قرص های ضد بارداری برای مردان

خواص دارویی و گیاهی

۹ دیدگاه

ارسال شده توسط: کیا علیپور

28 اسفند 96 ساعت 14:5

قرص ضد بارداری مردان ورژنی جالب‌توجه از داروهای مورداستفاده زنان برای جلوگیری از بارداری است که بر اساس گزارش‌های منتشرشده، اولین فاز آزمایش‌ها را با موفقیت گذرانده است.

قرص های ضد بارداری برای مردان

جالب است بدانیم که در حال حاضر، تحقیقات گسترده‌ای در زمینه ساخت ورژنی مردانه از داروهای ضد بارداری زنان در جریان است و مواد گوناگونی از سم تیرهای مورداستفاده در شکار بومیان قاره آفریقا گرفته تا انواع مختلف ژل‌های استوایی، برای این منظور موردبررسی قرار گرفته‌اند. در همین رابطه گروهی از دانشمندان به تازگی اعلام کردند که فاز اولی آزمایش قرص ضد بارداری مردان ساخته شده توسط آن‌ها با موفقیت پیش رفته و ایمنی و کارایی داروی موردنظر به صورت رسمی تایید شده است. در بررسی دقیق‌تر این موضوع با ما همراه باشید.

داروی ضد بارداری مردانه ساخته‌شده که دیمتاندرولون آندیکانوئت (dimethandrolone undecanoate) یا DMAU گرفته، برخلاف سایر قرص‌های خوراکی تستوسترون که پس از مصرف سریعا از بدن خارج می‌شوند، به واسطه نوعی زنجیره بلند از اسید چرب به میزان بیشتری در سیستم مصرف‌کننده باقی می‌ماند و گفته ‌شده که اثر آن تا یک روز دوام دارد.

استفانی پیج (Stephanie Page)، سرپرست تحقیقات انجام‌شده می‌گوید که داروی DMAU قدمی بزرگ در راه ساخت قرص ضد بارداری مردان با عملکردی یک روزه است و بسیاری از افراد در نظرسنجی‌های مختلف اظهار کرده‌اند که به نظر آن‌ها استفاده از دارویی با دوام 24 ساعته بسیار بهتر از سایر روش‌های ضد بارداری دائمی و یا ژل‌های ناشناخته است.

در فاز اول آزمایش داروی ضد بارداری موردنظر 1 داوطلب مرد که در سلامت کامل بودند، به چند گروه تقسیم شدند و قرص DMAU در دوزهای مختلف و همچنین به صورت پلاسیبو یا همان دارونما بر روی آن‌ها آزمایش شد. گزارش شده که بیشترین میزان اثر گزاری مربوط به دوز مصرف‌شده از داور بود و کاهش هورمون‌های مربوط به تولید اسپرم و کم شدن تستوسترون در این افراد، از سایر داوطلبان بوده است.

دو مورد از عوارض جانبی داروی ضد بارداری مردان این تیم تحقیقاتی هم که از عبارت «ملایم» برای توصیف اثر آن‌ها استفاده شده بود، شامل کم شدن کلسترول HDL یا همان کلسترول خوب بدن و همچنین،‌ مقدار کمی افرایش وزن می‌شد.

پیج در این رابطه می‌گوید که با وجود کاهش میزان گردش تستوسترون در داوطلبان، تنها در موارد کمی کبود شدید و یا زیادی این هورمون در فرد گزارش شد و نتایج به دست آمده از موفقیت‌های آینده در عملی کردن ورژنی مردانه و کاملا مشابه به داروی ضد بارداری زنان خبر می‌دهند. در تحقیقات گسترده‌تر پیش رو، پیج و تیمش در حال تایید این موضوع هستند که استفاده روزانه HDL موقتا از تولید اسپرم جلوگیری می‌کند.

با این تفاسیر، ایمنی و تاثیرگزاری این نوع از قرص ضد بارداری مردان در موارد مصرف طولانی‌مدت، هنوز کاملا تایید نشده و دانشمندان نمی‌دانند که مصرف HDL چه تاثیرات بلندمدت و حتی غیرقابل بازگشتی بر روی هورمون‌های مردانه مهم و ضروری می‌گذارد؛ در همین رابطه تیم دیگری از کشور استرالیا در حال کار بر روی نوع غیر هورمونی این دارو هستند که به جای جلوگیری از شکل گرفتن اسپرم، فرآیند خارج شدن آن از بدن را مختل می‌کند.

قرص دیجیتالی برای اولین بار توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مهر تایید گرفت 

محققان استرالیایی در سال 213 نتایج قابل‌توجهی را از تحقیقات خود بر روی پروتئین‌های ضروری برای تخلیه اسپرم ارائه دادند و ساب ونتورا (Sab Ventura)، سرپرست این تیم دانشمندان اعلام کرده است که در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌ها، تا ده سال آینده داروی غیر هورمونی آن‌ها که عوارض جانبی بلندمدتی هم ندارد، در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرید.

البته کار پژوهشی تیم ونتورا به اندازه تحقیقات قرص DMAU پیشرفت نداشته، اما همانطور که برخی دیگر از صاحب‌نظران گفته‌اند، تاثیرات داروهای ضد بارداری هورمونی بر روی قوای جنسی و توانایی باروری مردان نباید نادیده گرفته شود و مهم‌ترین مشخصه جنین قرص‌هایی بازگشت‌پذیر بودن تاثیرات آن‌ها پس از توقف مصرف است.

با این وجود آزمایش‌های انجام‌شده توسط تیم داروی DMAU و همچنین همکاران ونتورا نشان می‌دهد که روش‌های مختلفی برای ساخت قرص ضد بارداری مردان وجود دارد و دانشمندان در حال به‌کار‌گیری تکنیک‌های گوناگون به منظور ساخت این نوع داروها هستند.

نتایج تیم تحقیقاتی استفانی پیج، 18 مارس در گردهمایی ENDO 218 شیکاگو آمریکا ارائه شد.

برچسب ها : تستوسترون قرص مردان

امتیاز

باتشکر از سایت خوب گجت نیوز

دیگه علنی شده ای بدبختی

هدفشون از این کار چیه

زد بارداری مردان دیگه چه صیغه ایه؟ ?

دوره آخرو زمانه

اصلا مگه باردار میشن مردا

وقت بخیر
منظور از قرص ضد بارداری مردان رساندن این مفهوم نیست که قراره مردی باردار بشه و برای جلوگیری از این اتفاق دانشمندان دارن دارو میسازن!
همونطور که اطلاع دارید برای به وجود آمدن جنین و بارداری وجود مرد و زن لازمه و از طرف دیگه،‌ تا به امروز قرص های ضد بارداری فقط مخصوص زنان ساخته شده بوده. در همین رابطه محققان در حال ساخت یک نمونه مردانه از این نوع داروها هستن که بخش مردانه فرآیند به وجود آمدن جنین رو حذف کنن.
ممنون از توجهتون

چرا نباید باردار بشن

شما کلا تو باغ نیستی !!
یا شاید سنتون کمه ..

وارد کردن و اجباری است | در سایت ثبت کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

قرص های ضد بارداری برای مردان

*

*

.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “186cc2a2b6f4383c4e1bc165ca263ee” ).getElementById(“3fb972e531”).setAttribute( “id”, “comment” )


آموزش مسائل جنسی
7,684 بازدید

این روزها راه های ضدباروری زیادی هم برای خانم ها و هم برای آقایان وجود دارد. این بار طرحی مطرح شده تا از یک گیاه میتوان قرص ضدباروری برای آقایان تهیه کرد. در ادامه با جزییات این خبر آشنا میشویم.

 

 

قرص های ضد بارداری برای مردان

دانشمندان کشف کرده اند که یک عصاره گیاهی که توسط جنگجویان آفریقایی در تیرهای سمی آنها مورد استفاده قرار می گرفت، می تواند ماده کلیدی در ساخت یک قرص ضدباروری برای مردان باشد.

 

دانشمندان در تلاش برای ساخت اولین قرص کنترل زاد و ولد برای مردان، کشف کردند که عصاره گیاهی که قبلا توسط جنگجویان و شکارچیان آفریقایی و در تیرهای کمان به عنوان یک ماده که موجب ایست قلبی می شد مورد استفاده قرار می گرفت، می تواند عنصر اصلی در رسیدن به این هدف باشد.

 

این ماده طبیعی «اوابین» (ouabain) یده می‌شود و در دو گیاه بومی آفریقا به های acokanthera schimperi یا arrow poison tree و strophanthus gratus یافت می‌شود.

 

«اوابین» یک ماده سمی است که می تواند باعث آسیب به بافت های قلب و منجر به مرگ شود، اما هنگامی که در دوزهای بسیار کم استفاده شود، در واقع در داروهای تجویز شده توسط پزشکان به منظور کنترل فشار خون و درمان بیماران پس از حمله قلبی یافت می شود.

 

محققان در انجمن شیمی آمریکا اظهار داشتند که اثبات شده است «اوابین» باروری را در مردان محدود می کند، اما سطوح بالای سمی بودن این ماده، حداقل تا الان آن را برای این منظور ناسب می کرد.

 

دانشمندان یک ماده مشابه با «اوابین» با تنوع ترکیب و ساختار مولکولی اندکی متفاوت ایجاد کرده اند که برای تاثیر بر روی پروتئین خاصی در اسپرم طراحی شده است و توانایی شنا کردن آن را کنترل می کند.

 

اگر سلول های اسپرم قادر به شنا نباشند، نمی توانند به تخمک برسند و بارور شوند.

 

گروه تحقیقاتی ترکیب جدید «اوابین» خود را در موش ها آزمایش کردند و متوجه شدند که آنها نابارور شدند و همچنین سلامت کلی حیوانات را به خطر نینداخته است.

 

دانشمندان همچنین معتقدند که اثرات این قرص مانند قرص های ضدبارداری که به طور گسترده توسط زنان استفاده می‌شود، به طور کامل برگشت پذیر است، چرا که هنگامی که «اوابین» سیستم بدن موش ها را ترک کرد، سلول های جدید اسپرم تحت تاثیر قرار نگرفتند.

 

این قرص کنترل باروری مردان هنوز بر روی انسان آزمایش نشده است، اما تحقیقات جدید یک گام رو به جلو برای ساخت قرص های پیشگیری از بارداری برای مردان است.

 

تعدادی از محققان دانشگاه ادینبورگ اعلام کردند که به دنبال تولید آمپول ضد بارداری برای مردان هستند. تحقیقات آنان نشان می دهد که آمپول ضد باروری برای مردان می تواند به اندازه قرص ضد بارداری زنان و کاندوم موثر باشد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، این محققان بر این باورند که آمپول ضد بارداری مردانه به اندازه قرص ضد بارداری که مورد استفاده خانم ها قرار می گیرد، در جلوگیری از باروری و حاملگی موثر خواهد بود . آنان معتقدند که مردها می توانند از طریق تزریق ماهانه آمپول حاوی هورمون تستوسترون، که به طور موقت جلوی تولید اسپرم را می گیرد، مانع از باروی شوند.

آمپول جدید حاوی هورمون مردانه تستوسترون و یک نسخه مصنوعی هورمون زنانه پروژسترون است و وقتی مغز این هورمونها را احساس می‌کند، میزان سایر هورمونهایی را که تولید اسپرم را در کنترل دارند، کاهش می‌دهد و تولید اسپرم متوقف می شود

 

راه های ضدباروری در مردان

 

در حال حاضر ۸۰ زوج تحت آزمایش با این داروی جدید قرار دارند و آمپول ضد باروری در دو نوبت هر دو ماه یکبار تزریق می‌شود و بررسی نتایج نشان می دهد که این آمپول ها عوارضی مانند افزایش خطر بروز سرطان سینه یا حتی تشکیل لخته‌های خونی مرگبار نیز ندارند.

به گفته رییس این تحقیقات، این روش در ۹۹ درصد موارد موثر است و به محضی که تزریق آمپول متوقف شود، روند تولید اسپرم‌ها دوباره به حالت طبیعی برمی‌گردد.

همچنین در طی آزمایش هایی که در چین انجام شده است، تنها یک مرد از صد مردی که داوطلب شده بودند، توانست بچه دار شود. شش ماه بعد از پایان تزریق آمپول، میزان تولید اسپرم این مردها به اندازه طبیعی برگشت. این برای بسیاری از زنان که می خواهند مردها مسئولیت بیشتری در قبال جلوگیری از بارداری متحمل شوند، خبر خوبی است.

اما دانشمندان می گویند آزمایش های بیشتری لازم است تا از ایمنی این آمپول ها اطمینان حاصل کنند.

 

تلاش های پیشین برای تولید وسیله ای برای جلوگیری از بارداری برای مردان با مشکلات زیادی مواجه شده است. تا کنون وسائل و یا داروهایی که برای جلوگیری از باروی مردها تولید شده است یا عوارض جانبی داشته اند و یا قابل اطمینان نبوده اند.

با آنکه آمپول تستوسترون عوارض جانبی جدی نداشته است، تقریبا یک سوم از ۱۰۴۵ مردی که در طول دو سال و نیم گذشته در این آزمایش شرکت کردند، دوره تایین شده برای انجام آزمایش را به طور کامل طی نکردند.

دکتر یی کن جو، از سازمان ملی پژوهش برای تشکیل خانواده در پکن، پایتخت چین می گوید: برای زوج هایی که نمی خواهند از روش های مربوط به جلوگیری زنان استفاده کنند، تنها گزینه هایی که باقی مانده، استفاده از کاندوم، عمل وازکتومی و بازگیری است.

قرص های ضد بارداری برای مردان

اما او می گوید که حالا تحقیقات ما نشان می دهد تزریق آمپول هورمون می تواند به طور بالقوه شیوه ای جدید و عملی برای جلوگیری از باروری شود.

او اضافه کرد که اگر آزمایش های بعدی موفقیت آمیز انجام شود، تا ۵ سال دیگر این آمپول ها در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

 

راههای جلوگیری از بارداری توسط مرد

منبع : isna.ir – oonternet.com – بیتوته

 

برچسب ها ضدبارداری آمپول ضد بارداری مردانه قرص ال دی برای مردان قرص ضد باروری

چگونه خودم را دوست داشته باشم

بیوگرافی

عکس پروفایل شب یلدا

رنگ مو با دکلره و بدون دکلره

علائم بارداری

علائم بارداری پسر

عکس پروفایل

لباس شب

علایم ایدز در روزهای اول

مدل پالتو

عکس پروفایل ولادت پیامبر

عکس پروفایل روز کتاب و کتابخوانی

تصاویر امامت امام زمان

تصاویر شهادت امام حسن عسگری

 

بلیط هواپیما

قرص های ضد بارداری برای مردان

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *