صورت تمایل به استفاده از قرص های ضد بارداری جهت تاخیر پریودی، مهم نیست که در چه سنی باشید. بسیاری از دختران نوجوان که دوره پریودی دردناک، نظم و زیاد دارند میتوانند از این قرص‌ها سود ببرند. تحقیقات نشان داده است که کاهش قاعدگی در تعداد غیبت‌های دانش‌آموزان، شرکت آنها در ورزش‌های گروهی وارتقاء سطح زندگی آنان تاثیر مثبت دارد.

اگر شما مجاز به استفاده از قرصهای ضدبارداری هستید و تمایل دارید که پریود خود را به تاخیر انداخته و دفعات خونریزیهای خود را کاهش دهید، می توانید به روش ذکر شده از این قرص‌ها استفاده کنید. پزشک شما را در مورد چگونگی مصرف این قرص‌ها، دقیق‌تر راهنمایی میکند.

ولی به‌طورکلی بدانید که مصرف قرص‌های ضدبارداری خوراکی در زنان مبتلا به پرفشاری خون، دارای سابقه سکته مغزی، سابقه بیماری‌های کبدی، سابقه خانوادگی لخته شدن خون و یا سرطان پستان یا رحم، ممنوعیت دارد. در مورد کسانی که بالای ۳۵ سال سن دارند و همچنین کسانی که به صورت دائمی از سیگار استفاده میکنند هم احتیاط لازم است. مصرف قرص‌های ضدبارداری خوراکی در شرایط فوق می تواند بر شدت عوارض جانبی بیفزاید.

 

گاهی خونریزی رخ می دهد یا شما دچار خونریزی های بین پریود و بی موقع شده و نگران خواهید شد. به خصوص در چند ماه اول در به تاخیر انداختن پریود شاید چندان موفق نباشید. به علاوه تشخیص حاملگی با وجود استفاده از قرص های ضد بارداری کار ساده ای نیست. ممکن است به حاملگی خود مشکوک شوید اما چون قرص مصرف می کنید نتوانید تشخیص دهید که واقعا حامله هستید یا خیر. در این مواقع می توایند با یک تست بارداری خیال خودتان را راحت کنید.

 

موفقیت در به تاخیر انداختن پریود معمولا با گذشت زمان کم می شود اما باز هم با رعایت نکات زیر، می توان احتمال موفقیت را افزایش داد:

– توجه به بره ی مصرف قرص ها، حتی از قلم انداختن یک قرص هم باعث می شود تا خونریزی اتفاق بیفتد.

– اگر مصرف قرص را مدیریت نکنید و آن ها را به طور منظم مصرف نکنید، شما در معرض بارداری ناخواسته قرار دارید.

– می توانید گاهی یک دوره ی کوتاه مدت برای تخلیه ی خون آلوده داشته باشید. به عبارتی می توایند یک دوره ی ۲۱ روزه قرص را مصرف کنید، سپس ۳ روز صبر کنید تا پریود شده و خونریزی اتفاق بیفتد و بعد باز یک دوره ۲۱ روزه دیگر را انجام دهید.

– سیگار را کنار بگذارید، زنان سیگاری در به تاخیر انداختن پریود ی خود کمتر موفق می شوند.

 

بله. این قرص ها معمولا با کنترل مداوم چرخه قاعدگی باعث به تاخیر انداختن پریود می شوند. در ادامه به معرفی چند نمونه از این قرص ها و ساز و کارشان می پردازیم:

 

با استفاده از این قرص ها شما برای یک دوره ی ۸۴ روزه یا ۱۲ هفته ای می  توانید در به تاخیر انداختن پریود ی خود . سپس یک هفته قرص غیر فعال مصرف کرده و دوره ی پریود تان در هفته سیزدهم اتفاق می افتد. هر سه ماه یکبار می توانید مصرف این قرص ها را از سر بگیرید.

 

این قرص ها نیز در ۸۴ روز یا ۱۲ هفته می توانند در به تاخیر انداختن پریود ی شما موثر باشند. به این ترتیب پریود ی شما در هفته ی سیزدهم با مصرف قرص هایی با دوز استروژن پایین اتفاق افتاده و دچار خونریزی می شوید. با توجه به اینکه از قرص های حاوی استروژن استفاده می کنید ممکن است دچار علائمی مثل نفخ بشوید. هر سه ماه یکبار می توانید از این قرص ها استفاده کنید.

 

این رژیم نیز ۹۱ روزه بوده و بعد از ۸۴ روز از قرص های حاوی دوز ثابت پروژسترون یا دوز افزایشی استروژن به ترتیب شروع با ۲۰ میکروگرم، سپس ۲۵ میکرو گرم و در نهایت ۳۰۰ میکروگرم استفاده می کنید. پس از آن با مصرف قرص های حاوی دوز بسیار پایین استروژن می توانید شاهد پریود شدن و خونریزی بوده و دوباره هر سه ماه یکبار از این قرص ها استفاده کنید. این قرص ها در مقایسه با دیگر قرص های ضدبارداری تاثیر بیشتری در کاهش خونریزی ماهانه دارند.

 

این قرص ها برای استفاده مداوم بوده و می توانند با به تاخیر انداختن یا جلوگیری از پریود شدن، سیستم باروری شما را نیز کنترل کنند. این قرص ها تا یکسال می توانند مصرف شوند.

 

می توانید پس از هر دوره قرص های خود را عوض کرده و به سراغ داروهای جدید بروید. این باعث می شود تا بتوانید در طولانی مدت با کمک این قرص ها بارداری خود را به تاخیر بیندازید. با این حال بهتر است این کار را زیر نظر پزشک خود انجام دهید.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

seemorgh.com/health

منبع: drnematolahi.com

 

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

آیا می دانستید که بسیاری از نشانه های قابل مشاهده پیری را می توان به کاهش میزان حجم ربط داد، در حالی که بافت چهره تحليل مي رود و خطوط در اطراف بینی، دهان و گونه ها ظاهر مي شوند. پرکننده های پوستی می توانند اين حجم كم را جبران كنند و باعث بهتر شدن چين هاي پوستي و حجم دار شدن لب ها و ايجاد ظاهري جوانتر شوند. پرکننده های پوستی تزریقی چیست؟ پرکننده های پوستی مواد ژل مانندی هستند که در زیر پوست

سخن گفتن در مورد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی بسیار جذاب است، اما اگر این حمایت‌ها در حد صحبت باشد به نظر شما فایده‌ای دارد؟! مقام معظم رهبری بار‌ها برای حمایت از حرکت علمی در کشور تاکید کرده اند، دولتمردان هم حرف‌های امیدوار کننده‌ای زده اند، اما متاسفانه در عمل و در برخی دستگاه‌ها این حمایت بسیار کمرنگ است و بسیار افسوس که گاهی مشاهده می‌کنیم که برخی دستگاه‌ها چونان سنگ اندازی میکنند انگار که از لغزیدن و زمین خورد شما لذت

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

در مورد خواب های روشن چه می دانید؟ خواب روشن چیست؟ آیا در مورد، خواب روشن چیزی شنیده اید؟ چه عواملی باعث می شوند که شما خواب های

تپش قلب، ضرب آهنگی ریتمیک و ریتمی شبیه به لوب- دوب دارد. معمولا، بین ضربات قلب، صدایی شنیده نمی شود اما گاهی اوقات صداهایی اضافی وجود دارد که

صدای مفاصل به صداهای خش خش یا ترق توروقی که از مفاصل شنیده می ‌شود، می گویند. علاوه بر این، به صدای خس خس ریه ها که به

در مورد بیماری پنجم چه می دانید؟ آیا می دانید دیگر این بیماری، سندروم صورت سیلی خورده است؟ بیماری پنجم  هم مانند تعداد کمی دیگر از عفونت

آیا می دانستید که بسیاری از نشانه های قابل مشاهده پیری را می توان به کاهش میزان حجم ربط داد، در حالی که بافت چهره تحليل مي رود

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود

یکی از شایع ترین علائمی که اکثر زنان در سه ماهه اول دوران بارداری، تجربه می کنند، کسالت و بی حالی صبحگاهی است. تهوع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

قرص LD را از روز ۵ تا ۷ دوره خود شروع می کنید. در حالت عادی بعد از مصرف ۲۱ قرص، مصرف قطع شده و به دنبال آن خونریزی شروع می شود و تا زمانی که می خواهید خونریزی به تعویق بیافتد ادامه می دهید، زمانی که مصرف را قطع کنید طی یک تا دو روز خونریزی در شما شروع خواهد شد.

اگر در روزهای ابتدایی دوره قاعدگی هستید، با یک قرص شروع کنید و اگر لکه بینی پیدا کردید دو قرص مصرف کنید تا لکه بینی تمام شود، پس از پایان لکه بینی دوباره یک قرص تا زمانی که می خواهید خونریزی رخ ندهد.
اگر در روزهای پایانی دوره قاعدگی هستید، چون امکان لکه بینی بالاتر می شود بهتر است از اول روزی ۲ قرص مصرف کنید و پس از اتمام لکه بینی به روزی یک قرص کاهش دهید . تا زمانی که می خواهید خونریزی رخ ندهد ادامه دهید.

این دارو برای خانمهای مجرد مشکلی را ایجاد نمی کند.

برای به تاخیر انداختن قاعدگی میتوان از قرصهای ال دی، اچ دی،تری فازیک،دزوسپتیو و استفاده کرد که البته با توجه به عوارض آن و وضعیت فعلی خود می بایست نوع قرص را انتخاب کنید مثلا تری فازیک نسبت به ال دی و اچ دی عوارض کمتری دارد ولی باعث افزایش لکه بینی بین قاعدگی میشود و برای کسانیکه دچار مشکل لکه بینی هستند توصیه نمیشود.

بسیاری از زنان، از داشتن دوره قاعدگی ماهانه احساس رضایت میکنند و حتی با پیش بینی زمان پریود، از نظر داشتن یک بدن سالم احساس اطمینان می کنند. اما برای عده ای دیگر، خونریزی ماهیانه یک اتفاق دردناک و ناتوان‌کننده است که میتواند بر فعالیتهای روزمره شان اثر منفی بگذارد.
خانم‌هایی که قاعدگیهای سنگین، طولانی، فراوان یا دردناک دارند و یا نشانه ها و علائم پیش از قاعدگی مانند درد سینه‌ها، نفخ و بی‌حوصلگی آنها را آزار میدهد، تمایل دارند که تناوب دوره های خونریزی ماهیانه را کاهش دهند.

همچنین خانم‌های مبتلا به ناتوانی فیزیکی و ذهنی، اندومتریوز یا سایر مشکلات پزشکی از قبیل کم خونی، آسم، صرع که با قاعدگی وضع آنها بدتر می شود، از تاخیر انداختن و کاهش دفعات خونریزی سود میبرند.
عده‌ای دیگر هم تمایل دارند که در عروسیها، جشنها، مسافرتها،تعطیلات یا فصول امتحانات قاعدگی خود را به تاخیر اندازند. در زنان ورزشکار، خدمه پرواز و برخی مشاغل دیگر هم تاخیر یا توقف قاعدگی یک انتخاب مقبول است. البته همه پزشکان با این کار موافق نیستند و این مسئله هنوز مورد بحث است.

رایج ترین روشی که برای تاخیر انداختن قاعدگی وجود دارد، استفاده از قرص‌های ضدبارداری خوراکی است که حاوی ۲۱ قرص فعال حاوی استروژن و پروژسترون و به دنبال آن ۷ قرص بی اثر یا دارونما هستند.
در صورت استفاده عادی از این قرص‌ها، در طول هفته‌ای که از قرص‌های دارونما استفاده میشود، خونریزی اتفاق میافتد ولی خوردن طولانی‌تر قرص‌های فعال، قاعدگی را به تاخیر میاندازد. به عنوان مثال اگر قرص‌های فعال، ۶ یا ۹ یا ۱۲ روز، خورده شوند و به دنبال آن از قرص‌های دارونما استفاده شود، خونریزی به ترتیب ۷ یا ۱۰ یا ۱۳ روز به تاخیر میافتد. مصرف پشت سر هم قرصهای فعال باعث توقف کلی قاعدگی میگردد.
البته در مورد این سوِال که حذف دائم قاعدگی خطری در بردارد یا خیر، هنوز اطلاعات و تجربیات کافی برای پاسخ به این سوِال وجود ندارد ولی با این وجود، هنوز هیچ نتیجه بدی از قطع دائمی قاعدگی شناخته نشده است. هرچند تحقیقات زیادی لازم است تا این مسئله بررسی شود که آیا مصرف سالانه هورمونهای اضافی در درازمدت اثر سوئی بر سلامت فرد می‌گذارد یا خیر.

مطالعات محدودی نشان داده اند که آثار جانبی داروهای ضدبارداری خوراکی از قبیل درد سینه ها، سردرد، تغییرات رفتاری، آکنه، تغییرات وزن و تورم و ایجاد نقاط تیره در صورت، در برخی از افرادی که از این روش استفاده میکنند، دیده میشود. بسیاری از زنانی که این روش را برای اولین بار شروع کرده اند در طول ۳-۴ ماه اول، دچار خونریزیهایی بین دورههای قاعدگی میشوند.

البته خونریزی قابل انتظار است اما در طول زمان باید کاهش یابد و اگر باقی بماند یا شدید و آزاردهنده شود باید به پزشک مراجعه شود. در صورت فراموش کردن خوردن یکی از قرص‌ها یا مبتلا شدن به اسهال و استفراغ هم، احتمال خونریزیهای غیرقابل پیش‌بینی زیاد میشود.

در این زمانها باید از یکی دیگر از روش‌های ضد بارداری نیز استفاده شود، زیرا احتمال کاهش آثار قرص زیاد است. به هر حال در صورت شک یا داشتن نشانه های حاملگی از قبیل درد سینه ها، خستگی فراوان و کوفتگی صبحگاهی، یک تست حاملگی یا مراجعه به پزشک توصیه می‌شود. همچنین در صورت مشاهده علائمی نظیر درد شدید شکم، درد سینه، خلط خونی، تنگی تنفس، سردرد شدید وناگهانی، کاهش بینایی یا تاری دید ودرد شدید پا به دنبال مصرف داروهای ضدبارداری خوراکی، به پزشک خود مراجعه کنید.

در صورت تمایل به استفاده از هر یک از این روش‌ها جهت تاخیر قاعدگی، مهم نیست که در چه سنی باشید؛ بسیاری از دختران نوجوان که قاعدگیهای دردناک، نظم و زیاد دارند میتوانند از این قرص‌ها سود ببرند. تحقیقات نشان داده است که کاهش قاعدگی در تعداد غیبت‌های دانش‌آموزان، شرکت آنها در ورزش‌های گروهی وارتقاء سطح زندگی آنان تاثیر مثبت دارد. اگر شما قادر به استفاده از قرصهای ضدبارداری هستید و تمایل دارید که دفعات خونریزیهای خود را کاهش دهید .
میتوانید به روش ذکر شده از این قرص‌ها استفاده کنید. پزشک شما را در مورد چگونگی مصرف این قرص‌ها، دقیق‌تر راهنمایی میکند ولی به‌طورکلی بدانید که مصرف قرص‌های ضدبارداری خوراکی در زنان مبتلا به پرفشاری خون، دارای سابقه سکته مغزی، سابقه بیماری‌های کبدی، سابقه خانوادگی لخته شدن خون و یا سرطان پستان یا رحم ممنوعیت دارد.در مورد کسانی که بالای ۳۵ سال سن دارند و به صورت دائمی از سیگار استفاده میکنند هم احتیاط لازم است. مصرف قرص‌های ضدبارداری خوراکی در شرایط فوق میتواند بر شدت عوارض جانبی بیفزاید.

(c) 26-217 persianv.com All Rights Reserved

© کلیه حقوق متعلق به سایت پرشین وی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *