قرص گلوکوفاژ 500 برای لاغری

خواص دارویی و گیاهی

قدس آنلاین- مهسا اسلامی: به تازگی مصرف قرص متفورمین که نوعی قرص کاهش دهنده قند خون برای بیماران دیابتی و توسط پزشک متخصص تجویز می شود با باوری غلط که باعث کاهش وزن می شود در بین جوانان مخصوصاً بانوان ها رایج شده است.

باوری غلط و خطرناک که باعث عوارض جبران ناپذیر در فرد مصرف کننده خواهد شد. و به اطمینان می توانیم بگوییم به انجام این کار فقط می توان گفت لاغری کاذب به شرط از دست دادن سلامتی در این مورد گفتگویی با  دکتر حسین دکترای داروسازی داشته ایم که خواندنی است و زنگ خطری برای تمام بانوان و افرادی است که از روی بی اطلاعی و صرفاً برای کاهش وزن به مصرف این قرص روی می آورند. * آقای دکتر حسینی قرص متفورمین در اصل برای چه مشکلی در سیستم ایمنی بدن تجویز می شود؟ ** قرص متفورمین نوعی دارو مخصوص افرادی است که قند خون آنها از حد نرمال 14-11 بالاتر می رود که این خود نیز دلایل متفاوتی دارد «دیابت ارثی، افزایش وزن، تغییرات هورمونی و» ترکیبی داخل این قرص وجود دارد که باعث نشست قند خون بیمار می شود و از افزایش قند خون و عوارض آن جلوگیری می کند. حتی افرادی که قند خون آنها تا 15 هم می باشد به خوردن قرص توصیه شوند و با پیاده روی و رژیم غذایی سالم و کمتر کردن وعده های غذایی شیرین بیماری کنترل می شود. * علت استفاده از این قرص در بین بعضی از افراد مخصوصاً بانوان چیست؟ ** متأسفانه توسط افرادی شیاد این طرز فکر در بعضی افراد بوجود می آید که با مصرف این قرص چون باعث کاهش قند خون می شود اشتها کاهش می یابد در نتیجه کاهش وزن به دنبال خواهد داشت در حالی که حتی اگر این مسأله درست هم باشد حداکثر تا 3 ماه اولیه آن هم حداکثر کاهش وزن 2-1 کیلو می باشد و بعد از 3 ماه کم کم عوارض خود را نشان داده و در 6 ماه کامل ظاهر می شود. * عوارضی که بعد از این مصرف و با گذشت 3 تا 6 ماه گریبانگیر مصرف کننده می شود چگونه اند؟ ** استفاده از این قرص به دلیل اینکه قند خون را کاهش می دهد فشار خون را پایین می آورد و اگر فرد در این حالت از محلول قندی استفاده نکند احتمال شوک و غش در آن بسیار بالا می رود کم کم مصرف این قرص بر روی سیستم گوارش و سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد که همراه با حالت تهوع شدید و استفراغ و ضعف و بی حالی شدید همراه است و ضعف در سیستم ایمنی بدن انسان را مستعد به ابتلا به انواع بیماریها که کوچکترین آنها سرماخوردگی های مکرر، سوؤ تغذیه، ریزش مو می باشد تا بیماریهای سخت تر مثل آسیب های جدی به کبد و عملکرد آن که سلطان بدن یده می شود و ضرر رساندن به عملکرد این عضو مهم عملکرد تمامی ارگانهای بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. * آقای دکتر توصیه شما به این افراد چیست واقعیت استفاده از این برداشت نادرست به نفع چه کسانی است؟ ** ابتدا توصیه من به تمام همکارانم این است این قرص و قرص های مشابه را بدون نسخه پزشک به هیچ فردی که خواستار خرید آن است نفروشند دوماً به تمام افراد بخصوص بانوان توصیه می کنم برای لاغری بدنبال راههای اشتباه و پر ضرر نباشند و به حرف دیگران که متخصص نیستند اصلاً توجه نکنند بهترین روش برای لاغری ورزش مداوم و رژیم غذایی سالم و حتی قرص و داروهای لاغری هم که در داروخانه ها موجود است فقط باید با تجویز پزشک و دادن آزمایشات لازم توسط پزشک متخصص توصیه می شود زیرا گاهی چاقی هورمونی، ارثی و یا عملکرد رتب بعضی غدد مثل تیروئید می باشد که درمان خاص خود را می طلبد.

تمامی حقوق برای قدس آنلاین محفوظ است.

© 218 www.qudsonline.ir


متفورمین چیست؟
 متفورمین یک داروی ضددیابت‌‌ از دسته بی‌گوانیدها‌ست.
انسولین هورمونی است که به طور طبیعی از پانکراس ترشح می‌شود. انسولین میزان قند خون را کنترل می‌کند. اگر بدن ما به مقدار کافی انسولین تولید نکند یا انسولین تولید شده نتواند مؤثر واقع شود، به این حالت دیابت شیرین می‌گویند.
به منظور پیشگیری از پیامدهای ناشی از گلوکز بالا، میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت باید کنترل شود. در بعضی افراد با تغییر رژیم غذایی روزانه، میزان قند خون کنترل می شود، اما در سایر بیماران علاوه‌بر تغییر رژیم غذایی، داروهایی نظیر متفورمین مورد نیاز است. متفورمین به بدن اجازه می‌دهد که از مقدار پایین انسولین (که در دیابت نوع 2 مشاهده می‌شود.) به صورت بهینه استفاده کند.
متفورمین می‌تواند به تنهایی، همراه با سایر داروهای کاهنده قند خون و یا همراه با انسولین تجویز شود.  

پیش از مصرف متفورمینپیش از مصرف متفورمین، در صورت داشتن هریک از شرایط زیر پزشک یا داروساز را مطلع سازید:
مشکلات کبدی و یا کلیوی
دهیدراته هستید یا عفونت شدید دارید.
اخیرا مشکلات شدید قلبی و یا تنفسی داشته‌اید.
اخیرا جهت عکسبرداری، ماده حاجب دریافت کرده‌اید.
سابقه یک مشکل جدی به کتواسیدوزدیابتیک دارید. (زمانی‌که بیمار دیابتی احساس تشنگی شدید، تهوع، ضعف، تنگی نفس و کاهش شدید وزن دارد.)
مصرف زیاد الکل
در دوران بارداری و یا شیردهی قرار دارید.
سابقه حساسیت دارویی
مصرف دیگر داروها از جمله داروهای بدون نسخه، گیاهی و مکمل‌ها

متفورمین برای کاهش وزن متفورمین که با تجاری گلوکوفاژ در داروخانه ها عرضه میشود، برای درمان دیابت استفاده میشود اما تحقیقات زیادی نشان داده اند که متفورمین باعث کاهش وزن به علت کاهش میل به غذا خوردن در افراد غیر دیابتی می شود. ساخت زیاد انسولین در بدن شما می تواند باعث بروز افزایش وزن شود، به خصوص اگر ذخیره اولیه در شکم تان باشد.

وقتی غذا می خورید، قند خون شما بالا می رود که باعث افزایش ترشح انسولین از پانکراس می شود. انسولین با مکانیسم هایی مثل عملکرد روی مغز باعث ایجاد احساس گرسنگی، ساختن چربی توسط کبد و پرکردن سلول های چربی شکم با چربی می شود.

بنابراین، درمان برای این نوع چاقی، اجتناب از خوردن غذاهایی است که باعث افزایش زیاد قند خون میشود و جلوگیری از افزایش زیاد قند خون با تجویز دارو است. از فراورده های شیرینی پزی، پاستاها و هر غذایی که از آرد، آب میوه و هر چیزی که به آن شکر اضافه شود دوری کنید.

میوه ها و ریشه سبزیجات مثل سیب زمینی را فقط با وعده های غذایی میل کنید. بعد از غذا خوردن، قند از روده وارد دستگاه گردش خون می شود و بعد به سرعت وارد کبد شما می شود. سپس کبد برای افزایش میزان قند خون، قند را به داخل دستگاه گردش خون شما ترشح می کند. برای نرمال نگه داشتن سطح قند خون، پانکراس انسولین را به دستگاه گردش خون شما ترشح می کند. انسولین باعث ایجاد احساس گرسنگی همیشگی و تبدیل کالری اضافی به چربی می شود و با تنگ کردن شریان ها باعث بروز حملات قلبی می شود.

شما برای نرمال نگه داشتن سطح قند خون برای جلوگیری از بروز دیابت، صدمات عصبی، حملات قلبی، سکته و صدمات کلیه به انسولین نیاز دارید. گلوکوفاژ ترشح قند را از کبد برای جلوگیری از افزایش زیاد قند خون، کاهش میدهد. بنابراین بدن شما نیاز به تولید کردن انسولین زیاد دارد که باعث ایجاد احساس گرسنگی و ساختن چربی توسط کبد میشود ندارد.گلوکوفاژ، باعث کاهش سطح انسولین، جلوگیری از عوارض جانبی دیابت می شود و می توان توسط افرادی که تمایل دارند وزن خود را کم کنند استفاده شود. 

*هشدار:
هیچ وقت به طور خودسرانه این دارو را مصرف نکنید.
باید متذکر شوم که استفاده از این دارو یا هر داروی دیگری برای لاغر شدن، باید تحت نظر پزشک و با تجویز ایشان باشد تا دچار عوارض جانبی یا مشکل ناشی از مصرف آن دارو نشوید.

آیا متفورمین می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد؟
هر دارویی علاوه بر اثرات سودمند می‌تواند یکسری عوارض ناخواسته به وجود آورد. البته این عوارض در همه افراد ظاهر نمی‌شود و معمولا با گذشت زمان کاهش می‌یابند. در صورتیکه این عوارض شما را آزار می دهد با پزشک یا داروساز مشورت کنید:برخی عوارض جانبی احتمالی
در صورت بروز عوارض چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟حالت تهوع و احساس ناخوشی
یکی از عوارض شایع می‌باشد که معمولا پس از چند روز بهبود می‌یابد. در صورتیکه ادامه یافت با پزشک مشورت کنید.


اسهال

برای جبران مایعات از دست رفته، مقادیر زیاد مایعات بنوشید. معمولا بعد از مدتی این عارضه برطرف می‌شود، در غیر این صورت به پزشک اطلاع دهید.


طعم بد دهان، کاهش اشتها و درد شکمی

اگر هریک از این عوارض موجب آزار شما شده‌است، پزشک را مطلع سازید.اگر هریک از عوارض زیر (به ندرت رخ می دهد، اما خطرناک است.) در شما بروز پیدا کرد، فورا با پزشک تماس بگیرید و یا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنید:

نفس‌های تند و بریده‌بریده
احساس ناخوشی
احساس سرگیجه، سرما و گیجی
در صورت بروز هر نوع عارضه دیگر که گمان می‌کنید مربوط به دارو است با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با “نی نی نما” در میان بگذارید

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

گلوکوفاژ تجاری داروی متفورمین می باشد که برای بیماران دیابتی تجویز می شود. علاوه بر این برای کاهش وزن در افراد چاق نیز کاربرد دارد. در این مقاله با با اطلاعات دارویی قرص گلوکوفاژ و کاربرها و عوارضی که برای بدن دارد آشنا خواهید شد.

قرص متفورمین با تجاری گلوکوفاژ در داروخانه ها عرضه می شود و برای درمان دیابت تجویز می شود، اما تحقیقات زیادی نشان داده اند که قرص گلوکوفاژ باعث کاهش وزن می شود، زیرا مصرف این قرص باعث کاهش میل به غذا در افراد غیر دیابتی می شود. گلوکوفاژ یک داروی ضد دیابت از دسته بی گوانید ها است.

انسولین هورونی است که به طور طبیعی از پانکراس ترشح می شود. وظیفه انسولین در بدن کنترل میزان قند خون است. اگر بدن به مقدار کافی انسولین تولید نکند و یا اینکه انسولین تولید شده نتواند موثر واقع شود، به این حالت دیابت شیرین می گویند. برای پیشگیری از پیامدهای ناشی از گلوکز بالا میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت باید کنترل شود. در برخی از افراد با تغییر رژیم غذایی روزانه میزان قند خون کنترل می شود، اما در سایر بیماران علاوه بر تغییر رژیم غذایی داروهایی نظیر گلوکوفاژ مورد نیاز است. گلوکوفاژ به بدن اجازه می دهد که از مقدار پایین انسولین که در دیابت نوع ۲ دیده می شود، به صورت بهینه استفاده کرد.

گلوکوفاژ برای درمان دیابت غیر وابسته به انسولین مصرف می شود. قرص گلوکوفاژ به ویژه برای درمان بیماران مبتلا به دیابت غیر وابسته به انسولین که به رژیم غذایی پاسخ نداده اند تجویز می شود. علاوه بر این این دارو برای بیمارانی که اضافه وزن دارند تجویز می شود. گلوکوفاژ طبق نظر پزشک می تواند به تنهایی و یا با همراه سایر داروهای کاهش دهنده فشار خون و یا انسولین تجویز شود.

گلوکوفاژ از طریق کاهش گلوکونئوژنز و افزایش مصرف محیطی گلوکز اثر می کند. از آنجا که تنها در حضور انسولین آندوژن مؤثر می باشد تنها در افرادی مؤثر است که بخشی از سلول های پانکراس آنها سالم باشد. تصور می شود که گلوکوفاژ تعداد و یا قدرت اتصال انسولین به گیرنده های غشاء سلول، به ویژه گیرنده های محیطی را افزایش می دهد.

فراهمی زیستی دارو ۵۰ یا ۶۰ درصد است ولی غذا ، سرعت و میزان جذب دارو را کاهش می دهد. نیمه عمر دارو ۲/۶ ساعت است و بطور عمده به صورت تغییر نیافته از کلیه ها دفع می شود.

قرص گلوکوفاژ در مواردی مانند بیماری های کبدی و کلیوی، بیماری های قلبی، عفونت شدید، استعداد ابتلا به اسیدوز لاکتیک، سوختگی شدید، دهیدراتاسیون، جراحی، تروما، اغمای دیابتی و کتواسیدوز نباید مصرف شود.

دارو به میزان ۵۰۰ میلی گرم هر ۸ ساعت یا ۸۵۰ میلی گرم هر ۱۲ ساعت همراه یا بعد از غذا مصرف می شود. حداکثر مقدار مصرف g/day3-2 در مقادیر منقسم می باشد.

دیگوکسین، مرفین، سایمتیدین، آمیلوراید، بلوک کننده های کانال کلسیم، رانیتیدین، تریامترن، پروکائین آمید، کینین، تری متوپریم و وانکومایسین که توسط انتقال توبولار کلیوی دفع می شوند، ‌غلظت پلاسمایی گلوکوفاژ را افزایش داده و با کلیرانس کلیوی آن تداخل می کنند.

مصرف داروهای شیمیایی معمولا با عوارضی همراه است که این عوارض در برخی از افراد با شدت بیشتری دیده می‌شود. مصرف خود سرانه داروها می تواند باعث تشدید هر چه عوارض شود. قرص گلوکوفاژ در ابتدای زمان مصرف ممکن است با مقداری معده درد و عوارض گوارشی همراه باشد. به همین دلیل بهتر است این دارو بعد از غذا مصرف شود. گلوکوفاژ بهترین اثر خود را بر بیمارانی می گذارد که سبزیجات زیاد مصرف می کنند،‌ ضمن اینکه از ورزش و خواب کافی غافل نیستند.

مصرف داروی گلوکوفاژ می تواند باعث سوء هاضمه، کمر درد و پهلو درد،‌ سرفه و گرفتگی صدا،‌ تب و لرز،‌ کاهش اشتها، اسهال تنفس سریع و غیر عمیق،‌ احساس ناخوشی عمومی، درد عضلانی، مشکلات دفع ادارد و سوزش ادرار شود.

همچنین خواب آلودگی، اضطراب، تاری دید احساس تنگی در قفسه سینه،‌ عرق سرد،‌ اغما، گیجی،‌ پوست سرد و رنگ پریده،‌ افسردگی، تنگی نفس، سرگیجه، بالا رفتن ضربان قلب و نبض،‌ احساس گرما،‌ سردرد،‌ احساس گرسنگی،‌ تعریق زیاد،‌ تهوع،‌ عصبی شدن،‌ دیدن کابوس شبانه و قرمزی پوست صورت، گردن و بالاتنه از دیگر عوارض این دارو هستند.

متفورمین می‌تواند عوارض دیگری چون تشنج،‌ کوتاهی تنفس،‌ لرزش بدن، اختلالات رفتاری، اختلال در صحبت کردن،‌ چرت زدن، خستگی و ضعف غیرمعمول‌، حالت خس‌خس سینه، اختلال در تمرکز حواس،‌ کم شدن قدرت بدنی و بی قراری را برای فرد ایجاد کند.

متفورمین به صورت قرص‌های ۵۰۰ میلی‌گرم و ۱۰۰۰ میلی‌گرم تولید و به بازار عرضه می‌شود. این قرص با ‌های تجاری گلومتزا، ریومت، گلوکوفاژ،‌ گلوکوفاژایکس آر و ‌فورتامت به فروش می ‌رسد.

همان طور که در این مقاله ملاحظه کردید قرص گلوکوفاژ یا متفورمین برای درمان بیماری دیابت تجویز می شود و همچنین علاوه بر این به کاهش وزن در افراد چاق نیز کمک می کند. در صورت تمایل می توانید برای داشتن اطلاعات لازم در زمینه اطلاعات دارویی سایر دارو ها و همچنین کاربرد ها و عوارض آن ها به بخش اطلاعات دارویی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!



موزه پرنس ولز هند یک جاذبه توریستی متفاوت!



با بالون معده لاغر می شویم یا نه؟


برای پاکسازی پوست چرب از این روش های مطمئن استفاده کنید



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!



با جزیره تماشایی ماک و تام موراکوت آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک


بالون معده با دکتر فرزاد فرامرزی – فوق تخصص گوارش, کبد و آندوسکوپی

‘)
sidebar_align ‘left’
content_container_margin parseInt(’29px’)
sidebar_width parseInt(’27px’)
//–&gt

(($) {
$( {
$(‘#vbflat-login’).bind(‘click’, (e) {
e.preventDefault
$(‘#popuplogin’).bPopup({
speed: 14,
})
})
})
})(jQuery)

theSummaries new Array(“هیچ اثر شاهکاری تاکنون به دست افراد تنبل ساخته نشده است. تلاش کن.”,”آدم های بزرگ اراده میکنند، آدم های کوچک آرزو”,”هر وقت داشتی کم می آوردی و خواستی تمومش کنی کافیه یادت بیاد چرا شروع کردی.”,”رود راه خودش را از وسط سنگ پیدا میکند. نه بخاطر قدرتش، بلکه بخاطر تداومش. پس هیچوقت تسلیم نشو.”,”تنها کسی که شما را عقب می اندازد خودتان هستید. بهانه کافیست! وقت آن رسیده است که جور دیگری زندگی کنید.”) theSiteLinks new Array( “#King-Design.Ir”,”#King-Design.Ir”,”#King-Design.Ir”,”#King-Design.Ir”,”#King-Design.Ir” )


با سلام خدمت شما کاربرگرامی

چنانچه قبلا عضو انجمن شدید فیلد های زیر را پر کنید و در صورتی که میخواهید عضو شوید از آیکون سمت راست استفاده کنید

طرز تهیه سالاد بادمجان و کدو رژیمی در منزل

بند انداختن صورت بهتر است و یا شیو کردن ؟!

مدل های مانتوی مد سال 95

زیبا کردن موها و تقویت آنها با استفاده از مواد غذایی

آشنایی با زیباتنی ها

پاسخ به رایج ترین سوالات کاربران

اطلاعیه مدیریت سایت

اخبار، اطلاعیه ها، قوانین و نظرسنجی های عمومی انجمن

در این قسمت قوانین، اطلاعیه ها و تازه های زیباتن قرار میگیرد.

اطلاعیــــــــــــــه : حذف

15 تیر 1397, 13:23

کلیه آموزش های لازم جهت استفاده از بخش های مختلف زیباتن را می توانید در این قسمت مشاهده نمایید


آموزش ایجاد وبلاگ زیباتنی

3 شهریور 1397, 12:1

شما میتوانید پیشنهادات و انتقادات خود را در این بخش بصورت یک تاپیک مجزا مطرح فرمایید تا مدیران زیباتن به آن رسیدگی و پاسخ دهند

پیشنهادات و انتقادات

11 شهریور 1397, 18:27

رژیم لاغری

در این قسمت ضمن مشاهده و دانلود جدول کالری مواد غذایی مختلف و جدول میزان کالری مصرفی در فعالیت ها، با انواع مفاهیم و محاسبات مورد نیاز در یک رژیم غذایی آشنا می شوید.

جدول میزان کالری مواد غذایی

1 مرداد 1397, 14:3

در این قسمت می توانید با انواع روش های رژیم کاهش وزن در دنیا و همچنین بره های آماده ی رژیم آشنا شده و سوالات خود را بپرسید.

رژیم لاغری خیلی سریع خیار و

19 شهریور 1397, 15:4

در زیباتن مسابقات رژیمی هفتگی و مناسبتی بین اعضا برگزار می گردد. در این قسمت امور مربوط به اعلام وزن ها، امتیازات اعضا و مدیریت مسابقات قرار میگیرند.


تابلو اعلانات برندگان زیباتن

19 شهریور 1397, 2:14

گروه بندی، گپ و گفتگوی اعضای گروه ها و سایر امور مربوط به گروه ها

چالش رژیم زیگزاگی (از همین

19 شهریور 1397, 19:34

بحث در مورد قرص ها و مکمل های دارویی که متخصصان تغذیه پیشنهاد میکنند در طی دوره ی رژیم مصرف شوند(مکمل های دارویی با قرص های لاغری غیر مجاز متفاوتند! همچنین به اطلاع میرساند تبلیغ یا خرید و فروش هر نوع مکمل رژیمی یا قرص لاغری بدون مجوز وزارت بهداشت در زیباتن ممنوع است.)

کسی از قرص natural max

1 فروردین 1397, 14:14

در این قسمت نکات و مقالات مختلفی در مورد کاهش وزن قرار گرفته و به بحث گذاشته می شود. همچنین نرم افزارها و سایر فایل های دانلودی ارائه می گردد

زیره (خواص و مضرات آن )

19 شهریور 1397, 16:14

محل آن دسته از سوالات شما که با سایر تاپیک ها مرتبط نیست

لطفا انرژی

14 شهریور 1397, 19:32

ژل لاغری بسازید

9 خرداد 1397, 23:36

در گذشته ی زیباتن این بخش حاوی دفترچه های رژیمی اعضا بود. اما دفترچه ها جای خود را به وبلاگ زیباتنی دادند و بنابراین این بخش صرفا جهت مشاهده باز بوده و پس از آن کاربران روزنوشت های رژیمی خود را در وبلاگ های زیباتنی درج می نمایند. وبلاگ های زیباتنی را در حالت نمایش سایت با موبایل در انتهای صفحه و در حالت نمایش سایت با لپ تاپ و کامپیوتر خانگی در سمت چپ صفحه خواهید دید.


دختر 56کیلویی | ساعده

14 تیر 1397, 7:7

رژیم چاقی

نکات و مقالات موثر در افزایش وزن

چطور با 3 قاشق سرکه سیب 4

24 تیر 1397, 19:6

در این قسمت می توانید با انواع روش های رژیم افزایش وزن در دنیا و همچنین بره های آماده ی رژیم آشنا شده و سوالات خود را بپرسید.

ساده ترین روش کاهش وزن

3 اردیبهشت 1397, 12:24

تاپیک افزایش وزن من

12 شهریور 1397, 13:3

در این انجمن خواهید دید کاهش وزن غیر ممکن نیست

این بخش مختص افراد موفق زیباتن است

وِیــــــژه
مصاحبه با یه زیباتنی موفق در

3 بهمن 1396, 3:15

در این قسمت برای دوستانی که گروه وزنی آن ها تغییر میکند جشن میگیریم!


جشن خداحافظی از گروه قرمز

3 شهریور 1397, 11:51

انجا مکانیست برای برگذاری جشن های مختلف انجمن، بخصوص جشن رسیدن به وزن هدف

لطفا افراد موفق زیباتن را

14 مرداد 1397, 9:53

در این قسمت تصاویر، مقالات و سایر مطالب انگیزه بخش قرار می گیرد.

معرفی یک سایت برای شبیه سازی

11 مرداد 1397, :41

حرکات ورزشی مختلف که در تناسب اندام موثرند

تجربه ی شما از حرکات ورزشی

18 تیر 1397, 14:39

یوگای هوایی یا معلق

1 مهر 1395, 2:37

نکات کلیدی در مورد استفاده از

8 بهمن 1396, 15:26

حرکات عالی برای تناسب اندام

1 تیر 1397, 12:41

ورزش جامپینگ فیت

22 تیر 1397, 17:38

حرکات ورزشی برای لاغر کردن بخش های مختلف بدن

عسل برای چاقی صورت

12 تیر 1397, 12:39

ورزش دسته جمعی حس خوب تندرستی

21 شهریور 1396, 15:38

زیبایی پوست و مو، آرایش و مدل لباس

مباحث مرتبط با زیبایی، سلامت و شادابی پوست و مو

ماسک صورت پیشنهاد بدید لطفا

16 شهریور 1397, 8:5


بهترین روانپزشک تهران

23 مرداد 1397, 16:25

انواع روش های آرایش، مواد آرایشی و آشنایی با آرایشگاه ها

ارایش چشمموو..

17 تیر 1397, 16:43

انواع مدل ها و برندهای لباس، کفش و

نیم ست های شیک و جذاب

17 خرداد 1397, 1:5

طرز پخت انواع غذاهای رژیمی(عمدتا رژیم کاهش وزن)

در این قسمت با انواع غذاهای رژیمی و طرز پخت آن ها آشنا خواهید شد.

طرز تهیه خوراک مرغ و برنج

16 مرداد 1397, 19:32

در این قسمت با انواع سالادهای رژیمی و روش تهیه آن ها آشنا می شوید.

سالاد چربی سوز و لاغر کننده

26 دی 1396, 14:43

در این قسمت با انواع سس های رژِیمی و طرز تهیه آن ها آشنا خواهید شد.

سس مایونز

3 دی 1396, 17:15

در این قسمت با انواع خوراکی های رژیمی اعم از دسرها، نوشیدنی ها، تنقلات و غیره آشنا خواهید شد

۴ کیلو لاغری در یک هفته با

18 مرداد 1397, 12:7

در این بخش نکات، مقالات و موضوعات مربوط به حوزه ی بهداشت و تغذیه ی عمومی مطرح می شود

رژیم غذایی در کم کاری

24 تیر 1394, 21:1

کلیه ی بحث ها در رابطه با تغذیه(بجز موارد موثر در کاهش و افزایش وزن که در تاپیک مربوط به خود قرار میگیرند)

خواص خیار برای سلامتی پوست و

27 اردیبهشت 1397, 19:15

لارو درمانی؛ مهر پایان قطع عضو

23 تیر 1397, 11:28

در این قسمت روش ها و مباحث مربوط به رژیم هایی که در درمان و جلوگیری از تشدید بیماری هایی همچون قند، چربی و غیره کاربرد دارند، قرار میگیرد

رفع كم خوني

12 اردیبهشت 1395, 14:13

تاثیر مصرف چای سبز در کاهش وزن

4 تیر 1397, 17:44

با حضور دو روانشناس و مشاور

زیباترین عروس سال باشید

11 اردیبهشت 1397, 15:56

زنان ناآگاه، اتاق خواب های سرد

14 شهریور 1397, 11:41

در این قسمت در مورد سایر مسایل روانشناسی صحبت می شود. همچنین می توانید مشکلات روحی خود را جهت کسب راه حل مطرح نمایید.

66 نکته مثبت که باید به

21 تیر 1396, 22:56

مفاهیم قانون جذب، مراقبه، کمال گرایی، فنگ شویی و

نقاط حساس برای کاهش استرس

15 دی 1394, 13:41

تحصیل در مجارستان

22 آبان 1396, 16:37

عمو موسی مهمان سنگین وزن

1 بهمن 1396, 16:27

مباحث هنری مختلف را فقط در بخش مرتبط با آن ذکر نمایید

خوراک کدو سبز و قارچ در فر

15 مرداد 1397, 14:15

سینک ها

29 خرداد 1397, 16:32

آشنايي با مرغ خانگي

24 بهمن 1395, 14:54

تمام کاربران زیباتن میتوانند کلیه اجناس خود اعم از نو و دست دوم را در این تالار برای فروش ارائه دهند. فروشگاه های این تالار در لیست آخرین ارسال ها نمایش داده نمیشوند.

لیست انجمنهای ایرانی

7 شهریور 1397, 16:17

این تالار مختص فروشندگانی است که با تیم تبلیغات زیباتن مذاکره نموده اند. فروشگاه های این تالار در لیست آخرین ارسال ها نمایش داده میشوند.

فروشگاه ال جی

2 اسفند 1396, 18:51

کاربرانی که در 24 ساعت گذشته از سایت دیدن کرده اند: 32 کاربر و هزاران مهمان

پیوستن sn.212 عزیز را به دیگر کاربران تبریک میگوئیم .

آخرین مطلب وبلاگ, گزارش روز اول مسابقه چشم ها را باید شست توسط خاله گلی

یکشنبه هجدهم شهریور نود و هفت. وزن شروع ناشتا ۶۳/۹ و روز بعد ۶۳/۳. دو حالت داره یا افزایش دویست گرمی قبلش کاذب بوده یا این کاهش ششصد گرمی کاذب هست. امیدوارم حالت اول درست باشه. چون دیدم هفته پیش کمتر

امروز صبح وزن من77/5بود
من امروزحدود7کیلو از بیشترین وزنی که داشتم کمترم( 84/7گرم !)
روزی که دیدمش حالم به شدت دگرگون شد ،سرشار از استرس شدم و خودم رو درآستانه 9کیلو شدن دیدم ،و احساس من

جمعه شانزدهم شهریور نود و هفت وزن شروع ناشتا ۶۳/۷ وزن پایان در روز بعد ۶۳/۷
صبحانه یه تخم مرغ آبپز با حدود دو کف دست نان لواش و ناهار یه کف دست ته دیگ و نصف کاسه کوچک خورشت گوشت و سالاد شیرازی.

سلامممم من باز اومدم با يه رژيم جديد:th_running1:
البته دفعه قبل به علت سختي و نظرات منفي زياد رژيم ابم و بعد دوروز ول كردم:245:
الان نه روزه كه به جاش رژيم كالري شمار گرفتم و در كنارش ورزشم ميكنم

از هر چه که بگذریم دیدن عدد کوچیک تر روی ترازو خوش تر است
سلام
خدایی حال کردین چه ادبی شروع کردم؟
میگم ما هر کاری میکنیم که به وزن فکر نکنیم نمیشه
هی میگم وزن مهم نیست مهم سایزه ببین لباسات

پنجشنبه پانزدهم شهریور نود و هفت وزن شروع ناشتا ۶۲/۵وزن پایان در روز بعد تقریبی ۶۲/۵ و یا ۶۳/۷
صبحانه یه کلوچه که شیرین نبود و ناهار یه کفگیر پلو و ماهی سرخ شده و گوجه سرخ شده با ترشی و سبزیجات و

چهارشنبه چهاردهم شهریور نود و هفت وزن شروع ناشتا ۶۲/۵ وزن پایان در روز بعد تقریبی ۶۲/۵
صبحانه چند عدد میوه محلی جنوبی به لوز. ناهار یک کفگیر برنج با یه کف دست یا کمتر ته دیگ و یه کاسه کوچک میگو.

سلام، همیشه از شروع رژیم گرفتنم کالری شماری کردم ولی نشد که به طور جدی و به عنوان یه روش رژیم بهش نگاه کنم معمولا کالری هام تو یه حد نمیمونه هر وقت میگم مثلا امروز 12 کالری بخورم همیشه بیشتر

سه شنبه سیزدهم شهریور نود و هفت وزن شروع ناشتا۶۳ وزن پایان در روز بعد تقریبی ۶۲/۵
صبحانه یک عدد تخم مرغ آبپز ناهار نون و پنیر و خیارسبز و شام یک کاسه کوچک جگربخارپز و سبزی و نون.یه شلیل و چندین تا

دوشنبه دوازدهم شهریور نود و هفت وزن شروع ناشتا۶۳/۶ وزن پایان در روز بعد تقریبی ۶۳
صبحانه نون و پنیر و خیارسبز ناهار وقت نشد بخورم. شم یک چهارم خربزه با بیش از هفت عدد خرما و دو عدد شلیل و شاید دو سه

سال های طولانی گذشت در حالی که هر روز صبح با شادی به خودم میگفتم از امروز شروع میکنم و شبش با افسوس میگفتم از فردا شروع میکنم
سال هایی که قسمت زیادی از ذهنم مدام درگیر جنگ درونم بود.انگار خودم

سلااااام به باربی های خودم
اقا من چند هفته است خیلی سست بی اراده شدم،هرچی میبینم هوس میکنم و تا نخورم ول کن نیستم،حالا ادم برا رفع یه ذره هوسدونه بخوره اشکال نداره ولی اخههه یه بشقاب پفک برا

یکشنبه یازدهم شهریور نود و هفت وزن شروع ناشتا۶۳/۹ وزن پایان در روز بعد۶۳/۶
صبحانه نون و پنیر و خیارسبز ناهار مخلوط نون و کدو و گوجه و پیاز و ماست همزده کم چرب پروبیوتیک. شام هیجی. عصر چند عدد خرما

من از دیروز یعنی 11 شهریور تصمیم به رژیم زیگزاگی گرفتم. نزدیک 3 سال در وزن 53 تثبیت بودم اما متاسفانه از فروردین امسال در تغذیه ام مراعات نکردم و وزنم 4 کیلو رفت بالا. الان در وزن 57 هستم. و وزن هدف

برای شروع می خوام رژیم جنرال موتورز رو امتحان کنم ..

چون واقعا دلم فقط میوه و غذای سالم می خواد :smiley-love21:

کاش بتونم کمی ورزش کنم :th_running1:

سلام به همه دوستان زیباتنی
من تقریبا از سال ۹۳ به بعد هیچ فعالیتی تو سایت نداشتم :4fvgdaq_th: و تمام این سال ها مدلهای مختلف رژیم رو رعایت کردم ..

اما راستش الان که خواستم دوباره به وبلاگم

[QUOTEساعده45488][/IMG]

– – – Updated – – –
]
سلام
من یه نرم افزار نصب کردم که میگه تو 15روز با رعایت میزان کالری مورد نظرش ،اضافه وزنم کامل از بین میره !این اضافه وزن 15کیلو گرم شده

سلام
در این انجمن از دوستان شنیده بودم که قبل از خواب یک قاشق عسل و یک حبه سیر بخوریم و کلی خاصیت داره اما برای لاغری هم خوبه:smiley-love21:

من امتحان کردم نزدیک یک ماه .کمتر از یک ماه

و

شنبه دهم شهریور نود و هفت وزن شروع ناشتا ۶۴/۱ وزن پایان در روز بعد ۶۳/۹
صبحانه نون و پنیر و خیارسبز ناهار یه تخم مرغ آبپز و نون. شام یک و نیم لیوان دوغ ویک عدد فلفل دلمه ای. چون ضعف داشتم چند عدد

سلام
من چند وقتی هست عضو این سایت شدم و از رژیم های بسیار عالی و تجربه های دوستان خیلی استفاده کردم، اما از اول تابستون اراده ام برای رژیم خیلی سست شده و نیاز دارم که جایی باشه برای گزارش دادن کارها

سلام به زیباتن های عزیز

رژیم غذایی کتو keto یا کتوژنیک ketogenic diet رژیمی هست که در واقع بسیار کم کربوهیدرات low carbs هست ، که بدن انسان رو تبدیل میکنه به یک ماشین چربی سوز ! در واقع با رعایت این روش تغذیه ای منبع

در هفته اول لاغر شدن در کل دو کیلو و صد گرم کم کردم. کم خوری و یه شب ورزش و دو روز رژیم سیب داشتم. رژیم سیب در دو روز آخر هفته فقط سیب و آب خوردم بدون ورزش چون ترسیدم ضعف کنم. وزن قبل از رژیم سیب

آقا من بالاخره یادم موند اول سلام بدم
سلاملکم
به شدت خوشحالیم :2uge4p4:
بعد از ثابت موندن وزن در هفته گذشته این هفته بازم تونستم وزن کم کنم. خیلی نگران بودم ک دیگ کلا گیر کرده باشم.
اها به

به خاطر تغییر محل زندگی و شرایط کاری رژیم تعطیل شد. ورزش هم که هیچ البته زمان کارم فعالیتم بد نیست.همه چی خوب بود یعنی وزنم خیلی بالا نرفت کنترل وزنم خوب بود البته یادم نیست دقیق چقد بود ولی دور و بر

سایت زیبــاتـن با عنوان نخستین و بزرگترین انجمن “رایگان” تناسب اندام و زیبایی در ایران با هدف تعامل، تشویق و هدایت کاربران به سمت تناسب اندام از طریق ورزش، رژیم های کاهش و افزایش وزن و نیز سلامت پوست و زیبایی فعالیت می نماید. مطالب و بحث های این انجمن تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و ارائه بره غذایی دانست. استفاده از این سایت بدان معناست که شما قبلاً صفحه “قوانین فعالیت در زیباتن” را مطالعه کرده و به مفاد آن واقفید.

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

کچلی ریش نوعی بیماری قارچی پوست است که باعث ریزش قسمتی ار موهای صورت می شود.این عفونت به دو صورت عمیق و سطحی ممکن است رخ دهد،در این مقاله دکتر سلام شما را روش درمان گچلی ریش آشنا می کند.

وقتی نوزاد نمی تواند بطور طبیعی در طول زایمان طبیعی خارج شود، پزشک ممکن است یک روش کمکی را آزمایش کند. یکی از این روش ها، زایمان طبیعی

آیا می دانستید که بسیاری از نشانه های قابل مشاهده پیری را می توان به کاهش میزان حجم ربط داد، در حالی که بافت چهره تحليل مي رود

سخن گفتن در مورد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی بسیار جذاب است، اما اگر این حمایت‌ها در حد صحبت باشد به نظر شما فایده‌ای دارد؟!

کایفوزیس، که گاهی اوقات به گوژ پشتی ، قوز کمر ، کیفوز ، پشت گرد یا کمان پیرزن نیز یده می شود، وجود یک منحنی در پشت

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی خوابی شده و به

در مورد اضافه وزن در بارداری چه می دانید؟ آیا تا به حال به این مشکل مواجه شده اید؟ چاقی و اضافه وزن در

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *