قرص ضد بارداري ال دي

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

طبقه بندی مارتیندل : هورمون های جنسی
طبقه بندی درمانی : هورمون ها و جایگزین های سنتزی &gt داروهای ضد بارداری

قرص ضد بارداری ال دی عمدتاً به منظور جلوگيري از بارداري به كار مي رود، ولي براي پيشگيري از بروز سرطان تخمدان يا آندومتر، كاهش كيست هاي تخمداني، بيماري خوش خيم فيبروكيستيك پستان، منظم ساختم دوره قاعدگي، كاهش حجم خون قاعدگي، كاهش فشارهاي روحي قبل از قاعدگي و كاهش تعداد دفعات قاعدگي دردناك نيز مفيد است.

تركيبات استروژني(اتينيل استراديول) و پروژستيني(لوونورژسترل) موجود در اين فرآورده با مهار ترشحLH و FSH و حذف پيكLH در ميانه سيكل، سطوح استروئيدهاي آندروژن را كاهش داده و مانع رها شدن تخمك مي گردند. درضمن مانع لانه گزيني تخمك و انتقال تخمك بارور شده در لوله هاي رحمي مي گردند. در عين حال با تغيير ضخامت مخاط گردن رحم، عبور اسپرم را مكن مي سازند.


قرص ضد بارداري ال دي

اين تركيب به‌خوبی از راه خوراكي جذب شده، تركيبات استروژني و پروژستيني موجود در آن عمدتاً در كبد متابوليزه و از طريق ادرار دفع مي گردند. نيمه عمر لوونورژسترول حدود 16 ساعت و اتينيل استراديول 27-13 ساعت مي باشد.




بروز ترومبوآمبوليسم وريدي، افزايش شيوع بيماري هاي صفراوي و تشكيل سنگ كيسه صفرا، تهوع، استفراغ، سردرد ملايم يا سردردهاي ميگرني شديد، خونريزي هاي نظم طي دوره قاعدگي، افزايش وزن، آكنه و پرمويي از عوارض جانبي قرص LD هستند.

1. در مواردي مانند سردردهاي ميگرني، زيادي فشار خون، ديابت، سابقه يرقان انسدادي در دوران بارداري يا در هنگام مصرف قبلي اين داروها و بيماريهاي صفراوي نيز بسته به شرايط فرد، مصرف قرص‌های ال دی توصيه نمي شود.
2. در صورت نياز به جراحي به دليل امكان بروز ترومبوآمبوليسم پس از جراحي، بهتر است مصرف اين دارو چند هفته يا چند ماه قبل از جراحي قطع شود.
3. در افراد با سابقه ابتلاء به ديابت ناشي از بارداري و يا فيبروئيدهاي رحمي با احتياط مصرف شود.
4. در صورت استفراغ يا اسهال شديد به دليل كاهش جذب گوارشي دارو و احتمال كاهش اثربخشي آن بهتر است درطول مدت بيماري و تا يك هفته پس از قطع آن، از يك روش ديگر جلوگيري از بارداري نيز استفاده شود.

1. در زنان جوان زير سن 2 سال و طي دوران قبل از نخستين بارداري و نيز زنان چاق و مسن قرص‌های ال دی بر ساير داروهاي ضدبارداري ارجحيت دارد.
2.مصرف دارو در هنگام شب و قبل از خواب، از عوارض گوارشي دارو مي كاهد.

3. در صورت انجام اعمال جراحي در افرادي كه از اين دارو استفاده مي نمايند، بايد بيمار را از نظر تغييرات ميزان انعقاد خون تحت كنترل قرار داد.
4.درصورت نياز به تغيير اين قرص ها به انواع ديگر قرص هاي ضد بارداري، بايستي مصرف قرص هاي جديد بلافاصله پس از مصرف آخرين قرص سري قبل، شروع شود.
5.در صورت نياز، به جايگزيني اين قرص ها، با فرآورده هايي كه حاوي پروژستين تنها هستند، مصرف قرص‌های ال دی بايد از اولين روز خونريزي دوره ماهيانه شروع شود.



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

قرص ضد بارداري ال دي

https://moshavere.niniban.com/

سلام
و ممنون از توجهتون

برای
طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

قرص ضد بارداري ال دي

https://moshavere.niniban.com/

ال دی ضدبارداری نحوه مصرف قرص ال دی قرص ال دی اورژانسی قرص ضد بارداری ال دی قرص ال دی یا Contraceptive LD یکی از انواع قرص های ضدبارداری است. این دارو در زنان جوان زیر ۲۰ سال و یا کسانی که می خواهند پیش از نخستین بارداری، مدتی طولانی دارو مصرف کنند، و زنان مسن و چاق از قرص اچ دی توصیه می شود.


 


 


نکات مهم در مصرف قرص ضد بارداری:

قرص ضد بارداري ال دي

وجود لکه بینی همزمان با مصرف مرتب قرص، به مدت ۲ تا ۳ ماه اهمیتی ندارد. در صورت تداوم باید به پزشک مراجعه کرد. علائمی مانند تهوع، استفراغ و سردرد همراه با مصرف قرص به تدریج پس از ۲ تا ۳ ماه برطرف می شود. برای پیشگیری از این عارضه بهتر است قرصها را پس از شام و قبل ازخواب مصرف کرد.( در صورت تداوم علائم تهوع و استفراغ می توان همراه با قرصهای پیشگیری، از قرصهای  ویتامین ( ب – B6 ) به مدت محدود استفاده کرد.)

در مدتی که قرص مصرف می شود، حجم خون قاعدگی به نسبت قبل از مصرف، کاهش می یابد که در صورت کم شدن بیش از حد و لکه بینی یک در میان و یا قطع کامل، باید به پزشک مراجعه کرد. برای مصرف قرص  LD محدودیت سنی وجود ندارد و می توان آن را تا سن ۴۵ سالگی و حتی تحت نظارت و کنترل ادامه داد. لیکن در مواردی نظیر فشار خون کنترل نشده و مصرف سیگار و غیره توصیه می شود که مصرف قرص به سن کمتر از ۳۵ سال محدود گردد و در سنین بالاتر افراد باید پس از مشاوره از روشهای دیگری استفاده کنند.


 


دستور مصرف برای پیشگیری از بارداری قرص ال دی


 

مصرف هرگونه دارو باید تحت نظر پزشک یا ماما باشد.

قرص‌های ال دی به صورت خوردن روزی یک قرص در ساعت ثابت است که از روز اول دوره ماهانه آغاز شده و تا ۲۱ روز مصرف می‌شود. پس از یک‌هفته استراحت (وقفه)، دوباره بسته جدیدی از قرص‌ها مصرف می‌شود.

قرص‌ها باید هر روز، در ساعت ثابتی مصرف شوند. در صورتی که یک نوبت قرص فراموش شود، باید به محض به‌خاطرآوردن مصرف شود، در غیر این صورت در نوبت بعدی ۲ قرص مصرف گردد. درصورتی که مصرف قرص‌ها در ۲ روز متوالی فراموش شود، باید در ۲ روز بعدی، هر روز ۲ قرص خورده شود و از روز سوم، طبق روال عادی مصرف شود. در صورتی که مصرف قرص‌ها بیش از ۳ روزمتوالی فراموش شود، باید تا انتهای دوره سیکل از سایر روش‌های جلوگیری از بارداری استفاده کرد.

در استفراغ یا اسهال شدید جذب گوارشی دارو کم می‌شود و بهتر است در مدت بیماری از یک روش دیگر پیشگیری از بارداری نیز استفاده شود.


 


 

در صورت فراموش کردن مصرف قرص ضد بارداری ال دی چه کنیم


 

چنانچه یک شب مصرف قرص ضد بارداری را فراموش کردید، تا نوبت مصرف قرص بعدی به محض یاد آوردن، یک قرص میل کنید.چنانچه دو شب پشت سر هم مصرف قرص را فراموش کردید، در دو شب بعدی، هر شب به جای یک قرص دو قرص میل کنید و تا آخر بسته مجدداً هر شب یک قرص مصرف نمایید و علاوه بر آن، همزمان از روش پیشگیری دیگری مثل کاندوم استفاده کنید. چنانچه سه شب یا مصرف قرص پیشگیری از بارداری را فراموش کردید، از مصرف بقیه قرص ها خودداری نموده، تا شروع قاعدگی از روش دیگری استفاده کنید. سپس از روز پنجم قاعدگی بسته جدید را آغاز کنید.


 


 

– احتمال بارداری
– سرطان پستان
– خونریزی‌های رحمی (با علل ناشناخته)
– بیماری‌های قلبی- عروقی
– اختلالات خونی
– افزایش چربی‌های خون
– بیماری‌های کبدی و کیسه صفرا
– فشارخون
– سردرد‌های مربوط به میگرن
– بیماری‌های قند
– صرع
– افسردگی شدید
– خانم‌های بالای سن 35 سال که سیگاری هستند، بهتر است از روش دیگری استفاده نمایند.


 


عوارض جانبی قرص ال دی


 

هنگام عمل جراحی، امکان ترومبوآمبولیسم پس از جراحی وجود دارد و بهتر است مصرف دارو چند هفته پیش از جراحی قطع شود. دیگر عوارض آن عبارتند از: بالا بردن احتمال ترومبوآمبولیسم وریدی، افزایش بیماری‌های صفراوی و تشکیل سنگ کیسه‌صفرا، تهوع، استفراغ، سردرد ملایم یا سردردهای میگرنی شدید، خون‌ریزی‌های نظم در دوره قاعدگی، افزایش وزن، آکنه و پرمویی .


 


 


 

روش مصرف قرص ال دی , قرص ضد حاملگی ال دی , مزایای مصرف قرص ال دی

روش مصرف قرص ال دی , قرص ضد حاملگی ال دی , مزایای مصرف قرص ال دی

روش مصرف قرص ال دی , قرص ضد حاملگی ال دی , مزایای مصرف قرص ال دی

روش مصرف قرص ال دی , قرص ضد حاملگی ال دی , مزایای مصرف قرص ال دی

قرص ضد بارداري ال دي


 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *