قرص هیوتکس برای چی استفاده میشود

خواص دارویی و گیاهی

در مورد قرص دمیترون چه می دانید؟ آیا شما آن را با اندانسترون می شناسید؟ از عوارض این دارو با خبر هستید؟ آیا می دانید که این دارو حتما باید با تجویز پزشک و زیر نظر ایشان مصرف گردد؟ چون می تواند عوارض شدید و خطرناکی مثل سندروم سروتونین ایجاد کند. برای کاهش عوارض آن باید بهترین دوز مصرف نسبت به سن و شرایط بیماری شما تجویز گردد. در این بخش از داروهای دکتر سلام در مورد علل مصرف، تداخلات دارویی، عوارض، نحوه مصرف این

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که با داشتن آگاهی و دانش در مورد دوره بارداری هفته به هفته می توانند این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه بدانید در هر هفته جنین شما چه تغییراتی کرده و به چه مواد غذایی احتیاج دارد، می تواند بسیار هیجان برانگیز و کمک کننده باشد. دکتر سلام برای راهنمایی شما عزیزان، کلاس آمادگی بارداری

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

والدین می دانند که چقدر گوش درد در میان کودکان رایج است اما بزرگسالان نیز می توانند به طور مکرر درد گوش را تجربه کنند. شما مجبور نیستید عفونت یا هر مشکل دیگری در گوش های تان داشته باشید زیرا در این مقاله در خصوص درمان گوش درد اطلاعات مفیدی به شما می دهیم. درد های ناحیه گوش ها می توانند تضعیف کننده باشند اما آنها همیشه به آنتی بیوتیک ها جواب نمی دهند. دستورالعمل های تجویزی برای عفونت های گوش در 5 سال گذشته

تونر چیست ؟ آیا می دانید دیگر تونیک است و در بعضی از مراکز بهداشتی و داروخانه ها، آن را با لفظ تونیک می خوانند؟ این پاک

می خواهیم امروز در مورد مولتی ویتامین فارماتون صحبت کنیم. مولتی ویتامینی که اکثر افراد  از خواص و مزایای آن تعریف های زیادی شنیده اند. شاید شما هم

آیا با حنا هندی آشنایی دارید؟ آیا شما هم جزء طرفداران این نوع حنا هستید؟ می دانید که برای تهیه تاتو موقت از این نوع حنا استفاده می

آیا می دانید آنتی بیوتیک سفیکسیم در چه مواردی کاربرد دارد؟ سفیکسیم یک داروی آنتی بیوتیک است که برای درمان عفونت های مختلفی که در اثر باکتری بوجود

در مورد قرص بیزاکودیل (Bisacodyl) چه می دانید؟ آیا با عوارض این دارو آشنایی دارید؟ تا چه اندازه می تواند علائم بیماری یبوست را کاهش دهد؟ آیا اثربخشی

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

قرص هیوتکس برای درمان انواع دردهای شکمی و دردهای دیگر مربوط به شکم و اطراف آن به کار می رود، که در این مقاله کاربردها و عوارض دارویی قرص های هیوتکس آشنا خواهید شد.

هیوتکس تجاری هیوسین است. قرص هیوتکس برای تسکین درد های شکمی و درد روده، سندروم روده تحریک پذیر، درمانی برای اسهال و دردهای ناشی از انقباض عضلات صاف مانند کولیک کلیوی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله به بررسی کاربردها و عوارض هیوتکس می پردازیم که امیدواریم این مطالب برای شما نیز مفید باشد.

قرص های هیوتکس را مسی توان با قرص هیوسین نیز تهیه نمود اما باید توجه داشت که آن را فقط طبق دستور پزشک مصرف نمایید و از استفاده بیش از حد آن خودداری نمایید. در هنگام گرمی هوا و انجام تمرینات ورزشی، این دارو را با احتیاط مصرف نمایید، زیرا باعث افزایش درجه حرارت بدن می شود. مصرف قرص هیوتکس ممکن است باعث خواب آلودگی شود، پس از مصرف آن در هنگام کار با وسایلی که نیاز به احتیاط دارند و در هنگام رانندگی، خودداری نمایید. همچنین مصرف این قرص ممکن است سرگیجه ایجاد کند به همین جهت در هنگام نشستن و یا برخاستن ناگهانی احتیاط نمایید.

همانطور که گفته شد داروی هیوتکس برای درمان مشکلات شکم و روده مورد استفاده قرار می گیرد اما این دارو در دوران بارداری مخصوصا سه ماه اول و شیردهی تجویز نمی شود و مصرف آن فقط طبق نظر پزشک است.

قبل از مصرف این قرص اگر موارد زیر را داشتید حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

این قرص را طبق نظر پزشک یک ساعت قبل از غذا و همچنین دو تا سه ساعت بعد از مصرف داروهای ضد اسهال و آنتی اسید مصرف نمایید. مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین می کند، اما مقدار مصرف معمول آن در بزرگسالان برای درمان ناراحتی های روده ای و ادراری و یا قاعدگی دردناک، 1 تا 2 میلی گرم و سه تا 4 بار در روز است. مصرف این دارو در کودکان نیز فقط طبق نظر پزشک است.

همه ی داروها علاوه بر اثرات مطلوبی  که برای درمان دارند، امکان بروز برخی از عوارض ناخواسته نیز در آنها وجود دارد. این عوارض در همه ی افراد رخ نمی دهد ولی امکان بروز یکی این عوارض در برخی از افراد وجود دارد. در صورت ملاحظه و بروز هر یک از این عوارض داروی هیوتکس که در ادامه عنوان شده است، سریعا پزشک خود را در جریان قرار دهید.

همچنین عوارض بیش از حد داروی هیوتکس موارد زیر می باشند.

قرص هیوتکس را دور از نور و رطوبت و در دمای زیر 3 درجه سانتی گراد نگهداری نمایید. دارو را دور از دسترس اطفال قرار دهید و همچنین از مصرف تاریخ گذشته آن خودداری نمایید.

 

در این مقاله با کاربردها و عوارض قرص هیوتکس آشنا شدید، امیدواریم این اطلاعات برای شما نیز کاربردی و مفید باشد و از نکات مطرح شده نهایت استفاده را ببرید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات کلی درباره دیگر داروها به بخش اطلاعات دارویی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا



طولانی ترین سرسره ی آبی جهان کجاست؟


با ویژگی های انواع جراحی پلاستیک و زیبایی آشنا شوید


بیل گیتس برای این اقلام ضروری امروزی حاضر نیست پولی خرج کند!



عکس های دیدنی جزایر اقیانوس هند



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!



راز شاد بودن چیست؟

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک


دکتر ابوالفضل احیایی – درمان اختلالات خواب و ترک سیگار با جدیدترین روش


دکتر علی کربلایی خانی – جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی



رِسا – رسانه سلامت ایرانیان

‎‎هیوسین :
‎ هیوسین ان بوتیل بروماید یک داروی ضد اسپاسم می باشد که برای تسکین دل پیچه و درکل کرامپ های دستگاه گوارش یا مثانه موثر می باشد .
‎خصوصا این دارو به کاهش نفخ و درد های ناشی از گرفتگی عضلات دستگاه گوارش در اختلالاتی مانند سندرم روده ی تحریک پذیر بسیار کمک می کند .
‎همچنین با شل کردن عضلات صاف دستگاه گوارشی و مجاری ادراری تناسلی در مواردی مانند دلپیچه های دوران قاعدگی خانم ها نیز می تواند موثر واقع گردد.‎پیش از مصرف هیوسین :‎-در صورت بارداری یا شیرده بودن به پزشک خود اطلاع دهید .
‎-آقایان در صورتی که سابقه ی مشکلات پروستات دارند پزشک را مطلع نمایند .
‎-در صورت سابقه ی هرگونه اختلال گوارشی مانند رفلاکس ( ترش کردن ) اسهال، زخم گوارشی یا یبوست شدید، فشار بالا یا سابقه ی حمله ی قلبی اخیر پزشک خود را مطلع نمایید .
‎-در صورتی که مبتلا به بیماری چشمی گلوکوم ( آب سیاه ) می باشید این دارو می تواند با افزایش فشار چشمی موجب تشدید آن گردد.
‎-در صورتی که ضربان قلب از حد نرمال دارید، سابقه ی آسیب عصبی دارید.
-لیست سایر داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک خود قرار دهید.
‎-در مبتلایان به سندرم داون، میاستنی گراویس و افراد کمتر از ۱۲سال و بالای ۶۵ سال مصرف دارو با احتیاط و حتما تحت نظر پزشک صورت بگیرد و از خرید دارو بدون نسخه پزشک خودداری گردد.
‎-در صورت سابقه ی حساسیت به این دارو یا هر داروی دیگر پزشک خود را مطلع نمایید .‎نحوه ی مصرف هیوسین :‎-این دارو معمولا به صورت ۱ یا ۲ قرص ، ۳نوبت در شبانه روز تجویز می شود . با این حال ممکن است پزشک تا ۴ نوبت در روز با توجه به نیاز و شرایط بیمار این دارو را تجویز نماید .
‎-قرص را همراه با یک لیوان آب میل کنید . این دارو با غذا تداخلی ندارد و می توانید آن را قبل یا بعد از غذا مصرف نمایید .
‎-در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو ، نیاز به دو برابر کردن مقدار مصرف در نوبت بعدی دارو نمی باشد . نوبت بعدی را طبق روال سابق مصرف نمایید .‎توصیه ها ی هیوسین‎-این دارو را تنها در صورت نیاز مصرف نمایید و تنها زمانی که علائم دل پیچه و درد غیر قابل تحمل بود مصرف را شروع نمایید و به محض بهبودی و کاهش علائم، مصرف دارو را قطع نمایید .
‎-در صورتی که با علائم جدیدی در مدت مصرف این دارو مواجه شدید یا علائم بیماری شما بدتر شد، به پزشک خود مراجعه نمایید .
‎-در صورتی که بعد از ۲ هفته مصرف این دارو بهبودی در علائم دلپیچه و درد شما ایجاد نشد، حتما به پزشک خود مراجعه کنید .‎عوارض جانبی هیوسین‎-خشکی دهان از عوارض شایع این دارو می باشد که با مصرف آبنبات و. آدامس های بدون شکر تا حدود زیادی برطرف می گردد .
‎-خشکی پوست و تعریق بیش از حد با مصرف این دارو ایجاد می شود .در صورتی که این علائم شدید و آزار دهنده شد ، با پزشک خود مشورت نمایید .
‎-خارش پوست و لکه های قرمز بر روی پوست نیز با مصرف هیوسین احتمال دارد رخ دهد در این صورت از پزشک یا داروساز خود برای برطرف سازی علائم حساسیت مشاوره بگیرید.سوال و جواب در خصوص هیوسین

سوال۱:تفاوت هیوسین با هیوسین ان بوتیل بروماید چیست؟جواب۱:ان بوتیل بروماید در واقع ملح دارو است و برای حمل دارو استفاده می شود ولی داروی اصلی همان هیوسین است.

سوال۲:چه تفاوتی بین هیوسین با کلیدینیوم سی وجود دارد؟جواب۲:اگر پزشک بخواهد از یک داروی ضد اسپاسم به تنهایی استفاده کند از هیوسین و یا دی سیکلومین استفاده می کند و اگر بنابر تشخیص پزشک بیمار نیاز به داروی آنتی کلینرژیک + یک داروی آرامبخش داشته باشد معمولا قرص کلیدینیوم-سی تجویز می شود.سوال۳:آیا هیوسین در دردهای قاعدگی هم موثر است؟جواب۳: هیوسین به علت خاصیت آنتی کلینرژیک با اثر ضد اسپاسم بر روی عضلات رحم در دردهای قاعدگی نیز کاربرد دارد.

Reference: https://www.drugs.com/mtm/hyosyne.html

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

“),t.close},t.write(‘

قرص هیوتکس (Hyotex) برای بهبود و تسکین دردهای شکم و روده و همچنین درمان برخی از مشکلات گوارشی مثل اسهال مورد استفاده قرار می گیرد. یبوست، خشکی دهان و حالت تهوع برخی از عوارض قرص هیوتکس می باشد. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

شرکت داروسازی فایزر و در سال 1988 به بازار عرضه شد و از همان زمان به عنوان یکی از مهمترین داروها برای درمان اختلال نعوظ مورد استفاده قرار گرفت. قرص ویاگرا دیگر این دارو است. عوارض: عوارض قرص سیلدنافیل شامل سرگیجه، سردرد، برافروختگی، دید ناواضح، فوتوفویی، سوءهاضمه، احتقان بینی، اسهال، عوارض پوستی و عفونت دستگاه ادراری می باشد. درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است

. وزوز گوش زمانی است که شما صدای آزاردهنده ای در گوش های تان احساس کنید. این صدا ممکن است به صورت سروصدا، تق تق، پچ پچ و یا هو هو کردن باشد. همچنین ممکن است یک گوش یا هر دو گوش را تحت تاثیر قرار دهد، بلند یا آهسته، زیر یا بم باشد. با درمان گرفتگی ، از این علائم خلاص خواهید شد. استفاده از اسپری آبنمک برای بینی یا اسپری استنشاقی چند بار در روز می تواند علائم را فورا تسکین

معمولا برای آشپزی و به عنوان دارو استفاده می شود. شوید دارای طعمی اشتها آور است و فلاونوئیدها، اسید آمینه، مواد معدنی و ترکیبات شیمیایی مفیدی دارد. آیا مصرف شوید خشک در بارداری مجاز است؟ بله، می توانید در دوران بارداری فقط برای اهداف آشپزی از مقدار کمی شوید خشک استفاده کنید. با این وجود، در هنگام بارداری از مصرف روغن شوید اجتناب کنید،

. این نوع سردرد غالبا در ناحیه پس سر است و با درمان فشار خون در اکثر موارد از بین می رود. 7- سردرد ناشی از بیماری های چشم عیوب انکساری چشم، سبب پیدایش سردردهای مکرر در ناحیه پیشانی به خصوص هنگام مطالعه یا تماشای تلویزیون می شود. سردرد ناشی از آب سیاه چشم نیز معمولا در ناحیه پیشانی متمرکز می شود ، اما با درد شدید و تهوع همراه است.

سوال: سلام من یه دختر 18ساله ام شش ماهه عروسی کردم. عفونت قارچی دارم. به دکتر مراجعه کردم و گفت عفونتم شدیده. بهم قرص و کرم کلوتریمازول داد مصرف کردم مشکلم حل شد ولی هنوز هم ترشحات سفید رنگی دارم.

. درمان سردرد در سه ماهه اول به دلیل حساسیت بسیار زیاد جنین به دارو باید با دقت فراوان انجام شود چرا که اکثر داروهای مسکن در این سه ماه منع مصرف دارند. با یائسگی هم شاید خلاص نشوید!

&gt موارد مصرف این آرد بسیار زیاد است. شما می توانید از این آرد در هر غذایی که آرد گندم وجود دارد استفاده کنید. میزان مصرف آن درست به اندازه آرد گندم محاسبه می شود. این آرد از آرد گندم کمی سنگین تر است و اگر دوست داشته باشید می توانید به میزان نصف نصف از آرد گندم و آرد بادام استفاده کنید. این آرد به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب اشباع نشده در درمان التهابات بسیار موثر عمل می کند.

افزایش سن باعث یبوست می شود! افراد با افزایش سن ممکن است بیش از پیش یبوست را تجربه کنند، اما دلیل این اتفاق پیر شدن کلی بدن نیست. افراد مسن اغلب برای درمان دیگر بیماری ها قرص و دارو استفاده می کنند که همین قضیه ممکن است یکی از دلایل اصلی باشد. همچنین افراد مسن کمتر ورزش می کنند، ممکن است درست غذا نخورند و کمتر مایعات مصرف می کنند.

، مرکز اصفهان؛ سنجد طبعی سرد و خشک دارد، قابض و برطرف کننده اسهال و عفونت بدن است و به علت داشتن ویتامین k ضد خونریزی است. سموم معده و روده و ورم کیسه صفرا را برطرف می کند و مقوی قلب و ضدیرقان است. مصرف روزانه 1عددسنجد در روز موجب پاکسازی دستگاه گوارش می شود. بیماری جذام را درمان و کلیه ها و معده را تمیز می کند.

عفونت باکتریایی واکنش آلرژیک به پوشک جوش های بی ضرر که در پوست سر کودک دیده میشود، همچنین میتواند در پایین هم دیده شود. این جوش ها توسط دکترها دراماتیت سبوریک یده می شود. که باعث قرمزی، زبری و ورم پوست میشود و بدون دارو هم درمان میشود. شما ممکن است اینها را در جاهای دیگر بدن کودک هم مشاهده کنید.

متفورمین چگونه عمل می کند؟ متفورمین در سال 195 به عنوان داروی ضد دیابت معرفی شد و از آن زمان به بعد به عنوان یک داروی شایع برای درمان و پیشگیری دیابت نوع 2 مورد استفاده قرار می گیرد.

، مورد بررسی قرار دهید. توصیه می کنیم سن و وزن خود را در حین مصرف قرص های ضدبارداری در نظر گرفته و با پزشک متخصص مشورت کنید. قرص های ضدبارداری و کاهش ویتامین B اگر از قرص های ضدبارداری استفاده می کنید، باید بدانید احتمال اینکه در معرض کمبود ویتامین ب قرار بگیرید وجود دارد.

. اگر پس از شروع مجدد مصرف اسهال شدید بروز کرد، ممکن است برای همیشه نیاز به قطع دارو باشد. علاوه بر این اگر بعد از 45 روز پیشرفتی در درمان حاصل نشد، مصرف دارو باید قطع شود. عوارض: عوارض قرص دانترولن شامل اسهال شدید، ضعف تنفس، سرگیجه یا منگی، خواب آلودگی، احساس بدحالی یا بیماری، ضعف عضلانی، تهوع، استفراغ، خستگی غیر عادی، ادرار تیره یا خونی، اغتشاش شعور، یبوست شدید،

معرفی برخی از انواع قرص چربی سوز قرص ادیوس قرص ادیوس (Adios) از طریق کاهش اشتها بدن را وادار می کند تا از چربی های خود برای مصرف روزانه استفاده کند. سرگیجه و حالت تهوع از عوارض مصرف این قرص می باشد. با اینکه این قرص ها میزان اشتهای فرد را پایین می آورد اما باید از عوارض این داروها قبل از مصرف آگاهی کامل داشته و در صورت داشتن بیماری خاص از

. ایروکاست به صورت قرص های جویدنی 5 میلی گرم و 1 میلی گرم در دسترس می باشد. به طور معمول به منظور درمان آسم و حساسیت فصلی در بزرگسالان مقدار 1 میلی گرم از دارو به صورت خوراکی یک بار در روز و در هنگام غروب مصرف می شود. عوارض: عوارض قرص ایروکاست شامل سردرد، سرگیجه، خستگی، ضعف، درد دندان، سوءهاضمه، علائم آنفلوآنزا، اسهال، تهوع، گوش درد، برونشیت، تشنگی،

، بیرون روی شدید، درد چشم و ادرار قرمز هستند. برای اینکه یک انسان به وسیله اکسالیک اسید بمیرد باید 15 تا 3 گرم از آن را بخورد. برای اینکه این مقدار اسکالیک اسید از طریق برگ ریواس وارد بدن شود، باید تقریبا 5 کیلوگرم از آن را مصرف کرد. 4. حلزون های خونی

* مفاصل: روغن گردو برای بیماری های سردرد، فلج و درد مفاصل ناشی از سردی توصیه می شود. ملاحظات * مغز گردو به سبب لطافت و داشتن چربی، زود فاسد می شود که در این صورت به علت سمّیت آن نباید مصرف شود. * مصرف زیاد گردو موجب جوش صورت و بیماری های ناحیه دهان

نکات مهم نکته 1: در صورت مبتلا بودن مادر به هپاتیت B به شیرخوار باید بعد از تولد واکسن و پادزهر هپاتیت B تزریق شود، اما لزومی ندارد تغذیه با شیر مادر به تاخیر بیافتد. در مورد هپاتیت C شیردهی قدغن نیست. نکته 2: هر چند توصیه می شود مادران شیرده از مصرف سیگار خودداری نمایند اما در این موارد نیز نیازی به قطع شیر نیست.

. در این حالت زردی پوست نوزاد نیز باید به مرور کم و رنگ پوستش به حالت طبیعی بازگردد. علاوه بر این، استحمام نوزاد در جوشانده گل ختمی و گل بنفشه نیز در دورانی که او مبتلا به زردی است به درمان هر چه سریع تر او کمک می کند. این نکته را جدی بگیرید استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند مصرف قرص های شیمیایی ممکن است با عوارضی همراه باشد اما در موارد عوارض این داروهای

بالقوه عوارض جانبی جدی مانند کاهش فشار خون، خواب آلودگی، تهوع، خستگی، سرگیجه و غش، به خصوص اگر با الکل مصرف شود را دارد. کارشناسان توصیه می کنند که اگر 8 هفته پس از مصرف این قرص متوجه تغییر در میل جنسیتان نشدید مصرف آن را قطع کنید. درمان های بالقوه که نیاز به تحقیقات دارند تیبولون: تیبولون یک داروی استروئید مصنوعی است که در اروپا و استرالیا برای درمان پوکی استخوان

) استفاده می شود. دارو باید حدود یک ساعت قبل از فعالیت جنسی مصرف شود و چنانچه که نعوظ بیش از 4 ساعت به طول انجامد باید به پزشک مراجعه شود. عوارض: عوارض قرص تادالافیل شامل تغییرات بینایی و یا از دست دادن ناگهانی بینایی، از دست دادن شنوایی ناگهانی یا صدای زنگ در گوش، درد قفسه سینه یا احساس سنگینی، تهوع، عرق کردن، ضربان قلب نظم، تورم در دست یا پا، تنگی نفس، تشنج و احساس سرگیجه می باشد.

، ارگانیک و متناسب با سن کودک در اختیارش قرار دهند و خود کودک تصمیم بگیرد که چه زمانی، چه میزان و با چه شرایطی غذا را بپذیرد. پس از شروع غذای کمکی ممکن است عواملی طبیعی باعث بروز بی اشتهایی شود و والدین نباید به صورت خودسرانه اقدام به استفاده زیاد از مکمل ها،

بوسپیرون (با تجاری بوسپار) معمولاً برای درمان اختلال اضطراب فراگیر استفاده می شود. این دارو غالباً همراه با یک داروی ضدافسردگی تجویز می شود. اثرات جانبی بوسپیرون شامل سرگیجه، سردرد، حالت تهوع، بی قراری، گیجی، هیجان و مشکل در خوابیدن هستند. برای بعضی از افراد مبتلابه هراس ها یا اختلال ترس ممکن است که یک داروی قلب تجویز شود که معروف به بتا بلوکر است.

رژیم کتوژنیک: این رژیم غذاییِ حاوی چربی زیاد و کربوهیدرات اندک برای کسانی که از درمان های دیگر نتیجه ی مثبتی دریافت نمی کنند بسیار مؤثر واقع می شود؛ جراحی مغز: بخشی از مغز که موجب تشنج است، برداشته یا اصلاح می شود. تحقیقات مختلف برای درمان صرع هم چنان در جریان است. یکی از درمان هایی که در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت،

کنترل قرار دهد. علائم ممکن است طی چند سال از بین بروند، اما به یکباره و ناگهانی دوباره ظاهر شوند. نشانه های بیماری منییر شامل سرگیجه، از دست دادن شنوایی، وزوز گوش، عدم تعادل، تهوع، سردرد، احساس صدای زیاد در گوش و درد در این ناحیه می باشند. اگر به این بیماری مبتلا شده اید، تجویز دارو می تواند به شما کمک کند و در ضمن مصرف نمک را به حداقل برسانید.

. در هندوستان از فرآورده های خوراکی مورد جهت مشکلات دماغی (صرع) و از فرآورده های موضعی آن جهت عفونت ها و هموروئید (بواسیر) و از اسانس برگ ها به عنوان آنتی سپتیک و درمان پیوره استفاده می شود. همچنین از اسانس مورد به صورت فرآورده های موضعی برای دردهای روماتیسمی استفاده می گردد. میوه مورد دارای خاصیت ضد نفخ بوده و در درمان اسهال، اسهال خونی، بواسیر،

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

قرص هیوتکس (Hyotex) برای بهبود و تسکین دردهای شکم و روده و همچنین درمان برخی از مشکلات گوارشی مثل اسهال مورد استفاده قرار می گیرد. یبوست، خشکی دهان و حالت تهوع برخی از عوارض قرص هیوتکس می باشد.

قرص هیوتکس که با تجاری هیوسین هم شناخته می شود از داروهایی است که به درمان مشکلات شکم و روده کمک می کند. این دارو هم همانند بسیاری از داروها عوارض خاص خود را دارد که در صورت مصرف صحیح و تحت نظارت پزشک می توان عوارض آن را به حداقل رساند. در ادامه با این دارو آشنا می شویم.

قرص هیوتکس چیست؟
قرص هیوتکس (Hyotex) برای درمان مشکلات شکم و روده مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو به طور خاص برای تسکین درد های شکمی و درد روده، سندروم روده تحریک پذیر ، درمانی برای اسهال و دردهای ناشی از انقباض عضلات صاف مانند کولیک کلیوی مورد استفاده قرار می گیرد. درواقع داروی هیوتکس انقباض و گرفتگی های عضلات جداره روده را رفع می کند و مستقیما روی دستگاه گوارش تاثیر می گذارد.
از این دارو در بیماری مسافرت و انواع دیگر تهوع و استفراغ همچون تهوع پس از اعمال جراحی استفاده می شود.
های دیگر، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

های دیگر

 Hyoscine

موارد مصرف
بهبود و تسکین دردهای شکمی و روده
درمان سندروم روده تحریک پذیر
درمان اسهال

عوارض
یبوست ، خشکی دهان ، اختلال در ادرار کردن، حالت تهوع، خارش، تورم دست یا پا، مشکلات تنفسی، افزایش نبض، سرگیجه ، اسهال، مشکلات بینایی و چشم درد، خشکی پوست و تعریق

تداخل دارویی
 داروهای ضداسهال، داروهای آنتی اسید، الکل

مقدار و نحوه مصرف
میزان دقیق مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد. مقدار مصرف معمول آن در بزرگسالان برای درمان ناراحتی های روده ای و ادراری، ۱۰ تا ۲۰ میلی گرم و سه تا ۴ بار در روز است.
توجه: اگر به هرنوع بیماری به خصوص مانند بیماری های کلیوی و کبدی، قلبی و عروقی، گوارشی، گلوکوم، پرکاری تیروئید ، مشکلات دفع ادرار، تب و خشکی دهان، بزرگی پروستات و بیماری های روده و یا انسداد روده دچار هستید قبل از مصرف این قرص پزشک خود را در جریان قرار دهید.
نکاتی که در رابطه با مصرف قرص هیوتکس باید بدانید مصرف قرص هیوتکس ممکن است باعث سرگیجه و خواب آلودگی شود، پس از مصرف آن در هنگام کار با وسایلی که نیاز به احتیاط دارند و در هنگام رانندگی، خودداری نمایید. از آنجاییکه این دارو باعث افزایش درجه حرارت بدن می شود توصیه می شود در هنگام گرمی هوا و انجام تمرینات ورزشی، این دارو را بااحتیاط مصرف نمایید. مصرف این دارو در دوران بارداری حتما باید زیر نظر پزشک صورت گیرد. اگر قرص این دارو را مصرف می کنید باید نمک کمتر بخورید همچنین لازم است مکمل های پتاسیم مصرف شود. برای خانم های شیرده این دارو در شیر مادر نفوذ می کند و ممکن است برای شیرخوار زیان آور باشد. دارو را طبق دستور پزشک مصرف نموده و آن را بیش از مقدار تجویز شده مصرف نکنید. در صورت فراموش کردن یک نوبت مصرف دارو، به محض به یادآوردن آن را مصرف کنید، ولی اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده باشد، در این صورت طبق بره دارو را مصرف نموده و مقدار مصرف بعدی را نیز دو برابر نکنید. لیست سایر داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک خود قرار دهید. این دارو با غذا تداخلی ندارد و می توانید آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کنید. در صورتی که بعد از ۲ هفته مصرف این دارو بهبودی حاصل نشد به پزشک مراجعه کنید.
توصیه ها و مراقبت های پرستاری در صورت مصرف این دارو به صورت فرم خوراکی و به مدت طولانی کنترل فشار خون ضروری می باشد. مصرف این دارو همراه با برخی از واکسن ها واکنش های شدید ایجاد می کند.
امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. خواهشمندیم درصورتیکه تجربه مصرف این دارو را داشته و دیدگاهی در این باره دارید با دیگر خوانندگان مجله “ستاره” در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.
گروه سلامت ستاره

درمان های چاقی دارای دو هدف هستند، رسیدن به وزن سالم و حفظ وزن سالم که در این مقاله بهترین روش ها برای رسیدن به این هدف را مرور می کنیم

در افتادگی دریچه میترال که در قسمت چپ قلب قرار دارد این دریچه به درستی کار نمی کند و این باعث اختلال در خون رسانی به قلب و اندام های دیگر می شود

استفاده از انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین دی و کلسیم در رژیم غذایی و همچنین پرهیز از مصرف فست فودها و انجام آزمایش های ضروری ابتلا به سرطان کشنده معده را کاهش می دهد

روش های زیادی برای بهبود درد کمر و گردن پیشنهاد می شود اما بهترین روش رفع این دردها می تواند یک ماساژ خانگی درست و اصولی باشد

سرگیجه اگر با علائمی همراه شود همانند تهوع و استفراغ و علائمی دیگر که سلامتی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد حتما باید به پزشک مراجعه شود

این بیماری خیلی از مردم درگیر آن هستند کسانی که دچار سنگ کیسه صفرا می شوند باید سریعا در جهت درمان آن تلاش کنند تا دچار مشکلات جبران ناپذیری نشوند

آپنه خواب یک مشکل جدی در حین خواب به شمار می رود که اگر به موقع درمان نشود زمینه ابتلای فرد به دیابت نوع دو را فراهم می کند

با یک آزمایش خون ساده می توانید سطح کلسترول را ارزیابی کنید زیرا میزان بالای کلسترول یک دشمن پنهان برای سلامتی ما محسوب می شود

نقش موثر دارو های گیاهی در پیشگیری و درمان این نوع سرطان قابل توجه است در این مقاله به علائم این بیماری و راهکارهای طب سنتی در درمان سرطان پروستات می پردازیم

© کلیه حقوق متعلق به سایت نیک صالحی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *