قرص ژلوفن در شیردهی

خواص دارویی و گیاهی

تالار مشاوره مادران گروه بهداشتي فيروز

پرش به محتوا


مدیران انجمن: KarshenaseMamaee, golenarges

پستتوسط sa89324ba » دو شنبه 28 مرداد 1392, 5:29 am

پستتوسط sa89324ba » چهار شنبه 3 مرداد 1392, 6:34 am

پستتوسط KarshenaseMamaee » جمعه 1 شهریور 1392, 2:18 pm

پستتوسط sa89324ba » شنبه 2 شهریور 1392, 5:2 am

پستتوسط sa89324ba » یک شنبه 24 شهریور 1392, 8:15 am

پستتوسط KarshenaseMamaee » پنج شنبه 28 شهریور 1392, 6:22 am

پستتوسط sa89324ba » پنج شنبه 28 شهریور 1392, 7:59 am

بازگشت به “شیردهی و دارو ها

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان

ممکن است شنیده باشید که انسان تنها از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند و اگر شما بتوانید بقیه قدرت مغز خود را رمزگشایی کنید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. شما می توانید تبدیل به یک نابغه فوق العاده شوید و یا قدرت‌های روانی مانند ذهن‌خوانی و حرکت اجسام با نیروی ذهن را به دست آورید.

این “افسانه ده درصد الهام‌بخش منابع بسیاری در خیالپردازی فرهنگی بوده است. به عنوان مثال، در فیلم لوسی محصول سال ۲۰۱۴ ، یک زن با مصرف مواد مخدر، ۹۰ درصد از مغزش را که قبلا غیرقابل دسترس بوده را رها می‌کند و قدرت‌های خدامانند را در خود پرورش می‌دهد.

بر اساس تحقیقات سال ۲۰۱۳ که توسط بنیاد مایکل جی فاکس برای تحقیقات پارکینسون انجام شد، بسیاری از مردم، ازجمله حدود ۶۵ درصد آمریکایی‌ها این افسانه را باور دارند. در مطالعه دیگری که از دانشجویان پرسیده شد انسان‌ها از چند درصد مغزشان استفاده می‌کنند، حدود یک سوم دانشجویان رشته‌های روانشناسی، پاسخ دادند.۱۰ درصد.

با این حال، بر خلاف اسطوره ده درصد، دانشمندان نشان داده‌اند که انسان هر روز از تمام ظرفیت مغز خود استفاده می‌کند.

چندین مورد از شواهد وجود دارد که افسانه ده درصد را رد می‌کند.

بخوانید:

بازسازی سلولهای مغزی

اندازه مغز با میزان هوش چه ارتباطی دارد؟

چند درصد از مغز انسان استفاده می شود؟

علم عصب‌شناسی بررسی می کند که چگونه آناتومی مغز بر رفتار، احساسات و شناخت افراد تاثیر می گذارد.

در طول سال‌ها، دانشمندان مغز نشان داده‌اند که قسمت‌های مختلف مغز مسئول اعمال خاصی هستند، از تشخیص رنگ گرفته تا حل مسائل. بر خلاف افسانه ده درصد، دانشمندان به لطف تکنیک‌های تصویربرداری مغز مانند توموگرافی انتشار پوزیترون و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی، ثابت کرده‌اند که همه بخش‌های مغز در فعالیت‌های روزانه ما به طور کامل استفاده می‌شود.

تا به حال تحقیقات درباره پیدا کردن یک منطقه مغز که کاملا غیر فعال باشد، به جایی نرسیده است. حتی مطالعاتی که فعالیت در سطح تک‌سلولی را اندازه گیری می کنند، هیچ بخش غیر فعال مغز را نشان نداده‌اند.

بسیاری از مطالعات تصویربرداری مغز که فعالیت مغز را هنگامی که فرد یک کار خاص را انجام می دهد، اندازه گیری می‌کنند، نشان می‌دهد که چگونه قسمت‌های مختلف مغز با یکدیگر کار می‌کنند.

به عنوان مثال، در حالی که شما این متن را در تلفن هوشمند خود می‌خوانید، برخی از قسمت‌های مغز شما، از جمله قسمت‌هایی که مسئول دید، درک مطلب و نگه داشتن گوشی شما هستند، فعالت‌ر خواهند بود.

با این حال، برخی از تصاویر مغز، به طور ناخواسته از افسانه ده درصد حمایت می‌کنند، زیرا این تصاویر، اغلب لکه‌های روشن کوچکی روی تصویر خاکستری مغز نشان می‌دهد. این ممکن است به این معنا باشد که تنها نقاط روشن در مغز فعالیت دارند، اما اینطور نیست. بلکه، لکه‌های رنگی نمایانگر مناطقی از مغز هستند که وقتی شخص کاری انجام می‌دهد، فعال‌ترند، و زمانی که شخص کاری انجام نمی‌دهد، نقاط خاکستری وجود دارد، یعنی مغز فعال است ولی به میزان کمتر.

مخالفت مستقیم با افسانه ۱۰ درصد در افراد مبتلا به آسیب مغزی ،مثل سکته مغزی، ضربه به سر یا مسمومیت با مونواکسیدکربن، قرار می‌گیرد و کارهایی که به دلیل صدمات فوق دیگر قادر به انجام آن‌ها نیستند و یا نمی‌توانند مانند قبل انجام دهند. اگر افسانه ۱۰ درصد درست باشد، پس آسیب به بسیاری از نقاط مغز ما، نباید بر عملکرد روزانه ما تأثیر بگذارد.

مطالعات نشان داده‌اند که آسیب رساندن به یک بخش بسیار کوچک مغز ممکن است عواقب ویرانگر داشته باشد. به عنوان مثال، اگر کسی تجربه آسیب به منطقه براکا را داشته باشد، میتواند زبان را درک کنند، اما نمیتواند به درستی کلمات را ادا کند یا به صورت روان صحبت کند.

در یک مورد بسیار افشا شده، یک زن در فلوریدا زمانی که کمبود اکسیژن نیمی از ناحیه پیشین مغزش_که ۸۵ در از مغز را تشکیل می‌دهد_ را تخریب کرد به طور دائم “قابلیت تفکر، درک، خاطرات و احساسات که اساس انسان بودن است را از دست داد.

یکی دیگر از شواهد علیه افسانه ده درصد، تکامل است. مغز افراد بزرگسال تنها دو درصد از جرم بدن را تشکیل می‌دهد، اما بیش از ۲۰ درصد از انرژی بدن را مصرف می‌کند. در مقایسه، مغز بسیاری از گونه‌های مهره دار – از جمله ماهی‌ها ، خزندگان، پرندگان و پستانداران – دو تا هشت درصد انرژی بدن خود را مصرف می کنند.

مغز به وسیله میلیون ها سال انتخاب طبیعی شکل گرفته است، که این موضوع ویژگی‌های مطلوب را برای افزایش احتمال زنده ماندن به ارمغان می آورد. بعید است بدن در صورتی که تنها از ۱۰ درصد مغز استفاده کند، مقدار زیادی از انرژی خود را به مغز اختصاص دهد.

حتی با شواهد فراوان که خلاف آن را نشان می دهد، چرا بسیاری از مردم هنوز معتقدند که انسان تنها از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند؟ مشخص نیست که چگونه در وهله اول اسطوره گسترش یافته است، اما ممکن است از طریق کتاب‌های خودآموز محبوب شده باشد و حتی ممکن است در مطالعات قدیمی و ناقص علوم عصب‌شناسی نیز وجود داشته باشد.

جذابیت اصلی اسطوره ده درصد این ایده است که اگر شما بتوانید بقیه قدرت مغز خود را رمزگشایی کنید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. این ایده با پیامی که توسط کتاب های خودآموز بیان می‌شود مطابقت دارد که به شما راه‌هایی را می دهد که می توانید خودتان را بهبود ببخشید.

به عنوان مثال، مقدمه لوئل توماس در کتاب مشهور دیل کارنگی، چطور بر دوستانمان پیروز شویم و مردم را تحت تآثیر قرار دهیم، می‌گوید که فرد معمولی “تنها ۱۰ درصد از توانایی ذهنی پنهانش را توسعه می‌دهد. این بیانیه که از ویلیام جیمز، روانشناس، بیان شده، اشاره می‌کند به پتانسیل فرد برای دستیابی بیشتر، نه اینکه چقدر از مغز آن‌ها استفاده می‌شودگفته می‌شود  که انیشتین، با استفاده از افسانه ده درصد، نبوغش را توضیح داد، هرچند این ادعاها بی اساس است.

یکی دیگر از منابع اسطوره موجود در زمینه‌های ‌ساکت مغز از پژوهش های علوم انسانی قدیمی است. به عنوان مثال، در دهه ۱۹۳۰، ویلدر پنیفورد، جراح مغز و اعصاب، الکترودهای الکتریکی را به مغز بیماران مبتلا به صرع متصل کرد. او متوجه شد که برخی از نواحی مغز باعث شده بیماران احساسات مختلفی را تجربه کنند که دیگران نمی‌توانند تجربه کنند.

با تکامل تکنولوژی، محققان بعدا دریافتند که این مناطق “ساکت مغز، که شامل لوب پیشانی است،مطمئناٌ کارکردهایی داشته‌اند.

بخوانید:

هشت علامت تومور مغزی را بشناسید

مغز چگونه هشیاری را بوجود می آورد؟

عادات هفت گانه مضر برای سلامت مغز

صرف نظر از اینکه چگونه و کجا این افسانه ایجاد شده است و علی رغم فراوانی شواهد که نشان می‌دهد انسان از کل مغز خود استفاده می‌کند، این افسانه در تصورات فرهنگی نفوذ کرده است. با این حال، این فکر که شما می‌توانید با رمزگشایی بقیه مغزتان، تبدیل به یک نابغه یا فوق بشر با قدرت حرکت اجسام با ذهن شوید، بسیار وسوسه‌انگیز است.

thoughtco

احتمالاً تاکنون در بحث های مرتبط با لاغری و کاهش وزن درباره رژیم کتونی یا کتوژنیک شنیده اید. در حال حاضر رژیم کتوژنیک یکی از محبوب ترین رژیم ها در دنیا می باشد. شما با کمک این رژیم می ‌توانید وزن اضافی بدنتان را کاهش داده و سلامتتان را بهبود بخشید. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام، ما به شما می‌ گوییم که از چه موادی در این رژیم استفاده کنید و از مصرف کدام خوراکی ها بپرهیزید. علاوه بر این ها یک

تشخیص پیش دیابت می تواند یک زنگ هشدار باشد. این وضعیت با افزایش غیر طبیعی قند خون (گلوکز) به علت مقاومت به انسولین، تشخیص داده می شود. در این شرایط، بدن به درستی قادر به مصرف انسولین نیست و اغلب به دیابت نوع 2 منجر می شود. افرادی که پیش دیابتی هستند، معمولا طی 1 سال، به دیابت نوع 2 ، مبتلا می شوند. با داشتن این عارضه، امکان دارد در معرض خطر بیماری های قلبی- عروقی قرار بگیرید. در این مقاله از بخش

افرادی که به پولیپ روده بزرگ دچار می شوند، خطر ابتلا به سرطان روده بخصوص سرطان کولوروکتال در آنها می شود. آیا می دانید چگونه می توان با استفاده از روش های طبیعی و گیاهی از بروز این پولیپ ها پیشگیری کرد؟ چگونه میتوان به مبارزه با آنها پرداخته و خود را درمان کنیم؟ ما در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام به بررسی علائم، عوامل خطر و راه های درمان این بیماری می پردازیم. در نهایت به راهکارهایی می پردازیم که

رژیم غذایی مورد علاقه شما چیست؟ اگر به این فکر هستید که یک استیک آبدار بزرگ برای صبحانه سفارش دهید، ممکن است جدیدترین رژیم غذایی خود را پیدا کرده باشید: رژیم غذایی گوشتخواری. آیا می دانید با پیروی از این رژیم، چه غذاهایی را میتوان در بره غذایی خود بگنجانید یا برای چه افرادی مناسب می باشد؟ این رژیم غذایی دارای مزایا و معایبی است که قصد داریم در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام، به آن بپردازیم. تمام رژیم های غذایی دارای فواید

آیا مردان هم می توانند به بیماری های مقاربتی و عفونت جنسی مبتلا شوند؟ آگاهی و داشتن اطلاعات درباره علائم و نشانه های بیماری های مقاربتی، برای مردان مهم است، زیرا خیلی کمتر از زنان، در رابطه با این گونه عفونت ها، مورد آزمایش قرار می گیرند و در صورتی که افراد مبتلا به عفونت جنسی ، زود تحت درمان قرار بگیرند، امید زیادی به بهبودی آنها وجود دارد. در این مقاله از بخش جنسی و بیماری های دکتر سلام، به برخی از علل رایج

آیا در دوران بارداری به سر می برید و نگران وضعیت جنین خود در شکمتان هستید؟ با رسیدن به ماه هشتم، با هر بار مراجعه به پزشک، چک

احتمالاً تاکنون در بحث های مرتبط با لاغری و کاهش وزن درباره رژیم کتونی یا کتوژنیک شنیده اید. در حال حاضر رژیم کتوژنیک یکی از محبوب ترین رژیم

آیا می دانید ویتامین D برای رشد استخوان های کودک حیاتی است؟ مواد مغذی به راحتی در دسترس هستند، اما گاهی اوقات ممکن است کودک شما با کمبود

در مورد عمل قلب باز چقدر اطلاعات دارید؟ اگر پزشک معالجتان، این درمان را برایتان تجویز کرده اند، بهتر است قبل از انجام جراحی، اطلاعات خود را در

تشخیص پیش دیابت می تواند یک زنگ هشدار باشد. این وضعیت با افزایش غیر طبیعی قند خون (گلوکز) به علت مقاومت به انسولین، تشخیص داده می شود. در

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی

بارداری از لحاظ فیزیکی و احساسی در شما تغییراتی را به وجود می آورد. برخی از این تغییرات خوشایند هستند و برخی دیگر نیستند.

هر چند که در بسیاری از رژیم ها از چربی ها بخاطر کالری زیادشان پرهیز می ‌شود، اما رژیم کتوژنیک بسیار در کاهش وزن موثرتر از رژیم های کم چربی عمل می کنند. علاوه بر همه این ها، در این رژیم فرد احساس گرسنگی کمتری می کند و در اکثر مواقع سیر است، در نتیجه هنگام کاهش وزن به فرد فشار زیادی وارد نمی ‌شود.

مصرف فیبر چندین مزیت دارد از جمله اینکه باعث می شود به مدت بیشتری احساس سیر بودن کنید. خوردن غذاهای غنی از فیبر از پرخوری جلوگیری کرده و از ریزه خواری که باعث خوردن موادی با قند بالا می شود، جلوگیری می کند. چند نمونه از غذاهای غنی از فیبر عبارتند از لوبیا و حبوبات، میوه ها و سبزیجاتی که دارای پوست خوردنی هستند، نان کامل، غلات کامل مانند کوئینا یا جو، غلات کامل، پاستا گندم

بسیاری از متخصصان به افرادی که به ادم لنف دچار هستند توصیه می کنند تا بطور منظم ورزش ملایم انجام دهند. تمرینات هوازی مانند پیاده روی یا شنا کردن می ‌تواند به جا به جایی مایع لنفاوی کمک کرده و باعث بهبود ورم در ناحیه خیز شود.

یک رژیم غذایی که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، فیبر و مواد مغذی ضروری باشد، می تواند به محافظت از روده بزرگ کمک کرده و برای مبارزه با سرطان روده مفید باشد. مقدار زیادی میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. برخی از بهترین سبزیجات و میوه ها برای محافظت در مقابل سرطان عبارتند از سبزیجاتی از خانواده کلم ها مانند بروکلی و گل کلم و سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ و اسفناج.

ورزش از بروز پولیپ های روده بزرگ و سرطان روده به دلیل کاهش التهاب، بهبود گردش خون، حمایت از سیستم ایمنی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش استرس کمک کرده و از دیابت و چاقی جلوگیری می کند. برخی مطالعات نشان داده است که ورزش منظم می تواند خطر ابتلا به سرطان کولون را به میزان 4 تا 5 درصد کاهش دهد.

اختلالات زبان کودک از اختلالات گفتاری متفاوت هستند. اختلال گفتار، ناتوانی کودک در ایجاد صداهای گفتاری است. اما در اختلال زبان، کودک آواها را تولید می ‌کند و گفتارش واضح است. کودکانی که اختلال زبان دارند در فهم گفته ‌های دیگران (زبان دریافتی) یا در بیان خودشان (زبان بیانی) دچار مشکل می‌ شوند.

رژیم گوشتخواری جزء رژیم های غذایی جدید است که باعث کاهش وزن می شود. از معایب آن میتوان به فشار وارد شدن بر روی کلیه ها در اثر متابولیسم پروتئین زیاد، کم شدن فیبر و کاهش آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E در بدن اشاره کرد.

تحقیقات جدید نشان داده اند که تغذیه با شیر مادر باعث کشتن باکتری ها در بدن نوزاد می شود. برای افزایش شیر خود از سیر، جو، دانه کنجد و سبزیجاتی همچون هویج و سبزیجات برگدار سبز استفاده کنند.

در مطالعه جدید نشان داده شد افرادی که مبتلا به اختلالات عاطفی مانند افسردگی و دوقطبی هستند، سمت چپ هیپوتالاموس مغزشان، 5 درصد بزرگتر است. محققان با توجه به شواهد اظهار داشتند ممکن است پاسخ به استرس در عدم تقارن ساختاری و عملکردی این ناحیه از مغز، نقش داشته باشد. یافته ها همچنین نشان داد هیپوتالاموس نقش اساسی در اختلالات خلقی دارد.

رژیم غذایی مدیترانه ای، خطر سکته را کاهش می دهد:

دانشمندان در بزرگترین تحقیق در این زمینه، نتیجه گرفتند که پیوستن به رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند خطر سکته مغزی را کاهش دهد. این مزایا بخصوص برای زنان بالای 4 سال، است.

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *