قرص لوپراميد برای چیست

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

لوپرامید چیست؟لوپرامید با کاهش حرکات دستگاه گوارش علائم اسهال را کاهش می دهد.
توجه به این نکته لازم است که اسهال یک سازو کار طبیعی بدن است برای دفع مواد سمی از دستگاه گوارش و ممکن است در اثر شرایط مختلفی اسهال ایجاد شود. عوامل میکروبی – ویروسی – تک یاخته ای – عوارض دارویی و غذایی و حتی استرس ممکن است باعث بروز اسهال شود. دلیل اسهال حرکات سریع روده است بنابر این برای برطرف کردن اسهال یا باید عامل آن برطرف شود و یا باید حرکات گوارشی را کاهش داد.
کاهش حرکات گوارشی می تواند بالقوه خطرناک باشد چون ممکن است بدن نتواند سموم خطرناک را دفع کند و با حبس عامل ایجاد کننده اسهال در واقع مواد سمی وارد جریان خون شود.
بنابر این تشخیص علت اسهال موضوع بسیار مهمی است که نیاز به معاینه دقیق توسط پزشک دارد و تجویز داروی ضد باکتری – ضد ویروس و یا ضد آمیب بر عهده پزشک است.
مصرف لوپرامید بدون بر طرف کردن علت بیماری فقط با کاهش حرکات دستگاه گوارش دفع مایعات بدن را کاهش می دهد.
لوپرامید در اسهال مسافرتی کاربرد دارد وباید مطمئن باشیم که علت اسهال میکروبی یا ویروسی نباشد. همچنین در کرامپ های شکمی و روده تحریک پذیر مصرف می شود.
در صورت وجود اسهال خونی و یا اسهال همراه با تب نباید لوپرامید استفاده شود
اگر اسهال ۴۸ ساعت پس از مصرف لوپرامید برطرف نشده باشد باید به پزشک اطلاع دهید.

عوارض احتمالی لوپرامیداین دارو ممکن است باعث نفخ- خشکی دهان یبوست و سرگیجه شود.

توصیه های لوپرامیددر صورت احتمال اسهال میکروبی و یا آمیبی مصرف لوپرامید ممنوع می باشد
مصرف لوپرامید در کودکان کمتر ۶ سال حتما باید تحت نظر پزشک متخصص اطفال باشد.

لوپرامید در مقایسه با دیفنوکسیلات عوارض کمتر و اثر بخشی بیشتری دارد

Reference1: www.webmd.com
Reference2: www.drugs.com

لوپرامید برای درمان انواع اسهال حاد و مزمن در کودکان و بزرگسالان کاربرد دارد. در این مقاله با قرص لوپرامید و کاربردها و عوارض جانبی که دارد و به طور کلی تمام اطلاعات دارویی این قرص آشنا خواهید شد.

لوپرامید برای درمان اسهال حاد به ویژه بیماری های التهاب روده، پاستروآنتریت و سندرم روده تحریک پذیر مورد کاربرد است. لوپرامید یکی از مشتقات صناعی پتیدین است که قادر به کاهش تحریکات دستگاه گوارش و ترشحات آن می شود. قرص لوپرامید به صورت خوراکی همانند قرص دیفنوکسیلات به عنوان یک قرص ضد اسهال برای درمان اسهال های حاد، اسهال مزمن کودکان و بزرگسالان و همچنین اسهال های حادی که در مسافرت رخ می دهد کاربرد دارد.

این دارو با اثر مستقیم بر عضلات طولی و حلقوی دیواره روده ها قادر به غیر فعال کردن حرکات خود به خودی آنها می باشد. به دلیل این اثراتی که دارد موجب افزایش ویسکوزیته، حجم کم مدفوع روزانه و همچنین اتلاف الکترولیتها و مایعات را کاهش می دهد. داروی لوپرامید به طور مستقیم بر انتهای عصبی موجود در مخاط روده اثر می گذارد و حرکات روده را کاهش می دهد.

بیمار نباید دارو را بیش از دوز مجازی که پزشک تجویز نموده است مصرف نماید. اگر بیمار بعد از 48 ساعت مصرف این قرص اثرات بهبود را در خود پیدا نکرد و همچنین علائم تب در بیمار یافت شد باید مصرف آن را قطع کند و به پزشک مراجعه نماید. این دارو برای کودکان زیر دو سال تجویز نمی شود. همچنین مصرف لوپرامید در بارداری باید با احتیاط و با تجویز پزشک مصرف شود.

کودکان از 12 سال و بزرگسالان: در ابتدای مصرف 4 میلی گرم به صورت خوراکی مصرف می شود. به طور معمول دوز روزانه مصرفی در بزرگسالان 4 بار است.

کودکان 2 تا 12 سال: دوز مصرفی برای این کودکان 2 بار در روز است.

بزرگسالان: برای بهبود باید 4 بار در روز و تا 1 روز مصرف این دارو را قطع نمایید.

کودکان: مصرف قرص لوپرامید برای درمان اسهال مزمن در کودکان 2 تا 3 بار روزانه بسته به نظر پزشک است.

این نکته را به یاد داشته باشید که این دوزهایی که معرفی شد به طور معمول است و برای درمان بهتر با عوارض کمتر حنما دوز مصرفی تجویز پزشک را رعایت نمایید. معمولا در اسهال حاد اگر بعد از 48 ساعت اثرات بهبود را دریافت نکردید، مصرف آن را قطع نمایید و به پزشک مراجعه نمایید.

همانطور که می دانید همه ی داروهای صنعتی و همچنین گیاهی موجب ایجاد عوارضی در بدن می شوند. این عوارض ممکن است در همه افراد ایجاد نشود. عوارض جانبی این دارو شامل موارد زیر هستند.

مصرف همزمان داروهای ضد درد اوپیوئید با قرص لوپرامید ممکن است موجب ایجاد یبوست شدید شود. همانطور که در این مقاله ملاحظه کردید قرص لوپرامید برای درمان انواع اسهال، حاد و مزمن کاربرد دارد. با رعایت نکاتی که در این مقاله برای مصرف این قرص گفته شد به بهبودی و سلامت خود و همچنین با عارضه های کمتر کمک کنید.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!


برج بیازیت استانبول مکان زیبایی که باید ببینید



چطور با جراحی ترمیمی زیباتر شویم؟



چگونه از شر اختلالات خواب رهایی یابیم؟



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!



با بالون معده لاغر می شویم یا نه؟

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک


بالون معده با دکتر فرزاد فرامرزی – فوق تخصص گوارش, کبد و آندوسکوپی


دکتر علی کربلایی خانی – جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی


دکتر ابوالفضل احیایی – درمان اختلالات خواب و ترک سیگار با جدیدترین روش

 

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

بیش از نیم قرن تلاش در

جهت تعالی فرهنگ سلامت کشور


فرم مشاوره اختصاصی

فرم نظرات کاربران

تست

برای دریافت پیشنهادات استثنایی عضو خبره ما شوید.

تماس با ما

تهران – کیلومتر 9 جاده مخصوص کرج – جنب بانک ملت شعبه پارس خودرو- شرکت داروسازی تهران دارو

4832 -21

935-8933828

در صورتی که تمایل دارید تا از مشاوره ما برخوردار شوید برروی چت آنلاین کلیک کنید.

ما در شبکه های اجتماعی

تافت و موس در صورتی که روی ریشه موها قرار بگیرند باعث بسته شدن روزنه‌های مو می‌شوند. بالطبع اگر روزنه‌های مو بسته شود، مانع رشد فولیکول مو می‌شود و

ترامادول نسبت به سایر داروهای تجویزی یا مواد مخدر از قبیل هروئین یا متادون ضعیف تر است. ولی باز هم می تواند منجر به اعتیاد شود.

خانم‌هایی که می‌خواهند مسئولیت جلوگیری را خودشان بر عهده بگیرند، می‌توانند از دیافراگم استفاده کنند. فقط باید به یاد داشته باشند که باید همواره از یک اسپرم‌کُش نیز به همراه یافراگم استفاده کنند.

اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که جوش های سر سیاه صورتتان همیشه باعث آزار شما می شوند این مقاله را که توصیه های مفید درباره جوش های سرسیاه هستند را از دست ندهید

تصمیم گیری برای انتخاب نحوه تغذیه فرزندان یک مساله کاملا شخصی است. اما بد نیست قبل از انتخاب راه تغذیه، آن را درست بشناسیم و با معایب ، مزایا و تاثیری که این روش بر سلامت فرزند ما دارد آشنا شویم.

بی خوابی یکی از مشکلاتی است که ممکن است به خاطر رژیم‌ های غذایی نادرست و خوردن غذای ناسب رخ دهد

کرفس حاوی ترکیب دیگری به لوتئولین است که خواص ضد سرطانی دارد. آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها, و سبزی‌ها می‌توانند به کاهش ریسک انواع خاصی از سرطان کمک کنند.

تردمیل وسیله ورزشی بسیار مفیدی است ولی مانند هر وسیله دیگری باید طرز استفاده درست از آن را بدانیم و به آن عمل کنیم. در این مطلب اشتباهات استفاده نادرست از تردمیل را برای شما دوستان بازگو کرده ایم

(c) 26-217 persianv.com All Rights Reserved

© کلیه حقوق متعلق به سایت پرشین وی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *