قرص چرک خشک کن قوی برای گوش

خواص دارویی و گیاهی


التهاب گوش یا عفونت گوش که به اوتیت (Otitis) شناخته می‌شود، یکی از بیماری‌های شایع گوش است. در صورت درگیری گوش میانی، بیماری را التهاب گوش میانی و در صورت درگیری گوش خارجی، آن را التهاب گوش بیرونی می‌یم.




دستگاه شنوایی انسان از سه بخش گوش بیرونی، میانی و درونی تشکیل شده است.

 

گوش بیرونی یا خارجی که به چشم دیده می شود، شامل پرده گوش (صماخ)، مجرای گوش و لاله گوش است وارتعاشات اصوات را می گیرد و به پرده صماخ انتقال می دهد.

 

گوش میانی شامل صندوق صماخ و استخوانچه های چکشی، سندانی و رکابی است و به واسطه این استخوان ها ارتعاشات اصوات را به گوش درونی منتقل می کند که از آنجا به وسیله عصب شنوایی به مغز منتقل خواهد شد.

 

گوش درونی یا داخلی در ارتباط با مغز واعصاب شنوایی است.

 

1- عفونت گوش خارجی

عفونت گوش خارجی در افراد شناگر و کارگرانی که در کارگاه هایی کار می کنند که دارای براده های منتشر در هوا هستند، شایع تر است. علت عفونت گوش می تواند باکتریایی، ویروسی و یا قارچی باشد.

 

از آنجا که عفونت گوش خارجی در افراد شناگر شایع است، به آن بیماری گوش شناگر هم می گویند.

 

علائم عفونت گوش خارجی

شامل احساس درد گوش و یا اطراف مجرای گوش، تب، احساس ناخوشی، التهاب غدد لنفاوی اطراف گوش و اختلال شنوایی به صورت خفیف و خارش و سوزش گوش است.


افرادی که شنا می کنند و یا با وسیله ای مجرای گوش را تحریک می کنند، در معرض خطر عفونت گوش خارجی هستند.


 

درمان عفونت گوش خارجی

برای درمان عفونت گوش خارجی باید از آنتی بیوتیک مناسب با تجویز پزشک متخصص استفاده شود.

 

تخلیه ترشحات چرب و عفونی مجرای گوش بیرونی از طریق شستشوی گوش نیز در برخی موارد مفید است.

 

در صورتی که فرد بیمار دچار زونای گوش شده باشد باید دقت کند و از داروهایی چون آسیکلوویر و یا کورتون، طبق دستور پزشک معالج استفاده نماید، زیرا بیماری زونا سبب فلج عصب شنوایی شده و اختلالات شنوایی و تعادلی ایجاد می کند.

2- عفونت گوش میانی

عفونت گوش میانی در نوزادان و کودکان دیده می‌شود. این بیماری به‌دنبال عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی بروز می‌کند. عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی باعث اختلال عملکرد شیپور استاش می‌شود و عفونت از طریق شیپور استاش بطرف گوش میانی پیشرفت می‌کند و باعث ایجاد بیماری التهاب گوش میانی می‌گردد.

 

عفونت گوش میانی خطرناک تر از عفونت گوش بیرونی است، زیرا می تواند سبب پارگی پرده صماخ و کری گردد و یا اینکه عفونت حاصله به طرف گوش داخلی و مغز منتقل شود.

 

علائم عفونت گوش میانی

تب ولرز، درد شدید و ضرباندار در گوش به ویژه در شب ها، کاهش شنوایی و خروج ترشحات زرد یا متمایل به سیاه از گوش و پارگی پرده صماخ از علائم عفونت گوش میانی است.

 

عفونت گوش میانی می تواند از راه عفونت گلو به گوش راه یابد و یا از راه خون (در سرخک، مخملک، تیفوس و عفونت خون) و یا از طریق دستکاری مجرای گوش بیرونی توسط فرد رخ دهد.

 

لذا در صورت عفونت گلو و سینوزیت هر چه سریع تر آنها را درمان کنید، زیرا عفونت های گلو و سینوس ها توسط شیپور استاش به گوش میانی رفته و سبب عفونت حاد یا مزمن گوش می شوند.

 

عفونت گوش میانی نیز می تواند منشأ باکتریایی، ویروسی و یا قارچی داشته باشد.


درمان عفونت گوش میانی


از طریق آنتی بیوتیک (پس از آنتی بیوگرام از ترشحات گوش) و قطره های گوش و مسکن می توان به درمان آن پرداخت.

 

در صورتی که استخوانچه های گوش میانی دچار عفونت شوند، خروج ترشحات چرکی بدبو از مجرای گوش به همراه کاهش شنوایی رخ می دهد که درمان با چرک خشک کن (آنتی بیوتیک) و در موارد جراحی ضرورت دارد.

 

اگر عفونت گوش میانی ادامه داشته باشد، پرده صماخ فرصت ترمیم و بسته شدن را پیدا نمی‌کند و در نتیجه فرد دچار عفونت مزمن گوش میانی می‌شود.

 

پیشگیری از عفونت گوش خارجی و میانی

برای پیشگیری از عفونت گوش بیرونی، هنگام استفاده از وان و یا هنگام شنا کردن باید پنبه آغشته به وازلین و یا گوشی خاصی که در داروخانه ها موجود است، در داخل گوش قرار دهید.

 

از دستکاری داخل گوش که معمولا با چوب کبریت و یا گوش پاک کن صورت می گیرد، جدا بپرهیزید.

 

در صورتی که علائمی مثل خارش یا سوزش در مجرای گوش مشاهده کردید و یا کاهش شنوایی داشتید، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

3- عفونت گوش درونی

عفونت گوش درونی مربوط می شود به اختلالات دهلیزی و حلزونی گوش داخلی همراه با اختلالات تعادل و شنوایی که بسیار تخصصی است.

فرآوری: نیره ولدخانی

بخش سلامت تبیان


منابع:

سلامت نیوز

ویکی پدیا

 

مطالب مرتبط:

عفونت گوش، درد دارد

درمان عفونت گوش در کودکان

خطر عفونت گوش با مکیدن پستانک

هر گوش دردی، عفونت گوش نیست

علایم و تشخیص التهاب گوش

عوامل ایجاد التهاب در گوش

گوش شناگر یا عفونت گوش خارجی

گوش شناگر یک بیماری است




خانه

موبایل

شایع‌ترین دلیل عفونت گوش، عفونت گوش میانی است. این نوع عفونت موجب ورم و آلودگی بخش‌هایی از گوش میانی می‌شود. درد مربوط به عفونت گوش میانی از گیر افتادن ترشحات در پشت پرده گوش ناشی می‌شود.

 

درد گوش می‌تواند آزاردهنده باشد که گاهی کشف علت آن، راحت و سریع اما گاهی مخصوصا در کودکان دشوار است.

 

درد گوش از جمله دردهایی است که فرد را ناتوان و کلافه می‌کند اما در تمام موارد، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ برای تسکین درد ضرورت ندارد و می‌توان از روش‌ها و داروهای جایگزین برای این منظور سود برد.برای گوش درد دلایل متعددی وجود دارد که عفونت سینوس‌ها، جرم گوش و التهاب لوزه از جمله مهمترین عوامل آن به حساب می‌آیند. اما شایع‌ترین دلیل عفونت گوش، عفونت گوش میانی است. این نوع عفونت موجب ورم و آلودگی بخش‌هایی از گوش میانی می‌شود. درد مربوط به عفونت گوش میانی از گیر افتادن ترشحات در پشت پرده گوش ناشی می‌شود.

 

بهترین درمان خانگی برای درد گوش باید متناسب با نوع و دلیل بروز آن باشد. به طور مثال در صورتی که پوسیدگی دندان علت گوش درد باشد تنها راه حل آن مراجعه به دندانپزشکی است.

 

به طور کلی در موارد خفیف می‌توان عفونت گوش را بدون مصرف آنتی‌بیوتیک و با استفاده از روش‌های درمانی خانگی برطرف کرد. همچنین به والدین توصیه می‌شود گوش درد کودکان خود به خصوص فرزندان زیر دو سال و در مواقعی که با تب همراه باشد را جدی بگیرند و به پزشک مراجعه کنند.

 

در این مطلب به برخی از روش‌های مفید و کاربردی برای تسکین درد گوش اشاره کرده است:

۱- مصرف مسکن‌ها: آکادمی پزشکان اطفال آمریکا مصرف مسکن‌هایی همچون ایبوپروفن و استامینوفن را برای کنترل درد مرتبط با عفونت گوش میانی توصیه می‌کند. مصرف این داروها همراه آنتی بیوتیک‌ها یا بدون آنها باید طبق دستورالعمل باشد.

 

۲- کمپرس آب گرم یا سرد: افراد اغلب از کیسه آب یخ یا گرم برای تسکین درد در تمام نقاط بدن استفاده می‌کنند که این روش برای درد گوش هم موثر است.

 

۳- چکاندن قطره‌های روغن داخل گوش: باور عمومی وجود دارد که روغن موجب تسکین درد گوش می‌شود هرچند شواهد علمی تایید کننده آن نیست اما ریختن قطره‌های روغن گرم داخل گوش خطرزا نیست و تا حدودی می‌تواند موثر باشد.

 

۴- پرت کردن حواس کودک: در صورتی که کودک دچار درد گوش باشد می‌توان با مشغول ساختن او به کارهای دیگر از جمله تماشای فیلم مورد علاقه یا خواندن کتاب ذهن او را از درد گوش دور کرد تا دارو تاثیر درمانی خود را بگذارد.

 

۵- استفاده از قطره‌های درمانی طبیعی: این قطره‌ها حاوی عصاره‌های گیاهی زیتون است و به عنوان شیوه سنتی درمانی قابل استفاده است.

 

۶- روشن کایروپرکتیک: در این روش که طب فیزیکی به حساب می‌آید از دست‌ها برای تسکین درد کمک گرفته می‌شود و می‌توان از آن در درمان گوش درد و کمردرد بهره برد.منبع:aftabir.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

جامعه &gt سلامت – یکی از بیماری هایی که همیشه گریبان گیر بشر بوده است ، انواع سرماخوردگی ها و عفونتها و گلودرد است .که این فصل خیل یهم شایع است .یکی از خوانندگان خبر آنلاین برای درمان این بیماری برای ما نسخه ای فرستاده که می خوانید :

متاسفانه برای رهایی از این بیماری ها از انواع قرص های سرماخوردگی ، آنتی هیستامین (آبریزش بینی ) ، آموکسی سیلین (چرک خشک کن ) و آمپول پنی سیلین استفاده میشود . اما واقعیت امر چیز دیگری است . با استفاده کردن از این قرص ها و آمپول ها فقط بدن مقاومت خود را از دست میدهد و سلولهای بدن فلج میشوند .  پس هنگام ابتلا به این نوع بیماری ها چه باید کرد ؟قبل از پرداختن به جواب این سوال  ،  جالب است بدانید که در آزمایشگاه های پزشکی برای کشت میکروب (افزایش میکروب ) از پنج ماده استفاده میشود . یعنی میکروبها (قارچ  ـ ویروس  ـ باکتری) با خوردن این مواد رشد میکنند ، تعدادشان چندین برابر میشود . این مواد عبارتند از :

 1- تمام گوشتها ( سوسیس  ـ کالباس  ـ  گوشت قرمز  ـ مرغ  ـ  تخم مرغ – و..)  و فرآوره های لبنی (شیر  ـ  پنیر  ـ  خامه ) 2- خون ( درقصابی ها هنگام چرخ کردن گوشت ، آن را نمی شویند . چون اگر گوشت شسته شود ، خوب چرخ نخواهد شد . پس خون بین بافتهای آن باقی خواهد ماند )      3- قند و شکر 4- کاکائو و شکلات5- آگار ( ماده ای است که از ترکیب دو جلبک و آب ایجاد میشود ) این ماده در شیرینی پزی کاربرد دارد . ماده ی ژله ای که در شیرینی دانمارکی است همان آگار است . پس اگر عفونتی در بدن شما باشد ، با استفاده کردن از این مواد ، عفونت (ویروس) شروع به خوردن از این مواد میکند و مقدارش خیلی زیاد میشود . و بیماری شما به راحتی درمان نمی شود . پس برای رفع سرماخوردگی ، آنفولانزا ، سینوزیت ، گلودرد چه چیزی بخوریم ؟ یک رژیم غذایی سه روزه میتواند سخت ترین نوع این بیماری ها را درمان کند . در این چند روز ( شیر و پنیر -گوشت  ـ تخم مرغ  ـ  شکلات  ـ  چای  ـ  قندو شکر –  کاکائو  ـ  بیسکوییت ) به هیچ وجه مصرف نکنید . صبحانه یک قاشق عسل را روی نان بمالید و بخورید .*  در طی روز دو بار ( آب + عسل + لیمو ترش تازه ) میل کنید . * ناهار و شام سوپ بخورید . اما توجه داشته باشد که سوپ  را بدون گوشت تهیه نمایید .*  یک مشت پونه ی کوهی و یک قاشق سیاه دانه را با هم به مدت نیم ساعت بجوشانید . و عصاره ی آن را با یک قاشق عسل مخلوط کرده ، یک لیوان بعد از صبحانه و یک لیوان قبل از خواب مصرف کنید . * در حد توان میوه میل کنید .  * غرغره کردن آب نمک ولرم ، از دهان و بینی . قبل از خواب و بعد از بلند شدن از خواب . با رعایت کردن این چند نکته ، سختترین عفونتها بدون استفاده از داروهای شیمیایی درمان میشود .  علت این درمان این است که به میکروبهای داخل بدن غذا نمی رسد و میکروبها می میرند . 

ارسالی از علی موحد

45/56

دمت گرم عالی بود مفید ومختصر

سلام من گرفتم دوبار دکتر رفتم کلی کپسول و قرص شربت امپول زدم ولی خوب نشدم .
یه تب و تشنجی دارم که نگو

ويروسها مانند ويروس آنفلونزا !! از سلول زنده بدن ما تغذيه ميكنند و تكثير ميشوند نه از مواد خورده شده توسط ما
در مورد اثرات مفيد ويتامين ث و آب نمك و عسل هم موافقم .

مطلبتون هيچ پايه و اساس علمي نداره!

به نظر من هم منطقی نمیاد مطلب ایشون. خبرآنلاین که مجله نیو ساینتیس نیست که.

ما عمری سرما خوردیم و عفونت کردیم رفتیم دکتر. حتی یکبار به ما نگفت گوشت یا مواد شیرین و قندی نخور. کشف جدیده؟

شایعه و خرافات

اگر روزي سرما خورديد مي توانيد آزمايش كنيد . خطر و زياني ندارد .

این خبری که در سایتتون گذاشته اید از نظر علم پزشکی تایید شده است ؟ انتظار است اینگونه خبر ها را با تاییدیه های معتبر به اطلاع مردم برسانید.

ویروس ها با خوردن مواد غذایی تقویت نمی شوند

پخش اینگونه دستورالعمل های درمانی و نسخه پیچیدن ها بدون تایید مرجع علمی دخالت در علم پزشکی و تشویق خود درمانی است که در صلاحیت شما (خبر آنلاین) نیست.

با سلام
از سایت خوب شما اصلا انتظار نمی رود مطالبی منتشر کنید که وجه علمی نداشته و از متن و ادبیات ان بوی غیر علمی بودن تراوش کند
در ادامه این را بگوییم که در بیماریهای عفونی تقویت سیستم دفاعی بدن میسر نمیشود مگر با تغذیه مناسب که یک یک تغذیه مناسب شامل مقدایر کافی از کربو هیدراتها (قند و) پروتئینها( گوشت و) چربی هاست.
در سرماخوردگی خوردن مایعات زیاد ( ابمیوه ها ، شیر ، سرمهای قندی تزریقی ) و پرهیز از مواد الرژن و حساسیت زا خوردن مواد پروتئینی سرخ نشده و ترجیحا ابپز شده و استراحت کافی لازمه درمان است.

عالی بود ممنونم

سیر خام و پیاز خیلی خوبه فقط خواهشا بهد از خوردن نیاید مترو!

مي دونستيد شير و گوشت منبع اصلي ويتامين هاي گروه بي، زينك و سلنيوم هست؟؟؟؟؟ و اين ويتامين ها و املاح به درمان سرماخوردگي و مبارزه با ويروس ها كمك مي كنند؟؟؟؟؟

خب گوشت و اینا نخوریم که ویروسها خونمون رو میخورن بدتره که!! من که ترجیح میدم به ویروسا غذا برسونم که خونمو نخورن!!

عسل به میکروب نمی سازد؟

دانشمند محترم درسته که میکروبها از این مواد تغذیه می کنند (البته بر خلاف چیزی که نوشته شده قارچها میکروب نیستند)، ولی سلولهای بدن هم از همین مواد تغذیه می کنند، از جمله گلبولهای سفید که باید این عفونت رو از بین ببرند. این رژیم غذایی خطرناک علاوه بر میکروبها به بدن فرد هم آسیب می رسونه و سیستم ایمنی رو هم ضعیف می کنه.

ازاینکه میوه خوبه شکی نیست.عسل هم خوبه بشرطی که عسل باشه نه شکر.ولی اما خون روی گوشت تاثیری ناره وقابل مقایسه با گوشتهای غربی که خون حیوان کامل بیرون نمیاد نیست.در مورد داروهای برده شده هم کاملا موافقم قدیم نبود سلامتی بشرط استراحت وغذاهای بدون بو غیره خوب میکرد .اما سبزی در اذربایجان میرود ب علف کبک(ظاهرا فارسی ان کاکوتی است)با عدس وپیاز زیادو مقداری سایر مواد محلی معجزه سلامتی خانواده ما وهمشهریها بود.همیشه سالم باشید.

اینقدر میدونم که مادربزرگم که سالهاست عمرشوداده به شما درسه روز اول سرماخوردگی خیلی رعایت میکردوتقریباازخوردن موادغذایی بالا پرهیزمیکردوفرد سالمی بود هرچه قدیمی ها میگفتن بی حکمت نبود

درمورد عسل وابليمو ا زنظرپزشكي ثابت شده بقيه موارد هنوز درحال مطالعه است

به خدا
با سلام به دوستان بعضی از دوستان انتقاد کردند و به اصول علمی این روش ایراد گرفته اند من و شما چند بار دکتر در طول زندگی رفتیم و جواب نگرفتیم .. من خودم به شدت از داروهای گیاهی به لطف خدا جواب گرفتم و به معجزه عسل به عظمت کاینات اعتقاد دارم .. خواهشا درباره عسل این معجزه الهی تحقیق کنید
به هیچ وجه خودتان را به داروهای شیمیایی عادت ندهید چرا که کبد را نابود میکند و هزاران دردسر دیگر ..فکر نکنید همه دکتر ها وجدان دارند..با تشکر

بدون شواهدعلمی قابل قبول نیست .هرچنددلتان گواه دهدکه نسخه بدی نیست اما بدون شواهدوتاییدات علمی واردمقوله درمان نباید شد.طبابت امری کاملاعلمی وجدی است.

كميش درسته بقيش اغراقه.

اگه بلدی بگو ببینیم اقتصاد تب داره چجوری خوب میشه؟ با دو برابر کردن رایانه ها؟

من اینکارو انجام دادم کاملا عملیه و اصلا احتیاجی نیست که به دکتر مراجعه کنی البته به جای ابنمک بهتر است از سرم شستشو استفاده شود.من پارسال هرشب به بچه هام میگفتم قبل از خواب هم بینی و هم گلو رو غرغره کنن .هیچکدومشون یکبار هم دچار سرما خوردگی نشدن .روش خیلی خوبیه لطفا هر کی مخالفه فقط یک بار امتحان بکنه و غرض ورزی نکه

بابا مگه میکروب ها منتظر گوشت و شیرینی هستن که تکثیر شن،‌اگه منتظرم باشن تو خود بدن هست دیگه، این برخور‌های غیر علمی واقعا ناراحت کنندست.

اي ول دكتر ا رو بيكار نكن گناه دارن

سلام
عالی بود و واقعاً نتیجه گرفتم چون سیستم بدنی من با دارو ok نمیشه واسه همین به درمان سنتی ایمان دارم.مرسی یه آلمه

یه منبع معتبر از این مطلب معرفی کنید لطفا

سلام وتقعا متاسفم براتون رفتین دو تا مطلب از این کتاب مدرسه ای ها خوندین اومدین واسه ما نسخه میبیچین اخه بی سوااااااااد اصلا علم به کنار تجربه هم نشون داده استفاده از شیر گوشت و. خیلی هم موثر بوده در درمان بیماری سرماخوردگی

الکی پرکردن صفحه باجون مردم بازی کردن کدوم دکتری ایناروتایید کرده؟؟؟؟؟؟؟؟

خوب بود نظر ها رو خوندم اگه نه افراطی عمل می کردم

خیلی خوب بود

به نظر من پایه واساس علمی ندارد این نسخه شما

ممنوم کوتاه و مفید

خیلی عالی بود فقط چای سبز هم نمیتونیم مصرف کنیم؟ چون انجا زدی چای ولی ننوشتین چه نوعش

همش روکه میدونم

دکتر دکتر دکتر
فعلا که 6 تا دکتر رفتم با کلی قرص افاقه نکرده هیچ،بدتر هم شده
درمان گیاهی همیشه بهترین نوع درمان بوده است. معجزه طبیعت رو هیچ وقت فراموش نکنید.

سلام به ( یه دوست )من کاملا با شما موافقم

1واکسن آمفولانزا بزنید 1 سال سرما نمیخورید


خوب بود

اصلا شما چیزی از علم پزشکی میدونین؟من جراح مغزواعصابم.چیزی که یه ذره اطلاعات دارین نباید تو سایت بزنی.

حاضرم هزارتا پنی سیلین بزنم ولی یکبار آب نمک غرغره نکنم.

من زیاد سرما میخورم سینوزیت هم دارم و خیلی دیر خوب میشم این روشو امتحان میکنم ببینم چی میشه

سلام خوب بودواقعأراست میگید من که هروقت موقع گلودرد چیزای شیرین خوردم بدترشدم شیرهم چون طبعش سرده بده زنجفیل خوبه واسه گلودرد بنظرمن موقع گلودرد فقط باید آب گرم خورد من۲روزخوردم روزسوم بهترشدم

آقا حالا ما چی کار کنیم؟؟؟؟؟آخر درسته یا نه دارم از گلو درد خفه میــــــــــــــــــــــــشمکمــــــک..

همین چیزا رو گوش کردین که ویروس سرماخوردگی الان ایینقدر قویتر و پیشرفته تر شده

انشاءاکه خوب است

بگید دیگه هیچی نخوریم دیگه

ممنون مطلب مفیدی بود.

بلاخر ه بده یا خوب


عااالی بود

دوستان من هروقت سرماخوردگی شدید یا آنفولانزا میگیرم هیچی نمیخورم و 3 روز تا یکهفته رژیم میوه میگیرم و خیلی سریع هم خوب میشم و دوران نقاهتم هم کوتاهه باور کنید حتی یکبار هم دکتر نرفتم و این مقاله با تجربیات من در مورد سرماخوردگی و آنفولانزا کاملا همخونی داره.

منم پیام دادم که مثلا یه چی گفته باشم

شما پیش خودتون چی فکر کردین من متخصص گوش و حلق و بینی ام اصلا اینجوری نیست شیر وحتی لبنیات خیلی اثر داره برای بیماری نه تنها سرما خودگی بلکه همه ی بیماری ها پس نتیجه می گیریم لبنیات خوبه

شیر و عسل همیشه واسم مفید بودن لیمو تازه هم همینطور و فلفل دلمه ای


بد نبود


نظری ندارم

اگه شلغم بخوریم بهتره.ایشالاخوب بشیم


عالی بود

کسانی که میگن اینها خود درمانیست برن دکتر هی ماده شیمیایی مصرف کنن.خوبه آدم کمی به روز باشه کور کورانه از این دکترها تبعیت نکنه.دیگه همه بلدن دگزا ، آموکسی کلاو، پنی سیلین یا قرص سرما خوردگی چیه.چندین بار دکتر رفتم همشون همین ها رو دادن .
مطالبی که دوستمون نوشتن توصیه های دکتر خدادادی هستش که از تجویز هزاران دکتر بهتر جواب داده ،حالا خود دانید.

من دارم ميميرم اگه از اينا بخورم خوب ميشم

من توی امتحانات ام هست و از گلو درد و گوش درد دارم می میرم امیدوارم که این مطالب باعث بشه دردم کمتر بشه و حداقل بتونم امتحان های خوبی رو بدم.

بالاخره نفهمیدیم که این مطالب درسته یاغلطه.ولی تجربه به من ثابت کرده هروقت پرهیزمیکنم دیرخوب میشم.نمیدونم چرا

سلام اين مطلب و نمدونم راست يانه
ولي من و شهرم باهم آنفولانزا گرفتيم
اون رعايت كرد نسخه بالا رو و لي من رعايت نكردم
باوركنين اون ٣ روزه خوب شد و من الان ٣ هفته است گير دكتر و داروهاي مختلفم
فقط ٦ تا آمپول زدم

چیلی خوب بود

دمت گرم من قبلامیدانستم ممنون که به اشتراک گذاشتی

عجب ببینیم چی میشه

خوب ولی تکراری

درمان همه دردها خام خواري هست و بس . گوشت نخوريد

داروهای ایرانی بدردنمیخورن دکترای الان الکی نسخه میدن بهتره بدنبال داروهای سنتی باشین

عالی کوتاه و مفید

عالی بود . ممنونم

توصیه م اینه که به دکترهای ایرونی اعتماد نکنین, اینجا خارج نیست که دکتر دکتر دکتر میکنین, همون گیاه درمانی تو ایران بهتر از همه چی جواب میده, هربار مریض شدم داروی شیمیایی خوردم بدتر شدم

دقیقا ابن نوشته ها صحیح می باشد کلا مواد قندی وچربی آلودگی ومیکروب به خودش جذب میکنه. فرض کنید که دست شما چرب شده به راحتی همه چیز را جمع میکنه. تو بدن هر انسلن هم این طوریه

مرسی عالی بود

سلام علتش اينه كه داروهاي ايراني اكثراً فاقد مواد مؤثر هستند و در واقع با مصرف اونها فقط گچ خورده ايم و همچنين اكثر پزشكان فقط به فكر جيب مبارك خود هستند
اما در خصوص گلو درد و سرماخوردگي : هر كاري كنيد و هرچي بخوريد اين بيماري براي بهبود احتياج به زمان دارد و تا دوره اش تمام نشود خوب نخواهيم شد اما با پرهيز از غذاهاي چرب و سفت و مصرف سوپ مقوي و استفاده از جوشانده ها و عرق گياهاني مثل آويشن و شربت عسل و خوردن ويتامين ث شامل مركبات دوره بيماري كوتاه تر شده و زودتر خوب ميشويم.

اقتصاد و سیاست و اجتماع کم بود حالا همه دکتر شدند

خوشبختانه من هر موقع سرما می خورم گلو درد نمیگیرم ولی درمان بسیار سریع گلو درد امپول زدنه .هر چند بعضی ها می ترسند ولی اخرین راه و اسان ترین راه همینه

دکتر نداریم ما هی نگید دکتر دکتر ابروی هر چی دکتر بود بردن ابو علی سینا کجا اینها کجا فقط میخوان پول در بیارن فقط وفقط

دستتان درد نکند شما به من خیلی مطالبی را آموختید

من هر روز نیم کیلو عسل می خورم ولی خوب نمی شم چرااااا؟

گلوی من خیلی میسوزه وخیلی سفره میکنم

شیربا عسل خوبه نه تنهایی چرا که طبع سردی دارن لبنیات .

واییی ملت بدادم برسید از گلو درد دارم میمرم چی بخورم

علتش رو یادم نیست ولی دکتر آز هم گفت وقتی سرما خوردید شیر نخورید.

من این روش امتحان کردم واقعا اثر کرد سرماخوردگیم خوب شد عالی بود. ممنون

سلام منم امتحان کردم بهتر شدم

غیر علمی و بدون منبع مطلبتون

سلام، نمیگم دکتر بد امایادمه یبار واسه سرماخوردگی رفتم دکتر آقای دکتر گفتن دفعه دیگه واسه سرماخوردگی اینجا نیاید تو خونه سوپ بخور پرهیز کن زودی خوب میشی.

اویشن هم خوبه برای گلودرد

سلام ،من کاملا موافقم ،من سرماخوردگی شدید داشتم رفتم پیش دکتر ۴تا پنی سیلین داد یه عالمه کپسول ، یه هفته گذشت کل بدنم عفونت گرفت داغونم کراز نظر من دکترا هیچی حالیشون نیست ، هی متخصص متخصص نکنیدما، همه ی چیزایی که گفتن اقای دانشمند درسته فقط شیر رو بخورید ولی کمچرب ، خودتون دست این دکترا ندین که بدبختین

سلام من همین دستور عملی رو نوشته بود انجام دادم تاثیرش خیلی خوب بود روی من که جواب داد عالی بود واقعا مرسی

سلام من تازه امروز گلو درد و گوش درد گرفتم و احساس کوفتگی بدن دارم که میگن علاعمش شبیه انفولانزاست به نظرتون قرص سفالکسین جواب میده

پست الکترونیک

آدرس وب سایت و یا وبلاگ

نظر شما
/7


مشاهده نسخه کامل
: چرک کردن گوش

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *