قرص های عضله ساز بدنسازی

خواص دارویی و گیاهی

به‌روز‌ترین مطالب مرتبط را در دریافت کنید.

به‌روز‌ترین مطالب مرتبط را در دریافت کنید.

دریافت مشاوره پزشکی به صورت مستقیم از پزشک.

شریعتی، بالاتر از حسینیه ارشاد، ابتدای خیابان قبا، پلاک ۶، طبقه پنجم.

هدف از عضله سازی می تواند زیبایی، سلامت و ورزشکار شدن باشد. برخی فقط عضله سازی را محدود به باشگاه بدنسازی و ورزش های سنگین می دانند. اما در کنار آن تغذیه سالم و استراحت کافی نیز از ملزومات عضله سازی می باشد. امروزه مصرف برخی از انواع قرص حجم دهنده عضلات مانند انواع پروتئین بدنسازی ، آمینو اسید ها و مکمل های حجم دهنده نیز در کنار تغذیه، نقش مهمی را در افزایش حجم عضلات ایفا می کنند.

وینس ترول تجاری قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول می باشد که در گروه استروئیدی های آنابولیک طبقه بندی می شود. این دارو میل بیشتری به رشد عضلات دارد در صورتی که میل آن به فعالیت آندروژنی کمتر است.

این نوع از قرص حجم دهنده عضلات مقدمات رشد کیفی عضلات را فرآهم می کند. در واقع خواص آنابولیک این ماده در مقایسه با بسیاری از ترکیبات قوی تر، بسیار ملایم و ضعیف است اما باز هم می توان در زمینه تقویت عضلات به آن اعتماد کرد. البته خواص آنابولیک این دارو با دیانابول برابری می کند اما تمایل به جذب یا عدم دفع آب در هر دوی آنها متفاوت است.

قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول نیز مثل دیانابول حاوی همان ساختمان متیلی ۱۷ کربنی است اما با تغییر کوچکی که در آن ایجاد شده است، امکان مصرف به صورت خوراکی هم وجود دارد. علی رغم این طراحی، انواع تزریقی این دارو نیز تولید شده است.

ساختمان استانوزولول طوری نیست که بتواند به استروژن تبدیل شود. بنابراین زمانی که از این استروئید استفاده می کنید، دیگر نیازی به مصرف آنتی استروژن ندارید. در این صورت حتی افراد حساس هم نباید نگران مشکل بزرگ شدن سینه باشند.

اگرچه استروژن مقصر اصلی در بروز مشکل جذب آب است اما استانوزولول ظاهر کیفی بسیار خوبی را در عضلات ایجاد و چربی را از آنها دور می کند. در نتیجه دیگر نیازی نیست که نگران جذب زیاد مایعات زیرپوستی باشید. به همین دلیل استروئید بسیار خوبی است که ورزشکار طی دوره تقویت کات عضلات می تواند از آن استفاده کند یعنی همان زمانی که جذب آب و چربی به نگرانی بزرگ ورزشکاران تبدیل می شود.

وینس ترول یا همان قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول به دو شکل قرص خوراکی و محلول تزریقی آماده می شود. اگر چه ساختمان شیمیایی هر دو شکل مثل هم است اما نوع تزریقی به مصرف کننده امکان می دهد تا دوز استروئید را مصرف کند. علت هم این است که داروی تزریقی از اثرات بیشتری برخوردار است و به همین دلیل به نوع خوراکی ترجیه داده می شود.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هر دو نوع استانوزولول می تواند نسبت کلسترول HDL به LDL را تغییر داده و آن را تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که درمان با استروئید انابولیک را شروع می کنید بروز این عارضه جانبی بسیار معمول و متداول است و زمانی که دوز مصرف دارو یا زمان مصرف آن از حد نرمال شود، مسلما باید نگران سلامتی خود باشید.

قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول خوراکی در مقایسه با نوع تزریقی تاثیرات بیشتری روی مقدار کلسترول باقی می گذارد که این عمل به نوع مصرف دارو مربوط می شود. همچنین مصرف نوع خوراکی استانوزولول تاثیر عمیقی روی مقدار SHBG (گلوبولین وابسته به هورمون جنسی) باقی می گذارد.

آنچه گفته  از خصوصیات بارز همه استروئیدهای آنابولیکی/آندروژنی می باشد اما آنچه باعث می شود استانوزولول از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار شود، توانایی و نوع مصرف آن است. از آنجا که پروتئین های وابسته به پلاسما مثل SHBG طوری عمل می کنند که هورمن های استروئیدی را به فعالیت مجبور کنند چنین تاثیری موجب می شود درصد هورمون های استروئید در بدن بالا برود. این مسئله موجب ایجاد مکانیسم جالب  مثری می شود که در نتیجه آن استانوزولول قابلیت و توان استروئید مصرف شده را افزایش می دهد.

برای این منطور می توانید پرووبرون را به دوره مصرف خویش بیفزایید؛ زیرا میل ترکیبی شدیدی در مقابل SHBG از خود نشان می دهد.

این میل ترکیبی سبب می شود پروویرون جانشین سوبستراهای ضعیف تر SHBG (مثل تستوسترون) شود و مکانیسم دیگری را بوجود آورد که در آن امکان افزایش مدار هورمن های آزاد وجود دارد. بنابراین بهتر است استانوزولول و پرووپرون را به دوره بعدی تستوسترون اضافه کرده و از اثرات مفیدش برخوردار شوید. زیرا تحت چنین شرایطی است که اندروژن تقویت عضلات در موقعیت آزاد قرار گرفته و عضلات را به خوبی تقویت می کند.

در حال حاضر به نظر می رسد محصولات استانوزول که در مکزیک تولید می شوند از جمله معروف ترین محصولات موجود در بازار سیاه باشند. این محصولات عبارتند از: استانول -V که محصولات ت توکیو است، استانوسوس که محصول شرکت ژوراکس می باشد و استانازولیک که محصول شرکت ایلیوم می باشد. در حال حاضر جدید آنابولیک -ST جایگزین استانوسوس شد و برچسب گروه تجاری تاراسکو (توزیع کننده محصولات ژوراکس استرالیا) روی آن به چشم می خورد. شاید علت تغییر برچسب این باشد که گفته می شود درصد زیادی از استروئیدهای تولید شده در استرالیا به مکزیک صادر می شوند ( از آنجا نیز به بازار سیاه امریکا راه پیدا می کنند). البته هر دو محصول در بازار فروش یافت می شوند بنابراین نیازی نیست نگرانی به خود راه دهید. خط تولید محصولات ت توکیو موفق به تولید و بازاریابی خوب استانوزولول مکزیکی شده است بطوری که آمپول تزریقی ۱۰۰ میلی گرمی/میلی لیتری استانوزولول و همچنین قرص ۱۰ میلی گرمی توسط این شرکت تولید شده است.

اگر چه عده ای از مشکل تزریق این آمپول و دردسرهای همراه با آن شکایت می کنند (شاید جهت تزریق آن به سوزن ۲۱ نیاز پیدا کنید) اما اکثرا معتقدند دوز ۱۰۰ میلی گرمی آنقدر بالاست که به راحتی نمی تواند وارد بدن شود. بنابراین عده زیادی مایلند به قرص ۱۰ میلی گرمی دسترسی پیدا کنند. بویژه این مطلب در مورد کسانی صدق می کند که از دوز پایین قرص ۲ میلی گرمی خسته شده اند. وقتی به دوز بالا و تقاضای زیاد مصرف کنندگان این دارو نگاه می کنیم دیگر تعجبی ندارد چرا دو نوع استانازولیک تولیدی ایلیوم llium این قدر مورد استقبال بازار قرار گرفته است.

نوع جدید استانوزولول که به شکل تزریقی است در شیشه ۱۰ میلی لیتری عرضه شده و مثل محصولات ت توکیو حاوی ۱۰۰ میلی گرم/میلی لیتر می باشد. حال اگر به کیفیت بالای نوع ۵۰ میلی گرمی توجه کنیم، در می یابیم چرا مورد توجه زیادی قرار دارد. نوع دوم کپسول استانوزولول ۶ میلی گرمی است که در شیشه های ۳۰۰ تایی عرضه می شود. اگر چه با دوز ۱۰ میلی گرمی ت توکیو برابری نمی کند اما غلظت  قدرت ان سه برابر قرص معمولی وینس ترول است  تنها محصول دیگری است که به کل ۵ میلی گرمی تولید می شود. علی رغم اینکه امریکا محصولات مکزیکی را زیاد وارد می کند اما زامبود اسپانیایی هم راهی بازارهای آمریکا می شود. زامبون به شکل قرص ۲ میلی گرمی و آمپول ۵۰ میلی گرمی و مخلوط با اب تولید می شود.

وینس ترول به صورت قرص خوراکی یا تزریقی از جمله استروئیدهایی است که همواره مورد توجه تولیدکندگان داروهای تقلبی قرار دارد. از آنجا که استانوزولول مجاز و قانونی در سطح بالا تولید نمی شود، همواره به علایم ظاهری وینس ترول خریداری شده جه کنید. بهترین توصیه ای که در این میان وجود دارد این است که هرگز درصدد خرید قرص یا آمپولی نباشید که فقط ژنریک استانوزولول روی آن به چشم می خورد. البته محصولات ژن فارم کشور یونان تحت این قانون قرار نمی گیرند. همه محصولاتی که به صورت قانونی تولید می شوند، حتما حاوی برچسبی هستند که معرف تجاری آنها است.

دوز معمول مصرف این قرص حجم دهنده عضلات بسته به نوع دارو از ۱۵ تا ۲۵ میلی گرم در روز متغیر است. ورزشکار با توجه به نتایج دلخواه می تواند مصرف وینس ترول را با سایر استروئیدها ترکیب کند. اگر قصد دارید با افزایش حجم عضلات مواجه شوید بهتر است از آندروژن قوی تری مثل تستوسترون، دیانابول یا آنادرول ۵۰ استفاده کرده  آن را به دوز مصرفی وینس ترول بیفزایید. در اینجا وینس ترول جهت حفظ تعادل دوره مصرفی عمل می کند بطوری که اثرات آنابولیک خوبی را ایجاد کرده و فعالیت عممی استروژنی را کاهش می دهد. در صورتی که چنین استروئیدهایی به تنهایی مصرف شوند نمی توانیم شاهد چنین پیشرفت هایی باشیم. نتیجه حاصل از مصرف این قرص حجم دهنده عضلات افزایش قابل توجه حجم عضلات است و به علاوه آب و چربی در سطحی حفظ می شود که برای بدن ناراحتی ایجاد نکند.

اگر قصد دارید در مرحله رژیم غذایی و حضور در مسابقه از این قرص حجم دهنده عضلات استفاده کنید می توانید وینترول را به طور متناوب یا یک آندروژن آروماتیز نشده مثل ترن بولون یا هالوتستین ترکیب کنید. چنین ترکیبی به عضلات کمک می کند تا هم سفت شده و هم از ظاهر متراکم و زیبایی برخوردار شوند؛ یعنی همان چیزی که ورزشکاران پرورش اندام درصدد دست یابی به آن هستند. ورزشکار مسن تر یا حساس تر می تواند ترکیباتی مثل پریمویولان یا اکوپی پویز با دکادورابولین را به دوره مصرف وینس ترول بیفزاید. در نتیجه شاهد بروز عوارض جانبی کمتر و نتایج خوبی خواهد بود .

خانم ها بهتر است دوز مصرفی روزانه خود را در سطح ۵ تا ۱۰ میلی گرم یا سطح ۲/۵ تا ۵ قرص ۲ میلی گرمی حفظ کنند. بدن خانم های ورزشکار به خوبی می تواند استانوزولول را تحمل کند اما مصرف نوع تزریقی را اصلا توصیه نمی کنیم زیرا امپول ۵۰ میلی گرمی دوز بالایی به شمار رفته و خطر افزایش خواص آندروژنی را به همراه دارد. بهتر است آنها قرص را به آمپول ترجیح دهند. در این صورت به راحتی می توانند قرص را شکسته و تقسیم بندی کنند اما نمی توانند آمپول یک سی سی را تقسیم کرده و در چند نوبت مختلف تزریق کنند.

اگر یکی از موارد زیر شامل حال شما می شود قبل از مصرف این قرص حجم دهنده عضلات حتماً با پزشک مشورت کنید :

• سرطان پروستات
• سرطان سینه یا
• سطح بالای کلسیم خون (هیپر کلسمی)
• بیماری های قلب و عروق
• سابقه ی سکته ی قلبی
• سطح کلسترول بالا در خون
• اختلالات خون ریزی دهنده و انعقادی
• دیابت
• مصرف دارو های ضد انعقادی (رقیق کننده ی خون )
• مشکلات کبدی
• مشکلات کلیوی

مصرف استانوزولول در دوران بارداری می تواند باعث آسیب به جنین شود ؛ بنابراین چنانچه باردار هستید و یا در دوران مصرف دارو قصد باردار شدن دارید به هیچ وجه از این دارو استفاده نکنید.

هنوز مشخص نشده است که آیا استانوزولول قادر به انتقال از طریق شیر هست یا خیر بنابراین اگر شیر می دهید قبل از مصرف این قرص حجم دهنده عضلات با پزشک مشورت کنید.

این قرص حجم دهنده عضلات  را مطابق با دستور پزشک خود مصرف کنید.
استانوزولول را همراه با یک لیوان کامل آب مصرف کنید.
استانوزولول را می توان همراه با غذا و یا بدون آن مصرف کرد.

پزشک شما ممکن است برای بررسی میزان بهبودی و عوارض جانبی دارو، انجام یک سری آزمایش های خون یا دیگر تست های پزشکی را در طول درمان با استنوزولول درخواست کند. قرص حجم دهنده عضلات استانوزولول را در دمای اتاق و به دور از رطوبت، گرما و نور مستقیم نگه داری کنید.

اگر پس از مصرف قرص حجم دهنده عضلات هرگونه عوارض جانبی جدی و خطرناک زیر را دارید، بلافاصله با پزشک خود مشورت کرده یا به پزشک اورژانس مراجعه کنید:

• یک واکنش آلرژیک (دشواری در تنفس ، بسته شدن گلو و احساس خفگی ، تورم لب ها، زبان یا صورت ، کهیر)
• تورم دست ها یا پاها (به خصوص مچ پا)
• نعوظ مکرر یا مداوم، حساسیت به لمس یا بزرگ شدن پستان ها (در بیماران مرد)
• تغییرات صدا (بم شدن صدا)، ریزش مو، رویش مو های زائد در صورت، بزرگ شدن اندام تناسلی خارجی(کلیتوریس) یا بی نظمی قاعدگی (در بیماران خانم).

عوارض جانبی دیگری به جز لیست نیز می توانند در اثر مصرف این قرص حجم دهنده عضلات به وجود آیند . درصورتی که این عوارض آزاردهنده هستند به پزشک مراجعه کنید.

پست قبلی

پست بعدی

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

کچلی ریش نوعی بیماری قارچی پوست است که باعث ریزش قسمتی ار موهای صورت می شود.این عفونت به دو صورت عمیق و سطحی ممکن است رخ دهد،در این مقاله دکتر سلام شما را روش درمان گچلی ریش آشنا می کند.

در مورد آرتریت روماتوئید چه می دانید؟ آیا می دانید افرادی که به این بیماری دچار می شوند، شاهد عوارض این بیماری بر روی مفاصل خود می باشند؟

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک می تواند به شما

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که احساس کنید، سقف دهان شما متورم شده باشد و احساس درد کنید؟ آیا می دانید به چه دلایلی ممکن

در مورد آرتروز شانه چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید با کمک چه تمریناتی می توانید علائم این عارضه را کاهش دهید؟ آرتروز بر روی هر مفصلی از

آیا تاکنون توده ای خمیری در زیر پوستتان که به راحتی حرکت می‌کند را مشاهده کرده ‌اید؟ اگر پاسخ شما بلی است، باید بدانید که احتمالاً به لیپوم

در مورد پره اکلامپسی چه می دانید؟ هر زن بارداری، در دوران حاملگی خود مراقبت های زیادی را باید انجام دهد تا فشار خونش

در مورد اضافه وزن در بارداری چه می دانید؟ آیا تا به حال به این مشکل مواجه شده اید؟ چاقی و اضافه وزن در

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

کچلی ریش نوعی بیماری قارچی پوست است که باعث ریزش قسمتی ار موهای صورت می شود.این عفونت به دو صورت عمیق و سطحی ممکن است رخ دهد،در این مقاله دکتر سلام شما را روش درمان گچلی ریش آشنا می کند.

در مورد آرتریت روماتوئید چه می دانید؟ آیا می دانید افرادی که به این بیماری دچار می شوند، شاهد عوارض این بیماری بر روی مفاصل خود می باشند؟

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک می تواند به شما

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که احساس کنید، سقف دهان شما متورم شده باشد و احساس درد کنید؟ آیا می دانید به چه دلایلی ممکن

در مورد آرتروز شانه چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید با کمک چه تمریناتی می توانید علائم این عارضه را کاهش دهید؟ آرتروز بر روی هر مفصلی از

آیا تاکنون توده ای خمیری در زیر پوستتان که به راحتی حرکت می‌کند را مشاهده کرده ‌اید؟ اگر پاسخ شما بلی است، باید بدانید که احتمالاً به لیپوم

در مورد پره اکلامپسی چه می دانید؟ هر زن بارداری، در دوران حاملگی خود مراقبت های زیادی را باید انجام دهد تا فشار خونش

در مورد اضافه وزن در بارداری چه می دانید؟ آیا تا به حال به این مشکل مواجه شده اید؟ چاقی و اضافه وزن در

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

مجله مثبت سبز – داروخانه آنلاین مثبت سبز

همه چیز درباره دلایل ایجاد و درمان آکنه هورمونی

علائم و نشانه های کمبود پتاسیم (هیپوکالمی)


کاهش چربی های موضعی بدن امکان پذیر است؟


بارداری پس از وازکتومی امکان پذیر است؟

راه های افزایش طول اندام تناسلی با طب سنتی


همه چیز در مورد اختلالات جنسی مردان


کپسول ایزی آیرون نچرال ورلد


پماد کالاندولا دینه ضد التهاب پوستی

دکتر سیامک صدیقی جراح زیبایی و متخصص در لیپوماتیک


همه چیز درمورد مکمل غذایی


مکمل های درمان کننده آرتروز کدامند؟

مکمل های مولتی ویتامین چیست و چه فعالیتی در بدن انجام می دهند؟

یکی از اصلی ترین اهداف ورزشکاران حرفه ای و مبتدی عضله سازی و داشتن اندامی ماهیچه ای می باشد. برای دستیابی به این مقصود پزشکان و همچنین اساتید ورزشی راه کارهایی را نظیر استفاده از رژیم غذایی مناسب و مصرف مکمل های عضله ساز ارائه می دهند. در این مقاله سعی بر آن داریم تا با معرفی یک مرجع معتبر برای تهیه انواع مکمل های عضله ساز، شما ورزشکاران عزیز را از دغدغه اورجینال بودن محصول نجات داده و اطمینان خاطر دهیم که با مراجعه به سایت داروخانه مثبت سبز بدون واسطه و در نهایت اطمینان می توانید هر یک از مکمل های ورزشی مورد نیاز خود را با تخفیفات ویژه خریداری نمایید.

پودر عضله سازی کراتین + ویتامین C اپکس یکی از ده ها تنوع موجود در سایت می باشد. مصرف این پودر سبب افزایش توان و عضله سازی گردیده و به سادگی با آب یا آب میوه مخلوط شده و ترکیبی خوش طعم خواهد شد.

این پروتئین از یک کمپانی معتبر بوده و علاوه بر شکل دهی به بافت ماهیچه، سبب ریکاوری مجدد بدن بعد از تمرینات سخت و طاقت فرسا می گردد.

قطع به یقین در یک مقاله نمی توان از تمامی پروتئین های عضله ساز نوشت اما یقین بدارید با مراجعه به داروخانه آنلاین مثبت سبز به راحتی خواهید توانست از تمامی آنها کسب اطلاع نمایید.

مشاوره رایگان 8-7722443

هومن رحمانی عضو ورزشکار و ساعی مجموعه مثبت سبزه. یه ورزشکار فوق حرفه ای که هشت ساله توی حوزه فیتنس مشغول فعالیته. اون کارشناسی مهندسی شهرسازی داره و علاوه بر نگارش مقالات تخصصی ورزشی، سابقه درخشانی در زمینه گرافیک از خودش به جا گذاشته

مکمل های مورد نیاز بدنسازان مبتدی چیست؟

آیا مصرف مکمل بدنسازی حین ورزش کردن هم امکان پذیر است؟

آیا برای ورزشکاران غیر حرفه ای هم نیاز به مصرف مکمل ورزشی است؟

مکمل بدنسازی اصل را چگونه می توان تهیه کرد؟

برای نوشتن بعدی، ، ، و وب سایت خود را در این مرورگر ذخیره کنید.

پر بازدید ترین ها


مولتی ویتامین مینرال چیست؟


کاربرد شیرخشک برای بزرگسالان و بدنسازان


طریقه مصرف قرص ال آرژنین برای افزایش قد

نحوه و میزان مصرف مکمل گینر چگونه باید باشد؟


طریقه مصرف مکمل آمینو

معرفی محصولات


معرفی لوسیون مرطوب کننده آقایان سی گل


معرفی کرم ضد آفتاب اریکه


پماد کالاندولا دینه ضد التهاب پوستی


معرفی کرم ضد آفتاب بری سان رنگی اوریاژ

مصاحبه با پزشکان

دکتر سیامک صدیقی جراح زیبایی و متخصص در لیپوماتیک

مصاحبه اختصاصی با جراح و متخصص چشم جناب آقای محمد کریم

مصاحبه اختصاصی با جناب آقای دکتر سید علی مومن زاده فوق تخصص

مصاحبه با دکتر رضا منتظر پزشک محقق در طب ایرانی

مصاحبه اختصاصی با دکتر رضا منتظر پزشک محقق در طب ایرانی

رپورتاژ


تاریخچه برند مای

تاریخچه برند چیکو (chicco)

تاریخچه برند Optimum Nutrition

تاریخچه برند بیوکلین

تاریخچه شرکت چای نیوشا


ضروری ترین مکمل های بدنسازی


مکمل های مورد نیاز بدنسازان مبتدی چیست؟

آیا مصرف مکمل بدنسازی حین ورزش کردن هم امکان پذیر است؟

مجله مثبت سبز متشکل از تیمی متخصص، پر انرژی و جوان می باشد که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا بوده و مشتاقند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی فردی هر شخص را ارتقاء می‌بخشد، برای شما فراهم آورند. باعث افتخار است که خلاصه تحقیقات بدست آمده را با هموطنان خود به اشتراک گذاشته تا شاید سهمی کوچک در ارتقاء فرهنگ سلامتی کشور خود داشته باشیم.


یا کاربری *


رمز عبور *


ورود

ما برای رسیدن به تناسب اندام و سلامت بدن، کارهای مختلفی انجام می ­دهیم. حفظ وزن مطلوب بدن، تودۀ عضلانی و درصد چربی بدن به فعالیت­ های روزمره ما بستگی دارد. وقتی صحبت از بدن­سازها می­ شود، اشتیاق بیش از حد آنها برای داشتن عضلات حجیم­تر و قدرت بیشتر، داشتن تلاش و کوشش مضاعف را ضروری می­ کند.

اگر شما به ورزشبدن­سازی روی آورده­ اید یا وزنه­ برداری را دوست دارید و به باشگاه می روید، به احتمال زیاد به اهمیت تغذیه و رژیم غذایی واقف هستید. بین بدن­سازی و رژیم غذایی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و بدون داشتن رژیم غذایی مناسب برای دست­یابی به هدف مورد نظر خود و سلامتی عضلات کمی دچار مشکل خواهید شد. برای وزنه­ زدن بایستی مقدار پروتئین کافی جذب کنید و میوه و سبزیجات و سایر غذاهای دیگر را روزانه مصرف کنید.

فراتر از بحث رژیم غذایی، ما وارد دنیای مکمل­ ها می­ شویم. امروزه شرکت­ هایی مانند TONS انواع مختلفی از مکمل­ ها را برای بدن­سازها طراحی می­ کنند. این محصولات شامل انواع پودرهای پروتئینی می­ شود که کمک می کند تا شما بتوانید تا قبل از شروع تمرینات خود پروئتین مورد نیاز و کافی را جذب نمایید. جذب پروئتین به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بیشترین بهره را از هر تمرین ببرید و زمان بازیابی عضلات پس از تمرین را نیز به حداقل می ­رساند. بسیاری از این مکمل­ ها ارزش دیدن را دارند و ما در اینجا با جزئیات فراروان در مورد بهترین نوع مکمل­ ها برای بدن­سازها بحث خواهیم کرد.

بدن­سازها برای اینکه بتوانند وزنه­ های سنگین­ تری بلند کنند نیاز دارند تا بدن خود را به حد و اندازه­ های لازم برسانند. همانطور که می­ دانید، بلند کردن وزنه می­ تواند به بدن آسیب بزند. مکمل بدنسازی خوب می­ تواند به شما کمک کند تا سلامت بدن خود را حفظ نموده و نتایج بهتری از تمرینات خود بگیرید. در ادامه به برخی از مزایای مکمل­ های بدن­سازی اشاره کرده ­ایم:

در واقع، مکمل­ های بدن­سازی را می­توان به دو روش استفاده کرد: قبل از تمرین، برای بهبود عملکرد ورزشی و افزایش انرژی و استقامت بدن و پس از تمرین، برای سرعت در بازیابی بدن و کاهش درد عضلانی. در مواد، بهترین مکمل­ های وزنه برداری در یکی از این دو شیوه مصرف قرار می­ گیرند.
همانطور که می­ بینید، مکمل بدنسازی مناسب دارای طیف وسیعی از مزایای مختلف می باشد. توجه داشته باشید که این مزایا مربوط به مکمل ­های گروهی هستند و نباید انتظار داشت که تک تک محصولات چنین مزایایی داشته باشند. اگر شما به صورت جدی فعالیت وزنه­ برداری انجام می­ دهید به احتمال زیاد خواهان چندین محصول باشید. خوشبختانه، ما لیستی از بهترین مکمل­ های بدن­سازی را در این راهنما آماده کرده ­ایم تا به شما کمک کند که بهترین محصول را انتخاب نمایید.

به نسبت افراد معمولی، بدن­سازها دلایل بیشتری برای استفاده از مکمل­ ها دارند. اغلب بدن­سازها از بدن خود استفاده می­کنند تا بتوانند کارهای خارق ­العاده و شگفت­ انگیز انجام دهند. بلند کردن وزن های سنگین کاری سرگرم­ کننده و رضایت­ بخش برای فرد است که تناسب اندام را نیز در پی دارد ولی می ­تواند بدن را تحت فشارهای زیادی قرار دهد. برای سالم ماندن و کسب نتایج حداکثری استفاده از مکمل­ های بدن­سازی بسیار می­ تواند برای شما سودمند باشد.

یکی از دلایل عمده برای اینکه بدن­سازها باید به مکمل­ ها توجه جدی داشته باشند این است که وزنه ­بردارها نسبت به افراد عادی نیازمند مواد مغذی بسیار بیشتری هستند. برای مثال، افرادی که به طور مرتب ورزش می ­کنند ۲۵ تا ۱۰۰ درصد از افراد عادی نیازمند پروتئین هستند. برخی از مواد مغذی مانند مکمل بدنسازی کراتین و BCCAها مورد نیاز بدن­سازها هستند زیرا انجام ورزش ­های سخت و شدید می­تواند سطح مواد مغذی بدن را بسیار کاهش دهد. اگر سطح مواد مغذی بدن شما در سطح بالایی باشد، می­ توانید مطمئن شوید که تلاش‌های شما بی ­نتیجه نخواهد بود و بدن شما تندرست باقی خواهد ماند. حتی استفاده از مولتی‌ویتامین‌های استاندارد نیز اهمیت بالایی برای وزنه ­بردارها دارند.

دلیل دیگر این است که عضله­ سازی کار دشواری است. تلاش و زمان زیادی لازم است تا عضلات شکل بگیرند و شکل خود را حفظ کنند و حتی تودۀ عضلانی افزایش یابد. به همین منظور، وزنه­ بردارها بایستی از تمام منابعی (ایمن و قانونی) که در دست دارند استفاده کنند تا نتایج بهتری کسب نمایند. برای مثال، کراتین یک مکمل طبیعی است که می­ تواند انرژی و قدرت بدن را در طی انجام فعالیت ورزشی افزایش دهد و به شما این امکان را می­ دهد که بتوانید وزنه­ های سنگین­ تری بلند کنید.

دلیل آخر این است که وزنه ­بردارها بایستی از مکمل بدنسازی بیشتری استفاده کنند زیرا کسب قدرت و افزایش قدرت عضلانی کار دشواری است. انجام ورزش­ های سخت و شدید در کوتاه مدت می­ تواند موجب درد عضلانی، خستگی و دیگر مشکلات شود و در دراز مدت نیز می­ تواند منجر به آسیب ­های مفصلی گردد. برای کاهش درد عضلانی، استفاده از مکمل بدنسازی مانند پروتئین وی (Whey)، مکمل­ های امگا ۳، BCCA و غیره می­ توانند مفید بوده و زمان بازیابی بدن را کاهش دهند. برای پیشگیری از بروز مشکلات درازمدت می­توان از مولتی ­ویتامین­ ها و محصولات تقویتی استفاده کرد که کمک می­ کنند تا سال­ ها بتوانید سلامت و تندرستی بدن خود را حفظ نمایید.

ویتامین­ های تقویت­ کنندۀ مفاصل چیستند؟

ویتامین­ های تقویت­ کنندۀ مفاصل محصولاتی هستند برای حفظ و تقویت سلامت مفاصل شما. این محصولات عموما حاوی ترکیبی از ویتامین­ ها، مواد معدنی و دیگر مواد هستند که در کنار یکدیگر موجب بهبود سلامت مفاصل می ­شوند. مواد رایجی مانند کلسیم، MSM، روی، گلوکوزامین، کندریتین و غیره در ساخت این محصولات به کار رفته ­اند.

مکمل بدنسازی ویتامین­ های تقویت­ کنندۀ مفاصل چگونه می ­توانند برای بدن­سازها مفید باشند؟

جای تعجب نیست که بدانید وزنه ­بردارها بدن خود را در برابر فشارهای بسیار زیادی قرار می ­دهند. بلند کردن وزنه ­های سنگین در هر روز می­ تواند عوارض زیادی برای بدن به همراه داشته باشد. درد عضلانی و دیگر مشکلات در این بین رایج است و یکی از آسیب­ هایی که در درازمدت می­تواند مشکل­ آفرین باشد، مشکلات مفاصلی است.

بروز آسیب­ های مفاصلی بدن­سازها محتمل بوده و ممکن است در درازمدت منجر به پارگی نیز گردد. برای اینکه سال­ ها بتوانید بدنی سالم و سرحال داشته باشید بهتر است از بروز چنین آسیب ­هایی پیشگیری نمایید. ویتامین­ های تقویت­ کنندۀ مفاصل می­ توانند مزایای بسیار زیادی برای شما داشته باشند که عبارتند از:

به خاطر داشته باشید که این ویتامین ­های تقویتی فقط قطعه ­ای از یک پازل هستند: توجه به دیگر اقدامات پیشگیرانه هنوز هم اهمیت خود را دارا هستند. مهم­ترین مسئله این است که شما مناسب­ ترین و بهترین راه بلند کردن وزنه­ ها را به خوبی آموزش ببینید، در غیر این صورت شما با خطر آسیب­ دیدگی روبرو خواهید بود. استفاده از این ویتامین­ ها می ­تواند به شما کمک تا زمان کافی برای بازیابی بدن را بدست آورید.

چگونگی مصرف این ویتامین­ های تقویتی

این مکمل بدنسازی ویتامین ­ها اغلب به صورت کپسول یا قرص هستند و یک یا دو بار در روز می­ توان از آنها استفاده کرد. زمان مصرف زیاد مهم نیست اما معمولا بهتر است تا به همراه وعده ­های غذایی مصرف شوند.

عوارض جانبی مکمل بدنسازی ویتامین­ های تقویتی

این ویتامین ­ها برای اکثر مردم بدون عوارض جانبی هستند ولی برخی از آنها ممکن است دچار ناراحتی معده، افزایش گاز معده، حالت تهوع و غیره شوند.

مکمل بدنسازی چربی سوز چیست ؟

از اسم شان پیداست: مکمل­ هایی هستند برای کمک به چربی سوزی بدن. انواع مختلفی از این مکمل­ ها وجود دارد: ما در اینجا همه آنها را در یک دسته قرار می­ دهیم. عموما این مکمل­ ها حاوی موادی هستند که متابولیسم بدن را افزایش داده، کالری بیشتری را می­ سوزاند و سریعتر وزن را کاهش می­ دهد. برخی از محصولات قادرند فقط چربی ­ها را هدف قرار دهند و برخی دیگر وزن کلی را کاهش می­ دهند.

چربی ­سوزها چطور می­ توانند برای بدن­سازها مفید باشند؟

بدن­سازها دوست دارند بدن تراشیده و عضلات محکمی داشته باشند. با این حال، گاهی اوقات موجب می­ شوند تا شما احساس کنید که چربی بدنتان کاهش یافته است. بویژه پس از دوره­ های افزایش حجم، شکل عضلات چیزی نیست که مد نظر بوده و وزنه­ بردارها بدنبال راهی هستند تا چربی عضلات را از بین ببرند. در عین حال، رژیم ­های لاغری ایدۀ مناسبی برای بدن­سازها نیستند زیرا موجب محدودیت در جذب کالری شده و منجر به کاهش تودۀ عضلانی می­ گردد. چربی­ سوزها یکی از بهترین مکمل­ ها برای بدن‌سازی است زیرا به شما کمک می­ کنند تا علاوه بر حفظ تودۀ عضلانی، چربی ­ها را آب کنید. برخی از مزایای استفاده از چربی­ سوزها به این صورت است:

همانطور که می ­بینید این محصولات دارای مزایای فراوانی هستند و می­ توانند به شما کمک کنند بدن خوش ­فرمی داشته باشید و آن را به همه نشان دهید.

نحوۀ مصرف مکمل بدنسازی چربی­ سوزها

مکمل بدنسازی چربی­ سوزها غالبا به شکل کپسول یا قرص هستند. دوز و نحوۀ مصرف آنها متفاوت است و باید به نکات مندرج بر روی بسته توجه کنید و از دستورالعمل­ های نوشته شده پیروی کنید. عموما ۱ تا ۳ دوز از این محصولات در روز استفاده می ­شود. بهتر است آنها را با شکم پر مصرف کنید تا از بروز ناراحتی­ های معده جلوگیری شود.

در نظر داشته باشید که این محصولات حاوی کافئین و دیگر انواع محرک ­ها هستند و مصرف آنها در شب ممکن است روند خواب را مختل نماید.

عوارض جانبی چربی ­سوزها

در تولید چربی­ سوزها از مواد مختلفی استفاده می ­شود و فرمول­ های ساخت با هم فرق دارند. بسیاری از افراد عوارض جانبی این محصولات را احساس نخواهند کرد ولی برای برخی دیگر ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. شایع­ ترین عارضۀ جانبی این محصولات اختلال خواب و کمبود آب بدن است که ناشی از وجود کافئین می­ باشد. برای جلوگیری از بروز این عوارض مصرف آب را افزایش دهید و در نزدیکی ساعات خواب از آنها استفاده نکنید و یا از چربی ­سوزهای غیرمحرک استفاده کنید. استفادۀ از آنچه که پیشنهاد شده است ممکن است عوارض جانبی شدیدتری در پی داشته باشد.

مکمل بدنسازی گیاهی چیست؟

مکمل­ های گیاهی محصولاتی سالم هستند که حاوی مقدار زیادی از سبزیجات مختلف هستند. این محصولات دارای طیف وسیعی از مواد سلامت مانند اسفناج، کلم بروکلی و چای سبز هستند و سرشار از مزیت هستند. این مکمل ­ها طراحی شده ­اند تا با داشتن مواد طبیعی آسان­ترین راه برای رفع نیازهای تغذیه‌ای فرد باشند. عموما با مواد شیرین­ کننده ترکیب شده ­اند و محبوبیت بالایی کسب کرده ­اند.

مکمل بدنسازی گیاهی چگونه می­ توانند برای بدن­سازها مفید باشند؟

مکمل بدنسازی گیاهی فقط مختص فراد خاصی هستند اما اینکه چرا در لیست بهترین مکمل­ های ما قرار دارند این است که دارای مزایای زیادی برای ورزشکاران هستند. مزایای این مکمل­ ها به صورت زیر هستند:

مکمل بدنسازی گیاهی می­توانند روند بازیابی بدن را سرعت ببخشند که واضح است مزیت بزرگی برای وزنه‌برداران محسوب می­شود. آنها با مصرف این محصولات می ­توانند مطمئن باشند که مقدار مناسبی از غذاهای مغی را در روز دریافت می­ کنند و مصرف آنها نیز ساده است. بسیاری از ما در حین کار و ورزش، زمان کافی برای درست کردن غذاهای سالم نداریم. مکمل ­های گیاهی راه بسیار ساده­ای برای دریافت مقدار مناسبی از مواد مغذی هستند.

نحوه مصرف مکمل ­های گیاهی

در هر زمان از روز می ­توان از این مکمل­ های گیاهی استفاده کرد. اگرچه این مکمل­ ها برای بعد از تمرین هستند ولی نباید بلافاصله پس از اتمام کار آنها را مصرف کنید زیرا می­ توانند مانع از رسیدن انسولین به عضلات شوند. اگر از نوع نوشیدنی این محصولات استفاده می ­کنید، مصرف آنها را ۳ ساعت بعد از تمرین انجام دهید. در غیر این صورت می­ توانید در هر زمان از روز از آنها استفاده کنید. بعضی­ ها ترجیح می­ دهند بعنوان میان­ وعده از این مکمل ­ها استفاده کنند و برخی دیگر ترجیح می ­دهند بعنوان صبحانه آنها را مصرف کنند. صرف نظر از زمان­بندی خاصی، می­ توانید آنها را با نوشیدنی ترکیب کرده و مصرف کنید.

این مکمل­ ها عموما دارای مزه سبزیجات هستند. شاید برای برخی این مزه ناخوشایند باشد ولی برخی دیگر آن را دوست دارند. شما می ­توانید این مکمل­ ها را آب میوه مخلوط کنید و بخورید. اگر فقط با آب خالی مخلوط شود مزۀ آن برای مردم آن را دوست نخواهند داشت.

عوارض جانبی مکمل ­های گیاهی

مکمل­ های گیاهی از میوه، سبزیجات سالم و مواد مغذی درست شده­ اند و عوارض جانبی خاصی ندارند. بعضی از افراد ممکن است دچار ناراحتی جزئی در معده شوند.

مکمل بدنسازی ال گلوتامین چیست؟

ال گلوتامین نوعی آمینواسید است که به طور طبیعی در بدن انسان یافت می ­شود. ال گلوتامین نقش مهمی در سلامت و قدرت عضلات ایفا می ­کند و شایع­ ترین اسیدآمینۀ موجود در بافت ­های عضلانی بدن است. در فرم مکملی، ورزشکاران و بدن­سازها به منظور بهبود رشد عضلات، افزایش سنتز پروتئین و پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن از ال گلوتامین استفاده می­ کنند.

مکمل بدنسازی ال گلوتامین چگونه می ­تواند برای بدن­سازها مفید باشد؟

ال گلوتامین دارای مزایای گسترده­ای برای وزنه­ بردارها و ورزشکارها می­ باشد. از افزایش سنتز پروتئین گرفته تا افزایش سرعت بازیابی بدن. گلوتامین آمینواسیدی که قطعا مورد نیاز بدن شما می ­باشد. در زیر تنها چند مزیت ال گلوتامین بر شمرده شده است:

با توجه به این مزایا، می ­توان به راحتی متوجه شد که چرا ال گلوتامین یکی از بهترین مکم ل­های بدن­سازی محسوب می­شود. همانطور که اشاره کردیم، این آمینواسید به صورت طبیعی در بدن انسان یافت م ی­شود و مصرف مکمل آن موجب می­ شود تا سطح این آمینواسید در بدن به سطح ایده ­آل برسد و سلامت و قدرت عضلات بهبود یابد.

نحوۀ مصرف ال گلوتامین

در طول تمرینات، سطح ال گلوتامین بدن کاهش می­ یابد و بهتر است بعد از تمرین این نقیصه جبران شود. بنابراین پیشنهاد تخصصی این است که ۳۰ الی ۶۰ دقیقه بعد از تمرین از مکمل ال گلوتامین استفاده شود و به عبارت دیگر به محض اینکه از باشگاه به خانه رسیدید این مکمل را مصرف کنید.

استاندارد مصرف این مکمل ۵ گرم است، اگر چه بهتر است که این میزان را در طی چند زمان مختلف در روز مصرف کنید. تولیدات به صورت پودری هستند و راحت ­تر این است که آنها را با آب، آب میوه یا شیر مخلوط کنید.

عوارض جانبی ال گلوتامین

مکمل بدنسازی ال گلوتامین یک آمینو اسید طبیعی بوده و معمولا عوارض جانبی ندارد. با این حال برخی از مردم گزارش داده ­اند که در طی مصرف دچار مشکلاتی از قبیل مشکلات گوارشی، درد مفاصل و سردرد شده­ اند. این مشکلات در مواردی که دوز مصرف بالاتر برود خواهد شد.

مکمل­ های پیش­ تمرین چیستند؟

مکمل­ های پیش­ تمرین مکمل­ های قوی هستند که برای افزایش عملکرد تمرینی فرد طراحی شده ­اند. آنها عموما با افزایش انرژی، افزایش درگیرشدن عضلات، افزایش استقامت و حتی با افزایش موقتی قدرت همراه هستند. این مکمل­ ها حاوی مواد مختلفی از قبیل کراتین، کافئین و غیره هستند و بایستی بلافاصله قبل از تمرین مصرف شوند.

مکمل­ های پیش­ تمرین چگونه می ­توانند برای بدن­سازها مفید باشند؟

مکمل­ های پیش­ تمرین یکی از بهترین مکمل­ ها برای بدن­سازها هستند زیرا به آنها کمک می ­کنند تا در عملکرد خود پیشرفت داشته باشند و نتایج بهتری در باشگاه کسب کنند. این محصولات با بهبود جنبه­ های مختلف تمرینی به شما اجازه می­ دهند تا پاداش بهتری از تلاش ­های خود بگیرید. در زیر به برخی از مزایای این مکمل­ ها اشاره شده است:

از ابتدا تا انتهای تمرین، مکمل­ های پیش­ تمرین می­ توانند کیفیت تمرینات شما را بهبود ببخشند و نتایج تلاش­ های خود را ببینید. با مصرف یک مکمل­ پیش ­تمرین مناسب، شما انرژی زیاد، استقامت بیشتر، درگیری عضلانی بیشتر، تمرکز بهتر و قدرت بیشتری کسب خواهید کرد. چگونه می ­توان آن را دوست نداشت؟

همانطور که اشاره شد، مکمل­ های پیش ­تمرین عموما ترکیبی از مواد مختلف هستند. برخی از مهم ترین مواد تشکیل دهندۀ این مکمل ­ها عبارتند از کراتین، کافئین، ویتامین ب، BCCAها و موارد دیگر. همه این مواد در کنار هم منجر به نتایج قدرتمندی می ­گردند.

نحوۀ مصرف مکمل­ های پیش­ تمرین

این مکمل بدنسازی را باید قبل از تمرین مصرف کرد. در حالت ایده ­آل ۱۰ الی ۳۰ دقیقه قبل از شروع تمرینات آنها را مصرف کنید. این به شما اجازه می دهد تا مواد در بدن شما هضم شده و شروع به اثرگذاری بکنند.

این مکمل ­ها به شکل پودر عرضه می­ شوند و بایستی با مایعات مخلوط شوند. شما می­ توانید با ریختن این مکمل­ ها و نوشیدنی خود درون بطری­ های مخصوص آنها را آمادۀ مصرف کنید.

عوارض جانبی مکمل ­های پیش­ تمرین

با اینکه اکثر مردم هیچ گونه عوارض جانبی از این مکمل­ ها گزارش نکرده ­اند ولی ممکن است فرد با مصرف این مکمل ­ها دچار عوارضی گردد. عوارض جانبی هر کدام از این مکمل­ ها به مواد سازندۀ مکمل بستگی دارد و از آنجا که فرمول­ های ساخت متنوعی وجود دارد، لیست کردن عوارض جانبی احتمالی این محصولات کار دشواری است. با این حال بدلیل وجود کافئین ممکن است فرد دچار اختلال در خواب شود و مضطرب گردد. کراتین هم می­تواند عوارضی همچون نفخ را در پی داشته باشد.

مولتی­ ویتامین ­ها چیستند؟

مولتی­ ویتامین­ ها مکمل ­هایی هستند که مردم با آنها آشنا هستند. اساسا این محصولات ترکیبی از ویتامین ­ها و مواد معدنی در یک بستۀ مناسب هستند. با مصرف یک عدد از آنها در روز شما می ­توانید پروتئین کافی روزانه بدن را تأمین نمایید. همه می ­توانند از مزایای مولتی­ ویتامین ­ها بهره ببرند ولی بدن‌سازها قطعا بایستی روزانه از مولتی­ ویتامین ­های مناسبی استفاده نمایند.

مکمل بدنسازی مولتی­ ویتامین ­ها چگونه می­ توانند برای بدن­سازها مفید باشند؟

مولتی­ ویتامین­ ها می ­توانند به روش­های مختلفی به شما در حفظ سلامت بدن کمک شایانی بکنند. این محصولات اطمینان حاصل می­ کنند که بدن شما به درستی کار می­ کند که روشن است این امر برای عموم مردم و بخصوص برای بدن­سازها بسیارمهم است. با اطمینان از اینکه وعده­ های غذایی روزانه ­ای که میل می‌کنید می­ توانند نیازهای شما را رفع کنند، مولتی­ ویتامین­ ها می­ توانند بدن شما در وضعیت مناسبی قرار دهند و به شما در دستیابی به نتایج بهتر کمک کنند. در ادامه مزایایی از این مکمل­ ها ارائه شده است که برای بدن­سازها اهمیت بیشتری دارند:

برای اکثر مردم، مولتی­ ویتامین­ ها بعنوان بیمۀ تغذیه ­ای عمل می ­کنند. برای آنها رفع نیازهای تغذیه‌ای از طریق رژیم غذایی روزانه چالش بزرگی است. مولتی­ ویتامین ­ها می ­توانند به شما کمک کنند تا این نیازهای روزمره خود را تأمین نمایید. با این حال توجه داشته باشید که این محصولات نمی ­توانند جایگزین یک رژیم غذایی سالم باشند و مواد مغذی و ویتامین­ هایی که بصورت طبیعی در غذاهای روزانه هستند را تأمین نمایند.

خوب است بدانید که بدن­سازها نسبت به افراد دیگر جامعه، در معرض کمبود مواد مغذی در بدن هستند. چون کار بیشتری از بدن خود می­ کشند پس نیازمند مواد مغذی بیشتری نیز هستند. آنها همچنین از سایرین عرق می­ کنند و مقداری از مواد مغذی بدن را از طریق عرق کردن از دست می‌دهند. مولتی­ ویتامین ­ها مکمل­ های مناسبی برای بدن­سازها هستند زیرا مواد مغذی از دست رفته را جایگزین می­ کنند و از صحت سلامت فرد اطمینان حاصل می­ کنند.

نحوه مصرف مولتی­ ویتامین ­ها

مکمل بدنسازی مولتی­ ویتامین­ ها غالبا به شکل کپسول و قرص عرضه می­شوند. معمولا فقط حاوی مواد مورد نیاز برای یک روز هستند. شما می­ توانید به دستورالعمل مصرف مندرج در پشت بسته مراجعه کنید ولی به احتمال زیاد نیاز دارید که روزانه یک عدد از آنها را ببلعید. بهتر است که مولتی­ ویتامین ­ها به همراه غذا مصرف شوند زیرا این روش می­ تواند به افزایش جذب مواد مغذی کمک زیادی بکند. باز هم تأکید می­ کنیم که با تمام مزایایی که این مولتی­ ویتامین­ ها دارند نمی­ توانند جایگزین یک رژیم غذایی مناسب باشند. از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید و در کنار آن از مولتی­ ویتامین ­ها استفاده نمایید.

عوارض جانبی مکمل بدنسازی مولتی­ ویتامین­ ها

مردم بعد از مصرف مکمل بدنسازی مولتی­ ویتامین­ ها دچار عوارض جانبی نخواهند شد. اگر با معده خالی مصرف شود ممکن است برخی از افراد دچار ناراحتی معده شوند و این دلیل دیگری است که توصیه می ­شود این مکمل‌ها را با غذا مصرف کنید. سردرد و بوی بد دهان ممکن است از عوارض دیگر این مکمل­ ها باشند.

مکمل­ های امگا ۳ چیستند؟

مکمل­ های امگا ۳ محصولات سلامتی هستند که حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ می ­باشند. این چربی ­ها در انواع غذاها یافت می­ شوند و نوع خاصی از ماهی ­ها هستند که غلظت بالایی از این چربی­ ها را دارا می ­باشند. به همین دلیل بهترین مکمل ­ها آنهایی هستند که از روغن ماهی درست شده ­اند که حاوی روغن ­های اشباع استخراج شده از ماهی هستند و چربی ­های بسیار سالمی در بر دارند. چربی­ های امگا ۳ برای بدن ضروری هستند و این بدان معناست که بدن برای داشتن عملکردی مناسب نیازمند جذب این نوع از چربی­ ها می‌باشد. با این وجود بدن انسان قادر به تولید این چربی ­ها نبوده و بایستی از طریق رژیم غذایی وارد بدن شوند. اضافه کردن مکمل امگا ۳ (به احتمال زیاد روغن ماهی) به بره غذایی می ­تواند برای شما بسیار مفید باشد.

مکمل­ های امگا ۳ چگونه می ­توانند برای بدن­سازها مفید باشند؟

اسیدهای چرب امگا ۳ چندین نقش مهم در بدن ایفا می­ کنند. از تولید هورمون در بدن حمایت می­کنند، سلامت پوست را تأمین می­کنند، به کاهش التهاب کمک می­کنند و حتی می­ توانند از بروز بیماری­ های مختلف پیشگیری نمایند. مزایایی که در ادامه عنوان شده ­اند مخصوص بدن­سازها می ­باشند:

بنابراین به سادگی می­ توان متوجه شد که مکمل­ های امگا ۳ می­ توانند در بهبود رشد عضلات و چربی ­سوزی به شما کمک کنند تا بدنی با فرم بهتر داشته باشید و همچنین کمک می­ کنند که پس از تمرین فرآیند بازیابی بدن سریعتر انجام شود، درد عضلات کمتر شود و مفاصل تقویت شوند. و فراموش نکنید که امگا ۳ می­تواند خطر بروز بیماری­ های قلبی و حتی سرطان را کاهش دهد.

نحوۀ مصرف مکمل­ های امگا ۳

این مکمل­ ها را باید بصورت روزانه مصرف کرد. شما می ­توانید زمان مشخصی از روز را برای مصرف این مکمل ­ها تعیین نمایید و یا آنها را به برۀ مکملی خود اضافه کنید. زمان­بندی مصرف چندان اهمیتی ندارد ولی برخی بر این باورند که مصرف آنها بعد از تمرین نتیجه بهتری در پی دارد. استفادۀ چندباره از آنها در طی یک روز نیز مشکلی نخواهد داشت. در نهایت اینکه بهتر است آنها را همراه با وعده ­های غذایی مصرف کنید تا سریع­تر جذب بدن شوند.

عوارض جانبی مکمل­ های امگا ۳

اغلب مردم دچار هیچ گونه عوارض جانبی نخواهند شد ولی برخی از آنها ممکن است دچار ناراحتی معده، حالت تهوع و غیره شوند. پس از مصرف این مکمل ­ها ممکن است متوجه مزۀ ماهی شوید که برای اجتناب از این امر می­ توانید آنها را همراه با غذا میل کنید و یا بصورت کپسولی تهیه کرده و مصرف کنید.

مکمل بدنسازی BCCA چیستند؟

BCCAs آمینواسیدهای زنجیره ­ای هستند. سه آمینو اسید مختلف وجود دارند که سازندۀ گروه BCCA هستند و عبارتند از: لوسین، ایزولئوسین و والین. وجود آمینواسیدها برای انجام بسیاری از فعالیت ­های بدن مفید هستند ولی در امر وزنه ­برداری، مزیت اصلی آنها نقش­ آفرینی در سنتز پروتئین است. پروتئین ­ها عمدتا از اسید آمینه تشکیل شده ­اند که آنها را با توده­ های پروتئینی می­ شناسند. آمینواسیدهای زیادی وجود دارد ولی ما در اینجا بر روی آمینواسیدهای زنجیره ­ای و دلیل اینکه چرا BCCAs جزو برترین مکمل­ های بدن­سازی هستند تمرکز کرده ­ایم.

مکمل­ های BCCAs چگونه می­ توانند برای بدن­سازها مفید باشند؟

مکمل­ های BCCAs دارای مزیت­ های گوناگونی برای افراد به خصوص بدن­سازها هستند. اینها سنتز پروتئین را سرعت بخشیده و موجب جذب بهتر گلوکز در سلول­ها می ­شوند. همچنین می­تواند باعث کاهش خستگی ناشی از تمرینات شدید شده و در گذشت زمان منجر به افزایش قدرت عضلانی شوند. برخی از مزایای مکمل­ های BCCAs برای بدن­سازها به شرح زیر است:

همانطور که اشاره شد آمینواسیدهای زنجیره ­ای در غذاهای سرشار از پروتئین یافت می­ شوند. بنابراین بدن شما در حال حاضر انواع مختلفی از این آمینواسیدها را در بر دارد. با این حال در طول انجام تمرینات ورزشی سطح این آمینواسیدها کاهش یافته و منجر به بروز خستگی خواهد شد. با مصرف مکمل ­های BCCAs می­توانید این خستگی را به تعویق انداخته و ورزش کنید. بعلاوه اینکه این آمینواسیدها به رشد سریعتر عضلات کمک می ­کنند. شواهدی نیز وجود دارد که ثابت می­ کنند این مکمل­ های BCCAs موجب کاهش وزن می­ گردند.

نحوۀ مصرف مکمل­ های BCCAs

برخلاف بسیاری از مکمل­ هایی که در قبل به آنها پرداختیم، زمان­بندی مصرف مکمل­ های BCCAs بسیار عامل مهمی است. بهترین زمان مصرف، بلافاصله قبل، حین و بعد از تمرین است. این مکمل­ ها کمی منحصربفرد هستند زیرا هم برای طول تمرین و هم برای بعد از تمرین دارای مزایای زیادی می­ باشند. بسیاری از مردم آنها درون بطری ­های خود ریخته و در حین تمرین از آن استفاده می­کنند. مصرف آنها بعد از تمرین نیز می­ تواند بسیار مفید باشد. از طرف دیگر به خاطر داشته باشید که مصرف آنها صبح و یا انتهای شب اثرگذار نبوده و تنها در ساعات نزدیک به تمرین از آنها استفاده کنید.

در مورد دوز مصرف نیز بهتر است از دستورالعمل­ های روی بسته پیروی کنید. معمولا می­ توانید آنها در اندازه­ های ۳ تا ۶ گرمی پیدا کنید. بسیاری از مکمل ­های BCCAs دارای برچسب ­هایی هستند که نشان می‌دهد چه مقدار باید مصرف شوند. از آنجا که سه نوع آمینواسید در تولید این مکمل ­ها درگیر هستند شما بر روی بسته نوشته­ هایی مثل ۲:۱:۱ یا ۳:۱:۲ مشاهده خواهید کرد که نشان­دهندۀ نسبت استفاده از هر آمینواسید می ­باشد. ترکیب این آمینواسیدها بسیار سودمند است ولی هر کدام از آنها به تنهایی نیز دارای مزایای خاص خود هستند.

عوارض جانبی مکمل­ های BCCAs

استفاده از این آمینواسیدها عوارضی در پی ندارد ولی برخی از افراد احساس خستگی یا عدم تعادل را پس از مصرف این مکمل­ ها گزارش کرده ­اند.

مکمل بدنسازی کراتین چیست؟

کراتین یک اسید آلی نیتروژنی است که به طور طبیعی در بدن یافت می­ شود و در برخی از مواد مانند گوشت گاو و ماهی نیز وجود دارد. کراتین موجود در بدن ترکیبی از سه آمینواسید آرجنین، متیونین و گلیسین می ­باشد. کراتین نقش­ های مهمی در بدن ایفا می­ کند ولی مهم­ترین نقش آن در تولید انرژی است. بعبارت ساده ­تر، مکمل­ های کراتین می­ توانند توانایی بدن در تولید انرژی را تقویت کنند.

با وجود اینکه کراتین در برخی از ماده ­های غذایی وجود دارد ولی بدن­سازها می ­توانند با مصرف مکمل­ های کراتین از مزایای زیادی بهره ­مند شوند. در واقع کراتین موثرترین مکمل بدن­سازی بوده و بطور گشترده در باشگاه ­ها مورد توجه می­باشد.

کراتین چگونه می ­تواند برای بدن­سازها مفید باشد؟

کراتین بعنوان یکی از بهترین مکمل­ ها برای اکثر مردم شناخته شده است و شاید هم بهترین مکمل. اما چرا اینگونه است؟ چرا میلیون­ ها نفر از وزنه­ برداران و بدن­سازان در سرتاسر دنیا از کراتین استفاده می­ کنند؟

نگران نباشید، کراتین می­ تواند به شما در بلند کردن وزنه­ های کمک کند. کراتین توانایی بدن برای انجام تمرینات شدیدتر را افزایش می­ دهد، به شما این امکان را می­ دهد که برای مدت زمان بیشتری ورزش کنید. بدن­سازانی که مصرف کراتین را شروع می­کنند، در ابتدا با قدرت و انرژی فزاینده ­ای روبرو می ­شوند. کراتین به تنهایی نمی ­تواند موجب عضله­سازی شود اما به شما انرژی لازم را می­ دهد تا تمرینات خود را به سطح بالاتر برده و عضلات حجیم­ تری داشته باشید.

به خاطر داشتن همین ویژگی ­ها است که کراتین دارای مزایای زیر برای بدن­سازها می­ باشد:

توجه داشته باشید که آخرین مزیت ذکر شده بهبود روند بازیابی بدن است. با این وجود تحقیقات اخیر نشان می­ دهد که کراتین تأثیر اندکی در بازیابی بدن دارد ولی تأثیر آن در بازیابی بدن دونده­ ها از بدن­سازها می ­باشد.

نحوۀ مصرف مکمل بدنسازی کراتین

کراتین اغلب به صورت پودر می ­باشد و ساده ­ترین راه برای مصرف آن این است که آن را با آب یا دیگر مایعات مخلوط کرده و مصرف کنید. کراتین مکملی است که بهتر است بصورت روزانه مصرف شود. شما باید از مقدار دوز مناسب برای مصرف کراتین استفاده کنید. کراتین یکی از بهترین مکمل­ های تغذی ه­ای برای وزنه­ بردارها محسوب می­شود.

در موادر دوز مصرف کراتین ۵ گرمی است. بهتر است آن را قبل از شروع تمرین مصرف کنید ولی زمان­بندی در مصرف کراتین زیاد مهم نیست. بحث ­های زیادی در مورد زمان مناسب مصرف کراتین وجود دارد اما وقتی هر روز از آن استفاده کنید دیگر زمان­بندی اهمیت زیادی نخواهد داشت. کراتین را باید هر روز مصرف کنید نه فقط در روزهای تمرین. برخی از مردم فقط در دوره ­ها از کراتین استفاده می­کنند.

عوارض جانبی کراتین

در درازمدت عوارض چندانی ندارد. شایع­ ترین عارضۀ آن افزایش وزن است. کراتین باعث می­شود که عضلات شما آب بیشتری جذب کنند و وزن شما افزایش یابد. ولی نگران نباشید این افزای وزن فقط ناشی از آب بوده و پس از توقف مصرف، وزن کاهش خواهد یافت. کراتین ممکن است موجب بروز نفخ بویژه در زنان شود.

پروتئین وِی یکی از محبوب­ ترین و موثرترین مکمل­ های بدن­سازی است. این پروتئین مورد مصرف میلیون ­ها نفر است که روزانه برای تکمیل میزان پروتئین بدنشان از آن استفاده می­ کنند و همچنین اثراتی همچون کاهش درد عضلات، افزایش حجم عضلات، کاهش زمان بازیابی و دیگر اثرات را در پی دارد.

پروتئین وی از لبنیات استخراج می­ شود و در واقع پروتئین موجود در پنیر می ­باشد. این پروتئین به شکل پودری عرضه می­ شود و عموما بصورت طعم­دار روانه بازار می ­شوند. این پروتئین را با آب یا شیر مخلوط می‌کنند. این پروتئین را می­توان در بسیاری انرژی­زاها نیز یافت. انواع مختلفی از پروتئین وجود دارد، پروتئین وی، کازئین، سویا و دیگر اقلام ولی پروتئین وی بهترین نوع آنها است. وی دارای بهترین نوع اسید آمینه است که یعنی از مزایای کامل آمینواسیدها نیز می­ توان بهره برد.

مکمل بدنسازی پروتئین وِی چگونه می ­تواند برای بدن­سازها مفید باشد؟

مزایای مکمل بدنسازی پروتئین وِی مانند مزایای پروتئین برای بدن­سازها است. پروتئین ماده ­ای ضروری برای سلامت بدن است و اگر چه غذاهای زیادی وجود دارند که سرشار از پروتئین هستند ولی بعضی وقت­ها رفع نیازهای پروتئینی بدن از راه وعده­ های غذایی مشکل به نظر می ­رسد. بدن­سازها نیاز دارند تا مقدار بالایی از پروتئین را نسبت به افراد عادی دریافت نمایند که دلیلی است برای سودمند بودن پروتئین وی. دیگر مزایای پروتئین وی عبارتند از:

مکمل بدنسازی پروتئین وی بعنوان یک مکمل بازیابی مورد استفاده قرار می­ گیرد. بعد از انجام تمرینات شدید، عضلات شما نیازمند دریافت پروتئین هستند (و آمینواسیدهایی که این پروتئین ­ها را تشکیل می­ دهند) تا بتوانند خود را بازیابی کنند و رشد کنند. تمام انواع پروتئین برای ترمیم عضله سودمند هستند ولی پروتئین وی مفیدتر است زیرا عمل هضم را سریعتر کرده و باعث می­ شود تا عملکرد بدن بعد از تمرین بهبود یابد. افزایش سرعت هضم نقشی کلیدی دارد و دلیلی است برای مفید بودن مکمل پروتئین وی.

بنابراین، با مصرف پروتئین وی می­توان زمان بازیابی بدن را سرعت بخشید، درد عضلات را کاهش داد، بازیابی عضله را بهتر نمود، قدرت را افزایش داد، حجم عضله را افزایش داد و

نحوۀ مصرف پروتئین وی

این پروتئین را باید بلافاصله بعد از تمرین مصرف کرد. با افزایش سرعت هضم می­ تواند به شما کمک کند تا مواد از دست رفته را دوباره به دست آورید.

این پروتئین به شکل پودر است و براحتی می ­توان آن را با آب یا شیر مخلوط کرد. بلافاصله پس از اینکه از باشگاه به خانه رسیدید آن را مصرف کنید. برخی حتی آن را در باشگاه نیز مصرف می ­کنند.

مصرف معمولی این پروتئین به اندازۀ ۲۰ تا ۳۰ گرم است. شما می­ توانید از محاسبه­ گرهای پروتئینی استفاده کنید تا به شما بگوید که در طی روز به چه میزان از پروتئین نیاز دارید. این مقدار برای بدن­سازها مقدار قابل توجهی است و کارشناسان امر تغذیه توصیه می­ کنند که به ازای هر یک یک پوند وزن بدن، ۱ گرم پروتئین در روز مصرف شود. این بدان معنی است که اگر وزن شما ۱۸۰ پوند باشد بایستی ۱۸۰ گرم پروتئین در روز مصرف کنید.

عوارض جانبی پروتئین وی

این پروتئین عموما بدون عوارض جانبی خاصی است، اگر چه ممکن است برخی ­ها عوارضی را تجربه کنند. برخی از افراد مشکلاتی نظیر ناراحتی معده، گاز معده، التهاب و موارد دیگری را گزارش کرده ­اند. در درازمدت ممکن است خطراتی در پی داشته باشد و بهتر است برای مصرف طولانی مدت از این پروتئین با پزشک خود مشورت نمایید.

حالا که شما لیست بهترین مکمل­ های بدن­سازی ما را ملاحظه کردی امیدواریم که شما دست به کار شوید و بهترین انتخاب محصول را داشته باشید. همه این مکمل­ ها بسیار سودمند هستند هم برای الان و هم برای آینده. برخی از آنها ممکن است برای شما ضروری نباشد، این به رژیم غذایی و نوع فعالیت ورزشی شما بستگی دارد و در عین حال برخی دیگر از این محصولات برای کسب نتایج بهتر برای شما ضروری خواهند بود.

این لیست بهترین مکمل­ ها دقیق و به روز است ولی ما پیشنهاد می ­دهیم که این صفحه را ذخیره کرده و بعدها نیز به آن سر بزنید. صنعت مکمل­ سازی بطور مداوم در حال گسترش است و تکامل است و هر روز محصولات جدیدی ارائه می ­شود. ما تلاش داریم تا همه مطالب راهنمای خود را بروزرسانی کنیم پس لطفا این صفحه را ذخیره کرده و باقی مطالب سایت را نیز مطالعه بفرمایید. از اینکه این مطالب را خواندید از شما سپاسگزاریم.

لطفا توجه داشته باشید: این پست توسط یک پزشک و یا متخصص پزشکی نوشته نشده و بنابراین نمی­ توان از مطالب آن در جهت پیشگیری، تشخیص و یا درمان بیماری ­ها و مشکلات جسمی استفاده نمود. قبل از مصرف هر یک از محصولات مندرج در این صفحه حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *