قرص ضد درد سنگ کلیه

قرص ضد درد سنگ کلیه
قرص ضد درد سنگ کلیه

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

قرص ضد درد سنگ کلیه

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

المزيد من التفاصيل : http://arabic.stonecrushersolution.or…بیماریها کلیه سنگ ساز سنگ کلیه . درمانبهترین سنگ شکن کلیه. . داروها، تغذیه .درمان سنگ کلیه با داروهای گیاهی. داروی سنگ شکن کلیه. به کیلینیک دیجیتالی طب سنتی خوش آمدید .وقتی فردی یک بار سابقه ابتلا به سنگ کلیه را داشته باشد، احتمال این که بار دوم . سنگ شکن های .سنگ کلیه به ته . ابتلا به عفونت و مصرف خود سرانه داروها زمینه ایجاد سنگ را . سنگ شکن های .اگر مستعد ابتلا به سنگ کلیه هستید می . به کلینیک سنگ شکن معرفی شدم که . داروها که .منبع,سنگ کلیه,سنگ کلیه . ساخت این سنگ ها با خوردن داروهای تجویز . سنگ شکن کلیه .. کلیوی است که در سنین بالاتی 28 سال امکان ابتلا به آن شایع تر است.سنگ کلیه انواع . داروها و .. هایی که این روز ها بسیاری از مردان و زنان از آن رنج می برند بیماری سنگ کلیه . داروها باید .. پست دو نسخه ی طبی و مفید را به شما معرفی میکنیم اولی برای دفع آسان سنگ کلیه . معرفی داروها;باسلام اگر سنگ کلیه دارید . بازرگانی صنایع پارس در زمینه تولید دستگاههای سنگ شکن و سایر .جديدترين و قوي ترين داروي موثر سنگ شکن و حلال در درمان انواع . قزص دفع سنگ کلیه .دستگاه سنگ شکن کلیه به وسیله امواج ايران ويج ; الکترونیک و رباتیک .. و کمر،تب،خون در ادرارو احساس درد در حین دفع ادرار که وقتی پزشک به سنگ کلیه . داروها برای .هسته خرما برای دفع سنگ کلیه . قبل از مصرف این داروها، نمک بخورید! ماهی دودی, .. سنگ های کلیه: . در سنگ شکن های نسل . از اینهاست.در مورد عوارض داروها باید به .سنگ کلیه ذرات کوچک و سخت که در یک یا هر دو کلیه تشکیل شده و گاهی به داخل حالب ها . داروها مسکن .نحوه عمل با دستگاه سنگ شکن عملکرد این روش درمانی به‌ این . سنگ کلیه بیماری است که باعث درد .روش آماده سازی داروها: . نصفش با سنگ شکن کلیه و قرص از بین رفت . خدا را شکر .. داروی سنگ کلیه, درد سنگ کلیه, درمان سنگ کلیه, رفع سنگ کلیه, سنگ شکن, سنگ های کلیه, .عوارض درمان سنگ کلیه با سنگ شکن. . در اين افراد استفاده از آب فراوان و برخي داروها مؤثر .درمان سنگ کلیه با دستگاه سنگ شکن() جستجو در سایت توسط .. این دارو علاوه بر این با مقدر مصرف مذکور در فوق مورد شروع تشکیل سنگ کلیه و مثانه جهت .

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Playlists werden geladen…

دکتر رضا ولی پور متخصص ارولوژی – متخصص و فوق تخصص اورولوژی

بهترین متخصص اورولوژی در شهرک غرب

آیا عمل سنگ شکنی کلیه درد دارد؟

درمان سنگ کلیه ، راه حلی سریع و بدون درد

جدید ترین جراحی سرطان پروستات بدخیم !

قرص ضد درد سنگ کلیه

علائم پروستات بدخیم چیست؟ آن ها را سریعا شناسایی کنید!

نکات ضروری قبل و بعد از بیوپسی پروستات

جراحی واریکوسل ، چرا و چگونه؟

خطر هیدروسل را باید جدی گرفت!

چطور بفهمیم که واقعا سرطان بیضه داریم؟

بررسی کامل علائم سرطان مثانه

درمان و علل تشکیل سنگ مثانه

لخته خون در ادرار نشانه چیست؟

بررسی کامل علائم سرطان مثانه

درمان و علل تشکیل سنگ مثانه

لخته خون در ادرار نشانه چیست؟

فهرست موضوعات

درد کلیه معمولا عمیق تر بوده و در قسمت بالاتری از پشت بدن و در زیر دنده ها احساس می شود. در این مقاله دکتر ولی پور جراح کلیه ، به بررسی علائم و علل درد کلیه و همچنین بیماری هایی که سبب بروز درد کلیه می شوند، می پردازد.

کلیه ها دو عضو در بدن هستند که عملکرد عمده آنها دفع مواد زائد، دفع آب اضافی بدن و تولید هورمون هایی جهت متعادل سازی فشار خون، تولید گلبول های قرمز و میزان اسیدی بودن خون می باشد. کلیه ها همچنین بر متابولیسم کلسیم، سدیم، پتاسیم و دیگر الکترولیت ها تاثیر می گذارند.

علائم مرتبط با درد کلیه که به آن درد کلیوی یا درد پهلو نیز گفته می شود، ناراحتی (حاد یا مزمن) و دردی شدید می باشد که حدودا بین دنده پایینی و باسن رخ می دهد. بسته به علت درد، این درد می تواند به ناحیه پایین پهلو یعنی کشاله ران یا ناحیه شکمی سرایت کند. برخی افراد ممکن است به علائم یا نشانه هایی از جمله موارد زیر مبتلا شوند:

دیگر علائم و نشانه هایی که ممکن است در صورت کاهش فزاینده عملکرد کلیوی اتفاق افتند، عبارتند از:

حتما بخوانبد

اگر درد کلیه شدت بسیاری داشته باشد و تکرر ادرار زیاد باشد ممکن است شما سنگ کلیه داشته باشید براب درمان سنگ کلیه بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

درمان سنگ کلیه

بسته به علت زمینه ای، درد کلیه می تواند در سمت راست یا چپ رخ دهد. گاهی اوقات این درد می تواند در هر دو سمت ناحیه کمر اتفاق افتد.

آسیب کلیوی در اثر ضربه (پارگی کلیه) نیز می تواند علائم ذکر شده در بالا را سبب شود، اما آسیب خفیف ممکن است در ابتدا هیچ علامتی نداشته باشد. پارگی های شدید کلیوی می توانند سبب غیر عادی شدن ضربان و فشار خون و ایجاد شوک شوند.

درد کلیه خود علامتی ناشی از مشکلات یا بیماری هایی می باشد که کلیه یا ساختارهای در ارتباط با آن، مانند میزنای یا مثانه به آن مبتلا هستند.

با اینکه برخی بیماری ها ممکن است دردهایی مشابه درد کلیه ایجاد کنند، اما این دردها در واقعیت ناشی از کلیه نیستند. موارد زیر مثال هایی از این دردها هستند:

با اینکه درد کلیه در یک سمت کمر بروز می کند اما می تواند در یک زمان در هر دو سمت کمر رخ داده و تا به شکم یا کشاله ران نیز منتشر شود.

دردی که ناگهانی، تیز، شدید بوده و به صورت متناوب افزایش و کاهش می یابد معمولا ناشی از سنگ هایی است که در میزنای های کلیه ها وجود دارند. درد ایجاد شده توسط سنگ های کلیوی، کولیک کلیوی نامیده می شود.

بیشتر بخوانید

متخصص اورولوژی می گوید اگر بر روی دستگاه تناسلی خود ضایعه گوشتی و یا خال مشاهده کردید هرگز به راحتی از آن چشم پوشی نکنید. آیا می دانید زگیل تناسلی چیست؟ آیا با روش های انتقال زگیل تناسلی در مردان آشنا هستید؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

زگیل تناسلی در مردان

بسیاری از عوامل بیماری کلیوی که به درد کلیه (درد پهلو نیز گفته می شود) منجر می شوند ناشی از بیماری های زمینه ای اکتسابی می باشند که می توانند عملکرد کلیه را به طور حاد یا مزمن تحت تاثیر قرار دهند.

دیگر بیماری ها در هنگام تولد وجود دارند. برخی افراد ممکن است با وضعیتی غیرعادی به دنیا آیند که از لحاظ ژنتیکی موثر بر کلیه ها تلقی می شود.

درد کلیه یا درد پهلو می تواند حاد، نسبتا مداوم و تیز باشد. این درد کولیک کلیوی نامیده می شود. این نوع درد معمولا هنگامی دیده می شود که یک سنگ کلیه یا موردی دیگر سبب انسداد لوله تخلیه کننده کلیه (میزنای) شده باشد.

با این حال، دیگر فرایندها نیز می توانند سبب یک درد کلیوی مبهم، مزمن و گاها تیز شوند. برخی عوامل درد کلیه یا درد پهلو به شرح زیر می باشند:

✔ عفونت های مجاری ادراری

قرص ضد درد سنگ کلیه

✔ عفونت های کلیوی

✔ سنگ های کلیوی (نفرولیتیازیس و یا یورترولیتیازیس)

✔ سرطان کلیه

✔ هر موردی که سبب وارد آمدن فشار به کلیه شود (مانند یک تومور بزرگ)

✔ تخریب یا تورم رگ‌های خونی کلیه (گلومرولونفریتیس)

✔ وجود لخته های خونی در کلیه (ترومبوز ورید کلیوی)

✔ بیماری کلیه پلی کیستیک (مادرزادی)

✔ ناهنجاری های مادرزادی در سیستم کلیوی که منجر به انسداد کامل یا بخشی از جریان ادرار می شود.

✔ داروها یا سمومی که به بافت کلیوی آسیب وارد می کنند (برای مثال: قرار گرفتن در معرض سموم آفت کش یا مصرف مزمن داروهایی مانند ایبوپروفن، آدویل، موترین و…)

✔ درد کلیه در دوره بارداری

✔ خونریزی کلیوی (هموراژی) ناشی از عواملی مانند ضربه های نفوذ کننده به درون بدن یا له کننده (مانند پارگی کلیه)

✔ مراحل آخر بیماری های کلیوی

عفونت حاد و مزمن کلیه معمولا با درد همراه است. در عفونت حاد کلیه بیمار می تواند به تب مبتلا شود، در حالی که عفونت مزمن می تواند بدون تب باشد. ورم زیر چشم نیز یکی دیگر از نشانه های مشکلات کلیوی است. درد کلیه نباید با خوردن مسکن هایی مانند ژلوفن سرکوب شود.

در صورتی که فرد احساس کرد که به درد در این ناحیه دچار شده باید بلافاصله به اورژانس بیمارستان مراجعه کند. یکی از کارهای اشتباهی که در زمان کلیه درد رایج شده، مصرف قرص ژلوفن است. خوردن این قرص می تواند باعث نارسایی و حتی از کار افتادن کلیه ها شود.

فرد نباید ملاقات خود با پزشک را جهت معاینه درد کلیه یا درد پهلو به تعویق اندازد. با اینکه درد پهلو اغلب با مشکلات زمینه ای در ارتباط با کلیه دیده می شود، اما بیماری های دیگر بسیاری وجود دارند که می توانند دردی مشابه با درد کلیه را ایجاد کنند.

پزشک می تواند به انجام تشخیصی دقیق از مشکلاتی زمینه ای که منجر به درد پهلو یا درد کلیه شده اند کمک کند. هرگونه بروز درد شدید در پهلو یا کلیه باید سریعا معاینه شود. علائم هشدار دهنده ای که بیانگر وجود بیماری کلیوی و منجر شدن آن به درد پهلو یا کلیه می باشند به شرح زیر هستند:

❇ وجود پروتئین یا خون در ادرار

❇ افزایش دفعات دفع ادرار مخصوصا در شب، یا مشکل و درد در هنگام ادرار

❇ فشار خون بالا

❇ تورم در دست ها و پاها و یا پف کردن نواحی اطراف چشم

❇ آزمایشی که حاکی از میزان غیر عادی کراتینین، نیتروژن اوره خون یا میزان فیلتراسیون گلومرولی کمتر از ۶۰ (میلی لیتر بر دقیقه بر متر مربع) باشد.

علاوه بر این، اگر فردی مبتلا به دیابت یا هرگونه بیماری مادرزادی باشد که منجر به اختلال در عملکرد کلیه می شود، او باید از نظر بروز اختلالات عملکردی کلیه یا نارسایی کلیه بر طبق روال توسط یک پزشک معاینه شود.

پزشک معمولا یک بررسی بر سابقه فرد و معاینه ای بدنی انجام خواهد داد. آزمایشات اولیه معمولا شامل یک آزمایش شمارش کامل سلول های خون (CBC)، عملکرد کلیه (کراتینین و BUN)، آزمایش ادرار و در صورت لزوم آزمایش بارداری می شوند. در صورتی که فرد آسیبی ناشی از ضربه به قسمت پایینی کمر به او رسیده باشد، می توان به پارگی کلیه مشکوک شد.

در صورتی که پزشک به وجود سنگ کلیه مشکوک باشد، یک آزمایش سی تی اسکن (بدون تزریق ماده حاجب) یا سونوگرافی از کلیه انجام خواهد شد. انجام آزمایش اشعه ایکس از شکم نیز می تواند صورت گیرد، اما به طور معمول سی تی اسکن و سونوگرافی جایگزین آن می شوند.

از آنجایی که بیماران مبتلا به سنگ کلیه اغلب نیاز به تکرار تصویر برداری های اشعه ایکس دارند و یا چندین بار به سنگ کلیه مبتلا می شوند، سونوگرافی به دلیل نداشتن تشعشعات روشی خوبی جهت استفاده است.

سی تی اسکن های شکمی لگنی با ماده حاجب یا تصویر برداری با تشدید امواج مغناطیسی (MRI) و آئورتوگرام می توانند جهت تعیین و تمایز بیشتر بیماری های زمینه ای کلیوی یا عوامل غیر کلیوی درد پهلو استفاده شوند.

در صورتی که کلیه مشکوک به آسیب ناشی از یک ضربه باشد (مانند حادثه رانندگی، زخم ناشی از شلیک گلوله یا له شدگی ناشی از یک ضربه در فوتبال یا آسیب در محل کار) این آزمایشات به طور معمول انجام می شوند.

درمان درد کلیه (درد پهلو) به علت زمینه ای درد بستگی دارد. عفونت ها و سنگ های کلیوی که سبب درد می شوند، اغلب با مصرف ایبوپروفن، کترولاک (تورادول)، استامینوفن (تیلنول و غیره) یا گاهی اوقات با مقادیر کم مورفین (در ابتلا به سنگ های کلیوی) درمان می شوند.

این داروها درد را تسکین می دهند، اما سبب درمان علت زمینه ای درد نمی شوند. هر چند که، برخی بیماران ممکن است به صورت خود به خود سنگ های کلیوی کوچک (معمولا با قطری کمتر از ۶ میلی متر) را دفع کرده و از درد رهایی یابند. ادرار، سنگ کلیوی را که سبب التهاب شده به بیرون از میزنای و یا میزراه می راند.

عفونت هایی مانند عفونت های مجاری ادرار و پیلونفریت معمولا علاوه بر داروهای مسکن درد، نیازمند درمان های آنتی بیوتیکی نیز می باشند. اگر سنگ های کلیوی میزراه را به طور کامل مسدود کرده و یا دارای قطر ۶ میلی متری و بیشتر باشند ممکن است نیاز به جراحی اورولوژیکی (مجاری ادرار) داشته باشند.

معمولا، در صورتی که سنگ های کلیوی توسط تکنیک های جراحی رو به عقب از بین برده شوند مدت بهبود کم (همان روز یا چند روز) می باشد. با این حال، برخی پارگی های شدید کلیوی ممکن است به جراحی های گسترده تری نیاز داشته باشند. مدت زمان بهبودی در این نوع جراحی ها از چند هفته تا چند ماه متغییر است.

دیگر عوامل زمینه ای که سبب درد پهلو می شوند می توانند به روش تسکین دردی مشابه و درمان های همزمان نیاز داشته باشند. هر چند که، بیمارانی که مبتلا به مشکلات شناخته شده کلیوی (بیماری کلیوی) و یا کاهش عملکرد کلیوی شده اند نباید با داروهایی درمان شوند که توسط کلیه ها دفع شده و یا ممکن است سبب آسیب بیشتر کلیوی شوند.

 

دکتر ولی پور، متخصص اورولوژی در غرب تهران

دكتر رضا ولی پور، متولد سال ٦٠ ، رتبه كل ١٠٠ كنكور علوم تجربی سال ٧٨ و نفر اول كشوری امتحان پره انترنی (پیش كارورزی) درشهریور ماه سال ٨٤ می باشند.ایشان فارغ التحصیل رشته پزشكی عمومی از دانشگاه علوم پزشكی تهران در سال ٨٦ و نفر اول كشوری بورد تخصصی ارولوژی در سال ٩١ می باشند. همچنین اینشان فلوشیپ فوق تخصصی اندویورولوژی و یورولاپاراسكوپی بوده و عضو هیأت علمی دانشگاه و استادیار دانشكده پزشكی هستند و داری بیش از ١٥ مقاله در مجلات لیرانی و بین المللی

مطلب قبلی

علایم عفونت کلیه چیست؟

مطلب بعدی

از هیدرونفروز کلیه بترسید!

بهترین متخصص اورولوژی در شهرک غرب

دلایلی که می گویند، از سرطان کلیه بترسید!

سندرم نفروتیک چیست؟

از هیدرونفروز کلیه بترسید!

مطالب پر بازدید

انواع روش های درمان زگیل تناسلی + (علائم زگیل تناسلی)

کدام جراحی سنگ کلیه را انتخاب کنم؟

جدید ترین جراحی سرطان پروستات بدخیم !

جناب آقای دکتر رضا ولی پور متخصص جراح کلیه و مجاری ادراری هستند. ایشان علاوه بر تخصص در این زمینه دارای مدرک فلوشیپ در رشته آندیورولوژی هم می باشد.

از دکتر بپرسید

قرص ضد درد سنگ کلیه
قرص ضد درد سنگ کلیه
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *