قرص ورم معده چیست

خواص دارویی و گیاهی



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

لیست مطالب :

ورم معده عبارت است از سوزش، التهاب یا زخم در پوشش معده. در واقع ورم معده، اصطلاح عمومی برای گروهی از شرایط مشترک است.

گاستریت یا ورم معده، اغلب به علت عفونت با باکتری ایجاد می‌شود که مواقع سبب زخم معده می‌شود. این شرایط می‌توانند حاد یا مزمن باشند و بسته به شرایط بیمار، متفاوت باشد.

البته ورم معده، انواعی دارد که به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند:

در برخی موارد، ورم معده می‌تواند سبب سرطان معده یا زخم معده شود؛ اما با این حال، در بعضی از افراد این بیماری جدی نیست و به آسانی درمان می‌شود. در این مقاله از دکترنیم تمام راه‌ها برای دوری از خطرات ورم معده نشان داده شده است! کافی است با دقت بخوانید.قرص ورم معده چیست

ورم معده یا گاستریت، می‌تواند به دلیل مصرف بیش از حد الکل، استرس، استفراغ مزمن یا استفاده از دارو های خاص مانند: آسپرین یا داروهای ضد التهاب ایجاد شود. همچنین ممکن است به دلیل علل زیر ایجاد شود:

هلیکو باکتر، نوعی باکتری است که در منظقه مخاطی معده زندگی می‌کند. اگر عفونت کرده و درمان نشود، ممکن است به زخم معده یا سرطان معده ختم شود.

این مورد نیز می‌تواند یکی از علل ورم معده باشد. در واقع برگشت از صفرا به معده که به وسیله دستگاه صفراوی انجام می‌شود، منجر به ورم معده خواهد شد.

در طی تحقیقی مشخص شد افرادی که در مصرف الکل زیاده روی می‌کنند، از همه به ورم معده دچار خواهند شد.

اگر در رژیم غذایی خود، مواد غذایی خورنده مانند نوشابه دارید، باید منتظر این بیماری باشید. در واقع این مواد با از بین بردن پوشش معده، آسیب قابل توجهی به آن می‌زنند.

آسپرین و داروهای ضد درد نقش مهمی در ایجاد این بیماری دارند.

درواقع سیستم ایمنی بدن می‌تواند سبب ایجاد بیماری شود! وقتی که به اشتباه بخشی از بدن مانند معده را به عنوان دشمن شناسایی کند و دت به تخریب آن بزند، ممکن است بیماری هایی نظیر ورم معده رخ دهد.

شواهد به دست آمده حاکی از آن است که افراد مبتلا به اختلال گوارشی، وقتی غذای آلرژیک مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به ورم معده یا گاستریت را بالا می‌برند. با پزشک خود برای تعیین هرگونه آلرژی غذایی، صحبت کنید.

معده جزو دستگاه گوارشی انسان است؛ بنابراین نقش تغذیه در سلامت معده بسیار زیاد خواهد بود. غذاهایی که می‌خوریم از علل اصلی بروز ورم در معده هستند. درواقع مصرف غذاهای چرب و اسیدی می‌تواند از معمول ترین عادات غذایی ما باشد.

بعضی از مواد غذایی که سبب تخریب معده می‌شوند در زیر آمده است:

من به شما قول می‌دهم؛ اگر این غذاها را به طور مداوم مصرف کنید، در آینده نه چندان دور، یکی از بیماری های دستگاه گوارش شما را بیمار خواهد کرد. لطفا در انتخاب رژیم غذایی دقت کنید.

با اینکه در بسیاری از افراد علائمی وجود ندارد و در بعضی از آنها نیز متفاوت است اما علائم اصلی ورم معده در زیر آمده است:

اگر دقت کرده باشید، همه علائم ورم معده ، مربوط به دستگاه گوارش بود. در واقع با اختلال در معده، دستگاه گوارش شما فلج می‌شود. به عبارت دیگر؛ معده بخش اصلی دستگاه گوارش است. اگر آسیب ببیند، تمام دستگاه گوارشی شما دچار اختلال خواهد شد.

پزشک شما باید سابقه پزشکی و خانوادگی‌تان را بررسی کرده و از شما سوالاتی درباره بیماری های پدر‌ و مادرتان بپرسد. همچنین با انجام معاینات فیزیک و آزمایشات تخصصی که در زیر آمده است، می‌تواند ورم معده یا گاستریت را تشخیص دهد:

در این آزمایش، یک آندوسکوپ (لوله باریک که در سر آن دوربین و چراغ قوه وجود دارد) از طریق دهان به داخل معده فرستاده می‌شود. دکتر به وسیله دوربین، التهاب را مورد بررسی قرار داده و ممکن است بیوپسی انجام دهد. در بیپوسی، یک نمونه کوچک از عضو را برای آزمایش، بر می‌دارند.

پزشک شما ممکن است آزمایشات مختلف خونی مانند تعداد گلبول های قرمز را برای تعیین کم خونی شما انجام دهد. اگر تعداد کافی گلبول قرمز در خون شما وجود نداشت، کم خون هستید. به وسیله آزمایشات خون، می‌تواند عفونت هلیکو باکتر پیلوری و فقر آهن را نیز می‌بیند.

یکی از نشانه ها و علائم ورم معده ، وجود خون در مدفوع است. به وئسیله آزمایش مدفوع، از وجود این علامت اطمینان حاصل می‌شود.

همچنین در مقاله ای دیگر از دکترنیم، درمان ورم معده با روش های خانگی توضیح داده شده است. برای ورود به این مقاله، روی درمان ورم معده کلیک کنید.

برای پیشگیری از ورم معده ، باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید. رژیمی سالم و در عین حال متنوع و خوشمزه برای خود انتخاب کنید.خوردن غذاهای مفید و عالی زیر می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به بیماری های گوارشی کمک زیادی بکند:

سعی کنید این خوراکی ها را جایگزین مواد مشابه و مضر آنها در رژیم هایی خود کنید. شک ندارم نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت!

نظر

گاستریت ، التهاب معده یا همان ورم معده به دلیل التهاب پوشش معده بوجود می آید که دلایل زیادی هم دارد . یکی از دلایل اصلی آن آلوده شدن به میکروب معده میباشد . نشانه های ورم معده از دست دادن اشتها ، کاهش وزن ، حالت تهوع ، استفراق ، درد در بالای شکم ، باد معده زیاد ، آروغ زدن و احساس سیری بعد از خوردن مقدار کمی غذا . در موردهای معمولی میتوان با داروهای بدون نسخه ، عوض کردن رژیم غذایی و کاهش استرس ورم معده را درمان کرد اما در صورت مقاوم بودن باید به پزشک مراجعه شود .

در صوت داشتن علائم زیر اقدام به درمان در خانه نکنید :

درد شدید

کاهش وزن

بروز علائم التهاب معده در هنگام مصرف داروهای بدون نسخه مانند آسپرینقرص ورم معده چیست

بودن خون در مدفوع یا داشتن استفراق خونی

مثبت بودن تست میکروب معده

بودن علائم بیماری در صورت داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش

در صورت داشتن علائم زیر میتوانید در خانه درمان را انجام دهید :

داشتن علائم خفیف مانند : از دست دادن اشتها ، تهوع ، سکسکه ، سوزش سر دل ، یا سوء هاضمه که بعد از غذا اتفاق می افتند و به سرعت از بین میروند .

علائم نظم و نادر است .

ضد اسید ها یا مسکن ها موقتا درد را کنترل مینمایند .

شما تمایل دارید در رژیم غذایی و سبک زندگی خود تغییر دهید و نتایج آن را ببینید .

ضد اسید معده مصرف کنید . ضد اسیدها گاستریت را درمان نمیکنند اما باعث کاهش اسید معده و درد خواهند شد . بعد از خوردن و نوشیدن مواد غذایی مانند : چای ، قهوه ، غذای چرب و آماده ضد اسید معده میتواند به شما کمک کند .

ضد اسیدهای رایج مانند : هیدروکسید آلومینیوم ، هیدروکسید منیزیم ، کربنات کلسیم و بی کربنات سدیم میباشد .

در صورتی که قرص دیگری نیز مصرف میکنید ۱ ساعت بین مصرف ضد اسید با آن فاصله بگذارید .

آب بنوشید . روزی ۸ لیوان آب بنوشید . بعضی از افراد آب تصفیه شده را ترجیح میدهند اما تا زمانیکه منبع آب مناسب باشد میتوان آن را مصرف کرد .

مکمل مصرف کنید . مصرف درست ویتامین ها و روغن ها میتواند به کاهش التهاب پوشش معده کمک کند و همچنین با میکروب معده مبارزه کند . مکمل های پیشنهادی :

ویتامین E : کاهش ورم

ویتامین C : مصرف روزانه ۵ گرم ویتامین C به مدت ۴ هفته نشان داده است که باعث از بین بردن میکروب معده و گاستریت در بعضی از بیماران شده است .

امگا ۳ : روزانه ۱ تا ۲ کپسول میتواند به کاهش ورم معده کمک کند .

پروبیوتیک : باکتری های خوب موجود در پروبیوتیک میتواند به مهار میکروب معده که باعث التهاب معده میشود کمک کند .

درمان های گیاهی را امتحان کنید . گیاهان به مدت قرن ها برای مبارزه با علائم گاستریت استفاده میشده است بنابراین امتحان خود را پس داده اند . میتوانید قرص آنها را نیز استفاده کنید . از گیاه تازه آنها به عنوان چای استفاده میکنید که باید آن را به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید . برای برگ ها و گل ها آنها را ۱۰ تا ۲۰ دقیقه دم کنید و روزی ۲ تا ۴ بار بنوشید .

کرنبری : ۴۰۰ میگیرم ۲ بار در روز . کرنبری به مبارزه با میکروب معده کمک میکند زیرا میتواند از تماس باکتری ها با بافت ها جلوگیری کند . آب کرنبری و قرص آن هر دو موثر هستند .

عصاره مصطکی ( کندر رومی ) : ۱ تا ۲ گرم روزانه در ۲ تا ۳ وعده مصرف شود . میتواند از رشد میکروب معده جلوگیری کند .

عصاره شیرین بیان : ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم ۳ بار در روز مصرف کنید . شیرین بیان باعث کاهش ورم معده و مبارزه با میکروب معده میشود .

نعناع فلفلی : نعناع باعث آرام کردن معده و مبارزه با میکروب معده میشود .

زنجبیل : زنجبیل به جلوگیری از زخم معده و کاهش مقدار میکروب معده در روده کمک میکند . از هر نوع زنجبیل مانند : دم کردنی ، جویدنی یا زنجبیل تازه میتوانید استفاده کنید .

مسکن خود را عوض کنید . مسکن هایی مانند آسپرین و ایبوپروفن از دلایل عمده التهاب معده هستند . از دیگر مسکن ها مانند استامینوفن که باعث تحریک کمتر میشود استفاده کنید .

از مواد غذایی که باعث تحریک کردن معده میشوند خودداری کنید . ورم معده میتواند با مصرف بعضی از مواد غذایی مانند : سرخ کردنی ها و غذاهای خیلی تند تشدید شود .

نوشیدنی های اسیدی مانند قهوه ، نوشابه یا مرکبات .

غذاهای تصفیه شده مانند ماکارونی ، نان سفید و شکر .

اسید های چرب ترانس که اصولا در کلوچه و کیک یافت میشود .

غذاهای فرآوری شده مثل : غلات صبحانه ، چیپس ، گوشت یخ زده ، سوسیس .قرص ورم معده چیست

غذای سرخ شده

غذای خیلی تند

سیگار و الکل مصرف نکنید . هر دوی آنها باعث وخیم تر کردن اوضاع خواهند شد . اگر سیگاری هستید ترک کنید .

غذا باحجم کمتر میل کنید . اگر دارای درد معده هستید که جزء علائم التهاب معده است به جای خوردن ۳ وعده غذای حجیم از وعده های غذایی با حجم کمتر استفاده کنید . هر ۲ الی ۳ ساعت غذای کم حجم بخورید .

میوه جات و سبزیجات بیشتری میل کنید . باید بدانید که کدام میوه ها و سبزیجات برای شما مفید هستند و کدامیک مضر . به صورت کلی میتوان گفت میوه و سبزی حاوی آنتی اکسیدان ، فلاونوئیدها ، ویتامین B و کلسیم برای ورم معده مفید میباشند .

آنتی اکسیدان : بلوبری ، آلبالو ، گوجه ، فلفل دلمه و کدو

ویتامین B و کلسیم : بادام ، لوبیا ، غلات کامل ، اسفناج و کلم برگ

فلاونوئیدها : سیب ، کرنبری و کرفس

پروتئین سالم میل کنید . گوشت کم چرب ، ماهی و توفو منابع خوب از پروتئین هستند که به حفظ سلامت سیستم گوارش کمک میکنند .

استرس خود را کاهش دهید . نشان داده شده است که استرس باعث افزایش التهاب معده و اسید معده میشود که هر دوی آنها باعث بدتر شدن علائم گاستریت خواهد شد .

کاری را که از آن لذت میبرید انجام دهید . اگر ورم معده بدتر شد سعی کنید کارهایی که دوست دارید مانند : کتاب خواندن ، گوش دادن به موسیقی یا شام خوردن با دیگران را انجام دهید .

تمایلات مثبت اجتماعی : به خصوص کسانیکه تماس فیزیکی مانند بغل کردن را دارند باعث تولد اکسیتوسین در بدن آنها میشود که استرس آنها را کاهش میدهد .

استرس موقعیتی خود را کاهش دهید . مثلا اگر از ترافیک متنفر هستید زودتر حرکت کنید یا به موسیقی و کتاب صوتی گوش دهید تا حواستان پرت شود .

به اندازه کافی بخوابید . نداشتن خواب کافی عوارض زیادی بر روی سلامتی شما خواهد داشت ، از کاهش سیستم ایمنی بدن تا ریسک ابتلا به چاقی . خوابیدن به مقدار کافی باعث کاهش استرس و کمک به التهاب معده نیز میشود .

بزرگسالان : ۷ تا ۹ ساعت خواب

نوجوانان : ۹ تا ۱۰ ساعت خواب

کودکان کوچکتر : حداقل ۱۰ ساعت خواب

همیشه سر ساعت مشخص بخوابید و بیدار شوید .

استفاده از کامپیوتر و تلفن همراه را در نزدیکی زمان خواب محدود کنید .

۱ ساعت قبل از خواب چیزی نخورید .

ورزش کنید . ایروبیک به صورت ویژه باعث کاهش افسردگی و اضطراب میشود . همیشه یادتان باشد که به صورت سبک شروع کنید و کم کم زمان آن را زیاد کنید . ورزش هایی که باعث افزایش آندروفین میشوند عبارتند از :

راه رفتن یا سریع راه رفتن به مدت حداقل ۱۰ دقیقه

یوگا

رقصیدن

دوچرخه سواری

تکنیک های ریلکسیشن را تمرین کنید . نشان داده شده است که مدیتیشن باعث بهبود سلامتی و کاهش استرس میشود . از روشهایی زیر میتوانید استفاده کنید :

مایند فولنس ( mindfulness )

تای چی

مدیتیشن مانترا

با متخصص سلامت ذهن صحبت کنید . این پزشکان میتوانند راهکارهایی برای کاهش استرس برای شما پیشنهاد دهند که بسیار موثر میباشد . در صورتیکه راههای قبلی چاره ساز نبود باید این روش را نیز انجام دهید .

برای تشخیص بیماری کمک بگیرید . پزشک شما را معاینه کرده و آزمایشاتی برای تشخیص قطعی برای شما تجویز میکند . تمام ناراحتی هایی که دارید را قبل از مراجعه روی کاغذ بنویسید تا چیزی را از قلم نندازید . آزمایش خون ، مدفوع ، تنفس ، آندسکوپی و عکس برداری ممکن است مورد نیاز باشد .

داروهای تجویز شده را مصرف کنید . با توجه به بیماری شما پزشک داروهایی برای شما تجویز میکند که اصولا آنتی اسیدها ، مهار کننده پروتون و هیستامین های نوع دوم هستند .

هیستامین ها نوع دوم : رانیتیدین ، سایمتیدین ، فاموتیدین ، این داروها باعث کاهش اسید معده میشوند .

مهار کننده پروتون : امپرازول و دیگر هم خانواده های آن .

این داروها را زیر نظر پزشک و با دز مشخص شده مصرف کنید .

در صورت مبتلا بودن به میکروب معده داروهای آن را نیز باید مصرف کنید . درمان میکروب معده مقداری سخت میباشد و باید رژیم غذایی خود را حفظ کنید . ممکن است پزشک شما برایتان آنتی بیوتیک نیز تجویز کند . داروها را تا تمام شدن دوره درمان مصرف کنید . برای درمان میکروب معده یا همان هلیکوباکتر پیلوری خواندن مقاله زیر حتما پیشنها میشود .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر احساس تنبلی می‌کنید یا در کاهش وزن مشکل‌دارید ، اقدام به پاکسازی بدن از سموم کنید . پا

بخور صورت باعث ریلکس شدن پوست ، افزایش خون رسانی ، باز شدن منافذ

ماهی های فایتر یا بتا به عنوان ماهی جنگجو شناشخته شده اند . ماهی

بعضی از افراد بعد از اصلاح کردن صورت با تیغ مشکلاتی مانند : خارش

بعضی از افراد با گفتن ببخشید میروند و با صدای ناهنجاری بر میگردند .

هیچکس از افراد دروغگو خوشش نمی آید . در صورتیکه نتوانید بفهمید کسی دروغ

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

اساسا تعبیر خواب به سلسله مراتب معنی کردن و شکل بخشیدن به رویاهایی که  توسط خواب بیننده در خواب دیده می‌شود، گفته می‌شود. که در شمار زیادی از تمدن‌های کهن از خواب دیدن به عنوان یک ارتباط مافوق طبیعی و یا ابزاری برای دخالت نیروهای ماواریی با خواب بیننده  صحبت به میان می آورند . که افراد خاصی با نیروهای ویژه توانایی  تعبیر  مفهوم آن را دارا می باشند . در دوران معاصر مکاتب مختلف روان‌شناسی تئوری‌هایی را در مورد معنا و مفهوم خواب‌ها ارائه کرده‌اند

رؤیا نزدیک مغرب درست نیست و تعبیر ندارد، زیرا از پری شکم است تا یک سوم از شب هم بی تعبیر است.

در نیمه شب اگر خواب بین دچار امتلاء نباشد ، خواب از یک سال تا ۵۰ سال تعبیر می شود.

ساعت ۲ صبح تا ۴/۵  صبح در یک سوم آخر شب خواب صحیح است و از ۱۵ روز تا دو ماه و تا یک سال تعبیر می شود.

ساعت ۴/۵ صبح در سپیده دم از یک هفته تا یک ماه تعبیر می شود.قرص ورم معده چیست

ساعت ۴/۵ تا ۶ صبح پس از سپیده دم از یک روز تا یک هفته تعبیر می شود.

ساعت ۶ صبح در بر آمدن خورشید همان روز تعبیر شود.

ساعت ۱۰ صبح تا ۱۵ روز و در هنگام اذان ظهر تا یکی ۲ روز بعد تعبیر می شود.

در روایت ازسلمان فارسی (ره):

روز ۶ ام ماه : بعد از یک یا دو روز تعبیر می شود.

روز ۹ ام ماه : همان روز تعبیرش ظاهر می شود.

روز ۱۱ ام ماه شمسی : بعد از ۲۰ روز.

روز ۱۳ ام ماه : بعد از ۹ روز تعبیر می شود.

در روز ۱۴ ام ماه بعد از ۲۶ روز.

در روز ۱۵ ام ماه : بعد از ۳ روز.

در روزهای ۲۸ ام، ۲۹ ام و ۳۰ ام ماه شمسی ، تعبیرش در همان روز پیدا می شود.

ماه ربیع الاول : برکت وشادی در خواب ها پیدا می شود.

ماه ربیع الثانی: خواب خوب دیر تعبیر می شود و خواب بد زود تعبیر می شود.

جمادی الاول خریدو فروش نکند.

جمادی دوم : خواب خوب دیر تعبیر می شود.

ماه رجب : گشایش ابواب خیر است- و خواب بد را به خوبی تعبیر کن که خلاف ندارد.

ماه شعبان : رؤیا رشته های بسیار دارد و از آن خیر بسیار بر آید و خواب بد تعبیر نمی شود.

رمضان : در های سختی و هرزگی بسته است و خواب خوب زود تعبیر می شود و خواب بد تعبیر ندارد.

شوال : خواب بد و غم زود تعبیر می شود ، از آن بر حذر باش.

ذیقعده : فقط خواب سفر را سفر نکن .

ذیحجه : خواب سفر را سفر کن.دنبال کار ها را بگیر که ماه مبارکی است

گزارش تصویری

در دیدنی های روز چهارشنبه ۲۱ آذر تصاویری از حمله تروریستی در فرانسه تا دیدار رهبران دموکرات‌های کنگره آمریکا با ترامپ و روزهای داغ برگزیت در لندن و را خواهید دید با ما همراه شوید

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

قرص ورم معده چیست

عوارض ورم معده هر ساله گریبان‌گیر عده‌ی زیادی می‌شود. این بیماری در اثر التهاب و فرسایش دیواره‌ی معده ایجاد می‌شود و می‌تواند بر روی سیستم گوارشی افراد تأثیرات مخربی داشته باشد و درد و ناراحتی زیادی ایجاد کند. همراه ما باشید تا با علائم ورم معده و درمان‌های طبیعی آن آشنا شوید.

ورم معده و سوء‌هاضمه علائم مشابهی دارند و به همین دلیل عده‌ای این دو را با هم اشتباه می‌گیرند. سوء‌هاضمه و دردهای موقتی معده طبیعی هستند، اما ورم معده از طریق آزمون‌ها و دردهای مکرر شناسایی می‌شود.

علائم ورم معده در افراد مختلف متفاوت است ولی به‌طورکلی این علائم شامل دردهای مکرر معده، نفخ معده، سوزش معده و است. افراد ممکن است علائم ورم معده را برای مدت کوتاهی (ورم معده‌ی حاد) یا برای سال‌های طولانی (ورم معده‌ی مزمن) تجربه کنند. دلیل اصلی ورم معده، تضعیف غشای مخاطی معده است. این غشا از معده در برابر اسید و شیره‌‌ی معده محافظت می‌کند.

عادات ناسالمی مانند سیگار کشیدن، رژیم غذایی بد و مصرف مداوم داروهای مُسکن می‌تواند منجر به التهاب معده و افزایش خطر ابتلا به ورم معده شود. سن بالا، چاقی و اضافه وزن، استرس زیاد و مصرف مداوم غذاهای فرآوری‌شده، خطر بروز ورم معده را به حد خود می‌رسانند. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که بالای ۶۰ سال سن دارند، در معرض فرسایش دیواره‌ی معده، عفونت‌ها و بیماری‌های خودایمنی هستند و کمبود مواد مغذی می‌تواند به این علائم دامن بزند. داشتن یک رژیم غذایی سالم، ترک سیگار و ورزش کردن می‌تواند تا حد زیادی شما را از خطر ابتلا به ورم معده دور کند.

شایع‌ترین علائم ورم معده عبارتند از:

علائم ورم معده در افراد مختلف با هم متفاوت است. ورم معده می‌تواند خفیف، مزمن یا حاد باشد. ممکن است برخی از افراد علائم ورم معده را تجربه نکنند، ولی آزمایش‌هایی مانند آندوسکوپی، تست خون و مدفوع، مشخص کنند که فرد به ورم معده مبتلاست. متخصصان گوارش پس از انجام آندوسکوپی (بافت‌برداری از غشای مخاطی معده) و مشاهده‌ی نشانه‌های التهاب مانند افزایش گلبول‌های سفید، قرمزی، ورم و خون‌ریزی یا مشاهده‌ی شکاف‌های کوچک در سطح غشای مخاطی معده، این بیماری را تشخیص می‌دهند.

علائمی که در بالا بردیم، فقط به‌مدت چند هفته نمایان می‌شوند. اگر علائم‌تان مدت بیشتری به طول انجامید یا علائم جدی‌تری مانند وجود خون در مدفوع‌تان مشاهده کردید، ممکن است مشکل‌تان از جایی غیر از معده نشئت گرفته باشد. این علائم می‌توانند ناشی از مصرف برخی داروها، حساسیت‌های غذایی، عدم تحمل برخی غذاها یا سایر بیماری‌ها باشد. بنابراین اگر این علائم را به‌مدت طولانی مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر تصور می‌کنید معده‌‌دردتان ناشی از ورم معده است، بهتر است به دکتر مراجعه کنید تا وضعیت‌تان به‌درستی تحت بررسی قرار بگیرد. خبر خوب این است که اگر دردتان ناشی از ورم معده‌ی حاد باشد، می‌توانید با تغییراتی در سبک زندگی‌تان در زمان کوتاهی بهبود پیدا کنید. ورم معده‌ی مزمن نیز قابل کنترل و درمان است اما معمولا علاوه بر تغییر عادات زندگی، نیاز به مصرف دارو خواهید داشت.

پزشک ممکن است روش‌های مختلفی را برای درمان‌تان انتخاب کند. این روش‌ها می‌توانند شامل تغییر رژیم غذایی‌، تغییر نوع یا مقدار داروهای مصرفی‌، کمک به کنترل استرس‌ و تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهایی برای کنترل عفونت ناشی از هلیکوباکتر پیلوری باشند. برخی ترجیح می‌دهند از داروهای ضداسید بدون نسخه‌ برای کنترل علائم‌شان استفاده کنند، درحالی‌که عده‌ای دیگر از مهارکننده‌های پروتون پمپ (گروهی از داروها هستند که وظیفه‌شان کاهش پایدار اسید معده است) یا سایر داروهای تجویزی پزشک برای کنترل اسید معده‌شان استفاده می‌کنند. در مواردی که ورم معده‌ی مزمن به کم‌خونی منجر شود، معمولا ویتامین B۱۲ به بیمار تزریق می‌شود.

در ادامه راه‌هایی برای کاهش علائم ورم معده و جلوگیری از بازگشت آنها، معرفی شده است.

مهم‌ترین اقدام برای درمان ورم معده، حذف عواملی است که دیواره‌ی معده را تحریک می‌کنند. مصرف زیاد غذاهای فرآوری‌شده، غذاهای سرخ‌شده و غذاهای تند و پُرادویه، می‌توانند علائم ورم معده را در افراد تشدید کنند. رژیم غذایی ناسب با افزایش التهابات دستگاه گوارش، باعث بدتر شدن وضعیت فرد می‌شود. در این وضعیت احتمال حساسیت‌های غذایی در فرد افزایش می‌یابد. نتیجه‌ی این امر کمبود مواد مغذی در بدن و وخامت علائم ورم معده است.

نکات تغذیه‌ای برای کنترل ورم معده:

ورم معده می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند کم‌خونی، نفخ، حالت تهوع، کمبود مواد مغذی و کم‌آبی بدن شود. بنابراین مصرف غذاهای مغذی و طبیعی، بهترین راه برای کاهش عوارض ورم معده است. همچنین تحقیقات نشان می‌دهند که اضافه وزن و چاقی می‌توانند خطر بروز ورم معده، زخم معده و سایر مشکلات گوارشی را افزایش بدهند. رژیم غذایی درمان‌کننده‌ی ورم معده حاوی مقدار زیادی میوه، سبزیجات، پروتئین های باکیفیت و چربی‌های مفید و سالم است. اینها به کاهش و درمان التهاب، تنظیم وزن، پیشگیری از کمبود ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها کمک می‌کنند.

تحقیقات نشان داده‌اند موادی که خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارند (مخصوصا فلاونوئیدها که در بسیاری از میوه‌های قرمز وجود دارد)، پیاز، سیر، کدو سبز، فلفل دلمه‌ای، مغزها، حبوبات، غلات کامل و گوشت و مرغ ارگانیک می‌توانند به کنترل علائم ورم معده کمک کنند. مکمل‌های امگا۳، پروبیوتیک‌ ها و ویتامین C نیز در کاهش علائم ورم معده مؤثرند.

براساس اعلام واحد پزشکی دانشگاه مریلند، بیش از ۲۰٪ از کسانی که مقدار زیادی داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAID) مصرف می‌کنند، در اثر تغییرات اسید معده دچار بیماری‌های معده می‌شوند. مصرف مرتب مُسکن‌های مرسوم مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن می‌تواند موجب بروز ورم معده شود زیرا این داروها تولید طبیعی آنزیم‌هایی را که مسئول ساخت دیواره‌ی معده هستند، دچار اختلال می‌کند. بهتر است تا حد امکان از مصرف این داروها بپرهیزید و از درمان‌های طبیعی استفاده کنید.

به‌عنوان مثال اگر درد مزمن عضله و مفصل دارید،‌ می‌توانید از روغن‌های ضروری ضدالتهاب مانند روغن نعناع استفاده کنید. برای کاهش سردرد و علائم «سندروم پیش از قاعدگی» (PMS) بهتر است از روش‌های کنترل و درمان استرس مانند مدیتیشن یا مکمل‌های منیزیم استفاده کنید. اگر قصد مصرف داروهای مُسکن را دارید، استامینوفن گزینه‌ی بهتری است زیرا هنوز نشانه‌ای از تأثیر مخرب این دارو بر دیواره‌ی معده مشاهده نشده است.

کم‌تحرکی و استرس زیاد، می‌توانند باعث افزایش التهابات شوند. نتیجه‌ی این امر آسیب به دستگاه گوارش است. پزشکان به کسانی که از ورم معده و سایر بیماری‌های گوارشی (مانند التهاب روده یا سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر) رنج می‌برند، توصیه می‌کنند ۵ مرتبه در هفته و هربار حداقل به‌مدت نیم‌ساعت ورزش کنند. ورزش راهی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی، داشتن وزن مناسب، تنظیم هورمون‌ها و کنترل استرس است.

همچنین استرس با افزایش تولید اسید معده، باعث افزایش درد ناشی از ورم معده می‌شود. افرادی که در معرض اضطراب و استرس زیاد هستند، عملکرد سیستم ایمنی‌شان ضعیف‌تر است. ضعف سیستم ایمنی، احتمال عفونت‌های ناشی از هلیکوباکتر پیلوری، التهابات و زخم معده را افزایش می‌دهد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تمریناتی مانند یوگا، تنفس عمیق و مدیتیشن، می‌توانند در کنترل مشکلات گوارشی مانند ورم معده مؤثر باشند.

اگرچه عواملی که موجب بروز ورم معده و زخم معده می‌شوند تا حد زیادی شبیه هستند، ولی علائم و درمان‌های آنها می‌تواند متفاوت باشد. یک تفاوت عمده بین این دو این است که التهابات ناشی از ورم معده به معده محدود می‌شود و به روده‌ی باریک گسترش نمی‌یابد درحالی‌که زخم معده تنها به معده محدود نمی‌شود و می‌تواند دوازدهه و مری را نیز تحت تأثیر قرار بدهد.

با اینکه در بعضی موارد میان زخم معده و ورم معده هم‌پوشانی وجود دارد، ولی شیوع زخم معده از ورم معده است.

در زخم معده و ورم معده با آسیب به دیواره‌ی معده فرد احساس سوزش می‌کند. این بیماری‌ها می‌توانند منجر به کاهش اشتها، کاهش وزن و سایر مشکلات شوند. وجه شباهت ورم معده و زخم معده این است که هردو می‌توانند در اثر عفونت باکتری هلیکوباکتر پیلوری به‌وجود بیایند. همچنین هردوی آنها با رژیم غذایی بد، استرس، اختلالات خودایمنی و مصرف بی‌رویه‌ی داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی بدتر می‌شوند.

ورم معده زمانی بروز می‌کند که سلول‌های دیواره‌ی معده ملتهب شوند، دستگاه گوارش مقدار کمتری اسید و آنزیم‌های گوارشی تولید کند و معده از تأثیرات اسید معده در امان نباشد. ورم معده می‌تواند در اثر عوامل مختلفی به‌وجود بیاید. تعدادی از عوامل بروز ورم معده عبارتند از:

برگرفته از: draxe

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15تومان

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

قرص ورم معده چیست

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

خواص خوراکی ها

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

با مدیریت مالی درست از شکست استارتاپ‌تان جلوگیری کنید

دیوار؛ چگونه دیوارهای خانه را مثل حرفه‌ای‌ها بیاراییم

مراحل بره ریزی موفق؛ چطور به همه کارهایمان برسیم؟

سام و حیوان خانگی‌اش؛ کتابی برای مهار خشم کودکان

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

زیباترین گلهای جهان که مبهوت زیبایی‌شان می‌شوید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *