قرص ضد استرس پروپرانول

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

قرص ضد استرس برای امتحان قرص ضد استرس برای سخنرانی قرص ضد استرس پرواز آرامبخش ها داروهایی هستند که با سرکوب سیستم اعصاب مرکزی و کاهش فعالیت سمپاتیک مغز باعث ایجاد آرامش، تمدد اعصاب، کاهش اضطراب و استرس، خواب آلودگی، سرخوشی، کندی تنفس، کاهش حس تعادل، شل شدن عضلات، قضاوت مختل و واکنش های کند و مردد می شوند.


 


 


 


قرص ضد استرس دیازپام


 

دیازپام (Diazepam) دارویی مسکن و خواب آور است که در رده درمانی بنزودیازپین‌ها قرار می‌گیرد. از اشکال دارویی آن می‌توان به قرص، آمپول و شیاف اشاره کرد. تجاری معروف دیازپام والیوم است. دیازپام برای تسکین اضطراب، اختلالات خواب، و اختلالات هراس تجویز می‌شود. این دارو همچنین به‌عنوان ضد تشنج و شل‌کننده ماهیچه اسکلتی و برای درمان انقباض عضلانی و تشنج (تب و تشنج در کودکان یا حمله صرع) نیز استفاده می‌شود. دیازپام به عنوان یک قـرص ضـد اسـترس بسته به شرایط متفاوت و در افراد متفاوت با مقادیر متفاوتی تجویز می‌شود. برای آشنایی با این دارو و عوارض مصرف آن به لینک زیر بروید.


 


 


قرص ضد استرس کلردیازپوکساید


 

کلردیازپوکساید (Chlordiazepoxide) اولین دارو از خانواده معروف بنزودیازپین‌ها است که در سال ۱۹۵۷ خواص درمانی آن کشف شد و درسال ۱۹۶۰ با تجاری لیبریوم وارد بازار شد. کلردیازپوکساید یکی از بنزودیازپین‌های‌های پرمصرف است که در درمان اضطراب و بیخوابی موثر است و به عنوان یک قـرص ضـد استـرس به کار می‌رود. این دارو همچنین در درمان قطع مصرف الکل و اضطراب قبل از جراحی مصرف می‌شود.


 


قرص ضد استرس پروپرانولول


 

پروپرانولول (Propranolol) (با‌های تجاری ایندرال و پرانول)٬ نخستین بتابلاکری است که در دهه ۱۹۶۰ توسط جیمز دبلیو بلک دانشمند اسکاتلندی کشف شد. او برای ساخت پروپرانول در سال ۱۹۸۸ جایزه نوبل پزشکی را گرفت. برخی از این دارو به عنوان قـرص ضـد اسـترس استفاده می‌کنند اما این دارو عمدتا برای درمان فشارخون و نظمی تپش قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروپرانول برای بیماری‌های گوناگون دیگری چون تسکین درد قلبی، پیشگیری از سردردهای میگرنی، درمان بی‌نظمی تپش و گلوکوم تجویز می‌شود و در برخی مواقع در تعدادی از اختلالات فیزیکی مانند لرزش اساسی و نیز روحی مانند فوبیای اجتماعی، اختلال اضطراب منتشر و اختلال هراس و به‌ویژه اختلال استرس پس از سانحه نیز کاربرد دارد.


 


 


قرص ضد استرس بوسپیرون


 

“بوسپیرون که با تجاری “BuSpar شناخته شده است، داروی ضد اضطراب جدیدتری است که به عنوان یک آرام‌بخش ضعیف عمل می‌کند. بوسپیرون همانند داروهای SSRI، با افزایش سروتونین و کاهش دوپامین در مغز، اضطراب را کاهش می‌دهد. بوسپیرون در مقایسه با داروهای ضد اضطراب سنتی مانند “زاناکس، عملکرد کندتری دارد. همچنین مزایای متعددی نسبت به داروهای ضد اضطراب قدیمی‌تر دارد، از جمله اینکه به عنوان یک داروی آرام بخش نیست، حافظه و هماهنگی را مختل نمی‌کند، چندان اعتیاد آور نیست و عوارض پس از ترک آن، حداقل است. 


 


 


قرص ضد استرس دیازپام


 

دیازپام دارویی مسکن و خواب آور است که در رده درمانی بنزودیازپین ها قرار می‌گیرد. از اشکال دارویی آن می‌توان به قرص ،آمپول و شیاف اشاره کرد.


 


موارد مصرف:

این دارو جزوبنزودیازپینهای طولانی اثر است و متابولیتهای کبدی آن نیز فعال هستند. از دیازپام برای درمان انقباض عضلانی و تشنج (تب و تشنج در کودکان یا حمله صرع) نیز استفاده می‌شود. دیازپام برای تسکین اضطراب، اختلالات خواب، و اختلالات هراس تجویز می‌شود. این دارو همچنین به‌عنوان ضد تشنج و شل‌کننده ماهیچه اسکلتی استفاده می‌شود.


 


 

اگزازپام در درمان بیخوابی و آرام بخش در درمان اضطراب و علائم محرومیت از الکل استفاده می‌شود. مانند سایر بنزودیازپین‌ها آگونیست گیرنده‌های بنزودیازپینی بوده که با اثر بر روی گیرنده‌های گاما آمینوبوتیریک اسید و در نهایت ورود یون کلر اثرات خود را اعمال می‌کند. از عوارض آن می توان به وابستگی و تحمل، سرگیجه، سردرد و خواب آلودگی اشاره کرد


 



 


قرص ضد استرس آلپرازولام


 

این دارو برای تسکین اضطراب، اختلالات خواب و اختلالات هراس تجویز می‌شود. این دارو دارای اثر ضد افسردگی است و بنابر این در بعضی موارد برای افراد افسرده تجویز می‌شود. آلپرازولام معمولاً با داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین (Prozac) تجویز می‌شود، مصرف همزمان این دارو با فلوکستین و سرترالین (آسنترا، Asentra) غلظت پلاسمایی آلپرازولام را و نیمه عمر آن را طولانی‌تر می‌کند. آلپرازولام از بنزودیازپینها است.


 


 


 


 

قرص ضد استرس چیست,قرص ضد استرس در بارداری,انواع قرص ضد استرس

قرص ضد استرس چیست,قرص ضد استرس در بارداری,انواع قرص ضد استرس

قرص ضد استرس چیست,قرص ضد استرس در بارداری,انواع قرص ضد استرس

قرص ضد استرس چیست,قرص ضد استرس در بارداری,انواع قرص ضد استرس


 


 


 

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد


شروع موضوع توسط fatemeh76 ‏6 مارس 213 در انجمن پزشکی، بهداشت و سلامت

های کاربری را با استفاده از کاما (،) از هم جدا کنید.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *