قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترول

خواص دارویی و گیاهی

pamuh.com – سایتی جامع برای مطالب علمی ، آموزشی ، پزشکی ، خانواده ، موارد مصرف و عوارض جانبی داروها

فهرست

لوونورژسترول نوعی پروژسترون و هورمون زنانه است که برای پیشگیری اورژانسی از بارداری در مواقعی که رابطه جنسی پر خطر اتفاق افتاده است استفاده می شود . رابطه پرخطر میتواند شامل : پاره شدن کاندوم در هنگام رابطه جنسی ، خارج شدن کاندوم ، وارد شدن منی به داخل واژن در روش جلوگیری طبیعی از بارداری ، فراموش کردن مصرف قرص های ضد بارداری ، تجاوز جنسی و باشد .

لوونورژسترول مانع تخمک گذاری شده و همچنین باعث ضخیم تر شدن دیواره های رحم می شود و این تغییرات رحم باعث می شود که رسیدن اسپرم به تخمک سخت تر شود  . از لوونورژسترول برای جلوگیری از بارداری به صورت ماهانه و مستمر نباید استفاده کرد و داروی لوونورژسترول فقط برای جلوگیری اورژانسی و اضطراری از بارداری کاربرد دارد.

در صورتی که باردار هستید نباید از لوونورژسترول استفاده کنید. اگر در زمان مصرف لوونورژسترول متوجه شدید که حامله هستید حتما با پزشک مشورت کنید . مصرف این دارو در دوران بارداری متواند خطرات جدی و مرگباری برای جنین و مادر در پی داشته باشد . لوونورژسترول به عنوان روش معمول برای پیشگیری از بارداری محسوب نمی شود و مصرف این دارو در افراد زیر  17 سال توصیه نمی شود .قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترول

در صورتی که به مواد مخدر  حساسیت دارید ، قبل از مصرف لوونورژسترول به پزشک اطلاع دهید . در صورتی که دیابت دارید با دکتر مشورت کنید زیرا ممکن است شما مجاز به استفاده از قرص لوونورژسترول نباشید . همچنین استفاده از لوونورژسترول در دوران شیردهی مجاز نیست .

داروی لوونورژسترول را باید طبق تجویز پزشک و راهنمای موجود در بسته دارو مصرف نمایید و اطلاعات موجود در این سایت جایگزین تجویز پزشک نیست .

به صورت معمول برای جلوگیری اورژانسی از بارداری باید بلافاصله بعد از رابطه جنسی پرخطر و کمتر از 72 ساعت یک دوز از لوونورژسترول را مصرف کرده و 12 ساعت بعد دوباره یک دوز دیگر مصرف کنید . در صورتی که بعد از استفاده از روش اورژانسی جلوگیری از بارداری و مصرف لوونورژسترول تا 3 هفته پرویود نشوید باید از تست حاملگی استفاده کنید و یا به پزشک مراجعه نمایید .

در صورتی که تا 72 ساعت بعد از رابطه جنسی پرخطر قرص لوونورژسترول مصرف نکنید ، احتمال بارداری وجود دارد و مصرف کردن قرص لوونورژسترول بعد از 72 ساعت چندان تاثیر در پیشگیری از بارداری احتمالی نخواهد داشت .

در صورتی که به اشتباه یا به قصد خودکشی با لوونورژسترول این دارو را به مقدار زیاد مصرف کرده اید با اورژانس تماس بگیرید . مصرف مقدار زیادی از لوونورژسترول تاثیری بر جلوگیری از بارداری احتمالی ندارد . خودکشی با قرص لوونورژسترول چندان رایج نیست .

این دارو مانند سایر داروها میتواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد . شما ممکن است هیچکدام از این عوارض را تجربه نکنید و یا چند عارضه به صورت هم زمان در شما مشاهده شود .

با مصرف قرص لوونورژسترول در صورتی که هرگونه علائمی از آلرژی مشاهده کردید سریعا با پزشک تماس بگیرید . علائمی مانند : آبریزش بینی ، خارش چشم و قرمز شدن چشم ها ، تنگی نفس ، درد سینه ، خشک شدن دهان و گلو ، تورم لب و زبان و

بلافاصله بعد از رابطه جنسی پرخطر و حداکثر تا 72 ساعت ، یک عدد قرص  لوونورژسترول 1.5 میلی گرم و یا دو عدد قرص لوونورژسترول .75 میلی گرم و 12 ساعت بعد دوباره یک عدد قرص 1.5 میلیگرم مصرف شود . مصرف لوونورژسترول بعد از گذشت  72 ساعت از رابطه جنسی ، تاثیر چندانی ندارد و احتمال بارداری وجود خواهد داشت . مصرف دوز بالا از قرص لوونورژسترول هیچ تاثیری بر جلوگیری بهتر یا از بارداری نخواهد داشت .

لوونورژسترول میتواند با برخی از داروها تداخل داشته باشد مانند :

ریفامپین ، آمیباربیتال، بوتابلیتال ، مفاوباربیتال ، سونوباربیتال ، فنوباربیتال ، فنیتوین ، کاربامازپین

مصرف لوونورژسترول در دوران بارداری خطرناک است و میتواند باعث به خطرافتادن سلامت جنین و مادر و حتی مرگ شود .در صورتی که باردار هستید ، قبل از مصرف لوونورژسترول با پزشک مشورت کنید .

لوونورژسترول از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می شود و در دوران شیردهی نباید از قرص لوونورژسترول استفاده کنید . قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید .

بعد از جلوگیری اورژانسی و مصرف قرص لوونورژسترول بین 7 الی 14 روز باید پریود شوید . در صورتی که بیش از 2 روز از مصرف لوونورژسترول گذشته است و پریود نشده اید حتما به پزشک مراجعه نمایید . احتمال بارداری و سایر مشکلات وجود دارد .

تهیه و ترجمه اختصاصی/ pamuh.com

طریقه مصرف قرص لونژیل 75, نحوه مصرف قرص لوونورژسترول, مصرف همزمان دو قرص لوونورژسترول+قاعدگی, قرص لونژیل و پریود, عوارض قرص لوونورژسترول بر روی پریود, لوونورژسترول 1.5 میلی گرم, طریقه مصرف قرص اورژانسی, زمان پریود بعد از مصرف لونژیل, ایا قرص لونژیل پریود را عقب می اندازد, لونژیل 1.5 میلی گرم, لونژیل عوارض, زمان پریود بعد از مصرف قرص اووسیز, مصرف قرص لونژیل در دوران پریود, پریود دوم بعد از قرص اورژانسی, چند روز بعد از مصرف قرص اورژانسی باید پریود شد,

متفورمین – عوارض – تداخل – نحوه مصرف metformin

عوارض جانبی و موارد مصرف Aripiprazole – Abilify

لووتیروکسین – عوارض – تداخل – پرهیز غذایی Levothyroxine

21 روش افزایش شیر مادر – روش های پیشگیری از “کاهش شیر مادر “

چطور در مسافرت های پاییزی و زمستانی سالم باشیم ؟

کاهش اسید اوریک با 1 روش خانگی و گیاهی بدون مصرف دارو

ریحان – خواص دارویی و درمانی “ریحان – گیاهان دارویی

باورهای نادرست درباره “واکسن آنفولانزا

خواص دارویی و درمانی شیرین بیان + عوارض و مضرات آن

L-کارنیتین چیست ؟ فواید و عوارض جانبی مصرف L-carnitine

آدرس شما نمایش داده نمی شود و محرمانه است.در صورتیکه معتبر و بدون www وارد کنید دیگران میتوانند به شما پاسخ دهند و این پاسخ برای شما خواهد شد.

این و آدرس را برای نظرهای بعدی من ذخیره کن.

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

متاسفانه محتوای مورد در خواست شما در مجله ونوس موجود نیست، البته ممکن است آدرس محتوای درخواستی تغییر کرده باشد. لطفاً در مطالب مجله جستجو کنید.

مشاهده جدیدترین مطالب


بازگشت به
سایت


 

 

 

قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترول

متاسفانه صفحه مورد
نظر در سایت یافت نشد ،


 

ممکن است نشانی آن
تغییر کرده باشد شما میتوانید عنوان مدنظر را از طریق قسمت ذیل در
لیست محتویات سایت جستجو کنید

 

 



 


 


جستوی  پیشرفته  مطلب مدنظر :



 

 

 

 


تماس با ما : 

روابط عمومی و پشتیبانی پایگاه
اطلاع رسانی تنظیم خانواده


311-78198  
: info@tanzimekhanevadeh.ir

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *