قرص هیدروکلروتیازید برای لاغری

خواص دارویی و گیاهی

در این مقاله موارد مصرف و عوارض جانبی قرص هیدروکلروتیازید, دارویی ادرار آور که برای درمان حملات قلبی و فشار خون بالا مورد استفاده قرار می گیرد را بررسی می کنیم. اگر در نسخه پزشکی شما این دارو تجویز شده است اطلاعات مفید این مقاله را از دست ندهید.

قرص هیدروکلروتیازید به عنوان یک ادرار آور برای درمان فشار خون بالا و تجمع مایعات مورد استفاده قرار می گیرد. از جذب نمک و مایعات در ادرار موجود در کلیه ها جلوگیری کرده و باعث افزایش ادرار می شود. هیدروکلروتیازید همچنین فشار خون بالا را کاهش می دهد. در این مطلب به بررسی اطلاعات دارویی این قرص و عوارض جانبی مصرف آن خواهیم پرداخت.

هیدروکلروتیازید برای درمان فشار خون بالا، سنگ کلیه و ورم های ایجاد شده در اثر حملات قلبی، آسیب به کلیه و داروهای معین مورد استفاده قرار می گیرد. هیدروکلروتیازید به صورت قرص، کپسول و محلول موجود می باشد که توسط دهان مصرف می گردد. و به عنوان دارویی عمومی در تمامی داروخانه ها در دسترس می باشد. تا پایان مطلب با بررسی اطلاعات دارویی و عوارض جانبی قرص هیدروکلروتیازید همراه ما باشید.

 

این دارو برای درمان فشار خون بالا مورد استفاده قرار می گیرد، کاهش فشار خون بالا از سکته، حملات قلبی و مشکلات کلیوی پیشگیری می کند. این دارو ادرار آور است و باعث افزایش ادرار شما می گردد. به بدن شما کمک می کند تا از شر نمک و آب فراوان رهایی یابد. این دارو مایعات فراوان موجود در بدن که بر اثر نارسایی قلبی و ناراحتی کبدی یا مشکلات کلیوی ایجاد می گردند را کاهش می دهد. همچنین می تواند علایم تنگی نفس یا ورم در زانو یا پاها را کاهش دهد.

قرص هیدروکلروتیازید را طبق تجویز پزشک و از طریق دهان باید مصرف نمود. معمولا روزی یکبار در صبح قبل یا بعد از صبحانه باید مصرف گردد. از مصرف این دارو در طول مدت زمان خواب خودداری کنید تا از بیدار شدن برای ادرار پیشگیری نمایید. دوز مصرفی به شرایط پزشکی و واکنش شما به درمان بستگی دارد. از این دارو بطور منظم برای کسب مزایای آن استفاده نمایید. برای اینکه زمان مصرف آن در خاطرتان باقی بماند در ساعت مشخصی از آن در روز استفاده کنید. ادامه دادن به مصرف هیدروکلروتیازید حتی اگر احساس می کنید حالتان خوب شده است مهم می باشد. مصرف کلستیرامین و کلستیپول جذب هیدروکلروتیازید را کاهش می دهد. اگر شما هر یک از این داروها را مصرف می کنید آن ها را حداقل چهار ساعت قبل یا بعد از مصرف هیدروکلروتیازید استفاده کنید. اگ با مصرف این قرص شرایط شما بهبود نیافت یا شرایطتان بدتر شد با دکتر خود در میان بگذارید. اگر از این دارو به مقدار زیاد مصرف کردید بلافاصله به نزدیک ترین اورژانس مراجعه کنید علایم مصرف زیاد این دارو سرگیجه شدید، ضعف و غش می باشند. تغییرات سبک زندگی مثل بره های کاهش استرس، تمرین و تغییرات رژیم غذایی ممکن است بازدهی این دارو را افزایش دهند. آزمون های پزشکی برای بررسی پیشرفت شما باید بطور دوره ای انجام شوند. در طول دوره مصرف این دارو بطور مداوم فشار خون خود را ارزیابی کنید. اما اگر مصرف یک دوز آن را فراموش کردید بلافاصله پس از اینکه یادتان آمد آن را مصرف کنید اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید از دوز از دست رفته چشم پوشی کنید و بر اساس بره عادی از دارو خود مصرف کنید.

ناراحتی معده، سرگیجه، سردرد در طول عادت کردن بدن شما به قرص هیدروکلروتیازید ممکن است اتفاق بیفتد. اگر هر یک از این تاثیرات دوام پیدا کرد یا بدتر شد دکتر یا متخصص خود را در جریان قرار دهید.

برای کاهش خطر سرگیجه وقتی در حالت ایستاده یا نشسته هستید به آرامی بلند شوید.

به یاد داشته باشید که پزشک شما از آنجا که تشخیص داده است فواید این دارو نسبت به عوارض آن برای شرایط شما است مصرف آن را به شما تجویز کرده است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند با خطرات و عوارض جدی مواجه نشده اند. اگر عوارض جانبی جدی مثل چشم درد احساس کردید بلافاصله به دکتر خود بگویید.

این دارو ممکن است بطور جدی باعث کاهش وزن و نمک و مواد معدنی موجود در بدن شما گردد. اگر هر یک از عوارض جانبی جدی که البته امکان آن ها کم است مثل گرفتگی عضلات، ضعف، ضربان قلب نظم، کاهش ادرار، خشکی دهان یا تشنگی را احساس کردید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

واکنش های حساسیتی به قرص های هیدروکلروتیازید نادر می باشند. با این وجود اگر هر یک از علایم واکنشی و حساسیتی جدی مثل خارش، ورم، سرگیجه شدید و مشکلات تنفسی را احساس کردید بلافاصله به دنبال کمک های پزشکی باشید.

در دمای اتاق و دور از نور و رطوبت نگاه دارید. تمام داروها را دور از دستری کودکان قرار دهید. در طرفی در بسته و محکم که نسبت به نور مقاوم است نگاه دارید.

هنگام مصرف قرص هیدروکلروتیازید عوارض جانبی و نکات مورد احتیاط را مورد توجه قرار دهید. این مقاله برای افزایش اطلاعات دارویی شما در رابطه با این دارو ترجمه و گردآوری شده است. این دارو را تحت نظر پزشک و بر اساس تجویز پزشک یا اطلاعات روی بسته آن مصرف کنید.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!



موزه پرنس ولز هند یک جاذبه توریستی متفاوت!



با بالون معده لاغر می شویم یا نه؟


برای پاکسازی پوست چرب از این روش های مطمئن استفاده کنید



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!



با جزیره تماشایی ماک و تام موراکوت آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک


بالون معده با دکتر فرزاد فرامرزی – فوق تخصص گوارش, کبد و آندوسکوپی

مسأله قرص های لاغری كه اكنون تبلیغات زیادی برای ترویج آن صورت می گیرد، سئوال بسیاری از افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی است. مطمئناً شما هم در یا حتی در داروخانه ها، با این قبیل داروها برخورد كرده اید و این سئوال برایتان مطرح شده كه آیا واقعاً داروهای لاغری مؤثرند؟

در مورد اثرات این داروها اخبار ضد و نقیض بسیاری موجود است. سایت های تبلیغاتی، از اثرات مفید این داروها و كاهش وزن بدون تحمل گرسنگی صحبت می كنند، ولی در سایت های پزشكی مطالب دیگری مشاهده می شود.

تحقیقات پزشكی و بررسی های آماری بر روی افرادی كه دارو مصرف كرده اند نشان می دهد، این داروها یا بی اثر هستند  یا اثر آنها بسیار كوتاه مدت است و پس از قطع دارو، وزن شخص به حالت اولیه باز می گردد.

در بسیاری از افراد، عوارض جانبی مصرف دارو بروز می كند و گاهی آنقدر شدید است كه می توان گفت، دارو به جای اینكه بیماری چاقی را درمان كند، بیماری دیگری را هم به وجود آورده است.

این نكته حائز اهمیت است كه استفاده از این داروها، به تنهایی برای كاهش وزن، به هیچ عنوان یك راه درمان اصولی نیست و فرد حتماً احتیاج به رژیم غذایی مناسب تحت مراقبت یك رژیم درمان و فعالیت بدنی منظم دارد.

استفاده از این داروها تنها برای افرادی مجاز است كه :

1) نمایه توده بدنی آنها (BMI) بالاتر از 3 باشد؛ بدین معنی كه در مرحله چاقی درجه 2 باشند و هیچ بیماری خاصی نداشته باشند. پس به افرادی كه كمی اضافه وزن دارند توصیه می شود از این داروها استفاده نكنند و فقط افراد خیلی چاق ، مجاز به استفاده از این داروها هستند.

2) افرادی كه در اثر اضافه وزن و چاقی مبتلا به دو عارضه مزمن شده اند، مثلاً در اثر اضافه وزن طولانی مدت دچار فشار خون بالا و دیابت شده اند.

در میان این همه دارو كدامیك برای درمان چاقی توصیه می شوند؟

در حال حاضر تنها تعداد معدودی از قرص های موجود در بازار توسط سازمان غذا و دارو *FDA تأیید شده اند و مصرف آنها تنها برای مدت كوتاهی ، چند هفته و حداكثر چند ماه مجاز است.

این داروها، اگر پایه گیاهی داشته باشند ، اثرات جانبی كمتری دارند. داروهای مورد استفاده ، قرص های ضد اشتها هستند كه از این جمله ؛Tenuate,Didrex, Sanorex, Mazanor, Adipex-p, Meridia است. این داروها قرص ها و یا كپسول هایی هستند كه موجب كاهش اشتها شده و باید توسط پزشك به مقدار لازم تجویز شوند.

نوع دیگر از داروهای تجویز شده، قرص های ممانعت كننده از جذب چربی ها هستند مثلxenical كه با چربی موجود در غذا تركیب شده و جذب آن را تا3 درصد كاهش می دهد.

Meridia وXenical تنها داروهایی هستند كه برای طولانی مدت به افراد خیلی چاق توصیه می شوند.

این داروها شرایطی را در بدن به وجود می آورند كه فرد احساس گرسنگی نكند، به این صورت كه باعث تولید هورمون سروتونین و یاكاتكول آمین می شوند. این دو هورمون تولید شده درمغز، بر رفتار غذایی فرد اثر گذاشته و با افزایش تولید آنها فرد احساس سیری و پُری می كند.

با مصرف این داروها، چربی خورده شده در روده شكسته نشده و یا جذب آن مختل می شود.

به طور كلی از بین این داروها تنها Xenical وMeridia تقریباً موثر بوده اند و به همراه رژیم غذایی موجب كاهش وزن به میزان 2 تا 1 كیلو در مدت یكسال شده اند.

در افراد مختلف با شرایط بدنی متفاوت، پاسخ به این داروها یكسان نیست. در ضمن هیچ دستور مشخصی وجود ندارد كه چه میزان از قرص تجویز شده مؤثر است و پزشك تنها با توجه به اطلاعات و تجربیاتش میزان مورد نیاز را تعیین می كند. افرادی كه بسیار چاق هستند با مصرف 6 ماه از این داروها، می توانند تا 1 درصد وزن شان را كاهش دهند و این میزان كاهش وزن بسیار با اهمیت است و از ابتلا آنها به فشار خون، دیابت ودیگر بیماری های مزمن جلوگیری می كند. در عین حال تحقیقات زیادی در مورد اثرات جانبی یا اثرات بعدی ناشی از مصرف این داروها انجام نشده است.

در صورتی كه قصد استفاده از داروهای لاغری را دارید و یكی از شرایط زیر در شما وجود دارد، حتماً  این مسئله را با پزشك در میان بگذارید:

1- اعتیاد: برای فعالیت مناسب دارو ، احتیاج به شرایط خاصی است كه عدم اعتیاد یكی از آنهاست.

2- اگر با مصرف قرص، وزنتان تغییری نكرد و دچار ثبات وزن شـُدید.

3- در صورتیكه اثرات جانبی ناشی از مصرف قرص در شما بروز كند.

در صورتی كه این داروها بیش از اندازه مصرف شوند یا مدت مصرف بیش از چند هفته شود، عوارض زیر بروز می كند:

– افزایش ضربان قلب

– افزایش فشار خون

– تعرق زیاد

 – یبوست

– كم خوابی

– تشنگی زیاد

– گیجی

– پر بودن بینی

– سردرد

– اضطراب

– خشكی دهان

ازعوارض قرص Xenical كه مانع جذب چربی است، ایجاد نفخ، تكرر دفع، مدفوع چرب و غیره است.

درصورتی كه با مصرف این دارو عوارضی مثل سوزش قلب، قاعدگی همراه با درد، ورم بدن در قسمت پا و مچ، آكنه و احساس سرما بروز كرد، سریعاً مسأله را با پزشك معالج تان در میان بگذارید.

كسانی كه دچار فشار خون نظم، بیماری قلبی ، تپش قلب یا سابقه سكته هستند، نباید از دارویMeridia استفاده كنند و كلیه كسانی كه از این دارو استفاده می كنند، باید فشار خونشان را كنترل كنند.

اثراین داروها كوتاه مدت است. اگر فرد بخواهد پس از كاهش وزن، برای مدت طولانی ثابت بماند، باید در تمام مدت مصرف قرص، عادت غذایی اش را تغییر دهد و فعالیت ورزشی منظمی داشته باشد تا پس از قطع دارو با پرخوری به وزن اولیه بازنگردد.

داروهای ضد اشتها برای همه افراد توصیه نمی شوند. افراد مسن و كودكان نباید از این داروها استفاده كنند. در صورتی كه می خواهید از داروهای لاغری استفاده كنید، حتماً پزشك را از شرایط جسمی تان مطلع سازید؛ اگر باردار یا شیرده هستید، حساسیت خاصی دارید و یا تحت درمان با داروی دیگری هستید یا در صورتی كه مبتلا به دیابت، فشار خون ، بیماری قلبی ، صرع ، بیماری كلیوی، اعتیاد، تیروئید پركار، افسردگی، سردرد میگرنی و فشار چشم هستید، حتماً پزشك را مطلع سازید.

* Food and Drug Administration

عاتکه موسوی-كارشناس تغذیه

آیا می دانستید که بسیاری از نشانه های قابل مشاهده پیری را می توان به کاهش میزان حجم ربط داد، در حالی که بافت چهره تحليل مي رود و خطوط در اطراف بینی، دهان و گونه ها ظاهر مي شوند. پرکننده های پوستی می توانند اين حجم كم را جبران كنند و باعث بهتر شدن چين هاي پوستي و حجم دار شدن لب ها و ايجاد ظاهري جوانتر شوند. پرکننده های پوستی تزریقی چیست؟ پرکننده های پوستی مواد ژل مانندی هستند که در زیر پوست

سخن گفتن در مورد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی بسیار جذاب است، اما اگر این حمایت‌ها در حد صحبت باشد به نظر شما فایده‌ای دارد؟! مقام معظم رهبری بار‌ها برای حمایت از حرکت علمی در کشور تاکید کرده اند، دولتمردان هم حرف‌های امیدوار کننده‌ای زده اند، اما متاسفانه در عمل و در برخی دستگاه‌ها این حمایت بسیار کمرنگ است و بسیار افسوس که گاهی مشاهده می‌کنیم که برخی دستگاه‌ها چونان سنگ اندازی میکنند انگار که از لغزیدن و زمین خورد شما لذت

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

آیا می دانید علت بوجود امدن درد معده در نوزادان چیست؟ چه عواملی باعث بروز این درد می شود؟ آیا با علائم آن آشنا هستید و می دانید

آیا شما از رفتارهای بی ادبانه کودک خود در مسیر رشد اجتماعی او رنج می برید؟ آیا به نظر می آید که کودک نوپای شما به طور مداوم

در مورد خواب های روشن چه می دانید؟ خواب روشن چیست؟ آیا در مورد، خواب روشن چیزی شنیده اید؟ چه عواملی باعث می شوند که شما خواب های

تپش قلب، ضرب آهنگی ریتمیک و ریتمی شبیه به لوب- دوب دارد. معمولا، بین ضربات قلب، صدایی شنیده نمی شود اما گاهی اوقات صداهایی اضافی وجود دارد که

صدای مفاصل به صداهای خش خش یا ترق توروقی که از مفاصل شنیده می ‌شود، می گویند. علاوه بر این، به صدای خس خس ریه ها که به

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود

یکی از شایع ترین علائمی که اکثر زنان در سه ماهه اول دوران بارداری، تجربه می کنند، کسالت و بی حالی صبحگاهی است. تهوع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]


هیدروکلروتیازید از دستهٔ مدرهای تیازیدی است. این دارو در درمان زیادی فشار خون (به تنهایی یا به عنوان درمان کمکی)، خیز (ناشی از نارسایی احتقانی قلب، سیروز کبدی همراه با آسیت) درمان با کورتیکوستروئید و استروژن و نیز بعضی از حالات نارسایی کلیه (از جمله سندرم نفروتیک، گلومرولونفریت حاد و نارسایی مزمن کلیه) مصرف می‌شود. بهبود فشار خون از اثرات هیدروکلروتیازید می باشد. هيدروكلروتيازيد عوارض مختلفی دارد که از آن جمله می توان به تاری دید، خشکی دهان و احساس سبکی در سر اشاره کرد.



اين دارو در درمان خيز (ناشي از نارسايي احتقاني قلب، سيروز كبدي همراه با آسيت) درمان با كورتيكوستروئيد و استروژن و نيز بعضي از حالات عيب كار كليه ( از جمله سندرم نفروتيك، گلومرولونفريت حاد ونارسايي مزمن كليه)، زيادي فشار خون (به تنهايي يا به عنوان درمان كمكي) مصرف مي‌شود.



دیورتیک تیازیدی. با مهار بازجذب سدیم در توبول های دیستال کلیه منجر به افزایش دفع آب، سدیم، پتاسیم و یون های هیدروژن می گردد.



فارماکوکینتیک هیدروکلروتیازید


جذب هيدروكلروتيازيد پس از مصرف خوراكي نسبتاً سريع است. اين دارو به صورت تغييرنيافته و تقريباً به طور كامل از طريق كليه‌ها دفع مي‌شود. نيمه عمر هيدروكلروتيازيد 8/14-6/5 ساعت مي‌باشد و اثر مدري آن پس از 2 ساعت شروع مي‌شود. زمان لازم براي رسيدن به اوج اثر دارو 4 ساعت و طول اثر آن 12-6 ساعت است. اثر كاهنده فشار خون اين دارو پس از 4-3 روز ممكن است ظاهر شود، ولي براي رسيدن به اثر مطلوب ممكن است تا 4-3 هفته زمان لازم باشد.



كاهش فشار خون وضعيتي، اختلالات خفيف گوارشي، كاهش توانايي جنسي، كمي پتاسيم، منيزيم وسديم خون، زيادي كلسيم خون، آلكالوز همراه كمي كلرور خون، زيادي اسيداوريك خون، نقرس، افزايش قند خون و كلسترول پلاسما با مصرف دارو گزارش شده است.



مصرف همزمان كلستيرامين با هيدروكلروتيازيد ممكن است جذب آن را مهار كند. مصرف همزمان گليكوزيدهاي ديژيتال با هيدروكلروتيازيد، به علت بروز كمي پتاسيم خون، ممكن است احتمال مسموميت با ديژيتال را افزايش دهد. مصرف همزمان اين دارو با ليتيم، به علت كاهش همزمان اين دارو با ليتيم، به علت كاهش كليرانس كليوي ليتيم، ممكن است سبب بروز مسوميت با ليتيم شود. مصرف همزمان داروهاي مهاركننده ACE ، سيكلوسپورين و ساير داروهاي مدر نگهدارنده پتاسيم، مكمل‌هاي پتاسيمي و داروهاي حاوي پتاسيم با هيدروكلروتيازيد ممكن است سبب تجمع پتاسيم به ويژه در بيماران مبتلا به بي‌كفايتي كليه شود.



قرص هیدروکلروتیازید را طبق تجویز پزشک و از طریق دهان باید مصرف نمود. معمولا روزی یکبار در صبح قبل یا بعد از صبحانه باید مصرف گردد. از مصرف این دارو در طول مدت زمان خواب خودداری کنید تا از بیدار شدن برای ادرار پیشگیری نمایید. دوز مصرفی به شرایط پزشکی و واکنش شما به درمان بستگی دارد. از این دارو بطور منظم برای کسب مزایای آن استفاده نمایید.

برای اینکه زمان مصرف آن در خاطرتان باقی بماند در ساعت مشخصی از آن در روز استفاده کنید. ادامه دادن به مصرف هیدروکلروتیازید حتی اگر احساس می کنید حالتان خوب شده است مهم می باشد. مصرف کلستیرامین و کلستیپول جذب هیدروکلروتیازید را کاهش می دهد. اگر شما هر یک از این داروها را مصرف می کنید آن ها را حداقل چهار ساعت قبل یا بعد از مصرف هیدروکلروتیازید استفاده کنید. اگ با مصرف این قرص شرایط شما بهبود نیافت یا شرایطتان بدتر شد با دکتر خود در میان بگذارید.

اگر از این دارو به مقدار زیاد مصرف کردید بلافاصله به نزدیک ترین اورژانس مراجعه کنید علایم مصرف زیاد این دارو سرگیجه شدید، ضعف و غش می باشند. تغییرات سبک زندگی مثل بره های کاهش استرس، تمرین و تغییرات رژیم غذایی ممکن است بازدهی این دارو را افزایش دهند. آزمون های پزشکی برای بررسی پیشرفت شما باید بطور دوره ای انجام شوند. در طول دوره مصرف این دارو بطور مداوم فشار خون خود را ارزیابی کنید. اما اگر مصرف یک دوز آن را فراموش کردید بلافاصله پس از اینکه یادتان آمد آن را مصرف کنید اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید از دوز از دست رفته چشم پوشی کنید و بر اساس بره عادی از دارو خود مصرف کنید.



مقادیر مصرف هیدروکلروتیازید



بزرگسالان

به عنوان مدر و دیورتیک در بزرگسالان ۱۰۰–۲۵ میلی‌گرم ۱ یا ۲ بار در روز، یک روز در میان یا یک بار در روز به مدت ۵–۳ روز در هفته مصرف شود. به عنوان کاهنده فشار خون mg/day۱۰۰–۲۵ به صورت مقدار واحد یا در ۲ مقدار منقسم مصرف می‌شود که این مقدار بر اساس پاسخ بیمار تنظیم می‌گردد.


کودکان

مقدار mg/kg/day۲–۱ به صورت مقدار واحد یا در ۲ مقدار منقسم مصرف می‌شود که این مقدار بر اساس پاسخ بیمار تنظیم می‌گردد.این دارو در رده داروهای تیازیدی قرار دارد و با کاهش توانایی کلیهها در حفظ آب عمل می‌کند. این دارو در ابتدا حجم خون را کاهش می‌دهد، که خود این امر از خون بازگشتی به قلب و در نتیجه برون ده قلبی را می‌کاهد.گرچه اعتقاد بر این است که این دارو در بلند مدت مقاومت عروقی محیطی را کاهش می‌دهد.

طبق ادعای دو شرکت مرک و سیبا آنها این دارو را کشف کردند که در سال ۱۹۵۹ به‌صورت تجاری در دسترس قرار گرفت.این دارو در لیست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی، مهمترین داروهای مورد نیاز در نظام بهداشتی اولیه قرار دارد.این دارو در سال ۲۰۰۸ دومین داروی پرکاربرد برای فشار خون در ایالات متحده بود. این دارو به‌عنوان یک داروی ژنریک موجود می‌باشد و قیمت آن خیلی زیاد نیست.





نحوه نگهداری دارو


در دمای اتاق و دور از نور و رطوبت نگاه دارید. تمام داروها را دور از دستری کودکان قرار دهید. در طرفی در بسته و محکم که نسبت به نور مقاوم است نگاه دارید.



واکنش با دیگر دارو ها



هشدارها


برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *