قرص ضد حساسیت برای رنگ مو

خواص دارویی و گیاهی

بسیاری از حساسیت ها با داروهای ضد حساسیت قابل کنترل و درمان هستند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات دارویی مفیدی در زمینه انواع قرص ضد حساسیت به شما عزیزان ارائه دهیم.

حساسیت ها به صورت های متفاوتی ایجاد می شوند. بسیاری از حساسیت ها فصلی هستند و با تغییر شرایط محیطی پدید می آیند. البته برخی از حساسیت ها نیز مربوط به غذاها و داروهای مصرف شده است. برای کنترل و درمان انواع مختلف حساسیت ها بهتر است با انواع قرص ضد حساسیت آشنا شویم.

تاکنون تعداد زیادی قرص ضد حساسیت معرفی شده است که هر یک می توانند برای درمان حساسیت فصلی و آلرژی های دوره ایی، حساسیت های پوستی، حساسیت کودکان و مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله تعدادی از معتبرترین و موثرترین قرص های ضد حساسیت را معرفی می نماییم.

این قرص از خانواده آنتی هیستامین هاست و برای درمان حساسیت ها و کهیر استفاده می شود. از عوارض این قرص ضد حساسیت می توان به سردرد، یرقان و سرگیجه اشاره کرد. این دارو خیلی سریع به وسیله دستگاه گوارش جذب می شود. در بسیاری از کشورها به دلیل عوارض خطرناکی که دارد، حذف شده است.

عوارض قرص آستمیزول: یرقان، بی قراری، افزایش اشتها، درد مفاصل، خشکی دهان، سردرد و سرگیجه می باشد.

این داروی ضد حساسیت نیز برای درمان آسم و حساسیت های فصلی تجویز می شود. تورم دستگاه تنفسی را کاهش می دهد و در نتیجه تنفس را آسان می کند. قرص ایروکاست از خس خس سینه، تنگی قفسه سینه و تنگی نفس جلوگیری می کند و به صورت قرص جویدنی 5 میلی گرم و 1 میلی گرم تجویز می شود. این قرص ضد حساسیت در بزرگسالان به میزان 1 میلی گرم به صورت خوراکی(یک بار در روز) و در هنگام غروب مصرف می شود.

عوارض قرص ایروکاست: خستگی، ضعف، علائم آنفلونزا، اسهال، تشنگی، عطسه، کهیر، گرفتگی عضلانی، سرفه و راش جلدی، بی حسی و گزگز پاها یا دست ها، درد یا ورم سینوس، ضعف ماهیچه، تغییرات رفتاری و ذهنی (پرخاشگری، اشکال در خواب، اشکال در حافظه، افسردگی، توهم، افکار خودکشی، استرس و راه رفتن در خواب)، تهوع، گوش درد، برونشیت، دندان درد، سوء هاضمه، عفونت دستگاه تنفسی و عفونت گوش

این دارو برای درمان خارش و آلرژی تجویز می شود. به دلیل خواص ضد حساسیتی، خواب آور و آرام بخش است. کودکان نسبت به این دارو حساس تر از بزرگسالان هستند و عوارض بیشتری با مصرف این دارو در کودکان ظاهر می شود.

عوارض قرص هیدروکسی زین: فعالیت غیر ارادی حرکتی، خواب آلودگی شدید، کاهش فشار خون، گیجی، خشکی دهان، لرزش و حملات تشنج

این قرص نیز از خانواده آتتی هیستامین است و برای درمان سرماخوردگی، کهیر، آلرژی و پیشگیری از آسم تجویز می شود. مصرف این دارو در کودکان موجب بهبود خواب می شود.

 

عوارض قرص کتوتیفن: تب ولرز، سرگیجه، ضایعات پوستی، اسهال، سرفه، عفونت تنفسی، خستگی و ضعف، خشکی دهان و خواب آلودگی

قرص لوراتادین به عنوان ضد آلرژی و حساسیت تجویز می شود و از طریق لوله های گوارش جذب خون می شود. این دارو برای درمان بیماران دچار کهیر ناشناخته مزمن نیز استفاده می شود. به طور معمول مقدار مصرف قرص لوراتادین در کودکان بزرگ تر از 6 سال  و بزرگسالان 1 میلی گرم به صورت روزانه است.

کسانی که دچار ناراحتی کبدی هستند، با مصرف این دارو دچار مشکل می شوند. چون که متابولیسم این دارو کبدی است و از این رو بیماران کبدی دچار خواب آلودگی شدیدی می شوند که باید به پزشک مراجعه کنند.

عوارض قرص لوراتادین: سردرد، سرگیجه، اختلال در بینایی، خستگی غیر معمول و ضعف عضلانی، عصبانیت، افزایش حساسیت به نور آفتاب، اشکال در دفع ادرار، احساس گرفتگی در سینه، طپش یا تندی ضربان قلب و کهیر

این قرص ضد حساسیت نیز جزء خانواده آنتی هیستامین می باشد. معمولاً برای خارش، کهیر، آلرژی، پیشگیری از آسم وتجویز می شود و عموماً به صورت دو بار در روز و برای چند هفته تجویز می شود.

عوارض قرص زادیتن: افزایش وزن، سرگیجه، تهوع، خشکی دهان، ناراحتی معده، خواب آلودگی و تحریک عصبی

قرص ترفنادین(Terfenadine)

قرص ضد حساسیت ترفنادین نیز جزء خانواده آنتی هیستامین هاست و برای درمان و پیشگیری از آلرژی با علائم عطسه، کهیر و خارش، قرمزی و آبریزش چشم و آبریزش بینی به کار می رود. از آن جایی که اثرات ضدموسکارینی و تسکینی آن کم است، امروزه این دارو کمتر استفاده می شود. از آن به منظور درمان رینیت آلرژیک، حساسیت های پوستی و تب یونجه در بزرگسالان روزی 6 میلی گرم(یک عدد قرص) مصرف می شود.

عوارض قرص ترفنادین: سرگیجه، بی قراری، بی خوابی، فشار خون بالا، تهوع، خستگی، سردرد، آریتمی قلبی و خشکی دهان

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در زمینه انواع قرص های ضد حساسیت برای شما عزیزان مفید بوده باشد و با استفاده از موارد مطرح شده بتوانید به درمان حساسیت های مختلف بپردازید.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!



چیانگ مای ، مقصد تاریخی محبوب تایلند


برای انجام جراحی زیبایی به کدام دکترها اعتماد کنیم؟



تصویری بسیار از از جنگل شهری چین


برای پاکسازی پوست چرب از این روش های مطمئن استفاده کنید



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک





آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

لوراتادین چیست؟

لوراتادین در درمان بیماران دچار کهیر مزمن ناشناخته نیز استفاده می شود. لوراتادین یک آنتی هیستامین جدید می باشد و در مقایسه با اعضای دیگر این گروه، اثر خواب آوری کمتری دارد. لوراتادین به شکل قرص و شربت تولید می شود. 

طریقه مصرف لوراتادین

لوراتادین اغلب یک بار در روز و برای مصرف خوراکی تجویز می گردد. دستورات بسته دارو را به دقت مطالعه کنید. لوراتادین را دقیقا مطابق با دستور پزشک معالج خود مصرف و از تغییر خودسرانه دوز دارو پرهیز کنید.

 این قرص معمولا در بسته هاى 2 تایى عرضه مى شود. لوراتادین به راحتى از طریق لوله هاى گوارش جذب خون مى شود و بین یک تا سه ساعت پس از مصرف، اثر درمانى اش شروع مى شود و معمولا اوج خاصیت درمانى لوراتادین حدود 8 تا 12 ساعت پس از مصرف آن است که بیمار به طور واضح اثرات بهبودى را در خود احساس مى کند.

فراموش کردن دوز دارو

در صورت فراموش کردن یک دوز دارو، به محض به خاطر آوردن دوز فراموش شده آن را میل کنید. اما اگر تقریبا زمان نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را رها کرده طبق بره منظم خود عمل کنید. مقدار دارو را دو برابر نکنید.  

لوراتادین بیماری شما را درمان نمی کند و فقط علایم شما را بهبود می بخشد.

ملاحظات غذایی

برای جذب بهتر دارو آن را 1 ساعت قبل یا 2 ساعت پس از غذا میل نمایید. لوراتادین را با آب پرتقال، آب گریپ فروت یا آب سیب مصرف نکنید، چرا که ممکن است سطح خونی دارو را کاهش دهند. ممکن است پزشک شما مصرف برخی غذاها یا میوه ها را که سبب تشدید علایم آلرژی می شوند، ممنوع کند. 

هشدارها و موارد احتیاط

نکات زیر را به پزشک خود اطلاع دهید:

* اگر دارویی مصرف می کنید، اعم از داروهای با نسخه یا بی نسخه، به خصوص عوامل ضد افسردگی، اریترومایسین، کتوکونازول، داروهای آسم یا سرماخوردگی، شل کننده های عضلانی، داروهای ضددرد، داروهای آرام بخش یا خواب آور و ویتامین ها.

* اگر مبتلا به بیماری کبدی یا کلیوی هستید یا سابقه ابتلا به این بیماری ها را دارید.

* اگر قصد انجام عمل جراحی اعم از اعمال دندانپزشکی دارید. 

عوارض جانبی

داروهاى شیمیایى بدون عوارض نیستند و از این رو باید احتمال بروز واکنش هاى عجیب و غریب را در هر فردى داد. اما پاره اى از این واکنش ها از احتمال بیشترى برخوردارند از این رو آن ها را به عنوان عوارض اصلى یک دارو در نظر مى گیرند اما در مورد لوراتادین مى توان به عوارض جانبى زیر اشاره کرد.

عوارض عصبى: این دسته از عوارض معمولا کمتر در مورد لوراتادین صادق است چرا که یکى از مهم ترین مزیت هاى لوراتادین به عنوان نسل جدید داروهاى ضدآلرژیک، این است که این دارو عوارض عصبى کمترى نسبت به سایر داروهاى این رده دارد.

در هر صورت واکنش هایى همچون سردرد، سرگیجه، خواب آلودگى بسیار خفیف، احساس خستگى و کسالت در پاره اى از افراد که حساسیت بیش از اندازه به این دارو دارند دیده شده است.

عوارض گوارشى: اگر بخواهیم در مورد عوارض گوارشى صحبت کنیم مى توانیم به مواردى همچون تهوع، استفراغ، نفخ شکمى، یبوست، اسهال و مواردى از این قبیل اشاره کرد که البته این عوارض همچون عوارض عصبى زیاد نگران کننده نیستند و پس از مدتى برطرف مى شوند.

عوارض کبدی: کسانى که از بیمارى کبدى رنج مى برند احتمال دارد در مصرف این دارو دچار مشکل شوند چرا که متابولیسم این دارو کبدى است و بیماران کبدى دچار عوارض طلوب از جمله خواب آلودگى هاى شدیدى مى شوند که در این خصوص باید با پزشک شان مشورت کنند.  

لوراتادین را با آب پرتقال، آب گریپ فروت یا آب سیب مصرف نکنید، چرا که ممکن است سطح خونی دارو را کاهش دهند.

توجه:

در صورت بروز هر یک از علایم یا نشانه های زیر، مصرف دارو را قطع و بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید: سرگیجه، اختلال بینایی، ضعف عضلانی یا خستگی غیرمعمول، تپش یا تندی ضربان قلب، احساس گرفتگی در سینه و اشکال در دفع ادرار. 

نگهداری داروی 

دارو را در بسته مخصوص آن، کاملا پوشیده و دور از دسترس اطفال نگهدارید. دارو باید در دمای اتاق، دور از نور مستقیم، حرارت زیاد و رطوبت نگهداری شود. با گذشتن از تاریخ اعتبار یا نیاز به دارو، آن را دور بریزید. 

تداخلات دارویی

مصرف همزمان لوراتادین با داروهایی که در کبد متابولیزه و خنثی می شوند، باید با احتیاط همراه باشد. از این روی حتما پزشک خود را از مصرف هر دارویی در کنار لوراتادین آگاه سازید. 

کودکان و زنان باردار یا شیرده

بی خطر بودن لوراتادین در کودکان کوچک تر از 6 سال ثابت نشده است. لوراتادین به راحتی در شیر مادر ترشح می شود و اصولا آنتی هیستامین ها از جمله این دارو، نباید بدون اجازه پزشک در دوران شیردهی مصرف شوند. لوراتادین در صورت صلاحدید پزشک معالج در دوران بارداری قابل استفاده است. 

اطلاعات جانبی

* لوراتادین بیماری شما را درمان نمی کند و فقط علایم شما را بهبود می بخشد.

* سعی کنید حین درمان با لوراتادین از قرار گرفتن غیرضروری در برابر نور آفتاب پرهیز کرده، لباس مناسب بپوشید و از عینک آفتابی و کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید. لوراتادین ممکن است باعث حساسیت پوست شما به آفتاب گردد.

* لوراتادین ممکن است روی نتایج آزمایش قند خون تاثیر بگذارد. اگر مبتلا به دیابت هستید یا قصد انجام این آزمایش را دارید، با پزشک خود مشورت نمایید.

* از مصرف الکل و سایر مشروبات الکلى همزمان با این دارو بپرهیزید که این عمل سبب مى شود متابولیسم دارو به هم بریزد و عوارض طلوبى به همراه داشته باشد.

تیما کاووش

روزه جام جم

ایران سلامت

www.razico.com

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

بهترین داروی ضد حساسیت و آلرژی فصل بهار , مصرف همزمان زادیتن و آزیترومایسین , بهترین داروی ضد حساسیت فصل بهار , تاثیر داروی ضد حساسیت بر چشم , بهترین داروی ضد حساسیت فصلی , داروهای ضد حساسیت ردگ مو , داروهای ضد حساسیت پوستی , بهتربن قرص آلرژی بهاری , عوارض قرص های ضد آلرژی , دارو برای حساسیت فصلی , گیاهان ضد حساسیت مزمن , قزص ضد حساسیت تیپ تول , شربت قرص حساسیت غذایی , انتی هیستامین ضد خارش , داروی ضد حساسیت پوستی , قزص ضد حساسیت tiptol , داروی ضد حساسیت چشمی , شربت ضد حساسیت پوستی , آمپول ضد حساسیت سفید , قرص حساسیت فصل بهار , سیتریزین حساسیت فصل , بهترین شربت حساسیت , قرص ضد حساسیت بینی , لوراتادین 1 چیست , داروهای ضد حساسیت , قرص ضد خارش قهوه؟ , شربت حساسیت غذایی , قرص ضد آلرژی فصلی , قرص ضد خارش پوست , داروهای ضد آلرژی , قرص حساسیت فصلی , ضد حساسیت خارش , حساسیت دارویی , قرص ضد حساسیت , قرص سیتریزین , قرص ضد خارش , شربت حساسیت , قرص حساسیت

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

| مدیریت افسردگی | مدیریت افسردگی چیست | مدیریت افسردگی ودرمان | مدیریت افسردگی شدید | مدیریت افسردگی بعد | مدیریت افسردگی دو | مدیریت افسردگی پس | مدیریت افسردگی در | مدیریت افسردگی چیست؟ | مدیریت افسردگی دوران | مدیریت افسردگی بارداری | مدیریت افسردگی کودکان | مدیریت افسردگی و | مدیریت افسردگی دوقطبی | مدیریت افسردگی ماژور | مدیریت افسردگی نوجوان | درمان افسردگی | درمان افسردگی بدون دارو | درمان افسردگی با دارو | درمان افسردگی مزمن | درمان افسردگی با طب سنتی | درمان افسردگی شدید بدون دارو | درمان افسردگی و اضطراب | درمان افسردگی با شوک الکتریکی | درمان افسردگی با داروهای گیاهی | درمان افسردگی خفیف | درمان افسردگی بدون دارو | درمان افسردگی دو قطبی | درمان افسردگی شدید | درمان افسردگی با طب سنتی | درمان افسردگی بعد از زایمان | درمان افسردگی مزمن | درمان افسردگی با داروهای گیاهی | درمان افسردگی نوجوانان | درمان افسردگی با میوه های | درمان افسردگی در بارداری | درمان افسردگی با مشاوره | درمان افسردگی و اضطراب | درمان افسردگی فصلی | درمان افسردگی کودکان | درمان افسردگی با ورزش | درمان افسردگی با گیاهان دارویی | درمان افسردگی در نوجوانان | درمان افسردگی بعد از شیمی درمانی | درمان افسردگی پس از زایمان | درمان افسردگی بعد زایمان | حمله افسردگی | حملات افسردگی | حمله های افسردگی | حمله افسردگی چیست | حمله افسردگی ودرمان | حمله افسردگی شدید | حمله افسردگی بعد | حمله افسردگی دو | حمله افسردگی پس | حمله افسردگی در | حمله افسردگی چیست؟ | حمله افسردگی دوران | حمله افسردگی بارداری | حمله افسردگی کودکان | حمله افسردگی و | حمله افسردگی دوقطبی | حمله افسردگی ماژور | حمله افسردگی نوجوان |

افسردگی قابل درمان است و هر چه زودتر تشخیص داده شود، راه درمان آن آسانتر است‎

 

بررسیها و مطالعات اخیر نشان می‌دهد که ظرف سال های گذشته، افسردگی در میان افراد جوامع مختلف با ضریب رشد بالایی روبرو بوده است.

 

در این که افسردگی، یک نوع بیماری است شکی وجود ندارد. درست مانند مرض قند یا بیماری قلبی. ولی اینها نشانه نقص یا عیب شخصی نیستند و نباید موجب شرمساری فرد قرار بگیرند. افسردگی قابل درمان است و هر چه زودتر تشخیص داده شود، راه درمان آن آسانتر است.

 

حالت افسردگی، کاملاً طبیعی است و مردم آن را تجربه کرده‌اند. امّا آنچه اهمیت دارد این است که بتوان حمله‌های آن را کنترل کرد وگرنه می‌تواند برای جسم و روان فرد بسیار آسیب رساننده باشد.

 

حمله افسردگی، پدیده شایعی است. حتی افراد بسیار شاد و سرحال نیز گاهی دچار افسردگی می‌شوند. اصولاً حالت ایستا و بدون تغییر هر چیز، حتی بهترین چیزها، نیز زندگی را بسیار ملال‌آور می‌کند. اگر شبی در کار نباشد شما چگونه از روشنایی روز لذت می‌برید؟ اگر غمی نباشد چگونه می‌توان از شادی‌ها لذت برد؟ بنابراین، امید و افسردگی نیز مثل این چیزها به هم ارتباط دارند. افسردگی هنگامی به عنوان یک مشکل بروز می‌کند که دوره آن طولانی، به نحوی که به جسم و روان ما آسیب رساند. بدین دلیل، فراگیری نحوه مدیریت موفقیت‌آمیز افسردگی اهمیت بسیار دارد.

 

اگر فرد بیگناهی را برای مدتی طولانی در زندان نگاه دارند ممکن است از نظر روحی خرد شود. ولی اگر همین فرد یاد بگیرد که با شرایط زندان چگونه کنار آید، ممکن است حتی پس از ۱۰ یا ۲۰ سال، باز هم سالم و سرحال از زندان بیرون آید. افسردگی هرگز نمی‌تواند شما را خرد کند، اگر یاد بگیرید چگونه آن را مدیریت کنید.

 

حتی افراد بسیار شاد و سرحال نیز گاهی دچار افسردگی می‌شوند‎

 

راهکارهای ساده زیر برای مدیریت افسردگی بسیار کارساز است.

 

فعالیت بدنی شدید 

هرگاه احساس افسردگی کردید باید از نظر جسمی خود را فعّال نگه دارید تا انرژی‌های زیادی ذهن‌تان را مصرف کنید. احساس افسردگی، انرژی منفی در ذهن شما آزاد می‌کند که سبب تضعیف اشتیاق و امید نسبت به زندگی و کار می‌ شود. همچنین، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و زمینه را برای ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها فراهم می‌سازد. این انرژی منفی با فعالیت بدنی شدید به بهترین نحو مصرف می‌شود. هر فعالیتی که دوست دارید را انجام دهید، فرقی نمی‌کند.

 

گشت زدن بی‌هدف 

یکی دیگر از راه‌های مصرف انرژی منفی و منحرف کردن ذهن‌تان، گشت زدن یا رفتن بی‌هدف به هر کجاست. سوار اتوبوس یا مترو شوید و به یک طرف حرکت کنید. در بازارها و مراکز خرید بگردید. در یک رستوران بنشینید و هر چه دوست دارید بخورید یا بیاشامید. تا وقتی کاملاً خسته نشده‌اید به خانه برنگردید.

 

صحبت کردن با یک دوست نزدیک 

مشکل خود را با یک دوست نزدیک در میان بگذارید. سعی کنید هر چه در دل دارید را بیرون بریزید. به اشتراک گذاشتن مشکل با یک دوست نزدیک، از شدت نیروی‌های منفی می‌کاهد. دوستان خوب، قادرند شما را از افسردگی درآورند. آن ها خصوصیات شما را خوب می‌شناسند و می‌توانند ایده‌های خوبی برای مواجه شدن با افسردگی به روشی مثبت در اختیار شما قرار دهند.

 

بنویسید و بنویسید 

یک تکه کاغذ بردارید، یا رایانه تان را روشن کنید. یک فایل ایجاد کرده و شروع به نوشتن احساساتتان کنید. هیچ چیز را مخفی نگه ندارید. هر چه واقعاً حس می‌کنید را بنویسید. زیاد در قید و بند معنی‌دار بودن نوشته‌هایتان نباشید.

 

هر فردی ممکن است حتی با نزدیک‌ترین دوستانش نیز نتواند بعضی حرف‌ها را مطرح کند ولی با خودش که می‌تواند. بنابراین هر آنچه در دل دارید را روی کاغذ یا در رایانه بریزید و هیچوقت خسته یا عصبانی نشوید. پس از آن که توانستید احساسات سرکوب شده خود را بیرون بریزید، به مقدار قابل ملاحظه‌ای احساس راحتی خواهید کرد.

 

شروع کردن یک ایده جدید 

هیچگاه تصوّر نکنید که تمام امواج افسردگی، ناراحت کننده هستند. بعضی مواقع آغاز یک ایده یا نوآوری بزرگ و جالب هستند. ذهن شما سرگرم یافتن یا ابداع یک چیز تازه است. هنگامی که این دوره طی شد، افسردگی آغاز می‌گردد. در این هنگام ذهن شما دوباره شروع به تولید چیزهای تازه می‌کند که امید و شوق تازه‌ای به دنبال می‌آورد. بنابراین، مطمئن باشید که پس از گذشتن موج افسردگی، چیزهای خیلی بهتری برایتان پیش خواهد آمد.

| ست لباس قرمز و مشکی | ست لباس قرمز مشکی | ست قرمز و مشکی | ست لباس قرمز و مشکین | ست لباس قرمز و مشکی رنگ | ست لباس قرمز و مشکی پر | ست لباس قرمز و مشکی یکاف | ست لباس قرمز و مشکیلخ | ست لباس قرمز و مشکیله | ست لباس قرمز و مشکیل | مدل ست پاییزی | مدل ست پاییزی دخترانه | مدل ست پاییز | مدل ست لباس پاییزی | مدل ست های پاییزی | مدل ست لباسهای پاییزی | جدیدترین مدل ست پاییزی | مدل ست پاییزی زنانه | مدل ست پاییزی دخترانه |

گلچینی از ست های پاییزی و زمستانی به رنگ قرمز و مشکی

 

ست لباس قرمز و مشکی

 

مدل ست های پاییزی و زمستانی

 

مدل ست های زمستانی قرمز و مشکی

 

مدل ست های پاییزی و زمستانی

 

ست های گرم قرمز و مشکی

سایت سرگرمی ، تفریحی و آموزشی

فشار خون تان پایین است؟

همه چیز درباره تابلو مونالیزا لئوناردو داوینچی

مرگ با قرص برنج چگونه اتفاق می افتد؟

خواص فوق‌العاده‌ هویج

پرتویى از سیره و سیماى امام سجاد (علیه السلام)

این داروها به کبد آسیب می‌رساند

عکس پریناز ایزدیار

ریه هایتان را با سیر تمیز کنید

عکس الهام پاوه‌ نژاد

با نشانه‌های گازگرفتگی آشنا شوید

مزایای فوق العاده داشتن پوست چرب

سیر برای کاهش فشار خون مفید است

عکس های زیبا و کمیاب از ایران قدیم

۷ دلیل تنها ماندن دختران

رشد و تقویت مو با ۳ محلول موثر خانگی!!

توصیه و مراقبت های پس از جراحی کاشت مو

طرز تهیه دسر بیسکویتی دو رنگ

عکس شیوا خنیاگر

موادغذایی مانند ماهی، تخم‌مرغ، گوشت و لبنیات حاوی ویتامین D هستند.

۵ علامت هشداردهنده کمبود منیزیم و فواید منیزیم

۱۰ نکته درباره سوزش سردل

آموزش تزیین دستمال سفره به شکل قلب مناسب روز عشق ایرانیان

توصیه های مهم در مواجهه با اسیدپاشی

آموزش تصویری طراحی های زیبا و شیک ناخن

از بوی دیگران متوجه اخلاق آنها شوید ، شخصیت شناسی عطرها

علائم ابتلا به کبد چرب

تعبیر خواب آبیاری گلها

عکس احترام برومند

راهنمای نصب صداخفه‌کن روی شکم!

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات رژیمی

جدیدترین مطالب سایت

تعبیر خواب آتش دوزخ

آنچه باید درباره لایه‌برداری پوست بدانید

روشهایی برای بلند قد شدن

تعبیر خواب آبیاری

تعبیر خواب انگشت

دلایل سفید شدن غیر منتظره مو و راههای به تاخیر انداختن آن

بهترین برخورد با صرع را یاد بگیرید

شیک ترین بچه گانه

حقایق خواندنی درباره جوجه تیغی ها

تغییر شماره سیمکارت در تلگرام

چگونه اگزما را درمان کنیم ؟

ثبت سایت در گوگل وبمستر

آشنایی با کاسکو یا طوطی خاکستری آفریقایی

چگونه اصولی خانه تکانی کنیم

همه چیز درباره مار شاه کبرا

برای پیشگیری از رگ به رگ شدن چه باید بکنم؟

عکس ماهایا پطروسیان

رفع مشکل Limited در اتصال وای‌فای ویندوز ۸

آشنایی با آلومنیوم فسفید یا همان قرص برنج

بازیگران و خلاصه داستان سریال سمندون

تعبیر خواب آب جوش

پیش گیری از اعتیاد به مواد مخدر

دردسرهای رگ‌های‌ کم‌خون

عکس الهام حمیدی

عکس فرانک حیدریان

احادیثی در باب احسان و نیکوکاری

عکس آرام جعفری

نکاتی درباره ی تغذیه قبل و بعد از ورزش

حکایت دعوای چهار نفر بر سر انگور

عرق کردن زیاد نشانه چیست؟


نکات مهم در مورد رنگ مو


از بین بردن جای جوش


بهترین مارک ماسک مو 


دوره تخصصی آموزش شینیون مو


فیلم آموزشی روشن کردن موی تیره و بلعکس


آموزش مدل موی ساده و راحت در منزل


آموزش طراحی ناخن گل برجسته جدید


آموزش سایه چشم


شیدینگ ابرو یا سایه ابرو پودری


 آموزش بافت مو نردبانی


آموزش طراحی ناخن گل برجسته


آموزش هاشور ابرو

رنگ موی وال وار تضمینی برای سلامت موهای شما

هیدرودرم شریک زیبایی شما

اگر سفیر آمیا شوید: ‌
1. دریافت قرار داد یکساله به عنوان سفیر آمیا
2. قرار گرفتن شما در سایت آمیا آلمان
‌3. اولین فرد سفیر آمیا جهت تست محصولات جدید آمیا
4. سفر vip به برلین و بازدید از دفتر مرکزی و کارخانه آمیا
5. دریافت بلیط رایگان شرکت در همایش pmu سال 219

بهترین مواد وکس و کاهش درد وکسینگ


 میکروپیگمنتیشن نیکا مهدوی


میکروپیگمنتیشن ویونا-خانم اکبری


میکروپیگمنتیشن مریم


  میکروپیگمنتیشن شایگان


 مرکز میکروپیگمنتیشن جعفری


مرکز میکروپیگمنتیشن شقایق


مرکز میکروپیگمنتیشن چهره آرایان


 مرکز میکروپیگمنتیشن دینا تقوی


مرکز میکروپیگمنتیشن سحر

ورکشاپ یک روزه گریم تخصصی
18 مهر 97
در سالن زیبایی سرمه وسمه
9126581

برگزاری کلاسهای آموزش آرایشگری ویژه محرم و صفر در آموزشگاه مثلث طلایی نوین
با ارائه مدرک رسمی درآموزشگاه مثلث طلایی با مدیریت خانم ها نوروزی
91292627

مجموعه زیبایی ویونا با حرفه ای ترین خدمات رنگ مو , گریم و آرایش , به روزترین طراحی ناخن و کاشت ناخن , گریم کودکان و انواع شینیون و خدمات میکروپیگمنتیشن , هاشور ابرو , تاتو رژلب و خط لب , تاتو خط چشم در خدمت شما عزیزان می باشد.

ارائه پک رایگان محصولات هاشور ابرو شامل:
” 6 عدد رنگ هاشور ابرو و قلم بلیدینگ و قلم طراحی ابرو”
با ارائه مدرک بین المللی میکروبلیدینگ PMU
9391794999


 خانم شایگان (مدرس میکروپیگمنتیشن)


 خانم نیکا مهدوی (آرایش دائم)


خانم شفیعی( مدرس رنگ و مش)


 خانم ملیحه قاسم نژاد مدرس تخصصی گریم


 خانم اکبری مدرس میکروپیگمنتیشن


 خانم بحری (کارشناس کار با مواد-رنگ و مش)

آرایشگاه و سالن vip عروس در غرب تهران
بهترین خدمات زیبایی با استفاده از برندهای معتبر آرایشی
214495824
214495825

با حضور 6 گریمور متخصص میکاپ عروس
اطاق vip و پرو مجزا برای آرامش خاطر عروس خانمها
935486394

کارشناس تخصصی کار با مواد در سالن زیبایی لاکچری شیمر در زعفرانیه
ارائه جدیدترین تکنیک های رنگ مو، آمبره، تکنیک سامبره، بالیاژ، بیج بال، کالر ملتینگ، دیسک لایت، استروبینگ لایت و

بهترین میکاپ آرتیست عروس
در آرایشگاه عروس لاکچری شیمر در زعفرانیه
ارائه دهنده بروزترین تکنیک های میکاپ و آرایش پایدار هالیوودی
9122185478


 آرایشگاه شادی همایونی


 آرایشگاه بانو شفیعی


 آموزشگاه مثلث طلایی


 سالن زیبایی ملیحه


آموزشگاه آرایشگری سونیا یزدانی


 مجموعه زیبایی ویونا


 میکروپیگمنتیشن نیکا


 مرکز میکرو جعفری


 آرایشگاه نقره نگار


آرایشگاه پرنیا


 اسطوره ( خانم شفیعی )


 آموزشگاه آرایشی به سیما


آرایشگاه عروس هستی


 مرکز زیبایی سحر 

فال ورق یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین نوع فالگیری است که، در آن از ورق‌های بازی (پاسور) استفاده می‌شود. آورده اند  که قدمت فال ورق به مصر باستان می‌رسد و با باورهای قدیمی نسبت به ایزد مصری دبیران یعنی ثوث ارتباط دارد. در اروپا این کار از قرن ۱۴ میلادی رواج پیدا کرد.

یک دسته ورق استاندارد امروزی که در دنیا به ورق انگلیسی-آمریکایی شناخته شده (یعنی دسته ورق ۵۲ تایی شامل چهار خال دل، خشت، گشنیز و پیک) می‌تواند برای گرفتن فال ورق بکار رود .

برای گرفتن فال ورق ( فال پاسور ) ابتدا به مدت چند ثانیه افکار خود را متمرکز کرده و به چیزی فکر نکنید

در پایین صفحه ۵۲ ورق به پشت ، نمایش داده شده ، شما بایداز بین آنها هفت ورق انتخاب کنید که بعد از انتخاب هر ورق در قسمت نتیجه ی فال ،  توضیحات آن  ظاهر میشود . (دقت  کنید که با هر کلیک فقط یک ورق ظاهر میشود  ، شما میتوانید تعبیر آن را یکی یکی و یا پس از پایان هفت انتخاب از قسمت نتیجه ی فال مطالع کنید .

جهت گرفتن دوباره فال  روی دکمه فال مجدد ، در پایین همین صفحه کلیک کنید و  مراحل بالا را تکرار کنید .

 

بیننده گرامی ،  اعتقاد به فال و فالگیری چیزی جز جهل و خرافه پرستی نیست ، لطفا به این قسمت فقط و فقط به عنوان سرگرمی نگاه کنید. 

ضمنا سایت نیک صالحی ، هیچ گونه فعالیتی در زمینه گرفتن فال به صورت حضوری و تلفنی ندارد .

© کلیه حقوق متعلق به سایت نیک صالحی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .

حساسیت نسبت به رنگ مو یکی از انواع حساسیت های نسبتا شایع در بین افراد است . رنگ کردن مو از گذشته‌های دور متداول بوده است و رنگ‌های به‌ کار رفته برای رنگ کردن موها جزء نخستین مواد آرایشی مورد استفاده توسط انسان بوده و اسناد و مدارک باستان شناسی زیادی مبنی بر استفاده مصریان باستان، ایرانیان، چینی‌ها و هندوهای قدیم و یونانیان از رنگ مو وجود دارد.

در اوایل برای رنگ مو از گیاهان، ترکیبات فلزی یا مخلوط این دو مورد استفاده قرار می‌گرفته است. قبل از پیدایش رنگ‌های مدرن در اروپا و آسیا بسیاری از گیاهان مثل پوست درخت غان، زعفران، زردچوبه و حنا برای ایجاد رنگ‌های مایل به قرمز و پوست گردو و برای ایجاد رنگ‌های تیره و سیاه و یا استفاده از عصاره گیاهانی مثل نیل (مورد استفاده آن در رنگرزی پارچه بوده) با حنا برای ایجاد رنگ قهوه‌ای برای رنگ کردن موها مورد استفاده قرار می‌گرفت. هم اکنون نیز استفاده از گیاهان به‌ تنهایی یا مخلوط با فلزاتی مثل مس، آهن و سرب برای ایجاد پایداری متداول است.

اولین رنگ موی دائمی در سال 197 توسط شیمیدانی فرانسوی به‌ اسکولر با استفاده از ایزومر چپ‌گرد پارافنیلن دی‌آمین ساخته شد، که با ساخت این ترکیب برای رنگ مو مؤسسه خود را به‌ کمپانی لورال (اورئال) که یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تولید کننده رنگ موی فعلی نیز هست بنا کرد. البته باید در نظر داشت که ترکیب مذکور در غلظت‌های بالاتر از 6% سرطانزا شناخته شده است. رنگ‌های دائمی عموماً حاوی رنگ‌دانه‌های اکسید شونده هستند، این رنگ‌دانه‌ها در مو نفوذ کرده و بعد اکسید می‌شوند و محصولی رنگین تولید می‌کنند.

اما گاهی ممکن است بعضی از رنگ موها به دلیل داشتن مواد شیمیایی به مو آسیب برسانند و ایجاد حساسیت کند. حساسیت به رنگ مو می تواند اثرات مختلفی از جمله خارش، سوختن و التهاب کف سر روی پوست سر بگذارند. گاهی اوقات حساسیت به رنگ مو به شکل التهاب قرمز رنگ روی گوش ها، دست ها، صورت و کف سر نمایان می شوند. تجربه نشان داده که گاهی اوقات شدت حساسیت به رنگ مو به گونه ای وخیم است که راه تنفس افراد را مسدود می کند و تنفس افراد مشکل می شود که در این مواقع باید خیلی زود به پزشک مراجعه کرد. ممکن است این عوارض در همان زمان رنگ کردن و یا یکی دو روز بعد خودشان را نشان دهند.


وقتی کسی به رنگ مو دچار آلرژی باشد، احتمالاً این آلرژی بیش از آنکه مرتبط به کل فرآورده شود مربوط به یکی از مواد شیمیایی موجود در رنگ مو است. شایع‎ترین علت این نوع واکنش‎های آلرژیک پارا-فنیلن دی‌امین است که به PPD نیز شناخته می‎شود. PPD در اغلب رنگ‎ موهای عرضه شده تحت مارک‌های تجاری یافت می‎شود. این ماده به طور معمول با پراکسید ترکیب می‎شود تا رنگ مو را تغییر دهد. آنچه پیش از کامل شدن این واکنش رخ می‎دهد در عین حال این احتمال را ایجاد می‎کند که PPD با پوست تماس یافته و سبب بروز واکنش آلرژیک شود. PPD در رنگ موهای تجاری زیر ‌های جایگزین متعددی یافت می‎شود که شامل ‎هایی مثل PPDA، 1و 4- بنزن دی امین، و پایه فنیلین دی‌امین است.
دیگر مادۀ شیمیایی شایع در رنگ مو پارا-تولوئن دی‌امین (PTD) است، که امکان تحمل آن بیش از PPD است اما کماکان می‎تواند در بسیاری از مردم باعث ایجاد واکنش آلرژِیک شود.

درماتیت تماسی آلرژیک در اثر تماس پوست با ماده‎ای که نسبت به آن دچار آلرژی است ایجاد می‎شود. وقتی حساسیت ایجاد شود، پوست آسیب دیده به طور معمول پس از قرار گرفتن در معرض مادۀ آسیب‎زا دچار التهاب و حالت سرخی می‎شود.احتمال قرمز و ملتهب شدن جمجمه، گوش‌ها، ریش، یا گردن وجود دارد. همچنین ممکن است چشم‎ها دچار خارش شوند، و در صورت گسترش واکنش پلک‎ها متورم گردند. اغلب درماتیت‎های تماسی ناشی از رنگ مو به عنوان نوع 4 طبقه‌بندی می‌شوند، و به طور معمول بروز علایم به گذشت چند ساعت یا از زمان تماس با مادۀ آلرژی‎زا وقت نیاز دارد. پس از استفاده از زنگ مو امکان بروز کهیر نیز وجود دارد. برخی افراد ممکن است دچاری دشواری بلع و مشکلات تنفسی مثل عطسه و خس خس سینه شوند.


شوک آنافیلاکتیک

بروز شوک آنافیلاکتیک ممکن بوده اما به مراتب کمتر شایع است که فرد دارای واکنش آلرژیک آنافیلاکتیک یا حساسیت بیش از حد نوع 1 به رنگ مو باشد که به بروز شوک آنافیلاکتیک منجر می‎شود.علایم می‎تواند شامل بروز کهیر، ورم صورت و راه‎های هوایی، تنگی نفس، و افت فشار خون همراه با تپش قلب باشد و احتمال از دست دادن هشیاری در فرد وجود دارد. شوک آنافیلاکتیک می‎تواند کشنده باشد و هر فردی که دچار علایم آن شود باید بلافاصله تحت مراقبت پزشکی قرار گیرد.عدم تحمل رنگ مو

در عین حال این امکان وجود دارد، افرادی که نسبت به رنگ مو دچار آلرژی نیستند در هنگام استفاده از آن دچار واکنش شوند که این وضعیت به درماتیت تماسی غیر آلرژیک یا دیگر علایم منجر می‎شود.
برخی انواع پوست‎ نسبت به مواد شیمیایی، شامل PPD، حساس هستند. این نوع واکنش ممکن است هنگامی شیوع یابد که افراد از رنگ موهای برندهای مختلف که دارای فرمولاسیون‎های مختلفی هستند، استفاده کنند.
بسیاری از افراد متوجه می‎شوند که پوست آنان خشک، کشیده یا ترک‎دار می‎شود. احتمال بروز سفتی در جمجمه یا ایجاد سوزش در آن وجود دارد.علایم مربوط به تحریک ‎پذیری معمولاً در طول 48 ساعت بروز می‎کند. همزمان افراد دچار عدم تحمل نسبت به رنگ مو ممکن است دچار واکنش فوری نسبت به PPD یا دیگر ترکیبات و اجزاء رنگ مو شوند.


یکی از مشکلات شناسایی واکنش به PPD این است که علایم مرتبط به آن خود را تا هنگام بار دوم مصرف این محصول نشان نمی‎دهند. بدن در نخستین مورد استفاده از یک مادۀ مهاجم نسبت به آن دچار حساسیت می‎شود. وقتی این ماده برای بار دوم با بدن تماس یابد، به طور معمول واکنش‎ها نسبت به آن بروز می‎کنند. احتمال افزایش میزان واکنش با مصرف فرآورده وجود دارد.

در صورت بروز هر گونه علایم مربوط به آلرژی رنگ مو فرد باید بلافاصله موهای خود را بشوید. رنگ اضافی را می‎توان با چند بار شستشوی ملایم موها با صابون و آبکشی مکرر با آب معمولی پاک کرد.


پراکسید هیدروژن

در عین حال ممکن است استفاده از محلول پراکسید هیدروژن دو درصد پس از شستشوی سر مفید باشد. این ماده به اکسید شدن کامل PPD کمک کرده و آن را غیر فعال می‎کند. البته این کار نتایج متناقضی به همراه داشته است و در صورت وخیم‎تر شدن علایم باید از انجام آن خودداری شود.


کرم‎ها و نرم‎کننده‌ها



علایم حساسیت شدید به رنگ مو بسته به شدت واکنش ایجاد شده ممکن است از چند روز تا یک هفته یا ادامه داشته باشد.




در این رابطه بخوانید:

لاکچری ترین رنگ مو لایت جدید 218 تیره و روشن + تصاویر


رنگ مو بدون دکلره با طرح های شیک و متفاوت


رنگ مو ترکیبی برای مجالس و مهمانی ها



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *