قرص عفونت کلیه چیست

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

قرص عفونت کلیه چیست

عفونت کلیه نوعی عفونت دستگاه ادراری است که معمولا از میزراه یا مثانه آغاز می‌شود و سپس به یک یا هردو کلیه‌ سرایت می‌کند. عفونت کلیه به اقدامات پزشکی فوری نیاز دارد. در صورت درمان‌نشدن، عفونت می‌تواند به کلیه‌ آسیب بزند و با انتقال باکتری ازطریق گردش خون موجب بروز عفونت‌های خطرناک و کشنده‌ در بدن شود. درمان عفونت کلیه معمولا به‌کمک آنتی بیوتیک ها انجام می‌گیرد. همچنین گاهی برای درمان، بیمار باید در بیمارستان بستری شود. اکنون با ادامه‌ی این مطلب همراه شوید تا با عفونت کلیه و روش‌های تشخیص و درمان آن آشنا شوید.

علائم و نشانه‌های احتمالی عفونت کلیه عبارت‌اند از:

اگر علائم و نشانه‌های بیماری به‌مرور تشدید شدند، به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر درمان عفونت دستگاه ادراری موجب بهبود علائم و نشانه‌هایتان نشد، به پزشک مراجعه کنید.

عفونت شدید کلیه درصورت درمان‌نشدن می‌تواند عوارض خطرناکی برجای بگذارد و زندگی فرد را تهدید کند. اگر علائم عفونت کلیه را همراه با وجود خون در ادرار و حالت تهوع و استفراغ دارید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

عواملی که می‌توانند احتمال عفونت کلیه را افزایش دهند، عبارت‌اند از:

میزراه در زنان کوتاه‌تر از مردان است. این امر موجب انتقال راحت‌تر باکتری‌ها از خارج از بدن به مثانه می‌شود. علاوه‌براین نزدیکی میزراه به واژن و مقعد فرصت بهتری برای باکتری‌ها فراهم می‌کند تا وارد مثانه شوند. عفونت مثانه می‌تواند موجب سرایت عفونت به کلیه شود. همچنین زنان باردار از دیگران درمعرض عفونت کلیه قرار دارند.

این امر ناشی از عواملی است که با کاهش جریان ادرار توانایی مثانه‌ را در دفع آن کاهش می‌دهند. وجود سنگ کلیه، چیزهای غیرطبیعی در ساختمان دستگاه ادراری و یا بزرگ‌شدن غده‌ی پروستات در مردان از علل بروز این پدیده هستند.

عفونت کلیه می‌تواند در اثر تضعیف دستگاه ایمنی بروز کند. بیماری‌هایی مانند دیابت و ایدز دستگاه ایمنی را تضعیف می‌کنند. همچنین برخی داروهایی که برای جلوگیری از پس‌زدن عضو پیوندی مصرف می‌شوند نیز دستگاه ایمنی را تضعیف می‌کنند.

آسیب عصبی یا نخاعی می‌تواند موجب شود عفونت‌های مثانه را احساس نکنید و سپس عفونت به کلیه‌تان گسترش یابد.

سوندهای ادراری لوله‌هایی هستند که ادرار را از مثانه‌ تخلیه می‌کنند. ممکن است در طول برخی عمل‌های جراحی یا پس از آن یا حتی برای تشخیص برخی مشکلات از سوند ادراری استفاده شود. همچنین افرادی که مجبورند استراحت مطلق داشته باشند، باید برای مدت نسبتا طولانی از سوند ادراری استفاده کنند.

در بیماری ریفلاکس ادراری مقدار اندکی ادرار از مثانه به سمت میزنای (لوله‌ی باریکی که ادرار را از کلیه‌ها به مثانه می‌برد) و کلیه‌ها می‌رود. مبتلایان به این بیماری بیش از دیگران درمعرض ابتلا به عفونت کلیه در کودکی و بزرگسالی قرار دارند.

درصورت درمان‌نشدن، عفونت کلیه می‌تواند موجب بروز عوارض جدی‌ در فرد شود. این عوارض عبارت‌اند از:

برخی اقدامات با کاهش خطر عفونت‌ دستگاه ادراری، خطر عفونت کلیه را نیز کاهش می‌دهند. این اقدامات در زنان اهمیت بیشتری دارد. اقداماتی که خطر عفونت‌ دستگاه ادراری را کاهش می‌دهند، عبارت‌اند از:

برای تأیید عفونت کلیه معمولا از فرد نمونه‌ی ادرار گرفته می‌شود تا وجود باکتری، خون یا چرک در ادرار بررسی شود. همچنین ممکن است از فرد نمونه‌ی خون گرفته شود تا وجود باکتری یا سایر ارگانیسم‌ها در خون در آزمایشگاه، آزمایش شود.

گاهی آزمون‌های فراصوت، سی‌تی‌اسکن و نوعی آزمایش پرتو ایکس به‌ «سیستورتروگرام حین ادرار» برای بیمار تجویز می‌شود. در سیستورتروگرام حین ادرار نوعی رنگ به فرد تزریق می‌شود و مثانه زمانی‌که پُر و درحال ادرار است، با پرتو اکس بررسی می‌شود.

آنتی‌بیوتیک‌ها اولین خط مبارزه با عفونت‌های کلیه هستند. نوع و مدت زمان استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها به وضعیت سلامت و باکتری‌های یافت‌شده در نمونه‌‌ی ادرارتان بستگی دارد. ممکن است مجبور شوید برای یک هفته یا از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده کنید. باید آنتی‌بیوتیک را طبق دستورالعمل پزشک و تا پایان دوره مصرف کنید؛ حتی اگر پس از مدتی احساس کردید حال‌تان بهتر است.

ممکن است پزشک چندین بار از شما آزمایش ادرار بگیرد تا از درمان عفونت اطمینان حاصل کند. اگر پس از دوره‌ی درمان باز هم نشانه‌ای از عفونت وجود داشت، شما به یک دوره‌ی درمان دیگر با آنتی‌بیوتیک‌ها نیاز خواهید داشت.

اگر عفونت کلیه‌تان شدید باشد، ممکن است پزشک از شما بخواهد تا در بیمارستان بستری و درمان شوید. روند درمان شامل مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و مایعات بوده که به روش داخل‌وریدی به رگی در بازو تزریق می‌شود. مدت زمان بستری‌شدن در بیمارستان به شدت عفونت‌ بستگی دارد.

برخی مواقع ممکن است در اثر برخی مشکلات مانند اختلال در ساختمان دستگاه ادراری عفونت کلیه‌تان دوباره عود کند. در این مواقع باید به نفرولوژیست (فوق‌تخصص کلیه و مجاری ادراری) یا اورولوژیست (جراح کلیه و مجاری ادراری) برای ارزیابی مراجعه کنید. شاید در این مواقع برای ترمیم مشکلات ساختمانی کلیه مجبور به انجام عمل جراحی شوید.

برای کاهش ناراحتی در زمان بهبود عفونت کلیه ممکن است به موارد زیر نیاز داشته باشید:

معمولا در این مواقع فرد ابتدا به پزشک عمومی مراجعه می‌کند. اگر پزشک تشخیص دهد که عفونت به کلیه سرایت کرده، برای درمان بیماری شما را نزد اورولوژیست خواهد فرستاد.

زمانی‌که می‌خواهید به پزشک مراجعه کنید، درباره‌ی محدودیت‌های احتمالی مانند محدودیت در رژیم غذایی سؤال کنید. همچنین برای آمادگی، فهرست زیر را قبل از مراجعه به پزشک آماده کنید:

برای ملاقات با پزشک یک نفر از افراد خانواده یا دوستان‌تان را با خود ببرید تا اگر حرف‌های پزشک را فراموش کردید، به شما یادآوری کند.

برای عفونت کلیه می‌توانید سؤالات زیر را از پزشک بپرسید:

احتمالا پزشک سؤالات زیر را از شما می‌پرسد:

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15تومان

قرص عفونت کلیه چیست

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

سلام مقاله جالب و عالی بود.

خواص خوراکی ها

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

ماتریس اولویت بندی کارها؛ چطور از وقت و استعدادهایمان بهتر استفاده کنیم؟

علائم شستشوی لباس چه معنایی دارند؟

طراحی آرایشگاه زنانه با ایده های خلاقانه

۶ ابزار اولویت بندی برای افزایش بهره وری و مدیریت بهتر زمان

کتاب الفبای قراردادهای تجاری؛ هرآنچه که باید درباره عقد قرارداد بدانید

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

کلیه وظیفه تصویه خون را برعهده دارد, به علت عفونت باکتریایی که از طریق دستگاه ادراری وارد می‌شود ممکن است دچار عفونت شود، برای درمان عفونت کلیه با دکتر نیم همراه باشید.

اگر عفنونت کلیه درمان نشود می‌تواند سبب از کار افتادن همیشگی کلیه‌های شما شود، عفونت کلیه همچنین به عنوان پیلونفریت شناخته می‌شود.

 زنان (مخصوصاً زنان باردار) بیش از مردان در معرض ابتلا به عفونت کلیه می‌باشند.

عواملی که سبب افزایش خطر ابتلا به عفونت کلیه می‌شوند عبارت‌اند از: مشکل در سیستم ایمنی به علت دیابت، ایدز، عوارض جانبی برخی از درمان‌ها، مشکل سنگ کلیه و یا هر شرایطی که سبب بلوکه شدن جریان خون می‌شود.

برخی از علائم رایج عفونت کلیه عبارت‌اند از: درد در پشت کمر، درد شکمی، حالت تهوع، استفراغ، تب، درد یا سوزش هنگام ادراد و تغییر در رنگ ادرار.

قرص عفونت کلیه چیست

توجه: برای تشخص و درمان عفونت کلیه به پزشک مراجعه و از روش‌های درمان گیاهی عفونت کلیه به عنوان درمان کمکی استفاده کنید.

 

 

لیست مطالب :

افزایش مصرف مایعات با کاهش علائم به درمان عفونت کلیه شما کمک می‌کند و همچنین سبب افزایش سرعت روند بهبودی شما می‌شود.

افزایش مصرف مایعات سبب دفع باکتری‌ها و هرگونه مواد سمی و زائد از کلیه‌های شما می‌شود.

درد در قسمت پایین شکم، پشت و ناحیه کمک در عفونت کلیوی مشکلی بسیار ایج است، شما می‌توانید برای کاهش درد، آرام کردن ماهیچه‌های شکم خود، کاهش فشار مثانه خود و کاهش التهاب از کپرس آب داغ استفاده کنید.

کرنبری یک روش محبوب برای درمان گیاهی عفونت کلیه و همچنین سنگ کلیه می‌باشد و برای سلامتی کلیه بسیار مفید می‌باشد.

بر اساس مطالعات در سال 29 که توسط محققان دانگشاه مینه سوتا انجما شدن، آب کرنبری برای درمان عفونت کلیه و دستگاه ادراری و پیشگیری از این بیماری‌ها برای زنان جوان و میانه سال مفید است.

توجه: نوشیدن آب کرنبری به مدت طولانی سبب ایجاد سنگ کلیه می‌شود.

ماست حاوی آنتی اکسیدان ها و پروبیوتیک ها است که می‌تواند به درمان عفونت کلیه کمک کند و حتی از تکرار آن جلوگیری کند.

باکتری‌های زنده در ماست مانع پیوستن باکتری‌ها به سلول‌های اپیتلیال دستگاه اداری می‌شود، علاوه بر این ماست سبب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

 

 

ویتامین C با افزایش سیستم ایمنی بدن به درمان عفونت کلیه کمک می‌کند، همچنین سطح اسیدی کلیه را افزایش می‌دهد بنابراین سبب از بین رفتن باکتری‌هایی می‌شود که علل ایجاد عفونت کلیه شده‌اند.

ریشه مارشمالو یک روش محبوب و معروف برای درمان گیاهی عفونت کلیه است زیرا دارای خواص دیورتیک است که باعث افزایش جریان ادرار می‌شود، طوری که سموم و باکتری‌ها سریع از بدن دفع خواهند شد.

علاوه بر این خواص آنتی اکسیدانی ریشه گل ختمی سبب محافظ سلول‌های دستگاه ادراری از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد می‌شود.

توجه: این روش برای زنان باردار و افراد مبتلا به دیابت مناسب نمی‌باشد.

آب جعفری با افزایش جریان ادرار به درمان عفونت کلیه می‌شود.

آب جعفری به عنوان یک تمیز کننده برای کلیه‌ها عمل می‌کند یعنی سبب از بین رفتن هرگونه سموم مضر و میکروب از کلیه‌های شما می‌شود.

سرکه سیب سبب به علت داشتن اسید مالیک دارای خواص ضد باکتری است که می‌تواند به درمان عفونت کلیه کمک کند، علاوه بر این سبب حفظ تعادل PH در بدن و جلوگیری از گسترش عفونت می‌شود.

سیر دارای خواص آنتی بیوتیکی طبیعی است که به درمان عفونت کلیه کمک می‌کند و علاوه بر این به عنوان یک دیورتیک عمل می‌کند و سبب از بین رفتن مواد سمی و مضر از کلیه‌های شما می‌شود.

سیب دارای خواص ضد التهابی بالا است از این رو می‌تواند سبب کمک به درمان عفونت کلیه شود.

سیب باعث اسیدی شدن ادرار می‌شود که از رشد باکتری‌های مضر جلوگیری می‌کند، مصرف منظم این میوه حتی می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات کلیوی را کاهش دهد.

برای انتقال نیافتن باکتری‌ها وسایل شخصی خود را جدا کنید

پس از نزدیکی، سریعاً ادرار کنید و آلت تناسلی خود را بشورید تا از گسترش باکتری جلوگیری شود

تا می‌توانید ادرار خود را تخیله کنید تا همیشه مثانه خالی باشد

از غذاهایی که دارای فسفر و پتاسیم زیاد است خودداری کنید

اگر قلیان و سیگار یا هرگونه ماده مخدر می‌کشید ترک کنید

اگر اضافه وزن دارید، بهتر از به فکر کاهش وزن باشید

از شلوارهای تنگ و پلاستیکی خودداری کنید

 

 

نظر

قرص عفونت کلیه چیست

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *